Ekonomichef

Sök bland 75 lediga jobb som Ekonomichef och börja ditt nya yrkesliv idag!

Controller/erfaren ekonomikonsult för Insamlingsstiftelse!

Interim controller sökes för Insamlingsstiftelse Vi söker en engagerad och erfaren ekonomikonsult för ett spännande uppdrag hos en insamlingsstiftelse som arbetar för att hjälpa utsatta människor. Uppdraget är avsett att tillsättas omgående och sträcker sig över en period på cirka 4-6 månader, under pågående rekrytering av en permanent finance manager. Du kommer att sitta i nyrenoverade fräscha lokaler vid Södra Station och bolaget tillämpar hybridarbete, cirka 2 dagar hemifrån i veckan. Rollbeskrivning: I den rollen kommer du att ha en nyckelroll i ledningen och leveransen av alla ekonomiska aspekter av organisationen. Du förväntas ha en bred kompetens inom controlling och/eller redovisning samt vara bekväm med att hantera både operativa och strategiska frågor. Arbetsuppgifter inkluderar: Ledning och leverans av alla ekonomiska aspekter av organisationen. Planering, styrning och kontroll av finansiella och operativa områden. Ansvar för den årliga budgeterings- och planeringsprocessen i samarbete med VD. Analys och uppföljning av finansiell rapportering. Förberedelse och leverans av årsredovisningen. Rapportering till huvudkontoret i London och externa partners. Utveckling och leverans av finans-/operativa aktiviteter mot överenskomna mål. Övervakning av interna rapporteringsprocesser och rutiner. Ansvar för lönebetalningsrutiner och andra HR-relaterade processer. Hantering av organisationens IT-faciliteter och kontaktpunkt med hyresvärd avseende lokaler. Administrativa uppgifter såsom avtalshantering och inköpsstöd. Upprätthålla positiva arbetsrelationer med andra avdelningar och team, både nationellt och internationellt. Krav: Det är ett krav att du har relevant erfarenhet och kompetens inom branschen, samt är skicklig på att kommunicera på engelska i både tal och skrift. Du bör vara tekniskt kunnig och van vid att arbeta i en snabbt tempo med tighta deadlines. Vidare ser vi gärna att du är en prestigelös person som brinner för att arbeta i en verksamhet med samhällsnytta. Ansökan Som konsult hos Eqonomy/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos EQonomy/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning. Har du frågor om rollen kontakta Matilda Zimdahl, [email protected]. För att söka rollen klicka på ”sök rollen”, samt bifoga CV. Notera att personligt brev inte är obligatoriskt i denna ansökningsprocess. I konsultvärlden går saker ofta snabbt så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med din ansökan. Varmt välkommen att söka!

25 april 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024
CFO Till SAAS-Bolag i Uppsala

Vi söker en CFO till ett marknadsledande SAAS-bolag i Uppsala. Bolaget omsätter ca 50 mkr och har 40 anställda med en stark tillväxt som kräver att man nu tar nästa steg när det gäller att professionalisera ekonomifunktionen ytterligare. Vi söker därför en person som är redo att ta nästa steg i sin karriär till en första CFO-roll. För att passa i rollen har du minst 5 års erfarenhet från operativa roller inom Controlling och även goda redovisningskunskaper. Till din hjälp har du en ekonomiassistent som gör delar av den löpande redovisningen, men ditt arbete kommer att vara relativt operativt. Kulturen på arbetsplatsen präglas av gemenskap och engagemang. I rollen som CFO ingår bland annat att ansvara för: Ansvar för kundfaktureringsprocessen samt en del löpande redovisning Månadsrapportering Ekonomisk uppföljning Ta fram nyckeltal och KPI:er Översyn av processer och rutiner samt att förbättra/implementera nytt systemstöd Vi söker dig som har: En akademisk utbildning, civilekonom eller motsvarande Några års erfarenhet från ovanstående arbetsuppgifter som vill ta nästa steg Gärna med en bakgrund som Business Controller Goda redovisningskunskaper Eftersom rollen är operativ krävs det att man är väldigt prestigelös och har förmågan att arbeta båda ”högt och lågt”. Miljön är dynamisk och det är viktigt att man trivs i verksamhetsnära roller med fokus på affären. Övrigt: Önskvärd start för tjänsten är efter sommaren och tjänsten är tillsvidare på heltid, och du erbjuds anställning direkt hos vår kund som sitter centralt i Uppsala i trevliga lokaler. Intervjuer och urval sker löpande. Har du frågor? Kontakta Erik Eklund, [email protected]

