Enhetschef inom social omsorg/Föreståndare inom social omsorg

Sök bland 67 lediga jobb som Enhetschef inom social omsorg/Föreståndare inom social omsorg och börja ditt nya yrkesliv idag!

Enhetschef funktionsstöd

Nybro kommun är en expansiv kommun i det småländska glasriket med cirka 20 000 invånare. Här finns stora och små företag främst inom glas-, trä- och pappersindustrin - flera av dem världsledande inom sina respektive branscher. Kommunen har ett strategiskt läge mellan de tre regionala centrumen Kalmar, Karlskrona och Växjö. Kommunikationerna är goda med järnväg samt en flygplats inom tre mil. I Nybro kommun finns möjligheterna att välja attraktiva boende med vackra miljöer i staden eller på landsbygden. Möjligheterna till rekreation och friluftsliv är goda då det aldrig är långt till naturen. Nybro kommuns vision är "Med trygghet, nyfikenhet och nytänkande bygger vi en ny bro till framtidens större Nybro." Individ- och familjeförvaltningen ansvarar för insatser enligt SoL och LSS som omfattas av individ- och familjeomsorg och omsorg om personer med funktionsnedsättning. Kommunmedborgare som är i behov av socialtjänstens insatser kan erhålla råd, stöd och bistånd. I de flesta fall ges vårt bistånd och våra insatser efter en individuell bedömning som del av vår myndighetsutövning. Vi har ambitionen att de insatser vi ger ska leda till självständighet. Verksamheten fokuserar på insatser till barn, ungdomar och deras föräldrar, missbruksproblematik, våld i nära relationer, personer med funktionsnedsättning som behöver stöd i sin dagliga livsföring, personer i behov av försörjningsstöd, arbetsmarknadsåtgärder, rehabilitering och integration. Verksamheten Funktionsstöd är en verksamhet på individ- och familjeförvaltningen i Nybro Kommun. Som enhetschef är du direkt underställd verksamhetschef och har flera chefskollegor tillsammans på gemensamt kontor. På kontoret finns även biståndshandläggare, verksamhetscontroller, kvalitetsutvecklare, koordinatorer, administration och sjuksköterskor. Funktionsstöds-verksamheten är i sin tur uppdelat i flera verksamhetsområden (myndighet, personlig assistans, daglig sysselsättning, resurs och stöd, boendestöd, barnverksamhet samt bostad med särskild service). Vi behöver chefer med många olika kompetenser men framförallt intresse för att jobba med personlig assistans. ARBETSUPPGIFTER Den främsta arbetsuppgiften är att tillsammans med din personal (skapa förutsättningar för) ge kvalificerad omsorg och stöd enligt SoL, LSS eller SFB så att den enskilde får ett sammanhållet och individuellt utformat stöd. Du är intresserad av att ha nära kontakt med brukaren och dennes nätverk. Ytterligare arbetsuppgifter är bemanning och kompetensförsörjning. Du bör veta hur du ska arbeta för en god arbetsmiljö samt ekonomisk hushållning med tilldelade budgetmedel. Under tiden du gör detta samverkar du med dina kollegor och ingår tillsammans med verksamhetschef i Funktionsstöds ledning för gemensamma utvecklingsarbeten både inom Funktionsstöd och tillsammans med resten av förvaltningen och även i samverkan med övriga i kommunen. I enhetschefs-arbetet ingår en hel del administrativa uppgifter som också kräver visst intresse och kunskap. I tjänsten ingår även att regelbundet ha chefs-beredskap några veckor per år. KVALIFIKATIONER Socionomutbildning eller motsvarande högskole-utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du bör ha erfarenhet av socialt arbete och veta denna målgrupps levnadsvillkor, samt ha ett stort intresse av att arbeta nära din personal. Du behöver vara stresstålig samtidigt som du är noggrann med att strukturera upp ditt arbete och din tid. Socialtjänstens ansvarsområden ökar hela tiden och du bör vara flexibel i ditt tankesätt och våga pröva nya vägar. ÖVRIGT Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Efter att du sökt första gången kan du logga in till ditt CV och uppdatera dina uppgifter samt ändra i det personliga brevet. Därmed kan du söka andra tjänster inom Nybro kommun eller andra organisationer anslutna till Offentliga jobb. Alla skickade ansökningar sparas under din inloggning. Vi vill inte bli kontaktade av rekryterings-/bemanningsföretag. Vi undanber oss också samtal från annonssäljare.

24 juni 2024
Sista ansökan:
7 juli 2024
Interimschef till socialförvaltningen i nordvästra Skåne.

