Driftchef, fastighet

Sök bland 18 lediga jobb som Driftchef, fastighet och börja ditt nya yrkesliv idag!

Nu söker vi en Driftledare!
Arena Personal Sverige AB
Fastighetsskötare

Nu söker vi en Driftledare till vår kund inom fastighetsbranschen! I rollen kommer du ansvara för följande: • Ansvara för distriktets energisystem och styrning av datoriserade värme- och ventilationsanläggningar • Ansvara för analys och uppföljning av energiprestanda och OVK • Vara delaktig som distriktets representant i framtagande av mål för energi- och övrig mediaförbrukning • Bistå som expertstöd i ärenden om bristande inomhuskomfort • Stötta områdeschefer och förvaltningskoordinatorer inom teknikområdet • Ansvara för framtagande av budgetförslag för distriktets räkning inom teknikområdet • Ansvara för genomförandet av beslutade åtgärder, antingen i egen regi eller genom projektbeställning • Representera distriktet som mottagande instans i ny- och ombyggnadsproduktionsprojekt gällande driftstekniska frågor • Ansvara för arbetsmiljöfrågor vid planering av projekt och ibland samordning av arbetsmiljöfrågor i samband med genomförandet • I övrigt delta i förekommande eller nya uppgifter inom distriktet. Om dig Vi söker dig som har KY-utbildning inom energi alternativt motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. Du har dokumenterat goda kunskaper om energisystem, styr och regler, VVS, mätmetoder och el samt flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vi lägger stor vikt vid ditt engagemang och din drivkraft. Som person söker vi dig som är självgående med driv och struktur som har lätt för att samarbeta med andra. Du levererar med kvalitet och är noggrann och professionell i ditt arbetssätt. Övrig information:  * Arbetsplats: distrikt Järva. * Uppdragstid: Konsultuppdraget startar i juni/juli - april 2026. * Arbetstider:  Måndag-fredag 08-17.00 * Körkort är ett krav * Har du elbehörighet BB2, är certifierad som energiexpert och/eller behörighet som OVK besiktningsman är det meriterande.

13 juni 2025
Sista ansökan:
30 november 2025
Regionchef, var med och led och utveckla med fokus på kund

För kunds räkning söker vi en duktig ledare med högt driv som vill ta vår affär och relation till kund till nästa steg. Du utgår från Göteborg men jobbar med en region över västra Sverige. Om tjänsten Vill du ta ett helhetsansvar för verksamhet och personal i en region där din insats gör verklig skillnad? Vi söker en drivande och närvarande Regionchef som brinner för ledarskap, affärsutveckling och långsiktiga kundrelationer. Centralt i din tjänst ligger ledarskapet och förmågan att med ett närvarande ledarskap entusiasmera dina kollegor. Du är duktig på att bygga långsiktiga relationer, både internt och externt, och kan identifiera kundens behov. Till det blir du en nyckelperson i regionens tillväxtresa med fullt ansvar för att leda arbetet mot ökad lönsamhet, effektivitet och kundnöjdhet. Ditt uppdrag Som Regionchef ansvarar du för att: Leda, inspirera och utveckla medarbetare i din region. Säkerställa och öka lönsamhet i befintliga affärer. Identifiera och driva nya arbetssätt och förändringsinitiativ. Utveckla och förvalta långsiktiga kundrelationer. Arbeta aktivt med merförsäljning och tjänsteutveckling. Skapa struktur och förutsättningar för en effektiv och hållbar verksamhet. Du är en relationsskapande ledare med starkt affärsfokus och ett tydligt coachande ledarskap. Genom ditt engagemang och din närvaro bygger du en kultur präglad av ansvar, delaktighet och resultat. Din profil Vi söker dig som har: Minst 10 års relevant arbetslivserfarenhet, gärna från en tekniskt inriktad verksamhet. Dokumenterad erfarenhet av att leda större team (minst 5 år). Genomfört förändrings- och effektiviseringsarbete med goda resultat. Vana av tjänsteförsäljning och kundvård. Förmåga att hantera komplexa personalfrågor med trygghet och integritet. Mycket god svenska och god engelska i både tal och skrift. Eftergymnasial utbildning eller motsvarande erfarenhet. Teknisk förståelse är en förutsättning för att lyckas i rollen men det är ditt ledarskap, din affärsmässighet och förmåga att skapa engagemang som kommer att vara avgörande. Ansökan Tycker du att detta låter intressant? Skicka in din ansökan i form av CV och personligt brev genom att klicka på knappen ”Ansök här”. På grund av GDPR kan vi tyvärr inte ta emot ansökningar via mejl. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är 2025-07-05. Vill du veta mer, kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Albert L. Barnéus, [email protected] alt. 070 236 36 99 eller Linus Elghorn, [email protected] alt. 076 762 46 86. Vi ser fram emot din ansökan!

