Finansanalytiker
Sök bland 34 lediga jobb som Finansanalytiker och börja ditt nya yrkesliv idag!
Are you looking for new opportunities in a valuation function with focus on financial instruments and financial markets? Valuation Control is a team responsible for the bank’s internal market data flow, fair value adjustments, profit and loss reporting, IPV and Prudent Valuation. As a valuation control analyst, you will work in close relation to our development organisation, C&I, Treasury, Accounting, Group Risk. Providing timely and high quality information while enforcing a robust internal control framework.In Swedbank you have the opportunity to: Expand your knowledge in the field of valuation, working at the heart of valuation of financial instruments in one of Sweden’s leading banks. Working across all asset classes in the Trading and Banking Book on tasks such as profit and loss control and reporting, XVA reporting etc. Belong to a team of friendly and aspiring valuation professionals. Develop as a finance professional. Learn more about our C&I and Treasury business. Collaborate with multiple stakeholders, such as Trading, Group Risk and Accounting. Take responsibility and actively contribute to continuously improving our ways of working. Participate in our transformation journey, forming the valuation control function of the future. What is needed in this role: Master’s degree in a related field, such as Finance, Finance Mathematics, Engineering with Finance focus. Analytical and problem-solving skills. Enjoy working in a team and collaborating with multiple stakeholders, while demonstrating self-leadership and taking responsibility. Demonstrated knowledge of financial instruments valuation and basic risk management, specifically for derivatives. At least 2 years’ experience in the finance industry, ideally from a similar role in valuation control, middle office or another control function such as market risk. Bloomberg skills is a merit. Basic programming skills, such as VBA and SQL. Basic skills in python is a merit. Basic knowledge of applicable regulations such as IFRS13, CRR is a merit. With us, you can experience: Personal and professional growth through self-leadership and continuous development. Meaningful work that positively impacts our workplace, our customers, and society. An open and collaborative culture that encourages cross-functional teamwork and provides networking opportunities. A supportive and inclusive environment that promotes a balanced and sustainable work-life, with flexible working conditions when suitable for the role. Benefits such as our share based reward program Eken, company pension plan, employee offer for banking products, health insurance. "Join our team and...be a part of professional and friendly team of valuation professionals, who are jointly delivering challenging tasks and projects. I expect drive and professionalism from my team equally I strongly support a healthy work life balance.” Tor Eimre, your future manager We look forward to receiving your application by 11.04.2025. Location: Stockholm Recruiting manager: Tor Eimre We may begin the selection during the application period, so we welcome your application as soon as possible. We have made our choice regarding recruitment media and therefore kindly decline contact with ad sellers or sellers of other recruitment services. Swedbank does not discriminate anybody based on gender, age, sexual orientation or sexual identity, ethnicity, religion or disability – everybody is welcome. #LI-Hybrid #LI-SW1
ArbetsuppgifterFör en av våra kunder inom bank och finans söker vi nu en konsult för rollen som Riskanalyskoordinator. I denna roll blir du en del av ett team på sex personer och arbetar främst operativt med processer för Information Security Risk Assessment. Arbetsuppgifterna innefattar att hantera riskanalyser för system, granska leverantörer ur ett informationssäkerhetsperspektiv och ansvara för den administrativa hanteringen av dessa analyser. Rollen innebär även att skriva rapporter baserade på de genomförda analyserna. Arbetet sker utifrån befintliga modeller, verktyg och etablerade processer, vilket innebär att fokus ligger på att följa och tillämpa dessa snarare än att utveckla nya. Kvalifikationer Du har några års erfarenhet av liknande uppgifter. Du har en relevant högskole- eller universitetsutbildning. Du är flytande i svenska och engelska, i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete inom bank och finans, i synnerhet storbank. Personliga egenskaper Vi söker en analytisk och noggrann person med ett strukturerat arbetssätt och en god kommunikativ förmåga. För att lyckas i rollen behöver du vara metodisk, ansvarstagande och trivas med att arbeta både självständigt och i team. Företagspresentation Vår kund är en av de största bankerna i Norden och deras vision är att alltid utgå från kundens behov. De har kontor runt om i Norden och vill ha en närhet till sina kunder. Jämställdhet, mångfald och inkluderande kultur är en del av deras grundläggande värderingar och ska vara en självklar del av det dagliga arbetet. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start omgåendeoch uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2025-12-31 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters och arbeta som konsult hos vår spännande kund. Uppdraget är placerat i Stockholm och kräver närvaro på kontoret tre dagar i veckan. För att kunna ta rollen behöver du genomgå en bakgrundskontroll utan anmärkningar. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).