Information om uppdraget: Sjuksyrra AB söker en interimschef tillvuxenbehandlingen i Helsingborgs stad. Verksamheten riktar sig till personer med beroende och psykisk ohälsa Inom enheten finns också KRAMI som är ett samarbete mellan arbetsförmedlingen, kriminalvården och staden. Verksamheten bedrivs på tre olika ställen i staden. Arbetsuppgifter är att vara förstalinjens chef och därmed ansvara för den dagliga driften inom enheten. Dukommer att arbetsledas av enhetschefen och samverka internt och externt. I uppdraget ingår ett budget-, personal- och arbetsmiljöansvar. Vi söker en prestigelös, flexibel och självgående person som tar stort ansvar och har en god samarbetsförmåga.Krav: högskolepoängsgrundade utbildning eller yrkesutbildning minst 3 år med relevant inriktning som sjuksköterska eller annan relevant vårdbakgrund minst fem (5) års erfarenhet som chef med personalansvar Ha arbetat som chef under minst 18 månader senaste 24 månaders perioden. goda kunskaper i svenska i tal och skrift goda kunskaper i svenska i tal och skrift Var:Helsingborgs stad. Omfattning: Tidsperiod:15 juli 2024 till och med 30 november 2024. Arbetstider:Helgfri vardag kl. 08.00-17.00 Sista ansökningsdag: 30 juni Vi söker just dig!Just nu söker vi, för kunds räkning, en kompetent och driven interimschef som är redo för nya erfarenheter. Vi är måna om att du ska känna dig sedd och må bra under ditt uppdrag hos ossoch finns alltid nära till hands. Vår styrka ligger i att skapa personliga kontakter och få dig att känna dig uppskattad i det viktiga arbete du utför.Vi erbjuder: En personlig kontaktperson som finns här för dig under hela ditt uppdrag Snabb service Bra ersättning för din erfarenhet och kompetens Tjänstepension från första arbetade timmen Fullt försäkringsskydd till, på och från arbetet genom Svedea och FORA Behjälplighetmed boende om du söker uppdrag på annan ort Jourtillgänglighet dygnet runt årets alla dagar Vilka är vi på Sjuksyrra AB?Med Sjuksyrra AB som din arbetsgivare är din primära arbetsplats ute på golvet där du och din kompetens behövs men du är även välkommen på en fika eller lunch på vårt kontor i Stockholm. Vi är ett personligt bemanningsföretag med visionen att ge sjuksköterskor en varierande och stimulerande karriär. Vi finns alltid nära till hands och värnar om personliga relationer. Våra grundpelare är hög kvalitét, personlighet och flexibilitet. Tack för att du tar dig tiden att söka denna tjänst! Vi ser fram emot din ansökan, men vänta inte för länge för tillsättandet av denna tjänst kan komma att ske löpande.

24 juni 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Enhetschef till Texavägens barn- och ungdomsboende (LSS 9:8)

Nu söker vi en driven enhetschef till vårt team. Vi erbjuder ledarskapsprogram, ett meningsfullt arbete och möjligheten att göra skillnad! Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Det här får du hos oss: Grundutbildning när du tillsvidareanställs inom Nytida samt kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära Ledarskapsprogram för samtliga blivande chefer via Lära Förmånsportal med rabatter och erbjudanden Coachande och stöttande chefer nära dig En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare Karriär- och utvecklingsmöjligheter Vi har även kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar och friskvårdsbidrag. Om rollenFör oss är det viktigt att du som enhetschef vill vara aktiv och nära verksamheten. Det är en förutsättning för att du ska kunna vårda och utveckla relationerna med medarbetare, boende, närstående och myndigheter. Genom att finnas nära verksamheten,kan du också säkerställa attföretagets värderingar, det pedagogiska ramverket och gällande lagstiftning efterlevs på din verksamhet.Du både vill och har förmågan att styra och följa upp verksamheten utifrån företagets mål och ekonomiska ramar.Du har budget- och resultatansvar och rapporterar till en verksamhetschef. Om TexavägenTexavägens LSS-boende ligger centralt i Taberg strax utanför Jönköpingmed närhet till tåg- och busstation.Verksamheten vänder sig till barn och ungdomar som har en diagnos inom autismspektrum och/eller intellektuell funktionsnedsättning och har fem platser. Läs gärna mer påhttps://nytida.se/verksamheter/texavagen/. Aktivt ledarskapFör att lyckas som chef och ledare hos oss krävs ett aktivt ledarskap som grundar sig i våra värderingar. Vi utbildar därför samtliga chefer via Läras ledarprogram.Ett ledarskap som skapar motivation och engagemang hos våra medarbetare.Du är initiativrik och lyhörd för kundens behov och känner en självklar respekt för andra människor. Din erfarenhet och kunskapVi söker dig som har relevant och tillräcklighögskoleutbildning (minst 180 hp och Socialrätt) inom vård och omsorg och kan bära tillstånd för verksamheten(ex. socionom, social omsorg). Du behöver haerfarenhet från omsorgsverksamhet ochminst två års dokumenterad erfarenhet av LSS och goda vitsord kring ledarskap. Du har ett coachande förhållningssätt och vill se dina medarbetare växa och utvecklas i sin yrkesroll. Du gillar att ge och ta emot feedback och bryta ned och arbeta mot uppsatta mål. Du är lösningsorienterad och ser möjligheter framför hinder. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klickahär. ÖvrigtAnställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställningLön: Vi tillämpar individuell lönesättningTillträdesdag: efter överenskommelse men senast 2024-11-01Sista ansökningsdag: 2024-07-21Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behövs uppvisas vid en eventuell anställning För mer information kontakta: Verksamhetschef Sophia Sahlback, [email protected] kontakt:Vision, Magnus Sällström, [email protected] AnsökanVälkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd.I den här processen genomför vi även bakgrundskontroller på slutkandidaten. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea.www.nytida.se

