Applikationsingenjör
Sök bland 19 lediga jobb som Applikationsingenjör och börja ditt nya yrkesliv idag!
Vi söker nu en Applikationsingenjör. I rollen som Applikationsingenjör är din uppgift är att ta fram tekniska specifikationer och pris, tillhandahålla teknisk support och expertis för att leverera en förstklassig produkt anpassad efter kundens behov. Du arbetar i ett team! Förutom att du tar fram underlag, lösningar och är teknisk expert har du andra ansvarsområden som bland annat är att: Projektleda framtagningen av kundanpassade produktvarianter från kundens önskemål, hela vägen från förfrågan till order, via prototypframtagning och slutligen till en kommersiell produkt. Hålla utbildningar. Delta i kundmöten och mässor. Delta i förbättringsarbete av processer och produkter. För att lyckas i rollen är det viktigt att du tycker om att arbeta med kundfokus, är kommunikativ och trivs i en roll med ett brett kontaktnät inom och utanför organisationen. Rollen kräver god samarbetsförmåga och intresse för problemlösning. Utöver ditt driv ser vi det dessutom viktigt att du är genuint intresserad av teknik för att hela tiden kunna utveckla produkter och arbetssätt. Du är nyfiken och är en kreativ problemlösare. Vi ser gärna att du har flera års relevant erfarenhet av tekniska lösningar, tillverkningsunderlag samt kunskap om kvalitetssystem. För att passa i rollen ser vi att du har god förståelse för kommersiell verksamhet. Krav: – Bachelor/Master, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. – Svenska och engelska i tal och skrift Sök tjänsten via annonsen!
Statkraft är ett ledande företag inom vattenkraft internationellt, Europas största leverantör av förnybar energi och Sveriges fjärde största elproducent. Koncernen producerar vattenkraft, vindkraft, solkraft, gaskraft och levererar fjärrvärme. Statkraft är en global marknadsaktör inom energihandel och har över 6000 anställda i fler än 20 länder. Läs mer på statkraft.se Om rollen Statkraft, en av Europas ledande leverantörer av förnybar energi, söker nu en Applikations- och Infrastrukturingenjör för att stärka vårt team. Här blir du en del av en dynamisk och kompetent miljö och ha ett nära samarbete med andra infrastruktur- och nätverksingenjörer både i Sverige och Norge. Avdelningen Infrastructure Operations har det övergripande ansvaret för alla Statkraft:s IT-tjänster i produktion, inklusive dagliga operationer, förbättringar och livscykelhantering. Vi strävar efter operativ excellens och främjar en kultur baserad på kompetens, samarbete och professionell utveckling. Dina ansvarsområden kommer att inkludera: Driva, underhålla och förbättra affärsapplikationer som körs i Kubernetes och HPC-miljöer Optimera applikationers prestanda, skalbarhet och säkerhet Ta initiativ till att analysera, granska och identifiera potentiella förbättringar och moderniseringspunkter i befintliga miljöer. Samarbeta med tvärfunktionella team för att arbeta med beroenden och integrationer med andra affärsapplikationer. Hålla dig uppdaterad med de senaste branschtrenderna, teknologierna och best practice. Tjänsten rapporterar till Manager of Application and Middleware inom Infrastructure Operations. Kravspecifikation För att bli framgångsrik i denna roll tror vi att du har: Solid erfarenhet av applikations- och infrastrukturdrift och -teknik samt en betydande förståelse för operativa modeller och operativ excellens Kandidatexamen eller magisterexamen eller motsvarande relevant arbetslivserfarenhet Betydande och bred övergripande IT-infrastrukturkompetens Erfarenhet av Kubernetes, både on-prem och cloud Kunskaper i scriptning och automation Certifieringar relaterade till molnteknologier är meriterande Färdigheter och erfarenhet inom följande: Passion för kontinuerligt lärande och att hålla sig uppdaterad med infrastruktur- och molntrender och best practice inom området Utmärkta felsöknings- och problemlösningsförmågor Driven och anpassningsbar individ som trivs i en organisation som är under transformation Goda kommunikationsförmågor i både svenska och engelska, i tal och skrift. Ytterligare information Statkraft förvaltar kritisk infrastruktur och tjänster i flera länder. Vi genomför bakgrundskontroller på kvalificerade sökande före