Driftchef, fastighet

Sök bland 9 lediga jobb som Driftchef, fastighet och börja ditt nya yrkesliv idag!

Driftledare

Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad? ISS söker en positiv och engagerad ledare till vår kund Siemens Energy i Finspång. Vill du vara med och skapa förutsättningar för ett team som ska leverera service i världsklass? Då tycker vi att du ska söka vår tjänst som Driftledare/Servicemanager på ISS! Om rollen Din främsta uppgift är att leda den dagliga driften och utveckla ditt team som befinner sig ute hos vår kund Siemens. Rollen innebär ett dagligt personal och- budgetansvar för ca 25 medarbetare med bl.a. schemaläggning, uppföljning av medarbetare samt fördela arbetet i driften. Du ansvarar för att alla i personalen följer de krav vi har på kvalité, miljö och arbetsmiljö. Som Driftledare/Servicemanager arbetar du nära vår kund och hanterar deras synpunkter och önskemål samt arbetar aktivt med kvalitetsuppföljning och koordinering av underleverantörer. Vår leverans till kund innefattar ett brett utbud av ISS servicetjänster så som exempelvis lokalvård, servicecenter, reception, vaktmästeri samt tekniska drifttjänster. Tjänsten är på heltid och tillsvidareanställning med en inledande provanställning i sex månader. Exempel på arbetsuppgifter som kan ingå i din roll: • Kontinuerlig kundkontakt med fokus på att tillfredsställa kundens förväntningar • Daglig arbetsplanering och personaladministration så som rekrytering, bevilja ledigheter, attestera löneunderlag mm • Ekonomisk administration så som fakturahantering och inköpsansvar • Resultat- budgetansvar tillsammans med Driftchef/Sitemanager för Siemens Energy Vi erbjuder ISS är ett av världens största tjänsteföretag inom Facility Management, vilket ger dig många olika utvecklingsmöjligheter inom varierande områden. På ISS är våra medarbetare vår värdefullaste resurs och vi har stort fokus på utveckling där vi bland annat erbjuder olika utbildningar för medarbetarna - allt för att du ska engageras och utvecklas på jobbet. Du blir utöver en representant för ISS en viktig medarbetare för våra kunder. Vi erbjuder en varierande och spännande roll där ditt arbete kommer vara en viktig del i att nå ISS och kundens mål. Vem söker vi? Som person är du trygg, initiativtagande och professionell. Du har en god förmåga att verka i en organisation med många kontaktytor och intressenter. Du arbetar systematiskt och låter din erfarenhet och kompetens, i kombination med ditt goda omdöme, styra dig i dina beslut. Du trivs i rollen som företagsrepresentant och delar ISS vilja att leverera enligt vårt syfte ”People makes Places” samt delar våra värderingar ärlighet, entreprenörskap, ansvar, kvalitet och gemenskap. Det innebär att du har en hög servicenivå, god överblick över ditt serviceområde och jobbar proaktivt kontinuerligt hos kunden. Vi ser att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom service. Det är meriterande om du har erfarenhet av lokalvård eller andra FM-tjänster. Du har gymnasieutbildning och dokumenterad erfarenhet av personalansvar med fokus på att leda och utveckla grupper. Du behärskar både svenska och engelska väl i tal och skrift, har en god kommunikativ förmåga och finansiell förståelse. Du har även goda kunskaper inom Microsoft Office samt andra vanligt förekommande IT-miljöer. Vi ser också att du är strukturerad, flexibel och prestigelös. Din ansökan Vi hoppas att vi väckt ditt intresse! Vi ser fram emot din ansökan. Vi har en pågående rekryteringsprocess och vill anställa så snart som möjligt dvs urval sker löpande. Pga. GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via mail. Vi rekryterar kompetensbaserat vilket innebär att processen innehåller tester, intervjuer och referenser. Bakgrundskontroller och säkerhetsprövningar kan komma att genomföras vid kundbehov. Vid eventuella frågor om processen, kontakta vår Talent Acquisition Specialist Josefin, e-post: [email protected]

20 maj 2024
Sista ansökan:
20 juni 2024
First Camp Skara Sommarland söker Fastighetsskötare

