Ekonomichef

Sök bland 94 lediga jobb som Ekonomichef och börja ditt nya yrkesliv idag!

Ekonomichef i Stockholm eller Malmö
People of Interim & Finance Sweden AB
Ekonomi- och finanschefer

Vill du vara med och utveckla ekonomifunktionen i ett innovativt och växande bolag? Ta nästa steg i karriären och sök denna spännande nyckelroll som Ekonomichef hos vår kund – ett tillväxtbolag med etablering i Sverige och internationellt! Om möjligheten Vår kund är en av Sveriges största vårdgivare för behandling av långvarig led- och ryggsmärta. Genom en unik kombination av digital vård och fysiska kliniker erbjuder de evidensbaserad, lättillgänglig och kostnadseffektiv behandling. Med över 150 000 behandlade patienter leder bolaget utvecklingen inom digital sjukvård. Företaget är känt för sin innovativa kultur och sitt fokus på kundnöjdhet. Här erbjuds en dynamisk och flexibel arbetsmiljö med möjlighet att bidra till bolagets fortsatta utveckling. Huvudkontoret är beläget Stockholm men denna roll kan även utgå ifrån kontoret i Malmö. Denna tjänst avser en anställning hos kund, dvs inte ett konsultuppdrag. Om möjligheten Som Ekonomichef har du en central roll i bolagets ekonomiavdelning och ansvarar för redovisning, analys, konsolidering och rapportering för koncernen och dess dryga tio bolag. Du arbetar tätt med CEO i flera olika frågor, bl.a. M&A-frågor, tillväxtplaner och har även ansvar för en redovisningsekonom i ditt team. Vi söker dig som är strategisk, målinriktad och ambitiös, med hög analytisk förmåga och en stark affärsmässighet. Du har ett stort intresse för kopplingen mellan affär och redovisning. Rollen ställer höga krav på framåtanda, kommunikationsförmåga och professionalism. Arbetsuppgifter inkluderar: Ansvara för redovisning och rapportering enligt K3 och IFRS Konsolidering och kassaflödeskontroll Delaktighet i M&A-processer Driva och förbättra redovisningsprocesser Säkerställa compliance och finansiell rapportering Nära samarbete med CEO och andra avdelningar Vi ser att du har en akademisk utbildning inom ekonomi, redovisning eller liknande samt minst fem års erfarenhet från en roll som revisor, redovisningskonsult, financial controller eller liknande. Du kommer att vara en nyckelperson i att identifiera och driva förbättringsprocesser i en växande organisation. Därför är det viktigt att du är trygg och självständig i redovisningsflödet, från ax till limpa. Det är meriterande om du arbetat med US Gaap samt verkat i ett bolag som förvärvar andra bolag.  Funderingar? För frågor om tjänsten kontakta Marcus Ström på 070-857 50 05 eller [email protected]. Vi intervjuar löpande så varmt välkommen med din ansökan snarast. Tyvärr har vi inte möjlighet att ta emot ansökningar via mejl. People of Finance & Interim är rekryterings- och konsultföretaget för marknadens mest eftertraktade kandidater och företag. Att söka denna möjlighet genom oss ger rätt person goda möjligheter till en spännande karriärutveckling – både nu och i framtiden. Vi sitter med fler spännande interimsuppdrag samt rekryteringar och genom att söka en roll genom oss kan också fler intressanta möjligheter dyka upp, utöver denna möjlighet. Glöm inte att följa vår nya LinkedIn för att ta del av spännande uppdrag och karriärmöjligheter – klicka här för att följa Sökord: redovisningschef, ekonomichef, redovisning, affärsutveckling, k3, ifrs, stockholm, malmö, rekrytering, jobb

21 mars 2025
Sista ansökan:
26 mars 2025
Ekonomichef till Teledyne SP Devices
EISS Rekrytering & Search AB
Ekonomi- och finanschefer

