Arbetsledare, lager

Sök bland 106 lediga jobb som Arbetsledare, lager och börja ditt nya yrkesliv idag!

Vi söker en arbetsledare till OneMed!

Om företaget OneMed Sverige täcker hälso- och sjukvårdens behov när det kommer till medicinskt material, utrustning och beredskap - snabbt, smidigt och med kvalitet. Vi drivs av en trygg och säker vård samt av att förbättra livskvaliteten för alla som är i behov av, eller utför, vård. Utöver förbättringar i vardagen, strävar vi efter en rättvis och hållbar värdekedja för alla. Det är så vi gör skillnad, varje dag, året om. OneMed erbjuder cirka 50 000 certifierade produkter inom medicinskt material och utrustning. Varje enskild produkt är ett värdefullt bidrag till ett förbättrat vårdresultat och samhälle. Patienten får en bättre behandling, vårdtiden kortas och totalkostnaden sänks. Vi är med våra cirka 350 medarbetare på fyra orter, en viktig del av Sveriges vård och beredskap. År 2021 uppgick vår omsättning till 3,7 Mdr SEK. OneMed är en del av Asker Healthcare Group, bestående av mer än 30 företag som stödjer hälso- och sjukvård i Europa. Tjänstebeskrivning Som arbetsledare kommer du ansvara för, samt leda två team bestående av 8-14 medarbetare. Du är övergripande ansvarig för att teamen ska leverera goda resultat och nå företagets mål. Vidare har du personalansvar över medarbetarna, såväl som arbetsmiljöansvar. Du kommer löpande arbeta med att skapa en trivsam och säker miljö för teamen. Du kommer även: • Jobba med förbättringar av logistikprocesser • Utveckla och stötta medarbetarna i deras arbete • Ha god kommunikation med övriga chefer, medarbetare och ledning Arbetet är i grunden förlagt måndag-torsdag 15.30-00.00 samt fredag 15.30-22.00 i Tagene, men övertid förekommer med viss flexibilitet. Du behöver ha körkort och tillgång till bil. Kvalifikationer Vi söker dig som har tidigare erfarenhet inom lager och logistik eller produktion. Du har tidigare haft en roll som arbetsledare/teamledare och haft personalansvar över ditt team. Som ledare är du respektfull och resultatinriktad. Du är van vid att arbeta mot uppsatta mål och deadlines och drivs av detta. Vidare ser vi att du: • Har god datorvana samt vana vid lagersystem • Kan flytande svenska och har goda kunskaper i engelska Det är meriterande om du har truckkort A1-4, B1-B4 Som person tror vi att du är lösningsorienterad och självgående. Du gillar att komma med innovativa idéer för att lösa problem och effektivisera processer. Du är en kommunikativ person som är van vid att ha många olika kontaktytor. Du behöver ha körkort och tillgång till bil för att ta dig till och från jobbet. Denna rekrytering sker i samarbete med rekryteringsföretaget NearYou, men du blir anställd direkt hos vår kund OneMed. Tjänsten har start under våren 2024. Urval sker löpande så skicka din ansökan så snart som möjligt via www.nearyou.se Om NearYou Vi är NearYou. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. Vi vill ge det som vi tror en trasig arbetsmarknad behöver. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi.