Beskrivning Vi vill bli världens ledande campingkedja genom att fokusera på innovation, hållbarhet och datadrivna gästinsikter. Därför vill vi att alla våra anställda ska drivas av att skapa mervärde, inte bara för våra gäster men även för varandra. Några som har ett stort ansvar för att skapa mervärde och en bra upplevelse på destinationerna är våra Fastighetsskötare - och här vill vi nu fylla på med en ny kollega. Arbetsuppgifter Som Fastighetsskötare arbetar du hands on med allt det löpande underhållet och skötseln på destinationen vilket innefattar gräsklippning, enklare reparationer, städning och dylikt. Ditt ansvar täcker byggnader, tomt, lekplatser, och fordon. Det inkluderar även de arbetsredskap och maskiner som krävs för att sköta underhållet. Förutom det operativa ansvaret har du även i ansvar för att det finns rutinlistor för vaktmästeriet, se till att det finns uppdaterade checklistor och manualer för underhållet samt för att samarbeta med fastighetsavdelningen för att planera och utföra fastighetsutvecklingsprojekt. Under sommaren är du arbetsledare för vaktmästarna på destinationen.  I linje med att skapa mervärde för varandra och våra kunder, ska alla som arbetar på destinationerna kunna hugga i där det behövs, vilket innebär att du som Fastighetsskötare även kommer att arbeta med reception och städ på destinationen. Det ingår ett delat ansvar för beredskap i tjänsten samt arbete på kvällar och helger.   Kvalifikationer För att passa in i rollen som Fastighetsskötare har du ett stort intresse och nyfikenhet för teknik och övergripande underhåll. Du är duktig på att kommunicera, du samarbetar bra med andra och har förmågan att ta ett övergripande ansvar där du planerar och strukturerar arbetet för dig och andra. Du behöver även känna dig bekväm med att hantera gästförfrågningar, klagomål och arbeta med service.    Vi ser gärna att du har en vidareutbildning inom underhåll, teknik eller bygg, men det är inget krav. Du måste dock ha avslutad gymnasieutbildning. Arbetet kräver att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med underhåll av fastigheter och grönytor, fastighetsskötsel eller liknande uppgifter samt att du har höga grundkunskaper kring fastighetsunderhåll. Du behöver vidare ha goda allmänna IT-kunskaper och vana vid att använda olika verktyg/program för att planera och följa upp ditt arbete. Ett krav är även att du kommunicerar mycket väl i både tal och skrift på svenska och engelska. Vad erbjuder vi dig?    På First Camp rekryterar vi förmågor och utvecklar dem. Hos oss ska du få möjlighet att växa och lära dig nytt samtidigt som du har riktigt roligt. Våra gemensamma värderingar styr vår vardag och hur vi är mot varandra:   We Care:  Vi bryr oss om varandra, våra gäster och naturen  We Have Fun: Vi har kul på jobbet och har glimten i ögat både internt och med våra gäster  We Simplify:  Vi ska alltid försöka förenkla hur vi jobbar med varann och våra gäster  We Deliver Results: Allt vi gör ska ge resultat för oss, våra ägare och våra gäster  Vi vill skapa en kedja, ett ställe där man alltid känner igen sig vart i landet man än besöker oss. Det är därför viktigt för oss med samstämmighet, med tydlighet och med kollegor som vill bygga något stort tillsammans och kommer med nya idéer för att förbättra det vi redan gör så bra. Som Fastighets- och underhållsansvarig erbjuder vi dig en tjänst där du både får utnyttja ditt stora teknikintresse samtidigt som du får möjlighet att utveckla ditt ledarskap och strategiska tänk. Du kommer att ha nära till kollegor när du behöver stöd. Kollegor som gärna bjuder på både erfarenhet och goda skratt. Vi är ett starkt team och vill fortsätta växa med fler teamorienterade kollegor som vill vara med och bygga på vår framgångssaga. Känner du dig träffad?    Villkor Tjänsten är på heltid och innefattas av kollektivavtal. Lön och villkor enligt överenskommelse.  Ansökan Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan omgående. Vi arbetar kompetensbaserat i våra rekryteringar och söker aktivt efter de medarbetare som bäst matchar den kravprofil vi har satt upp för tjänsten. Som ett första steg i vår urvalsprocess kommer de personer som möter våra kvalifikationer att få genomföra två rekryteringstester där du matchas mot vår kravprofil. Mer information om detta får du vid genomförd ansökan. First Camp är Skandinaviens ledande campingkoncern med totalt 70 destinationer i Sverige, Danmark och Norge. Vi är inne i en spännande tillväxtfas och har genom organisk tillväxt och ett stort antal förvärv gått från drygt 100 MSEK i omsättning 2016 till nu över 1 000 MSEK ett normalår. Vi är ett stort team med över 1500 medarbetare som brinner för våra gästers upplevelser och som strävar mot att bygga världens ledande campingkedja.

