Verksamhetschef till Nytida Yxe Herrgård HVB

Nu söker vi en driven verksamhetschef till vårt team. Vi erbjuder ledarskapsprogram, ett meningsfullt arbete och möjligheten att göra skillnad! Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Det här får du hos oss: Grundutbildning när du tillsvidareanställs inom Nytida samt kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära Ledarskapsprogram för samtliga blivande chefer via Lära Förmånsportal med rabatter och erbjudanden Coachande och stöttande chefer nära dig En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare Karriär- och utvecklingsmöjligheter Vi har även kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar och friskvårdsbidrag. Om rollenFör oss är det viktigt att du som verksamhetschef/enhetschef vill vara aktiv och nära verksamheten. Det är en förutsättning för att du ska kunna vårda och utveckla relationerna med medarbetare, boende, närstående och myndigheter. Genom att finnas nära verksamheten,kan du också säkerställa attföretagets värderingar, det pedagogiska ramverket och gällande lagstiftning efterlevs på din verksamhet/verksamheter.Du både vill och har förmågan att styra och följa upp verksamheten utifrån företagets mål och ekonomiska ramar.Du har budget- och resultatansvar samt rapporterar till regionchefen och ingår i hens ledningsgrupp. Om Nytida Yxe Herrgård HVBYxe Herrgård startades 1984 och hos oss finns 50 platser för personer över 18 år med substansmissbruk och psykiska funktionsnedsättningar. På Yxe Herrgård erbjuder vi vård och behandling efter ett individuellt, kognitivt förhållningssätt i en trygg och hemtrevlig miljö – med människan i centrum. Yxe Herrgårdligger beläget i natursköna bergslagen med stor närhet till djur och natur.Hos oss jobbar ett 30-tal medarbetare. Vi som arbetar på Yxe Herrgårdär beteendevetare, socionomer,sjuksköterskor, psykolog, psykoterapeut, behandlingspedagoger, undersköterskor med flera. Vi har bred erfarenhet och kompetens inom våra respektive områden. Medarbetare får ta del av fortlöpande vidareutbildningar inom våra verksamhetsområden för att skapa en så hög kompetensnivå som möjligt.https://nytida.se/verksamheter/yxe-herrgard/ Aktivt ledarskapFör att lyckas som chef och ledare hos oss krävs ett aktivt ledarskap som grundar sig i våra värderingar. Vi utbildar därför samtliga chefer via Läras ledarprogram.Ett ledarskap som skapar motivation och engagemang hos våra medarbetare.Du är initiativrik och lyhörd för kundens behov och känner en självklar respekt för andra människor. Din erfarenhet och kunskapVi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom vård och omsorg (ex. socionom, social omsorg) och erfarenhet från omsorgsverksamhet. Du har minst två års dokumenterad erfarenhet av chefsuppdrag och goda vitsord kring ledarskap. Du har ett coachande förhållningssätt och vill se dina medarbetare växa och utvecklas i sin yrkesroll. Du gillar att ge och ta emot feedback och bryta ned och arbeta mot uppsatta mål. Du är lösningsorienterad och ser möjligheter framför hinder. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klickahär. ÖvrigtAnställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning (ändra vid behov)Lön: Vi tillämpar individuell lönesättningTillträdesdag: enligt överenskommelseSista ansökningsdag: 2024-04-30Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behövs uppvisas vid en eventuell anställning För mer information kontakta: Regionchef, Peter ZetterqvistBoänges [email protected] kontakt:Vision, Magnus Sällström, [email protected] AnsökanVälkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd.I den här processen genomför vi även bakgrundskontroller på slutkandidaten. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea.www.nytida.se

3 april 2024
Sista ansökan:
20 september 2024
Verksamhetschef sökes till våra stödboende och öppenvård i Stockholm