25 april 2024
Sista ansökan:
25 juni 2024
Ekonomiansvarig sökes till Bra Bostad

Bra Bostad är ett privatägt fastighetsbolag med på fokus på bostäder. Idag är bolaget den största privata fastighetsägaren i Hylte Kommun med över 330 lägenheter och lokaler i Hyltebruk och Långaryd. Bra Bostad har drivit sin verksamhet sedan 2005 först som en del av Halmstads Stadskärna AB, men sedan efter en avknoppning 2016 som ett eget fastighetsbolag med fokus på bostäder. Bolaget har under senaste året förvärvat ca 60 lägenheter i Knäred och har nu ambition att växa ytterligare. Vi söker nu en engagerad Ekonomiansvarig som vill bidra till företagets fortsatta expansion. Läs mer om oss på www.brabostad.com. Vad vi erbjuder dig På Bra Bostad tror vi på individer som har viljan, modet och förmågan att ständigt utvecklas. Vi strävar efter att skapa en entreprenörsdriven miljö där varje framsteg lyfter hela vår organisation. I rollen som Ekonomiansvarig kommer du att spela en central roll genom att hantera koncernens ekonomiavdelning. Ditt uppdrag inkluderar både att täcka nuvarande behov och att bygga upp en robust ekonomiorganisation för framtiden. Som Ekonomiansvarig får du en nyckelroll där du ansvarar för: * Löpande bokföring och redovisning, inklusive hantering av hyresinbetalningar och leverantörsfakturor. * Bokslut, deklarationer och årsredovisningar, samt upprättande av koncernredovisning. * Kvartalsrapporter och förberedelse av material inför styrelsemöten. * Budgetering och ekonomiska prognoser, inklusive granskning och förberedelse av dessa dokument. * Ekonomiska analyser och rapportering, inklusive avvikelser från budget och analys av fastighetsinvesteringars avkastning. * Hantering av skatter och momsdeklarationer. * Kassaflödesövervakning och kostnadsanalyser för drift och underhåll av fastigheter. * Samarbete med revisorer och fastighetsförvaltare för att optimera fastighetsförvaltningen. * Leda finansiella projekt och förbättringsinitiativ. Du blir en del av ledningsgruppen och arbetar nära fastighetsförvaltarna och VD:n. Tjänsten är på 75-100% (enligt ditt önskemål) och på plats på vårt kontor i Halmstad. Vi står inför en expansionsfas med planer på ytterligare förvärv, nya bolagsstrukturer och möjliga fusioner. Erfarenhet av sådana processer är meriterande men inte ett krav. Dina kvalifikationer Vi letar efter dig som är strukturerad men samtidig flexibel och anpassningsbar. Bolaget växer både med antal fastigheter och anställda, det blir därför under perioder hög arbetsbelastning så det är viktigt att du har hög stresstålighet och positiv till förändringar. Du har flerårig erfarenhet som redovisningskonsult, ekonomiansvarig eller ekonomichef. Om du har erfarenhet av fastigheter från tidigare roll eller utbildning är det ett plus, men absolut inget krav. Denna roll erbjuder stora möjligheter att påverka och forma vår framtida ekonomiorganisation. Genom att bli en del av vårt team i Halmstad bidrar du till vår fortsatta tillväxt och framgång. Låter detta som din nästa utmaning? Om du har den erfarenhet och de kompetenser vi söker, så ser vi fram emot att få din ansökan senast den 17 maj. Urvalet sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Detta är ett rekryteringsuppdrag där anställningen sker på Bra Bostad, men där rekryteringsföretaget Human Network sköter rekryteringsprocessen. För frågor angående tjänsten, kontakta rekryteringskonsulten Sinisa Bozic på [email protected] eller 0708-26 06 23. Ansök via www.humannetwork.se och välj rätt tjänst. Alla erbjudanden om annonseringshjälp undanbedes. Vi ser fram emot din ansökan!

