Civilingenjör, bioteknik
Sök bland 14 lediga jobb som Civilingenjör, bioteknik och börja ditt nya yrkesliv idag!
Medicago Groupär ett företag inom LifeScience och medicinteknik, som utvecklar, producerar och marknadsför olika produkter för bioteknik- och läkemedelsindustrin. Företaget är naturskönt beläget i Danmarks Berga utanför Uppsala (8 km från centrum) och sysselsätter cirka 60 personer. Vill du bli en del av ett gäng med högt i tak och härlig teamkänsla där du ges möjlighet att påverka bolagets fortsatta utveckling? Nu söker vi en nyfiken och strukturerad produktchef som tillsammans med oss vill ta företaget till nästa nivå! Arbetsuppgifter I din roll somProduktchef på Medicago groupkommer du att vara ansvarig för att säkerställa att våra produkter möter marknadens behov och överträffar kundernas förväntningar samt uppfyller ställda krav. Du kommer även att vara en del i utvecklingen av nya och befintliga produkter.I arbetsuppgifterna ingår det att utveckla ett nära samarbete med övriga funktioner så som tex marknad. Irollen kommer det att vara stort fokus påatt hantera och säkerställa efterlevnad av regler och föreskrifter, tex REACH-förordningen och MSDS:er.För att lyckas i denna roll ser vi gärna att du har ett starkt tekniskt intresse i kombination med en god förståelse för branschen. Du är en naturlig lagspelare som genom ditt driv och ditt strukturerade arbetssätt bidrar till framgång. Vidare ärdu noggrann i ditt arbete med en förmåga att skapa och upprätthålla långsiktiga rutiner samt processer.Du trivs i en entreprenörsdriven miljö där du får möjlighet att påverka och aktivt bidra till företagets fortsatta utvecklings- och förändringsresa. I rollen ingår bland annat att: Säkerställa efterlevnad av regler och föreskrifter, tex REACH-förordningen och MSDS:er Säkerställa att rutiner, frågor och svar m.m. relaterade till produkter är korrekta och kontinuerligt granskade/uppdaterade Utbildningoch support avseende teknik etc Samarbeta med relevanta avdelningar att hitta ochskapa synergier med andra produkter Kvalifikationer Akademisk examen som Civilingenjör inom tex bioteknikeller motsvarande Med fördel erfarenhet från liknande befattning Flytande muntligt/skriftligt på svenska och engelska God datorvana .
Till vår forsknings och utvecklingsavdelning söker vi nu en Research and Development Scientist. Där blir du en välkommen förstärkning till vårt team som idag består av ett 20-tal personer. Avdelningens huvudsakliga arbetsuppgift är utveckla immunoassays för diagnostik av neurodegenerativa sjukdomar och cancer samt att etablera nya monoklonala antikroppar som används som nyckelkomponenter i dessa tester. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att deltaga i prestandautvärdering av IVD tester utvecklade för ett automatiserat IVD system. Du kan också komma att arbeta i projekt med utveckling, processoptimering och karaktärisering av immunoreagens för automatiserat IVD system. Läs mer om tjänsten samt ansökan: https://www.fujirebio.com/en/careers/research-and-development-scientist-0
Agilent inspires and supports discoveries that advance the quality of life. We provide life science, diagnostic and applied market laboratories worldwide with instruments, services, consumables, applications and expertise. Agilent enables customers to gain the answers and insights they seek ---- so they can do what they do best: improve the world around us. Information about Agilent is available at www.agilent.com. Every day, Agilent Field Service Engineers help our customers to tackle issues that enable scientists and doctors to make discoveries that enhance the quality of life. Through our work, we deliver insights and provide support that keep labs running smoothly and more efficiently. Join our dynamic organization to be a part of this rewarding work. As a Field Service Engineer for Agilent, you will work at a variety of labs, so having an appetite for continuously learning about new instruments, software and consumables is key. Applying your communication skills, creativity and can-do attitude is essential. The