Arbetsledare, lager

Sök bland 77 lediga jobb som Arbetsledare, lager och börja ditt nya yrkesliv idag!

Team Manager
Instabee Group AB
Arbetsledare inom lager och terminal

Om Instabee I slutet av 2022 grundades Instabee efter kombinationen av Budbee, Instabox och Porterbuddy. Instabee erbjuder miljontals konsumenter över hela Europa med smidiga leveranser och är på väg att bli den ledande partnern till den europeiska e-handelsmarknaden. Alltid med kunden i fokus. På Instabee är du välkommen precis som du är, så länge du drivs av att ständigt utmana marknaden tillsammans med oss. Vi letar nu efter en Team Manager till vår terminal i Södertälje. Om rollen I rollen som Team Manager i Södertälje kommer ditt fokus att vara på våra medarbetare som varje dag arbetar för att sortera och leverera våra paket. Du kommer att ha personalansvar som bland annat innebär uppföljning av KPI:er och medarbetarnas kompetensutveckling. Rollen är både operativ och strategisk för att driften av terminalen ska fungera optimalt. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta: Personalansvar samt kompetensutveckling och medarbetarsamtal. Schemaläggning och bemanningsplanering. Säkerställa så att verksamheten fortskrider utan hinder genom att noggrant se till så att gods kommer in och ut ur terminalen enligt tidtabell. Kontinuerligt följa upp, utvärdera och förbättra processer och kvalitet. Stöd till övriga funktioner som verksamheten kräver. Om dig som söker Vi tror att du som Team Manager är en naturlig problemlösare som sporras av utmaningar och har förmågan att motivera teamet omkring dig och är ett föredöme för både övriga ledare och medarbetare. Som person är du uthållig och har en nyfikenhet på att lära dig nya saker. Du är även en god kommunikatör med förmåga att ta beslut och skapa klarhet och struktur i en snabbrörlig organisation. Tidigare erfarenhet av ledande roll med personalansvar. Du har förståelse för att plötsliga avvikelser i arbetet kan förekomma, därför lägger vi stort värde vid flexibilitet och en förmåga att prioritera och prestera i en snabbrörlig miljö. Tidigare erfarenhet av schemaläggning samt att arbeta enligt KPI:er. Flytande i svenska och engelska, både muntligt och i skrift. B-Körkort. Övrigt Denna rekryteringsprocess består av personlighets- och logiktest via Alva Labs samt bakgrundskontroll via Verifiera för granskning av tidigare offentliga kriminalregister. Resultatet är offentlig information som hanteras konfidentiellt. Detta är obligatoriskt för alla rekryteringsprocesser på Instabee i Sverige. #LI-JB2

24 mars 2025
Sista ansökan:
10 september 2025
Assisterade arbetsledare inom fordonsindustrin
Uniflex Sverige AB
Arbetsledare inom lager och terminal