25 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Chief Financial Officer

Join our fast-growing scale-up, Mediatool, as we drive digital transformation for top global brands and agencies. We're looking for a Chief Financial Officer (CFO) to lead our finance team and steer our financial strategies. If you're tech-savvy with excellent Excel skills, a robust finance background, and experience in SaaS, you're the perfect fit! As CFO, you'll guide finance, accounting, operations, and investment strategies, oversee all financial operations, and lead budgeting and forecasting to ensure our processes are primed for success. Reporting directly to the CEO, this key position offers a unique chance to shape our company’s future. What you will do: Drive financial planning and strategic decision-making. Develop key reports to inform strategy. Build and manage our finance team. Implement processes to enhance financial strategy and market positioning. Coordinate major initiatives to meet financial goals. Who are you? Educated in Finance, Accounting, or related fields. Experienced in financial management and SaaS business models. Skilled in data analysis, forecasting, and financial software. Strong in analytical and communication abilities. Fluent in Swedish and English; additional languages are a plus. What We Offer: Competitive salary and a stunning office on Östermalm, Stockholm. Flexible work environment with significant growth opportunities. A diverse, international team and a commitment to continuous learning. About Mediatool: Mediatool is a rapidly expanding Software as a Service (SaaS) company, dedicated to revolutionizing media management for local and global brands worldwide. Trusted by industry giants like Kellogg's, Estée Lauder, and H&M, we empower our clients with cutting-edge marketing planning and performance management solutions. Ready to join us? Don't wait—our recruitment is ongoing! Apply now and help accelerate our growth at Mediatool!

25 april 2024
Sista ansökan:
12 oktober 2024
Affärsorienterad CFO till internationellt retailbolag

Vi söker en CFO för kunds räkning till ett växande internationellt retailbolag Executive Recruitment söker för kunds räkning en affärsdriven och nyfiken CFO med stort engagemang som vill fortsätta att utveckla bolagen inom koncernen och dess verksamheter vår kunds länder. Arbetet kan till stor del ske remote.   Som CFO ska du agera som bollplank och stöd inom ekonomifrågor till företagets VD och ledning. Du ingår i företagets ledningsgrupp som tillsammans ansvarar för företagets utveckling framåt. Som CFO arbetar du också för att främja ett innovativt klimat och bidrar till att skapa en organisation där verksamheten och försäljningsvolymen utvecklas. Du inspirerar medarbetare och driver på aktiviteter som krävs för att nå bolagets mål. Rollen verkar även för att säkerställa relevant systemstöd för de finansiella processerna samt agerar kravställare i de fall som systemskifte krävs för att optimera processerna eller i övrigt effektivisera och digitalisera verksamheten.   Övergripande arbetsuppgifter   Du har ett övergripande ansvar för företagets finansiella processer med tyngdpunkt på affärsstödjande aktiviteter. För oss är det viktigt att du som CFO är en visionär som driver arbetet framåt mot satta mål och visioner. Du rapporterar till VD och styrelse.   Du har personalansvar och är ansvarig för att coacha och utveckla medarbetare samt ledare inom Ekonomifunktionen.    • Koncernredovisning • Kassaflödesanalyser och nyckeltalsberäkningar. • Budgetarbete och prognoser, analyser och uppföljning • Strategisk och proaktiv verksamhetsstyrning • Övergripande ansvar. för den löpande ekonomiska redovisningen • Kontinuerlig utveckling av processer och rutiner • Intern styrning och kontroll • Avtalshantering • Personalansvar Din bakgrund Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomiområdet, har arbetat som CFO/ekonomichef i minst 5 år samt har erfarenhet av koncernredovosning och ledningsgruppsarbete. Vår kund förespråkar Agil verksamhetsstyrning och ser det som starkt meriterande om du arbetat i en ledande position med detta fokus tidigare, meriterande inom retail och arbetat internationellt.   Du ser utvecklingspotential av arbetsmetoder, skapar nya metoder och har drivit igenom större förändringsprojekt med viljan att fullfölja mål och hålla tidsplaner.    Vem är du? Som person tänker vi oss att du har god självkännedom och är trygg i din roll som ledare. Du är säker i din kompetens och har viljan, förmågan och drivet att utveckla. Du kännetecknas av att vara självgående, har god samarbetsförmåga, har lätt för att kommunicera ditt budskap på ett pedagogiskt sätt och tycker om att leda i förändring. Du är van att presentera och kommunicera på olika nivåer, från butiksgolvet upp till styrelsenivå.   Söker du en utvecklingsorienterad roll i ett dynamiskt företag är detta något för dig.   I denna rekrytering är Executive Recruitment och ansvarig rekryterare är Senior Executive Recruiter Olle Mikkelsen.   Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail, utan endast via registrerad ansökan via vår hemsida.   Executive Recruitment erbjuder search/headhunting/rekrytering samt Interim av ledningsgrupp, management och högre specialister inom E-Commerce, Retail, FMCG och närliggande branscher. Vi är seniora recruiters och specialister som har samlat all vår interna spetskompetens, erfarenheter och kontaktnät. Med vårt Executive-erbjudande har vi skräddarsytt ett unikt koncept för högre tjänster och ledningsgrupp med fortsatt fokus på företag inom Retail, FMCG (Fast Moving Consumer Gods) Detaljister, leverantörer samt närliggande branscher i Sverige och Europa.

