Grundskollärare Sv/SO

Tjänsten ska kombineras med andra uppgifter upp till heltid efter behörighet och kompetens Till exempel lärare i andra ämnen som engelska, bild, musik, slöjd, hem & konsumentkunskap, idrott och hälsa eller specialundervisning. Kangos Kultur-& Ekologiskola är en fristående skola som bedrivits i drygt 25 år och har idag ca 60 barn/elever. I vår organisation inryms fritids-, för- och grundskola F - åk9, B-form. Vår profil är kultur och ekologi. Vi lär oss meänkieli (det lokala språket), vi undersöker den tornedalska och den samiska kulturen, vår ambition är att ekologi ska genomsyra hela vår verksamhet. Vi arbetar temainriktat och ämnesövergripande för att ge eleverna en helhetsbild av det de lär sig. Vi har en fin inne- och utemiljö och vistas mycket i skog och mark under läsåret. Vi söker dig som är utbildad grundskollärare, är intresserad vår profil samt tycker om att vistas ute i naturen. Vi söker en lärare med huvudsaklig undervisning i årskurs 4- 6 och Sv/So men det är meriterade med behörighet i kombination med andra ämnen så som engelska, bild, musik, slöjd, Hk, idrott eller specialundervisning

9 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Grundskolelärare idrott

Tjänsten kombineras med andra uppgifter upp till heltid efter behörighet och kompetens. Till exempel lärare i andra ämnen som hemkunskap, engelska, matematik, svenska & specialundervisning. Kangos Kultur-& Ekologiskola är en fristående skola som bedrivits i drygt 25 år och har idag ca 60 barn/elever. I vår organisation inryms fritids-, för- och grundskola F - åk9, B-form. Vår profil är kultur och ekologi. Vi lär oss meänkieli (det lokala språket), vi undersöker den tornedalska och den samiska kulturen, vår ambition är att ekologi ska genomsyra hela vår verksamhet. Vi arbetar temainriktat och ämnesövergripande för att ge eleverna en helhetsbild av det de lär sig. Vi har en fin inne- och utemiljö och vistas mycket i skog och mark under läsåret. Vi söker dig som är utbildad grundskollärare, är intresserad vår profil samt tycker om att vistas ute i naturen. Vi söker en lärare som undervisar F-9 i idrott och hälsa men det är meriterade med behörighet i kombination med andra ämnen så som engelska, svenska, matematik eller specialundervisning

9 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Ma/NO-lärare till Paradisskolan åk 4-6

