Ekonomichef

Sök bland 102 lediga jobb som Ekonomichef och börja ditt nya yrkesliv idag!

CFO, ETP Transmission
Meet a Group international AB
Ekonomi- och finanschefer

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Vill du vara med och forma framtiden i en internationell teknikverksamhet? Vi söker nu en engagerad och affärsdriven CFO till framgångsrika ETP Transmission. Som CFO får du en central roll där du bidrar med både strategiska beslutsunderlag och affärsdialoger som stödjer den fortsatta utvecklingen. Med börsnoterade ägare och en stark internationell närvaro, är ETP ett företag som värdesätter både operativ spets och långsiktig vision. Här får du möjlighet att påverka och vara delaktig i en spännande resa! Om rollen som CFO: Som CFO får du det övergripande ansvaret för koncernens ekonomi, med verksamhet i tre dotterbolag Kina, USA och Tyskland. Rollen innebär en mix av strategiska och operativa arbetsuppgifter. Du har personalansvar för en medarbetare, är en viktig del av ledningsgruppen och rapporterar till både styrelse och ägare. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter • Ansvara för månads-, kvartals-, årsbokslut samt årsredovisning • Hantera moms, skatt och deklarationer • Koncernkonsolidering och -rapportering • Driva budget- och prognosprocesser • Delta i ledningsgruppens arbete och bidra till strategisk utveckling • Regelbunden rapportering till styrelse och ägare • Samarbete med koncernens controllers, externa revisorer och andra intressenter • Övergripande ansvar för HR och IT Vi söker dig som: • Har en relevant akademisk examen inom ekonomi • Flera års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete, gärna inom tillverkande företag, i en internationell kontext • Erfarenhet av produktionsekonomi och koncernredovisning ses som meriterande • Goda kunskaper i MS Office (Excel) och affärssystem • Goda kunskaper i svenska och engelska Du uppskattar en bred roll med inslag av både redovisning och controlling. Du har intresse för affären och har en tydlig närvaro samt ett starkt engagemang för verksamheten. Som person trivs du i en dynamisk miljö och har en naturlig förmåga att driva förändring och skapa förbättringar. Du arbetar strukturerat och har en analytisk förmåga som hjälper dig att snabbt förstå samband och hitta lösningar som skapar värde för verksamheten. Är du den CFO vi söker? Välkommen att skicka in din ansökan idag! Ansökan Ansök genom att besvara frågorna nedan och ladda upp din profil. För frågor och information om tjänsten, vänligen kontakta Lena Wadenby We SeeQ på 0702-943550 el [email protected] alt Mats Törn på 0722-163755 el [email protected] ETP Transmission AB, ett bolag i Indutrade-gruppen, är ett spjutsspetsföretag inom teknikområdet hydrauliska spännförband. Med egenutvecklade produkter har vi lyckats etablera en ledande position inom tre affärsområden; allmän maskinbyggnad, industriell träbearbetning och metallbearbetning. Försäljningen sker via återförsäljare samt till ett begränsat antal OEM. Vi har en internationell inriktning, mer än 90 % exporteras till Västeuropa, Nordamerika och Asien. Nyckeloperationer i tillverkningen görs i egen regi. ETP Transmission finns på Tornby i Linköping, omsätter i år ca 140 miljoner med god lönsamhet och har drygt 60 anställda. För mer information se vår hemsida www.etp.se.

1 november 2024
Sista ansökan:
17 november 2024
CFO, Marenor
Meet a Group international AB
Ekonomi- och finanschefer

