Besöksbokare/Kundbokare

Sök bland 63 lediga jobb som Besöksbokare/Kundbokare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Win Back agent
Svenska Alarm Gruppen AB
Kundtjänstpersonal

HUR ÄR DET ATT JOBBA HOS OSS PÅ SVENSKA ALARM? Att jobba på Svenska Alarm innebär att du kommer att bli en del av ett företag som har det största fokuset på att skapa trygghet och säkerhet i våra kunders hem. Våra anställda liksom företaget har tydliga mål med att revolutionera larmbranschen med att växa oss ännu starkare. Dagarna är inte den andra lik och tillsammans med dina kollegor hjälper du kunder runt om i Sverige med deras trygghet.   Sälj & Winback – Hjälp oss vinna tillbaka våra kunder! Svenska Alarm växer – och nu söker vi dig som är grym på att övertyga. Du gillar att ta samtal där andra tvekar. Du vet att varje "nej" bara är ett steg närmare ett "ja". Nu har du chansen att bli en nyckelspelare i vårt säljdrivna winback-team.   Rollen – det här kommer du att göra Du kommer att arbeta med kunder som är på väg att avsluta sina abonnemang – ditt jobb är att förstå deras situation, lyfta fram värdet vi skapar och vända uppsägningar till förnyade relationer. Det handlar om smart kommunikation, affärsmässigt tänk och fingertoppskänsla. Det här är försäljning med mening – du hjälper människor att känna sig trygga i sitt hem.   Vi söker dig som: • Har säljdriv, vinnarinstinkt och gillar att jobba mot tydliga mål • Har erfarenhet av kunddialog – gärna inom sälj, retention eller support • Är trygg i telefon och har lätt att skapa förtroende • Trivs med att jobba självständigt men är också en lagspelare Vill växa i ett bolag som satsar framåt Vad du får hos oss: En roll där du faktiskt gör skillnad – varje samtal räknas Säljträning och coachning från erfarna kollegor Arbetsplats i våra fräscha lokaler  Svenska Alarm är en specialist på smarta larm. Bolaget startade 2009 och växer nu väldigt snabbt. Vi kommer nära kunden med våra lokala kontor. Svenska Alarm är medlemmar i Säkerhetsbranschen, SSF Stöldskyddsföreningen och Brandskyddsföreningen. Vi har även blivit DI-Gasellföretag tre år i rad. Vi är ett ledande företag på smarta larm för privatpersoner och företag. https://www.svenskaalarm.se/jobba-hos-oss/

10 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Innesäljare
Svenska Alarm Gruppen AB
Kundtjänstpersonal

Som innesäljare hos Svenska Alarm spelar du en central roll i vårt säljteam. Du kommer att arbeta med inkommande och utgående kundkontakter via telefon, mejl och digitala kanaler. Din uppgift är att förstå kundens behov, presentera våra smarta larmlösningar och guida dem mot den bästa säkerhetslösningen för just deras hem eller företag. Du ansvarar för hela säljprocessen – från första kontakt till avslutad affär. Rollen kräver att du är lyhörd, resultatinriktad och har förmågan att skapa förtroende snabbt. Du arbetar från vårt kontor i Malmö, där du får stöd av erfarna kollegor och kontinuerlig utveckling inom försäljning och säkerhetsteknik.   Vad förväntar vi oss av dig som börjar hos oss?  • Ett starkt driv och gillar att arbeta mot tydliga mål • Du trivs i en social roll där du dagligen har kontakt med nya människor • Ansvarstagande, lösningsorienterad och gillar att arbeta i team • Tidigare erfarenhet av försäljning är meriterande, men inte ett krav – vi utbildar dig! • Du behärskar svenska flytande i tal och skrift • Tålamod i stress & press Vad kommer vi att kunna erbjuda dig?  • Anställning på heltid, tillsvidare • Fast lön + provision • Tävlingar med priser • Mycket goda utvecklingsmöjligheter & klättra inom företaget   • Meriterande utbildningar inom försäljning och kommunikation Du kommer att vara schemalagd: Måndag- Fredag mellan 09:00-18:00 och man kommer att vara placerad på vårt kontor i Malmö. Som företag så jobbar vi med mångfald och för oss är det väldigt viktigt att du som tjej/kvinna också söker dig till säkerhetsbranschen så tveka inte på att registrera din ansökan redan idag. Svenska Alarm är en specialist på smarta larm. Bolaget startade 2009 och växer nu väldigt snabbt. Vi kommer nära kunden med våra lokala kontor. Svenska Alarm är medlemmar i Säkerhetsbranschen, SSF Stöldskyddsföreningen och Brandskyddsföreningen. Vi har även blivit DI-Gasellföretag tre år i rad. Vi är ett ledande företag på smarta larm för privatpersoner och företag. https://www.svenskaalarm.se/jobba-hos-oss/