Nu söker vi en driven verksamhetschef till vårt team. Vi erbjuder ledarskapsprogram, ett meningsfullt arbete och möjligheten att göra skillnad! Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Det här får du hos oss: Grundutbildning när du tillsvidareanställs inom Nytida samt kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära Ledarskapsprogram för samtliga blivande chefer via Lära Förmånsportal med rabatter och erbjudanden Coachande och stöttande chefer nära dig En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare Karriär- och utvecklingsmöjligheter Vi har även kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar och friskvårdsbidrag. Om rollenFör oss är det viktigt att du som verksamhetschef vill vara aktiv och nära verksamheten. Det är en förutsättning för att du ska kunna vårda och utveckla relationerna med medarbetare, boende, närstående och myndigheter. Genom att finnas nära verksamheten,kan du också säkerställa attföretagets värderingar, det pedagogiska ramverket och gällande lagstiftning efterlevs på din verksamhet/verksamheter.Du både vill och har förmågan att styra och följa upp verksamheten utifrån företagets mål och ekonomiska ramar.Du har budget- och resultatansvar samt rapporterar till regionchefen och ingår i hens ledningsgrupp. Du leder den lokala ledningsgruppen i Stockholm och till din hjälp har du enhetschefer som ansvarar för den dagliga driften i verksamheterna. Om Stödboendena och öppenvårdenNytida stödboenden består av två olika boendeformer, dels stödboende i kollektiv form, dels träningslägenheter. Vi riktar oss till ungdomar/unga vuxna från 16 år. På stödboende i kollektiv form får ungdomen hjälp att utveckla sina färdigheter i en egen lägenhet med självhushåll. Här finns möjlighet till dagligt stöd i boendet och i samma trapphus finns en personallägenhet där våra medarbetare är tillgängliga dygnet runt med sovande jour. Våra träningslägenheter är nästa steg efter bemannat stödboende och ett alternativ för de ungdomar där ett boende helt på egen hand ännu ej är aktuellt. I träningslägenheten ges ungdomen kvalificerad hjälp av personal på veckobasis för att få de kunskaper som krävs för att klara ett eget boende. Lägenheterna ligger i allmänna bostadshus. Våra insatser och vår organisation skall präglas av omtanke, engagemang och samverkan i alla led. Vår strävan är att uppfattas som en samarbetspartner och ett komplement till kommunernas egna verksamheter. Inom stödboendeverksamheterna finns det två enhetschefer. Öppenvården Stockholm består idag utav tio ungdomsbehandlare. Inom verksamheten finns också en enhetschef. Vi erbjuder öppenvårdsinsatser i form av strukturerad öppenvård, kvalificerat kontaktmannaskap samt träningslägenheter/stödboende. Vår målgrupp är barn, ungdomar och unga vuxna med psykosocial problematik, neuropsykiatriska diagnoser, missbruk och kriminalitet. Vi har kontor på Södermalmmen arbetar i hela Stockholms län. Vi ska under ansvar och med kompetens samt delaktighet skapa goda lösningar för enskilda brukare och uppdragsgivare. Våra insatser och vår organisation skall präglas av omtanke, engagemang och samverkan i alla led. Vår strävan är att uppfattas som en samarbetspartner och ett komplement till kommunernas egna verksamheter Aktivt ledarskapFör att lyckas som chef och ledare hos oss krävs ett aktivt ledarskap som grundar sig i våra värderingar. Vi utbildar därför samtliga chefer via Läras ledarprogram.Ett ledarskap som skapar motivation och engagemang hos våra medarbetare.Du är initiativrik och lyhörd för kundens behov och känner en självklar respekt för andra människor. Din erfarenhet och kunskapVi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom vård och omsorg (ex. socionom, social omsorg) och erfarenhet från omsorgsverksamhet. Du har minst två års dokumenterad erfarenhet av chefsuppdrag och goda vitsord kring ledarskap. Du har ett coachande förhållningssätt och vill se dina medarbetare växa och utvecklas i sin yrkesroll. Du gillar att ge och ta emot feedback och bryta ned och arbeta mot uppsatta mål. Du är lösningsorienterad och ser möjligheter framför hinder. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klickahär. ÖvrigtAnställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställningLön: Vi tillämpar individuell lönesättningTillträdesdag: Enligt överenskommelseSista ansökningsdag: 2024-04-30Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behövs uppvisas vid en eventuell anställning För mer information kontakta: Frida Blom, regionchef 076-346 4366 [email protected] kontakt:Vision, Magnus Sällström, [email protected] AnsökanVälkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd.I den här processen genomför vi även bakgrundskontroller på slutkandidaten. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea.www.nytida.se

3 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Verksamhetschef till Nytida KBT Center