25 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Affärsorienterad CFO till internationellt retailbolag

Vi söker en CFO för kunds räkning till ett växande internationellt retailbolag Executive Recruitment söker för kunds räkning en affärsdriven och nyfiken CFO med stort engagemang som vill fortsätta att utveckla bolagen inom koncernen och dess verksamheter vår kunds länder. Arbetet kan till stor del ske remote.   Som CFO ska du agera som bollplank och stöd inom ekonomifrågor till företagets VD och ledning. Du ingår i företagets ledningsgrupp som tillsammans ansvarar för företagets utveckling framåt. Som CFO arbetar du också för att främja ett innovativt klimat och bidrar till att skapa en organisation där verksamheten och försäljningsvolymen utvecklas. Du inspirerar medarbetare och driver på aktiviteter som krävs för att nå bolagets mål. Rollen verkar även för att säkerställa relevant systemstöd för de finansiella processerna samt agerar kravställare i de fall som systemskifte krävs för att optimera processerna eller i övrigt effektivisera och digitalisera verksamheten.   Övergripande arbetsuppgifter   Du har ett övergripande ansvar för företagets finansiella processer med tyngdpunkt på affärsstödjande aktiviteter. För oss är det viktigt att du som CFO är en visionär som driver arbetet framåt mot satta mål och visioner. Du rapporterar till VD och styrelse.   Du har personalansvar och är ansvarig för att coacha och utveckla medarbetare samt ledare inom Ekonomifunktionen.    • Koncernredovisning • Kassaflödesanalyser och nyckeltalsberäkningar. • Budgetarbete och prognoser, analyser och uppföljning • Strategisk och proaktiv verksamhetsstyrning • Övergripande ansvar. för den löpande ekonomiska redovisningen • Kontinuerlig utveckling av processer och rutiner • Intern styrning och kontroll • Avtalshantering • Personalansvar Din bakgrund Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomiområdet, har arbetat som CFO/ekonomichef i minst 5 år samt har erfarenhet av koncernredovosning och ledningsgruppsarbete. Vår kund förespråkar Agil verksamhetsstyrning och ser det som starkt meriterande om du arbetat i en ledande position med detta fokus tidigare, meriterande inom retail och arbetat internationellt.   Du ser utvecklingspotential av arbetsmetoder, skapar nya metoder och har drivit igenom större förändringsprojekt med viljan att fullfölja mål och hålla tidsplaner.    Vem är du? Som person tänker vi oss att du har god självkännedom och är trygg i din roll som ledare. Du är säker i din kompetens och har viljan, förmågan och drivet att utveckla. Du kännetecknas av att vara självgående, har god samarbetsförmåga, har lätt för att kommunicera ditt budskap på ett pedagogiskt sätt och tycker om att leda i förändring. Du är van att presentera och kommunicera på olika nivåer, från butiksgolvet upp till styrelsenivå.   Söker du en utvecklingsorienterad roll i ett dynamiskt företag är detta något för dig.   I denna rekrytering är Executive Recruitment och ansvarig rekryterare är Senior Executive Recruiter Olle Mikkelsen.   Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail, utan endast via registrerad ansökan via vår hemsida.   Executive Recruitment erbjuder search/headhunting/rekrytering samt Interim av ledningsgrupp, management och högre specialister inom E-Commerce, Retail, FMCG och närliggande branscher. Vi är seniora recruiters och specialister som har samlat all vår interna spetskompetens, erfarenheter och kontaktnät. Med vårt Executive-erbjudande har vi skräddarsytt ett unikt koncept för högre tjänster och ledningsgrupp med fortsatt fokus på företag inom Retail, FMCG (Fast Moving Consumer Gods) Detaljister, leverantörer samt närliggande branscher i Sverige och Europa.