Ekonomichef till Teledyne SP Devices! Vill du jobba på ett internationellt bolag där du gör skillnad? Teledyne SP Devices är en ledande tillverkare av datainsamlingskort för signalbehandling och är en del av den globala Teledyne-koncernen. Vi arbetar med fokus på miljö, hälsa och säkerhet och befinner oss i en spännande utvecklingsfas. Nu söker vi en affärsdriven och analytisk Ekonomichef till vårt huvudkontor i Linköping. Din roll Som Ekonomichef på Teledyne SP Devices kommer du att vara ansvarig för vår ekonomifunktion, och tillsammans med General Manager ansvara för rapportering till vårt systerbolag Teledyne LeCroy i New York. Ditt arbete kommer huvudsakligen innehålla månads- och årsbokslut, årsredovisning, skatt- och momsrapportering, prognosarbete samt sammanställning och analys av finansiell information. Du agerar controllerfunktion till andra chefer i verksamheten med fokus på lönsamhet och effektivisering. I rollen som Ekonomichef arbetar du med utvecklingen av företagets rutiner, uppföljnings- och styrsystem och leder analysarbetet för att främja bolagets utveckling framåt. Du är kontaktperson mot bank, revisionsbyrå och andra intressenter. Vidare sitter du med i företagets strategiska chefsgrupp, samt har personalansvar för en medarbetare. Du rapporterar till en av koncernens CFO:er med placering i USA, men har ett nära samarbete med General Manager för Teledyne SP Devices i Sverige. Om dig För att lyckas i rollen tror vi att du har minst 5 års erfarenhet av ekonomi och redovisning samt en relevant eftergymnasial utbildning. Har du erfarenhet av US GAAP eller en ledande befattning är det meriterande. Du är en van användare av Officepaketet samt har goda kunskaper i svenska och främst engelska i tal och skrift. På grund av bolagets verksamhet behöver du ha ett svenskt medborgarskap. Som person är du kommunikativ och prestigelös med en god förmåga att kunna växla mellan operativt och strategiskt arbete. Du är strukturerad, har fokus på detaljer och har en stark analytisk förmåga. Vidare är du initiativtagande, trygg i dig själv och trivs med att samarbeta med andra. Om Teledyne SP Devices Hos Teledyne SP Devices får du en central roll i en dynamisk och internationell miljö där du har möjlighet att påverka och bidra till bolagets fortsatta tillväxt. Vi erbjuder ett varierande och stimulerande arbete i en framtidsorienterad verksamhet med engagerade kollegor. Vill du veta mer om oss, besök gärna vår hemsida https://www.spdevices.com/ Är du intresserad? Om du vill veta mer, tveka inte att kontakta Rekryteringskonsult Mia Neander på EISS Rekrytering & Search. Jag svarar gärna på frågor och för en dialog om hur du skulle komma till din rätt på Teledyne SP Devices. Du kan nå mig på [email protected] eller på 0702-43 90 56. Vi genomför löpande urval och tillsättning sker enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag är 27 april 2025. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningshandlingar via mail, enligt vår integritetspolicy gällande GDPR. Vi ber dig söka tjänsten via vår hemsida www.eissrekrytering.se. EISS Rekrytering & Search EISS Rekrytering & Search är ett specialistbolag inom rekrytering med säte i Norrköping. Genom vår kompetens inom området, marknadsledande system och innovativa fokus vill vi lyfta rekrytering till en ny nivå. Vårt mål är att etablera oss som Östergötlands mest eftertraktade bolag inom rekrytering och vår vision är att erbjuda den bästa kund- och kandidatupplevelsen på marknaden. Mer information finns på www.eissrekrytering.se

21 mars 2025
Sista ansökan:
27 april 2025
Enhetschef till Ekonomi och administration på Individ & Familjeomsorg
Kungsbacka kommun
Ekonomi- och finanschefer

Gör skillnad i människors liv genom att bidra till en bättre vardag för Kungsbackas invånare. På Individ & familjeomsorg kombineras strategiskt arbete med meningsfullhet. Vi söker en engagerad enhetschef till enheten Ekonomi och administration. Rollen som enhetschef för Ekonomi och administration hos oss Som enhetschef för Ekonomi och administration hos oss spelar du en central roll i att säkerställa att våra resurser används på bästa sätt. Du kommer att hantera strategiska och ledande frågor inom ekonomistyrning och administrativa processer, och se till att våra chefer har de bästa förutsättningarna för att lyckas. Du kommer att leda en enhet som har hand om viktiga stödprocesser för verksamheten, och utveckla processer och arbetssätt tillsammans med dina medarbetare. Din profil Du är initiativrik och möter nya utmaningar med ett positivt förhållningssätt. Du har en stark förmåga att bygga relationer och skapa förtroende, vilket är avgörande för samarbetet med övriga förvaltningar och politiken. Du driver ditt arbete framåt mot uppsatta mål. Som chef skapar du motivation, engagemang och delaktighet, och du tydliggör mål och förväntningar för ditt team. Du är en modig och trygg ledare som inspirerar till nytänkande och ger andra möjlighet att ta ansvar och påverka beslut. Du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift, då det krävs i det dagliga arbetet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har: högskoleexamen med ekonomisk inriktning alternativt annan högskoleexamen kompletterad med ekonomierfarenhet bred chefserfarenhet som är relevant för tjänsten Det är meriterande med: arbetserfarenhet från offentlig förvaltning Om oss Du kommer att ansvara för cirka 10 engagerade och kompetenta medarbetare som arbetar inom ekonomi och administration på förvaltningen för Individ & Familjeomsorg. Hos oss har vi en dynamisk och utvecklande arbetsmiljö där du får möjlighet att göra verklig skillnad. https://kungsbacka.se/kommun-och-politik/kommunens-organisation/forvaltningar-och-namnder/forvaltningar/forvaltningen-for-individ--familjeomsorg Vårt erbjudande och övrig information Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Gott ledarskap är viktigt för oss i Kungsbacka kommun. Därför får alla våra chefer gå utbildningen ”Utvecklande Ledarskap”, UL. Utöver det har vi ett gemensamt introduktionsprogram för våra chefer för att du ska känna dig väl förberedd på uppdraget. Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss är du välkommen att kontakta oss eller läs mer på vår hemsida, https://www.kungsbacka.se/Kommun-och-politik/Sa-har-ar-det-att-jobba-hos-oss/ Observera att slutkandidat till denna tjänst kan komma att bakgrundskontrolleras. Intresserad? Kul! Varmt välkommen med din ansökan senast 4 april. I din ansökan ska du endast bifoga ditt CV och tillsammans med det kommer du besvara ett antal frågor som blir en del i vår urvalsbedömning. I denna process använder vi också oss av arbetspsykologiska tester. #LI-KUNGSBACKA Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.

