Enhetschef, hälso- och sjukvård
Sök bland 104 lediga jobb som Enhetschef, hälso- och sjukvård och börja ditt nya yrkesliv idag!
ELFA Assistans i Sverige AB bedriver personlig assistans och vänder sig till personer med funktionsnedsättning som vill leva ett aktivt och utvecklande liv. All verksamhet bedrivs med utgångspunkt i LSS intentioner om individens rätt till delaktighet, självbestämmande, integritet och inflytande och vår vision är att företaget ska betraktas som ett kompetent och personligt assistansbolag som genom samverkan uppnår höga resultat vad gäller nöjdhet hos brukare, anhöriga och medarbetare. Vi söker nu en engagerad och lösningsfokuserad person som vill arbeta som Kund- och personalansvarig hos oss. I rollen som Kund- och personalansvarig kommer du ha ett övergripande ansvar för att koordinera ett antal assistansuppdrag, där varje uppdrag omfattar brukaren och dennes assistenter. Du kommer jobba i nära samarbete med brukarna och dina uppgifter kommer bland annat bestå av rekrytering, utformning av insatsen, arbetsledning på distans och arbetsmiljöarbete. Vi vill att du ska ha erfarenhet av personlig assistans sedan tidigare och att du är bekant med LSS, den lagstiftning som ligger till grund för vårt verksamhetsområde. Vidare är vi i behov av dig som behärskar svenska i tal och skrift och det är meriterande att du talar dari eller arabiska. I ditt arbete kommer du möta många människor och det är därför viktigt att du är bra på att skapa och vårda relationer, att du kan uttrycka dig tydligt och respektfullt samt att du är mån om att vara professionell i alla lägen. I gengäld kan vi erbjuda dig en arbetsplats med trevliga kollegor och ett arbete med möjlighet till utveckling samt möjlighet till flextid och distansarbete. Eftersom vi har brukare på flera orter i landet kommer arbetet att innebära en del resor. B-körkort är ett krav och tjänstebil finns att tillgå. Tjänsten är på 100%, din arbetstid kommer i grunden vara måndag-fredag mellan 8-17, men detta kan avvika vid möten och aktiviteter. Tillträde: snarast/enligt överenskommelse
Nytida – Stöd genom hela livet Nytida är en av Sveriges ledande aktörer inom stöd till barn, unga och vuxna med funktionsnedsättning eller psykosocial problematik. Genom insatser som boende, daglig verksamhet, individ- och familjestöd samt skola, erbjuder Nytida ett livslångt stöd på cirka 400 enheter runt om i landet. Med visionen att göra världen lite bättre – en människa i taget – präglas verksamheten av ett starkt värderingsdrivet arbete där kvalitet, trygghet och individens behov alltid står i centrum. Nytida är en del av Ambea, en av Nordens största omsorgskoncerner. Läs mer på www.nytida.se Din roll Som verksamhetschef hos Nytida har du en nyckelroll i att säkerställa att våra boenden håller hög kvalitet – varje dag. Du leder med närvaro och delaktighet och är fysiskt på plats i verksamheten, där du bygger starka relationer med medarbetare, klienter, anhöriga och myndigheter. I ditt uppdrag ansvarar du för att Nytidas värdegrund, pedagogiska ramverk och gällande lagstiftning genomsyrar hela verksamheten. Du driver utveckling både operativt och strategiskt och har ett nära samarbete med gruppchef, sjuksköterska och andra viktiga funktioner i den lokala ledningsgruppen. Du har ett övergripande ansvar för planering, inskrivningar, matchningar, utskrivningar och bemanning – med ett helhetsperspektiv på både individens behov och verksamhetens resurser. Genom ett aktivt och lyhört ledarskap motiverar du medarbetarna och skapar en struktur där både människor och kvalitet får växa. I rollen ingår budget- och resultatansvar, och du rapporterar till regionchef samt ingår i dennes ledningsgrupp. Huvudsakliga arbetsuppgifter Säkerställa god kvalitet och följsamhet i det dagliga arbetet Planera och optimera bemanning tillsammans med gruppchef Ansvara för inskrivningar, matchningar och utskrivningar Arbeta långsiktigt och strategiskt med ekonomisk uppföljning och måluppfyllelse Driva det systematiska kvalitetsarbetet, inklusive avvikelsehantering och förbättringsåtgärder Leda verksamheten enligt Nytidas värderingar, pedagogiska ramverk och gällande lagstiftning Din profil Du är säker i din chefsroll och trivs med att kombinera ett närvarande ledarskap med strategiskt ansvar. Du har ett utvecklingsorienterat synsätt och drivs av att se både medarbetare och verksamhet växa. Med din förmåga att skapa struktur, engagemang och tydlig riktning får du teamet att nå gemensamma mål – och att trivas på vägen. Krav Minst 180 högskolepoäng inom relevant område (exempelvis socionom eller social omsorg) Minst 2 års dokumenterad chefserfarenhet inom verksamhet enligt SoL 7.1.2 och 7.1.3 Flerårig erfarenhet av arbete inom socialpsykiatrisk verksamhet Goda kunskaper om aktuell lagstiftning Meriterande erfarenheter och kompetenser