25 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Affärsorienterad CFO till internationellt retailbolag

Vi söker en CFO för kunds räkning till ett växande internationellt retailbolag Executive Recruitment söker för kunds räkning en affärsdriven och nyfiken CFO med stort engagemang som vill fortsätta att utveckla bolagen inom koncernen och dess verksamheter vår kunds länder. Arbetet kan till stor del ske remote.   Som CFO ska du agera som bollplank och stöd inom ekonomifrågor till företagets VD och ledning. Du ingår i företagets ledningsgrupp som tillsammans ansvarar för företagets utveckling framåt. Som CFO arbetar du också för att främja ett innovativt klimat och bidrar till att skapa en organisation där verksamheten och försäljningsvolymen utvecklas. Du inspirerar medarbetare och driver på aktiviteter som krävs för att nå bolagets mål. Rollen verkar även för att säkerställa relevant systemstöd för de finansiella processerna samt agerar kravställare i de fall som systemskifte krävs för att optimera processerna eller i övrigt effektivisera och digitalisera verksamheten.   Övergripande arbetsuppgifter   Du har ett övergripande ansvar för företagets finansiella processer med tyngdpunkt på affärsstödjande aktiviteter. För oss är det viktigt att du som CFO är en visionär som driver arbetet framåt mot satta mål och visioner. Du rapporterar till VD och styrelse.   Du har personalansvar och är ansvarig för att coacha och utveckla medarbetare samt ledare inom Ekonomifunktionen.    • Koncernredovisning • Kassaflödesanalyser och nyckeltalsberäkningar. • Budgetarbete och prognoser, analyser och uppföljning • Strategisk och proaktiv verksamhetsstyrning • Övergripande ansvar. för den löpande ekonomiska redovisningen • Kontinuerlig utveckling av processer och rutiner • Intern styrning och kontroll • Avtalshantering • Personalansvar Din bakgrund Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomiområdet, har arbetat som CFO/ekonomichef i minst 5 år samt har erfarenhet av koncernredovosning och ledningsgruppsarbete. Vår kund förespråkar Agil verksamhetsstyrning och ser det som starkt meriterande om du arbetat i en ledande position med detta fokus tidigare, meriterande inom retail och arbetat internationellt.   Du ser utvecklingspotential av arbetsmetoder, skapar nya metoder och har drivit igenom större förändringsprojekt med viljan att fullfölja mål och hålla tidsplaner.    Vem är du? Som person tänker vi oss att du har god självkännedom och är trygg i din roll som ledare. Du är säker i din kompetens och har viljan, förmågan och drivet att utveckla. Du kännetecknas av att vara självgående, har god samarbetsförmåga, har lätt för att kommunicera ditt budskap på ett pedagogiskt sätt och tycker om att leda i förändring. Du är van att presentera och kommunicera på olika nivåer, från butiksgolvet upp till styrelsenivå.   Söker du en utvecklingsorienterad roll i ett dynamiskt företag är detta något för dig.   I denna rekrytering är Executive Recruitment och ansvarig rekryterare är Senior Executive Recruiter Olle Mikkelsen.   Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail, utan endast via registrerad ansökan via vår hemsida.   Executive Recruitment erbjuder search/headhunting/rekrytering samt Interim av ledningsgrupp, management och högre specialister inom E-Commerce, Retail, FMCG och närliggande branscher. Vi är seniora recruiters och specialister som har samlat all vår interna spetskompetens, erfarenheter och kontaktnät. Med vårt Executive-erbjudande har vi skräddarsytt ett unikt koncept för högre tjänster och ledningsgrupp med fortsatt fokus på företag inom Retail, FMCG (Fast Moving Consumer Gods) Detaljister, leverantörer samt närliggande branscher i Sverige och Europa.

