Vi söker seniora Bas-U handläggare till mångårigt uppdrag hos Trafikverket med stationering i Stockholm- Detta är ett konsultuppdrag. Tjänsten är på heltid. Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Uppdraget Förbifart Stockholm är en ny sträckning för E4 väster om Stockholm som kommer att förenkla vardagen och skapa möjligheter för fortsatt utveckling i en starkt växande region. Leden binder samman de norra och södra länsdelarna, avlastar Essingeleden och innerstaden och minskar känsligheten i Stockholms trafiksystem. Restiden för hela sträckan beräknas till ca 15 minuter. För att skona miljön går drygt 18 km av vägens 21 km i tunnel. Mellan Kungens kurva och Hjulsta går leden i en 16 km lång tunnel med anslutningar via 13 st ramptunnlar. Från Hjulsta till Häggvik finns en tunnel på 1,8 km till Akalla och en 300 m lång tunnel under E4 i Sollentuna. I tunnelsystemet ingår totalt ca 55 km enkelriktade tunnelrör, varav ca 52 km i bergtunnlar och ca 3 km i betongtunnlar. E4 Förbifart Stockholm består även av trafikplatser i Kungens kurva, på Lovön samt i Vinsta, Hjulsta, Akalla och Häggvik. Vägtunnlarna inom E4 Förbifart Stockholm är nu helt utsprängda. Arbetet med att färdigställa tunnlarna invändigt med anläggningsarbeten, byggarbeten och installationsarbeten pågår. Dessa arbeten kommer att pågå till 2030. Installationsarbeten pågår i stora delar av tunnelsystemet och teknikutrymmen. Detta gäller främst installation av elförsörjning, ventilation, övervakning och trafikstyrning. Arbetsuppgifter Genomföra egna ronderingar på arbetsplatsen. Initiera omfattning och intervaller för rondering av övriga medarbetare. Vid behov deltaga på leverantörers skyddsronder samt leda skyddsronder i egen regi. Hålla i och deltaga i möten kring byggarbetsmiljösamordning. Se till att allmänna skyddsanordningar inrättas och underhålls samt att allmänna skyddsregler för arbetsstället tas fram och implementeras. Delta i planeringen av arbetet och medverka till att gemensamma arbetsmiljösynpunkter beaktas när arbetsmetoder och arbetsutrustning väljs, när de olika arbetena samplaneras och när tidsplaneringen görs. Delta i leverantörers riskhantering angående arbetsmiljö. Vid behov kontrollera dels att tekniska anordningar är behörigen besiktigade och provade, dels att förare har tillräcklig kompetens och i förekommande fall tillstånd. Följa upp att leverantör på respektive arbetsställe tillämpar relevanta arbetsmiljöregler på ett systematiskt sätt samt att de följer upprättade planer (arbetsmiljöplan, brandskyddsplan). Förvalta och ge förslag till uppdateringar av de redan framtagna och fastställda planerna såsom arbetsmiljöplan, insatsplan, beredskapsplan, brandskyddsplan m.fl. Samla in information från leverantörer på arbetsplatsen för att uppdatera planer (arbetsmiljöplan, insatsplan, beredskapsplan, brandskyddsplan m.fl.). Planera och genomföra årliga kris- och utrymningsövningar tillsammans med leverantörer, räddningstjänst och eventuellt andra myndigheter. Deltaga på arbetsmiljöseminarium med olika teman. Sprida goda exempel på arbetsmiljöåtgärder utifrån egna erfarenheter och kompetens. Ge underlag till och medverka vid framtagning av månadsrapporter kring arbetsmiljö. Följa upp att ”Lessons learned” skrivs vid allvarlig olycka eller tillbud. Bas-U handläggare har mandat att: Stoppa arbeten som inte utförs enligt arbetsberedning eller bryter mot uppsatta regler. Stoppa arbeten som kan förorsaka skada eller olycka. Avvisa olämplig personal som vid upprepade tillfällen inte beaktar de regler som råder på arbetsplatsen. Krav (OBS, obligatoriska) ) Genomgått arbetsmiljöutbildning för Bas-U enligt Arbetsmiljöverkets riktlinjer. Utbildningen får vara max fem (5) år gammal vid varje given tidpunkt. b) Minst 6 års erfarenhet av bygg-, anläggnings-, eller installationsbranschen varav minst 1 år i anläggningsbranschen eller installationsbranschen c) Minst 6 års erfarenhet av arbetsmiljöarbete varav minst 3 år med liknande arbetsuppgifter som beskrivs i denna Uppdragsbeskrivning. d) Behärska svenska och engelska i tal och skrift. e) Giltigt B-körkort Meriterande För beställaren är det meriterande om konsulten har 7-11 års erfarenhet av arbetsmiljöarbete För beställaren är det meritarande om konsult besitter hög samarbets- och kommunikationsförmåga, samt besitter ledaregenskaper Om oss Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt. Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov. Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet. För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst. Läs gärna mer om oss på centio.se. Vänligen skicka ditt CV på svenska. Vi ser fram emot din ansökan!
