Som lärare i Skellefteå kommun blir du en del av en arbetskultur med en stark framtidstro. Vi söker grundlärare inom fritidshem som vill vara med och göra skillnad, både nu och i framtiden. Vi arbetar med central rekrytering, vilket innebär att vi i dagsläget inte har information om specifika skolors rekryteringsbehov. När du söker ett lärarjobb hos oss, söker du till Skellefteå kommun som helhet, inte till en specifik skola. Din ansökan matchas sedan med de tjänster som bäst passar din kompetens och dina önskemål, både utifrån det du anger i din ansökan och den dialog vi har under hela rekryteringsprocessen. På så sätt säkerställer vi att alla elever i Skellefteå kommun får lika goda förutsättningar att lyckas. Vi arbetar aktivt med att öka likvärdigheten och bli bättre på att kompensera för elevers olika förutsättningar. Här kan du läsa mer om grundskolorna i Skellefteå kommun: https://skelleftea.se/invanare/startsida/barn-och-utbildning/grundskola/grundskolor-a-o Bli en del av vårt team och bidra till en framtid där alla elever har möjlighet att nå sin fulla potential. Välkommen med din ansökan! I den här rekryteringen behöver du enbart bifoga ditt CV. Det personliga brevet ersätts av frågor som du svarar på i samband med din ansökan. ARBETSUPPGIFTER Du blir en del av ett arbetslag där ni tillsammans skapar en trygg och kreativ lärmiljö för eleverna. Tillsammans med övriga pedagoger ansvarar du för att leda och utveckla det pedagogiska arbetet på fritidshemmet. Med skolans styrdokument som utgångspunkt planerar du din undervisning för att främja varje elevs sociala och personliga utveckling. Du bidrar aktivt till att skapa miljöer som uppmuntrar elevernas kommunikation, nyfikenhet och engagemang inom olika områden. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som värdesätter mångfald och ser styrkan i nytänkande och kreativitet. Du har en förmåga att skapa engagemang och är tydlig och lyhörd i din kommunikation. Du kan leda både klasser, mindre grupper och arbeta med enskilda elever, vilket kräver en balans mellan struktur, flexibilitet och kreativitet. Du har lärarlegitimation med inriktning fritidshem eller examen som fritidslärare/fritidspedagog med inriktning mot barn i åldrarna 6-12. Vi uppmuntrar även dig som ännu inte fått din legitimation att söka, och ber dig då bifoga en kvittens från Skolverket. ÖVRIGT Utbildning och arbetsmarknad är en av kommunens största förvaltningar med cirka 3 000 medarbetare. Vår verksamhet finns i hela kommunen med cirka 35 grundskolor, 87 förskolor, 40 fritidshem och fyra gymnasieskolor. Vi arbetar för att barn och unga ska ha de verktyg de behöver för att hitta rätt i både nutid och framtid. Vi verkar för en helhetssyn och en röd tråd i utveckling och lärande från förskola till och med gymnasiet. En växande vuxenutbildning och en arbetsmarknadsenhet med fokus på de som behöver extra stöd ingår också i förvaltningen. För att arbeta inom Utbildning och arbetsmarknads verksamheter krävs att du lämnar ett utdrag från belastningsregistret. Du beställer själv utdraget för skola och barnomsorg hos https://polisen.se/. Det är giltigt ett år och måste därefter förnyas. Läs mer om Skellefteå här: https://skelleftea.se Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.
Tänk dig en skola som är öppen för alla. En skola som står för nyfikenhet, nytänkande och närhet. Där varje elev får vara den hen vill vara. Där vi tillsammans kan utveckla idéer och odla drömmar. Vi har Sveriges viktigaste jobb och det tar vi på stort allvar. Lärandeförvaltningen söker nu en utvecklingsledare till fritidshemmet på Ede skola. Ede skola är en F-9 skola med ca 500 elever där verksamheten är organiserad i två arbetslag: F-6-och 7-9. I nära anslutning till skolan finns bibliotek, elljusspår, idrottshall och simhall med utomhusbad. Vi vill göra skillnad och skapa möjligheter. För nutid och framtid. Hos