24 juni 2024
Sista ansökan:
21 juli 2024
Gruppchef

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Välkommen till en värderingsstyrd organisation Attendo Stationsgatan är ett vård- och omsorgsboende med 54 platser som ligger i Ytterby, Kungälvs kommun. Beskrivning av tjänsten Som gruppchef är din primära uppgift att coacha och arbeta i omvårdnadsarbetet tillsammans med ditt team. I rollen som gruppchef har du ett närvarande ledarskap och stöttar ditt team. Du har personal och planeringsansvar och kommer arbeta tillsammans med 2 andra gruppchefer med stöd av verksamhetschef. Du ingår i verksamhetens ledningsgrupp och rapporterar till verksamhetschef. Tjänstgöring dag och kväll samt helg. Tillsvidaretjänst 100 % Arbetstider under dag/kväll/helg Tillträdesdatum är den 2024-08-25 eller enligt överenskommelse Stämmer denna beskrivning in på dig? Sök redan idag! Vi söker dig som är utbildad undersköterska eller motsvarande yrkeserfarenhet, gärna med flerårig erfarenhet av äldreomsorg. Tidigare erfarenhet av ledarskap, samordning eller planering är meriterande. Du ska ha förmågan att leda andra och besitta ledaregenskaper. Du bör tycka om tydlighet och skapa delaktighet. Du har förmåga att skapa engagemang och du är bra på att motivera dina kollegor. Du ska vara självständig men tycka om att tillsammans med kollegor utveckla och hitta nya lösningar. Du har lätt för att ge och ta emot feedback. Du trivs med att ge god service, skapa fina relationer och vill ge livskvalité till våra kunder. Du är en självständig, ödmjuk och ansvarsfull person som brinner för vård av äldre och kan se individens behov. Det här kan vi erbjuda dig Stort utbud av arbetsplatser & yrkesroller Utbildningar Utvecklingsmöjligheter Karriärvägar Personalförmåner Trygga anställningsvillkor Digitala arbetsverktyg Ambitiöst & strukturerat kvalitetsarbete Platt organisation med korta beslutsvägar Om Attendo På Attendo arbetar vi helhjärtat med att ge trygghet och omsorg till människor som behöver stöd i vardagen. Vår omsorg utgår från mänskliga möten – stunder där vi visar att vi bryr oss om varandra. Vi kallar det Med hjärta för omsorg. Attendo har en bred verksamhet där du får möjlighet att utvecklas utifrån dina intressen och kompetenser. Vi erbjuder karriärvägar med möjlighet till personlig utveckling där du kan göra skillnad. Vi tror att delaktighet, tydlig kommunikation och ett närvarande ledarskap leder till trivsel och arbetsglädje. Attendo är en lärande organisation och välkomnar nya idéer och initiativ för att vi tillsammans ska kunna utveckla omsorgen framåt. Våra värderingar Omtanke, Engagemang och Kompetens vägleder oss i vårt arbete för att kunderna ska trivas och känna självständighet. Vi erbjuder kollektivavtal, tjänstepension och avtalsförsäkringar för att ge dig en trygg anställning. Som medarbetare får du även del av förmåner, däribland friskvårdsbidrag, attraktiva erbjudanden och rabatter via förmånsportalen Benify. Före anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visar upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Välkommen med din ansökan – tillsammans gör vi omsorgen bättre!

