Enhetschef inom social omsorg/Föreståndare inom social omsorg

Sök bland 73 lediga jobb som Enhetschef inom social omsorg/Föreståndare inom social omsorg och börja ditt nya yrkesliv idag!

Enhetschef till vård- och omsorgsboende på Kristinegränd 7
Borås kommun
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Vård- och äldreförvaltningen ska ge en jämlik, jämställd och likvärdig vård och omsorg till Borås Stads invånare. Med individen i fokus arbetar vi med hälsofrämjande, förebyggande och trygghetsskapande insatser. Vi är drygt 2 700 medarbetare varav 90 chefer, som tillsammans utvecklar verksamheten genom professionalism, engagemang och lärande! I Borås är vi kreativa och har mod att tänka och handla i nya banor. Kristinegränd 7 söker nu en engagerad och modig enhetschef som har hyresgästens, verksamhetens och medarbetarens bästa i fokus. Du ingår i en av två ledningsgrupper bestående av verksamhetschef och enhetschefer för vård-och omsorgsboendena inom verksamhetsområdet. Att bidra till helheten är viktigt för oss, därför värdesätts din förmåga att samarbeta, vilja att dela med dig av tankar och idéer samt din förmåga att driva verksamheten framåt på ett strategiskt plan för att skapa mervärde för våra hyresgäster. Kristinegränd 7 är ett nybyggt vård- och omsorgsboende som öppnade i februari 2025 och är nu under uppstart. Boendet ligger på Kristineberg som är ett lugnt och väletablerat bostadsområde med grönområden, skolor, förskolor och goda bussförbindelser. Boendet är i fas att öppna upp och när vi i slutet av året är klara så kommer det att bestå av 73 lägenheter fördelade på fyra våningsplan. Du är genuint intresserad av målgruppen som är personer med kognitiva sjukdomar samt Huntingtons sjukdom. Förutom stora balkonger på respektive våningsplan så finns det en stor innergård med grönska, promenadslinga, växthus och vinterträdgård. Enhetschef till vård- och omsorgsboende på Kristinegränd 7 Arbetsuppgifter Som enhetschef har du ekonomi- personal- och verksamhetsansvar. Du säkerställer att hyresgästernas behov av god och säker omsorg tillgodoses genom ett systematiskt kvalitetsarbete och ständiga förbättringar. Genom det systematiska arbetsmiljöarbetet och tillsammans med medarbetarna skapar du en dynamisk och god arbetsmiljö som präglas av ett tillitsbaserat ledarskap. Du visar intresse för och samverkar i övergripande frågor för att skapa mervärde för våra hyresgäster. För att stötta och utveckla dig i ditt ledarskap erbjuder Borås Stad olika introduktionsmoduler samt kompetensutvecklingsprogram som är riktade till chefer. Som stöd i ditt chefsuppdrag har du ett nära samarbete med HR- och ekonomifunktionen. Övrig information Borås Stad investerar i sina chefer och för att ytterligare stärka ditt ledarskap kommer du ingå i Borås Stads gedigna ledarutvecklingsprogram. Du kommer även att medverka och vara aktiv i flera olika chefsforum, inom förvaltningen och inom Borås Stad. Utöver detta erbjuder vi dig möjlighet till utökade semesterdagar genom semesterväxling, samt ett förmånligt flex-avtal som gör att du kan förena arbete med privatliv. Du får tillgång till friskvårdsbidrag och till fria bad i Borås Stads badanläggningar, förmånscykel och olika aktiviteter som personalföreningen Merkraft anordnar. Hos oss får du ett arbete som ger mycket tillbaka då det du gör i ditt dagliga arbete förändrar många människors liv till det bättre. Läs mer om hur det är att arbeta i Borås Stad! Borås Stad som arbetsgivare. Kvalifikationer För tjänsten krävs en kandidatexamen med adekvat inriktning, t ex socialt arbete eller organisation och ledarskap. Körkort är ett krav och vi begär utdrag ur belastningsregistret. Tidigare chefserfarenhet är ett krav och du behöver ha god kännedom om gällande lagstiftning för området.. Du har en skicklig förmåga att skapa tillitsvärdiga relationer och är förtroendeingivande i ditt möte med andra. Som person motiveras du av tydligt definierade mål och du har en förmåga att omvandla dessa till konkret handling med goda resultat som följd. Du är en tydlig och god kommunikatör som genom övertygande argument kan tillföra entusiasm och energi för att uppmuntra goda prestationer, teamkänsla och ökad motivation. Genom att vara intresserad och skapa förståelse verkar du för ett respektfullt arbetsklimat där nya idéer och förslag kan utvecklas. Vidare är du strukturerad i ditt arbetssätt och har en förmåga att planera samt prioritera i din vardag. Ansökan Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök jobbet" nedan. Inför ett eventuellt erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Urval kommer att ske löpande och att intervjuer planeras under vecka 20

25 april 2025
Sista ansökan:
11 maj 2025
Enhetschef till Område Funktionsstöd, LSS
Omsorg i Bjuv AB