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Vill du bidra med din expertis och driva finansiella strategier med fokus på långsiktig tillväxt? I rollen som CFO på Marenor får du ett helhetsansvar för att leda och utveckla ekonomifunktionen som omfattar redovisning som affärs- och produktionscontrolling. Du kommer att arbeta både strategiskt och operativt med fokus på att säkerställa en stabil och hållbar ekonomisk tillväxt. Bolaget har idag god lönsamhet och står inför en expansiv fas där de fokuserar på att utveckla hela verksamheten. För att möta framtidens utmaningar söker de en CFO som kan bidra med sin expertis i att driva finansiella strategier och processer som stödjer långsiktig tillväxt. Du kommer att ha en nyckelroll i att leda företagets ekonomiska utveckling och att säkra både lönsamhet och hållbarhet. I rollen leder du en ekonomifunktion på 8 personer som utgår från Stockholm, Kungshamn och Göteborg. Du ingår i ledningsgruppen, styrelsen och rapporterar direkt till VD för Marenor samt till ägaren Insula i Norge. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Leda och utveckla ekonomifunktionen med fokus på kompetensutveckling och effektivitet Utveckla och genomföra företagets finansiella strategi, inklusive budgetering, prognoser och kassaflödeshantering Säkerställa korrekt och tydlig finansiell och legal rapportering Ansvara för kassaflödesplanering och kapitalstruktur för att säkerställa likviditet och hållbara investeringar Kontrollera och optimera bolagets tillgångar och kostnader med fokus på långsiktig lönsamhet Utveckla en proaktiv och affärsnära controllerfunktion som stödjer företagets tillväxtmål Tillhandahålla finansiella analyser och business cases som stöd för strategiska beslut i ledningsgruppen och koncernen Säkerställa att företaget följer alla relevanta finansiella regler och lagar, samt genomföra riskbedömningar och upprätta interna kontrollsystem Samarbeta med externa finansiella parter, såsom revisorer, banker och myndigheter, för att stödja företagets finansiella mål och strategier Vi söker dig som: Akademisk examen inom ekonomi, redovisning, finansiering och ekonomistyrning Flera års erfarenhet av att leda en ekonomifunktion inom en producerande verksamhet Finansiell rapportering, budgetering och analys i en internationell koncernstruktur Kassaflödesplanering och kapitalstrukturhantering Finansiella analyser och business cases som stöd för strategiska beslut Arbetat med riskhantering, interna kontroller och compliance Ledarskap och utveckling av ekonomiteam Erfarenhet av att ha drivit förändringsinitiativ, exempelvis digitalisering av arbetsprocesser är meriterande Mycket goda kunskaper i affärssystem, MS Office, meriterande med Power BI Goda språkkunskaper i såväl svenska som engelska Vi söker dig som är en naturlig ledare med en förmåga att inspirera och utveckla ditt team. Du har starka kommunikativa färdigheter och trivs med att arbeta nära både interna och externa intressenter. Din analytiska förmåga och ditt strategiska tänkande gör dig framgångsrik i att fatta beslut och driva företagets ekonomiska utveckling framåt. Du är van att arbeta i en föränderlig miljö och tar initiativ till att förbättra ekonomifunktionen med proaktiva och hållbara lösningar. Tjänsten är placerad i Göteborg och du kommer att besöka våra fabriksanläggningar med viss regelbundenhet. Är du den CFO vi söker? Välkommen att skicka in din ansökan idag! Ansökan Ansök genom att besvara frågorna nedan och ladda upp din profil. För frågor och information om tjänsten, vänligen kontakta Lena Wadenby We SeeQ på 0702-943550 el [email protected] eller Mats Törn på 0722-163755 el [email protected] Marenor är en ledande sjömatsproducent på den nordiska marknaden och en del av den norska sjömatskoncernen Insula. Vi präglas av att ta ansvar, vara nyfikna, respektera varandra och att vi är starka tillsammans i allt vi gör, från miljövänligt fiske till relationer med anställda, kunder och leverantörer. Våra smakrika produkter når konsumenter i Norden, Europa och världen över. Med verksamhet på den svenska västkusten och en portfölj av starka företag strävar Marenor efter att vara en komplett leverantör av sjömat för dagligvaruhandeln och storhushållsmarknaden, med Norden som fokus. Genom att främja sjömats konsumtion strävar vi mot en sundare och mer hållbar värld, vilket ligger till grund för vårt motto: "En bättre värld genom kärlek till sjömat."   Marenor hade 2023 en omsättning på närmare 1,8 miljarder och med mer än 160 anställda och ägs av Insula AS. Läs mer om Marenor här!

1 november 2024
Sista ansökan:
20 november 2024
Ekonomiansvarig till Malmstens Verkstad i Ljungby
Eterni Sweden AB
Ekonomi- och finanschefer

