Enhetschef, hälso- och sjukvård
Sök bland 100 lediga jobb som Enhetschef, hälso- och sjukvård och börja ditt nya yrkesliv idag!
Om oss Habiliteringen erbjuder insatser till barn, ungdomar och vuxna med medfödda eller tidigt förvärvade funktionsnedsättningar som intellektuell funktionsnedsättning, rörelsehinder eller diagnos inom autism. Habiliteringen finns representerad med en avdelning i Karlshamn och en i Karlskrona men vi ser oss som en Habilitering och har ett nära samarbete över länet. Vi kan erbjuda dig ett spännande och stimulerande arbete som avdelningschef för tvärprofessionella team för tio olika yrkesgrupper som tillsammans har medicinsk, pedagogisk och psykosocial kompetens. Som chef på Habiliteringen ingår du i en handledningsgrupp med andra avdelningschefer inom Region Blekinge. Du erbjuds även att ingå i Regionens chefsprogram för vidareutveckling och fortbildning inom ramen för ditt chefskap. Region Blekinge anordnar chefsdagar med fokus på utveckling i chefsrollen, skapa nätverk och erfarenhetsutbyte mellan chefer inom Regionen. Om jobbet Som avdelningschef för Habiliteringens barnteam ingår du i ledningsgruppen för Habiliteringen tillsammans med verksamhetschef samt avdelningschef för vuxenteam och administrativ personal. Du ingår dessutom i en större ledningsgrupp med Barn och Ungdomspsykiatrin med deras tre avdelningschefer. I ledningsgruppen ser vi det som viktigt att arbetet präglas av gott samarbete och en ömsesidig respekt. Habiliteringen utgår från ett personcentrerat förhållningssätt där intresse och förmåga att bedriva ett aktivt och närvarande ledarskap står i centrum. I rollen som avdelningschef på Habiliteringen samverkar du både med interna och externa aktörer. På Habiliteringen arbetar drygt 50 medarbetare varav cirka 30 medarbetare på barnhabiliteringen. Som avdelningschef tar du ansvar för att verksamheten ska fungera och säkrar den långsiktiga kompetensförsörjningen genom att rekrytera, introducera och utveckla medarbetare. I ditt ledarskap utgår du från ett helhetsperspektiv i såväl planering och organisering som uppföljning av beslut och resultat. Därtill innebär rollen att leda, fördela och följa upp enhetens arbete. För att stötta och utveckla ditt ledarskap erbjuder Region Blekinge chefsutbildningar och mentorskap. Vidare finns flera stödfunktioner som stöttar dig i ditt arbete. Om dig Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning med minst kandidatexamen som är relaterad till hälso- och sjukvård, psykologi eller socialt arbete. Vi ser gärna att du har arbetat med Habiliteringens målgrupp samt att du har chefserfarenhet och ett beprövat ledarskap. Du behöver ha förmågan att bygga öppna och förtroendefulla arbetsrelationer med kollegor i interna och externa verksamheter. Din ledarstil kännetecknas av lyhördhet, engagemang, personcentrerat och coachande förhållningssätt för medarbetare. Du bygger ditt ledarskap på att skapa ett ömsesidigt förtroende gentemot medarbetarna med tydlighet och kommunikation som två viktiga beståndsdelar, med syfte att nå en bra verksamhet som ger trygghet för patienter och dess närstående. Du arbetar efter en tydlig struktur där information och återkoppling till dina medarbetare är självklara delar. Genom entusiasm och engagemang främjar du som avdelningschef nytänkande och utveckling i verksamheten. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Region Blekinge krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade där medarbetaren ska genomgå säkerhetsprövningsintervju och registerkontroll enligt säkerhetsskyddslag (2018:585). B-körkort är ett krav då resor sker i tjänsten. Sökande som är aktuell för anställning ska uppvisa utdrag från Polismyndighetens belastningsregister före anställning. Varmt välkommen med din ansökan! Om Region Blekinge I Region Blekinge är vi 5 000 medarbetare som ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhälsa, regional tillväxt, infrastruktur, kollektivtrafik, kultur och bildning. Varje dag arbetar vi för att skapa livskvalitet för Blekinges invånare och växtkraft för länet. Tillsammans leder vi utvecklingen för ett attraktivt Blekinge och bidrar till att göra Blekinge till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa. Region Blekinge är en värderingsstyrd organisation. Vår gemensamma värdegrund, som vilar på de tre ledstjärnorna: engagemang, samarbete och kvalitet, är vägledande och genomsyrar allt vi gör. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad tillsammans med oss - för att livet är viktigt! Varmt välkommen med din ansökan! Tack för att du ansöker via länken i annonsen. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. https://regionblekinge.se/
