Vi på SANIQ Consulting AB söker nu en erfaren och självgående Byggledare inom transmission för ett konsultuppdrag hos Svenska kraftnät. Uppdraget avser luftledningsprojekt och kräver kompetensnivå 4 enligt ramavtalsstruktur. Om rollen Du kommer att arbeta som Svenska kraftnäts representant i fält, med ansvar för kontroll och uppföljning av entreprenadarbeten inom om- eller nybyggnation av kraftledningar. Uppdraget regleras enligt AB04 kap. 3 § 5 samt ABT06 kap. 3 § 5. Exempel på arbetsuppgifter: Kontroll av stolpmontage, jordning, linläggning och entreprenörens egenkontroll/kvalitetsdokumentation. Uppföljning av mängder enligt teknisk beskrivning (AMA). Hantering av tekniska frågor och samordning på plats. Delta i för-, slut- och driftbesiktningar. Dokumentation av utförda arbeten i text och bild. Rapportering till projektledare, delta i byggmöten, samt granskning av ÄTA-hantering. Stödja vid erfarenhetsåterföring och riskbedömningar. Kvalifikationer: Flerårig erfarenhet som byggkontrollant eller byggledare inom kraftöverföringsprojekt, gärna luftledningar. Mycket god kunskap om entreprenadjuridik (AB04/ABT06). Förmåga att arbeta självständigt i fält samt dokumentera enligt krav. Erfarenhet av AMA, TB/MF, egenkontroll, och arbetsberedningar. Körkort B är ett krav. Omfattning: Konsultuppdrag på heltid, med start enligt överenskommelse. Projektets längd och omfattning specificeras vid intervju. Placeringsort: Fältarbete i olika delar av Sverige kan förekomma. Resor ingår i tjänsten. Ansökan Är du en strukturerad och tekniskt kompetent byggledare som vill vara med och utveckla Sveriges elinfrastruktur? Skicka in din ansökan så snart som möjligt! Urval sker löpande. [email protected] 070 721 11 50
Vi söker en teknisk expert/byggledare hissar och rulltrappor för uppdrag hos Trafikverket med stationering i Göteborg. Detta är ett konsultuppdrag. Tjänsten är på deltid, med en uppskattad omfattning på 50 procent. Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Uppdraget och Arbetsområde Som en del av förberedelsearbetet inför öppnandet av Västlänken och Varbergstunneln behöver Trafikverket stärka sin organisation inom drift och underhåll av systemen och installationerna i stationsmiljöer och tunnelanläggningar. Uppdraget går ut på att stärka Beställarens kompetens och resurser för tekniska system och installationer inom teknikområdena hissar och rulltrappor. Initialt kommer uppdraget fokusera på mottagandet av anläggningen. Arbetsuppgifterna omfattar att förstå anläggningens uppbyggnad och omfattning, vara underhållsrepresentant gentemot projekt Västlänken i sakfrågor inom aktuellt teknikområde, granska dokumentation ur ett underhållsperspektiv samt utforma och ställa tekniska krav i förfrågningsunderlag till nya drift- och underhållsupphandlingar inför drift och förvaltning av anläggningen. I ett senare skede, när program Västlänken lämnar över delprojekt Centralen till Underhåll, kommer uppdraget övergå till en byggledande roll. Konsulten kommer då att bistå Beställaren med att driva kontrakt gentemot entreprenör och följa upp dessa. I rollen ingår också att stödja ansvarig projektledare för Underhåll med generella förvaltningsfrågor, till exempel utveckling av processer och uppföljning av anläggningens status. Eftersom Västlänken öppnas i etapper kommer dessa arbetsmoment att ske i olika faser kopplade till olika delprojekt inom Västlänken. Uppdraget är komplext. Det är därför viktigt att konsulten har förmåga att snabbt