Vi växer och söker en uppdragschef till SAAND Personlig assistans!

Vill Du arbeta i företaget med det stora hjärtat? Sätter Du människan och kvaliteten i centrum? Då är Du välkommen till oss på SAAND Service & Omsorg AB! SAAND är verksamma inom personlig assistans, hemtjänst, ledsagning samt hushållsnära tjänster. Våra kontor finns idag i Linköping (huvudkontor), Botkyrka, Eskilstuna, Järfälla, Malmö, Södertälje, Uppsala, Värmdö, Västervik och Örebro. ******************* Förstärk vårt team inom personlig assistans i Uppland och grannlän! Vi är på en spännande tillväxtresa och letar efter en passionerad ledare som vill vara en del av vårt fantastiska team och göra verklig skillnad i vår region. Varför du kommer älska att arbeta hos oss: Central och uppskattad roll: Du blir hjärtat av vårt företag, där din insats spelar en avgörande roll för både våra uppdragsgivare och dina kollegor. Fritt att växa: Vi värdesätter din självständighet och ger dig frihet att fatta egna beslut under ansvar, vilket ger utrymme för personlig och professionell utveckling. Positivt arbetsklimat: Hos oss är det inte bara arbete – det är en plats där vi värdesätter varandra och har kul tillsammans samtidigt som vi gör skillnad i människors liv. Om rollen: Som vår nya uppdragschef får du en dubbelroll där du inte bara ansvarar för den personliga assistansen för våra uppdragsgivare, utan också blir arbetsgivare för deras assistenter. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: Skapa och bibehålla starka kundrelationer. Coachning och ledning av personliga assistenter för att säkerställa bästa möjliga vård och stöd. Rekrytering, schemaläggning och hantering av tidrapporter. Genomförande av personliga möten och årliga medarbetar- samt lönesamtal. Administration av social dokumentation och kontakter med myndigheter som Försäkringskassan och kommuner. Vi letar efter dig som: Har en relevant teoretisk utbildning och erfarenhet inom personlig assistans, med god kännedom om LSS-lagstiftningen. Är skicklig på att bygga förtroendefulla relationer och har en stark kommunikativ förmåga. Är prestigelös, ansvarsfull och engagerad i att stödja andra människors utveckling. Har ett brett nätverk inom personlig assistans och är lösningsorienterad samt initiativrik. Är redo att växa och utvecklas tillsammans med oss. Övrigt: Tjänsten är baserad i antingen Järfälla eller Uppsala, men resande inom tjänsten är förekommande. Körkort är en fördel. Skynda dig och skicka in din ansökan redan idag då vi kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag om vi hittar rätt kandidat. Låt oss tillsammans göra skillnad! Varmt välkommen med din ansökan!

23 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Vi växer och söker en uppdragschef till SAAND Personlig assistans!

Vill Du arbeta i företaget med det stora hjärtat? Sätter Du människan och kvaliteten i centrum? Då är Du välkommen till oss på SAAND Service & Omsorg AB! SAAND är verksamma inom personlig assistans, hemtjänst, ledsagning samt hushållsnära tjänster. Våra kontor finns idag i Linköping (huvudkontor), Botkyrka, Eskilstuna, Järfälla, Malmö, Södertälje, Uppsala, Värmdö, Västervik och Örebro. ******************* Förstärk vårt team inom personlig assistans i Uppland och grannlän! Vi är på en spännande tillväxtresa och letar efter en passionerad ledare som vill vara en del av vårt fantastiska team och göra verklig skillnad i vår region. Varför du kommer älska att arbeta hos oss: Central och uppskattad roll: Du blir hjärtat av vårt företag, där din insats spelar en avgörande roll för både våra uppdragsgivare och dina kollegor. Fritt att växa: Vi värdesätter din självständighet och ger dig frihet att fatta egna beslut under ansvar, vilket ger utrymme för personlig och professionell utveckling. Positivt arbetsklimat: Hos oss är det inte bara arbete – det är en plats där vi värdesätter varandra och har kul tillsammans samtidigt som vi gör skillnad i människors liv. Om rollen: Som vår nya uppdragschef får du en dubbelroll där du inte bara ansvarar för den personliga assistansen för våra uppdragsgivare, utan också blir arbetsgivare för deras assistenter. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: Skapa och bibehålla starka kundrelationer. Coachning och ledning av personliga assistenter för att säkerställa bästa möjliga vård och stöd. Rekrytering, schemaläggning och hantering av tidrapporter. Genomförande av personliga möten och årliga medarbetar- samt lönesamtal. Administration av social dokumentation och kontakter med myndigheter som Försäkringskassan och kommuner. Vi letar efter dig som: Har en relevant teoretisk utbildning och erfarenhet inom personlig assistans, med god kännedom om LSS-lagstiftningen. Är skicklig på att bygga förtroendefulla relationer och har en stark kommunikativ förmåga. Är prestigelös, ansvarsfull och engagerad i att stödja andra människors utveckling. Har ett brett nätverk inom personlig assistans och är lösningsorienterad samt initiativrik. Är redo att växa och utvecklas tillsammans med oss. Övrigt: Tjänsten är baserad i antingen Järfälla eller Uppsala, men resande inom tjänsten är förekommande. Körkort är en fördel. Skynda dig och skicka in din ansökan redan idag då vi kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag om vi hittar rätt kandidat. Låt oss tillsammans göra skillnad! Varmt välkommen med din ansökan!

