Applikationsingenjör

Sök bland 12 lediga jobb som Applikationsingenjör och börja ditt nya yrkesliv idag!

Technical Project Engineer

As our company is growing we are looking to expand our team of Technical Project Engineers. If you have a genuine technical interest and like to manage your own projects, you might be the one we are searching for! About us Firefly is a Swedish company that provides industrial fire prevention and protection systems to the process industry worldwide. Since 1973, Firefly has specialized in creating customized system solutions of the highest technical standards and quality. Based on customer needs and research Firefly has developed and patented products and solutions, creating a unique portfolio of innovative products and system solutions to increase the level of safety. About the position As a Technical Project Engineer you will be responsible for your own projects. In some cases you will need to visit the customer during the project. We have customers all over the world, so this position includes travelling (approximately 10-20 days per year). In this position you will work closely with other Technical Project Engineers. Your tasks will include: - Creating customer-specific documentation, such as electrical drawings and application drawings - Hydralic calculations and dimensioning of systems - Being the coordinator between different departments regarding your projects, and keeping close contact with the customers Firefly offers great development opportunities and there are several different career paths within the company depending on your interests. Qualifications: - Bachelor- or Master of Science in engineering - A technical interest and curiosity We prefer that you have previous experience of a similar position, preferably in the technical industries. As a person you are open-minded, positive and responsible. You want to take lead of your own projects, and at the same time you enjoy being a natural part of the group and the company, working in good cooperation with everyone. In your relationship with customers you are caring, social and quality-focused. You speak and write English fluently. Additional languages is an asset. Swedish is of course useful but not a necessity for this position. We will start selection and interviews immediately and the recruitment process might end before the last application date. Please connect with us and share your profile as soon as possible. We look forward to see your application! Firefly is a Swedish corporate group that provides industrial fire prevention and protection systems to the process industry worldwide. Since 1973, Firefly has specialized in creating customized system solutions of the highest technical standards and quality. Based on customer needs and research, Firefly has developed and patented products and solutions, creating a unique portfolio of innovative products and system solutions to increase the level of safety. The company’s head office is located in Hammarby Sjöstad in Stockholm. The company is represented worldwide and conducts sales directly to customers and via distributors in over 80 countries. Firefly has subsidiaries in both Poland and Italy.

