ArbetsuppgifterI uppdraget som Ekonomiassistent kommer du att stötta ekonomer för Underhållsekonomi. Arbetet innebär i huvudsak hantering av olika typer av fakturor (konteringar), främst leverantörsfakturor. Du kommer även att skapa kundfakturaunderlag, medverka vid månads-, kvartals- och årsbokslut. Du kommer även att vara behjälplig i andra löpande ekonomiska arbetsuppgifter samt i viss mån olika ekonomiska utredningar. Ingen dag är den andra lik och för rätt person finns utvecklingsmöjligheter samt olika spännande arbetsuppgifter att ta sig an. Kvalifikationer Du har en gymnasial utbildning inom ekonomi eller minst 2 års arbetslivserfarenhet på ekonomiavdelning med fakturahantering. Du har minst 2 års arbetslivserfarenhet av fakturahantering inom de senaste 4 åren från UBW/UNIT4/Agresso. Du har minst 1 års arbetslivserfarenhet av att vara delaktig i månadsbokslut som Ekonomiassistent/Ekonomiadministratör inom de senaste 4 åren. Du har minst 1 års arbetslivserfarenhet att arbeta som Ekonomiassistent/Ekonomiadministratör/Ekonomihandläggare inom offentlig sektor inom de senaste 4 åren. Meriterande om du har 2 års arbetslivserfarenhet inom energibranschen. Meriterande om du har 2 års arbetslivserfarenhet av huvudboksmodul i UBW/UNIT4/Agresso. Du har mycket goda kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift. Personliga egenskaper För att lyckas i uppdraget som Ekonomiassistent så ser vi att du besitter en god samarbetsförmåga, är lösningsorienterad samt tydlig i din kommunikation. Vi ser även att du är nyfiken och vill utvecklas i din roll samt att du kan ta ett ägandeskap över dina arbetsuppgifter och sköta de självständigt. Företagspresentation Vår kund är ett statligt affärsverk som förvaltar stamnätet för elkraften i Sverige. De bedriver även forskning- och utvecklingsprojekt på många områden för att främja ny teknik. Huvudkontoret finns i Stockholm och här behöver man som konsult säkerhetsprövas för de flesta uppdrag. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider med möjlighet till att arbeta ca 50% på distans. Vår kund önskar start 2025-05-05 och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2026-05-04 med möjlighet till förlängning i ytterligare 12 månader. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund i Stockholm eller Göteborg. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format). Sista ansökningsdag är 2025-03-06. Säkerhetsprövning av konsult krävs. Processen för säkerhetsprövning och genomförande av registerkontroll beräknas ta ca 8 till 10 veckor från tilldelning av uppdrag, men kan både ta längre och kortare tid. Konsultens uppdrag kan inte påbörjas innan denna process har genomförts och klartecken har givits.
På Unilabs kombinerar vi ett stort medicinskt kunnande med en stor mänsklig omtanke. Genom våra sätt att arbeta skapar vi ett tydligt kundvärde och tydligt patientvärde. Detta gör vi med hjälp av effektiv diagnostik, hög kvalitet och förstklassig kundservice mot våra patienter och kunder. Vi har gemensamt en vilja att ge de bästa förutsättningar till vård för varje enskild individ och vi tror på att våra medarbetares kompetens, drivkraft och engagemang har en stor del i det mervärdet som vi skapar för samhället i stort. Läst gärna mer om oss på www.unilabs.se Vid vårt fina lab på Mälarsjukhuset i Eskilstuna är vi ca 100 medarbetare som förenas i vår ambition att leverera bästa möjliga diagnostik till patienter och vårdgivare. Vi söker nu en ekonomiassistent/administratör till en central och självständig roll. VAD I tjänsten som ekonomiassistent/administratör ansvarar du för hantering och kontering av leverantörsfakturor i vårt ekonomisystem Agresso. Laboratoriet får olika leveranser av produkter där du stämmer av att följesedlar matchas mot korrekt beställning och faktura. Flertalet av fakturorna är samlingsfakturor som ska fördelas till rätt del i vår verksamhet. Du kommer att ha en central och koordinerande roll som innefattar flera olika delar som tillsammans får vår verksamhet att flyta på allra bästa sätt. Här har vi alla ett gemensamt ansvar för att se till att det är ordning och reda och vi arbetar alla proaktivt så att vi tillsammans skapar en inbjudande miljö för både medarbetare och besökare. Vid sidan av att kontera våra fakturor kommer du även arbeta med till exempel: - Vara behjälplig i olika typer av möten och mindre projekt - Hantera post, bud och tvätt - Inköp och hantering av material VEM På Unilabs väger inställning lika tungt som