Skyddsvärnet söker en enhetschef till vårt HVB-hem IMIS i Hultsfred. Vi söker dig som har sjuksköterskeutbildning och vill vara med och leda en vårdverksamhet för vuxna män och kvinnor med samsjuklighet. Om rollen I den här rollen får du använda din vårderfarenhet i ett meningsfullt ledarskap. Du har operativt ansvar för verksamheten, du leder ett mindre team (ca 8 personer). Du ingår i en grupp av enhetschefer och blir en del av en idéburen organisation med lång erfarenhet – och hjärtat på rätt ställe. Utgångsläget är att värna om det som fungerar och vidareutveckla verksamheten mot nya mål. Vi söker dig som: Är sjuksköterska eller socionom eller likvärdig utbildningsbakgrund, som kan godkännas av IVO (ange i ansökan om du tidigare har haft ett godkänt tillstånd från IVO). Har erfarenhet av arbete inom vård och omsorg, gärna inom psykiatri eller missbruk. Är intresserad av att ta ett ansvar för verksamhetens utveckling och ledning. Trivs i en föränderlig miljö och besitter förmågan att se möjligheter och överför idéer till handling. Har minst tre års erfarenhet av ledarskap och budgetarbete samt kunskap om gällande lagstiftning inom området. Är en coachande ledare med fokus på teamet. Som enhetschef kommer du att ansvara för: Enhetens kvalitet, struktur och ekonomi Arbetsmiljö och personal på enheten Förvaltning av befintliga kunder och identifiering av nya uppdrag Att säkerställa att aktuella regelverk och riktlinjer efterlevs Om oss Skyddsvärnet är en idéburen organisation som arbetar förebyggande mot social utslagning och skapar bättre förutsättningar för människor i samhället. Vi erbjuder: Trygg anställning med kollektivavtal, försäkringar och pension Kompetensutveckling Friskvårdsbidrag Erfarenhetsutbyte över hela landet Om tjänsten Tillsvidareanställning på heltid (100%) (sex månaders provanställning) Tillträde snarast möjligt, intervjuer kommer att ske löpande. Placering i Hultsfred Vår verksamhet kräver utdrag från misstanke- och belastningsregistret varför det är bra om du beställer det redan idag. Vi ser fram emot din ansökan och att du blir en del av Skyddsvärnet anno 1910!
Vill du ha en roll där du gör verklig skillnad? I rollen som kundansvarig ska du ansvara för våra kunder och personliga assistenter i Stockholm. Du ska ha daglig kontakt med kunderna och assistenterna, vara lyhörd och skapa en bättre vardag för kunden. Rekrytera och anställa assistenter, ansvara för personalmöten, göra genomförandeplaner och värna om en god arbetsmiljö. Rollen ställer höga krav på självständighet, handlingskraft och service. Genom ett coachande och engagerande ledarskap ska du motivera assistenterna så de känner sig delaktiga. Du ska vara flexibel, organiserad, lösningsfokuserad och kommunikativ. Du ska ha en förmåga att se helheter i arbetsflödet, kunna prioritera och hantera många frågor samtidigt. Du jobbar och utgår hemifrån men ska kunna delta på möten på vårt kontor i Eskilstuna. Vem är du: Kunskap och erfarenhet inom assistans och LSS Proaktivt marknadsföra och aktivt värva nya kunder Erfarenhet av schemaläggning, bemanning, rekrytering och personalfrågor Jobbat som chef, ledare eller som personalansvarig Erfarenhet av digitala system Att du kan uttrycka dig obehindrat på svenska i tal och skrift Vara tillgänglig vid behov utanför normal arbetstid Körkort och bil är ett krav då kunderna finns på olika orter Vilka är vi: Omsorg Assistans är en privatägd assistansanordnare som verkat sedan 2013. Vårt huvudkontor ligger i Eskilstuna, men våra kunder finns över hela landet. Vi arbetar ständigt för att kunna ge våra kunder den bästa servicen, assistansen och tryggheten. Målsättningen är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans. Vi är det personliga assistansbolaget med hög kompetens och lång erfarenhet inom rekrytering. Vår värdegrund är engagemang, lyhördhet och tillgänglighet. Vi erbjuder: Tillsvidareanställning Flexibla arbetstider (kvällar och helger kan förekomma) Kollektivavtal Friskvårdsbidrag Försäkringar och pensionsavsättning Lönesättning sker enligt överenskommelse Ett spännande och varierande arbete med goda anställningsvillkor Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vänligen kontakta oss för mer information.