EKONOMIANSVARIG TILL MALMSTENS VERKSTAD I LJUNGBY Är du en jordnära och ansvarsfull person som vill ta dig an en bredare ekonomiroll där du själv får vara med och påverka och forma delar av innehållet och din vardag? Då kanske vi har din nästa utmaning! Till vår kund Malmstens Verkstad i Ljungby rekryterar vi en Ekonomiansvarig. Malmstens Verkstad är ett framåtriktat bolag med tillverkande verksamhet i både Ljungby och Halmstad. Omsättning uppgår till drygt 200 MSEK och med en personstyrka på ca. 60 medarbetare. Malmstens ingår i Koncentra som är en svensk privatägd industrikoncern med verksamhet och bolag över hela världen. Ägaren har en stark framtidstro och en långsiktig tillväxtplan, såväl organiskt som via förvärv. I Ljungby har vi alla roller under samma tak, jobbar nära varandra och har korta beslutsvägar. Som Ekonomiansvarig har du en centralt viktig roll, såväl inom Malmstens som nationellt och internationellt. Vi är ett jordnära och öppet team som värnar om varandra och allas arbetsuppgifter och driver mot gemensamt uppsatta mål och värnar om vår goda arbetsmiljö och trivsel. Vi uppskattar kommunikation och ärlighet och har ”högt till tak” och strävar alltid efter att utveckla både oss själva, teamet och verksamheten. Vill du bli en del av vårt team inom Malmstens med placering i Ljungby? Vi är redo för att introducera vår nya kollega redan idag! Som Ekonomiansvarig har du ett nära samarbete med VD som är på plats i Ljungby varje vecka. Du har även ett nära samarbete med övriga administrativa funktioner på bolaget och inom koncernledningen samt med verksamheten i Halmstad. Rollen går delvis att utforma utifrån din kompetens och dina önskemål, kanske vill just du utveckla nya kunskaper? Vi tar gärna en dialog om vad som skulle motivera dig både nu och i framtiden.     I rollen har du ansvar för alla ekonomirelaterade frågor från löpande redovisning till månads- och årsbokslut samt analys, resultatuppföljning och löner. Tillsammans med VD ansvarar du för att utveckla och effektivisera ekonomifunktionen samt till viss del utveckla dagliga rutiner och strukturer i rätt riktning. Vi ser gärna att du gillar utveckling och tillväxt, då vår ägare är långsiktig och investeringsstark, såväl lokalt som internationellt.   Välkommen till ett spännande bolag med goda framtidsutsikter! Läs gärna mer om verksamheten på www.malmstensverkstad.se   ARBETSUPPGIFTER Dina viktigaste arbetsuppgifter och ansvarsområden kommer vara att:   Ansvara för månads- och årsbokslut samt rapportering till ägare och koncernledning. Ansvara för ekonomiarbetet med planering, redovisning, prognoser, finansfrågor, kreditfrågor, deklarationer och skatter. Hålla i den löpande kontakten med banker och myndigheter. Forecast- och budgetarbete. Löner och digital utveckling.   Vara ett stöd och supportera VD och övriga kollegor i ekonomirelaterade frågor.   Rollen är som klippt och skuren för dig som brinner för det verksamnära arbetet och som gärna vill ta klivet in i en roll med helhetsansvar och på sikt även strategiskt fokus. Vi ligger långt fram i den digitala resan och har ett mycket modernt arbetssätt i form av smarta och effektiva verktyg, från fakturaflöden till lönekörning, analyser och rapportering.  Du har sinne för ordning och reda och är noga med att slutföra det du tar dig an. Visst låter detta som en spännande tjänst? Varmt välkommen till oss på Malmstens Verkstad! PERSONLIGA EGENSKAPER KVALIFIKATIONER Du som söker denna roll har troligen en eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Utöver din akademiska bakgrund har du flerårig erfarenhet av att jobba med kvalificerade redovisningsuppgifter samt ett par års erfarenhet av bokslutsarbete. Du har en bred ekonomikompetens och känner dig trygg inom såväl redovisning som analys och ekonomistyrning.   För att trivas hos oss är du van att har ett nära samarbete med VD och är den som driver ekonomiarbete för att nå deadlines och uppsatta ekonomiska mål och nyckeltal. Din förmåga att växla mellan operativa arbetsuppgifter och uppgifter av med strategisk karaktär är självklar, likaså att du trivs med att jobba självständigt men samtidigt värnar om och värdesätter det kollegiala. Du är en analytisk och ansvarsfull person med ett öppet och flexibelt tankesätt. Du är van att jobba enligt uppskatta strukturer och rutiner men är också öppen för att utveckla och trimma dessa. Vi värnar om det goda samarbetet och att vi alla kan stötta varandra, något som vi tror och hoppas även ligger dig extra varmt om hjärtat.   För att trivas i rollen har du goda systemkunskaper, har du jobbat i Monitor och Kontek är det ett plus. Vidare talar och skriver du flytande svenska och engelska, B-körkort är ett krav då resor i tjänsten kan förekomma. OM TJÄNSTEN Tjänsten som Ekonomiansvarig är en direktrekrytering till Malmstens Verkstad! ÖVRIG INFORMATION Ansökningar via mail behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

1 november 2024
Sista ansökan:
24 november 2024
Ekonomiansvarig till Malmstens Verkstad i Ljungby
Eterni Sweden AB
Ekonomi- och finanschefer