11 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Contract Manager inom Fastighetsdrift i Linköping
CBRE GWS Sweden AB
Fastighetsskötare

Är du en trygg ledare som brinner för att utveckla både människor och verksamhet? Vill du vara en del av ett företag där kvalitet, innovation och arbetsglädje står i centrum? Då kan detta vara din nästa utmaning! På CBRE arbetar vi för att skapa välfungerande arbetsplatser genom att leverera service och underhåll i världsklass. Vi är stolta över att vara ett värderingsstyrt företag där våra ledord RISE - Respect, Integrity, Service och Excellence - genomsyrar allt vi gör. Hos oss får du möjlighet att växa i en inkluderande miljö där vi värdesätter mångfald, samarbete och balans i livet. Om rollen Som Contract Manager kommer du att tillhöra Business Unit Tech (tidigare H2M), där cirka 200 medarbetare arbetar med teknisk fastighetsdrift och förvaltning. Genom kunskap, kreativitet och samarbete skapar vi bättre förutsättningar för klokare fastighetsdrift, där helheten står i fokus. Du har ett helhetsansvar för ett eller flera uppdrag. Du leder teamet mot gemensamma mål, säkerställer att vi levererar enligt avtal och identifierar nya affärsmöjligheter. Rollen innebär både strategiskt och operativt ansvar, med fokus på: * Affärsplanering och kundrelationer * Arbetsledning och personalansvar * Projektledning och entreprenadstyrning * Ekonomisk uppföljning och förbättringsarbete Du rapporterar till Area General Manager och blir en nyckelperson i vår fortsatta utveckling. Vem är du? Vi söker dig som är en engagerad och kommunikativ ledare med ett genuint intresse för människor och fastigheter. Du har: * Eftergymnasial utbildning inom fastighetsförvaltning, teknik eller motsvarande erfarenhet * Minst fem års erfarenhet av arbetsledning, gärna inom fastighetssektorn * God kännedom om LOU och erfarenhet av entreprenader * Förmåga att arbeta affärsmässigt med budget och fastighetsekonomi * Erfarenhet av kvalitetsledningssystem (t.ex. ISO) Det är meriterande om du har drivit egna projekt eller förändringsarbete inom branschen. Vi tror att du är: * En trygg och coachande ledare som skapar engagemang i teamet * Lösningsorienterad och strukturerad med ett starkt kundfokus * En lagspelare som trivs med att samarbeta och dela kunskap * Nyfiken och utvecklingsdriven - du ser möjligheter där andra ser hinder Vad erbjuder vi? Hos oss får du en varierad och utvecklande roll i ett företag som satsar på sina medarbetare. Vi erbjuder: * Individuell kompetensutveckling och karriärmöjligheter * Tjänstepension, friskvårdsbidrag och tillgång till vår förmånsportal via Benify * En inkluderande arbetsmiljö där vi värdesätter balans mellan arbete och privatliv * Möjlighet att påverka och bidra till en mer hållbar fastighetsförvaltning Tjänsten är på heltid och tillsvidare med inledande provanställning. Vill du veta mer? Kontakta rekryterande chef Jonas Ventzén på CBRE är världens största kommersiella fastighets- och investeringsföretag med över 130 000 medarbetare globalt. Vi hjälper investerare, fastighetsägare och hyresgäster att skapa värde genom innovativa och hållbara lösningar. Inom affärsområdet Global Workplace Solutions (GWS) levererar vi integrerade tjänster inom fastighetsservice, projekt och rådgivning.

10 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Driftchef - Kvarn/Borensberg
Fortifikationsverket
Fastighetsskötare