Skyddsvärnet söker en enhetschef med engagemang och ambition! Skyddsvärnet är en idéburen organisation som arbetar förebyggande mot social utslagning och skapar bättre förutsättningar för människor i samhället. Nu söker vi en enhetschef till vårt nyförvärvade HVB-hem IMIS i Hultsfred. IMIS verksamhet vänder sig till vuxna män och kvinnor med samsjuklighet. I rollen som enhetschef har du operativt ansvar för verksamheten. Här arbetar du med ett team av ca 8 personer och du ingår i en grupp av enhetschefer inom Skyddsvärnet. Utgångsläget är att värna om det som fungerar och vidareutveckla verksamheten mot nya mål. Om dig Du är en person som besitter förmågan att se möjligheter och överför idéer till handling. Du är intresserad av att skapa en effektiv, konstruktiv och kreativ verksamhet och arbetsmiljö. Du är en coachande ledare med fokus på teamet. Du tycker om att arbeta i en föränderlig miljö där struktur och tydlighet ger utrymme för flexibilitet och arbetsglädje. Du är antingen socionom, sjuksköterska eller har en likvärdig utbildningsbakgrund, som kan godkännas av IVO (ange i ansökan om du tidigare har haft ett godkänt tillstånd från IVO). Vi ser helst att du har erfarenhet av och ett intresse för förändringsarbete. Du har minst tre års erfarenhet av ledarskap och budgetarbete samt kunskap om gällande lagstiftning inom området. Att jobba som enhetschef innebär att ansvara för: Enhetens kvalitet, struktur och ekonomi Arbetsmiljö- och personal på enheten Att förvalta befintliga kunder och att hitta nya Att aktuellt regelverk och riktlinjer inom verksamhetsområdet efterföljs. Skyddsvärnet erbjuder: Trygg anställning med kollektivavtal, försäkringar och pension Kompetensutveckling Friskvårdsbidrag Erfarenhetsutbyte över hela landet Om tjänsten Tillsvidareanställning på heltid (100%) (sex månaders provanställning) Tillträde snarast möjligt, intervjuer kommer att ske löpande. Placering i Hultsfred Vår verksamhet kräver utdrag från misstanke- och belastningsregistret varför det är bra om du beställer det redan idag. Vi ser fram emot din ansökan och att du blir en del av Skyddsvärnet anno 1910!
Nu söker vi en driven verksamhetschef till vårt team. Vi erbjuder ledarskapsprogram, ett meningsfullt arbete och möjligheten att göra skillnad! Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Det här får du hos oss: Grundutbildning när du tillsvidareanställs inom Nytida samt kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära Ledarskapsprogram för samtliga blivande chefer via Lära Förmånsportal med rabatter och erbjudanden Coachande och stöttande chefer nära dig En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare Karriär- och utvecklingsmöjligheter Vi har även kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar och friskvårdsbidrag. Om rollen För oss är det viktigt att du som verksamhetschef vill vara aktiv och nära verksamheten. Det är en förutsättning för att du ska kunna vårda och utveckla relationerna med medarbetare, boende, närstående och myndigheter. Genom att finnas nära verksamheten, kan du också säkerställa att företagets värderingar, det pedagogiska ramverket och gällande lagstiftning efterlevs på din verksamhet/verksamheter. Du både vill och har förmågan att styra och följa upp verksamheten utifrån företagets mål och ekonomiska ramar. Du har budget- och resultatansvar samt rapporterar till regionchefen och ingår i hens ledningsgrupp. Om våra barn barnverksamheterna i Jönköping. På våra barn- och ungdomsboenden sätter vi alltid individen i centrum. Vårt arbetssätt är anpassat efter varje barns unika behov, förutsättningar och intressen – allt för att skapa en trygg, meningsfull och utvecklande vardag. Med