21 mars 2025
Sista ansökan:
4 april 2025
Ekonomichef till expansivt bolag inom byggbranschen
People of Interim & Finance Sweden AB
Ekonomi- och finanschefer

Har du bakgrund inom revision och erfarenhet från Big4? Trivs du i en ledande befattning med fokus på kvalité och resultat? Vill du vara med och utveckla en ekonomiavdelning i ett bolag med stark tillväxt och stor påverkan? Missa då inte den här möjligheten! Om möjligheten Vi söker en affärsdriven Ekonomichef till vår kund, ett välkänt och framgångsrikt bolag inom byggbranschen. Företaget omsätter en dryg miljard kr och driver flertalet pågående projekt av varierande storlek. Med drygt hundra anställda befinner sig bolaget i en spännande tillväxtfas och stärker nu sin ekonomifunktion för att möta framtidens utmaningar. Som Ekonomichef blir du en nyckelspelare i organisationen och arbetar tätt tillsammans med VD för att säkerställa ekonomiskt beslutsstöd och strategisk styrning. Du har det övergripande ansvaret för ekonomifunktionen och rapporterar direkt till VD samt i linje till koncernens finansfunktion. I rollen ingår även att leda och utveckla ekonomiteamet, som idag består av en ekonomiansvarig, en redovisningsekonom och ekonomiassistenter. Det är en relativt ny sammansättning av teamet, vilket ger goda möjligheter att forma och utveckla arbetssätt framåt. Huvudsakliga ansvarsområden: Leda och utveckla ekonomifunktionen samt säkerställa effektiva processer Självständigt ansvara för rapportering till koncern, inklusive KPI-uppföljning Ge ekonomiskt stöd till VD och övriga ledningsgruppen i strategiska beslut Driva förändringsarbete och bidra till verksamhetens fortsatta tillväxt Stötta vid bolagets kommande affärssystemsbyte under 2025 Är detta du? Vi söker dig som har erfarenhet från en liknande roll, gärna inom projektorienterade verksamheter. Du är analytisk, självgående och trivs i en dynamisk arbetsmiljö där du får kombinera strategiskt arbete med operativa uppgifter. För att passa in hos vår kund och i rollen har du följande förkunskaper: Högskoleutbildning ekonomi, redovisning eller ett närliggande område. 3–5 års arbetserfarenhet, gärna med erfarenhet av revision och därefter controlling eller liknande. Utmärkta analytiska färdigheter, god utredningsförmåga och hög noggrannhet. Förmåga att hantera flera uppgifter och hålla deadlines. Goda kunskaper i svenska och engelska, både muntlig och skriftlig kommunikation. Goda kommunikations- och samarbetsfärdigheter, en prestigelöshet och en do: er-mentalitet.  Arbetsmässigt kommer du att verka i en bred roll och vi ser att tidigare verkat i en likande arbetsmiljö. Erfarenhet från den bygg- eller fastighetssektorn ses som meriterande. Vi svarar gärna på frågor För frågor om tjänsten kontakta Marcus Ström på 070-857 50 05 eller [email protected]. Vi intervjuar löpande så varmt välkommen med din ansökan snarast. Tyvärr har vi inte möjlighet att ta emot ansökningar via mejl. People of Finance & Interim är rekryterings- och konsultföretaget för marknadens mest eftertraktade kandidater och företag. Att söka denna möjlighet genom oss ger rätt person goda möjligheter till en spännande karriärutveckling – både nu och i framtiden. Vi sitter med fler spännande interimsuppdrag samt rekryteringar och genom att söka en roll genom oss kan också fler intressanta möjligheter dyka upp, utöver denna möjlighet. Glöm inte att följa vår LinkedIn för att ta del av spännande uppdrag och karriärmöjligheter – klicka här för att följa. Vi ser fram emot din ansökan! Sökord: ekonomichef, CFO, controller, financial controller, redovisningscontroller, revision, controlling, analys, affärsutveckling, redovisning, ekonomi,

