Sugen på att vara med och demokratisera shoppingglädjen för alla våra kunder? Är du redo på ett jobb där ingen dag är den andra lik, där du får chansen att möta massor av olika människor och sprida glädje i deras vardag? Då kan vi ha jobbet för dig! ✨ Hos oss på Dollarstore kommer du att vara ansiktet utåt – både när våra kunder kommer in i butiken och när de lämnar den. Din uppgift är att se till att de får en positiv upplevelse, från första "hej" till sista "tack och hej då". Om du har erfarenhet av att jobba i kassa är det ett plus, men viktigast är att du gillar att möta människor och ge bra service. Tillsammans med din butikschef ser du till att butiken alltid ser tipptopp ut, är välfylld och inbjudande. Det betyder att du ibland behöver beställa nya varor och alltid hålla ett öga på att allt ser bra ut. Vi jobbar tätt tillsammans i vårt team och hjälps åt med allt som behöver göras. Ibland behöver man rycka in där det behövs och vara beredd på att arbetsuppgifterna kan variera från dag till dag. 🌟 Hos oss på Dollarstore tycker vi att det ska vara kul att handla lågpris! Om du håller med och vill vara en del av vårt glada gäng, då kan det här vara rätt plats för dig 🌟 Varför Dollarstore? På Dollarstore får du chansen att omvandla våra utrymmen och förvandla dem till något unikt och minnesvärt. Det är en magisk upplevelse som låter kreativiteten flöda fritt. Halloween bjuder på möjligheten att omfamna mystik och spänning med kusliga dekorationer, medan trädgårdsrummet kan explodera i loungemöbler, vattenkannor och blomstrande färger under vår och sommar. Det är något speciellt med att se ett rum förändras med årstiderna – varje säsong bjuder på nya teman, färger och känslor. Att bygga dessa rum är som att skapa en liten värld där fantasi och verklighet möter varandra. Vi vill göra det roligt för människor att handla lågpris och som en del av Dollarstores team får du möjlighet att fortsätta göra det! I en spännande och dynamisk arbetsmiljö får du dagligen fortsätta bidra till vår framgång! Praktisk information 🕒Tillträde: Enligt överenskommelse ⏳Anställningsgrad: Extra/sommarvik. Med chans till förlängning. 📍Plats: Dollarstore Burskapsvägen 8, Arboga 💰Lön: Timlön enligt kollektivavtal Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och tror att du har vad som krävs för att bli en framgångsrik butiksmedarbetare hos Dollarstore, skicka in din ansökan idag genom att klicka på "Ansök nu" nedan. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team och tillsammans fortsätta skapa fantastiska shoppingupplevelser för våra kunder!Vi är stolta över att vara en arbetsplats fri från diskriminering, där vi ser mångfald och inkludering som grundläggande värden. Vår rekrytering är alltid baserad på kompetens och vi strävar efter att skapa en miljö där alla, oavsett bakgrund, har lika möjligheter att växa och utvecklas. Genom att aktivt arbeta för en rättvis och inkluderande arbetsplats, ser vi till att alla våra medarbetare känner sig respekterade, värderade och välkomna. Som en del i Dollarstores rekryteringsprocess genomför företaget bakgrundsanalyser tillsammans med Svensk Bakgrundsanalys vilket är ett auktoriserat företag inom bakgrundskontroller. Vi ses! 👋 Notera: Vi tar emot ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Ansök därför redan idag! Dollarstore är en av Sveriges största lågprisaktörer och vi fortsätter växa. Idag har vi över 130 butiker i både Sverige och Danmark där vi erbjuder våra kunder glädje, gemenskap och fantastiska priser. Sedan augusti 2023 ingår Dollarstore i finska Tokmanni Group och tillsammans med dem är vi en av de ledande lågprisaktörerna i Norden och är listade på finska börsen. Tillsammans med våra 2000 medarbetare brinner vi för försäljning och mötet med kunden. Välkommen till Dollarstore! DollarStores DNA - Vi är närvarande mot kunder och kollegor och tror på att alla människor har rätt till glädje, gemenskap och fantastiska priser - Vi har de mest upplevelsefyllda butikerna och produkter som hela tiden överraskar. - Vi är alltid ärliga och vi är på riktigt. No monkey business – helt enkelt. - Vi har de lägsta priserna och skapar mest värde till våra konsumenter. Detta görs genom att vi alltid har kostnaderna i fokus.
