Driftchef, fastighet

Sök bland 13 lediga jobb som Driftchef, fastighet och börja ditt nya yrkesliv idag!

Chef driftenheten

Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid. Provanställning om 6 månader kommer att tillämpas. Tillträde 2024-09-01 eller enligt överenskommelse. Oreglerad-/Förtroendearbetstid. I arbetet kan ingå viss tjänstgöring vid kvällar och helger. Nationalmuseum är en statlig myndighet med ca 160 anställda som har i uppdrag att främja konsten, konstintresset och konstvetenskapen. Museets samlingar omfattar måleri, skulptur, teckningar och grafik från 1500-talet till sekelskiftet 1900, medan samlingarna av konsthantverk och design, samt porträttkonst, sträcker sig fram till idag. Samlingarna visas i huvudbyggnaden på Blasieholmen, Stockholm och på ytterligare ett 20-tal besöksmål bl.a. Gripsholms slott, Läckö slott, Nationalmuseum Jamtli i Östersund samt Gustavsbergs Porslinsmuseum. Nationalmuseum bedriver också utställnings-, program-, forsknings- och publikationsverksamhet samt utlåningsverksamhet. Vi strävar efter att vara ett museum där alla kan känna sig välkomna och erbjuder en bred verksamhet på plats likväl som digitalt. Genom att ge samtida perspektiv på historien och historiska perspektiv på samtiden ges möjlighet till fördjupade samtal om konst och design för alla åldrar. DINA ARBETSUPPGIFTER Som chef för driftenheten ansvarar du för funktionerna säkerhet, IT, fastighet, intern service och logistik. Till din hjälp har du ett team på elva personer. IT, säkerhet och fastighet leds av funktionsansvariga med ansvar för arbetsledning inom funktionen. De funktionsansvariga är också mycket delaktiga i ditt arbete med att ta fram budget, prognoser och uppföljningar i nära samverkan med enhetschefen. Du har personalansvar för samtliga medarbetare på enheten. Arbetsmiljöansvaret är delegerat till alla chefer med personalansvar. Genom att leda, fördela och följa upp verksamheten inom enheten bidrar du till ett effektivt och kvalitetssäkert arbete mot myndighetens övergripande mål och strategier. En självklarhet är att du arbetar utifrån och känner till den statliga värdegrunden. Myndighetens verksamhet bedrivs på fem platser i Stockholmsområdet och omfattar cirka 30 000 förhyrda m2 hos fem hyresvärdar. Du kommer ha nära kontakt med samtliga hyresvärdar. Myndigheten är också hyresvärd till bland annat museets restaurang. Driftenheten är en del av Förvaltningsavdelningen och du är underställd avdelningschefen. Inom avdelningen finns också administrativa enheten och försäljningsenheten samt en koordinator med ansvar för myndighetens arbete med regeringsuppdraget ”Praktik i staten”. Du ingår i Förvaltningsavdelningens ledningsgrupp med avdelningschef och övriga enhetschefer. Tillsammans arbetar ni strategiskt för att för att utveckla avdelningen och att skapa de bästa förutsättningarna för avdelningens personal att utföra sitt arbete och bidra till att myndigheten når sina övergripande mål. I din roll ingår t ex leverantörsstyrning med avtalsförvaltning och att medverka i myndighetens arbete för långsiktig hållbarhet. Du är en viktig del i myndighetens beredskapsarbete som teamledare för samordningsgruppen i myndighetens katastrofberedskapsorganisation. Du har också en central roll i myndighetens lokalförsörjningsplanering och i kommande lokalförändringar. Du deltar aktivt i myndighetens förbättrings- och förändringsarbete tillsammans med med din enhet och andra i vår organisation. I din roll samarbetar du med ett stort antal aktörer både externa och interna. Du behöver vara lösningsorienterad och kunna ta snabba beslut i vissa situationer. Du är en förebild som engagerar och tar tillvara medarbetarnas initiativ. Du är delaktig i att bibehålla Nationalmuseum som en attraktiv arbetsplats med god arbetsmiljö. Tjänsten är i första hand en strategisk ledarroll, men en relativt stor andel operativt arbete ingår. I arbetet ingår beredskap, för närvarande var fjärde vecka. Beredskapen innebär att du är nåbar per telefon dygnet runt och kan ta dig in till arbetsplatsen med kort varsel om det skulle behövas. KRAV • minst fem års erfarenhet att arbeta som chef med personal- och budgetansvar • minst fem års erfarenhet inom minst ett av de ansvarsområden som tjänsten omfattar (IT, säkerhet, fastighetsförvaltning) eller motsvarande • erfarenhet av upphandling • erfarenhet av leverantörsstyrning och avtalsförvaltning • mycket god kommunikativ förmåga i tal och skrift på svenska och engelska • giltigt B-körkort MERIT • erfarenhet från fler av de ansvarsområden du ansvarar för • erfarenhet av projektledning/samordning i komplexa projekt • erfarenhet av strategiskt arbete • erfarenhet av arbete inom statlig myndighet eller annan offentlig verksamhet • PERSONLIGA EGENSKAPER Du är som person prestigelös, initiativrik, lösningsorienterad och handlingskraftig. Din samarbetsförmåga är god och du trivs med att stötta och samarbeta med anställda på alla nivåer i organisationen. Du är strategisk och har förmåga att lyfta blicken och ha ett brett perspektiv på frågor. Du är delar gärna med dig av din kunskap. Att ställa krav, följa upp prestationer och resultat samt delegera ansvar är naturligt för dig. Vid bedömningen lägger vi stor vikt vid de personliga egenskaperna. Vi erbjuder en traditionsrik, kunskapsdriven och dynamisk miljö. Museets verksamhet har stor synlighet i samhället och skapar engagemang hos många människor lokalt, nationellt och internationellt. Vi strävar efter en personalsammansättning som speglar det omgivande samhället och en arbetsplats där våra medarbetares bakgrund, erfarenhet, kunskaper och personlighet berikar vår verksamhet. Välkommen med din ansökan. VIDARE INFORMATION om befattningen lämnas av chefen för Förvaltningsavdelningen. Jenny Andersson+46(0)8 519 543 37. Fackliga företrädare är Anders Svensson, SACO, Joakim Werning, ST, som båda nås på tfn 08 – 519 53 00 och Bo Gustafsson, SEKO, tfn 0703-78 44 42.

