Besöksbokare/Kundbokare
Sök bland 118 lediga jobb som Besöksbokare/Kundbokare och börja ditt nya yrkesliv idag!
Söker du efter ett roligt extrajobb med härliga kollegor? Då ska du läsa vidare! Just nu söker vi extra personal som har möjlighet att arbeta heltid under sommaren hos oss på Familjens Jurist. Vi visar vägen genom livet I vårt arbete vill vi göra skillnad för så många människor som möjligt genom livets alla möjligheter och utmaningar. Vi tror på varje människas rätt till juridisk hjälp och vill göra vår rådgivning synlig och lättillgänglig för alla. Vårt Kontaktcenter är till stora delar ansiktet utåt gentemot koncernens kunder där vi stödjer koncernens två stora verksamheter; Sveriges största familjejuridiska verksamhet och Sveriges marknadsledande begravningsbyrå. Du kommer arbeta på vårt kontor i Kalmar som är en öppen, familjär och varm miljö där cirka 40 medarbetare sitter i ett modernt kontorslandskap. Vi drivs av affärsmässighet, utveckling och med kunden i fokus. Vi tror på att mångfald skapar en bättre arbetsplats och ett bättre team, samt att våra medarbetare vill växa i en kultur där vi tillsammans ansvarar för vår egen och företagets utveckling. Hos oss får du möjlighet att bli del av en gemenskap och utvecklas i ett modernt och värderingsstyrt företag tillsammans med engagerade och lyhörda kollegor. Våra öppettider är 8–17 måndag till fredag. Ett jobb som gör skillnad i människors vardag Som mötesbokare kommer du arbeta med vår familjejuridiska verksamhet där du hjälper våra kunder med mötesbokning och merförsäljning via främst inkommande/utgående samtal men även chatt och mejl. Arbetet sker med telefon och dator som främsta arbetsredskap. Din uppgift är att göra en behovsanalys och erbjuda våra kunder en helhetslösning. Du är företagets ansikte utåt där du spelar en viktig roll för våra kunder och jurister. Genom ditt självledarskap blir du en viktig del i att skapa en positiv kundupplevelse och en god arbetsmiljö där teamet kan trivas och växa tillsammans. Vidare kommer du att arbeta för att hålla en hög kundnöjdhet och för att nå våra uppsatta mål. Vad du har med dig • Gymnasieutbildning • God systemvana • Goda färdigheter i Office-paketet Meriterande är om du tidigare arbetat med kundservice eller försäljning. Vem vi letar efter Vi har alltid kundens behov och önskemål i fokus. Det innebär att du behöver ha ett stort engagemang för kunden, är lyhörd, serviceorienterad och är trygg i att bemöta människor med omtanke och förståelse. Att arbeta självständigt, samtidigt som du är en lagspelare som vill utvecklas och hjälpa andra är något du trivs med. Du trivs i en dynamisk arbetsmiljö där förändringar är en naturlig del av vardagen och där det ställs krav på dig att ha lätt för att växla mellan olika uppdrag med hög effektivitet. Du är ansvarstagande och trivs när det är högt tempo samt har en egen förmåga att driva på ditt arbete. Om tjänsten Behovsanställning med timlön. Start omgående eller efter överenskommelse. Så här ansöker du Sista ansökningsdag är 7 mars 2025 men eftersom vi går igenom ansökningar och kallar till intervju löpande kan tjänsten tillsättas innan detta datum. Vill du veta mer om rollen eller vår verksamhet, tveka inte att kontakta Rebecka Åberg, Teamledare för kundsupport Familjens Jurist, på 0730-83 54 07.