kompetens. Det här är en roll som passar dig som har erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent och vill fortsätta med det. Då arbetet sker i Agresso är det en fördel om du har arbetat i systemet tidigare. Även din erfarenhet av Excel kommer att bli användbar i den här tjänsten. Tjänsten passar dig har en serviceinriktad inställning och trivs i en varierande roll där du arbetar proaktivt, flexibelt och självständigt. Då du kommer att ha flera kontaktytor såväl internt som externt är det viktigt att du är kommunikativ och prestigelös. Du tycker om att stötta dina kollegor och vara behjälplig där du ser att det behövs. Vi söker dig som har: - Eftergymnasial utbildning - Tidigare erfarenhet av liknande arbete - God systemvana - Du uttrycker dig väl i tal och skrift, på svenska och engelska Intressant? Ja, då vill vi gärna höra ifrån dig så snart som möjligt. Vi jobbar löpande med urval och intervjuer och tillsätter tjänsten så snart vi hittar rätt person. Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde så snart som möjligt. Vi tillämpar provanställning. Välkommen med din ansökan! VAR Unilabs AB är idag en ledande aktör inom radiologi och laboratoriemedicin och Sveriges största privata leverantör av röntgen, mammografi och laboratoriemedicin. Vi möter våra patienter och kunder på sjukhus, närakuter, primärvårdslaboratorier, våra egna fristående röntgenenheter och mottagningar. Det är en verksamhet med full fart i en lugn omgivning med stor variation. Av våra totalt 13 000 medarbetare i Europa, arbetar drygt 1,200 i Sverige. Läs gärna mer om oss på www.Unilabs.se Unilabs erbjuder tjänster inom laboratoriemedicin och bild- och funktionsdiagnostik till öppen och sluten sjukvård. Våra tjänster kännetecknas av hög kvalitet, säkerhet och service. Unilabs har idag ca 1300 medarbetare men vi växer ständigt. De största yrkesgrupperna är biomedicinska analytiker, röntgensjuksköterskor och läkare med specialistkompetens inom radiologi eller laboratoriemedicin. Att arbeta på Unilabs innebär att förstå att vårt jobb inte bara är att producera testresultat. Vi tillhandahåller verkliga, användbara svar för våra patienter och vårdgivare. Vårt arbete förändrar livet direkt till det bättre, vilket vi ser som ett fantastiskt privilegium och något värt att arbeta för.
Är du i början av din karriär och taggad på nya möjligheter? Är du intresserad av redovisning och finansbranschen? Då har vi en spännande möjlighet för just dig! Var? Stockholm När? Start så snart som möjligt Anställningsform? Rekrytering Vår kund Vår kund är ett av Sveriges ledande bolag inom finans. De söker nu en junior ekonom som vill utvecklas i en bred roll där du kommer att lära dig mer om finans, bokföring och företagsutveckling. Om rollen Du kommer att arbeta i nära samarbete med dina kollegor och kommer få lära dig redovisningsyrket från grunden. I denna roll kommer du erbjudas en bred och varierad roll med goda utvecklingsmöjligheter. Du kommer inledningsvis få lära dig mer kring den löpande redovisningen för att få en stabil grund att stå på inför övriga delar av redovisningsprocessen. Din profil Vi söker dig med en kandidat, magister eller masterutbildning inom ekonomi och som brinner för finansbranschen. Du vill jobba med redovisning och du tackar inte nej till en chans att lära dig något nytt och har en prestigelös inställning. Du drivs av att problemlösning och har en hög servicegrad, du är nyfiken och har ett stort intresse för att jobba med förbättring och effektivisering. Du kan arbeta obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift. Skallkrav: Kandidatexamen inom ekonomi Driven och strukturerad personlighet Intresse för finansbranschen Analytisk förmåga, noggrann och nyfiken Självgående med en hög samarbetsförmåga Meriterande: Magister- eller masterexamen inom ekonomi Arbetat med kund- och leverantörsreskontran parallellt med studierna Din inställning och personlighet kommer vara avgörande för din framgång. Har vi ringat in din person? Kul! Välkommen in med din ansökan så pratar vi mer. Låter det intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut. Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida! careers.deltaconsulting.se Vid frågor, kontakta Klara Hägg på [email protected] Välkommen med din ansökan! Om Delta Consulting Vi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa lyckligare arbetsplatser. Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim. Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning.