21 mars 2025
Sista ansökan:
26 mars 2025
Ekonomi/HR chef till Europaskolan
Clockwork Bemanning & Rekrytering AB
Ekonomi- och finanschefer

Om oss Clockwork Skolbemanning & Rekrytering är företaget med mångårig erfarenhet av skolverksamhet. Vi bistår huvudmän och skolledare över hela landet med bemanning och rekrytering av all skolpersonal – från förskola till högskola. Vi arbetar mot samtliga skolformer och kan genom goda samarbeten och relationer skapa utrymme för det som vi tycker är viktigt – att du som skolledare och pedagog får vara elevernas främsta resurs för inlärning. Vi har själva varit verksamma inom skolan i olika roller och har således en djup förståelse och insikt i uppdraget- så när ni samarbetar med oss, får ni all vår kompetens på köpet! För dig som söker nya utmaningar, har vi stora nätverk. För dig som söker personal eller annat stöd, erbjuder vi skräddarsydda lösningar. Alla våra konsulter erbjuds ”lön varje fredag”, gemensamma aktiviteter samt stöd av legitimerade lärare. Vi är självklart auktoriserade och ISO-certifierade. Vill du bli en av oss? Registrera en jobbevakning via www.pedagogjobb.nu eller besök vår hemsida för mer information om hur vi arbetar och vad vi erbjuder www.clockworkpersonal.se/skolbemanningochrekrytering Om företaget Europaskolan Förvaltning AB söker en engagerad, professionell och erfaren ekonomichef för att leda, utveckla och driva koncernens ekonomiarbete med HR. Stiftelsen Europaskolan äger skolkoncernen Europaskolan och är icke vinstutdelande samt politiskt och religiöst oberoende. Alla överskott återinvesteras i verksamhetens långsiktiga utveckling och stabilitet. Europaskolan driver gymnasie- och grundskolor samt förskola i Strängnäs kommun, med syfte att rusta våra elever för framtiden genom en helhetssyn på utbildning. Vi strävar efter att utveckla elever som inte bara är kompetenta inom sina ämnen, utan också engagerade och ansvarstagande samhällsmedborgare som aktivt bidrar till Sveriges och Europas framtid. Vårt fokus ligger på att främja en helhetssyn på utbildning vilket innebär att vi integrerar och förstärker nationella krav och förväntningar samtidigt som vi bygger på klassiska europeiska bildningsideal. I dagsläget har koncernen totalt 1300 elever och 130 dedikerade medarbetare. Vill du vara med och forma de bästa förutsättningarna för våra elever att lyckas genom att utveckla effektiva strukturer och processer inom ekonomi och HR så är detta en spännande roll för dig. Läs mer om oss på: www.europaskolan.se. Dina arbetsuppgifter I rollen som ekonomi och HR-chef ansvarar du för att leda och utveckla koncernens processer och strukturer inom dessa områden. Du leder och fördelar arbetet för en ekonomi- och en löneassistent. Du ingår i Europaskolan Förvaltning ABs ledningsgrupp, där du bidrar med stöd till skolornas redovisning och ekonomiska styrning och utvecklar effektiva administrativa processer. Du är också adjungerad sekreterare i styrelsen och kan på så sätt delta i styrelsen strategiska beslut för koncernen. Som ekonomichef kommer du ansvara för: • Operativt ekonomiarbete, inklusive löpande bokföring och bokslut. • Efterlevnad av relevanta regelverk och rapporteringskrav. • Ekonomisk rapportering, inklusive månadsrapportering, bokslut och årsredovisning. • Budgetering och prognoser för respektive bolag samt koncernen som helhet för att säkerställa finansiell stabilitet. • Identifiering av förbättringsmöjligheter och implementering av effektivitetsprocesser. • Strategisk ekonomistyrning och analys för att uppnå koncernens långsiktiga mål. Som HR-chef ansvarar du bland annat för: • Koncernens personaladministration och lönehantering • Stöd till rektorerna i HR-frågor. • Digitalisering och systemutveckling inom HR. • Strategisk utveckling av gemensamma HR- processer för våra skolor Din profil Du har en relevant universitetsexamen inom ekonomi, och du har flera års erfarenhet som ekonomichef i ett mindre eller medelstort bolag. Du behöver ha ett genuint intresse för HR-frågor eller relevant utbildning inom arbetsrätt. Vi använder oss av VISMA business och ser gärna att du har erfarenhet av det eller liknande system. Vi söker en person som har ett starkt engagemang för utbildning och utveckling. Du är kommunikativ och har förmågan att lyssna på rektorer och medarbetare, vilket gör att du kan skapa förtroendefulla relationer och delaktighet i organisationen. Du ser värdet i att samarbeta med människor med olika perspektiv och bidrar gärna till ett gemensamt mål inom ledningsgrupp och styrelser. Du har en strukturerad approach och en förmåga att växla mellan operativa uppgifter och strategiska frågor. Du har erfarenhet av att effektivisera processer och utveckla strukturer inom ekonomi och HR som gör att du kan tänka långsiktiga lösningar för vår verksamhet. Ansökan Är det dig vi söker? Skicka in din ansökan till oss redan idag! Sök tjänsten via: www.clockworkpeople.se/lediga-jobb I denna tillsättning samarbetar skolan med Clockwork Skolbemanning & Rekrytering som sköter hela processen. Vid frågor är du varmt välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare. Följ oss: www.linkedin.com/company/clockwork-skolbemanning www.facebook.com/skolbemanning Få förslag på tjänster som passar dig. www.pedagogjobb.nu