21 februari 2024
Sista ansökan:
8 mars 2024
Erfaren Arbetsledare

PMU SECOND HAND – Ditt fynd förändrar liv och miljö PMU Second hand är Sveriges mest rikstäckande Second hand-kedja. Tillsammans med våra samarbetsförsamlingar/föreningar driver vi 58 butiker mellan Trelleborg och Haparanda. 18 av dessa är fullt administrerade av PMU. Syftet med butikerna är att skapa ekonomiska resurser till de internationella projekt som PMU eller våra samarbetspartners stödjer. Genom butikerna gör vi också stora sociala insatser lokalt. Att handla second hand är dessutom det mest miljösmarta alternativet för konsumtion som går att uppbringa. Vi vill utmana församlingarna till att se Second Hand som ett verktyg för att församlingen ska kunna vara just församling. Vi tror att en secondhandbutik behöver drivas affärsmannamässigt samtidigt som kunderna måste få uppleva att de gör fynd. Vi vill få gåvogivare, medarbetare och kunder att känna att de verkligen är med och förändrar liv och miljö. Så viktig är allas insatser. Vårt uppdrag som central organisation är att ge butikerna stöd att driva och utveckla sin verksamhet på ett framgångsrikt sätt. Tibro Tillsammans med PMU driver vi en fräsch butik i Tibro. Butiken administreras av Tibro Pingst men drivs i samarbete med PMU. Målsättningen med butiken är att: ✔ Generera ekonomiskt överskott till sociala och humanitära insatser genom de projekt som församlingen och PMU är engagerad ✔ Vara en social mötesplats ✔ Bereda sysselsättning för människor utanför den reguljära arbetsmarknaden ✔ Aktivt göra stor skillnad för vår miljö ✔ Sprida kunskap om situationen i utvecklingsländer ✔ Vara en plattform för att göra Tibro Pingst och PMU mer känt i Tibro med omnejd. OM TJÄNSTEN Som arbetsledare kommer du tillsammans med verksamhetschefen arbetsleda personal, volontärer och personer i olika former av arbetsträning. Rollen som arbetsledare är mycket ”hands-on” där du genom ditt eget genomförande av arbetet också leder och utvecklar andra. Du bistår verksamhetschefen i den dagliga driften av butiken, vilket till stor del innebär att skapa så stor genomströmning av skänkta varor som möjligt. Det innebär att det förekommer tunga lyft då det skänks att från möbler till porslin. Verksamhetschefen är din närmaste chef och ni får bra centralt stöd från Tibro Pingst men även av regionchef, butiksutvecklare, marknadskommunikatör och verksamhetsledning på PMU. Tjänsten är på 75 – 100 % och tillträde snarast. Vi tillämpar 6 månaders provanställning DEN VI SÖKER Som person är du ordningsam, resultatinriktad och tydlig i din kommunikation och kreativ. Du ska ha arbetat i en ledande ställning och har ett gott kundbemötande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av butiksarbete. Det är ett plus om du har ett engagemang kring hållbarhet och gillar Second hand-konceptet, men du kan också komma med annan viktig erfarenhet som kan bidra i vår verksamhet. Din sociala förmåga är mycket viktig och vi kommer att utgå från personlig lämplighet och erfarenhet. Du har ett öppet och representativt sätt och du har god förmåga att utveckla och leda människor utifrån deras egna förutsättningar. Vi ser att du delar vår kristna tro och värderingar samt gärna är aktiv i en församling. Du som söker … ✔ Vill vara med och förändra liv och miljö ✔ Har erfarenhet av att arbetsleda andra ✔ Kan utbilda, motivera och inspirera medarbetare ✔ Har B-körkort ✔ Tycker om att arbeta i butik med daglig drift och varierande uppgifter ✔ Är initiativtagande och gillar när det händer mycket DIN ANSÖKAN Vill du veta mer om hur du kan få vara med och förändra världen på riktigt? Kontakta verksamhetschef Samuel Björgvinsson, [email protected] Vi ser fram mot din ansökan så snart som möjligt, senast den 17 mars. Välkommen att skicka ditt personliga brev och CV via e-post till Samuel Björgvinsson. Märk din ansökan med ”Arbetsledare”. Vi förbehåller oss rätten att kalla till intervju löpande. PMU – EN DEL AV PINGST PMU, Pingstmissionens utvecklingssamarbete, är en av Sveriges större biståndsorganisationer. PMU är avdelningen för internationell utvecklingsverksamhet och humanitärt arbete inom den juridiska personen Pingst – fria församlingar i samverkan. PMU:s uppdrag är tydligt: Vi vill bekämpa alla former av fattigdom och vi vill göra det tillsammans. Detta är vår tro, vår vilja och vår kallelse som kyrka. Vi tror på alla människors lika värde och lika rätt. Vårt arbete utgår från de mänskliga rättigheterna och övertygelsen om varje människas inneboende förmåga att förändra sitt liv. Genom att stärka individer och påverka makthavare kan vi bidra till hållbar förändring. Utöver det direkta arbetet med utvecklingsprojekt och humanitära insatser, arbetar vi med påverkansarbete, kommunikations- och insamlingsarbete och second hand-butiker i Sverige. Läs gärna mer på www.pmu.se Mission Possible.