Detta är en intresseanmälan för dig som vill skapa kontakt för kommande spännande uppdrag inom AML/KYC-området. Vi arbetar löpande med denna typ av uppdrag och söker ständigt efter talanger på området. Är du en driven och analytisk person med några års erfarenhet inom AML/KYC? Vill du bidra till att förebygga finansiell brottslighet och arbeta i en dynamisk miljö? Då vill vi gärna höra från dig! Om rollen: Vi på Jurek söker kontinuerligt efter talangfulla AML/KYC-analytiker för våra kunders räkning. Arbetsuppgifterna kan variera beroende på uppdragets längd och kundens behov, men inkluderar vanligtvis: • Insamling, undersökning och analys av kundaktiviteter och beteenden • Skapande och uppdatering av kundprofiler enligt KYC-krav • Analys av potentiella risker inom AML- och KYC-området • Leverans av högkvalitativa granskningar av kunder • Bidrag till förbättring av AML/KYC-processer Utöver detta kan arbetet även innebära interna kontroller (stickprov), bidrag till den allmänna riskbedömningen, myndighetsrapportering, hantering av transaktionsmonitorering, ODD samt PEP/RCA och sanktionskontroll. Detta rör inte en specifik roll utan fungerar som en intresseanmälan för dig som vill arbeta på uppdrag inom AML/KYC framåt. Som konsult inom AML/KYC kommer dina arbetsuppgifter att variera beroende på uppdrag och roll. Vem är du? För att lyckas i denna roll behöver du vara ambitiös, målinriktad och ha ett starkt driv att uppnå resultat. Du är analytisk och har ett riskbaserat tänkesätt, vilket hjälper dig att identifiera och hantera potentiella risker i AML/KYC-processer. Din förmåga att leverera en förstklassig kundupplevelse är en av dina starkaste sidor, och du trivs i en miljö där kvalitet och noggrannhet är avgörande. Vi söker dig som: • Har några års tidigare erfarenhet från AML/KYC-arbete • Har en akademisk utbildning inom relevant område • Är analytisk och har ett riskbaserat tänkesätt • Trivs i en miljö där stora krav ligger på noggrannhet • Är flytande i svenska och engelska Om oss: Jurek Recruitment & Consulting grundades 2006 och är ett växande företag med fokus på flexibla och kundanpassade rekryterings- och konsulttjänster. Vi rekryterar och hyr ut talanger inom en mängd områden, från studenter till erfarna akademiker, med specialistkompetens. Våra uppdrag spänner över områdena juridik, ekonomi, HR, marknad/kommunikation, administration och management. Då varje uppdrag är unikt arbetar vi för att alltid skapa en perfect match för våra konsulter och kunder. Konsult hos Jurek År 2024 utsågs vi till en av Sveriges 100 mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen. Det är fint att få ett kvitto på vårt viktiga arbete med att erbjuda unika karriär- och utvecklingsmöjligheter. Som konsult hos oss får du chansen att arbeta på spännande arbetsplatser inom olika branscher och vid din sida har du alltid en dedikerad konsultchef som stöttar dig under ditt uppdrag och hjälper dig framåt i din karriär. Du kommer dessutom bjudas in på flera spännande nätverksträffar och aktiviteter tillsammans med konsultchefer och övriga konsulter på Jurek Nyfiken på att veta mer om hur det är att konsulta via oss? Spana in vad våra konsulter säger här: https://jurek.se/konsult-hos-oss-pa-jurek
We are looking for two "CPQ Tacton Specialists" for a global company based in Lund, Sweden. This is a 100% remote role, and we welcome candidates located anywhere in Europe, as long as they can work within European time zones. Start is ASAP, 9 month's limited contract to begin with, possibility of extension after that. Responsibilities: Will be a CPQ analyst as well as developer in the team for CPQ platform, working with CPQ admin, price model and associated concepts in CPQ. Will interact with CPQ integration team. For example: Review and change price model, including formulas, columns with dependencies. Troubleshoot CPQ platforms between the Tacton CPQ models and our integration layer. Help refine, estimate, develop, test and implement user stories. Support the team and surrounding teams on questions regarding CPQ. Review and update relevant documentation. Contribute to team development MUST have skills and Experience: +4 years of Tacton CPQ experience. Knowledge about TCX modelling Deep understanding of the CPQ tool including, but not limited to, pricing, integration, trampolines