Arbetsledare, städ/Husfru/Städledare

Sök bland 31 lediga jobb som Arbetsledare, städ/Husfru/Städledare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Arbetsledare till Sodexos verksamhet i Oskarshamn

Vill du vara en del av något större? Om du vill jobba tillsammans med människor med olika bakgrunder, Om du har stora ambitioner, inte är rädd för utmaningar och vill växa samtidigt som du bidrar till vår utveckling och tillväxt. Då är du välkommen till Sodexo! Som arbetsledare på Sodexo är du en mångsysslare och möjliggörare. Du kommer att leda medarbetare som är experter på STÄDNING, samt säkerställa en säker arbetsmiljö och produktivitet i ditt team. Ditt ledarskap och din känsla för hög servicenivå sprider glädje och bidrar till en bättre vardag. Jobba hos oss på Sodexo och bli en del av något större. Du kommer att tillhöra ett företag och ett team som värdesätter dig för dig, du kommer att kunna agera målmedvetet och påverka genom dina dagliga handlingar, och utvecklas i din egen takt.  Vårt uppdrag hos vår kund i Oskarshamn består av lokalvård. Vad du kommer att jobba med:  • Övergripande ansvar för den totala driften  • Resultat- och personalansvar samt utveckling av verksamheten  • Upprätthålla goda relationer med kund samt säkerställa att kunden erhåller överenskommen kvalitet  Vad du bidrar med:  • Mångårig och bred erfarenhet från servicebranschen  • Ledarerfarenhet  • Ett starkt kund- och verksamhetsfokus  • Vana av att arbeta administrativt och i system   • Driv och målmedvetenhet  • Vilja och förmåga att utveckla dig själv och dina medarbetare tillika verksamheten  Om tjänsten  Frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen besvaras av Mikael Larsson [email protected]. Observera att vi endast tar emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Din ansökan vill vi ha senast 2024-05-07  För denna tjänst kommer att vi genomföra en bakgrundskontroll på slutkandidat i samarbete med en extern leverantör. Slutkandidaten kommer att informeras och behöva lämna sitt samtycke innan det att bakgrundskontrollen genomförs.  Vad vi erbjuder Utöver en spännande tjänst och härliga kollegor erbjuder vi dig bland annat:  • Flexibel och dynamisk arbetsmiljö  • Tillgång till löpande utbildning och utvecklingsprogram  • Möjligheter att växa inom företaget • Stort fokus på hälsa och säkerhet   • Volontärarbete på betald arbetstid  Mer om Sodexo och vilka vi är  • Vårt syfte, hållbarhetsarbete och våra tjänster  • Medarbetarsidorna Mitt Sodexo  Redo att vara en del av något större? Ansök idag!  Sodexokoncernen Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Sodexokoncernen är unik genom sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster och FM-tjänster. Dessa erbjudanden möter alla utmaningar i vardagen med ett dubbelt mål: att förbättra livskvaliteten för våra medarbetare och dem vi erbjuder våra tjänster, och att bidra till ekonomiska, sociala och miljömässiga framsteg i de samhällen där vi är verksamma. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.

22 april 2024
Sista ansökan:
7 maj 2024
Jobba som supervisor med ett superteam inom hotellstäd!

Vi på RestaurangAssistans i Malmö söker nu en städande arbetsledare för extraarbete under helger och sommarsäsongen, med chans till förlängning. Vi söker dig som: Har tidigare erfarenhet av rumsstädning och lokalvård på hotell i Sverige Är inspirerande, entusiastisk och kvalitetsinriktad Har ett öga för detaljer Har ett positivt ledarskap och ansvarskänsla Älskar att utveckla och coacha medarbetare Kan prata och skriva på svenska och engelska Vi erbjuder dig: Lön enligt kollektivavtal Gedigen utbildning och kompetensutveckling Ett stort community med kollegor från hela världen Arbetsuppgifter: Städning av rum samt publika ytor Planering och schemaläggning av personal Leda och utveckla städpersonal Upprätthålla en kvalitetsnivå som överensstämmer med hotellets riktlinjer Resultatansvar Rumskontroller Arbetet är förlagt under både vardagar och helger Varför ska du jobba på RestaurangAssistans?Att jobba hos oss är framförallt väldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olika arbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter! Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen! Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba. Vi erbjuder både heltid, deltid och extraanställningar! Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på massa kul tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning. Friskvård och förmåner – Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden! Utbildning - Flera gånger per år anordnar vi utbildningar på olika nivåer. Vi har också ett samarbete med externa parter, bl.a. Restaurangakademien. Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semesterersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider. Mer om ossRestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 20 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar personal till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor. Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke.