Fortifikationsverket söker en driftchef till Kvarn! Har du erfarenhet från driftverksamhet och är van att leda andra? Trivs du med ett arbete där du får leda en grupp drifttekniker och möjliggöra deras arbete genom god driftplanering och mycket samarbete med förvaltare och våra hyresgäster? Ansök redan idag! Din vardag som driftchef i samhällsviktig verksamhet? Fortifikationsverkets fastighetsbestånd består av både byggnader och stora övnings- och skjutfält och finns i hela Sverige. Region Mitt är en av Fortifikationsverkets sex regioner. Regionen omfattar geografiskt åtta län; Dalarna, Gävleborg, Uppsala, Södermanland, Västmanland, Örebro, Värmland och Östergötland. I Kvarn finns ett nybildat driftdistrikt dit vi nu söker en ansvarig chef. Driftenhet Kvarn består av cirka tio medarbetare och har tidigare ingått i distrikt Linköping och ska nu bilda ett eget distrikt där driftgruppen kommer ansvara för all verksamhet inom Kvarn-området. Utöver förvaltning och drift av det egna beståndet så utförs tilläggstjänster åt kunden. Som driftchef kommer du att ha en nyckelroll i att säkerställa att våra fastigheter är säkra och välmående. Du kommer att leda och motivera ditt team i en stödjande och inkluderande arbetsmiljö. Teamet har bred teknisk kompetens och rollen ställer krav på både god ledarförmåga och en hög grad av servicetänk. Vidare ingår följande ansvarsområden: • Personalansvar, arbetsmiljöansvar för en engagerad och kompetent driftgrupp. • Ansvar för den övergripande kompetensförsörjningen. • Resultat- och budgetansvar. • Planera, styra, utveckla och följa upp verksamheten. • Ansvarar för driftplanering, uppföljning och analys. Du är kontaktytan mot våra förvaltare och säkerställer att överenskomna uppdrag utförs. • Ansvarig för upphandling, avrop och uppföljning av köpta tjänster inom uppdraget. • Vara föreståndare BVKF och eldriftansvarig enligt delegering samt systematiskt brandskyddsarbete (SBA). Kvalifikationer Vi söker dig som uppfyller nedan krav:  • Gymnasie-/högskoleingenjörsutbildning eller YH-utbildning med inriktning mot bygg eller teknik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant och lämplig. • Flerårig erfarenhet av fastighetsdrift, gärna i arbetsledande befattning. • Mycket goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift. • Goda kunskaper i administrativa IT-system gärna inom något fastighetssystem. • Svensk medborgare och har körkort, klass B. Det är meriterande med: • Utbildning inom ekonomi eller juridik. • Ledarskapsutbildning. • Chefserfarenhet gärna med erfarenhet av budget- och prognosarbete. • Erfarenhet av säkerhetsklassat arbete. • Erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet samt kompetens inom Lagen om offentlig upphandling, LOU. Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för oss och vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet där en viktig del är att du är säkerhetsmedveten och har goda ledaregenskaper. Du samarbetar väl, är lyhörd, analytisk, kreativ och trivs i en miljö som uppmuntrar att hitta nya lösningar på problem. Din administrativa förmåga är hög och du trivs med att ha många bollar i luften samtidigt. Du kommunicerar tydligt, hanterar stress på ett konstruktivt sätt och har en utmärkt förmåga att leda andra samt skapa förståelse för det gemensamma målet. Vad erbjuder vi dig? Tillsammans med cirka 1200 kollegor på Fortifikationsverket runt om i landet jobbar du med ett unikt fastighetsbestånd för att stärka totalförsvaret i Sverige. Vi är stolta över det samhällsviktiga uppdrag vi har där vi genom att äga, utveckla och förvalta fastigheter för totalförsvaret bidrar till ett tryggt och fritt Sverige. Våra arbetsuppgifter är omväxlande, spännande och utmanande och kräver sin kompetens. Vi arbetar med basen i den statliga värdegrunden och vi eftersträvar jämn könsfördelning. Lika rättigheter och möjligheter är viktigt för oss. Här får du goda möjligheter till kompetensutveckling och vi jobbar för att du ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Om anställningen Tjänsten är en tillsvidareanställning. Svenskt medborgarskap är ett krav, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter; har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringsspecialist som finns namngiven så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Som tillsvidareanställd kommer du att krigsplaceras. Vi använder tester i rekryteringsprocessen. Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 30 juni 2025. Intervjuer kommer genomföras vecka 28. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Frågor kring tjänsten Välkommen att kontakta rekryterande chef, regionchef Jan-Olov Hedqvist, 010-44 44 243 eller rekryteringsspecialist Eva Bjälkander, 010- 44 44 592. Det går även bra att kontakta våra fackliga representanter: Eric Bergman, Ledarna, Tommy Eriksson, SEKO, Karin Alm, SACO, de nås via vår växel, tfn 010-44 44 000. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

10 juni 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
Regionchef, var med och led och utveckla med fokus på kund