21 juni 2024
Sista ansökan:
11 juli 2024
Enhetschef, Funktionsstödsomsorgen

Division Social omsorg har det yttersta ansvaret för barn, ungdomar, vuxna och äldre som behöver stöd. Vårt arbete spelar en stor roll i många människors liv. Våra arbetsinsatser gör att samhället fungerar. Vi arbetar för att ha en helhetssyn där vi tar hänsyn till människors hela livssituation och i all verksamhet ska individens perspektiv beaktas. Inom Funktionsstödsomsorgen arbetar vi med att ge brukarna en meningsfull och trygg vardag. Vi arbetar med människor som är i behov av omsorg och som har olika fysiska och/eller psykiska funktionshinder. Man skulle kunna säga att vi har många av samhällets viktigaste jobb! Här är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Vi arbetar för att ha en helhetssyn där vi tar hänsyn till människors hela livssituation och i all verksamhet ska arbetet utgå ifrån brukarens beslut från handläggaren samt genomförandeplan. Funktionsstödsomsorgen består av fyra inriktningar; daglig verksamhet, socialpsykiatriboende och boendestöd, grupp- och servicebostäder samt personlig assistans. Nu rekryterar vi en enhetschef för våra grupp- och servicebostäder enligt LSS. En av våra största verksamheter inom Funktionsstödsomsorgen är våra Grupp- och servicebostäder och vi har idag 15 stycken gruppbostäder och 9 stycken servicebostäder med den geografiska spridningen Tystberga, Stigtomta och centrala Nyköping. Division social omsorg har sin grund i ett framåtblickande förhållningssätt och i din roll som ledare är du en förebild även för hur digitalisering och välfärdsteknik kan hjälpa oss i rätt riktning. Nu letar vi efter en enhetschef som vill vara med att utveckla och leda våra Grupp- och servicebostäder framåt! ARBETSUPPGIFTER Vi söker ny enhetschef inom grupp- och servicebostäder med ansvar för tre enheter. Tillsammans med dina kollegor ingår du i ledningsgruppen för grupp- och serviceboenden där ni gemensamt arbetar med övergripande frågor som rör verksamhetsområdet. Du kommer även att ingå i ett chefsforum med enhetschefskollegor från övriga verksamheter inom Funktionsstödsomsorgen. Som enhetschef ansvarar du för att dina enheter uppfyller de uppsatta verksamhetsmålen. I ditt chefsuppdrag har du ansvar för ekonomi, kvalitet samt personal- och arbetsmiljöansvar för dina enheter. Du arbetar på uppdrag av områdeschef och rapporterar till densamma. Som enhetschef arbetar du systematiskt samt är väl insatt i den politiska beställningen för verksamhetsområdet där du ansvarar för att dina enheter uppfyller de uppsatta verksamhetsmålen. I ditt chefsuppdrag har du ansvar för verksamhet, ekonomi, kvalitét samt personal- och arbetsmiljöansvar. Du kommer att leda medarbetare i deras dagliga arbete där ditt fokus ligger på att vidareutveckla verksamheten och dess medarbetare samt säkerställa en god omsorg om den enskilde. Du bör vara väl bevandrad gällande lagstiftning samt även de metoder och arbetssätt som tillämpas inom omsorg om personer med funktionsvariationer. Tillsammans med din stödpedagog och medarbetare utvecklar du det pedagogiska arbetet på samtliga enheter. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning såsom socionom eller annan universitets- eller högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har haft en ledarroll i arbetslivet tidigare och har erfarenhet av verksamhetsområdet samt goda kunskaper inom LSS och Socialtjänstlagen. Goda it-kunskaper är nödvändigt och har du dessutom ett intresse för digitalisering och nytänk för teknik är det meriterande. Eftersom du behöver kunna röra dig mellan dina enheter är B-körkort ett krav. För att lyckas i den här rollen behöver vi dig som motiveras av att leda och utveckla andra människor. Du är mål- och resultatinriktad, van att organisera och planera ditt arbete på både kort och lång sikt samt bidrar till en lärande organisation. Ditt engagemang och din vilja att utvecklas gör att du fungerar som en förebild och kulturbärare vilket bidrar till att dina medarbetare trivs och vill vara en del av ditt ledarskap. Som person är du trygg med god självinsikt och kommunikativ förmåga där du förstår vikten av god kommunikation i alla led. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vid kusten en timme från Stockholm ligger Nyköping. En snabbt växande kommun med hållbarhetsfokus och god service. Här är avstånden mindre, naturen närmare och livet lite enklare. Att arbeta i Nyköpings kommun innebär att bli del av en ambitiös organisation i en spännande tillväxtfas. Bland annat planeras Ostlänken, en del av Sveriges nya stambanor med resecentrum i Nyköpings centrum och vid Skavsta. Utvecklingen kommer påverka vår region positivt under många år framöver, både när det handlar om arbetsmarknad och god medborgarservice. Inom Nyköpings kommun arbetar ca 4 300 personer och vår breda organisation med många yrkesgrupper ger dig goda utvecklingsmöjligheter. Här finns många av samhällets viktigaste jobb. Du som väljer att arbeta hos oss kan därför vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Här är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Välkommen till en arbetsplats där möjligheterna växer. •Provanställning kan komma att tillämpas. •Denna tjänst kan komma att krigsplaceras i kommunens krigsorganisation vilket innebär att kommunen säkerställer tjänsten vid höjd beredskap. •För denna tjänst kan en säkerhetsprövning komma att göras enligt säkerhetsskyddslagen. •När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker. Om du önskar stöd i Visma Recruit vänligen ring supporttelefon 0771-693 693. •Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. •Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för redan anställd personal. #LI-Onsite