oss ska alla barn, unga och vuxna känna jag kan, jag vill, jag vågar! Vi fortsätter att utveckla en skola för alla - vill du vara med? Välkommen med din ansökan! Arbetsuppgifter Som utvecklingsledare har du ett mångfacetterat uppdrag där du verkligen kan göra skillnad för de viktigaste vi har, våra barn och ungdomar. I ditt uppdrag ingår att bistå rektorn i att leda och planera det systematiska kvalitetsarbetet med fokus på att utveckla verksamheten för fritidshemmet och skapa en god arbetsmiljö. Du arbetar utifrån de styrdokument som rör verksamheten, samt stödjer rektorn i att följa upp och utvärdera verksamheten på fritidshemmet och vidta förbättringsåtgärder utifrån fattade beslut. Kollegialt samarbete är viktigt i hela vår organisation, och som utvecklingsledare främjar du det i syfte att öka skolans måluppfyllelse. Din profil Du är flexibel, strukturerad och tydlig i relationen till eleverna. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att trivas och passa i rollen som utvecklingsledare är du kreativ, lyhörd och flexibel och du har en god organisatorisk förmåga. Du kan både följa och visa vägen samtidigt som du skapar engagemang och delaktighet hos dina medarbetare. Du ser till helheten och har förmåga att se samband som stärker och utvecklar verksamheten. Du arbetar med relativt stor handlingsfrihet utifrån rektors delegation samt utifrån statliga och kommunalt fastställda mål och inom givna ekonomiska ramar, och du har stort ansvar utifrån verksamhetens styrdokument. Det är viktigt att du är trygg, stabil och har självinsikt samt har förmåga och mod att se möjligheter. Du ser relationer i sitt rätta perspektiv, skiljer på det personliga och professionella och förhåller dig på ett sätt som är anpassat till situationen. Du arbetar aktivt tillsammans med dina medarbetare för att skapa förtroendefulla relationer. För den här tjänsten är det ett krav att du har: - Relevant högskoleutbildning Det är också önskvärt att du har: - Tidigare erfarenhet av arbete inom skolverksamhet gärna mot fritidshemmet - Ledarerfarenhet Intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Före erbjuden anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Om förvaltningen Vi lär barn att läsa, räkna och upptäcka omvärlden. Här följer vi våra allra yngsta kommuninvånare från förskolan tills de tar studenten från gymnasiet. Genom vår vuxenutbildning kan man lära sig svenska som andraspråk, läsa enstaka kurser eller gå en längre utbildning. Med glädje, engagemang, delaktighet och på vetenskaplig grund vill vi öka kunskap, kreativitet, utveckling och lust att lära. Hos oss ska alla barn, unga och vuxna känna att de kan, vill och vågar! Tillsammans är vi lärandeförvaltningen – en del av Hudiksvalls kommun. Funderar du på att flytta hit från en annan ort? Då kan det finnas möjlighet för dig att ansöka om 10 000 kr i flyttbidrag. Läs mer: http://hudiksvall.se/flyttbidrag Om Hudiksvalls kommun Mitt i Sverige, vid den vackra hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun - eller kanske mer känt som Glada Hudik. Här lever 37 600 glada hudikbor, och mer än hälften av oss bor på landsbygden. I Hudiksvalls kommun är avstånden korta till det mesta man vill göra och det man behöver, och du får tid över till det som är viktigt i livet. Här finns närhet till kontrastrika miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett näringsliv med stor handlingskraft - många världsledande företag har sitt säte i vår kommun. Hudiksvalls kommun är den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans är vi 3 800 medarbetare, inom 300 olika yrken, som varje dag jobbar för att skapa värde för dem vi är till för – våra kommuninvånare. Det är ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jämlikhet. På så sätt hjälps vi åt att bygga ett samhälle där alla människor är lika mycket värda. Tänk på att inte skriva känsliga personuppgifter eller värderande information i din ansökan. Om du har skyddade personuppgifter vill vi att du ansöker genom att kontakta den rekryteringsansvariga som står i annonsen. Din ansökan blir en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig: www.hudiksvall.se/jobbahososs