Personal-, budget- och kvalitetsansvar Förmåga att leda en verksamhet med ekonomi i balans Vana vid samverkan med myndigheter, anhöriga och andra intressenter Erfarenhet av att bygga och leda team med fokus på arbetsglädje, struktur och utveckling Trygg och tydlig kommunikation – både internt och externt Vana att arbeta målstyrt med resultatfokus Vad erbjuder vi? Hos Nytida får du ett meningsfullt arbete i en värderingsstyrd organisation med tydliga ramar och starkt stöd. Du erbjuds ett gediget introduktionsprogram och vår interna ledarskapsutbildning genom Läras ledarprogram, som ger dig verktyg att växa både som ledare och människa. Rekryteringsprocessen I denna rekryteringsprocess samarbetar Nytida med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. När du har ansökt kommer du att få tillgång till ett självskattningstest samt ett färdighetstest. Vi rekommenderar att du genomför båda testerna i samband med din ansökan. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer testresultaten att gås igenom mer ingående. I denna process kommer vi även att genomföra referenstagning samt bakgrundskontroll på slutkandidaten. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! OBS! Vi tar endast emot ansökningar via vår plattform och kommer inte svara på ansökningar som kommer in via mejl. Om Clevry I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst. Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden
Verksamhetsområde psykiatri Vi är Akademiska sjukhuset – ett av Sveriges ledande universitetssjukhus. Som länssjukhus och leverantör av högspecialiserad vård erbjuder vi vård till två miljoner människor i Mellansverige. Här händer det ständigt något – ett nytt liv föds, en mormor opereras, en kollega hyllas som hjälte. Hos oss får du uppleva både hårda prövningar och fantastiska händelser, i en stark gemenskap med kollegor. Se delar ur vår verklighet i vår fotoutställning; akademiskafotoutstallning.se. Välkommen med din ansökan! Vår verksamhet Sektion akut- och konsultpsykiatri består av akutmottagningen för vuxenpsykiatri som har jourverksamhet dygnet runt, en psykiatrisk akutvårdsavdelning (PAVA) med 12 vårdplatser samt en PAM- enhet. Till akutmottagningen kommer patienter dygnet runt via egenanmälan/besök men också med polis, ambulans, kriminalvård samt från andra sjukvårdsinstanser. Hos oss är arbetet omväxlande med ett mycket brett spektrum av patientkategorier och psykiatriska diagnoser, vilket innebär ett varierande arbete med utmanade arbetsuppgifter. Under dygnets alla timmar arbetar vi tillsammans i team som innefattar läkare, sjuksköterska, skötare och kurator. Ditt uppdrag Som biträdande avdelningschef har du tillsammans med avdelningschefen ett gemensamt arbetsledaransvar. Du svarar direkt under avdelningschefen med uppgift att leda och utveckla enheten samt att ersätta vid dennes frånvaro. Personal - Du har personalansvar tillsammans med avdelningschef. Du arbetar strategiskt med uppföljning av din personal och deras utveckling. Du arbetar kontinuerligt med arbetsmiljöarbetet och du är delaktig i personalplaneringen som schema och bemanningsfrågor. Verksamhet - Här medverkar du i framtagningen av avdelningens mål och du är delaktig i att följa upp och utvärdera dessa. Du arbetar för att ge förutsättningar för personalen att vara med och utveckla verksamheten och patientvården. Arbetsledning – Som biträdande avdelningschef är du med och leder och fördelar arbetat under dagen. Du ser till så att arbetet för sjuksköterskor och skötare flyter. Du arbetar med patientflöden och logistik. Du handleder vid behov sjuksköterskor och skötare i omvårdnadsarbetet för dagen. Tillsammans med avdelningschef ansvarar du för att bemanningen är optimerad. Tjänsten är till största del förlagd måndag – fredag, dagtid där både klinisk tjänstgöring och administrativt arbete ingår. Dina kvalifikationer Vi söker dig som är specialistsjuksköterska i psykiatri med erfarenhet av arbete inom psykiatrisk slutenvård. Din kompetens Du ska ha förmågan att arbeta självständigt, ta initiativ till att utveckla och driva vården och verksamheten framåt. Du ska kunna ta beslut och besitta god samarbetsförmåga. Tidigare erfarenhet som chef och/eller ledare är meriterande. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Vi erbjuder Vi erbjuder en tillsvidareanställning som specialistsjuksköterska och ett tidsbegränsat chefsförordnande på 3 år som biträdande avdelningschef där klinisk tjänstgöring ingår. Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/). Vill du veta mer? Avdelningschef Nahid Asplund, 018-611 21 28 Facklig kontaktperson på Vårdförbundet nås via växel, 018-611 00 00 Vill du jobba med oss? Välkommen med din ansökan via länken nedan. Urval och tillsättning kan komma att ske innan ansökningstidens utgång, så vänta inte med att skicka in din ansökan! Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Region Uppsala krigsplacerar all tillsvidareanställd personal utifrån totalförsvarets behov. Detta innebär för den enskilda medarbetaren inga förpliktelser i fredstid utan är enkom en planeringsåtgärd. Inför beslut om anställning, sker kontroll av misstanke- och belastningsregister avseende samtliga arbetssökanden som i den sökta anställningen kan komma att arbeta inom psykiatrisk sjukvård, habilitering, vård av barn och ungdom eller tvångsvård av missbrukare. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg och vi undanber oss telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Mag-tarmmedicinska kliniken på universitetsjukhuset i Linköping är en attraktiv klinik med stark utveckling. Vi arbetar med ett kontinuerligt förbättringsarbete som bygger på medarbetarnas engagemang och ansvar, en hög tilltro till medarbetarnas förmåga och stark tro på personcentrerad vård med patientdelaktighet och egenvård. Vi är gastroenterologisk regionklinik för Sydöstra sjukvårdsregionen. Kliniken består av endoskopienhet, en öppenvårdsmottagning för inflammatorisk tarmsjukdom, leversjukdom och funktionell magtarmsjukdom (neurogastroenterologi), och slutenvårdsavdelning där även vår dagvård är lokaliserad. Nu söker vi en vårdenhetschef som vill vara med i vår fortsatta utveckling av endoskopienheten! På endoskopienheten utförs bland annat diagnostiska undersökningar såsom gastroskopier (inspektion av magsäcken, matstrupen eller tolvfingertarmen) och koloskopier (undersökning av tjocktarmen). Endoskopienheten stod klar 2016 och har moderna lokaler och utrustning. Diagnostisk och terapeutisk endoskopi är under kontinuerlig utveckling och behoven ökar. En ny skopienhet byggs därför just nu på plan 10 nära Södra entrén och planeras vara klar juni 2026 med inflytt och start under hösten 2026. Vårt erbjudande För livet framåt. Region Östergötland har höga ambitioner och ett ansvarsfullt uppdrag. Det handlar om hälsa och vård, om vår regions utveckling och om dem som lever och vistas här. Vi vill fortsätta att vara i framkant, med vård, forskning och utbildning. Det innebär att våga tänka nytt – och att ha de bästa medarbetarna. Därför erbjuder vi unika möjligheter till vidare lärande och satsar på moderna miljöer med effektiva system och verktyg. Många av oss möter patienter och närstående, andra skapar förutsättningarna för livsviktiga insatser. Hos oss jobbar fantastiska människor mot samma mål – att göra skillnad på riktigt, och för livet framåt. Läs gärna om dina förmåner hos oss. Arbetsbeskrivning Ditt uppdrag som vårdenhetschef är att leda, planera och utveckla verksamheten mot uppsatta mål tillsammans med enhetens fantastiska medarbetare. Du arbetar i nära samarbete med övriga vårdenhetschefer på kliniken samt ingår i klinikens ledningsgrupp. Ledningsgruppsarbetet ger dig goda möjligheter att påverka både enheten och klinikens strategiska utveckling. Du kommer inledningsvis att ha chefsansvar för cirka 25 medarbetare, sjuksköterskor och undersköterskor. Det innebär delegerat personal-, ekonomi- och arbetsmiljöansvar. När nya skopienheten är fullt öppen räknar vi med att enheten har cirka 30 medarbetare. Du kommer att få arbeta med att bygga upp och forma den nya endoskopienheten och ska trivas med en sådan utmaning. Om dig Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig, gärna med särskilt intresse för eller erfarenhet av endoskopi. Tidigare chef- eller ledarerfarenhet ser vi som en stor tillgång, och det är meriterande om du har genomgått någon form av ledarskapsutbildning. Har du dessutom arbetat med förändringsarbete är det också ett plus. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, särskilt din förmåga och vilja att bidra till att utveckla endoskopiverksamheten samt driva det fortsatta arbetet inom kliniken som helhet. Vi söker dig som har ett tydligt och inspirerande ledarskap som skapar engagemang och delaktighet i arbetet mot verksamhetens mål. Du har en god kommunikativ förmåga och är skicklig på att samordna grupper. Du ser helheten i verksamheten och har lätt för att förstå hur olika delar hänger samman, vilket hjälper dig att fatta beslut som gynnar organisationen i stort. Du trivs i rollen som förändringsledare och har ett starkt driv att omsätta idéer i praktiken – och du har tålamodet som krävs för att nå resultat, även när det tar tid. Som person är du trygg, stabil och har god självinsikt. Du bidrar med en positiv inställning till arbetet och organisationen, och agerar som en förebild för både kollegor och medarbetare. Ansökan och anställning Uppdraget som vårdenhetschef är ett tidsbegränsat förordnande under fyra år med en tillsvidareanställning inom din grundprofession. Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500. Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.