ability to help with solving customer problems and a commitment to deliver the highest-levels of customer service is how you will build customer success. Your Role: You will together with a small team of colleagues be responsible for supporting our customers with on-site installation, implementation, maintenance and repair of Pathology systems solutions. Our varied product lines include hardware, software and networking products as well as operating systems. Installs and optimizes hardware/software/network products and configurations at customer sites. Diagnoses and resolves product performance problems. Performs maintenance and repairs. Ensures customer satisfaction by advising customers on preventive maintenance and configurations, which may impact product performance. Proactively responds to potential equipment issues to prevent unplanned interruption of customers' business. Deliver fully integrated solutions, which may include peripherals, communications, operating systems and applications software. Deliver accurate and timely reporting of service jobs. Qualifications 6 to 8 years’ experience as customer facing Field Service Engineer, preferably with experience on Medical Devices, Laboratory equipment or similar robotic/electromechanics and fluidics equipment. Good experience with Computer/Software/Server connected and operated equipment. You will need to be proactive and self-driven, as well as having curiosity and willingness to learn new products. Verbal and written communication is clear, respectful and timely. You enjoy travelling and visiting customers. Proficient level of Swedish and English. We offer: A position in an international and dynamic working place with exciting challenges and opportunities. You will become part of a company that works according to these values: We move diagnostics forward We care about the needs of our customers and strive to ensure people are treated consistently, fairly and with respect We deliver effective diagnostic solutions valued by our customers We are passionate about quality in the solutions we provide to our customers, in the passionate people we attract and develop, and in the processes we work by. We will make sure you get all the training and development opportunities you need to become the best in your field!
VI SÖKER EN QA/RA-INGENJÖR! VILL DU VARA MED OCH GÖRA SKILLNAD GENOM ATT SÄKERSTÄLLA ATT SÄKRA MEDICINTEKNISKA PRODUKTER NÅR SLUTANVÄNDAREN? FORTSÄTT LÄSA! OM ROLLEN: Nu söker vi efter en ingenjör med regulatorisk kompetens. Du erbjuds ett mycket dynamiskt arbete där du kommer arbeta i ett team med erfarna ingenjörer inom området. Du kommer bland annat att bidra i riskanalyser, krav och produktspecifikationer samt se till att lagar och standarder följs. Vi söker dig som har erfarenhet inom QA/RA- området men inte nödvändigtvis inom medicinteknik även om det är mycket meriterande. Vi vill bidra till din utveckling och ser långsiktigt på att vi som team bygger vår gemensamma kompetens. FÖR ATT LYCKAS I ROLLEN SER VI ATT DU HAR: Erfarenhet av att arbeta med lagar och standarder. Goda kunsaper i engelska i tal och skrift. Erfarenhet av kvalitetsarbete. Förmågan att analysera, vara kreativ och ta initiativ. Du är strukturerad och strategisk i sitt arbetssätt. DET ÄR ETT STORT PLUS OM DU ÄVEN HAR: Arbetat med produkter innehållande mekanik, elektronik och mjukvara. Erfarenhet av ISO 13485, IEC 60601 och IEC 62304. Kännedom av MDR, IVDR, CE, FDA, EMC, LVD, RED. OM ALTEN: Varje medarbetare är lika viktig i ALTENs framgång! Vi drivs av att se människor växa och utvecklas, därför skapar vi möjligheter att få arbeta med det man har passion för. På ALTEN har vi ett stort utbud av uppdrag hos flera av de främsta företagen i Sverige i flera olika branscher, där dina önskemål styr din väg framåt. Med hela koncernen på 46.000 anställda är ALTEN en av de största ingenjörsbolag i världen. Vi erbjuder såväl nationella som internationella möjligheter och tillsammans med din coachande chef bygger du din karriär så att du kan utvecklas och förverkliga dina mål och drömmar.
