Projektledare
Edge of Talent AB
Chefer inom hälso- och sjukvård

Din roll Vi söker en erfaren och självgående projektledare till ett viktigt och samhällsnära utredningsuppdrag inom vård, hälsa och omsorg. I rollen får du möjlighet att vara med från start och leda ett regeringsuppdrag med syfte att ta fram förslag till en nationell databas för medicintekniska produkter. Du arbetar i nära samverkan med andra myndigheter och leder tvärfunktionella arbetsgrupper med specialister inom IT-arkitektur och informatik. Ditt ansvar Som projektledare kommer du att: Starta upp ett strategiskt regeringsuppdrag och definiera mål och milstolpar. Leda och samordna interna och externa parter. Sätta samman och leda en arbetsgrupp med relevanta kompetenser. Etablera samverkan med andra myndigheter. Redovisa ett tydligt förslag på lösning samt vidare utrednings punkter. Observera att uppdraget enbart omfattar utredning – inte genomförande. Kvalifikationer För att lyckas i rollen ser vi att du har: Minst 4–8 års erfarenhet av projektledning inom IT. Dokumenterad erfarenhet av informationsmodellering. Erfarenhet av självständigt konsultarbete och kundansvar. Mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga i tvärfunktionella miljöer. Referensuppdrag inom offentlig sektor (region, stat eller kommun) på minst 600 timmar. Relevant eftergymnasial utbildning. Flytande svenska i tal och skrift. Meriterande erfarenheter Tidigare erfarenhet av att leda regeringsuppdrag. Kunskap inom området medicinteknik. Teknisk bakgrund. Erfarenhet av arbete i eller med myndigheter och komplexa organisationer. Placering Uppdraget utgår från kundens kontor i Stockholm eller Kalmar. Möjlighet till distansarbete finns cirka tre dagar i veckan, i överenskommelse med kunden. Tidplan och omfattning Startdatum: 2025-05-05 (inom 5 arbetsdagar efter avtalstecknande) Slutdatum: 2026-01-05 (med möjlighet till förlängning till 2026-07-16) Omfattning: 100 % heltid Arbetstid enligt kundens kontorstider: vardagar kl. 08:00–16:30 Vill du vara med och påverka framtidens digitala lösningar inom vård och hälsa? Skicka in din ansökan så berättar vi mer om uppdraget! Transparens och ansvarsfull AI-användning På Edge of Talent strävar vi efter att arbeta effektivt och professionellt. Vi använder därför ibland AI-baserade verktyg som stöd i vår administration, exempelvis för att strukturera och sammanfatta information. Vi vill dock vara tydliga med att AI aldrig fattar beslut åt oss. Alla beslut om vilka kandidater som går vidare i våra processer fattas av en människa som noggrant utvärderar varje kandidat utifrån kompetenskriterier och hur dessa matchar kundens kravspecifikation för rollen. Vår ambition är att säkerställa en rättvis och transparent rekryteringsprocess där alla kandidater bedöms utifrån sina faktiska meriter och erfarenheter.

7 april 2025
Sista ansökan:
24 september 2025
Vi på Attendo söker nu Gruppchefer till Tunagården.
Attendo Sverige AB
Chefer inom hälso- och sjukvård

Vill du leda ett engagerat team och tillsammans göra skillnad för våra kunder? Välkommen att söka! Vi på Attendo, söker nu en Gruppchefer till Tunagården i Borlänge. Attendo Tunagården är ett äldreboende med 80 trivsamma lägenheter i Tunaslätten som kommer stå klart efter sommaren 2025. Attendo har ingått ett avtal med Borlänge kommun. Attendo utför driften av Tunagården enligt avtal, Borlänge kommun är huvudman. Vi öppnar dörrarna till det nyrenoverade boendet den första September i år. Om rollen Som gruppchef är din primära arbetsuppgift att coacha och att arbeta själv i det dagliga omsorgsarbetet tillsammans med teamet på din avdelning. Rollen innebär ett närvarande och stödjande ledarskap ute i verksamheten där större del av jobbet är att arbeta med våra kunder. Du har personal- och planeringsansvar för din arbetsgrupp och är delaktig i att utveckla och kvalitetssäkra verksamheten i enlighet med Attendos arbetssätt och värderingar. Du har flera gruppchefskollegor (en per avdelning) och ni samverkar, bollar och utbyter erfarenheter. Som gruppchef rapporterar du till verksamhetschefen och har möjlighet att påverka genom ditt deltagande i den lokala ledningsgruppen. Huvudsakliga arbetsuppgifter Vägleda och arbeta i det dagliga omsorgsarbetet tillsammans med teamet. Ansvarig för daglig drift och planering på avdelningen/våningen för sitt team Personalansvar; rekrytering, introduktion av nya medarbetare, utvecklingssamtal Delaktig med att utveckla och kvalitetssäkra verksamheten Vem är du? Som person besitter du en naturlig förmåga att coacha och leda andra. Du strävar efter att vara en förebild för dina medarbetare och genom ditt starka engagemang skapar du varje dag ett gott arbetsklimat i gruppen. Som ledare värdesätter du tydlighet, delaktighet och vill tillsammans med dina kollegor utveckla för att hitta nya lösningar. Du trivs med att ge god service, skapa fina relationer och vill ge livskvalité till våra kunder. Du är en självständig, ödmjuk och ansvarsfull person som brinner för vård av äldre och kan se individens behov. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Kvalifikationer Utbildad undersköterska eller motsvarande yrkeserfarenhet gärna inom äldreomsorg God datorvana Mycket goda kunskaper i svenska språket i såväl tal och skrift Meriterande om du därtill har Tidigare erfarenhet av ledarskap, samordning eller planering Erfarenhet äldreomsorg Vad kan vi erbjuda dig? Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och personalrabatter via vår förmånsportal Attendo+, i samarbete med Benify. Om rekryteringsprocessen Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Sista ansökningsdag 2025-06-30 men urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Om Attendo Attendo är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom äldreboende och hemtjänst. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Sammanfattning Roll: Gruppchef Arbetstid: Dagtid, kvällar och helger. Välkommen med din ansökan – Tillsammans för framtidens omsorg!