lugn, struktur och ett bemötande präglat av omtanke och respekt, ger vi barnen möjlighet att använda sina styrkor och växa i sin egen takt. Vi lägger stor vikt vid att skapa en miljö där varje barn känner sig delaktigt, sett och lyssnat på – med goda förutsättningar för livskvalitet, självbestämmande och glädje i vardagen. När ett barn flyttar in hos oss börjar en gemensam resa. Vi tar reda på vilka behov som finns – men också vilka intressen, drömmar och starka sidor barnet har. Det är utifrån dessa som vi bygger ett individuellt stöd och planerar aktiviteter som både stärker och inspirerar. Vårt mål är att varje barn ska känna sig trygg, få vara sig själv och få det stöd som behövs för att bli mer självständig och förberedd för vuxenlivet – alltid i en tydlig, lugn och varm miljö. Aktivt ledarskap För att lyckas som chef och ledare hos oss krävs ett aktivt ledarskap som grundar sig i våra värderingar. Vi utbildar därför samtliga chefer via Läras ledarprogram. Ett ledarskap som skapar motivation och engagemang hos våra medarbetare. Du är initiativrik och lyhörd för kundens behov och känner en självklar respekt för andra människor. Din erfarenhet och kunskap Du har en relevant högskoleutbildning om minst 180 högskolepoäng inom vård och omsorg, exempelvis socionomutbildning, social omsorg eller annan likvärdig utbildning. Din utbildning ska även innehålla kurser inom socialrätt eller handikapprätt. Vi ser att du har minst två års dokumenterad erfarenhet av arbete inom omsorgsverksamhet för barn och unga inom målgruppen. Därtill har du minst två års erfarenhet av chefsuppdrag inom liknande verksamhet, med goda vitsord kring ditt ledarskap. Du är van att leda personal, arbeta strukturerat och ta ansvar för både kvalitet och utveckling i verksamheten Du har ett coachande förhållningssätt och vill se dina medarbetare växa och utvecklas i sin yrkesroll. Du gillar att ge och ta emot feedback och bryta ned och arbeta mot uppsatta mål. Du är lösningsorienterad och ser möjligheter framför hinder. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här. Övrigt Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: Efter överenskommelse. Sista ansökningsdag: 2025-04-25. Intervjuer kommer ske löpande så sök i tid. Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behöver uppvisas inför en eventuell anställning För mer information kontakta: Anna Åberg Regionchef 073-539 31 92. [email protected] Facklig kontakt: Vision, [email protected] Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. I den här processen genomför vi även bakgrundskontroller på slutkandidaten. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se
Om Unikas Verksamheter Unika har gruppbostäder, daglig verksamhet, korttidsboenden och ledsagning för vuxna. Vi ser nu fram emot att välkomna en verksamhetschef som ska ansvara för någon/några av våra gruppbostäder/daglig verksamhet. Våra verksamheter riktar sig till personer inom personkrets 1 & 3 enligt LSS. Vår målgrupp omfattar personer med autism eller autismliknande tillstånd. Vi strävar efter att erbjuda en trygg och stödjande miljö där varje individ kan utvecklas och leva ett självständigt liv med det stöd som behövs. Om rollen som Verksamhetschef Som verksamhetschef leder du arbetet på LSS enheten med ansvar för den dagliga driften och verksamhetsplaneringen. Du ger medarbetarna de bästa förutsättningarna, för att bidra med en god och kvalitativ vård- och omsorg. Med ansvar för personal, ekonomi och kvalitet följer du upp verksamhetens mål och bidrar i det systematiska kvalitetsarbetet. Vidare har du arbetsmiljöansvar samt är tillståndsbärare för din enhet. Du ingår i ett team med andra verksamhetschefer, stödresurser, regionchef och VD. Du sitter med i den operativa ledningsgruppen i regionen och rapporterar till regionchef. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Ansvar för den dagliga operativa verksamheten, personal och schemaläggning Bedriva systematiskt kvalitets- och verksamhetsutveckling Säkerställa att avtal, uppdrag och regelverk efterföljs Bedriva löpande kontakt med brukare, medarbetare och anhöriga Ekonomi och budget kopplat till verksamheten Säkerställa beläggning utifrån budget och uppsatta mål Samarbeta med stödfunktioner inom koncernen Vem är du? Din utbildningsbakgrund behöver stämma överens med de formella krav som gäller för att vara tillståndsbärare för en LSS-verksamhet. Du är en trygg ledare med tidigare erfarenhet av arbete med målgruppen vuxna inom LSS. Som ledare är du modig, rak och tydlig i din kommunikation, och du gillar att arbeta verksamhetsnära. För att lyckas i rollen behöver du ha ett flexibelt förhållningssätt och kan anpassa dig till förändringar i det dagliga arbetet. Du tillämpar ett coachande, lösningsfokuserat arbetssätt och arbetar mot uppsatta mål. Dessutom har du förståelse för och kunskaper i ekonomi och kan följa upp och analysera verksamhetens resultat. Kvalifikationer: Mycket goda kunskaper i svenska språket i såväl tal och skrift Högskoleutbildning såsom socionom, beteendevetare eller annan likvärdig utbildning, enligt krav från Inspektionen för vård och omsorg (IVO) Utbildning i socialrätt minst 7,5 hp (om ej utbildad socionom) Tidigare erfarenhet av arbete inom LSS-boenden 9:9 Chefserfarenhet Meriterande om du därtill har: Utbildningar inom metodik för socialt arbete, tex tydliggörande pedagogik. Erfarenhet från arbete inom privat omsorgsverksamhet Erfarenhet av att leda verksamheter i utveckling och förändring Arbetat i en större organisation och/eller företag i stark tillväxt Placering Största delen av din arbetstid är förlagd i verksamheten som du kommer att ansvara över, för att möjliggöra det nära ledarskapet. Vi kan i dagsläget inte ge ett besked om vilken/vilka verksamheter som du kommer att ansvara över. Vi kommer under processens gång prata vidare om placering. Vad kan vi erbjuda dig? Unika ingår i Attendo-koncernen som är ledande inom omsorg sedan 1985. Här erbjuder vi en trygg och inspirerande arbetsmiljö där du kan växa i din yrkesroll tillsammans med kunniga och engagerade kollegor. Hos oss har du stöttande chefer samt centrala stödfunktioner inom koncernen. Med närmare 35 000 medarbetare och kring 800 verksamheter i koncernen kan vi erbjuda mer än bara en anställning – vi erbjuder en karriär med utvecklingsmöjligheter. Hos oss får du tillgång till attraktiva friskvårdsförmåner, kollektivavtal och interna utbildningsprogram som stärker både din professionella och personliga utveckling. Om rekryteringsprocessen Sista ansökningsdag är 15 April 2025. Rekrytering sker löpande, och tjänsten kan tillsättas under ansökningstiden. Vi välkomnar dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt. För alla våra chefsroller ber vi kandidater efter urval 1 att genomföra två digitala tester. För slutkandidat inhämtas utdrag ur belastningsregister och en kreditupplysning genom UC. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Om tjänsten Vi tillämpar provanställning och en grundförutsättning för att detta ska kunna förlängas är att IVO beviljar vår ansökan om att du ska stå på tillståndet för respektive verksamhet. Tjänstgöringsgrad: Heltid, tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning Schema: Dagtid Måndag-Fredag Tillträde: Enligt överenskommelse Har du frågor om tjänsten kontakta regionchef Sanna Ullbrand [email protected] Välkommen med din ansökan!