ALTEN I JÖNKÖPING VÄXER OCH JUST NU SÖKER VI EN QA/RA-INGENJÖR! VILL DU VARA MED OCH GÖRA SKILLNAD GENOM ATT SÄKERSTÄLLA ATT SÄKRA MEDICINTEKNISKA PRODUKTER NÅR SLUTANVÄNDAREN? FORTSÄTT LÄSA! OM ROLLEN: Nu söker vi efter en ingenjör med regulatorisk kompetens. Du erbjuds ett mycket dynamiskt arbete där du kommer arbeta i ett team med erfarna ingenjörer inom området. Du kommer bland annat att bidra i riskanalyser, krav och produktspecifikationer samt se till att lagar och standarder följs. Vi söker dig som har erfarenhet inom QA/RA- området men inte nödvändigtvis inom medicinteknik även om det är mycket meriterande. Vi vill bidra till din utveckling och ser långsiktigt på att vi som team bygger vår gemensamma kompetens. FÖR ATT LYCKAS I ROLLEN SER VI ATT DU HAR: Erfarenhet av att arbeta med lagar och standarder. Goda kunsaper i engelska i tal och skrift. Erfarenhet av kvalitetsarbete. Förmågan att analysera, vara kreativ och ta initiativ. Du är strukturerad och strategisk i sitt arbetssätt. DET ÄR ETT STORT PLUS OM DU ÄVEN HAR: Arbetat med produkter innehållande mekanik, elektronik och mjukvara. Erfarenhet av ISO 13485, IEC 60601 och IEC 62304. Kännedom av MDR, IVDR, CE, FDA, EMC, LVD, RED. OM ALTEN: Varje medarbetare är lika viktig i ALTENs framgång! Vi drivs av att se människor växa och utvecklas, därför skapar vi möjligheter att få arbeta med det man har passion för. På ALTEN har vi ett stort utbud av uppdrag hos flera av de främsta företagen i Sverige i flera olika branscher, där dina önskemål styr din väg framåt. Med hela koncernen på 46.000 anställda är ALTEN en av de största ingenjörsbolag i världen. Vi erbjuder såväl nationella som internationella möjligheter och tillsammans med din coachande chef bygger du din karriär så att du kan utvecklas och förverkliga dina mål och drömmar.
Be part of something altogether life-changing! Working at Cytiva in the Life Sciences industry means being at the forefront of providing new solutions to transform human health. Our incredible customers undertake life-saving activities ranging from fundamental biological research to developing innovative vaccines, new medicines, and cell and gene therapies. At Cytiva you will be able to continuously improve yourself and us – working on challenges that truly matter with people that care for each other, our customers, and their patients. With associates across 40 countries, Cytiva is a place where every day is a learning opportunity – so you can grow your career and expand your skills in the long term. Cytiva is proud to work alongside a community of nine fellow Danaher Life Sciences companies. Together, we’re pioneering the future of science and medicine, developing products that enable researchers in the fight to save lives. The Custom Engineering department within Cytiva is responsible for delivering customized downstream hardware and software solutions used in Biopharma development and manufacturing. Each customer order becomes a project with dedicated resources from project management, design, manufacturing, sourcing, and verification teams. We are now looking for a Sales Support Engineer to further strengthen our global Hardware Quotation Support team (HQS). What you’ll do: Develop commercial and technical proposals which maximize profitability and add value for our customers. Provide technical and product expertise of Bioprocess downstream hardware and automation solutions during pre-sales and quote phase. Receive, analyze, and prioritize quote requests to ensure appropriate, and timely quote responses which satisfy customer expectations and meet user requirement specifications (URS). Interpret customer specifications, drawings, and process application, and document any deviation from the URS. Interface with sales, design teams, project management and other key personnel to gather information and evaluate technical feasibility. Work closely with the project office and design organization to ensure smooth handover to project, design, and manufacturing for awarded customer orders. Maintenance of your own quote portfolio and adherence to commercial, quality, and regulatory processes and systems. Work with global colleagues across functions and teams to share best practices. Occasional international travel is required to support commercial colleagues and customers. The essential requirements of the job include: MSc degree within Chemical, Electrical, Mechanical, Automation Engineering or equivalent educational background. Several years of proven industry experience. Demonstrated ability to comprehend and present complex material in a comprehensive way. Experience working in a global, multi-cultural and team-oriented environment. Strong coordination skills and capability to handle multiple parallel activities and projects. Self-motivated, curious, and customer-focused. Excellent communication skills with the ability to communicate professionally with both internal and external stakeholders. Fluency in English, both oral and written, with excellent communication skills and ability to communicate professionally with both internal and external stakeholders. It would be a plus if you also have: Demonstrated knowledge of Bioprocessing and manufacturing of Biopharma products. Product knowledge and technical expertise within the Bioprocess equipment area. Familiarity with GMP and other relevant standards issued by FDA, ISO, etc. Interest in, or experience with, UNICORN control system and/or distributed control systems such as Emerson DeltaV, Siemens or Rockwell are highly valued. Interview and selection will happen continuously and the opening can be filled before last day of application. For any questions on the role, please contact hiring manager Sara Lidblad, Senior Manager Hardware Quotation Support, [email protected]. At Danaher we bring together science, technology and operational capabilities to accelerate the real-life impact of tomorrow’s science and technology. We partner with customers across the globe to help them solve their most complex challenges, architecting solutions that bring the power of science to life. Our global teams are pioneering what’s next across Life Sciences, Diagnostics, Biotechnology and beyond. For more information, visit www.danaher.com. At Danaher, we value diversity and the existence of similarities and differences, both visible and not, found in our workforce, workplace and throughout the markets we serve. Our associates, customers and shareholders contribute unique and different perspectives as a result of these diverse attributes.