Just nu har du möjligheten att bli en del av ett härligt gäng hos en av våra kunder med placering i Göteborg. Vi söker för deras räkning en Ekonomi & Inköpsassistent. Vi söker dig som är junior i din karriär och som längtar efter en vardag med stor variation och som uppskattar att vara spindeln i nätet. Tjänsten har störst fokus på ekonomi och inköp, men både inventering, möta gäster och se till att kaffet är varmt kan ingå. Arbetsuppgifter, ekonomi Löpande bokföring Fakturering Förregistrering av leverantörsfakturor Hantering och bokning av inbetalningar Utskick av betalningspåminnelser och säkerställer att kunder betalar i tid Handläggning av ärenden, t. ex. bearbeta och utreda avvikelser och fel, göra sammanställningar och avstämningar Assisterar i bokslutsarbetet Utveckling/förbättring av metoder och rutiner för en effektivare ekonomistyrning Arbetsuppgifter, inköp Planerar och utför inköp Förhandlar med leverantörer och sluter självständigt avtal Följer upp och säkerställer leverans av rätt produkter i rätt tid Följer inköpsrutiner och arbetar aktivt för att förbättra leverantörers prestation gällande kvalitet, leveranssäkerhet och kommunikation Avhjälper och korrigerar inköpsavvikelser samt ser till att dessa kommuniceras internt och externt enligt gällande rutiner Säkerställer att lagersaldon är korrekta genom månatliga inventeringar Säkerställer att lagret är kurant och att övriga rutiner kring lagret upprätthålls Utveckling/förbättring av metoder och rutiner för en effektivare inköpsstyrning Vi söker dig som Har erfarenhet av ovan nämnda uppgifter YH eller Högskoleutbildning inom ekonomi/inköp Uppskattar en variationsrik vardag Är en teamplayer Självgående Initiativrik Flexibel Om tjänsten: Heltid Kontorstider
Qurant är en växande utmanare inom företagshälsa med ett tydligt mål: att skapa friskare företag genom att kombinera smarta digitala lösningar med ett mänskligt bemötande. Vi är just nu i en spännande expansionsfas och kan idag räkna några av Sveriges största företag till våra kunder. Nu söker vi dig – en noggrann och självgående Ekonomiassistent. Vi behöver förstärkning inom Ekonomifunktionen och hämtar också hem de delar som tidigare varit outsorcad. Du rapporterar direkt till CFO och du får möjlighet att vara del av ett företag som verkligen gör skillnad – både för våra kunder och utifrån ett samhällsperspektiv. Rollen innefattar att en bredd av ekonomiuppgifter, inte minst redovisning och är en deltidstjänst på 50%. Huvudsakliga ansvarsområden Löpande bokföring och annan ekonomihantering, såsom kund- och leverantörsreskontra, betalningar, avstämningar av balanskonton samt momsdeklaration. Delaktig i månadsavstämningar och månadsrapporter. Hantera påminnelser och inkassoärenden. Delta i bokslutsarbetet. Lönehantering kan ingå beroende på din erfarenhet. Ge stöd till ekonomichef i övriga ekonomiuppgifter. Stödja VD och ledningsgrupp med diverse administrativa uppgifter. Vem är du? Vi tror att du har utbildning inom redovisning och har några års arbetslivserfarenhet. Du trivs i en snabbrörlig miljö i ett bolag som växer. Det gör att arbetsuppgifterna också kan variera från tid till tid. Du är noggrann, självgående och analytisk. Du är också flexibel, prestigelös, nyfiken på att lära nytt och har inget emot att hugga i där det behövs. Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och förståelse för ekonomiska flöden. God redovisningsbakgrund Har goda kunskaper i Excel Kommunicerar obehindrat på svenska, både i tal och skrift Det här är vi Qurant genomsyras av en ”Can do”-attityd där vi gör det extra för kunderna. Vi skapar friskare arbetsplatser och sänker sjukfrånvaron. Vi har den bästa digitala plattformen inom hälsa för företag i Sverige och vi har höga ambitioner för framtiden. Vi är nytänkande, proaktiva, enkla och omtänksamma – det är så kollegorna beskriver Qurant som arbetsplats. Och visste du att 97 % av våra kunder är nöjda med samarbetet med oss? Söker du ett högre syfte – där du får vara med och skapa friskare arbetsplatser och ett friskare samhälle – samtidigt som du får utvecklas inom din expertis, då kan vi vara rätt arbetsplats för dig. Är du intresserad? Rollen är en tillsvidareanställning med provanställning. Ditt arbete utgår från vårt trevliga huvudkontor i centrala Stockholm. Det finns även möjlighet till hybridarbete. Intressant? Om du har frågor om tjänsten så slå gärna vår CFO Maria Schützer Funk en signal på 0708-10 20 04. Notera att detta är en deltidstjänst på 50%. Tjänsten ska tillsättas snarast möjligt. Intervjuer sker löpande, så ansök redan idag!