23 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Dedicare söker chef till socialpsykiatriboende i Södermanlands län

Söker du efter en seriös arbetsgivare som gör det möjligt för dig att ta uppdrag enligt dina önskemål? Vi behöver dig som är en erfaren enhetschef och som vill arbeta som enhetschef eller biträdande enhetschef inom socialpsykiatri. Du får trygga anställningsvillkor, goda förmåner och en personlig kontakt med din konsultchef, samtidigt som du kan fokusera på dem som behöver din hjälp. Vi söker i dagsläget enhetschef till Socialpsykiatri boende i Södermanlands län. Vår vision är att ha de mest kompetenta medarbetarna. Med kompetens menar vi fackkunskap, relevant erfarenhet och professionell service. Som socionomkonsult är det viktigt att du är självständig och beredd på ett omväxlande och utmanande arbete. Du är självgående och har förmåga att anpassa dig till nya arbetsmiljöer. Som person är du lyhörd, positiv och lösningsorienterad. Våra kunder förväntar sig snabbhet och effektivitet liksom goda kunskaper inom det svenska språket, såväl i tal som i skrift. Dedicare är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som varit verksamt sedan 1996 och är idag en av Nordens ledande leverantör av socionomer, läkare, sjuksköterskor, och andra profiler inom vårdsektorn. Som konsult hos Dedicare kan du välja om du vill ta längre eller kortare uppdrag samt om du vill att arbetsplatsen ska vara i närheten av ditt boende eller om du önskar resa.   Vi tror att välmående människor gör ett bättre arbete, därför erbjuder vi alla våra konsulter följande:   -                           Kollektivavtal, tjänstepension, semesterersättning, friskvårdsbidrag är en självklarhet. -                           Du får en lön som är synonym med dina prestationer. -                           Du får personlig och nära kontakt till din chef. -                           Du får möjlighet till utveckling och därtill stöttning av din chef på vägen. -                           Du får spännande uppdrag som matchar ditt intresse och din kompetens.   Vill du bli en av oss? Besök gärna vår hemsida www.dedicare.se/socionom för mer information och för information om olika evenemang.   Vi håller intervjuar löpande. Välkommen med din ansökan!

23 april 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024
Enhetschef/Föreståndare