Med Bergslagens skogar i norr, Mälaren i söder och med ett rikt kulturarv som omfattar både en lång industrihistoria, ett kungligt slott och unik kulturmiljö kring Strömsholms kanal är Hallstahammars kommun en plats som lockar både besökare och nya invånare. Vi är en växande kommun med 16 600 invånare i en dynamisk region med närhet till såväl natur som storstad. Vi har ett företagsklimat som är bland det bästa i länet och vi levererar en välfärd med hög kvalitet. Vår vision är att vara en kommun där allt är enkelt och nära, där nytänkande och kreativitet är självklart. Givetvis visar vi ansvar och engagemang för att kunna skapa ett bättre samhälle och miljö för kommande generationer. Kort sagt så ska du hitta det goda livet i storstadens närhet i Hallstahammars kommun oavsett om du bor här, driver företag, arbetar i kommunen eller bara är här på tillfälligt besök. Anpassad grundskolas verksamhet finns lokalintegrerad på Nibbleskolan, en mångkulturell F-6 skola med ca 400 elever. Anpassad grundskola omfattar ca 20 elever som läser ämnen eller ämnesområden och det finns även en fritidshemsavdelning kopplat till verksamheten. ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi en driftig och engagerad lärare i fritidshem till Anpassad grundskola. Vi söker dig som vill driva anpassad grundskola framåt. Vi vuxna som arbetar på skolan vill ge våra elever den bästa möjliga skolgången. Vårt synsätt präglas av ett interkulturellt förhållningssätt. För att driva verksamheten mot en så god kvalitet som möjligt arbetar vi för att skapa en skola där alla olika verksamheter arbetar tillsammans. Vi erbjuder dig ett spännande och utmanande arbete i ett öppet arbetsklimat. Personalen är engagerad och organiserad i arbetslag runt eleverna. Och ett välfungerande elevhälsoteam för anpassad grundskola. Din arbetsdag kommer att vara fördelad på både anpassad grundskola och på fritidshemmet Grodan för anpassad grundskolas elever. KVALIFIKATIONER Tjänsten kommer att tillsättas efter erforderliga beslut. Avgörande att utdrag ur belastningsregistret kan uppvisas innan anställning. Erfarenhet av att arbeta på Anpassad grundskola och med elever med intellektuell funktionsnedsättning, samt neuropsykiatriska diagnoser är meriterande. ÖVRIGT Hallstahammars kommun ingår i finskt förvaltningsområde och vi ser gärna sökanden med kunskaper i finska i tal och skrift. Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes vänligen men bestämt.
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Arbetsplatsbeskrivning Arbetsplatsbeskrivning I vår skola ska varje elev få möjlighet att nå toppen av sin potential. För att nå dit behöver vi de absolut bästa lärarna. Därför ska alla våra lärare: •Ta ansvar för och ha insikt om elevernas resultat, vilket innebär att vara lyhörd för varje elevs förutsättningar och behov. •Ha höga förväntningar på eleverna och deras förmåga att utvecklas. •Fånga och stimulera elevernas nyfikenhet, intresse och lärande. •Ta ansvar för relevant kompetensutveckling för att utvecklas och växa i professionen. På Magelungsskolan höjs resultaten för varje år, eleverna känner studiero och trygghet. Tillsammans tar vi ansvar för vår gemensamma arbetsmiljö vilket visar sig i vårt höga resultat i medarbetarenkäten, vi har ett av de högsta AMI, medarbetarnöjdhet, inom skolorna i Stockholm Stad. Vi har ett välutvecklat systematiskt kvalitetsarbete på skolan som genomsyrar verksamheten och som handlar om att återkommande följa upp verksamheten för att kunna utveckla och förbättra den. På Magelungsskolan får eleven de bästa förutsättningarna att nå goda