EKONOMIANSVARIG TILL MALMSTENS VERKSTAD I LJUNGBY Är du en jordnära och ansvarsfull person som vill ta dig an en bredare ekonomiroll där du själv får vara med och påverka och forma delar av innehållet och din vardag? Då kanske vi har din nästa utmaning! Till vår kund Malmstens Verkstad i Ljungby rekryterar vi en Ekonomiansvarig. Malmstens Verkstad är ett framåtriktat bolag med tillverkande verksamhet i både Ljungby och Halmstad. Omsättning uppgår till drygt 200 MSEK och med en personstyrka på ca. 60 medarbetare. Malmstens ingår i Koncentra som är en svensk privatägd industrikoncern med verksamhet och bolag över hela världen. Ägaren har en stark framtidstro och en långsiktig tillväxtplan, såväl organiskt som via förvärv. I Ljungby har vi alla roller under samma tak, jobbar nära varandra och har korta beslutsvägar. Som Ekonomiansvarig har du en centralt viktig roll, såväl inom Malmstens som nationellt och internationellt. Vi är ett jordnära och öppet team som värnar om varandra och allas arbetsuppgifter och driver mot gemensamt uppsatta mål och värnar om vår goda arbetsmiljö och trivsel. Vi uppskattar kommunikation och ärlighet och har ”högt till tak” och strävar alltid efter att utveckla både oss själva, teamet och verksamheten. Vill du bli en del av vårt team inom Malmstens med placering i Ljungby? Vi är redo för att introducera vår nya kollega redan idag! Som Ekonomiansvarig har du ett nära samarbete med VD som är på plats i Ljungby varje vecka. Du har även ett nära samarbete med övriga administrativa funktioner på bolaget och inom koncernledningen samt med verksamheten i Halmstad. Rollen går delvis att utforma utifrån din kompetens och dina önskemål, kanske vill just du utveckla nya kunskaper? Vi tar gärna en dialog om vad som skulle motivera dig både nu och i framtiden.     I rollen har du ansvar för alla ekonomirelaterade frågor från löpande redovisning till månads- och årsbokslut samt analys, resultatuppföljning och löner. Tillsammans med VD ansvarar du för att utveckla och effektivisera ekonomifunktionen samt till viss del utveckla dagliga rutiner och strukturer i rätt riktning. Vi ser gärna att du gillar utveckling och tillväxt, då vår ägare är långsiktig och investeringsstark, såväl lokalt som internationellt.   Välkommen till ett spännande bolag med goda framtidsutsikter! Läs gärna mer om verksamheten på www.malmstensverkstad.se   ARBETSUPPGIFTER Dina viktigaste arbetsuppgifter och ansvarsområden kommer vara att:   Ansvara för månads- och årsbokslut samt rapportering till ägare och koncernledning. Ansvara för ekonomiarbetet med planering, redovisning, prognoser, finansfrågor, kreditfrågor, deklarationer och skatter. Hålla i den löpande kontakten med banker och myndigheter. Forecast- och budgetarbete. Löner och digital utveckling.   Vara ett stöd och supportera VD och övriga kollegor i ekonomirelaterade frågor.   Rollen är som klippt och skuren för dig som brinner för det verksamnära arbetet och som gärna vill ta klivet in i en roll med helhetsansvar och på sikt även strategiskt fokus. Vi ligger långt fram i den digitala resan och har ett mycket modernt arbetssätt i form av smarta och effektiva verktyg, från fakturaflöden till lönekörning, analyser och rapportering.  Du har sinne för ordning och reda och är noga med att slutföra det du tar dig an. Visst låter detta som en spännande tjänst? Varmt välkommen till oss på Malmstens Verkstad! PERSONLIGA EGENSKAPER KVALIFIKATIONER Du som söker denna roll har troligen en eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Utöver din akademiska bakgrund har du flerårig erfarenhet av att jobba med kvalificerade redovisningsuppgifter samt ett par års erfarenhet av bokslutsarbete. Du har en bred ekonomikompetens och känner dig trygg inom såväl redovisning som analys och ekonomistyrning.   För att trivas hos oss är du van att har ett nära samarbete med VD och är den som driver ekonomiarbete för att nå deadlines och uppsatta ekonomiska mål och nyckeltal. Din förmåga att växla mellan operativa arbetsuppgifter och uppgifter av med strategisk karaktär är självklar, likaså att du trivs med att jobba självständigt men samtidigt värnar om och värdesätter det kollegiala. Du är en analytisk och ansvarsfull person med ett öppet och flexibelt tankesätt. Du är van att jobba enligt uppskatta strukturer och rutiner men är också öppen för att utveckla och trimma dessa. Vi värnar om det goda samarbetet och att vi alla kan stötta varandra, något som vi tror och hoppas även ligger dig extra varmt om hjärtat.   För att trivas i rollen har du goda systemkunskaper, har du jobbat i Monitor och Kontek är det ett plus. Vidare talar och skriver du flytande svenska och engelska, B-körkort är ett krav då resor i tjänsten kan förekomma. OM TJÄNSTEN Tjänsten som Ekonomiansvarig är en direktrekrytering till Malmstens Verkstad! ÖVRIG INFORMATION Ansökningar via mail behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

1 november 2024
Sista ansökan:
24 november 2024
Ekonomichef till Piteå Näringsfastigheter AB
ByHart AB
Ekonomi- och finanschefer