Vill du ha ett aktivt och flexibelt sommarjobb där du får arbeta med kända varumärken i butik? Trivs du med eget ansvar och gillar att se resultat av ditt arbete? Då kan rollen som Merchandiser vara perfekt för dig! Att jobba hos oss! - SRB Retail House Som merchandiser hos SRB Retail House ansvarar du för att butikshyllorna alltid är välfyllda och att produkterna exponeras på ett säljande sätt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Påfyllning och skötsel av varor, i detta uppdrag diverse varor bl.a. snacks (lösvikt och förpackat) Kontroll av skyltning och omexponering vid behov Beställning av varor och uppföljning av lagerstatus Kontakt med butikspersonal och säkerställande av butikens behov Arbeta självständigt i butik och eventuellt besöka flera butiker under en dag I denna roll är frihet under ansvar viktigt - du planerar och genomför ditt arbete självständigt men har alltid stöd från din områdesansvariga och andra stödfunktioner på SRB Retail House. Vem vi söker Vi söker dig som vill arbeta ca 2h/vecka. För att trivas i rollen ser vi att du: Har ett intresse för dagligvaruhandeln och gillar ett fysiskt aktivt arbete Är lösningsorienterad, kommunikativ och arbetar effektivt i högt tempo Trivs med att arbeta självständigt och byta miljö under arbetsdagen Är morgonpigg - vi startar arbetsdagarna tidigt på morgonen Har körkort och tillgång till egen bil (meriterande) Meriterande: Tidigare erfarenhet av arbete i butik eller inom dagligvaruhandeln Vad vi erbjuder Lön enligt Handels kollektivavtal Milersättning - start och slut vid hemmet Betald restid mellan butiker Praktisk utbildning i butik vid start Möjlighet till fortsatt extraarbete efter sommaren - vid kampanjer, arbetstoppar och semestervikariat Om SRB Retail House Vi på SRB Retail House hjälper dig att vinna slaget i butik. Vi har 30 års erfarenhet av att stödja varumärken och handel att nå sina shoppers där köpbeslutet fattas. Hos oss får du en partner med djup insikt om betydelsen av relationen mellan varumärket och handeln. Du får en partner som förstår nyanserna mellan en shopper och en konsument och vad som driver försäljning både in och ut ur butik. Vi har lång erfarenhet av att jobba med både riktade insatser i utvalda butiker till omfattande upplägg för hela den svenska och nordiska marknaden. Med oss som leverantör får du lösningar som enkelt kan skalas upp och ner och anpassas för olika marknader och butiksformat. 2023 gick Retail House och SRB Gruppen samman, vilket placerar oss som en av Sveriges största byråer inom trade- och Shopper Marketing i Norden. Ansökan Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Vi rekryterar löpande och tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan! Sökord: varuplock, varuplockare, service, butiksbiträde, butikssäljare, butiksmedarbetare, butiksarbete, extrajobb #jobbjustnu
Vi är alla olika. Och det är härligt! Vi anställer inte människor efter en viss mall utan efter vem du är. För oss är driv och personlighet viktigare än erfarenhet och bakgrund. Det går bra för oss, och vi växer så det knakar. Nu söker vi fler glada medarbetare med rätt inställning och vilja att utvecklas! Om jobbet Tjänsten avser: Vikariat på 32 timmar i veckan som förväntas pågå till 2026-06-07. Tillträde: 2025-07-14 eller enligt överenskommelse. Arbetstider: Du kommer att variera mellan att arbeta tidig morgon, dagtid, kvällar och helger. Krav: Gymnasial utbildning, goda kunskaper i svenska (tal och skrift). Vi välkomnar sökande i alla åldrar, men med anledning av Arbetsmiljölagen ska du ha fyllt 18 år. Vi söker dig som vill bli en del av vårt härliga gäng på Willys Staffanstorp Rondellen! Tjänsten innebär kort och gott att du, tillsammans med dina kollegor, bidrar till att erbjuda våra kunder bra och hållbar mat till riktigt bra priser. Du är en viktig del av butiksteamet som ser till att ge våra kunder den bästa butiksupplevelsen. Här kommer lite mer om tjänsten: Tillsammans med dina kollegor sköter du den omväxlande dagliga driften på färskvaruavdelningen. Du kan räkna med att få många steg på stegräknaren! Du ser till att våra kylar och hyllor är välfyllda och ser fina ut. Du ser till att det är rent och snyggt i butiken. Du tar aktivt del i beställningar och säljplanering och bidrar till att butiken når sina försäljnings- och lönsamhetsmål. Du hjälper våra kunder till rätta och möter dem med kunskap, fingertoppskänsla och ett stort leende. Du hjälper våra kunder i kassan eller något av våra andra utcheckningsalternativ. Om oss Det är inte alla som passar att jobba hos oss. Men många tycker att det är kul! För oss är rätt inställning och vilja att utvecklas viktigare än