Biträdande Verksamhetschef till SelfHelp

Om SelfhelpklinikenSelfhelp har lång erfarenhet av att möta människor med allvarliga missbruksproblem och bedriver kvalificerad beroendevård och missbruksbehandling i slutenvård. Våra kärnvärden är empati, kreativitet och integritet. Tillsammans skapar våra medarbetare på bästa sätt ett stöd i klientens egen förändringsprocess. Om rollenSom biträdande verksamhetschef är du verksamhetschefens högra hand. Du stöttar i den dagliga driften och verksamhetsplaneringen, för att ge medarbetarna de bästa förutsättningarna för att bidra med en god vård- och omsorg med kvalitet. Arbetet bedrivs i nära samarbete med Team Olivias stödteam samt stödfunktioner inom koncernen såsom HR, ekonomi och kvalitet. Du ingår i den lokala verksamhetsledningen och rapporterar till verksamhetschef. Tillsammans med verksamhetschefen ansvarar du för: Rekrytering, resursoptimering och schemaläggning Att bedriva löpande kvalitets- och verksamhetsutveckling Säkerställa att regelverk, avtal och uppdrag efterföljs i verksamheterna Hantera extern kontakt med handläggare, godemän och uppnå ett gott samarbete med både klient, beställare och anhöriga Säkerställa beläggning utifrån budget och uppsatta mål Samarbeta med säljfunktionen Vem är du?Vi tror att du har tidigare erfarenhet av arbete med målgruppen vuxna med psykiska funktionsnedsättningar och/eller samsjuklighet samt missbruk/beroendevård. Du är en trygg och kommunikativ ledare med förmåga att arbeta verksamhetsutvecklande och målinriktat, där du ser helheten i verksamheten. Du är ansvarstagande, driven, coachande och vågar ta ett stort ansvar. Med en god förmåga att arbeta både självständigt och i team skapar du ett gott samarbete med både medarbetare, närstående och klienter. Utifrån ett affärsorienterat förhållningssätt bidrar du som ett stöd i uppföljning och analys av verksamhetens budget och resultat. Vidare har du ett flexibelt förhållningssätt, och kan hantera flera uppgifter parallellt och anpassa dig till förändringar. Kvalifikationskrav Utbildning Högskoleutbildning såsom socionom, beteendevetare eller annan likvärdig utbildning enligt krav från Inspektionen för vård och omsorg (IVO) Utbildning i socialrätt Dina erfarenheter Erfarenhet av arbete med målgruppen vuxna med psykiska funktionsnedsättningar och/eller samsjuklighet Väl förtrogen med lagar, förordning och föreskrifter inom området (HVB & SoL) 711 Meriterande om du därtill har Tidigare erfarenhet av arbete inom en HVB verksamhet och/eller arbete inom missbruk/beroendevård Tidigare erfarenhet som ledare alternativt utbildning inom ledarskap Erfarenhet av försäljningsarbete Erfarenhet från budgetarbete, ekonomisk analys Erfarenhet av HR-arbete (grundläggande kunskaper i arbetsrätt och arbetsmiljö) Erfarenhet av att ha arbetat i privat sektor och i personalintensiv verksamhet Kunskaper i systemet Quinyx Övriga krav Flytande kunskaper i det svenska språket, såväl i tal som i skrift Goda datorkunskaper B-körkort Vad vi kan erbjudaVi erbjuder dig en arbetsplats som är på väg framåt och där du har stora möjligheter till personlig utveckling. Som medarbetare omfattas du givetvis av kollektivavtal. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag, tjänstepension och flertalet försäkringar för dig som anställd. PlaceringDu kommer att vara placerad på verksamheten Selphelpkliniken i Söderhamn. Om rekryteringsprocessen Tillträde till tjänsten är omgående, enligt överenskommelse. Intervjuer sker löpande, och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vi genomför en bakgrundskontroll som en del av vår rekryteringsprocess. Om anställningen:Tillträde till tjänsten är omgående, enligt överenskommelseAnställningen är på heltid, tillsvidareVi tillämpar provanställning 6 mån Vid frågor om tjänsten kontakta:Regionchef Lena Book, [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

9 april 2024
Sista ansökan:
11 augusti 2024
Verksamhetschef inom LSS till Gruppbostäder i Stockholm Syd, Frösunda Om...