Vill du ta nästa steg i din karriär? Vi söker nu en assisterande arbetsledare till Axess Logistics Vi letar efter dig som vill vara med och göra skillnad i en dynamisk och utmanande roll. Hos Axess Logistics får du möjlighet att arbeta i en snabb och utvecklande miljö där ingen dag är den andra lik. Om tjänsten Som en del av Axess Logistics team kommer du att få en omväxlande arbetsdag där du både leder och koordinerar olika arbetsflöden. Du kommer att ha ett stort ansvar och kunna påverka arbetsprocesserna, samtidigt som du arbetar nära andra avdelningar för att driva arbetet framåt. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Arbetsuppgifterna kan vara allt från att hantera produktionssystem och flöden till att ta snabba beslut och anpassa dig till tvära kast mellan uppgifter – en perfekt möjlighet för dig som gillar att ta initiativ och trivs med varierande arbetsuppgifter! Vem är du? För Axess Logistics är personkemi och rätt attityd lika viktigt som erfarenhet. Vi söker en positiv och social person som trivs med att samarbeta och har en positiv inställning i alla lägen. För övrigt söker vi dig som: • Erfarenhet av arbetsledning • Goda kunskaper i Excel, inklusive pivottabeller, formler och datahantering • Kan skriva och tala svenska och engelska obehindrat • Erfarenhet av att arbeta i produktionssystem • Körkort för manuell växellåda • Förmåga att hantera varierande tempo, där det ibland kan vara Om du vill vara med på en spännande resa där du får växa både professionellt och personligt, så är detta rollen för dig! Om verksamheten Axess Logistics stora passion är bilar och biltransporter. Vi transporterar och anpassar bilar till återförsäljare. Två uppdrag vi utför med lika delar kvalitet och effektivitet. Genom våra skräddarsydda logistiklösningar och unika infrastruktur är vi de enda att erbjuda en totallösning av billogistik för importerade fordon till den skandinaviska marknaden. Vi erbjuder även kompletta logistiklösningar för vidare distribution av nya och begagnade fordon i Skandinavien och delar av Europa. Vår höga kapacitet i kombination med vårt stora tekniska kunnande, har lett oss att bli en av marknadens ledande påbyggare. Vi vet att våra kunder har olika behov och önskemål, därför erbjuder vi skräddarsydda lösningar, såsom PDI/PDS (pre delivery inspection/services), kundanpassad påbyggnationer samt montering av extra utrustning. Det är en självklarhet för oss och en fördel för dig som är kund hos oss. Vi är kompetenta, effektiva, lösningsorienterade och nytänkande. Alltid med kundens behov i fokus och vi är med dig från första kontakten till slutleverans. Tillsammans med oss är ni alltid redo. Axess Logistics vill vara i framkant när det gäller tekniska innovationer som är bra både för våra kunder, våra anställda och vårt genomgående mål att vara hållbara och bidra till en reducering av koldioxidutsläppen utan att minska kvaliteten och effektiviteten.

24 mars 2025
Sista ansökan:
6 april 2025
Operativ arbetsledare - Jordbro
Simplex Bemanning AB
Arbetsledare inom lager och terminal

Nu söker vi en arbetsam, noggrann och ambitiös person till en tjänst som operativ arbetsledare på ett lager i Jordbro, där du kombinerar lagerarbete (plock, pack, inleverans) med arbetsledning. Fördelningen är 70 % lagerarbete och 30 % ledarskap. Arbetsuppgifter inkluderar: ✔ Planering, bemanning och produktivitetsuppföljning ✔ Hålla möten och personalsamtal ✔ Arbeta i lagersystem (Ongoing, MS Office) ✔ Kontakt med kundtjänst ✔ Arbete med arbetsmiljöfrågor Krav: 🔹 Erfarenhet av lagerarbete och arbetsledning 🔹 Truckkort och erfarenhet av terminal- och lagerarbete 🔹 God svenska i tal och skrift Meriterande: ✅ Tidigare personalansvar ✅ Engelska språkkunskaper Plats: Jordbro Omfattning: Heltid Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstider Arbetstiderna varierar mellan 06:00-15:00, 08:30-17:30 och var tredje söndag. Företaget är ett familjeägt tredjepartslogistikföretag med verksamhet i bland annat Stockholm.

24 mars 2025
Sista ansökan:
23 april 2025
Teamledare söks till kund i Rosersberg
Aditro Logistics Staffing AB
Arbetsledare inom lager och terminal