Vi söker en duktig ledare med högt driv som vill ta vår affär och relation till kund till nästa steg. Du utgår från Göteborg men jobbar med en region över västra Sverige. Om tjänsten Vill du ta ett helhetsansvar för verksamhet och personal i en region där din insats gör verklig skillnad? Vi söker en drivande och närvarande Regionchef som brinner för ledarskap, affärsutveckling och långsiktiga kundrelationer. Centralt i din tjänst ligger ledarskapet och förmågan att med ett närvarande ledarskap entusiasmera dina kollegor. Du är duktig på att bygga långsiktiga relationer, både internt och externt, och kan identifiera kundens behov. Till det blir du en nyckelperson i regionens tillväxtresa med fullt ansvar för att leda arbetet mot ökad lönsamhet, effektivitet och kundnöjdhet. Ditt uppdrag Som Regionchef ansvarar du för att: Leda, inspirera och utveckla medarbetare i din region. Säkerställa och öka lönsamhet i befintliga affärer. Identifiera och driva nya arbetssätt och förändringsinitiativ. Utveckla och förvalta långsiktiga kundrelationer. Arbeta aktivt med merförsäljning och tjänsteutveckling. Skapa struktur och förutsättningar för en effektiv och hållbar verksamhet. Du är en relationsskapande ledare med starkt affärsfokus och ett tydligt coachande ledarskap. Genom ditt engagemang och din närvaro bygger du en kultur präglad av ansvar, delaktighet och resultat. Din profil Vi söker dig som har: Minst 10 års relevant arbetslivserfarenhet, gärna från en tekniskt inriktad verksamhet. Dokumenterad erfarenhet av att leda större team (minst 5 år). Genomfört förändrings- och effektiviseringsarbete med goda resultat. Vana av tjänsteförsäljning och kundvård. Förmåga att hantera komplexa personalfrågor med trygghet och integritet. Mycket god svenska och god engelska i både tal och skrift. Eftergymnasial utbildning eller motsvarande erfarenhet. Teknisk förståelse är en förutsättning för att lyckas i rollen men det är ditt ledarskap, din affärsmässighet och förmåga att skapa engagemang som kommer att vara avgörande. Ansökan Tycker du att detta låter intressant? Skicka in din ansökan i form av CV och personligt brev genom att klicka på knappen ”Ansök här”. På grund av GDPR kan vi tyvärr inte ta emot ansökningar via mejl. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är 2025-07-05. Vill du veta mer, kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Albert L. Barnéus, [email protected] alt. 070 236 36 99 eller Linus Elghorn, [email protected] alt. 076 762 46 86. Vi ser fram emot din ansökan!

5 juni 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Nu söker vi en Driftledare!
Arena Personal Sverige AB
Fastighetsskötare

Nu söker vi en Driftledare som är redo för ett uppdrag i Järva. Vi söker dig som har KY-utbildning inom energi alternativt motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. Du har dokumenterat goda kunskaper om energisystem, styr och regler, VVS, mätmetoder och el samt flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Körkort är ett krav. Vi lägger stor vikt vid ditt engagemang och drivkrafter. Som person söker vi dig som är självgående med driv och struktur som har lätt för att samarbeta med andra. Du levererar med kvalitet och är noggrann och professionell i ditt arbetssätt. I rollen kommer du ansvara för följande: • Ansvara för distriktets energisystem och styrning av datoriserade värme- och ventilationsanläggningar • Ansvara för analys och uppföljning av energiprestanda, OVK samt genomförda åtgärder • Vara delaktig som distriktets representant i framtagande av mål för energi- och övrig mediaförbrukning • Bistå som expertstöd i ärenden om bristande inomhuskomfort • Stötta områdeschefer och förvaltningskoordinatorer inom teknikområdet • Ansvara för framtagande av budgetförslag för distriktets räkning inom teknikområdet • Ansvara för genomförandet av beslutade åtgärder, antingen i egen regi eller genom projektbeställning • Representera distriktet som mottagande instans i ny- och ombyggnadsproduktionsprojekt gällande driftstekniska frågor • Ansvara för arbetsmiljöfrågor vid planering av projekt och ibland samordning av arbetsmiljöfrågor i samband med genomförandet • I övrigt delta i förekommande eller nya uppgifter inom distriktet. Övrig information:  * Uppdragstid: Konsultuppdraget startar i juni/juli - april 2026. * Arbetstider:  Måndag-fredag 08-17.00 * Körkort är ett krav * Har du elbehörighet BB2, är certifierad som energiexpert och/eller behörighet som OVK besiktningsman är det meriterande.