Vi på Frösunda Omsorg söker dig som vill jobba som verksamhetschef inom LSS till våra gruppboenden i Stockholm Syd. Hos oss får du möjlighet att utvecklas i ditt ledarskap samtidigt som du gör skillnad för andra. Vill du bli en del av vårt positiva team och vara en avgörande pusselbit i vårt arbete med attbidra till ökad livskvalitet på våra boenden? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan. Vad innebär jobbet somverksamhetschef på Frösunda?Som verksamhetschef inom Frösunda Omsorg erbjuder du ett närvarande och värderingsstyrt ledarskap eftersom du värdesätter goda relationer med kunder, medarbetare, närstående och myndigheter. Du ser det som en självklarhet att vara fysiskt närvarande i verksamheten och är genom ditt coachande förhållningssätt mån om att konkretisera arbetet mot uppsatta mål för att det ska vara lätt för medarbetargruppen att göra rätt. Du väljer att se möjligheter istället för hinder och ser det som en självklarhet i ditt ledarskap att skapa motivation och engagemang hos medarbetargruppen.Du har personalansvar samt resultatansvar för verksamhetens kvalitet och ekonomi. Du säkerställer en kvalitativ och optimal bemanning inom givna ekonomiska ramar samt deltar i budget- och uppföljningsarbete.Som verksamhetschef arbetar du systematiskt för att förstå kundens perspektiv i syfteatt tillgodose en omsorg som utgår från kundens individuella behov och styrkor. Du är ständigt mån om att Frösundas värderingar REN (Respekt, Engagemang, Nyfikenhet) genomsyrar hela verksamheten. Exempel på arbetsuppgifter: • Leda det systematiska kvalitetsarbetet• Skapa goda relationer med närstående, kommun och andra samarbetspartners• Delta i regionens ledningsgrupp och kvalitetsråd• Arrangera och leda verksamhetsmöten• Arbeta utifrån Frösunda Omsorgs årshjul• Coacha medarbetare så att rätt person på rätt plats gör rätt sak Vi erbjuder dig Som verksamhetschef inom Frösunda erbjuds du en både fri, utvecklande och ansvarsfull roll. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter och fortsatt karriär inom företaget. Somstöd erbjuds du en individuellt anpassad introduktion, kontinuerlig stöttning av din regionchef, tillgång till specialistkompetens från bolagets olika stödfunktioner, löpande utbildning och kompetensutveckling osv. Självklart erbjuds du även friskvårdbidrag. Vi tror att en positiv samverkan är nyckeln till gemensam framgång, därför har du alltid närvarande och coachande chefer nära dig. Kvalifikationer och personliga egenskaper Relevant akademisk utbildning, t.ex. socionom. Dokumenterad erfarenhet av ledarskap inom vård- och omsorg. Dokumenterad erfarenhet av arbete med målgruppen (LSS). Kompetens inom arbetsrätt, arbetsmiljö och kollektivavtal. Mycket goda kunskaper i svenska språket, i såväl tal som skrift. B-körkort. För att lyckas i rollen som verksamhetschef har du en naturlig förmåga att driva verksamheten utifrån Frösundas värderingar REN (Respekt, Engagemang och Nyfikenhet). Du är en duktig kommunikatör som trivs med många kontaktytor och har en förmåga att få med dig din omgivning. Du känner dig bekväm med att fatta självständiga beslut, trivs med att vara flexibel och har förmågan att behålla fokus även i situationer med högre arbetsbelastning. Vi tror dessutom att du som person är strukturerad med ett prestigelöst förhållningssätt. Att se möjligheter är en självklarhet för dig. Övrig informationAnställningsform:Tillsvidare med sex månaders inledande provanställning. Omfattning: Heltid Arbetstider:Kontorstider,vardagar Tillträde: Enligt överenskommelse. Vitillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag:2024-05-10 Vid frågor om jobbet är du välkommen att kontakta: Eija Nordahl, regionchef Telefonnummer: 010-1303164 E-postadress: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