Vi är stolta över Trollhättans Stads över 5 000 medarbetare, som varje dag gör en positiv skillnad i våra invånares liv och är med och utvecklar stadens hållbarhet och livskraft. Vi drivs och motiveras av ledorden Mod, Delaktighet, Nytänkande och Handlingskraft. Här finns en spännande utveckling där du kan vara med och göra vår stad ännu bättre. Om verksamheten På Paradisskolan går det ca 400 elever från årskurs 4 till årskurs 9. Skolan är vackert belägen på västra sidan av staden med närhet till naturen. Utöver undervisningen på det svenska språket erbjuder Paradisskolan undervisning på engelska genom skolans profil, English Speaking Class, ESC. Där erbjuder vi undervisning genom det engelska språket i SO och NO-ämnen. Elever från hela Trollhättan söker sig till vår skola där du som personal möter en mångfald bland eleverna, vilket vi ser som berikande för oss alla. Som lärare möter du engagerade kollegor med lång erfarenhet och som erbjuder en varierad undervisning där elevernas intressen, erfarenheter och kunskaper är utgångspunkten. Skolans utvecklingsarbete är inriktat på undervisningens kvalitet och en god miljö för lärande. Utifrån visionen “Tillsammans skapar vi framtiden genom form, förutsättningar och förväntan” arbetar vi inom ramen för det systematiska kvalitetsarbetet med att gemensamt skapa en god miljö för lärande och likvärdighet genom utveckling, där våra elever får studiero, känner sig trygga och blir sedda. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad lärare i matematik och No-ämnen för mellanstadiet. Vi söker dig som har god insikt och kunskap i skolans styrdokument och har en god förmåga att omsätta dem praktiskt i det dagliga arbetet. Vi förväntar oss att du bedriver en modern och kreativ undervisning och anpassar strategier för att nå varje elev samt stärka denne i såväl kunskapsutveckling som i den personliga utvecklingen. Som lärare förväntar vi oss att du har god didaktisk förmåga, är positiv, tar egna initiativ, utåtriktad och har en förmåga att skapa trygghet. Det är viktigt att du kan skapa goda relationer med elever, föräldrar och kollegor. Att du har goda IKT-kunskaper och en god förmåga att nyttja den kunskapen genom variation som du möter i klassrummet. Vi vill att du tillsammans med andra samskapar den bästa lärmiljön för våra elever och deras lärande. Vi vill se att du brinner för att utveckla din undervisning med elevernas bästa för ögonen och för att lyckas med detta ser du det som en fördel att delta i ett kollegialt, strukturerat lärande samspel med andra kollegor på skolan. Anställningsinformation Utdrag ur Belastningsregistret är obligatoriskt vid arbete med barn. Intervjuer sker löpande under rekryteringsprocessen. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons! Trollhättan är en stark och attraktiv kommun som ska bli större. I dag har vi passerat 59 000 invånare och vi har siktet inställt på att växa till 70 000 trollhättebor. Inom Trollhättans Stad arbetar vi med att skapa förutsättningar för detta. Vi är över 5 000 medarbetare och våra 350 olika yrken bidrar på olika sätt med att ge service och underlätta en bra vardag för våra invånare - nu och i framtiden. Vi ser mångfald som en styrka som berikar vår verksamhet och välkomnar sökande med olika bakgrund. Trollhättans Stad tillämpar rökfri arbetstid.

9 april 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Mellanstadielärare Montessori Regnbågen

Montessori Regnbågen är en montessori inspirerad förskola och grundskola. Grundskolan har 112 elever i förskoleklass till och med årskurs 6, till hösten ca 118 elever. Fritids är i skolans lokaler och är uppdelad på två avdelningar Stjärnan (f-1) och Galaxen (2-6). Sammanlagt är det 80 elever på de två olika fritidsavdelningarna. Förskolan, som ligger i samma byggnad, består av fem avdelningar för barn i åldern 1-5 år och har för närvarande 80 barn. Sammanlagt arbetar ca. 30 personer på Montessori Regnbågen.  Skolan erbjuder en inspirerande, strukturerad och stimulerande miljö, kompetent personal och en positiv framtidstro med Montessoripedagogiken som grund. Montessori Regnbågen har Folkuniversitetet som huvudman.Din uppgift som lärare i grundskolan är att utifrån läroplanen planera undervisning men också göra en mer övergripande planering tillsammans med kollegor. Det är viktigt att din kompetens är bred och gärna inbegriper en Montessoriexamen. Tjänsten är på vårt mellanstadium där vi har små klasser och ibland även åldersintegrerad verksamhet. Du är en tydlig ledare i klassrummet med förmåga att skapa en trygg, inkluderande och stöttande lärmiljö, struktur och sammanhang för alla elever. Du är väl insatt i skolans styrdokument. Du ska enskilt och tillsammans med kollegor följa upp, utvärdera och analysera undervisning samt bedöma och dokumentera elevers kunskapsutveckling. Du differentierar och varierar undervisningen utifrån elevernas behov. Du delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter för att bidra till det kollegiala lärandet. Som lärare ansvarar du för att informera elev och vårdnadshavare om elevens kunskapsutveckling. En viktig del av lärarrollen är att bygga goda relationer med elever, kollegor och vårdnadshavare. Behörighet och legitimation är en förutsättning för en tillsvidaretjänst. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tjänsten startar from 20240809 Krav Lärarlegitimation och behörighet för årskurs 4-6 Giltigt utdrag ur belastningsregistret Goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift Meriterande Erfarenhet av arbete i aktuell årskurs Erfarenhet av arbete med barn och unga Kontaktpersoner    Cecilia Bäck, 0480-43 22 22  [email protected] , Rektor för grundskolan och förskolan  Maria Isaksson, 0480-43 22 16  eller [email protected], Skoladministratör   Facklig företrädare för Lärarförbundet är Jonas Wahnström 0480-43 22 28 (Galaxens fritidstelefon), [email protected], Lärare för fritidshemmet  Sista dag för ansökan är den 17 maj 2024. Tjänsten tillsätts löpande. Ansökan tas endast emot via vårt e-rekryteringsverktyg.Inför rekryteringsarbetet har Folkuniversitetet, tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.     Välkommen med din ansökan!