8 april 2024
Sista ansökan:
21 april 2024
Projektledare till Micropower Group

Micropower Group är en internationell koncern som designar, tillverkar och marknadsför industriella system och produkter för batterier och batteriladdning. Micropower verkar i en spännande bransch då elektrifiering av produkter och marknader är högaktuellt. Här står företaget i framkant inom litiumjonteknologi.    Micropower har sitt säte i Växjö där även huvudproduktionen av batteriladdare ligger samt deras batterifabrik som är en av de största i Europa. Koncernen har även egna bolag i Europa, Kina och USA för både försäljning, service och utveckling. Med en omsättning överstigande 1,8 miljarder SEK och ett kraftfullt team på ca 500 anställda så satsar Micropower i sin 5-årsplan att tredubbla omsättningen. Mer information om Micropower kan du hitta på www.micropower-group.se eller LinkedIn.   Med placering i Växjö söker nu Micropower en Projektledare med ansvar för att driva våra projekt för framtagande av systemlösningar inom batteriladdare och batterisystem till befintliga och nya kundsegment. Om du vill vara en del av Micropowers värld i ständig förändring och följa med på en spännande resa framåt, är detta tjänsten för dig.     Ansvar Arbetsuppgifter Vill du arbeta i teknikens framkant? Vill du aktivt delta i energiomställningen? Söker du en roll med stor påverkansmöjlighet? Om du svarar ja på dessa frågor så har vi jobbet för dig. I rollen som Projektledare kommer du att ansvara för styrning och ledning av tekniska kundprojekt i samtliga projektfaser. Detta inkluderar nära samarbete med så väl den egna organisationen som kund och slutanvändare för att säkerställa framgångsrika leveranser. Du kommer att leda projektteam, kommunicera mål och ansvarsområden och tydligt specificera tekniska lösningar, med hänsyn till krav, tidplan, budget, omfattning och kvalitet. Kundprojekt består vanligtvis av design, integration, testning och leverans av systemlösningar inom batteriladdare och batterisystem. Utöver detta hanterar du planering kring kompetens- och resursbehov, samt rapporterar projektstatus, ekonomi och riskbedömningar vidare till styrgrupp och projektägare. Dina huvuduppgifter: Övergripande ansvar för den tekniska omfattningen av ett eller flera parallella projekt Ansvara för och driva interna/externa projektmöten Leda det tekniska arbetet, människor och team Hantera tekniska krav, design och dokumentation Hantera verifieringen och kvaliteten på de tekniska leveranserna Bidra till att genomföra projektverksamheten på ett effektivt och kvalitetssäkrat sätt Analysera och hantera projekt- och tekniska risker Applikationsavdelningen består idag av ca 19 personer och du rapporterar till chefen för Applikationsenheten.   Erfarenheter Kompetens Vi letar efter dig med en högskole- eller civilingenjörsexamen och en gedigen erfarenhet inom projektarbete. Du har erfarenhet av att leda människor och team i tekniska kundprojekt sedan tidigare, samt du har en förmåga att kommunicera obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skift. Vidare tror vi att du är skicklig på att bygga kontakter, orädd för att söka svar, även när du ställs inför utmanande frågor och situationer. För att lyckas i den här rollen behöver du trivas med sociala interaktioner, ha förmåga att kommunicera tydligt och effektivt samt ha en god förståelse för projektledningsmetoder och verktyg. Vi tror att du har starka ledaregenskaper och förmåga att motivera och leda team, är drivande, proaktiv och har ett genuint intresse för att uppmuntra till samarbete. Meriterande färdigheter: Erfarenhet av arbete med systemlösningar till kund Erfarenhet av utvecklingsprojekt med flera ingenjörsdiscipliner, tex. el, mekanik, mjukvara Erfarenhet av att arbeta med projektteam på flera orter och i olika länder Erfarenhet av att utveckla projektprocesser och rutiner     Erbjudande Du får en central roll i att säkerställa våra projekt och leveranser av systemlösningar inom batteriladdare och batteriersystem till kund. Hos Micropower får du utvecklas och utveckla. Du erbjuds en nyckelposition inom en snabbväxande och välmående koncern. Du får stor frihet att själv påverka innehållet i rollen, där dina insatser innebär en stor inverkan på koncernens resultat.   Din ansökan Vi arbetar med löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Detta är en direktanställning hos Micropower som i denna rekrytering valt att samarbeta med OnePartnerGroup. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Pamie Berglund Moe på telefonnummer 070-428 63 87.     Kultur och värderingar Micropower strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare som erbjuder en säker och givande arbetsplats för våra medarbetare. Vi uppmuntrar till en företagsomfattande säkerhetskultur vilket innebär att alla ansvarar för att göra varje arbetsdag hälsosam och säker – från högsta ledning och genom hela företaget. Vi anser att en hälsosam miljö är nödvändig för samhällets, våra medarbetares och vår verksamhets välbefinnande och är grunden för en hållbar och stark ekonomi. Ledarskap är en topprioritering för Micropower, eftersom det är den starkaste drivkraften för prestanda, välbefinnande och företagskultur. Att förbättra våra medarbetares prestationer och engagemang är en annan viktig prioritering. I slutändan är det som gör vår kultur stark inte bara att våra anställda vet skillnaden mellan rätt och fel, utan att de genom sina handlingar visar att det är sin egen belöning att göra det rätta. Varmt välkommen till oss!