anställning. Statkraft erbjuder: Professionell och personlig utveckling inom en koncern i internationell tillväxt. En verksamhet som kännetecknas av god arbetsmiljö, kompetens, ansvar och nyskapande. En arbetsmiljö som önskar mångfald med hänsyn till kön, ålder och kulturell bakgrund. Konkurrenskraftiga villkor. Stationeringsort: Stockholm, Sollefteå, Östersund eller Laholm. Sista ansökningsdag: 2024-10-24. Vi tillämpar löpande urval, så skicka in din ansökan snarast möjligt via länken. Vi ser fram emot att höra från dig! Kontaktpersoner Statkraft: Rekryterande chef: Carlos Moreno, [email protected] Rekryterare, Marcus Grahn, [email protected] Facklig representant: Akademikerföreningen: Kjell Stenklyft 076-768 20 42, Unionen: Roger Holmqvist 070-316 12 29. Statkrafts vision är att förnya hur världen drivs. För att navigera den komplexa resan framåt behöver vi varje röst vid bordet. Vi arbetar därför aktivt för att vara en mångsidig och inkluderande arbetsplats och välkomnar alla sökande oavsett bakgrund, kön, ålder, sexuell läggning, religiös övertygelse, etnicitet, nationalitet eller funktionsvariation
Statkraft är ett ledande företag inom vattenkraft internationellt, Europas största leverantör av förnybar energi och Sveriges fjärde största elproducent. Koncernen producerar vattenkraft, vindkraft, solkraft, gaskraft och levererar fjärrvärme. Statkraft är en global marknadsaktör inom energihandel och har över 6000 anställda i fler än 20 länder. Läs mer på statkraft.se Om rollen Statkraft, en av Europas ledande leverantörer av förnybar energi, söker nu en Applikations- och Infrastrukturingenjör för att stärka vårt team. Här blir du en del av en dynamisk och kompetent miljö och ha ett nära samarbete med andra infrastruktur- och nätverksingenjörer både i Sverige och Norge. Avdelningen Infrastructure Operations har det övergripande ansvaret för alla Statkraft:s IT-tjänster i produktion, inklusive dagliga operationer, förbättringar och livscykelhantering. Vi strävar efter operativ excellens och främjar en kultur baserad på kompetens, samarbete och professionell utveckling. Dina ansvarsområden kommer att inkludera: Driva, underhålla och förbättra affärsapplikationer som körs i Kubernetes och HPC-miljöer Optimera applikationers prestanda, skalbarhet och säkerhet Ta initiativ till att analysera, granska och identifiera potentiella förbättringar och moderniseringspunkter i befintliga miljöer. Samarbeta med tvärfunktionella team för att arbeta med beroenden och integrationer med andra affärsapplikationer. Hålla dig uppdaterad med de senaste branschtrenderna, teknologierna och best practice. Tjänsten rapporterar till Manager of Application and Middleware inom Infrastructure Operations. Kravspecifikation För att bli framgångsrik i denna roll tror vi att du har: Solid erfarenhet av applikations- och infrastrukturdrift och -teknik samt en betydande förståelse för operativa modeller och operativ excellens Kandidatexamen eller magisterexamen eller motsvarande relevant arbetslivserfarenhet Betydande och bred övergripande IT-infrastrukturkompetens Erfarenhet av Kubernetes, både on-prem och cloud Kunskaper i scriptning och automation Certifieringar relaterade till molnteknologier är meriterande Färdigheter och erfarenhet inom följande: Passion för kontinuerligt lärande och att hålla sig uppdaterad med infrastruktur- och molntrender och best practice inom området Utmärkta felsöknings- och problemlösningsförmågor Driven och anpassningsbar individ som trivs i en organisation som är under transformation Goda kommunikationsförmågor i både svenska och engelska, i tal och skrift. Ytterligare information Statkraft förvaltar kritisk infrastruktur och tjänster i flera länder. Vi genomför bakgrundskontroller på kvalificerade sökande före anställning. Statkraft erbjuder: Professionell och personlig utveckling inom en koncern i internationell tillväxt. En verksamhet som kännetecknas av god arbetsmiljö, kompetens, ansvar och nyskapande. En arbetsmiljö som önskar mångfald med hänsyn till kön, ålder och kulturell bakgrund. Konkurrenskraftiga villkor. Stationeringsort: Stockholm, Sollefteå, Östersund eller Laholm. Sista ansökningsdag: 2024-10-24. Vi tillämpar löpande urval, så skicka in din ansökan