22 april 2024
Sista ansökan:
14 september 2024
Städande assisterande husfru sökes

Nu söker vi på RestaurangAssistans i Göteborg en städande arbetsledare till en av våra hotellentreprenader Vi söker dig som: Har minst 3 års erfarenhet av rumsstädning och lokalvård på hotell i Sverige Är inspirerande, entusiastisk och kvalitetsinriktad Har ett öga för detaljer Har ett positivt ledarskap och ansvarskänsla Älskar att utveckla och coacha medarbetare Kan prata och skriva på svenska och engelska Vi erbjuder dig: Lön enligt kollektivavtal 75% anställning Arbetet är förlagt under vardagar och helger Arbetsuppgifter: Städning av rum samt publika ytor Planering och schemaläggning av personal Leda och utveckla städpersonal Upprätthålla en kvalitetsnivå som överensstämmer med hotellets riktlinjer Resultatansvar Rumskontroller Varför ska du jobba på RestaurangAssistans?Att jobba hos oss är framföralltväldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser? Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olikaarbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter!Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen! Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba. Vi erbjuder både heltid, deltid och extraanställningar! Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på massa kul tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning. Friskvård och förmåner – Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden! Utbildning- Flera gånger per år anordnar vi utbildningar på olika nivåer. Vi har också ett samarbete med externa parter, bl.a. Restaurangakademien. Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semesterersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider.Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke.

19 april 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Arbetsledare inom Lokalvård till Polarstäd AB

Är du en driven och engagerad arbetsledare som brinner för att skapa en ren och trivsam arbetsmiljö? Polarstäd AB, ett växande städföretag, söker just nu en erfaren arbetsledare inom lokalvården för att leda vårt team och säkerställa den högsta standarden av renlighet för våra kunder. Om tjänsten: Som arbetsledare hos Polarstäd AB kommer du att spela en nyckelroll i vårt företags framgång genom att övervaka och koordinera vårt team av städpersonal. Du kommer att ansvara för att planera, organisera och genomföra städprojekt från start till slut. Detta inkluderar att säkerställa att all städning utförs effektivt, till högsta möjliga standard och inom utsatta tidsramar. Huvudsakliga arbetsuppgifter: - Planera och schemalägga städprojekt samt distribuera arbetsuppgifter till teammedlemmar. - Övervaka och utvärdera teamets prestanda för att säkerställa hög kvalitet och effektivitet i städarbetet. - Utbilda och coacha medarbetare i städtekniker och användning av utrustning. - Hantera inventering av städmaterial och utrustning. - Fungera som kontaktperson mellan kunder och företaget för att säkerställa kundnöjdhet. - Bidra till förbättringar av städrutiner och arbetssätt. Vem är du? - Du har dokumenterad erfarenhet som arbetsledare inom lokalvård. - Du besitter utmärkta ledarskapsfärdigheter och har förmågan att motivera och leda ett team. - Du har god kunskap om städprocesser och material samt erfarenhet av att hantera städutrustning. - Du är organiserad, noggrann och har en stark problemlösningsförmåga. - Du är flytande i svenska både i tal och skrift. - Du har körkort Klass B Det är meriterande om du är - Utbildad i SRY eller PRYL - Har erfarenhet av Driftssystemet Tengella Vi erbjuder: - En dynamisk och stöttande arbetsmiljö med ett engagerat team. - Möjligheter till personlig och yrkesmässig utveckling. - Konkurrenskraftig lön och förmåner. - Flexibla arbetstider. Är du redo att ta nästa steg i din karriär och bli en del av vårt växande team? Tveka inte att skicka in ditt CV och ett personligt brev. Vi ser fram emot att höra från dig! Polarstäd AB – Vi skapar renare världar.