25 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Affärsorienterad CFO till internationellt retailbolag

Vi söker en CFO för kunds räkning till ett växande internationellt retailbolag Executive Recruitment söker för kunds räkning en affärsdriven och nyfiken CFO med stort engagemang som vill fortsätta att utveckla bolagen inom koncernen och dess verksamheter vår kunds länder. Arbetet kan till stor del ske remote.   Som CFO ska du agera som bollplank och stöd inom ekonomifrågor till företagets VD och ledning. Du ingår i företagets ledningsgrupp som tillsammans ansvarar för företagets utveckling framåt. Som CFO arbetar du också för att främja ett innovativt klimat och bidrar till att skapa en organisation där verksamheten och försäljningsvolymen utvecklas. Du inspirerar medarbetare och driver på aktiviteter som krävs för att nå bolagets mål. Rollen verkar även för att säkerställa relevant systemstöd för de finansiella processerna samt agerar kravställare i de fall som systemskifte krävs för att optimera processerna eller i övrigt effektivisera och digitalisera verksamheten.   Övergripande arbetsuppgifter   Du har ett övergripande ansvar för företagets finansiella processer med tyngdpunkt på affärsstödjande aktiviteter. För oss är det viktigt att du som CFO är en visionär som driver arbetet framåt mot satta mål och visioner. Du rapporterar till VD och styrelse.   Du har personalansvar och är ansvarig för att coacha och utveckla medarbetare samt ledare inom Ekonomifunktionen.    • Koncernredovisning • Kassaflödesanalyser och nyckeltalsberäkningar. • Budgetarbete och prognoser, analyser och uppföljning • Strategisk och proaktiv verksamhetsstyrning • Övergripande ansvar. för den löpande ekonomiska redovisningen • Kontinuerlig utveckling av processer och rutiner • Intern styrning och kontroll • Avtalshantering • Personalansvar Din bakgrund Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomiområdet, har arbetat som CFO/ekonomichef i minst 5 år samt har erfarenhet av koncernredovosning och ledningsgruppsarbete. Vår kund förespråkar Agil verksamhetsstyrning och ser det som starkt meriterande om du arbetat i en ledande position med detta fokus tidigare, meriterande inom retail och arbetat internationellt.   Du ser utvecklingspotential av arbetsmetoder, skapar nya metoder och har drivit igenom större förändringsprojekt med viljan att fullfölja mål och hålla tidsplaner.    Vem är du? Som person tänker vi oss att du har god självkännedom och är trygg i din roll som ledare. Du är säker i din kompetens och har viljan, förmågan och drivet att utveckla. Du kännetecknas av att vara självgående, har god samarbetsförmåga, har lätt för att kommunicera ditt budskap på ett pedagogiskt sätt och tycker om att leda i förändring. Du är van att presentera och kommunicera på olika nivåer, från butiksgolvet upp till styrelsenivå.   Söker du en utvecklingsorienterad roll i ett dynamiskt företag är detta något för dig.   I denna rekrytering är Executive Recruitment och ansvarig rekryterare är Senior Executive Recruiter Olle Mikkelsen.   Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail, utan endast via registrerad ansökan via vår hemsida.   Executive Recruitment erbjuder search/headhunting/rekrytering samt Interim av ledningsgrupp, management och högre specialister inom E-Commerce, Retail, FMCG och närliggande branscher. Vi är seniora recruiters och specialister som har samlat all vår interna spetskompetens, erfarenheter och kontaktnät. Med vårt Executive-erbjudande har vi skräddarsytt ett unikt koncept för högre tjänster och ledningsgrupp med fortsatt fokus på företag inom Retail, FMCG (Fast Moving Consumer Gods) Detaljister, leverantörer samt närliggande branscher i Sverige och Europa.