snarast möjligt via länken. Vi ser fram emot att höra från dig! Kontaktpersoner Statkraft: Rekryterande chef: Carlos Moreno, [email protected] Rekryterare, Marcus Grahn, [email protected] Facklig representant: Akademikerföreningen: Kjell Stenklyft 076-768 20 42, Unionen: Roger Holmqvist 070-316 12 29. Statkrafts vision är att förnya hur världen drivs. För att navigera den komplexa resan framåt behöver vi varje röst vid bordet. Vi arbetar därför aktivt för att vara en mångsidig och inkluderande arbetsplats och välkomnar alla sökande oavsett bakgrund, kön, ålder, sexuell läggning, religiös övertygelse, etnicitet, nationalitet eller funktionsvariation
Följ med på vår resa in i framtiden #Siemens Utmaningen Vi söker dig som kan bidra med nya perspektiv och en stor entusiasm för den pågående digitaliseringen av svensk industri. Vill du bli en viktig del av historien om vår fortsatta expansion och tillsammans med oss sätta en ny standard för svensk industri är du välkommen att läsa mer och ansöka till Siemens Digital Industries. Vilken blir din roll i berättelsen? Vi söker en Applikationsingenjör med placering i Skövde. I rollen kommer du att arbeta i en dynamisk miljö med varierande arbetsuppgifter. I denna omväxlande roll finns det tekniska utmaningar inom styrning av verktygsmaskiner som anpassas efter kund runt om i hela Sverige. Du tar fram kundspecifika lösningar och genomföra hela processflödet från prototyper till testning av slutprodukter. Eftersom en del av arbetet sker på plats hos kund, kommer rollen att innehålla en del tjänsteresor där övernattningar förekommer. Huvudsakliga arbetsuppgifter: • Vidareutveckla funktioner till verktygsmaskiner, verktyg/palettväxling, mätcykler och automationsprocesser via programmeringsspråk NC/PLC • Framtagning av HMI bilder för att stödja maskinspecifik funktionalitet • Driftsättning och optimering av verktygsmaskiner hos maskinbyggare och slutkund • Arbete med våra digitaliseringsprodukter och tjänster. Öka produktivitet och tillgänglighet hos våra kunder genom vårt utbud av digitaliseringstjänster • Hålla utbildningar till våra kunder • Att skapa och utveckla långsiktiga kundrelationer • Akuta eller planerade felavhjälpande serviceuppdrag hos kund För att lyckas i rollen ser vi att du har: • En teknisk utbildning till exempel yrkeshögskola inom automation med några års yrkeserfarenhet. Alternativt minst 3 års arbetslivserfarenhet av retrofit av verktygsmaskiner eller arbete med utveckling/driftsättning hos maskinbyggare • Erfarenhet av Siemens system Sinumerik, Simatic, • kännedom om mekanik på verktygsmaskiner är meriterande • BE- Körkort eftersom tjänsteresor sker • goda kunskaper i svenska och engelska, i både skrift samt tal. Kan du tyska är det väldigt bra. • Skulle du ha erfarenhet inom S5/S7 och drivsystemen Sinamics/Simodrive och/eller erfarenhet av produktionsteknik/NC programmering så ser vi det som en bonus! Tveka inte - ansök idag via siemens.se/jobb. Urval kommer att ske löpande. För frågor angående tjänsten kontakta rekryterande chef Clemens Hofbauer på 0500-774150 eller för frågor om rekryteringsprocessen kan du kontakta Anna Magnusson på [email protected]. Siemens AG (Berlin och München) är ett ledande teknikföretag med fokus på industri, infrastruktur, transporter och hälso- och sjukvård. Företagets syfte är att skapa teknik för att förändra vardagen för alla. Genom att kombinera den verkliga och den digitala världen ger Siemens sina kunder möjlighet att påskynda sina digitala och hållbarhetsmässiga omvandlingar, vilket gör fabriker mer effektiva, städer bättre att leva i och transporter mer hållbara. Siemens äger en majoritetsandel i det börsnoterade företaget Siemens Healthineers, en ledande global medicinteknisk leverantör som formar framtidens hälso- och sjukvård. Under räkenskapsåret 2023, som avslutades den 30 september 2023, genererade Siemens Group intäkter på 74,9 miljarder euro och en nettovinst på 8,5 miljarder euro. Per den 30 september 2023 hade företaget cirka 305 000 anställda över hela världen baserat på kvarvarande verksamhet. Under samma tidsperiod genererade Siemens i Sverige intäkter på 6,9 miljarder kronor och hade cirka 1 500 anställda. Läs mer på www.siemens.com och www.siemens.se.