sätta sig in i och följa rutiner och riktlinjer, även under press. Konsulten behöver dessutom ett arbetssätt och administrativ förmåga som säkerställer spårbarhet i arbete och beslut. Drift- och underhållskompetens samt erfarenhet av förvaltning av infrastrukturanläggningar är avgörande för att uppdraget ska kunna genomföras effektivt. Före mottagandet av anläggningen ingår att lära sig anläggningen genom dokumentation, systembeskrivningar, platsbesök och möten. Det ingår att stödja och bevaka att underhållsperspektivet tillvaratas i samarbete med Program Västlänken. Konsulten ska även delta i skapandet av förfrågningsunderlag för kommande entreprenadkontrakt och agera som underhållsrepresentant vid tester inom aktuellt teknikområde. Efter mottagandet ingår att säkerställa att projektet följer Trafikverkets interna process för projektstyrning (GÅ-processen). Konsulten ska följa upp entreprenörens operativa arbete och säkerställa att entreprenaden följer kontraktet. Vidare ingår att bereda och leda byggmöten, föra dialog med entreprenören kring övergripande planering och prioriteringar samt bereda beställningar av förändringar i kontrakt (UR/ÄTA). Konsulten kommer även föra dialog med entreprenör i samband med förändringar av anläggningsmassa, leverera statusrapporter till projektledare, säkerställa att entreprenörens egenkontroller, kvalitets- och miljöprogram efterlevs samt kontrollera att överenskommet FU- och AU-arbete genomförs enligt fastställda krav. Riskhantering inom entreprenörens kontrakt ska genomföras löpande och rapportering ske till delprojektledare för DP Installation/Infra. Krav (OBS, obligatoriska) Mnst 5 års (minst 3000 timmar) erfarenhet av byggledning eller projektledning inom teknikområden Hissar eller Rulltrappor. Arbetslivserfarenheten ska omfatta anläggning inkluderande lokala styrsystem och får ej vara äldre än 10 år Gymnasieutbildning el minst 3 år alternativt annan utbildning kompletterad med erfarenhet som vi bedömer likvärdig Genomfört utbildning i Elsäkerhet vid arbete - skötsel av elanläggningar SSEN 50110-1. Genomfört utbildning i BAS-P / BAS-U Meriterande För beställaren är det ett mervärde att resurskonsulten har kunskap inom både teknikområde hissar samt teknikområde rulltrappor. Om konsulten kan uppvisa att krav 1 i uppnås inom båda teknikområden erhålls mervärde. För beställaren är det ett mervärde att resurskonsulten har kunskap i entreprenadjuridik. Konsulten ska ha utbildning inom minst en av följande: AB, ABT eller ABFF samt erfarenhet av entreprenadjuridik om minst 1000 timmar. För beställaren är det ett mervärde att resurskonsulten har erfarenhet av operativt underhållsarbete inom aktuellt teknikområde. Konsulten ska kunna uppvisa erfarenhet inom byggledning med operativt ansvar för projekt om minst 3 år (minst 1500 timmar), alternativt ha arbetat operativt som tekniker eller arbetsledare hos entreprenör/leverantör under minst 3 år. För beställaren är det ett mervärde att resurskonsulten har erfarenhet av arbete inom drift och underhåll samt hantering av digitala ärendehanteringssystem och förvaltningssystem. Beställaren använder exempelvis GUS/Maximo. Om oss Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt. Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov. Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet. För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst. Läs gärna mer om oss på centio.se. Vänligen skicka ditt CV på svenska. Vi ser fram emot din ansökan!