9 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Lärare åk 4-6, Töråsskolan

Beskrivning Som medarbetare i Gislaveds kommun är du medskapare på din arbetsplats. Du ges möjlighet och förväntas att bidra till verksamhetens utveckling genom din kunskap och erfarenhet. Hos oss är respekt för olikheter och alla människors lika värde grundläggande. Töråsskolan är en f-6 skola med en klass i varje årskurs. Totalt på skolan är vi ca 160 elever. På skolan finns två fritidsavdelningar Backen och Kullen. Skolans elevhälsa har en central roll i skolans arbete, både förebyggande och stödjande samt är aktiva i värdegrundsarbetet.  Tillgång till kurator och skolsköterska finns på skolan.  Vi arbetar alla som ett team och löser eventuella utmaningar tillsammans. Våra prioriterade områden är svenska språket och jobbar aktivt för att skapa en gemensam värdegrund. Arbetsuppgifter Arbetet är i idag i ett tvålärarsystem, som ger större trygghet för både pedagoger och elever. Det bidrar även till en förbättrad studiero för eleverna. Tvålärarsystemet har visat sig vara främjande för ett inkluderande klassrumsklimat. Du kommer att hålla vissa delar av undervisningen och din kollega håller i de andra delarna.  Skolan har en organiserade rastaktiviteter under förmiddagsraster där du förväntas bidra. Rastaktiviteterna anordnas/genomförs i skolsamverkan av en pedagog från ett av våra fritidshemsavdelningar. Du förväntas att hjälpa och stötta upp så att samverkan kan ske! Tjänsten innehåller idag även viss tid på fritids och är en semestertjänst.   Kvalifikationer - Du är legitimerad lärare för årskurs 4-6, samt arbetar systematiskt för att förbättra elevernas förutsättningar att uppnå maximal måluppfyllelse. - Meriterande är kunskaper inom SVA eller MA/NO inriktning. - Du är väl förtrogen med Lgr22 och du planerar din undervisning utifrån styrdokumenten. - Du har erfarenhet av arbete i skola. - Du är insatt i arbetet med extra anpassningar. - Du är flexibel både vad gäller innehåll och arbetstider. Allt för att möta våra elever på bästa sätt. - Du är tydlig, organiserad, välstrukturerad, lyhörd och viktigast av allt - en lagspelare. - Du är engagerad i ditt uppdrag och brinner för att leda eleverna i deras utveckling både kunskapsmässigt och socialt. - Du har god förmåga att skapa goda relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor. - Du trivs med att leda och/eller driva utvecklingsfrågor, främja nya tankar och idéer med dina kollegor som för Töråsskolan framåt. - Du är lösningsorienterad och har förmåga att skapa god stämning och en god arbetsmiljö. - Du ser fördelarna med ett kollegialt lärande. - Du ser att samarbete och samsyn gynnar elevers utveckling.  Ditt medarbetarskap är djupt förknippat med din förmåga att samarbeta och delta i din och verksamhetens utveckling. Hos oss innebär det att du har ett gott samarbete med chef och kollegor, både på den egna arbetsplatsen och i övriga kommunkoncernen. Du bemöter alla med hög servicenivå, vänlighet och hög kvalitet genom kund- och servicefokus. Du tar ansvar för att göra dig delaktig i verksamhetsfrågor och är lösningsorienterad. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att din syn på medarbetarskap överensstämmer med vår. Vi tillämpar registerkontroll (utdrag ur belastningsregistret) som en form av lämplighetsprövning för alla som erbjuds anställning i verksamheter där man har en direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar. Vill du vara en del av vår framgång? Välkommen med din ansökan!  Rekrytering sker fortlöpande! Om vi rekryterat kommer tjänsten plockas bort samt meddelande skickas ut!  Tjänsten kommer att tillsättas under förutsättning att erforderliga beslut tagits!  I Gislaveds kommun är heltid en rättighet och därför annonseras lediga tjänster* på heltid. När verksamheten kan tillgodose deltid är det givetvis en möjlighet. *tjänster som är kortare än 3 månader samt vissa befattningar kan undantas. Inför rekryteringsarbetet har Gislaveds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