Jobba hos Piteå Näringsfastigheter AB Piteå Näringsfastigheter AB är ett helägt kommunalt bolag som har funnits sedan 1964. Idag är vi 18 anställda och vår uppgift är att stödja näringslivet och sysselsättningen i Piteå kommun. Vi äger och förvaltar cirka 180 000 kvadratmeter fördelat på 37 fastigheter som hyrs ut till verksamheter inom olika branscher. Vår personals hälsa och välmående är viktigt för oss, och vi arbetar för att skapa förutsättningar för en aktiv och hälsosam livsstil för alla anställda. Vi visar omsorg och omtanke om varandra i det dagliga arbetet. Vi arbetar kontinuerligt med hållbarhet som ledmotiv genom alla verksamheter och projekt. ”Vi skapar förutsättningar för arbetstillfällen i generationer” Ekonomichef till Piteå Näringsfastigheter Är du en erfaren ekonom med fallenhet för att se de strategiska perspektiven, samtidigt som du trivs med det operativa arbetet? Har du kanske ett stort intresse för fastigheter och vill vara med och påverka utvecklingen av vårt fastighetsbestånd? Att gå från att se möjligheten till att få utveckling och förändring att hända, det är din grej. Och då tror vi också att rollen som ekonomichef hos oss kan vara din nästa utmaning. Vi är ett kommunalt bolag ingående i Pikab-koncernen som äger och förvaltar näringsfastigheter av stor betydelse för lokalsamhället. Bolaget är uppbyggt som koncern där fastighetsbeståndet i dagsläget består av 9 stycken bolag. Vårt uppdrag är att skapa attraktiva, hållbara fastighetsmiljöer som bidrar till näringslivets tillväxt och långsiktiga samhällsutveckling. Vi söker nu en ekonomichef som vill vara med på vår resa. Du hittar ännu mer information om oss och kommunen vi verkar i på våra webbplatser www.pnf.se och www.pitea.se Om rollen Som ekonomichef har du en nyckelroll i vår organisation. Du ansvarar för hela koncernens ekonomiska styrning, från budget och prognoser, bokslut till uppföljning och analys. Du är del av ledningsgruppen, och kommer att arbeta nära medarbetarna på avdelningen likväl som fastighetsstrategen och projektledare för att säkerställa att vi har god kontroll på våra investeringar och löpande verksamhet. En annan viktig del av rollen är att ansvara för finansiering och likviditetsprognoser samt att medverka i arbetet med investeringskalkyler vid ny- och ombyggnationer. Du kommer även att ansvara för det årliga arbetet med att ta fram delårs- och årsbokslut, föranstalta att årliga revisioner utförs, fastighetsvärderingar samt förekommande rapportering till Pikab och Piteå Kommun. Vid styrelsemöten fungerar du som föredragande i frågor som rör den ekonomiska rapporteringen. I din roll stödjer du projektledarna i uppföljningen av investeringsprojekt och ser till att kvalitetssäkrade rapporter tas fram. Du stödjer även vår fastighetsstrateg i pågående långsiktiga strategiska projekt för att säkerställa marknadsvärden för våra fastigheter. Förutom det operativa ansvaret kommer du att driva utvecklingen av rutiner och processer inom ekonomiavdelningen för att säkerställa effektiva och transparenta arbetsflöden. Vi söker därför dig som inte bara har gedigen erfarenhet av ekonomiarbete, utan också en vilja att ständigt förbättra och utveckla verksamheten. Din profil Vi tror att du har en universitetsexamen inom ekonomi och har arbetat med kvalificerat ekonomiarbete, gärna inom fastighetsbranschen eller liknande verksamhet. Erfarenhet av koncernredovisning och kunskaper inom K3-regelverket och komponentavskrivning är meriterande. Har du dessutom erfarenhet av arbete på en redovisningsbyrå med inriktning mot skattefrågor, särskilt inom fastigheter, är det ett plus. Vi söker dig som är noggrann, strategisk och har en stark analytisk förmåga. Du är en initiativtagare med ett öga för detaljer och trivs med att arbeta både självständigt och i team. Rollen kräver att du är självgående och kan ta ansvar för att driva projekt framåt samtidigt som du har ett genuint intresse för att samarbeta med interna team, liksom med nätverk inom och utom vår koncern. Om du har ett strukturerat arbetssätt, förmåga att tänka både helhetsmässigt och detaljerat, och drivs av att hitta lösningar, då är du rätt kandidat för oss! För att lyckas praktiskt i rollen ser vi att du har mycket god systemvana, och att du har både intresse och nyfikenhet för att arbeta i olika digitala system. Du har också en förmåga att uttrycka dig väl på svenska, både i tal och skrift. Tidigare erfarenhet som ledare med personalansvar är en fördel eftersom du organisatoriskt kommer att ha ett chefsansvar för medarbetarna inom ekonomi/administrativfunktion. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet. Vad vi erbjuder Vi erbjuder dig en spännande och viktig roll i en bolagskoncern med stor samhällsnytta, där du får möjligheten att påverka ekonomifunktionens utveckling och framförallt driva den strategiska utvecklingen i ett dynamiskt och samhällsviktigt bolag. Här blir du en del av ett engagerat och kompetent team som värdesätter samarbete och har ett gemensamt fokus på utveckling. Vi erbjuder konkurrenskraftiga villkor och förmåner. Låter det här som nästa steg i din karriär? Skicka in din ansökan via länken senast 24 november. Vi kommer att jobba med ett löpande urval så vänta inte! Vi ser fram emot att höra mer om dig och diskutera hur du kan bidra till vår fortsatta framgång! Kontakt För frågor om tjänsten, vänligen kontakta Lovisa Rosén på [email protected] eller 070-536 95 42

1 november 2024
Sista ansökan:
24 november 2024
Ekonomichef
GÖTEBORGS KOMMUN
Ekonomi- och finanschefer