Vi söker Byggledare inriktning/bakgrund inom geoteknik till mångårigt uppdrag hos Trafikverk med stationering i antingen Umeå eller Skellefteå. Detta är ett konsultuppdrag. Tjänsten är på heltid. Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Uppdraget och Arbetsuppgifter Program Norrbotniabanan är en ny 27 mil lång enkelspårig järnväg mellan Umeå och Luleå. Programmet befinner sig i produktionsskede för sträckan Dåva – Skellefteå samt i projekteringsfas för sträckan Skellefteå – Luleå. Projekt Umeå Norra (byggledare geoteknik i Sävar) innefattar Norrbotniabanans dragning inom Umeå kommun, en sträcka på cirka 3 mil. Projekt Robertsfors (byggledare geoteknik i Robertsfors) innefattar Norrbotniabanans dragning inom Robertsfors kommun, en sträcka på cirka 5 mil. Uppdraget är ett konsultuppdrag gällande byggledare inom geoteknik som omfattar att vara delaktig i både planering och produktion av entreprenader inom Umeå respektive Robertsfors. Detta innebär att konsulten kommer att arbeta som kompetensförstärkning i beställarens projektorganisation. Resursen ska utföra arbetet i nära samarbete med projektets projektledare. I uppdraget ingår överföring av kunskap till anställda på Trafikverket avseende de arbetsuppgifter som resurskonsulten utför åt Trafikverket. Byggledaren utgör projektledarens stöd i produktionstekniska frågor för att säkerställa att det som levereras är i enlighet med avtalade villkor. Byggledaren ska aktivt verka inom tilldelat område/entreprenad/teknik för att ge underlag för beslut, i syfte om en effektiv produktion samt att entreprenaden genomförs på bästa möjliga sätt mot uppsatta mål. Konsult och projektledare utformar i dialog ett mer exakt tydliggörande av arbetsinnehållet. Omfattningen är i huvudsak som följer men inte begränsad därtill: Följa upp att tilldelade entreprenader är i överensstämmelse med kontraktshandlingar Delta i produktionstekniska lösningar på plats Delta i den dagliga kontakten med entreprenören med syfte att underlätta samarbetet och entreprenadens framdrift Kontrollera och följa upp entreprenörens arbete samt rapportera vidare inom ansvarsområdet enligt överenskommelse med projektledaren Identifiera problemområden och ge projektledaren råd inför beslut om förebyggande och korrigerande åtgärder och ekonomiska uppgörelser Samverka med andra byggledare till angränsande entreprenader Bevaka att erforderliga myndighetstillstånd och andra nödvändiga förutsättningar finns Föra dagbok över viktigare händelser regelbundet Följa upp att slutdokumentation från entreprenören erhålls och delta vid granskning av slutdokumentation och relationshandlingar i samråd med överlämnandekoordinator Följa upp att entreprenörernas egenkontroll enligt överenskomna planer, granska entreprenörens kontrollplaner och arbetsberedningar, följa upp och medverka vid besiktningar Delta i och i vissa fall leda för teknikområdet relevanta möten (byggmöten, produktionsmöten, teknikmöten etc.) Föra protokoll vid möten Medverka i riskhanteringsarbetet Hantera avvikelser Följa upp och dokumentera ändrings- och tilläggsarbeten samt mängdavvikelser enligt för projektet gällande rutiner Krav (OBS, obligatoriska) • Universitets- eller högskoleexamen om minst 180 hp (120 p) inom teknikområdet väg och vatten alternativt Kvalificerad Yrkesutbildning inom Geoteknik eller annan utbildning som Trafikverket anser är likvärdig • Minst 10 års erfarenhet i befattningen som geotekniker inom järnväg och/eller väg. • Minst 3 års erfarenhet av ovanstående krav ska ha innefattat fältarbete som geotekniker inom anläggningsentreprenad(er) • Erfarenhet av arbete med sulfidmassor • Giltigt B-körkort • God kommunikationsförmåga i svenska språket i både tal och skrift Meriterande För Trafikverket är det meriterande om konsulten besitter hög kommunikationsförmåga, problemlösningsförmåga och är självgående i sitt arbete Om oss Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt. Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov. Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet. För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst. Läs gärna mer om oss på centio.se. Vänligen skicka ditt CV på svenska. Vi ser fram emot din ansökan!