An exciting new opportunity has arisen for a mechanical Application Engineer to join the Aftermarket Projects department at Kongsberg Maritime in Kristinehamn. We are looking for a driven, solution-oriented mechanical engineer who enjoys both technical challenges and project-based work. As Application Engineer you join a multi-skilled technical department that handles everything from system adaption and interface issues through to detailed construction for manufacturing and purchasing. The team’s specialist areas include mechanics, electronics and hydraulics. As specialist for mechanics, you are the technical lead in projects from signed contract through to installation. You have an overall responsibility for the mechanical construction of our customer orders, including design and adaptation according to our customers specific needs where almost every project is unique. In this position you will work in close collaboration with our customers and suppliers as well as internal functions, such as project management, purchasing and service engineers. What we can offer A position with a wide range of challenging work tasks, opportunities to make a real difference and develop on a technical and personal level. You will have the opportunity to work with unique products and shape your role based on your interest and background for the world-leading supplier of maritime solutions. You will work in an international work environment and in multidisciplinary team collaboration. We can offer flexible working hours and the option to work partly remote based on your work tasks. Qualifications and experience To succeed in this position, you should have a degree in Mechanical Engineering or relevant field in addition to industry work experience. In our global organization and market, a high level of English, both written and oral is essential. Ideally you have experience in NX 3D CAD if not, we will train you on the job. We appreciate your ability to act on your own initiative, make things happen and accept responsibility for the results. In taking on the technical lead for mechanical construction within projects, it is critical to use a systematic approach in planning your work and defining clear priorities. Teamwork is key to succeed in this position, therefore, we value your ability to build a useful network of contacts and relationships, co-operate well with others, share knowledge and experience as well as supporting others in the pursuit of team goals. Last day to apply 2024-10-14 For this position we work with personality and ability tests, which may be sent to you if you proceed in the process. Interviews may start during the application period as we wish to fill this position as soon as possible. Since we are a company working with customers in the Naval segment, questions related to citizenship will be part of the selection process. Point of contact Peter Mähler, Team Manager Aftermarket Projects, Propulsion +46 70 513 81 85, [email protected] Georgina Fielding, HR Specialist +46 73 894 55 92, [email protected] Kongsberg Maritime is a technology pioneer, enabling a more sustainable future for our oceans. Our zero-emission integrated technologies advance the maritime industry and solve our customers' toughest problems. With unmatched competence, domain knowledge, innovation, and market reach, we are the trusted maritime partner. Headquartered in Kongsberg, Norway, the company has manufacturing, sales and service facilities in 35 countries. Kongsberg Maritime, Kristinehamn consists of 310 engaged people working with sales, research, development, design, service, training and assembly of market leading marine solutions. Our Hydrodynamic Research Centre is one of the world’s leading marine hydrodynamic research facilities, specialized in development, design and testing of marine propulsion systems. Kongsberg Maritime has a commitment in Sustainable Development Goals and for us, the oceans and marine resources are important. We therefore strive to develop products that help reduce emissions and damage to life below water. We believe in a workplace characterized by diversity and together we can create a work environment that brings the best out of everyone. We are very positive that you want to contribute to our development, and that you want to develop within Kongsberg. At Kongsberg, we believe in tackling challenging problems and delivering extreme performance for extreme conditions. We do that through excellent products and services developed for delivering the greatest benefits to our customers.Bottom of Form Protechting people and planet
Job Description As a Business-Oriented PLM CAD Expert at H&M, your primary focus will be to enhance the functionality and integration of our Siemens PLM tools (Teamcenter, Active Workspace, and NX) to meet strategic business objectives. This role involves liaising with various stakeholders to understand their needs and ensure the PLM solutions are aligned with business processes and quality requirements. You will be part of the Interior Product team. The team is geographically distributed group with members in Stockholm and India. The team oversees the entire lifecycle of PLM and CAD solutions for non-commercial goods, ensuring efficiency, cost savings, and smooth operations. Your role is crucial in developing flexible, modern, and sustainable technological solutions that empower our customers and drive business success. Key responsibilities: Oversee the strategic deployment of PLM/CAD solutions, ensuring they align with business requirements and contribute to operational efficiency. Collaborate closely with business users and vendors to meet technical and functional requirements. Utilize knowledge of software development to advise on the potential and limitations of IT solutions in the PLM/CAD space. Create and facilitate workshops and prepare training materials for different level of users Act as a liaison between technical teams and business units, translating business needs into effective technological implementations. Establish strong partnerships across Business, Operations, and Technology to ensure our architectural strategies accommodate the evolving needs of our services. Integrate research, team ideas, and client feedback into solution requirements. Contribute to preparation, review and execution of test procedures and reports. Process product reviews and inform the development team of defects and errors Communicate quantitative and qualitative findings from test