Nu söker vi en driven verksamhetschef till vårt team. Vi erbjuder ledarskapsprogram, ett meningsfullt arbete och möjligheten att göra skillnad! Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Det här får du hos oss: Grundutbildning när du tillsvidareanställs inom Nytida samt kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära Ledarskapsprogram för samtliga blivande chefer via Lära Förmånsportal med rabatter och erbjudanden Coachande och stöttande chefer nära dig En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare Karriär- och utvecklingsmöjligheter Vi har även kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar och friskvårdsbidrag. Om rollenFör oss är det viktigt att du som verksamhetschef vill vara aktiv och nära verksamheten. Det är en förutsättning för att du ska kunna vårda och utveckla relationerna med medarbetare, boende, närstående och myndigheter. Genom att finnas nära verksamheten,kan du också säkerställa attföretagets värderingar, det pedagogiska ramverket och gällande lagstiftning efterlevs på din verksamhet/verksamheter.Du både vill och har förmågan att styra och följa upp verksamheten utifrån företagets mål och ekonomiska ramar.Du har budget- och resultatansvar samt rapporterar till regionchefen och ingår i hens ledningsgrupp. Om Nytida KBT CenterBehandlingshemmet har funnits sedan 1996 och ligger i ett lugnt område i Norrköpings utkant. På Nytida KBT Center finns två små enheter, med sju och fem platser i hemlik miljö. Till verksamheten finns även en träningslägenhet för att träna på eget boende i nästa steg. På enheterna finns personal dygnet runt alla dagar i veckan. Personalgruppens breda kompetens återspeglar behovet hos våra boende. Vi har medarbetare inom följande yrkesområden: behandlingsassistent/pedagog, socionomer, beteendevetare, Steg 1-terapeuter i KBT, sjuksköterska samt konsultläkare med psykiatrisk kompetens. Aktivt ledarskapFör att lyckas som chef och ledare hos oss krävs ett aktivt ledarskap som grundar sig i våra värderingar. Vi utbildar därför samtliga chefer via Läras ledarprogram.Ett ledarskap som skapar motivation och engagemang hos våra medarbetare.Du är initiativrik och lyhörd för kundens behov och känner en självklar respekt för andra människor. Din erfarenhet och kunskapVi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom vård och omsorg (ex. socionom, social omsorg) och erfarenhet från omsorgsverksamhet. Du har minst två års dokumenterad erfarenhet av chefsuppdrag och goda vitsord kring ledarskap. Du har ett coachande förhållningssätt och vill se dina medarbetare växa och utvecklas i sin yrkesroll. Du gillar att ge och ta emot feedback och bryta ned och arbeta mot uppsatta mål. Du är lösningsorienterad och ser möjligheter framför hinder. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klickahär. ÖvrigtAnställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning (ändra vid behov)Lön: Vi tillämpar individuell lönesättningTillträdesdag: Enligt överenskommelseSista ansökningsdag: 2024-04-30Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behövs uppvisas vid en eventuell anställning För mer information kontakta: [email protected] kontakt:Vision, Magnus Sällström, [email protected] AnsökanVälkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd.I den här processen genomför vi även bakgrundskontroller på slutkandidaten. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea.www.nytida.se

2 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Enhetschef/Bitr.föreståndare