20 juni 2024
Sista ansökan:
4 juli 2024
Föreståndare till LSS-boende och daglig verksamhet

Är du erfaren inom LSS och söker nya utmaningar? Imera växer och nu söker vi föreståndare till två av våra verksamheter! Vi erbjuder dig en inspirerande och stödjande arbetsmiljö där ditt arbete verkligen gör skillnad. Bli en del av Imera och bidra till att förbättra livskvaliteten för människor som behöver det mest! Om tjänsten På Imera har vi LSS-boenden som bemannas dygnet runt, personlig assistans och daglig verksamhet på flera platser i och utanför Uppsala. Vi behöver nu förstärka med föreståndare på två av våra verksamheter i Uppsala och Heby. Du får ett viktigt och meningsfullt arbete där du verkligen får göra skillnad och förbättra människors vardag varje dag. Ditt huvudsakliga fokus är att säkerställa driften i vardagen utifrån individuella behov och önskemål. Tillsammans med ledningen på Imera ansvarar du för att de insatser som är beslutade kring just dina brukare utförs på ett riktigt sätt, i rätt tid och med god kvalitet. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: Att i samverkan med brukare/handledare/chef upprätta, utvärdera och följa upp genomförandeplan utifrån LSS enligt befintlig mall. Att i samverkan med brukare genomföra aktiviteter och sysselsättning enligt individuella målplaner. Dokumentation och rapportskrivning enligt gällande riktlinjer samt månadssamtal med dina brukare. Samarbete med andra yrkesgrupper och externa parter för att säkerställa en kvalitativ, riktig och effektiv vård och omsorg. Att säkerställa att ekonomi sköts enligt överenskommelse med brukare och/eller företrädare. Du har även budgetansvar för din verksamhet Årligen planera, genomföra, dokumentera och följa upp medarbetarsamtal och lönesamtal. Om dig Vi ser att du har adekvat högskoleutbildning och längre erfarenhet av LSS eller tidigare varit godkänd som föreståndare av IVO. Har du utbildning inom pedagogik, psykologi eller andra relevanta områden ser vi det som meriterande. B-körkort är krav för tjänsten likväl som goda kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift. Som person har du en god förståelse för din viktiga roll och ett positivt och medmänskligt beteende gentemot såväl kollegor som brukare och deras anhöriga. Du är professionell, lyhörd och ansvarstagande med förmåga att skapa goda relationer. Vidare är du tålmodig och arbetar lösningsfokuserat. Du drivs av ett starkt engagemang för målgruppen och är som person mogen och trygg. Självklart tycker du precis som vi - alla ska ha en bra dag. Övrigt Tjänsten är på heltid. Placeringsort: Uppsala eller Heby. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Christer Lööv, telefonsamtal efter överenskommelse. Mail: [email protected], Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan! Krav Minst 180p högskolepoäng Arbetslivserfarenhet inom LSS B-körkort God svenska i såväl tal som skrift Meriterande Utbildning inom pedagogik, psykologi eller andra relevanta områden Tidigare godkänd som föreståndare Om arbetsgivaren - Imera AB Imera AB grundades med visionen att tillhandahålla kvalitativ omsorg. Vi har LSS-boenden, daglig verksamhet och personlig assistans i Uppsala med omnejd. Vi erbjuder service med personal som är både erfaren och kompetent. Våra team är experter på att skapa en trygg och stödjande miljö för alla våra boende. Vi arbetar kontinuerligt för individers förbättrade livskvalitet och strävar efter att tillgodose individuella behov och erbjuda den bästa omsorgen.