studieresultat och utvecklas som människor. Varierade undervisningsformer, systematisk uppföljning av elevernas studieresultat, tät återkoppling med vårdnadshavare tillsammans med en trygg skolmiljö där alla elever blir sedda är våra grundstenar. Magelungsskolan fokuserar på ett pedagogiskt utvecklingsarbete för skolans alla elever, att stärka det befintliga kunskap- och språkutvecklande arbetssättet samt skolgemensamt utveckla arbetet med trygghet och studiero kopplat till ett digitalt utvecklingsarbete. Magelungsskolan fokuserar på ett långsiktigt pedagogiskt utvecklingsarbete för skolans alla elever och för att stärka det befintliga kunskap- och språkutvecklande arbetssättet. Vi har skapat förutsättningar för ett skolgemensamt kollegialt lärande med fokus på lärande för hållbar utveckling, ledarskap samt att vi tillsammans utforskar AI:s möjligheter. Värdegrundsarbetet har en viktig roll på skolan och vi arbetar återkommande med den tillsammans med eleverna. Vi har idag över 90% legitimerade och behöriga lärare samt förstelärare som driver den pedagogiska utvecklingen tillsammans med skolledningen. På skolan arbetar ett femtiotal medarbetare, alla med det gemensamma målet att samtliga elever ska må bra, vara trygga och utvecklas så långt som möjligt kunskapsmässigt såväl som socialt. Skolan är en F-6-skola med ca 340 elever, två klasser i varje årskurs. Skolan ligger i fina omgivande miljöer nära både skog och sjö. Vi har en skolgård som inbjuder till varierad utevistelse för rörelse och meningsfulla gemensamma aktiviteter under både rastverksamheten och fritidstiden. Det här är ett område som vi kommit mycket långt i och som vi fortsatt lägger stor vikt på att fortsätta utveckla. Pedagogerna på fritidshemmet planerar och genomför rastaktiviteterna vilket skapar en röd tråd i värdegrundsarbetet. Klassrummen är moderna och nyrenoverade och erbjuder en stimulerande arbetsmiljö. Vi har ett moderniserat och inbjudande bibliotek. Skolan nås lätt genom goda kommunikationer som pendeltåg och tunnelbana. Här finner du mer att läsa om oss: https://pedagog.stockholm/organisation-och-ledarskap/magelungsskolan-vande-trenden/ https://www.suntarbetsliv.se/artiklar/organisatorisk-och-social-arbetsmiljo/skolan-med-stockholms-nojdaste-medarbetare/ Arbetsbeskrivning Magelungsskolan söker lärare i fritidshem, du har examen och är legitimerad. Tjänsten är ett vikariat på 6 månader i väntan på tillsättning. Du drivs av utveckling av fritidshemmet och vill arbeta i ett kollegium som har en hög ambitionsnivå. Vi har ett aktivt, systematiskt och utvecklande kvalitetsarbete där det finns stort utrymme för dig att vara med och påverka utvecklingen av verksamheten framåt. Vi har stort fokus på en levande och driven rastverksamhet som inbjuder till aktiviteter och skapar trygghet för våra elever. Vi söker dig som är stabil, engagerad och som tillsammans med kollegor kan skapa en god lärmiljö för våra elever. Du är väl förtrogen med fritidshemmets och skolans styrdokument och ansvarar för att planera och genomföra verksamheten med ett stort engagemang för barn och barns lärande. Du är en naturlig och trygg ledare som bemöter din omgivning med respekt, lyhördhet och nyfikenhet. Du har lätt för att samverka och du har god kommunikation. Du är lösningsfokuserad och har en positiv inställning till utveckling och till att lära av varandra. Du har lätt för att skapa goda och förtroendeingivande relationer med elever, föräldrar och kollegor. Som person har du förmåga att organisera och prioritera arbetet på ett effektivt och strukturerat sätt mot våra mål. Du är kvalitetsmedveten och visar det genom att du är noggrann, ansvarsfull och väl medveten om de mål vi arbetar mot. Du tillför entusiasm med energi och lust i arbetet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att planera, genomföra samt kontinuerligt utvärdera undervisningen i