Vi söker en engagerad och kompetent enhetschef/biträdande föreståndare för att leda och utveckla vår verksamhet vid våra två enheter. Som en del av vårt dedikerade ledningsteam kommer du att ha en nyckelroll i att säkerställa högkvalitativa insatser för våra klienter. Kort om Segesholm: Vi är två mindre enheter (6 platser per enhet) som arbetar med unga kvinnor med en komplex problematik och ett stort behandlingsbehov och har hela Sverige som vårt upptagningsområde. Vårt fokus är att erbjuda intensiv högspecialiserad behandling och färdighetsträning veckans alla dagar. www.segesholm.se Plats: Vittskövle, Kristianstad Ansvarsområden: Leda, utveckla och organisera verksamheten för att säkerställa att den uppfyller våra kvalitets- och säkerhetsstandarder. Ansvara för schemaläggning och personalbemanning på enheterna. Ansvara för daglig personal- och verksamhetsledning, inklusive rekrytering, utbildning och uppföljning av medarbetarsamtal. Utveckla våra verksamheters struktur och innehåll. Säkerställa efterlevnad av relevanta lagar, förordningar och riktlinjer inom SoL och HSL. Skapa och upprätthålla goda relationer med placerare, vårdgrannar, olika utbildningsaktörer och externa intressenter. Kvalifikationer: Socionomexamen eller annan relevant högskoleexamen inom socialt arbete, beteendevetenskap eller annat relevant område. Flerårig erfarenhet som enhetschef/föreståndare inom HVB-verksamhet. Ledarerfarenhet och förmåga att motivera och utveckla medarbetare. God kunskap om arbetsrätt och tillämpning. God kommunikations- och samarbetsförmåga. Förmåga att arbeta självständigt och fatta välgrundade beslut. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö där du får möjlighet att göra verklig skillnad för människor i behov av stöd och vård. Om du är en driven och engagerad ledare som delar vår passion för att skapa meningsfull förändring, är du välkommen att ansöka. Vi tillämpar provanställning. Ansökan: Skicka ditt CV och ett personligt brev där du beskriver din erfarenhet och varför du är lämplig för rollen som enhetschef/biträdande föreståndare för vår verksamhet till Segesholms behandlingshem. Frågor och ansökan till föreståndare Johan Wetterlöv, [email protected], 0709-323522. Rekrytering sker löpande. Vi ser fram emot att höra från dig!

28 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Kundansvarig/enhetschef inom personlig assistans

VårOmtanke startade 2004 i Malmö där vi fortfarande har ett lokalkontor. Huvudkontoret är stationerat i Stockholm. Till vårt kontor i Stockholm söker vi en driven, positiv och engagerad kundansvarig med erfarenhet. Som kundansvarig tilldelas du ett antal kunder för vilka du sköter både kund- och personalfrågor. Utöver uppdraget får du vara en del av ett gäng med stark framåtanda som gärna åtar sig utmaningar, brinner för verksamhetsutveckling och samtidigt har kul tillsammans. Vi söker dig: - som har relevant erfarenhet av personlig assistans - som har en stark framåtanda och mycket driv - som är social, glad och som tycker om att hjälpa andra - som har erfarenhet som kundansvarig inom personlig assistans Vill du vara en del av ett engagerat och växande företag? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Skriv "Kundansvarig" i ämnesraden på din mail-ansökan. Anställningsvillkor: Heltid, tillsvidare Kontorstider Lön: Fast månads- vecko- eller timlön Tillträde: Enligt överenskommelse Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan läses av personal på Vår Omtanke. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan!

25 mars 2024
Sista ansökan:
30 augusti 2024
Biträdande Enhetschef till Skämningsfors

Biträdande enhetschef till Skämningsfors Särskilt boende, korttid Vill du erbjudas ett spännande och utvecklande jobb samtidigt som du arbetar för att dagligen ge människor ett bra liv? Vill du dessutom få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Då har du möjligheten att söka tjänsten som Biträdande enhetschef till Skämningsfors Särskilt boende. I rollen kommer du tillsammans med oss att arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om oss Skämningsfors ligger i ett stort friluftsområde i sluttningen mot Vättern och tar emot personer med psykiska funktionshinder och personlighetsstörning, med eller utan somatiska omvårdnadsbehov. Vi arbetar enligt ESL-metoden för att den boende ska stärka sina förmågor. Om tjänsten Som biträdande enhetschef kommer du att leda och utveckla verksamheten tillsammans med enhetschef. Du kommer ha ett ansvar för schema, daglig bemanning, det dagliga arbetet. Det där en viktig del i arbetet är att skapa engagemang och delaktighet samt finnas där som stöd till din personal.   Du kommer huvudsakligen arbeta med:   - Ansvara för boendets dagliga drift, dokumentation - Ansvara för ett aktivt värdegrundsarbete - Driva utvecklingsarbete kopplat till verksamheten tillsammans med enhetschef Till din hjälp i rollen som biträdande enhetschef har du en rad olika stödfunktioner som till exempel HR, Kvalitet och Metod, Ekonomi, Fastighet och IT. För oss är det viktigt att jobba tillsammans där vi hjälper och inspirerar varandra.     Vem är du?    Du är en lyhörd och tydlig ledare som skapar engagemang genom ett närvarande ledarskap. Till detta är du en handlingskraftig och resultatorienterad lagspelare med god självkännedom. Du har en god kommunikativ förmåga där du har lätt för att skapa och vidhålla kontakter. Du har goda administrativa färdigheter och har erfarenhet av ekonomisk uppföljning.     Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, då vi utgår från Humanas ledarskapsprofil vid rekrytering av nya chefer.       Kvalifikationer:     Utbildad sjuksköterska, arbetsterapeut, socionom eller annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig - B körkort     Meriterande:      - Erfarenhet av målgruppen - Erfarenhet av att leda en verksamhet - Erfarenhet av driva ett förändringsarbete Övrigt Anställningsform: Tillsvidare, vi tillämpar sex månaders provanställning Sysselsättningsgrad: 100% Arbetstid: Dagtid, förtroendearbetstid Tillträde: Enligt överenskommelse Vad händer nu?  Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Regionchef Johan Lindberg via mail [email protected] Välkommen med din ansökan!   Att jobba på Humana Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 20 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark som utför omsorgstjänster till 9 000 människor. På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet. Vi satsar på kompetensutveckling för våra chefer genom bland annat mentorprogram, ledarträffar, ledarutvecklingsprogram samt Humanas digitala lärportal Humana Academy. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på Humana https://www.humana.se/jobb Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Under rekryteringsprocessen kan du komma att få genomgå telefonintervjuer, tester, kompetensbaserade intervjuer samt eventuellt arbetsprov. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan!