Är du en självständig ekonom med erfarenhet av fakturering? Då kan du vara den vi söker! Om uppdraget Vår kund, som är verksam inom bostäder, söker nu en ekonom till ett konsultuppdrag via Bemannia. Tillträde är i mitten av mars 2025, och uppdraget löper fram till augusti 2025. Tjänstgöringsgraden är 100% Du arbetar i en viktig verksamhet nära kollektivtrafiken på Södermalm. Dina arbetsuppgifter I denna roll kommer du att ge stöd i löpande administrativt arbete inom ekonomienheten som exempelvis kundfakturering, leverantörsfakturor, placering av betalningar, fellistor, kontoavstämningar, registrering av autogiro och behörigheter i ekonomisystem mm. Gruppen består av 5 personer och du kommer avlasta i deras löpande arbetsuppgifter. Kompetens finns i gruppen, så det finns någon att fråga. I tjänsten är det många varierande arbetsuppgifter, då det är en liten grupp som behöver hjälpas åt. Dina kvalifikationer Utbildning inom ekonomi Arbetslivserfarenhet inom ekonomi minst två år Flytande i svenska avseende i tal och skrift För att lyckas i uppdraget ser vi att du som person är lättlärd, nyfiken, driven. Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, skriv datum här. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Sanna Perjons, [email protected]. För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070 884 96 00. Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Är du en ekonomistudent som vill skaffa dig värdefull arbetslivserfarenhet vid sidan av studierna? Har du möjlighet att arbeta minst en dag i veckan under terminerna och heltid under sommaren? Då kan denna timanställning som ekonomiassistent hos Lantmännen vara den perfekta möjligheten för dig! Om tjänsten Detta är ett konsultuppdrag där du arbetar ca 8h i veckan i genomsnitt under terminerna och heltid under sommaren. Du behöver ha en annan huvudsaklig sysselsättning som studier på minst 50%. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Lantmännen. Om företaget Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. De ägs av 18 000 svenska lantbrukare, har 10 000 anställda, verksamhet i ett 20-tal länder och omsätter 45 miljarder kronor. Med basen i spannmål förädlar de åkermarkens resurser för ett livskraftigt lantbruk. Några av deras mest kända varumärken inom livsmedel är AXA, Kungsörnen, Korvbrödsbagarn, GoGreen, Finn Crisp och Bonjour. Företaget är grundat på kunskap och värderingar som har funnits i generationer hos deras ägare. Genom att de har forskning, utveckling och verksamhet i hela värdekedjan, kan de tillsammans ta ansvar från jord till bord. Arbetsuppgifter Som en del av ekonomiavdelningen hos Lantmännen hanterar du kundreskontra. Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat att hantera inbetalningar, upprätta bokföringsordrar och genomföra bankavstämningar. Du hjälper även till med att hantera påminnelser, delta i bokslutsarbete samt utbetalningar för olika bolag inom Lantmännen. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Du har ca två år kvar av din utbildning inom ekonomi på högskola eller universitet Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av extrajobb Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift För att trivas och lyckas som ekonomiassistent hos Lantmännen ser vi gärna att du är en noggrann och strukturerad person med ett starkt intresse för redovisning och ekonomi. Du arbetar metodiskt och har ett öga för detaljer, vilket säkerställer att dina arbetsuppgifter hanteras korrekt. Din förmåga att organisera och prioritera gör att du håller ordning även i ett högt tempo. Samtidigt är du prestigelös och hjälper gärna till där det behövs. Du ser samarbete som en självklarhet och bidrar med en positiv inställning. Med ditt engagemang och din flexibilitet blir du en värdefull del av teamet hos Lantmännen. Övrig information Start: 1 April Plats: Malmö Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, [email protected] eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