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Du har säkert fått frågan "Vad jobbar du med?". I Bjuvs kommun ställer vi istället frågan "Vad jobbar du för?" Vi arbetar för utveckling, hållbarhet, jämlikhet och framtiden för att tillsammans forma ett helt samhälle. Vad jobbar du för? Inom Omsorg i Bjuv arbetar vi för kvalité, trygghet och trivsel. Vi är medskapare, vi är nyfikna och ser möjligheter i förändringsarbete. Vi arbetar tillsammans för att skapa en god vård och omsorg för invånarna i Bjuvs kommun. "Så har vi aldrig gjort förr" används som beröm. Vill du vill du vara med att forma ett samhälle tillsammans med oss? Sedan våren 2021 organiseras verksamheterna inom vård och omsorg i ett kommunalt helägt bolag, Omsorg i Bjuv AB, som på uppdrag av förvaltningen ska arbeta hälsofrämjande och förebyggande för de invånare som behöver våra insatser kan leva ett värdigt liv och känna välbefinnande. ARBETSUPPGIFTER Söker du ett meningsfullt och utvecklande uppdrag som enhetschef inom Område Funktionsstöd där du får möjlighet att driva utvecklingen av verksamheten? Ser du som ledare kopplingen mellan hög trivsel och kompetens hos medarbetarna och kvaliteten som levereras och högt förtroende hos dem vi är till för? Är du ledaren som tillsammans med kollegor och medarbetare hittar kreativa vägar för att ta verksamheten vidare och förbi utmaningar och hinder? Ser du misstag som en möjlighet till lärande? Har du målet i sikte? Och sist men inte minst får du människor med dig? Om ja, då är du välkommen med din ansökan! Uppdraget är enhetschef för bostad med särskild service för vuxna enligt LSS § 9:9 och boendestöd enligt SoL. Du kommer att ingå i ledningsgrupp inom Område Funktionsstöd som idag består av verksamhetschef, enhetschefer och verksamhetsutvecklare där förtroende och tillit i ett öppet klimat är av stor vikt och där du ges möjlighet att vara med och påverka utvecklingen. Som enhetschef inom Område Funktionsstöd är du nära din medarbetare för att leda och utveckla verksamheten genom att vara en tydlig och synlig ledare. Uppdraget innebär att du planerar, driver och följer upp verksamheten för att hålla en hög kvalitet i de tjänster som levereras. Uppdraget innebär även att driva arbetet med en hög grad tillit för att utveckla medarbetarna och en god arbetsmiljö. Som enhetschef ska du också driva en effektiv verksamhet utifrån budget och resurser, analysera och vidta eventuella åtgärder vid avvikelser. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har erfarenhet som ledare med för uppdraget relevant högskoleexamen.  Vår verksamhet ska präglas av god kvalitet, trygghet och trivsel. Det innebär att du ska ha ett gott bemötande mot de personer som du möter i ditt arbete. De du träffar i ditt arbete ska känna sig trygga med stödet ifrån dig. Det arbete du utför innebär att du förmedlar förtroende till de du möter. Vår verksamhet präglas av inflytande och delaktighet för att bibehålla den enskildes självbestämmande och integritet. Därav behöver du arbeta bra med andra människor och relaterar till dem på ett smidigt och lyhört sätt. Du arbetar strukturerat, självständigt och uppnår resultat. Du är en person med tydligt verksamhetsfokus och intresse för utveckling. Ditt ledarskap präglas av prestigelöshet och god helhetssyn. Du leder, motiverar och ger befogenheter till andra för att nå gemensamma mål.  Du leder med exempel, skapar laganda, engagemang och delaktighet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet samt din vilja och intresse för att skapa ett positivt arbetsklimat genom tillit och delaktighet för dina medarbetare.  Vi ser gärna att du har kompetens, intresse och erfarenhet av arbete inom LSS verksamheter. Tjänsterna kräver körkort. ÖVRIGT Välkommen med din ansökan, då urval och intervjuer kommer att ske löpande.  Vi undanber oss kontakt från andra annonsörer.  För att kunna komma i fråga för en anställning i Omsorg i Bjuv AB, Bjuvs kommun ska ett utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Registerutdraget uppvisas först vid erbjudande om anställning. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare till en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Bjuvs kommun, där Omsorg i Bjuv är en del av koncernen, är en del av Familjen Helsingborg. Familjen Helsingborg är människor som möts, platser som stimulerar och sammanhang som utvecklar. Här växer både människor och företag. Känsla skapar Familjen Helsingborg. Vi är Bjuv, Båstad, Helsingborg, Höganäs, Klippan, Landskrona, Perstorp, Svalöv, Åstorp, Ängelholm och Örkelljunga. familjenhelsingborg.se

25 april 2025
Sista ansökan:
9 maj 2025
Enhetschef inom funktionshinderomsorg
Halmstads kommun
Chefer inom socialt och kurativt arbete