Verksamhetsområde akademiska laboratoriet Vi är Akademiska sjukhuset – ett av Sveriges ledande universitetssjukhus. Som länssjukhus och leverantör av högspecialiserad vård erbjuder vi vård till två miljoner människor i Mellansverige. Här händer det ständigt något – ett nytt liv föds, en mormor opereras, en kollega hyllas som hjälte. Hos oss får du uppleva både hårda prövningar och fantastiska händelser, i en stark gemenskap med kollegor. Se delar ur vår verklighet i vår fotoutställning; akademiskafotoutstallning.se. Välkommen med din ansökan! Vår verksamhet Akademiska laboratoriet är en del av Akademiska sjukhuset och ansvarar för medicinsk diagnostik, forskning och utbildning. KKF är en av våra fem sektioner och bedriver högspecialiserad verksamhet dygnet runt. Vi utför avancerad diagnostik och ger stöd till vården samt bidrar till forskning och utbildning. Idag arbetar cirka 140 medarbetare inom KKF. Vill du ha ett meningsfullt arbete där du bidrar till människors hälsa – och i vissa fall till och med räddar liv – genom snabba och kvalitetssäkra provsvar? Är du en trygg, engagerad ledare med hjärtat i vården och en vilja att utveckla både människor och verksamhet? Då kan du vara den vi söker som avdelningschef till Akademiska sjukhusets största laboratorium – Klinisk kemi och farmakologi (KKF). Ditt uppdrag Som avdelningschef är du direkt underställd biträdande verksamhetschef och är en del av sektionens ledningsgrupp. Du leder en avdelning med cirka 25 medarbetare, främst biomedicinska analytiker, och ansvarar för ekonomi, personal, arbetsmiljö, kvalitet och verksamhetsutveckling. Ditt uppdrag är att tillsammans med personalen nå uppsatta mål och driva avdelningens utveckling framåt. Du samarbetar nära med dina chefskollegor, biträdande verksamhetschef, medicinskt ledningsansvarig läkare och kvalitetssamordnare. Du ser till att arbetet följer våra rutiner, följer upp verksamheten löpande och skapar en hållbar och välfungerande arbetsvardag. En viktig del av ditt ledarskap är att säkerställa en fungerande bemanning och en god arbetsmiljö. Du leder med ett coachande och stödjande arbetssätt och jobbar kontinuerligt med förbättringar och utveckling. Detta innebär bland annat ansvar för rekrytering, upplärning, planering av utbildningar och andra kompetenshöjande insatser samt övergripande schemaplanering tillsammans med bemanningskoordinator. Du arbetar aktivt för att främja både fysisk och psykosocial arbetsmiljö och utvecklar medarbetargruppen för att skapa ett positivt och hållbart arbetsklimat. Dina kvalifikationer • Har högskoleutbildning inom laboratorievetenskap. • Har erfarenhet av chefskap med personal-, budget- och verksamhetsansvar. • Har god kommunikativ förmåga och är trygg i ditt ledarskap. • Är lyhörd, tydlig och trivs med att arbeta med förändringsledning. Meriterande: • Legitimation som biomedicinsk analytiker. • Tidigare erfarenhet från laboratoriemedicinsk verksamhet, gärna inom klinisk kemi och farmakologi med dygnet-runt verksamhet. Vi erbjuder Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid som chef. Provanställning om sex månader kan komma att tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse. Din arbetsplats kommer att vara på Akademiska sjukhuset, ingång 61. • En gedigen introduktion och praktisk inskolning i våra processer. • Tillgång till operativt chefsprogram och relevanta utbildningar. • Ett nära stöd från dina kollegor i ledningsgruppen. • En viktig roll i en verksamhet som ständigt utvecklas. Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/). Vill du veta mer? Kontakta Tf. biträdande verksamhetschef Mariam Sliwa, [email protected] Observera att återkoppling kan dröja något på grund av semester under vecka 28–30. Fackliga representanter nås via Region Uppsalas växel, 018-611 00 00 Vill du jobba med oss? Välkommen med din ansökan via länken nedan. Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Region Uppsala krigsplacerar all tillsvidareanställd personal utifrån totalförsvarets behov. Detta innebär för den enskilda medarbetaren inga förpliktelser i fredstid utan är enkom en planeringsåtgärd. Inför beslut om anställning, sker kontroll av misstanke- och belastningsregister avseende samtliga arbetssökanden som i den sökta anställningen kan komma att arbeta inom psykiatrisk sjukvård, habilitering, vård av barn och ungdom eller tvångsvård av missbrukare. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg och vi undanber oss telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Är du undersköterska och söker en ny karriärmöjlighet? Som gruppchef får du en ledarroll och coachar våra medarbetare att göra skillnad för de som bor hos oss. Alla gruppchefer genomgår vårt ledarprogram där du får möjlighet att utvecklas inom ledarskap via vår utbildningsorganisation Lära. Vi är i ständig utveckling och söker dig som vill växa med oss – tillsammans gör vi världen lite bättre, en människa i taget! Hos oss får du engagerade kollegor, duktiga chefer, utbildningar, karriärmöjligheter samt flera förmåner. Om rollen Som gruppchef är din primära arbetsuppgift att coacha och arbeta i det dagliga omsorgsarbetet tillsammans med teamet. Det innebär att du är dina medarbetares förebild och via ditt starka engagemang skapar du varje dag ett gott arbetsklimat i gruppen. Du arbetar dagtid måndag - fredag som det ser ut idag. Nära ledarskap: Rollen finns i vår organisation för att säkerställa ett nära ledarskap och ge stöd. Du har personal- och planeringsansvar för din arbetsgrupp och är delaktig i att utveckla och kvalitetssäkra verksamheten i enlighet med Vardagas koncept. Detta genom att vara närvarande och stötta, svara på frågor, leda, ge feedback och bekräfta dina medarbetare i vardagen. Du har flera gruppchefskollegor och ni samverkar, bollar och utbyter erfarenheter. Delaktighet: Som gruppchef rapporterar du till verksamhetschefen och har möjlighet att påverka genom ditt deltagande i den lokala ledningsgruppen. Om Villa Roos Park Villa Roos Park är ett modernt, demensvänligt äldreboende i Staffanstorp. Här finns 63 lägenheter, en stor trädgård, odlingslotter samt inglasad vinterträdgård. Verksamheten är specialiserad och anpassad för boende med demens, vilket präglar utformning och inredning. Läs gärna mer om hur vi arbetar för att skapa ett gott liv för äldre med demenssjukdom. Aktivitetsansvarig: Vi arbetar strukturerat med aktiviteter och har en aktivitetsansvarig som utvecklar och utför meningsfulla aktiviteter med våra boenden. Demenscertifiering: Vi är ett demenscertifierat boende, vilket betyder att alla vi som arbetar här är utbildade i demens och bemötande via Demensakademin. Även du kommer få genomgå denna utbildning. Behovsbaserat önskeschema: Vi tillämpar behovsbaserat önskeschema. Det innebär att dina medarbetare har möjlighet att påverka arbetstiden, utifrån behov och önskemål. Ung Omsorg: Vi har ett samarbete med företaget Ung Omsorg. Det innebär att ett team av ungdomar i åldrarna 14–18 år besöker oss på helger och lov. Ung Omsorg gör olika aktiviteter tillsammans med oss som arbetar här, för att sätta guldkant på tillvaron för de boende. Djur i omsorgen: Här arbetar vi med djur i omsorgen och vi har regelbundna besök av terapidjur. Din erfarenhet och kunskap Du är utbildad undersköterska, har god datorvana och talar och skriver flytande svenska. Erfarenhet från äldreomsorg och ledarskap är meriterande för denna roll. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi vill att du är: tydlig och skapar delaktighet coachande och har förmågan att motivera och skapa engagemang hos våra medarbetare. duktig på att ge och ta emot feedback prestigelös och lättlärd självständig och samarbetsvillig affärsmässig genom att vilja och ha förmåga att styra och följa upp verksamheten utifrån kvalitetsmål och ekonomiska ramar Här några av höjdpunkterna i vårt erbjudande till dig: Ledarskapsprogram: Alla gruppchefer genomgår vårt ledarprogram där du får möjlighet att utvecklas inom ledarskap via vår utbildningsorganisation Lära. Kompetensutveckling: Du har tillgång till Vardagas interna utbildningsorganisation Lära med en mängd kurser. Förmånsportal med rabatter: Köp till exempel biobiljetter och resor med kollektivtrafik till bra priser. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 250731 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning Självklart har vi även kollektivavtal och försäkringar. Har du frågor? Kontakta gärna: [email protected] Observera att det inte går att ansöka via E-post. Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. Facklig kontakt: Vision, [email protected] Ansök här Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se
Välkommen till BB- och gynekologisk avdelning i Gävle, en mångfacetterad och samordnad vårdmiljö där kvinnors hälsa står i centrum. Vi är en samvårdsavdelning med 18 vårdplatser där vi erbjuder vård till kvinnor efter förlossning, deras nyfödda barn samt patienter med gynekologiska och gyn-onkologiska sjukdomstillstånd. Verksamheten omfattar både akut och planerad slutenvård samt gynekologisk dagsjukvård och öppenvård i form av BB mottagning. Cirka 50 medarbetare, barnmorskor, sjuksköterskor och undersköterskor, arbetar hos oss i nära samarbete med förlossningen, mottagningen och barnsjukvården. Vi är en del av kvinnosjukvården i länet, med verksamhet både i Gävle och Hudiksvall. Genom nära samverkan mellan orter och professioner strävar vi efter att erbjuda en sammanhållen, jämlik