Driftchef, fastighet

Sök bland 17 lediga jobb som Driftchef, fastighet och börja ditt nya yrkesliv idag!

Fastighetsansvarig till Östergötlands museum

Välkommen till Östergötlands museum - en livfull mötesplats som förutom att förvalta och visa konst- och kulturhistoria också bjuder in besökarna till guidade visningar, kulturevenemang, workshops, museibutik, restaurang, konferenser samt studiecirklar och nätverk. Vi bedriver också affärsverksamhet inom arkeologi, konservering och byggnadsvård. Förutom vår byggnadsminnesklassade museibyggnad i Linköping i tidstypisk funkisstil består fastighetsbeståndet även av flera museigårdar i länet. Vi bedriver också verksamhet i såväl kulturhistoriska som moderna lokaler med annan fastighetsägare. Samtidigt som vi ska vårda det kulturhistoriska värdet behöver våra fastigheter vara väl anpassade för modern verksamhet och vi är också hyresvärd för både privatpersoner och företag. Till denna spännande och mångfacetterade miljö söker vi nu en fastighetsansvarig. Arbetsuppgifter Som fastighetsansvarig säkerställer du att museet har en stabil och långsiktig fastighetsförvaltning med en ändamålsenlig teknisk standard och ett konsekvent, medvetet säkerhetsarbete med hög lägstanivå. Du är vår beställare gentemot alla externa leverantörer av fastighetsrelaterade tjänster och är museets sakkunnige och interna stöd i fastighets- och säkerhetsfrågor. Du är avtalsansvarig mot underentreprenörer gällande fastighet, städ och mark. Du planerar, driver och följer upp fastighetsprojekt tillsammans med interna och externa parter samt söker och rekvirerar projektmedel. Du säkerställer också ett långsiktigt arbete med förvaltningsplaner, lägger budget och planerar för investeringar. Som museum är det också mycket viktigt för oss att bedriva ett medvetet och konsekvent säkerhetsarbete. Museet innehåller lokaler av hög skyddsklass för att kunna förvara och visa såväl egna som inlånade kulturhistoriskt och ekonomiskt värdefulla föremål från hela världen. Som fastighetsansvarig har du ett huvudansvar för vårt säkerhetsarbete och har en ledande roll i vårt kris- och beredskapsarbete. I rollen ingår ekonomiansvar samt arbetsledande ansvar. Du kommer även att ingå i museets beredskapsgrupp. Kvalifikationer Du har tidigare erfarenhet av liknande ansvarsområden och arbetsuppgifter. Vi ser helst att du har utbildning inom området fastighet (tex fastighetsförvaltning eller fastighetsteknik) och/eller säkerhet, men du kan också ha förvärvat dig dessa kunskaper genom erfarenhet. Det är ett plus omdu harerfarenhet av tekniska fastigheter med olika klimatzoner.Du är en van beställare och det är meriterande om du har kunskap om och erfarenhet av projektledning. Du är trygg i att använda olika datorprogram gällande fastighets- och klimatsystem, samt att läsa och skriva texter i form av t.ex. avtal och bidragsansökningar. Vi ser gärna att du har erfarenhet av budgetarbete och arbetsledning. Vi söker dig som ser till att ha ordning och reda och som arbetar systematiskt och självständigt. Du är utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang och har lätt för att skapa kontakter och underhålla relationer. Du drivs av en vilja att arbeta målinriktat och att åstadkomma resultat. Inte minst är du en problemlösare och en ”doer” – du har ett öga för möjliga förbättringar, du ser vad som behöver göras och ser till att det blir gjort! B-körkort samt god svenska i skrift och tal är ett krav för tjänsten. Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 %. Genom att arbeta hos oss är du med och bevarar vårt gemensamma kulturarv, men också till att utveckla kulturen i länet framåt. Här finns stor möjlighet att påverka och vi har korta beslutsvägar. Hos oss har du föräldrapenningtillägg, trygga försäkringar och tjänstepension. Vi tillämpar flextid, har friskvårdsbidrag och möjlighet att arbeta viss del på distans finns också för de flesta hos oss. Vi finns till för alla och till oss är alla välkomna! Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-03-02 För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta: Carolina Käll, HR-chef/Avdelningschef Stab & Teknik, [email protected] eller tel. 013-230 317. Facklig kontaktperson: Emma Karlsson (DIK): [email protected] eller 013-230 368. Vi undanber oss vänligt men bestämt kontakt från säljare av rekryterings- och bemanningstjänster samt andra rekryteringskanaler. Läs mer om Östergötlands museum och våra fastigheter på www.ostergotlandsmuseum.se. Välkommen till Östergötlands museum!

6 februari 2025
Sista ansökan:
2 mars 2025
Driftområdeschef, Fastighet
Umeå kommun
Fastighetsskötare