10 mars 2025
Sista ansökan:
27 augusti 2025
Enhetschef korttidsvistelser och daglig verksamhet
Ågrenska AB (svb)
Chefer inom hälso- och sjukvård

Ågrenska är en unik, utvecklande mötesplats och ett nationellt kompetenscentrum för sällsynta diagnoser. Vi bedriver verksamheter utifrån ett helhetsperspektiv för barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar, deras anhöriga samt professionella. Ågrenska ligger naturskönt på Lilla Amundön, 1,5 mil söder om Göteborg och ägs av Ågrenska Stiftelsen, som är en icke vinstdrivande organisation. Ågrenska har närmare 90 tillsvidareanställda och bedriver förutom korttidsvistelser och daglig verksamhet, även familjeverksamhet, vuxenverksamhet, personlig assistans, familjestöd samt kurser och utbildningar. Om tjänsten Vi söker dig som med ett stort engagemang och driv vill utveckla vår fantastiska korttidsvistelse och dagliga verksamhet. Vår verksamhet är unik med en fantastisk miljö och ett engagerat team, vilket resulterar i en mycket hög nöjdhet bland våra deltagare. Vi befinner oss i ett spännande utvecklingsskede och vill att du leder förändringsarbetet för en flexibel och anpassningsbar verksamhet tillsammans med medarbetarna. Den dagliga verksamheten har tre tillsvidareanställda medarbetare varav en är teamledare. Inom korttidsvistelserna arbetar ca 150 timanställda under arbetsledning av våra tillsvidareanställda gruppansvariga som du leder under deras arbetstid i korttid. Den andra delen av sina tjänster arbetar de inom Ågrenskas familjevistelser, vilket gör att du har ett nära samarbete med enhetschef för familj och- vuxenvistelser, samt korttids-och verksamhetskoordinator. Dina arbetsuppgifter Föreståndare mot IVO och säkerställa att verksamheten följer gällande lagar och regler (bl a SoL och LSS). Leda och utveckla verksamheten utifrån uppsatta mål och strategier. Säkerställa en effektiv personal- och resursplanering samt schemaläggning Systematiskt arbetsmiljöarbete som stödjer medarbetarnas utveckling och engagemang Kompetensutveckling: proaktivt arbeta för att alla medarbetare har den kompetens som krävs för uppdraget och aktuell målgrupp. Budget- och resultatansvar för korttid och daglig verksamhet. Utföra specifika aktiviteter såsom att ta fram förslag på åtgärder och förändringar i verksamheten för en budget i balans Arbeta nära externa aktörer och bygga starka relationer i nätverk för att ständigt höja verksamhetens nivå. Samverkan med medarbetare och fackliga representanter i personal- och organisationsfrågor tillsammans med HR. Vem är du som söker? För tjänsten är det ett krav att du har: Relevant högskole- eller universitetsutbildning, exempelvis socionom, beteendevetenskap eller motsvarande Minst 3 års chefserfarenhet, gärna inom funktionsstöd, socialt arbete eller omvårdnad och erfarenhet av att vara föreståndare med IVO-ansvar. God administrativ och digital kompetens (särskilt Office 365). Goda kunskaper om schemaläggning Erfarenhet av förändringsledning och att leda verksamheter genom utveckling. God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska Erfarenhet och kunskap om LSS-verksamhet, gärna med inriktning på korttidsvistelser och daglig verksamhet är meriterande. Utbildning i socialrätt och goda kunskaper gällande lagstiftning och arbetsrätt är ett stort plus. Vi tror även att nedan är förutsättningar för att lyckas i rollen Du kommunicerar på ett effektivt och tillitsskapande sätt, både internt med medarbetare och externt med samarbetspartners och tillsynsmyndigheter. Du har förmågan att tänka långsiktigt, fatta välgrundade beslut och leda verksamheten i rätt riktning, även under press. Du har förmågan att hantera förändringar och osäkerhet samt snabbt anpassa strategier och arbetssätt efter nya förutsättningar. Du har en proaktiv inställning där du aktivt driver utvecklings- och förbättringsprocesser. Vi erbjuder dig En utmanande och ansvarsfull roll: Du får möjlighet att forma och utveckla en verksamhet där både deltagare och medarbetare står i centrum. En inspirerande arbetsmiljö: Arbeta i ett team med engagerade kollegor och en inspirerande miljö med ständig utveckling. Förtroendearbetstid: Arbetstid 8-16.30 med flexibilitet under förtroendearbetstid. Attraktiva anställningsvillkor: Friskvårdsbidrag och friskvårdtid med möjlighet till två extra lediga dagar per år och därtill en fantastiskt vacker arbetsmiljö på lilla Amundön i Hovås. Anställningsform: Tillsvidare. Ågrenska tillämpar sex månaders provanställning. Tillträde: Snarast. Vi arbetar med löpande urval och intervjuer och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Kontaktpersoner: Du är varmt välkommen med frågor eller funderingar inför din ansökan. Verksamhetschef chef Josefine Elfvin, 0732-705352, [email protected] HR Partner Lisa Åhrman, 0738-455898 [email protected] Fackliga företrädare: Ida Apelmo, Akademikerföreningen vid Ågrenska 0709-161949, [email protected] Tommy Johansson, Visionsklubben vid Ågrenska 070-612 34 53, [email protected] Du ombeds visa upp ett utdrag ur belastningsregister innan påbörjad anställning. Detta beställs på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ När du söker denna tjänst godkänner du att vi registrerar dina personuppgifter enligt Ågrenskas personuppgiftspolicy. Inför rekryteringen har vi tagit ställning till rekryteringsvägar och tillvägagångssätt. Vi undanbeder oss därför kontakter gällande detta.

