Enhetschef inom social omsorg/Föreståndare inom social omsorg

Sök bland 100 lediga jobb som Enhetschef inom social omsorg/Föreståndare inom social omsorg och börja ditt nya yrkesliv idag!

Enhetschef till Personliga ombud Kronoberg

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun! ARBETSUPPGIFTER Är du en tillitsfull ledare med stort engagemang för länets medborgare? Vi söker nu en enhetschef till Personliga ombud Kronoberg. Personliga ombud Kronoberg är en verksamhet som riktar sig till personer med psykisk funktionsnedsättning med omfattande behov av stöd. Verksamheten är gemensam för länets alla kommuner och bedrivs i samverkan med statliga myndigheter. Enhetschefen ansvarar för att organisera och leda verksamheten med invånarnas bästa i fokus. Som enhetschef är du närmsta chef för 13 medarbetare men har också egna uppdrag som personligt ombud där du bevakar den enskildes rättigheter i kontakten med bland annat myndigheter. Personliga ombud har ett par hundra klienter och kontor i Växjö och Ljungby. Du kommer att utgå från kontoret på Linnégatan. I rollen som enhetschef ansvarar du för frågor kopplat till ekonomi, personal och arbetsmiljö. Du säkerställer att arbetet genomförs i enlighet med uppställda mål och ansvarar för verksamhetens utveckling. Du ser till att beslut verkställs och att verksamheten kontinuerligt utbildar sig för att möta det kunskapsbehov som finns. Som ny chef i Växjö kommun erbjuder vi en mentor via vårt chefsnätverk. Din närmsta chef blir förvaltningschefen inom förvaltningen Arbete och välfärd. KVALIFIKATIONER För att lyckas i rollen tänker vi att du är en tillitsfull, trygg och öppen ledare. Du agerar med stort driv och eftersom samverkan sker med andra myndigheter agerar du alltid likt en god ambassadör för Personliga ombud Kronoberg. Vi söker dig som trivs med ett verksamhets- och personalnära ledarskap. Tjänsten passar dig som har ett genuint intresse för både verksamhet och människor samt har modet att driva viktiga frågor framåt. Du har lätt för att bygga upp goda relationer och värnar om ett gott samarbete, både externt och internt. Tjänsten kräver körkort B eftersom resor i arbetet förekommer. Vi tänker att du har högskoleutbildning inom till exempel socialt arbete eller hälso- och sjukvård, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som lämplig för tjänsten. Vidare har du erfarenhet från ledarskap i verksamhet inom till exempel socialtjänst eller hälso- och sjukvård. Erfarenhet från arbete gentemot målgruppen psykisk funktionsnedsättning är meriterande. Slutintervjuer är planerade till den 4/6. Vill du vara en viktig del av Personliga ombud Kronobergs fortsatta arbete för invånarnas bästa? Vänta inte med din ansökan, vi tar tacksamt emot din ansökan redan idag! ÖVRIGT Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av till exempel ålder, kön och etnicitet. Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation.

24 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Tibblehemmet söker enhetschef