Om YLAB YLAB är ett familjeföretag med rötterna i Småland och verksamheten baserad i Jönköping. ”Vi har sedan 1977 byggt vår framgång på engagemang, kvalitet och långsiktiga relationer. Genom åren har vi utvecklats till ett väletablerat företag med resurser att hantera både komplexa och omfattande byggprojekt inom industri, bostäder och kommersiella fastigheter. Vi är stolta över att vara ett stabilt företag med stark värdegrund. Hos oss betyder ord som "håll vad du lovar" och "nöjd kund" något på riktigt. Våra medarbetare är erfarna, engagerade och hjälpsamma – och vi ser till att du får de bästa förutsättningarna att lyckas och utvecklas hos oss.” Utmaningen YLAB har fått i uppdrag att bygga ABB Robotics nya fabrik i Västerås, ett högteknologiskt industribygge på hela 70 000 kvm, varav 14 000 kvm kontor. Det är en av södra Sveriges största industrisatsningar och ett prestigeprojekt inom automation och framtidens tillverkningsindustri. Här handlar det om mer än att bygga – det handlar om att skapa en plats för innovation. I rollen som Arbetsledare / Entreprenadingenjör arbetar du tätt tillsammans med ditt projektteam som består sex drivna arbetsledare, en kompetent och erfaren platschef samt två projektingnjörer och en projektledare som utgår från huvudkontoret i Jönköping. Du har en central funktion och verkar som spindeln i nätet mellan arbetsledning, plastledning, kund och underentreprenörer och utgår från kontoret inom ABB:s anläggning i Västerås. Arbetsuppgifter: Stötta samtliga arbetsledare som arbetar i produktionen Planera och följa upp leveranser Arbeta med inköpsekonomi och likviditetsflöde Samordna och delta i projektmöten, både med interna och externa parter Säkerställa att dokumentation, funktionskrav och tidplaner efterlevs Säkerställa och följa upp att entreprenadjuridik, avtal och kontrakt efterlevs Du kommer introduceras med YLAB på deras huvudkontor i Jönköping och Hultseryd under de första dagarna och kommer att få en tydlig väg in i rollen med stöd av erfarna kollegor. Vem är du? Vi söker dig som har ett brinnande intresse för produktion och byggprojekt, och som trivs i en koordinerande roll där du får kombinera teknisk förståelse med struktur och ansvarstagande. Vi ser även att du har med dig följande kvalifikationer: Högskoleutbildning inom bygg eller motsvarande erfarenhet Tidigare erfarenhet inom byggproduktion, t.ex. som arbetsledare, konstruktör, entreprenadingenjör eller liknande God datorvana och lätt för att sätta dig in i nya system God kommunikationsförmåga på svenska och engelska B-körkort Meriterande om... BAS P/U-utbildning (annars erbjuds utbildning) Erfarenhet av större industriprojekt eller samverkan med tekniska installatörer Erfarenhet från arbete i både produktion och kontorsmiljö För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du är.. Samarbetsinriktad och prestigelös med en öppen inställning till att arbeta tillsammans med både kollegor i teamet men också personer utanför organisationen. Du är en god kommunikatör som trivs med att ha många kontaktytor och kan anpassa din kommunikation efter situation och mottagare. Du arbetar strukturerat och tar egna initiativ, med förmåga att planera, prioritera och driva dina uppgifter framåt på ett självständigt sätt. Samtidigt är du flexibel och lösningsorienterad – du ser möjligheter där andra ser hinder och kan snabbt anpassa dig till förändringar i projektet. Du är trygg i att leda möten, ta ansvar i dialogen med både interna och externa parter och att följa upp så att arbetet går enligt plan Placeringsort: Västerås I rollen som arbetsledare/entreprenadingenjör förekommer resor och övernattningar. Tycker du att det låter intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot din ansökan!