21 februari 2024
Sista ansökan:
17 mars 2024
FMCG Partner söker LAGERCHEF till vårt lager i Årsta

Om FMCG Partner FMCG Partner arbetar med distribution av livsmedelsprodukter via eget lager, och har ett brett sortiment av livsmedel och konsumentvaror. Vårt lager är beläget i Årsta invid Postterminalen med mycket goda kommunikationer, butiker och lunchrestauranger. Nu söker vi efter en lagerchef som kan axla ansvaret för lagret och dess fortsatta tillväxt. Dina arbetsuppgifter Du kommer att ha totalansvar för lagret och i arbetsuppgifterna ingår utbilda och leda andra i att leverera det som bolaget har som mål. följande uppgifter ingår i tjänsten: - Leda det dagliga arbetet på lagret och fördela ansvar och arbetsuppgifter till lagermedarbetarna. - Leda utveckling och modernisering av effektiva processer. - Strukturera schemaläggningen, förutse personalbehov och planering av kapacitet och lageroptimering. - Föreslå lagersystem, verktyg, maskiner och effektiviseringar som behövs för att underlätta och öka lagrets effektivitet samt implementera dessa på plats. - Säkerställa kvalitet, leverans och komma med förslag till förbättringar. Du förväntas initialt arbeta med hela kretsloppet - från intag av produkter, utskick av färdiga paket och hantering av medarbetare och sätta rutiner för att effektivt packa och få ut pallar och paket, varav den delen minskar över tid när du har kommit in i rollen. Din profil Vi söker dig som har stor erfarenhet av lager från ett e-handelslager, paketlager eller ansvarig för ett lager med personalansvar. Du är en naturlig ledare med öga för effektiva lösningar, en person som kan se det som andra inte kan, och har kapaciteten för att genomdriva förbättringar. Du trivs med att arbeta under eget ansvar, du har god samarbetsförmåga och är strukturerad. Erfarenhet av att arbeta med utökat ansvar inom lager, paketering och logistik är en förutsättning för att klara av arbetsuppgifterna. IT-vana och att vara insatt i vad ett modernt lager kräver i form av maskiner, stödjande processer och IT-lösningar krävs för att klara av rollen. Du kommer ha en central roll på bolaget. Är du intresserad? Välkommen in med din ansökan redan idag, urval sker löpande. Tillträde till tjänsten är omgående. Om FMCG Partner FMCG Partner är ett distributionsbolag inom livsmedel och har välkända produkter inom functional food. Vi är 17 personer i Sverige. Vi erbjuder trevliga kollegor, roliga uppgifter och eget ansvar. Vi ser fram emot din ansökan och önskar dig ett stort lycka till!

20 februari 2024
Sista ansökan:
30 mars 2024
Konsultchef till logistikkund!