ATICC Sweden är ett modernt konsult- och rekryteringsföretag, som brinner för individen. Vi tror till 100% på att medarbetare lyckas bättre i sitt arbete om vi, som arbetsgivare, skapar en flexibel, rättvis och rolig plattform att verka på. Med vårt företag skapar vi tillsammans just den plattformen. Läs mer på ATICC. Just nu söker vi ytterligare Installationsledare som likt oss trivs i en organisation med stor frihet. Du är kanske rätt person för oss? Arbetsuppgifter I rollen som installationsledare kommer du att arbeta ute hos någon av våra kunder i ett spännande och komplexa projekt. Du kommer att ansvara för installationsfasen avseende el- och automation, vilket bland annat innebär att: Planera installationsarbeten Samordna entreprenörer Ansvara för installationens framdrift Koordinera med Bas-U Din bakgrund Du har minst 10 års erfarenhet som projektledare inom automation och god förståelse för infrastruktur- och fastighetsautomation. Motiveras av att arbeta i en utmanande och god kunskap hur projekt drivs tekniskt, ekonomiskt och tidsmässigt. Erfarenhet av att arbeta i projekt inom industrin. Innehar B-körkort då besök på de olika installationerna krävs. Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Har en lämplig teknisk utbildning i grunden och/eller motsvarande erfarenhet. Meriterande är om du arbetat som ledande montör tidigare. Vi erbjuder Vi erbjuder en arbetsplats, där det finns ett starkt engagemang för verksamheten och innehållsrika dagar. Bli en del av en gemenskap som är värde styrd, omtänksam och som välkomnar mångfald! Vi tror på kraften i att arbeta i team för att ge de bästa resultaten; både för bolaget men också för teammedlemmarnas individuella ambitioner. Tillsammans skapar vi det företag, som vi vill att vi ska vara! Varmt välkommen med din ansökan!
Om företaget Vår kund är ett av Europas största energiföretag med en tydlig målsättning – att möjliggöra ett fossilfritt samhälle. Till detta bolag söker vi nu en Projektledare som vill utvecklas på ett välkänt bolag inom energibranschen. Mer information om företaget ges vid intervjutillfälle. Din roll Vi söker en driven och engagerad projektledare till vår kund för att leda och koordinera spännande projekt inom energisektorn! Placering: Kungsbacka Arbetstider: Heltid, vardagar 07.00-16.00 Anställningsform: Du blir de första 6 månaderna anställd av Clevry, därefter är ambitionen att du bli anställd direkt hos vår kund. Som projektledare hos vår kund ansvarar du för att driva projekt från start till mål och säkerställa att de uppfyller satta standarder för kvalitet, budget och tidplan. Som projektledare är du ytterst ansvarig för planeringen, genomförandet och det ekonomiska utfallet av dina projekt. Huvudsakliga arbetsuppgifter Ekonomiskt ansvar för hela projektet från start till slut Ansvar för projektplanering, uppföljning och genomförande Planering och ledning av projektteamet, tekniker och underentreprenörer Avvikelsehantering Din profil Vi söker dig som har: Eftergymnasial utbildning, gärna inom elkraft, bygg eller ekonomi Stort tekniskt intresse och intresse för branschen B-körkort Flytande svenska i tal och skrift Vi ser det som meriterande om du har: Tidigare erfarenhet av arbete i fält såsom ex tekniker eller beredare eller liknande och/eller erfarenhet av att ha arbetat som projektledare Tidigare erfarenhet inom energibranschen Utbildning i ESA, arbete på väg, Bas-P och Bas-U Som person är du kommunikativ, social och har god samarbetsförmåga. Du är också ordningsam och strukturerad i dina åtaganden och lämnar inget åt slumpen. Sök redan idag och bli en del av ett härligt team! Rekryteringsprocessen I denna rekryteringsprocess samarbetar kunden med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, få genomföra ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet.. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Anna på: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Om Clevry I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst. Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden
Har du erfarenhet som projektör, byggledare eller tekniker inom fiberbranschen och vill arbeta på ett etablerat och expansivt företag? Vi söker dig som trivs med variation i ditt arbete och är bekväm med att fatta egna beslut! Om tjänstenDen här tjänsten är en rekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Eltel. Om företagetEltel Networks är en ledande aktör inom byggnation, installation och underhåll av fibernät, kopparnät och aktiv utrustning. De arbetar med flera av landets största operatörer inom telekom. Eltel hjälper kunder med design, planering, byggnation, installation och underhåll. Dessa lösningar lägger grunden för dagens uppkopplade samhälle och bidrar till en grönare omställning. Företaget är inne i en expansiv fas och söker därför medarbetare som vill vara en viktig del i deras expansion. ArbetsuppgifterSom Projektör med byggledaransvar har du ett övergripande ansvar för att planera, leda och driva dina projekt, samtidigt som du bidrar med byggledarkompetens. Du ritar och beräknar fiberutbyggnad, samordnar tekniker och underentreprenörer och säkerställer kvaliteten i leveranserna i projekt av olika komplexitet. Rollen innebär även ekonomiskt ansvar, där du stöttar i frågor kring affärsavtal, hanterar underlag för extrafakturering och arbetar aktivt med att förbättra lönsamheten i projekten. Du ansvarar för att planera resurser, följa upp kvalitetsarbetet, hantera reklamationer och säkerställa att tjänster uppfyller kundens krav. Med din tekniska kompetens och samordningsförmåga fungerar du som en viktig kontaktperson gentemot tekniker, underentreprenörer och externa intressenter. Rollen erbjuder goda utvecklingsmöjligheter inom företaget och en chans att påverka verksamheten i en kombinerad teknisk och ledande roll. Även om arbetet huvudsakligen är kontorsbaserat krävs en förståelse för det praktiska arbetet på fältet. Du kommer att samarbeta med ett team av erfarna och kompetenta kollegor, där din erfarenhet och expertis kan bidra till att utveckla teamet. Rollen erbjuder goda möjligheter att utvecklas vidare i företaget och vara med och påverka. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper• Avslutad gymnasieutbildning • Tidigare erfarenhet av fiber, exempelvis som projektör, byggledare eller tekniker • B-körkort • Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska Vi tror att du som söker tjänsten är noggrann, strukturerad och har lätt för att arbeta med olika typer av människor. Du är duktig på att hantera hög arbetsbelastning samt vet hur du ska driva dina egna processer framåt. Du har förmågan att agera snabbt och är bekväm med att fatta beslut och agerar utifrån dessa. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet, kommunikation och att du trivs i ett högt tempo. Övrig informationStart: Enligt överenskommelse Plats: Bromma, Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Specialist