9 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Lärare åk 4-6 till särskild undervisningsgrupp

Har du mod att gå före och skapa ett Vallentuna där människor och idéer växer? Är engagemang och samarbete ledord för dig då finns en ledig tjänst i särskild undervisningsgrupp 4-6 på Rosendalsskolan.   Vallentuna kommun har mod att gå före. Vår ambition är att ligga i framkant när det gäller innovativa lösningar, smarta arbetssätt och en effektiv organisation. Som medarbetare har du en viktig roll i utvecklingsarbetet. Kommunen som arbetsplats präglas av ett samförstånd mellan politik och verksamhet, där det gemensamma intresset och ansvaret för Vallentunas bästa lyser igenom. Bemötande, tillgänglighet och kundens fokus är viktigt i vårt arbete för goda resultat och ökad kvalitet. Engagemang, samarbete och allas lika värde ska genomsyra vår organisation. Du som söker bör självklart dela våra gemensamma värderingar.   Om verksamheten: Rosendalsskolan är en kommunal F-9 skola som även driver kommunens särskilda undervisningsgrupp Atlas. Skolan ligger centralt i Vallentuna med goda kommunikationer till både Upplands Väsby, Täby och Danderyd. Atmosfären på skolan präglas av hög trivsel, värme och trygghet. En stor styrka på skolan är hur väl personalen, våra elever och deras vårdnadshavare samarbetar kring elevernas lärande och sociala utveckling. Tillsammans skapar vi en lustfylld och trygg arbetsplats där barn bygger självförtroende och lust att lära. Bemötande, tillgänglighet och fokus på kunden är viktigt för vårt arbete med resultat och ökad kvalitet. Arbetsuppgifter: Vi söker dig som ska ansvara för undervisningen i skolans särskilda undervisningsgrupp Atlas för årskurs 4–6. Du ansvarar för planering, genomförande och uppföljning av undervisningen för ca 8–10 elever. Mentorskap för eleverna i undervisningsgruppen ingår i tjänsten. Du ansvarar för elevernas och gruppens lärande tillsammans med en assistent till gruppen. Ni planerar och lägger upp arbetet tillsammans för att se till att elevernas hela skoldag är socialt- och kunskapsmässigt utvecklande. Du har elevernas lärande i fokus och arbetar på olika sätt för att få alla elever att lära, trivas och utvecklas. Du anpassar, strukturerar och organiserar undervisningen utifrån hur elever och grupp fungerar, för att ha en lugn, trygg och lärande skolmiljö. Du har en nära kontakt med eleverna, deras vårdnadshavare och personalen på Atlas. Du samverkar med och arbetar med skolans elevhälsoteam och ledning. Kvalifikationer: • Du är en behörig lärare med en lärarexamen för årskurs 4-6 • Tidigare erfarenhet av arbete i särskild undervisningsgrupp eller motsvarande • God kunskap om NPF och arbete med elever i behov av särskilt stöd. • Du är intresserad av att utveckla elevernas förmågor både kunskapsmässigt och socialt • Erfarenhet av att hantera digitala verktyg på ett vis som passar och gynnar elevens och verksamhetens utveckling • För tjänsten krävs att du behärskar svenska språket väl i såväl tal som skrift. Personliga egenskaper: • Du arbetar mot resultat, visar pålitlighet och tar ansvar för planering och uppföljning av ditt arbete. • Du stärker relationer genom att du hjälper andra, samarbetar, följer regler och processer och delar information. • Du utvecklar, förbättrar, söker lösningar, lärande och kunskap på eget initiativ. • Du är länken, ger service, visar lojalitet utåt och inåt och omvärldsbevakar. • Gemensamma värderingar syns i ditt bemötande. • Du är väl insatt i skolans styrdokument, har en positiv elevsyn och arbetar med den enskilda elevens utveckling. • Som person är du ansvarstagande, lyhörd och har lätt för att samarbeta med såväl kollegor som elever och vårdnadshavare. • Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper, erfarenheter och kompetens.   Information: Som arbetsgivare vill vi tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och kulturell mångfald tillför. Vallentuna kommun satsar på kompetensutveckling och ett hållbart arbetsliv. För att ha så goda förutsättningar som möjligt i din medarbetarroll har Vallentuna kommun en medarbetarakademi där du kommer att få utbildning och verktyg. Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med start 12/8 2024. Vi tillämpar individuell lönesättning. Alla som anställs för arbete med barn och ungdomar ska lämna ett registerutdrag ur polismyndighetens belastningsregister, e-tjänst för ansökan via digitalt utdrag eller blankett hittar du här; https://polisen.se/belastningsregistret?mtm_campaign=utdrag&mtm_kwd=post0623 Inför all nyanställning utför Vallentuna kommun bakgrundskontroll. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen använder vi verktyget ReachMee. Vi ber dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar/intresseanmälningar via e-post. Har du några frågor är du välkommen att kontakta oss enligt nedan. Intervjuer hålls fortlöpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Du är varmt välkommen att skicka din ansökan med ett personligt brev och CV senast 12/5. För mer information kontakta: Christina Larsson, biträdande rektor, telefonnummer 08-587 852 81 och mail: [email protected] Mer information och fackliga representanter hittar du på  www.vallentuna.se/ledigajobb.