Har du ett intresse för ledarskap samt fastighets- och lokalfrågor? Då kan vi erbjuda dig ett spännande uppdrag med stora möjligheter! Umeå är en stad i utveckling – med nya stadsdelar, spännande projekt och en tydlig målsättning att växa hållbart. Där har teknik- och fastighetsförvaltningen en central roll i kommunens arbete. Inom förvaltningen arbetar över 1 000 medarbetare i fem olika verksamheter: Fastighet, Gator och parker, Digital omställning och IT, Måltidsservice samt Städ- och verksamhetsservice. Fastighet företräder Umeå Kommun som fastighetsägare och har som uppdrag att anskaffa, förvalta och avveckla lokaler för kommunala verksamheter. Vi förvaltar drygt en miljon kvadratmeter skolor, vård- och omsorgslokaler, kultur- och fritidslokaler med mera. Inom fastighet finns fyra förvaltningsområden: Bygg och fastighetsteknik, Fastighetsförvaltning, Administration och strategiskt stöd samt fastighetsdrift. Nu söker vi en driftområdeschef till fastighetsdriften. Enheten ansvarar för drift, skötsel och tillsyn samt energiåtgärder i kommunens fastigheter, är fördelat på tre områden och består av ungefär 75 medarbetare. Dina arbetsuppgifter Som driftområdeschef ansvarar du, tillsammans med dina chefskollegor och medarbetare, för samordning och drift av delar av kommunens fastighetsbestånd; tillsyn, skötsel och felavhjälpande underhåll. Detta så att vår verksamhet kan tillhandahålla välfungerande lokaler och driftsäkra försörjningssystem för el, ventilation, vatten och avlopp samt erbjuda en god miljö för de som ska vistas i lokalerna. Du ansvarar för planering, ledning, samordning, avtal, upphandlingar och utveckling av såväl utförande som personal samt för den fastighetstekniska beredskapen. Du arbetar med ständiga förbättringar där du bland annat har fokus på dialog och relationer med verksamhetsutövare och samarbetspartners, så väl internt som externt. Du har budget-, personal- och arbetsmiljöansvar för din enhet som består av cirka 25 medarbetare, och du ingår i driftchefens ledningsgrupp. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig ett meningsfullt uppdrag där du har stor möjlighet att påverka och bidra till en attraktiv och hållbar stad. Du blir en del av ett engagerat och målinriktat team som arbetar för Umeås bästa, och du får ett varierande och utmanande arbete med stora möjligheter till utveckling. Dessutom har du tillgång till de förmåner som Umeå kommun erbjuder sina medarbetare – läs mer om dessa här: Förmåner - Umeå kommun. Om dig Vi söker dig som har ett genuint intresse för fastighetsdrift samt tidigare erfarenhet av driftsfrågor, gärna inom fastighetsdrift eller från annat relevant område. Du har högkoleutbildning, gärna med teknisk eller ekonomisk inriktning, alternativt motsvarande kunskaper från lång yrkeserfarenhet inom relevant område. Vi tror även att du har tidigare erfarenhet som chef med budget-, personal- och arbetsmiljöansvar.  Som person är du en stabil ledare som verkar för ett gott arbetsklimat och tillvaratar medarbetarnas delaktighet, kunskap och arbetsvilja. Du är trygg både i din roll som ledare och i kontakt med dina kunder. Du trivs med en vardag med många varierande arbetsuppgifter där du får vara både strategisk och operativ. Tjänsten innebär många sociala kontakter och därför krävs god kommunikations- och samarbetsförmåga. Initiativförmåga, drivkraft och flexibilitet utgör också viktiga förutsättningar för tjänsten. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Välkommen med din ansökan! Du kan antingen bifoga ditt cv och personliga brev alternativt fylla i dina uppgifter i ansökningsformuläret.  Om Umeå kommun Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har cirka 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss? Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.umea.se/flytta Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter.  Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte oss om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

30 januari 2025
Sista ansökan:
17 februari 2025
Driftchef
Ydre kommun
Fastighetsskötare

Vill du vara med och bidra till en behaglig och trevlig miljö i våra lokaler och samhälle? Vill du få möjlighet att leda ett engagerat team av fastighetsskötare? Tror du, liksom vi, att det finns mycket att tjäna på en god driftstyrning och ett strukturerat arbete med service av fastigheter och inventarier? Vi kan då erbjuda de ett spännande, utmanande och roligt arbete som driftchef i Ydre kommun. Du kommer att mötas av en välkomnande arbetsmiljö, korta beslutsvägar och en kommun där livskvalité står i fokus. Ydre kommun har ett flertal och fastigheter där verksamhet bedrivs. Äldreboendet Solängen, Ydreskolan och Hestraskolan är de största anläggningarna, men det gäller även kommunhuset i Österbymo, förskolor och några andra fastigheter. I uppdraget ingår även Ydrebostäders fastigheter. Aktuellt just nu är att vårt äldreboende Solängen byggs om med trolig byggstart årskiftet 25/26. Om arbetet Som driftchef driver du en grupp av ca 10 fastighetsskötare. Du ansvarar för den dagliga driften, leder och fördelar arbetet inom området. Du har personalansvar och ansvarar för arbetsmiljö, arbetstidsplanering, utveckling och coachning av enskilda medarbetare och gruppen som helhet. Du har ekonomiskt ansvar och egen budget. I arbetet ansvarar du för driftåtgärder som omfattar tillförsel av bla el, vatten, fjärrvärme samt uppföljande mätning och analyser för att säkerställa en säker och kostnadseffektiv drift av fastigheterna. Du har kontakt med våra externa parter såsom företag, föreningar och fastighetsägare, men även till viss del medborgare och kunder. Du ansvarar för att utveckla driften av fastighetsbeståndet, effektivisera utreda, föreslå och genomföra förändringar. I uppdraget kommer det även ingå ett ansvar och en strategisk hantering av kommunens fordon som i dagsläget innehåller ca 30-40 fordon.  Kvalifikationer Vi söker dig med flerårig erfarenhet av att ha varit chef, alternativt arbetsledare, inom liknande verksamhet. Gymnasieutbildning med godkända betyg är ett krav för denna tjänst. Det är meriterande om du har eftergymnasial utbildning inom driftstyrning av fastigheter eller dokumenterade erfarenhet av detta område. Vi söker dig som är en trygg och inspirerande ledare med en naturlig förmåga att coacha och samarbeta. Du är kreativ, lyhörd och arbetar strukturerat, även i ett högt tempo där noggrannhet och kvalitet alltid står i fokus. Med ditt serviceinriktade förhållningssätt och genuina intresse för att arbeta med människor skapar du goda relationer och bidrar till en positiv arbetsmiljö. Du har ett affärsmässigt tänk och ett utpräglat ordningssinne. Du är en lagspelare och ledare som är lyhörd kompetent och stöttande och som kan gå före och visa vägen Eftersom tjänsten innehåller många kontakter är det en förutsättning att du kan kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift. B-körkort för manuell växellåda är ett krav i tjänsten. Vi söker dig som har god datorvana och är bekväm med att använda olika program och system i arbetet. Mer information om tjänsten och ansökan Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Ansökningarna hanteras löpande. Tillträde enligt överenskommelse, men då vår nuvarande driftchef går i pension under våren så är vårt önskemål ett tillträde i samma period. Sista ansökningsdag 2025-02-17 Om Ydre Kommunkontoret ligger i Sveriges minsta centralort Österbymo i storslagna Ydre i södra Östergötland. Här bor cirka 3 700 invånare året runt och sommartid blir vi betydligt fler. YDRE - Östergötlands hemlighet I södra Östergötland djupt inne i skogarna, på gränsen till Småland, finns det en liten kommun som heter Ydre. Många vet inte ens om att platsen existerar. Men har man en gång besökt bygden, sett dess trolska natur, lyssnat på tystnaden, doppat tån i Sommens klara vatten, vädrat näsborrarna i den friska luften, smakat på den lokala maten och lärt känna en Ydrebo, då vet man att man har upptäckt något speciellt – en hemlig skatt. Det är därför platsen marknadsförs som genom en viskning, i förtroende, för att just du ska få ta del av skatten. Så lyssna noga, för när du hör ordet livskvalitet viskas i din omgivning då vet du att målet är nära.