Vi på Rekab söker en platschef till vår verksamhet i Umeå. Vilka är vi? Rekab Entreprenad, en del av börsnoterade Wästbygg Gruppen, bygger och utvecklar samhällsviktiga fastigheter så som exempelvis skolor och sjukhus samt även kommersiella byggnader och bostäder längs hela den norrländska kusten. I över 20 år har vi varit en trygg och flexibel partner för våra kunder - främst kommuner, stat och regioner samt större fastighetsbolag på och omkring våra verksamhetsorter; Luleå, Skellefteå, Umeå, Örnsköldsvik och Sundsvall. Vår styrka som arbetsgivare är korta beslutsvägar där medarbetaren har möjlighet att bidra, påverka och göra sin röst hörd. Hos oss får du chansen att utvecklas i ett av norra Sveriges största och mest drivna entreprenad- och projektutvecklingsföretag som sätter produktionen i fokus. Rollen som platschef hos Rekab Som platschef kommer du huvudsakligen produktionsleda och ansvara för en entreprenad i taget, från planering till färdigt projekt. Du kommer ha löpande dialog och nära samarbete med framför allt våra arbetsledare, yrkesarbetare, entreprenadingenjörer och arbetschefer. I rollen ingår ekonomiskt ansvar för projektet, kvalitetsuppföljning och arbetsmiljöansvar samt den löpande kunddialogen. Vi erbjuder dig: en nyckelroll i företaget där du kan göra viktig skillnad och möjlighet att utvecklas i din yrkeskarriär. möjligheten att arbeta med en bred variation av spännande projekt. att vara en del av en familjär arbetskultur med stark sammanhållning där lagkänsla och samarbete värderas högt. en väl fungerande organisation med gedigen erfarenhet av byggproduktion, i ett bolag som är både etablerat och välkänt på marknaden med gott renommé. korta beslutsvägar, enkla rutiner och effektiva arbetssätt. Vi söker dig som: har flerårig erfarenhet från byggproduktion och är en erfaren platschef. har en mycket god byggteknisk förståelse. drivs av att leda människor mot ett gemensamt mål, är duktig på att engagera och att skapa god laganda. Vi ser gärna att du som person även är strukturerad, kommunikativ och trygg i ditt ledarskap. har en relevant högskoleutbildning inom byggsektorn eller motsvarande erfarenhet. Om Wästbygg Gruppen Wästbygg Gruppen är ett börsnoterat entreprenad- och projektutvecklingsbolag som bygger och utvecklar bostäder, kommersiella byggnader, samhällsfastigheter samt logistik- och industrianläggningar. I koncernen ingår Rekab Entreprenad AB, Wästbygg AB och Logistic Contractor AB. Verksamheten bedrivs på de mest expansiva marknaderna i Sverige samt inom Logistic Contractor även i de nordiska grannländerna. 2024 omsatte koncernen 4,3 miljarder och hade ca 500 anställda. Övrig information Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Tillträdesdag: enligt överenskommelse. Vi tillämpar referenstagning och bakgrundskontroll i slutfasen av rekryteringsprocessen. Rekab Entreprenad omfattas utav kollektivavtal mellan Byggföretagen och Ledarna, Sveriges Ingenjörer och Unionen (Tjänstemannaavtalet) samt med Byggnads (Byggavtalet). Varmt välkommen med din ansökan!
HSB är en medlemsägd bostadsorganisation. Vi är Sveriges ledande företag inom förvaltning och byggande av bostadsrätter. HSB Norra Götaland förvaltar cirka 18 000 bostadsrätter och 289 bostadsrättsföreningar. Utöver våra medlemsföreningar har vi även en rad privata bostadsrättsföreningar och fastighetsägare som nöjda kunder. Vi förvaltar också ett eget fastighetsbestånd på 1450 lägenheter samt kommersiella lokaler. I tjänsteutbudet ingår fastighetsservice, fastighetsekonomi, entreprenad och teknik. Vi söker nu dig som har stort engagemang, och trivs att utveckla det goda boendet och som tycker att relationen med kunder förgyller din dag. Dina arbetsuppgifter Att vara byggprojektledare på HSB Norra Götaland innebär ett mycket utvecklande och stimulerande uppdrag med mycket kundkontakt. I rollen ingår bland annat rådgivning i tidiga skeden, genomförande och utvärdering av projekt som kunden efterfrågar. Som byggprojektledare har du löpande kontakt med kunder och entreprenörer. Kvällsmöten och resor i tjänsten förekommer. Exempel på arbetsuppgifter kan vara: Upprätta förfrågningsunderlag, handla upp och driva både större och mindre entreprenader vid ombyggnad