5 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Soft sites manager

Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad? Till vår verksamhet inom banksektorn i Stockholm, Göteborg och Malmö söker vi på ISS en serviceinriktad och engagerad Soft sites manager som vill utveckla människor och kundernas verksamhet. Vi erbjuder dig en utmanande roll i ett bolag och bransch under ständig utveckling! Om rollen Som Soft sites manager har du ekonomiskt ansvar och personalansvar för 6 underställda chefer som kommer att rapportera direkt till dig. Din placeringsort kommer vara på kundens kontor i Stockholm city men du kommer även att ha personal placerad på ytterligare ett större kontor i Stockholm samt Göteborg och Malmö. Vår leverans till kunden innefattar ett brett utbud av ISS servicetjänster som exempelvis lokalvård, reception, restaurang och vaktmästeri. Det är ett globalt kontrakt vilket betyder att du kommer ha ett nära samarbete med kollegor i liknande roll i länderna Norge, Danmark och Finland. I rollen som Soft sites manager ansvarar du vidare för de lokala kundrelationerna och att arbetet bedrivs i enlighet med gällande kundavtal. I samarbete med kund strävar du efter ständiga förbättringar och utveckling av ISS leverans. Här har du stora möjligheter att lyfta leveransen från att vara bra till att bli en av ISS bästa siter! För oss på ISS är ledarskap viktigt. Genom ditt goda ledarskap förväntas du skapa förutsättningar för dina medarbetare att kunna utvecklas och prestera. Du leder verksamheten mot uppsatta mål i nära samarbete med kunden, medarbetare och närmaste chef. Tjänsten är på heltid och tillsvidareanställning med start så snart som möjligt, samt med en inledande provanställning i sex månader. Vi erbjuder Du kommer att arbeta nära kompetenta medarbetare som du får stort utbyte av, då vi värnar om att hjälpa och utveckla varandra. ISS storlek och breda tjänsteutbud bidrar till att det finns goda utvecklingsmöjligheter såväl nationellt som globalt. Vårt fokus ligger i att ta hand om och utveckla våra medarbetare, för vi tror på att ”People make places”. ISS erbjuder bland annat utbildningar och talangprogram – allt för att du ska engageras och utvecklas på jobbet. Vi värderar mångfald och inkludering högt. Hos ISS är alla människor lika mycket värda och har samma rättigheter och möjligheter. Våra medarbetare speglar samhällets mångfald, vilket både är en konkurrensfördel och en tillgång i vårt långsiktiga hållbara arbete. Vår inkluderande företagskultur stärker våra medarbetare, gör oss mer kreativa och produktiva samt skapar en attraktivare arbetsplats. Vem söker vi? Vi söker dig som är en driven och kommunikativ ledare med förmåga att motivera din omgivning till att leverera resultat vilka överträffar uppsatta mål. För att lyckas i rollen behöver du ha en vilja och förmåga att skapa nya affärer. Du är självgående och drivs av att ständigt vidareutveckla och strukturera befintlig verksamhet, samtidigt som du värdesätter effektiva processer, hög kvalitet och kundnöjdhet. Framförallt delar du också vår passion för att leverera högkvalitativ service till ISS kunder! Då arbetet innebär många personliga kontakter både inom och utanför organisationen krävs en god samarbetsförmåga samt ett intresse för människor. Du har vidare en god förmåga att skapa förtroende och utveckla långsiktiga relationer. Du har gymnasieutbildning och eftergymnasial utbildning inom Facility Management eller liknande, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Vidare ser vi att du har minst 3 års erfarenhet av ledarskap, ekonomi, personal och kundrelationer. Du har med fördel erfarenhet från en personalintensiv servicebransch inom lokalvård, restaurang/catering och övriga tjänster inom Facility Management. Du kommunicerar mycket väl på svenska i både tal och skrift samt pratar engelska väl. Du har även goda kunskaper inom Microsoft Office och andra vanligt förekommande IT-miljöer. Tidigare erfarenhet av projektledning och banksektorn är starkt meriterande. Din ansökan Vi hoppas att vi väckt ditt intresse och ser fram emot din ansökan! Vi har en pågående rekryteringsprocess och vill anställa så snart som möjligt, med hänsyn till eventuell uppsägningstid. I din ansökan bifogar du ditt CV och pga. GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via mail. Vi rekryterar kompetensbaserat vilket innebär att processen innehåller tester, intervjuer och referenser. Bakgrundskontroller och säkerhetsprövningar kan komma att genomföras vid kundbehov. Vid eventuella frågor om processen, kontakta vår Talent Acquisition Specialist Josefin. Varmt välkommen med din ansökan!