Är du en metodisk, stresstålig och noggrann person som drivs av att få lära dig nya saker och möjligheten att få jobba med de bästa i branschen? Vill du vara med och bidra till våra kunders framgångar samtidigt som du har roligt på jobbet? Då kan rollen som Konsultchef hos Libera vara helt rätt för dig. Arbetet- och arbetsuppgifter Att arbeta som Konsultchef innebär ett varierande och fartfyllt arbete som är roligt och utvecklande. Dina primära arbetsuppgifter består av att arbeta med rekrytering, ansvara för Liberas uthyrda konsulter hos kund och medföljande personalansvar samt bemanningsplanering. Ditt fokus kommer ligga i att arbeta med relationsbyggande mot nya och befintliga kunder samt konsulter. Vem du är Vi ser helst att du har erfarenhet av logistik- eller produktionsverksamhet och har du även erfarenhet av att ha arbetat som arbetsledare sedan tidigare ser vi det som ett stort plus. Det mest avgörande är att du är en driven och prestigelös person som uppskattar möjligheten att få leda och utvecklas. Dina medarbetare består av främst kollektivpersonal men tjänstemän förekommer även vilket innebär att det är viktigt att du är duktig på att hantera olika typer av människor. Du kommer att utgå från Liberas kontor i Stockholm men rör dig även runt till våra kunder och konsulter i hela Stockholm och B-körkort är därför ett krav. Låter det som en spännande utmaning, tveka då inte med din ansökan då urval sker löpande och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdatum passerat! Välkommen till Libera!

20 februari 2024
Sista ansökan:
10 mars 2024
Arbetsledare för kommande uppdrag!

Om oss Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden. Vad vi erbjuder dig Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder dig: Stor möjlighet till personlig utveckling genom alla våra olika kundsamarbeten samt vårt nätverk inom logistikbranschen. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap och du kommer under din anställning att ha en nära kontakt med din konsultchef. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag, försäkringar och rabatt på bland annat träningskort och behandlingar. Arbetsuppgifter Har du tidigare erfarenhet av logistikbranschen och är redo för en ny utmaning? Vi söker nu efter Arbetsledare till kommande uppdrag hos kund i Borås. Beroende på uppdrag kommer arbetsuppgifterna att skilja sig något. Övergripande är att se till att leda teamet i det dagliga flödet, samt se till att jobbet utförs så effektivt och lönsamt som möjligt. Uppdraget kan innebära: - Fördela arbetet i den dagliga driften. - Leda och motivera personalen. - Säkerställa kvalité och att tidsplanen hålls. - Delaktig i det dagliga flödena. - Kundkontakt till viss del. - Koll på rutiner och regler. Din profil För att lyckas i rollen som Arbetsledare ser vi att du är noggrann, strukturerad och har en förmåga att leda och inspirera andra. Du har självklart ett brinnande intresse för logistik och arbetar hårt för att skapa de allra bästa resultaten. Du trivs i en miljö som präglas av ett högt tempo, härlig energinivå och tävlingsinstinkt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Det är av yttersta vikt att du har en god förmåga att leda och engagera andra, samtidigt som du trivs i en varierad roll med många kontaktytor och ett stort ansvar. Kravprofil: -Truckkort A-B - Tidigare erfarenhet av att leda en grupp. - Lagervana - God vana av system. - Svenska flytande i tal och skrift. Låter detta intressant, skicka in din ansökan redan idag!

19 februari 2024
Sista ansökan:
18 mars 2024
FMCG Partner söker LAGERCHEF till vårt lager i Årsta