ReBo arbetar på uppdrag av socialtjänsten och vi erbjuder boendelösningar för personer som hamnat utanför den ordinarie bostadsmarknaden. Hos oss bor människor som behöver boende med stöd till följd av t.ex. psykisk ohälsa, beroendeproblematik eller skyddsbehov. Vi har 240 olika boendeplatser, både drogfria och symtomtoleranta, och vi arbetar varje dag för att stötta våra klienter till ett gott boende och ett självständigt liv! Vi arbetar tillsammans med olika myndighetskontakter, psykiatri och beroendevård. Nu söker vi föreståndare! Som föreståndare får du ett verksamhetsnära arbete där du är med och påverkar boendets kvalitet och vardag. Du får ett komplext arbete där du möter missbruk och psykisk ohälsa. Aktuell föreståndartjänst har framförallt ansvar för enskilda som är på väg mot, eller redan har, stabil drogfrihet. På ReBo får du ett utvecklande och utmanande arbete där du blir en viktig kugge i att skapa ett meningsfullt boende för våra klienter såväl som en givande och bra arbetsplats för våra kollegor! För oss är det viktigt att du drivs av en vilja att förbättra och att hitta lösningar, för såväl våra boende, som för våra fantastiska anställda. Vi vill att du är tydlig, självständig och har god förmåga till kommunikation. Det är viktigt att du är duktig på att prioritera, strukturera, fullfölja och följa upp. Det är också viktigt att du kan arbeta med både konkreta och abstrakta uppgifter. Vi är ReBo - där varje individ står i fokus Vi arbetar alltid hårt för att ge trygga boenden och förbättrad livskvalitet för våra boende! Vi vill också erbjuda ett kreativt arbetsklimat och ta tillvara på allas individuella styrkor. För oss är det viktigt att varje anställd känner sig sedd och hörd och att vi tillsammans bygger en klok och stolt verksamhet. Vi har en varm och stöttande arbetsmiljö och tillsammans löser vi allt. Ditt personliga engagemang och din förmåga att arbeta klientorienterat är centralt för oss. En vana vid målgruppen och en förmåga att ha ett respektfullt förhållningssätt för den enskildes integritet är fundamentalt. För att axla rollen som föreståndare krävs det att du har någon form av relevant högskoleutbildning, t.ex. socionomutbildning eller annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig, dock minst 180 hp (el. enligt tidigare system 120 p). Du behöver också ha erfarenhet av arbetsledning, kunskap om missbruk, psykiska funktionsnedsättningar och sociala problem samt gärna kunskap om olika kommunala resurser. Vi söker dig som drivs av förbättringsarbete för vi vill alltid göra ReBo ännu bättre. Det är viktigt för oss att du brinner för vår målgrupp, att du vill vara med och göra skillnad och att du ser det som en självklarhet att driva såväl kvalitets- som arbetsmiljöarbete. B-körkort är ett krav. Vi hoppas att vi har lyckats med att fånga ditt intresse och ser fram emot din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Vi rekryterar löpande, välkommen in med din ansökan.

22 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Uppdragsansvarig chef Skåne som kan arabiska

Vi söker en kund och serviceinriktad chef/samordnare till personlig assistans (LSS) till vår enhet Syd som även kan arabiska. Vårt huvudkontor är i Stockholm, vi har filialer i Västerås men även i Kristianstad. Vi har fått nya kunder och kundkontakter men som behöver en person som kan talar arabiska. Detta är ett SKALL krav för just denna tjänst. Du kommer annars arbeta nära verksamhetschef, VD och andra chefer samt kollegor i Skåne. Som samordnare är du ofta främsta kontaktperson för kunden och men även personalgruppen (de personliga assistenterna). Viktigt att du är självständig och kund inriktad, men vi söker en person som kommer med erfarenhet av samordning/arbetsledning inom personlig assistans (detta är ett också ett SKALL krav). Vi söker dig som är en erfaren och kund inriktad men även med en stor portion sunt förnuft och kvalitetstänkande för att bygga Sveriges bästa assistansbolag med oss. Förutom direkta kunder och personal kommer du träffa intressenter som kommuner och regioner, samarbetspartners och vara representant för oss under konferenser, mässor och andra sammanhang. Du måste ha erfarenhet av branschen med tillhörande lagstiftning och regelverk. Du måste kunna arbeta självständigt, ha stark drivkraft, vara social och en förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Nordisk Hem & LSS Assistans är ett företag inom vård och omsorg som fokuserar på personlig assistans. Vi har tillstånd av IVO för personlig assistans LSS, avlösning LSS samt ledsagning LSS. Vi fokuserar på kunden och individen där verksamhet präglas av flexibilitet, lyhördhet samt att man alltid sätter kundens behov och önskemål i fokus. Företaget har starka humanistiska värderingar och vill attrahera Sverige bästa och mest engagerade medarbetarna till ett företag som decentraliserar och fokuserar på lokala team och kunder. Vi arbetar varje dag för våra kunders högsta möjliga livskvalitet i form av trivsel, glädje, trygghet samt personlig utveckling. Vi är medlemmar av Vårdföretagarna, har kollektivavtal både för assistenter och tjänstemän. Vänligen observera! Du måste ha ett giltigt körkort och gärna tillgång till egen bil. Vi ber dig ange löneanspråk i din ansökan samt att ansökan och alla eventuella frågor kring tjänsten endast skickas till oss via e-post [email protected]. Vi eftersträvar ett mångkulturellt samt diversifierat team och uppmuntrar därför dig med egen funktionsvariation att söka tjänsten. Välkommen att vara med i vårt team! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