8 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Timvikarie inom förskola, fritids och grundskola

Malå kommun är en vacker och framåt kommun i södra Lappland. Máláge kommuvdna, är en samisk förvaltningskommun. Merparten av de boende är sysselsatta inom trä- och verkstadsindustri, georelaterad verksamhet, transportnäring och offentlig verksamhet. I kommunen finns en god offentlig service samt ett mångsidigt fritidsutbud. Malå är ett bra alternativ för såväl barnfamiljer som företagare och industrier. Flera framgångsrika små och medelstora företag med väl utvecklade produkter, som säljs på världsmarknaden, skapar ett klimat med framtidstro. Vår vision: Malå med allt så nära - en välkomnande och trygg kommun där utveckling sker. Mer info finns på Malå kommuns hemsida: http://www.mala.se och http://www.nykommun.se/mala Som medarbetare i våra skolor och förskolor hjälper du varje barn och elev att bli sitt bästa jag. Vi söker dig som vill bli en del av vårt bästa oss! Vi har både korta och långa uppdrag på förskola, grundskola och fritidshem. Du väljer själv hur mycket du vill jobba och i din ansökan kan du ange vilka verksamheter du är intresserad av att undervisa i. ARBETSUPPGIFTER Som timvikarie i våra verksamheter skapar du en trygg och pedagogiskt utvecklande lärmiljö. Samarbete med kollegor och barn/elever är en viktig del av uppdraget. Förskola ska vara inbjudande, trygg och utvecklande för barnen som är i åldrarna 1-5 år. Arbetet innebär att du är med barngruppen inne, ute och vid måltider. Det sker i ett nära samarbete med kollegor och vårdnadshavare. Fritidshem är för barn i åldrarna 6-12 år, dit barn kan gå före och efter skoltid. Här vävs pedagogiken i lek och skapande. Lärarna i fritidshemmen har ett nära samarbete med lärare inom lågstadiet, då de följer barnet hela dagen. Grundskola  - Som lärarvikarie i förskoleklass - årskurs 9, arbetar du ibland ensam i en klass men det finns ofta en undervisningsplan du kan följa. Som elevassistent arbetar du med en eller flera elever och hjälper dem att nå sina kunskapsmål. KVALIFIKATIONER Slutförd gymnasieutbildning eller betyg från högre studier. Vi söker i första hand dig som är utbildad lärare, förskollärare, grundlärare med inriktning fritidshem, barnskötare eller dig som studerar till något av yrkena. Erfarenhet av liknande arbete är meriterande. Vi är även intresserade av dig som har yrkesutbildning och erfarenhet från näringslivet. Du trivs tillsammans med barn och elever och är en bra vuxenförebild. Du gillar att samarbeta, värdesätter olikheter och anpassar arbetet utifrån verksamhetens bästa. Du är en trygg vuxen, lyhörd inför andras behov och trivs med att ta ansvar i ditt arbete. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Urval sker löpande. Utdrag från belastningsregistret För att arbeta inom Utbildningsverksamheter krävs att du lämnar ett utdrag från belastningsregistret. Du beställer själv utdrag från belastningsregistret och det kan dröja några veckor innan du får ditt utdrag. Utdrag från belastningsregistret kan beställas här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.