Who we are Olink Proteomics is a rapidly growing life science company committed to advancing the understanding of human diseases through proteomics. We are dedicated to innovation, quality, rigor and transparency, providing outstanding solutions and support for human protein biomarker discovery. The vital role of proteins in understanding human biology has been recognized for many decades, but technological limitations severely restricted the comprehensive investigation of the huge number of proteins that could be important in different biological processes and diseases. With Olink, scientists can now simultaneously measure thousands of human proteins using just a few µL of blood sample, with highly specific, thoroughly validated assays that cover a very wide dynamic range (fg/mL to µg/mL). In a few years, Olink has grown rapidly from a small, Sweden-based company offering assays for a few hundred proteins, to a NASDAQ-listed organization with a strong global presence, a broad portfolio of flexible protein biomarker solutions and library of high quality, thoroughly validated assays that covers ~5,400 proteins. For more information about Olink, please visitwww.olink.com Position Description We are seeking a highly motivated and experienced Scientist to join our R&D team with focus on the Midplex product segment, being defined as up to 50 or 100 proteins measured simultaneously and includes qPCR-based products with absolute quantification. In this role, you will play a key role in developing and optimizing new assays and actively contributing to thedevelopment of product concept and ideas as well as product care activities. You will have the opportunity to work on new and exciting projects, collaborate with cross-functional teams, and contribute to the development of future innovative products. Primary Responsibilities Actively participate in innovation projects and development of product concepts and ideas within the area of the Midplex product portfolio. Plan and design laboratory experiments to validate and optimize protocols and technical solutions. Evaluate, report and document results in technical reports and presenting results at meetings. Analysis of data sets, applying statistical methods as needed to interpret data and draw conclusions. Develop and improve existing and new procedures, protocols and analysis methods. Collaborate closely with cross-functional teams to translate customer needs into product specifications. Provide scientific expertise in product development projects and product care activities linked to the Midplex product segment. Mentor and provide scientific guidance to more junior members of the team. Qualifications/skills Ph.D. in a relevant field (e.g., Biochemistry, Molecular Biology, Immunology) with a minimum of two years of experience from the industry. Extensive scientific and technical knowledge in molecular biology, proteomics and biochemistry. Experienced in the development of protein assays, such as PEA, ELISA or other relevant techniques. Experience from DNA-based techniques such as PCR, qPCR and NGS. Experience with multiplex assay development is highly desirable. Fluent in English, additional Swedish skills is a plus. Strong analytical and problem-solving skills. Excellent teamwork and communication skills. Ability to work in a fast-paced, collaborative environment. Familiarity with relevant software and data analysis tools. If you are a driven scientist with a passion for developing innovative protein assays and want to be part of a team at the forefront of biotechnology, we encourage you to apply. Please submit your resume and a cover letter detailing your relevant experience and why you are the ideal candidate for this position. The selection process is on-going, and the position might get filled before the last day of application so please apply as soon as possible, however no later than 2024.08.11.