22 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Uppdragsansvarig chef Skåne som kan arabiska

Vi söker en kund och serviceinriktad chef/samordnare till personlig assistans (LSS) till vår enhet Syd som även kan arabiska. Vårt huvudkontor är i Stockholm, vi har filialer i Västerås men även i Kristianstad. Vi har fått nya kunder och kundkontakter men som behöver en person som kan talar arabiska. Detta är ett SKALL krav för just denna tjänst. Du kommer annars arbeta nära verksamhetschef, VD och andra chefer samt kollegor i Skåne. Som samordnare är du ofta främsta kontaktperson för kunden och men även personalgruppen (de personliga assistenterna). Viktigt att du är självständig och kund inriktad, men vi söker en person som kommer med erfarenhet av samordning/arbetsledning inom personlig assistans (detta är ett också ett SKALL krav). Vi söker dig som är en erfaren och kund inriktad men även med en stor portion sunt förnuft och kvalitetstänkande för att bygga Sveriges bästa assistansbolag med oss. Förutom direkta kunder och personal kommer du träffa intressenter som kommuner och regioner, samarbetspartners och vara representant för oss under konferenser, mässor och andra sammanhang. Du måste ha erfarenhet av branschen med tillhörande lagstiftning och regelverk. Du måste kunna arbeta självständigt, ha stark drivkraft, vara social och en förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Nordisk Hem & LSS Assistans är ett företag inom vård och omsorg som fokuserar på personlig assistans. Vi har tillstånd av IVO för personlig assistans LSS, avlösning LSS samt ledsagning LSS. Vi fokuserar på kunden och individen där verksamhet präglas av flexibilitet, lyhördhet samt att man alltid sätter kundens behov och önskemål i fokus. Företaget har starka humanistiska värderingar och vill attrahera Sverige bästa och mest engagerade medarbetarna till ett företag som decentraliserar och fokuserar på lokala team och kunder. Vi arbetar varje dag för våra kunders högsta möjliga livskvalitet i form av trivsel, glädje, trygghet samt personlig utveckling. Vi är medlemmar av Vårdföretagarna, har kollektivavtal både för assistenter och tjänstemän. Vänligen observera! Du måste ha ett giltigt körkort och gärna tillgång till egen bil. Vi ber dig ange löneanspråk i din ansökan samt att ansökan och alla eventuella frågor kring tjänsten endast skickas till oss via e-post [email protected]. Vi eftersträvar ett mångkulturellt samt diversifierat team och uppmuntrar därför dig med egen funktionsvariation att söka tjänsten. Välkommen att vara med i vårt team! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

22 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Enhetschef till hemtjänsten