5 juni 2025
Sista ansökan:
22 november 2025
Driftchef till Gävle
Coor Service Management AB
Fastighetsskötare

Är du en nyfiken och engagerad ledare med en stark servicekänsla och gott administrativt sinne som brinner för att utveckla teamet och verksamheten i nära samarbete med dina kollegor? Då är den här rollen som driftchef inom Coor något för dig! Vilka är vi? Du erbjuds möjlighet att arbeta och utvecklas i ett innovativt företag med hög ambitionsnivå och servicekänsla med kunden i fokus. Vi har en prestigelös och utvecklingsinriktad kultur där man som ledare har ett stort eget ansvar. Tillsammans med kunniga kollegor och chefer ställer vi upp och hjälper varandra att nå framgång. Om uppdragetCoor har fått det viktiga uppdraget att ansvara för fastighetsdriften vid flera sjukhus och skolor i Gästrikland och Hälsingland. Vi söker dig som vill använda din kompetens och ditt engagemang för att skapa trygga, fungerande miljöer för patienter, elever och personal. Hos oss blir du en del av ett team som värdesätter service, samarbete och viljan att hela tiden utvecklas tillsammans. Vad innebär rollen? Genom ett kundfokuserat, affärsmässigt och kvalitetsmässigt sätt blir din uppgift att utveckla, planera och leda verksamhetens arbete mot uppsatta mål. Rollen innebär således ett helhetsansvar för personal, leverans, kund och ekonomi i en omväxlande vardag. Exempel på ansvar och arbetsuppgifter: - Personalansvar och utveckling av medarbetare. - Leda, koordinera och utveckla den operativa serviceleveransen för att säkerställa en professionell och tillfredsställande leverans gentemot kund. - Upprätta och utveckla en förtroendegivande och affärsmässig dialog med kund samt löpande uppföljning inom ramen för leveransen. - Förbättrings- och utvecklingsarbete, både internt och mot kund. - Koordinering, styrning och samarbete med andra grupper inom Coor såväl som med underleverantörer. - Upprätta mål samt löpande följa upp dessa. - Ekonomi- och bokslutsarbete. Vad söker vi hos dig? Som person är du stresstålig, serviceinriktad och ansvarstagande med högt säkerhetstänk. Du är en social och utåtriktad person som trivs i en miljö där du möter nya människor och har ett öppet och prestigelöst förhållningssätt gentemot både kollegor och kunder. Du är flexibel och uppskattar den variation som arbetet ger. Du är en strukturerad och metodisk administratör som arbetar noggrant och effektivt. Som ledare är du omtänksam och en god lyssnare, vilket bidrar till ett positivt arbetsklimat och starka relationer inom teamet. Du tar ansvar för att säkerställa att våra processer och rutiner följs, samtidigt som du bidrar till att skapa en trygg och trivsam arbetsmiljö. Om du älskar att ge bästa möjliga service och har en naturlig förmåga att leda och inspirera andra, då är detta rätt roll för dig! Vi ser att du har: - Tidigare erfarenhet som ledare inom fastighetsbranschen - Relevant utbildning inom fastighetsteknik, fastighetsskötsel och/eller motsvarande praktisk erfarenhet - Goda kunskaper inom företagsekonomi, arbetsrätt och ledarskap med erfarenhet av bokslut och resultatuppföljning - Behärskar svenska och engelska väl i både tal och skrift - Är en van systemanvändare med goda kunskaper i Officepaketet - Körkort B är ett krav Vi erbjuder trygga och säkra arbetsvillkor - En varm och välkomnade arbetskultur - Introduktion till alla nyanställda för att ge dig en bra start i arbetet - Friskvård för att gynna en balans i livet - Förmåner som avtalspension, försäkringar och föräldralön. - Möjlighet att utvecklas inom ett stort och växande företag - Löpande kompetensutveckling med utbildningar och kurser Om tjänsten - Anställningsform: Tillsvidareanställning - Sysselsättningsgrad: Heltid 100% - Arbetstid: Måndag - fredag 07:00-16:00 - Startdatum: Enligt överenskommelse - Provanställning: 6 månader Bakgrundskontroller utförs på all vår personal vid anställning och vi använder personlighetstester. Övrig information Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. För att följa GDPR tar vi endast emot ansökningar via vår annons. Välkommen med din ansökan! All försäljning från annonssäljare och rekryteringsföretag i samband med denna rekryteringsprocess undanbedes vänligen. På Coor möter vi varandra med nyfikenhet och värme. Hos oss arbetar människor med olika personligheter, bakgrunder och talanger. Coor är service; vi tar hand om våra kunders fastigheter, lagar mat, städar, välkomnar gäster, levererar post och sköter alla de hundratals Facility Management-tjänster som krävs för att en arbetsplats eller fastighet ska fungera på bästa sätt. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa de bästa arbetsmiljöerna i Norden – smarta, hållbara och fyllda med glädje, för både våra kunder och oss själva. Tillsammans skapar vi värde genom att utföra, leda och effektivisera våra kunders serviceverksamheter så att de kan fokusera på vad de gör bäst. Resten tar vi hand om. Genom vår varma kultur och vårt starka samarbete har vi roligare och skapar mer värde för våra kunder. Det ser vi varje dag. Det är därför vi är ett av Nordens ledande företag inom Facility Management.