2 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Fastighetsskötare på First Camp Råå Vallar

Utanför Helsingborg ligger familjefavoriten First Camp Råå Vallar-Helsingborg. Med perfekt läge vid vattnet och utsikt över Ven hittar du en arbetsplats där gemenskap och glädje sprider sig bland både campinggäster och kollegorna i receptionen, butiken och städet. Beskrivning Vi vill bli världens ledande campingkedja genom att fokusera på innovation, hållbarhet och datadrivna gästinsikter. Därför vill vi att alla våra anställda ska drivas av att skapa mervärde, inte bara för våra gäster men även för varandra. Några som har ett stort ansvar för att skapa mervärde och en bra upplevelse på destinationerna är våra Fastighetsskötare - och här vill vi nu fylla på med en ny kollega. Arbetsuppgifter Som Fastighetsskötare arbetar du hands on med allt det löpande underhållet och skötseln vår destination, Råå Vallar, vilket innefattar gräsklippning, enklare reparationer, städning och dylikt. Ditt ansvar täcker byggnader, tomt, lekplatser, poolområde och fordon. Det inkluderar även de arbetsredskap och maskiner som krävs för att sköta underhållet. Förutom det operativa ansvaret har du även i ansvar för att det finns rutinlistor för vaktmästeriet, se till att det finns uppdaterade checklistor och manualer för underhållet samt för att samarbeta med fastighetsavdelningen för att planera och utföra fastighetsutvecklingsprojekt. Under sommaren är du arbetsledare för vaktmästarna på destinationen. I linje med att skapa mervärde för varandra och våra kunder, ska alla som arbetar på destinationerna kunna hugga i där det behövs, vilket innebär att du som Fastighetsskötare även kommer att arbeta med reception och städ på destinationerna. Det ingår ett delat ansvar för beredskap i tjänsten samt arbete på kvällar och helger.   Kvalifikationer För att passa in i rollen som Fastighetsskötare har du ett stort intresse och nyfikenhet för teknik och övergripande underhåll. Du är duktig på att kommunicera, du samarbetar bra med andra och har förmågan att ta ett övergripande ansvar där du planerar och strukturerar arbetet för dig och andra. Du behöver även känna dig bekväm med att hantera gästförfrågningar, klagomål och arbeta med service.    Vi ser gärna att du har en vidareutbildning inom underhåll, teknik eller bygg, men det är inget krav. Du måste dock ha avslutad gymnasieutbildning. Arbetet kräver att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med underhåll av fastigheter och grönytor, fastighetsskötsel eller liknande uppgifter samt att du har höga grundkunskaper kring fastighetsunderhåll. Du behöver vidare ha goda allmänna IT-kunskaper och vana vid att använda olika verktyg/program för att planera och följa upp ditt arbete. Ett krav är även att du kommunicerar mycket väl i både tal och skrift på svenska och engelska. Vad erbjuder vi dig?    På First Camp rekryterar vi förmågor och utvecklar dem. Hos oss ska du få möjlighet att växa och lära dig nytt samtidigt som du har riktigt roligt. Våra gemensamma värderingar styr vår vardag och hur vi är mot varandra:   We Care:  Vi bryr oss om varandra, våra gäster och naturen  We Have Fun: Vi har kul på jobbet och har glimten i ögat både internt och med våra gäster  We Simplify:  Vi ska alltid försöka förenkla hur vi jobbar med varann och våra gäster  We Deliver Results: Allt vi gör ska ge resultat för oss, våra ägare och våra gäster  Vi vill skapa en kedja, ett ställe där man alltid känner igen sig vart i landet man än besöker oss. Det är därför viktigt för oss med samstämmighet, med tydlighet och med kollegor som vill bygga något stort tillsammans och kommer med nya idéer för att förbättra det vi redan gör så bra. Som Fastighets- och underhållsansvarig erbjuder vi dig en tjänst där du både får utnyttja ditt stora teknikintresse samtidigt som du får möjlighet att utveckla ditt ledarskap och strategiska tänk. Du kommer att ha nära till kollegor när du behöver stöd. Kollegor som gärna bjuder på både erfarenhet och goda skratt. Vi är ett starkt team och vill fortsätta växa med fler teamorienterade kollegor som vill vara med och bygga på vår framgångssaga. Känner du dig träffad?    Villkor Tjänsten är på heltid och innefattas av kollektivavtal. Lön och villkor enligt överenskommelse.  Ansökan Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan omgående. Vi arbetar kompetensbaserat i våra rekryteringar och söker aktivt efter de medarbetare som bäst matchar den kravprofil vi har satt upp för tjänsten. Som ett första steg i vår urvalsprocess kommer de personer som möter våra kvalifikationer att få genomföra två rekryteringstester där du matchas mot vår kravprofil. Mer information om detta får du vid genomförd ansökan. First Camp är Skandinaviens ledande campingkoncern med totalt 70 destinationer i Sverige, Danmark och Norge. Vi är inne i en spännande tillväxtfas och har genom organisk tillväxt och ett stort antal förvärv gått från drygt 100 MSEK i omsättning 2016 till nu över 1 000 MSEK ett normalår. Vi är ett stort team med över 1500 medarbetare som brinner för våra gästers upplevelser och som strävar mot att bygga världens ledande campingkedja.

