Arbetsledare, tillverkning, elektroniska produkter

Sök bland 12 lediga jobb som Arbetsledare, tillverkning, elektroniska produkter och börja ditt nya yrkesliv idag!

Produktionsansvarig
Terraferma AB
Arbetsledare inom tillverkning

Personal Roslagen är ett bemannings- och rekryteringsföretag som grundades år 2000 och har kontor i Norrtälje och Åkersberga. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag och arbetar med personaluthyrning och rekrytering i de flesta branscher och yrken. Vi söker en duktig produktionsansvarig för rekrytering till vårt kundföretag. Du kommer leda den dagliga verksamheten i ett produktionsteam. Tjänsten är på heltid och börjar enligt överenskommelse. Arbetstiden är kl 7-16. Arbetsuppgifter: • Koordinera och säkerställa att tilldelad personal följer uppsatta rutiner. • Anpassa produktionsplaneringen så att högsta möjliga verkningsgrad uppnås för att möta leveransmål. • Operativt delaktig i produktionen. • Agera kunskapsstöd för produktionspersonal gällande aktuella produkters funktioner och krav. • Mäta, utveckla och effektivisera processen för att uppnå och bibehålla satta mål. • Att kundreklamationer registreras, hanteras, åtgärdas och bevaras inom föreskriven tid. • Att hålla affärssystemet uppdaterat, att Routetider följs och verklighet och system har samma status. • Förmedla personalbehov för inneliggande plan till Team Leader som är personalansvarig. • Kundkontakt vid behov. • Ta fram/uppdatera produktionsinstruktioner vid behov. Något slag av teknisk utbildning eller motsvarande erfarenhet är en fördel, men inget krav. Grundläggande datorkunskaper, t.ex. i Officepaketet. De använder sig av Excel. Du behöver ha goda kunskaper i både svenska och engelska, både skriftligt och muntligt. Som person bör du vara social, självgående och noggrann. Du behöver även vara stresstålig och kvalitetsmedveten. Eftersom vår kund finns i Roslagen är det en fördel om du är bosatt i Roslagen, eller beredd att flytta hit. Vi kommer att kalla sökande till intervjuer vartefter ansökningar inkommer, varför det är en fördel om du sänder in din ansökan snarast möjligt.

16 maj 2025
Sista ansökan:
15 juni 2025
Områdeschef logistik
Systemair AB
Arbetsledare inom tillverkning

Systemair är en världsledande koncern inom ventilation med verksamhet i 54 länder i Europa, Nordamerika, Sydamerika, Mellanöstern, Asien, Australien och Afrika. Sedan grundandet av Systemair 1974 har bolaget uppvisat positiva rörelseresultat. Under de senaste 15 åren har den genomsnittliga tillväxten uppgått till cirka 10 procent. Företaget tillverkar och marknadsför energieffektiva och hållbara produkter som bidrar till ett förbättrat inomhusklimat och minskade koldioxidutsläpp. Vi ser till att det finns ren luft som gör att vi människor kan leva och verka tillsammans. Vi söker en ledare som är intresserad av en framåtlutad monteringsindustri och som drivs av att utveckla organisation, medarbetare och logistikprocesser genom ett aktivt ledarskap. Inom Systemair Production AB i Skinnskatteberg jobbar vi aktivt med att utveckla vår fabrik. Som Områdeschef ansvarar du för att leda den dagliga operativa driften inom ett av våra logistikområden. Arbetet innebär även att arbeta med strategisk utveckling av vår logistik, kvalité, arbetsmiljö och inte minst våra medarbetare. Det sker i nära samarbete med ledningen inom Logistik, övriga funktioner och dina medarbetare. Till din hjälp och i teamet har Du ett 30-tal materialhanterare inom kollektivsidan och ett par områdesledare (kollektivanställda).  Du ingår i den lokala ledningsgruppen för området och förväntas ta en aktiv roll i både det operativa och det gemensamma strategiska arbetet. Huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter: • Leda arbetet operativt enligt företagets prioriteringsordning. • Aktivt arbeta för att aktuellt produktionsavsnitt uppnår uppsatta mål och göra målen kända för samtliga medarbetare. • Driva förbättringsarbete, avvikelsehantering och daglig styrning.   • Ansvar för att avdelningen har rätt kapacitet & kompetens för att möta efterfrågan. • Säkerställa en god arbetsmiljö. • Ansvar för att medarbetarna har rätt förutsättningar för att utföra sitt arbete. • Agera som arbetsgivarrepresentant och vara en god förebild. • Personal & Arbetsmiljöansvar för avdelningen. Profil Vi söker Dig som gillar utmaningar och drivs av att åstadkomma resultat tillsammans med andra. Du räds inte förändring och har ett prestigelöst sätt. Trivs såväl med operativa som mer strategiska inslag i Din vardag. För att lyckas i rollen tror vi att Du har erfarenhet av materialhantering gärna från tillverkande industri och intresse av personalledning. Vi ser gärna att Du har någon form av akademisk utbildningsbakgrund och är väl förtrogen med koncept som LEAN, ständiga förbättringar och andra inom logistik och tillverkning vanligen förekommande verktyg och tankesätt. Som ledare förväntar vi oss att Du är tydlig, trygg och engagerad med stort resultatfokus. Du är strukturerad, initiativtagande, prestigelös, ansvarstagande och har lätt för att skapa goda relationer. Vi tillämpar löpande urval varpå tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.       - Systemair stävar efter jämställdhet och mångfald och arbetar aktivt med dessa frågor. - Systemair har tagit ställning till rekryteringskanaler och tackar nej till annonsförsäljning och rekryteringstjänster.