and how CPQ platform integrates with the models. Experience of APIs and using Postman. Experience working with different data formats such as XML, JSON and other less structured formats. Understand Tacton document generation. Knowledge about TCX modelling Ability to analyze business requirements, translating them into IT requirements. Nice to have: Knowledge of External calculations in the CPQ models. SQL database knowledge Ability to handle multiple pricing sources, i.e. price database and SAP/ECC. Experience of working in Agile teams and using Jira. Soft skills: Attention to detail. Excellent communication skills including with developers. Good planning and organizational skills. Toilets English fluent This is a full-time consultant position through Incluso, 100% remote. Start is ASAP, 9 month's limited contract to begin with, possibility of extension after that. Please submit your CV as soon as possible since we will review the applications on an on-going basis. For more information about this role, please contact Kanika Singhal at [email protected], recruiter at Incluso.
Vill du arbeta hos oss på TF Bank som Senior Accountant? Som Senior Accountant har du en spännande roll på redovisningsavdelning på TF Bank ABs huvudkontor i Pallashuset i centrala Borås och rapporterar till Head of Group Accounting. Redovisningsavdelningen är en koncernfunktion och hanterar bankens samtliga segment och marknader. Tjänsten är en tillsvidareanställning och din roll som Senior Accountant kommer så långt det är möjligt att anpassas utifrån dina kompetenser inom redovisningsområdet och bolagets behov. Huvudsakliga arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna kommer variera beroende på vilket område som blir just ditt fokus, men i grunden kommer det bland annat bestå i att ta fram rapporter, göra analyser och uppföljningar samt vara med och sätta upp rutiner och processer kopplade till redovisning både i affärs- och bokföringssystem. Du kommer vara delaktig vid bokslut och göra variansanalyser och avstämningar samt viss löpande bokföring. Din bakgrund Vi söker dig som har en ekonomiutbildning från universitet eller högskola och minst 5 års tidigare erfarenhet inom redovisning, revision, bolagsskatt, ekonomisystem etc. Du som person är driven, gillar att ta initiativ och vill vara med att bidra till utvecklingen inom gruppen. Du är van att strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt och arbetar bra i grupp. På TF Bank värdesätter vi teamkänsla och värnar om gruppdynamiken som finns i företaget idag. Därför handplockar vi medarbetare som kan bidra till gruppens bästa och gemensamma mål. ------------------------------------------------------------------------------------ Join Our Team as a Senior Accountant at TF Bank! As a Senior Accountant, you have an exciting role in the accounting department at the main office of TF Bank AB in Pallashuset, central Borås, reporting to the Head of Group Accounting. The accounting department is a group function and manages all segments and markets of the Bank. The position is a permanent employment, and your role as a Senior Accountant will, to the extent possible, be adapted based on your skills in the accounting field and the company's needs. Key Responsibilities: The tasks will vary depending on the specific area that becomes your focus, but fundamentally, it will involve creating reports, conducting analyses and follow-ups, and participating in the establishment of routines and processes related to accounting in both business and accounting systems. You will be involved in the financial statements, conduct variance analyses and reconciliations, as well as some ongoing bookkeeping Qualifications and Experience: We are looking for someone with an academic background in economics from a university or college and a minimum of 5 years of previous experience in accounting, auditing, corporate tax, financial systems, etc. As a person, you are driven, like to take initiative, and want to contribute to the development within the group. You are accustomed to structuring your work efficiently and work well in a team. At TF Bank, we value team spirit and care about the group dynamics present in the company today. Therefore, we handpick employees who can contribute to the group's best interests and common goals.