10 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Innesäljare
Svenska Alarm Gruppen AB
Kundtjänstpersonal

Som innesäljare hos Svenska Alarm spelar du en central roll i vårt säljteam. Du kommer att arbeta med inkommande och utgående kundkontakter via telefon, mejl och digitala kanaler. Din uppgift är att förstå kundens behov, presentera våra smarta larmlösningar och guida dem mot den bästa säkerhetslösningen för just deras hem eller företag. Du ansvarar för hela säljprocessen – från första kontakt till avslutad affär. Rollen kräver att du är lyhörd, resultatinriktad och har förmågan att skapa förtroende snabbt. Du arbetar från vårt kontor i Malmö, där du får stöd av erfarna kollegor och kontinuerlig utveckling inom försäljning och säkerhetsteknik.   Vad förväntar vi oss av dig som börjar hos oss?  • Ett starkt driv och gillar att arbeta mot tydliga mål • Du trivs i en social roll där du dagligen har kontakt med nya människor • Ansvarstagande, lösningsorienterad och gillar att arbeta i team • Tidigare erfarenhet av försäljning är meriterande, men inte ett krav – vi utbildar dig! • Du behärskar svenska flytande i tal och skrift • Tålamod i stress & press Vad kommer vi att kunna erbjuda dig?  • Anställning på heltid, tillsvidare • Fast lön + provision • Tävlingar med priser • Mycket goda utvecklingsmöjligheter & klättra inom företaget   • Meriterande utbildningar inom försäljning och kommunikation Du kommer att vara schemalagd: Måndag- Fredag mellan 09:00-18:00 och man kommer att vara placerad på vårt kontor i Malmö. Som företag så jobbar vi med mångfald och för oss är det väldigt viktigt att du som tjej/kvinna också söker dig till säkerhetsbranschen så tveka inte på att registrera din ansökan redan idag. Svenska Alarm är en specialist på smarta larm. Bolaget startade 2009 och växer nu väldigt snabbt. Vi kommer nära kunden med våra lokala kontor. Svenska Alarm är medlemmar i Säkerhetsbranschen, SSF Stöldskyddsföreningen och Brandskyddsföreningen. Vi har även blivit DI-Gasellföretag tre år i rad. Vi är ett ledande företag på smarta larm för privatpersoner och företag. https://www.svenskaalarm.se/jobba-hos-oss/

10 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Innesäljare
Svenska Alarm Gruppen AB
Kundtjänstpersonal