erfarenhet och utbildning. Hos oss får du jobba ihop med ett helt team av sköna personligheter med olika bakgrunder, kunskaper och perspektiv. Lite mer om oss kommer här: Vi är ansluta till Handelsanställdas kollektivavtal där schyssta villkor som pension, försäkringar och bra OB-ersättning ingår. Du får friskvårdsbidrag, personalrabatt och personalerbjudanden efter en tids anställning. Hållbarhet är viktigt för oss och vi arbetar till exempel alltid med att minska matsvinn i och utanför våra butiker. Vi ger dig bra möjligheter att växa genom olika ansvarsområden och utbildningar. Många som börjat sin resa som butiksmedarbetare på Willys är idag teamchefer, butikschefer eller har en specialistroll på vårt kontor. Du får erfarenheter – om t ex försäljning, service och om att driva butik – som du kommer att ha nytta av oavsett vad du väljer att göra längre fram. Läs mer om hur det är att jobba hos oss här. Om dig Du gillar mat, människor och försäljning lika mycket som vi! För oss spelar det ingen roll om du är vegan eller köttfantast, äter tacos en fredag eller en tisdag. Det fina med dig är att du är du. Och det är just det vi letar efter. Du vill lära dig nya saker och utvecklas. Du har positiv inställning och vill ha roligt på jobbet. Du ser när något behöver göras, kavlar upp ärmarna och får det gjort. Du har lätt för att samarbeta med andra – hos oss jobbar vi tillsammans som ett lag! Du har god IT- och datorvana, är noggrann och har inga problem att navigera i olika system. Det är en fördel om du har jobbat i butik eller med service, men det är inte ett krav. Du pratar, skriver och förstår svenska. Många av våra kunder talar fler språk än det, så om du gör detsamma är det toppen! Om du vill veta mer om vad tjänsten innebär, kontakta Daniel Söderberg, [email protected]. Vi ser gärna att du vid intresse skickar din ansökan så snart som möjligt, då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag den 2025-06-30. Vi tar endast emot ansökningar via våra jobbsidor. För att ta reda på om just du är den vi söker så innehåller vår rekryteringsprocess både tester och intervjuer. Vi gör även bakgrundskontroll vid samtliga rekryteringar. Läs mer: Så går det till när du söker jobb inom Axfood Observera att vi inte under denna rekryteringsprocess kommer be dig logga in med ditt Bank-id eller scanna någon QR-kod. Vid frågor kontakta Medarbetarsupporten på [email protected].
Säljledare Golv (Kolonial, Djupfryst, Dryck & konfektyr) till ICA Kvantum Vallentuna ICA Kvantum Vallentuna söker nu en Säljledare till vår Golvavdelning, som kommer att ha totalansvar för alla uppgifter i avdelningarna. Är du redo för nästa steg inom ICA så är detta en chans du inte vill missa! Butiken är framgångsrik och vi har en stark vilja för ständig utveckling. Vår ambition är att förenkla våra kunders vardag och erbjuda ett bra, prisvärt och brett sortiment med hög kvalité. Butiken ligger mitt i Vallentuna centrum. Butiken har ett starkt fokus på våra färskvaruavdelningar. Varje vecka passerar ca 29 000 kunder vår kassalinje, och butiken omsätter drygt 320 Mkr per år. Vi erbjuder våra medarbetare subventionerad frukost varje dag, friskvårdsbidrag, utbildningar, (interna och externa), personalluncher vid högtider mm. Arbetsuppgifter; Ansvara för den dagliga driften på avdelningarna genom att leda och fördela arbetet. Utveckla och förbättra avdelningens rutiner enligt principerna i Ledande butiksdrift. Erbjuda våra kunder ett inspirerande, modernt och hållbart sortiment. Inköpsansvar Uppföljning av försäljning, svinn, högtider mm. Ansvar för att lära ut, coacha och utveckla dina medarbetare i avdelningen Vi söker dig som; Har erfarenhet från dagligvaruhandeln Ser detta som ett steg i din karriär inom ICA. Tar ansvar och arbetar strukturerat samt lösningsfokuserat och ser möjligheter i det mesta. Har ett stort engagemang och kan inspirera och motivera dina medarbetare. Har ett stort och brett matintresse, och följer trender och nyheter. Drivs av resultat och trivs i en målinriktad försäljningsmiljö Har en positiv grundsyn och lätt för att samarbeta med dina kollegor. Erfarenhet av ledarskap och gillar att utveckla dina medarbetare genom coachande ledarskap. Det är meriterande om du har; Tidigare haft budget - försäljningsansvar för en avdelning inom dagligvaruhandeln. Har erfarenhet av arbetsledande befattning. Kunskap inom ICAs system (Store Office, Min Butik, AOB) God förståelse för nyckeltal (försäljning, marginal, svinn mfl). Har erfarenhet av att arbeta med egenkontroll EBD eller BLU Villkor; Tjänsten är en heltidstjänst (38,15 tim/v). Arbetet innefattar varierad arbetstid fördelad på vardagar samt varannan helg. Lön enligt Handels kollektivavtal + ansvarstillägg. Sista ansökningsdag: 2025-07-31. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. Vid frågor kring tjänsten kontaktar du vår HR chef Inger Johnsson: [email protected] Observera att vi endast behandlar ansökningar som sker via karriärsidan. Varmt välkommen med din ansökan!
Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror och kök. Vi har i dag närmare 3 400 anställda och totalt 170 Phonehouse-butiker och varuhus över hela landet. Som anställd på Elgiganten är du en del av något mycket större och verksamheten utgörs av flera viktiga funktioner såsom varuhus, butiker, e-handel, nordiskt centrallager och kundtjänst. Bli en del av oss och var med på vår framgång! Älskar du att bidra till en fantastisk kundupplevelse? Vi söker nu en Service Advisor som levererar service i världsklass och brinner för att ta hand om våra kunder på bästa sätt! Att arbeta på Elgiganten är både roligt, utmanande och fartfyllt. Det är inte bara vårt gemensamma intresse för det vi säljer som binder oss samman. Här finner du människor – med en äkta vilja att hjälpa andra hitta glädjen i den magiska världen av teknik. I just den här rollen får du även möjlighet att kunna påverka våra kunders uppfattning om oss. Din roll som Service Advisor Som Service Advisor kommer du arbeta inom området Operations som består av kassa, lager, support och merchandising. Det är en varierande roll där du kommer arbeta med flera olika uppgifter där du med din kompetens gör skillnad och utgör en viktig del för framgång. En stor del av vardagen handlar om att skapa den bästa möjliga kundupplevelsen, du är helt enkelt en stjärna på kundvård. Förutom att vara ansvarig för att ta betalt, assistera vid servicetjänster, produktlogistik och garantiärenden ska du även se till att det är lätt för våra kunder att handla och att de kan få med sig rätt produkt hem. Genom att optimera köpupplevelsen i varuhuset och säkerställa nöjda kunder kan vi nå våra mål, att ha förmåga att lösa problem på vägen till framgång är en annan avgörande del i rollen. Du kommer att få grundläggande kunskaper inom samtliga delar inom Operations och därmed en stor flexibilitet i din vardag. Vem är du? Som Service Advisor på Elgiganten är dina personliga egenskaper och motivation det viktigaste. Du älskar att möta kund och uppnå dina mål, och såklart har roligt när du gör det! Vi tror att du • Alltid har kunden i fokus och drivs av att ge varje besökare personlig service • Har en genuin känsla för service och älskar att jobba med människor • Har lätt för att lära och en vilja att utvecklas • Är engagerad, ansvarstagande och en vilja att göra ditt bästa • Trivs när det är ordning och reda och gillar att skapa struktur Ett intresse för de varor och tjänster som vi säljer är en stor fördel men vi kommer vid din introduktion att förse dig med de kunskaper och utbildningar som krävs i rollen, allt för att du ska lyckas och trivas tillsammans med oss. Vilka är vi? Vår kultur är viktig för oss och våra värderingar genomsyrar allt vi gör, vi söker nu en kollega som vill bli en del av vår gemenskap och precis som vi drivs av och delar våra värderingar: Win Together, Play Together, Grow Together and be Different Together. På Elgiganten tror vi att våra olikheter gör oss starkare och sammanhållningen är en styrka. Här jobbar drivna personer med stort intresse för både våra kunder och varandra. De som ser möjligheter, gillar snabba förändringar och drivs av att bidra till positiva resultat brukar trivas väl hos oss. Det är personer med energi som har en förmåga att naturligt ta egna initiativ och som vill utvecklas. Utveckling hos oss Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit bland annat genom vårt goda ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare. Utveckling och interna utbildningar är något som vi valt att investera i, här innefattas träning i produktkunskap, kundmöte och ledarskapsutbildningar. Elgiganten erbjuder • Avtalsenlig lön och pension • Generöst bonusavtal • Förmåner inom friskvård och personalköp • Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare • Goda karriärmöjligheter Övrig information Anställningsform: Tillsvidare, provanställning tillämpas Omfattning: 50% arbetstiderna innefattar även kvällar och helger Tillträde: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-07-31 - kan avslutas tidigare om lämplig kanditat hittas. På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Observera att vi använder tester och bakgrundskontroll som en del i rekryteringsprocessen. Vi ser fram emot din ansökan! Registerna ditt CV och sök tjänsten genom att klicka på länken.
Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror och kök. Vi har i dag närmare 3 400 anställda och totalt 170 Phonehouse-butiker och varuhus över hela landet. Som anställd på Elgiganten är du en del av något mycket större och verksamheten utgörs av flera viktiga funktioner såsom varuhus, butiker, e-handel, nordiskt centrallager och kundtjänst. Bli en del av oss och var med på vår framgång! Har du lätt att prata med människor och behärskar samtidigt konsten att lyssna? Då kan du vara vår nästa stjärnsäljare! Att arbeta på Elgiganten är både roligt, utmanande och fartfyllt. Det är inte bara vårt gemensamma intresse för det vi säljer som binder oss samman. Här finner du människor – med en äkta vilja att hjälpa andra hitta glädjen i den magiska världen av teknik. Din roll som Sales Advisor Den viktigaste uppgiften för dig som Sales Advisor är att hitta den perfekta lösningen för just din kund genom att lyssna aktivt, svara på frågor och vägleda kunden till bästa köp. Du drivs av att nå dina mål, du nöjer dig inte heller där utan vill ständigt överträffa dig själv och nå ett ännu högre resultat. Utveckling, utbildning och hålla din kompetens inom området teknik uppdaterad är något som kommer vara en naturlig del i ditt arbete. Vem är du? Som säljare på Elgiganten är dina personliga egenskaper och motivation det viktigaste. Du älskar att möta kund och uppnå dina mål, och såklart har roligt när du gör det! Vi ser att du • Alltid har kunden i fokus och drivs av att ge varje besökare personlig service • Har en genuin känsla för service och älskar att jobba med människor • Brinner för försäljning och trivs att arbeta mot mål • Har lätt för att lära och en vilja att utvecklas • Är engagerad, ansvarstagande och en vilja att göra ditt bästa Ett intresse för de varor och tjänster som vi säljer är en stor fördel men vi kommer vid din introduktion att förse dig med de kunskaper och utbildningar som krävs i rollen, allt för att du ska lyckas och trivas tillsammans med oss. Vilka är vi? Vår kultur är viktig för oss och våra värderingar genomsyrar allt vi gör, vi söker nu en kollega som vill bli en del av vår gemenskap och precis som vi drivs av och delar våra värderingar: Win Together, Play Together, Grow Together and be Different Together. På Elgiganten tror vi att våra olikheter gör oss starkare och sammanhållningen är en styrka. Här jobbar drivna personer med stort intresse för både våra kunder och varandra. De som ser möjligheter, gillar snabba förändringar och drivs av att bidra till positiva resultat brukar trivas väl hos oss. Det är personer med energi som har en förmåga att naturligt ta egna initiativ och som vill utvecklas. Utveckling hos oss Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit bland annat genom vårt goda ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare. Utveckling och interna utbildningar är något som vi valt att investera i, här innefattas träning i produktkunskap, kundmöte och ledarskapsutbildningar. Elgiganten erbjuder • Avtalsenlig lön och pension • Generöst bonusavtal • Förmåner inom friskvård och personalköp • Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare • Goda karriärmöjligheter Övrig information Anställningsform: Tillsvidare, provanställning tillämpas Omfattning: 50% arbetstiderna innefattar även kvällar och helger Tillträde: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-07-31 - kan avslutas tidigare om lämplig kanditat hittas. På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Observera att vi använder tester och bakgrundskontroll som en del i rekryteringsprocessen. Vi ser fram emot din ansökan! Registerna ditt CV och sök tjänsten genom att klicka på länken.