18 april 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Arbetsledare Hotel Globe

Arbetsledare för Hotel Globe. Erfarenhet inom Choice/Strawberry är en merit. Krav på svenska. Kollektivavtal tillämpas, tillträde efter 2024-04-01. Tjänstgöringsgrad 100%.

16 april 2024
Sista ansökan:
13 juni 2024
Strängnäs Fastighets AB söker en Arbetsledare lokalvård

Bli delaktig i en expansiv samhällsutveckling hos oss! Vi bygger, äger, förvaltar och hyr ut kommunala verksamhetslokaler och hyresbostäder i Strängnäs kommun, en dynamisk idyll i stark expansion i centrum av Mälarregionen. Strängnäs Fastighets AB och Strängnäs Bostads AB är helägda dotterbolag till Strängnäs kommun med ett totalt bestånd om cirka 288 000 kvm lokaler och bostäder. Vi vill vara den goda värden för alla våra hyresgäster och erbjuda goda verksamhetslokaler och bostäder med en hög servicenivå. ARBETSUPPGIFTER Vad ska du göra? Du arbetsleder, coachar och följer upp din personal, både löpande ute hos kund och genom årliga medarbetarsamtal. Medverkar vid rekryteringar och avslut av anställningar. Utföra kvalitetskontroller, Schemaläggning samt bygga relationer med våra kunder. Du har delegerat arbetsmiljöansvar, vilket innebär att du tar ansvar och bidrar till att vår personal har en god och trygg arbetsmiljö. Ansvara för materialförsörjning, maskiner och övrig utrustning, handlägga beställningar inom ansvarsområdet. KVALIFIKATIONER Kompetenskrav • Gymnasieutbildning, allmän med slutbetyg • Minst två års dokumenterad arbetslivserfarenhet inom städning/lokalvård och minst två års dokumenterad erfarenhet som arbetsledare. (Vi kommer att kräva och verifiera referenser. • Du ska ha B-körkort både (manuellt växlade bilar) • Kunskaper om SAM (systematiskt arbetsmiljöarbete) • Mycket goda kunskaper i det svenska språket både i tal och skrift • Datorvana Meriterande • SRY-utbildning eller motsvarande. ÖVRIGT Bolaget Strängnäs Bostads AB är helägt dotterbolag till Strängnäs Fastighets AB, som i sin helhet ägs av Strängnäs kommun. Bolaget äger och förvaltar bostadslägenheter i Strängnäs, Mariefred och Åkers Styckebruk. Bostadsbeståndet består av 1267 lägenheter omfattande ca 88 000 m². I bolaget finns närmare 100 medarbetare som svarar för att såväl bostads- som lokalhyresgäster får bästa möjliga service. Bolaget omsätter år 2014 ca 135 mkr, varav 90 mkr avser hyresintäkter och 45 mkr avser sålda tjänster, med en balansomslutning om 552 mkr. Moderbolaget Strängnäs Fastighets AB äger eller förhyr kommunens verksamhetslokaler, men även dessa förvaltas genom Strängnäs Bostads AB. Kommunens verksamhetslokaler omfattar ca 169 000 m², exklusive ca 35 000 m² inhyrda lokaler. Bolaget omsätter år 2014 ca 210 mkr, med en balansomslutning om 1 037 mkr. Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs Fastighets AB dina personuppgifter.

16 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Unit manager till Sodexo i Skellefteå