Om FMCG Partner FMCG Partner arbetar med distribution av livsmedelsprodukter via eget lager, och har ett brett sortiment av livsmedel och konsumentvaror. Vårt lager är beläget i Årsta invid Postterminalen med mycket goda kommunikationer, butiker och lunchrestauranger. Nu söker vi efter en lagerchef som kan axla ansvaret för lagret och dess fortsatta tillväxt. Dina arbetsuppgifter Du kommer att ha totalansvar för lagret och i arbetsuppgifterna ingår utbilda och leda andra i att leverera det som bolaget har som mål. följande uppgifter ingår i tjänsten: - Leda det dagliga arbetet på lagret och fördela ansvar och arbetsuppgifter till lagermedarbetarna. - Leda utveckling och modernisering av effektiva processer. - Strukturera schemaläggningen, förutse personalbehov och planering av kapacitet och lageroptimering. - Föreslå lagersystem, verktyg, maskiner och effektiviseringar som behövs för att underlätta och öka lagrets effektivitet samt implementera dessa på plats. - Säkerställa kvalitet, leverans och komma med förslag till förbättringar. Du förväntas initialt arbeta med hela kretsloppet - från intag av produkter, utskick av färdiga paket och hantering av medarbetare och sätta rutiner för att effektivt packa och få ut pallar och paket, varav den delen minskar över tid när du har kommit in i rollen. Din profil Vi söker dig som har stor erfarenhet av lager från ett e-handelslager, paketlager eller ansvarig för ett lager med personalansvar. Du är en naturlig ledare med öga för effektiva lösningar, en person som kan se det som andra inte kan, och har kapaciteten för att genomdriva förbättringar. Du trivs med att arbeta under eget ansvar, du har god samarbetsförmåga och är strukturerad. Erfarenhet av att arbeta med utökat ansvar inom lager, paketering och logistik är en förutsättning för att klara av arbetsuppgifterna. IT-vana och att vara insatt i vad ett modernt lager kräver i form av maskiner, stödjande processer och IT-lösningar krävs för att klara av rollen. Du kommer ha en central roll på bolaget. Är du intresserad? Välkommen in med din ansökan redan idag, urval sker löpande. Tillträde till tjänsten är omgående. Om FMCG Partner FMCG Partner är ett distributionsbolag inom livsmedel och har välkända produkter inom functional food. Vi är 17 personer i Sverige. Vi erbjuder trevliga kollegor, roliga uppgifter och eget ansvar. Vi ser fram emot din ansökan och önskar dig ett stort lycka till!

19 februari 2024
Sista ansökan:
30 mars 2024
Shift Manager på CEVA Logistics i Brunna

Om tjänsten Är du ett intresserad av utvecklande logistikjobb där du leder arbetet i en stor verksamhet som hanterar logistiken åt ett av världens ledande e-handelsbolag? Vi på Pokayoke söker nu för vår kund CEVA Logistics räkning flera Shift Manager till deras logistikcenter i Brunna. På enheten i Brunna hanteras logistiken för en stor global e-handlare och som Shift manager ansvarar du för en avdelning där du leder och fördelar arbetet för att se till att den dagliga driften flyter på. Det är ett jobb i högt tempo med ett stort fokus på ledarskapet. Dina arbetsuppgifter Som Shift Manager är ditt primära fokus att leda din grupp mot uppsatta mål för avdelningen utifrån företagets policys och strategier. Du ansvarar för dina medarbetare i din grupp samt dina underställda chefer, du coachar och säkerställer att ni når målen. Det finns möjlighet att arbeta både kvällstid och nattid och du rapporterar till Operations Manager. Förutom detta innebär rollen även nedan ansvarsområden: • Tillsammans med avdelningens Team Managers och Shift Managers styra och leda utvecklingen av kvalitet, effektivitet, hälsa, arbetsmiljö och säkerhet. • Samverka med skyddsorganisationen. • Genomföra och dokumentera feedbacksamtal enlig Ingrams modell. • Arbeta för att skapa delaktighet för medarbetare. • Upprätta handlingsplaner när målavvikelser uppstår. • Hålla sig uppdaterad på best practise, lagar och regler inom verksamhetsområdet. • Informera medarbetare om förändringar som sker på siten • Övriga arbetsuppgifter delegerade av Operations Manager Tjänsten innebär även att du deltar i att leda förbättringsarbete inom effektivitet och utveckling på avdelning. Vad vi söker Vi söker en duktig ledare som tar initiativ, är ansvarsfull samt stödjer dina medarbetare i dagliga driften. Du ska vara ett gott exempel och föredöme när det kommer till medarbetarskap på plats och vi ser därför att du som person är rättvis, målinriktad och förstår vikten av uppsatta regler och rutiner för att kunna upprätthålla en mycket god kvalité samt nå uppsatta mål. Vi ser att du är en duktig ledare med intresse för att utvecklas. Du är positiv och sprider härlig energi omkring dig. Vi söker dig som har minst 3 års erfarenhet av ledarskap och besitter goda ledaregenskaper, och om detta kommer från tidigare arbete inom logistik är det starkt meriterande. Du har god kommunikationsförmåga samt har lätt att entusiasmera och motivera dina medarbetare. Du har hög integritet i din yrkesroll och flexibilitet i att ta dig an de ärenden som kan uppstå. Arbetsbelastningen kan variera från dag till dag, vilket kräver en god förmåga att anpassa tempo och att hantera stress. Du ska minst ha en gymnasial utbildning, du har god IT-vana och är trygg i att använda Excel som dagligt verktyg. Du behöver kommunicera väl på både svenska och engelska, övriga språkkunskaper är meriterande. Detta är en direktrekrytering där Pokayoke sköter rekryteringsprocessen och alla frågor kring processen besvaras av vår rekryterare. Det finns lediga roller både på dag- och kvällsskiftet. Arbetstiderna är för kvällsskiftet 15:00-24 :00 och för nattskiftet är 21:00-06:00. Tillsättning sker omgående för rätt kandidat. Välkommen med din ansökan! Om Pokayoke Pokayoke är ett kompetensbolag inom logistik med bemanning som kärnverksamhet. Bolaget består av logistikspecialister som stöttar i att effektivisera, utveckla och förbättra sina kunders logistik.