3 mars 2025
Sista ansökan:
20 augusti 2025
Enhetschef till Trogens daglig verksamhet
Nytida AB
Chefer inom hälso- och sjukvård

Nu söker vi en driven enhetschef till vårt team. Vi erbjuder ledarskapsprogram, ett meningsfullt arbete och möjligheten att göra skillnad! Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Det här får du hos oss: Grundutbildning när du tillsvidareanställs inom Nytida samt kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära Ledarskapsprogram för samtliga blivande chefer via Lära Förmånsportal med rabatter och erbjudanden Coachande och stöttande chefer nära dig En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare Karriär- och utvecklingsmöjligheter Vi har även kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar och friskvårdsbidrag. Om rollen För oss är det viktigt att du enhetschef vill vara aktiv och nära verksamheten. Det är en förutsättning för att du ska kunna vårda och utveckla relationerna med medarbetare, boende, närstående och myndigheter. Genom att finnas nära verksamheten, kan du också säkerställa att företagets värderingar, det pedagogiska ramverket och gällande lagstiftning efterlevs på din verksamhet/verksamheter. Du både vill och har förmågan att styra och följa upp verksamheten utifrån företagets mål och ekonomiska ramar. Du har budget- och resultatansvar samt rapporterar till regionchefen och ingår i hens ledningsgrupp. Om Trogens dagliga verksamhet Trogens dagliga verksamhet inom LSS vänder sig till dig med autismspektrumtillstånd, intellektuell funktionsnedsättning eller förvärvad hjärnskada. Verksamheten ligger i Ämbarbo, i Ljusdal och har naturen inpå knuten. Vi arbetar individanpassat utifrån Nytidas ramverk för pedagogik (läs mer här >>) som bygger på lågaffektivt bemötande, tydliggörande pedagogik och alternativ och kompletterande kommunikation (AKK). Här är det dina behov, intressen och styrkor som styr verksamhetens inriktning. Eftersom verksamheten är individuellt utformad har vi ett varierande utbud av arbetsuppgifter. På Trogens arbetscentrum arbetar vi med: Hunddagis med plats för fem hundar som vi sköter om och promenerar med, läs mer om detta nedan. Stallgrupp med arbete på Ljusdals Ridklubb alla förmiddagar på arbetsveckan. Vedkapning/klyvning av ved som vi sedan säljer. Verkstaden, där det mekas, snickras, målas, sys, målas på keramik med mera. Källsortering och transport till återvinningscentralen åt alla våra verksamheter. Köksgrupp som lagar mat, bakar och handlar. Utegrupp som klipper gräs, vattnar blommor och skottar snö på vintern. Utflykt en gång i veckan. Aktivt ledarskap För att lyckas som chef och ledare hos oss krävs ett aktivt ledarskap som grundar sig i våra värderingar. Vi utbildar därför samtliga chefer via Läras ledarprogram. Ett ledarskap som skapar motivation och engagemang hos våra medarbetare. Du är initiativrik och lyhörd för kundens behov och känner en självklar respekt för andra människor. Din erfarenhet och kunskap Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom vård och omsorg (ex. socionom, social omsorg) och erfarenhet från omsorgsverksamhet. Du ser helst att du har två års dokumenterad erfarenhet av chefsuppdrag och goda vitsord kring ledarskap. Du har ett coachande förhållningssätt och vill se dina medarbetare växa och utvecklas i sin yrkesroll. Du gillar att ge och ta emot feedback och bryta ned och arbeta mot uppsatta mål. Du är lösningsorienterad och ser möjligheter framför hinder. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här. Övrigt Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning (ändra vid behov) Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-03-31 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behöver uppvisas inför en eventuell anställning För mer information kontakta: [email protected] Facklig kontakt: Vision, [email protected] Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. I den här processen genomför vi även bakgrundskontroller på slutkandidaten. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se