30 januari 2025
Sista ansökan:
17 februari 2025
Driftchef fastighetsdrift sjukhusleverans
Coor Service Management AB
Fastighetsskötare

Led med hjärta och passion – gör skillnad varje dag! Vi söker nu fler engagerade driftchefer som vill vara med och forma framtidens fastighetsleverans inom flera sjukhusverksamheter där innovation och kunskap är i fokus. Hos oss blir ni en del av ett dynamiskt team där vi stöttar varandra, sprider glädje och skapar en arbetsmiljö där alla trivs. Hos Coor arbetar vi nära vår kund för att säkerställa att sjukhusets dagliga drift fungerar smidigt och att vi alltid levererar service med ett leende. Vi strävar alltid efter att skapa en positiv upplevelse för både medarbetare och besökare genom vår kunskap, service och tillgänglighet. Om rollen   I rollen som driftchef är du hjärtat i vår verksamhet, där du både koordinerar och projektleder drift och utveckling för att säkerställa att vi alltid ligger steget före. Du ansvarar antingen för Rosenlunds sjukhus, Maria sjukhus och Landstingshuset där du har ett personalansvar för 8-10 medarbetare eller för Nacka sjukhus, Handens sjukhus och Dalens sjukhus med ett personalansvar för 8-10 medarbetare där du i din roll inspirerar och motiverar ditt team till att leverera förstklassiga servicetjänster varje dag. Din arbetsdag är fylld av meningsfulla kundmöten och dialoger, där du aktivt arbetar för att främja merförsäljning och stärka våra kundrelationer. Du är en nyckelspelare i att bygga långsiktiga partnerskap och säkerställa att vi alltid levererar med högsta kvalitet. Genom att koordinera och projektleda både drift och utveckling ser du till att vi alltid rör oss framåt på bästa möjliga sätt. Ditt ansvar består främst av:   • personalansvar och utveckling av medarbetare • ekonomi – budget, prognosarbete och uppföljning • leda och koordinera verksamhetens löpande arbete • aktiv initiativtagare i det dagliga arbetet med att förbättra och utveckla vår leverans, både internt och mot kund • ansvarig för dialog med kund gällande daglig drift såväl som löpande utvecklings- och förbättringsarbete med partnerskap i fokus • säkerställa en bra efterlevnad inom kvalitet, hälsa, säkerhet och arbetsmiljö i din roll som driftchef på Coor • ansvar för att driva din leverans enligt uppsatta mål och aktivt arbeta för att bibehålla samt utveckla leveransen   Vem är du? Som person är du stresstålig, serviceinriktad och ansvarstagande med högt säkerhetstänk. Du är en social och utåtriktad person som trivs i en miljö där du möter nya människor och har ett öppet och prestigelöst förhållningssätt gentemot både kollegor och kunder. Du är flexibel och uppskattar den variation som arbetet ger. Du är en strukturerad och metodisk administratör som arbetar noggrant och effektivt. Som ledare är du omtänksam och en god lyssnare, vilket bidrar till ett positivt arbetsklimat och starka relationer inom teamet. Du tar ansvar för att säkerställa att våra processer och rutiner följs, samtidigt som du bidrar till att skapa en trygg och trivsam arbetsmiljö. Om du älskar att ge bästa möjliga service och har en naturlig förmåga att leda och inspirera andra, då är detta rätt roll för dig! Vi söker dig som: • Har tidigare ledarskapserfarenhet inom fastighetsbranschen • Har relevant utbildning inom fastighetsteknik, fastighetsskötsel och/eller motsvarande praktisk erfarenhet • Goda kunskaper inom företagsekonomi, arbetsrätt och ledarskap med erfarenhet av bokslut och resultatuppföljning • Behärskar svenska och engelska väl i både tal och skrift • Är en van systemanvändare med goda kunskaper i Officepaketet • Körkort B är ett krav Meriterande:  Projekterfarenhet samt erfarenhet av fastighetsteknik på sjukhus.  Vi erbjuder: Coor erbjuder en trygg och trivsam arbetsplats där vi värdesätter gemenskap och samarbete. Vi erbjuder fast lön enligt kollektivavtal, pension, försäkringar och andra förmåner som föräldralön och friskvårdsbidrag. Vi satsar på kompetens- och karriärsutveckling för att du ska kunna nå din fulla potential. Hos oss blir du en del av ett stöttande och motiverat team som tillsammans skapar en fantastisk arbetsplats och kundupplevelse. Om tjänsten  Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande provanställning på heltid (100%)  Placering: Stockholm Söderort med ansvar för våra sjukhusleveranser inom Handen, Dalen, Nacka, Rosenlund, Landstinget och Maria sjukhus. Arbetstid: Vardagar Tillträde: Enligt överenskommelse  Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. Bakgrundskontroller utförs på all vår personal vid anställning, läs mer här: https://www.coor.se/karriar/rekryteringsprocessen/  Övrig information och kontaktuppgifter  Har du frågor om rollen är du välkommen att kontakta rekryterande chef Simon Turtle via mejl på  [email protected]. Vi hanterar löpande de ansökningar som kommer in och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte med din ansökan. Vi tar endast emot ansökningar via ansökningsknappen i annonsen med hänsyn till GDPR.    Vi ser fram emot att höra från dig!    All försäljning från annonssäljare och rekryteringsföretag i samband med denna rekryteringsprocess undanbedes vänligen. Om Coor Coor är Nordens ledande facility management-leverantör och är med och skapar Nordens bästa arbetsmiljöer – smarta, hållbara och fulla av glädje. Vi erbjuder alla de tjänster som krävs för att ett företag eller offentlig verksamhet ska fungera bra och effektivt. Vi strävar ständigt efter att bygga team och servicelösningar som gör det möjligt för våra kunder att fokusera på vad de gör bäst. Coor är verksamt främst i Norden, men har även viss närvaro i Belgien och Estland. Hos oss arbetar fler än 13 000 personer med olika bakgrunder och erfarenheter. Sedan 2021 har Coor årligen tilldelats topplaceringar i att vara det mest jämställda företaget i Sverige enligt SHE Index powered by EY och är utsedda till karriärföretag enligt Karriärföretagen.