Start omgående! Du jobbar hemifrån, och/eller från vårt kontor i Gashult. Heltid eller deltid, timanställning. Fast timlön och bonus Vi växer och är i behov av fler medarbetare. Du kommer att jobba med att boka kundbesök till våra utesäljare. Flexibla arbetstider. Tidigare vana av kundbesöksbokning är meriterande, men inget krav. Du kan styra dina arbetstider från vecka till vecka efter egna önskemål. Självklart vill vi att du är noggrann, positiv, serviceinriktad, och älskar att göra våra kunder nöjda. Vi förutsätter att du förstår och kan uttrycka dig väl på svenska. Vi behöver någon omgående!
RecNet arbetar för att förenkla kontakten mellan arbetsgivare och arbetstagare. LÅT OSS HITTA JOBBET ÅT DIG! Vi letar aktivt jobb åt dig utifrån dina krav och erfarenheter. Över 80% av de som registrerar sig får ett jobberbjudande inom 1 vecka. Registrera dig snabbt och enkelt på RecNet.se Följande annons kommer från en av våra uppdragsgivare. Företaget är en av de största callcenterverksamheterna i Sverige. Det har ett väletablerat namn i branschen och har hand om extern support för stora med välkända företag. Företaget har ett brett utbud av uppdrag och för rätt person finns stora möjligheter att avancera inom bolaget. Vi söker nu 3 st kundtjänstmedarbetare till et av företagets största kunder. Kunden är en av Sveriges största Operatörer för telefoni och mobila bredband. Du kommer att arbeta på avdelningen savedesk, vars huvud syssla består av att hjälpa kunder som vill avsluta sitt abonnemang, och om möjligt försöka få kunden att återansluta sig till operatören. Arbetsuppgiften består av att ta emot samtal från kunder som vi avsluta sitt abonnemang. Vi de tillfällen då tillfälle bjuds arbetar du med att behålla kunden. Majoriteten av arbetsuppgiften består av att bistå kunden i deras serviceärenden. Vi söker: - Du som god service kompetens och viljan att hjälpa människor - Dig som är social och gillar att ta kontakt med människor - Har intresse för att göra goda resultat och som strävar efter nå bra resultat Inga tidigare erfarenheter behövs men är såklart meriterande. Känner du att detta är något för dig? Vänta inte med din ansökan!
RecNet arbetar för att förenkla kontakten mellan arbetsgivare och arbetstagare. LÅT OSS HITTA JOBBET ÅT DIG! Vi letar aktivt jobb åt dig utifrån dina krav och erfarenheter. Över 80% av de som registrerar sig får ett jobberbjudande inom 1 vecka. Registrera dig snabbt och enkelt på RecNet.se Följande annons kommer från en av våra uppdragsgivare. Företaget är en av de största callcenterverksamheterna i Sverige. Det har ett väletablerat namn i branschen och har hand om extern support för stora med välkända företag. Företaget har ett brett utbud av uppdrag och för rätt person finns stora möjligheter att avancera inom bolaget. Vi söker nu 3 st kundtjänstmedarbetare till et av företagets största kunder. Kunden är en av Sveriges största Operatörer för telefoni och mobila bredband. Du kommer att arbeta på avdelningen savedesk, vars huvud syssla består av att hjälpa kunder som vill avsluta sitt abonnemang, och om möjligt försöka få kunden att återansluta sig till operatören. Arbetsuppgiften består av att ta emot samtal från kunder som vi avsluta sitt abonnemang. Vi de tillfällen då tillfälle bjuds arbetar du med att behålla kunden. Majoriteten av arbetsuppgiften består av att bistå kunden i deras serviceärenden. Vi söker: - Du som god service kompetens och viljan att hjälpa människor - Dig som är social och gillar att ta kontakt med människor - Har intresse för att göra goda resultat och som strävar efter nå bra resultat Inga tidigare erfarenheter behövs men är såklart meriterande. Känner du att detta är något för dig? Vänta inte med din ansökan!