5 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Application Engineer

Do you want to work as an important link between R&D and sales, together with an ambitious and supportive team? At Rock Tools, we’re now looking for an Application Engineer for our Rotary & Raise Boring product line – a role with a lot of international contacts, freedom and the opportunity to make your mark on our business. Some words about the team Our global team, composed of Product Managers, Applications Engineers, R&D personnel, and supporting staff, is dedicated to the management of our Rotary Tools. We collaborate with stakeholders in Sales, Supply Chain, Production, and Marketing to develop, manufacture, and advance drilling tools for the mining and construction sectors. We invite you to join our inclusive and vibrant setting, which promises passionate teamwork, worldwide recognition, and ample opportunities for personal development. What about the job? In this position, you frequently interact with our sales areas – conducting problem solving, field testing, product demos and process optimization. Working closely together with our customers, you train them in using our products and analyze their technical needs to make sure that our products remain market leading. To enhance performance metrics and the development of innovative tools, you also provide performance feedback to our R&D team and Product Managers. With your technical expertise, you explore, identify and develop new application areas – as well as existing ones – and you’re always ready to respond to more complex technical questions. You also troubleshoot, investigate and resolve technical problems that may arise during or after an implementation. Understanding the whole supply chain and our customers’ needs is key to your success and by collaborating with a variety of stakeholders, you build a high level of understanding and competence in all areas connected to our business. The location for this position is Sandviken, Sweden – as this is where most of the team are, as well as one of our key production units. We offer a hybrid work set-up, where you can combine remote and office work. Since you collaborate closely with our global sales department and our customers in Europe and Asia, frequent international travelling (up to 50 percent) is a natural part of your assignment. Who you are We’re looking for someone with a relevant engineering degree – for example mechanical, mining, mechatronics, electronics or computer engineering. You have a background of several years within a technical role, where you’ve acquired some knowledge within mining, preferably surface mining, drilling and blasting. Acting in a truly global organization calls for excellent English skills, verbally and in writing. We’re fascinated by your can-do attitude and structured approach, combined with your true technical interest and ability to successfully drive progress. Leading the way, making informed decisions, prioritizing and performing your assignments in a hands-on manner goes without saying and your analytical features enable you to collect data in a structured way. With an open mind, you easily interact with other departments and stakeholders, and you’re an initiator who loves to make things happen. Our culture At Sandvik Mining and Rock Solutions and the Rock Tools division, we believe in finding that perfect mix between work, family life and interests, and we happily support our employees in balancing this. For us, it’s also clear that our diversities form an amazing foundation for achieving great results. Are you intrigued? Visit our website, LinkedIn or Facebook page to get to know us further. Contact information For further information about this position, please contact: Patricio Aranguiz, recruiting manager, [email protected] We have already decided on which advertising channels and marketing campaigns we wish to use, and respectfully decline any additional contacts in that matter. Union contacts: Per Hedman, Unionen, +46 (0)70 205 37 08 Rickard Andreasson, Akademikerföreningen, +46 (0)76 763 66 26 Linda Adamsson, Ledarna, +46 (0)70 616 03 10 Recruitment Specialist Gustaf Sjögren How to apply Send your application no later than April 25, 2024. Click apply and include your resume and cover letter in English. Please note that we don’t accept applications by e-mail. Job ID: R0065263. As we aim for a fair recruitment process, we utilize assessment tools to safeguard objectivity. When you apply for this job, you will therefore receive an invitation via email to a personality and logic ability test. Feedback comes immediately after the test has been completed and the selection process begins after the application deadline. To learn more about our recruitment process, please visit our career site or contact HR Services at [email protected]. Sandvik Mining and Rock Solutions is a business area within the Sandvik Group and a global leading supplier of equipment and tools, parts, service, digital solutions and sustainability-driving technologies for the mining and construction industries. Application areas include rock drilling, rock cutting, loading and hauling, tunneling and quarrying. In 2023, sales were approximately 66 billion SEK with about 17,000 employees.

4 april 2024
Sista ansökan:
25 april 2024
Projektingenjör till MAXAGV

Har du en teknisk bakgrund och har erfarenhet av konfigurering av hård- och mjukvara? Vill du arbeta i projektform och ha möjlighet att besöka kunder över hela världen? Är du kommunikativ och strukturerad? Då kan tjänsten som Projektingenjör hos MAXAGV vara rollen för dig! Om MAXAGV MAXAGV, ett helägt dotterbolag i Latour koncernen, designar, utvecklar, levererar och ger support till marknadens modernaste automationslösningar med mobila robotar. Vi är en världsledande leverantör av AGV-system med global räckvidd baserad på egenutvecklad hård- och mjukvara. Idag arbetar cirka 75 personer inom verksamheten. Det som kännetecknar teamet är omtänksamhet och kulturen präglas av gemenskap och prestigelöshet. Om tjänsten Som Projektingenjör kommer du att arbeta parallellt med projekt i olika faser tillsammans med exempelvis Säljare, Projektledare, Utvecklare, Konstruktörer och Tekniker. I rollen blir du tidigt involverad i processen där du som teknisk expert stöttar säljare vid kundmöten och undersöker möjligheter och layout för önskad lösning hos kunden. I Auto-CAD ser du över krav och dimensionering samtidigt som du driver dialog internt för att lösa eventuella utmaningar. När andra projektdeltagare tagit fram anpassad hård- och mjukvara är det ditt ansvar att säkerställa konfigurationen mellan dessa och MAXAGVs transport - och lagersystem, först via simulering och därefter i synk med utrustningen. Vidare kommer du vara med och redovisa lösningen för kund samt ta action på eventuella justeringar som behövs göras. På sikt kommer du även besöka kunden för att utbilda, installera och driftsätta lösningen. Löpande under projektens gång ansvarar du för din del av dokumentationen och framtagande av kundspecifika manualer. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: • Rita layout i Auto-CAD och konfigurera transport- och lagersystem (Max). • Testa systemet först i simulerad miljö och därefter ihop med utrustning. • Driftsätta systemet ute hos kund. • Framtagande av kundanpassad manual samt utbilda kund. • Införa tillägg/uppdateringar i befintliga installationer. • Dokumentera utfört arbete. Om dig Vi söker dig som har en teknisk utbildningsbakgrund och/eller arbetslivserfarenhet inom exempelvis industri där du fokuserat på mekatronik, automation, produktionsteknik, utveckling och/eller programmering. Du har en kreativ ådra för att hitta lösningar, kanske har du automatiserat något i ditt hem eller samlat på dig arbetslivserfarenhet kopplat till konfigurering mellan robot, maskin och/eller system. Du behärskar ritningsläsning och har tidigare erfarenhet av CAD-verktyg (MAXAGV använder Auto-CAD). Eftersom du kommer att arbeta i globala projekt är det vidare väsentligt att du behärskar svenska så väl som engelska flytande i tal och skrift. Du innehar B-körkort och har möjlighet att resa och övernatta i tjänsten. Som person söker vi dig som är kommunikativ och initiativtagande då du hos MAXAGV kommer orientera dig fram i organisationen för att driva relevanta dialoger framåt och ta action på de frågeställningar som behöver tas vid. Vidare söker vi dig som är ansvarstagande, noggrann och strukturerad samt som är mån om att fokusera på lösningar ii stället för problem. Med din förståelse för helheten har du även ett gott tålamod och en trygghet i din framtoning. Viktigt för tjänsten är: • Teknisk utbildningsbakgrund och/eller arbetslivserfarenhet inom exempelvis industri där du fokuserat på mekatronik, automation, produktionsteknik, utveckling och/eller programmering. • Flytande språkkunskaper i svenska och engelska samt B-körkort. • God datorvana och erfarenhet av CAD-verktyg, gärna Auto-CAD. • Möjlighet att resa och övernatta i tjänsten vid behov. • Att du är kommunikativ, ansvarstagande och noggrann. Övrigt: Omfattning: Heltid, kontorstider med möjlighet till flex. Placering: Huvudkontoret på Kryptongatan 5 i Mölndal. Start: Enligt överenskommelse. Lön: Enligt överenskommelse. Urval sker löpande så ansök redan idag. För frågor kontakta [email protected] För mer information se www.maxagv.com