Vill du vara en del av något större? Om du vill jobba tillsammans med människor med olika bakgrunder, Om du har stora ambitioner, inte är rädd för utmaningar och vill växa samtidigt som du bidrar till vår utveckling och tillväxt. Då är du välkommen till Sodexo! Vi söker nu 2 stycken Unit Manager/Arbetsledare till Sodexo, Dag respektive kväll. Som arbetsledare på Sodexo är du en mångsysslare och möjliggörare. Du kommer att leda medarbetare som är experter på städning, samt säkerställa en säker arbetsmiljö och produktivitet i ditt team. Ditt ledarskap och din känsla för hög servicenivå sprider glädje och bidrar till en bättre vardag. Jobba hos oss på Sodexo och bli en del av något större. Du kommer att tillhöra ett företag och ett team som värdesätter dig för dig, du kommer att kunna agera målmedvetet och påverka genom dina dagliga handlingar, och utvecklas i din egen takt.  Vårt uppdrag hos vår kund i Skellefteå består av daglig städning, Renrumsstädning, Byggstädning. Du kommer att ansvara för att driva, utveckla och säkerställa leverans hos vår kund tillsammans med övriga arbetsledare och Platschefen. Vad du kommer att jobba med:  • Personalansvar samt utveckling av verksamheten  • Upprätthålla goda relationer med kund samt säkerställa att kunden erhåller överenskommen kvalitet  • Adminstration kring lönerapportering, planerig etc • Arbetsmiljö Vad du bidrar med:  • Mångårig och bred erfarenhet från servicebranschen  • Mångårig ledarerfarenhet  • Ett starkt kund- och verksamhetsfokus  • Vana av att arbeta i administrativa system  • Driv och målmedvetenhet  • Vilja och förmåga att utveckla dig själv och dina medarbetare tillika verksamheten  • Du är van vid att arbeta i en föränderlig miljö som ibland kräver snabba omprioriteringar i ditt arbete.  • Vi ser gärna att du har kunskap om storstäd, golvvård eller annan specialistkompetens inom yrket. • B-körkort är meriterande • Goda kunskaper i det engelska språket är meriterande. Om tjänsten  • Tillsvidare 100% med 6 månaders provanställning • Kvällstid måndag-fredag, men helgarbete kan förekomma • Dagtid måndag-fredag, men helgarbete kan förekomma • Tjänsten utgår dagligen från vårt kontor ute på Site i Skellefteå.  Frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen besvaras av [email protected]. Observera att vi endast tar emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Din ansökan vill vi ha senast 6 maj.  För denna tjänst kommer att vi genomföra en bakgrundskontroll på slutkandidat i samarbete med en extern leverantör. Slutkandidaten kommer att informeras innan det att bakgrundskontrollen genomförs.  Vad vi erbjuder Utöver en spännande tjänst och härliga kollegor erbjuder vi dig bland annat:  • Flexibel och dynamisk arbetsmiljö  • Tillgång till löpande utbildning och utvecklingsprogram  • Möjligheter att växa inom företaget • Stort fokus på hälsa och säkerhet   • Volontärarbete på betald arbetstid  Mer om Sodexo och vilka vi är  • Vårt syfte, hållbarhetsarbete och våra tjänster  • Medarbetarsidorna Mitt Sodexo  Redo att vara en del av något större? Ansök idag!  Sodexokoncernen Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Sodexokoncernen är unik genom sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster och FM-tjänster. Dessa erbjudanden möter alla utmaningar i vardagen med ett dubbelt mål: att förbättra livskvaliteten för våra medarbetare och dem vi erbjuder våra tjänster, och att bidra till ekonomiska, sociala och miljömässiga framsteg i de samhällen där vi är verksamma. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.

16 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Gruppledare Uppsala

Vi växer så att det knakar inom Miab. Är du den passionerade gruppledaren vi söker? MIAB ABs kundsegment växer och vi söker nu en gruppledare som tillsammans med ansvarig driftchef kommer vara en nyckelperson för att vi har en välfungerande leverans till våra kunder i Uppsala. Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att bestå av: Planera det dagliga arbetetDagligen säkerställa kvaliteten gentemot våra kunderLöpande dialog med våra kunder för avstämning av vår leverans Våra förväntningar på dig: Att du är ansvarsfull, strukturerad och serviceinriktad Att du engagera och entusiasmera dina teammedlemmar Att du har öga för detaljer och kan föreslå förbättringar för dina kunder Att du är positivt inställd och ser problem som en möjlighet Dina kvalifikationer: Erfarenhet av motsvarande tjänst Du utrycker dig väl i tal och skrift på svenska Datorvana Har god kunskap om städteknik och städkvalitet Städutbildning som SRY/PRYL eller liknande är meriterande men inget krav Körkort Klass B är ett krav för tjänsten Du som vill arbeta i ett dynamiskt och serviceorienterat företag - här väntar många utmaningar och möjligheter för rätt person! Tjänsten är heltid med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka din ansökan så snart som möjligt då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor, kontakta driftchef:Ulrika Norbäck, [email protected] Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag. Märk din ansökan: Gruppledare Uppsala. Varmt välkommen med din ansökan!