20 juni 2024
Sista ansökan:
4 augusti 2024
Föreståndare till LSS-boende och daglig verksamhet

Är du erfaren inom LSS och söker nya utmaningar? Imera växer och nu söker vi föreståndare till två av våra verksamheter! Vi erbjuder dig en inspirerande och stödjande arbetsmiljö där ditt arbete verkligen gör skillnad. Bli en del av Imera och bidra till att förbättra livskvaliteten för människor som behöver det mest! Om tjänsten På Imera har vi LSS-boenden som bemannas dygnet runt, personlig assistans och daglig verksamhet på flera platser i och utanför Uppsala. Vi behöver nu förstärka med föreståndare på två av våra verksamheter i Uppsala och Heby. Du får ett viktigt och meningsfullt arbete där du verkligen får göra skillnad och förbättra människors vardag varje dag. Ditt huvudsakliga fokus är att säkerställa driften i vardagen utifrån individuella behov och önskemål. Tillsammans med ledningen på Imera ansvarar du för att de insatser som är beslutade kring just dina brukare utförs på ett riktigt sätt, i rätt tid och med god kvalitet. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: Att i samverkan med brukare/handledare/chef upprätta, utvärdera och följa upp genomförandeplan utifrån LSS enligt befintlig mall. Att i samverkan med brukare genomföra aktiviteter och sysselsättning enligt individuella målplaner. Dokumentation och rapportskrivning enligt gällande riktlinjer samt månadssamtal med dina brukare. Samarbete med andra yrkesgrupper och externa parter för att säkerställa en kvalitativ, riktig och effektiv vård och omsorg. Att säkerställa att ekonomi sköts enligt överenskommelse med brukare och/eller företrädare. Du har även budgetansvar för din verksamhet Årligen planera, genomföra, dokumentera och följa upp medarbetarsamtal och lönesamtal. Om dig Vi ser att du har adekvat högskoleutbildning och längre erfarenhet av LSS eller tidigare varit godkänd som föreståndare av IVO. Har du utbildning inom pedagogik, psykologi eller andra relevanta områden ser vi det som meriterande. B-körkort är krav för tjänsten likväl som goda kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift. Som person har du en god förståelse för din viktiga roll och ett positivt och medmänskligt beteende gentemot såväl kollegor som brukare och deras anhöriga. Du är professionell, lyhörd och ansvarstagande med förmåga att skapa goda relationer. Vidare är du tålmodig och arbetar lösningsfokuserat. Du drivs av ett starkt engagemang för målgruppen och är som person mogen och trygg. Självklart tycker du precis som vi - alla ska ha en bra dag. Övrigt Tjänsten är på heltid. Placeringsort: Uppsala eller Heby. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Christer Lööv, telefonsamtal efter överenskommelse. Mail: [email protected], Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan! Krav Minst 180p högskolepoäng Arbetslivserfarenhet inom LSS B-körkort God svenska i såväl tal som skrift Meriterande Utbildning inom pedagogik, psykologi eller andra relevanta områden Tidigare godkänd som föreståndare Om arbetsgivaren - Imera AB Imera AB grundades med visionen att tillhandahålla kvalitativ omsorg. Vi har LSS-boenden, daglig verksamhet och personlig assistans i Uppsala med omnejd. Vi erbjuder service med personal som är både erfaren och kompetent. Våra team är experter på att skapa en trygg och stödjande miljö för alla våra boende. Vi arbetar kontinuerligt för individers förbättrade livskvalitet och strävar efter att tillgodose individuella behov och erbjuda den bästa omsorgen.

20 juni 2024
Sista ansökan:
4 augusti 2024
ENHETSCHEF, LSS OCH SOCIALPSYKIATRI

Hagfors kommun erbjuder dig stora möjligheter till balans i livet. Du kan göra karriär och samtidigt njuta av ett gôtt liv med livskvalitet. Här finns ett modigt fôlk med framåtanda som uppskattar kombinationen av den lilla stadens potential och närheten till en storslagen natur. Vårt handlingskraftiga näringsliv stärker kommunen och sätter Hagfors på kartan internationellt. Den lokala flygplatsen gör att det är nära till Stockholm och resten av världen, vilket skapar möjligheter i både jobbet och privatlivet. Här hjälps vi åt att skapa ett rikt liv och tillsammans möjliggör vi en attraktiv kommun. Läs mer om arbetet i Hagforsstrategin. ARBETSPLATS INDIVID- OCH OMSORGSAVDELNINGEN, LSS och socialpsykiatri Vi söker dig som vill arbeta som enhetschef inom LSS och socialpsykiatri och vill anta utmaningen att leda och driva verksamheten i en målstyrd organisation. Du bör vara en engagerad och trygg ledare som kan omvandla mål till konkreta handlingar och resultat. Vårt arbete vilar på en gemensam värdegrund, som bygger på respekt, trygghet, tillit och ansvarskänsla. ARBETSUPPGIFTER OCH KVALIFIKATIONER Som enhetschef har du ansvar för att omsorgstagarens behov blir tillgodosett, men du har också ansvar för enhetens personal och ekonomi. Det är enhetschefen som leder/planerar/följer upp arbetet och har ansvar för att verksamheten bedrivs utifrån befintliga lagar, mål och riktlinjer. Vi tycker att det är viktigt att du som söker är intresserad av att leda och handleda människor, har hög ansvarskänsla, mycket god samarbetsförmåga, är flexibel och självständig. Du ska vara driven med ett starkt engagemang i ditt ledarskap. Ledarskapet ska utgå från ett personcentrerat arbetssätt där du har lätt att sätta de människor du möter i fokus. Det är av stor vikt att du har en god förmåga att administrera, planera och leda enhetens arbete. Kvalifikationer • Kunskaper inom grundläggande lagstiftning LSS/SoL. • Akademisk utbildning som socionom, inom social omsorg eller annan utbildning/erfarenhet som kan prövas likvärdig. • Meriterande är ledarerfarenhet med resultat och personalansvar. Erfarenhet av offentlig sektor och att leda förändrings- och utvecklingsarbete är också meriterande. Körkort med förarbehörighet B är ett krav. LÖN Vi tillämpar individuell lönesättning, ange löneanspråk.   FACKLIGA FÖRETRÄDARE Vision och Akademikerförbundet SSR, når du genom Hagfors kommuns växel, 0563-185 00. ÖVRIGT Intervjuer kommer att ske löpande under rekryteringsförfarande. Vi har gjort medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