30 januari 2025
Sista ansökan:
28 februari 2025
Driftledare/chef för skötselverksamheten
Eda kommun
Fastighetsskötare

Välkommen till en kommun med positiv laganda och gränslösa framtidsutsikter! Eda är en kommun med c.a 1000 medarbetare som alla på något sätt arbetar med att ge service till våra medborgare, medarbetare och besökare. Eda Bostads AB är ett helägt kommunalt bolag med uppgift att främja bostadsförsörjningen i Eda kommun, bygga och förvalta fastigheter för kommunens förvaltning, samt kommersiell service. Vi har lägenheter och lokaler på flertalet orter i kommunen, med största delen koncentrerad till Charlottenberg, Åmotfors och Koppom, medan det i Skillingsfors finns ett mindre antal. Bostadsbeståndet är varierat med allt från traditionella hyreshus till enfamiljsvillor. Lokalbeståndet består bland annat av affärs-och kontorslokaler ARBETSUPPGIFTER I rollen som Driftledare hos oss arbetar du nära kunden för att ge en bra service. Du behöver vara serviceinriktad, engagerad och ansvarstagande.  Du kommer att arbeta med mycket varierade uppgifter men huvudsakligen att arbetsleda och planera fastighetsskötsel, du driver det dagliga arbetet planering och är samtidigt aktivt ute på våra fastigheter för att hitta och arbeta med förbättringar och förbättringsförslag.  Exempel på arbetsuppgifter • Ansvara för daglig samordning och ledning av skötselverksamheten • Hantera arbetsorder i fastighetssystemet • Driva proaktivt förbättringsarbete • Hantera/kontera leverantörsfakturor tillhörande skötselverksamheten • Upprätta budget för skötselverksamheten i samarbete med ekonomichefen, samt säkerställa att arbetet följs upp och genomförs i enlighet med den fastställda budgeten • Uppdatera och upprätta skötselplaner i vårt fastighetssystem • Vara delaktig i upphandlingar • Säkerställa/kontrollera att systematiskt brandskyddsarbete utförs • Planera och implementera nya rutiner för avfallshantering Arbetet kräver att du är strukturerad och kan jobba självständigt, samtidigt är du är flexibel och klarar av att arbeta med olika uppgifter och har lätt för att se vad som behöver göras. Säkerställa en professionell och tillfredsställande leverans gentemot slutkund då du är en av bolagets representanter i mötet med våra hyresgäster. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en positiv värdegrund och som besitter en god social förmåga där du med enkelhet är relationsbyggande med kollegor och kunder. Du har god samarbetsförmåga där du som ledare är trygg, lyhörd och kommunikativ. Du uppskattar möjligheten till att ta ett tydligt ägarskap med eget driv och du trivs att arbeta med varierande arbetsuppgifter. Du arbetar utifrån ett lösningsorienterat förhållningssätt och är samtidigt strukturerad, analytisk och noggrann. Som person är du flexibel och gillar den tempoväxling som arbetet innebär. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har tidigare arbetslivserfarenhet från arbetsledning och planering. Du bör kunna uttrycka dig i svenska, gärna i både tal ock skrift. Vi utvecklar nu våra IT hjälpmedel vilket innebär att du bör ha datorvana. Inom Eda Bostads AB är alltid hyresgästen i fokus, därför lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du trivs i mötet med människor och att du har social kompetens, gillar att leda och coacha medarbetare i det dagliga operativa arbetet. ÖVRIGT Vår verksamhet bygger på visionen om att vara en positiv gränskommun där människor möts präglad av samverkan, starkt näringsliv och med ambitionen att utvecklas.  Vi erbjuder en trygg, säker och trivsam arbetsplats med glada arbetslag. Om du blir erbjuden anställning behöver du beställa och visa upp ett utdrag ur polisens belastningsregister Tillsammans med dina kollegor är du med och utvecklar det dagliga arbetet för att våra hyresgäster ska uppleva att Eda Bostads AB erbjuder ett bra boende. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