Who we are Olink Proteomics is a rapidly growing life science company committed to advancing the understanding of human diseases through proteomics. We are dedicated to innovation, quality, rigor and transparency, providing outstanding solutions and support for human protein biomarker discovery. The vital role of proteins in understanding human biology has been recognized for many decades, but technological limitations severely restricted the comprehensive investigation of the huge number of proteins that could be important in different biological processes and diseases. With Olink, scientists can now simultaneously measure thousands of human proteins using just a few µL of blood sample, with highly specific, thoroughly validated assays that cover a very wide dynamic range (fg/mL to µg/mL). In a few years, Olink has grown rapidly from a small, Sweden-based company offering assays for a few hundred proteins, to a NASDAQ-listed organization with a strong global presence, a broad portfolio of flexible protein biomarker solutions and library of high quality, thoroughly validated assays that covers ~5400 proteins. For more information about Olink, please visit www.olink.com Position Description Olink Proteomics continues to grow, and we are now seeking an Automation Engineer to join our Systems and Automation team in Uppsala, with a focus on automation of Olink products. The Systems and Automation team within R&D is responsible for product engineering and improvement projects for Olink’s instrumentation product lines; and for automation of Olink’s products using commercially available solutions. You will work with automation of instruments used in the workflows of Olink’s products, which include steps for antibody binding, PCR, bead purification, qPCR, NGS and sample dilution/centrifugation/transfer in between steps. The instruments in the automation may include commercially available solutions as well as Olink proprietary systems. The work is often carried out in projects, where several projects are run in parallel. In this role, you would be an important member of multi-functional project teams, where a collaborative approach is a key for success. Primary responsibilities As an employee in the group, your duties will vary across project phases. The main tasks will be to: Program instruments and robots. Automate and optimize processing of samples. Evaluate instruments and automation concepts. Documentation in technical reports and presenting results at meetings. Collaborate cross-functionally with members of other departments. Actively participate in project work and other development activities. Qualifications/Skills Master’s degree in a relevant area e.g. Molecular Biology, Engineering Physics or similar. Good computer skills in general. Several years of experience with programming of scripts proprietary to the device /robot and automation of instruments. Experience from other RnD positions in the Life Science industry. Experience in laboratory work is advantageous. Strong team player with excellent communication skills in English. Any Swedish skills is a plus but not required. Ability to handle multiple projects, prioritize and meet deadlines. To succeed in this role, we believe that you are inclusive, driven and pragmatic. You have an analytical mindset and enjoy solving problems. Furthermore, you are structured, and pay attention to details. It is also important that you are adaptable and enjoy a high work pace. Please submit your resume and a cover letter detailing your relevant experience and why you are the ideal candidate for this position. The last day for applying is on the 18th of August 2024 but please submit your application as soon as possible. The position might be filled prior to the final application date.
Olink Proteomics AB är ett globalt och snabbväxande Uppsalabaserat företag vars världsledande teknik och produkter bidrar till utveckling av precisionsmedicin. Produkterna används inom medicinska områden så som hjärt- och kärlsjukdomar, cancer, neurologiska sjukdomar etc. Proteiners avgörande roll för att förstå mänsklig biologi har varit känd i många decennier men tekniska begränsningar har tidigare försvårat analyser av de proteiner som kan vara viktiga i olika biologiska processer och sjukdomar. Med Olinks teknik Proximity Extension Assay (PEA) kan man nu mäta en stor mängd biomarkörer på en och samma gång i endast några få mikroliter prov med specifika och noggrant validerade assays som täcker ett mycket brett koncentrationsområde (från fg/ml till µg/ml). Olink har vuxit snabbt från att vara ett litet Sverigebaserat företag som erbjuder analyser för några hundra proteiner till ett idag Nasdaq-noterat företag med en stark global närvaro, en bred portfölj av flexibla proteinbiomarkörlösningar och ett bibliotek av högkvalitativa, noggrant validerade assays som täcker ~5300 proteiner. För mer information om Olink, besök www.olink.com Om rollen Vi söker ytterligare en medarbetare till vårt Product Care-team. Product Care ansvarar för förbättring av Olinks produkter och processer, felsökning samt kritisk problemlösning. Vi kan erbjuda en spännande