20 februari 2025
Sista ansökan:
9 augusti 2025
Samordnare till Öjebo gruppboende
Nytida AB
Chefer inom hälso- och sjukvård

Vill du ha ett varierat och meningsfullt arbete där du verkligen kan göra skillnad? Är du en driven och nyfiken person med ett coachande förhållningssätt? Då kanske du är vår nästa samordnare på Öjebo? Om rollen Som samordnare jobbar du främst i verksamheten med omvårdnads- eller behandlingsarbete. Du har även administrativa arbetsuppgifter såsom schemaläggning, uppdatering av riskbedömningar, avvikelser och dokumentation. Du leder det dagliga arbetet genom att introducera, coacha och inkludera. Vidare säkerställer du god kvalitet på verksamheten och arbetar utifrån Nytidas pedagogiska ramverk i syfte att ge bästa möjliga stöd och förutsättningar till omsorgstagarna. Självklart bidrar du även till ett gott arbetsklimat samt goda relationer med verksamhetens kunder och anhöriga. Detta genom att vara närvarande och stötta, svara på frågor, leda, ge feedback och bekräfta dina medarbetare i vardagen. Du rapporterar till verksamhetschefen. Anställningen avser 100% men kan eventuellt justeras efter överenskommelse. Om Öjebo och Freskapelle gruppboende Gruppbostäderna Öjebo och Freskapelle, och den dagliga verksamhet Trogens arbetscentrum vänder sig till dig med diagnos inom autismspektrum eller förvärvad hjärnskada. Vi arbetar individanpassat utifrån Nytidas ramverk för pedagogik (läs mer här >>) som bygger på lågaffektivt bemötande, tydliggörande pedagogik och alternativ och kompletterande kommunikation (AKK). Arbetssättet är individanpassat för att varje enskild boende ska ha de bästa förutsättningar för livskvalitet, delaktighet, självbestämmande och meningsfullhet. Med lugn, trygghet och struktur ger vi dig stöd att använda dina styrkor och att bejaka dina intressen. Din erfarenhet och kunskap Du har utbildning med inriktning pedagogik, socialt arbete eller vård och omsorg samt erfarenhet av målgruppen. Vidare talar och skriver du flytande svenska och har god datorvana. Det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet av olika former av kognitivt stöd och lågaffektivt bemötande samt av arbetsledning. Du är tydlig, pedagogisk och drivs av att få personer att växa och utvecklas i sin yrkesroll. Som person är du självständig, prestigelös och har lätt för att samarbeta. Du har viljan och förmågan att leda och följa upp verksamheten utifrån företagets mål och ekonomiska ramar. Du är initiativrik och lyhörd för omsorgstagarens behov och känner en naturlig respekt för andra människor. Aktivt ledarskap För att lyckas som ledare hos oss krävs ett aktivt ledarskap som grundar sig i våra värderingar. Vi utbildar därför samtliga chefer och ledare via vår egen utbildningsavdelning Läras ledarprogram. Vi vill ha ett ledarskap som skapar motivation och engagemang hos våra medarbetare. Det är självklart att du som gruppledare lever våra värderingar: Respekt – Alla har rätt till ett värdigt liv med såväl fysiskt, psykiskt som socialt välbefinnande. Ansvar – Vi har medarbetare som vågar och vill och har chefer som lyssnar och leder. Enkelhet – Det är enkelt att påverka och att vara medarbetare eller att bo och vistas hos oss. Kunskap – Vi reflekterar, lär av varandra och tar tillvara allas kompetens. Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Det här får du hos oss: Coachande och närvarande chefer En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare Kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära Ledarskapsprogram för samtliga chefer och ledare Förmånsportal med rabatter och erbjudanden Karriär- och utvecklingsmöjligheter Friskvårdsbidrag och skobidrag Vi har även kollektivavtal, tjänstepension och försäkringar. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här. Övrigt Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 250401 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behöver uppvisas inför en eventuell anställning För mer information kontakta: [Fyll i rekryterande chefs kontaktuppgifter] Facklig kontakt: Vision, [email protected] Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se

20 februari 2025
Sista ansökan:
9 augusti 2025
Enhetschefer till Aleris Basal hemsjukvård i Innerstaden
Aleris Sjukvård AB
Chefer inom hälso- och sjukvård