21 mars 2025
Sista ansökan:
13 april 2025
Enhetschef ekonomiavdelningen
Uddevalla kommun
Ekonomi- och finanschefer

Uddevalla – en plats för hela livet  Välkommen att bli en del av vår växande kommun - och att tillsammans med oss arbeta för att ge våra kommuninvånare ännu bättre service.   Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som ger dig stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt mål är att alla ska kunna trivas och växa - under ett helt yrkesliv. Vi vill också utvecklas som arbetsgivare och arbetar aktivt för att på bästa sätt ta till vara på din kunskap och ditt engagemang. Vi uppskattar och uppmuntrar till medskapande från alla.  Uddevalla kommun är en vacker plats vid havet i hjärtat av Bohuslän. Vi tror på ett öppet och positivt samspel mellan kommun, utbildning, näringsliv och kultur.   Vi hoppas att du kommer att trivas hos oss!  Om jobbet Vi söker nu en enhetschef till ekonomiavdelningen. Tjänsten är placerad på redovisnings- och serviceenheten, som är en del av kommunens centrala ekonomiavdelning. Uddevalla kommuns ekonomiavdelning har huvudansvaret för ledning, samordning och utveckling av kommunens ekonomi och upphandlingsprocesser och ska förse den politiska och verkställande ledningen med underlag avseende ekonomi och verksamhet för att ge dem förutsättningar för att kunna styra mot uppsatta mål. Enheten består av 18 medarbetare.  I tjänsten ingår även koncerncontrolleransvar där du kommer ha ett samarbete med respektive företagsledning i de olika koncernföretagen. Du kommer även samarbeta med kommundirektör och andra roller inom kommunen som arbetar med koncernföretagen. Arbetsuppgifter - Leda, stötta och motivera medarbetare så att ni tillsammans når verksamhetens mål. - Ansvara för personal, ekonomi och utveckling av de ekonomiska processerna inom enheten. - Samordna och utveckla processer och ekonomiska flöden för kommunkoncernens bolag och stiftelser. - Ge strategiskt och operativt stöd inom koncernen samt genomföra utredningar och analyser kopplade till koncernens ekonomi, ägarstyrning och struktur.  Vem söker vi? För att lyckas i rollen ser vi att du är: - Trygg i ditt ledarskap, kan coacha och motivera dina medarbetare och kollegor för att tillsammans nå gemensamma mål. - Du har ett utvecklande och tydligt ledarskap. Du leder genom mod, empati och tydlighet. - Engagerad och strukturerad, med god förmåga att se helhetsbild och att driva frågor framåt. - Analytisk och kommunikativ, har enkelt att se samband och kunna förklara komplexa ekonomiska samband.  - Lyhörd och samarbetsinriktad, med stort intresse för företagsfrågor. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Kvalifikationer Vi söker dig som har: - Högskoleutbildning inom ekonomi. - Flerårig erfarenhet av att leda och utveckla grupper och individer. - Flerårig erfarenhet av arbete med ekonomisk styrning, redovisning och verksamhetsplanering. - Flerårig erfarenhet och god kunskap av bolags- och företagskonstellationer. - God förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.  Övrigt Tester kan komma att förekomma i denna rekrytering.  Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas. När du söker ett jobb hos oss sparas din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingar och information om vem som sökt en tjänst kan begäras ut av den som vill. Om du har skyddad identitet ska du inte göra din ansökan digitalt utan kontakta den som står som kontaktperson i annonsen.  För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