Är du kunnig och intresserad av bankverksamhet och tillsyn? Vill du arbeta med utveckling samt anpassning av arbets- och bedömningsmetoder - i syfte att uppnå högre måluppfyllnad och effektivitet i bankområdets viktiga tillsynsarbete? Då kan det här vara jobbet för dig. Om jobbet I denna kvalificerade roll på bankområdets Kansli arbetar du områdesövergripande med fokus på bland annat metodutveckling, processutveckling, verksamhetsutveckling och effektivisering. Du arbetar med att driva projekt som involverar olika kompetenser från flera olika avdelningar på området och vars utkomst påverkar fler än en av bankområdets avdelningar. Du samarbetar med en bredd av experter och chefer vilket kräver god förståelse och kunskap om bankområdets kärnverksamhet. Det kräver också en god förståelse för de regelverk som är relevanta för områdets metoder och processer. Dessutom är du drivande vid samordning av vissa återkommande planerings- och uppföljningsprocesser. Din utbildning och erfarenhet Vi söker dig som • har akademisk examen inom ekonomi, juridik, statsvetenskap eller liknande • har flera års relevant erfarenhet, sannolikt från myndighet med mandat att vårda finansiell stabilitet, eller från finansbranschen • har god kunskap om finansiell verksamhet, i synnerhet bankverksamhet och god förståelse för Finansinspektionens uppdrag • uttrycker dig mycket väl på svenska och engelska i både tal och skrift. Det är meriterande om du • har akademisk utbildning med inriktning finansiell ekonomi, nationalekonomi eller redovisning • har erfarenhet från en senior samordningsfunktion och/eller som senior projektledare • har erfarenhet av att arbeta med en eller flera av de frågor som ligger inom område Banks ansvar, till exempel översyns och utvärderingsprocessen, intern kapital- och likviditetsutvärdering, och de regler och riktlinjer som är kopplade till detta • har erfarenhet av arbete med analys och/eller tillsyn av banker • har relevant internrevisions- eller riskkontrollserfarenhet från storbank • tidigare har arbetat med metod- och verksamhetsutveckling • har kunskaper om finansiella regelverk, i synnerhet kapitaltäckningsregelverket som avser bankverksamhet • har tidigare erfarenhet av arbete med digitalisering inom verksamhetsutveckling • har kunskap om/eller erfarenhet av att införa AI i arbetssätt. Om dig I det här jobbet behöver du • bidra till ett gott samarbete • planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt • driva ditt arbete framåt och ta beslut inom ditt ansvarsområde • ha en god analytisk förmåga och kunna lösa komplexa uppgifter. Om oss Finansinspektionen (FI) bidrar till ett stabilt finansiellt system, välfungerande marknader, en hållbar utveckling och ett högt skydd för konsumenter. Vi erbjuder dig att arbeta med samhällsviktiga uppgifter, där du är med och påverkar den finansiella marknaden. På FI arbetar cirka 600 personer och våra värderingar präglas av att vi är engagerade, beslutsamma, målinriktade och hjälpsamma. Vår arbetsplats ligger centralt i Stockholm. Det finns även möjlighet att delvis arbeta på distans. För mer information om vår organisation: https://www.fi.se/sv/om-fi/organisation/ Bra att veta Vi baserar vår rekrytering på kompetens. Det innebär att vi noggrant definierar vilka kvalifikationer som efterfrågas och sedan utgår från dem genom hela rekryteringsprocessen. Vi arbetar aktivt för mångfald och likabehandling och välkomnar därför medarbetare med olika erfarenheter, bakgrunder och kompetenser. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Arbetspsykologiska tester kan ingå i rekryteringsprocessen. På FI arbetar vi aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare där du som medarbetare trivs och utvecklas. Läs mer om hur det är att jobba på FI och vad vi erbjuder: https://www.fi.se/sv/om-fi/lediga-jobb/vi-erbjuder/ En anställning på FI kan innebära att säkerhetsprövning och registerkontroll görs enligt säkerhetsskyddslagen. Sök jobbet Välkommen med din ansökan som ska innehålla cv, personligt brev och relevanta intyg eller examensbevis. Vi avböjer all hjälp med rekrytering och annonsering. Anställningsform: Anställningen är tillsvidare och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Omfattning: Heltid Kontaktperson: Caroline Rygaard, Kanslichef, 08-408 985 91 Sista ansökningsdag: 2025-03-24