2 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024
Applikationsingenjör

Applikationsingenjör till Helsingborg Som applikationsingenjör hos GAIA BioMaterials kommer du ha en direkt påverkan gällande hållbar utveckling för företag inom plastindustrin. GAIA BioMaterials utvecklar och tillverkar nedbrytbart biomaterial från förnyelsebara källor för att ersätta fossil plast. GAIA BioMaterials ger kunder stöd och möjlighet att initiera och utveckla sin produktutveckling och hållbarhetsmål. Gaia BioMaterials är ett privatägt bolag med flera starka delägare varav den mest kända är Investment AB Latour. GAIA BioMaterials ingår i det nyetablerade investeringsområdet Latour Future Solutions som investerar i hållbarhetsfokuserade tillväxtbolag. Vi erbjuder Din och vår framgång bygger på god kännedom om branschen, tekniken och produkten. Du kommer ges en omfattande introduktion där du får möjlighet att lära känna dina kolleger, tekniken samt våra kunder och samarbetspartners. Du blir en del av ett familjärt bolag där alla drivs av att göra oss och våra produkter bättre och på så sätt möjliggöra fortsatt tillväxt. Du får möjlighet att arbeta med hållbara produkter och på så sätt bidra till hållbar utveckling. Vi växer och du och din roll har goda möjligheter att utvecklas i takt med bolaget. Vad har Konrad Rosén, R&D Manager, att säga om tjänsten och företaget? "Jag valde att jobba på GAIA BioMaterials för att få vara en del av tillväxtresan från dag ett, vara en del i den entreprenöriella processen och bidra till att utveckla produkten. Framtidsvisionen är att ligga i framkant inom miljövänliga material, med R&D i Helsingborg och produktionsanläggningar globalt. För medarbetarnas trivsel erbjuder vi gym, massage, frukt och en kultur där vi tror på varandra. Här finns möjlighet att påverka och göra skillnad, med snabba beslutsvägar och synlighet. Som anställd på GAIA BioMaterials erbjuds du frihet under ansvar, flexibel arbetstid och respektfull kommunikation. För att trivas i tjänsten som applikationsingenjör behöver man vara nyfiken, lyhörd, social och målinriktad." Vad tycker Tobias Wilbs, ekonomichef, om livet på GAIA? "Jag har arbetat på GAIA BioMaterials sedan oktober 2023. Det som lockade var bland annat möjligheten att jobba i ett litet bolag där alla får stor påverkan på slutresultatet och att GAIA har en stor roll att spela i en mer hållbar värld. Även de karriärmöjligheter som en tillväxtresa ger är inspirerande. Det är ett konstant driv framåt och det händer saker i den takt man som anställd i mångt och mycket kan påverka. Stämningen i mitt team är jättebra, enkel och rakt fram. På GAIA bygger vi något steg för steg. Alla processer och tillvägagångssätt är inte satta utan här har varje anställd stora möjligheter att påverka, vilket blir väldigt stimulerande." Arbetsuppgifter Som applikationsingenjör kommer du vara länken mellan säljarna och R&D och ansvara för att leda och driva kundprojekt från start till mål. Applikationsingenjören ansvarar för att tillsammans med ett hängivet säljteam och tekniker utveckla koncept, recepturer och innovativa lösningar tillsammans, via iterativa processer för kunder inom plastindustrin. Säljarna initierar kundprojekten och applikationsingenjören ansvarar som stöd vid provkörningar och kontakt med kundernas olika intressenter för att ge förslag på lösningar och ändringar i process- och materialspecifikation. I rollen träffar du också kunder via direkta besök i samband med projekten eller vid förfrågningar/RFQ, det är en till två resor i månaden. Kunderna finns i Europa och varierar från start-up’s till globala bolag med flertalet siter. Som applikationsingenjör arbetar du med flera olika kundprojekt parallellt med stöd och i nära dialog med R&D, säljare och kunder. I rollen kommer man även arbeta med mindre R&D projekt. Kvalifikationer Teknisk utbildning Kunskap inom biomaterial, polymerer eller närliggande Kunskap inom emballage, förpackningar eller maskiner som konverterar plast Kunna skriva och tala svenska och engelska obehindrat Din profil För att lyckas i rollen tror vi att du är en initiativrik och lösningsorienterad person med stort intresse för teknik, process- och materialteknik. Du är nyfiken och kreativ i ditt problemlösande och har en förmåga att kunna bryta ner detaljer likväl som att se helheten. Det är viktigt att man är service- och kundorienterad och tilltalas av kontakten med olika intressenter hos kunder. Du har förmågan att skapa förtroende genom din tekniska kompetens, strukturerade tillvägagångssätt och goda kundbemötande. Du är dessutom en lyhörd och god lagspelare som bidrar till teamets bästa. Kontakt och ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringskonsult Christofer Dahlman, 0702-469300, på Intenso Teknikrekrytering. Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. Välkommen med din ansökan! Om GAIA BioMaterials GAIA BioMaterials är stolta över att vara banbrytande uppfinnare och tillverkare av Biodolomer® – ett revolutionerande material som tillhandahåller de mångsidiga tillämpningarna av traditionell plast men ändå är helt komposterbart och inte producerar någon mikroplast. Med ledning av vår grundare Åke Roséns visionära ideal och stärkta av framstående investerare som Investment AB Latour, är vi fast beslutna att skapa en mer hållbar framtid. Våra produkter är designade för att minska CO2-utsläppen med 80 %, vilket återspeglar vårt engagemang för miljövård. Beläget i Helsingborg, Sverige, är vår toppmoderna anläggning epicentrum för innovation, där vi producerar biodolomergranulat och en rad färdiga produkter, tillgodose både den svenska marknaden och en växande internationell kundkrets. Besök gärna www.gaiabiomaterials.com för mer information om oss och våra produkter.