25 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Avdelningschef till ekonomiavdelningen på barn- och ungdomsförvaltningen

Beskrivning Vi söker nu en avdelningschef till ekonomiavdelningen på barn- och ungdomsförvaltningens stab. Ekonomiavdelningen ansvarar för att ge stöd och förutsättningar till verksamheten inom ekonomi, lokalplanering, kost och städ. Avdelningen är en del av barn- och ungdomsförvaltningens stab där du kommer ingå i förvaltningens ledningsgrupp tillsammans med andra avdelningschefer, skoldirektör och utbildningschefer. De övriga avdelningscheferna blir viktiga samarbetspartners i ditt vardagliga arbete. Här erbjuder vi en arbetsmiljö där det ryms både allvarsamt ansvarstagande för en viktig samhällsuppgift och lättsam kollegialitet. Vi drivs alla av att bidra till barns och elever utbildning och göra deras framtida drömmar möjliga. Du har i dagsläget drygt 25 underställda medarbetare varav 7 enhetschefer och i din roll rapporterar du direkt till skoldirektören. Arbetsuppgifter Barn- och ungdomsförvaltningen är inne i ett förändringsskeende där vi går mot ett mer gränsöverskridande och processorienterat arbetssätt. Vi söker dig som ser en utmaning i och vill medverka i det utvecklingsarbetet. Arbetet inom avdelningen genomsyras av ett uppdrags- och processbaserat tänkande med kvalitet och hållbarhet som grund. Ditt ansvar innefattar att utveckla en strategisk planering där omvärldsspaning utgör en viktig grund. Du säkerställer förmåga till anpassning i takt med att verksamhetens förutsättningar förändras. Du har ett särskilt ansvar för att utveckla förutsättningarna för nämndens ansvarstagande för budgetstyrning samt för att bevara den ansvarskultur som råder inom förvaltningen. Vi söker dig som kan bidra med styrning för effektiv användning av medel och utveckla processtyrning tillsammans med övriga avdelningar på staben, utbildningsverksamheten samt kommunens ekonomichefsgrupp. Som chef över avdelningen leder, utvecklar och följer du upp verksamheten mot uppsatta mål. Tillsammans med dina medarbetare bidrar du med kontinuerlig omvärldsbevakning inom avdelningens ansvarsområden. Du har personal- budget- och arbetsmiljöansvar för avdelningens medarbetare. Om du brinner för att skapa struktur och effektivitet inom avdelningens olika områden och vill vara med och driva förändring och utveckling, så är detta rollen för dig! Kvalifikationer Vi söker dig med relevant högskoleutbildning inom ekonomi, statsvetenskap eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har tidigare erfarenhet att leda andra människor och relevanta insikter i ekonomistyrning. Du har erfarenhet av att arbeta i en större verksamhet med liknande förutsättningar med förståelse för att arbeta i en politiskt styrd organisation. Du har tidigare lett utvecklingsprocesser i en stöd- och serviceinriktad verksamhet. Du tycker det är roligt och utmanande att arbeta i en komplex omgivning där du nyttjar din problemlösningsförmåga utifrån ett helhetsperspektiv och är bra på att strukturera arbetet. Som chef och ledare behöver du vara trygg i dig själv, skapa lagkänsla samtidigt som du uppmuntrar enskilda medarbetares egen initiativkraft. Du kan samla medarbetare kring gemensam målsättning och skapa drivkraft hos medarbetare. I ditt ledarskap har du tillitsfulla relationer som bygger på ett lyhört ledarskap. Du har god förmåga att knyta och fördjupa kontakter och kan etablera samarbete med andra delar av organisationen.  Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Om Karlstads kommun Barn- och ungdomsförvaltningen ansvarar för förskola och skola för cirka 13 200 barn och elever och är kommunens största förvaltning med drygt 2 400 medarbetare. Vi har förskolor, familjedaghem, öppna förskolor, förskoleklasser, grundskolor, grundsärskolor, fritidshem och kulturskola och arbetar även med barn- och elevhälsofrågor. Vi rustar barnen för framtiden. Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