21 mars 2025
Sista ansökan:
11 april 2025
Ekonomiansvarig deltid 80%
Höganäshuset AB
Ekonomi- och finanschefer

Ekonomiansvarig till Höganäshuset Höganäshuset säljer kakel, klinker och badrumsinredningar från Europas ledande leverantörer. Vår utställning är en av Sveriges största och är uppbyggd enligt vår filosofi – att alltid visa upp produkterna i sin verkliga miljö. Vi har vårt kontor i anslutning till vår utställning i Högdalen, strax söder om Stockholm. Nu söker vi en ekonomiansvarig för vår verksamhet. Om tjänsten Som Ekonomiansvarig på Höganäshuset arbetar du brett med ekonomi på ett väl etablerat företag på en dynamisk marknad. Ekonomiansvariges roll är att övergripande ansvara för bolagets ekonomifunktion. I rollen ingår arbetsuppgifter som: Helhetsansvar för arbetet med löpande redovisning och löneadministration Månads-, kvartals- och årsbokslut Effektivisera/digitalisera företagets administrativa rutiner Deklarationer, budgetarbete, analys och uppföljning Hantera arbetsgivaravgifter, moms-, skatt och inkomstdeklarationer Framtagande och uppföljning av budget, prognoser, analys och lönsamhetsuppföljning Allmänna göromål som ex. kund och leverantörs reskontra Kontakt med revisor Övriga administrativa sysslor Om dig Vi söker dig som uppskattar en miljö med rak och tydlig kommunikation. Du uppskattar korta beslutsvägar och tycker om att ta ansvar. Att du som ekonom är noggrann och strukturerad ser vi som självklart. Du är en initiativrik person som har dokumenterad erfarenhet av att arbeta självständigt med ett övergripande ansvar för bolagets ekonomi inklusive lagerredovisning. Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Det är viktigt att du har gedigen erfarenhet av redovisningens alla delar och trivs bäst när du får använda hela bredden av din kompetens. Meriterande är erfarenhet av affärssystemet PYRAMID och att du är en van användare av excel/word. Vill du veta mer? Vid frågor är du välkommen att kontakta VD Urban Svahn. Vi kommer påbörja intervjuer fortlöpande under ansökningstiden. Tillträde omgående.

21 mars 2025
Sista ansökan:
20 april 2025
Ekonomichef till Lifts All
Asta Agency AB
Ekonomi- och finanschefer