26 mars 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Senior iOS Developer

Flightradar24 is one of the most successful growth-stage tech companies in Stockholm. Each day more than 4 million aviation enthusiasts visit Flightradar24 (app/website) and our Commercial services team has many of the biggest names in aviation on its customer list. We are looking for a talented iOS developer to join Flightradar24, expanding the team working on the world’s most popular flight tracking app. You will play an important role in our mobile team, implementing new features, improving performance and modernizing our codebase. Above all, your work will impact the way millions of users experience Flightradar24 every day. This position is open to candidates based in Stockholm. What you’ll do Work alongside a fully remote team of 3 senior iOS developers Collaborate with our Android team, designers, QA and product owner to find end-to-end solutions to important problems and features Contribute to development of features, refactoring and modernizing our app, and maintaining a high-quality codebase Deliver modern, testable and maintainable code adhering to best practices in iOS development Add to, and enhance, our comprehensive automated test suite Participate in knowledge sharing with the other developers in the team Coordinate releases of our iOS app, rotated within the team on a regular cycle Who you are You have at least 4 years of professional iOS app development experience, preferably on apps with a large user base You have experience working with Swift You have the ability to read, understand and modify existing Objective-C code You have strong experience with UIKit, as well as prior experience with SwiftUI You care about quality and know what it means to ship high-quality code You have strong experience with writing automated tests - including unit and snapshot tests You have prior experience with refactoring or modernizing an app (e.g. modernizing app architecture, maintaining Swift and Objective-C code at the same time, improving testability of the codebase) You have prior experience with CI/CD tools You have strong attention to detail You have strong written and spoken English You have prior experience with Google Firebase, MapKit and/or StoreKit (desirable) About Flightradar24 With over 4 million daily users, Flightradar24 is the world’s most popular flight tracking service. Our app regularly tops the App Store and Google Play charts. We also offer a wide range of commercial services and customers include many of the biggest names in aviation. We're constantly adding new services and improving existing products. To help us meet those challenges, we're looking for creative, collaborative and tech-savvy applicants to join us. Benefits of working at Flightradar24 include: Opportunity to impact a service with millions of end users from all around the world Modern office in the heart of beautiful downtown Stockholm, Sweden Being part of a diverse team with 30+ nationalities and 6 continents represented