Who we are: Lowell is one of Europe's leading and most respected credit management companies, we believe in the importance of good relationships. Whether that's with our customers or our people. Together, we make credit work better for all! Our mission is to help customers on the path to becoming debt free; with a real focus on helping our customers pay off their debts in practical and affordable ways. We do this honestly, ethically and by treating our customers with dignity and respect. Our focus on sustainability, hybrid working, leadership development and career progression makes working at Lowell a rewarding experience. So that's us, now let's talk about your role… Who we are: Lowell is one of Europe's leading and most respected credit management companies, we believe in the importance of good relationships. Whether that's with our customers or our people. Together, we make credit work better for all! Our mission is to help customers on the path to becoming debt free; with a real focus on helping our customers pay off their debts in practical and affordable ways. We do this honestly, ethically and by treating our customers with dignity and respect. Our focus on sustainability, hybrid working, leadership development and career progression makes working at Lowell a rewarding experience. So that's us, now let's talk about your role… About the role: As Lead Pricing Analyst, you will be responsible for leading the valuation analysis of debt portfolios being assessed for acquisition, including the construction of target gross collection and cost curve forecasts, and proposing associated pricing recommendations to Investment Committees. This role will also be responsible for approving pricing work under the Pricing Risk Management Policy up to €5m CapEx, leading the work of junior analysts and deputizing for Nordic Pricing Manager at Investment Committees. Further responsibilities include engagement with Co-Investors, preparing high quality materials and providing analytic insight to get investors comfortable with the investment and structure at hand. Vis-à-vis for securitization deals. Accountabilities & Responsibilities: You will be directly responsible for the valuation analysis and investment case assessment of new prospective debt purchase transactions assigned to you, and which will typically entail the larger, riskier and/or more complex transactions being evaluated within the region at any moment in time. You will also: * Partner with key stakeholders across the business (including Client Teams, Portfolio Forensics, Operations and Compliance) to understand client context and portfolio performance in order to complete robust transaction evaluations as part of a wider deal team that is responsible for the shared goal of managing new Debt Purchase opportunities. * Generate high quality presentations, covering the pricing evaluation of new debt purchase opportunities, to be delivered at Investment Committee (including Nordic and Group Executive members) as well as external investors. * Provide analytic thought leadership in partnership with the wider team to ensure continuous improvement of processes and success on project goals that help realize the team's overall strategy. Who are you: To be successful as Lead Pricing Analyst we believe you need a practioner background likely to include 3-5 years of direct experience with asset valuation, debt collection, cash flow forecasting and portfolio analysis. You possess a leading capability to assess varied investment opportunities to form considered appraisals and make associated decisions relating to significant capital expenditure. You have a Masters or Undergraduate degree in economics, business, or a quantitative field (or equivalent experience). It is also essential as Lead Pricing Analyst to have a day-to-day experience with SQL or equivalent programming language (SQL, Python, R etc.). Other qualifications are: * Excellent skill set concerning asset valuation, including the analysis, forecasting and valuation of cash flows using relevant financial techniques (including NPV). * Experience of working in a dynamic commercial environment, facing numerous simultaneous deliverables at any one time, often characterized by short timescales, and shifting priorities. * Ability to analyses and