Vad roligt att du är intresserad av att jobba hos oss! Då värderar du förmodligen, precis som vi, ett jobb som är viktigt på riktigt. Här på Kalmar kommun arbetar vi tillsammans för att hela tiden göra Kalmar ännu bättre - för alla som lever sina liv här, driver företag eller besöker vår fina kommun. Kalmar kommun har en äldreomsorg i nationell framkant. Kalmar kommun ska vara drivande när det gäller nya idéer, samverkan och ständigt förbättringsarbete med omsorgstagarna i centrum. Tillsammans gör vi Kalmars vård och omsorg ännu bättre dygnet runt. Välkommen till oss! ARBETSUPPGIFTER Kalmar har en tydlig ambition: vi ska bli en av de 30 bästa äldreomsorgskommunerna i Sverige. För att nå detta mål söker vi också de bästa medarbetarna. Vi söker dig som vill vara med och utveckla framtidens äldreomsorg! Vi söker dig som är engagerad och har kompetens att leda, skapa engagemang och arbeta motiverande för att utveckla verksamheten mot uppsatta mål. I uppdraget ansvarar du för verksamhet, personal och ekonomi. I ditt ansvar ingår att verkställa beslut enligt Socialtjänstlagen. Du ingår i ett enhetschefsteam och har nära samarbete med olika funktioner inom omsorgsförvaltningen. Vi letar efter någon som står stadigt tillsammans med oss, som värnar om att skapa en god kvalitet för omsorgstagarna och är ansiktet utåt för vår verksamhet. Hos oss hittar du ett drygt tjugotal ledare som tillsammans utgör en blandad sammansättning av olikheter men som också bevisar att motsatser skapar de bästa teamen. Vi vill att du fortsätter arbetet med att utveckla vårt verksamhetsområde och att du tillsammans med oss driver och utvecklar vår verksamhet. Du är med och möjliggör goda prestationer, bidrar till hög trivsel och en god arbetsmiljö. Vi vill att du verkar för en kultur som är präglad av tillit, öppenhet och trygghet. Utöver att leda gruppen i vardagen har du också möjlighet att delta i utvecklingsgrupper kopplade till vårt processinriktade arbetssätt där vi prövar nya metoder och ny teknik. Är du inte helt såld än? Då vill vi passa på att berätta att hos oss erbjuds du stora möjligheter att utvecklas i din ledarroll. Vi har väl utvecklade ledarutvecklingsprogram, chefsutbildningar samt stödfunktioner för att ge dig rätt förutsättningar för att lyckas i ditt uppdrag. Vi ger dig individuellt anpassad introduktion och du blir erbjuden en mentor som ger dig råd och stöd i din vardag som chef. KVALIFIKATIONER Vi ser att du har en akademisk examen och yrkesbakgrund som gett förståelse och erfarenhet inom något eller flera av följande områden: Ledarskap, HR, Socialtjänstlagen, ekonomi, projektledning, avtal, omvärldsbevakning. Det viktigaste för oss är dock vem du är som person och hur du leder, snarare än din specifika yrkes- och utbildningsbakgrund. Vi tror att du är en chef och ledare som leder med tillit, prestigelöshet och omtanke. För att lyckas i rollen besitter du en förmåga att snabbt förstå nya och komplexa sammanhang och har förmågan att förenkla och kommunicera dessa ut i verksamheten. Du har tidigare chefserfarenhet samt dokumenterat goda ledarskapsresultat och/eller omdömen av ditt ledarskap. Vi tror att du har distans till dig själv som person och till din roll som chef. Detta då du, likt oss, tror att din närvaro och din vilja att bjuda på dig själv även bidrar till att underlätta samarbetet och samverkan på arbetsplatsen. Du kommer att ingå i verksamhetsområdet hemtjänst under ledning av verksamhetschef. Du arbetar efter de mål, den verksamhetsplan och de huvudprocesser samt styrdokument som finns inom omsorgsförvaltningen. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en processinriktad organisation, gärna med erfarenhet av hemtjänst. Tjänsterna kräver att du har god datorvana och körkort. ÖVRIGT För att alla ansökningar ska bli likvärdigt granskade vid urvalsprocessen måste du söka via länken i varje specifik tjänst. OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev. Vi undanber oss erbjudanden och försäljningssamtal om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.

21 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Uppdragsansvarig chef Skåne som kan arabiska

