EKONOMICHEF TILL TIBRO ENERGI AB

Tibro Energi söker en engagerad och kompetent Ekonomichef för en spännande roll inom energibranschen! Som en del av ledningsgruppen kommer du att vara en central aktör i att driva och utveckla deras ekonomiska processer och strukturer. Om du är en driven ledare med en passion för ekonomi och har förmågan att navigera genom förändringar, då kan detta vara rätt roll för dig! Din vardag Din roll sträcker sig över flera ansvarsområden. Du kommer att vara en aktiv del av ledningsgruppen och delta i strategiska diskussioner samt styrelsemöten där dina insikter och ekonomiska analyser är avgörande för beslutsfattandet. Du har ansvaret för att leda och utveckla ekonomiavdelningen samt att arbeta med budgetsammanställning, planering, bokslut och deklarationer. I tjänsten ingår även kvartalsredovisning, årsredovisning samt att ta fram statistik och nyckeltal. Genom ekonomisk controlling och kontinuerligt förbättringsarbete säkerställer du att företagets ekonomi är välorganiserad och i linje med våra långsiktiga mål samt verkar som ett stöd för verksamheten. Vi kan erbjuda dig en stimulerande arbetsmiljö där ingen dag är den andra lik. Som en del av ett litet bolag och en nära ledningsgrupp har du korta beslutsvägar och stor möjlighet att påverka företagets riktning och utveckling. Vem är du? Som person är du positiv och driven samt har god förmåga att skapa förtroende, engagemang och delaktighet i de sammanhang du deltar i. Du är en coachande ledare som gärna delegerar uppgifter till självständiga och kompetenta medarbetare. Du har erfarenhet av olika ekonomiska system samt Officepaketet. Därutöver ser vi att du har: - Körkort B - Ekonomiutbildning på högskolenivå - Tidigare erfarenhet av liknande positioner - Tidigare ledarerfarenhet eller erfarenhet av ledande positioner Meriterande: - Erfarenhet av processutveckling - Kunskap inom HR - Erfarenhet av förbättringsarbete Om du är redo för en spännande utmaning och vill vara en del av vårt dedikerade team ser vi fram emot att höra från dig! Vill du veta mer? I den här rekryteringen samarbetar Tibro Energi med Nexer Recruit, får du tjänsten kommer du att anställas av Tibro Energi. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Stefan Larsson på telefonnummer: 46 73846816 (tel:+4673846816) eller via e-post: [email protected] Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 2024-03-13. Om Tibro Energi Tibro Energi AB är ett dotterbolag till Tibro Elnät AB som ägs av Tibro Kommun. Vi är 19 anställda som finns tillgängliga dygnet runt årets alla dagar för våra kunder. Tibro Energi skall vara det självklara valet för Tibro Kommuns invånare och leverera ett prisvärt utbud med lokal förankring. Vi skall även vara den goda samarbetspartnern för att bidra till en grön och hållbar framtid genom ett långsiktigt arbete som förbättrar livskvaliteten i samhället. Våra områden sträcker sig över elnät, elhandel, elproduktion och stadsnätet med fiberanslutningar.