We’re on a journey to change the way the world uses energy and accelerate the transition to renewable energy through our market-leading energy storage systems. We operate in nearly every continent, and the cornerstone for our company’s rapid growth is making products that matter for society. In our international team, you’ll have a key responsibility to develop our company’s processes, create new ways of working, and maintain our business excellence across different verticals. We offer a challenging position in an open and friendly environment where we support each other's growth and create value. You will have a crucial role in ensuring the quality of financial reporting and in streamlining and improving processes within Polarium's global accounting function. Responsibilities: You will become part of a forward-looking, committed, and unpretentious team that strives to deliver with high quality while enjoying the journey. As Global Accountant, you will be responsible for processes and qualified accounting within your area of responsibilities for a handful of companies. This role is a key position in our ongoing growth journey, and you will be involved in inventory accounting, fixed assets, and VAT-related matters. You will work closely with all parts of the organization and international counterparties. The role also includes continuously improving processes, largely related to system support. This position reports to the Global Chief Accountant and you will be based in central Stockholm with our office located in Hagastaden. Who are you: To succeed in the role as Global accountant at Polarium, you must be driven, analytical, and goal-oriented, with a profound interest in accounting. You should have a can-do attitude and the ability to create structure in a fast-paced environment. Strong communication skills, both verbal and written, are essential, as well as a collaborative nature that thrives in dialogue with others in the finance function. You thrive in environments where you are given the opportunity to be involved in various accounting projects and are driven by continuing to improve routines, processes and working methods. An academic degree in accounting or business administration and subsequent work with qualified accounting is a requirement. You are likely working in a similar role, such as an accounting manager or senior accountant. Experience of Business Central is an advantage, but not a requirement. You are proficient in English and Swedish in both speech and writing. We offer Bonus system Wellness contribution Five extra flexibility days Kindly submit your application through the provided apply button in the advertisement on our careers page, as we are unable to accept any applications via email in compliance with the GDPR regulations. At Polarium, creating change in the energy industry starts with our team. We believe a diverse workplace brings creativity, innovation and better represents our customers, and the many communities they serve, around the world. A positive work-life balance is what supercharges our teamwork and a sustainable personal journey throughout our careers. Since Polarium launched in 2015, we’ve been on a mission to redesign the energy industry. We’re unlocking the massive potential of energy storage systems through our wide range of intelligent and digital services. Our passion for solving challenges is what drives our next generation of premium energy storage products in use on all continents and in all climate zones. Today, we power businesses, optimize energy usage, and reduce carbon dioxide emissions to create a cleaner future in energy. We look forward to receiving your application!