19 februari 2024
Sista ansökan:
5 mars 2024
Teamledare sökes till kund i Nässjö

Dina Arbetsuppgifter och profil Som operativ teamledare ingår du i teamet som arbetar dynamiskt med Inbound/outbound beroende på arbetstid. Du kommer att ha en operativ roll under större delen av dina arbetspass samt inneha en nyckelfunktion där du leder och fördelar arbetet och ansvarar över att målen uppnås i den dagliga produktionen. Vi tror att du som söker är kommunikativ, innehar en ledarförmåga samt ett intresse av att bygga relationer med människor. Du som söker gillar att jobba mot högt uppsatta mål och kan förmedla dessa till våra konsulter samt till kundens egna anställda. Det är meriterande om du tidigare har erfarenhet som teamledare, men det är inte ett krav. Det viktiga är att du inte räds inte att ta dig an nya uppgifter och finnas tillhands där behovet finns. Du är kommunikativ och kan kommunicera på svenska såsom engelska. Vi erbjuder dig Du som jobbar hos oss får en arbetsgivare som gör sitt yttersta för att du ska få utvecklas och få alla möjligheter till att nå goda resultat. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag vilket betyder att vi följer alla rådande lagar och erbjuder dig som anställd säkra arbetsvillkor och kollektivavtal. Våra flexibla medarbetare är kärnan i vår verksamhet och en viktig faktor till vår starka tillväxt. Villkor - Truckkort A+B är ett krav - Körkort samt tillgång till bil är meriterande - Du ska ha fyllt 18 år för att vara aktuell för denna tjänst - Du behöver kunna arbeta rullande 3-skift dvs 06-14.30, 08.00-17.00. 14.00-00.00. Låter detta som din nästa utmaning? På Insitepart är alla välkomna att söka jobb oavsett ålder, kön, erfarenhet eller etnisk bakgrund. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet när vi rekryterar, för vi vet att rätt person på rätt plats skapar ett stort mervärde för både kund och dig som person. Skicka gärna in din ansökan redan idag! Vi arbetar med löpande urval och tjänsterna kommer att tillsättas när vi funnit rätt kandidater.

16 februari 2024
Sista ansökan:
29 februari 2024
Produktionsledare inom Logistik till Textilia