Bustos Konsulttjänster AB är ett konsult- och rekryteringsbolag inom bygg, anläggning och infrastruktur. Målet är att ha långsiktiga samarbeten med nöjda och återkommande kunder. För att kunna göra detta på bästa möjliga sätt är vår affärsidé baserad kärnvärdena ÄKTA (Ärlighet, Kompetens, Tillsammans, Anpassningsbar) och dessutom värderar vi kvalité väldigt högt. Detta har lett till att vi är ett snabbt växande företag. Vi får hela tiden in nya förfrågningar inför olika typer av uppdrag inom spännande projekt. För att kunna möjliggöra vår fortsatta tillväxt och strävan efter att bli bättre, söker vi nu dig som vill vara en del av en prestigelös och familjär arbetskultur. Vem är du? Som entreprenadingenjör kommer du att arbeta nära platschefen och stötta denne vid arbetsplatsen. Detta innebär att du kommer att arbeta med administration (ÄTA – hantering), protokollföra och vara delaktig på diverse möten, upprätta mindre inköp, anbudskalkyl, utskick FFU, produktionskalkyl, fakturahantering samt prognoser, vilket kräver att du besitter tidigare erfarenheter. Vi ser även att du som sökande har en bakgrund inom något av de följande områden; bostad, nybyggnation – tillbyggnation och har erfarenhet av projektering av entreprenad samt kostnadskalkylering. Som person är du flexibel i ditt arbetssätt om det skulle behövas, men att du samtidigt är rutinerad av att arbeta inom projekt. Det är fundamentalt att du är självgående men att du likaså kan samarbeta med andra. Du är noggrann och stark på de administrativa delarna och du levererar alltid enligt deadline. Du är även kommunikativ, strukturerad, lösningsorienterad och engagerad i projektet. Kvalifikationer: • Har varit med i minst tre projekt från början till slut. • Du har god kunskap om byggbranschen - allmänna bestämmelser AB04/ABT06, ABK, AMA systemet. • Erfarenhet som handläggande BAS-P eller BAS-U och/eller god vana vid BIM-modell-hantering. • Du kommunicerar väl på svenska, både i tal och skrift, samt har även en god förmåga av att vara tydlig. • Körkort B är ett krav Övrigt är det meriterande om du har: • Erfarenheter av förprojekteringar och projekteringar i exploateringar och reinvesteringar • Goda kunskaper på hur man använder program som exempel Auto CAD civil 3D eller Novapoint Anställningsform: Projektanställning Tillsvidareanställning Underkonsult Vi erbjuder dig: En trygg anställning där du har en engagerad konsultchef, utvecklingssamtal och friskvårdbidrag mm. Vi satsar även mycket på vår personal och ordnar gemensamma aktiviteter så som frukostar, julmiddagar och konferenser. Ansökan Intervjuer och urval sker löpande – så vänta inte med att skicka in din ansökan! För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsult-/rekryteringschef, Paola Bustos, på 08 – 505 687 10 eller rekryterare Elisabeth Alazar på 072-878 43 32. Ansökan kan också skickas till [email protected] (mailto:[email protected]) eller [email protected] (mailto:[email protected]) Vi tar också emot ansökningar från underkonsulter (även F-skatt)
Bustos Konsulttjänster AB är ett konsult- och rekryteringsbolag inom bygg, anläggning och infrastruktur. Målet är att ha långsiktiga samarbeten med nöjda och återkommande kunder. För att kunna göra detta på bästa möjliga sätt är vår affärsidé baserad kärnvärdena ÄKTA (Ärlighet, Kompetens, Tillsammans, Anpassningsbar) och dessutom värderar vi kvalité väldigt högt. Detta har lett till att vi är ett snabbt växande företag. Vi får hela tiden in nya förfrågningar inför olika typer av uppdrag inom spännande projekt. För att kunna möjliggöra vår fortsatta tillväxt och strävan efter att bli bättre, söker vi nu dig som vill vara en del av en prestigelös och familjär arbetskultur. Vem är du?Som entreprenadingenjör kommer du att arbeta nära platschefen och stötta denne vid arbetsplatsen. Detta innebär att du kommer att arbeta med administration (ÄTA – hantering), protokollföra och vara delaktig på