8 april 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024
Åmåls kommun söker lärare 4-6 till Tösse skola

Vad erbjuder vi Som lärare på Tösse skola blir du en del av en inspirerande och engagerad gemenskap. Skolan har ett gott arbetsklimat där samarbete och kollegialitet skattas högt. Här finns en öppen dialog och en gemensam strävan att förbättra undervisningen och skolmiljön.  Tösse skola har tilldelats ett arbetsmiljöpris, detta visar på personalens gemensamma engagemang för välbefinnande och trivsel. Tösse skola en plats där du som lärare kan göra en verklig skillnad för eleverna, samtidigt som du får vara en del av ett stöttande och positivt arbetslag. Välkommen att söka och bli en del av vår gemenskap! Som medarbetare hos oss är du vår viktigaste tillgång och vi vill erbjuda dig fler förmåner utöver din lön. Däribland bra friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg, tjänstepension, försäkringar och möjlighet att leasa miljöbil. Du har även möjligheter till vidareutbildning inom ditt kompetensområde för att du ska kunna utvecklas hos oss. Läs mer om förmåner som medarbetare hos Åmåls kommun här: https://amal.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/vart-erbjudande Ditt uppdrag Uppdraget är ett klasslärarskap som innebär att du har ett övergripande ansvar för undervisningen i din klass. Det innefattar att du aktivt verkar för att ge eleverna en trygg miljö där goda förutsättningar finns för att eleverna utvecklas så långt som möjligt utifrån sina förutsättningar och utbildningens mål. Du ingår i ett arbetslag där ni samverkar för att skapa bästa förutsättningar för eleverna kunskapande. Du ansvarar för att samverkan mellan hem och skola fungerar väl genom tät och kontinuerlig kontakt där elevernas skolsituation diskuteras och säkerställer att vårdnadshavarna får relevant information. Du säkerställer att det finns planer för undervisningen som synliggör för elever och vårdnadshavare hur undervisningen ska genomföras. Planerna innefattar lektionsplaner, dagsplaner, veckoplaner samt övergripande plan för läsåret. Vem är du För detta uppdrag ser vi att du har god förmåga att kunna skapa en trygg och inkluderande klassrumsmiljö där alla elever känner sig sedda och respekterade. Du anpassar undervisningen för olika elever och har ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Du har lätt för att ta till dig ny teknik som digitala verktyg och anpassa undervisningen efter dagens teknologiska landskap. Du värderar och värnar om ett väl fungerande samarbete med alla kollegor på skolan. För detta uppdrag värderas personliga kompetenser högt. Formella kompetenskrav - Lärarexamen med behörighet att undervisa årkurs 4-6  - Digital identifikation såsom Bank ID eller motsvarande Meriterande -Erfarenhet från pedagogiskt arbete är meriterande men inget krav. Detsamma gäller erfarenhet av stöd till personer med NPF Anställningen Tillsvidareanställning på 80 - 100% med tillträde 2024-08-12 eller enligt överenskommelse. Anställningen kan komma att inledas med en provanställning. Lärartjänsten är för närvarande placerad vid Tösse skola inom Kultur- och Utbildningsförvaltningen, som är organiserad direkt under Kultur- och Utbildningsnämnden. Närmaste chef är rektor. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Ansökan Vi vet att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Olika bakgrunder, erfarenheter och egenskaper gör oss sammantaget helt enkelt bättre. Så vem du än är - varmt välkommen med din ansökan i form av personligt brev och cv. Urval och intervjuarbete kommer att ske löpande under ansökningsperioden och vi kan kalla till intervju innan sista ansökningsdatum. Anställning kan komma att ske innan sista ansökningsdatum. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsknappen. Varmt välkommen med din ansökan!      (Vi undanbeder oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande).