25 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Föreståndare HVB

Mitt i Skåne, i naturskönt läge med skog och vatten runt knuten, ligger Fogdaröd, ett icke vinstdrivande företag som har en hundraårig vårdtradition bakom sig. Vårt mål är att bedriva en omsorg och en vård som vi alla kan vara stolta över. En av våra verksamheter är HVB 12–15 år med tillstånd för sju platser för både pojkar och flickor. Vi söker dig som har erfarenhet av ett föreståndarskap inom HVB och som drivs av att skapa en trygg och stödjande miljö för barn och ungdomar enligt gällande lagstiftning. Hos oss får du möjlighet att göra verklig skillnad i barns liv genom att erbjuda den omvårdnad, behandling och stöd dom behöver. Vi söker dig som i ditt ledarskap är tydlig med dina förväntningar och relationsskapande mot din omgivning. Du är proaktiv i ditt arbete med att kontinuerligt utveckla verksamhetens kvalité utifrån individuella behov. Ungdomarna är placerade utifrån socialtjänsten (SoL) eller lag med särskilda bestämmelser om vård av unga (LVU). Barnen som bor hos oss har ofta en psykosocial problematik i form av svårigheter i relationsskapande, normbrytande och utåtagerande beteende. Barnen kan även ha neuropsykiatriska diagnoser och svårigheter med skolgång. Våra uppdragsgivare är kommuner/ socialtjänst över hela landet och i tjänsten ingår att vara aktiv i marknadsföring. Du ansvarar för in, utskrivningar och matchning av placeringar. Att vara föreståndare på vårt HVB innebär att du har ansvar för driften av verksamheten, personalansvar, budget och att samarbeta med myndigheter och andra involverade parter. Du arbetar nära verksamheten och är en god förebild i att stödja ett strukturerat arbete i vardagen för varje enskild ungdom där dokumentation är en viktig del. Du är direkt underställd VD och deltar i ledningsgruppen Tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning. Utdrag ur belastningsregistret lämnas vid intervjutillfället. Vi tillämpar löpande intervjuer

21 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Enhetschef till Tärendö Äldreomsorg