results to the development team This position requires not just an understanding of PLM/CAD systems, but also a strategic vision to integrate these technologies effectively within the broader business context, ensuring they contribute to the company's overall objectives. Qualifications Demonstrated ability in integrating PLM / CAD software with business processes Proven experience of developing and facilitating workshops and training materials for different level of users, defining success criteria and measuring outcomes for trainings Ability to effectively communicate with different level of users as well as senior management Effective multitasking skills, capable of working independently and within team settings Excellent communication skills, adept in fostering collaboration within business and IT spheres Proficiency in English is essential Strong analytical and problem-solving skills Creative and innovative thinker Additional Qualifications A background in software engineering is advantageous, providing a deep understanding of software development, which can be utilized to enhance system integration and optimize workflows. Knowledge on retail industry Additional Information These are fulltime permanent positions. They are based in our office in Stockholm, Sweden and we have a hybrid work structure. Apply by sending in your CV in English as soon as possible. Due to data policies, we only accept applications through career page. What the team offers: A trendy work within one of the world’s largest fashion groups. A high-level possibility to improve cyber security on a global market. High possibilities to gain professional and personal development through e.g. educational programs, networks and conference attending Benefits We offer all our employees at H&M Group attractive benefits with extensive development opportunities around the globe. All our employees receive a staff discount card, usable on all our H&M Group brands in stores and online. Brands covered by the discount are H&M (Beauty and Move included), COS, Weekday, Monki, H&M HOME, & Other Stories, ARKET, Afound. In addition to our staff discount, all our employees are included in our H&M Incentive Program – HIP. You can read more about our H&M Incentive Program here. In addition to our global benefits, all our local markets offer different competitive perks and benefits. Please note that they may differ between employment type and countries. Inclusion & Diversity At H&M Group, we’re determined to create and maintain inclusive, diverse and equitable workplaces throughout our organisation. Our teams should consist of a variety of people that share and combine their knowledge, experience and ideas. Having a diverse workforce leads to a positive impact on how we address challenges, on what we perceive possible and on how we choose to relate to our colleagues and customers all over the world. Hence all diversity dimensions are taken into consideration in our recruitment process. We strive to have a fair and equal process and therefore kindly ask you not to attach a cover letter in your application as they often contain information that easily can trigger unintentional biases. Company Description H&M Group is a family of brands; H&M, COS, Weekday, Monki, H&M HOME, & Other Stories, ARKET and Afound. At H&M Group, our people are the driving force behind our commitment to creating meaningful growth and more sustainable lifestyles. Help us re-imagine fashion and together we will re-shape our industry. Learn more about H&M Group here.
Job Description Don’t miss this chance to join H&M Group’s Digital Workplace Unit, responsible for the digital workplace experience and site tech foundation at H&M Group globally. The unit consists of eleven engineering teams across three areas – Digital Workplace Platforms, Digital Workplace Devices, and Site Tech Engineering. Together, the teams design, develop, and operate all workplace infrastructure used by H&M Group across our offices, stores, and warehouses worldwide. This includes enterprise-wide platforms and applications used for collaboration, communication & design (e.g. MS365, Adobe Creative Cloud, Atlassian, and Voice & Video), End User Computing (e.g. Devices, VDI, MDM), and core infrastructure on site (e.g. network, edge compute, RFID, IoT). As a Domain Architect within our Digital Workplace organization, you will have a pivotal role in the Business Tech function at H&M Group. You will be responsible for driving the future architecture and design of our Digital Workplace platforms, proactively developing, and maintaining the architectural vision and strategic roadmaps. Reporting to the Global Head of Digital Workplace and being a key member of the Digital Workplace Leadership Team, your work will directly impact how our teams connect, collaborate, and innovate across the globe. In this role, you will collaborate closely with the Head of Digital Workplace, Area Lead Engineers, and Solution Architects, acting as a role model for our engineering teams and supporting them with technical know-how and architectural guidance. Your excellent stakeholder management skills will enable you to proactively engage with business stakeholders, Security, Legal, Commercial, Enterprise Architecture teams, and our external service providers. With your strategic mindset and deep technical knowledge, you will be instrumental in providing H&M’s colleagues with relevant, scalable, and secure digital workplace solutions. You will also be at the forefront of innovation, evaluating and recommending new software, hardware, and vendors while optimizing the use of existing technologies. Moreover, at H&M Group, we are making significant investments to transform our physical stores globally, ensuring our stores not only meet today’s needs but also anticipate and adapt to future trends, providing an unparallelled shopping experience. Elevating our tech foundation in store is of highest priority and, as Domain Architect, you will play a key role in establishing our global store tech foundation blueprint, standards, guardrails, and governance processes that are scalable, secure, and designed to meet the future needs of our customers and business. Key Responsibilities: Strategic Planning: Develop and implement a comprehensive digital workplace architecture strategy and roadmap that aligns with the organization's business objectives. Architecture Design: Design the architecture for systems and solutions within the digital workplace domain, ensuring