Stadsmiljöförvaltningen har ett helhetsansvar för stadens offentliga rum och samlade framkomlighet. Vi arbetar för att skapa tillgängliga, attraktiva och levande stadsmiljöer och naturområden. Förvaltningen äger och förvaltar spårvagnsnätet i Göteborg. På förvaltningen arbetar cirka 900 personer. Stadsmiljöförvaltningen är en del av de stadsutvecklingsförvaltningar som finns i Göteborgs Stad. Gemensamt arbetar vi med att skapa förutsättningar för en fungerande infrastruktur, bostäder och lokaler med kvalitet, en inbjudande offentlig miljö och verkar för att staden blir hållbar ur alla perspektiv. ARBETSUPPGIFTER Stadsmiljöförvaltningen söker nu en erfaren ekonomichef! Stadsmiljöförvaltningen är en ny förvaltning sedan 20230102. Förvaltningen består i huvudsak av verksamheter från två avvecklade förvaltningar. Det har varit stor skillnad i ekonomistyrningen i dessa förvaltningar vilket innebär att du behöver vara lyhörd och tydlig i utvecklingen av förvaltningens ekonomistyrning. Vi har ett brett uppdrag med omfattande och komplexa ekonomiska flöden som innefattar både drift- och investeringsredovisning, Vi har en driftomslutning på cirka 4 miljarder kronor och investeringar om cirka 1 miljard. Som ekonomichef leder du ekonomiavdelningen och rapporterar till förvaltningsdirektör där du ingår i förvaltningens ledningsgrupp. I din roll företräder du förvaltningen i flera av stadens gemensamma nätverk. Du verkar också för en transparent samarbetskultur i Göteborgs Stad och i den egna förvaltningen. Du har en nyckelroll inom förvaltningen i att leda och styra ekonomifunktionen, samt stötta verksamhetensövriga chefer i ekonomirelaterade frågor. Du är ansvarig för att planera och följa upp förvaltningens budget vilket görs i tätt samarbete med vår förvaltningscontroller. Som ekonomichef stödjer du förvaltningsdirektören i ekonomiprocesser utifrån stadens styrande dokument och du stödjer även förvaltningens chefer i ekonomiadministration via avdelningens medarbetare. Du ansvarar för avdelningens verksamhetsplanering och leveranser och som avdelningschef har du personal-, arbetsmiljö- och budgetansvar för din avdelning och arbetar för en god, hållbar och hälsosam arbetsmiljö för avdelningens alla medarbetare samt värnar för en god facklig partssamverkan. Avdelningsledningen omfattar två direkt underställda enhetschefer för controller- och redovisningsenheten samt en utvecklingsledare. Avdelningen har totalt cirka 25 medarbetare. Du medverkar i och ansvarar över strategiska beslut som berör hela förvaltningen, samt bistår direktör och nämnden med sakkunskap och med den specifika kompetensen inom ekonomiområdet. Vidare arbetar du aktivt med förvaltningens kultur- och värdegrundsarbete och ansvarar för att det genomsyrar avdelningens styrning, ledning och uppföljning samt det dagliga arbetet hos samtliga medarbetare och chefer. Förvaltningsledningen går för närvarande ett utvecklingsprogram som sträcker sig över mandatperioden i syfte att bli en effektiv grupp som stödjer förvaltningsdirektören i beslut. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har relevant universitets-/högskoleutbildning inom ekonomiområdet, såsom civilekonom eller förvaltningsekonom, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du ska ha erfarenhet av att ha arbetat som ekonomichef och det är önskvärt att du har erfarenhet av att leda genom andra chefer. Du har flerårig dokumenterad erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete samt av att leda och utveckla en ekonomifunktion i en större politiskt styrd organisation. Du har även god kunskap kring rådande lagar, avtal och regelverk inom det ekonomiska området. Samt har god förståelse för de ekonomiska ramar som behöver hanteras mot kommunfullmäktige samt kunskap i de legala kraven för kommunal redovisning. Du har erfarenhet av och känner dig trygg med att tillsammans med både kollegor och medarbetare strategiskt driva förändrings- och utvecklingsarbete. Du har erfarenhet av arbete med personal- arbetsmiljö- och budgetansvar samt av att leda chefer. Du har också kunskaper om facklig partssamverkan och arbetsmiljölagstiftningen. Du har erfarenhet av arbete i ledningsgrupp och är van att med lyhördhet och dialog driva dina frågor. Du är en person som engagerar, motiverar och involverar för att driva verksamheten framåt. Ditt ledarskap präglas av lyhördhet, god kommunikativ förmåga, social kompetens och ett prestigelöst förhållningssätt. För att lyckas i tjänsten krävs det att du kan överblicka ditt ansvarsområde samt sätta den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang. Du kan på ett effektivt sätt identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten. I ditt chefs- och ledarskap arbetar du i linje med Göteborgs Stads förhållningssätt: Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT De närmsta två åren renoveras vår arbetsplats på Köpmansgatan 20 där alla stadsutvecklande förvaltningar kommer samlas. De nya lokalerna beräknas vara klara 2026. Under renoveringstiden har vi arbetsplatser på Postgatan och Lillhagsparken enligt ett roterande schema. Det innebär några månader på Postgatan och några månader på Lillhagsparken och gäller för större delen av förvaltningens tjänster. Vi erbjuder en arbetsplats i en förvaltning där utveckling står i fokus, både internt hos oss och även i flertalet av de uppdrag vi bedriver i staden. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid (undantag på vissa avdelningar), friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Ett hållbart arbetsliv är viktigt för oss där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ditt privatliv. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet. Ansökningarna hanterar vi löpande och kan komma att bjuda in till intervjuer innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om oss? Följ vår företagssida på LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/stadsmiljo-goteborgs-stad/

31 oktober 2024
Sista ansökan:
15 november 2024
Interim Ekonom till Ljungbyföretag
Eterni Sweden AB
Ekonomi- och finanschefer