RecNet arbetar för att förenkla kontakten mellan arbetsgivare och arbetstagare. LÅT OSS HITTA JOBBET ÅT DIG! Vi letar aktivt jobb åt dig utifrån dina krav och erfarenheter. Över 80% av de som registrerar sig får ett jobberbjudande inom 1 vecka. Registrera dig snabbt och enkelt på RecNet.se Följande annons kommer från en av våra uppdragsgivare. Företaget är en av de största callcenterverksamheterna i Sverige. Det har ett väletablerat namn i branschen och har hand om extern support för stora med välkända företag. Företaget har ett brett utbud av uppdrag och för rätt person finns stora möjligheter att avancera inom bolaget. Vi söker nu 3 st kundtjänstmedarbetare till et av företagets största kunder. Kunden är en av Sveriges största Operatörer för telefoni och mobila bredband. Du kommer att arbeta på avdelningen savedesk, vars huvud syssla består av att hjälpa kunder som vill avsluta sitt abonnemang, och om möjligt försöka få kunden att återansluta sig till operatören. Arbetsuppgiften består av att ta emot samtal från kunder som vi avsluta sitt abonnemang. Vi de tillfällen då tillfälle bjuds arbetar du med att behålla kunden. Majoriteten av arbetsuppgiften består av att bistå kunden i deras serviceärenden. Vi söker: - Du som god service kompetens och viljan att hjälpa människor - Dig som är social och gillar att ta kontakt med människor - Har intresse för att göra goda resultat och som strävar efter nå bra resultat Inga tidigare erfarenheter behövs men är såklart meriterande. Känner du att detta är något för dig? Vänta inte med din ansökan!
Vi letar efter dig som är redo att kliva in i arbetslivet med energi, nyfikenhet och ambition. Det spelar ingen roll om du precis tagit studenten, är mitt i studierna eller bara vill testa något nytt – här har du chansen att utvecklas och växa! Vad vi erbjuder: ✨ Flexibla tider – Perfekt att kombinera med studier eller fritidsintressen. ✨ Schysst arbetsmiljö – Vi tror på teamwork, skratt och att man gör sitt bästa tillsammans. ✨ Utvecklingsmöjligheter – Här kan du lära dig nytt och bygga en stark grund för framtiden. Vem är du? Social och driven – Du gillar att möta nya människor och ta dig an utmaningar. Ansvarstagande – Du kommer i tid och gör jobbet med en positiv inställning. Nyfiken på att lära – Det viktigaste är inte erfarenhet, utan viljan att utvecklas! Vad går jobbet ut på? Det beror på! Vi har roller inom allt från kundservice och försäljning till administration. Oavsett vad du väljer kan vi garantera att du kommer få en bra introduktion och stöd på vägen. Friska Hem Sverige AB grundades i maj 2020 med en kärnverksamhet inom fuktskyddskontroll och åtgärder. Våra tekniker är verksamma i hela Skåne, Göteborg och till viss del i Stockholm. Man kommer främst att jobba med att boka in nya kunder till våra tekniker i form av Fukt & Mögelkontroller, Ventilationsgenomgångar eller Radonbesiktningar. Ansök nu! Klicka på länken eller skicka in ditt CV och ett par rader om dig själv. Vi vill höra vem du är och varför du tror att du skulle passa hos oss. Inga krav på tidigare erfarenhet – bara en härlig attityd! Vi ser fram emot att höra från dig! 😄
Alvesta kommun med ca 20 000 invånare — södra Sveriges mittpunkt — Integrerar lokalt boende med globala möjligheter. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val. – Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas – Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade samt korta beslutsvägar I Alvesta kommunkoncern är vi ca 2000 medarbetare inom flera olika yrkeskategorier som varje dag arbetar med att göra skillnad för våra invånare. Vår gemensamma värdegrund är ”Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare och oss medarbetare. Vi utvecklas genom goda möten och öppen dialog. Detta uppnår vi genom vår värdegrund som bygger på ”Delaktighet, Engagemang och Tillit”. Vårt fokus är att skapa den bästa möjliga kommunala servicen för dem vi är till för; invånare, företagare och besökare. Alvesta kommun arbetar utifrån en styrmodell som bygger på tillitsbaserad ledning och styrning med fokus på Agenda 2030. Vill du vara med på vår spännande resa med siktet inställt på hållbar samhällsutveckling? Vill du jobba hos oss i sommar? Att komma till Huseby är som att kliva tillbaka i tiden och landa i en annan värld. Tiden stannade här för 100 år sedan och du välkomnas att kliva in och uppleva epoken då Joseph Stephens var patron på bruket, då hästarna arbetade tillsammans med statarna och järn framställdes i masugnen. Till den här fantastiska miljön söker vi säsongspersonal. ARBETSUPPGIFTER Som besöksvärd blir du vårt ansikte utåt. Du bemannar Brukshandeln som är den gamla handelsboden där vi säljer produkter från Huseby tillsammans med ekologiska och nostalgiska varor. Du berättar Husebys historia för mindre grupper i bruksmiljön. Du arbetar även i Makerverkstaden där våra små och stora besökare får experimentera och uppleva med tema vatten och skog. I arbetsuppgifterna ingår att visa besökarna till rätta bland experiment och i utställningar, försäljning, uppackning av varor, viss städning, svara på frågor från besökarna och hantera olika situationer som kan uppstå. Vid evenemang eller oförutsedda händelser kan du bli placerad på andra positioner på området, så det är viktigt att du är beredd att hugga i där det behövs. Som besöksvärd är du klädd i historiska kostymer. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är social och gillar att arbeta med människor. Du har god servicekänsla, är flexibel och beredd att ta itu med olika arbetsuppgifter. Du har ett intresse för historia och gärna en utbildning inom det området. Vi ser gärna att du har erfarenhet från arbete med barn, pedagogik, besöksnäring, turistinformation, butik, kassa eller liknande. Du behöver ha goda språkkunskaper i svenska och engelska, och gärna tyska. Du behöver vara minst 18 år och gärna ha körkort och tillgång till bil eftersom det är svårt att ta sig kollektivt till Huseby. Tjänsterna löper i huvudsak under sommaren. Det finns eventuellt även möjlighet att jobba extra under för- och eftersäsong, samt under Julmässan i november. Arbetstiden är schemalagd, främst under dagtid och inkluderar även helger. Detta är tiden när besökarna är som flest och därför är längre ledigheter under högsäsongen inte möjliga. ÖVRIGT Vi undanber oss alla annonsförsäljare och rekryteringsföretag.
Vi expanderar och söker motiverade besöksbokare som vill vara med på en spännande resa tillsammans med oss på Eld & Ventilation. Vårt senaste projekt innebär att kontakta privatpersoner för att erbjuda professionella kostnadsfria brandskyddskontroller – en viktig tjänst för att skapa bättre inomhusmiljöer och ökad trygghet för våra kunder. Vi anställer löpande. Om tjänsten: Arbetsuppgifter: Ring privatpersoner och erbjud kostnadsfria brandskyddskontroller. Arbetstider: Flexibla – perfekt för dig som studerar eller vill ha friheten att påverka ditt eget schema! Lön: Provisionsbaserad, vilket innebär att du har möjligheten att tjäna riktigt bra om du är engagerad och driven. Vi söker dig som: Har ett stort driv och är resultatinriktad. Är bekväm med telefonförsäljning/besöksbokning och kan bygga förtroende via telefon. Tidigare erfarenhet inom försäljning/besöksbokning är meriterande, men inget krav. Hos oss får du möjlighet att vara en del av ett växande företag med ett starkt team som stöttar varandra. Låter detta som något för dig? Läs mer om oss på vår webbplats Eld & Ventilation och skicka din ansökan till [email protected] Vi ser fram emot att höra från dig!