understand portfolio characteristics and operational activities in the context of assessing portfolio performance. If you feel you don't fulfil 100% of the criteria, please give yourself a little push and consider applying to this role anyway. We don't expect all applicants to meet our level of experience to 100% and will be applying a holistic evaluation also encompassing future potential. What we offer: We welcome you to an exciting company with high goals and ambitions, which is constantly working to develop and challenge itself. We offer you a warm company climate, great colleagues and good benefits and working conditions. At Lowell, we have chosen to work in a hybrid model, which means that we work both in the office and from home. A little depending on the role and tasks of course. Lowell is a value-driven company that lives by the values of Pioneering, Ambition, Compassion, Excellence, and Responsibility. These values are the foundation of Lowell's business and way of being and working. An exciting career is much more than just a salary. We also understand that everyone, regardless of culture, gender identity, religion, ethnicity, age, or disability status, can contribute to our goal to make credit work better for all. Our strength is in our people. Contact: If you want to know more, get in touch with Carl Monberg, Pricing Manager Nordics at , +46 70 466 66 32 or Petra Fryxell, Talent Experience Partner at , +46 72 741 15 79.
Är du redo för att hänga med på vår spännande resa? Ellevio är ett av Sveriges största elnätsbolag och tillsammans fortsätter vi att elektrifiera Sverige. Hos oss är du en del av en trygg och viktig framtidsbransch samtidigt som du får möjlighet att göra skillnad, växa som individ och ha riktigt kul på vägen! Vi tror på en ljus och hållbar framtid, gör du? Nu söker vi dig som vill vara en del av vårt team inom Strategisk analys med placering i Stockholm. Om rollen som Strategianalytiker Som Strategianalytiker i vårt team Strategisk analys kommer du att vara en nyckelperson i Ellevios strategiska arbete. Du kommer att vara del av ett team med ansvar att driva analysprocessen i en stor mängd varierande frågor så som Ellevios finansiella och operativa planering, prismodeller, investeringsoptimering, regleringsarbete, effektivisering och finansiering. Utifrån analyserna och underlagen kommer du också ta fram presentationsmaterial i Powerpoint som du därefter presenterar som investeringsunderlag för Ellevios ledningsgrupp och ägare. ”Det här är en spännande tjänst med varierande arbetsuppgifter inom många olika strategiska områden. Rollen är analytisk och beräkningsorienterad och dina arbetsuppgifter får stor inverkan på Ellevios långsiktiga framgång. Ingen dag är den andra lik och du får en unik möjlighet att bli djupt involverad i Ellevios framtida inriktning.” beskriver Johannes Hagman, chef Strategisk Analys. Vem är du? Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering. För att trivas och komma till din rätt i rollen behöver du ha ett strukturerat arbetssätt och en god analytisk förmåga då rollen innefattar mycket siffror, modeller och analyser. Rollen innefattar mycket problemlösning och du behöver därför ha ett kreativt tillvägagångssätt och tycka det är roligt att tänka om och tänka nytt. Du är en resultatinriktad person som är van att ta egna initiativ och självständigt driva projekt i varierande storlek och komplexitet Till rollen som Strategianalytiker söker vi dig som: • Är ekonom, ingenjör eller liknande med en universitetsutbildning som grund. • Har flera års erfarenhet av analytiskt arbete, kanske inom finans, strategikonsultering eller liknande. • Har mycket goda kunskaper i Excel och i PowerPoint, då mycket arbete sker i dessa program • Är flytande i svenska och engelska i både tal och skrift. Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av att arbeta i Power BI eller motsvarande. • Erfarenhet av att arbeta med R eller Python eller motsvarande. Ellevio som arbetsgivare Det är viktigt för oss att medarbetare trivs, känner engagemang och drivs av viljan att kontinuerligt lära nytt och utvecklas. Endast då kan vi tillsammans nå vår vision om en ljus och hållbar framtid. Hos oss får du stora möjligheter att både påverka företaget i stort och din egen karriär. Ett fint bevis på det är att vi i år blivit utnämnda till Karriärföretag för femte året i rad! Vi arbetar ständigt för ett hållbart och utvecklande arbetsklimat där jämställdhet, mångfald och inkludering är en självklarhet. Till exempel finns ELLE-nätet, Ellevios interna kvinnliga nätverk, för att skapa förutsättningar för ökad samverkan och trivsel. Ta reda på mer! • Möt några av dina blivande kollegor • Läs mer om vårt erbjudande till anställda • Läs mer om vår rekryteringsprocess Bra för dig att veta! Vi vill tillsätta våra tjänster så snart vi hittar en bra match och därför rekommenderar vi dig att inte vänta med att skicka in din ansökan. Gillar du det du har läst hittills och vill vara med på vår resa framåt – skicka in ditt CV eller Linkedinprofil senast den 24 mars. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Johannes Hagman på [email protected] eller på tel. 070 914 39 24. Vid frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta Ellevios rekryterare Gabriella Boumadi på [email protected] Tester och case ingår i rekryteringsprocessen. Vi använder oss av Assessios test Matrigma, Matrigma är ett problemlösningstest som bygger på arbetspsykologisk forskning. Vi undanber oss kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag då vi hanterar alla rekryteringar internt. Då vi är en samhällsviktig verksamhet genomför vi alltid bakgrundskontroller på samtliga slutkandidater. Kontakta vår rekryterare om du vill ha mer information om våra bakgrundskontroller. Om den aktuella tjänsten är inplacerad i säkerhetsklass genomför vi, i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585,) en säkerhetsprövning med registerkontroll innan anställning. Om du söker en tjänst hos oss som kan komma att krigsplaceras får du information om det i samband med din anställning.
Har du erfarenhet av AML och KYC-utredningar och trivs i en dynamisk arbetsmiljö? Vi söker just nu flertalet KYC - utredare för ett uppdrag med start omgående. Om rollen I rollen som KYC - analytiker hos vår kund kommer du att utreda och uppdatera KYC för företag. Du kommer att hantera stora volymer av kunder och arbeta i högt tempo. Arbetet innebär att du tar dig an ett ärende i taget och säkerställer att alla nödvändiga kontroller och uppdateringar genomförs noggrant och effektivt. Du kommer att samarbeta med andra teammedlemmar för att säkerställa att alla processer följs och att regelverken efterföljs. Arbetet sker på plats mellan 08.00-17.00 med en timmes lunch, och viss möjlighet till flex finns. Uppdraget är på heltid och planeras att pågå fram till och med midsommar/slutet på juni, med möjlighet till förlängning. Kvalifikationer * Erfarenhet av AML och KYC-utredningar * Erfarenhet av att ha utrett/uppdaterat KYC för företag * Förmåga att hantera stora volymer av kunder och arbeta i högt tempo * Driv och engagemang är viktiga egenskaper * Flytande i svenska och engelska Om oss Jurek Recruitment & Consulting grundades 2006 av serieentreprenören Shervin Razani och är ett växande företag med fokus på flexibla och kundanpassade rekryterings- och konsulttjänster. Vi rekryterar och hyr ut talanger inom en mängd områden, från studenter till erfarna akademiker, med specialistkompetens. Våra uppdrag spänner över områdena juridik, ekonomi, HR, marknad/kommunikation, administration och management. Då varje uppdrag är unikt arbetar vi för att alltid skapa en perfect match för våra konsulter och kunder. Konsult hos Jurek År 2024 utsågs vi till en av Sveriges 100 mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen. Det är fint att få ett kvitto på vårt viktiga arbete med att erbjuda unika karriär- och utvecklingsmöjligheter. Som konsult hos oss får du chansen att arbeta på spännande arbetsplatser inom olika branscher och vid din sida har du alltid en dedikerad konsultchef som stöttar dig under ditt uppdrag och hjälper dig framåt i din karriär. Du kommer dessutom bjudas in på flera spännande nätverksträffar och aktiviteter tillsammans med konsultchefer och övriga konsulter på Jurek Nyfiken på att veta mer om hur det är att konsulta via oss? Spana in vad våra konsulter säger här: https://jurek.se/konsult-hos-oss-pa-jurek Konsult hos oss på Jurek Bli Jurek-konsult inom juridik, ekonomi, HR m.fl. och utvecklas professionellt genom mångsidiga uppdrag, med fokus på karriärtillväxt och personlig utveckling.