14 maj 2025
Sista ansökan:
9 juni 2025
Supplier Quality Engineer
Knightec AB
Arbetsledare inom tillverkning

Är du en expert inom leverantörskvalitet och redo att ta nästa steg i din karriär? Vi söker dig som vill ha en nyckelroll i att säkerställa och utveckla leverantörskvalitet inom Automotive. I den här rollen får du möjlighet att påverka, förbättra och utveckla leverantörers processer för att möta branschens höga standarder. Vi erbjuder en dynamisk och innovativ arbetsmiljö där din expertis och drivkraft kommer att göra skillnad. Varför denna roll är för dig Du har en passion för kvalitetsarbete och en djup förståelse för leverantörers processer. Du trivs med att arbeta proaktivt och samarbeta med både interna och externa parter för att säkerställa hållbara och effektiva lösningar. Inom vårt affärsområde Compliance & Management möjliggör vi en smidig omställning mot digitala, hållbara och säkra lösningar genom expertis inom kvalitet, säkerhet och ledarskap – samtidigt som vi hjälper till att optimera produktionseffektiviteten för att stärka lönsamheten. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara: Genomföra och följa upp processrevisioner hos leverantörer för att säkerställa efterlevnad av kvalitetsstandarder som IATF 16949, ISO 9001 och ISO 14001. Implementera och övervaka användningen av FMEA, PPAP, APQP, SPC och MSA för att säkerställa robusta och effektiva processer. Arbeta proaktivt med problemlösning och driva kvalitetsförbättringar hos leverantörer. Hantera leverantörsrisker och leda utvecklingsinitiativ för att stärka leverantörernas prestanda. Säkerställa att leverantörer uppfyller OEM Customer Specific Requirements. Samarbeta nära med interna team och leverantörer för att implementera och följa upp förbättringsåtgärder. Färdigheter och erfarenheter vi värdesätter: Djup förståelse för kvalitetsverktyg och processer inom Automotive. God domänkunskap inom exempelvis elektronik, PCB, hårdvara samt mjukvara. Dokumenterad erfarenhet av att genomföra processrevisioner och leverantörsutvärderingar. Stark problemlösningsförmåga och erfarenhet av riskhantering. Förmåga att kommunicera effektivt och bygga starka relationer med både interna och externa intressenter. Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift. Dina kvalifikationer: Du är en erfaren ledare inom compliance, med förmågan att både tänka strategiskt och agera operativt. Du har ett öga för detaljer men förstår också helheten. Med ett starkt tekniskt kunnande och en djup förståelse för medicinteknikens regulatoriska landskap, är du redo att kliva in i en roll där du leder och inspirerar. Vidare ser vi gärna att du har: Ingenjörsexamen i bioteknik, medicinteknik, kemiteknik eller liknande. Minst 7 års erfarenhet av att arbeta med produktutvecklingskvalitet inom den medicintekniska industrin, inklusive områden som Design Control, CE-märkning, Quality Assurance, Regulatory Affairs eller kvalitetsledningssystem. Djup kunskap om relevanta standarder och regulatoriska krav såsom MDD/MDR, ISO 13485, ISO 14971, IEC 62304 och GMP. Erfarenhet av att leda projekt, bygga kundrelationer och bidra till affärsutveckling. Starka kommunikationsförmågor på svenska och engelska, och en förmåga att navigera komplexa organisationer. Din framtid hos oss Vi vet att rätt personer gör skillnaden. Hos oss får du möjlighet att växa, påverka och bidra i en bransch där din kompetens är eftertraktad. Vi investerar i din utveckling och erbjuder en flexibel och utmanande miljö där du kan specialisera dig och ta din karriär till nästa nivå. En spännande resa med Knightec Group Semcon och Knightec har gått samman som Knightec Group. Tillsammans bildar vi Norra Europas ledande strategiska partner inom produkt- och digital tjänsteutveckling – hur häftigt är inte det? Med en unik kombination av tvärfunktionell expertis och en holistisk förståelse för affärer hjälper vi våra kunder att förverkliga sina strategier – från idé till färdig lösning. På Knightec Group finns kompetensen, attityden och drivkraften som krävs för att anta de mest utmanande och innovativa projekten. För våra medarbetare innebär detta fantastiska möjligheter att vara med och forma framtiden genom meningsfulla projekt i teknikens absoluta framkant. Här får du inte bara utvecklas och växa, utan också bli en del av något större. Låter det som platsen för dig? Häng med på en spännande resa! Praktisk information Detta är en tillsvidareanställning med en provanställning på sex månader, placerad på vårt kontor På Fabrikstorget 1, Citygate. Resor i tjänsten kan förekomma till våra kunder. Startdatum är så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Skicka in din ansökan så snart som möjligt, men senast 2025-06-03. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Oliver Rydber, Talent Acquisition Specialst. Observera att vi, på grund av GDPR, endast tar emot ansökningar via vår karriärsida. Vi ser fram emot att höra från dig!