Primärvården är basen i den värmländska vården och vi finns till för att ge en god och nära vård till alla i Värmland genom livets alla skeden. Din arbetsplats Vårdcentralen Molkom är belägen i centrum av samhället. Molkom erbjuder en vacker natur med närhet till Karlstad på ett avstånd av ca 25 min med bil. Hit finns goda bussförbindelser. Molkom som ort är känt för sitt entreprenörskap och de som bor här har ett stort engagemang för bygden. Här finns också en av Region Värmlands folkhögskolor. Vårdcentralen består cirka 15 medarbetare och är en välfungerande arbetsplats med erfaren och engagerad personal. Verksamheten har cirka 4000 listade patienter. Hos oss arbetar olika professioner tillsammans för att erbjuda våra patienter en god och nära vård. Vår arbetsplats präglas av god stämning och hjälpsamhet och vi lägger stor vikt vid ett gott samarbete mellan professionerna. Vi samarbetar med BVC, BMM och fysioterapeut. I byggnaden finns också laboratorium och apotek. Vi tar emot studenter av olika yrkeskategorier vilket är positivt för hela arbetsplatsen. Samtidigt som vi utvecklar vården tar vi tillvara på forskning som görs och skapar bättre förutsättningar för att höja vårdkvalitén för våra patienter. Vi är framför allt stolta över den goda och generösa arbetsgemenskapen. Våra medarbetare deltar aktivt i förbättringsarbeten och bidrar till medicinsk utveckling. Vi arbetar också aktivt tillsammans med Karlstads kommun för att förbättra omhändertagandet för våra mest sjuka äldre. Arbetsbeskrivning Dina arbetsuppgifter som enhetschef är att leda det dagliga arbetet på vårdcentralen. I detta ingår att bedriva en jämlik, behovsanpassad och kostnadseffektiv vård för befolkningen i området. Du ansvarar för ekonomi, personal, arbetsmiljö och verksamhetsutveckling inom din enhet. Förutom det lokala ledningsuppdraget ingår du också i en ledningsgrupp där du, tillsammans med andra chefer i vårdcentralsområdet, ansvarar för en god och patientsäker vård av hög kvalitet. Hos oss får du ett stimulerande arbete med en individuell introduktion och en mentor som stöd. Som ny chef i regionen får du under ditt första år gå ett utbildningsprogram för chefer. Du får även tillgång till handledning och ledarskapsutbildningar. Uppdraget som enhetschef är 60%. Tjänsten kombineras upp till 100% med annat uppdrag på vårdcentralen. Provanställning kan komma att tillämpas. Kvalifikationer Vi söker dig som har utbildning och kompetens inom något av allmänmedicins områden. Det är meriterande om du har tidigare chefserfarenhet från att leda enheter inom hälso- och sjukvård. För att lyckas i rollen som enhetschef har du förmågan att lyssna och skapa engagemang och delaktighet i arbetet. Du har god självkännedom och har en empatisk förmåga. Du är duktig på att motivera och uppmuntra andra och du har ett modernt, inkluderande och tillitsbaserat ledarskap. Du antar Region Värmlands värdegrund och har förståelse för personalens dagliga kliniska arbete. Vidare är du handlingskraftig och initiativtagande. Du gör aktiva val för att värna om patienternas och verksamhetens bästa. Då vi är måna om att hitta rätt person för tjänsten kommer vi lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Varmt välkommen med din ansökan! Ledarskap i Region Värmland Vi är till för att alla i Värmland ska må bra och för att Region Värmland ska vara en attraktiv arbetsplats som levererar goda, hållbara och långsiktiga resultat. För att lyckas med det ser vi att alla chefer och ledare har en viktig roll. I Region Värmland använder vi ledarskapskoncepten Utvecklande ledarskap och Indirekt ledarskap. Som ny chef i regionen får du under ditt första år gå ett utbildningsprogram. Vi erbjuder även individuell handledning för att stötta dig i ditt uppdrag. Vi vill ge våra chefer rätt förutsättningar att lyckas. Genom dig som chef kan våra medarbetare växa och bidra till ännu bättre service för alla som bor här. Om Region Värmland Vi är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. Läs mer om hur det är att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner, och följ oss på sociala medier. Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan. Övrigt I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Kompetensförsörjningsenhet HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i Varbi. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Välkommen till Bergs kommun - Årets kommun 2024! Hos oss bor två tredjedelar av befolkningen utanför våra tätorter, vi ser inte kommunens gleshet som ett hinder utan som en möjlighet! Här finns storslagen natur på nära håll, en stark entreprenörsanda och ett aktivt kultur- och föreningsliv. För den som vill ha stadens utbud och kommunikationer är Östersund endast ett stenkast bort. Den sydsamiska kulturen, rennäringen och språket är en viktig del av kommunens identitet. Som arbetsgivare vilar all kommunal verksamhet på våra fem styrprinciper; tillsammans, mod, effektfullt, kommunikation och långsiktighet. Våra styrprinciper är framtagna för att vara vår kompass och vägledning, i att alltid främja tillit och en god organisationskultur med medborgaren i fokus. På bergsliv.se har vi samlat inspirerande reportage om människor som bor i kommunen och fakta om våra tätorter. Välkommen att hitta ditt drömliv hos oss i Bergs kommun! Vi tar emot din jobbansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Om du har skyddade personuppgifter så ska du inte skicka din ansökan via rekryteringssystemet. Kontakta istället HR-konsult via växel 0687-161 00, så får du hjälp med hur du söker arbete på ett säkert sätt. Vi undanber oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. I Bergs kommun söker vi nu en ny kollega som vill vara en del av vård och omsorgs härliga chefsgäng. Om du gillar utveckling och förändringsarbete kommer du trivas tillsammans med oss! Hela Bergs kommun arbetar enligt en tillitsbaserad ledarskapsfilosofi, och vi har en gemensam