Om Viljan Hemmet Berg Viljan Hemmet Berg är ett tryggt och hemtrevligt boende i ett vackert rött trähus från tidigt 1900-tal. Verksamheten riktar sig mot flickor i åldern 14-20 år med psykosocial problematik och/eller socialt nedbrytande beteende. Hos oss på Viljan Hemmet Berg arbetar vi med KBT som grundmetod i behandlingen. Viljan Hemmet Berg ligger i norra delen av Stenungsunds kommun i tätorten Ödsmål , ca 5 km utanför Stenungsund. Beskrivning av tjänsten som biträdande verksamhetschef/föreståndare I din roll som Biträdande verksamhetschef/föreståndare kommer du att vara verksamhetschefens högra hand och tillsammans kommer ni att verka för en god arbetsmiljö för både klienter och personal. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att tillsammans med verksamhetschef leda det kvalitativa arbetet på boendet. Du är tillsammans med verksamhetschef ansvarig för den dagliga driften, verksamhetsplaneringen och ger medarbetarna de bästa förutsättningarna för att leverera en kvalitativ vård- och omsorg för våra klienter. Du har ett delegerat ansvar för personal och ekonomi. Du följer upp verksamhetens mål och ansvarar för det systematiska kvalitetsarbetet. Du får tillgång till ett färdigt koncept som grundar sig på ett väl inarbetat kvalitetsarbete och ett systematiskt arbetsmiljöarbete med stöd från regionala resurser samt kvalitets-, ekonomi-, marknads- och HR-avdelning. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Bedriva löpande kvalitets- och verksamhetsutveckling Matchningsprocess och lämplighetsbedömningar Säkerställa att avtal, uppdrag och regelverk efterföljs Bedriva ett gott samarbete med placerade ungdomar, anhöriga, socialtjänst mfl Ansvara tillsammans med verksamhetschefen för den operativa verksamheten, personal och bemanning Vem är du? Du har en stark drivkraft för, och erfarenhet av, att arbeta med ungdomar och behandling, samt har erfarenhet av arbete med handledning av personal. Du är initiativrik och har ett eget driv i olika förändringsprocesser och har ett genuint intresse av ungdomar och behandlingsarbete. Kvalifikationer Krav: Socionom eller beteendevetare Arbetat som chef eller ledare i minst 2 år Erfarenhet av arbete med barn och ungdomar inom HVB B-körkort Mycket goda kunskaper i svenska i tal såväl som skrift Meriterande: Chef på verksamhet inom ramen för HVB Barn och unga Erfarenhet av att ha arbetat i privat sektor och i personalintensiv verksamhet Tidigare stått på tillstånd för verksamhet inom HVB Barn och unga Anställningsvillkor Roll: Biträdande verksamhetschef/föreståndare Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om 6 månader och en grundförutsättning för att denna ska kunna förlängas är att IVO beviljar vår ansökan om att du ska stå på tillståndet för verksamheten. Tjänstgöringsgrad: Heltid Tillträde: enligt överenskommelse Vad kan vi erbjuda dig? Viljan är en del av Attendogruppen, ett av Nordens största omsorgsföretag, som funnits sedan 1985. Det gör att vi är en trygg arbetsgivare, med många erfarna kollegor du kan lära dig av, och där vi, tack vare vår storlek som arbetsgivare kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Därtill kan vi erbjuda: Kompetensutveckling genom ett gediget internt utbildningsbibliotek Ledarskapsprogram Friskvårdsbidrag Vår förmånsportal Attendo plus i samarbete med Benify, med samlade rabatter och personalförmåner Erfarna och stöttande chefer Kollektivavtal Om rekryteringsprocessen Sista ansökningsdag 31 mars men urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka oss din ansökan. Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Välkommen med din ansökan – tillsammans för en bättre morgondag. Om Viljan Vi på Viljan tror att alla människor har möjlighet till förändring. Det gör att vi skapat en arbetsplats där du som kollega är med och påverkar, gör skillnad och utvecklas. Om du vill vara med och hjälpa människor att ta nästa positiva steg i livet så är Viljan arbetsplatsen för dig. Viljan samlar det bredaste utbudet av skräddarsydda lösningar inom individ- och familjeomsorg. Våra medarbetare arbetar med omtanke, engagemang och kompetens för att ge varje individ, förutsättningar att ta nästa positiva steg i livet. Tillsammans för en bättre morgondag