Aleris Basal hemsjukvård växer och just nu söker vi två engagerade enhetschefer som vill vara med och driva och utveckla vår verksamhet. Är du utbildad sjuksköterska eller distriktssköterska, har gedigen chefserfarenhet och ett intresse för att utveckla hälso- och sjukvårdsverksamheter? Då kan det vara dig vi letar efter! Om oss Vi erbjuder dig en arbetsplats med ett sunt arbetsklimat och genom våra värderingar: ansvarsfullt, enkelt och innovativt skapar vi en trivsam arbetsmiljö med kompetenta och erfarna kollegor. Hos oss får du möjlighet att bidra till att skapa en personcentrerad vård för våra patienter. Aleris utför basal hemsjukvård i fem av åtta områden inom Region Stockholm och du kommer att tillhöra område Innerstaden. Vi utför basala hälso- och sjukvårdsinsatser i patientens hemmiljö kväll, natt och helg på uppdrag av Region Stockholm och privata vårdgivare. Rollen På enhet Innerstaden består den lokala ledningen idag av en biträdande verksamhetschef, en enhetschef för jourverksamheten samt en enhetschef för nattverksamheten. Du kommer tillsammans med din chefskollega att jobba mot jourverksamheten och ha det övergripande ansvaret för en medarbetargrupp som består av undersköterskor och sjuksköterskor som gör hemsjukvårdsbesök. Du rapporterar till biträdande verksamhetschef och har ansvar för det dagliga arbetet såsom budget- och resultatansvar, personal- och bemanning, kvalitetsarbete samt en nära samverkan med husläkarmottagningar, vårdgrannar mm. Din arbetsplats är i våra trevliga lokaler på Sabbatsbergs Sjukhus och du har som enhetschef en viktig roll i att leda, motivera och utveckla verksamheten tillsammans med dina medarbetare. För att lyckas med uppdraget arbetar du i nära samarbete med våra samordnande sjuksköterskor, koordinatorer, bemanningsadministratörer och rekryterare för att tillsammans skapa rätt förutsättningar för våra kliniska medarbetare i deras arbete ute hos patient. Vårt erbjudande Som medarbetare på Aleris får du tillgång till en rad olika förmåner som stödjer dig både i arbetsliv och privat. Vi strävar efter att skapa de bästa möjliga förutsättningarna för dig att trivas och utvecklas. Läs mer om våra förmåner här. Hos oss inom hemsjukvården erbjuder vi dig även: En väl genomtänkt introduktion med uppföljning Chefs- och ledarskapsprogram En kultur där medarbetarskap och nya idéer uppmuntras En god arbetsmiljö med korta beslutsvägar och ett närvarande ledarskap Vår verksamhet präglas av ett systematiskt förbättringsarbete, ett nära ledarskap och ett starkt medarbetarskap för att gemensamt nå våra mål för vårt verksamhetsområde. Vi ger dig som chef förutsättningar för att utvecklas i ditt ledarskap, ta ansvar och anta utmaningar. Ett kontinuerligt arbete med kompetensutveckling och kvalitetsarbete gör att vi ständigt arbetar för att höja kvaliteten på vården, utveckla våra medarbetare och vårt arbetssätt. Om dig Vi söker dig som: Är legitimerad sjuksköterska eller distriktssjuksköterska Är en erfaren och trygg ledare med flera års chefserfarenhet. Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Har god dator- och systemvana Meriterande är om du har lett verksamheter i förändring och/eller har erfarenhet från hemsjukvård Du en person som har lätt att kommunicera och en förmåga att skapa en öppen och tillitsfull arbetsmiljö där medarbetare känner sig sedda och hörda. Du är trygg i din chefsroll och du drivs av att motivera ditt team och skapa en arbetsmiljö där medarbetaren känner sig värdefull och uppskattad. Vidare är du organiserad och har en god förmåga att planera och strukturera arbetet på ett sätt som säkerställer en effektiv och patientsäker sjukvård. Du är flexibel och har lätt för att anpassa dig efter förändrade förutsättningar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Anställningsvillkor Anställningsform: Tillsvidareanställning, som inleds med 6 månaders provanställning Omfattning: Heltid Tillträde: Enligt överenskommelse Lön: Individuell lönesättning Kollektivavtal finns Ansökan Vi ser fram emot din ansökan! Urvalet kommer att ske löpande och vi rekommenderar dig därför att ansöka så snart som möjligt!

14 februari 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Interimschef till Aleris Basal hemsjukvård
Aleris Sjukvård AB
Chefer inom hälso- och sjukvård