19 juni 2024
Sista ansökan:
9 juli 2024
Uppdragschef

Nu söker vi en uppdragschef till vårat trevliga och glada team! Är du en ledare som älskar att se andra växa? Är du en engagerad och positiv person med förmåga att möta andra människor med värme och glädje? Toppen! Läs vidare och se om det är så att det är just dig vi söker! Vem vi söker I rollen kommer du att möta en mängd olika människor med olika egenskaper, vilket är fantastiskt roligt, men även till viss del utmanande. Vi tror därför att du har skinn på näsan och känner dig självsäker och trygg i din kompetens och dig själv. Det här är den perfekta tjänsten för dig som är bra på att leda och duktig på att hantera människor med olika bakgrunder och erfarenheter. Trivs du med varierande arbetsuppgifter i en ledarroll? Kanon! Just det kan bli din vardag! Krav för tjänsten - Relevant högskoleutbildning eller annan kompetens som arbetsgivaren finner likvärdig. - Goda ledaregenskaper. - B- Körkort. Meriterande Erfarenhet inom personlig assistans området Om arbetsuppgifterna Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete i en modern trivsam miljö med ett högt tempo, mycket eget ansvar, trevliga kollegor och varierande arbetsuppgifter. I rollen skapar du trevliga arbetsplatser genom att anställa kompetenta personliga assistenter och vägleda dem i deras roll. Du kommer att ingå i ett team på 7 st Uppdragschefer,administrativ personal samt en bemanningsenhetsom leds av en Verksamhetschef på Libra assistans. Du företräder företaget i kundmöten och kommer att ha det övergripande ansvaret för uppdragen och uppföljning av kunder och deras personliga assistenter genom att följa den genomförandeplan som ni tillsammans upprättat. Självklart ingår det i arbetet att administrera såsom dokumentation, schemaläggning, planering, tidrapportering, anställningsprocess med lönesättning mm där vi har olika system för att hantera ovanstående. Du och dina kollegor utvecklar, följer upp och utvärderar teamets arbetsuppgifter. Vill du driva processarbeten inom uppdragschefsteamet i samarbetet med övriga samtidigt som du har egna ansvarsområden och arbetsgrupper? Då ska du söka dig till oss! Om jobbet Tjänstegrad: 75% med möjlighet till ökad tjänstegradTillsvidaretjänst, vi tillämpar provanställning. Tillträde: SnarastSista ansökningsdag: 24-07-19 Vi intervjuar löpande, tjänstenkankomma att tillsättas innan annonstidens utgång. Därför är det en god idé att ansöka snarast! Upplysningar kring tjänsten lämnas av; Ewa Wilstrand Verksamhetschef 023-7022 775 eller e-post; [email protected] Emma Thomér Uppdragschef 023-7022 774 eller e-post; [email protected] Hoppas att vi ses, välkommen med din ansökan! Om oss som arbetsgivare: Libra Assistans - en arbetsplats där alla skall trivas ! Sedan starten 2006 har Libra Assistans verkat för att samspelet mellan den personliga assistenten och kunden skall fungera så bra som möjligt; Vi är ett företag där både assistenterna och kunderna sätts i centrum och alla får det stöd de behöver. Kulturen präglas av öppenhet gentemot alla inblandade, glädje och gemenskap. På Libra tror vi och satsar på våra anställda. Möjligheten att växa och utvecklas inom företaget finns. Som uppdragschefkommer du alltså bidra tilloch ingå ivår finagemenskap! Kort och gott – Libra Assistans är ett företag som verkligen bryr sig om och tar hand om både assistenter och kunder. Vi är en del av Hedera Group!