Vill du göra skillnad? Avdelning äldreomsorg egen regi och Tibblehemmet söker nu en enhetschef som vill vara med och göra skillnad för Täbys äldre. God kvalitet är ett av de viktigaste ledorden för äldreomsorgen i Täby. Vi sätter alltid kunden/brukaren först och söker dig som har ett genuint intresse och engagemang för målgruppen. Om jobbet På Tibblehemmet praktiserar vi delat ledarskap. Du och din enhetschefskollega delar på ansvaret för ekonomi, arbetsmiljö och personal, ni har även egna ansvarsområden för helheten. Ett delat ledarskap ställer stora krav på samarbetsförmåga, struktur och lyhördhet. Vi söker dig som tror på ett nära coachande ledarskap och som kan strukturera det egna arbetet så att detta blir möjligt. Tibblehemmet är sedan den 11 januari 2023 en del av egen regin i Täby kommun. Tibblehemmet har 99 lägenheter fördelade på fyra våningar och 8 flyglar. Verksamheten har somatiskt inriktning och ligger centralt i Täby, i direkt anslutning till Täby centrum. Närheten till matställen, butiker, affärer och kommunikationer gör att det är enklare att koppla ihop sitt arbetsliv med det privata vardagspusslet. Utöver Tibblehemmet består äldreomsorg egen regi i Täby kommun av särskilda boendena Johannas trädgård och Attundagården samt en Larm- och nattpatrull, dagverksamhet och Seniorcenter. Du ingår i avdelningens ledningsgrupp och har, gemensamt med andra enhetschefer ett stort ansvar för att avdelningen utvecklas och skapar goda resultat. Du rapporterar direkt till avdelningschef. Vem är du? Vi söker dig med: • Högskoleutbildning inom vård och omsorg, exempelvis sjuksköterska, socionom, arbetsterapeut, alt. annan högskoleutbildning arbetsgivaren bedömer likvärdigt. • Tidigare erfarenhet av ledande roller med budget- och personalansvar. • Erfarenhet av arbete som chef inom särskilt boende för äldre under minst 5 år. • God kunskap om gällande lagstiftning inom HSL och SoL och andra tillämpbara lagrum. • Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. • Goda kunskaper i MS Office och andra förekommande program. • Tidigare erfarenhet av att arbeta som chef i politiskt styrd verksamhet. Vi söker dig som har ett coachande sätt att leda och som har stor förmåga att få med dig personalen. Som ledare är du trygg och kommunikativ, du skapar arbetsglädje och engagemang i arbetsgrupper och hos dina samarbetspartners. Du är strukturerad och trivs med ordning och reda, men kan också hantera oförutsedda situationer då du behöver prioritera.  Du kommer arbeta nära din chefskollega och övriga enhetschefer inom egen regin och Täby kommun förutsätter ett prestigelöst samarbete med verksamhetens bästa i fokus. Du har ett intresse för digitalisering och kan driva på ett utvecklingsarbete med höga ambitioner. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Vad kan Täby kommun erbjuda dig? Förutom ett intressant, utmanande och meningsfullt arbete erbjuder vi också en arbetsplats med en positiv anda samt service och bemötande i fokus. På vår hemsida kan du läsa mer om våra förmåner och hur det är att arbeta i Täby kommun. Övrigt Låter det intressant? Varmt välkommen att registrera din ansökan här. I den här rekryteringen samarbetar Täby kommun med Poolia. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Nele Turemark. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag. • Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. • Sista ansökningsdag är 16 maj 2024 • Tillsättning sker enligt överenskommelse. • I Täby kommun prioriterar vi trygg och säker vård och omsorg. För att bli aktuell för anställning krävs ett utdrag från polisens belastningsregister.   Om Täby kommun Täby är en av Sveriges mest välskötta kommuner med stor valfrihet, välfärdstjänster av hög kvalitet, attraktivt näringslivsklimat och stabil ekonomi. Skolorna i kommunen uppvisar toppresultat, förskolorna erbjuder en trygg och stimulerande miljö och vid kommunens äldreboenden är nöjdheten stor. Läget är attraktivt med närhet till både Stockholm och Arlanda, samtidigt som tillgången till skog, hav och strövområden ger möjlighet till naturupplevelser och rekreation. Täby utvecklas med nya attraktiva och trygga miljöer och genom att befintliga områden vidareutvecklas – hållbart, med omsorg om kulturarv och där större sammanhängande grönområden värnas. Halva Täby ska vara grönt och hela Täby hållbart. Trafik och infrastruktur ska fungera i vardagen och utvecklas för framtiden. Social omsorg är ett av Täby kommuns verksamhetsområden. Här ger vi stöd och service till Täbyborna inom områdena äldreomsorg, individ- och familjeomsorg och funktionsnedsättning.

24 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Biträdande enhetschef (vikariat 6 månader)

Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS ungdomshem Ljungaskog tar emot icke skolpliktiga flickor med psykosocial problematik, missbruk och självskadeproblem. Institutionen har i uppdrag att bedriva vård för flickor med särskilda vårdbehov. Arbetsbeskrivning Du som biträdande enhetschef kommer att stödja och vägleda personalens arbete samt förstärker behandlingsinterventioner som leder till ökad måluppfyllelse. Du kommer också att samarbeta med avdelningens dagansvariga personal gällande planering av arbetet på avdelningen. Delta i behandlingskollegium i nära samarbete med enhetschef och behandlingssekreterare där det avdelningsgemensamma arbetet är i fokus och där man säkerställer att personalgruppen arbetar mot gemensamma mål i enlighet med riktlinjer och ungdomarnas individuella behandlingsplaner. Tillhandahålla avdelningsföreståndare underlag för bedömningar av risk utifrån säkerhetsaspekten. Regelbundet tillhandahålla enhetschef information om hur avdelningens vård- och behandlingsuppdrag fortgår på avdelningsövergripande nivå. Medverka i överlämningar morgon och eftermiddag mån-fre, samt ansvarar för att nödvändiga överlämningsmallar används. Hålla i morgonmöte med ungdomar tillsammans med dagansvarig. Därutöver behöver biträdande enhetschef vara beredd att: Ansvara för att planera bemanning på avdelningen Ansvara för BeSched  Ansvara/medverkar på olika möte som exempelvis BTM, AK. Gör/förbereder olika beslut i datasystem KAJ. Ansvara för vikarietillsättning på uppdrag av Enhetschef (under kontorstid), administrera rekvisitioner, samt ungdomarnas veckopengar. Ansvara för helgplanering för ungdomar samt riskbedömningar som sedan lämnas över till AF. Ersätta Enhetschef vid dennes frånvaro i enlighet i Arbets- och delegationsordning. Utgöra del i institutionens chefsberedskap. Kvalifikationer   Relevant akademisk utbildning, såsom socionom eller annan akademisk utbildning om 180 hp som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Din personliga lämplighet är nyckeln till livsviktig förändring. Därför behöver du vara en empatisk person som drivs av en vilja att skapa vårdresultat utöver det vanliga. Att du är en kollega som delar kunskap och bidrar till vi-känslan på SiS är andra egenskaper som gör dig intressant. Lika viktigt är det att du har en grundmurad positiv människosyn och en förmåga att hantera konflikter på ett konstruktivt sätt. Tjänsten kräver en hög grad av samarbetsförmåga och det är viktigt att du är bra på att planera och strukturera ditt arbete utifrån givna riktlinjer. Du behöver också ha en god förmåga att uttrycka dig på svenska, både muntligt och skriftligt. Det är meriterande om du är väl insatt i Lagen med särskilda bestämmelser om vård av unga (LVU) samt är utbildad i motiverande samtal (MI), kognitiv beteendeterapi (KBT). Erfarenhet av socialt arbete med utsatta ungdomar och deras familjer och nätverk. B körkort är ett krav. Du behöver också ha tillgång till egen bil. Arbetsgivaren begär utdrag ur Rikspolisens belastnings och misstankeregister före anställning. På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap. Anställning:  Tjänsten är en visstidsanställning med omgående start och sex månader framåt.  Ansökan:  Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 8 maj. Tester och arbetsprover kan komma att ingå i rekryteringsprocessen.    SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen. Läs gärna mer om oss på https://www.stat-inst.se/jobba-hos-oss/

24 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Tibblehemmet i Täby söker enhetschef

Vill du göra skillnad? Avdelning äldreomsorg egen regi och Tibblehemmet söker nu en enhetschef som vill vara med och göra skillnad för Täbys äldre. God kvalitet är ett av de viktigaste ledorden för äldreomsorgen i Täby. Vi sätter alltid kunden/brukaren först och söker dig som har ett genuint intresse och engagemang för målgruppen. Om tjänsten På Tibblehemmet praktiserar vi delat ledarskap. Du och din enhetschefskollega delar på ansvaret för ekonomi, arbetsmiljö och personal, ni har även egna ansvarsområden för helheten. Ett delat ledarskap ställer stora krav på samarbetsförmåga, struktur och lyhördhet. Vi söker dig som tror på ett nära coachande ledarskap och som kan strukturera det egna arbetet så att detta blir möjligt. Tibblehemmet är sedan den 11 januari 2023 en del av egen regin i Täby kommun. Tibblehemmet har 99 lägenheter fördelade på fyra våningar och 8 flyglar. Verksamheten har somatiskt inriktning och ligger centralt i Täby, i direkt anslutning till Täby centrum. Närheten till matställen, butiker, affärer och kommunikationer gör att det är enklare att koppla ihop sitt arbetsliv med det privata vardagspusslet. Utöver Tibblehemmet består äldreomsorg egen regi i Täby kommun av särskilda boendena Johannas trädgård och Attundagården samt en Larm- och nattpatrull, dagverksamhet och Seniorcenter. Du ingår i avdelningens ledningsgrupp och har, gemensamt med andra enhetschefer ett stort ansvar för att avdelningen utvecklas och skapar goda resultat. Du rapporterar direkt till avdelningschef. Vem är du? Vi söker dig med: • Högskoleutbildning inom vård och omsorg, exempelvis sjuksköterska, socionom, arbetsterapeut, alt. annan högskoleutbildning arbetsgivaren bedömer likvärdigt. • Tidigare erfarenhet av ledande roller med budget- och personalansvar. • Erfarenhet av arbete som chef inom särskilt boende för äldre under minst 5 år. • God kunskap om gällande lagstiftning inom HSL och SoL och andra tillämpbara lagrum. • Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. • Goda kunskaper i MS Office och andra förekommande program. • Tidigare erfarenhet av att arbeta som chef i politiskt styrd verksamhet. Vi söker dig som har ett coachande sätt att leda och som har stor förmåga att få med dig personalen. Som ledare är du trygg och kommunikativ, du skapar arbetsglädje och engagemang i arbetsgrupper och hos dina samarbetspartners. Du är strukturerad och trivs med ordning och reda, men kan också hantera oförutsedda situationer då du behöver prioritera. Du kommer arbeta nära din chefskollega och övriga enhetschefer inom egen regin och Täby kommun förutsätter ett prestigelöst samarbete med verksamhetens bästa i fokus. Du har ett intresse för digitalisering och kan driva på ett utvecklingsarbete med höga ambitioner. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Om verksamheten Täby kommun är en av Sveriges mest välskötta kommuner med stor valfrihet, välfärdstjänster av hög kvalitet, attraktivt näringslivsklimat och stabil ekonomi. Skolorna i kommunen uppvisar toppresultat, förskolorna erbjuder en trygg och stimulerande miljö och vid kommunens äldreboenden är nöjdheten stor. Läget är attraktivt med närhet till både Stockholm och Arlanda, samtidigt som tillgången till skog, hav och strövområden ger möjlighet till naturupplevelser och rekreation. Förutom ett intressant, utmanande och meningsfullt arbete erbjuder vi också en arbetsplats med en positiv anda samt service och bemötande i fokus. På vår hemsida www.taby.se kan du läsa mer om våra förmåner och hur det är att arbeta i Täby kommun.