2 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Arbetsledare fastighetsskötsel

Vi söker nu en arbetsledare med erfarenhet inom trädgård- och parkförvaltning till vårt kontor i Sundsvall. Som arbetsledare hos oss på Höga Kusten Skog & Fastighet kommer du att arbeta en stor del administrativt, självständigt och tillsammans med dina kollegor. De huvudsakliga administrativa arbetsuppgifterna är att följa upp tidrapportering, hantera arbetsordrar, attestera fakturor, planera inköp och beställningar, medverka och stödja vid driftmöten samt upphandling. Ansvara för samordning och arbetsledning av personal/säsongspersonal och underentreprenörer. Du kommer även att vara en viktig länk mellan arbetsgrupp och produktionschef. I arbetsuppgifterna ingår att genomföra rondering och uppföljning för att kvalitetssäkra att utfört arbete håller hög kvalité och utförs enligt kundens krav. Det innefattar förståelse för kontraktshandlingar och skötselplaner. Du kommer att utföra tillsyn och skötsel av inre fastighetsskötsel och grönområden/utemiljö, snöröjning och halkbekämpning. Du ansvar för löpande kontakt med hyresgäster, kunder och entreprenörer etc. Vem söker vi? Vi söker dig som har några års erfarenhet av arbetsledning inom fastighetsförvaltning och/eller trädgårdsarbete. Meriterande är: kunskaper inom fastighetsförvaltning utbildad trädgårdsingenjör eller trädgårdsmästare, kvalificerad eller med relevant utbildning inom området, tidigare erfarenhet av trädgårdsarbete. BE kort, motorsågskörkort, heta arbeten, ledarskapsutbildning, hjullastarvana. Du har god kommunikationsförmåga och är serviceinriktad med ett bra bemötande mot hyresgäster, kunder och medarbetare. Som person är du bra på att planera och strukturera men även prioritera ditt arbete när förutsättningar eller situationer förändras. Du har god administrativ förmåga och är van vid att arbeta i olika fastighetssystem. Då dator är ett naturligt inslag i arbetet ser vi att du har god datorvana, där du ser digitaliseringen som en utvecklings- och förbättringsmöjlighet i ditt arbete. Om anställningen: Lön Lönetyp: Fast månads-, vecko- eller timlön Anställningsvillkor Heltid Provanställning/Tillsvidare Krav B-körkort Erfarenhet inom fastighets eller grönyteskötsel med personalansvar. Du uttrycker dig väl på svenska både i tal och skrift. Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning, tillträde snarast eller efter överenskommelse. Frågor och ansökan Välkommen in med din ansökan senast 2024-05-11. Ansökningar lämnas endast digitalt via vårat rekryteringsformulär. Urval och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma bli tillsatt innan sista ansökningsdagen.

17 april 2024
Sista ansökan:
4 oktober 2024
Facility Manager

Facility Manager The Facility Manager will be at the heart of what makes NOVO Energy tick. This is a key position where you will be responsible over all facility maintenance activities for our brand new factory in Torslanda. Come make a difference together with us! We are building a state-of-the-art Gigafactory that will be one of the largest cell production facilities in Europe. We are now looking for a Facility Manager to join our Facility & EPC team! Volvo Cars is one of the most well-known and respected car brands in the world. Northvolt is a leading supplier of sustainable, high-quality battery cells and systems, dedicated to delivering the world’s greenest lithium-ion battery. Together, we have formed a joint venture, NOVO Energy, to power the next generation of pure electric Volvo and Polestar cars. What you will do As a Facility Manager at Novo, you will play a critical role in developing and executing maintenance strategies for our facility area, ensuring reliability, cost-effectiveness, and safety. You will join the team during design and construction installations with responsibilities of providing inputs from Facility Maintenance perspective to influence design decisions. You will manage the Site Logisgic, Facility Commissioning and Facility Engineering team for proper handover of areas and utility systems. You will be responsible for implementing and enforcing health and safety policies, recruiting and developing a world-class maintenance team, and setting strategies for internal maintenance and outsourcing. Additionally, you will oversee preventive and reactive maintenance, control facility activities, manage budgets, and drive continuous improvement initiatives. Your responsibilitie s will include: - Manage Facility Engineers, Commissioning, and Site Logistic responsibilities during the design and construction installation phase. - Develop and implement processes for proper transition of areas and utility/process systems from the construction team to facility operations - Review and advise on the CMMS system and take lead in the development and implementation of such system - Provide proper inputs into the material handling requirements from a Facility Maintenance standpoint. - Develop and execute maintenance strategies for facility maintenance, focusing on availability and cost-effectiveness. - Supervise all facilities staff and external contractors, ensuring high-quality work and adherence to safety standards. - Create and execute plans for preventive and reactive maintenance to ensure optimal facility operation. - Review utilities consumption and strive to minimise operating costs. Skills & Requirements The person we are looking for is driven, caring and structured. You thrive by leading others and work towards common goals. You are used to a high paced work environment and got good time management skills. Qualities that we cherish are flexibility, sense of quality, friendliness, motivation to take on new challenges, grit and a sense of humour. We believe that you have: - BSc or MSc in Mechanical or Electrical Engineering or equivalent University degree with good understanding of basic financial principles - Proven leadership in large manufacturing organizations (50+ people) - Minimum 6 years’ of experience of similar role with management and manufacturing - An example driven management of the shop floor. Resolute 5S - Capacity to move from strategic level to problem solving leader - Solid understanding of budgeting and statistical data analysis Volvo Cars is one of the most well-known and respected car brands in the world. Northvolt is a leading supplier of sustainable, high-quality battery cells and systems, dedicated to delivering the world’s greenest lithium-ion battery. Together, we have formed a joint venture, NOVO Energy, to power the next generation of pure electric Volvo and Polestar cars. Our Gigafactory in Gothenburg will be one of the largest cell production facilities in Europe, with a potential annual cell production capacity of up to 50 gigawatt hours (GWh) - thereby enabling a supply of batteries for approximately half a million Volvo and Polestar cars per year. Our state-of-the-art R&D facility will gather leading expertise from all over the world, to create the next generation battery cells. You can read more about this joint venture in these press releases, here and here.