och trygg vård i hela regionen. ARBETSUPPGIFTER Som vårdenhetschef har du ett övergripande ansvar för verksamhet, personal och arbetsmiljö. Du leder det dagliga arbetet tillsammans med en biträdande vårdenhetschef och i nära samverkan med övriga chefer inom kvinnosjukvården. Uppdraget innebär att driva kvalitets- och utvecklingsarbete, säkerställa en trygg och patientsäker vård samt bidra till en hållbar kompetensförsörjning med en god arbetsmiljö för våra medarbetare Du leder en verksamhet med hög komplexitet och bredd, där samverkan över enhets- och professionsgränser är en förutsättning. En viktig del av uppdraget är att leda det pågående utvecklingsarbetet inom Nyfödd sammanhållen familj (NSF), där kvinnosjukvården och barnsjukvården tillsammans utvecklar nya arbetssätt för att skapa kontinuitet och trygghet för familjen. Målet är att stärka vårdkedjan från förlossning till eftervård och erbjuda vård där mor, barn och partner hålls tillsammans även vid behov av utökat medicinskt stöd. En viktig samverkansyta i uppdraget är även gyn-onkologin, där vi tillsammans arbetar för att säkerställa en trygg och specialiserad vård för kvinnor med gynekologiska cancersjukdomar. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter • ansvara för ledning, planering och uppföljning av avdelningens verksamhet, personal och ekonomi • driva och följa upp kvalitets-, utvecklings- och förbättringsarbeten inom vård och omvårdnad • säkerställa en god arbetsmiljö samt främja engagemang och delaktighet hos medarbetarna • bidra till strategisk kompetensförsörjning och aktivt arbeta med rekrytering, introduktion och kompetensutveckling • samverka internt och externt för att utveckla en sammanhållen och patientsäker vård i hela kvinnosjukvården. Hos oss får du • ett utvecklingsinriktat uppdrag där du bidrar till en trygg och sammanhållen vård • vara del av en engagerad och stöttande ledningsgrupp med fokus på samverkan • tillgång till stödfunktioner och ett starkt professionellt nätverk inom kvinnosjukvården. Som arbetsgivare är vi mån om dig som arbetstagare och vi arbetar därför aktivt med riktade friskvårdsinsatser för att främja en hälsosam livsstil. Läs mer om våra olika förmåner på Region Gävleborgs hemsida! https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/jobba-i-region-gavleborg/dina-formaner/ KVALIFIKATIONER Som ledare i en komplex vårdverksamhet behöver du ha modet att fatta beslut i utmanande situationer, samtidigt som du skapar delaktighet och trygghet i förändringsprocesser. Du är lyhörd, kommunikativ och närvarande. En chef som bygger förtroendefulla relationer och får andra att växa genom engagemang och tydlighet. Du har förmågan att hålla dig lugn och fokuserad även under press, tar ansvar för helheten och är van att driva utvecklingsarbete med uthållighet. Det är viktigt att du ser värdet av samverkan och har ett genuint intresse för både verksamhet och medarbetare. Ditt ledarskap kännetecknas av tydlig riktning, öppen dialog och ett starkt fokus på kvalitet och patientsäkerhet. För att lyckas i rollen krävs • en slutförd högskoleutbildning • chef- och ledarerfarenhet, som förutsätter att du haft ett personalansvar • hälso- och sjukvårdserfarenhet. Erfarenhet av kvinnosjukvård är meriterande, liksom vana att arbeta med kvalitets- och förbättringsarbete. Varmt välkommen med din ansökan, tillsammans gör vi skillnad för kvinnor och familjer i hela länet. ÖVRIGT Övriga kontaktpersoner: Helena Nieminen, Kommunal [email protected] 026154182 Ann-Louise Stål, Kommunal [email protected] 026154182 Angelica Högberg, Ledarna 026650258 [email protected] Emma Sjöblom, rekryteringspartner [email protected] Med 7 500 medarbetare är vi länets största arbetsgivare. Det ger oss styrka att driva utvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Vårt uppdrag är spännande och komplext. Oavsett vilken roll du har hos oss hjälper du invånarna i länet och gör nytta i samhället. Vi ligger i framkant i samhällsutvecklingen och satsar på att du som medarbetare ska få växa och utvecklas. Hos oss får du använda hela din kraft för att tillsammans med dina kollegor skapa framtidens Gävleborg. Hälso- och sjukvårdsnämndförvaltningens cirka 6500 medarbetare arbetar tillsammans för att ge länets invånare de bästa förutsättningarna för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Genom att tillhandahålla god och nära vård i hela länet lägger vi grunden för ett starkt och friskt Gävleborg. Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Region Jämtland Härjedalen är en region att längta till och växa i. Vi ska arbeta för utveckling och tillväxt i Jämtland Härjedalen och erbjuda alla boende och besökare en hälso- och sjukvård av hög kvalitet. Vår vision är god hälsa och vi vill vara en region som du längtar till och växer i. Hos oss jobbar du med kollegor från många yrken, med både spets och bredd i kompetensen. Du är också medlem i vår personalförening som erbjuder en mängd olika och roliga aktiviteter. Primärvården i Region Jämtland Härjedalen ingår organisatoriskt i Division Nära Vård tillsammans med Ambulansen, Folktandvård, Psykiatri samt Barn- och ungdomspsykiatrin. Primärvården är organiserad i 4 närvårdsområden och sedan januari 2022 så är primärvården och ambulanssjukvården integrerade under god och nära vård. Varje närvårdsområde är en ekonomisk enhet som leds av en verksamhetschef. Primärvården ansvarar också för regionens sjukvårdsrådgivning, ungdomsmottagning och närvårdsavdelningen Näva, vilka samtliga är anslagsfinansierade ARBETSUPPGIFTER Som enhetschef för ambulansen Åre och Järpen är man ytterst ansvarig för verksamhets-, personal- och ekonomifrågor och kommer kontinuerligt arbeta tillsammans med andra kollegor i området och i ledningsgruppen för Nära Vård Nord. Samarbete med såväl verksamhetsutvecklare som chefer för ambulanser i andra delar av regionen sker fortlöpande. Vi arbetar prestigelöst i ett synligt och närvarande samledarskap med fokus på att ge medarbetare rätt förutsättningar att bedriva god och nära vård. KVALIFIKATIONER Formellt krav är högskoleexamen inom hälso- och sjukvård eller annan likvärdig utbildning. Vi ser helst att du tidigare har arbetat som chef/ledare och har erfarenhet av arbete inom hälso- och sjukvård. Dina personliga egenskaper och styrkor präglas av • Mod • Uthållighet • God samarbetsförmåga • Tydlighet Du har förmåga att coacha och leda kompetenta medarbetare. Du har lätt för att kommunicera, skapa tydlighet, har helhetssyn, är strukturerad, noggrann och har god förmåga att skapa ett gott arbetsklimat, som främjar engagemang och delaktighet bland dina medarbetare. Du är resultatinriktad och når uppsatta mål. Dina kunskaper inom ekonomi och verksamhet är goda och du har förmåga att driva verksamheten inom givna ramar. Det är en fördel om du är förtrogen med politiskt styrda verksamheter och dess villkor. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Fackliga företrädare: Torbjörn Lennartsson, Vårdförbundet [email protected] Carita Jakobsson, Kommunal [email protected]
Är du motiverad och redo för en spännande utmaning och vill ta ett nytt kliv i arbetslivet? Region Jämtland Härjedalen söker just nu efter en engagerad och lyhörd enhetschef till Krokom och Föllinge hälsocentral! Primärvården är inne i en spännande utvecklingsfas med fokus på nära vård och utveckling av distansoberoende vård. För att skapa bättre förutsättningar för samarbete har vi inrättat en ny gemensam organisation för primärvård och ambulanssjukvård. Utvecklingen innebär att vi lättare ska kunna arbeta tillsammans i multiprofessionella team som med förändrade arbetssätt mer utgår från människors behov och förutsättningar. Det finns ett stort fokus på att utveckla arbetet med omställningen till nära vård tillsammans med andra hälsocentraler, privata vårdgivare och kommunala verksamheter. Vi har en gemensam vision och mission att ge länets invånare och besökare en bättre hälsa och vård. Krokoms hälsocentral är en trivsam och väl fungerande arbetsplats som präglas av god gemenskap och ett nära samarbete mellan de olika yrkeskategorierna. Vi har ett upptagningsområde som sträcker sig från glesbygd till stad och med vår mottagning i Föllinge har vi ett primärvårdsansvar för ca 10 000 invånare. Vi har hög kompetens inom forskning och handledning och är en populär utbildningscentral. Hälsocentralen är välbemannad med sina 50 medarbetare och representeras av Distriktsläkare, Distriktssjuksköterskor, Barnmorskor, Fysioterapeuter, Psykolog, Psykoterapeut, Kurator, Arbetsterapeut, Dietist, Undersköterskor och Medicinska sekreterare. Utöver det så finns även en familjecentral där MHV, BHV och Öppen förskola ingår. Föllinge hälsocentral har ett område som sträcker sig från ”Big River Camp” vid Storån i öster, till fjällen vid norska gränsen i väst. Hälsocentralen har drygt 1450 listade invånare och är en väl fungerande enhet med stabil personalgrupp och ett gott samarbete mellan yrkesgrupperna. I Jämtland får du nära till naturen med fjäll, skog, djur och vackra omgivningar. Området erbjuder stora möjligheter till rekreation, såsom skidåkning, skoteråkning, paddling, fjällvandring, fiske och andra friluftsaktiviteter. Eller bara möjlighet att uppleva total tystnad och stillhet, då kommunen är större än Skåne län till ytan och relativt glest befolkad. ARBETSUPPGIFTER Som enhetschef över våra hälsocentraler har du ett ansvar för områdets resultat vad gäller verksamhets-, ekonomi-, personal-, och