24 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Enhetschefer till särskilt boende

Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 10 000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro Hemvårdsförvaltningen ansvarar för äldre personers behov av vård, omsorg, boende och aktivitet. Förvaltningen är en av kommunens största arbetsplatser med cirka 2 200 anställda. Vi strävar ständigt efter utveckling och förnyelse inom vårt verksamhetsområde. Hemvårdsförvaltningen är en modern arbetsgivare som genom öppet klimat och med växtkraft för förnyelse och förändring möter nya behov och krav från Halmstads kommuns invånare. ARBETSUPPGIFTER Är du en relationsskapande och lösningsorienterad person som har ett stort engagemang för att fortsätta resan för en god personcentrerad vård där kunden alltid är i fokus? Se hit! Vi erbjuder två spännande uppdrag som ger dig möjligheten att vara med och utveckla äldreomsorgen. Hos oss får du ett värdeskapande uppdrag där ingen dag är den andra lik. Att jobba i Halmstad kommun innebär goda förmåner med oreglerad arbetstid, friskvårdstillägg och personalförening. Vi söker just nu två enhetschefer till två av våra särskilda boenden i Halmstads kommun. Som vår nya enhetschef kommer du att leda ett drivet och värdeskapande team. Arbetet är varierande med många kontaktytor både gentemot kunder, medarbetare, anhöriga, och chefskollegor och andra professioner inom kommunen. För att du ska ha bästa möjliga förutsättningar att lyckas som chef hos oss har du undersköterska med samordnaruppdrag som bistår dig med administrativa uppgifter. Du ingår också i ledningsgrupp för särskilt boende där du kan utbyta erfarenhet och diskutera verksamhetsfrågor med 21 engagerade chefskollegor. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att vara: • Leda och följa upp verksamheten utifrån gällande lagar och förordningar på området. • Bedriva kvalitetsarbete och tillgodose att de boende får en god vård och omsorg. • Driva utvecklingsarbete på enheten, samt delta i utvecklingsarbete inom utvalda områden. • Samverka med både interna och externa samverkanspartners. • Löpande uppföljning av budget. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom socialt arbete eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser det som meriterande om du har minst 1 års erfarenhet av att arbeta som chef. Har du gått en kurs i projektledning är det ett extra plus. Vidare är det meriterande om du har kunskap om socialtjänstlagen, arbetsmiljölagen och hälso- och sjukvårdslagen. B-körkort och tillgång till bil samt god svenska i tal och skrift är ett krav. Vi tror att du som söker är en driven och lösningsorienterad person som kan se till helheten genom att prioritera övergripande strategier och ha en framstående förmåga att lösa utmanande problem. Du brinner för utveckling och är en naturlig relationskapare. Som person är du positiv samt prestigelös och har enkelt för att förmedla detta till din omgivning. Vi kommer till denna rekrytering lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Varmt välkommen med din ansökan till oss! ÖVRIGT Information om tester: Som ett steg i rekryteringsprocessen använder vi oss av tester i urvalet vilket gör det möjligt för oss att säkerställa en fördomsfri och rättvis process. Om du går vidare kommer du att få ett e-postmeddelande med tester att genomföra. Har du redan genomfört dessa tester kan du återanvända ditt resultat. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka i Visma Recruit och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal. Varmt välkommen med din ansökan!