diverse möten, upprätta mindre inköp, fakturahantering samt prognoser, vilket kräver att du besitter tidigare erfarenheter. Vi ser även att du som sökande har en bakgrund inom något av de följande områden; infrastruktur, BEST, Mark/anläggning, järnväg, underhåll samt åtnjuter erfarenheter av projektering av entreprenad och kostnadskalkylering. Som person är du flexibel i ditt arbetssätt om det skulle behövas, men att du samtidigt är rutinerad av att arbeta inom projekt. Det är fundamentalt att du är självgående men att du likaså kan samarbeta med andra. Du är noggrann och stark på de administrativa delarna och du levererar alltid enligt deadline. Du är även kommunikativ, strukturerad, lösningsorienterad och engagerad i projektet. Vi söker dig som: • Ingenjörsutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom anläggning. • Har mycket goda erfarenheter av produktionskalkyler, kostnadsuppföljning och entreprenadjuridik. • Har minst fem års erfarenhet som entreprenadingenjör inom anläggning och/eller infrastruktur • Har god kännedom om bygg- och anläggningsbranschens allmänna bestämmelser AB/ABT, ABK, AMA, MER systemet. • Är väl kommunicerad på svenska och engelska, både i tal och skrift, och har god förmåga av att vara tydlig. • Har körkort B Övrigt är det även meriterande om du har: • Vana och erfarenhet av 2D/3D CAD. • Tidigare arbetslivserfarenheter av att jobba som konsult Anställningsform: Projektanställning Tillsvidareanställning Underkonsult Vi erbjuder dig: En trygg anställning där du har en engagerad konsultchef, utvecklingssamtal och friskvårdbidrag mm. Vi satsar även mycket på vår personal och ordnar gemensamma aktiviteter så som frukostar, julmiddagar och konferenser. Ansökan Intervjuer och urval sker löpande – så vänta inte med att skicka in din ansökan! För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsult-/rekryteringschef, Paola Bustos, på 08 – 505 687 10 eller rekryterare Elisabeth Alazar på 072-878 43 32. Ansökan kan också skickas till [email protected] (mailto:[email protected]) eller [email protected] (mailto:[email protected]) Vi tar också emot ansökningar från underkonsulter (även F-skatt)
Vill du vara med och bygga framtidens Gotland? Nu har du chansen att kliva in i en nyckelroll i ett av öns största och mest långsiktiga bostadsprojekt! Som entreprenadingenjör hos ByggConstruct får du vara med från start i ett långsiktigt samarbete med GotlandsHem där vi ska renovera 2500 bostäder. Här får du möjlighet att bli en del av ett tryggt och stabilt bolag med stort samhällsengagemang, tillsammans skapar vi hållbara och trygga bostäder. Det första projektet är nu påbörjat och budgeten för det inledande området har fastställts. Det första området ut är Castor, som omfattar 228 lägenheter fördelade på 18 flerbostadshus. Den första etappen av produktionsarbetet är planerad att inledas under hösten 2025. Vår ambition är att skapa ett lokalt engagemang och bygga långsiktiga samarbeten på Gotland tillsammans med de lokala aktörerna och ser fram emot att bygga hållbara bostäder för alla att trivas i under många år. Om tjänsten Som Entreprenadingenjör hos oss driver du projekten mot satta ekonomiska mål i nära samarbete med platschefen. Rollen är varierande och erbjuder dig stor delaktighet i projekten, från start till mål. Du kommer att arbeta med inköp, kalkylering, förhandling, uppföljning av krav och kontraktsfrågor, analyser och prognoser gällande tider och kostnader, företräda ByggConstruct gentemot projektets intressenter mm. Du ingår dels i platsledningen vid dina projekt, men även i kalkyl- och inköpsavdelningen med dina sju kollegor. Kvalifikationer ✦ Flera års erfarenhet av en roll som entreprenadingenjör, med gediget engagemang, drivkraft och stort intresse för affären ✦ Du talar svenska obehindrat och är en utmärkt kommunikatör, förhandlare och förstår vikten av ett gott samarbete för att nå goda resultat. ✦ B-körkort är ett krav för