25 april 2024
Sista ansökan:
14 maj 2024
Head of Contract Control Business Unit Gripen

We are looking for a business minded, enthusiastic leader, with strong analytical and communicational skills, who is willing to get involved in and drive improvements within our business and operations at BU Gripen. Your role Your key responsibilities will be proactively, focusing on the performance of the business within BU Gripen. You will proactively structure and implement processes to successfully meet the demands of contract control for everything from mega deal contracts to both small and medium seized. Also support the financial reporting of the Business Unit as well as being a financial focal point at the management team of Program and System Management area within the BU. Focus on the performance of the contracts which includes planning, follow up, analyzing and reporting the financials of the contracts. This includes leading the team of contract controllers in planning, follow up, analyzing and reporting the financials of the contracts and support and drive the area towards improvements and continuous learning. We offer you a challenging and varied position within the Gripen system life-cycle business projects. You will * Drive and develop the work with monthly reporting, forecasts and budgets. * Develop working methods to secure appropriate ways of working regarding the financials within the department context * Drive various improvement initiatives * Together with your team, be a support to department managers in complex financial matters. * Be a support to and, act on behalf of, the BU Controller * Work proactively and contribute to a transparent and inclusive environment * Leading a team of contract controllers in their day-to-day work * Provide energy and create commitment within the group, where co-operation and communication are key words You will work in close cooperation with the BU Controller as well as with other controllers in the Finance function and actively contribute to improvements and progress in various financial processes and systems. There will be a possibility in making your own mark on the role, together with the BU Controller Your profile To be successful and thrive in this role, it is important to have integrity, be able to motivate others and to have analytic and pedagogical ability to understand and explain financial conditions. You work in a systematic, visionary manner towards set targets, and your ability to change when needed is high. You have strong analytical skills, combined with a high level of communicational skills. You have a track record of driving successful improvement initiatives, and you must be inspired by challenges. You should be business oriented and have basic knowledge of project management. Preferable, you are a graduate from a Business School/University with some years of experience. Experience from a project driven environment is an advantage and knowledge in Agresso, Mercur and/or Antura are meritorious. This position requires that you pass a security vetting based on the current regulations around/of security protection. For positions requiring security clearance additional obligations on citizenship may apply. What you will be a part of The Aeronautics business area is an innovative supplier of world-class aircraft systems, advanced aerostructures, and a wide range of support solutions within civil and military aviation. The business area researches, develops, and produces military aviation systems. We are building for the future through research and studies into innovative flight systems and the further development of our products. Read more about us here By joining Aeronautics, you will be a part of a diverse, collaborative and supportive organisation with an emphasis on professional growth and work-life balance. You will work in an innovative and vibrant workplace, while having the opportunity to develop a long-term, fulfilling career. Observe that you can send us your application in either Swedish or English. Location: Linköping, Sweden Saab is a company with a strong people-orientation. We offer a friendly work environment where we support and help each other to be at our best. Continuous learning, career & talent development and employee well-being are examples of areas where we always put the strongest effort to offer great opportunities.

25 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024