INTERIM EKONOM TILL LJUNGBYFÖRETAG För kunds räkning söker vi omgående en senior och ansvarsfull Redovisningsekonom för ett ekonomiuppdrag i Ljungby. Vår kund är verksam inom tillverkande industri och behöver tillfälligt hyra in en ekonomiresurs under minst två till fyra månader, gärna med omgående start. Tjänsten är på heltid eller enligt överenskommelse.    ARBETSUPPGIFTER Tjänsten innefattar främst:   Löpande redovisning, periodiseringar, avstämningar samt resultat/balansrapportering månadsvis Projektredovisning/uppföljning Månads-, kvartals- samt årsbokslut samt årsredovisningar Framtagande av rapporter, rapportering sker direkt till VD Budgetarbete samt rapportering både lokalt och globalt Moms och deklarationshantering Eventuellt även lönekörning för både tjänstemän och kollektivare PERSONLIGA EGENSKAPER KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är examinerad Ekonom med redovisningsinriktning, alternativt innehar motsvarande arbetslivserfarenhet inom ekonomiredovisning. Du har flerårig dokumenterad erfarenhet av ovan nämnde arbetsuppgifter och är senior inom ekonomiområdet samt van att hantera såväl månads- som kvartals- och årsbokslut. Vidare har du goda kunskaper i Excel samt talat och skriver flytande svenska och engelska. Du gillar det analytiska och har god erfarenhet av såväl redovisning som uppföljning och rapportering. Har du kört löner är det meriterande.   Som person är du ansvarsfull, noggrann och strukturerad. Du trivs i en mindre arbetsgrupp och har goda ledaregenskaper. För att lyckas i rollen ställer du dig positiv till förändringar samt gillar ett högre arbetstempo. Att följa deadline och kunna prioritera ligger dig varmt om hjärtat, likaså att du vågar utmana och ställa kritiska frågor när det krävs. Du tar ett stort ansvar för ditt jobb och är trygg med att kommunicera och presentera för kollegor och ledare inom hela verksamheten.  OM TJÄNSTEN Tjänsten är ett konsultuppdrag där du blir anställd av Eterni med placering hos vår kund i Ljungby.   ÖVRIG INFORMATION Ansökningar via mail behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

31 oktober 2024
Sista ansökan:
17 november 2024
Interim Ekonom till Ljungbyföretag
Eterni Sweden AB
Ekonomi- och finanschefer

INTERIM EKONOM TILL LJUNGBYFÖRETAG För kunds räkning söker vi omgående en senior och ansvarsfull Redovisningsekonom för ett ekonomiuppdrag i Ljungby. Vår kund är verksam inom tillverkande industri och behöver tillfälligt hyra in en ekonomiresurs under minst två till fyra månader, gärna med omgående start. Tjänsten är på heltid eller enligt överenskommelse.    ARBETSUPPGIFTER Tjänsten innefattar främst:   Löpande redovisning, periodiseringar, avstämningar samt resultat/balansrapportering månadsvis Projektredovisning/uppföljning Månads-, kvartals- samt årsbokslut samt årsredovisningar Framtagande av rapporter, rapportering sker direkt till VD Budgetarbete samt rapportering både lokalt och globalt Moms och deklarationshantering Eventuellt även lönekörning för både tjänstemän och kollektivare PERSONLIGA EGENSKAPER KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är examinerad Ekonom med redovisningsinriktning, alternativt innehar motsvarande arbetslivserfarenhet inom ekonomiredovisning. Du har flerårig dokumenterad erfarenhet av ovan nämnde arbetsuppgifter och är senior inom ekonomiområdet samt van att hantera såväl månads- som kvartals- och årsbokslut. Vidare har du goda kunskaper i Excel samt talat och skriver flytande svenska och engelska. Du gillar det analytiska och har god erfarenhet av såväl redovisning som uppföljning och rapportering. Har du kört löner är det meriterande.   Som person är du ansvarsfull, noggrann och strukturerad. Du trivs i en mindre arbetsgrupp och har goda ledaregenskaper. För att lyckas i rollen ställer du dig positiv till förändringar samt gillar ett högre arbetstempo. Att följa deadline och kunna prioritera ligger dig varmt om hjärtat, likaså att du vågar utmana och ställa kritiska frågor när det krävs. Du tar ett stort ansvar för ditt jobb och är trygg med att kommunicera och presentera för kollegor och ledare inom hela verksamheten.  OM TJÄNSTEN Tjänsten är ett konsultuppdrag där du blir anställd av Eterni med placering hos vår kund i Ljungby.   ÖVRIG INFORMATION Ansökningar via mail behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

31 oktober 2024
Sista ansökan:
17 november 2024
Ekonomichef
Bildeve AB
Ekonomi- och finanschefer