När du jobbar i Halmstads kommun är du med och formar, stärker och berikar andras vardag. Din insats är meningsfull för oss - vem du än är. Vi söker dig som vill bidra till ett bättre Halmstad. Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 10 000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro Socialförvaltningen arbetar för att ge stöd och hjälpa barn, ungdomar, familjer och personer med funktionsnedsättning eller beroendeproblem. Vi arbetar även med uppsökande och förebyggande insatser. Grundläggande för oss är att vi bemöter varandra på ett respektfullt sätt – såväl våra brukare som oss medarbetare emellan. ARBETSUPPGIFTER Är du redo att leda med hjärta och engagemang? Som enhetschef för funktionshinderomsorgen får du chansen att forma framtiden och skapa positiva resultat för både brukare och medarbetare!  Som enhetschef ansvarar du självständigt för att planera, leda och följa upp verksamheten med fokus på kvalitet och medskapande. Det innebär bland annat att du ska sätta mål för och utveckla verksamheten samt kvalitetssäkra arbetssätt. I din roll som enhetschef ingår personal-, budget-, och arbetsmiljöansvar. Den aktuella tjänsten riktar sig till att ansvara för 3 gruppbostäder som är belägna utanför centrala Halmstad. Hos oss kommer du ingå i avdelningens ledningsgrupp bestående av övriga enhetschefer, poolchef, metodstödjare, planeringssekreterare och avdelningschef. Du kommer att ha ett nära samarbete med dina närmaste kollegor. Du kommer ta ett stort eget ansvar och aktivt bidra till positiva resultat för både den egna enheten och hela verksamhetsområdet. Vi jobbar med samarbete och samverkan på flera nivåer och ser detta som en viktig del i arbetet. Du arbetar utifrån ett helhetsperspektiv och har förmåga att relatera det egna ansvarsområdet till förvaltningen som helhet. Du är närmsta chef för medarbetare ute i våra boendeverksamheter som är stödbiträden och stödpedagoger. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat vara: • Samverkan med interna och externa parter. • Vara drivande och omvärldsbevakande gällande verksamhetens utveckling. • Vara aktiv i, för uppdraget, utvalda mål- och utvecklingsområden. Detta gör du tillsammans med medarbetare, chefskollegor och andra på förvaltningen. • Ingå och bidra i avdelningens ledningsgrupp. KVALIFIKATIONER Du som söker har en relevant kandidatexamen (180hp) inom det sociala området eller en annan utbildning som bedöms likvärdig. Du har även erfarenhet av att arbeta med personer med funktionsnedsättning, vilket kan inkludera arbete inom LSS-verksamhet som bostad med särskild service, daglig verksamhet, korttidsvistelse, eller liknande. Tillgång till egen bil i tjänsten, B-körkort, samt goda kunskaper i svenska i både tal och skrift är även krav för tjänsten. Det är meriterande om du har några års chefserfarenhet och om du har erfarenhet av LSS-lagstiftningen, särskilt insatsen bostad med särskild service. Erfarenhet av förändringsarbete är också en fördel. Dessutom ser vi gärna du har genomgått UL eller en annan likvärdig ledarskapsutbildning. För att lyckas i denna roll är det viktigt att du är en kommunikativ person. Du behöver kunna sälja in idéer och ge tydlig information om varför vi gör saker och var vi är på väg, samt vara skicklig på att kommunicera både muntligt och skriftligt på ett enkelt och tydligt sätt. Du bör också ha en god problemlösningsförmåga, kunna se till helheten och prioritera utifrån övergripande strategier. Eftersom ingen dag är den andra lik, behöver du vara operativ och resultatorienterad, snabbt kunna anpassa ditt beteende för att uppnå mål, hantera svårigheter och lösa problem. En god förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt är också viktig. Slutligen, ser vi att du är relationsbyggande, kan skapa samarbete med personer på olika nivåer i organisationen, såsom medarbetare, brukare, juridiska företrädare/närstående och kollegor. ÖVRIGT Information om tester:  Som ett steg i rekryteringsprocessen använder vi oss av tester i urvalet vilket gör det möjligt för oss att säkerställa en fördomsfri och rättvis process. Om du går vidare kommer du att få ett e-postmeddelande med tester att genomföra. Har du redan genomfört dessa tester kan du återanvända ditt resultat.  Kompetensbaserade intervjuer planeras hållas över Teams den 19:e maj. Intervjuer med facklig samverkan planeras hållas fysiskt på plats onsdagen den 21:e maj på förmiddagen. Halmstads kommun tillämpar rökfri arbetstid. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till detta. Innan anställning sker behöver du visa att du har rätt att arbeta, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Det gör du genom att styrka ditt medborgarskap i EU/EES eller Schweiz genom pass, nationellt id-kort eller personbevis tillsammans med identitetshandling. Kan du inte det behöver du uppvisa ett arbetstillstånd eller att du kan visa att du är undantagen från skyldighet till arbetstillstånd. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Varmt välkommen med din ansökan!