fritidshemmet tillsammans med dina kollegor. Som pedagog hos oss är det viktigt att du har ett tydligt ledarskap och förmåga att skapa en trygg inlärningsmiljö som präglas av arbetsro och lust till lärande. Du har ett språkutvecklande arbetssätt. Du har förståelse för uppdraget och goda relationer till kollegor, elever och deras vårdnadshavare. Du har god förmåga att anpassa dig till nya situationer och bidrar med idéer. I din roll är du mån om att verksamheten håller hög kvalitet och planerar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du utvecklas och bidrar ansvarsfullt till utveckling i ett kollegialt lärande och du arbetar lösningsfokuserat. Du har goda kunskaper i svenska språket, i såväl tal som skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Kvalifikationer Du har god erfarenhet och kunskap om att planera, utveckla och leda rastverksamhet och fritidshemsverksamhet. Övrigt Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Trött på att känna att du ständigt får släcka bränder och att arbeta i alltför stora barngrupper och i en stressig skolmiljö? Känner du dig ibland otillräcklig som pedagog och upplever att förutsättningarna och resurserna inte räcker till, eller ger dig möjligheten att kunna möta barnens behov och ge dem den tid och stöttning dem behöver för att kunna nå sin fulla potential? Nu kan du jobba med färre antal barn som nanny-pedagog i ett privat hushåll, där du hinner möta barnens individuella behov och kan vara den pedagogen du ständigt strävar efter att vara - den härvarande pedagogen. Om tjänsten: Internationell, aktiv och resglad familj i Stockholm söker en engagerad och hängiven nanny-pedagog som vill jobba i deras familj med deras barn i åldrarna 7 och 11 år. Familjen lägger stor vikt vid att kandidaten är organiserad, självgående och ansvarstagande och som kan möta barnens behov på ett pedagogiskt sätt. Tjänsten är på heltid men då barnen går i skolan om dagarna är det mest för eftermiddagarna som man planerar för och under förmiddagarna och innan man hämtar barnen på skolan förväntas man planera och strukturera upp dagen så att logistiken med barnens aktiviteter flyter på. Matlagning och läxläsning ingår som en del av arbetsuppgifterna. Meriterande är om man har jobbat i ett privat hushåll tidigare, antigen som nanny eller au-pair. Inget hushållsarbete förväntas utföras förutom tvätt av barnens kläder, men ingen städning eller hushållsarbete som ej rör barnen. I rollen som nanny-pedagog skulle de uppskatta en positiv, aktiv och engagerad person som kan vara en god förebild och viktig vuxen för deras barn och som kan och vill skapa en meningsfull och harmonisk vardag för dem. Tjänsten är på heltid. Lönen de tänkt erbjuda speglar kandidatens utbildning och erfarenhet. Familjen ser gärna att nannyn kan tänka sig att resa med familjen vid skollov och även under sommaren. Förväntad start för tjänsten är mitten på Augusti men de är villiga att vänta in rätt person med de rätta kvalifikationerna om denne har uppsägningstid. Personalboende finns tillgängligt för kandidat som inte har boende i Stockholm. Körkort är ett krav för att kunna ansöka om tjänsten. Vi jobbar i nära samarbete med The Swedish Nanny Company https://swedishnannycompany.co.uk/sv/nanny/introduktion-till-nannyn/ som specialiserar på svenska utbildade pedagoger som har valt att jobba med barn som yrke. The Swedish Nanny Company förmedlar nanny-pedagoger till privata hushåll och familjer runt om i världen, som har insett vikten av högkvalitativ barnomsorg för sina barn.
