Arbetsledare, tillverkning, elektroniska produkter

Sök bland 6 lediga jobb som Arbetsledare, tillverkning, elektroniska produkter och börja ditt nya yrkesliv idag!

Arbetande arbetsledare till IM Nordic AB

Om tjänsten Vi söker en erfaren och engagerad Arbetsledare till IM Nordic ABs lager i Arlöv. I rollen kommer du att dagligen organisera, leda och fördela arbetet för teamet på reservdelslagret. Tillsammans med duktiga lagerarbetare kommer du att hantera in- och utleveranser, plockning och packning samt andra lageruppgifter. Arbetsuppgifter Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar ledning och fördelning av arbete på vårt reservdelslager, hantering av order och uppföljning av leveranser samt kommunikation med leverantörer och kunder via telefon och e-post. Du kommer också att ansvara för personalplanering samt utveckla verksamheten genom att ta fram effektiva rutiner och strukturer för att optimera våra arbetsprocesser. Dessutom förväntas du delta aktivt i den dagliga driften tillsammans med ditt team. Arbetet är förlagt på dagtid.  Om dig Vi letar efter någon med erfarenhet av arbetsledning och starka kommunikationsfärdigheter i både tal och skrift. Du bör ha goda administrativa färdigheter och vara flytande i både svenska och engelska. Vi värdesätter en positiv inställning och en vilja att utvecklas samt att sprida glädje och positiv energi i arbetsmiljön. Om du är redo att ta dig an en spännande utmaning och leda vårt reservdelslag mot framgång, så är detta rätt roll för dig! Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]

23 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Group EHS Manager

ROLE PURPOSE The Group EHS (Environmental, Health, and Safety) Manager holds a strategic leadership position responsible for overseeing the EHS function across our electrical and mechanical engineering and construction operations in Ireland, the UK, and Europe. Reporting to the Group QEHS and Sustainability Director, this role ensures the uniform application of EHS regulations, standards, and best practices, championing the Zero Harm initiative and leading health and safety reporting and analytics. KEY FUNCTIONS AND RESPONSIBILITIES · Plays a pivotal role in development and rolling out a world-class comprehensive EHS management system that meets both regulatory demands and organisational objectives across all geographic regions, ensuring a cohesive and standardised approach to environmental, health, and safety management. · Provide strategic direction and leadership to EHS managers in Ireland, the United Kingdom, and Europe, ensuring alignment with corporate EHS goals and priorities. · Collaborate with senior leadership, campus leads/project managers and operational teams to integrate EHS considerations into business planning, project execution, and decision-making processes. · Conduct regular audits and assessments to evaluate EHS performance, identify areas for improvement, and ensure compliance with applicable laws, regulations, and standards. · Establish key performance indicators (KPIs) and metrics to track EHS performance, monitor progress, and drive continuous improvement initiatives. · Lead the development and delivery of training programs, workshops, and awareness campaigns to promote a culture of safety, health, and environmental stewardship across the organisation. · Leads serious incident investigations, root cause analysis, and corrective action processes to prevent recurrence and mitigate EHS risks. · Manage relationships with regulatory agencies, industry associations, and external stakeholders to stay abreast of emerging EHS trends, regulations, and best practices. · Ensure timely and accurate reporting of EHS data, including incident statistics, compliance metrics, and regulatory submissions, to internal and external stakeholders. · Facilitate the sharing of best practices, lessons learned, and innovative solutions across geographic regions to drive consistency and excellence in EHS performance. · Develop and maintain emergency response plans, crisis management protocols, and business continuity strategies to mitigate the impact of emergencies and disasters. · Champion Zero Harm and lead the planning and implementation of this strategic change initiative. · Champion sustainability initiatives, energy conservation efforts, and waste reduction programs to minimise the company's environmental footprint and promote resource efficiency. · Conduct risk assessments, hazard analyses, and environmental impact assessments to identify and mitigate potential risks and liabilities associated with company operations. · Serve as a subject matter expert and advisor on EHS matters to the board, senior leadership, project teams, and cross-functional committees. · Stays abreast of updates to EHS legislation and regulations, industry trends and best practices and ensures these are communicated accordingly. · Supports QEHS & Sustainability Director / Company Management / Operations Teams in introducing and implementing effective measures to prevent incidents. · Assists with the tendering process for future works, including pre-qualifications, non-commercial submissions and pre-clarification meetings with clients and GCs. · Facilitates external audits as required for ISO certifications, clients and others as required. · Supports QEHS & Sustainability Director with implementing Overall EHS Strategy Map and EHS Scorecard objectives. · Supports and drives the implementation of technology tools to enhance operational EHS processes. · Supports Strategic Workforce Planning for current and future works. · Ongoing review of regional EHS Org Structure, including recruitment and performance management of team members. · Assists with the hiring process and mentors existing & new EHS Team members, focusing on their onboarding, development, competency, performance, and retention in line with project and business risks and demands. QUALIFICATIONS AND REQUIREMENTS Master's or Bachelor's degree in occupational health and safety, engineering, or a related field. Advanced degree or professional certification (e.g., NEBOSH Diploma, CSP, CIH) preferred. Minimum of 8-10 years of progressive experience in EHS management, with significant experience in the electrical and mechanical engineering or construction industry. · Strong understanding of international EHS regulations, standards, and best practices, with specific knowledge of Irish, UK, and European Union directives and requirements. · Proven leadership and management skills with the ability to effectively lead and motivate teams across multiple geographic locations. · Excellent communication, negotiation, and interpersonal skills, with the ability to build consensus, influence stakeholders, and drive change.