tjänsten. Som person är du prestigelös, ödmjuk, lösningsorienterad och delar gärna med dig av dina kunskaper. Du är strukturerad och målinriktad och har en förmåga att skapa och bevara goda relationer. Varför arbeta hos ByggConstruct? Du blir välkomnad till ett stabilt och tryggt företag med korta beslutsvägar, där du erbjuds utmanande projekt och goda utvecklingsmöjligheter. Hos oss blir du en del av ett team som jobbar tillsammans genom hela byggprocessen. Det är viktigt för oss att vår personal trivs och utvecklas. På ByggConstruct tror vi på att arbeta med egen anställd personal. Vi är övertygade om att det ger rätt kvalitet, säkrare byggen och bättre arbetsmiljö, men kanske framförallt – jobbet blir roligare! Tillsammans bygger vi en hållbar framtid. Övrigt Tjänsten är tillsvidare på heltid. 📍 Du utgår från Gotland men tjänsten kommer innebära resor till huvudkontoret i Uppsala. 📞Vid frågor om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med Rekryteringskonsult på Jobbet.se, Lina Haglund, 070-777 23 73. Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN! Om arbetsgivaren - ByggConstruct Gotland ByggConstruct startades 1994 av två unga gotlänningar, Pär Karlsson och Jan Ullberg. Idag är ByggConstruct ett av de största ägarledda byggföretagen i Mellansverige med 200 egna anställda och en omsättning på drygt 1 miljard kr/år. Vi på ByggConstruct vill ta vårt ansvar i att utveckla de regioner vi verkar på, så att de blir hållbarare och attraktivare att leva och bo i. Nu och i framtiden. Det gör vi genom att ligga i framkant när det gäller att bygga säkert, energieffektivt och med stor miljöhänsyn men också genom att samarbeta med idrottsföreningar och i kultur- och humanitära projekt
Vill du vara med och driva spännande projekt framåt och bidra till lönsamhet, kvalitet och utveckling? Vi söker nu en Entreprenadingenjör som vill bli en nyckelperson hos oss! Om rollen Som Entreprenadingenjör hos oss arbetar du nära Affärschef och Produktionsorganisationen. Du har en central roll i att följa upp projektens framdrift, identifiera risker och möjligheter samt säkerställa att våra projekt genomförs med hög kvalitet och lönsamhet. Du är också ett viktigt stöd i tekniska och entreprenadjuridiska frågor. Arbetsuppgifter Delta i produktionsplanering och bemanning Säkerställa att kompetenskrav uppfylls Analysera juridiska aspekter av kontrakt Följa upp produktionens framdrift Identifiera och hantera risker och möjligheter Stödja dialog med beställare vid hinder/störningar Bidra till effektivitet och kvalitet i produktionen Delta i slutbesiktning Ta ansvar för kontrakt och garantiåtgärder Medverka till erfarenhetsåterföring Uppdatera projektsystem Följa upp KMA-arbete och inköp enligt rutiner Vara ombud i projekt och hantera merförsäljning/ändringar Kvalifikationer Minst tre års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter Teknisk kompetens samt god förståelse för produktionsprocesser Goda kunskaper inom ekonomi, inklusive planering, budgetering och uppföljning Vana att arbeta i IT-system Högskoleutbildning inom relevant område God svenska i tal och skrift B-körkort Egenskaper Strukturerad och noggrann Kommunikativ och relationsskapande Nytänkande problemlösare Förändringsbenägen och utvecklingsorienterad Trivs med att arbeta i flera projekt parallellt Vi erbjuder Hos Bäckström Anläggning AB blir du en del av en växande organisation med kvalitet och utveckling i fokus. Här får du arbeta i en dynamisk och stimulerande miljö med engagerade kollegor, där dina insatser verkligen gör skillnad. Vi erbjuder goda möjligheter att utvecklas i din roll och en arbetsplats som värdesätter samarbete, innovation och framåtanda. Ansökan Låter detta som en roll för dig? Skicka ditt CV till [email protected] Vi hanterar ansökningar löpande, så tveka inte att höra av dig redan idag! Då vi strävar efter att öka antalet kvinnor i företaget ser vi gärna kvinnliga sökande!