Brinner du för logistik och transporter? Gillar du att jobba med människor och jobba i en miljö där tempot är högt? Då har vi kombinationen för dig! Om tjänsten Vi erbjuder ett spännande arbete i en utmanande roll som innebär att leda människor i en dynamisk och tekniskt utvecklad produktionsmiljö. Du kommer ha stora möjligheter att på Textilia att påverka framtiden genom att driva förbättringar och utveckling på vår anläggning i Karlskrona. Dina huvuduppgifter är att säkerställa den dagliga leveransen till våra kunder och arbeta med transportfrågor, packning och lager. Du kommer att ha ett personalansvar för 15 personer. Du kommer även att ansvara för att upprätthålla en god och säker arbetsmiljö, daglig styrning, schemaläggning samt uppnå KPI:er. Vi söker därför dig som med stort engagemang vill arbeta med att uppnå en effektiv logistiklösning med en hög nyttjandegrad. Vi tror också att du är en person som trivs med att inspirera och engagera människor omkring dig. Du kommer vara en viktig del i arbete med ständiga förbättringar både för din grupp och hela enheten. Som Produktionsledare ingår du i den lokala ledningsgruppen och rapporterar till anläggningens Platschef. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter * Optimera bästa möjliga logistiklösning för att säkerställa leverans till kund. * Säkerställ att vi följer lagar och krav. * Planera, leda och fördela teamets dagliga uppgifter. * Leda, inspirera och coacha dina medarbetare. * Samverka både intern och externt. * Säkerställa vår fordonsflotta. * Följa upp och analysera utfall, identifiera och driva förbättringsarbete avseende produktivitet och leveranssäkerhet Dina egenskaper Som person ser vi att du har ett stort intresse för ledarskap och tycker om att inspirera och leda människor omkring dig mot gemensamma mål. Du har stor social kompetens och god samarbetsförmåga. Du arbetar strukturerat och har förmågan till god överblick och att se helheten. Du är även angelägen om att nå resultat och att hålla deadlines med hög kvalitet. Erfarenhet och utbildning Vi söker dig med högskoleutbildning inom relevant område alternativt har annan erfarenhet som bedöms likvärdig. Du har också erfarenhet av eller stort intresse för logistikstyrning och personalledning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att leda och driva projekt. Kontaktperson I den här rekryteringen samarbetar Textilia med Jefferson Wells som är en del av ManpowerGroup. Om du vill ha ytterligare information, är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Carina Berg på +46703770747. Tillsammans klär vi Sveriges vardagshjältar. Textilia erbjuder smarta, miljövänliga och kostnadseffektiva textilservicelösningar för kvalitetsmedvetna kunder inom vård och omsorgssektorn. Det betyder att vi varje dag tvättar och levererar över 100 ton arbetskläder och textilier över hela landet och får många hårt arbetande människor att känna yrkesstolthet och värdighet mitt i en tuff verklighet. Vi är ca 650 anställda, vi finns på åtta orter i Sverige och omsätter cirka 600 mkr per år. VI STÅR FÖR ETT ÖPPET OCH MÅNGKULTURELLT SAMHÄLLE På Textilia är vi stolta över många saker. Men vi är extra stolta över att vara en mångkulturell arbetsplats. Vi ser dagligen hur mångfald bidrar till en positiv utveckling - för individen, för Textilia som företag och för ett hållbart och öppet samhälle med plats för alla. Välkommen in i värmen.

16 februari 2024
Sista ansökan:
17 mars 2024
Lageransvarig Stenbolaget Malmö/Löddeköpinge

Stenbolaget säljer marksten, murar, plattor, natursten och mycket mer till privatpersoner och proffskunder. Nu behöver vi en ansvarig till vårt lager i Löddeköpinge. - Du ska ha god fysik och vara frisk då det ibland kan vara ett tungt jobb. - Vara social och tycka om att träffa kunder. - Kunna prata och läsa svenska då du kommer att ha mycket kundkontakt. - Tycka om att ha ordning och reda runtomkring dig. - Ha truckkort för motviktstruck - Goda datakunskaper Som Lageransvarig på Stenbolaget kommer du att göra följande: *Lasta och lossa lastbilar/släpvagnar/personbilar med motviktstruck *Ta emot inleveranser *Plocka order som ska hämtas eller levereras *Städa och hålla rent på lagret *Ta emot och hantera kunder *Hantera kundordrar *Inventera tillsammans med central inventeringsgrupp *Vara säkerhet & arbetsmiljöansvarig

15 februari 2024
Sista ansökan:
29 februari 2024