they are scalable, secure, and efficient. Create and maintain architectural blueprints, guidelines, and standards. Solution Delivery: Guide the implementation of architecture solutions, ensuring they meet design specifications and business requirements. Provide technical oversight and support during the development and deployment phases. Innovation: Identify emerging technologies and trends to drive continuous improvement and innovation within the digital workplace domain. Stakeholder Mgmt.: Collaborate with senior leadership and in cross-functional teams across Tech, HR, and business units, to understand their needs and deliver tailored digital solutions. Governance: Establish and enforce best practices, standards, and governance frameworks to ensure the security, reliability, and scalability of digital workplace solutions. Qualifications Bachelor’s degree in Engineering, Computer Science or a related field, or equivalent experience. Proven experience (±10 years) as a Domain Architect or similar role with a focus on Digital Workplace solutions. Deep knowledge of Digital Workplace technologies including communication & collaboration tools incl. Ms365, Voice & Video, and end-user computing. Strong expertise in site tech infrastructure, engineering, network technologies, and cloud services. Extensive experience in IT ecosystems and system integration. Demonstrated success in developing and implementing comprehensive digital workplace strategies that align with business objectives. Excellent leadership and stakeholder management skills, with the ability to inspire teams towards a common vision. Experience in vendor/supplier management. Familiarity with regulatory compliance, data privacy, and cybersecurity best practices. Experience with Google Workplace, Slack, GCP is a plus. An innovative mindset with a passion for driving continuous improvement and staying at the forefront of emerging technologies. Additional Information This is a full-time permanent position, starting as soon as possible according to agreement. The role is an on-site position, based in our office in Stockholm, Sweden. Due to data policies, we only accept applications through career page. Please submit your Resume to provide a valuable insight into your professional background and specific reasons why you are enthusiastic about the opportunity. If you have any questions about the role, please add them along your application and responsible recruiter will address them. Benefits We offer all our employees at H&M Group attractive benefits with extensive development opportunities around the globe. All our employees receive a staff discount card, usable on all our H&M Group brands in stores and online. Brands covered by the discount are H&M (Beauty and Move included), COS, Weekday, Monki, H&M HOME, & Other Stories, ARKET, Afound. In addition to our staff discount, all our employees are included in our H&M Incentive Program – HIP. You can read more about our H&M Incentive Program here. In addition to our global benefits, all our local markets offer different competitive perks and benefits. Please note that they may differ between employment type and countries.
Gör skillnad. Varje dag. Har du ett intresse för att utveckla digitaliseringens möjligheter inom vården och är en nyfiken initiativtagare som gillar utmaningar? Då ska du söka tjänsten som systemspecialist hos oss på Enhet Support SDV (Skånes Digitala Vårdsystem) i Lund! Förvaltningen Digitalisering, IT och MT bildades i januari 2020 och ger stöd och service till den skånska hälso- och sjukvården. Förvaltningens uppdrag är att införa en modern och sammanhållen digital vårdmiljö parallellt med drift och effektiv konsolidering av dagens befintliga IT-miljö. I uppdraget ingår förvaltning och support av befintliga och kommande system samt att ansvara för att, genom hela produktlivscykeln, upprätthålla driftsäkerheten av Region Skånes medicintekniska produkter (MTP) och bistå Region Skånes olika verksamheter och samarbetspartners med teknisk kompetens och support i medicintekniskt relaterade ärenden. Förvaltningen ansvarar också för de grundläggande vårdinformationssystemen, och driver utvecklingen av framtidens vårdinformation samt möjliggör arbetet med digitalisering och införande av nya arbetssätt i Region Skånes verksamheter. Under våren kommer vi att påbörja driftsättning av SDV. Inom området Support SDV rekryterar vi nu till en ny gruppering som ska hantera andra linjens support av ärenden som är av teknisk karaktär och som är kopplade till SDV. ARBETSUPPGIFTER Vi välkomnar nu dig som vill vara med och skapa något nytt och samtidigt bidra i ett samhällsviktigt uppdrag. Som systemspecialist är du expert inom en eller flera applikationer och ansvarar för att proaktivt bidra med specialistkompetens för att säkerställa deras funktionalitet och tekniska integrering enligt de olika IT/MT-tjänsternas behov. Du har kunskap om applikationens funktionalitet samt god förståelse för hur applikationen stödjer arbetsflöden och möter behov i de IT/MT-tjänster där applikationen ingår. Du arbetar med applikationers förvaltning och utveckling ur ett funktionellt och tekniskt perspektiv t.ex. med underhåll, test, konfiguration och andra linjens support. Som systemspecialist på enheten Support SDV kommer du att bli utbildad i de SDV specifika applikationer som du kommer att arbeta med för att sedan hantera andra linjens support för dessa när vi går i drift under våren 2025. Hos oss kommer du att: • Arbeta med support för behörigheter. • Arbeta med förvaltnings- och utvecklingsaktiviteter ur ett funktionellt och tekniskt perspektiv. • Identifiera och driva förbättringar inom applikationer i proaktivt syfte. • Konfigurera applikationer för en regiongemensam standard (exempelvis underhåll, design och registervård). • Felsöka och validera konfigurationer. • Delta i tester av ny funktionalitet för att säkerställa ändamålsenlighet och korrekthet ur ett tekniskt/funktionellt perspektiv. • Arbeta med supportärenden (både teknisk och funktionell support) och hantering av incidenter och problem samt arbeta i schemalagd support. Hos oss får du goda möjligheter till kompetenshöjande insatser! KVALIFIKATIONER Vi söker dig med kunskap, förståelse och intresse för att arbeta med användarsupport. Du har avslutad gymnasieutbildning och gärna eftergymnasial utbildning inom IT eller annat område som arbetsgivaren bedömer relevant. Därutöver har du goda språkkunskaper i både svenska och engelska i såväl tal som skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta inom en IT-organisation i antigen IT-servicedesk eller andra linjens support. För att lyckas i rollen som systemspecialist är det viktigt att du är ansvarstagande, strukturerad, proaktiv, självgående, service minded och har ett helhetsperspektiv i ditt arbete. Vidare är du en god kommunikatör med förmåga att anpassa din kommunikation utifrån mottagare där du kan förklara och beskriva komplexa lösningar enkelt och tydligt. I ditt arbete krävs att du är analytisk och kan se och hantera beroenden i en komplex miljö. Som person har du lätt för att skapa kontakter och trivs med att arbeta i team där du tillsammans med dina kollegor drivs av att utveckla och förvalta din applikation så att den kan bidra till värdeskapande tjänster. Givetvis arbetar du efter Region Skånes värderingar: Välkomnande, Drivande, Omtanke & Respekt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. I denna rekrytering tillämpas löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att lära känna dig. ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Förvaltningen Digitalisering IT och MT ger stöd och service till den skånska hälso- och sjukvården. Förvaltningens uppdrag är att införa en modern och sammanhållen digital vårdmiljö parallellt med drift och effektiv konsolidering av dagens befintliga IT-miljö. I uppdraget ingår förvaltning och support av befintliga och kommande system. Medicinsk teknik (MT) arbetar även med service, underhåll, inköp och egentillverkning av medicinteknisk utrustning. Förvaltningen ansvarar också för de grundläggande vårdinformationssystemen och driver utvecklingen av framtidens vårdinformation. Vi är cirka 350 medarbetare i förvaltningen och finns vid samtliga sjukhusområden i Skåne med huvudsäte i Lund. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser
Company Description H&M is a fashion brand that offers the latest styles and inspiration, from fashion pieces and unique designer collaborations to affordable wardrobe essentials. Our business idea is fashion & quality at the best price in a sustainable way. Learn more about H&M here. This is a full-time position with placement in Stockholm, Sweden. Job Description If taking H&M’s integration platform to its next level excites you, then this opportunity is for you! The Integration Services team is looking for an experienced Software developer. In this role, you will work with a diverse and innovative integration ecosystem alongside a highly skilled team that maintains various central integration platforms at H&M. You can see the big picture, identify patterns and instinctively know how to win support for your ideas. You will be partnering with teams and areas to support our Unit in driving the integration Platforms & Services mission and roadmap. Regardless of tools or languages, you build and configure solutions that are easy to maintain and change. You believe in a non-hierarchical culture of collaboration, transparency, safety, and trust and you work with a focus on value creation, growth and serving customers with full ownership and accountability. You will be part of a high-performance team that constantly aims to improve the experience of its end users. Some of your responsibilities will include: Design, implement and maintain integration platforms to enable software solutions to run in a performant and secure environment Evaluate and drive continuous improvement, reducing technical debt, and enhancing end-to-end value business value Ensure high quality of developed technical solutions Evaluate new platforms and features and work on proof of concepts and prototypes Deliver on time, demonstrating a strong commitment to deliver on the team mission and agreed backlog Create knowledge and produce the necessary documentation Troubleshoot, performance tuning, writing technical and functional design specifications Responsible for the design, development and some support of multiple integration solutions throughout the organization Qualifications 5+ years of overall experience with 5+ years of experience working with Cloud technologies 10+ years of experience working as a Microsoft .NET developer Experience in developing integrations using Microsoft technologies, including PowerApps and Power Automate. Experience with Workato preferred Extensive experience with the Microsoft Azure platform especially working with Azure storage, Event grid, Azure Entra, Azure app services, API management Extensive experience in developing Azure LogicApps applications Experience with security aspects APIs and Events Experience in deployment and automation using tools like TeamCity, Octopus, Azure DevOps, GitHub etc Experience with code quality check tools such as SonarQube, Coverity Experience in developing integrations using Microsoft technologies Experience working with network routing, security, firewall etc (DNS) Experience with a sprint-based agile way of working and knowledge of tools like Jira, confluence, ServiceNow Development experience in programming languages such as PowerShell, C#, Typescript Knowledge and experience working with performance testing methodologies and tools Additional Information Working with tech at H&M Group The fashion and retail industries are going through a transformation, driven by customers' technology and sustainability expectations. At H&M Group, we want to shape the future of fashion and lifestyle by harnessing the power of smart tech and data. With our 74-year history of innovation, we understand the need to collaborate and co-create with engineers and tech specialists around the world to achieve our vision. What we offer You are joining a unique value-driven culture, a large tech network and community where you can be yourself. Besides the obvious perks such as staff discount card, learning communities, wellness and parental benefits, there are a lot of opportunities to experiment and grow in the direction you want. Being a major player gives us countless opportunities to make a real impact and shape the future. H&M Group is committed to creating a diverse & inclusive environment and we are actively looking for qualified candidates irrespective of race, gender, gender identity, sexual orientation, ethnicity, religion, national origin, disability or age. Learn more about our I&D work https://youtu.be/veRbl9Cijts This is a full-time position based in Stockholm. Please apply as soon as possible but no later than 31st of October. We will review and interview applicants on-going.