och stimulerande roll där du kommer att vara en viktig del av vårt team och där du har stora möjlighet att utveckla gruppen tillsammans med oss. Ditt huvudsakliga uppdrag och ansvar kommer att vara att delta i våra projekt/utredningar som antingen initieras av en avvikelse, ett problem eller som ingår i ett led för att förbättra våra produkter. Projektens innehåll präglas av en hög tvärvetenskaplig nivå (allt från storskalig dataanalys till biokemiska- och molekylärbiologiska metoder) som är kopplade både till utveckling, monitorering, uppskalning, teknik, QC, produktion, support osv. Huvudsakliga arbetsuppgifter Analysera stora mängder data/sekvenseringsdata, sammanställa, rapportera samt presentera dessa data i ett visuellt format Lösa problem samt felsökning Delta i utredningar, avvikelser och ändringsärenden Planera, genomföra, sammanställa och rapportera laborativa experiment Dokumentera resultat i tekniska rapporter och presentera resultat och slutsatser Optimera och förbättra protokoll, processer och designparametrar Ta fram rekommendationer kring olika förändringar för att förbättra kvaliteten av Olinks produkter Samarbeta tvärfunktionellt mellan avdelningar och grupper Monitorera och analysera data och QC-parametrar för att säkerställa kvaliteten i våra produkter och processer Aktivt delta i utvecklingen av avdelningens verksamhet, förändringsprojekt och produktvårdsarbete Kvalifikationer Doktorsexamen från Life Science-området alt. flera års erfarenhet av liknande tjänst Goda färdigheter inom dataanalys (R och/eller Python, gärna färdigheter inom statistisk analys och andra metoder/programmeringsspråk tex SQL) och bioinformatik Dokumenterad labbvana God erfarenhet inom olika molekylärbiologiska metoder Goda kunskaper inom molekylärbiologi/kemi/proteomik/immunologi Behärskar svenska och engelska i tal och i skrift Följande erfarenheter är meriterande men ej nödvändiga: o Erfarenhet av NGS, PCR/qPCR, screeningmetoder och/eller immunologiska analysmetoder o Erfarenhet av antikroppar, DNA, protein, enzym o Erfarenhet av uppskalning och optimering av processer Som person är du driven, strukturerad och lösningsorienterad. Du har en god analytisk förmåga och ett öga för detaljer, vilket gör att du har enkelt att sätta dig in i, och förstå komplexa problem. Du är en lagspelare som behandlar andra med respekt och som kommunicerar på ett tydligt sätt. Sist men inte minst eftersträvar du att ha roligt på jobbet tillsammans med trevliga kollegor! Din ansökan med CV och personligt brev önskar vi snarast, dock senast 2024.06.26. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!
Gnothis AB is seeking for a highly motivated scientist with strong focus on biochemistry and assay development. This is a permanent position based on the campus of Stockholm University, Stockholm Sweden. Gnothis, founded in 2015 and supported by highly innovative industrial professionals and technology developers, is on a mission to develop a new frontier for single molecule DNA sequencing; to break the mold on how sequencing is used as a clinical tool for the diagnosis of complex diseases. Gnothis technology integrates a wide range of cutting-edge sciences ranging from nanotechnology, photophysics, optics, surface chemistry, biochemistry and computational science. The company has taken significant steps forward, and for the right person this is a unique opportunity to join a focused and dedicated team with a passion for developing a new world-class technology platform! Responsibilities: Develop protocols and methods for functionalization of Gnothis sequencing chip. Plan and execute laboratory work in accordance with set project plans. Accurately analyze and present data to support project decisions and milestones. Participate in meetings and project planning. Collaborate with cross-functional team members (bioinformaticians, chemists, physicists). Participate in routine lab maintenance activities Qualifications: PhD degree in molecular biology, biochemistry, biotechnology or related field with 2-3 years of industrial experience in product development. Extensive scientific and technical knowledge in molecular biology and biochemistry. Experience with assay development within DNA sequencing and amplification technology. Background in protein engineering and labeling methods. Experience of bio-chip prototyping with integrated fluidics is a plus. Ability to plan and execute to clear timelines and to prioritize tasks. Ability both to work independently and to actively collaborate within and across teams. Fluent written and spoken English, and excellent communication skills. This is a permanent position (not consultant assignment) based on the campus of Stockholm University, Stockholm, Sweden. Gnothis offer a creative environment focused on technology and product development, a competitive compensation package and plenty of room for self-development as the company expands. If above sounds like an exciting opportunity and you would like to hear more, do not hesitate and submit your application and we will get back to you! For inquires please email us at: [email protected]
Visar 1 till 10 av 14 jobb