Vi söker en kund och serviceinriktad chef/samordnare till personlig assistans (LSS) till vår enhet Syd som även kan arabiska. Vårt huvudkontor är i Stockholm, vi har filialer i Västerås men även i Kristianstad. Vi har fått nya kunder och kundkontakter men som behöver en person som kan talar arabiska. Detta är ett SKALL krav för just denna tjänst. Du kommer annars arbeta nära verksamhetschef, VD och andra chefer samt kollegor i Skåne. Som samordnare är du ofta främsta kontaktperson för kunden och men även personalgruppen (de personliga assistenterna). Viktigt att du är självständig och kund inriktad, men vi söker en person som kommer med erfarenhet av samordning/arbetsledning inom personlig assistans (detta är ett också ett SKALL krav). Vi söker dig som är en erfaren och kund inriktad men även med en stor portion sunt förnuft och kvalitetstänkande för att bygga Sveriges bästa assistansbolag med oss. Förutom direkta kunder och personal kommer du träffa intressenter som kommuner och regioner, samarbetspartners och vara representant för oss under konferenser, mässor och andra sammanhang. Du måste ha erfarenhet av branschen med tillhörande lagstiftning och regelverk. Du måste kunna arbeta självständigt, ha stark drivkraft, vara social och en förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Nordisk Hem & LSS Assistans är ett företag inom vård och omsorg som fokuserar på personlig assistans. Vi har tillstånd av IVO för personlig assistans LSS, avlösning LSS samt ledsagning LSS. Vi fokuserar på kunden och individen där verksamhet präglas av flexibilitet, lyhördhet samt att man alltid sätter kundens behov och önskemål i fokus. Företaget har starka humanistiska värderingar och vill attrahera Sverige bästa och mest engagerade medarbetarna till ett företag som decentraliserar och fokuserar på lokala team och kunder. Vi arbetar varje dag för våra kunders högsta möjliga livskvalitet i form av trivsel, glädje, trygghet samt personlig utveckling. Vi är medlemmar av Vårdföretagarna, har kollektivavtal både för assistenter och tjänstemän. Vänligen observera! Du måste ha ett giltigt körkort och gärna tillgång till egen bil. Vi ber dig ange löneanspråk i din ansökan samt att ansökan och alla eventuella frågor kring tjänsten endast skickas till oss via e-post [email protected]. Vi eftersträvar ett mångkulturellt samt diversifierat team och uppmuntrar därför dig med egen funktionsvariation att söka tjänsten. Välkommen att vara med i vårt team! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

21 april 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Uppdragschef Kundansvarig sökes

Företagsinformation Vi på Omtanken i Skåne AB erbjuder personlig assistans med personlig service och personligt engagemang. För oss är det självklart att brukarens behov alltid sätts i första rummet. Vi utför personlig assistans med respekt för människovärde och personlig integritet. Hos oss möter du det lilla assistansbolaget med mycket hjärta, tillgänglighet och närhet. Vår värdegrund är: Våra brukare och medarbetare ska känna sig sedda och bekräftade för dem de är. Detta ger en hög kvalitet, trygghet och skapar kontinuitet. Omtanken söker ny kollega, en kundansvarig och uppdragschef. Som vår nya uppdragschef kommer du att arbeta med dina kunder och dina arbetsgrupper där du har ett fullt ansvar som ansvarig för att varje assistans samt att du agerar som personalansvarig. Du är spindeln i nätet men du har alltid ett stort stöd i dina kollegor. Du kommer att ha administrativa arbetsuppgifter som dokumentation, kvalitetsarbete, rekrytering och schemaläggning med mera. Du styr till största del din arbetsdag och den ser aldrig likadan ut då det är varierande arbetsuppgifter. Omtanken är den mindre assistansanordnaren som arbetar med engagemang, aktivitet, kvalitet och det extra stödet man som assistansberättigad kan behöva. Vi arbetar väldigt nära våra kunder men även våra anställda. Vi bedriver vår verksamhet endast i Skåne då vi anser att närheten till verksamheten är viktig. På Omtanken är ett prestigelöst arbetssätt viktigt eftersom vi arbetar nära verksamheten. Då vi är det lilla kontoret så är en god arbetsmiljö viktigt för oss. Omtanken är en härlig arbetsplats med mycket skratt men också allvar. Du kommer till ett fint arbetsteam som alla är öppna för att utvecklas. Övrigt: Ditt arbete utgår från det nya kontoret i Veberöd men Skåne är din arbetsplats då vi gärna är närvarande hos våra kunder. Vi kör med löpande rekrytering så vänta inte med att skicka in din ansökan. Tillträde omgående

19 april 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Föreståndare till Mora Park