kvalitetsfrågor. Tjänsten kommer att vara fördelad mellan Föllinge och Krokom, där du på Krokoms hälsocentral kommer att vara enhetschef i samledarskap. Primärvården i Region Jämtland Härjedalen står inför en utveckling av nära vård. Vi utvecklar den digitala tekniken och hittar nya sätt att möta patienters behov. Du kommer att samverka med lokala samarbetspartners så som kommunen, privata hälsocentraler och andra lokal aktörer. Du erbjuds en tillsvidareanställning i Region Jämtland Härjedalen med tidsbegränsat förordnande som enhetschef. KVALIFIKATIONER Formellt krav är högskoleexamen inom hälso- och sjukvård eller annan likvärdig utbildning. Vi ser att du har erfarenhet inom hälso- och sjukvårdsområdet samt att chefs-/ledarskapserfarenhet är ett krav. Dina personliga egenskaper och styrkor präglas av •Mod •Uthållighet •God samarbetsförmåga •Tydlighet Du har förmåga att coacha och leda kompetenta medarbetare. Du har lätt för att kommunicera, har helhetssyn, är strukturerad, noggrann och har god förmåga att skapa ett gott arbetsklimat, som främjar engagemang och delaktighet bland dina medarbetare. Du är resultatinriktad och når uppsatta mål. Dina kunskaper inom ekonomi och verksamhet är goda och du har förmåga att driva verksamheten inom givna ramar. Det är en fördel om du är förtrogen med politiskt styrda verksamheter och dess villkor. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Fackliga företrädare: Tina Hillding, Vision [email protected] Mattias Svensson, Läkarförbundet [email protected] Marielle Söderström, Vårdförbundet [email protected] Karolin Lindberg, Vårdförbundet [email protected] Ann-Sofie Lodin, Kommunal [email protected]
Nybro kommun är en expansiv kommun i det småländska glasriket med cirka 20 000 invånare. Här finns stora och små företag främst inom glas-, trä- och pappersindustrin - flera av dem världsledande inom sina respektive branscher. Kommunen har ett strategiskt läge mellan de tre regionala centrumen Kalmar, Karlskrona och Växjö. Kommunikationerna är goda med järnväg samt en flygplats inom tre mil. I Nybro kommun finns möjligheterna att välja attraktiva boende med vackra miljöer i staden eller på landsbygden. Möjligheterna till rekreation och friluftsliv är goda då det aldrig är långt till naturen. Nybro kommuns vision är "Med trygghet, nyfikenhet och nytänkande bygger vi en ny bro till framtidens större Nybro." Omsorgsförvaltningen svarar för vård och omsorg i ordinärt, särskilt boende och för personer i behov av kommunal hälso- och sjukvård. Målet är att äldre ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt. Ledstjärnan i arbetet är ett hälsofrämjande förhållningssätt, där vi värderar teamarbetet högt. Förvaltningen har drygt 500 anställda. Nybro kommuns omsorgsförvaltning söker enhetschef till särskilt boende, i Nybro. Du har som chef stöd av administratör och planerare, samt specialister inom personal, ekonomi och utveckling. Cheferna träffas regelbundet på ledningsträffar och här finns ett naturligt samarbete och stöd kollegor emellan. ARBETSUPPGIFTER Som enhetschef ansvarar du för personal, ekonomi och kvalitet. Du bedriver ett aktivt arbete med utveckling av verksamheten tillsammans med dina medarbetare genom ett verksamhetsnära ledarskap. Du har personalansvar, leder och fördelar arbetet och ansvarar för medarbetares arbetsmiljö. Du är ekonomiskt ansvarig för enheten och följer upp och redovisar kontinuerligt mot tilldelad budgetram. Vi arbetar i team och det är viktigt att du har lätt för att samarbeta med andra professioner. Omsorgsförvaltningen arbetar i linje med den digitala utvecklingen för att uppnå bästa kvalitet i omsorgen. Du är direkt underställd verksamhetschef särskilt boende och ingår i särskilt boendes ledningsgrupp. Beredskapstjänstgöring ingår i tjänsten. KVALIFIKATIONER Socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att klara arbetet måste du kunna arbeta självständigt och ha ett socialt och flexibelt synsätt. Goda kunskaper i svenska språket, tal o skrift. Körkort behörighet B krävs. För att bli aktuell för anställning behöver du uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister vid eventuell intervju. Intervjuer sker löpande. ÖVRIGT Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Efter att du sökt första gången kan du logga in till ditt CV och uppdatera dina uppgifter samt ändra i det personliga brevet. Därmed kan du söka andra tjänster inom Nybro kommun eller andra organisationer anslutna till Offentliga jobb. Alla skickade ansökningar sparas under din inloggning. Vi vill inte bli kontaktade av rekryterings-/bemanningsföretag. Vi undanber oss också samtal från annonssäljare.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 104 jobb