8 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Vikariat lärare F-6

Vi är stolta över Trollhättans Stads över 5 000 medarbetare, som varje dag gör en positiv skillnad i våra invånares liv och är med och utvecklar stadens hållbarhet och livskraft. Vi drivs och motiveras av ledorden Mod, Delaktighet, Nytänkande och Handlingskraft. Här finns en spännande utveckling där du kan vara med och göra vår stad ännu bättre. Flera av våra lärare kommer att vara föräldralediga under delar av eller hela kommande läsår, därför behöver vi dig som är lärare och vill ha ett vikariat hos oss. Om verksamheten Sylteskolan är en F-9 skola med flera verksamhetsdelar; grundskola åk F-6 samt åk 7-9, anpassad grundskola åk 1-6 samt åk 7-9 och två särskilda undervisningsgrupper åk 1-6 samt åk 7-9. Vi arbetar utifrån en gemensam helhetssyn, värdegrund och förhållningssätt för ett starkt ledarskap i klassrummen. Tydliga rutiner och anpassning av undervisningen är ledstjärnor i vår verksamhet. Vi ser mångfald som en tillgång och inkludering som en självklarhet. I vår verksamhet finns många olika nationaliteter representerade och i våra undervisningsgrupper undervisar vi elever utifrån olika kursplaner. Vår ambition är att ständigt utveckla oss och vår verksamhet med målet att öka elevernas måluppfyllelse, kunskapsmässigt och socialt. Alla elever ska få utvecklas så långt som möjligt! Kvalifikationer och arbetsuppgifter Vi söker flera legitimerade lärare med behörighet att undervisa inom årskurserna F-6. För att varje elev ska få möjlighet att nå sin fulla potential krävs det att din undervisning utgår från elevers skilda förutsättningar i en gemensam lärmiljö där allas behov kan tillgodoses. Du ska tillsammans med dina kollegor skapa lärmiljöer och planeringar/uppgifter som både tar hänsyn till undervisningens innehåll utifrån våra styrdokument och elevernas olika förutsättningar och behov. I flera av våra undervisningsgrupper krävs det att man har goda kunskaper i att planera sin undervisning utifrån flera kursplaner. Meriterande är om du har erfarenhet av och/eller kunskap kring undervisning av elever med funktionsvariationer. Vi lägger stor vikt vid din förmåga att skapa strukturer och anpassa undervisningen på både individ- och gruppnivå så att vi stärker likvärdigheten i undervisningen för alla våra elever. Du ska vara väl förtrogen med ditt läraruppdrag utifrån aktuella styrdokument och ha goda kunskaper i att planera, genomföra, dokumentera, följa upp och utveckla den pedagogiska verksamheten tillsammans med arbetslaget.  Du har lätt för att samarbeta, mycket god förmåga att skapa relation till elever, vårdnadshavare och kollegor och du förstår vikten av att ständigt utveckla din och verksamhetens undervisning. Jag som rektor... har höga förväntningar på dig och dina kollegor. Tillsammans vet jag att vi kan göra skillnad för varje enskild elev genom samarbete, att stödja och stärka varandras undervisningskvalitet genom att dela erfarenheter och kunskaper kring undervisning och lärande. Vi ska hela tiden ha elevens lärande och resultat i fokus och jag vet att det är hela skolans gemensamma ansvar att se till att eleverna klarar sina studiemål. Därför tar jag ansvar för att vi lägger stor vikt vid att stärka vår undervisning, att finna undervisningsformer som är gemensamma och som gör att eleverna känner igen sig och möts av samma höga förväntningar. Aktuell forskning visar att stabila strukturer och relationer, insatser som bygger på analys och ett långsiktigt utvecklingsarbete är framgångsrikt, därför ägnar vi oss åt det. Vill du vara med? Anställningsinformation Intervjuer/rekrytering sker löpande. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Utdrag ur belastningsregistret är obligatoriskt vid arbete med barn. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons! Trollhättan är en stark och attraktiv kommun som ska bli större. I dag har vi passerat 59 000 invånare och vi har siktet inställt på att växa till 70 000 trollhättebor. Inom Trollhättans Stad arbetar vi med att skapa förutsättningar för detta. Vi är över 5 000 medarbetare och våra 350 olika yrken bidrar på olika sätt med att ge service och underlätta en bra vardag för våra invånare - nu och i framtiden. Vi ser mångfald som en styrka som berikar vår verksamhet och välkomnar sökande med olika bakgrund. Trollhättans Stad tillämpar rökfri arbetstid.