26 mars 2024
Sista ansökan:
25 april 2024
Senior Android Developer

Flightradar24 is one of the most successful growth-stage tech companies in Stockholm. Each day more than 4 million aviation enthusiasts visit Flightradar24 (app/website) and our Commercial services team has many of the biggest names in aviation on its customer list. We are looking for a talented Android developer to join Flightradar24, expanding the team working on the world’s most popular flight tracking app. You will play an important role in our mobile team, implementing new features, improving performance and modernizing our codebase. Above all, your work will impact the way millions of users experience Flightradar24 every day. This position is open to candidates based in Stockholm. What you’ll do Work alongside a fully remote team of 3 senior Android developers Collaborate with our iOS team, designers, QA and product owner to find end-to-end solutions to important problems and features Contribute to development of features, refactoring and modernizing our app, and maintaining a high-quality codebase Deliver modern, testable and maintainable code adhering to best practices in Android development Add to, and enhance, our comprehensive automated test suite Participate in knowledge sharing with the other developers in the team Coordinate releases of our Android app, rotated within the team on a regular cycle Who you are You have at least 4 years of professional Android app development experience, preferably on apps with a large user base You have experience working with Kotlin You have the ability to read, understand and modify existing Java code You have prior experience with Android code architectures such as MVVM, Clean Architecture or MVI You care about quality and know what it means to ship high-quality code You have strong experience with writing automated tests - including unit and screenshot tests You have prior experience with refactoring or modernizing an app (e.g. modernizing app architecture, maintaining Kotlin and Java code at the same time, improving testability of the codebase) You have prior experience with CI/CD tools You have strong attention to detail You have strong written and spoken English You have prior experience with Google Play Services APIs, Firebase APIs, Google Maps APIs or other external API services (desirable) You have prior experience with Jetpack Compose (desirable) About Flightradar24 With over 4 million daily users, Flightradar24 is the world’s most popular flight tracking service. Our app regularly tops the App Store and Google Play charts. We also offer a wide range of commercial services and customers include many of the biggest names in aviation. We're constantly adding new services and improving existing products. To help us meet those challenges, we're looking for creative, collaborative and tech-savvy applicants to join us. Benefits of working at Flightradar24 include: Opportunity to impact a service with millions of end users from all around the world Modern office in the heart of beautiful downtown Stockholm, Sweden Being part of a diverse team with 30+ nationalities and 6 continents represented

26 mars 2024
Sista ansökan:
25 april 2024
Vi söker dig som är i början av din ingenjörskarriär och gillar kvalitet