24 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Föreståndare HVB

Välkommen till Samskapa. Vi erbjuder stöd och behandling till utsatta barn, unga och deras familjer. På Samskapa är vi övertygade om att vi når längre om vi använder allas samlade erfarenhet och kunskap i utvecklingsarbetet, därav företagsnamnet och anledningen till att vi kallar oss samskapare. För mer information om Samskapa, besök gärna vår hemsida https://samskapa.com/. Uppdrag: Att vara föreståndare på Samskapa kan beskrivas som att du driver ett ”litet företag i företaget”. Du säkerställer att arbetet med ungdomen bedrivs i enlighet med lagar och krav. Med stöd av befintlig struktur och kultur, samt stöd av ett företagsövergripande utvecklingsteam får du förtroende och handlingsfrihet att utföra ditt uppdrag i enlighet med Samskapas kontext och koncept, som du applicerar i ditt dagliga arbete. Vi erbjuder dig ett meningsfullt arbete med kreativa och lösningsfokuserade medarbetare i en omsorgsmiljö som präglas av en stark tro på människors inneboende resurser. Vi ser fram emot att uppmuntra och ta vara på dig och dina idéer i det dagliga arbetet. Som föreståndare kommer du att ansvara för att planera, samordna, utveckla, följa upp och leda med huvudfokus på ”de fyra resorna” Ungdomsresan – att stödja ungdomen FRÅN innan denne flyttar in, TILL dess att ungdomen tagit sitt nästa steg i sin utveckling (nästa insats eller hem). Medarbetareresan – från rekrytering (med stöd från HR), genom introduktion, tillsvidareanställning och eventuellt in i avtackning. Kundresan – FRÅN placeringsförfrågan TILL dess att ungdomen tagit sitt nästa steg. Förbättringsresan - FRÅN nuläget TILL önskat läge när det gäller samtliga processer i verksamheten. En viktig kulturell princip på Samskapa och i ungdomsresan är att vi är uthålliga och att vi står kvar. Vi är övertygade om att det är en avgörande faktor för att lyckas, vilket vi anser är vårt professionella ansvar. Krav: Minst 2 års yrkeserfarenhet med kvalificerat socialt arbete inom barn och ungdom Tidigare erfarenhet av en arbetsledande roll med personal-, kvalitets-, behandlings- och ekonomiansvar som föreståndare/verksamhetschef Socionomutbildning som omfattar 3 år eller annan adekvat utbildning enligt föreskrifter från IVO Behörig att kunna stå på tillstånd hos IVO Goda kunskaper inom NPF Trygghet i skriftlig och muntlig framställan B-körkort Meriterande Erfarenhet av arbete på HVB-hem Ledarskapsutbildning Kvalitetsrelaterad utbildning/erfarenhet Erfarenhet och/eller utbildning inom Lågaffektivt bemötande (LAB), KBT, MI NPF-utbildningar Steg 1 utbildning Personliga egenskaper: För att lyckas i rollen ser vi att du har ett starkt engagemang för socialt arbete och är en självgående ledare. Du skall trivas med att arbeta verksamhetsnära och i tätt samarbete med dina behandlingspedagoger. Vidare så har du ett disciplinerat, handlingskraftigt och kvalitetsinriktat förhållningssätt och du uppskattar förändring och utvecklingsarbete. Du är stresstålig och flexibel och vi tror att du med prestigelöshet och kommunikation skapar delaktighet, förtroende och trygghet hos dina medarbetare. Information om rekryteringsprocessen: I enlighet med Socialnämndens beslut krävs ett utdrag från Polismyndighetens belastnings- och misstankeregister i samband med anställning. Du hittar blanketten via https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem. För att underlätta rekryteringsprocessen bör du direkt i samband med din ansökan begära utdraget, då handläggningstiderna kan vara långa. Urval och intervjuer genomförs löpande. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Varmt välkommen med din ansökan! Information om tjänsten: Omfattning: Heltid Placering: Sölvesborg Arbetstid: Heltid/förtroendetid Start: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning

23 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Sektionschef inom personlig assistans