3 april 2024
Sista ansökan:
20 september 2024
Vi söker en Verksamhetschef

Vi söker dig som Verksamhetschef! Vi söker en verksamhetschef som kommer att ansvara för ett nytt LSS boende för vuxna i Sala kommun. Verksamheten planeras att starta i slutet av året 2024. Vill du vara med och skapa en verksamhet med visionen att vara bättre än "lagom bra"? Vad kan vi erbjuda dig? Hos oss har du möjlighet till flexibla arbetstider samt möjlighet att påverka din arbetsroll och utveckla verksamheten. Vi värdesätter och uppmuntrar till kompetensutveckling. Vem är du? I rollen som verksamhetschef ansvarar du för driften av verksamheten, övergripande ansvar för schemaläggning och arbetsmiljön. Det är viktigt att du har erfarenhet av liknande befattning, utöver en relevant högskoleutbildning inom vård och omsorg eller socialt arbete, som exempelvis socionom. Du ska ha förutom erfarenhet och kompetens motivation till att utveckla en verksamhet som är bra för både de anställda och brukarna. Vi vill att du tillsammans med oss bidrar till en öppen och trevlig arbetsmiljö. I korthet söker vi dig som är social, flexibel, lyhörd och prestigelös. Hur ansöker du om tjänsten? Vi tar tacksamt emot din ansökan per mail, men du är såklart välkommen att ringa och ställa frågor om tjänsten! Tjänsten tillsätts efter överenskommelse.

3 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Verksamhetschef till Nytida Yxe Herrgård HVB

Nu söker vi en driven verksamhetschef till vårt team. Vi erbjuder ledarskapsprogram, ett meningsfullt arbete och möjligheten att göra skillnad! Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Det här får du hos oss: Grundutbildning när du tillsvidareanställs inom Nytida samt kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära Ledarskapsprogram för samtliga blivande chefer via Lära Förmånsportal med rabatter och erbjudanden Coachande och stöttande chefer nära dig En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare Karriär- och utvecklingsmöjligheter Vi har även kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar och friskvårdsbidrag. Om rollenFör oss är det viktigt att du som verksamhetschef/enhetschef vill vara aktiv och nära verksamheten. Det är en förutsättning för att du ska kunna vårda och utveckla relationerna med medarbetare, boende, närstående och myndigheter. Genom att finnas nära verksamheten,kan du också säkerställa attföretagets värderingar, det pedagogiska ramverket och gällande lagstiftning efterlevs på din verksamhet/verksamheter.Du både vill och har förmågan att styra och följa upp verksamheten utifrån företagets mål och ekonomiska ramar.Du har budget- och resultatansvar samt rapporterar till regionchefen och ingår i hens ledningsgrupp. Om Nytida Yxe Herrgård HVBYxe Herrgård startades 1984 och hos oss finns 50 platser för personer över 18 år med substansmissbruk och psykiska funktionsnedsättningar. På Yxe Herrgård erbjuder vi vård och behandling efter ett individuellt, kognitivt förhållningssätt i en trygg och hemtrevlig miljö – med människan i centrum. Yxe Herrgårdligger beläget i natursköna bergslagen med stor närhet till djur och natur.Hos oss jobbar ett 30-tal medarbetare. Vi som arbetar på Yxe Herrgårdär beteendevetare, socionomer,sjuksköterskor, psykolog, psykoterapeut, behandlingspedagoger, undersköterskor med flera. Vi har bred erfarenhet och kompetens inom våra respektive områden. Medarbetare får ta del av fortlöpande vidareutbildningar inom våra verksamhetsområden för att skapa en så hög kompetensnivå som möjligt.https://nytida.se/verksamheter/yxe-herrgard/ Aktivt ledarskapFör att lyckas som chef och ledare hos oss krävs ett aktivt ledarskap som grundar sig i våra värderingar. Vi utbildar därför samtliga chefer via Läras ledarprogram.Ett ledarskap som skapar motivation och engagemang hos våra medarbetare.Du är initiativrik och lyhörd för kundens behov och känner en självklar respekt för andra människor. Din erfarenhet och kunskapVi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom vård och omsorg (ex. socionom, social omsorg) och erfarenhet från omsorgsverksamhet. Du har minst två års dokumenterad erfarenhet av chefsuppdrag och goda vitsord kring ledarskap. Du har ett coachande förhållningssätt och vill se dina medarbetare växa och utvecklas i sin yrkesroll. Du gillar att ge och ta emot feedback och bryta ned och arbeta mot uppsatta mål. Du är lösningsorienterad och ser möjligheter framför hinder. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klickahär. ÖvrigtAnställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning (ändra vid behov)Lön: Vi tillämpar individuell lönesättningTillträdesdag: enligt överenskommelseSista ansökningsdag: 2024-04-30Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behövs uppvisas vid en eventuell anställning För mer information kontakta: Regionchef, Peter ZetterqvistBoänges [email protected] kontakt:Vision, Magnus Sällström, [email protected] AnsökanVälkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd.I den här processen genomför vi även bakgrundskontroller på slutkandidaten. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea.www.nytida.se