målstruktur som omfattar kommunens samtliga verksamheter för att förankra våra mål i varje verksamhet och skapa delaktighet. Arbetsuppgifter Hälso- och sjukvårdsenheten i Berg ansvarar för kommunal primärvård inom hemsjukvård och på våra särskilda boenden inom både äldreomsorg och LSS. Här verkar ca 20 sjuksköterskor och distriktssköterskor, som ingår i en central organisation och är uppdelade utifrån geografiska områden inom kommunen. Bergs kommun genomför nu en större omorganisation där vi ska samla Vård- och omsorg, Socialtjänst och Funktionsstöd (LSS) i en och samma avdelning - Vård- och socialavdelningen. Det här arbetet gör vi för att skapa dom bästa förutsättningarna för våra chefer och deras verksamheter. En del i organisationsförändringen är att säkerställa hanterbara arbetsgrupper för våra enhetschefer, med maximalt 20-25 anställda för att kunna bedriva ett nära och tillitsskapande ledarskap. Din närmaste chef i den här rollen som HSL-chef blir därför avdelningschefen får Vård- och socialavdelningen, som i sin tur är direkt underställd kommundirektören och en del av kommunens ledningsgrupp. I dina arbetsuppgifter ingår att utifrån ett hälsofrämjande perspektiv, leda och fördela arbete, samt verka för utveckling och förbättring inom ansvarsområdet. Här ingår också att planera och hantera personalfrågor, systematiskt arbetsmiljöarbete samt ansvara för verksamhetens ekonomi, budgetarbete och resultatuppföljning. En viktig del i din roll är att främja engagemang, motivation och ett ömsesidigt förtroende hos dina medarbetare. En välfungerande och nära facklig samverkan är centralt för att uppnå detta, inte minst med våra representanter för Vårdförbundet. I tjänsten ingår chefsberedskap kvällar och helger som du delar med de sju övriga enhetscheferna inom äldreomsorgen. Tillsammans med dessa chefer ingår du i avdelningens ledningsgrupp. Kvalifikationer Vi söker dig som trivs i rollen som ledare och som skapar engagemang genom samarbete med andra du möter i ditt uppdrag. Du har någon typ av hälso-sjukvårdsutbildning eller praktisk arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig och relevant för tjänsten. Du har tidigare erfarenhet av arbete med ekonomi-, personal- och arbetsmiljöfrågor. Om du är legitimerad sjuksköterska ser vi det som meriterande för det här uppdraget. Vi ser det även som meriterande om du har erfarenhet av att leda medarbetare på distans, samt om du har aktuell kunskap av äldreomsorg och att du har någon form av ledarskapsutbildning. Du uttrycker dig väl på svenska i både tal och skrift, och du har B-körkort då detta krävs i arbetet. Berg är en samisk förvaltningskommun. Kunskaper inom sydsamisk kultur och språk är meriterande. Personliga egenskaper Som person är du kommunikativ, tydlig och strukturerad i ditt ledarskap samt agerar utifrån tilltro till dina medarbetare. Du är snabblärd, lösningsfokuserad och har god överblick i komplicerade situationer. Vi ser också att är en nyfiken person som tycker om att arbeta där det finns möjligheter till påverkan, förändring och utveckling. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet utifrån dessa förmågor. Vi erbjuder Som enhetschef hos oss får du ett ömsesidigt utvecklande arbete, med stor möjlighet att påverka hur den framtida hälso- och sjukvården i Berg ska se ut. Möjlighet till friskvård, semesterväxling, pensionsväxling och kompetensutveckling i tjänsten finns. Distansarbete är möjligt till viss del enligt överenskommelse med din närmaste chef. Vi har även en förmånsportal med en rad olika erbjudanden, samt ett årligt friskvårdsbidrag. Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Urval och kallelse till intervju sker löpande under annonseringstiden. Varmt välkommen med din ansökan till oss i Bergs kommun, dina nya kollegor väntar på dig! Kontaktinformation Ingrid Larsson, Vård- och omsorgschef, 0687-161 00 (vxl) Fackliga representanter, Kommunväxeln, 0687-161 00 (vxl) Joanna Sundin, HR-konsult, 0687-161 00 (vxl) Arbetsplats Vallmovägen 8 845 31 Svenstavik
Psykiatriska mottagningen i Hudiksvall ingår i verksamhetsområdet vuxenpsykiatrin. Vi är cirka 50 medarbetare fördelat på två vårdenhetschefer som tillsammans ansvarar för att i den öppna psykiatriska vården bedriva insatser som främjar hälsa och ger ökad livskvalitet. Vill du jobba på det lilla sjukhuset med det stora hjärtat? På Hudiksvalls sjukhus jobbar alla professioner nära varandra, vilket innebär goda förutsättningar för lärande och samverkan. Vi söker nu en vårdenhetschef till mottagningen i Hudiksvall som kan leda genom tillit och partnerskap! ARBETSUPPGIFTER Den psykiatriska mottagningen i Hudiksvall har genom hög medarbetardelaktighet kommit fram till hur mottagningens chefsområden kan delas upp. För att ge bättre förutsättningar i ett chefskap har mottagningen gått från en vårdenhetschef till två vårdenhetschefer med ett delat ledarskap för mottagningens medarbetare och verksamhet. Ledning och medarbetare ser positivt på och är angelägna om att mottagningen ska fortsätta vara en gemensam enhet med två ledare. I ditt chefsuppdrag kommer du att ansvara för medarbetare inom paramedicin, såsom arbetsterapeut, kuratorer, psykologer, rehab koordinator, behandlingspersonal samt medicinska sekreterare och en administratör. Din kollega ansvarar för medarbetare med