Bildeve söker ekonomichef med intresse för att vara med och utveckla affären. Vi söker dig som brinner för utveckling, uppföljning och analys. Du trivs med att ta ett tydligt ansvar. I rollen som ekonomichef har du det övergripande ansvaret för ekonomin i koncernens bolag. Du blir en viktig kugge i att analysera och bevaka organisationens effektivitet och ekonomiska utveckling. Du kommer ingå i företagets ledningsgrupp och rapportera till VD. Huvudsakliga arbetsuppgifter Identifiera, utveckla, analysera, följa upp, prognostisera, ifrågasätta och kommunicera nyckeltal och ekonomiskt utfall samt ansvara för rapportering till ledning och styrelse Ansvar för ekonomiadministration, affärssystem, controlling och styrdokument/ nyckeltal Personalledning, personalutveckling och arbetsmiljö avseende eget verksamhetsområde Upprättande av deklarationer, budget och bokslut Företagsjuridiska frågor samt skatte- och försäkringsfrågor Stöd och hjälp till funktionschefer avseende ekonomi och finansiering Är du den vi söker? Du är civilekonom eller har motsvarande högskoleutbildning. Vi ser att du har minst 5 års relevant arbetslivserfarenhet och är van att arbeta som ekonomichef eller controller med en aktiv del i verksamheten. Vi utgår från att du vet hur hela flödet från löpande bokslut till årsbokslut och deklarationer sköts även om du själv inte gör alla dessa arbetsuppgifter. Du har mycket goda kunskaper i Excel och i något större ekonomisystem. Erfarenhet av koncernredovisning är mediterande. Som person är du driven. Analytiskt tänkande med förmåga att se ekonomiska samband. Du kommer att leda ett mindre team som ansvarar för administrationen i koncernen och därför tror vi att du stimuleras av att av att arbeta med människor. Du har förmåga att se helheten och viljan samt erfarenhet att driva de ekonomiska frågorna. Vad erbjuder vi? I rollen som ekonomichef har du en viktig nyckelfunktion och står för stabilitet och support åt vårt sälj- och serviceorienterade företag. Du gör detta i en miljö där man ser ljust på framtiden och där var och ens kompetenser tas till vara på. Bildeve bygger för framtiden både vad gäller personal och lokaler. Tjänsten är heltid, tillsvidare med placering i Helsingborg. Då vi arbetar löpande med urval ber vi dig ansöka snarast.

30 oktober 2024
Sista ansökan:
15 december 2024
Ekonomiansvarig till PROTITE AB i Ängelholm
Mpya Finance AB
Ekonomi- och finanschefer

PROTITE AB i Ängelholm är specialiserade på att skapa skräddarsydda lösningar inom planpackningar, maskinskydd och industrisömnad. Vi arbetar nära våra kunder, från idéstadiet hela vägen till färdig produktion. Med en modern maskinpark och ett brett utbud av material, erbjuder vi effektiva leveranstider och en hög servicenivå. Vi är stolta över vårt arbete med kvalitet och miljö och är certifierade enligt ISO 9001 och ISO 14001. www.protite.se "Här jobbar vi som ett team där varje roll är avgörande för vår framgång." Så beskriver Lars, VD på PROTITE AB, den kultur som genomsyrar företaget. Rollen som Ekonomiansvarig är nyetablerad i sin nuvarande form. Ekonomifunktionen har tidigare funnits internt och har under de senaste åren varit outsourcad. Nu väljer företaget att ta hem funktionen igen och du får i rollen ansvar för att sätta rutiner och processer. Som Ekonomiansvarig får du ett brett ansvarsområde som omfattar både redovisning och ekonomisk analys. Du kommer att arbeta nära VD och även vara ett administrativt stöd där det behövs. Här hjälps man åt. PROTITE är ett innovativt bolag i tillverkningsindustrin och även är ett medarbetarägt bolag. Du har möjlighet att bli delägare. Rollen är placerad på PROTITES fina kontor i Ängelholm. Dina främsta ansvarsområden är: • Ansvar för löpande redovisning, månadsavstämningar, årsbokslut och årsredovisning • Budget- och prognosarbete • Analysera och rapportera ekonomiska utfall till ledning och övriga intressenter i bolaget • Ansvar för löneadministration • Likviditetsplanering och kassaflödeshantering • Utveckla och effektivisera ekonomiska processer och rutiner • Ansvara för kontakten med bank, revisorer och andra externa intressenter • Adhoc-uppgifter inom försäljning och administration Vem är du? Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom ekonomi och som har 3–5 års erfarenhet av självständigt arbete med redovisning. Du är van att arbeta strukturerat och har en god förmåga att se helheten i ekonomiska flöden. Du är analytisk och det är starkt meriterande om du har erfarenhet av ekonomisk uppföljning i en tidigare roll. Erfarenhet av löneadministration är meriterande. För att trivas i rollen är du lösningsorienterad, ansvarstagande och har lätt för att samarbeta med andra. Du är kommunikativ och har en prestigelös inställning. Du har ett driv och kan ta egna initiativ och arbeta självständigt. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. Låter det som din nästa utmaning? I denna rekrytering samarbetar PROTITE AB med Mpya Finance. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Amelie Rijpma på 0709-966176 eller [email protected] alternativt Jeanette Mellborg på 0733-244383 eller [email protected]. Ansökan sker via www.mpyafinance.se. Varmt välkommen med din ansökan!

30 oktober 2024
Sista ansökan:
29 november 2024