och fastighetsunderhåll. Handlägga och medverka vid besiktningar inför och efter utförda entreprenader. Status-och skadebesiktning av fastigheter. Löpande och planerat underhåll på kundernas fastigheter och anläggningar. Upprätta, underhålla och administrera underhållsplaner. Kvalifikationer Vi söker dig som har relevant utbildning och som tidigare har arbetat som projektchef inom fastighets- eller byggsektorn eller har en bakgrund som vi anser är likvärdig. Du bör ha en god teknisk och byggjuridisk kunskap. Du trivs i en bred roll och i nära samarbete med kunder och entreprenörer där du motiveras av att lösa problem och att självständigt driva ditt arbete framåt. Du har goda IT-kunskaper. Du har goda kunskaper i svenska, både tal och skrift. Du innehar B-körkort och egen bil Certifierad kontrollansvarig behörighet K är meriterande Dina egenskaper Vi ser gärna att du som söker är en jordnära person som har stort intresse för såväl människor som förvaltning och service. Vi söker dig som är relationsbyggande, självgående och skapar förtroende. Det är också av stor vikt att du själv kan planera och prioritera ditt arbete. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi erbjuder: HSB ger dig möjlighet till ett spännande och självständigt arbete i en organisation som utgår från den kooperativa grundidén och samverkan med deras medlemmar. Tjänsten är 100% och tillsvidare anställning med placeringsort i Skövde. Arbetsområdet omfattar hela vårt verksamhetsområde i HSB Norra Götaland. Tillträde 2025-05-01. Då vi arbetar med löpande urval vill vi gärna få din ansökan snarast. För mer information gällande tjänsten kontakta: Per-Anders Håkansson, enhetschef förvaltare, energi och projektledning, tel. 010- 442 44 09. Facklig representant, Unionen, Annica Tigerberg, tel. 010-442 44 74. Vi behandlar din ansökan konfidentiellt. Sista ansökningsdagen är 2025-04-07 Varmt välkommen med din ansökan!
Vi på Rekab söker en platschef till vår verksamhet i Skellefteå. Vilka är vi? Rekab Entreprenad, en del av börsnoterade Wästbygg Gruppen, bygger och utvecklar samhällsviktiga fastigheter så som exempelvis skolor och sjukhus samt även kommersiella byggnader och bostäder längs hela den norrländska kusten. I över 20 år har vi varit en trygg och flexibel partner för våra kunder - främst kommuner, stat och regioner samt större fastighetsbolag på och omkring våra verksamhetsorter; Luleå, Skellefteå, Umeå, Örnsköldsvik och Sundsvall. Vår styrka som arbetsgivare är korta beslutsvägar där medarbetaren har möjlighet att bidra, påverka och göra sin röst hörd. Hos oss får du chansen att utvecklas i ett av norra Sveriges största och mest drivna entreprenad- och projektutvecklingsföretag som sätter produktionen i fokus. Rollen som platschef hos Rekab Som platschef kommer du huvudsakligen produktionsleda och ansvara för en entreprenad i taget, från planering till färdigt projekt. Du kommer ha löpande dialog och nära samarbete med framför allt våra arbetsledare, yrkesarbetare, entreprenadingenjörer och arbetschefer. I rollen ingår ekonomiskt ansvar för projektet, kvalitetsuppföljning och arbetsmiljöansvar samt den löpande kunddialogen. Vi erbjuder dig: en nyckelroll i företaget där du kan göra viktig skillnad och möjlighet att utvecklas i din yrkeskarriär. möjligheten att arbeta med en bred variation av spännande projekt. att vara en del av en familjär arbetskultur med stark sammanhållning där lagkänsla och samarbete värderas högt. en väl fungerande organisation med gedigen erfarenhet av byggproduktion, i ett bolag som är både etablerat och välkänt på marknaden med gott renommé. korta beslutsvägar, enkla rutiner och effektiva arbetssätt. Vi söker dig som: Har flerårig erfarenhet från