I Ljungby kommun formar vi framtiden tillsammans och vi siktar på att bli 35 000 invånare år 2035. Vi som jobbar här är öppna, vi är framåt och vi vill. Varje medarbetare hos oss är med och gör skillnad för alla som bor och lever i vår kommun. Vill du vara med? Socialförvaltningen söker nu en sektionschef inom personlig assistans. Tjänsten innebär samarbete och samverkan såväl internt som externt. Målet med personlig assistans är att erbjuda stöd, omsorg och vård av god kvalitet för den assistansberättigade. Som sektionschef kommer du att tillhöra en ledningsgrupp bestående av totalt 12 sektionschefer inom området Omsorg om personer med funktionsnedsättning. Ledningsgruppen har en gemensam Verksamhetschef. Du ingår i ett team med fyra sektionschefer som också har ansvar för personlig assistans. På arbetsplatsen finns även 4 samordnare med olika stödfunktioner. Tillsammans arbetar vi för att våra arbetsdagar ska präglas av ett positivt arbetsklimat samt en god arbetsmiljö och du blir en värdefull medlem i enhetens ledningsgrupp. Du har en central roll att tillsammans med medarbetarna bedriva utvecklingsarbete. Arbetet är omväxlande med fokus på medarbetarnas, verksamhetens och inte minst Ljungbybornas bästa. Välkommen att söka tjänsten. Vår senaste medarbetarenkät visar att 95% av medarbetarna på Ljungby kommun tycker att jobbet känns meningsfullt, 82% anser att de lär och utvecklas i sitt dagliga arbete och 83% tycker att de har en bra arbetsgivare som de kan rekommendera till sina vänner. Undersökningen visar också att 96% av våra medarbetare upplever att deras chef har tillit till att de utför sitt arbete på ett bra vis. Tillitsbaserad styrning och ledning är Ljungby kommuns ledningsfilosofi och något vi vill ska genomsyra vår organisation. Vi kan också med stolthet berätta att Ljungby kommun och Region Kronoberg tog hem vinsten som Årets välfärdsinspiratör i Sverige 2023, vilket bekräftar att vi är på rätt väg. Genom projektet "God och nära vård" har grunden lagts för ett tillsammansarbete på riktigt mellan region och kommun. Läs mer om oss som arbetsgivare på www.ljungby.se/jobb. ARBETSUPPGIFTER Som sektionschef ansvarar du för att säkerställa en god kvalité genom planering, genomförande och utveckling av verksamheten. Du har arbetsmiljöansvar, personal- och budgetansvar samt sköter den administration som kommer med dessa ansvarsområden. Den ledningsgrupp du ingår i har störst fokus på målgruppen - de vi är till för. I ditt chefsuppdrag är det också viktigt att du, i samspel med övriga chefer, skapar förutsättningar för kompetensutveckling, engagemang och arbetsglädje som gynnar målgruppen. Vi erbjuder: - ett meningsfullt arbete i en engagerad ledningsgrupp där du kan göra skillnad för individen och samhället. - stöd och hjälp genom bland annat mentorskap under ditt första år. - frihet under eget ansvar och flexibel arbetstid. - gemenskap och arbetsglädje. - friskvård och personalklubb. - semesterväxling. KVALIFIKATIONER Du som söker ska ha en akademisk examen om minst 180 hp lämplig för uppdraget. Vi ser gärna att du har erfarenhet inom LSS och förståelse för personer med funktionsvariationer. Du bör ha goda kunskaper om lagstiftning och området funktionsnedsättningar samt ett positivt synsätt kring målgruppen. Det är meriterande om du har vana av att leda grupper eller erfarenhet av förbättringsarbete, samt har arbetat i en politiskt styrd organisation. Vi förutsätter att du är van datoranvändare och har god kännedom om administration och administrativa system som ett verktyg i arbetet. Stort vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. B-körkort är ett krav. Vi söker dig som: - Är en närvarande/coachande ledare med förmåga att motivera, inspirera och med engagemang och förtroende ge medarbetarna såväl stöd som ansvar. - Är lyhörd och har tydlig kommunikationsstil. - Är stresstålig och trygg med att fatta beslut utifrån ett helhetsperspektiv. - Har ett prestigelöst förhållningssätt då du ska kunna samverka både internt och externt gällande frågor som rör den assistansberättigade. - Har en positiv inställning och förmågan att vara flexibel. Du har lätt för att förhålla dig till ändrade omständigheter. ÖVRIGT Du söker tjänsten via Offentliga Jobb. Betyg och intyg behöver inte bifogas ansökan utan tas med vid en eventuell intervju. Hos oss är balans i livet viktigt! Vi vill att våra medarbetare ska kunna kombinera arbete med familj och fritid, därför tillämpar vi flextid i de verksamheter där det tillåter. Vi har möjlighet till semesterväxling, subventionerat årskort med Länstrafiken, friskvårdsbidrag och mycket annat. Som medarbetare har du gratis medlemskap i personalklubben, vilket ger möjlighet till gratis träning och bad vid närliggande träningsanläggning och äventyrsbad, samt möjlighet att delta i andra aktiviteter. Ljungby kommun erbjuder In- och medflyttarservice. Det vill säga ett antal tjänster som ska göra det lättare att byta livsmiljö och flytta till vår kommun. Maila [email protected] om du vill veta mer om vad vi kan hjälpa dig med i samband med en flytt till Ljungby kommun. I Ljungby kommun tillämpar vi rökfri arbetstid. Kommunen tar ansvar för hela rekryteringen och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonssäljare.