yrkeskategorier såsom sjuksköterska, skötare samt ett delat ledningsansvar för läkare. För läkare finns en läkarchef som ansvarar för rekrytering, fördelning av resurs samt fördjupade medicinska frågor i läkargruppen. Dina dagliga arbetsuppgifter kan sammanfattas med att du • planerar, leder, utvecklar och följer upp verksamheten • skapar förutsättningar för en attraktiv arbetsplats, genom dialog, delaktighet och kompetensutveckling • driver enhetens utvecklingsarbete framåt, där du som chef bidrar till att skapa en kultur som präglas av ständiga förbättringar • bidrar till att skapa goda förutsättningar för god intern och extern samverkan. Hos oss får du • arbeta med en grupp engagerade, innovationsdrivna medarbetare med patienten i fokus • bidra i vårt spännande utvecklingsarbete för att möta dagens och morgondagens hälso- och sjukvårdsbehov på bästa sätt • goda förutsättningar att utvecklas i din roll som chef och ledare • tillgång till chefssekreterare. Vill du veta mer om våra förmåner? Läs mer här! https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/jobba-i-region-gavleborg/dina-formaner/ KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är tydlig och trygg i ditt ledarskap och har viljan att driva enhetens utveckling framåt. I ditt ledarskap har du ett coachande förhållningssätt och du anpassar din ledarstil på ett prestigelöst sätt utifrån situation och sammanhang. Du är bekväm i en beslutsfattande roll, kan bibehålla ett lugnt och positivt förhållningssätt även i stressiga situationer. För dig är relationer viktiga och du förmåga att skapa och utveckla förtroendefulla relationer och samarbeten med andra. Din samarbetsförmåga kännetecknas av att du är lyhörd, kommunicerar och löser problem på ett konstruktivt sätt. För tjänsten krävs • högskoleutbildning med inriktning hälso-och sjukvård. Har du erfarenhet av chefskap och/eller genomfört ledarskapsutbildning ser vi det som meriterande för tjänsten. Vi ser gärna att du också har tidigare erfarenhet inom någon av Hälso- och sjukvårdens verksamheter samt erfarenhet och kunskap inom psykiatriområdet. Har du tidigare erfarenhet av förändringsledning så är även det meriterande. Före erbjudande om anställning har arbetsgivaren rätt att begära ett utdrag från belastningsregistret. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Fler fackliga kontaktuppgifter Sara Sjölin, Vision [email protected] Helena Sundlöf, Vårdförbundet [email protected] Angelica Högberg, Ledarna [email protected] *Chefsuppdraget inom Region Gävleborg innebär en tillsvidareanställning i grundprofessionen, med ett tidsbegränsat chefsförordnande, med möjlighet till förlängning. Med 7 500 medarbetare är vi länets största arbetsgivare. Det ger oss styrka att driva utvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Vårt uppdrag är spännande och komplext. Oavsett vilken roll du har hos oss hjälper du invånarna i länet och gör nytta i samhället. Vi ligger i framkant i samhällsutvecklingen och satsar på att du som medarbetare ska få växa och utvecklas. Hos oss får du använda hela din kraft för att tillsammans med dina kollegor skapa framtidens Gävleborg. Hälso- och sjukvårdsnämndförvaltningens cirka 6500 medarbetare arbetar tillsammans för att ge länets invånare de bästa förutsättningarna för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Genom att tillhandahålla god och nära vård i hela länet lägger vi grunden för ett starkt och friskt Gävleborg. Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
ELFA Assistans i Sverige AB bedriver personlig assistans och vänder sig till personer med funktionsnedsättning som vill leva ett aktivt och utvecklande liv. All verksamhet bedrivs med utgångspunkt i LSS intentioner om individens rätt till delaktighet, självbestämmande, integritet och inflytande och vår vision är att företaget ska betraktas som ett kompetent och personligt assistansbolag som genom samverkan uppnår höga resultat vad gäller nöjdhet hos brukare, anhöriga och medarbetare. Vi söker nu en engagerad och lösningsfokuserad person som vill arbeta som Kund- och personalansvarig hos oss. I rollen som Kund- och personalansvarig kommer du ha ett övergripande ansvar för att koordinera ett antal assistansuppdrag, där varje uppdrag omfattar brukaren och dennes assistenter. Du kommer jobba i nära samarbete med brukarna och dina uppgifter kommer bland annat bestå av rekrytering, utformning av insatsen, arbetsledning på distans och arbetsmiljöarbete. Vi vill att du ska ha erfarenhet av personlig assistans sedan tidigare och att du är bekant med LSS, den lagstiftning som ligger till grund för vårt verksamhetsområde. Vidare är vi i behov av dig som behärskar svenska i tal och skrift och det är meriterande att du talar dari eller arabiska. I ditt arbete kommer du möta många människor och det är därför viktigt att du är bra på att skapa och vårda relationer, att du kan uttrycka dig tydligt och respektfullt samt att du är mån om att vara professionell i alla lägen. I gengäld kan vi erbjuda dig en arbetsplats med trevliga kollegor och ett arbete med möjlighet till utveckling samt möjlighet till flextid och distansarbete. Eftersom vi har brukare på flera orter i landet kommer arbetet att innebära en del resor. B-körkort är ett krav och tjänstebil finns att tillgå. Tjänsten är på 100%, din arbetstid kommer i grunden vara måndag-fredag mellan 8-17, men detta kan avvika vid möten och aktiviteter. Tillträde: snarast/enligt överenskommelse