Om oss Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden. Vad vi erbjuder dig Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss träffar du din chef varje vecka, i många fall varje dag. Arbetsuppgifter Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Har du arbetat som teammedlem och känner att du är redo för nya utmaningar som teamledare? Vi söker nu en engagerad och ansvarstagande teamledare för att leda och utveckla vårt team! Arbetsuppgifter: Leda och motivera teamet för att säkerställa hög prestation och engagemang. Ansvara för att följa upp teammedlemmarnas arbetsprestationer och ge kontinuerlig feedback. Coachning och utveckling av personalen för att främja en positiv arbetsmiljö. Hantera frånvaro och planera för bemanning vid behov. Genomföra regelbundna uppföljningar och säkerställa att mål och KPI:er nås. Ansvara för att skapa och upprätthålla en god kommunikation mellan teammedlemmar och övriga avdelningar. Din profil Vi söker dig som har: Arbetat som teammedlem i minst 2-3 år och nu är redo att ta nästa steg som teamledare. En naturlig ledarskapsförmåga och förmåga att motivera och engagera andra. God kommunikationsförmåga och en förmåga att ge konstruktiv feedback. En lösningsorienterad och strukturerad arbetsstil. Erfarenhet av att arbeta med personalansvar eller i en coachande roll. Krav: Behärskar svenska språket Truckkort

24 mars 2025
Sista ansökan:
23 april 2025
Teamleader för Marketpeople på Dagab - Hässleholm
Marketpeople AB
Arbetsledare inom lager och terminal

Om tjänsten Som Teamleader för Marketpeoples medarbetare på Dagabs lager i Hässleholm blir du en viktig del av verksamheten. En del av rollen består av att du coachar Marketpeoples medarbetare och ser till att de har rätt förutsättningar för att trivas och nå de uppsatta mål som finns. Som medarbetarnas närmsta ledare skapar du trivsel och framgång för teamet. Du kommer även ha ett nära samarbete med Dagabs egen arbetsledning för att planera och säkerställa att arbetet i verksamheten sker på bästa sätt. I den andra delen av rollen arbetar du själv med orderplock. Du trivs med en operativ/prestigelös roll där stora delar av din vardag består av att plocka ordrar och köra truck. Då du kommer vara en del av ett stort logistikflöde med många aktörer och olika utmaningar är det extra viktigt att du och teamet håller tidspassning, följer säkerhets- och ordningsregler och hjälper till där det behövs. Vi vill att du ska vara en del i att skapa en effektiv och säker arbetsplats där våra medarbetare trivs och presterar. Arbetsuppgifter I rollen är de huvudsakliga arbetsuppgifterna: Coaching - Du motiverar, engagerar och följer upp medarbetare till framgång. Hantering personal - Du bokar och schemalägger samt hanterar närvaro och frånvaro för Marketpeoples personal. Plocka och packa orders - Arbetet sker med hjälp av truck och pick-by-voice (ett röststyrt plocksystem som hjälper dig plocka rätt). Ungefär en tredjedel av din tid kommer du att arbeta med arbetsledning, medan du den resterande tiden är en del av teamet och visar vägen genom att arbeta som lagermedarbetare. Fördelningen kan variera från dag till dag och över tid beroende på verksamhetens behov, men att själv sätta exempel med exemplariskt orderplock och uppförande kommer alltid vara viktigt. Arbetstider Du kommer mestadels att arbeta måndag till fredag dagtid. Dock kommer det förekomma en del kvällar för att du ska ha möjlighet att träffa våra medarbetare som arbetar både dag, kväll & natt. Anställningsform Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med sedvanlig provanställning om sex månader. Start för tjänsten Start för tjänsten är enligt överenskommelse. Tjänsten startar med en gedigen upplärning för att få bästa förutsättningar att lyckas i rollen. Adress till arbetsplats: Industrigatan 22, 281 43 Hässleholm Om Dagab Dagab skapar, lagerhåller och levererar sortimentet till Axfoodkoncernens kedjor såsom bl.a. Hemköp, Willys, City Gross, Snabbgross, Urban Deli och Apohem. Vi utvecklar också egna varumärken, bl.a. Garant, Eldorado och Såklart. Vår verksamhet vilar på goda värderingar för jord, människa och samhälle, vilket genomsyrar allt från sortimentsutveckling, paketering och transport - till hur vi agerar mot våra medarbetare. På så sätt ger vi våra kunder förutsättningar att göra schyssta, hållbara val. Med andra ord - hos oss är du med och påverkar det vardagliga livet för en sisådär tio miljoner människor, förstå hur viktiga våra medarbetare är för oss. Välkommen du med! Krav och egenskaperKrav Flytande svenska i tal och skrift Någon form av ledarskapsfarenhet Arbetslivserfarenhet från lager, logistik eller liknande Meriterande Truckkort Positivt om du varit eller är aktiv inom någon idrott Egenskaper Du är en naturlig ledare som har lätt för att kommunicera med människor. Du är även strukturerad, tydlig och har förmågan att motivera medarbetarna. Vidare har du en positiv inställning och gillar att ta ansvar. Du är bekväm i att själv följas upp på din prestation men också att följa upp medarbetarna i deras prestation. Du är prestigelös och har inga problem med att själv arbeta med orderplock då detta är en stor del av rollen. Detta arbete är fysiskt så det krävs att du har en god fysik. Det viktigt att du arbetar på ett ergonomiskt riktigt sätt och uppskattar att hålla igång kroppen. Du är bra på att samarbete och du bidrar till god stämning i gruppen, oavsett skilda perspektiv, kulturer, bakgrunder och språk. Som Teamleader är du en viktig representant för Marketpeople, du är serviceinriktad och arbetar alltid för Dagabs bästa. Vi ser att för dig är detta ett steg uppåt i karriären och det viktigaste är inte vad du har gjort tidigare utan din inställning och vad du kan göra framåt. Vikt läggs även vid övriga egenskaper. Lön Lön: Enligt kollektivavtal och här följs lager och e-handelsavtalet. Lönen är GFL-lön + skiftledartillägg (GFL = din ersättning baseras på snittet av alla som jobbar på lagret, vilket på det här lagret är en god ersättning). OB- och övertidsersättning i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Ansökan sker via annonsen. Efter ansökan får du ett mail om att genomföra AI-intervju med Hubert. Nästa steg kommer vara en juridisk bakgrundskontroll via Fortcheck. Därefter genomförs referenstagning digitalt med hjälp av Refensa. Efter denna digitala process är nästa steg för de kandidater som går vidare en intervju på plats hos Dagab. Drogtester tillämpas i samband med rekryteringen och eftersom Dagab värnar extra mycket om goda arbetsmiljöförhållanden utförs slumpvisa drogtester på arbetsplatsen. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Om Marketpeople Hemsida: www.marketpeople.se