27 januari 2025
Sista ansökan:
16 februari 2025
Contract Manager
CBRE GWS Sweden AB
Fastighetsskötare

Contract Manager med teknisk kompetens - Integrated Facility Management Trivs du att arbeta i en internationell miljö i ett företag med starkt fokus på tillväxt? Brinner du för ständiga förbättringar och är kommunikativ? Då kan detta vara tjänsten för Dig! CBRE´s uppdrag är att leverera service och underhåll av fastigheter och utveckla de fastighetsrelaterade tjänsterna, allt för att säkerställa att vår kund och dess medarbetare har en väl fungerande arbetsplats. Genom att arbeta med ständiga förbättringar, utvecklar vi metoder och processer för att alltid leverera med hög kvalitet. Som Contract Manager är din viktigaste uppgift att supportera och utveckla vår leverans tillsammans med ett engagerat team. CBRE är ett värderingsstyrt företag som arbetar utifrån våra värdeord RISE (Respect, Integrity, Service och Excellence). Dessa värderingar har vi med i alla delar av vårt arbete och vi vill att det skall genomsyra allt vi gör liksom att du som medarbetare hos oss också känner igen dig i dessa och vill leva efter dem. Vi söker nu en driven, nyfiken, positiv och energisk platschef som kan utveckla våra tjänster. Du kommer ha stort eget ansvar att utveckla vår leverans och relationer med kunder i Göteborg. Huvudsakliga arbetsuppgifter: * Ansvara för en integrerad facility management-leverans * Utveckla affären inom fastigheternas underhåll och tekniska installationer * Skapa och utveckla goda relationer med kund * Leda och hantera förhandlingar med kund och samarbetspartners * Coacha och utveckla dina medarbetare * Driva avtalsmässiga målsättningar genom proaktivt arbete och styrning av den organisation du leder * Leda förändrings- och förbättringsarbete * Driva lönsamhet samt upprätta prognos och analys av affärsplaner, budget, bokslut * Säkerställa en bra efterlevnad inom kvalitet, hälsa, säkerhet och arbetsmiljö Vi söker dig som är/har: * Relevant utbildning och flerårig erfarenhet från ledande position inom fastighet, bygg, industri, installation och / eller integrerad facility management * Erfarenhet av personalansvar samt vana att leda samarbetspartners * Förmågan att bygga starka relationer, både internt och externt och har en kommunikativ förmåga * Erfarenhet av förbättringsarbete * Teknisk kompetens och förståelse * Dokumenterad erfarenhet inom ekonomi - resultat- & budgetansvar * God datakunskap inom Officepaketet * Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal och skrift För att lyckas i rollen är du lösningsorienterad med en god samarbetsförmåga. Du är ansvarstagande och tar egna initiativ samt är bra på att slutföra arbetsuppgifterna. Vi värdesätter att du har stort kundfokus. Du stimuleras av en miljö som utmärks av stort engagemang och där förmågan att hantera snabba förändringar är av stor betydelse. Vi erbjuder en omväxlande tjänst med utvecklingsmöjligheter. Hos oss får du vara med på den spännande tillväxtresa och förändringsprocess som företaget för närvarande genomgår. Du kommer att omfattas av vår tjänstepension, våra friskvårdsförmåner och vår Benify-portal mm Tjänsten är på 100% och tillsvidare med placering i Göteborg. Känns denna roll intressant, ansöka redan idag! Vi arbetar löpande med vårt urval och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef: Andreas Edelmalm telefon nr 076-1163154 CBRE är världens största kommersiella fastighets- och investeringsföretag. På CBRE är vår passion att leverera marknadsledande fastighetsrelaterade tjänster som bidrar till våra kunders framgång! Våra ca 105 000 anställda hjälper investerare, fastighetsägare och hyresgäster över hela världen och omsatte 2023 över 30 miljarder dollar. CBRE Global Workplace Solutions (GWS) är ett affärsområde inom CBRE som levererar integrerade tjänster inom fastighetsservice, projekt och rådgivning.

24 januari 2025
Sista ansökan:
21 februari 2025
Servicechef Kyla sökes till Indoor Energy Services Sweden!