22 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Gruppchef fastighetsservice

Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Som arbetsgivare erbjuder vi möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Oavsett vad du söker, vad du brinner för eller vad du vill uppnå står vår dörr öppen för dig. Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen. Gruppchef fastighetsservice Västervik Du kommer att vara ansvarig för kundkontakt och arbetsledningen av olika grupper samt att du blir leveranschefens naturliga kontaktperson. Arbetet är omväxlande och socialt. Du arbetar självständigt och du får stor frihet att på egen hand lösa de utmaningar du ställs inför i ditt arbete. Vad ska du göra? Som gruppchef på Fastighetsservice kommer du att få en chef- och ledarroll i några av skötselgrupperna som både sköter den inre och yttre fastighetsskötseln samt fastighetsreparationer.  Din roll kommer att innebära att du planerar och leder det dagliga arbetet. En annan viktig del av ditt arbete kommer att vara budget- och prognosarbete samt att säkerställa att vi når uppsatta mål inom ekonomi-, kund- och medarbetarnöjdhet. Vidare kommer du att ansvara för uppföljning av verksamheten, både mot kund och internt. Du kommer också att arbeta med boende- och styrelsekontakter. I din roll som chef och ledare kommer du att ha ansvar för att inspirera och skapa engagemang hos medarbetarna samt ge dem förutsättningar för deras utveckling. Du kommer också att ha ett arbetsmiljöansvar. Vem är du? Vi söker dig som har mångårig erfarenhet av fastighetsservice. Vi lägger stor vikt vid att ta hand om våra medarbetare och våra kunder och du har en god förmåga att leda andra människor Det är viktigt att du är social och har förmåga att skapa en öppen och förtroendefull dialog, både internt och externt. Samtidigt är du en drivande och tydlig ledare som vill jobba på ett affärsmässigt sätt. Vidare ser vi att det är viktigt att du som ledare är medveten om dina styrkor och svagheter och förstå hur ditt beteende påverkar andra.. Du har stark administrativ kompetens med god datorvana och kan uttrycka dig väl i såväl tal som skrift. Du har en utbildning på minst gymnasienivå. Tjänsten kräver B-körkort och egen bil. Kontakt och ansökan Din ansökan skickar du till oss via www.riksbyggen.se under Jobb & Karriär/Sök jobb senast den 2024-05-15. Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så ansök redan idag! Vid frågor om tjänsten kontakta leveranschef Roland Bergström, [email protected] Vi arbetar nära våra kunder och vi ser gärna att du i ditt jobb hos oss blir ledamot i någon av våra bostadsrättsföreningar. Är du nyfiken på hur det är hos oss? Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor. Vi arbetar nära våra kunder och vi ser gärna att du i ditt jobb hos oss blir ledamot i någon av våra bostadsrättsföreningar. Är du nyfiken på hur det är hos oss? Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

18 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Arbetsledare fastighetsskötsel