byggproduktion och vill ta nästa steg i din karriär som ledare, alternativt är en erfaren platschef. har god byggteknisk förståelse. drivs av att leda människor mot ett gemensamt mål, är duktig på att engagera och att skapa god laganda. Vi ser gärna att du som person även är strukturerad, kommunikativ och trygg i ditt ledarskap. har en relevant högskoleutbildning inom byggsektorn eller motsvarande erfarenhet. Om Wästbygg Gruppen Wästbygg Gruppen är ett börsnoterat entreprenad- och projektutvecklingsbolag som bygger och utvecklar bostäder, kommersiella byggnader, samhällsfastigheter samt logistik- och industrianläggningar. I koncernen ingår Rekab Entreprenad AB, Wästbygg AB och Logistic Contractor AB. Verksamheten bedrivs på de mest expansiva marknaderna i Sverige samt inom Logistic Contractor även i de nordiska grannländerna. 2024 omsatte koncernen 4,3 miljarder och hade ca 500 anställda. Övrig information Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Tillträdesdag: enligt överenskommelse. Vi tillämpar referenstagning och bakgrundskontroll i slutfasen av rekryteringsprocessen. Rekab Entreprenad omfattas utav kollektivavtal mellan Byggföretagen och Ledarna, Sveriges Ingenjörer och Unionen (Tjänstemannaavtalet) samt med Byggnads (Byggavtalet). Varmt välkommen med din ansökan!
Har du erfarenhet av byggledning och god förståelse för lagar och myndighetskrav? Entrecon Consulting får löpande förfrågningar från våra kunder på duktiga och erfarnabyggledare. Vi tar emot ansökningar löpande och matchar med förfrågan från våra kunder och beställare. Du kommer att bli anställd hos Entrecon Consulting och jobba i uppdrag ute hos kund. Uppdraget Om- och tillbyggnation industri: Typiska arbetsuppgifter i denna roll: Leda byggmöten inkl protokoll och uppföljning. Delta i övriga möten (ekonomimöten, KA-möten, KMA-möten osv). Bevaka ställda krav i kontrakt mellan beställare och entreprenör. Kontroll av tidplan, betalningsplan och ÄTA. Kontrollera att kvalitetsarbete, miljöarbete och arbetsmiljöarbete utförs enligt myndighetskrav. Bevaka myndighetskrav, lagar och föreskrifter. Kontakt med myndigheter, ledningsägare osv. Samordning mellan projektets intressenter. Besiktningar. Kompetens Som byggledare hos oss ansvarar du för att entreprenörernas arbeten på arbetsplatsen samordnas och följs upp. Du kommer även att ha ett stort arbetsmiljöansvar. Därför söker vi dig som har följande erfarenheter Du ska ha god erfarenhet från byggbranschen och du behärskar projektets olika faser Du ska ha kvalifikationer som arbetsmiljösamordnare BAS P och BAS U Du bör ha varit verksam som byggledare/ platschef i minst 5 år men gärna mer. Önskvärt med erfarenhet från industriprojekt. Du har civil- eller högskoleingenjörsexamen eller annan byggteknisk utbildningalternativt har tillgodogjort dig motsvarande kunskaper genom längre arbetslivserfarenhet Detta är vi Entrecon Consulting är ett konsultbolag verksamtinombygg & fastighet, mark & anläggningsamt infrastruktur. Vi erbjuder våra kunder noga utvald kompetens och våra konsulter bra arbetsklimat och spännande konsultuppdrag. Det är viktigt för oss med en balans mellan arbete och privatliv. Vi tror att nöjda, glada och motiverade medarbetare presterar bättre och det framförallt när de befinner sig i spännande och utmanande projekt. Vi försöker därför alltid matcha konsultens önskemål och profil med uppdragets art och karaktär för att uppnå en win-win situation med en nöjd beställare och nöjd medarbetare/konsult! Besök gärna vår hemsida! Kontakt & Ansökan Hör gärna av er vid frågor kring ovan tjänst! Joakim Ruchatz 070- 651 79 39 [email protected] www.entreconconsulting.se
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 21 till 30 av 30 jobb