4 juni 2025
Sista ansökan:
30 november 2025
Teknisk Chef, Halland

Vi söker nu en teknisk chef till vår tekniska förvaltning, med ansvar för fastighetsskötare, reparatörer och lokalvårdare i Halland. Som teknisk chef har du en nyckelroll i organisationen, och vi söker dig som trivs med att arbeta både operativt och strategiskt. Tjänsten innebär många spännande kontakter med medarbetare, bostadsrättsföreningar och andra kunder.  Arbetsuppgifter I rollen som teknisk chef har du det övergripande ansvaret för att leda den dagliga verksamheten inom den tekniska förvaltningen i Halland som innefattar orterna Halmstad, Falkenberg och Varberg. Du ansvarar för en grupp på 18 medarbetare som arbetar med fastighetsskötsel, lokalvård och reparationer. Du kommer att samarbeta nära med övriga tekniska chefer inom HSB Mellersta Götaland för att bidra till en enhetlig och hållbar utveckling i hela vårt verksamhetsområde. Som teknisk chef ansvarar du bland annat för att: Ha personalansvar för 18 medarbetare, inklusive rekrytering, medarbetarsamtal, arbetsmiljö och kompetensutveckling Leda, coacha och följa upp dina medarbetare i det dagliga arbetet Ha budget- och resultatansvar för ditt område Ansvara för kundkontakter, inklusive etablering och utveckling av relationer samt uppföljning av kundnöjdhet och leveranskvalitet Driva bearbetning av nya kunder, inklusive kalkylering, anbud och framtagning av avtal Identifiera utvecklingsområden och leda förbättringsarbete Vara delaktig i att ta fram verksamhetsmål och aktiviteter, samt följa upp dessa Din profil Vi söker dig med relevant högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig. Du har erfarenhet av en ledande roll med ansvar för ekonomi, budget, personal och kundrelationer, gärna inom teknisk förvaltning. För att lyckas i rollen tror vi att du: Drivs av att leda andra och skapa förbättringar i verksamheten Arbetar strukturerat och planerar, organiserar samt prioriterar effektivt Har god kommunikationsförmåga och skapar engagemang och delaktighet hos dina medarbetare Samarbetar väl både internt och externt Tjänsten innebär resor inom vårt verksamhetsområde, därför är B-körkort ett krav. Vi erbjuder Vi erbjuder ett utvecklade arbete i en medlemsägd organisation där våra kärnvärderingar Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan (ETHOS) är en levande värdegrund som vår arbetsmiljö präglas av. HSB är en organisation med bred kompetens och där det finns goda förutsättningar till personlig utveckling. Möjligheterna finns hos oss på HSB! Tjänsten är en tillsvidareanställning med utgångsort på vårt kontor i Halmstad, men i rollen ingår resor till samtliga av våra verksamhetsorter i Halland. Som medarbetare på HSB Mellersta Götaland får du tillgång till våra anställningsförmåner, alltifrån friskvårdsbidrag till semesterstuga i Tandådalen. Läs mer om alla våra förmåner här. Jobba hos HSB Mellersta Götaland - HSB Känns rollen rätt för dig? Kul! Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, senast 22 juni. Urval och intervjuer kan komma ske löpande under ansökningstiden. I ansökningsformuläret kommer du även få svara på ett antal frågor om din kompetens för rollen och vad som lockar dig. Dessa kommer ligga till grund för det första urvalet vi gör. Har du frågor kring tjänsten kontakta Ann-Christine Määttä, verksamhetschef, 010-4423785 Har du frågor kring rekryteringsprocessen kontakta Madeleine Ryan, HR-partner, 010-4423638 Om HSB Mellersta Götaland HSB erbjuder ett komplett utbud av tjänster för fastighetsförvaltning, ekonomisk förvaltning, nyproduktion av villor, bostadsrätter och hyresrätter. Vi är en helhetsentreprenör med eget fastighetsbolag och hyreslägenheter. Utöver våra bostadsrättsföreningar har vi en rad privata fastighetsägare som nöjda kunder. Vi finns i Jönköpings, Kronobergs, Kalmars, Blekinges, Hallands samt i delar av Södra Älvsborgs län.