15 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Facility Manager inom Teknisk Drift, Octapharma

Din nya tjänst:Hjärtligt välkommen att söka tjänsten som Projektledare för Site-stop, Technical Unit hos Octapharma. Octapharma är ett bioteknologiskt läkemedelsföretag med storskalig tillverkning på nordvästra Kungsholmen - med vision att förbättra människors hälsa och liv. Du kommer att tillhöra avdelningen Tecnical Unit som är organiserat i avdelningarna Engineering, Service & Underhåll, Teknisk Drift, Automation och Mätteknik. Technical Unit består av 85 personer och du rapporterar till Avdelningschefen för Teknisk Drift. Som Facility Manager inom Teknisk Drift kommer du att: förvalta fastigheten och fastighetstekniska system genom hela deras livscykel. Vilket betyder att du deltar i kravställande, upphandling och idrifttagande, ansvarar för förvaltning, underhåll och avveckling/utrangering av utrustning. agera beställarrepresentant mot ramavtalsentreprenörer ansvara för uppföljning och kontroll av hyresavtal inom verksamhetsområdet ansvara för underhållsplanering vara kontaktperson för skadedjursfrågor arbetsleda entreprenörer hålla i mindre underhållsprojekt samt deltaga som kravställare i projekt. Arbeta med ekonomisk uppföljning samt budgetarbete ansvara för att utredningar efter att exempelvis tillbud genomförs och att åtgärder vidtas. Vara ansvarig för dokumentation och ritningar inom verksamhetsområdet. Octapharma investerar kontinuerligt i siten, vilket medför modernisering och expansion. Vill du kombinera möjligheterna, som ett globalt företag ger, med fördelarna som ett familjeföretag har? Då tycker vi att du ska söka denna tjänst! Vad är det bästa med att jobba hos Octapharma? Du bidrar till att rädda liv - Varje dag är meningsfull då vi tillverkar livräddande läkemedel Förmåner – Bonusprogram, förmånsportal med förmånliga deals och erbjudanden samt naprapat på arbetsplatsen med flera. Familjära värderingar - Långsiktigt perspektiv gällande personal och relationer Bistro bryggeriet – Varje dag serveras hemlagad mat och vi har ett eget bageri/kafé Kompetensutveckling - Vi erbjuder bland annat flertalet olika medarbetar- och ledarskapsutbildningar, både interna och externa, trainee-program samt digitala lösningar Vänligen läs mer om vår kund och om Technical Unit på Octapharmas hemsida. Din bakgrundVi tror att du är ingenjörsutbildad eller har annan motsvarande utbildning och har arbetat minst fem år inom relevant verksamhet. För tjänsten krävs att du har bred kunskap och erfarenhet kring teknisk fastighetsförvaltning och erfarenhet av att arbeta i underhållssystem. Vidare har du goda kunskaper i MS Office-paket och gärna erfarenhet av arbete enligt GMP.Du som personFör att trivas i rollen som Facility Mananger är du resultatorienterad och strukturerad. Du har en god problemlösningsförmåga med förmåga att kunna se både detaljerna men även kunna använda ett helikopterperspektiv. Du är du service- och lösningsorienterad, flexibel och har förmågan att ta snabba beslut. Vidare har du ett utåtriktat och kommunikativt arbetssätt och trivs när du får nätverka och skapa goda relationer Din ansökanThalamus är en stolt rekryteringspartner till Octapharma för denna tjänst. Har du frågor ber vi dig ringa till Camilla Molander 08-120 88 788 eller Christer Johansson, 08-120 88 744. Du söker tjänsten via vår hemsida eller annons. Sista ansökningsdag är 2024-04-21 men tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Ala kandidater som går vidare i rekryteringsprocessen kommer att få genomföra arbetspsykologiska tester, en bakgrundskontroll samt drogtest. Fackliga kontaktpersonerUnionen, Zahra Kafash-Hoshyar, 08-566 433 13 Akademikerföreningen, Ann-Charlotte Hinz, 08-566 431 35 Din nya arbetsgivareVi är ett familjeägt globalt läkemedelsbolag med passion att hitta nya lösningar som förbättrar människors hälsa och liv. Octapharma är det största privatägda och fristående företaget i världen inom plasmafraktionering. Våra läkemedel består av högkvalitativa humana proteiner utvunna ur blodplasma eller med hjälp av rekombinant DNA-teknik. Produkterna används huvudsakligen inom tre behandlingsområden: blödarsjuka, intensivvård och sjukdomar i immunförsvaret. Octapharmas vision lyder: ”Vår passion driver oss att tillhandahålla nya lösningar som förbättrar människors hälsa och liv”. Ett komplement till vår vision är våra fem kärnvärderingar, vilka är de principer och övertygelser som styr vårt beteende, våra beslut och hur vi utför vårt arbete. Våra kärnvärderingar är: ägarskap, integritet, ledarskap, hållbarhet och entreprenörskap.