Transport is at the core of modern society. Imagine using your expertise to shape sustainable transport and infrastructure solutions for the future? If you seek to make a difference on a global scale, working with next-gen technologies and the sharpest collaborative teams, then we could be a perfect match. Our world is a world of change. Our organization is built by people and great teamwork. We are a truly global company, we believe in the advantage of diversity, and together we create a workplace that brings the best out of everyone. Here at Volvo CE we are driven by the idea that with imagination, hard work and technological innovation we will lead the way towards developing a world that is cleaner, smarter and more connected. We believe in a sustainable future and with the global construction industry as our arena, we work together with our customers to turn this belief into reality for people everywhere. That is our purpose, and we live and breathe it, every day. Do you want to be a part of building the world we want to live in? We are currently looking for BI and analytics lead to be part of our Business Information and Analytics team reporting to VCE CFO. Position description: You are a structured professional energized by change and continuous improvement. Join us and be a leader of the VCE finance analytics journey. Be part of an HQ team able to connect to the regions and functions needs and deliver together great value for the CE business. The business information and analytics team has an end to end responsibility from Volume to Finance for actuals reporting, planning and analytics solutions. The team is owning finance information and business hierarchies and logics used in management and external reporting. VCE has engaged in an ERP renewal moving current platform to SAP S/4 Hana, this will impact the way we work with actuals reporting and business planning. You will be part of this journey, actively connect with all stakeholders to define new process & tools. You will be part of the rebuilding of our sales & finance domain Datawarehouse from Oracle to Microsoft Azure. More than a lift and shift, this migration is also aiming at simplifying flows and logics and enhancing end user dashboarding possibilities. Who are you? You enjoy teamwork and cross-functional collaboration. You have relevant experience of using Microsoft azure tools: Power BI/data bricks/SQL on sales or financial information. Knowledge of SAP BW, Bex analyzer and SAC reporting or ability to learn. You are curious and eager to get full end-to-end knowledge of business flows, systems interfaces and how transactions end up in the financial statements. Ability to “connect the dots”. You have analytical mindset; you are quick at understanding cause and consequence of an event in the business information flow. You are able to adapt your communication style to the message receiver. You able to explain complex flow with simple terms. Location: Preferred locations Goteborg or Eskilstuna, alternatively VCE main sites. If you have questions, contact Viviana Vinouze Head of Business Information & Analytics at [email protected] Last application day: 23rd of March. We value your data privacy and therefore do not accept applications via mail. Who we are and what we believe in: Our focus on Inclusion, Diversity, and Equity allows each of us the opportunity to bring our full authentic self to work and thrive by providing a safe and supportive environment, free of harassment and discrimination. We are committed to removing the barriers to entry, which is why we ask that even if you feel you may not meet every qualification on the job description, please apply and let us decide. Applying to this job offers you the opportunity to join Volvo Group. Every day, across the globe, our trucks, buses, engines, construction equipment, financial services, and solutions make modern life possible. We are almost 100,000 people empowered to shape the future landscape of efficient, safe and sustainable transport solutions. Fulfilling our mission creates countless career opportunities for talents with sharp minds and passion across the group’s leading brands and entities. Part of Volvo Group, Volvo Construction Equipment is a global company driven by our purpose to build the world we want to live in. Together we develop and deliver solutions for a cleaner, smarter, and more connected world. By unleashing everyone’s full potential, we build a more sustainable future for all our stakeholders. Come join our team and help us build a better tomorrow.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 34 jobb