25 april 2025
Sista ansökan:
11 maj 2025
Enhetschef för uppdrag inom LSS i södra Skåne
Poolia Sverige AB
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Om tjänsten Vill du arbeta som enhetschef inom LSS och göra skillnad varje dag? Vi söker nu en engagerad 1:a linjens chef till tre traditionella LSS-boenden enligt LSS 9:9, med start så snart som möjligt och t.o.m. 1 november 2025. Som enhetschef har du det övergripande ansvaret för både brukare och personal – totalt cirka 20 medarbetare inom dygnet-runt-verksamhet och 18 boende. Rollen innefattar ansvar för personal, arbetsmiljö och ekonomi. Du ingår i ett team med tio andra enhetschefer. Arbetstider är vardagar 08:00–16:30. Uppdraget är på visstid till och med 1 november 2025. Vem är du? Vi söker en trygg och inspirerande ledare som har förmåga att motivera och vägleda sitt team mot gemensamma mål. Du har tidigare haft en ledande roll och trivs med att ta ansvar, både i självständigt arbete och i samverkan med andra. Rollen kräver att du är lösningsfokuserad, kan hantera flera uppgifter parallellt och har ett starkt driv att utveckla både verksamheten och medarbetarna. Det är viktigt att du har ett strategiskt tänkande och kan se till helheten, samtidigt som du är handlingskraftig i det dagliga arbetet. Eftersom verksamheten befinner sig i en uppbyggnadsfas behöver du vara förändringsbenägen och trygg i att leda genom utveckling. Du har erfarenhet av att fungera som ett metodstöd i arbetsgruppen och är väl insatt i arbetssätt som lågaffektivt bemötande och tydliggörande pedagogik. Vi ser att du har en relevant akademisk utbildning inom exempelvis socialt arbete, beteendevetenskap, arbetsterapi eller pedagogik. Kunskap om LSS, SoL, HSL och arbetsmiljölagstiftning är en styrka i rollen. Ledarskapsutbildning är meriterande och vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet.

24 april 2025
Sista ansökan:
8 maj 2025
Enhetschef för uppdrag inom LSS i södra Skåne
Poolia Sverige AB
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Om tjänsten Vill du arbeta som enhetschef inom LSS och göra skillnad varje dag? Vi söker nu en engagerad 1:a linjens chef till tre traditionella LSS-boenden enligt LSS 9:9, med start så snart som möjligt och t.o.m. 1 november 2025. Som enhetschef har du det övergripande ansvaret för både brukare och personal – totalt cirka 20 medarbetare inom dygnet-runt-verksamhet och 18 boende. Rollen innefattar ansvar för personal, arbetsmiljö och ekonomi. Du ingår i ett team med tio andra enhetschefer. Arbetstider är vardagar 08:00–16:30. Uppdraget är på visstid till och med 1 november 2025. Vem är du? Vi söker en trygg och inspirerande ledare som har förmåga att motivera och vägleda sitt team mot gemensamma mål. Du har tidigare haft en ledande roll och trivs med att ta ansvar, både i självständigt arbete och i samverkan med andra. Rollen kräver att du är lösningsfokuserad, kan hantera flera uppgifter parallellt och har ett starkt driv att utveckla både verksamheten och medarbetarna. Det är viktigt att du har ett strategiskt tänkande och kan se till helheten, samtidigt som du är handlingskraftig i det dagliga arbetet. Eftersom verksamheten befinner sig i en uppbyggnadsfas behöver du vara förändringsbenägen och trygg i att leda genom utveckling. Du har erfarenhet av att fungera som ett metodstöd i arbetsgruppen och är väl insatt i arbetssätt som lågaffektivt bemötande och tydliggörande pedagogik. Vi ser att du har en relevant akademisk utbildning inom exempelvis socialt arbete, beteendevetenskap, arbetsterapi eller pedagogik. Kunskap om LSS, SoL, HSL och arbetsmiljölagstiftning är en styrka i rollen. Ledarskapsutbildning är meriterande och vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet.