Din nya tjänst Har du ett brinnande intresse av att arbeta med barn och ungdomarmed funktionsvariationer? Är du modig och vill skapa ett sammanhang där alla får känna att de duger som de är? Tycker du om att driva och utveckla en verksamhet? Då kan Du vara den nya medarbetare som vårnya styrelse och verksamhetschef söker! Mora Park är mitt i ett spännande och utvecklande förändringsarbete där vi vill vara det självklara valet för den som söker LSS-boende och/eller resursskola eller anpassad grundskola. Som föreståndare på Mora Park har du en viktig roll. Tillsammans med föreståndare för ytterligare två boenden, MAS, rektor och verksamhetschef ingår du i Mora Parks ledningsgrupp. Du leder och styr arbetet på din avdelning som består av två hus och totalt nio boende. Arbetet innefattar bl.a. att: aktivt ansvara för att leda, säkerställa och följa upp vård- och behandlingsinsatser gentemot klient. ha budget- och personalansvar och leda det dagliga och långsiktiga arbetet tillsammans med personalen mot uppsatta mål. säkerställande av schemaläggningen. ansvara för verksamhetens tillstånd gentemot IVO och säkerställa att verksamheten uppfyller såväl våra egna krav som tillsynsmyndighetens krav på verksamheten. tillsammans med placeringsansvarig ansvara för in- och utskrivning av klienter i verksamheten. beredskapstjänst en vecka i månaden. Din bakgrund Du har en högskoleutbildning såsom socionom, beteendevetare eller annan motsvarande utbildning om minst 180 hp samt att du uppfyller tillståndsmyndighetens krav för att bära ett tillstånd. Du har flera års yrkeserfarenhet med kvalificerat behandlingsarbete inom LSS-verksamhet samt har tidigare flera års erfarenhet av en arbetsledande roll med personalansvar. Det är meriterande med kompetens och erfarenhet av tydliggörande pedagogik. Tjänsten kräver att du behärskar svenska i tal och skrift och att du har god datorvana. Körkort samt tillgång till bil är ett krav. Du som personDu är en lyhörd och tydlig ledare som skapar engagemang genom ett närvarande ledarskap. Du har samverkansförmåga och ett öppet sinne då vi erbjuder ett självständigt arbete med många möjligheter att ta egna initiativ. Inom verksamheten arbetar vi lågaffektivt och förväntar oss att du bemöter våra ungdomar med omtanke, trygghet och respekt. Arbetet ställer höga krav på gott bemötande, ett pedagogiskt förhållningsätt och struktur. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi erbjuder digFörst och främst utlovar vi dig en engagerad och närvarande chef.Som medarbetare hos oss omfattas du av förmåner och försäkringar. Du får ett generöst friskvårdsbidrag, en god introduktion samt kvalificerad handledning och utbildning. Under året kommer ett omfattande utbildningspaket att rullas ut i verksamheten.Vi har självklart kollektivavtal. Din ansökanMora Park samarbetar med Thalamus i denna rekrytering. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta Thalamus rekryterare Camilla Molander på 070-307 12 50.Sista ansökningsdag är 2024-05-30 men tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om du blir inbjuden till en intervju vill vi att du visar utdrag från belastningsregistret. Du behöver visa två utdrag, både för skola och arbete med barn med funktionsnedsättning (LSS). Utdragen få inte vara äldre än 1 år. Utdragen kan du beställa här:Belastningsregistret - begära utdrag | Polismyndigheten (polisen.se) Din nya arbetsgivareMora Park ligger i natursköna Järna i närheten av Stockholm och Södertälje. Verksamheten startades 1952 med tanken om att alla barn och unga skulle få utvecklas efter sina egna förutsättningar. Vi är nämligen övertygade om att barn utvecklas bäst i ett litet sammanhang, där tillvaron skräddarsys och anpassas efter varje enskilt barn - oavsett var barnen kom ifrån eller hur de betett sig. På Mora Park skulle och ska varje barn duga som de är. Mycket har hänt på 70 år. Idag bedriver vi LSS-verksamheter med 9:8-tillstånd, förskola, grundskola, anpassad grundskola och fritidsverksamhet, i Järna och Hölö. Mora Park verksamhet inspireras såväl av Waldorfpedagogik som av nya forskningsrön och metoder inom psykologi, pedagogik, sociologi och neurovetenskap. Verksamheten ägs och drivs av stiftelsen Mora Park. Stiftelsen ska enligt sina stadgar verka för att barn och ungdomar inom Mora Parks målgrupp ska få omsorg bestående av såväl skolgång som boende. Självklart bedrivs verksamheten utan vinstintresse. På Mora Park arbetar vi utifrån vår värdegrund mod, innerlighet, lekfullhet och trygghet. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Hos oss på Mora Park erbjuds du ett meningsfullt arbete med goda anställningsvillkor och utvecklingsmöjligheter. Vi värnar om god arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet, lärande och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete.

19 april 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024