16 april 2024
Sista ansökan:
27 september 2024
Forenede Service söker en Teamledare till Norrköping

Forenede Service är en del av den danska Forenede-koncernen och har varit etablerade i Sverige sedan 1998. Att vara ett stort företag med det lilla familjeföretagets anda är viktigt för oss. Vi är ett ledande serviceföretag, men har inte glömt de värderingar som har tagit oss dit vi är i dag - närhet till kunden och närhet till våra medarbetare. Hos oss är alla jobb lika viktiga och vi står stadigt i vår ambition att städa och putsa fönster bäst. På Forenede Service bryr vi oss om varandra och har en hjälpsam kultur där trivsel och engagemang är i fokus.Som Teamledare är du tillsammans med ansvarig serviceledare en nyckelperson för att säkerställa en välfungerande leverans till våra kunder. Du är behjälplig med att fördela arbetet bland medarbetarna och för att säkerställa att servicen verkställs på ett korrekt sätt. Bland dina huvudarbetsuppgifter hör bland annat att: • leda medarbetarna (städarna) i deras arbete genom att motivera och entusiasmera • introducera nya medarbetare • utföra kvalitetskontroller och andra praktiska moment • ha daglig kontakt med kund • utföra städarbeten när så krävs • schemaläggning och ringa in vikarier vid behov • leverera och beställa material • vikariera för serviceledaren, vid behov Tjänsten är på heltid Om dig Hos oss är personligheten och viljan att lära sig det viktigaste. Vi ser även att du har: • tidigare erfarenhet av branschen • dokumenterad erfarenhet av att instruera/arbetsleda • vana av att arbeta administrativt • B-körkort • Insta 800 Nivå 3 • en SRY/PRYL-utbildning eller likvärdig Vad kan vi erbjuda dig? Vad kan vi erbjuda dig? Vi är ett multikulturellt företag där människor och service står i centrum. Vi har en god sammanhållning och hanterar framgångar och motgångar tillsammans. Som anställd hos Forenede Service finns goda utvecklingsmöjligheter för rätt person. Samtliga anställda erbjuds friskvårdsbidrag, olika personalrabatter och utbildning.