13 maj 2025
Sista ansökan:
3 juni 2025
Automationsingenjör till ProfilGruppen
Switch Game AB
Arbetsledare inom tillverkning

Är du en driven ingenjör med goda kunskaper inom automatiserad produktion, PLC-system och programmering av robotar? Vill du vara med och driva utveckling inom automation och robotteknik och lockas av möjligheten att bli en del av ett innovativt bolag med goda utvecklingsmöjligheter? Då kan rollen som automationsingenjör på ProfilGruppen vara nästa steg för dig. Om ProfilGruppen ProfilGruppen är ett svenskt, börsnoterat bolag som utvecklar och tillverkar kundanpassade komponenter och profiler i aluminium. Idag har koncernen drygt 500 medarbetare, och verksamheten kännetecknas av personligt engagemang, snabbhet, lyhördhet och professionalitet. På ProfilGruppen strävar de alltid efter att förbättra processer och kompetens på ett hållbart sätt och söker nu en automationsingenjör som vill vara med och driva utvecklingen framåt.  Om rollen I rollen som automationsingenjör arbetar du i nära samarbete med chefer, skiftledare och övriga team, samt deltar i projekt- och arbetsgrupper för att tillsammans driva verksamheten framåt. Exempel på arbetsuppgifter: Felsöka och avhjälpa fel i automationsdelar. Utbilda operatörer i robotanvändning. Stötta driftspersonal i underhållsfrågor. Arbeta med omvärldsbevakning för att hålla oss uppdaterade på nya teknologier och lösningar. Du kommer att ha ett aktivt ansvar för att: Arbeta för en säker arbetsmiljö och rapportera risker i HMS-systemet. Överföra kunskap från automationsprojekt till kollegor. Säkerställa kvalitetsutfall och uppföljning av projektmål. Föreslå förbättringar som stärker både arbetsmiljö och ekonomisk effektivitet. Om dig Vi söker dig som är lyhörd och engagerad med ett stort intresse för innovation och förbättringsarbete. Du är van att arbeta i team och driva processer framåt samt kommunicerar tydligt för att säkerställa att alla parter förstår förväntningarna. Genom din karriär har du skaffat dig goda kunskaper inom automatiserad produktion, PLC-system och programmering av robotar. Du har goda kunskaper i Lean samt erfarenhet av styrsystem FANUC och ABB. Högre utbildning är ett krav och en teknisk ingenjörsexamen med inriktning mot automation är starkt meriterande. Ansökan Hoppas att vi har väckt ditt intresse och att du är nyfiken på att veta mer om rollen. Vi rekryterar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, men om du har specifika frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected].