Är du vår nya Försäljnings och driftkonsult med fokus på Svinn och Systemstöd? Välkommen att jobba med entreprenörer i världsklass, mitt i dagligvaruhandels transformation i en väldigt unik tid, för ett av Sveriges starkaste varumärken – ICA! Beskrivning av verksamheten ICA Butikskonsult tillhör det område inom ICA Sverige AB som heter Försäljningsstöd & Butikskonsult – funktionen som ansvarar för profilerna Maxi, Kvantum, Supermarket och Nära. Vårt uppdrag är att utveckla och leverera tjänster till ICA-butikerna och andra butiksnära roller med fokus på butikernas behov och lönsamhet. Vi gör detta genom att kombinera kompetens från erfarna butiksmedarbetare med vass analytisk förmåga och ny teknik. Affärsområdet består av ca 100 kunniga och engagerade medarbetare och omsätter ca 100 mkr per år. Det här är ditt blivande jobb Du kommer att ha en central roll i att vägleda våra ICA-butiker till ökad lönsamhet genom att skapa förutsättningar för effektiv och serviceinriktad butiksdrift. Du kommer jobba med att utbilda/coacha handlare och butiksmedarbetare i hur de använder butiksdatasystemen på ett effektivt sätt. Arbetet genomförs till största del på plats hos och alltid i tät dialog med ICA-butiken. Du kommer att stötta butikerna med utbildningar som berör bland annat AOB, MinButik och Store Office. Men också genomföra utbildningen ELD - (Effektivt Lönsamhetsarbete med Drift- & svinnfokus) och Svinnanalys, vilka ger förutsättningar för butikerna att hitta effektivitet i varuflödet och bättre kunskap om hur de kan sänka sitt synliga och osynliga svinn. Även andra konsultuppdrag med anknytning till driftsfrågor och butiksdatasystem förekommer. Du håller dig uppdaterad med den senaste systemkunskapen och kan även utveckla utbildningsmaterial vid behov. Då det är butikernas efterfrågan som skapar vårt behov så kan det bli aktuellt att leverera andra tjänster och utbildningar. Vi lägger stor vikt i att du är självgående, ansvarstagande och har en förmåga att bygga relationer. Vem är du? Du brinner för effektivitet och kvalitét, du har en god förståelse för att sätta upp rätt rutiner och arbetssätt för att ge förutsättningarna till en lönsam affär. Du har stor kunskap och förståelse för hur försäljning och lönsamhet i butik hänger ihop. Du har bred erfarenhet av analys och förbättringsarbete kopplat till försäljning och driftsfrågor i butik. Du har kunskap och erfarenhet av butiksdatasystem StoreOffice, AOB, MinButik och har arbetat framgångsrikt med försäljning och kostnader i butik. Du är nyfiken, innovativ och modig! Denna roll kräver att du är intresserad av att ligga i framkant inom butikstjänster. Du är orädd och har en drivkraft att ständigt utveckla dig själv och andra utifrån ICA-butikernas behov. Du har mycket god erfarenhet från dagligvarubranschen, gärna från ledande befattning i butik. Du har ett coachande förhållningssätt och trivs med att driva förändring genom andra. Du brinner för att skapa förutsättningar för andra att lyckas! Känner du igen dig? Känns det här som det givna nästa klivet för att dra nytta av dina kunskaper och erfarenheter från butik? Blir du genast nyfiken på hur dina erfarenheter av butiksdrift kan hjälpa flera butiker att lyckas och vinna på sina lokala marknader? Varmt välkommen med din ansökan! Placeringsort Göteborg Anställningsform Tjänsten är en tillsvidareanställning. Provanställning tillämpas. Kontaktperson Frågor om tjänsten besvaras av rekryterande chef Jesper Karlsson, 010-4224524 [email protected] Obs! vi tar inte emot ansökningar via e-post. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 30 juni. Urvalet kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningsdag har passerats, så vänta inte med att ansöka om du tror du är rätt person för rollen! ICA ska spegla våra kunder och samhället, vi strävar därför efter att anställa människor med olika bakgrund, kompetenser, kunskap och erfarenheter. Om roller kräver det så behöver du genomgå tester, bakgrundskontroller och drogtestning innan anställning.