We’re on a journey to change the way the world uses energy and accelerate the transition to renewable energy through our market-leading energy storage systems. We operate in nearly every continent, and the cornerstone for our company’s rapid growth is making products that matter for society. In our international team, you’ll have a key responsibility to develop our company’s processes, create new ways of working, and maintain our business excellence across different verticals. Responsibilities: In the role as Head of Group Accounting, you will have overall responsibility for the Group's accounting, financial reports and its processes. The group includes handful legal entities that you must independently consolidate, and the work is done in the group reporting system Cognos Controller. You will work closely with finance functions within the Polarium Group both in Sweden and internationally, as well as with the parent company's finance function. You will be based in central Stockholm with our office located in Hagastaden. Your main tasks will be: Consolidation and quality assurance of the Group's legal monthly, quarterly and annual financial statements (IFRS) Preparation of key figures and reporting Annual Report and Interim Reports in accordance with IFRS Responsible for tax from a consolidated financial perspective, including transfer-pricing System owner for the group reporting system Cognos Controller Implement and improve routines, processes and working methods Accounting projects at group level Regulatory issues Contact with external auditors Who are you: To succeed in the role of Head of Group Accounting at Polarium, you must be driven, analytical, and goal-oriented, with a profound interest in accounting. You should have a can-do attitude and the ability to create structure in a fast-paced environment. Strong communication skills, both verbal and written, are essential, as well as a collaborative nature that thrives in dialogue with others in the finance function. You thrive in environments where you are given the opportunity to be involved in various accounting projects and are driven by continuing to improve routines, processes and working methods. When it comes to your experience, we see that you have an academic degree in economics and have subsequently worked for several years with group accounting, where you have had overall responsibility. An academic degree and solid experience of IFRS is a requirement. Knowledge of the Cognos Controller is an advantage, but not a requirement. You are proficient in English and Swedish in both speech and writing. We offer Bonus system Wellness contribution Five extra flexibility days Kindly submit your application through the provided apply button in the advertisement on our careers page, as we are unable to accept any applications via email in compliance with the GDPR regulations. At Polarium, creating change in the energy industry starts with our team. We believe a diverse workplace brings creativity, innovation and better represents our customers, and the many communities they serve, around the world. A positive work-life balance is what supercharges our teamwork and a sustainable personal journey throughout our careers. Since Polarium launched in 2015, we’ve been on a mission to redesign the energy industry. We’re unlocking the massive potential of energy storage systems through our wide range of intelligent and digital services. Our passion for solving challenges is what drives our next generation of premium energy storage products in use on all continents and in all climate zones. Today, we power businesses, optimize energy usage, and reduce carbon dioxide emissions to create a cleaner future in energy. We look forward to receiving your application!
Just nu söker vi studenter för sommarjobb! Det är en unik chans för dig som är student och vill sommarjobba, eller jobba extra redan nu i vår. Visst låter det bra? Denna proaktiva annons är för dig som studerar inom ekonomi och finans och skulle vilja hitta ett sommarjobb inom det området. De lyckliga studenterna som går vidare i nästa steg i ansökningsprocessen kommer vi att matcha med flera spännande företag i Stockholm som söker uppbackning till sin ekonomi-avdelning i sommar. Så om det är någon jobbansökan du bör lägga extra krut på så är det denna! Vi kommer att ta ansökningar löpande, så ta chansen och skicka in en ansökan redan idag! Hur processen går till: Det börjar med att du enkelt skickar in en ansökan till oss om att du vill sommarjobba (och kanske extrajobba lite nu under våren också). Bifoga gärna en presentation om dig själv där du också beskriver vad du helst vill arbeta med. Bifoga ditt CV. Om vi fattar intresse för din profil kommer vi att höra vi av oss via mail, och sen du får spela in en kort videointervju på mobilen där du svarar på tre frågor. Hittar vi ett jobb som passar dig kommer vi matcha ihop din profil till företag som behöver extra kompetens i sommar. Så se till att vässa till ditt CV så det sticker ut bland kandidaterna! Men, vilket jobb söker jag till egentligen? Inom ekonomi och finans-området finns det vanligtvis jobb som ekonomiassistent, fakturamatchare och ekonomiadministratör. Specificera vad du helst skulle vilja jobba med, så försöker vi att matcha din profil med passande sommarjobb. Oavsett vilken typ av jobb du söker så är vårt syfte att du ska trivas och må bra på ditt jobb. Kan ni garantera mig ett sommarjobb? Nej, det kan vi inte. Vi kommer att göra ett urval av de profiler vi tycker är intressanta, och dessa försöker vi matcha ihop med rätt jobb. Men vår ambition är att hitta ett jobb till så många som möjligt förstås! Detta är en generell och proaktiv jobbannons. Vi kommer att ta emot ansökningar under hela våren, men vi får in uppdrag löpande. Så vänta inte med att söka så du inte missar något spännande jobb! The Place är ett rekryterings- och konsultföretag. Och Sveriges enda Worklife Partner. Ett jobb har en början och ett slut. Ett Worklife är mycket mer än så. Som Worklife Partner drömmer vi om en arbetsmarknad där alla människor får bidra med sin kompetens under hela sitt Worklife. Vårt mål är att hjälpa våra konsulter vidare i karriären och att våra kandidater återkommer till oss.
Välj ett jobb för att visa detaljer