23 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Vi växer och söker en uppdragschef till SAAND Personlig assistans!

Vill Du arbeta i företaget med det stora hjärtat? Sätter Du människan och kvaliteten i centrum? Då är Du välkommen till oss på SAAND Service & Omsorg AB! SAAND är verksamma inom personlig assistans, hemtjänst, ledsagning samt hushållsnära tjänster. Våra kontor finns idag i Linköping (huvudkontor), Botkyrka, Eskilstuna, Järfälla, Malmö, Södertälje, Uppsala, Värmdö, Västervik och Örebro. ******************* Förstärk vårt team inom personlig assistans i Uppland och grannlän! Vi är på en spännande tillväxtresa och letar efter en passionerad ledare som vill vara en del av vårt fantastiska team och göra verklig skillnad i vår region. Varför du kommer älska att arbeta hos oss: Central och uppskattad roll: Du blir hjärtat av vårt företag, där din insats spelar en avgörande roll för både våra uppdragsgivare och dina kollegor. Fritt att växa: Vi värdesätter din självständighet och ger dig frihet att fatta egna beslut under ansvar, vilket ger utrymme för personlig och professionell utveckling. Positivt arbetsklimat: Hos oss är det inte bara arbete – det är en plats där vi värdesätter varandra och har kul tillsammans samtidigt som vi gör skillnad i människors liv. Om rollen: Som vår nya uppdragschef får du en dubbelroll där du inte bara ansvarar för den personliga assistansen för våra uppdragsgivare, utan också blir arbetsgivare för deras assistenter. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: Skapa och bibehålla starka kundrelationer. Coachning och ledning av personliga assistenter för att säkerställa bästa möjliga vård och stöd. Rekrytering, schemaläggning och hantering av tidrapporter. Genomförande av personliga möten och årliga medarbetar- samt lönesamtal. Administration av social dokumentation och kontakter med myndigheter som Försäkringskassan och kommuner. Vi letar efter dig som: Har en relevant teoretisk utbildning och erfarenhet inom personlig assistans, med god kännedom om LSS-lagstiftningen. Är skicklig på att bygga förtroendefulla relationer och har en stark kommunikativ förmåga. Är prestigelös, ansvarsfull och engagerad i att stödja andra människors utveckling. Har ett brett nätverk inom personlig assistans och är lösningsorienterad samt initiativrik. Är redo att växa och utvecklas tillsammans med oss. Övrigt: Tjänsten är baserad i antingen Järfälla eller Uppsala, men resande inom tjänsten är förekommande. Körkort är en fördel. Skynda dig och skicka in din ansökan redan idag då vi kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag om vi hittar rätt kandidat. Låt oss tillsammans göra skillnad! Varmt välkommen med din ansökan!

23 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Vi växer och söker en uppdragschef till SAAND Personlig assistans!