27 mars 2024
Sista ansökan:
13 september 2024
Driftansvarig till Stockholm Södra

Victoriahem utvecklar attraktiva bostadsområden i landets tillväxtregioner. Många av våra hus byggdes under miljonprogrammet, och genom att investera i och utveckla hela stadsdelar skapar vi riktigt bra platser att bo på. Vi tar hand om ca 40 000 familjers hem i 31 kommuner, från Uppsala i norr till Trelleborg i söder. Och vi växer. Nu söker vi en Driftansvarig till region Stockholm södra som innefattar våra fastighetsbestånd i Södertälje, Vårby/Visättra, Alby, Brandbergen, Jordbro och Nynäshamn. Om tjänsten I rollen som driftansvarig kommer du tillhöra förvaltarorganisationen och rapportera direkt till regionchefen. För att trivas i rollen behöver du ha lätt för att hitta ett gott samarbete med dina kollegor och medarbetare, samt drivas av nyfikenhet och utveckling. Huvudsakliga arbetsuppgifter: - På plats bistå våra förvaltande organisationer med praktisk energi- och VVS konsultation - Tillsammans med drifttekniker och förvaltare se över våra tekniska system och säkerställa optimeringar - Arbetsleda och resursplanera drifttekniker inom regionen - Årligen delta i budgetarbete för respektive orts medianvändning samt kvartalsvis lämna prognoser - Årligen medverka till utbildning av ny driftpersonal i energieffektiv drift, rondering etc - Medverka som stöd i upphandling av energiprojekt samt följa upp projektet under entreprenadtiden - Teknisk och ekonomisk utvärdering av energiprojekt - Ta fram nya lösningar och leda arbetet med att löpande utveckla våra arbetssätt inom området - Omvärldsbevakning Din profil Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom driftområdet, alternativt arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du har god erfarenhet inom ledarskap och ekonomistyrning, samt goda IT-kunskaper inom relevanta områden och system. Vidare ser vi att du som söker har flerårig erfarenhet av strategisk optimering i fastigheter (helst bostäder), och har praktiskt erfarenhet från VVS-området som entreprenör, konsult eller liknande. Certifikat för behörighet inom området är meriterande, exempelvis certifierad energiexpert, OVK-behörighet eller liknande. B-körkort är ett krav för tjänsten. Vi ser även att du kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift samt har goda kunskaper i engelska. Som person gillar du att dela med dig av din kunskap och trivs i nära samarbete med dina kollegor ute i förvaltningen. Du arbetar resultat- och lösningsorienterat och håller dig uppdaterad inom din profession och ditt expertområde. Vidare ser du logik och samband i komplex information, och löser problem utan att missa de långsiktiga strategierna. Vi erbjuder dig Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Du kommer att få en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget. Vi kommer att utmana och stötta dig i din utveckling. Vi är ett ungt bolag med stora tillväxtplaner, vi utvecklas dagligen som individer och som bolag. Övrig information - Start: Enligt överenskommelse - Omfattning: Heltid - Placering: Inom regionen enligt överenskommelse - Bakgrundskontroll på slutkandidat är en del av rekryteringsprocessen Ansökan Vi kommer löpande att läsa ansökningarna, så sök gärna så snart som möjligt. Du söker via vår Karriärsida. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Regionchef Roger Malmquist på [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