4 juni 2025
Sista ansökan:
22 juni 2025
Arbetande Driftledare till Sala
CBRE GWS Sweden AB
Fastighetsskötare

Vill du ha möjlighet att bidra till företagets utveckling samtidigt som du utvecklar dig själv till en bättre ledare? Vill du öka trivseln samtidigt som du ökar engagemanget i din grupp och bidra till vårt gemensamma mål att bli en av Sveriges bästa arbetsplatser? Då är du den vi söker! CBRE´s uppdrag är att leverera service och underhåll av fastigheter och utveckla de fastighetsrelaterade tjänsterna, allt för att säkerställa att vår kund och dess medarbetare har en väl fungerande arbetsplats. Genom att arbeta med ständiga förbättringar, utvecklar vi metoder och processer för att alltid leverera med hög kvalitet. CBRE är ett värderingsstyrt företag som arbetar utifrån våra värdeord RISE (Respect, Integrity, Service och Excellence). Dessa värderingar har vi med i alla delar av vårt arbete och vi vill att det skall genomsyra allt vi gör liksom att du som medarbetare hos oss också känner igen dig i dessa och vill leva efter dem. Inom Business Unit Tech (tidigare H2M) arbetar ca 200 medarbetare med teknisk fastighetsdrift och förvaltning. Genom kunskap, kreativitet och samarbete skapar vi bättre förutsättningar för klokare fastighetsdrift, där helheten står i fokus. Tjänsten innefattar bland annat följande arbetsuppgifter: Du kommer att vara en del av ett sammansvetsat team om fyra personer som arbetar i ett säkerhetsklassat uppdrag (klass 1). I rollen som arbetande driftledare är du både en aktiv del av det dagliga arbetet och den som leder teamet på plats. Tjänsten innefattar bland annat: · Arbetsleda gruppen i det dagliga arbetet och skapa engagemang · Ansvara och driva entreprenader mot uppsatta mål · Administrativt arbete kopplat till våra entreprenader · Säkerställa att leveransen sker enligt avtal och att våra rutiner följs · Stötta verksamheten i operativt drift dagligen Vem är du? Du har: * Eftergymnasial utbildning inom fastighetsteknik, fastighetsförvaltning eller motsvarande kunskap genom erfarenhet * Minst 5 års erfarenhet av teknisk fastighetsdrift * Minst 3 års erfarenhet av arbetsledning Personliga egenskaper Du har god förmåga att skapa engagemang, bygga förtroende och kommunicera. Du trivs med att planera, leda och utveckla både verksamhet och människor. Du är självgående och delar gärna med dig av din kunskap till teamet. Observera att en särskild personutredning kommer att genomföras innan anställning, då uppdraget är säkerhetsklassat Vi erbjuder en omväxlande tjänst med utvecklingsmöjligheter. Hos oss får du vara med på den spännande tillväxtresa och förändringsprocess som företaget för närvarande genomgår. Du kommer att omfattas av vår tjänstepension, våra friskvårdsförmåner och vår Benify-portal mm. Tjänsten är på 100% och tillsvidare med provanställning. Vid frågor angående tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef Sebastian Widell Känns denna roll intressant, ansöka redan idag! Vi arbetar löpande med vårt urval och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. CBRE är världens största kommersiella fastighets- och investeringsföretag. På CBRE är vår passion att leverera marknadsledande fastighetsrelaterade tjänster som bidrar till våra kunders framgång! Våra ca 120 000 anställda hjälper investerare, fastighetsägare och hyresgäster via våra cirka 530 kontor över hela världen och omsatte 2022 30,0 miljarder dollar. CBRE Global Workplace Solutions (GWS) är ett affärsområde inom CBRE som levererar integrerade tjänster inom facilities management, projekt och rådgivning.

4 juni 2025
Sista ansökan:
25 juni 2025
Driftchef
VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN
Fastighetsskötare