8 maj 2025
Sista ansökan:
25 oktober 2025
Teknisk projektledare till välkänt bolag
Friday Väst AB
Arbetsledare inom tillverkning

Har du tagit examen för några år sedan och jobbat med elektronikutveckling eller testning i en teknisk miljö och söker din nästa möjlighet? Vill du in till ett stort välkänt bolag med komplexa produkter där utvecklingsmöjligheterna är många? Då är detta din chans. Om tjänsten: Vi söker en teknisk projektledare med stark teknisk förståelse och driv att leda komplexa utvecklingsprojekt inom högteknologisk elektronikmiljö. Du kommer att arbeta med produkter som används i några av de mest extrema och utsatta förhållandena som finns inom försvarsindustrin. Tjänsten innebär ett nära samarbete med ett erfaret team av projektledare samt ett dedikerat planeringsteam. Arbetsuppgifter: I rollen ansvarar du för att leda produktutvecklingen från idé till färdig produkt som levereras till kund. Du är navet mellan tekniska specialister, leverantörer och kunder, och ser till att utvecklingsarbetet drivs framåt genom hela projektlivscykeln. Du kommer att ingå i ett team om 5 stycken projektledare. Mer information om kundföretaget ges vid intervjutillfälle. Arbetsuppgifterna innefattar: Teknisk projektledning av avancerade elektroniksystem Samordning mellan olika utvecklingsdiscipliner (elektronik, mjukvara, system) Omvandla kundkrav till konkreta tekniska lösningar Hantera och kommunicera med leverantörer och interna stakeholders Delta i kundmöten med både externa och interna parter Stötta teamet genom tekniska beslut, prioriteringar och faser i produktutvecklingen Vi söker dig som: Du har en teknisk bakgrund, gärna inom teknisk fysik eller elektroteknik, och har arbetat nära produktutveckling tidigare – antingen som utvecklare eller projektledare. Du har ett stort tekniskt intresse, är analytisk, nyfiken och har lätt för att sätta dig in i komplex teknik. Vi tror att du: Har erfarenhet av teknisk projektledning eller vill ta steget mot det efter några års utvecklingserfarenhet Är van att jobba tvärfunktionellt och förstå flera olika discipliner Är trygg i din tekniska kompetens och kan leda team i tekniskt krävande miljöer Har en ödmjuk framtoning, är prestigelös och har en stark vilja att lära Har förståelse för elektronikutveckling och gärna även intresse för mjukvarusystem (signalbehandling, realtidssystem) Flytande svenska både tal och skrift Att kunna lyssna in rätt personer, ställa rätt frågor och få ut rätt information är avgörande för att lyckas i rollen. Om anställningen: Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd som konsult via Friday. Övrig info: Omfattning: Heltid Start: Aug/Sep Plats: Göteborg Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med din ansökan! OM FRIDAY: Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

7 maj 2025
Sista ansökan:
30 maj 2025
Project Leader (PL2) Quality Coordinator
VIPAS AB
Arbetsledare inom tillverkning