3 april 2024
Sista ansökan:
20 september 2024
Enhetschef/Bitr.föreståndare

Vi söker en engagerad och kompetent enhetschef/biträdande föreståndare för att leda och utveckla vår verksamhet vid våra två enheter. Som en del av vårt dedikerade ledningsteam kommer du att ha en nyckelroll i att säkerställa högkvalitativa insatser för våra klienter. Kort om Segesholm: Vi är två mindre enheter (6 platser per enhet) som arbetar med unga kvinnor med en komplex problematik och ett stort behandlingsbehov och har hela Sverige som vårt upptagningsområde. Vårt fokus är att erbjuda intensiv högspecialiserad behandling och färdighetsträning veckans alla dagar. www.segesholm.se Plats: Vittskövle, Kristianstad Ansvarsområden: Leda, utveckla och organisera verksamheten för att säkerställa att den uppfyller våra kvalitets- och säkerhetsstandarder. Ansvara för schemaläggning och personalbemanning på enheterna. Ansvara för daglig personal- och verksamhetsledning, inklusive rekrytering, utbildning och uppföljning av medarbetarsamtal. Utveckla våra verksamheters struktur och innehåll. Säkerställa efterlevnad av relevanta lagar, förordningar och riktlinjer inom SoL och HSL. Skapa och upprätthålla goda relationer med placerare, vårdgrannar, olika utbildningsaktörer och externa intressenter. Kvalifikationer: Socionomexamen eller annan relevant högskoleexamen inom socialt arbete, beteendevetenskap eller annat relevant område. Flerårig erfarenhet som enhetschef/föreståndare inom HVB-verksamhet. Ledarerfarenhet och förmåga att motivera och utveckla medarbetare. God kunskap om arbetsrätt och tillämpning. God kommunikations- och samarbetsförmåga. Förmåga att arbeta självständigt och fatta välgrundade beslut. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö där du får möjlighet att göra verklig skillnad för människor i behov av stöd och vård. Om du är en driven och engagerad ledare som delar vår passion för att skapa meningsfull förändring, är du välkommen att ansöka. Vi tillämpar provanställning. Ansökan: Skicka ditt CV och ett personligt brev där du beskriver din erfarenhet och varför du är lämplig för rollen som enhetschef/biträdande föreståndare för vår verksamhet till Segesholms behandlingshem. Frågor och ansökan till föreståndare Johan Wetterlöv, [email protected], 0709-323522. Rekrytering sker löpande. Vi ser fram emot att höra från dig!

28 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Kundansvarig/enhetschef inom personlig assistans

VårOmtanke startade 2004 i Malmö där vi fortfarande har ett lokalkontor. Huvudkontoret är stationerat i Stockholm. Till vårt kontor i Stockholm söker vi en driven, positiv och engagerad kundansvarig med erfarenhet. Som kundansvarig tilldelas du ett antal kunder för vilka du sköter både kund- och personalfrågor. Utöver uppdraget får du vara en del av ett gäng med stark framåtanda som gärna åtar sig utmaningar, brinner för verksamhetsutveckling och samtidigt har kul tillsammans. Vi söker dig: - som har relevant erfarenhet av personlig assistans - som har en stark framåtanda och mycket driv - som är social, glad och som tycker om att hjälpa andra - som har erfarenhet som kundansvarig inom personlig assistans Vill du vara en del av ett engagerat och växande företag? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Skriv "Kundansvarig" i ämnesraden på din mail-ansökan. Anställningsvillkor: Heltid, tillsvidare Kontorstider Lön: Fast månads- vecko- eller timlön Tillträde: Enligt överenskommelse Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan läses av personal på Vår Omtanke. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan!