Företagsbeskrivning AFRY är ett internationellt företag inom teknik, design och rådgivning. Vi påskyndar övergången till ett hållbart samhälle. Vi är 19 000 hängivna experter inom områdena infrastruktur, industri, energi och digitalisering som arbetar över hela världen för att skapa hållbara lösningar för kommande generationer. Inkludering och mångfald – Vi vill attrahera personer med olika bakgrund och perspektiv till vår organisation. Mångfald är positivt på många sätt för oss på AFRY. Vi vet att det driver både kreativitet och innovation. Jobbeskrivning Vi har alltid en stor efterfrågan från våra kunder på juniora konsulter och därför söker vi efter dig som är i början av din ingenjörskarriär och tycker att det är kul med kvalité, standarder och/eller processer! Vill du lära dig mer om vilka produktrelaterade lagkrav som behöver uppfyllas för att man ska få sälja en produkt i ett specifikt land eller vill du vara med och säkerställa kvalitén på produkten innan lansering? Älskar du precis som vi att organisera din omgivning och komma på smartare mer effektiva arbetssätt? Då är du förhoppningsvis vår nästa medarbetare och kollega! I din roll som junior konsult kommer du att vara i uppdrag ute hos någon av våra kunder och t.ex. arbeta med att: Följa upp produktkvalitet och leverantörer genom mätning eller ankomstkontroll. Utreda kvalitetsproblem eller genomföra avvikelseutredningar. Ta fram processbeskrivningar, skapa smarta mallar och skriva lättlästa arbetsinstruktioner. Delta i produktutvecklingsprocessen t.ex. genom att testa och verifiera och sammanställa underlag till produktansökningar. Delta i GAP-analyser, riskanalyser, datainsamling och interna revisioner. Vårt affärsområde Specialized Operational Excellence (SOE) har ca 100 medarbetare utspridda över landet som är uppdelade i tre segment; Compliance & Quality Management, Safety & EHS Management och Technical Communication. I vår sektion som tillhör segmentet med samma namn är vi allt från nyexaminerade till seniora konsulter med en bred kompetens inom kvalitet, compliance och produktsäkerhet. Vi arbetar i olika branscher så som verkstadsindustri, MedTech och konsumentprodukter, med allt från produktutveckling till produktion och eftermarknad. Varför jobba med oss? – Britta-Stina rekryterande chef: Som ledare är jag inkluderande, strukturerad och stöttande. Jag tror att många utvecklas av frihet under ansvar vilket speglar mitt ledarskap. Jag älskar tydlig kommunikation, onsdagsfika och att fira framgångar tillsammans! Kravspecifikation Du är en civil-/högskoleingenjör i början av din karriär som tycker att kvalitet, standarder, maskin- och/eller produktsäkerhet, arbetsmiljö, teknisk dokumentation och/eller verksamhetsutveckling verkar spännande! Har du något eller några års erfarenhet inom området är det såklart intressant men inget krav. Du är på jakt efter ett jobb som är utmanande, roligt och kräver handlingskraft samtidigt som du så klart kommer att få stöd av seniora kollegor. Du är flexibel, har ett strukturerat arbetssätt och är bra på att arbeta självständigt. Du är dessutom bra på att kommunicera och har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Ytterligare information Vår konsultgrupp präglas av samarbete, öppenhet, professionalism och vi drivs av att skapa mervärde för våra kunder. Vårt affärsområde kan utöver konsulttjänster även erbjuda våra kunder paketerade lösningar och produkter. Vi erbjuder en arbetsplats med framåtanda och trygghet i form av kollektivavtal och personalförmåner för samtliga av våra medarbetare. Vår personalklubb arrangerar sociala aktiviteter på och utanför kontoret. Allt från skidresor, sjunga i kör till att spela brädspel – det finns något för alla. Vi söker dig som vill vara en del av AFRYs framgångssaga. Brinner du för teknisk utveckling? Gillar du att samarbeta för att hitta den bästa lösningen? Då kan vi erbjuda dig karriärmöjligheter på en modern arbetsplats med utmanande arbetsuppgifter och spännande projekt världen över. Kontaktuppgifter för frågor För frågor gällande tjänsten, kontakta Segmentschef Britta-Stina Karlsson [email protected] För frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta Rekryteringspartner Fanny Sjödell, [email protected] Ansök via ansökningsknappen då vi inte kan ta emot ansökningar via mejl. Välkommen med din ansökan senast 1/5! På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen Jag är intresserad

25 mars 2024
Sista ansökan:
24 april 2024
Applikationsingenjör till marint bolag!

Nu erbjuds du möjligheten att vara en del av ett bolag som arbetar med hållbara tekniska lösningar för framtida sjöfart. I rollen kommer du inledningsvis arbeta brett där du på sikt får möjligheten att utveckla din spetskompetens inom det område du finner mest intressant! Vi söker dig som har en examen inom elektronik eller automation och som drivs av problemlösning och ditt tekniska intresse- vi ser framemot din ansökan! OM TJÄNSTEN Här blir du en del av ett team som arbetar brett och gränsöverskridande med tekniska lösningar i fokus. Som applikationsingenjör kommer du inledningsvis arbeta brett där du på sikt har möjligheten att växa och utvecklas inom det du intresseras av. Till exempel kan det innebära fördjupning inom inbyggd programmering, projektledning eller upphandling. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Skapa ritningar för fartygsspecifika lösningar * Utföra tester samt dokumentera och skapa manualer * Agera support * Ansvara för kommunikation med kund från leverans till överlämning av projekt VI SÖKER DIG SOM - Har en eftergymnasial utbildning inom elektronik eller automation. - Goda kunskaper i CAD. - Har ett starkt tekniskt intresse som vi ser att du påvisar under rekryteringsprocessen. - Har mycket goda kunskaper i engelska och svenska då arbetet sker på dessa språk. Det är meriterande om du: * Har erfarenhet av marina branschen * Har tidigare erfarenhet av liknande roll För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Ansvarstagande - Initiativtagande - Noggrann Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