21 mars 2025
Sista ansökan:
30 april 2025
Vi söker nu en ny lagerchef
Sofidel Sweden AB
Arbetsledare inom lager och terminal

Sofidel Sweden AB is a successful company with a long history in the paper / process industry. The company manufactures and sells tissue, tissue that is either refined to finished consumer product on-site in Kisa in our new conversion factory or sold to other external customers around Europe and the world as refining. Sofidel Sweden AB is located in Kisa, about 50 km south of Linköping. Since the summer of 2010, Sofidel Sweden AB is part of the Italian group Sofidel, which is the second largest in the European tissue market and number five in the world with approximately 6700 employees and a turnover of just over EUR 2 billion. Sofidel Sweden AB is now looking for an Integrated Plant Warehouse Manager. We are looking for a problem solver with the overhaul responsibility to guarantee the correct management of relevant warehouses in accordance with safety provisions and group procedures. Main responsibilities Guarantee the practical management of relevant warehouses Guarantee an effective management of the vehicle fleet and provided equipment Ensure the correct management of products loading and unloading procedures Check that the delivered product is clearly compliant with the accompanying technical documents Collaborate with the Group Internal Logistics Process Manager to the correct management of the processes related to the relevant area Guarantee the carrying out of inventory activities Guarantee the correct management of the relevant processes in accordance with the group policies and procedures Supervise the compliance with safety provisions Be the link between planning and warehouses Be involved in continuous improvement projects and other potential future projects Responsible for the warehouse team integration, professional growth, and motivation. Promote a safety-bound corporate culture Promote the Corporate Principles and Values Additional skills/experience Required skills: University degree; preferred within Logistics/Finance/Engineering Strong analytic skills Technical skills Preferred but not required skills: Experience of working in WMS and ERP-system such as SAP Experience of people/staff management What we can offer Sofidel Sweden AB offers a management development role in a multinational work space. You will be an important part of the logistics management team and support the Country Logistics Manager in operational activities. Terms of employment Daytime, 100% Permanent position Application Are you interested in this position? The selection process will take place continuously, which means that the position may be filled before the deadline. So don't hesitate to send in your application (CV + cover letter) today if you are interested. Please note that the application need to be written in English. Last day to apply is 13 April 2025. For any questions regarding the position, contact the HR department, [email protected]