18 mars 2024
Sista ansökan:
4 september 2024
CFO

Hive Streaming is searching for a dedicated Chief Financial Officer to spearhead the financial strategy and ensure the continued growth and success of our company during this transformative phase. As we transition from a single-product SaaS company to a multi-product company, this is an exciting time to join our team. Having experienced remarkable growth, Hive Streaming is now strategically focused on profitability, a milestone we successfully reached in 2023. With nearly 200 leading enterprises as our clientele and over 100 patents, we are committed to innovation and expanding our product offerings. Over the past decade, our zero-configuration, software-only P2P algorithms have revolutionized live video streaming for our global customer base. As a part of our dynamic team, you'll be contributing to a company that's at the forefront of its industry. We take pride in being recognized (https://www.breakit.se/artikel/38143/scaleup-listan-2023-har-ar-sveriges-104-hetaste-snabbvaxare)among Sweden's hottest and fastest-growing scale-ups in 2023, and we invite you to play a pivotal role in our continued journey to success. Your Responsibilities As CFO of Hive, you will: - Track Cash Flow: Implement systems to manage cash flow for stability and agility. - Plan Finances: Develop and execute financial plans aligned with strategic objectives. - Analyze Hive's Strengths and Weaknesses: Conduct thorough financial analyses and propose corrective actions. - Build a Top-Notch Finance Team: Recruit, mentor, and lead finance professionals. - Ensure Balance: Maintain revenue-expense balance with robust controls. - Oversee FP&A: Provide strategic oversight of financial planning and analysis. - Report Financials: Prepare and present reports for the Board, guiding governance. - Partnership Management: Managing relationships with auditors and financial institutions to maintain trust and transparency. - Structure Commission Programs: Collaborate with Sales on commission programs to drive performance. - Executive Leadership: Being an integral part of the management team, reporting directly to the CEO. Who we are looking for We seek a candidate with prior experience in CFO or similar financial leadership roles, preferably within the technology or related sectors. A Bachelor's degree in finance or a related field is advantageous, along with strong budgeting, forecasting, cash flow management, and risk assessment skills. Additionally, the ideal candidate will possess: Financial Acumen: A strong background in finance, including a deep understanding of financial principles, accounting practices, and economic trends. Experience managing finances for technology companies or enterprises of similar scale would be beneficial. Analytical Skills: A proven track record of analyzing complex financial data and deriving actionable insights to drive strategic decision-making. Experience with financial analysis in the technology sector or enterprise environments would be advantageous. Communication Skills: Effective communication skills are crucial, including the ability to convey financial information to various stakeholders, including the board, investors, and management. Experience in presenting financial reports and recommendations to executive-level audiences is desirable. Ethical Integrity: You should demonstrate a strong commitment to ethical conduct and compliance with financial regulations and standards. Experience in managing financial resources ethically and transparently is essential. Collaboration: Strong interpersonal skills and the ability to collaborate effectively with the management team and other departments, such as Product, People Experience, and Sales, is critical. Work Flow: Managing financial operational processes and driving operational excellence. We also hope you are aligned with Hive’s Core Values; Customer Centricity, Innovation, and Empowerment. If that resonates with you, we are looking forward to your application! The Perks of Working at Hive Hybrid Work - The best of both worlds: At Hive, we're redefining the workplace. Embrace our hybrid model that merges in-office collaboration with the flexibility of remote work. Choose your ideal work environment! Diversity at Our Core: Become a part of our diverse family of over 100 professionals from 35+ nationalities. At Hive, every voice matters, and our collective creativity drives us forward in the video experience sector. Unmatched Parental Benefits: Family comes first at Hive. We offer exceptional parental benefits beyond the norms in Sweden, Berlin, the USA, and more. Employee Wellbeing Your well-being is our priority. Enjoy competitive salaries, top-notch insurance, and extensive health! Just a heads up, we're a dog-friendly office (office in Sweden). LI-Hybrid