Nytida – Stöd genom hela livet Nytida är en av Sveriges ledande aktörer inom stöd till barn, unga och vuxna med funktionsnedsättning eller psykosocial problematik. Genom insatser som boende, daglig verksamhet, individ- och familjestöd samt skola, erbjuder Nytida ett livslångt stöd på cirka 400 enheter runt om i landet. Med visionen att göra världen lite bättre – en människa i taget – präglas verksamheten av ett starkt värderingsdrivet arbete där kvalitet, trygghet och individens behov alltid står i centrum. Nytida är en del av Ambea, en av Nordens största omsorgskoncerner. Läs mer på www.nytida.se Din roll Som verksamhetschef hos Nytida har du en nyckelroll i att säkerställa att våra boenden håller hög kvalitet – varje dag. Du leder med närvaro och delaktighet och är fysiskt på plats i verksamheten, där du bygger starka relationer med medarbetare, klienter, anhöriga och myndigheter. I ditt uppdrag ansvarar du för att Nytidas värdegrund, pedagogiska ramverk och gällande lagstiftning genomsyrar hela verksamheten. Du driver utveckling både operativt och strategiskt och har ett nära samarbete med gruppchef, sjuksköterska och andra viktiga funktioner i den lokala ledningsgruppen. Du har ett övergripande ansvar för planering, inskrivningar, matchningar, utskrivningar och bemanning – med ett helhetsperspektiv på både individens behov och verksamhetens resurser. Genom ett aktivt och lyhört ledarskap motiverar du medarbetarna och skapar en struktur där både människor och kvalitet får växa. I rollen ingår budget- och resultatansvar, och du rapporterar till regionchef samt ingår i dennes ledningsgrupp. Huvudsakliga arbetsuppgifter Säkerställa god kvalitet och följsamhet i det dagliga arbetet Planera och optimera bemanning tillsammans med gruppchef Ansvara för inskrivningar, matchningar och utskrivningar Arbeta långsiktigt och strategiskt med ekonomisk uppföljning och måluppfyllelse Driva det systematiska kvalitetsarbetet, inklusive avvikelsehantering och förbättringsåtgärder Leda verksamheten enligt Nytidas värderingar, pedagogiska ramverk och gällande lagstiftning Din profil Du är säker i din chefsroll och trivs med att kombinera ett närvarande ledarskap med strategiskt ansvar. Du har ett utvecklingsorienterat synsätt och drivs av att se både medarbetare och verksamhet växa. Med din förmåga att skapa struktur, engagemang och tydlig riktning får du teamet att nå gemensamma mål – och att trivas på vägen. Krav Minst 180 högskolepoäng inom relevant område (exempelvis socionom eller social omsorg) Minst 2 års dokumenterad chefserfarenhet inom verksamhet enligt SoL 7.1.2 och 7.1.3 Flerårig erfarenhet av arbete inom socialpsykiatrisk verksamhet Goda kunskaper om aktuell lagstiftning Meriterande erfarenheter och kompetenser Personal-, budget- och kvalitetsansvar Förmåga att leda en verksamhet med ekonomi i balans Vana vid samverkan med myndigheter, anhöriga och andra intressenter Erfarenhet av att bygga och leda team med fokus på arbetsglädje, struktur och utveckling Trygg och tydlig kommunikation – både internt och externt Vana att arbeta målstyrt med resultatfokus Vad erbjuder vi? Hos Nytida får du ett meningsfullt arbete i en värderingsstyrd organisation med tydliga ramar och starkt stöd. Du erbjuds ett gediget introduktionsprogram och vår interna ledarskapsutbildning genom Läras ledarprogram, som ger dig verktyg att växa både som ledare och människa. Rekryteringsprocessen I denna rekryteringsprocess samarbetar Nytida med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. När du har ansökt kommer du att få tillgång till ett självskattningstest samt ett färdighetstest. Vi rekommenderar att du genomför båda testerna i samband med din ansökan. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer testresultaten att gås igenom mer ingående. I denna process kommer vi även att genomföra referenstagning samt bakgrundskontroll på slutkandidaten. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! OBS! Vi tar endast emot ansökningar via vår plattform och kommer inte svara på ansökningar som kommer in via mejl. Om Clevry I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst. Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden
Verksamhetsområde psykiatri Vi är Akademiska sjukhuset – ett av Sveriges ledande universitetssjukhus. Som länssjukhus och leverantör av högspecialiserad vård erbjuder vi vård till två miljoner människor i Mellansverige. Här händer det ständigt något – ett nytt liv föds, en mormor opereras, en kollega hyllas som hjälte. Hos oss får du uppleva både hårda prövningar och fantastiska händelser, i en stark gemenskap med kollegor. Se delar ur vår verklighet i vår fotoutställning; akademiskafotoutstallning.se. Välkommen med din ansökan! Vår verksamhet Sektion akut- och konsultpsykiatri består av akutmottagningen för vuxenpsykiatri som har jourverksamhet dygnet runt, en psykiatrisk akutvårdsavdelning (PAVA) med 12 vårdplatser samt en PAM- enhet. Till akutmottagningen kommer patienter dygnet runt via egenanmälan/besök men också med polis, ambulans, kriminalvård samt från andra sjukvårdsinstanser. Hos oss är arbetet omväxlande med ett mycket brett spektrum av patientkategorier