20 mars 2024
Sista ansökan:
21 april 2024
Applikationsingenjör / Tekniker

Applikationsingenjör / Tekniker till Malmö Är du en applikationsingenjör som har intresse för det praktiska arbetet ute hos kunder? Eller är du en tekniker med kunskaper i CAD och intresse för kundkontakt? Då kan du vara precis den vi söker! I rollen som applikationsingenjör / tekniker får du vara med på en tillväxtresa där du får utveckla produkter som gör skillnad för miljön. Du får arbeta i en miljö där det händer saker snabbt och ingen dag är den andra lik. Vi söker dig som har några års erfarenhet av konstruktion och ett stort intresse för teknik. Vi erbjuder Som applikationsingenjör / tekniker hos oss får du vara en del av ett litet bolag i en stor koncern. Vi växer och stärker upp teamet med en ny medarbetare som vill vara med och ta företagets tekniska utveckling till nästa steg. Som applikationsingenjör / tekniker blir du en viktig del i att ta fram och konstruera nya produkter och funktioner för verksamheten. Vi söker dig som vill vara med på en spännande utvecklingsresa där varje ny kollega får en unik nyckelroll i bolagets expansionsplan. COT:s huvudägare är Sandberg Development AB. Sandberg Development är ett familjeägt investeringsbolag som genom aktivt ägande i innovationsdrivna bolag bidrar till tillväxt och samhällsnytta. Vad har Mats Backlund, VD, att säga om tjänsten och företaget? "Visionen är att vi etablerar oss som en strategisk partner till våra kunder inom utvalda marknadssegment och säkerställa en kontinuerlig tillväxt. Vi har en god och öppen stämning och otroliga möjligheter att vara en del i att bygga ett fantastiskt företag som gör skillnad. Vi har även ett stort stöd och engagemang från vår styrelse och vår största ägare Sandberg Development AB som är aktivt engagerad i vår tillväxtresa." Varför valde Pär-Johan Johansson, teknisk chef, att jobba på COT? "Efter att ha arbetat som konstruktör på ett bolag som gjorde maskiner till tung industri blev jag headhuntad till denna roll på COT. Jag valde då att börja på COT för möjligheten att få vara med och bygga upp ett företag med en produkt jag tror på. Man får vara delaktig i bolaget." Läs mer om vad Mats och Pär-Johan har att säga om livet på Clean Oil Technology på https://career.masterhelp.se/cleanoiltechnology Om tjänsten I rollen som applikationsingenjör / tekniker är du med och tar fram och utvecklar nya produkter och lösningar samt anpassar och förbättrar existerande lösningar för att möta kundernas krav. I rollen bygger, testar och installerar du tekniska produkter och system. Du har kontakt med både kunder och leverantörer och det ingår en del resor ut till kunder i Norden. Driva komplexa produktutvecklingsprojekt samt säkerställa uppsatta mål och leveranser Ge support till och utbilda kunder Skapa och underhålla teknisk dokumentation Vara med och utveckla verksamheten, från arbetsmetoder och rutiner till teknik och företagskultur Företaget verkar på den nordiska marknaden. Tjänsten innebär resor då en del av din tid är förlagd ute hos kund. Tjänsten är baserad i Malmö men initialt kommer du att vara 2-3 dagar i veckan på huvudkontoret i Ljungby. Din profil Du har goda teoretiska och praktiska färdigheter och trivs med att varva kontorsarbete med praktiska aktiviteter ute hos kunder. Vi ser gärna att du kommer från verkstadsindustrin och är van att driva dina projekt från start till mål. Med fördel har du en bred teknisk kompetens när det kommer till mekanik, hydraulik, mekatronik och el. Som person är du kunskapstörstig, nyfiken och kreativ. Du brinner för teknik och innovation. Du är trygg, självgående och har lätt för att ta till dig ny teknik samt ställer dig positiv till nya arbetsuppgifter. Önskvärda kvalifikationer: Eftergymnasial utbildning inom relevant område såsom mekanik, produktutveckling eller mekatronik Minst 2-3 års erfarenhet som konstruktör/produktutvecklare Kompetens i Solidworks eller motsvarande CAD-program Erfarenhet från den marina sektorn, vindkraft eller vattenkraft är meriterande God datorvana Du talar och skriver flytande svenska och engelska B-körkort I takt med att företaget växer kan även din roll komma att utvecklas, både inom ledarskap och teknik. Kontakt och ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringskonsult Sara Persson, 0720–712688, på Intenso Teknikrekrytering. Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. Välkommen med din ansökan! COT - Clean Oil Technology AB Clean Oil Technology AB är en innovativ aktör inom smörj- och hydrauloljerening med ett tydligt miljöfokus. COT är specialiserad inom utveckling och marknadsföring av unik teknik för kontinuerlig rening av smörj- och hydrauloljor under anläggningens/maskinens drift. COT Oil Refiner System revolutionerar övergången från fossila mineraloljor till bio-olja genom att minimera vattenförekomsten. Detta innebär förlängd livslängd för komponenter och olja, minskat servicebehov, ökad produktivitet, och en positiv inverkan på miljön genom minskade CO2-utsläpp. COT:s huvudägare är Sandberg Development AB. Sandberg Development är ett familjeägt investeringsbolag som genom aktivt ägande i innovationsdrivna bolag bidrar till tillväxt och samhällsnytta. Läs mer på www.cot.se

11 mars 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024