5 april 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Slöjdlärare textil

Vi är stolta över Trollhättans Stads över 5 000 medarbetare, som varje dag gör en positiv skillnad i våra invånares liv och är med och utvecklar stadens hållbarhet och livskraft. Vi drivs och motiveras av ledorden Mod, Delaktighet, Nytänkande och Handlingskraft. Här finns en spännande utveckling där du kan vara med och göra vår stad ännu bättre. Nu är vi i ett expansivt läge vilket gör att vi söker nya medarbetare. Om verksamheten Sylteskolan är en F-9 skola med flera verksamhetsdelar; grundskola åk F-6 samt åk 7-9, anpassad grundskola åk 1-6 samt åk 7-9 och två särskilda undervisningsgrupper åk 1-6 samt åk 7-9. Vi arbetar utifrån en gemensam helhetssyn, värdegrund och förhållningssätt för ett starkt ledarskap i klassrummen. Tydliga rutiner och anpassning av undervisningen är ledstjärnor i vår verksamhet. Vi ser mångfald som en tillgång och inkludering som en självklarhet. I vår verksamhet finns många olika nationaliteter representerade och i våra undervisningsgrupper undervisar vi elever utifrån olika kursplaner. Vår ambition är att ständigt utveckla oss och vår verksamhet med målet att öka elevernas måluppfyllelse, kunskapsmässigt och socialt. Alla elever ska få utvecklas så långt som möjligt! Kvalifikationer och arbetsuppgifter Vi söker dig som är legitimerad lärare med behörighet att undervisa i ämnet slöjd, antingen med behörighet i båda inriktningarna eller med inriktning textil.  I flera av våra undervisningsgrupper krävs det att man har lika goda kunskaper i att undervisa utifrån grundskolans kursplaner som grundsärskolans. Vi önskar att du har erfarenhet av och kunskap kring arbete med elever med funktionsvarianter och känner intresse och engagemang för undervisning som inkluderar grundskolans och grundsärskolans kursplaner. Vi lägger stor vikt vid din förmåga att anpassa undervisningen på både individ- och gruppnivå. Du ska vara väl förtrogen med ditt läraruppdrag utifrån aktuella styrdokument och ha goda kunskaper i att planera, genomföra, dokumentera, följa upp och utveckla den pedagogiska verksamheten tillsammans med arbetslaget. Med läroplanen som bas väljer du metod, innehåll och bemötande utifrån varje elevs kunskaper, erfarenhet och specifika förutsättningar. Du har lätt för att samarbeta, mycket god förmåga att skapa relation till elever, vårdnadshavare och kollegor och du förstår vikten av att ständigt utveckla din och verksamhetens undervisning. Anställningsinformation Intervjuer/rekrytering sker löpande. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Utdrag ur belastningsregistret är obligatoriskt vid arbete med barn. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons! Trollhättan är en stark och attraktiv kommun som ska bli större. I dag har vi passerat 59 000 invånare och vi har siktet inställt på att växa till 70 000 trollhättebor. Inom Trollhättans Stad arbetar vi med att skapa förutsättningar för detta. Vi är över 5 000 medarbetare och våra 350 olika yrken bidrar på olika sätt med att ge service och underlätta en bra vardag för våra invånare - nu och i framtiden. Vi ser mångfald som en styrka som berikar vår verksamhet och välkomnar sökande med olika bakgrund. Trollhättans Stad tillämpar rökfri arbetstid.

5 april 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024