Vi söker nu en arbetsledare med erfarenhet inom trädgård- och parkförvaltning till vårt kontor i Sundsvall. Som arbetsledare hos oss på Höga Kusten Skog & Fastighet kommer du att arbeta en stor del administrativt, självständigt och tillsammans med dina kollegor. De huvudsakliga administrativa arbetsuppgifterna är att följa upp tidrapportering, hantera arbetsordrar, attestera fakturor, planera inköp och beställningar, medverka och stödja vid driftmöten samt upphandling. Ansvara för samordning och arbetsledning av personal/säsongspersonal och underentreprenörer. Du kommer även att vara en viktig länk mellan arbetsgrupp och produktionschef. I arbetsuppgifterna ingår att genomföra rondering och uppföljning för att kvalitetssäkra att utfört arbete håller hög kvalité och utförs enligt kundens krav. Det innefattar förståelse för kontraktshandlingar och skötselplaner. Du kommer att utföra tillsyn och skötsel av inre fastighetsskötsel och grönområden/utemiljö, snöröjning och halkbekämpning. Du ansvar för löpande kontakt med hyresgäster, kunder och entreprenörer etc. Vem söker vi? Vi söker dig som har några års erfarenhet av arbetsledning inom fastighetsförvaltning och/eller trädgårdsarbete. Meriterande är: kunskaper inom fastighetsförvaltning utbildad trädgårdsingenjör eller trädgårdsmästare, kvalificerad eller med relevant utbildning inom området, tidigare erfarenhet av trädgårdsarbete. BE kort, motorsågskörkort, heta arbeten, ledarskapsutbildning, hjullastarvana. Du har god kommunikationsförmåga och är serviceinriktad med ett bra bemötande mot hyresgäster, kunder och medarbetare. Som person är du bra på att planera och strukturera men även prioritera ditt arbete när förutsättningar eller situationer förändras. Du har god administrativ förmåga och är van vid att arbeta i olika fastighetssystem. Då dator är ett naturligt inslag i arbetet ser vi att du har god datorvana, där du ser digitaliseringen som en utvecklings- och förbättringsmöjlighet i ditt arbete. Om anställningen: Lön Lönetyp: Fast månads-, vecko- eller timlön Anställningsvillkor Heltid Provanställning/Tillsvidare Krav B-körkort Erfarenhet inom fastighets eller grönyteskötsel med personalansvar. Du uttrycker dig väl på svenska både i tal och skrift. Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning, tillträde snarast eller efter överenskommelse. Frågor och ansökan Välkommen in med din ansökan senast 2024-05-11. Ansökningar lämnas endast digitalt via vårat rekryteringsformulär. Urval och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma bli tillsatt innan sista ansökningsdagen.

17 april 2024
Sista ansökan:
4 oktober 2024
Facility Manager

Facility Manager The Facility Manager will be at the heart of what makes NOVO Energy tick. This is a key position where you will be responsible over all facility maintenance activities for our brand new factory in Torslanda. Come make a difference together with us! We are building a state-of-the-art Gigafactory that will be one of the largest cell production facilities in Europe. We are now looking for a Facility Manager to join our Facility & EPC team! Volvo Cars is one of the most well-known and respected car brands in the world. Northvolt is a leading supplier of sustainable, high-quality battery cells and systems, dedicated to delivering the world’s greenest lithium-ion battery. Together, we have formed a joint venture, NOVO Energy, to power the next generation of pure electric Volvo and Polestar cars. What you will do As a Facility Manager at Novo, you will play a critical role in developing and executing maintenance strategies for our facility area, ensuring reliability, cost-effectiveness, and safety. You will join the team during design and construction installations with responsibilities of providing inputs from Facility Maintenance perspective to influence design decisions. You will manage the Site Logisgic, Facility Commissioning and Facility Engineering team for proper handover of areas and utility systems. You will be responsible for implementing and enforcing health and safety policies, recruiting and developing a world-class maintenance team, and setting strategies for internal maintenance and outsourcing. Additionally, you will oversee preventive and reactive maintenance, control facility activities, manage budgets, and drive continuous improvement initiatives. Your responsibilitie s will include: - Manage Facility Engineers, Commissioning, and Site Logistic responsibilities during the design and construction installation phase. - Develop and implement processes for proper transition of areas and utility/process systems from the construction team to facility operations - Review and advise on the CMMS system and take lead in the development and implementation of such system - Provide proper inputs into the material handling requirements from a Facility Maintenance standpoint. - Develop and execute maintenance strategies for facility maintenance, focusing on availability and cost-effectiveness. - Supervise all facilities staff and external contractors, ensuring high-quality work and adherence to safety standards. - Create and execute plans for preventive and reactive maintenance to ensure optimal facility operation. - Review utilities consumption and strive to minimise operating costs. Skills & Requirements The person we are looking for is driven, caring and structured. You thrive by leading others and work towards common goals. You are used to a high paced work environment and got good time management skills. Qualities that we cherish are flexibility, sense of quality, friendliness, motivation to take on new challenges, grit and a sense of humour. We believe that you have: - BSc or MSc in Mechanical or Electrical Engineering or equivalent University degree with good understanding of basic financial principles - Proven leadership in large manufacturing organizations (50+ people) - Minimum 6 years’ of experience of similar role with management and manufacturing - An example driven management of the shop floor. Resolute 5S - Capacity to move from strategic level to problem solving leader - Solid understanding of budgeting and statistical data analysis Volvo Cars is one of the most well-known and respected car brands in the world. Northvolt is a leading supplier of sustainable, high-quality battery cells and systems, dedicated to delivering the world’s greenest lithium-ion battery. Together, we have formed a joint venture, NOVO Energy, to power the next generation of pure electric Volvo and Polestar cars. Our Gigafactory in Gothenburg will be one of the largest cell production facilities in Europe, with a potential annual cell production capacity of up to 50 gigawatt hours (GWh) - thereby enabling a supply of batteries for approximately half a million Volvo and Polestar cars per year. Our state-of-the-art R&D facility will gather leading expertise from all over the world, to create the next generation battery cells. You can read more about this joint venture in these press releases, here and here.