och psykiatriska diagnoser, vilket innebär ett varierande arbete med utmanade arbetsuppgifter. Under dygnets alla timmar arbetar vi tillsammans i team som innefattar läkare, sjuksköterska, skötare och kurator. Ditt uppdrag Som biträdande avdelningschef har du tillsammans med avdelningschefen ett gemensamt arbetsledaransvar. Du svarar direkt under avdelningschefen med uppgift att leda och utveckla enheten samt att ersätta vid dennes frånvaro. Personal - Du har personalansvar tillsammans med avdelningschef. Du arbetar strategiskt med uppföljning av din personal och deras utveckling. Du arbetar kontinuerligt med arbetsmiljöarbetet och du är delaktig i personalplaneringen som schema och bemanningsfrågor. Verksamhet - Här medverkar du i framtagningen av avdelningens mål och du är delaktig i att följa upp och utvärdera dessa. Du arbetar för att ge förutsättningar för personalen att vara med och utveckla verksamheten och patientvården. Arbetsledning – Som biträdande avdelningschef är du med och leder och fördelar arbetat under dagen. Du ser till så att arbetet för sjuksköterskor och skötare flyter. Du arbetar med patientflöden och logistik. Du handleder vid behov sjuksköterskor och skötare i omvårdnadsarbetet för dagen. Tillsammans med avdelningschef ansvarar du för att bemanningen är optimerad. Tjänsten är till största del förlagd måndag – fredag, dagtid där både klinisk tjänstgöring och administrativt arbete ingår. Dina kvalifikationer Vi söker dig som är specialistsjuksköterska i psykiatri med erfarenhet av arbete inom psykiatrisk slutenvård. Din kompetens Du ska ha förmågan att arbeta självständigt, ta initiativ till att utveckla och driva vården och verksamheten framåt. Du ska kunna ta beslut och besitta god samarbetsförmåga. Tidigare erfarenhet som chef och/eller ledare är meriterande. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Vi erbjuder Vi erbjuder en tillsvidareanställning som specialistsjuksköterska och ett tidsbegränsat chefsförordnande på 3 år som biträdande avdelningschef där klinisk tjänstgöring ingår. Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/). Vill du veta mer? Avdelningschef Nahid Asplund, 018-611 21 28 Facklig kontaktperson på Vårdförbundet nås via växel, 018-611 00 00 Vill du jobba med oss? Välkommen med din ansökan via länken nedan. Urval och tillsättning kan komma att ske innan ansökningstidens utgång, så vänta inte med att skicka in din ansökan! Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Region Uppsala krigsplacerar all tillsvidareanställd personal utifrån totalförsvarets behov. Detta innebär för den enskilda medarbetaren inga förpliktelser i fredstid utan är enkom en planeringsåtgärd. Inför beslut om anställning, sker kontroll av misstanke- och belastningsregister avseende samtliga arbetssökanden som i den sökta anställningen kan komma att arbeta inom psykiatrisk sjukvård, habilitering, vård av barn och ungdom eller tvångsvård av missbrukare. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg och vi undanber oss telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Mag-tarmmedicinska kliniken på universitetsjukhuset i Linköping är en attraktiv klinik med stark utveckling. Vi arbetar med ett kontinuerligt förbättringsarbete som bygger på medarbetarnas engagemang och ansvar, en hög tilltro till medarbetarnas förmåga och stark tro på personcentrerad vård med patientdelaktighet och egenvård. Vi är gastroenterologisk regionklinik för Sydöstra sjukvårdsregionen. Kliniken består av endoskopienhet, en öppenvårdsmottagning för inflammatorisk tarmsjukdom, leversjukdom och funktionell magtarmsjukdom (neurogastroenterologi), och slutenvårdsavdelning där även vår dagvård är lokaliserad. Nu söker vi en vårdenhetschef som vill vara med i vår fortsatta utveckling av endoskopienheten! På endoskopienheten utförs bland annat diagnostiska undersökningar såsom gastroskopier (inspektion av magsäcken, matstrupen eller tolvfingertarmen) och koloskopier (undersökning av tjocktarmen). Endoskopienheten stod klar 2016 och har moderna lokaler och utrustning. Diagnostisk och terapeutisk endoskopi är under kontinuerlig utveckling och behoven ökar. En ny skopienhet byggs därför just nu på plan 10 nära Södra entrén och planeras vara klar juni 2026 med inflytt och start under hösten 2026. Vårt erbjudande För livet framåt. Region Östergötland har höga ambitioner och ett ansvarsfullt uppdrag. Det handlar om hälsa och vård, om vår regions utveckling och om dem som lever och vistas här. Vi vill fortsätta att vara i framkant, med vård, forskning och utbildning. Det innebär att våga tänka nytt – och att ha de bästa medarbetarna. Därför erbjuder vi unika möjligheter till vidare lärande och satsar på moderna miljöer med effektiva system och verktyg. Många av oss möter patienter och närstående, andra skapar förutsättningarna för livsviktiga insatser. Hos oss jobbar fantastiska människor mot samma mål – att göra skillnad på riktigt, och för livet framåt. Läs gärna om dina förmåner hos oss. Arbetsbeskrivning Ditt uppdrag som vårdenhetschef är att leda, planera och utveckla verksamheten mot uppsatta mål tillsammans med enhetens fantastiska medarbetare. Du arbetar i nära samarbete med övriga vårdenhetschefer på kliniken samt ingår i klinikens ledningsgrupp. Ledningsgruppsarbetet ger dig goda möjligheter att påverka både enheten och klinikens strategiska utveckling. Du kommer inledningsvis att ha chefsansvar för cirka 25 medarbetare, sjuksköterskor och undersköterskor. Det innebär delegerat personal-, ekonomi- och arbetsmiljöansvar. När nya skopienheten är fullt öppen räknar vi med att enheten har cirka 30 medarbetare. Du kommer att få arbeta med att bygga upp och forma den nya endoskopienheten och ska trivas med en sådan utmaning. Om dig Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig, gärna med särskilt intresse för eller erfarenhet av endoskopi. Tidigare chef- eller ledarerfarenhet ser vi som en stor tillgång, och det är meriterande om du har genomgått någon form av ledarskapsutbildning. Har du dessutom arbetat med förändringsarbete är det också ett plus. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, särskilt din förmåga och vilja att bidra till att utveckla endoskopiverksamheten samt driva det fortsatta arbetet inom kliniken som helhet. Vi söker dig som har ett tydligt och inspirerande ledarskap som skapar engagemang och delaktighet i arbetet mot verksamhetens mål. Du har en god kommunikativ förmåga och är skicklig på att samordna grupper. Du ser helheten i verksamheten och har lätt för att förstå hur olika delar hänger samman, vilket hjälper dig att fatta beslut som gynnar organisationen i stort. Du trivs i rollen som förändringsledare och har ett starkt driv att omsätta idéer i praktiken – och du har tålamodet som krävs för att nå resultat, även när det tar tid. Som person är du trygg, stabil och har god självinsikt. Du bidrar med en positiv inställning till arbetet och organisationen, och agerar som en förebild för både kollegor och medarbetare. Ansökan och anställning Uppdraget som vårdenhetschef är ett tidsbegränsat förordnande under fyra år med en tillsvidareanställning inom din grundprofession. Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500. Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.
Verksamhetsområde akademiska laboratoriet Vi är Akademiska sjukhuset – ett av Sveriges ledande universitetssjukhus. Som länssjukhus och leverantör av högspecialiserad vård erbjuder vi vård till två miljoner människor i Mellansverige. Här händer det ständigt något – ett nytt liv föds, en mormor opereras, en kollega hyllas som hjälte. Hos oss får du uppleva både hårda prövningar och fantastiska händelser, i en stark gemenskap med kollegor. Se delar ur vår verklighet i vår fotoutställning; akademiskafotoutstallning.se. Välkommen med din ansökan! Vår verksamhet Akademiska laboratoriet är en del av Akademiska sjukhuset och ansvarar för medicinsk diagnostik, forskning och utbildning. KKF är en av våra fem sektioner och bedriver högspecialiserad verksamhet dygnet runt. Vi utför avancerad diagnostik och ger stöd till vården samt bidrar till forskning och utbildning. Idag arbetar cirka 140 medarbetare inom KKF. Vill du ha ett meningsfullt arbete där du bidrar till människors hälsa – och i vissa fall till och med räddar liv – genom snabba och kvalitetssäkra provsvar? Är du en trygg, engagerad ledare med hjärtat i vården och en vilja att utveckla både människor och verksamhet? Då kan du vara den vi söker som avdelningschef till Akademiska sjukhusets största laboratorium – Klinisk kemi och farmakologi (KKF). Ditt uppdrag Som avdelningschef är du direkt underställd biträdande verksamhetschef och är en del av sektionens ledningsgrupp. Du leder en avdelning med cirka 25 medarbetare, främst biomedicinska analytiker, och ansvarar för ekonomi, personal, arbetsmiljö, kvalitet och verksamhetsutveckling. Ditt uppdrag är att tillsammans med personalen nå uppsatta mål och driva avdelningens utveckling framåt. Du samarbetar nära med dina chefskollegor, biträdande verksamhetschef, medicinskt ledningsansvarig läkare och kvalitetssamordnare. Du ser till att arbetet följer våra rutiner, följer upp verksamheten löpande och skapar en hållbar och välfungerande arbetsvardag. En viktig del av ditt ledarskap är att säkerställa en fungerande bemanning och en god arbetsmiljö. Du leder med ett coachande och stödjande arbetssätt och jobbar kontinuerligt med förbättringar och utveckling. Detta innebär bland annat ansvar för rekrytering, upplärning, planering av utbildningar och andra kompetenshöjande insatser samt övergripande schemaplanering tillsammans med bemanningskoordinator. Du arbetar aktivt för att främja både fysisk och psykosocial arbetsmiljö och utvecklar medarbetargruppen för att skapa ett positivt och hållbart arbetsklimat. Dina kvalifikationer • Har högskoleutbildning inom laboratorievetenskap. • Har erfarenhet av chefskap med personal-, budget- och verksamhetsansvar. • Har god kommunikativ förmåga och är trygg i ditt ledarskap. • Är lyhörd, tydlig och trivs med att arbeta med förändringsledning. Meriterande: • Legitimation som biomedicinsk analytiker. • Tidigare erfarenhet från laboratoriemedicinsk verksamhet, gärna inom klinisk kemi och farmakologi med dygnet-runt verksamhet. Vi erbjuder Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid som chef. Provanställning om sex månader kan komma att tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse. Din arbetsplats kommer att vara på Akademiska sjukhuset, ingång 61. • En gedigen introduktion och praktisk inskolning i våra processer. • Tillgång till operativt chefsprogram och relevanta utbildningar. • Ett nära stöd från dina kollegor i ledningsgruppen. • En viktig roll i en verksamhet som ständigt utvecklas. Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/). Vill du veta mer? Kontakta Tf. biträdande verksamhetschef Mariam Sliwa, [email protected] Observera att återkoppling kan dröja något på grund av semester under vecka 28–30. Fackliga representanter nås via Region Uppsalas växel, 018-611 00 00 Vill du jobba med oss? Välkommen med din ansökan via länken nedan. Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Region Uppsala krigsplacerar all tillsvidareanställd personal utifrån totalförsvarets behov. Detta innebär för den enskilda medarbetaren inga förpliktelser i fredstid utan är enkom en planeringsåtgärd. Inför beslut om anställning, sker kontroll av misstanke- och belastningsregister avseende samtliga arbetssökanden som i den sökta anställningen kan komma att arbeta inom psykiatrisk sjukvård, habilitering, vård av barn och ungdom eller tvångsvård av missbrukare. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg och vi undanber oss telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Är du undersköterska och söker en ny karriärmöjlighet? Som gruppchef får du en ledarroll och coachar våra medarbetare att göra skillnad för de som bor hos oss. Alla gruppchefer genomgår vårt ledarprogram där du får möjlighet att utvecklas inom ledarskap via vår utbildningsorganisation Lära. Vi är i ständig utveckling och söker dig som vill växa med oss – tillsammans gör vi världen lite bättre, en människa i taget! Hos oss får du engagerade kollegor, duktiga chefer, utbildningar, karriärmöjligheter samt flera förmåner. Om rollen Som gruppchef är din primära arbetsuppgift att coacha och arbeta i det dagliga omsorgsarbetet tillsammans med teamet. Det innebär att du är dina medarbetares förebild och via ditt starka engagemang skapar du varje dag ett gott arbetsklimat i gruppen. Du arbetar dagtid måndag - fredag som det ser ut idag. Nära ledarskap: Rollen finns i vår organisation för att säkerställa ett nära ledarskap och ge stöd. Du har personal- och planeringsansvar för din arbetsgrupp och är delaktig i att utveckla och kvalitetssäkra verksamheten i enlighet med Vardagas koncept. Detta genom att vara närvarande och stötta, svara på frågor, leda, ge feedback och bekräfta dina medarbetare i vardagen. Du har flera gruppchefskollegor och ni samverkar, bollar och utbyter erfarenheter. Delaktighet: Som gruppchef rapporterar du till verksamhetschefen och har möjlighet att påverka genom ditt deltagande i den lokala ledningsgruppen. Om Villa Roos Park Villa Roos Park är ett modernt, demensvänligt äldreboende i Staffanstorp. Här finns 63 lägenheter, en stor trädgård, odlingslotter samt inglasad vinterträdgård. Verksamheten är specialiserad och anpassad för boende med demens, vilket präglar utformning och inredning. Läs gärna mer om hur vi arbetar för att skapa ett gott liv för äldre med demenssjukdom. Aktivitetsansvarig: Vi arbetar strukturerat med aktiviteter och har en aktivitetsansvarig som utvecklar och utför meningsfulla aktiviteter med våra boenden. Demenscertifiering: Vi är ett demenscertifierat boende, vilket betyder att alla vi som arbetar här är utbildade i demens och bemötande via Demensakademin. Även du kommer få genomgå denna utbildning. Behovsbaserat önskeschema: Vi tillämpar behovsbaserat önskeschema. Det innebär att dina medarbetare har möjlighet att påverka arbetstiden, utifrån behov och önskemål. Ung Omsorg: Vi har ett samarbete med företaget Ung Omsorg. Det innebär att ett team av ungdomar i åldrarna 14–18 år besöker oss på helger och lov. Ung Omsorg gör olika aktiviteter tillsammans med oss som arbetar här, för att sätta guldkant på tillvaron för de boende. Djur i omsorgen: Här arbetar vi med djur i omsorgen och vi har regelbundna besök av terapidjur. Din erfarenhet och kunskap Du är utbildad undersköterska, har god datorvana och talar och skriver flytande svenska. Erfarenhet från äldreomsorg och ledarskap är meriterande för denna roll. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi vill att du är: tydlig och skapar delaktighet coachande och har förmågan att motivera och skapa engagemang hos våra medarbetare. duktig på att ge och ta emot feedback prestigelös och lättlärd självständig och samarbetsvillig affärsmässig genom att vilja och ha förmåga att styra och följa upp verksamheten utifrån kvalitetsmål och ekonomiska ramar Här några av höjdpunkterna i vårt erbjudande till dig: Ledarskapsprogram: Alla gruppchefer genomgår vårt ledarprogram där du får möjlighet att utvecklas inom ledarskap via vår utbildningsorganisation Lära. Kompetensutveckling: Du har tillgång till Vardagas interna utbildningsorganisation Lära med en mängd kurser. Förmånsportal med rabatter: Köp till exempel biobiljetter och resor med kollektivtrafik till bra priser. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 250731 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning Självklart har vi även kollektivavtal och försäkringar. Har du frågor? Kontakta gärna: [email protected] Observera att det inte går att ansöka via E-post. Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. Facklig kontakt: Vision, [email protected] Ansök här Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 100 jobb