Vi har valt att göra något nytt, vi förändrar vår verksamhet helt och bygger vår framtid på ett tydligt mål – att skapa en rökfri framtid. Swedish Match varumärken har varit ledare inom branschen i mer än 200 år. Idag är vi ett dotterbolag till PMI, och tillsammans arbetar vi för ett rökfritt Norden till 2035. Vår Swedish Match Store i Strömstad är en av våra sex butiker där engagerade medarbetare brinner för service med fokus på snus och nikotinpåsar. Nu söker vi dig som älskar service och vill jobba som Butiksmedarbetare hos oss! Vi har nu två lediga heltidstjänster, fördelat på både vardagar och helger. Tillträde sker efter överenskommelse men vi ser gärna att du kan börja så snart som möjligt. Du kommer vara ett av Swedish Match ansikten utåt, och tillsammans med dina kollegor kommer du att sköta den dagliga driften av butiken, informera konsumenter om våra produkter. Du får såklart all nödvändig utbildning av oss, det viktigaste är att du är genuint intresserad av våra produkter och framförallt fantastisk service! Känner du att du inte prickar in alla kriterier ovan men har andra goda egenskaper att bidra med - sök ändå! Vi uppmuntrar alla sökande – oavsett kön, bakgrund, etnicitet och erfarenhet. Hos oss är attityd, kompetens och prestation viktigast. Läs mer om våra butiker på swedishmatch.se/vara-butiker Kvalifikationer Har erfarenhet av försäljning och/eller arbete inom servicesektorn/restaurang. Har en stark förmåga att jobba självständigt, ta initiativ och lösa problem. Är prestigelös. Har god representativ förmåga och vill inspirera andra. Är flexibel. Är driven, utåtriktad och positiv. Har en avslappnad inställning till att stå inför en grupp. Har mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. Förståelse för norska är mycket meriterande. Körkort och egen bil är meriterande. Vad vi erbjuder: - Gediget onboardingprogram - 25 dagars semester - Förmånlig pensionslösning - Timlön på 175 sek/h - Sjukvårdsförsäkring - Generöst friskvårdsbidrag - Marknadsledande föräldraledighetsförmåner - Möjlighet att voluntärarbeta 5 dagar per år - Kollektivavtal
Vi är en del av känd varumärke Diekten. På så vis kan ännu fler handla och äta god mat av högsta kvalitet till branschens bästa pris. För när vi växer, växer du. Jobbpitch Är du ett serviceproffs som vill vara med och bidra till fantastiska kundupplevelser? hjälper vi varandra att lyckas. Och vi växer tillsammans. Nu söker vi en engagerad butikssäljare. Din roll Som butikssäljare/ansvarig på butiken har du en nyckelroll! Du är ansiktet utåt mot våra kunder och för dig är kunden alltid nummer ett. Du brinner helt enkelt för att ge bra service varje dag. I rollen som butikssäljare/ansvarig får du arbeta varierat med alla olika arbetsuppgifter som är en del av den dagliga butiksdriften. Detta innefattar uppgifter som: • Packa upp alla varor och se till att hyllorna är välfyllda • Säkerställa färskhet och slutdatum på varor • Hålla rent och fräscht i butiken • Betjäna kunder i kassan • Inventeringen av lager •Att gör beställningar • Och självklart bidrar du, tillsammans med dina kollegor, med det lilla extra för att ge våra kunder den bästa butiksupplevelsen! Din profil Vi söker dig som vill vara en del av ett team som arbetar tillsammans och vill framåt. Du har förmågan att identifiera arbetsuppgifter som behöver göras och du drivs av att arbeta resultatorienterat och bidra till butikens framgång • Du • Vi ser det som positivt om du har erfarenhet av att arbeta inom en serviceorienterad bransch och kan prata Urdu eller Hindi språk, eftersom vi säljer Indiska/Pakistanska varor därför att har vi stort kundbas av indisk och pakistansk befolkning. • Du är flexibel med arbetstiderna och har en positiv inställning till förändringar. • Du har fyllt 18 år och behärskar svenska flytande i både tal och skrift. Rekryteringen sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast.