25 mars 2024
Sista ansökan:
30 augusti 2024
Verksamhetschef till HVB-hem i Katrineholm

Om Tallkullen Talkullen HVB söker nu en verksamhetschef som med rutiner, struktur och ett engagerat och kunnigt team, skapar trygghet för våra boende i deras vardag. Om rollen Som verksamhetschef driver och leder du arbetet på HVB hemmet Tallkullen med 16 boende och 12 medarbetare i gruppen. Det innebär ansvar för det dagliga arbetet med driften av verksamheten såsom planering, schemaläggning liksom att implementera och förbättra arbetet med rutiner och kvalitet. Du ansvarar för medarbetarna och har ett coachande förhållningsätt där du stöttar dina medarbetare i det dagliga arbetet. I arbetet ingår att medverka i teammöten, arbetsplatsträffar och enheternas Hälso- och patientsäkerhets möten tillsammans med vår samordnare, sjuksköterska, läkare samt psykolog. Du ingår i regionens ledningsgrupp tillsammans med övriga verksamhetschefer, stödresurser, regionchef och VD i vårt marknadsområde Individ & Familj. Du rapporterar till regionchef. Vem är du? Du har erfarenhet av arbete inom området HVB och/eller psykiatri och med målgruppen vuxna med psykiska funktionsnedsättningar och/eller samsjuklighet. Du är en trygg ledare med förmåga att arbeta verksamhetsutvecklande och målinriktat, där du ser helheten i verksamheten. Du är lösningsorienterad, lyfter blicken och driver ditt arbete framåt med fokus på kvalitet och effektivitet. Som ledare är du trygg med förmåga att fatta beslut mot bakgrund av de mål som ställs upp. Då du har en coachande roll gentemot dina medarbetare, lägger vi stor vikt vid att du är samarbetsorienterad och relationsskapande. Kvalifikationer: Utbildning Högskole/universitetsexamen såsom socionom, sjuksköterska, beteendevetare eller likvärdigt med allra minst socialrätt om minst 7,5 hp Flytande kunskaper i det svenska språk, såväl i tal som i skrift Dina erfarenheter Du har arbetat som chef och ledare i minst 1-2 år Erfarenhet av arbete inom området HVB och/eller psykiatri och med målgruppen vuxna med psykiska funktionsnedsättningar och/eller samsjuklighet Väl förtrogen med lagar, förordning och föreskrifter inom området (HVB & SoL) 711 Erfarenhet av budgetarbete och ekonomisk analys B-körkort Grundläggande kunskaper i arbetsrätt och arbetsmiljö Meriterande om du därtill har: Arbetat inom omsorgsverksamheter (SoL) Arbetat mot offentlig sektor Arbetat i privat sektor och i personalintensiv verksamhet Erfarenhet av försäljningsarbete Placering Du kommer att vara placerad på verksamheten i Katrineholm. Vi erbjuder Hos oss får du bidra med att utveckla vår organisation och ett av branschens ledande företag. Vi erbjuder dig ett spännande uppdrag med möjlighet att skapa relationer med kunder, medarbetare och uppdragsgivare på alla nivåer. Hos oss blir du del av ett nätverk av söttande chefer och har till din hjälp specialister inom centrala stödfunktioner i koncernen. Kollektivavtal, friskvårdsbidrag och tjänstepension är andra självklara förmåner. Om rekryteringsprocessen Rekrytering sker löpande, och tjänsten kan tillsättas under ansökningstiden. Vi välkomnar dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi genomför alltid en bakgrundskontroll som en del av rekryteringsprocessen. Vid frågor om tjänsten kontakta: Regionchef Lena Book, [email protected] Om tjänsten Tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar provanställning och en grundförutsättning för att detta ska kunna förlängas är att IVO beviljar vår ansökan om att du ska stå på tillståndet för verksamheten. Varmt välkommen med din ansökan!

21 mars 2024
Sista ansökan:
7 september 2024
Kundansvarig/enhetschef inom personlig assistans

VårOmtanke startade 2004 i Malmö där vi fortfarande har ett lokalkontor. Huvudkontoret är stationerat i Stockholm. Till vårt kontor i Stockholm söker vi en driven, positiv och engagerad kundansvarig med erfarenhet. Som kundansvarig tilldelas du ett antal kunder för vilka du sköter både kund- och personalfrågor. Utöver uppdraget får du vara en del av ett gäng med stark framåtanda som gärna åtar sig utmaningar, brinner för verksamhetsutveckling och samtidigt har kul tillsammans. Vi söker dig: - som har relevant erfarenhet av personlig assistans - som har en stark framåtanda och mycket driv - som är social, glad och som tycker om att hjälpa andra - som har erfarenhet som kundansvarig inom personlig assistans Vill du vara en del av ett engagerat och växande företag? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Skriv "Kundansvarig" i ämnesraden på din mail-ansökan. Anställningsvillkor: Heltid, tillsvidare Kontorstider Lön: Fast månads- vecko- eller timlön Tillträde: Enligt överenskommelse Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan läses av personal på Vår Omtanke. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan!