Gå med i vårt team på VIPAS AB! Har du vad som krävs för att trivas i den dynamiska IT-konsultvärlden? VIPAS AB, ett växande företag, bjuder in dig att ta del av nästa spännande projekt som vår nya medarbetare! Om VIPAS: Föreställ dig en värld där din affärsteknik är perfekt anpassad till dina mål – effektiv, skalbar och innovativ. På VIPAS AB är det precis vad vi strävar efter att skapa. Som ett IT-konsultföretag erbjuder vi inte bara tjänster, vi levererar skräddarsydda lösningar med hjälp av den senaste tekniken som Java och Python. Vårt team har gedigen erfarenhet inom mjukvaruutveckling, DevOps och ingenjörskonst, och vi leder er genom den moderna teknikens landskap med trygghet och framförhållning. Jobbeskrivning: Som Quality Coordinator håller du ihop vår detaljerade kundleveransplanering och tillser att förberedelser inför acceptanstest och senare leverans sker på ett ordnat sätt, t ex genom att säkerställa att avvikelser disponeras och att vi har rätt underlag på plats i rätt tid. I mån av tid stöttar du även kvalitetsavdelningen med uppföljning av kvalitetsrelaterade KPI:er och ärenden. Du kommer att arbeta med många kontaktytor inom organisationen och skapar dig ett brett kontaktnät inom vår verksamhet i framför allt Linköping. Huvudsakliga uppgifter: Detaljerad leveransplanering inklusive att säkerställa att stödjande dokumentation för leverans finns tillgängligt. Uppföljning av framdrift rörande öppna ärenden mot kunder och partners. Sammanställning och uppföljning av KPI:er, både interna och kundrelaterade Våra affärer innefattar såväl nyutveckling som produktion och supportaffärer. Placeringsort är Linköping. Din profil: Vi tror att du är i början av din karriär, brinner för att göra skillnad och är redo att ta ett kliv in på ett av Sveriges viktigaste företag. Du har formulerat en ambition att utvecklas och kommer ges goda möjligheter till att göra det genom detta första steg på vårt affärsområde. Du har följande kompetenser och/eller erfarenheter: Civil/högskoleingenjörsutbildning eller motsvarande kompetens Förmåga att omsätta krav till aktiviteter Goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt Erfarenhet av att arbete med områden som Lean och rotorsaksanalys. Du är: Drivande, strukturerad och självständig i ditt arbetssätt Ansvarstagande, lösningsorienterad och metodisk Operativ och får saker att hända samtidigt Flexibel i situationer med ständiga förändringar Annan relevant information: För det här uppdraget behöver du vara svensk medborgare och uppdraget kommer att kräva en registerkontroll på nivå 2 eller 3. Varför jobba hos oss? VIPAS AB erbjuder attraktiva anställningspaket för IT-konsulter, i enlighet med Teknikföretagens (Almega) kollektivavtal. Att arbeta med oss innebär möjligheter inom olika branscher, vilket ger dig flexibilitet och möjligheter till utveckling. Om du är drivande och redo att anta nya utmaningar, är VIPAS familjen för dig! Du kommer att vara en del av ett innovativt team som driver framtiden inom telekom, fordon, detaljhandel och bank. Om du är redo att ta dig an utmanande projekt och växa i en banbrytande miljö, är detta möjligheten för dig! Ansök nu Tveka inte att kontakta oss på [email protected]  Observera: Ansök om du har Sveriges PR/citizenship eller ett arbetstillstånd för Sverige. Hur ansöker du: Intresserade kandidater uppmanas att skicka in sitt CV och personliga brev. Gå med oss och driv innovation på VIPAS AB! Observera att vi rekryterar löpande, vilket innebär att uppdraget kan stängas innan sista ansökningsdatum. Om du är intresserad rekommenderar vi att du ansöker omedelbart!

5 maj 2025
Sista ansökan:
22 oktober 2025
Arbetsledare inom järnväg/tele till teleentreprenad i Sverige!
Job Solution Sweden Consulting AB
Arbetsledare inom tillverkning