Som innesäljare hos Svenska Alarm spelar du en central roll i vårt säljteam. Du kommer att arbeta med inkommande och utgående kundkontakter via telefon, mejl och digitala kanaler. Din uppgift är att förstå kundens behov, presentera våra smarta larmlösningar och guida dem mot den bästa säkerhetslösningen för just deras hem eller företag. Du ansvarar för hela säljprocessen – från första kontakt till avslutad affär. Rollen kräver att du är lyhörd, resultatinriktad och har förmågan att skapa förtroende snabbt. Du arbetar från vårt kontor i Malmö, där du får stöd av erfarna kollegor och kontinuerlig utveckling inom försäljning och säkerhetsteknik.   Vad förväntar vi oss av dig som börjar hos oss?  • Ett starkt driv och gillar att arbeta mot tydliga mål • Du trivs i en social roll där du dagligen har kontakt med nya människor • Ansvarstagande, lösningsorienterad och gillar att arbeta i team • Tidigare erfarenhet av försäljning är meriterande, men inte ett krav – vi utbildar dig! • Du behärskar svenska flytande i tal och skrift • Tålamod i stress & press Vad kommer vi att kunna erbjuda dig?  • Anställning på heltid, tillsvidare • Fast lön + provision • Tävlingar med priser • Mycket goda utvecklingsmöjligheter & klättra inom företaget   • Meriterande utbildningar inom försäljning och kommunikation Du kommer att vara schemalagd: Måndag- Fredag mellan 09:00-18:00 och man kommer att vara placerad på vårt kontor i Malmö. Som företag så jobbar vi med mångfald och för oss är det väldigt viktigt att du som tjej/kvinna också söker dig till säkerhetsbranschen så tveka inte på att registrera din ansökan redan idag. Svenska Alarm är en specialist på smarta larm. Bolaget startade 2009 och växer nu väldigt snabbt. Vi kommer nära kunden med våra lokala kontor. Svenska Alarm är medlemmar i Säkerhetsbranschen, SSF Stöldskyddsföreningen och Brandskyddsföreningen. Vi har även blivit DI-Gasellföretag tre år i rad. Vi är ett ledande företag på smarta larm för privatpersoner och företag. https://www.svenskaalarm.se/jobba-hos-oss/

10 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
MB Malmö
Svenska Alarm Gruppen AB
Kundtjänstpersonal

HUR ÄR DET ATT JOBBA HOS OSS PÅ SVENSKA ALARM? Att jobba på Svenska Alarm innebär att du kommer att bli en del av ett företag som har det största fokuset på att skapa trygghet och säkerhet i våra kunders hem. Våra anställda liksom företaget har tydliga mål med att revolutionera larmbranschen med att växa oss ännu starkare. Dagarna är inte den andra lik och tillsammans med dina kollegor hjälper du kunder runt om i Sverige med deras trygghet.   VAD GÖR EN MÖTESBOKARE HOS OSS PÅ SVENSKA ALARM? Säkerhetsbranschen växer och i samband med det så ökar efterfrågan av att säkra upp både hem och arbetsplats växer. Så vi söker mötesbokare som kan hjälpa oss skapa nya kontakter med potentiella kunder. I rollen som mötesbokare kommer du att ansvara för att boka fysiska möten till våra account managers. Detta är en perfekt möjlighet för dig att utvecklas inom försäljning, kommunikation och marknadsföring. När man är redo för nästa steg, så har vi karriärstegen inom bolaget till dig och man kommer att få ta del av vårt kontor i Malmö.   VAD FÖRVÄNTAR VI OSS UTAV DIG SOM BÖRJAR HOS OSS? • Positiv • Samarbetsvillig • Ansvarstagande • Målmedveten & driven • Talar svenska obehindrat • Tålamod i stress & press VAD KOMMER VI ATT KUNNA ERBJUDA DIG? • Anställning på heltid, tillsvidare • Fast lön + provision • Tävlingar med priser • Mycket goda utvecklingsmöjligheter till karriärs möjligheter • Meriterande utbildningar inom försäljning och kommunikation Du kommer att vara schemalagd: Måndag- Fredag mellan 09:00-18:00 och man kommer att vara placerad på vårt kontor i Malmö. Som företag så jobbar vi med mångfald och för oss är det väldigt viktigt att du som tjej/kvinna också söker dig till säkerhetsbranschen så tveka inte på att registrera din ansökan redan idag. Svenska Alarm är en specialist på smarta larm. Bolaget startade 2009 och växer nu väldigt snabbt. Vi kommer nära kunden med våra lokala kontor. Svenska Alarm är medlemmar i Säkerhetsbranschen, SSF Stöldskyddsföreningen och Brandskyddsföreningen. Vi har även blivit DI-Gasellföretag tre år i rad. Vi är ett ledande företag på smarta larm för privatpersoner och företag. https://www.svenskaalarm.se/jobba-hos-oss/

10 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Mötesbokare
Calegie Consulting AB
Kundtjänstpersonal