6 mars 2024
Sista ansökan:
23 augusti 2024
Ekonomi och HR-chef till Texla

Texla söker nu en dynamisk och engagerad Ekonomi och HR-chef som kan bli en del av vårt team. Vi letar efter dig som har en passion för siffror och människor, och som vill bidra till vår fortsatta framgång genom att säkerställa en effektiv hantering av företagets ekonomi. Huvudsakliga arbetsuppgifter: - Sköta all bokföring och redovisning i enlighet med gällande lagar och förordningar. - Löpande rapportera resultat till ledningen för att säkerställa god insyn i företagets ekonomiska situation. - Hantera alla personalfrågor med ett människo-centrerat tillvägagångssätt, samtidigt som du ser till att allt sköts enligt gällande avtal och regelverk. - Direkt personalansvar för en Ekonomi- och HR-assistent. Vi söker dig som: - Älskar att arbeta med människor och passar in i vårt team. - Har erfarenhet av löpande bokföring och resultatredovisning. - Besitter kunskap och erfarenhet inom HR-relaterade frågor, inklusive avtal och lönehantering. - Är redo att ta nästa steg i karriären. Vad erbjuder vi? En unik möjlighet att arbeta i en viktig roll hos Texla, där du kommer att spela en central roll i att forma företagets ekonomiska och personalmässiga framtid. Du får chansen att arbeta i en stöttande och uppmuntrande miljö där ditt arbete gör skillnad. Är du den drivna och engagerade Ekonomi och HR-chef vi söker? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt team! Om Texla Vi startade vår verksamhet i Sverige 1962 med en övertygelse om att man genom att kombinera olika material kan skapa nya produkter. Det blev rätt och idag har vår koncern 5 bolag spridda över Europa och Nordafrika med en total omsättning på 90 M€. Vår svenska verksamhet finns i Göteborg. Vi förser den svenska fordonsindustrin med delar samt förser den skandinaviska marknaden med mjuka och hållbara produkter till säng- och inredningsindustrin. Texla Sverige är huvudkontoret för Texla Group.

1 mars 2024
Sista ansökan:
18 augusti 2024
Finance Manager

Är du social och driven person med en stark entreprenörsanda och erfarenhet av att arbeta med brett ekonomiarbete på mindre eller mellanstora bolag? Lockas du av möjligheten att få arbeta på ett mindre dynamiskt bolag som befinner sig i en spännande expansiv fas där du får vara med och driva utveckling inom ekonomifunktionen? Då kan rollen som Finance Manager på Wellectronics vara nästa steg för dig. Wellectronics bedriver verksamhet inom området hemelektronik med inriktning på hälsa, kroppsvård och välmående. Företagets försäljning kommer uteslutande från ett varumärke, Beurer, där man är exklusiv distributör för den svenska och norska marknaden. Sedan maj 2023 är Beurer delägare i bolaget med en plan för fortsatt nordisk expansion och har nu behov att rekrytera ett antal tjänster för att stärka organisationen för genomförande av planen med den nordiska expansionen. OM ROLLEN Som Finance Manager har du ett brett övergripande ansvar för företagets ekonomi och administration. Du arbetar löpande för att utveckla och effektivisera bolagets processer och rutiner och arbetar i nära dialog med den interna organisationen såväl som externa parter. För rätt person finns det goda möjligheter att fortsätta utvecklas tillsammans med bolaget och på sikt axla ett personalansvar för det team man byggt upp. Arbetet innefattar bland annat: - Framtagning av resultat- och balansräkning samt bokslut och årsredovisning - Rapportering internt och externt - Ansvar för löpande bokföring - In-och utbetalningar, fakturering samt leverantörs- och kundreskontra - Huvudansvar för kontakten med bank, försäkringsbolag, revisorer och andra konsulter inom ekonomi och administration - Ansvar för framtagning och uppföljning av budget - Ekonomistyrning/controlling I samband med den nordiska expansionen öppnas nya möjligheter att få hantera momsfrågor, redovisning och valutafrågor på den nordiska marknaden, samt navigera genom de olika regelverken och systemen som gäller i respektive land. OM DIG: Vi söker dig som är social och driven med en stark entreprenörsanda. Du trivs i en miljö med kollegor som är raka och professionella med hjärtat på rätta stället och du lockas av möjligheten att vara en nyckelspelare på en spännande tillväxtresa. Från tidigare roller är du van att arbeta under stort eget ansvar, du kan självständigt planera och strukturera upp ditt arbete samt har erfarenhet av att arbeta med brett ekonomiarbete på mindre eller mellanstora bolag. Kunskap i Visma är ett plus och erfarenhet från arbete med olika valutor och företag med verksamhet i flera länder är meriterande. ANSÖKAN Hoppas att vi har väckt ditt intresse och att du är nyfiken på att veta mer om rollen. Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan så snart du kan. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten får du gärna kontakta oss på [email protected] OM SWITCH GAME Switch Game är rekrytering- och konsultbyrån som gör de krångliga enkelt, superenkelt. Genom att kombinera beprövade metoder med moderna arbetssätt och ny teknik kan vi hitta unika matchningar, snabbt och med hög träffsäkerhet. Vi arbetar alltid tvåvägs och söker kandidater till uppdrag såväl som uppdrag till kandidat vilket skapar en dynamisk organisation med många spännande möjligheter.