Nu söker vi en driven enhetschef till vårt team i Taberg strax utanför Jönköping. Vi erbjuder ledarskapsprogram, ett meningsfullt arbete och möjligheten att göra skillnad! Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Det här får du hos oss: Grundutbildning när du tillsvidareanställs inom Nytida samt kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära Ledarskapsprogram för samtliga blivande chefer via Lära Förmånsportal med rabatter och erbjudanden Coachande och stöttande chefer nära dig En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare Karriär- och utvecklingsmöjligheter Vi har även kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar och friskvårdsbidrag. Om rollen För oss är det viktigt att du som enhetschef vill vara aktiv och nära verksamheten. Det är en förutsättning för att du ska kunna vårda och utveckla relationerna med medarbetare, boende, närstående och myndigheter. Genom att finnas nära verksamheten, kan du också säkerställa att företagets värderingar, det pedagogiska ramverket och gällande lagstiftning efterlevs på din verksamhet. Du både vill och har förmågan att styra och följa upp verksamheten utifrån företagets mål och ekonomiska ramar. Du har budget- och resultatansvar samt rapporterar till en verksamhetschef. Om verksamheten Texavägens barn- och ungdomsboende riktar sig till individer med en diagnos inom autismspektrum och/eller intellektuell funktionsnedsättning. Verksamheterna har fem platser och tillstånd att ta emot barn och unga i åldrarna 6-21 år. Personalgruppen består av 10 årsanställda medarbetare varav en gruppledare och en stödpedagog. Verksamheten är under omstrukturering till följd av ett ökat behov av stöd till barn i lägre åldrar. En tydlig pedagogisk inriktning ska göra det enkelt att bo men också att arbeta hos oss. Tydliggörande pedagogik och AKK ska genomsyra hela verksamheten och skapa en förutsägbarhet för såväl våra boende som våra medarbetare. Låter det som en spännande grund att fortsätta vara med att bygga och därmed bidra till att göra världen lite bättre en människa i taget? Tveka isåfall inte att skicka in din ansökan! Till Taberg finns goda buss- och tågförbindelser och med buss tar du dig till Jönköping på 37 minuter, tåget tar 18 minuter. Kika gärna in på vår verksamhetssida via länken nedan: Texavägen – Nytida Aktivt ledarskap För att lyckas som chef och ledare hos oss krävs ett aktivt ledarskap som grundar sig i våra värderingar. Vi utbildar därför samtliga chefer via Läras ledarprogram. Ett ledarskap som skapar motivation och engagemang hos våra medarbetare. Du är initiativrik och lyhörd för kundens behov och känner en självklar respekt för andra människor. Din erfarenhet och kunskap Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning om minst 180 hp inom vård och omsorg (ex. socionom, social omsorg), minst två års erfarenhet från omsorgsverksamhet för barn inom LSS. Du har minst två års dokumenterad erfarenhet av chefsuppdrag och goda vitsord kring ledarskap. Du har ett coachande förhållningssätt och vill se dina medarbetare växa och utvecklas i sin yrkesroll. Du gillar att ge och ta emot feedback och bryta ned och arbeta mot uppsatta mål. Du är lösningsorienterad och ser möjligheter framför hinder. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här. Övrigt Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning (ändra vid behov) Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-03-31 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behöver uppvisas inför en eventuell anställning För mer information kontakta: Sophia Sahlback, [email protected] Facklig kontakt: Vision, [email protected] Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. I den här processen genomför vi även bakgrundskontroller på slutkandidaten. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se
Om Viljan Närsjögläntan HVB Närsjögläntans HVB är vackert beläget vid Sundbornsån utanför Falun och är ett boende som vänder sig till målgruppen flickor 13 -17 år med varierande psykosocial problematik. Flickorna har ofta neuropsykiatriska funktionsvariationer och trauman med sig i bagaget. De placerade flickorna är ofta impulsstyrda och kan ha ett utagerande beteende, de har ofta dåliga erfarenheter från skolan som lett till en skolproblematik. Vi tar inte emot flickor med missbruksproblematik men de kan ha provat på, de kan även ha vistats i olämpliga/skadliga miljöer och utsatt sig för olika risker och/eller kan även varit på väg in i kriminalitet eller vistats i miljöer där kriminalitet är närvarande. Beskrivning av tjänsten som Biträdande verksamhetschef Som biträdande verksamhetschef kommer du att vara verksamhetschefens högra hand och spindeln i nätet på verksamheten. Tillsammans kommer vi att verka för en god arbetsmiljö för både ungdomar och personal. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att vara behandlingsansvarig och leda det kvalitativa arbetet på boendet. Du ansvarar för den dagliga driften, verksamhetsplaneringen och ger medarbetarna de bästa förutsättningarna för att leverera en kvalitativ vård- och omsorg för våra placerade ungdomar. Tillsammans med verksamhetschef har Du har ett ansvar för personal, ekonomi och kvalitet. Du följer upp verksamhetens mål och bidrar i det systematiska kvalitetsarbetet. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Ansvara för den operativa verksamheten, personal och bemanning Bedriva löpande kvalitets- och verksamhetsutveckling Bedriva ett gott samarbete med placerade ungdomar, anhöriga, socialtjänst mfl. Säkerställa att avtal, uppdrag och regelverk efterföljs Behandlingsansvar vilket inkluderar samtal med placerade ungdomar. Vem är du? Du har en stark drivkraft för-, och erfarenhet av att arbeta med ungdomar och behandling, samt har erfarenhet av arbete med handledning av personal. Du är initiativrik och har ett eget driv i olika förändringsprocesser och har ett genuint intresse av ungdomar och behandlingsarbete. Om du är den vi söker har du energi och vill lära dig nya saker, du är kommunikativ och vågar ta ett stort ansvar. Vidare har du ett lösningsfokuserat förhållningssätt, med förmåga att jobba proaktivt och mot uppsatta mål. I ditt dagliga arbete skapar du ett gott samarbete med medarbetare, anhöriga och externa kontakter. Som person är du flexibel, ansvarstagande och har en god samarbetsförmåga. Kvalifikationer Krav: Utbildad socionom, beteendevetare eller annan adekvat utbildning. Utbildning i socialrätt. Erfarenhet från behandlingsarbete. Tidigare ledarerfarenhet. Behärskar svenska språket väl i både tal och skrift. Meriterande: Erfarenhet från arbete på HVB. Erfarenhet från målgruppen. Utbildning inom metodik för behandlingsarbete. Utbildning inom förhållningssätt så som TMO, LaB. Erfarenhet av budgetarbete. Tidigare erfarenhet från arbete inom privat omsorgsverksamhet Anställningsvillkor Roll: Biträdande verksamhetschef Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning Tjänstgöringsgrad: Heltid, dagtid måndag-fredag Tillträde: Efter ök Lön: enligt överenskommelse, månadslön Har du frågor om tjänsten kontakta verksamhetschef Madeleine Dolleris, [email protected] Om rekryteringsprocessen Sista ansökningsdag är 3 mars 2025. Intervjuer kan ske löpande, och tjänsten kan tillsättas under ansökningstiden. Vi välkomnar dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Välkommen med din ansökan – tillsammans för en bättre morgondag. Vad kan vi erbjuda dig? Viljan är en del av Attendogruppen, ett av Nordens största omsorgsföretag, som funnits sedan 1985. Det gör att vi är en trygg arbetsgivare, med många erfarna kollegor du kan lära dig av, och där vi, tack vare vår storlek som arbetsgivare kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Därtill kan vi erbjuda: Kompetensutveckling genom ett gediget internt utbildningsbibliotek Friskvårdsbidrag Vår förmånsportal Attendo plus i samarbete med Benify, med samlade rabatter och personalförmåner Erfarna och stöttande chefer Kollektivavtal Om Viljan Vi på Viljan tror att alla människor har möjlighet till förändring. Det gör att vi skapat en arbetsplats där du som kollega är med och påverkar, gör skillnad och utvecklas. Om du vill vara med och hjälpa människor att ta nästa positiva steg i livet så är Viljan Närsjögläntan arbetsplatsen för dig. Viljan samlar det bredaste utbudet av skräddarsydda lösningar inom individ- och familjeomsorg. Våra medarbetare arbetar med omtanke, engagemang och kompetens för att ge varje individ, förutsättningar att ta nästa positiva steg i livet. Tillsammans för en bättre morgondag