15 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Gruppchef fastighetsservice

Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Som arbetsgivare erbjuder vi möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Oavsett vad du söker, vad du brinner för eller vad du vill uppnå står vår dörr öppen för dig. Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen. Gruppchef fastighetsservice Karlstad Du kommer att vara ansvarig för kundkontakt och arbetsledningen av olika grupper samt att du blir leveranschefens naturliga kontaktperson. Arbetet är omväxlande och socialt. Du arbetar självständigt och du får stor frihet att på egen hand lösa de utmaningar du ställs inför i ditt arbete. Vad ska du göra? Som gruppchef på Fastighetsservice kommer du att ha en chef- och ledarroll samt personalansvar i en grupp som både sköter den inre och yttre fastighetsskötseln samt fastighetsreparationer. I tjänsten ingår även ansvar för beredskapsgruppen. Din roll kommer att innebära att du planerar och leder det dagliga arbetet. En annan viktig del av ditt arbete kommer att vara budget- och prognosarbete samt att säkerställa att vi når uppsatta mål inom ekonomi-, kund- och medarbetarnöjdhet. Vidare kommer du att ansvara för uppföljning av verksamheten, både mot kund och internt. Du kommer också att arbeta med kontakter i bostadsrättsöreningar och hos komersiella kunder. I din roll som chef och ledare kommer du att ha ansvar för att inspirera och skapa engagemang hos medarbetarna samt ge dem förutsättningar för deras utveckling. Du kommer också att ha ett arbetsmiljöansvar. Som gruppchef kommer du vara en del av ledningruppen för marknadsområdet Värmland-Örebro och samarbeta mycket med de andra gruppcheferna i området. Vem är du? Vi söker dig som har mångårig erfarenhet av fastighetsservice. Vi lägger stor vikt vid att ta hand om våra medarbetare och våra kunder och du har en god förmåga att leda andra människor Det är viktigt att du är social och har förmåga att skapa en öppen och förtroendefull dialog, både internt och externt. Samtidigt är du en drivande och tydlig ledare som vill jobba på ett affärsmässigt sätt. Vidare ser vi att det är viktigt att du som ledare är medveten om dina styrkor och svagheter och förstå hur ditt beteende påverkar andra. Du har stark administrativ kompetens med god datorvana och kan uttrycka dig väl i såväl tal som skrift. Du har en utbildning på minst gymnasienivå. Tjänsten kräver B-körkort och tillgång till egen bil. Kontakt och ansökan Din ansökan skickar du till oss via www.riksbyggen.se under Jobb & Karriär/Sök jobb senast den 2024-05-12. Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så ansök redan idag! Vid frågor om tjänsten kontakta leveranschef Martin Karlsson, [email protected] Vi arbetar nära våra kunder och vi ser gärna att du i ditt jobb hos oss blir ledamot i någon av våra bostadsrättsföreningar. Är du nyfiken på hur det är hos oss? Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor. Vi arbetar nära våra kunder och vi ser gärna att du i ditt jobb hos oss blir ledamot i någon av våra bostadsrättsföreningar. Är du nyfiken på hur det är hos oss? Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

15 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Vikarierande Driftchef ISS Borlänge

Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad? Till vår verksamhet i Borlänge vi på ISS en serviceinriktad och engagerad driftchef som vill utveckla människor och kundernas verksamhet. Vi erbjuder dig en utmanande roll i ett bolag och bransch under ständig utveckling! Om rollen Som driftchef har du ekonomiskt ansvar och personalansvar för ditt driftområde. Vår leverans innefattar ett brett utbud av ISS servicetjänster som exempelvis lokalvård, reception och vaktmästeri. I rollen som driftchef ansvarar du vidare för de lokala kundrelationerna och att arbetet bedrivs i enlighet med gällande kundavtal. I samarbete med kund strävar du efter ständiga förbättringar och utveckling av ISS leverans. Här har du stora möjligheter att lyfta leveransen från att vara bra till att bli en av ISS bästa siter! För oss på ISS är ledarskap viktigt. Genom ditt goda ledarskap förväntas du skapa förutsättningar för dina medarbetare att kunna utvecklas och prestera. Som driftchef har du direktansvar för ca 30 medarbetare. Du leder verksamheten mot uppsatta mål i nära samarbete med kunden, medarbetare och närmaste chef. Du ansvarar för att verksamheten är optimalt dimensionerad och bemannad. Dessutom är du inte rädd för att själv kliva in i den dagliga driften för att stötta dina medarbetare när så behövs. Att arbetet bedrivs i överensstämmelse med lagar och övriga avtal samt ISS policys och värderingar är en självklarhet för dig. Placeringsort är Borlänge med omnejd. Det ingår kortare resor i arbetet. Du kommer arbeta tillsammans i ett team med övriga driftchefer för att utveckla regionen. Tjänsten är ett vikariat med start så snart som möjligt, då befintlig medarbetare testar på nya utmaningar inom ISS. Vikariatet är inledningsvis ett år, men möjlighet till förlängning. Vi erbjuder Du kommer att arbeta nära kompetenta medarbetare som du får stort utbyte av, då vi värnar om att hjälpa och utveckla varandra. ISS storlek och breda tjänsteutbud bidrar till att det finns goda utvecklingsmöjligheter såväl nationellt som globalt. Vårt fokus ligger i att ta hand om och utveckla våra medarbetare, för vi tror på att ”People make places”. ISS erbjuder bland annat utbildningar och talangprogram – allt för att du ska engageras och utvecklas på jobbet. Vi värderar mångfald och inkludering högt. Hos ISS är alla människor lika mycket värda och har samma rättigheter och möjligheter. Våra medarbetare speglar samhällets mångfald, vilket både är en konkurrensfördel och en tillgång i vårt långsiktiga hållbara arbete. Vår inkluderande företagskultur stärker våra medarbetare, gör oss mer kreativa och produktiva samt skapar en attraktivare arbetsplats. ISS värderingar, som är fundamentala i hur vi arbetar, är kvalitet, ansvar, ärlighet, entreprenörskap och gemenskap. Därför är det viktigt att du känner att du står för ett arbetssätt och ett förhållningssätt som är i enlighet med dessa Vem söker vi? Vi söker dig som är en driven och kommunikativ ledare med förmåga att motivera din omgivning till att leverera resultat vilka överträffar uppsatta mål. För att lyckas i rollen behöver du ha en vilja och förmåga att skapa nya affärer. Du är självgående och drivs av att ständigt vidareutveckla och strukturera befintlig verksamhet, samtidigt som du värdesätter effektiva processer, hög kvalitet och kundnöjdhet. Framförallt delar du också vår passion för att leverera service till ISS kunder! Då arbetet innebär många personliga kontakter både inom och utanför organisationen krävs en god samarbetsförmåga samt ett intresse för människor. Du har vidare en god förmåga att skapa förtroende och utveckla långsiktiga relationer. Du har gymnasieutbildning och erfarenhet av ledarskap, ekonomi, personal och kundrelationer. Du har med fördel erfarenhet från en personalintensiv servicebransch och kommunicerar mycket väl på svenska i både tal och skrift samt pratar engelska väl. Du har även goda kunskaper inom Microsoft Office och andra vanligt förekommande IT-miljöer. Körkort är ett krav för tjänsten. Tidigare erfarenhet av lokalvård, catering och övriga tjänster inom Facility Management är meriterande. Då delar av verksamheten omfattas av säkerhetsklassning, förutsätter tjänsten godkänd säkerhetsprövning. Din ansökan Vi hoppas att vi väckt ditt intresse! Vi ser fram emot din ansökan, dock senast 6 april. Vi har en pågående rekryteringsprocess och vill anställa så snart som möjligt, med hänsyn till eventuell uppsägningstid. I din ansökan bifogar du CV, vi önskar ej personliga brev. Pga. GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via mail. Vi rekryterar kompetensbaserat vilket innebär att processen innehåller tester, intervjuer och referenser. Bakgrundskontroller och säkerhetsprövningar kan komma att genomföras vid kundbehov. Vid eventuella frågor om processen, kontakta Regionchef Mikael Åhrberg; [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

10 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Driftchef fastighet

Bärkehus AB är ett allmännyttigt bostadsbolag i Smedjebackens kommun som förvaltar lägenheter, lokaler och driftar kommunens fastigheter och parkmarker. Bärkehus vision är att ha en attraktiv och hållbar boendemiljö där alla trivs och medarbetarna utvecklas. Chefer i Smedjebackens kommun har en avgörande roll i förverkligandet av kommunens vision om att vara en kommun med engagemang, trygghet och framtidstro. I Bärkehus har vi tillit till våra medarbetare och uppmuntrar en öppen dialog. Vår nuvarande Driftchef fastighet går över till att jobba mer operativt och fokusera på vårt nya fastighetssystem samt energioptimering, så vi söker nu hans efterträdare. Vi erbjuder Dig ett omväxlande och utvecklande arbete I rollen som Driftchef fastighet kommer du leda och fördela arbetet inom inre fastighetsskötsel, bostadssocial samordning, uthyrning och reception. Totalt innebär det i dagsläget 12 medarbetare, varav en arbetsledare för fastighetsskötarna. Du rapporterar till fastighetschefen. Tillsammans med övriga driftchefer ansvarar du för att resurser används på ett effektivt sätt, att verksamheten utvecklas och att synergier skapas. I arbetet ingår kontakt med hyresgäster, kommunala förvaltningar och entreprenörer och därför är samordning och koordinering två viktiga arbetsuppgifter. Som Driftchef förväntas du arbeta för att skapa förutsättningar för engagemang och delaktighet tillsammans med dina medarbetare. Du har resultatansvar och säkerställer att gällande lagar, avtal och riktlinjer i verksamheten följs. Du ingår i ledningsgruppen för Bärkehus AB samt den gemensamma ledningsgruppen med våra systerbolag Smedjebacken Energi AB och Smedjebacken Energi Nät AB. Vi är ett sammansvetsat gäng som samarbetar över bolagsgränserna för att tillsammans nå bästa möjliga koncernnytta. Hos oss får du förtroendearbetstid och friskvårdsbidrag. Från och med året du fyller 40 får du även generös semester. Vem är Du? För att lyckas i rollen som Driftchef krävs att du har driv, förmåga att ställa om och få verksamheten att leverera de resultat som förväntas. Du är en glad och tydlig ledare med engagemang och förståelse för uppdraget. Du kan skapa hållbara relationer internt och externt så att hög grad av service och samarbete uppnås. Du har en gedigen bakgrund som ledare inom fastighetsbranschen och är trygg och erfaren i de utmaningar och utvecklingsbehov branschen befinner sig i. Som person är du lyhörd, prestigelös och vågar be om hjälp för att dra nytta av all den kunskap som finns i organisationen. Krav Relevant utbildning eller motsvarande yrkeserfarenhet inom området. Tidigare ledarerfarenhet, minst 3-5 år. Erfarenhet av LOU. Goda kunskaper i Officepaketet och ser IT-system som självklara arbetsredskap. Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, kommunikation och informationssäkerhet. Behärska svenska i tal och skrift. B-körkort. Meriterande Högskoleutbildning inom relevant område. Chefserfarenhet från allmännyttigt bostadsbolag. Erfarenhet av systematiskt brandskyddsarbete. Erfarenhet av systematiskt arbetsmiljöarbete. Erfarenhet av fastighetssystemet Momentum. Anställningen Heltid. Tillsvidare. Förtroendearbetstid. Tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Frågor gällande tjänsten besvaras av Fastighetschef Erik Hägerman, 0240-66 88 07. Frågor gällande rekryteringsprocessen besvaras av Verksamhetsstöd/HR Veronica Lundberg, 0240-66 88 12 Ansökan Urval sker löpande så ansök redan idag. Välkommen med din ansökan senast den 2024-05-09.