Vill du ha en arbetsplats med goda karriärmöjligheter och trivs med att ha mycket kundkontakt? Då är denna tjänst något för dig, så ta nu möjligheten och ansök redan idag! Om företaget Fortum är ett ledande energibolag som den tredje största producenten av koldioxidfri el i Europa och erbjuder deras kunder lösningar inom el, värme, kyla, återvinning och avfallshantering. Fortum är en arbetsplats som erbjuder utmaningar och ansvarstagande, baserat på stor tillit. Som medarbetare blir du coachad och uppmuntrad att hitta dina egna lösningar och att utmana etablerade arbetssätt samt att det finns goda karriärmöjligheter internt. Arbetsuppgifter I rollen som mötesbokare hos Fortum är dina huvudsakliga arbetsuppgift att kontakta och boka in möten med företagskunder. Under din tid på Fortum kommer du att erbjudas en unika säljutbildning där du har möjlighet att bli certifierad säljare. Tillsammans med ditt team arbetar ni för att göra Fortum till Sveriges ledande energibolag och erbjuda bästa möjliga kundupplevelse. Du kommer att bli coachad i dina samtal för att lyckas på bästa sätt, samt har goda möjligheter att utvecklas inom företaget och ta nästa steg, Dina arbetsuppgifter består bland annat av: Erbjuda Fortums produktportfölj och boka in möten med nya företagskunder över telefon (B2B) Administrera och ansvara för ditt eget arbete Ansvara för att resultat- och budgetmål hålls Arbetstiderna är måndag till fredag 8-17. Du erbjuds en fast grundlön samt en generös provisionsmodell vilket innebär att du har stor möjlighet att påverka din lön. Kontoret ligger i Solna med nära anslutning till Solna Station. Vem är du? Vidare ser vi att du är en kommunikativ, ambitiös och driven person. Du motiveras av utmaningar och uppsatta mål samt är en lagspelare och trivs i en miljö där man uppmuntrar och peppar varandra. Vi erbjuder Möjlighet att utvecklas inom miljöinriktad och snabbväxande organisation. Möjlighet att utvecklas på bolaget Intern säljutbildning Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid Lön: Fast lön & provision Urval och intervjuer sker löpande, så ansök snarast möjligt med CV och personligt brev där du kort beskriver varför du passar för tjänsten. Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare Patricia Contreras på [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Kundbokare för Ekonomisk rådgivning RecNet arbetar för att förenkla kontakten mellan arbetsgivare och arbetstagare. LÅT OSS HITTA JOBBET ÅT DIG! Vi letar aktivt jobb åt dig utifrån dina krav och erfarenheter. Över 80% av de som registrerar sig får ett jobberbjudande inom 1 vecka. Registrera dig snabbt och enkelt på RecNet.se Vi söker nu för vår kunds räkning en kundbokare inom ekonomirådgivning. Företaget som du kommer vara anställd av är en av Sveriges största banker. De har en bred kundbas med god relation till sina kunder. Du kommer att arbeta med att boka in personliga möten åt deras kunder. Mötet går ut på att se över ekonomin, så som lån, sparande, kort och eventuellt andra tjänster som kan tänkas behövas se över. Du ringer enbart befintliga kunder och arbetar i en seriös miljö och med bra system som hjälper dig i ditt arbete. Du kommer inte att göra några egna rådgivningar eller prata ekonomi, du kommer enbart boka in möten, därför krävs det ingen vidareutbildning inom ekonomi eller liknande. Kontakten sker till privatpersoner och vi ser därför att du är en person som gillar att ta kontakt med nya människor. Är öppen och har lätt för att prata i telefon samt gillar att nå mål. Tidigare erfarenhet av försäljning eller bokning är ej ett krav. Att vara intresserad av ekonomi och sparande är ett plus. Du ska behärska svenska språket flytande. Du erbjuds fast lön på 20 000 + provision per inbokat möte. Du kommer att arbeta heltid 10-18 måndag till fredag. Det finns även möjlighet för extra jobb på kvällar och helger. Välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 118 jobb