Aleris Basal hemsjukvård växer - Nu söker vi två interimschefer med lång chefserfarenhet gärna med bred erfarenhet av flera verksamhetsuppdrag inom hälso- och sjukvård. Trivs du i en dynamisk miljö där du får möjlighet att vara med och driva och utveckla verksamheter? Då kan du vara vår nya kollega! Om oss Vi erbjuder dig en arbetsplats med ett sunt arbetsklimat och genom våra värderingar: ansvarsfullt, enkelt och innovativt skapar vi en trivsam arbetsmiljö tillsammans med kompetenta och erfarna kollegor. Hos oss får du möjlighet att bidra till en person-centrerad vård för våra patienter. Aleris utför basal hemsjukvård i fem verksamhetsområden kvällar, nätter och helger på uppdrag av Region Stockholm. Uppdraget Som interimschef arbetar du på tidsbegränsade uppdrag med specifik målbeskrivning. Uppdragen kan inkludera: Övertagande, uppstart eller avveckling av verksamhet. Ledarskap under chefsvakanser i väntan på nyrekrytering. Projektledning och utvecklingsarbete inom verksamheterna. Du har ett övergripande ansvar för affärs-, budget- och personal vid dina chefsuppdrag. Du rapporterar till verksamhetschef och arbetar strategiskt för att utveckla och stärka hela organisationen. Uppdraget är brett och innefattar ansvar för att skapa en hållbar organisation med tydlig struktur och en sund kultur. I nära samarbete med ledning och dina medarbetare verkar du för en stabil och välfungerande verksamhet med fokus på kvalitet och patientsäkerhet. Vårt erbjudande Som medarbetare får du tillgång till en rad olika förmåner som stödjer dig i ditt arbetsliv och privat. Vi strävar efter att skapa de bästa möjliga förutsättningarna för dig att trivas och utvecklas. Läs mer om våra förmåner här. Inom Aleris basal hemsjukvård erbjuds du en spännande och dynamisk arbetsmiljö där du får möjlighet att påverka och utvecklas i din roll. Hos oss får du: Introduktion och stöd i ditt uppdrag Tillgång till chefs- och ledarskapsutbildning Ett närvarande och engagerat ledarskap En arbetsplats där nytänkande och förbättringsarbete uppmuntras Om dig Vi söker dig som: Har en akademisk utbildning gärna inom hälso- och sjukvårdssektorn Har en gedigen ledarerfarenhet gärna inom privat hälso- och sjukvårdssektor Meriterande är om du har ledarerfarenhet från uppdrag inom hemsjukvård Meriterande är erfarenhet av att ha drivit förändrings- och utvecklingsarbete Vi tror att du har förmåga att snabbt sätta dig in i nya uppdrag och trivs med att leda olika verksamheter. För att trivas med uppdraget behöver du vara lösningsorienterad, strukturerad och initiativtagande och drivs av resultatutveckling. Du har lätt för att kommunicera och god förmåga att skapa en öppen och tillitsfull arbetsmiljö där medarbetare känner sig sedda och hörda. Du är trygg i din chefsroll och drivs av att motivera ditt team och att skapa en arbetsmiljö där medarbetaren känner sig värdefull och uppskattad. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Anställningsvillkor Anställningsform: Tillsvidareanställning, som inleds med 6 månaders provanställning Omfattning: Heltid Tillträde: Enligt överenskommelse Lön: Individuell lönesättning Kollektivavtal finns Ansökan Vi ser fram emot din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

14 februari 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Enhetschefer till Basal hemsjukvård i Innerstaden
Aleris Sjukvård AB
Chefer inom hälso- och sjukvård

Aleris Basal Hemsjukvård växer och just nu söker vi två engagerade enhetschefer som vill vara med och driva och utveckla vår verksamhet. Är du utbildad sjuksköterska eller distriktssköterska, har gedigen chefserfarenhet och ett intresse för att utveckla hälso- och sjukvårdsverksamheter? Då kan det vara dig vi letar efter! Om oss Vi erbjuder dig en arbetsplats med ett sunt arbetsklimat och genom våra värderingar: ansvarsfullt, enkelt och innovativt skapar vi en trivsam arbetsmiljö med kompetenta och erfarna kollegor. Hos oss får du möjlighet att bidra till att skapa en personcentrerad vård för våra patienter. Aleris utför basal hemsjukvård i fem av åtta områden inom Region Stockholm och du kommer att tillhöra område Innerstaden. Vi utför basala hälso- och sjukvårdsinsatser i patientens hemmiljö kväll, natt och helg på uppdrag av Region Stockholm och privata vårdgivare. Rollen På enhet Innerstaden består den lokala ledningen idag av en biträdande verksamhetschef, en enhetschef för jourverksamheten samt en enhetschef för nattverksamheten. Du kommer tillsammans med din chefskollega att jobba mot jourverksamheten och ha det övergripande ansvaret för en medarbetargrupp som består av undersköterskor och sjuksköterskor som gör hemsjukvårdsbesök. Du rapporterar till biträdande verksamhetschef och har ansvar för det dagliga arbetet såsom budget- och resultatansvar, personal- och bemanning, kvalitetsarbete samt en nära samverkan med husläkarmottagningar, vårdgrannar mm. Din arbetsplats är i våra trevliga lokaler på Sabbatsbergs Sjukhus och du har som enhetschef en viktig roll i att leda, motivera och utveckla verksamheten tillsammans med dina medarbetare. För att lyckas med uppdraget arbetar du i nära samarbete med våra samordnande sjuksköterskor, koordinatorer, bemanningsadministratörer och rekryterare för att tillsammans skapa rätt förutsättningar för våra kliniska medarbetare i deras arbete ute hos patient. Vårt erbjudande Som medarbetare på Aleris får du tillgång till en rad olika förmåner som stödjer dig både i arbetsliv och privat. Vi strävar efter att skapa de bästa möjliga förutsättningarna för dig att trivas och utvecklas. Läs mer om våra förmåner här. Hos oss inom hemsjukvården erbjuder vi dig även: En väl genomtänkt introduktion med uppföljning Chefs- och ledarskapsprogram En kultur där medarbetarskap och nya idéer uppmuntras En god arbetsmiljö med korta beslutsvägar och ett närvarande ledarskap Vår verksamhet präglas av ett systematiskt förbättringsarbete, ett nära ledarskap och ett starkt medarbetarskap för att gemensamt nå våra mål för vårt verksamhetsområde. Vi ger dig som chef förutsättningar för att utvecklas i ditt ledarskap, ta ansvar och anta utmaningar. Ett kontinuerligt arbete med kompetensutveckling och kvalitetsarbete gör att vi ständigt arbetar för att höja kvaliteten på vården, utveckla våra medarbetare och vårt arbetssätt. Om dig Vi söker dig som: Är legitimerad sjuksköterska eller distriktssjuksköterska Är en erfaren och trygg ledare med flera års chefserfarenhet. Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Har god dator- och systemvana Meriterande är om du har lett verksamheter i förändring och/eller har erfarenhet från hemsjukvård Du en person som har lätt att kommunicera och en förmåga att skapa en öppen och tillitsfull arbetsmiljö där medarbetare känner sig sedda och hörda. Du är trygg i din chefsroll och du drivs av att motivera ditt team och skapa en arbetsmiljö där medarbetaren känner sig värdefull och uppskattad. Vidare är du organiserad och har en god förmåga att planera och strukturera arbetet på ett sätt som säkerställer en effektiv och patientsäker sjukvård. Du är flexibel och har lätt för att anpassa dig efter förändrade förutsättningar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Anställningsvillkor Anställningsform: Tillsvidareanställning, som inleds med 6 månaders provanställning Omfattning: Heltid Tillträde: Enligt överenskommelse Lön: Individuell lönesättning Kollektivavtal finns Ansökan Vi ser fram emot din ansökan! Urvalet kommer att ske löpande och vi rekommenderar dig därför att ansöka så snart som möjligt!