13 februari 2024
Sista ansökan:
19 juli 2024
Finance Manager

Om tjänsten På adapa Sweden blir du en del av adapa Group, en europeisk koncern med huvudkontor i Österrike och mer än 20 produktionsanläggningar över hela Europa. I rollen som finance manager jobbar du operativt och stöttar och coachar dina 2 medarbetare som du har direkt personalansvar för. Du leder och utvecklar ekonomiavdelningen och ansvarar för att koncernens svenska bolag rapporterar korrekt i enlighet med svenska lagar och regler. Du rapporterar till Finance Director för gruppen som sitter på HQ i Österrike men du har även nära samarbete med lokala chefer och VD som sitter i Landskrona och du ingår i den svenska ledningsgruppen Huvudsakliga arbetsuppgifter • Övergripande ansvar för ekonomiavdelningen. • Ansvar för löpande bokföring, månadsbokslut, årsbokslut och extern rapportering. • Ansvar för upprättandet av budget, budgetuppföljning och prognoser. • Arbeta med rapportering, flöden och analyser inom hela ekonomiområdet. • Likviditetsplanering. • Utveckla och driva effektiviserings- och förbättringsarbete för finansiella processer. • Regelbunden kontakt med externa intressenter t.ex. revisorer, banker etc. Lämplig bakgrund Vi söker dig som har arbetat som ekonomiansvarig i en tillverkande verksamhet några år och har ambitioner att utvecklas vidare. Du har en god analytisk förmåga och vill ta ett helhetsansvar inom både redovisning och controlling i en producerande verksamhet. Som person är du en god kommunikatör, du är en lagspelare och har förmåga att skapa förtroende hos dina medarbetare. Du är civilekonom eller har annan relevant eftergymnasial utbildning och behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Du har jobbat i olika affärssystem och har goda kunskaper i Excel. Personliga egenskaper Som person är du nyfiken och vill förstå helheten i verksamheten och vill vara med på förtagets utvecklingsresa. Du arbetar med ett stort driv samtidigt som du är ansvarstagande och har en hög problemlösningsförmåga. Du utmanar och ifrågasätter och vi ser gärna att du gillar att driva förändringar. Du är trygg, prestigelös och vill jobba nära dina medarbetare. Du är en kommunikativ lagspelare som uppskattar att få bli en del av och driva ett engagerat ekonomiteam! Vad erbjuder vi Vi jobbar dedikerat, är kreativa och föredrar att skapa nya lösningar i stället för att administrera befintliga processer. Hos oss får du möjlighet att utvecklas och att ”växa”, både på ett professionellt och på ett personligt plan. Om företaget adapa Sweden Landskrona är en av Sveriges ledande producenter av tryckta flexibla förpackningslaminat främst till livsmedelsindustrin. Fokus har genom hela vår resa varit kvalitet och hög servicegrad. Som leverantör av flexibla förpackningslösningar behöver vi ständigt vara uppdaterade med den snabba tekniska utvecklingen och med marknadens krav på kostnadseffektiva, miljövänliga och smarta förpackningslösningar. Vi är specialister på flexografiskt tryck, vi använder oss av Kodaks NX-teknik, vilket ger skarpare bilder vid högre upplösningar än med konventionella tryckmetoder. Ansökan I denna rekrytering har adapa valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Annie Höjman på [email protected]. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Alla ansökningar och kontakter hanteras konfidentiellt. Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningshandlingar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan och vi ser fram emot att välkomna dig som en viktig del av vårt framgångsrika team!

29 januari 2024
Sista ansökan:
30 april 2024