21 mars 2025
Sista ansökan:
13 april 2025
Arbetsledare/Teamleaders till kommande uppdrag!
Aditro Logistics Staffing AB
Arbetsledare inom lager och terminal

Arbetsuppgifter Har du erfarenhet av logistik och vill ta nästa steg i karriären, eller har du redan lett ett team och söker en ny utmaning? I så fall har du kommit rätt! Vi söker engagerade och drivna arbetsledare och teamleaders för kommande uppdrag inom olika verksamheter. I dessa roller handlar det om att säkerställa en smidig och effektiv daglig drift genom att leda och fördela arbetsuppgifter, följa upp mål och rutiner samt bidra till kontinuerliga förbättringar. Beroende på uppdrag kan arbetsmiljön variera, men gemensamt är behovet av en strukturerad och lösningsorienterad ledare som trivs i en dynamisk miljö. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i operativa verksamheter och har förmågan att samarbeta effektivt med olika team och avdelningar. Som person är du noggrann, strukturerad och duktig på att hantera flera uppgifter samtidigt. Du har ett naturligt ledarskap där du inspirerar och motiverar ditt team att nå uppsatta mål. Din kommunikativa och flexibla inställning gör att du snabbt anpassar dig till olika miljöer och skapar goda relationer. Placeringsort: Göteborg med omnejd. Omfattning: Heltid Din profil För att lyckas i rollen ser vi att du: •Är noggrann och strukturerad med förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt. •Har en naturlig fallenhet för ledarskap och kan engagera och inspirera ditt team. •Är resultatorienterad och trivs med att arbeta i ett högt tempo. •Är kommunikativ och flexibel med förmåga att bygga goda relationer och samarbeta med olika avdelningar. Kravprofil: •Innehar giltigt truckkort A-B. •Har tidigare erfarenhet av att leda ett team inom lager eller logistik eller är redo att ta nästa steg i karriären. •Besitter god lagervana och förståelse för logistikflöden. •Är van att arbeta i olika system och har god datorvana. •Behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.

21 mars 2025
Sista ansökan:
4 april 2025
Lagerledare Mio Linköping
Mio AB
Arbetsledare inom lager och terminal