11 februari 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Interimschef till Aleris Basal Hemsjukvård
Aleris Sjukvård AB
Chefer inom hälso- och sjukvård

Aleris Basal Hemsjukvård växer - Nu sökervitvåinterimschefer med lång chefserfarenhet gärna med bred erfarenhet av fleraverksamhetsuppdrag inom hälso- och sjukvård.Trivs du i en dynamisk miljö där du får möjlighet att vara med och drivaoch utveckla verksamheter? Då kan du vara vår nya kollega! Om oss Vi erbjuder dig en arbetsplats med ett sunt arbetsklimat och genom våra värderingar: ansvarsfullt, enkelt och innovativt skapar vi en trivsam arbetsmiljö tillsammans med kompetenta och erfarna kollegor. Hos oss får du möjlighet att bidra till enperson-centrerad vård för våra patienter. Aleris utför basal hemsjukvård i fem verksamhetsområdenkvällar,nätter och helger på uppdrag avRegion Stockholm. Uppdraget Som interimschef arbetar du påtidsbegränsade uppdrag med specifik målbeskrivning. Uppdragen kan inkludera: Övertagande, uppstart eller avveckling av verksamhet. Ledarskap under chefsvakanser i väntan på nyrekrytering. Projektledning och utvecklingsarbete inom verksamheterna. Du har ett övergripande ansvar för affärs-, budget- och personal vid dina chefsuppdrag.Du rapporterar till verksamhetschef och arbetar strategiskt för att utveckla och stärka hela organisationen. Uppdragetär brett och innefattar ansvar för att skapa en hållbar organisation med tydlig struktur och ensundkultur. I nära samarbete med ledning och dina medarbetare verkar du för en stabil ochvälfungerande verksamhet med fokus på kvalitet och patientsäkerhet. Vårt erbjudande Som medarbetare får du tillgång till en rad olika förmåner som stödjer dig i ditt arbetsliv och privat. Vi strävar efter att skapa de bästa möjliga förutsättningarna för dig att trivas och utvecklas. Läs mer om våra förmåner här. Inom Aleris basal hemsjukvårderbjuds du en spännande och dynamisk arbetsmiljö där du får möjlighet att påverka och utvecklas i din roll. Hos oss får du: Introduktion och stöd i ditt uppdrag Tillgång till chefs- och ledarskapsutbildning Ett närvarande och engagerat ledarskap En arbetsplats där nytänkande och förbättringsarbete uppmuntras Om dig Vi söker dig som: Har en akademisk utbildning gärna inomhälso- och sjukvårdssektorn Har en gedigen ledarerfarenhet gärna inomprivat hälso- och sjukvårdssektor Meriterande är om du har ledarerfarenhet från uppdrag inomhemsjukvård Meriterande ärerfarenhet av att ha drivit förändrings- och utvecklingsarbete Vi tror att du harförmåga att snabbt sätta dig in i nya uppdrag och trivs med att leda olika verksamheter. För att trivas med uppdraget behöver du varalösningsorienterad, strukturerad och initiativtagande och drivs avresultatutveckling. Du harlätt föratt kommunicera och god förmåga att skapa en öppen och tillitsfull arbetsmiljö där medarbetare känner sig sedda och hörda. Du är trygg i din chefsroll och drivs av attmotivera ditt team och att skapa en arbetsmiljö där medarbetaren känner sig värdefull och uppskattad. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Anställningsvillkor Anställningsform: Tillsvidareanställning, som inleds med 6 månaders provanställning Omfattning: Heltid Tillträde: Enligt överenskommelse Lön: Individuell lönesättning Kollektivavtal finns Ansökan Vi ser fram emot din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