Om oss: Teleentreprenad grundades 2018 och har snabbt etablerat sig som en ledande aktör inom telekommunikation mot järnvägssektorn. Företaget specialiserar sig på installation, underhåll och service av telekommunikationssystem som används inom järnvägsnätet. Vi arbetar bland annat med installation av optiska och kopparbaserade kablar, samt system för trafik- och säkerhetskommunikation såsom informationssystem, högtalare för plattformskommunikation och system för signalering. Med en stark kompetens och ett dedikerat team har företaget snabbt vuxit och söker nu en arbetsledare med projektledaregenskaper för att driva och leda våra omfattande satsningar i norra Sverige som utgångspunkt där du kommer vara en nyckelperson! Varför jobba hos oss? Inspirerande arbetsmiljö med stort ansvar och möjlighet att göra skillnad Snabba beslut och en platt organisation där idéer och initiativ uppskattas Ekonomiskt stabilt företag med stark tillväxt Kollektivavtal, bra försäkringar och pensionslösningar Förmånsbil ingår samt möjlighet att styra din egen tid En trivsam och positiv arbetsplats med engagerade kollegor Om rollen: Som arbetsledare hos Teleentreprenad kommer du att ha ett helhetsansvar för att leda och driva projekt från planeringsfas till genomförande. Du ansvarar för projektens ekonomi, tidsplan och kvalitet. Rollen innebär arbete på flera projekt samtidigt och omfattar både planering och praktiskt genomförande. Eftersom projekten är spridda i Norrland krävs det att du kan ligga borta periodvis. Arbetet sker vanligtvis måndag till torsdag, vilket ger en långhelg varje vecka. Vanliga arbetsuppgifter: Planera och förbereda projekt inför produktion (inklusive materialinköp, ekonomi och tekniska specifikationer) Leda och fördela arbetsuppgifter till tekniker och övriga teammedlemmar Säkerställa korrekt dokumentation och fakturering Ansvara för att följa upp projektens ekonomi och prognoser Delta och hålla i möten samt planera arbetsveckan Arbeta självständigt och lösa problem på plats Koordinera projektteamet och säkerställa att uppsatta mål nås Krav: B-körkort Några års erfarenhet inom telekommunikation, El eller liknande relevant område. Meriterande: Järnvägsutbildning eller annan relevant utbildning inom järnvägssektorn Erfarenhet från järnvägsbranschen Erfarenhet som projekt eller arbetsledare Egenskaper vi söker: Självständig och driven med förmåga att ta egna initiativ Lösningsorienterad och kan hantera utmaningar på ett effektivt sätt Flexibel och villig att arbeta på olika projektplatser i Norrland Förmåga att hålla ordning och struktur samtidigt som man arbetar under press Fortsatt intresserad av rollen? Vad kul! Då får du mer än gärna ansöka med ett CV så hör vi av oss för ett eventuellt nästa steg i processen. Den här rekryteringsprocessen administreras av Job Solution Consulting, och kunden har begärt att alla frågor angående tjänsten hanteras av Job Solution Consulting. För eventuella frågor eller funderingar är du välkommen att höra av dig till mig. Du når mig på [email protected]

23 april 2025
Sista ansökan:
23 maj 2025
Arbetsledare inom järnväg/tele till teleentreprenad i Sverige!
Job Solution Sweden Consulting AB
Arbetsledare inom tillverkning

Om oss: Teleentreprenad grundades 2018 och har snabbt etablerat sig som en ledande aktör inom telekommunikation mot järnvägssektorn. Företaget specialiserar sig på installation, underhåll och service av telekommunikationssystem som används inom järnvägsnätet. Vi arbetar bland annat med installation av optiska och kopparbaserade kablar, samt system för trafik- och säkerhetskommunikation såsom informationssystem, högtalare för plattformskommunikation och system för signalering. Med en stark kompetens och ett dedikerat team har företaget snabbt vuxit och söker nu en arbetsledare med projektledaregenskaper för att driva och leda våra omfattande satsningar i norra Sverige som utgångspunkt, där du kommer vara en nyckelperson! Varför jobba hos oss? Inspirerande arbetsmiljö med stort ansvar och möjlighet att göra skillnad Snabba beslut och en platt organisation där idéer och initiativ uppskattas Ekonomiskt stabilt företag med stark tillväxt Kollektivavtal, bra försäkringar och pensionslösningar Förmånsbil ingår samt möjlighet att styra din egen tid En trivsam och positiv arbetsplats med engagerade kollegor Om rollen: Som arbetsledare hos Teleentreprenad kommer du att ha ett helhetsansvar för att leda och driva projekt från planeringsfas till genomförande. Du ansvarar för projektens ekonomi, tidsplan och kvalitet. Rollen innebär arbete på flera projekt samtidigt och omfattar både planering och praktiskt genomförande. Eftersom projekten är spridda i Norrland krävs det att du kan ligga borta periodvis. Arbetet sker vanligtvis måndag till torsdag, vilket ger en långhelg varje vecka. Vanliga arbetsuppgifter: Planera och förbereda projekt inför produktion (inklusive materialinköp, ekonomi och tekniska specifikationer) Leda och fördela arbetsuppgifter till tekniker och övriga teammedlemmar Säkerställa korrekt dokumentation och fakturering Ansvara för att följa upp projektens ekonomi och prognoser Delta och hålla i möten samt planera arbetsveckan Arbeta självständigt och lösa problem på plats Koordinera projektteamet och säkerställa att uppsatta mål nås Krav: B-körkort Några års erfarenhet inom telekommunikation, El eller liknande relevant område. Meriterande: Järnvägsutbildning eller annan relevant utbildning inom järnvägssektorn Erfarenhet från järnvägsbranschen Erfarenhet som projekt eller arbetsledare Egenskaper vi söker: Självständig och driven med förmåga att ta egna initiativ Lösningsorienterad och kan hantera utmaningar på ett effektivt sätt Flexibel och villig att arbeta på olika projektplatser i Norrland Förmåga att hålla ordning och struktur samtidigt som man arbetar under press Fortsatt intresserad av rollen? Vad kul! Då får du mer än gärna ansöka med ett CV så hör vi av oss för ett eventuellt nästa steg i processen. Den här rekryteringsprocessen administreras av Job Solution Consulting, och kunden har begärt att alla frågor angående tjänsten hanteras av Job Solution Consulting. För eventuella frågor eller funderingar är du välkommen att höra av dig till mig. Du når mig på [email protected]