Bustos Konsulttjänster AB är din partner inom bygg, anläggning och infrastruktur Vi är ett växande konsult- och rekryteringsbolag som bygger långsiktiga relationer genom våra kärnvärden ärlighet, kompetens, tillsammans och anpassningsbar, ÄKTA. Kvalitet är vår ledstjärna, vilket gjort oss till en eftertraktad aktör med ständigt nya uppdrag i spännande projekt. För att fortsätta växa söker vi nu dig, som vill bli en del av en prestigelös, engagerad och familjär arbetskultur, där du både utvecklas och gör skillnad. Vem är du? För kunds räkning inom Stockholmsområdet söker vi nu en senior kalkylator och som sådan är du en nyckelperson i anskaffningsprocessen och ansvarar för att ta fram konkurrenskraftiga anbudsunderlag. Du har god insikt i marknadspriser och följer marknadens utveckling noggrant. Ditt arbete omfattar kalkylering av mängder, prissättning samt beräkning av omkostnader. Rollen innebär ett självständigt arbete där du hanterar förfrågningar både utåt och inåt, och deltar vid uppstartsmöten kopplade till kalkylarbetet. Som kalkylator behöver du ha förmågan att planera, organisera och arbeta strukturerat med stor noggrannhet och fokus på kvalitet. Du behåller lugnet och har ett stabilt och kontrollerat förhållningssätt även under pressade situationer, med förmågan att prioritera rätt. Du har ett gott ekonomiskt sinne, en stark analytisk förmåga samt teknisk och matematisk kompetens, och du driver dina uppgifter självständigt framåt. Vi söker dig som har: • minst fem (5) års dokumenterad erfarenhet från rollen som kalkylator eller liknande tjänst • erfarenhet av att ha kalkylerat i offentliga och/eller privata upphandlingar • kunskap i entreprenadjuridik • god datorvana och kunskap i relevanta programvaror • goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift Utöver ovanstående har du erfarenhet av rollen som kalkylator avseende projekt avseende järnväg/näraspårmiljö. Anställningsform: Tillsvidareanställning Underkonsult Vi erbjuder: Vi erbjuder en trygg anställning med en engagerad konsultchef som stöttar dig i din utveckling genom regelbundna uppföljningar och utvecklingssamtal. Du får tillgång till friskvårdsbidrag och andra förmåner. Vi värdesätter våra medarbetare högt och satsar på gemenskap genom gemensamma aktiviteter som frukostar, julmiddagar och konferenser. Om Bustos Konsulttjänster AB: Vi är ett konsult- och rekryteringsföretag specialiserat inom bygg-, anläggnings- och infrastrukturområdet. Vi strävar efter långsiktiga samarbeten med nöjda och återkommande kunder. Vår affärsidé vilar på våra kärnvärden ÄKTA – Ärlighet, Kompetens, Tillsammans och Anpassningsbarhet – och vi lägger stor vikt vid kvalitet i allt vi gör. Det är en av anledningarna till att vi är ett snabbväxande företag med en stadig ström av nya uppdrag inom spännande projekt. För att fortsätta växa och utvecklas söker vi nu dig som vill bli en del av vår prestigelösa och familjära arbetskultur. Ansökan Intervjuer och urval sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan! För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Vi tar också emot ansökningar från underkonsulter (även F-skatt)
Vill du ta nästa steg i din karriär och arbeta i en koordinerande roll med stort fokus på kvalitet, miljö och arbetsmiljö (KMA)? Då kan detta vara tjänsten för dig! Vi söker nu en entreprenadingenjör med cirka två års erfarenhet som vill vara med och stötta våra platschefer i deras dagliga arbete i anläggningsprojekt. Du kommer att ha en nyckelroll i att samordna dokumentation, följa upp projekt och se till att våra KMA-processer håller hög standard. Om rollen I den här rollen får du arbeta nära våra platschefer och fungera som ett stöd i projektens genomförande – från uppstart