13 mars 2024
Sista ansökan:
30 augusti 2024
Gruppchef till Sopranvägens gruppbostad i Järfälla

Nu söker vi en gruppchef för [beskrivning av verksamhet och typ av anställning]. Vi erbjuder ledarskapsprogram och flera förmåner. Om Sopranvägens gruppbostad Sopranvägens gruppbostad ligger i Viksjö i ett radhusområde. Vi har 6 lägenheter och 10 medarabetare samt en gruppchef. Målgruppen på Sopranvägen är mellan 45-65 år och vi har några hyrsgäster som redan gått i pension. De som bor här har behov av mycket närvarande personal och stöd i allt från kommunikation, hitta på anpassade aktiviteter, samt hygien. Fokus i verksamheten ligger på att de som bor hos oss ska känna sig delaktiga i sin egen vardag. Att man ska kunna göra och vara med och bestämma och planera sin vardag tillsammans med personal. Vi jobbar ständigt med den boende i fokus och att varje hyresgäst ska få känna kontroll och makt över sitt eget liv. Om rollen Som gruppchef jobbar du både i verksamheten och administrativt. Det innebär att du är dina medarbetares förebild och via ditt starka engagemang, skapar du varje dag ett gott arbetsklimat i gruppen. Du ger förutsättningar för din arbetsgrupp att bibehålla goda relationer med verksamhetens kunder och anhöriga. Detta genom att vara närvarande och stötta, svara på frågor, leda, ge feedback och bekräfta dinahttps://app.teamtailor.com/companies/ovc9ZAOrqIc/jobs/27780/edit/posting medarbetare i vardagen. Du har personal- och planeringsansvar för din arbetsgrupp och är delaktig i att utveckla och kvalitetssäkra verksamheten i enlighet med Nytidas pedagogiska ramverk. Som Gruppchef rapporterar du till verksamhetschef. Aktivt ledarskap För att lyckas som chef och ledare hos oss krävs ett aktivt ledarskap som grundar sig i våra värderingar. Vi utbildar därför samtliga chefer via vår egen utbildningsavdelning Läras ledarprogram. Vi vill ha ett ledarskap som skapar motivation och engagemang hos våra medarbetare. Det är självklart att du som gruppchef lever våra värderingar: Respekt - Alla har rätt till ett värdigt liv med såväl fysiskt, psykiskt som socialt välbefinnande. Ansvar - Vi har medarbetare som vågar och vill och har chefer som lyssnar och leder. Enkelhet - Det är enkelt att påverka och att vara medarbetare eller att bo och vistas hos oss. Kunskap - Vi reflekterar, lär av varandra och tar tillvara allas kompetens. Din erfarenhet och kunskap Du har eftergymnasial eller högskoleutbildning inom vård och omsorg samt erfarenhet av målgruppen. För Sopranvägens gruppbostad är det meriterande om du har läst till stödpedagog. Du talar och skriver flytande svenska. Det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet av olika former av kognitivt stöd, lågaffektivt bemötande samt erfarenhet av arbetsledning. Du har en tydlig ledarpersonlighet och tycker om att få personer i din grupp att växa och utvecklas i sin yrkesroll. Som person är du självständig, prestigelös och samarbetsvillig. Du har viljan och förmågan att styra och följa upp verksamheten utifrån företagets mål och ekonomiska ramar. Du är initiativrik och lyhörd för vårdtagarens behov och känner en naturlig respekt för andra människor. Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar - respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Det här erbjuder vi: Kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära - Ledarskapsprogram för samtliga chefer - Förmånsportal med rabatter och erbjudanden - Coachande och stöttande chefer nära dig - En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare - Karriär- och utvecklingsmöjligheter - Friskvårdsbidrag och skobidrag Vi har även kollektivavtal, tjänstepension och försäkringar. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här (https://team.nytida.se/). Övrigt Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 31/3 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behövs uppvisas vid en eventuell anställning För mer information kontakta: Facklig kontakt: Vision, Magnus Sällström, [email protected] Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se