Vill Du arbeta i företaget med det stora hjärtat? Sätter Du människan och kvaliteten i centrum? Då är Du välkommen till oss på SAAND Service & Omsorg AB! SAAND är verksamma inom personlig assistans, hemtjänst, ledsagning samt hushållsnära tjänster. Våra kontor finns idag i Linköping (huvudkontor), Botkyrka, Eskilstuna, Järfälla, Malmö, Södertälje, Uppsala, Värmdö, Västervik och Örebro. ******************* Förstärk vårt team inom personlig assistans i Uppland och grannlän! Vi är på en spännande tillväxtresa och letar efter en passionerad ledare som vill vara en del av vårt fantastiska team och göra verklig skillnad i vår region. Varför du kommer älska att arbeta hos oss: Central och uppskattad roll: Du blir hjärtat av vårt företag, där din insats spelar en avgörande roll för både våra uppdragsgivare och dina kollegor. Fritt att växa: Vi värdesätter din självständighet och ger dig frihet att fatta egna beslut under ansvar, vilket ger utrymme för personlig och professionell utveckling. Positivt arbetsklimat: Hos oss är det inte bara arbete – det är en plats där vi värdesätter varandra och har kul tillsammans samtidigt som vi gör skillnad i människors liv. Om rollen: Som vår nya uppdragschef får du en dubbelroll där du inte bara ansvarar för den personliga assistansen för våra uppdragsgivare, utan också blir arbetsgivare för deras assistenter. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: Skapa och bibehålla starka kundrelationer. Coachning och ledning av personliga assistenter för att säkerställa bästa möjliga vård och stöd. Rekrytering, schemaläggning och hantering av tidrapporter. Genomförande av personliga möten och årliga medarbetar- samt lönesamtal. Administration av social dokumentation och kontakter med myndigheter som Försäkringskassan och kommuner. Vi letar efter dig som: Har en relevant teoretisk utbildning och erfarenhet inom personlig assistans, med god kännedom om LSS-lagstiftningen. Är skicklig på att bygga förtroendefulla relationer och har en stark kommunikativ förmåga. Är prestigelös, ansvarsfull och engagerad i att stödja andra människors utveckling. Har ett brett nätverk inom personlig assistans och är lösningsorienterad samt initiativrik. Är redo att växa och utvecklas tillsammans med oss. Övrigt: Tjänsten är baserad i antingen Järfälla eller Uppsala, men resande inom tjänsten är förekommande. Körkort är en fördel. Skynda dig och skicka in din ansökan redan idag då vi kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag om vi hittar rätt kandidat. Låt oss tillsammans göra skillnad! Varmt välkommen med din ansökan!

23 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Vi växer och söker en uppdragschef till SAAND Personlig assistans!

Vill Du arbeta i företaget med det stora hjärtat? Sätter Du människan och kvaliteten i centrum? Då är Du välkommen till oss på SAAND Service & Omsorg AB! SAAND är verksamma inom personlig assistans, hemtjänst, ledsagning samt hushållsnära tjänster. Våra kontor finns idag i Linköping (huvudkontor), Botkyrka, Eskilstuna, Järfälla, Malmö, Södertälje, Uppsala, Värmdö, Västervik och Örebro. ******************* Förstärk vårt team inom personlig assistans i Uppland och grannlän! Vi är på en spännande tillväxtresa och letar efter en passionerad ledare som vill vara en del av vårt fantastiska team och göra verklig skillnad i vår region. Varför du kommer älska att arbeta hos oss: Central och uppskattad roll: Du blir hjärtat av vårt företag, där din insats spelar en avgörande roll för både våra uppdragsgivare och dina kollegor. Fritt att växa: Vi värdesätter din självständighet och ger dig frihet att fatta egna beslut under ansvar, vilket ger utrymme för personlig och professionell utveckling. Positivt arbetsklimat: Hos oss är det inte bara arbete – det är en plats där vi värdesätter varandra och har kul tillsammans samtidigt som vi gör skillnad i människors liv. Om rollen: Som vår nya uppdragschef får du en dubbelroll där du inte bara ansvarar för den personliga assistansen för våra uppdragsgivare, utan också blir arbetsgivare för deras assistenter. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: Skapa och bibehålla starka kundrelationer. Coachning och ledning av personliga assistenter för att säkerställa bästa möjliga vård och stöd. Rekrytering, schemaläggning och hantering av tidrapporter. Genomförande av personliga möten och årliga medarbetar- samt lönesamtal. Administration av social dokumentation och kontakter med myndigheter som Försäkringskassan och kommuner. Vi letar efter dig som: Har en relevant teoretisk utbildning och erfarenhet inom personlig assistans, med god kännedom om LSS-lagstiftningen. Är skicklig på att bygga förtroendefulla relationer och har en stark kommunikativ förmåga. Är prestigelös, ansvarsfull och engagerad i att stödja andra människors utveckling. Har ett brett nätverk inom personlig assistans och är lösningsorienterad samt initiativrik. Är redo att växa och utvecklas tillsammans med oss. Övrigt: Tjänsten är baserad i antingen Järfälla eller Uppsala, men resande inom tjänsten är förekommande. Körkort är en fördel. Skynda dig och skicka in din ansökan redan idag då vi kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag om vi hittar rätt kandidat. Låt oss tillsammans göra skillnad! Varmt välkommen med din ansökan!

23 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024