Servicechef Kyla sökes till Indoor Energy Services Vi har höga ambitioner på Indoor Energy. Vi vill nämligen utmana oss själva och branschen genom att på riktigt – inte bara i fagert tal – utgå från våra kunders behov. För att klara det måste vi alltid hålla vår utvecklingskurva brantare än konkurrenternas. Det betyder att vi hela tiden måste utveckla både oss själva och vår leverans. Vi jobbar mot vår vision – Våra kunder har de energieffektivaste fastigheterna! Vill du vara en del av ett framgångsrikt företag som sätter hållbarhet, innovation och kundfokus i centrum? Har du erfarenhet av kyla och en passion för att leda och utveckla team? Då är det dig vi söker till Indoor Energy Services! Din roll Vi söker nu en Servicechef till vårt starka team i Stockholm, som varje dag gör nytta för våra kunder och bidrar till energieffektiva och därmed hållbara fastigheter. Vi erbjuderhela spannet av tjänster inom kyla: klimatkontroll, skydd av egendom, energieffektiva kylsystem och smarta energihanteringsstrategier. Våra kunder finns både inom kommersiella som offentliga fastighetssektorn. Som Servicechef inom Kyla på Indoor Energy får du en nyckelroll i att driva och utveckla vår kylverksamhet. Du ansvarar för att leda ett engagerat team av kyltekniker, säkerställa hög kundnöjdhet och bidra till att leverera innovativa och energieffektiva lösningar. Du kommer också att vara delaktig i att utveckla affärer, optimera processer och stärka Indoor Energys position som en ledande aktör inom energi- och kylbranschen. Du ingår i den lokala ledningsgruppen och rapporterar till Avdelningschef. Om dig Vi söker dig som har relevant teknisk utbildning inom fastighetsteknik, med goda tekniska kunskaper inom något område såsom VVS, ventilation eller styr- och regler. Du har kunskaper inom entreprenadjuridik. För att komma till din rätt i rollen tror vi att du har tidigare erfarenhet av ledarskap, budget, prognos och strategiarbete samt gott affärsmannaskap. Du är en god relationsbyggare och har erfarenhet av nära samarbete med kunder. Som person är du ansvarstagande, lösningsorienterad och tänker laget före jaget. Du har god datavana, B-körkort samt behärskar god svenska och engelska. Tjänstens placering är Skarpnäck och Solna. Om företaget När vi frågar våra medarbetare hur det är att jobba hos oss får vi ett tydligt svar; Här finns en fantastisk gemenskap och ett högt engagemang, vi jobbar tillsammans som ett lag för att varje dag göra oss själva och varandra lite bättre och ha riktigt kul på vägen! Indoor Energy arbetar för att minska fastigheters klimatpåverkan. Företaget tar ett helhetsgrepp kring ventilation, kyla, värme och fastighetsautomation. Verksamheten har 300 medarbetare och omsätter ca 500 miljoner. Indoor Energy har kontor på 14 orter och verkar i hela Mälardalen och Storgöteborg och Norrland. Läs mer på indoor.se Förutom strävan efter ständig utveckling så grundar vi vårt agerande på våra värderingar. Även de är noga definierade. När vi agerar enligt våra värderingar, då skapar vi maximalt värde för alla parter som är viktiga – för varje individ på Indoor Energy, för våra kunder och för oss som företag. Vill du bli en av oss? Är du intresserad? Om du vill veta mer, tveka inte att kontakta Rekryteringskonsult Johanna Andersson Härold på EISS Rekrytering & Search. Jag svarar gärna på frågor och för en dialog om hur du skulle komma till din rätt på Indoor Energy Services Sweden. Sista ansökningsdag är 20 januari. Vi genomför löpande urval och tillsättning sker enligt överenskommelse. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningshandlingar via mail, enligt vår integritetspolicy gällande GDPR. Johanna Andersson Härold [email protected] 0702726266 EISS Rekrytering & Search EISS Rekrytering & Search är ett specialistbolag inom rekrytering med säte i Norrköping. Genom vår kompetens inom området, marknadsledande system och innovativa fokus vill vi lyfta rekrytering till en ny nivå. Vårt mål är att etablera oss som Östergötlands mest eftertraktade bolag inom rekrytering och vår vision är att erbjuda den bästa kund- och kandidatupplevelsen på marknaden. Mer information finns på www.eissrekrytering.se

23 januari 2025
Sista ansökan:
10 februari 2025
Driftchef yttre Skåne - Revinge
Fortifikationsverket
Fastighetsskötare

Vi söker en erfaren driftchef som kommer att ansvara för driften av vårt fastighetsbestånd på övnings- och skjutfält samt andra anläggningar i hela Skåne. Du kommer att leda ett team och säkerställa en effektiv drift inom en växande organisation. Om du har flerårig erfarenhet av fastighetsdrift och arbetsledande befattning, är detta en spännande möjlighet för dig! Vi äger, utvecklar och förvaltar fastigheter för totalförsvaret. Vårt huvuduppdrag är att bidra till ökad försvarsförmåga – för ett tryggt och fritt Sverige. Din vardag som driftchef Som driftchef ansvarar du för både resultat och budget inom ditt distrikt. Du kommer att planera, styra och utveckla verksamheten, samt följa upp för att säkerställa att målen uppnås. Du har personalansvar och ser till att personalförsörjningen fungerar övergripande inom distriktet. Detta innebär att du ger medarbetarna rätt verktyg, befogenheter och information för att de ska kunna nå verksamhetens mål. Ditt ansvar omfattar också att leverera enligt de överenskomna uppdragen som inkluderar drift, underhåll och andra tjänster, i samarbete med förvaltare och teknikchef. Vidare ansvarar du för upphandling, beställning och uppföljning av köpta tjänster inom driftområdet. En viktig del av ditt arbete är att hålla driftplaneringen uppdaterad och att regelbundet följa upp och analysera verksamheten. I rollen ingår även att vara BVKF-föreståndare och elanläggningsansvarig. Du rapporterar direkt till C Region och är en aktiv medlem i regionens ledningsgrupp. Kvalifikationer Vi söker dig som har en utbildning med inriktning på fastighetsdrift, inklusive tekniska installationer, eller en annan relevant utbildning inom bygg- och fastighetsbranschen som vi bedömer som likvärdig. Det är meriterande om du har genomgått en chefs- och ledarskapsutbildning. Körkort B är ett krav. Vi söker dig som har flera års erfarenhet av fastighetsdrift och arbetsledande befattning inom fastighetsbranschen. Du bör också ha erfarenhet av att arbeta med fastighetsadministrativa system. Det är meriterande om du tidigare har haft personalansvar och erfarenhet av att arbeta med budget och prognoser. Vi ser också gärna att du har erfarenhet av att leda på distans, samt av att upprätta driftplaner och genomföra driftsupphandlingar. Vi söker en person som är samarbetsinriktad och har förmågan att anpassa sig och hitta lösningar som gynnar hela gruppen. Du arbetar strukturerat och organiserat, planerar ditt arbete väl och ser till att det blir genomfört i tid. När problem uppstår är du snabb på att hitta lösningar. Du har också lätt för att framföra dina åsikter på ett övertygande sätt, vilket gör att du får respekt och att andra lyssnar på dig. Vad erbjuder vi dig? Tillsammans med cirka 1100 kollegor på Fortifikationsverket runt om i landet jobbar du med ett unikt fastighetsbestånd för att stärka totalförsvaret i Sverige. Vi är stolta över det samhällsviktiga uppdrag vi har där vi bygger, förvaltar, driftar och utvecklar avancerad teknologi i samhällsviktiga byggnader. Våra arbetsuppgifter är omväxlande, spännande och utmanande och kräver sin kompetens. Vi arbetar enligt den statliga värdegrunden och dess principer och vi eftersträvar jämn könsfördelning. Lika rättigheter och möjligheter är viktigt för oss. Här får du goda möjligheter till kompetensutveckling och ta del av bra förmåner. Vi jobbar också för att du ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Om anställningen Tjänsten är en tillsvidareanställning. Svenskt medborgarskap är ett krav, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter, har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringsspecialist som finns namngiven så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Som tillsvidareanställd kommer du att krigsplaceras. Välkommen att skicka in din ansökan med cv och personligt brev senast 13 februari 2025. Intervjuer kommer att genomföras under vecka 8. Vi vill ha dina ansökningshandlingar på svenska. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Frågor kring tjänsten? Välkommen att kontakta rekryterande regionschef Malena Andersson 010-44 44 903 eller rekryteringsspecialist Malin von Zweigbergk 010-44 45 675. Det går även bra att kontakta våra fackliga representanter: Eric Bergman, Ledarna, Tommy Eriksson, SEKO, Karin Alm, SACO, de nås via telefon på vår växel 010-44 44 000. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