Om Unikas Verksamheter Unikahar gruppbostäder, daglig verksamhet, korttidsboenden och ledsagning för vuxna. Vi ser nu fram emot att välkomna en verksamhetschef som ska ansvara för någon/några avvåra gruppbostäder/daglig verksamhet. Våra verksamheter riktar sig till personer inom personkrets 1 & 3enligt LSS.Vår målgrupp omfattar personer med autism eller autismliknande tillstånd. Vi strävar efter att erbjuda en trygg och stödjande miljö där varje individ kan utvecklas och leva ett självständigt liv med det stöd som behövs. Om rollen som Verksamhetschef Som verksamhetschef leder du arbetet på LSS enheten med ansvar för den dagliga driften och verksamhetsplaneringen. Du ger medarbetarna de bästa förutsättningarna, för att bidra med en god och kvalitativ vård- och omsorg. Med ansvar för personal, ekonomi och kvalitet följer du upp verksamhetens mål och bidrar i det systematiska kvalitetsarbetet. Vidare har du arbetsmiljöansvar samt är tillståndsbärare för din enhet. Du ingår i ett team med andra verksamhetschefer, stödresurser, regionchef och VD. Du sitter med i den operativa ledningsgruppen i regionen och rapporterar till regionchef. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Ansvar för den dagliga operativa verksamheten, personal och schemaläggning Bedriva systematiskt kvalitets- och verksamhetsutveckling Säkerställa att avtal, uppdrag och regelverk efterföljs Bedriva löpande kontakt med brukare, medarbetare och anhöriga Ekonomi och budget kopplat till verksamheten Säkerställa beläggning utifrån budget och uppsatta mål Samarbeta med stödfunktioner inom koncernen Vem är du? Din utbildningsbakgrund behöver stämma överens med de formella krav som gäller för att vara tillståndsbärare för en LSS-verksamhet. Du är en trygg ledare med tidigare erfarenhet av arbete med målgruppen vuxna inom LSS. Som ledare är du modig, rak och tydlig i din kommunikation, och du gillar att arbeta verksamhetsnära. För att lyckas i rollen behöver du ha ett flexibelt förhållningssätt och kan anpassa dig till förändringar i det dagliga arbetet. Du tillämpar ett coachande, lösningsfokuserat arbetssätt och arbetar mot uppsatta mål. Dessutom har du förståelse för och kunskaper i ekonomi och kan följa upp och analysera verksamhetens resultat. Kvalifikationer: Mycket goda kunskaper i svenska språket i såväl tal och skrift Högskoleutbildning såsom socionom, beteendevetare eller annan likvärdig utbildning, enligt krav från Inspektionen för vård och omsorg (IVO) Utbildning i socialrätt minst 7,5 hp (om ej utbildad socionom) Tidigare erfarenhet av arbete inom LSS-boenden 9:9 Chefserfarenhet Meriterande om du därtill har: Utbildningar inom metodik för socialt arbete, tex tydliggörande pedagogik. Erfarenhet från arbete inom privat omsorgsverksamhet Erfarenhet av att leda verksamheter i utveckling och förändring Arbetat i en större organisation och/eller företag i stark tillväxt Placering Största delen av din arbetstid är förlagd i verksamheten som du kommer att ansvaraöver,för att möjliggöra det nära ledarskapet. Vi kan i dagsläget inte ge ett besked om vilken/vilka verksamheter som du kommer att ansvara över.Vi kommerunder processens gångprata vidare om placering. Vad kan vi erbjuda dig? Unika ingår i Attendo-koncernen som är ledande inom omsorg sedan 1985. Här erbjuder vi en trygg och inspirerande arbetsmiljö där du kan växa i din yrkesroll tillsammans med kunniga och engagerade kollegor. Hos oss har du stöttande chefer samt centrala stödfunktioner inom koncernen.Med närmare 35 000 medarbetare och kring 800 verksamheter i koncernenkan vi erbjuda mer än bara en anställning – vi erbjuder en karriär med utvecklingsmöjligheter. Hos oss får du tillgång till attraktiva friskvårdsförmåner, kollektivavtal och interna utbildningsprogram som stärker både din professionella och personliga utveckling. Om rekryteringsprocessen Sista ansökningsdag är 18 februari 2025. Rekrytering sker löpande, och tjänsten kan tillsättas under ansökningstiden. Vi välkomnar dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt. För alla våra chefsroller ber vi kandidater efter urval 1 att genomföra två digitala tester. För slutkandidat inhämtas utdrag ur belastningsregister och en kreditupplysning genom UC.Vilägger stor vikt vid personlig lämplighet. Om tjänsten Vi tillämpar provanställning och en grundförutsättning för att detta ska kunna förlängas är att IVO beviljar vår ansökan om att du ska stå på tillståndet för respektive verksamhet. Tjänstgöringsgrad: Heltid, tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning Schema: Dagtid Måndag-Fredag Tillträde: Enligt överenskommelse Har du frågor om tjänsten kontakta regionchef Sanna [email protected]älkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 71 till 79 av 79 jobb