Pajala kommun är den stora (till ytan) lilla kommunen belägen i norrskenet och midnattssolens land – Tornedalen, i östra Norrbotten. Dag och natt, året om, arbetar vi i samhällets tjänst på uppdrag av kommunmedborgarna. Med Pajala kommuns värdegrund ”jag finns till för Pajalas medborgare”; ”jag är professionell” och ”jag möter alla människor med öppenhet och respekt” arbetar vi för att göra skillnad. Tillsammans skapar vi en trygg, stimulerande och utvecklande vardag och framtid för kommunens invånare. Tillsammans skapar vi också ett meningsfullt arbetsliv och en stolthet för det vi uträttar. Vi vet att det är människorna som gör framgångarna, vi gör skillnad tillsammans! - Vill du också göra skillnad? Då ska du jobba med oss! Vi söker enhetschef till Tärendö äldreomsorg. ARBETSUPPGIFTER I dina arbetsuppgifter ingår att vara enhetschef på Rönngårdens vård och omsorgsboende samt inom hemtjänsten i Tärendö. Som enhetschef har du budget-, personal-,arbetsmiljö- och verksamhetsansvar för dina verksamheter. I arbetsuppgifterna ingår också att skapa förutsättningar för goda relationer med personal, brukare, anhöriga, fackliga företrädare samt andra verksamheter och samverkansparter inom och utanför socialtjänsten. Då vi lever i en föränderlig värld, inom samtliga ansvarsområden förväntas ett ledarskap som fungerar väl i förändringsledning/kvalitetsutveckling. KVALIFIKATIONER Socionomutbildning eller annan relevant eftergymnasialutbildning är önskvärd. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet samt erfarenhet av arbetsledning inom kommunal verksamhet. Du ska tycka om att arbeta nära andra människor, ha lätt att kommunicera, vara ansvarstagande, vara öppen för utveckling och kunna ha både helhets- och detaljperspektiv. Samarbetsförmåga värderas högt samt intresse för att kvalitetssäkra processer i verksamheten och implementering av gångbara metoder som t ex IBiC. Krav är även körkort B och manuell växellåda. Önskvärt är även att du har erfarenhet av liknande verksamhet och bemanningsplanering. ÖVRIGT Vi tar endast emot digitala ansökningar. Pajala kommun ingår i förvaltningsområdet för meänkieli och finska, därför är det meriterande om du har kunskap i något eller båda av dessa språk. Vi jobbar aktivt för jämställdhet och mångfald på våra arbetsplatser. Därför ser vi gärna sökande som bidrar till detta. Annons- och rekryteringsföretag undanbedes. För mer information om oss och vår kommun besök https://www.pajala.se/boende-miljo/valkommen-hit/ Vi erbjuder även inflyttarservice för dig som är ny i Pajala

21 mars 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024
Verksamhetschef till HVB-hem i Katrineholm

Om Tallkullen Talkullen HVB söker nu en verksamhetschef som med rutiner, struktur och ett engagerat och kunnigt team, skapar trygghet för våra boende i deras vardag. Om rollen Som verksamhetschef driver och leder du arbetet på HVB hemmet Tallkullen med 16 boende och 12 medarbetare i gruppen. Det innebär ansvar för det dagliga arbetet med driften av verksamheten såsom planering, schemaläggning liksom att implementera och förbättra arbetet med rutiner och kvalitet. Du ansvarar för medarbetarna och har ett coachande förhållningsätt där du stöttar dina medarbetare i det dagliga arbetet. I arbetet ingår att medverka i teammöten, arbetsplatsträffar och enheternas Hälso- och patientsäkerhets möten tillsammans med vår samordnare, sjuksköterska, läkare samt psykolog. Du ingår i regionens ledningsgrupp tillsammans med övriga verksamhetschefer, stödresurser, regionchef och VD i vårt marknadsområde Individ & Familj. Du rapporterar till regionchef. Vem är du? Du har erfarenhet av arbete inom området HVB och/eller psykiatri och med målgruppen vuxna med psykiska funktionsnedsättningar och/eller samsjuklighet. Du är en trygg ledare med förmåga att arbeta verksamhetsutvecklande och målinriktat, där du ser helheten i verksamheten. Du är lösningsorienterad, lyfter blicken och driver ditt arbete framåt med fokus på kvalitet och effektivitet. Som ledare är du trygg med förmåga att fatta beslut mot bakgrund av de mål som ställs upp. Då du har en coachande roll gentemot dina medarbetare, lägger vi stor vikt vid att du är samarbetsorienterad och relationsskapande. Kvalifikationer: Utbildning Högskole/universitetsexamen såsom socionom, sjuksköterska, beteendevetare eller likvärdigt med allra minst socialrätt om minst 7,5 hp Flytande kunskaper i det svenska språk, såväl i tal som i skrift Dina erfarenheter Du har arbetat som chef och ledare i minst 1-2 år Erfarenhet av arbete inom området HVB och/eller psykiatri och med målgruppen vuxna med psykiska funktionsnedsättningar och/eller samsjuklighet Väl förtrogen med lagar, förordning och föreskrifter inom området (HVB & SoL) 711 Erfarenhet av budgetarbete och ekonomisk analys B-körkort Grundläggande kunskaper i arbetsrätt och arbetsmiljö Meriterande om du därtill har: Arbetat inom omsorgsverksamheter (SoL) Arbetat mot offentlig sektor Arbetat i privat sektor och i personalintensiv verksamhet Erfarenhet av försäljningsarbete Placering Du kommer att vara placerad på verksamheten i Katrineholm. Vi erbjuder Hos oss får du bidra med att utveckla vår organisation och ett av branschens ledande företag. Vi erbjuder dig ett spännande uppdrag med möjlighet att skapa relationer med kunder, medarbetare och uppdragsgivare på alla nivåer. Hos oss blir du del av ett nätverk av söttande chefer och har till din hjälp specialister inom centrala stödfunktioner i koncernen. Kollektivavtal, friskvårdsbidrag och tjänstepension är andra självklara förmåner. Om rekryteringsprocessen Rekrytering sker löpande, och tjänsten kan tillsättas under ansökningstiden. Vi välkomnar dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi genomför alltid en bakgrundskontroll som en del av rekryteringsprocessen. Vid frågor om tjänsten kontakta: Regionchef Lena Book, [email protected] Om tjänsten Tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar provanställning och en grundförutsättning för att detta ska kunna förlängas är att IVO beviljar vår ansökan om att du ska stå på tillståndet för verksamheten. Varmt välkommen med din ansökan!