15 april 2024
Sista ansökan:
31 juli 2024
Enhetschef Lokalvård

Vi söker en Enhetschef som har erfarenhet av lokalvård, gärna i kulturhistoriska miljöer samt förmåga att skapa goda relationer Skansen är en unik plats som varje år välkomnar nära 1,5 miljon gäster från hela världen. Ett friluftsmuseum, en djurpark och en plats för upplevelser och traditioner. Skansen förmedlar Sveriges kultur- och naturhistoria med fokus på samspelet mellan människor, djur och natur. Här anordnas också evenemang av högsta klass och nationellt intresse. Skansens medarbetare har bred och djup kunskap inom många olika ämnesområden, och vi har siktet inställt på att bidra till ett hållbart samhälle. Läs mer på: Skansen.se Skansens lokalvårdsenhet är organisatoriskt placerad under Bygg- och fastighetsavdelningen som ansvarar för att vårda och bevara, arbeta med underhåll, projektera och utveckla Skansens miljö. Lokalvårdsenheten är en viktig del av fastighetsunderhållet och ansvarar för städning, golvvård och fönsterputs i Skansens kulturhistoriska byggnadsmiljöer, publika miljöer, kontor och personalutrymmen. Vidare ansvarar lokalvårdsenheten för hanteringen kring skadedjur och lättare mögelsanering. Arbetet innebär kontakt med Skansens gäster då lokalvårdarna arbetar i Skansens publika miljöer. Dessutom har lokalvårdsenheten ett nära samarbete med Skansens övriga avdelningar. Lokalvårdsenheten har idag tolv tillsvidareanställda lokalvårdare. Under helger och högsäsong utökas arbetsstyrkan med säsongspersonal.   Städningen i friluftsmuseets kulturhistoriska byggnader och skötseln av inredning och föremål utförs efter samråd med Skansens antikvarier. Skansen visar ett levande kulturarv och i kulturhusen finns museiföremål utställda i sina naturliga miljöer. Detta ställer särskilda krav på Lokalvårdsenheten. Enhetschefens uppdrag Enhetschefen är företrädare för arbetsgivaren och har det övergripande verksamhetsansvaret för Lokalvårdsenheten. Enhetschefen ansvarar ytterst för att planera och leda enhetens uppdrag i Skansens samtliga byggnader som inkluderar bland annat gemensamma byggnader såsom exempelvis kontor, konferensrum och omklädningsrum, publika lokaler såsom exempelvis butiker och toaletter, museala och kulturhistoriska byggnader Arbetsuppgifter Som chef för Lokalvårdsenheten kommer du utöver personalledning och rekrytering även arbeta med schemaläggning, medarbetarsamtal, lönerevision och arbetsmiljö. I tjänsten ingår att omvärldsbevaka sakområdet, ansvara för medarbetarnas kompetensutveckling samt att delta i möten, arbetsgrupper och pedagogisk verksamhet som är kopplad till lokalvårdsområdet. Eftersom lokalvården är en central verksamhet för hela Skansen ingår samordning och planering med övriga avdelningar som en viktig del i arbetet. I tjänsten ingår planering, budget och uppföljning med stor vikt på kvalitet, ekonomi och effektivitet.  Kvalifikationer Vi söker dig som har chefserfarenhet från lokalvårdsverksamhet. Du har haft ansvar för personal, schemaläggning, budget, upphandling, inköp, och verksamhetsplanering/uppföljning. Du har stort intresse för lokalvård som sakområde och är uppdaterad inom branschen. Det är meriterande om du har erfarenhet av lokalvård i kulturhistorisk miljö och kunskap om de särskilda krav det ställer på arbetet. Likaså bör du ha några års egen erfarenhet av praktisk lokalvård. Du har kunskap om hållbara, miljöcertifierade städmetoder- och material eftersom Skansen aktivt arbetar med hållbarhetsfrågor. Du kan kommunicera muntligt och skriftligt på svenska och engelska. Du är en mycket van datoranvändare och behärskar Officepaketet. Det är en fördel om du har erfarenhet från arbete i schemaläggnings- och tidredovisningssystem, ekonomisystem. Skansen är en säsongsarbetsplats och ingen dag är den andra lik när det kommer till verksamheten, som vid högsäsong gästas av tusentals besökare varje dag. Som person behöver du därför vara både flexibel och välorganiserad med god förmåga att tydligt kommunicera med såväl medarbetare, leverantörer, gäster och övriga kollegor på Skansen. Arbetet kräver hög social kompetens och diplomatisk förmåga. Du bör ha någon utbildning i ledarskap, personlig utveckling och konflikthantering. Du behöver kunna hantera flera saker parallellt och ha mycket god samarbetsförmåga eftersom samplanering och samordning mellan Skansens olika verksamheter och avdelningar är centrala arbetsuppgifter. Skansen har öppet alla årets dagar och Lokalvården bemannar alla dessa dagar vilket medför att det förekommer helgarbete. Anställningens omfattning Tillsvidareanställning 100% med 6 månaders provanställning Tillträdesdatum - efter överenskommelse Upplysningar Upplysningar lämnas av Avdelningschef, Stefan Andersson, Tfn 072-575 13 34, [email protected] Ansökan Välkommen att registrera din ansökan innehållande CV och personligt brev senast 2024-05-10.   Fackliga representanter: Saco-S: Boel Recén, [email protected], Seko: Mikko Svensson, 070-991 30 18, ST: Tore Kleist, [email protected]   Urvalsprocessen Skansen är en arbetsgivare som aktivt jobbar för mångfald och ser olikheter mellan människor som en styrka. Vi vill spegla det samhälle vi verkar i och söker människor i alla åldrar och från alla delar av världen. Vi använder oss av personlighetstest i alla våra rekryteringar. Det gör vi för att kunna jämföra kandidater som uppfyller grundkraven på ett så objektivt och rättvist sätt som möjligt, utan fördomar eller förutfattade meningar baserade på till exempel kön, ålder eller härkomst. Rekrytering sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

15 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024