Who are we? Volvo Cars is a company on a mission; to bring traditional car manufacturing into a connected, sustainable and smart future. Since 1927, we have been a brand known for our commitment to safety, creating innovative cars that make life less complicated for our consumers. In 2010, we decided to transform our business, resulting in a totally new generation of cars and technologies, as well as steady growth and record sales. Today, we’re expanding our global footprint in Europe, China and the US, and we’re on the lookout for new talent. We are constantly pushing our own skills and abilities to drive change in the automobile industry like never before. We are looking for innovative, committed people to join us in this endeavour and create safe, sustainable and connected cars. We believe in the power of people and will challenge and support you to reach your full potential. Join us and be part of Volvo Cars’ journey into the future. You will be part of an HIL Development team in the eART Software Factory within the Product Stream Electric Propulsion. You will be a member of a truly international team designing HIL test-environments for production software testing. Meaning the HIL models you will create are crucial for testing electrical propulsion ECUs used in the Traction Battery, Charging, and Electric Drive Systems. What you’ll do We take a giant leap into the future by launching a capable centralized compute platform, hosting most of the in-house developed SW. In these next-generation vehicles, we are building a computer-in-the-car architecture. The Propulsion & Energy unit is located at Gothenburg and Shanghai. This department has an Enabling ART (Agile Release Train) within Electric Propulsion, with the purpose of providing the infrastructure for SW development teams to integrate, test, and release SW in a continuous integration (CI) flow. The infrastructure includes the development and maintenance of Hardware-in-Loop setups for development, verification, and validation of software products. We do this by building a robust and automated test framework and enabling SW test & release in a CI flow. We are looking for our future team members to develop, validate, and maintain Model-Based Hardware in Loop setups that are intended for software functionality verification on embedded systems. The embedded test setups are built around the above-mentioned Propulsion & Energy architecture. These setups are a combination of simulated vehicle components and real hardware components to emulate a real vehicle with all the relevant dynamics. Our team(s) are responsible for the development and maintenance of these embedded setups (hardware-in-loop), while making sure that these setups are capable of executing relevant test cases for platform, software, and function verification. These are state-of-the-art test setups, critical for testing software before the final product is launched. Hence, you will be working in a fast-paced, innovative environment, solving problems and challenges daily. We offer you to work in a small cross-functional team, with a high focus on quality and continuous improvements. Together with your colleagues, you will define, set up, and configure these test environments supporting our current and future projects. You will be working with Software application and deployment on core computer and embedded ECUs, model the relevant components and signals and enable test automation, moving us towards Continuous Integration and Continuous Deployment. Together with us, you will grow your competence and get a broad understanding of Volvo Cars Next Generation Vehicles and Software Platform along with domain growth in Propulsion & Energy. You will work closely with other groups at Volvo Cars, our suppliers and get the opportunity to create a wide network. Do you fit the profile? You will fit well in this role if you are a Modeling and Simulation Engineer focusing on model-based development on HIL test beds and an understanding of Software Verification cycles correlated to Model Based Development (SIL, HIL, VIL and Test Track) We believe you are an individual who is motivated by challenging tasks in a complex and innovative environment. Execution of challenging technology development and teamwork is your real passion. You enjoy learning from others, as well as sharing your knowledge with your colleagues and are social, structured, analytical, and a problem solver. You and your skills We see that you have a B.Sc. or M.Sc. in SW Engineering, Electrical Engineering, or equivalent with emphasis on SW development. You have extensive experience in either dynamic modeling using Matlab/Simulink or test automation. Experience from an Agile working environment and from Continuous Integration is beneficial. You are fluent in English. * Software/Model development (python, Matlab/Simulink) * Experience with HIL systems and real-time simulation * Experience in Continuous Integration * dSPACE toolchain (ConfigurationDesk, AutomationDesk, ControlDesk,...) * Knowledge about Electric Motors, Power Electronics and Traction Battery technology * Software testing * CAN and Automotive Ethernet communications Meritorious: * Experience from SW platform development, including middleware. * Knowledge in Electric Propulsion simulation * Knowledge in integration of sensor technologies * Verification in vehicles at system or functional level or experience from test automation * Experience in Core, Domain development/testing. * Driving License ‘B’
Visar 1 till 10 av 19 jobb