19 juni 2024
Sista ansökan:
19 juli 2024
Enhetschef stöd och service

I Skellefteå kommun jobbar vi tillsammans över gränserna, i en arbetskultur som präglas av en ovanligt stark framtidstro. Vi söker en engagerad enhetschef till Stöd och Service med placering i Burträsk som vill utveckla och driva verksamheten framåt tillsammans med chefskollegor och medarbetare. Inom Stöd och service arbetar vi utifrån ett salutogent perspektiv med målet att människor med funktionsnedsättning ska leva ett bra liv i hemmet, på jobbet samt på fritiden. Det stöd vi ger anpassas för varje individ och ska öka möjligheterna till ett självständigt och meningsfullt liv. Detta sker genom en verksamhet som är tillgänglig, i ständig utveckling och av hög kvalitet inom daglig verksamhet, gruppbostäder, serviceboenden, teamverksamhet, korttidsvistelse och personlig assistans. Vårt mål är att ha en tillitsbaserad verksamhet där de viktigaste besluten tas närmast individen. Som chef i Skellefteå kommun har du en viktig roll i en organisation där vi arbetar på invånarnas uppdrag. Det är en speciell utmaning som kräver både långsiktighet och förmåga att göra skillnad här och nu. I Skellefteå kommun gör du verklig skillnad för alla som bor och verkar här. Du kommer att ha din arbetsplats i den aktivitetsbaserade delen av Stadshuset. ARBETSUPPGIFTER Som enhetschef kommer du ingå i ett team bestående av sex enhetschefer, underställd en verksamhetschef. Du kommer i din roll ha det övergripande ansvaret för två LSS boenden. Som enhetschef är du den som ser till att beslut verkställs enligt gällande lagstiftning, mål, riktlinjer och policys. Som enhetschef ser du till att mål, mandat och arbetsuppgifter är tydliga för dina medarbetare så att ni tillsammans effektivt når verksamhetens uppsatta mål. Du har ansvar för personal, arbetsmiljö, ekonomi och verksamhet. Du leder på distans och gör kontinuerliga besök ute i verksamheten. I första hand har du ansvar för din egen verksamhet men ska också tillsammans med dina kollegor, andra chefer och medarbetare bidra till utveckling av hela verksamhetsområdet. Du omges av flera stödfunktioner inom bland annat rekrytering, bemanning, schemaläggning, ekonomi, HR med mera, som underlättar och stödjer ditt administrativa arbete som chef och som även fungerar som kompetensstöd i ditt dagliga arbete. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en lämplig högskoleutbildning för uppdraget. Du har arbetat som chef eller ledare och drivit eller lett ett förändringsarbete på ett framgångsrikt sätt. Det är meriterande om du har erfarenhet av socialt arbete, rekrytering och bemanning samt har kunskap om vad det innebär att arbeta i en politiskt styrd organisation. Har du även kunskap och erfarenhet av ekonomi så som budgetarbete ser vi det som meriterande. Du har ett tillitsbaserat ledarskap och har förmågan att stimulera, engagera och motivera medarbetare till förnyelse och utveckling genom att vara ett gott föredöme, ge stöd och hantera konflikter, samt att uppmuntra till delaktighet och kreativitet. Det är naturligt för dig att jobba med ett coachande ledarskap och ha en tro på individens egna förmågor. Du är en lagspelare och trivs med att ha ett nära samarbete med dina kollegor samtidigt som du är trygg i att ta egna beslut och initiativ när situationen så kräver. För att lyckas i rollen behöver du vara strukturerad och välorganiserad och kunna prioritera i ett stort informationsflöde då arbetet tidvis innebär högt tempo. För rollen krävs att du har god kommunikativ förmåga i tal och skrift på svenska och är skicklig i ditt sätt att kommunicera. Då du i rollen kommer hantera ett flertal olika digitala verktyg behöver du även ha förmågan att snabbt kunna sätta dig in i olika system och använda dem på ett effektivt sätt. B-körkort är ett krav då resor ingår i tjänsten. ÖVRIGT Socialkontorets medarbetare ger vård, omsorg och stöd till människor i hela Skellefteå. De kan vara äldre, människor med fysisk eller psykisk funktionsnedsättning eller enskilda och familjer i behov av särskilt stöd under en period. Vår verksamhet finns runt om i hela kommunen och hos oss finns specialister inom flera områden inom vård, omsorg, kost, stöd och aktivering för funktionsnedsatta, missbruksvård, familjerådgivning och mycket mer. Med empati, kunskap och engagemang bidrar socialkontoret till att skapa ett Skellefteå där alla får plats. Läs mer om Skellefteå här: https://skelleftea.se Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.

19 juni 2024
Sista ansökan:
21 juli 2024