9 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Driftchef - Övriga fastigheter

Fortifikationsverket söker en driftchef till driftdistriktet Övriga fastigheter där vi arbetar med tillsyn och skötsel i våra fastigheter. Som driftchef kommer du ingå i och leda gruppen med drifttekniker. Vill du vara en del av vår tillväxt är du välkommen med din ansökan!  Vi är en av Sveriges största fastighetsägare och experter inom fortifikation, det vill säga skydds- och anläggningsteknik. Vårt huvuduppdrag är att bidra till ökad försvarsförmåga för ett tryggt och fritt Sverige. Din vardag – stärka Sveriges försvarsförmåga Region Östs verksamhet utförs i Stockholm och Gotlands län och denna tjänst finns i driftdistrikt Övriga fastigheter med placeringsort Lovön. Som driftchef ansvarar du för distriktets samlade driftuppdrag, allt ifrån planering och budgetering till genomförande och uppföljning. Du har personalansvar för medarbetare och beställaransvar för upphandling och uppföljning av köpta tjänster inom avtalstecknad drift. I rollen ingår kund- och leverantörskontakter. Resor förekommer i tjänsten med anledning av att vi har verksamhet i hela landet, men främst inom regionen.  Kvalifikationer Vi söker dig som har högskole- eller gymnasieutbildning inom område vi bedömer relevant för tjänsten alternativt har du annan utbildning vi bedömer likvärdig. Du har erfarenhet från arbetsledning inom drift- eller fastighetsteknik. Goda datakunskaper i IT-stödsystem och en hög administrativ förmåga är en förutsättning för att trivas i rollen. Du kommunicerar och uttrycker dig väl både muntligt och skriftligt på svenska Körkort klass B är ett krav. Det är meriterande om du har arbetat som chef med personalansvar, erfarenhet av budget- och prognosarbete, samt kunskap och erfarenhet av utomhusmiljöer, driftplanering och energioptimering. Har du utbildning i ledarskap, LOU eller entreprenadjuridik är det till din fördel, det är även kunskap och yrkeserfarenhet inom militärt område eller arbete i skyddsobjekt.  Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Som driftchef på Fortifikationsverket skapar du förutsättningar för dina medarbetare, därför behöver vi dig som är strukturerad, analytisk, lösningsorienterad samt har en hög säkerhetsmedvetenhet. Du har lätt för att skapa goda relationer och agerar professionellt i din vardag då du har god samarbets- och kommunikationsförmåga. Att ha goda ledaregenskaper, sätta sig in i andras situation, lyssna, förstå och visa hänsyn kommer naturligt för dig likväl som att du är trygg i dig själv. Vad erbjuder vi dig? Tillsammans med ca 1100 kollegor på Fortifikationsverket runt om i landet jobbar du med ett unikt fastighetsbestånd för att stärka totalförsvaret i Sverige. Vi är stolta över det samhällsviktiga uppdrag vi har där vi bygger, förvaltar, driftar och utvecklar avancerad teknologi i samhällsviktiga byggnader. Våra arbetsuppgifter är omväxlande, spännande och utmanande och kräver sin kompetens. Vi arbetar enligt den statliga värdegrunden och dess principer och vi eftersträvar jämn könsfördelning. Lika rättigheter och möjligheter är viktigt för oss. Här får du goda möjligheter till kompetensutveckling och ta del av bra förmåner. Vi jobbar också för att du ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid.  Tjänsten är en tillsvidareanställning med placeringsort Lovön. Svenskt medborgarskap är ett krav, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter, har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringsspecialist som finns namngiven så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Som tillsvidareanställd kommer du att krigsplaceras utifrån totalförsvarets behov. Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast 1 maj 2024. Vi vill ha dina ansökningshandlingar på svenska. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör.  Frågor kring tjänsten? Välkommen att kontakta fastighetschef Peter Lindmark 010-44 45 129 eller rekryteringsspecialist Jenny Bolinder 010-44 44 913. Det går även bra att kontakta våra fackliga representanter: Eric Bergman, Ledarna, Tommy Eriksson, SEKO, Karin Alm, SACO, de nås via vår växel, tfn 010-44 44 000. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