17 april 2024
Sista ansökan:
27 april 2024
Teamledare till elsystemutveckling i världsledande koncern

Är du en erfaren och driven teamledare som kan hålla stämningen på topp samtidigt som du driver vårt team mot framgång? Vi tror på att skapa en positiv och rolig arbetsmiljö, men samtidigt levererar vi kvalitet och resultat. Välkommen till en världsledande koncern som befinner sig i teknikens absoluta framkant! Hos oss kommer du att ha kul på jobbet och vi erbjuder dig stora möjligheter till kompetens- & karriärutveckling genom nya utmaningar. Vi ser fram emot din ansökan!   Din framtida utmaning BAE Systems är nu i en intensiv period med många parallella projekt. Vi vill därför fortsätta att förstärka vår avdelning för elsystemutveckling med ytterligare en Teamleader. Du jobbar med ett projektteam som dagligen kommer driva produktutvecklingen framåt. Som Teamleader inom elsystem kommer du att arbeta över ett brett tekniskt område inom sektionen Hardware. Där ingår grupperna elektronik, elsystem, elmekanik och firmware där din uppgift blir att på ett innovativt och professionellt sätt leda och stötta ett team av kollegor. Du rapporterar till Delprojektledaren (DPL). Du kommer att ansvara för planering, ledning, utförande och uppföljning av arbete som täcker hela produktcykeln, bland annat: Utveckling av framtidens elsystem. • Val av komponenter samt upprättande av utvecklingsspecifikationer. • Framtagning av schematisk design samt tillverkningsunderlag för kablage. • Analys av marknadens existerande komponenter och delsystem. • Analys och provning mot militära standarder. • Vårt utvecklingsverktyg är E3-series och erfarenheter inom E3 eller liknande system är meriterande. Vi erbjuder dig Oavsett var du står i dag i din karriär kommer du att få ett spännande och varierande arbete i en högteknologisk miljö. Du får möjlighet att arbeta i en kunskapsintensiv verksamhet som utvecklas och växer. Ditt arbete hos oss kommer att innebära många olika kontaktytor, framför allt inom företaget men även mot leverantörer och kunder. Vi har beroende på din bakgrund möjlighet att anpassa rollen utefter dina önskemål oavsett om du är junior eller senior.  Möjlighet till distansarbete finns efter behov och möjlighet i projekten och genom vårt introduktionsprogram får du insyn i andra avdelningars arbete för att lära känna företaget.   Den du är Vi söker dig med erfarenhet av teamledarskap som vill stötta och coacha sina medarbetare mot företagets mål och individens utveckling. Vi ser gärna att du är utbildad Högskole- eller Civilingenjörsexamen alternativt Yrkeshögskola inom el-, automation-, elektroniksystem. Som Teamleader behöver du har en god kommunikationsförmåga samt en förmåga att inspirera och motivera ditt team. Våra projekt håller ett högt tempo och vi ser dig som en person med driv och energi och som kan bidra med kreativ problemlösning och en positiv stämning i teamet trots stressiga situationer. För den här rollen behöver du ha ett tekniskt intresse och kunnig inom området. Det är meriterande med tidigare erfarenhet av arbetsledning/ledande befattningar. Eftersom vi har en mycket internationell prägel på kunder och leverantörer behöver du ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift.   Vad du blir en del av Hos oss kommer du att ha kul på jobbet och ingen dag kommer att vara den andra lik! Du kommer att få vara med när produkten blir till från idé till dess att den rullar ut till kund. Du kommer att få jobba med framtidens teknik i ett globalt företag där du har stora möjligheter till kompetens- & karriärutveckling. BAE Systems levererar några av världens mest avancerade, teknikledande lösningar inom försvar, flyg och säkerhet. Vi har 82 500 kvalificerade medarbetare i mer än 40 länder. Genom att vi arbetar tillsammans med kunder och lokala partners, levererar vi produkter och tjänster med militär kapacitet, som skyddar människor och den nationella säkerheten samt säkrar viktig information och infrastruktur. BAE Systems Hägglunds fokuserar på utveckling, tillverkning, integration och support av ett brett spektrum av militära fordon till kunder över hela världen. Våra främsta produkter är medeltunga stridsfordon (CV90), bepansrade terrängfordon (BvS10), stöd och support samt elhybrida drivsystem för den civila marknaden. Pålitlig, Innovativ och Djärv är ledorden för vår verksamhet. För mer information besök www.baesystems.com Läs gärna mer om Örnsköldsvik och Höga Kusten på www.jobbaochlev.se/ - www.inspiration.ornskoldsvik.se -  www.hogakusten.com/sv  Om du inte kan se filmen, klicka på länken: https://youtu.be/spyM86NLbOk   Kontaktperson Har du frågor kring tjänsten, är du varmt välkommen att höra av dig till rekryterande chef Björn Söderström 0660-87884 alternativt rekryteringskonsult Cathrine Lind AxÖ Consulting 070-577 06 18. Vi är ett företag som arbetar med försvarssekretess. Det finns legala krav och krav som våra kunder ställer på oss som företag. Alla som anställs ska genomföra säkerhetskontroll samt drogtest. Alla våra anställda genomgår dessa rutiner. Tjänsten är tillsvidareanställning och placeringsort är Örnsköldsvik. OBS! Vi går igenom ansökningar löpande så skicka in din ansökan snarast. Varmt välkommen med din ansökan!