23 april 2025
Sista ansökan:
23 maj 2025
Elmontör inom båtproduktion
Framtiden i Sverige AB
Arbetsledare inom tillverkning

Elmontör inom båtproduktion hos Marell Boats – Din chans att leda i en innovativ miljö! Vill du arbeta i ett familjärt och framgångsrikt bolag där din insats verkligen gör skillnad? Hos Marell Boats får du chansen att utvecklas i en spännande miljö med stora möjligheter för personlig tillväxt och utveckling. Vi söker dig som är redo att ta nästa steg i karriären och bidra med din tekniska kompetens. Om du har erfarenhet av komplexa elsystem och ett systematiskt sätt att arbeta – är detta rollen för dig! Har du dessutom intresse för att växa och inta en teamlead-roll på sikt, så finns möjlighet till ytterligare personlig utveckling. Om rollen Som Elmontör inom Båtproduktion hos Marell Boats jobbar du tillsammans med övriga i teamet med produktionsarbetet av båtar. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Säkerställa att produktionen följer uppsatta processer och kvalitetsstandarder tillsammans med teamet. Arbeta praktiskt med komplexa elsystem, vilket gör din elkompetens och tekniska intresse viktigt. Jobba tillsammans för att identifiera utmaningar eller problem om det uppstår i arbetet för att säkerställa kvalitet och leverans. Tillsammans med teamet montera all el och system i båtarna. Detta är en roll för dig som vill ha en utmaning, där du får växa och utvecklas tillsammans med ett spännande företag. Vi söker dig med: •1-2 års erfarenhet av att arbeta med 12 V och 24 V. •Svenska god i tal och skrift samt engelska i tal och skrift. •Intresse av tekniska system/tekniskt intresse. Du har dessutom personliga egenskaper som: •Analytisk •Kvalitetsmedveten •Driven Hos Marell Boats får du: Ett häftigt arbete med spännande projekt inom båtindustrin. Möjlighet att utvecklas i en innovativ och framåtlutad miljö. En arbetsplats med starkt fokus på samarbete i en trygg och familjär miljö. Om vår kund: Marell Boats är en av Sveriges ledande aktörer inom båtproduktion, känd för sina innovativa lösningar och högkvalitativa produkter. Företaget strävar efter att leverera enastående upplevelser till sina kunder och ligga i framkant när det gäller teknik och design. Med en passion för kvalitet och innovation är Marell Boats en arbetsplats där du verkligen kan göra skillnad. I denna roll kommer du jobba med 12/24 V samt 230 V. Om Framtiden AB: Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du bli anställd direkt hos Marell Boats. Rekryteringsprocess Rekryteringsprocessen för denna tjänst sker i flera steg för att säkerställa att vi hittar rätt person för rollen: •Kortare telefonintervju med Framtiden. •Intervju med Framtiden. •Tester. •Referenstagning. •Slutintervju med Marell Boats. Vi arbetar kontinuerligt med urval, så skicka in din ansökan redan idag! Villkor: Anställningsform: Heltid. Kollektivavtal: Ja. Plats: Östhammar. Låter detta som en roll för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan. Ta chansen att bli en del av Marell Boats och bidra till framgången hos ett av Sveriges mest innovativa företag!