8 april 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
Gruppchef fastighetsservice

Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Som arbetsgivare erbjuder vi möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Oavsett vad du söker, vad du brinner för eller vad du vill uppnå står vår dörr öppen för dig. Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen. Du kommer att ansvara för arbetsledningen i en av våra två grupper inom fastighetsservice hos marknadsområde Umeå. Du kommer utgå ifrån kontoret i Umeå. Tillsammans med dina närmaste medarbetare och gruppchefskollegor, är du med och utvecklar marknadsområde Umeå inom fastighetsservice. Som gruppchef rapporterar du till leveranschef. Arbetet är omväxlande och socialt. Du arbetar självständigt och du får stor frihet att på egen hand lösa de utmaningar du ställs inför i ditt arbete. Gruppen består av 11 ordinarie medarbetare, under säsong (sommar/vinter) ansvarar du även för säsongsanställda. Hos oss gör du skillnad Som gruppchef kommer du att få en chef- och ledarroll i en grupp som sköter både den inre och yttre fastighetsskötseln och fastighetsreparationer. Kunderna består av bostadsrättsföreningar samt kommersiella fastighetsägare. Du hjälper dina medarbetare att planera sitt arbete, tillsätter rätt resurser och säkerställer att våra tjänster utförs enligt avtal och med hög kvalitet. Du är ansvarig för arbetsmiljön och kommer vara intäkt och kostnadsansvarig för din grupp med tillhörande arbetsuppgifter. Arbetet innebär en större del administrativt arbete så som att göra beställningar, fakturera, dokumentera avtalsleverans, schemaläggning och planering. Du måste också vara beredd på att jobba i leveransen om så behövs. Som anställd på Riksbyggen förväntas du också vara ledamot i någon/några bostadsrättsföreningar, för ledamotsuppdrag så utgår ett ansvarsarvode. Du bidrar med din kompetens och ditt engagemang Du har akademisk utbildning från högskola/universitet alternativt många års arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig. Tidigare erfarenhet från fastighetsbranschen är meriterande. Vi söker dig som är intresserad av både medarbetare och kunder och som har förmåga att se och möta våra kunders behov samt utveckla och stötta våra medarbetare. Vi lägger stor vikt vid att ta hand om våra medarbetare och att våra kunder upplever oss som professionella i vår leverans. Det är viktigt att du är social och har förmåga att skapa en öppen och förtroendefull dialog både internt och externt. Du är en drivande och tydlig ledare som jobbar på ett affärsmässigt sätt. Du är modig, lyhörd, nytänkande och har ett ekonomiskt sinne. Du är positiv till förbättring och har en hög förmåga att hålla dig uppdaterad inom branschen.  Du har dokumenterad erfarenhet av budgetansvar sedan tidigare och erfarenhet av att driva en grupp med tydligt kundfokus. Du är duktig på att skapa lagkänsla och kan fatta beslut tillsammans med andra men också på egen hand. Vidare ser vi att det är viktigt att du som ledare är medveten om dina styrkor och svagheter och förstår hur ditt beteende påverkar andra. Du har en stark administrativ kompetens med mycket god datorvana och har god förmåga att uttrycka dig väl i såväl tal som skrift. Du har ett analyserande och coachande förhållningsssätt och förmågan att kunna omsätta ord till handling. Tjänsten kräver B-körkort. Riksbyggen tillämpar provanställning. Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Ansökan Din ansökan skickar du till oss via www.riksbyggen.se under Jobba hos oss/Lediga jobb senast den 28 april 2024. Vi arbetar med löpande urval och intervjuer, så ansök redan idag! I denna rekrytering samarbetar vi med Jefferson Wells. För frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Ulrika Nilsson på telefon: 070-605 23 23 eller email: [email protected] Vid frågor om tjänsten kan du även kontakta Laila Karlsson, [email protected], leveranschef Fastighetservice Fackliga representanter:  Johanna Joss, Fastighets, 090 15 96 58 Viktoria Nätterlund, Unionen, 090 15 96 21 Vi arbetar nära våra kunder och vi ser gärna att du i ditt jobb hos oss blir ledamot i någon av våra bostadsrättsföreningar. Är du nyfiken på hur det är hos oss? Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

5 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Fastighetsskötare på First Camp Råå Vallar och Röstånga