23 januari 2025
Sista ansökan:
13 februari 2025
Driftchef VMP - Revinge
Fortifikationsverket
Fastighetsskötare

Vi söker en erfaren driftchef som vill leda och utveckla vår verksamhet. I rollen kommer du att ha ansvar för att driften fungerar effektivt och hållbart. Vi söker dig som är en trygg ledare och kan fatta beslut för att utveckla både verksamheten och ditt team. Om du vill vara med och göra skillnad, så är detta rätt jobb för dig! Vi äger, utvecklar och förvaltar fastigheter för totalförsvaret. Vårt huvuduppdrag är att bidra till ökad försvarsförmåga – för ett tryggt och fritt Sverige. Din vardag som driftchef Distriktets uppdrag omfattar drift och underhåll av vägar, mark och parker inom region sydväst. Tyngdpunkten för arbetet ligger på garnisonsområden samt övnings- och skjutfält. Ansvarsområdet för denna tjänst innefattar Skåne, Halland och de västra delarna av Västra Götaland där det största verksamhetsområdet är Skåne. Som driftchef kommer du att leda personal placerade i Revinge, Halmstad och Göteborg. Som driftchef för väg, mark och park kommer du att ha ansvar för resultat och budget inom ditt distrikt. Du planerar, leder och följer upp verksamheten för att säkerställa att vi når våra mål. Du har personalansvar och ser till att det finns rätt resurser och kompetens inom distriktet. Du ser också till att medarbetarna har de verktyg, befogenheter och den information de behöver för att utföra sitt jobb. Du ansvarar för att följa upp och säkerställa att vi lever upp till våra avtal inom drift, underhåll och andra tjänster tillsammans med respektive förvaltare och teknikchef. Du hanterar upphandling, beställningar och uppföljning av externa tjänster som vi köper in. Du ansvarar även för en aktuell och välfungerande driftplanering samt uppföljning och analys av verksamheten. Du rapporterar till C Region och ingår i regionens ledningsgrupp. Kvalifikationer Vi söker dig som har utbildning med inriktning mark, park eller anläggning från yrkeshögskola eller högskola. Det är meriterande om du har chefs- och ledarskapsutbildning. Utöver krav på utbildning behöver du även flerårig erfarenhet av driftverksamhet och arbetsledande befattning inom anläggningsbranschen. Körkort B är ett krav. Det är meriterande om du har erfarenhet av personalansvar, arbete med budget och prognoser, samt att leda förändringsarbete och omorganisationer. Det är också meriterande om du har erfarenhet av att genomföra upphandlingar inom drift samt att leda på distans då personalen arbetar på flera orter.   Dina personliga egenskaper är väldigt viktiga för oss. Vi söker dig som är samarbetsinriktad och har lätt för att anpassa dig till olika situationer. Du hittar lösningar genom att fokusera på det gemensamma målet. Du är strukturerad, organiserad och jobbar enligt en tydlig process, vilket gör att du håller deadlines och slutför det du påbörjar. Du är också övertygande och kan framföra dina åsikter på ett sätt som får andra att lyssna och respektera dig. När problem uppstår är du lösningsorienterad och hittar snabbt praktiska lösningar för att komma framåt. Vad erbjuder vi dig? Tillsammans med cirka 1100 kollegor på Fortifikationsverket runt om i landet jobbar du med ett unikt fastighetsbestånd för att stärka totalförsvaret i Sverige. Vi är stolta över det samhällsviktiga uppdrag vi har där vi bygger, förvaltar, driftar och utvecklar avancerad teknologi i samhällsviktiga byggnader. Våra arbetsuppgifter är omväxlande, spännande och utmanande och kräver sin kompetens. Vi arbetar enligt den statliga värdegrunden och dess principer och vi eftersträvar jämn könsfördelning. Lika rättigheter och möjligheter är viktigt för oss. Här får du goda möjligheter till kompetensutveckling och ta del av bra förmåner. Vi jobbar också för att du ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Om anställningen Tjänsten är en tillsvidareanställning. Svenskt medborgarskap är ett krav, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter, har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringsspecialist som finns namngiven så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Som tillsvidareanställd kommer du att krigsplaceras. Välkommen att skicka in din ansökan med cv och personligt brev senast 13 februari 2025. Intervjuer kommer att genomföras under vecka 8. Vi vill ha dina ansökningshandlingar på svenska. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Frågor kring tjänsten? Välkommen att kontakta rekryterande regionschef Malena Andersson 010-44 44 903 eller rekryteringsspecialist Malin von Zweigbergk 010-44 45 675. Det går även bra att kontakta våra fackliga representanter: Eric Bergman, Ledarna, Tommy Eriksson, SEKO, Karin Alm, SACO, de nås på telefon via vår växel 010-44 44 000. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