22 april 2025
Sista ansökan:
31 maj 2025
Manufacturing Engineer – CAM
VIPAS AB
Arbetsledare inom tillverkning

Gå med i vårt team på VIPAS AB! Har du vad som krävs för att trivas i den dynamiska IT-konsultvärlden? VIPAS AB, ett växande företag, bjuder in dig att ta del av nästa spännande projekt som vår nya medarbetare! Om VIPAS: Föreställ dig en värld där din affärsteknik är perfekt anpassad till dina mål – effektiv, skalbar och innovativ. På VIPAS AB är det precis vad vi strävar efter att skapa. Som ett IT-konsultföretag erbjuder vi inte bara tjänster, vi levererar skräddarsydda lösningar med hjälp av den senaste tekniken som Java och Python. Vårt team har gedigen erfarenhet inom mjukvaruutveckling, DevOps och ingenjörskonst, och vi leder er genom den moderna teknikens landskap med trygghet och framförhållning. Jobbeskrivning: Som NC-programmerare är du ansvarig i ett team för att skapa nya och utveckla befintliga NC-program inom svarvning och fräsning. Detta inkluderar uppsättning, metod, verktygsval samt att identifiera behov av nya teknologier. Vår kund använder Siemens NX som vårt programmeringsverktyg och Vericut används försimulering, verifiering och optimering av ISO-kod. De flesta av våra produktionsritningar och instruktioner samt CNC-program är programmerade på 3D modeller. vår kund använder sej av Teamcenter för lagring av underlag och program. Kvalitet och robusthet är av yttersta vikt detta når man tillsammans med produktionstekniker och operatörer. I teamet kommer din kompetens att ha en stor inverkan på vår kund och deras framtida konkurrenskraft. Kvalifikationer: Akademisk kandidat examen, högskolestudier alternativt likvärdig kunskap uppnådd genom erfarenhet. Kunskap och erfarenhet inom skärande bearbetning. Maskinvana från svarvning och fräsning. God förståelse för produktionsflöde och kvalitetsutfall. Svenska och engelska i tal och skrift. Meriterande om du har tidigare erfarenhet av NC-programmering eller erfarenhet av att jobba med mjukvaran NX. Du som person, du behöver vara öppen för nya idéer och ett tankesätt av "ingenting-är-omöjligt" behövs för att möta de utmaningar som ligger framför oss. I arbetet ingår många kontakter så flexibilitet och bra samarbetsförmåga är viktigt. För att trivas i denna roll ser vi gärna att du är en lagspelare med vinnarvilja. Du trivs med att arbeta i Team är orädd och självgående. Du ger inte upp förrän man fått svar eller hittat en lösning. Det är önskvärt att du är faktaorienterad och har en analytisk förmåga för att göra logiska resonemang och basera beslut på fakta. .Varför jobba hos oss? VIPAS AB erbjuder attraktiva anställningspaket för IT-konsulter, i enlighet med Teknikföretagens (Almega) kollektivavtal. Att arbeta med oss innebär möjligheter inom olika branscher, vilket ger dig flexibilitet och möjligheter till utveckling. Om du är drivande och redo att anta nya utmaningar, är VIPAS familjen för dig! Du kommer att vara en del av ett innovativt team som driver framtiden inom telekom, fordon, detaljhandel och bank. Om du är redo att ta dig an utmanande projekt och växa i en banbrytande miljö, är detta möjligheten för dig! Ansök nu Tveka inte att kontakta oss på [email protected] Observera: Ansök om du har Sveriges PR/citizenship eller ett arbetstillstånd för Sverige. Hur ansöker du: Intresserade kandidater uppmanas att skicka in sitt CV och personliga brev. Gå med oss och driv innovation på VIPAS AB! Observera att vi rekryterar löpande, vilket innebär att uppdraget kan stängas innan sista ansökningsdatum. Om du är intresserad rekommenderar vi att du ansöker omedelbart!

20 februari 2025
Sista ansökan:
9 augusti 2025