till avslut. Du blir en viktig länk mellan fält och kontor, där du ser till att alla bitar hänger ihop och att rätt dokumentation finns på plats. Arbetet är både administrativt och operativt, med stort ansvar för struktur och noggrannhet. Exempel på arbetsuppgifter: Ta fram och uppdatera KMA-planer samt säkerställa att de följs upp i projekten Koordinera och stötta platschefer med dokumentation, kalkyler, uppföljning och projektstruktur Följa upp kostnader och tidsplaner i samråd med platschefer Upprättakontrollplaner och arbetsberedning Delta i uppstartsmöten och tekniska genomgångar Säkerställa att rutiner och processer följs enligt gällande regelverk och bolagets kvalitetskrav Bevaka anbud och bistå vid offertförhandlingar Om dig För att lyckas i rollen ser vi att du har ett par års erfarenhet från bygg- eller anläggningsbranschen – gärna från en roll som entreprenadingenjör, arbetsledare eller liknande. Du har god förståelse för hur en byggarbetsplats fungerar i praktiken och har lätt för att kommunicera och samarbeta med olika roller, särskilt med platschefer. Du är mycket noggrann, gillar struktur och har ett öga för detaljer. Du trivs i en koordinerande roll där du får ha koll på flera saker samtidigt och där du verkligen gör skillnad i det dagliga arbetet. Vi söker dig som har: Cirka 2 års erfarenhet från bygg/anläggning Erfarenhet eller stort intresse för KMA-arbete God administrativ förmåga och vana av att arbeta i olika system Förståelse för entreprenadjuridik och projektekonomi är meriterande Ett prestigelöst förhållningssätt och god samarbetsförmåga Vi erbjuder dig: En varierad och utvecklande roll i ett växande företag Nära samarbete med kompetenta platschefer och projektledare Möjlighet att växa inom KMA och projektstyrning Ett arbetsklimat där engagemang, hjälpsamhet och struktur värderas högt Detta är en rekrytering och du blir anställd direkt till kund. Vår kund sitter söder om Stockholm men projekten kan vara runt hela Stockholmsområdet.
Treano är verksamma i hela Skåne och fortsätter kontinuerligt att växa. Vår ambition är att bygga Skåne hållbart inom byggservice, entreprenad, projektutveckling och Sawi Exclusive Homes, med vår vision om att bli branschens mest attraktiva arbetsgivare. Sawi Exclusive Homes by Treano är ett koncept inom Treano som fokuserar på att bygga exklusiva och unika hem. Tillsammans är vi idag ca 200 drivna medarbetare med en årlig omsättning på ca en miljard kronor, vilket gör oss till en av de större och mer snabbväxande byggaktörerna i Skåne. Vårt huvudkontor finns i Malmö och vi har även lokalkontor nära våra kunder i Ystad, Trelleborg, Lund, Helsingborg, Hässleholm och Kristianstad. . Efterfrågan hos våra kunder till vår avdelning i Lund är väldigt stor och för att möta upp deras krav och säkerställa en fortsatt hög kvalitet behöver vi förstärka avdelningen med en KIP. Rollen som KIP I rollen som KIP kommer du vara ansvarig för Kalkylering, Inköp och Planering av projekt. Du kommer ha ett nära samarbete med affärsområdes- och projektledning och kan till exempel medverka vid byggmöten, upprätta inköpsplaner, granska fakturor samt medverka vid planering och genomförandet av projekt. Genom hela processen är det av största vikt att du arbetar i enlighet med vår hållbarhetvision och företagspolicy inom områdena kvalitet, miljö och arbetsmiljö. Vem söker vi? Till denna tjänst söker vi en person med erfarenhet av både inköp och kalkylering och du som söker ska ha minst 4 års relevant arbetslivserfarenhet. Du ska ha relevant utbildning inom bygg, såsom YH eller ingenjörsutbildning. Vi förväntar oss att du har gedigna kunskaper kring lagar och avtal från branschen, såsom AB04 och ABT06 med flera. Erfarenhet av Byggsamordnaren är