Mio söker alltid de bästa medarbetarna. Varje dag strävar vi efter att tillsammans med våra butiker leverera ett bättre resultat än föregående dag. Vi vet att stolta medarbetare som trivs med arbetet har stor betydelse för hur kunden upplever Mio. Med gemensamma värderingar, tydligt ledarskap, individuellt ansvarstagande och stimulerande arbetsuppgifter erbjuder vi en attraktiv arbetsplats. Brinner du för kundmötet lika mycket som vi gör? Tycker du att det är givande och roligt att göra andras dag lite bättre och att hjälpa dem att hitta de bästa lösningarna på sina behov? Kom och bli en av oss! Vi erbjuder varierande arbetsuppgifter i en stimulerande arbetsmiljö, med utrymme för initiativtagande och utveckling. Med stor passion och kunskap erbjuder du tillsammans med dina kollegor våra kunder en inspirerande upplevelse och kundmöte i världsklass.   Arbetsbeskrivning: Som lagerledare på Mio ingår du i butikens ledningsgrupp vars ansvar är att utveckla och driva butiken mot uppsatta mål. Ditt uppdrag som lagerledare är att leda och fördela arbetet på lagret med hjälp av ett coachande ledarskap. Du har både ett operativt ansvar och ett personalansvar. Du planerar arbetet, ser till att alla ytor används effektivt och säkerställer ett kundmöte i världsklass på varuutlämningen. Du leder genom att vara en förebild och aktivt delta i det dagliga arbetet med att lämna ut varor till kunder, lossa bilar och sortera gods. I din roll förekommer också administrativt arbete. Arbetstiderna är förlagda på både kvällar och helger. Kompetenser: Vi ser gärna att du har erfarenhet av lager och logistik i en ledande position med personalansvar samt att du är van att arbeta med fokus på lönsamhet och effektivitet. Du motiveras av att utveckla dig själv och andra genom feedback och coachande samtal. Du är en lagspelare med en tävlingsanda som är bra på att stötta och engagera dina medarbetare. Ditt ledarskap är rakt och tydligt samtidigt som du är lyhörd och förtroendeingivande. Du är mån om din arbetsgrupp och bidrar till ett trivsamt klimat fyllt med respekt och öppenhet på arbetsplatsen. Vi förväntar oss att du tycker att det är roligt att träffa och hjälpa våra kunder, att du är strukturerad och har ett öga för detaljer. Du är en handlingskraftig ledare med förmågan att driva projekt och fatta egna beslut inom gällande ramverk. Lagerarbete är ett fysiskt arbete med arbetsmoment som innehåller tunga lyft. Därför är det viktig att du har en god fysik. Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja som erbjuder möbler och inredning för alla hem, rum och stilar. I över 60 år har vi hjälpt våra kunder att skapa hem som de kan trivas i och vara stolta över. Mio ägs av handlarna som driver sina butiker framåt utifrån ett gemensamt koncept. Entreprenörskapet är en stark drivkraft i företagets kultur och bidrar med motivation, arbetsglädje och förändringsvilja. Viktiga värdeord är kunskap, passion, laget och affärsmässighet. Visionen att inspirera våra kunder att förnya sina hem driver utvecklingen framåt.

20 mars 2025
Sista ansökan:
13 april 2025
Vi söker en producerande arbetsledare till Enköping
Pokayoke AB
Arbetsledare inom lager och terminal

Om tjänsten Vi söker en engagerad och operativ arbetsledare som trivs i en produktionsmiljö och har en naturlig ledarskapsförmåga. I denna roll kommer du att arbeta aktivt i produktionen samtidigt som du ansvarar för att ge feedback och följa upp våra konsulter på plats. Vi söker en producerande teamledare till en av våra kunder i Enköping. Du kommer att jobba i produktionen själv men också ansvara för feedbacken och uppföljningen av våra konsulter på plats. Dina arbetsuppgifter - Arbeta aktivt i produktionen - Coacha och stötta medarbetare för att uppnå de uppsatta målen - Tydlig och löpande kommunikation med medarbetarna för att skapa engagemang och arbetsglädje Vad vi söker Vi letar efter någon som idag arbetar som team leader eller motsvarande, där du har erfarenhet av att vara operativ och närvarande i produktionen. För oss är det viktigt att du har ett naturligt ledarskap som gör att uppföljning och motivation av konsulterna blir en självklar och naturlig del av ditt dagliga arbete, snarare än en uppgift som känns tung eller tidskrävande. Erfarenhet av att följa upp produktivitet och en god förståelse för logistik är krav. Som person ser vi gärna att du är glad, framåt och har ett stort intresse av att utvecklas och lära dig nytt. Om du visar dig vara rätt person för oss, ser vi detta som en möjlighet till vidare utveckling, antingen inom vårt företag eller hos en av våra kunder. Välkommen med din ansökan om du vill vara en del av vårt team och ta nästa steg i din karriär! Om Pokayoke Pokayoke är ett kompetensbolag inom logistik med bemanning som kärnverksamhet. Vi består av logistikspecialister och med vår långa erfarenhet i branschen finns det inte en logistikutmaning vi inte stått inför. Detta är en kunskap vi nu vill dela med oss av.