Vill du få in en fot i säljbranschen eller tycker du bara om att prata med människor? Om rollen som mötesbokare: Som mötesbokare hos oss är du en viktig del av säljteamet. Din uppgift är att kontakta företag via telefon och boka in möten åt våra säljare, som sedan tar över och avslutar affären. Du bygger relationen, väcker intresset och säkerställer att våra säljare får rätt förutsättningar att lyckas. Det är ett perfekt jobb för dig som vill lära dig och utvecklas inom försäljning, få in en fot i branschen - eller som bara trivs med att prata med människor i ett högt tempo. Dina arbetsuppgifter: Kontakta nya företagskunder via telefon Boka in kvalificerade säljmöten till våra säljare Följa upp och arbeta mot tydliga mål Representera företaget på ett professionellt och engagerande sätt Vi söker dig som: Är social, driven och gillar att prata med nya människor Är målinriktad och gillar att jobba med tydliga resultat Talar och skriver flytande svenska Erfarenhet av telefonförsäljning/mötesbokning är meriterande men inget krav! Hos oss får du: Timlön + provision - ju fler affärer som stängs, desto bättre provision Introduktion & löpande coachning – vi ser till att du känner dig trygg i rollen Ett engagerat och familjärt team Utvecklingsmöjligheter - visa vad du går för, så kan du växa vidare inom bolaget Omfattning: Heltid, måndag–fredag Plats: Alvik Lön: Timlön + provision Vill du vara en viktig del av ett växande team och ha möjligheten att påverka både din dag och din inkomst? Skicka in din ansökan redan idag – vi rekryterar löpande!

9 juli 2025
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Mötesbokare till KVDbil!
Academic Work Sweden AB
Kundtjänstpersonal

På KVDbil får du möjligheten att komma närmare försäljning genom rollen som mötesbokare. Ditt fokus är att via telefon boka kvalitativa möten åt fältsäljarna. Är du kommunikativ och gillar att lyfta lur? Då kan detta vara tjänsten för dig. Ansök redan idag då urval sker löpande. OM TJÄNSTEN KVDbil är en av Sveriges största marknadsplatser för begagnade fordon på nätet. Dem säljer varje år mer än 26 000 fordon, i hundratals modeller och från fler än 60 fabrikat, via bilauktion. Deras kunder, som är privatpersoner, företag och myndigheter både säljer och köper fordon genom dem. Som mötesbokare på KVDbil kommer du att vara en viktig del av bolagets Business sales avdelning, som fokuserar på företagskunder. Du kommer att ansvara för att boka kvalificerade nykundsmöten åt fältsäljarna, vilket innebär att du aktivt kontaktar potentiella kunder via telefon eller e-post i mål att boka möten. Din främsta uppgift är att skapa bra förutsättningar för säljare att fokusera på försäljning genom att hjälpa dem att bygga sin kundportfölj. Du kommer att arbeta nära säljteamet som består av 14 medarbetare och vara en central punkt i deras arbetsflöde. Det är en roll som kombinerar kommunikation, planering och effektivitet. Du erbjuds - En spännande och varierad arbetsplats på ett framgångsrikt och väletablerat företag. - Möjlighet att utvecklas inom försäljning och kundhantering. - En flexibel arbetsmiljö med möjlighet till egen planering och ansvar. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Aktivt kontakta potentiella kunder via telefon och e-post för att boka kvalificerade möten. * Samarbeta nära med fältsäljarna för att förstå deras behov och kundmål. * Arbeta med att bygga och underhålla en pipeline av potentiella kunder. * Registrera och uppdatera kundinformation i CRM-systemet. * Bidra till säljavdelningens mål genom att säkerställa att KVDbils fältsäljare har en konstant ström av nya möten att arbeta med. VI SÖKER DIG SOM - Är kommunikativ och trivs med att tala i telefon - Har en positiv inställning och en förmåga att skapa goda relationer snabbt - Har grundläggande datorvana och erfarenhet av att arbeta i CRM-system - Är obehindrad i Svenska och Engelska då båda språken används dagligen Det är meriterande om du har - Erfarenhet av kundkontakt eller försäljning via telefon - Intresse för fordon För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Hjälpsam - Målmedveten - Social Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET KVDbil är en av Sveriges största och mest framstående aktörer inom bilförmedling. De erbjuder både privatpersoner och företag ett tryggt och smidigt sätt att köpa och sälja begagnade fordon. Genom att kombinera digital innovation och en personlig service skapar de en trygg köpupplevelse för sina kunder.