8 mars 2024
Sista ansökan:
25 augusti 2024
Driftledare Fastighetsskötsel

Om tjänsten Vi söker nu dig som vill göra oss sällskap i rollen som som driftledare! Hos oss på Bredablick Förvaltning får du arbeta i en föränderlig miljö, tillsammans med kollegor som tillsammans med sina olika kompetenser är med och formar Bredablick till ett bolag i toppklass! I rollen som driftledare kommer du att leda ett gäng kompetenta medarbetare i roller som bland annat fastighetstekniker. Vi på Bredablick i Göteborg har stora mål om framtiden - vi söker dig som, tillsammans med vår regionchef, vill leda oss på resan! Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat: - Personalansvar - med bland annat medarbetarsamtal, attestering av tider, lönesättning, uppföljning och coachning. - Löpande schemaläggning. - Ansvarig för jourgruppen. - Säkerställa bemanning till avdelning vid bortfall av sjukdom, semester med mera. - Kvalitetsuppföljning på utfört arbete. - Se till så att budget följs och förvaltas på bästa sätt - Inventering och säkerställa att personal har tillgång till rätt verktyg, redskap och utbildning. Vi erbjuder För rätt person är vi övertygade om att det här är en spännande, rolig och utmanande roll. Med en starkt tillväxtorienterad kultur är vi dessutom ett bolag som växer kraftigt år för år med en arbetsmiljö präglad av entreprenörsanda och driv. Samtliga medarbetare på alla nivåer i företaget bidrar till nöjda kunder, hög lönsamhet och stark tillväxt vilket skapar en gemenskap vi är stolta över! Vi erbjuder dig en möjlighet att utvecklas i ett snabbt växande företag med fortsatta expansionsplaner. Vi söker dig som - Har erfarenhet av arbete inom fastighetsskötsel och -teknik. För att lyckas i rollen tror vi att du har erfarenhet från en liknande roll i branschen, kanske arbetar du idag som arbetsledare eller driftledare? - Det är meriterande om du tidigare har vana att hantera budget, schemaläggning, kvalitetsuppföljning eller inventering. - Har erfarenhet av personalansvar eller arbetsledningsansvar. - Utbildning inom fastighetsteknik är meriterande, men inget krav. Viktigast är att du har relevant arbetserfarenhet inom området. - Har goda kunskaper i svenska, i tal såväl som skrift. - Har B-körkort (manuell) Som person är/har du - Bra på att coacha och skapa engagemang. Du berömmer dina medarbetar, men är också noga med att ge konstruktiv feedback och föregår med gott exempel så att dina medarbetare utvecklas. - Ansvarstagande. Du håller vad du har lovat och räds inte utmaningar. - God kommunikationsförmåga. En tydlig och rak kommunikation tror vi kommer att vara ett viktigt verktyg i ditt ledarskap. - Förmåga att ta beslut. Det kan låta lätt, men vi vet att utmaningar, stora som små, kräver att beslut fattas, ibland hastigt. - Humor! Vi har roligt på jobbet, och det vill vi att du också ska bidra till! Ibland blir det inte som man har tänkt sig, och då tror vi på vikten av gemenskap, förmåga att bibehålla en positiv anda och att fortsätta inspirera. Övrig information - Placering: Göteborgsområdet - Omfattning: Heltid, tillsvidareanställning med 6 mån provanställning - Start: Enligt överenskommelse, gärna så snart som möjligt Om oss Vi ser om ditt hus! Bredablickgruppens ambition är att vara en heltäckande partner inom fastighetsbranschen. Vi består av bland annat av bolagen: Bredablick Förvaltning och Bredablick Facility Services. Med en stark tillväxtorienterad kultur är vi ett bolag som växer kraftigt år för år med en arbetsmiljö som präglas av entreprenörsanda och driv. Vi erbjuder en resa fylld med spännande möten, lärorika uppgifter och där stor möjlighet ges att bidra till företagets utveckling. Läs gärna mer om oss och vår historia här! (https://bredablickforvaltning.se/om-oss/) Låter det intressant? Vi ser fram emot din ansökan! Du skickar in genom att klicka på "Ansök tjänst" här nedan. Du skickar in CV och besvarar ett antal urvalsfrågor. Vi tar för denna process inte emot personligt brev. Vidare i processen följer telefonavstämning och intervju.

28 februari 2024
Sista ansökan:
16 augusti 2024