16 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Team Leader till Kongsberg Maritime!

Är du en driven, initiativtagande och lyhörd person som letar efter nästa steg i arbetslivet? Har du tidigare erfarenhet av lager och logistik och gillar att arbeta i ett mindre sammansvetsat team? Se hit!  Nu finns chansen till en varierande och spännande tjänst på Kongsberg Maritime som Team leader till förrådet som är en del av lager och logistik på företaget. Du kommer att ansvara för ett erfaret team med god kunskap och gemenskap, där samarbete och viljan att lösa alla utmaningar tillsammans är av stor vikt.  Om tjänsten Som teamleder är det du som leder och fördelar arbetet för Kongsbergs förrådsverksamhet. En stor del av arbetet är administrativt där du rapporterar i affärssystemet och skiver material-listor. Du agerar spindeln i nätet för förrådet, och är ansvarig över kontakten med interna avdelningar såsom säljare, projektledare, inköp och skeppning. Du hanterar även kontakt med externa leverantörer och kunder. Du ser också över rutiner och arbetssätt för att kostnadsoptimera lagerhållning utan att göra avkall på servicegrad. Till arbetsuppgifterna hör även att lasta och lossa gods samt in- och utleveranser av material. Vidare tillser du att det råder ordning och reda i de ytor som förrådsförda artiklar finns. Du strukturerar och förvaltar kundens utrymmen på ett sätt som effektiviserar din och kollegornas vardag. Du kommer att ingå i en arbetsgrupp på 4 personer där ni tillsammans bidrar till en bra arbetsmiljö och nöjda kunder. Uppdraget är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning till att börja med. Du är anställd som konsult via Adecco.  Om dig Vi söker dig som har erfarenhet av arbete inom lager och förråd. Vi ser gärna att du arbetat som teamleader eller liknande tidigare. Då arbetet kräver truckkort ser vi att du har utbildning för skjutstativ och motvikt. Du har en god datorvana och behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Vi ser gärna att du tidigare arbetat i affärssystem och har goda datakunskaper. Som person är du ansvarsfull och noggrann, du trivs med att själv koordinera din och dina kollegors vardag och skapa rutiner. Du har ett bra servicetänk och är en hjälpsam person som förstår vikten av ett gott lagarbete. Vi uppmuntrar lösningsorientering och du ges möjlighet till att själv initiera och genomföra förbättringsförslag. Vi letar efter en person med positiv attityd, stort engagemang och gillar att ha en roll som kräver social kontakt. Om Adecco Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Adecco är ett av världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Mathilde Branth, [email protected]  Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten [email protected] Välkommen med din ansökan! Sökord Förrådsmedarbetare, Teamleader, Lagermedarbetare, lagervård, Adecco, Karlstad

12 april 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
Team Leader till Kongsberg Maritime!