8 juli 2025
Sista ansökan:
9 augusti 2025
Mötesbokare/säljare

Fastighetsförsäljning, hjälper mäklaren boka möten med kunder. Har koll på säljsystem CRM och bygger kontakter mellan köpare - säljare - mäklare. Stor frihet under ansvar. Viktigt kunna arbeta självständigt och målmedevetet men också i grupp. Flexibel arbetstid på plats. Börjar med deltid som kan komma att utökas. Kontoret finns i Torslanda precis vid amhult resecenter i nya fina lokaler men arbetar i hela Länet/stor Göteborg. Provisionsbaserad lön med stora utvecklingsmöjligheter. Du är säljinriktad, socialt kompetent, trevlig, stor vana vid tel kontakter med kunder - både "kalla" och "varma" leads/kunder. Noggrann och har vana vid datasystem. Vi är ett mindre mäklarföretag som arbetar både med normala bostäder, villor, lägenheter och exklusiva bostäder. Vi arbetar inte som andra mäklare.

7 juli 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Besöksbokare Heltid Örebro
Bokningsservice i Sverige AB
Kundtjänstpersonal

Bokningsservice i Sverige AB är Sveriges ledande aktör för besöksbokning inom finans och solceller. Vår kundkrets består av banker, försäkringsbolag och försäkringsförmedlare. Vi har även uppdragsgivare som är solcellsleverantörer. Den vi söker ska ha följande bakgrund samt egenskaper: - Du måste ha erfarenhet av besöksbokning och/eller telemarketing/telefonförsäljning - Har du erfarenhet inom Finans eller besöksbokning inom solceller är det en stor merit - Du ska vara självgående och driven - Du bör vara allmänbildad och gilla att ta kontakt med folk Trivs du med att ha ett mål att sträva mot, blir sporrad av utmaningar och har en naturlig tävlingsinstinkt är du den vi söker. Vi söker nu en besöksbokare som jobbar hemifrån eller på vårt kontor i Örebro. Tjänsten är på heltid och månadslönen är fast från 25-35 000:- per månad beroende på erfarenhet och ålder. Du kommer att ta kontakt med potentiella kunder via telefon/sms/mail och bjuda in dem till möten/webinar gällande pensionsutbildning, finansiell rådgivning eller solcellsinstallation.

7 juli 2025
Sista ansökan:
6 augusti 2025
Besöksbokare Heltid Umeå
Bokningsservice i Sverige AB
Kundtjänstpersonal

Bokningsservice i Sverige AB är Sveriges ledande aktör för besöksbokning inom finans och solceller. Vår kundkrets består av banker, försäkringsbolag och försäkringsförmedlare. Vi har även uppdragsgivare som är solcellsleverantörer. Den vi söker ska ha följande bakgrund samt egenskaper: - Du måste ha erfarenhet av besöksbokning och/eller telemarketing/telefonförsäljning - Har du erfarenhet inom Finans eller besöksbokning inom solceller är det en stor merit - Du ska vara självgående och driven - Du bör vara allmänbildad och gilla att ta kontakt med folk Trivs du med att ha ett mål att sträva mot, blir sporrad av utmaningar och har en naturlig tävlingsinstinkt är du den vi söker. Vi söker nu en besöksbokare som jobbar hemifrån eller på vårt kontor i Umeå. Tjänsten är på heltid och månadslönen är fast från 25-35 000:- per månad beroende på erfarenhet och ålder. Du kommer att ta kontakt med potentiella kunder via telefon/sms/mail och bjuda in dem till möten/webinar gällande pensionsutbildning, finansiell rådgivning eller solcellsinstallation.

7 juli 2025
Sista ansökan:
6 augusti 2025