Driftchef för Kollektivtrafikfastigheter Regionområde Västfastigheter drift och service ansvarar för drift, tillsyn och skötsel samt felavhjälpande underhåll och kundservice. Våra fastigheter är komplexa och tekniskt utmanande. Med vårt specialistkunnande och kännedom om våra kunders villkor är vi med och skapar förutsättningar för livsviktig vård. Driftenhet Kollektivtrafikfastigheter har som primärt uppdrag att stödja regionens hyresgäster inom Kollektivtrafiken, det vill säga Västtrafik, som till exempel resecentrum, hållplatser, pausbodar och tåg/spårvagn/bussdepåer. Vi bedriver tillsyn och skötsel i våra egenägda och inhyrda lokaler. Vi bedriver också projekt i mindre form kring hållplatsservice. Nuvarande ansvarområde med egen drift är Göteborgsområdet i Väst, Södra Älvsborg i Öst, Alingsås och Alependel i Norr samt Kungsbacka i Söder Som driftchef har du övergripande verksamhets-, personal, budget och arbetsmiljöansvar och du kommer i det här uppdraget att leda drifttekniker som arbetar och utgår från olika delar i regionen. Du leder, utvecklar och samordnar den yttre servicen i delar av Regionen med ett fokus att främja nytänkande och skapa förutsättningar för medarbetarnas idéer. Som stöd i ditt chefsuppdrag finns dina kollegor inom ledningsgruppen, HR och ekonomi. Genom ett tillitsbaserat ledarskap stödjer, utvecklar och motiverar du dina medarbetare så att ni tillsammans når verksamhetens mål och möter kundens krav. Rollen som Driftchef hos oss: Vi erbjuder dig en nyckelroll som driftchef där du strategiskt och operativt kommer leda, samordna och utveckla driftenhet kollektivtrafikfastigheter. Du arbetar aktivt för att bevara en teamkänsla där inkludering och engagemang är i fokus. Tillsammans underhåller ni fungerande arbetssätt och rutiner för enheten.  Du är en ledare som finns nära tillhands och skapar möjligheter för andras idéer. Som driftchef för enheten utgår du från regionens hus i Göteborg. Resor förekommer i tjänsten inom hela VGR. Vi har ett starkt fokus på driftsäkerhet, ledarskap och förbättring så din kompetens kommer att vara viktig för oss att möta framtida förändringar och uppsatta mål. I din roll som driftchef arbetar du teknikorienterat och i första hand för att säkerställa driftuppdraget för de fastigheter som ingår i enheten. Du representerar hela driften i mötesform med övriga förvaltningen och med kund. Att vara chef inom Västra Götalandsregionen innebär att du är med och påverkar vår välfärd, ett betydelsefullt och engagerande arbete med många intressenter. Du rapporterar till områdeschef. Kvalifikationer Vi söker dig med eftergymnasial påbyggnadsutbildning inom fastighetsområdet/teknik eller motsvarande, alternativt motsvarande erfarenhet och utbildning som bedöms likvärdig. Du har med dig god erfarenhet från drift och service. Vi söker dig som har tidigare chefserfarenhet inom liknande verksamhet. Det är önskvärt med chefserfarenhet från offentlig förvaltning. Fördel med vana att framgångsrikt leda personal på distans då personal utgår från olika orter.  Kunskap inom ekonomi/administration, Officepaketet etc. Resor i tjänsten ingår och B-körkort är ett krav Rekryteringsprocessen Efter sista ansökningsdag kommer vi göra ett urval av de kandidater som är aktuella för en första intervju. Vi kommer kontakta kandidater under vecka 32. I denna process efterfrågas ej ett personligt brev utan du ombeds istället svara på ett antal urvalsfrågor med koppling till rollen. Intervjuer är planerade till 11 och 12 augusti, så gör gärna en markering i kalendern nu. Välkommen med din ansökan senast  23 juni. Chefsrekryteringsprocessen i Västra Götalandsregionen utgår från regionens fyra chefskriterier; Värdegrundsbaserat chefskap, Mål och resultatorienterat chefskap, Kommunikativt chefskap och Utvecklingsorienterat chefskap. Som en del av urvalsprocessen sker djupintervju och testning vid regionens Center för chefsrekrytering i Göteborg. Testerna planeras att genomföras tisdag 19 augusti. För frågor som rör tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Johan Hägg. Vi ser fram emot din ansökan! Då befattningen kan komma att säkerhetsklassas kan du innan beslut om anställning komma att genomgå säkerhetsprövning med registerkontroll enl. säkerhetsskyddslagen (2018:585). Fastighet, stöd och service är Västra Götalandsregionens egen serviceorganisation och fastighetsförvaltare som ser till att saker fungerar som de ska. Vi tar bland annat hand om fastigheters drift, ser till att alla anställda får lön, att lokaler städas och att uppdrag inom regionen bemannas med specialistkompetens. Vi vill arbeta nära dem vi stödjer för vi tror att tillsammans kan vi göra skillnad. Med öppenhet och fokus på utveckling och samarbete verkar vi för ett gott liv i Västra Götalandsregionen. Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

2 juni 2025
Sista ansökan:
23 juni 2025