5 februari 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Enhetschef till Villa Dalénum på Lidingö
Vardaga AB
Chefer inom hälso- och sjukvård

Nu söker vi på Villa Dalénum på Lidingöen Enhetschef på 100% tillsvidaretjänst. Tjänsten innebär en kombinerad roll med arbete 50 % som sjuksköterska och 50 % som enhetschef. Vi erbjuder ledarskapsutbildning och flera förmåner. Inom Vardaga är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap.• Ledarprogram via vår egen utbildningsorganisation Lära• Förmånsportal med rabatter och erbjudanden• Coachande och stöttande chefer nära dig• Tydliga arbetssätt för att ge den bästa omsorgen till våra boende• Karriär- och utvecklingsmöjligheter• Friskvårdsbidrag, skobidrag och arbetskläder• Kollektivavtal Om rollenI rollen som Enhetschef är du ansvarig för HSL teamet,leder och utvecklar HSL området. Arbetstid är dagtid kl. 8-17 och du arbetar var 4:e helg. För oss är det viktigt att du vill vara aktiv och närvarande i verksamheten. Detta för att du ska kunna följa upp att företagets värderingar, aktuella avtal och att gällande lagstiftning efterlevs. Det är också i verksamheten som du vårdar och utvecklar relationerna med medarbetare, boende och närstående. Du har även goda relationer med relevanta myndigheter. Du rapporterar till verksamhetschef, ingår i ledningsgruppen samt har budget och resultatansvar för HSL området. Aktivt ledarskapFör att lyckas som chef och ledare hos oss krävs ett aktivt ledarskap som grundar sig i våra värderingar. Ett ledarskap som skapar motivation och engagemang hos våra medarbetare.Du är initiativrik och lyhörd för kundens behov och känner en självklar respekt för andra människor. Det är självklart att du som Verksamhetschef lever våra värderingarOm Villa DalénumVilla Dalénum ligger i ett vackert kulturmärkt hus på Lidingös södra strand i området Dalénum. Här finns vackra promenadstråk vid vatten och närhet till kommunala färdmedel. Tvärbanan från Ropstens tunnelbanestation tar 9 minuter och stannar precis utanför Villa Dalénum. Pendelbåt stannar vid Dalénums brygga, 5 minuters promenad från Villa Dalénum. Från Nacka strand är det en båtfärd på 11 minuter till Dalénums brygga, från Ropsten är det en båtfärd på 15 minuter till Dalénums brygga. Villa Dalénum har 65 platser uppdelade på 4 avdelningar med somatisk inriktning och 3 avdelningar för personer med demenssjukdom.• Demenscertifiering: Vi är ett demenscertifierat boende, vilket betyder att alla vi som arbetar här är utbildade i demens och bemötande via Demensakademin.• Behovsbaserat önskeschema: Vi tillämpar behovsbaserat önskeschema. Det innebär att du som medarbetare har möjlighet att påverka din egen arbetstid, utifrån behov och önskemål. Vi lägger schema för 10 veckor i taget.• Ung Omsorg: Vi har ett samarbete med företaget Ung Omsorg. Det innebär att ett team av ungdomar i åldrarna 14–18 år besöker oss på helger och lov. Ung Omsorg gör olika aktiviteter tillsammans med oss som arbetar här, för att sätta guldkant på tillvaron för de boende.• Gruppchefer: Du har en chef nära dig som delar av sin tid arbetar i verksamheten. Det kan även vara en karriärmöjlighet för dig som undersköterska.• Djur i omsorgen: Här arbetar vi med djur i vården och vi har regelbundna besök av terapidjur.Din erfarenhet och kunskapVi önskar att du: är coachande och vill att dina medarbetare växer, utvecklas och tar ansvar. tycker om att ge och ta emot feedback samt bryta ned och arbeta mot uppsatta mål. är lösningsorienterad och ser möjligheter framför hinder. är prestigelös, självständig och samarbetsvillig är affärsmässig genom att vilja och ha förmåga att styra och följa upp verksamheten utifrån kvalitetsmål och ekonomiska ramar. Du har relevant högskoleutbildning inom vård och omsorg (ex vis socionom, sjuksköterska, social omsorg) och erfarenhet av äldreomsorg. Du har även några års dokumenterad erfarenhet av ledarskap och goda vitsord gällande ledarskap.Som enhetscheffår dugenomgå en ledarskapsutbildningdär du får möjlighet att utvecklas inom ledarskap via vår utbildningsorganisation Lära. God datorvana samt erfarenhet av dokumentation är viktigt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖvrigtLön: Vi tillämpar individuell lönesättningTillträdesdatum: Enligt överenskommelse.Sista ansökningsdag: 20250217.Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställningHar du frågor? Kontakta gärna: [email protected] att det inte går att ansöka via E-post.Facklig kontakt:Vision, [email protected] du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. AnsökanVälkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd.I den här processengenomför vi även bakgrundskontroller på slutkandidaten.

28 januari 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025