Utanför Helsingborg ligger familjefavoriten First Camp Råå Vallar-Helsingborg. Med perfekt läge vid vattnet och utsikt över Ven hittar du en arbetsplats där gemenskap och glädje sprider sig bland både campinggäster och kollegorna i receptionen, butiken och städet. Beskrivning Vi vill bli världens ledande campingkedja genom att fokusera på innovation, hållbarhet och datadrivna gästinsikter. Därför vill vi att alla våra anställda ska drivas av att skapa mervärde, inte bara för våra gäster men även för varandra. Några som har ett stort ansvar för att skapa mervärde och en bra upplevelse på destinationerna är våra Fastighetsskötare - och här vill vi nu fylla på med en ny kollega. Arbetsuppgifter Som Fastighetsskötare arbetar du hands on med allt det löpande underhållet och skötseln på 2 av våra destinationer vilket innefattar gräsklippning, enklare reparationer, städning och dylikt. Ditt ansvar täcker byggnader, tomt, lekplatser, poolområde och fordon. Det inkluderar även de arbetsredskap och maskiner som krävs för att sköta underhållet. Förutom det operativa ansvaret har du även i ansvar för att det finns rutinlistor för vaktmästeriet, se till att det finns uppdaterade checklistor och manualer för underhållet samt för att samarbeta med fastighetsavdelningen för att planera och utföra fastighetsutvecklingsprojekt. Under sommaren är du arbetsledare för vaktmästarna på destinationerna. I linje med att skapa mervärde för varandra och våra kunder, ska alla som arbetar på destinationerna kunna hugga i där det behövs, vilket innebär att du som Fastighetsskötare även kommer att arbeta med reception och städ på destinationerna. Det ingår ett delat ansvar för beredskap i tjänsten samt arbete på kvällar och helger.   Kvalifikationer För att passa in i rollen som Fastighetsskötare har du ett stort intresse och nyfikenhet för teknik och övergripande underhåll. Du är duktig på att kommunicera, du samarbetar bra med andra och har förmågan att ta ett övergripande ansvar där du planerar och strukturerar arbetet för dig och andra. Du behöver även känna dig bekväm med att hantera gästförfrågningar, klagomål och arbeta med service.    Vi ser gärna att du har en vidareutbildning inom underhåll, teknik eller bygg, men det är inget krav. Du måste dock ha avslutad gymnasieutbildning. Arbetet kräver att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med underhåll av fastigheter och grönytor, fastighetsskötsel eller liknande uppgifter samt att du har höga grundkunskaper kring fastighetsunderhåll. Du behöver vidare ha goda allmänna IT-kunskaper och vana vid att använda olika verktyg/program för att planera och följa upp ditt arbete. Ett krav är även att du kommunicerar mycket väl i både tal och skrift på svenska och engelska. Vad erbjuder vi dig?    På First Camp rekryterar vi förmågor och utvecklar dem. Hos oss ska du få möjlighet att växa och lära dig nytt samtidigt som du har riktigt roligt. Våra gemensamma värderingar styr vår vardag och hur vi är mot varandra:   We Care:  Vi bryr oss om varandra, våra gäster och naturen  We Have Fun: Vi har kul på jobbet och har glimten i ögat både internt och med våra gäster  We Simplify:  Vi ska alltid försöka förenkla hur vi jobbar med varann och våra gäster  We Deliver Results: Allt vi gör ska ge resultat för oss, våra ägare och våra gäster  Vi vill skapa en kedja, ett ställe där man alltid känner igen sig vart i landet man än besöker oss. Det är därför viktigt för oss med samstämmighet, med tydlighet och med kollegor som vill bygga något stort tillsammans och kommer med nya idéer för att förbättra det vi redan gör så bra. Som Fastighets- och underhållsansvarig erbjuder vi dig en tjänst där du både får utnyttja ditt stora teknikintresse samtidigt som du får möjlighet att utveckla ditt ledarskap och strategiska tänk. Du kommer att ha nära till kollegor när du behöver stöd. Kollegor som gärna bjuder på både erfarenhet och goda skratt. Vi är ett starkt team och vill fortsätta växa med fler teamorienterade kollegor som vill vara med och bygga på vår framgångssaga. Känner du dig träffad?    Villkor Tjänsten är på heltid och innefattas av kollektivavtal. Lön och villkor enligt överenskommelse.  Ansökan Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan omgående. Vi arbetar kompetensbaserat i våra rekryteringar och söker aktivt efter de medarbetare som bäst matchar den kravprofil vi har satt upp för tjänsten. Som ett första steg i vår urvalsprocess kommer de personer som möter våra kvalifikationer att få genomföra två rekryteringstester där du matchas mot vår kravprofil. Mer information om detta får du vid genomförd ansökan. First Camp är Skandinaviens ledande campingkoncern med totalt 70 destinationer i Sverige, Danmark och Norge. Vi är inne i en spännande tillväxtfas och har genom organisk tillväxt och ett stort antal förvärv gått från drygt 100 MSEK i omsättning 2016 till nu över 1 000 MSEK ett normalår. Vi är ett stort team med över 1500 medarbetare som brinner för våra gästers upplevelser och som strävar mot att bygga världens ledande campingkedja.

28 mars 2024
Sista ansökan:
27 april 2024