20 mars 2025
Sista ansökan:
18 april 2025
Lagermedarbetare med inköpsansvar till TK Elevator
Academic Work Sweden AB
Arbetsledare inom lager och terminal

Vill du bli en nyckelspelare i ett mindre lagerteam hos en global aktör inom hissar och rulltrappor? TK Elevator söker nu efter en lagerarbetare med inköpsansvar till deras team i Stockholm. Här kombinerar du struktur, teknik och innovation i en avgörande roll. Är du en engagerad person som har erfarenhet av lagerarbete och logistik, och tycker om att arbeta med flöden och system? Då kan detta vara rollen för dig. OM TJÄNSTEN I denna roll får du arbeta hos en ledande aktör inom hiss- och rulltrappsbranschen med fokus på innovation, säkerhet och hållbarhet. Företaget förflyttar över en miljard människor dagligen och erbjuder tjänster inom nyinstallation, modernisering, service och reparation. Som lagermedarbetare med inköpsansvar blir du en del av ett erfaret team på företagets 600 kvm stora lager i Skärholmen, nära kontoret. Dina uppgifter inkluderar hantering av reservdelar, in- och utflöde av artiklar, samt koordinering av leveranser. Du kommunicerar främst via mejl med installationsplatser och samarbetar med deras tredjepartslager i Jordbro och ett mindre lager i Karlstad. Rollen innebär frihet under ansvar och fokus på att möta kundernas behov. Övrigt: - Arbetstider: 07–16 - Arbetskläder, skyddskor och annan nödvändig utrustning tillhandahålls av vår kund Du erbjuds: - Att börja som konsult under 6 månader med möjligheten att senare övergå till en fast anställning hos vår kund. - Möjligheten att växa mot mer ansvar eller specialisering inom lager/logistik. - Att arbeta på en arbetsplats med högt engagemang för att optimera och modernisera mobilitetslösningar. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Ansvara för in- och utflöde av artiklar, orderhantering och stöd till tekniker med reservdelar. * Arbeta i Visma med att skapa och underhålla masterdata samt utveckla strukturer i lagersystemet. * Utföra inköp och administrativt arbete kopplat till lager och logistik. * Delta i lagerflyttar och säkerställa struktur och ordning i både fysiska och digitala lager. * Samarbeta med tekniker och koordinera logistik med tredjepartslager och leverantörer. VI SÖKER DIG SOM - Har minst 2–5 års erfarenhet av lagerarbete, gärna från mindre lager. - Har tidigare erfarenhet av att arbeta flöden i lagersystem. - Har teknisk förståelse för att arbeta med reservdelar. - Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift då kommunikationen sker på båda språken dagligen internt och med leverantörer. - Mycket goda kunskaper i Office-paketet. Det är meriterande om du har - Erfarenhet från hiss- eller rulltrappsbranschen. - Grundläggande förståelse för Visma eller liknande lagersystem. - Truckkort. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: Du är en driven och erfaren person som har god kunskap inom området. Du är initiativtagande och har förmågan att arbeta både strukturerat och självständigt, samt att du säkerställer att uppgifter utförs effektivt och med hög kvalitet. Du är kommunikativ och social, vilket gör att du enkelt kan samarbeta med kollegor och leverantörer samt skapa goda relationer som stärker verksamheten. Din förmåga att kombinera noggrannhet med en lösningsorienterad inställning gör dig till en nyckelspelare i teamet. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

20 mars 2025
Sista ansökan:
20 april 2025