Är du en driven, initiativtagande och lyhörd person som letar efter nästa steg i arbetslivet? Har du tidigare erfarenhet av lager och logistik och gillar att arbeta i ett mindre sammansvetsat team? Se hit!  Nu finns chansen till en varierande och spännande tjänst på Kongsberg Maritime som Team leader till förrådet som är en del av lager och logistik på företaget. Du kommer att ansvara för ett erfaret team med god kunskap och gemenskap, där samarbete och viljan att lösa alla utmaningar tillsammans är av stor vikt.  Om tjänsten Som teamleder är det du som leder och fördelar arbetet för Kongsbergs förrådsverksamhet. En stor del av arbetet är administrativt där du rapporterar i affärssystemet och skiver material-listor. Du agerar spindeln i nätet för förrådet, och är ansvarig över kontakten med interna avdelningar såsom säljare, projektledare, inköp och skeppning. Du hanterar även kontakt med externa leverantörer och kunder. Du ser också över rutiner och arbetssätt för att kostnadsoptimera lagerhållning utan att göra avkall på servicegrad. Till arbetsuppgifterna hör även att lasta och lossa gods samt in- och utleveranser av material. Vidare tillser du att det råder ordning och reda i de ytor som förrådsförda artiklar finns. Du strukturerar och förvaltar kundens utrymmen på ett sätt som effektiviserar din och kollegornas vardag. Du kommer att ingå i en arbetsgrupp på 4 personer där ni tillsammans bidrar till en bra arbetsmiljö och nöjda kunder. Uppdraget är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning till att börja med. Du är anställd som konsult via Adecco.  Om dig Vi söker dig som har erfarenhet av arbete inom lager och förråd. Vi ser gärna att du arbetat som teamleader eller liknande tidigare. Då arbetet kräver truckkort ser vi att du har utbildning för skjutstativ och motvikt. Du har en god datorvana och behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Vi ser gärna att du tidigare arbetat i affärssystem och har goda datakunskaper. Som person är du ansvarsfull och noggrann, du trivs med att själv koordinera din och dina kollegors vardag och skapa rutiner. Du har ett bra servicetänk och är en hjälpsam person som förstår vikten av ett gott lagarbete. Vi uppmuntrar lösningsorientering och du ges möjlighet till att själv initiera och genomföra förbättringsförslag. Vi letar efter en person med positiv attityd, stort engagemang och gillar att ha en roll som kräver social kontakt. Om Adecco Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Adecco är ett av världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Mathilde Branth, [email protected]  Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten [email protected] Välkommen med din ansökan! Sökord Förrådsmedarbetare, Teamleader, Lagermedarbetare, lagervård, Adecco, Karlstad

12 april 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
Teknisk samordnare till SPM

Om tjänsten SPM Instrument är en framstående aktör inom utveckling, produktion, marknadsföring och försäljning av avancerad utrustning för tillståndskontroll av maskiner. De är ett av de ledande företagen inom branschen och har närvaro på över sextio exportmarknader runt om i världen. Med en växande produktportfölj och kunder inom en mängd olika branscher runt om i världen befinner sig SPM instrument i en expansiv fas. SPM Instrument är ett företag med en stabil grund och ett stort fokus på medarbetarnas trivsel och välmående tillsammans med en kultur av korta beslutsvägar och där varje individ får stor möjlighet att vara med och påverka. I denna roll kommer du att utgå från huvudkontoret i Strängnäs. Detta är en direktrekrytering till SPM Instrument, där Wrknest håller i rekryteringsprocessen. Dina framtida arbetsuppgifter Som teknisk samordnare hos SPM Instrument kommer du att spela en central roll där du stöttar ledningen iforskning- och utvecklingsavdelningen inom olika områden. Rollen erbjuder en bred variation av arbetsuppgifter och ansvarsområden där huvuduppgiften är att stötta SPM:s tekniska chef i det dagliga arbetet, bland annat kommer du att: Planera, driva och utvärdera olika projekt Ta fram och förbereda material inför möten och konferenser Delta i produktutveckling och utvecklingsarbete Administrera och strukturera i det dagliga arbetet Samordna och presentera information till kollegor och chefer Vi söker dig som Har en bakgrund inom teknik, helst med en ingenjörsutbildning Har erfarenhet inom projektledning Är pedagogisk, strukturerad och har en överblick i vad som behöver göras härnäst Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början – men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som har en positiv och problemlösande inställning, god kommunikationsförmåga och samarbetsförmåga.Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Strängnäs Omfattning: Heltid Anställningsform: Tillsvidareanställning Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval. En bakgrundskontroll kan komma att genomföras på slutkandidat. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: Vanliga frågor och svar om bakgrundskontroller. Om SPM InstrumentSPM Instrument AB är världsledande inom tillståndskontroll. De har levererat lösningar med överlägsen prestanda till industrier världen över i 50 år och brinner för det de gör. De fokuserar helt på utveckling av produkter i världsklass, för driftsäkerhet och underhåll i världsklass, vilketskiljer dem från andra. Huvudkontoret ligger i Strängnäs, ca 60 minuter från Stockholm. Där ligger även forskning och utveckling, produktionsanläggning, marknadssupport och SPM Academy. Strängnäs är ävenbas för den svenska försäljningsorganisationen. Koncernen SPM har ungefär 200 anställda, varav ca 80 arbetar på huvudkontoret. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se .

10 april 2024
Sista ansökan:
27 september 2024