Om företaget Lifts All AB är en ledande svensk leverantör och tillverkare av lyftutrustning för industri, lager och flygplatser. Med över 5000 skräddarsydda lyftlösningar arbetar vi för att förbättra arbetsmiljöer genom att ersätta manuella lyft och minska arbetsrelaterade skador. Vår verksamhet inkluderar både försäljning och produktion under samma tak i Stockholm. Vi strävar efter att skapa ergonomiska och effektiva lyftsystem som är både säkra och användarvänliga. Hos oss präglas arbetsmiljön av en stark gemenskap, prestigelöshet och en familjär kultur där alla bidrar till framgång. Om tjänsten Som ekonomichef på Lifts All AB är du ytterst ansvarig för vår ekonomiavdelning och arbetar strategiskt och operativt för att säkerställa en effektiv ekonomistyrning. Du har det övergripande ansvaret för att utveckla och förbättra ekonomiska processer samt upprätthålla en hög nivå av noggrannhet och struktur i det dagliga arbetet. I din roll ingår även att ha det övergripande ansvaret för den ekonomiska uppföljningen av vårt dotterbolag i USA, där det operativa ansvaret hanteras av lokala resurser. Du leder en redovisningsekonom, en HR-assistent och samarbetar nära med vår produktionschef samt övriga avdelningar för att optimera ekonomiska flöden, hantera lagervärden och driva förbättringsprojekt. Tjänsten innefattar även regelbundna rapporteringar till ledningsgrupp och styrelse, där du bidrar med analyser och rekommendationer för långsiktiga beslut. Ansvarsområden: Övergripande ansvar för företagets ekonomiska flöden och rapportering. Upprätta månads-, kvartals- och årsbokslut samt årsredovisning. Budgetarbete och uppföljning av ekonomiska nyckeltal. Likviditetsplanering och kassaflödesanalyser. Driva och implementera förbättrade rutiner och processer, särskilt inom lagerhantering. Säkerställa korrekt bokföring och administration i affärssystemet Monitor. Delta i strategiska diskussioner och samarbeta med styrelsen. Kvalifikationer och egenskaper Vi söker dig som är en trygg, analytisk och driven ekonom med förmåga att kombinera operativa och strategiska arbetsuppgifter. Du är van vid att ta stort ansvar och är skicklig på att bygga effektiva arbetsprocesser i en miljö som präglas av förändring och tillväxt. Kvalifikationer: Minst 5 års erfarenhet av brett arbete inom ekonomiområdet. Eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Erfarenhet av att utveckla och implementera rutiner och processer. Goda kunskaper i Office-paketet. Erfarenhet av affärssystemet Monitor är meriterande. Obehindrad svenska och engelska i tal och skrift. Personliga egenskaper: Du är prestigelös och inkluderande i ditt ledarskap, vilket gör det naturligt för dig att skapa förtroende och engagemang bland medarbetarna. Som person är du strukturerad och noggrann, med en stark analytisk förmåga som säkerställer att du kan fatta välgrundade beslut och leverera resultat av hög kvalitet. Du har en lösningsorienterad inställning och är skicklig på att identifiera förbättringsmöjligheter, samtidigt som du tar initiativ och driver utvecklingsarbete framåt. Din förmåga att balansera detaljfokus med ett helhetsperspektiv gör att du lyckas skapa effektiva processer som stärker både teamet och organisationen i stort. Vi erbjuder Hos Lifts All får du möjlighet att vara del av en organisation som strävar efter att förbättra arbetsmiljöer globalt med innovativa lösningar. Vi erbjuder: En strategisk nyckelroll i ett växande bolag med internationell närvaro. En arbetsplats med stark gemenskap och prestigelös kultur. Möjlighet att påverka och utveckla ekonomiska processer och strukturer. Konkurrenskraftiga villkor och möjlighet till professionell utveckling. Övrig information Vi tillämpar löpande urval i denna process vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi rekommenderar dig därför att ansöka så snart som möjligt! Har du frågor eller funderingar kring Asta Agencys rekryteringsprocess, tveka inte att höra av dig till [email protected].

20 mars 2025
Sista ansökan:
6 september 2025
Interim CFO till starkt växande bolag
Jurek Recruitment & Consulting AB
Ekonomi- och finanschefer

Arbetsbeskrivning Vår kund är ett bolag på en spännande tillväxtresa och behöver nu en interim CFO som kan leda ekonomifunktionen under en period av förändring och tillväxt. Du kommer att spela en nyckelroll i att stärka organisationen, både genom att säkerställa effektiv rapportering, vara delaktig i IFRS-konvertering samt förbättra konsolideringsprocesser. De huvudsakliga arbetsuppgifterna innefattar: • Leda och utveckla ekonomifunktionen • Implementera IFRS och säkerställa övergången från nuvarande redovisningsstandarder. • Förbättra och automatisera konsolideringsprocesser. • Stödja den nya VD:n och säkerställa kontinuitet i ledningen. • Rapportering till styrelsen Vem är du? Vi söker dig som har god erfarenhet av att leda en ekonomifunktion och är van i att komma in i organisationer där alla rutiner inte är satta. Du har en stark problemlösningsförmåga och har erfarenhet av att jobba i organisationer under tillväxt och förändring. Vidare har du erfarenhet av koncernkonsolidering och rapportering till styrelse och har en förmåga att vara ett stöd och rådgivare gentemot VD.  Du erbjuds Du erbjuds ett spännande konsultuppdrag i en innovativ organisation med ett starkt tillväxtmål. Du kommer att ha en möjlighet att arbeta nära ledningen och få vara med och påverka. Uppdraget förväntas starta omgående och pågå i ca 6 månader. Urvalsprocessen och intervjuer sker löpande och du är varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Vid frågor angående tjänsten kontakta gärna ansvarig konsultchef Sara Winberg på [email protected] Om oss Jurek Recruitment & Consulting grundades 2006 av serieentreprenören Shervin Razani och är ett växande företag med fokus på flexibla och kundanpassade rekryterings- och konsulttjänster. Vi rekryterar och hyr ut talanger inom en mängd områden, från studenter till erfarna akademiker, med specialistkompetens. Våra uppdrag spänner över områdena juridik, ekonomi, HR, marknad/kommunikation, administration och management. Då varje uppdrag är unikt arbetar vi för att alltid skapa en perfect match för våra konsulter och kunder. Konsult hos Jurek År 2024 utsågs vi till en av Sveriges 100 mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen. Det är fint att få ett kvitto på vårt viktiga arbete med att erbjuda unika karriär- och utvecklingsmöjligheter. Som konsult hos oss får du chansen att arbeta på spännande arbetsplatser inom olika branscher och vid din sida har du alltid en dedikerad konsultchef som stöttar dig under ditt uppdrag och hjälper dig framåt i din karriär. Du kommer dessutom bjudas in på flera spännande nätverksträffar och aktiviteter tillsammans med konsultchefer och övriga konsulter på Jurek Nyfiken på att veta mer om hur det är att konsulta via oss? Spana in vad våra konsulter säger här: https://jurek.se/konsult-hos-oss-pa-jurek