21 mars 2024
Sista ansökan:
7 september 2024
Föreståndare till LSS barn & ungdomsboende § 9.8

Har du hjärtat på rätt ställe och alltid barnets bästa i fokus? Vill du vara med och utveckla LSS enheten ? Är du van vid att skapa relationer, stötta, handleda och vara brukarna behjälplig i olika vardagssituationer, upprätthålla sociala kontakter och relationer. Då är det dig vi söker! Vi söker dig som vill ha en viktig roll i skapandet av framtidens bästa barn och ungdomsboenden. Marielund LSS söker nu en föreståndare, som med en trygg och fast hand vill vara med och utveckla vårt nya barn och ungdomsboende med inriktning mot LSS. Om tjänsten - Planera, leda och utveckla den dagliga driften, utifrån våra barn/ungdomars individuella behov. - Ansvar för bemanning tillsammans med personal, schema. - Arbeta med systematiskt arbetsmiljö- och kvalitetsarbete - Skapa delaktighet, ansvar och engagemang hos dina medarbetare. -Du är första linjens chef, strukturbäraren i boendet och verksamhetchefen närmsta kollega. -Tillståndsbärare LSS §9.8 Marielund LSS riktar sig till målgruppen barn och ungdomar i åldern 12 - 17 år. Vi har fyra platser och de som bor hos oss omfattas av personkrets 1 enligt 1 § LSS, dvs barn och unga med utvecklingsstörning, autism och autismliknande tillstånd. I rollen som föreståndare leder du arbetet på vårt barn och ungdomsboende. Utifrån ett närvarande ledarskap ute i verksamheten skapar du en god relation till uppdragsgivare, nätverk, medarbetare, brukare och anhöriga. Du ingår i ett team med andra enhetschefer, stödresurser, och ledningsteam. Vem är du? Socionom/social omsorg examen eller annan eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig - Erfarenhet från ledande befattning i liknande verksamheter -Erfarenhet av tydliggörande pedagogik, lågaffektiv bemötande, motiverande samtal vid autism/ADHD är meriterande. - Goda kunskaper inom Socialtjänstlagen, LSS och Socialrätt. -Kvalitets och ledningssystem -Budgetansvar -Personalansvar - Erfarenhet av målgruppen och myndighetskrav - Mycket goda kunskaper i svenska språket - God systemvana - B-körkort -föreståndare, IVO tillstånd. Det är viktigt att du trivs med att arbeta verksamhetsnära och vill bidra till en god gemenskap. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Inför anställning lämnas utdrag ur belastningsregistret. Kollektivavtal finns. Vi erbjuder dig förutom kollektivavtalsbaserade förmånerna (pension, friskvård, utökade semesterdagar m.m.) ett självständigt, utmanande och stimulerande arbete. Goda möjligheter till att påverka och göra skillnad, fortbildning och handledning. Arbetsplatsen ligger i Nybro kommun VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

20 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024