en fördel men inget krav. Vem är du? För rollen krävs det att du är drivande, social och har en vilja att utvecklas tillsammans med oss. Du ska vara analytisk och noggrann i ditt arbete och en förutsättning för oss är att du är ansvarstagande, strukturerad och har god samarbetsförmåga. Du ska tycka om att jobba mot uppsatta mål och deadlines. Vi erbjuder dig att få vara med och fortsätta bygga mot vår vision: Att bli branschens mest attraktiva arbetsgivare. För att nå denna så arbetar vi aktivt med att utveckla och implementera våra värdegrunder Personlig, Laganda och Ansvarsfull. Vi är stolta och vill fortsätta utvecklas bland annat genom yrkeskunniga medarbetare, öppen kommunikation, positivt arbetsklimat med god teamkänsla och möjligheter att vidareutvecklas. Vi kommer kontinuerligt gå igenom inkomna ansökningar. Ansök genom att klicka på "sök tjänst" och ladda upp ditt CV och personliga brev. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. För frågor om tjänsten kontakta avdelningsansvarig Martin Ivansson, [email protected]. Besök gärna vår hemsida: www.treano.se för mer information om
Inom Infrakraftkoncernen har vi samlat närmare 600 av Sveriges främsta experter inom järnvägs-, vägbyggnad- och anläggningsarbeten, vilket gjort oss till en av branschens mest anlitade aktörer. Vi vet av personlig erfarenhet att det bästa sättet att nå framgång i vår verksamhet är att ge goda möjligheter till drivna individer. Vi söker därför kollegor med egna idéer som vill få frihet och möjlighet att utveckla sina karriärer tillsammans med några av de bästa entreprenörerna i branschen! Om tjänsten Infrakraft söker nu en driven och engagerad Entreprenadingenjör till vår växande koncern med placering på vårt nyetablerade kontor i Sundsvall! Som Entreprenadingenjör hos oss kommer du att arbeta nära platschef och projektchef samt vara delaktig genom hela projektprocessen - från anbud till slutdokumentation. Du kommer att stötta vid tekniska frågor, kontraktsadministration, ekonomisk uppföljning, kalkyl, tidsplanering, inköp, arbetsledning, kvalitet, miljö och arbetsmiljöfrågor. Kompetenser och personliga egenskaper För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har en byggteknisk utbildning (alternativt motsvarande kompetens förvärvad från arbetslivet) samt några års erfarenhet från anläggningsbranschen. Har du tidigare arbetat som entreprenad-/projektingenjör, arbetsledare eller anbudsingenjör är det meriterande. Erfarenhet av arbetsledning, entreprenadjuridik, anläggningsprojekt och digitala verktyg för ekonomiuppföljning är önskvärt. Som person är du strukturerad och duktig på att planera arbetet. Du har förmågan att växla mellan att se helheten men när så krävs kunna gå ner i detaljer. Du trivs i en varierad och bred roll där du får möjlighet att arbeta både självständigt och i team. Din drivkraft och ditt engagemang för att föra ditt arbete framåt och hitta lösningar är en av dina starkaste egenskaper. Flexibilitet är viktigt då övernattning på annan ort är vanligt förekommande i vår verksamhet. Körkort B är ett krav. Ansök nu Du ansöker via knappen ”skicka ansökan”. Vi tar ej emot ansökningar som endast inkommer via mail. Alla ansökningar behandlas löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare och ger lika möjligheter för alla och vår personalsammansättning ska spegla samhället i övrigt och vi vill därför att både kvinnor och män i olika åldrar och med olika bakgrund är varmt välkomna till oss. Start: Enligt överenskommelse. Omfattning: Heltid. Arbetsområde: Södra Norrland. Resor i tjänst förekommer. Kontakt David Garcia [email protected] 076 760 20 73 Hanna Söreklint, HR-specialist [email protected] 076 148 66 55
Välj ett jobb för att visa detaljer