Välkommen till Hemköp, vi erbjuder en arbetsplats med familjär stämning och tydliga gemensamma värderingar - kärleken till mat genomsyrar allt vi gör. Hemköp erbjuder en jämställd arbetsmiljö och hos oss får du en bra balans mellan jobb, fritid och familj. För Hemköp är mångfald en styrka. Medarbetarnas kunskaper, kompetenser och perspektiv skapar nya möjligheter och bättre beslut. Vi uppmuntrar därför en mångfald av sökande till alla tjänster. Huvudsakliga arbetsuppgifter Till Hemköp Jönköping Munksjöstaden är vi nu på jakt efter dig som vill ha ett roligt och stimulerande arbete i sommar. I utbyte kan vi lova goda utvecklingsmöjligheter i en organisation där vi vågar tänka i nya banor. Nedan ser du vad det innebär att vara Butiksmedarbetare på Hemköp: Som Butiksmedarbetare får du ta stort eget ansvar för att våra kunder enkelt ska kunna hitta det de söker. Du ska se till att våra hyllor är välfyllda och att det är rent och snyggt i vår butik. Tillsammans med dina kollegor ska du ha fokus på positivt kundbemötande, försäljning och se till att vi håller högsta kvalitet. Du blir en viktig del i kedjan mot en inspirerande butiksupplevelse. Tjänsten avser: Semestervikariat på 26 timmar i veckan under sommaren. Tillträde: Enligt överenskommelse. Arbetstider: Du kommer att variera mellan att arbeta tidig morgon, dagtid, kvällar och helger. Det här förväntar vi oss Att du är matintresserad, tycker om att jobba med kunder och försäljning är en förutsättning för rollen. Nedan ser du vad som mer förväntas av dig som Butiksmedarbetare på Hemköp: Att du ska ha lätt för att jobba i team, vara noggrann och kvalitetsmedveten. Dessutom ska du gilla när tempot är högt. Tillsammans med dina kollegor ska du sköta den dagliga driften av butiken. Det innebär exempelvis att du är service- och försäljningsinriktad, men även att du har sinne för såväl detaljer som helhet. Vi välkomnar sökande i alla åldrar, men med anledning av Arbetsmiljölagen ska du ha fyllt 16 år. Det här erbjuder vi Hos oss är kollektivavtal lika självklart som Fairtrade-märkt kaffe och ekologisk frukt på jobbet. Nedan ser du vad vi mer erbjuder dig: Kollektivavtalad lön, OB-ersättning, samt pensionsavsättningar enligt kollektivavtal. Försäkringar genom kollektivavtal. Förstärkt föräldrapenning. Friskvårdsbidrag efter tre månaders anställning. Personalrabatt efter sex månaders anställning. Du får erfarenheter – om t ex försäljning, service och om att driva butik. Vi ger dig bra möjligheter att växa genom olika ansvarsområden och utbildningar. Läs mer om hur det är att jobba hos oss här. Om du vill veta mer om vad tjänsten innebär, kontakta Simon Adamsson, [email protected]. Vi ser gärna att du vid intresse skickar din ansökan så snart som möjligt, då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag den 2025-06-30. Vi tar endast emot ansökningar via våra jobbsidor. För att ta reda på om just du är den vi söker så innehåller vår rekryteringsprocess både tester och intervjuer. Vi gör även bakgrundskontroll vid samtliga rekryteringar. Läs mer: Så går det till när du söker jobb inom Axfood Observera att vi inte under denna rekryteringsprocess kommer be dig logga in med ditt Bank-id eller scanna någon QR-kod. Vid frågor kontakta Medarbetarsupporten på [email protected]. Om Hemköp Vi inom Hemköp och Tempo är stolta över att för tredje året i rad ha utsetts till "Årets Karriärföretag" när Sveriges främsta arbetsgivare listas av Karriärföretagen. Utmärkelsen delas ut till de arbetsgivare i Sverige som anses vara mest attraktiva för studenter och yrkesverksamma att göra karriär på. Vi är även stolta över att vi 2023 blev utsedda till “Årets Employer Branding-företag” av Universum. På Hemköp arbetar vi mot ett gemensamt mål att vara ledande inom hållbarhet genom att erbjuda alla matälskare ett godare sortiment, verka för en godare miljö, inspirera till godare vanor och vara en godare aktör.
Välj ett jobb för att visa detaljer