20 mars 2025
Sista ansökan:
19 april 2025
Ekonomichef
Stella Rekrytering och Ledarskap AB
Ekonomi- och finanschefer

Om Rollen Som Ekonomichef med controllerinrikting är du ansvarig för att driva och vidareutveckla AD-Plasts ekonomiska processer, samtidigt som du stödjer strategiska beslut genom analyser och prognoser. Du rapporterar till VD och ingår i ledningsgruppen, där din kompetens och dina analyser kommer att ha stor påverkan på verksamhetens framtida utveckling. Rollen är bred och kombinerar operativa och strategiska arbetsuppgifter. Du ansvarar för att säkerställa en korrekt och transparent ekonomisk rapportering till vår koncernledning i Schweiz. I teamet har du en ekonomiassistent som du leder och stöttar för att säkerställa att avdelningen leverera hög kvalitet och uppfyller deadlines. Huvudsakliga arbetsuppgifter: • Säkerställa och utveckla ekonomiska processer för kund- och leverantörsreskontra, lager och anläggningstillgångar. • Driva kostnadsredovisning, inklusive tillverkningskostnader och lagervärdering. • Utföra resultat- och avvikelseanalyser för att ge beslutsunderlag och strategiska insikter till ledningen. • Ansvara för prognos- och budgetprocesser, i linje med koncernens månatliga rullande prognoskrav. • Hantera kassaflödesprognoser och likviditetsplaner. • Ansvara för månads- och årsbokslut enligt både svenska redovisningsprinciper och Swiss GAAP, samt rapportera detta till koncernen. • Utvärdera större investeringar och projekt genom investeringsbedömningar • Ansvara för förberedelse och inlämning av momsdeklarationer. • Genomföra ad-hoc-analyser och utvärderingar som stöd för strategiska beslut. Din Profil Vi söker en engagerad ledare med starkt analytiskt sinne och förmåga att omvandla data till värdefulla insikter. Du har en akademisk examen inom ekonomi och minst fem års erfarenhet av kvalificerade roller inom ekonomistyrning, gärna från tillverkningsindustrin och arbete med koncernredovisning. För att lyckas i rollen är du självgående, strukturerad och har ett stort öga för detaljer utan att tappa helhetsperspektivet. Du har en naturlig förmåga att omvandla data till användbara insikter och kommunicera dessa på ett tydligt och övertygande sätt. Flytande kunskaper i svenska och engelska är ett krav, och om du dessutom behärskar tyska är det en fördel. Du är en initiativrik problemlösare som motiveras av att arbeta både operativt och strategiskt. Med ditt driv och din affärsmässighet bidrar du till att stärka AD Plast i vår tillväxtresa. Vi Erbjuder Med Oetiker Group som ny ägare står AD-Plast inför en spännande framtid. Oetiker är en global ledare inom högkvalitativa anslutningslösningar, och deras offensiva tillväxtplaner för AD-Plast skapar unika möjligheter för dig som vill vara med på denna resa. Hos oss får du chansen att utvecklas både personligt och professionellt, samtidigt som du blir en del av ett framåtblickande team som kombinerar lokal förankring med global styrka – alltid med fokus på kund och kvalitet. I denna rekrytering samarbetar vi med Stella Rekrytering & Ledarskap. Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Daniel Segerfeldt 070 - 810 73 90 alternativt Magnus Ryberg 0702 - 71 69 77. Om AD-Plast AD-Plast grundades i Anderstorp 1963 och har specialiserat sig på formsprutning av plastdetaljer i stora och små volymer med hög kvalitet. Man har nyligen fått nya ägare i form av Oetiker som har mycket offensiva framtidsplaner för verksamheten både när det gäller tillväxt och produktionsutveckling. Målet är att AD-Plast ska vara ett globalt nav för Oetiker Group för polymer utveckling och produktion. Läs mer om Ad-Plast

20 mars 2025
Sista ansökan:
18 april 2025