23 januari 2025
Sista ansökan:
13 februari 2025
Platschef fastighetsdrift sjukhusleverans
Coor Service Management AB
Fastighetsskötare

Led med hjärta och passion – gör skillnad varje dag! Bli en del av vårt engagerade team där vi stöttar varandra, skapar glädje och bygger en trivsam arbetsmiljö. Vi söker en platschef som vill utveckla vår fastighetsleverans inom en sjukhusverksamhet med fokus på kunskap, innovation och service i världsklass! Hos Coor arbetar vi nära vår kund för att säkerställa att sjukhusets dagliga drift fungerar smidigt och att vi alltid levererar service med ett leende. Vi strävar alltid efter att skapa en positiv upplevelse för både medarbetare och besökare genom vår kunskap, service och tillgänglighet. Om rollen Som platschef i detta spännande och värdefulla uppdrag har du det övergripande ansvaret för den totala fastighetsleveransen. Du leder ett engagerat team där vi tillsammans stöttar och hjälper varandra till att nå våra gemensamma mål. Du är en förebild inom ledarskap och service där du har en genuin önskan om att skapa en trivsam och inkluderande arbetsmiljö. Din organisation består av cirka 20 medarbetare därav 3 Driftledare och en Avtalscontroller och du rapporterar till Kontraktschef Simon Turtle. Dina ansvarsområden inkluderar: • Daglig samordning och ledning av medarbetare och serviceleverans • Säkerställa att teamet arbetar effektivt och organiserat • Aktivt ledarskap och utveckling av medarbetare • Upprätthålla god kommunikation med kund • Ansvar för resultat och ekonomi Vi söker dig som: • Har flerårig ledarskapserfarenhet inom fastighetsbranschen • Goda kunskaper om fastighetsteknik och Aff-avtal. • Minst 10 år inom fastighetsbranschen där erfarenhet fastighetsteknik på sjukhus krävs • Goda kunskaper inom företagsekonomi, arbetsrätt och ledarskap med erfarenhet av bokslut och resultatuppföljning • Behärskar svenska och engelska väl i både tal och skrift • Är en van systemanvändare med goda kunskaper i Officepaketet Meriterande:  Erfarenhet av installationer som rörpost, reservkraft, medicinska gaser. Din personlighet: Du är en lagspelare som bygger framgångsrika team och skapar goda relationer. Du är flexibel och strukturerad och har en naturlig förmåga till att enkelt kunna entusiasmera och leda dina kollegor med både värme och omtanke. Du har ett tekniskt intresse och är lösningsorienterad med ett starkt engagemang för utveckling och förbättring. Din empatiska och stödjande ledarstil gör att dina medarbetare känner sig trygga och motiverade. Vi erbjuder: Coor erbjuder en trygg och trivsam arbetsplats där vi värdesätter gemenskap och samarbete. Vi erbjuder fast lön enligt kollektivavtal, pension, försäkringar och andra förmåner som föräldralön och friskvårdsbidrag. Vi satsar på kompetens- och karriärsutveckling för att du ska kunna nå din fulla potential. Hos oss blir du en del av ett stöttande och motiverat team som tillsammans skapar en fantastisk arbetsplats och kundupplevelse. Om tjänsten  Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande provanställning på heltid (100%)  Placering: Stockholm Söderort med ansvar för våra sjukhusleveranser inom Dalen, Nacka, Handen och Rosenlund.  Arbetstid: Vardagar Tillträde: Enligt överenskommelse  Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. Bakgrundskontroller utförs på all vår personal vid anställning, läs mer här: https://www.coor.se/karriar/rekryteringsprocessen/  Övrig information och kontaktuppgifter  Har du frågor om rollen är du välkommen att kontakta rekryterande chef Simon Turtle via mejl på  [email protected]. Vi hanterar löpande de ansökningar som kommer in och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte med din ansökan. Vi tar endast emot ansökningar via ansökningsknappen i annonsen med hänsyn till GDPR.    Vi ser fram emot att höra från dig!    All försäljning från annonssäljare och rekryteringsföretag i samband med denna rekryteringsprocess undanbedes vänligen.  Om Coor Coor är Nordens ledande facility management-leverantör och är med och skapar Nordens bästa arbetsmiljöer – smarta, hållbara och fulla av glädje. Vi erbjuder alla de tjänster som krävs för att ett företag eller offentlig verksamhet ska fungera bra och effektivt. Vi strävar ständigt efter att bygga team och servicelösningar som gör det möjligt för våra kunder att fokusera på vad de gör bäst. Coor är verksamt främst i Norden, men har även viss närvaro i Belgien och Estland. Hos oss arbetar fler än 13 000 personer med olika bakgrunder och erfarenheter. Sedan 2021 har Coor årligen tilldelats topplaceringar i att vara det mest jämställda företaget i Sverige enligt SHE Index powered by EY och är utsedda till karriärföretag enligt Karriärföretagen.

17 januari 2025
Sista ansökan:
15 februari 2025