11 mars 2024
Sista ansökan:
28 augusti 2024
Verksamhetschef till HVB-hem i Katrineholm

Om Tallkullen Talkullen HVB har erfarenhet av komplexa uppdrag och vänder sig till målgruppen individer från 18 år med psykiska funktionsnedsättningar och/eller samsjuklighet. Vårt team arbetar varje dag engagerat, kunnigt och och medvetet utifrån en helhetssyn på människan i centrum. Med rutiner och struktur skapar vi trygghet för våra boende i deras vardag. Om rollen Som verksamhetschef driver och leder du arbetet på HVB hemmet Tallkullen med 16 boende och 12 medarbetare i gruppen. Det innebär ansvar för det dagliga arbetet med driften av verksamheten såsom planering, schemaläggning liksom att implementera och förbättra arbetet med rutiner och kvalitet. Du ansvarar för medarbetarna och har ett coachande förhållningsätt där du stöttar dina medarbetare i det dagliga arbetet. I arbetet ingår att medverka i teammöten, arbetsplatsträffar och enheternas Hälso- och patientsäkerhets möten tillsammans med vår samordnare, sjuksköterska, läkare samt psykolog. Du ingår i regionens ledningsgrupp tillsammans med övriga verksamhetschefer, stödresurser, regionchef och VD i vårt marknadsområde Individ & Familj. Du rapporterar till regionchef. Vem är du? Du har erfarenhet av arbete inom området HVB och/eller psykiatri och med målgruppen vuxna med psykiska funktionsnedsättningar och/eller samsjuklighet. Du är en trygg ledare med förmåga att arbeta verksamhetsutvecklande och målinriktat, där du ser helheten i verksamheten. Du är lösningsorienterad, lyfter blicken och driver ditt arbete framåt med fokus på kvalitet och effektivitet. Som ledare är du trygg med förmåga att fatta beslut mot bakgrund av de mål som ställs upp. Då du har en coachande roll gentemot dina medarbetare, lägger vi stor vikt vid att du är samarbetsorienterad och relationsskapande. Kvalifikationer: Utbildning Högskole/universitetsexamen såsom socionom, sjuksköterska, beteendevetare eller likvärdigt med allra minst socialrätt om minst 7,5 hp Flytande kunskaper i det svenska språk, såväl i tal som i skrift Dina erfarenheter Du har arbetat som chef och ledare i minst 1-2 år Erfarenhet av arbete inom området HVB och/eller psykiatri och med målgruppen vuxna med psykiska funktionsnedsättningar och/eller samsjuklighet Väl förtrogen med lagar, förordning och föreskrifter inom området (HVB & SoL) 711 Erfarenhet av budgetarbete och ekonomisk analys B-körkort Grundläggande kunskaper i arbetsrätt och arbetsmiljö Meriterande om du därtill har: Arbetat inom omsorgsverksamheter (SoL) Arbetat mot offentlig sektor Arbetat i privat sektor och i personalintensiv verksamhet Erfarenhet av försäljningsarbete Placering Du kommer att vara placerad på verksamheten i Katrineholm. Vi erbjuder Hos oss får du bidra med att utveckla vår organisation och ett av branschens ledande företag. Vi är en del av Team Olivia Group som år 2023 utseddes till ett Karriärföretag. Vi erbjuder dig spännande uppdrag med möjlighet att skapa relationer med kunder, medarbetare och uppdragsgivare på alla nivåer. Hos oss blir du del av ett nätverk av söttande chefer och har till din hjälp specialister inom centrala stödfunktioner i koncernen. Kollektivavtal, friskvårdsbidrag och tjänstepension är andra självklara förmåner. Om rekryteringsprocessen Rekrytering sker löpande, och tjänsten kan tillsättas under ansökningstiden. Vi välkomnar dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdagen är 1 mars 2024. Vi genomför alltid en bakgrundskontroll som en del av rekryteringsprocessen. Om tjänsten Tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar provanställning och en grundförutsättning för att detta ska kunna förlängas är att IVO beviljar vår ansökan om att du ska stå på tillståndet för verksamheten. Vid frågor om tjänsten kontakta: Regionchef Lena Book, [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

8 mars 2024
Sista ansökan:
25 augusti 2024