24 april 2025
Sista ansökan:
8 maj 2025
Dedicare söker chef inom LSS i Skåne
Dedicare Sverige AB
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Söker du efter en seriös arbetsgivare som gör det möjligt för dig att ta uppdrag enligt dina önskemål? Vi söker just nu för kunds räkning en enhetschef till LSS-boenden i Skåne. Uppdraget är start snarast och pågår tom 251101. Uppdraget innebär löpande ansvar, ekonomi, personal arbetsmiljö cirka 20 personal (dygnet runt verksamhet) samt 18 boende.  Du får trygga anställningsvillkor, goda förmåner och en personlig kontakt med din konsultchef, samtidigt som du kan fokusera på dem som behöver din hjälp. Uppdraget är under perioden juni t.o.m. augusti.  Våra kunder består i regel av socialtjänster runt om i landet som har personalbehov i form av socionomer/socialsekreterare och enhetschefer med erfarenhet inom myndighetens olika verksamheter.  Vår vision är att ha de mest kompetenta medarbetarna. Med kompetens menar vi fackkunskap, relevant erfarenhet och professionell service. Som socionomkonsult är det viktigt att du är självständig och beredd på ett omväxlande och utmanande arbete. Du är självgående och har förmåga att anpassa dig till nya arbetsmiljöer. Som person är du lyhörd, positiv och lösningsorienterad. Våra kunder förväntar sig snabbhet och effektivitet liksom goda kunskaper inom det svenska språket, såväl i tal som i skrift. Dedicare är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som varit verksamt sedan 1996 och är idag en av Nordens ledande leverantör av socionomer, läkare, sjuksköterskor, och andra profiler inom vårdsektorn. Som konsult hos Dedicare kan du välja om du vill ta längre eller kortare uppdrag samt om du vill att arbetsplatsen ska vara i närheten av ditt boende eller om du önskar resa.   Vi tror att välmående människor gör ett bättre arbete, därför erbjuder vi alla våra konsulter följande:   -                           Kollektivavtal, tjänstepension, semesterersättning, friskvårdsbidrag är en självklarhet. -                           Du får en lön som är synonym med dina prestationer. -                           Du får personlig och nära kontakt till din chef. -                           Du får möjlighet till utveckling och därtill stöttning av din chef på vägen. -                           Du får spännande uppdrag som matchar ditt intresse och din kompetens.   Vill du bli en av oss? Besök gärna vår hemsida www.dedicare.se/socionom för mer information och för information om olika evenemang.   Vi håller intervjuar löpande. Välkommen med din ansökan!

24 april 2025
Sista ansökan:
5 juni 2025
Enhetschef till enhet Stöd och försörjning
Alingsås kommun
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Välkommen till Alingsås! Som medarbetare i vår kommun har du alla möjligheter att vara med och utveckla verksamheten och din arbetsplats. Med nära 4000 anställda är vi tillräckligt stora för att driva förändring och samtidigt tillräckligt små för att var och en ska kunna påverka och få utrymme för sina idéer. Här finns plats för nytänkare. Tillsammans skapar vi Alingsås! Avdelning Stöd och arbete tillhörande Alingsås kommuns socialförvaltning söker nu en enhetschef till enhet Stöd och försörjning som är en av avdelningens tre enheter. Enhet Stöd och försörjnings främsta uppgift är att utreda och bevilja ekonomiskt bistånd och på olika sätt stötta kommuninvånare som är arbetslösa till en hållbar egen försörjning. Enheten arbetar mycket i samverkan med externa aktörer så som Arbetsförmedling, Försäkringskassan och vården, men också i den egna förvaltningen där daglig dialog med vuxenenhet, arbetsmarknadsenhet och integrationsenhet ingår. Avdelningen är inne i en stor förändringsprocess där fokus ligger på att snabbare och effektivare få ut personer med ekonomiskt bistånd i självförsörjning därför ligger fokus mycket på utveckling och synergier där analys, utvärdering och uppföljning är en naturlig del av uppdraget. Utöver ansvaret för myndighethetsövningen i den egna enheten så kommer du arbeta tätt ihop med avdelningens andra enhetschefer för att kunna möta behov hos så väl arbetsmarknaden och de personer vi arbetar för tillsammans.  På Alingsås kommun tror vi på ett tillitsbaserat ledarskap där drivkraften i arbetet kommer inifrån medarbetarna själva. Vi har ett gemensamt mål och det är att skapa värde och bidra till livskvalité för våra invånare, företag, organisationer och besökare. När du börjar hos oss så erbjuder vi dig: -En trygg anställning -Möjlighet till semesterväxling -En kompetensutvecklingsplan -Föräldrapenningtillägg -Friskvårdsbidrag och förmånliga rabatter via E-passi -Möjlighet att delvis kunna arbeta på distans. Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Som enhetschef ansvarar du för att leda och utveckla enheten i linje med verksamhetens mål och en budget i balans. Du driver förändrings- och utvecklingsarbete med fokus på kvalitet, effektivitet och hållbarhet. En viktig del av uppdraget är att säkerställa en rättssäker och effektiv myndighetsutövning inom ekonomiskt bistånd. Rollen innebär både ett operativt närvarande ledarskap och en förmåga att lyfta blicken för att identifiera synergier inom avdelningen, samverka med relevanta parter samt att följa utvecklingen i omvärlden. Du har ett starkt analytiskt förhållningssätt och arbetar kontinuerligt med uppföljning, utvärdering och förbättring av verksamheten. Du förväntas leda genom ett utvecklande ledarskap som engagerar och tar tillvara förvaltningens samlade kompetens. Du liksom förvaltningens övriga chefer och medarbetare agerar utifrån föredömlighet, personlig omtanke samt inspiration och motivation. KVALIFIKATIONER Du har socionomexamen eller annan relevant utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig, samt erfarenhet av en arbetsledande roll inom myndighetsutövning enligt socialtjänstlagen. Chefserfarenhet är meriterande, liksom kunskap inom ekonomiskt bistånd, arbetsmarknadsfrågor, verksamhetsövergripande förändringsarbete och att arbeta i en politiskt styrd organisation. Erfarenhet av att bygga team och etablera samverkansstrukturer är också önskvärt. Som ledare är du tydlig, strukturerad och har god samarbetsförmåga. Du är initiativtagande, har ett pragmatiskt förhållningssätt med en förmåga att pendla mellan operativa och strategiska uppgifter. Du arbetar mål- och resultatinriktat, med helhetssyn och engagemang för att utveckla verksamheten i linje med uppdraget. Du är dessutom analytisk och har god självinsikt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Intervjuer kommer att hållas 13/5 och eventuellt 15/5. Vi använder oss av tester för en rättvis och icke-diskriminerande rekryteringsprocess. Om du blir en av våra slutkandidater kommer en bakgrundskontroll att göras. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan. För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker samt vid eventuell intervju ha möjlighet att uppvisa ID-handling. Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Visma Recruit.

24 april 2025
Sista ansökan:
8 maj 2025
Enhetschef till Bostad med särskild service i Hisingen 2
GÖTEBORGS KOMMUN
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Med rätt förutsättningar kan vi växa, utvecklas och delta i samhället på våra egna villkor. Inom förvaltningen för funktionsstöd ger vi stöd, service och omsorg till barn och vuxna med funktionsnedsättning och skapar möjlighet för dem att leva ett gott och självständigt liv, som alla andra. Genom att sprida kunskap och samarbeta inom Göteborgs Stad och med andra aktörer ökar vi förståelsen för individers behov och utformar insatser som gör verklig skillnad. Med 6 200 engagerade medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi arbetar inom boenden med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, barn- och korttidsboenden, avlastning samt stöd och ledsagning. Vill du vara med och bidra till ett mer inkluderande samhälle? Välkommen till oss! Du är Göteborg. ARBETSUPPGIFTER Vill du vara med och leda våra bostäder med särskild service i stadsområde Hisingen? Är du en ledare som ser möjligheter, väcker glädje och firar framgångar? Då har vi uppdraget för dig!! Vi söker nu en enhetschef till vår ledningsgrupp. Tjänsten innebär ansvar för ett boende med inriktning på brukare med stora omvårdnadsbehov. Här bor totalt 6 hyresgäster och du leder 14 medarbetare. Den andra delen i tjänsten innebär att vara resurschef och stötta upp där det behövs enhetschefsstöd. Det kan exempelvis gälla tillfällen då en kollega är frånvarande eller behöver avlastning i sitt uppdrag. I rollen som enhetschef arbetar du för att skapa en trygg och utvecklande miljö för både brukare och medarbetare. Dina huvudsakliga uppgifter är att leda, organisera och utveckla verksamheten utifrån gällande lagstiftning, mål, riktlinjer och inom ekonomiska ramar. I tjänsten ingår alltså personal-, ekonomi- och arbetsmiljöansvar för verksamhetsområdet. Du förväntas vara aktiv i områdets utvecklingsarbete och bidra med dina kunskaper och erfarenheter på våra ledningsmöten. Vi erbjuder dig ett spännande och utvecklande arbete tillsammans med kunniga och erfarna kollegor och medarbetare. Den 1 februari 2025 påbörjades en omorganisation hos oss, vilket innebär att den ledningsgrupp du kommer att tillhöra är nykonstruerad. Du kommer alltså att ges möjlighet att vara med och forma ledningsgruppen och vårt arbete från start. Gruppen kommer initialt bestå av 10 enhetschefer, en metodutvecklare och en verksamhetsutvecklare. Inom ledningsgruppen arbetar vi med bostäder med särskild service och daglig verksamhet. Som ny i vår grupp får du en mentor i form av en senior kollega. För att kontinuerligt utvecklas i våra chefsroller har vi förmånen att få intern ledarskapsutbildning. Göteborgs stad erbjuder också ett brett introduktions- och utbildningskoncept för dig som är ny som chef. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning på minst 180 högskolepoäng, som till exempel socionomprogrammet, programmet för social omsorg eller annan utbildning som förvaltningen finner lämplig. Du har chefserfarenhet med ansvar för budget, personal- och arbetsmiljöansvar, verksamhetsutveckling samt är väl förtrogen med aktuell lagstiftning i arbetet kring personer med funktionsnedsättning. Erfarenhet från arbete som enhetschef inom kommunal funktionsstödsverksamhet eller annan vård och omsorgsverksamhet samt av samverkan med hälso- och sjukvård är meriterande. Vi söker dig som ser möjlighet till förändringar och samtidigt skapar situationer där nya idéer och förslag kan utvecklas. Du motiveras av tydligt definierade mål och har förmåga att omvandla dessa till en konkret handling samt ha förmåga att kunna omprioritera vid behov. Du följer också upp och rapporterar dina resultat och mål. Du är lugn och trygg, även i situationer som är pressande och svåra. Du är kommunikativ och kan förmedla information och idéer på ett tydligt sätt och ser till att ditt budskap har gått fram, både via tal och skrift. ÖVRIGT Bifoga studieintyg eller examensbevis på efterfrågad utbildning. I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev. Intervjuer kommer att hållas på Selma Lagerlöfs torg den 21 och 23 maj. Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Beställt utdrag ska vara oöppnat. Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister. Detta görs på polisens hemsida antingen via e-tjänst (Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret) eller med hjälp av Blankett för att kontrollera egna uppgifter (Blankett för begäran om registerutdrag för enskild person, utdrag nr 442.3). Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig: - Trygg anställning med goda anställningsvillkor - Heltid med möjlighet till deltid - Introduktion vid nyanställning - Kompetensutveckling - Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden Du kan endast skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem eftersom all hantering av personuppgifter skall ske enligt GDPR. Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

24 april 2025
Sista ansökan:
11 maj 2025
Dedicare söker kundansvarig till Särnmark Assistans
Dedicare Sverige AB
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Kundansvariga till Särnmark Assistans Dedicare har fått det fina uppdraget att rekrytera Särnmark Assistans två nya kundansvariga till Göteborg Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare 1992. Särnmark är ett värderingsdrivet bolag som lägger stor vikt vid individens engagemang och förmågor. Under de senaste åren har Särnmark utökat sina affärsområden och Särnmark erbjuder idag sina kunder personlig assistans över hela Sverige, ledsagar- och avlösarservice i Stockholms stad samt rehabilitering av patienter på den spanska solkusten. Särnmark har idag över 3500 engagerade medarbetare över hela Sverige och i Spanien, som varje dag levererar löftet ”ett bättre liv” till våra kunder. Är du Särnmarks nästa kundansvarig? Särnmark är en trygg arbetsgivare med över 20 års erfarenhet av att samordna personlig assistans hos barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar. Särnmark har idag över 2000 medarbetare, främst i storstadsregionerna, men kunder och medarbetare hittar du i hela Sverige. Företagets grundare och ägare Mikael Särnmark har själv en förvärvad funktionsnedsättning efter en olycka, och var en av de första i Sverige att få personlig assistans. Att skapa de bästa förutsättningar för en individanpassad personlig assistans är Särnmarks främsta drivkraft. Kunderna blir fler och fler och nu ska Särnmark starta i gång ett nytt kontor i Göteborg. Därför letar vi nu efter en kundansvarig till det nya kontoret. Arbetsuppgifter Då Särnmark nu skall starta i gång sitt nya kontor i Göteborg söker man nu kundansvarig med drivkraft och hunger att vara först på plats. Som kundansvarig på Särnmark har du en stor möjlighet att tillsammans med övriga kollegor forma en framgångsrik organisation. Som kundansvarig i Göteborg skall du arbeta aktivt för att samverka med externa samarbetspartners och myndigheter som hänför sig till kunden och personalen samt verka för samverkan i- och mellan avdelningarna. Ett lyckat uppdrag är alltid resultat av ett samarbete! I rollen som kundansvarig har man ett helhetsansvar för ett antal assistansuppdrag där man agerar som ”spindeln i nätet”. En kundansvarig är ansvarig att tillsammans med kunden utforma kundens personliga assistans utifrån gällande lagstiftning. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att rekrytera och anställa personliga assistenter, ansvara för assistenternas systematiska arbetsmiljö, hantera kostnader som uppstår i assistansen, bevaka och planera kundens assistansekonomi m.m. I det dagliga arbetet råder en kundansvarig både kunder och assistenter i en mängd olika frågor. Kundansvarigs arbetsuppgifter kan exempelvis skifta mellan att hantera arbetsrättsliga frågor till att handleda personliga assistenter i sin yrkesroll mm. Rollen är komplex och mångfacetterad. Den ställer höga krav på självständighet och handlingskraft men den är även oerhört utvecklande, intressant och varierad. Kundfokus och hög servicenivå genomsyrar samtliga arbetsmoment i rollen. I tjänsten ingår administration. Särnmark är skyldig att löpande dokumentera sin verksamhet. Särnmark ställer höga krav på kundansvarigs förmåga att hantera detta. Resor för att besöka kunder och andra kontor kan förekomma. Det finns möjlighet till hybridarbete i viss omfattning efter samråd med ansvarig chef. Vem är du Särnmark söker dig som har adekvat utbildning eller arbetslivserfarenhet. Meriterande är om du har erfarenhet inom aktuellt rättsområde och är insatt i LSS-lagstiftningen. Då detta är en uppstart av ett nytt kontor behöver du vara en entreprenör som drivs av handlingskraft. Du motiveras av utmaningen att starta upp, bygga och utveckla verksamheten storleksmässigt och kvalitémässigt. Genom ett coachande och engagerat ledarskap uppmuntrar du samt skapar förutsättningar för motivation och delaktighet hos dina medarbetare. Du arbetar och driver ditt ledarskap i enlighet med Särnmarks värderingar. Du är trygg i ledarrollen och har en god självinsikt. Du har god förmåga att arbeta med flera olika saker samtidigt och att planera ditt arbete. Du har lätt för att förmedla dina förväntningar, är tydlig i din kommunikation, att ta beslut och att skapa resultat. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och att du är rätt person för att starta upp och leda en grupp personliga assistenter. Övrigt Rekrytering sker löpande och tjänsten är en tillsvidareanställning, som inleds med en provanställning. Du omfattas av kollektivavtal med avtalsmässiga trygghetsförsäkringar och pensionsavsättning. Lönesättning sker enligt överenskommelse. Körkort är ett krav. Särnmark är medlemmar i Diversity Charter och arbetar aktivt för att utveckla jämställda och jämlika avdelningar riktade till kvinnor och män, oavsett bakgrund och tillhörighet samt en arbetsplats fri från diskriminerande strukturer. Ansökan Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Mattias Svensson på [email protected] eller 0721-421234 Välkommen med din ansökan!  För mer information om Särnmark besök www.sarnmark.se.

23 april 2025
Sista ansökan:
11 maj 2025
Enhetschef till Tärendö Äldreomsorg
Pajala kommun
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Pajala kommun är den stora (till ytan) lilla kommunen belägen i norrskenet och midnattssolens land – Tornedalen, i östra Norrbotten. Dag och natt, året om, arbetar vi i samhällets tjänst på uppdrag av kommunmedborgarna. Med Pajala kommuns värdegrund ”jag finns till för Pajalas medborgare”; ”jag är professionell” och ”jag möter alla människor med öppenhet och respekt” arbetar vi för att göra skillnad. Vill du också göra skillnad? Då ska du jobba med oss! Socialförvaltningen söker Enhetschef till äldreomsorgen i Tärendö. Du är enhetschef för Rönngårdens vård och omsorgsboende med åtta boendeplatser samt för hemtjänsten i Tärendö. Du är chef för ca 20st tillsvidareanställda och även för vikarier. Du kommer att ha olika stödresurser till ditt förfogande som bl a SAS, metodutvecklare, MAS, HR, it-stöd och bemanningsenhet. Tillsammans med personalen arbetar ni för att sätta brukarens behov i centrum. ARBETSUPPGIFTER Som enhetschef har du budget-, personal-,arbetsmiljö- och verksamhetsansvar för dina verksamheter. I arbetsuppgifterna ingår också att skapa förutsättningar för goda relationer med personal, brukare, anhöriga, fackliga företrädare samt andra verksamheter och samverkansparter inom och utanför socialtjänsten. Då vi lever i en föränderlig värld, inom samtliga ansvarsområden förväntas ett ledarskap som fungerar väl i förändringsledning/kvalitetsutveckling. KVALIFIKATIONER Socionomutbildning eller annan relevant eftergymnasialutbildning är önskvärd. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet samt erfarenhet av arbetsledning inom kommunal verksamhet. Du ska tycka om att arbeta nära andra människor, ha lätt att kommunicera, vara ansvarstagande, vara öppen för utveckling och kunna ha både helhets- och detaljperspektiv. Samarbetsförmåga värderas högt samt intresse för att kvalitetssäkra processer i verksamheten och implementering av gångbara metoder som t ex IBiC. Önskvärt är även att du har erfarenhet av liknande verksamhet och bemanningsplanering. Krav: körkort B. ÖVRIGT Vi tar endast emot digitala ansökningar. Pajala kommun ingår i förvaltningsområdet för meänkieli och finska, därför är det meriterande om du har kunskap i något eller båda av dessa språk. Vi jobbar aktivt för jämställdhet och mångfald på våra arbetsplatser. Därför ser vi gärna sökande som bidrar till detta. Annons- och rekryteringsföretag undanbedes. För mer information om oss och vår kommun besök https://www.pajala.se/boende-miljo/valkommen-hit/ Vi erbjuder även inflyttarservice för dig som är ny i Pajala

23 april 2025
Sista ansökan:
18 maj 2025