Värmdö är skärgårdens mötesplats med en unik kombination av naturens stilla skönhet och en mer stadslik livsstil. Vårt uppdrag är inte ett utan många: skola, fastigheter, socialtjänst, hamnar, vård, bibliotek, omsorg och många fler. Vi verkar för att alla Värmdöbor kan leva ett rikt och fritt liv. Vi vill vara de som möjliggör drömmen om en livskraftig trygg miljö för hem, familj och företag Ska vi lyckas med det fullt ut måste vi ha många och omfattande kompetenser och arbeta tillsammans för en gemensam och tillitsfull arbetskultur, byggd på modiga, ansvarstagande medarbetare som förstår invånarnas behov och önskemål. Det är det vi kallar Ett Värmdö, En Förvaltning. Munkmoraskolan växer! Munkmoraskolan är en liten skola, idag åk F-3 men som till hösten 2025 kommer att utöka årskurserna med åk 4 och till hösten 2026 med åk 5. Skolan har idag ca 120 elever och en personalgrupp med låg personalomsättning. Skolans storlek är en av våra många styrkor! På Munkmoraskolan känner alla varandra och här trivs man. Vi har idag mycket goda resultat vad gäller trygghet och trivsel men också goda kunskapsresultat. Skolans vision bygger på trygghet och hållbarhet, hållbarhet för individen och hållbarhet för vår omvärld. Vårt visionsarbete som genomsyrar vår verksamhet är kvalitetssäkrat genom att skolan är både certifierad PEP-skola och certifierad Grön Flagg. Skolan ligger centralt i Värmdö kommun med goda kollektivförbindelser men ändå nära naturen. Vi har en stor härlig utemiljö med bl.a. två konstgräsplaner och stora ljusa klassrum samt tillgång till grupprum. I rollen som grundlärare mot fritidshem kommer du att vara med och driva utvecklingen av vårt fritidshem. Där är du en viktig person för att tillse att våra lärandeaktiviteter håller god kvalité och är inspirerande för våra elever. Det är viktigt att du kan se och förstå enskilda elevers behov men också att du kan ta ansvar för helheten. På Munkmoraskolan arbetar vi tillsammans och "alla elever är allas elever". I tjänsten ingår i huvudsak arbete på vårt fritidshem, vilket innebär att arbetstiden till stor del är förlagd under eftermiddagen. Beroende på sökanden kan tjänsten utökas till 75% samt eventuellt också kompletteras med timvik vid behov på skolan. Vi söker i första hand dig som är legitimerad grundlärare mot fritidshem med inriktning Idrott och hälsa då Munkmoraskolan är en certifierad PEP-skola. Du har erfarenhet av arbete i fritidshem och/eller fritidsklubb (åk F-6). Du ser möjligheter i stället för hinder och skapar goda och respektfulla möten med våra elever, vårdnadshavare och kollegor. Du är flexibel i din yrkesroll och har lätt för att samarbeta. Du ska ha goda kunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt. Vi lägger stor vikt vid sociala kompetenser och personlig lämplighet. Du har förmågan att leda och motivera elever och skapar en trygg och lärorik verksamhet där eleverna är engagerade och delaktiga. Ditt ledarskap kännetecknas av tydlighet och struktur. För att arbetet ska vara framgångsrikt behöver du behärska ett relationellt ledarskap. För att trivas i rollen hos oss tror vi att du är utvecklingsinriktad och har nära till glädje och skratt. För denna tjänst är uppvisande av giltigt utdrag ur polisens belastningsregister en förutsättning för anställning. Värmdö kommun erbjuder ett friskvårdsbidrag, SL-kort mot nettolöneavdrag, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid. Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten. Anställningen avser en särskild visstidsanställning omfattande 60-75% beroende på sökanden med ev. möjlighet till förlängning. Intervjuer sker löpande, sista ansökningsdag 250702. Vill du veta mer är du välkommen att kontakta oss, se kontaktperson nedan. Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer eller via Servicecenter, 08-570 470 00. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Vi söker en engagerad fritidspedagog som brinner för meningsfull fritidsverksamhet Är du utbildad fritidspedagog och vill arbeta på en skola där fritidshemmet ses som en viktig och självklar del av elevernas hela skoldag? Då kanske det är dig vi söker! Om oss Vi är en F-6 skola som värnar om barnens trygghet, inflytande och intressen. Fritidsverksamheten är en central del av vår helhetssyn på lärande och utveckling. Vi vill att alla elever ska känna sig trygga, sedda och delaktiga – också på fritids. Därför satsar vi på en meningsfull och utvecklande fritidsverksamhet som kompletterar skoldagen på ett stimulerande sätt. Om tjänsten Vi söker dig som är utbildad fritidspedagog och vill vara med och skapa en trygg, rolig och lärorik miljö för våra elever på fritidshemmet. Du kommer att arbeta både självständigt och i team tillsammans med engagerade kollegor, och ha möjlighet att påverka verksamhetens innehåll och arbetssätt. Vi söker dig som: Är utbildad fritidspedagog. Brinner för att arbeta med barn i fritidsverksamheten. Är flexibel och har lätt för att fatta egna beslut när det behövs. Är trygg, lugn och har god förmåga att skapa relationer. Har lätt för att samarbeta med andra i arbetslaget. Har ett barnfokus och vill skapa en meningsfull fritid för varje elev. Vi erbjuder: En arbetsplats där fritidshemmets roll tas på allvar. Ett arbetslag med engagerade kollegor som stöttar varandra. Möjlighet till delaktighet och inflytande i verksamhetens utveckling. En skola där trygghet, elevinflytande och varje barns bästa står i centrum. Låter det här som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag!
Vi har möjlighet att rekrytera ytterligare en lärare fritidshem. Vi letar efter en skicklig lärare till Gullregnsskolan. Värdesätter du en välkomnande och nyfiken kultur samt delar våra värderingar i att vilja samarbeta, våga tänka nytt och kunna inspirera? Då kan det här vara rollen för dig. Som lärare i Kungsbacka Kommun blir du en bärande del i vårt arbete och vår ambition i att skapa en skola i världsklass. Vi ser fram emot ditt bidrag. Rollen som lärare hos oss I denna roll bidrar du till en dela-kultur där vi tillsammans ansvarar, inspirerar, samarbetar och stödjer varandra. Tillsammans med dina kollegor förväntas du såväl planera och genomföra, som att analysera och utvärdera verksamheten utifrån skolans styrdokument. Läraren på Gullregnsskolan: - ansvarar för planering, genomförande och uppföljning. arbetar utifrån en helhetssyn på elevens utveckling och lärande. - samarbetar i olika konstellationer både inom den egna professionen och tillsammans med andra. har förmåga att arbeta självständigt. - ser praktiska lösningar på pedagogiska problem och arbetar systematiskt för en ökad måluppfyllelse. - har ett nära samarbete med elevernas vårdnadshavare. - är tydlig och skapar hållbara relationer. Din profil Som lärare fritidshem är du kreativ och entusiasmerande med en positiv syn på varje elevs unika förmågor. Ditt ledarskap kännetecknas av engagemang och delaktighet. Du är tydlig i din kommunikation och skicklig på att samspela med såväl elever, kollegor och vårdnadshavare. Du skapar hållbara relationer som bygger på ömsesidig respekt. Att samarbeta är en självklarhet för dig. Du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift, då det krävs i det dagliga arbetet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Nu vänder vi och våra elever oss till dig som är: - legitimerad lärare fritidshem. Läs gärna mer om oss Gullregnsskolan erbjuder en nytänkande och kreativ lärmiljö för såväl elever som personal. Skolan har i dagsläget cirka 120 elever fördelade på årskurs F-3. Vår utemiljö inspirerar till lärande genom lek och rörelse. Det centrala läget bjuder tillgång till bland annat kulturhuset Fyren, kommunens idrottsanläggningar men även natur inpå knutarna. Skolan genomsyras av ett välkomnande klimat; vi ser varandra, vi hälsar på varandra, vi gör det där lilla extra för skolan och för varandra. Vår styrka ligger i det kollegiala och tvärprofessionella samarbetet. https://kungsbacka.se/kommun-och-politik/kommunens-organisation/forvaltningar-och-namnder/forvaltningar/forvaltningen-for-forskola--grundskola?mark=Förvaltningen+för+Förskola+&+Grundskola Vårt erbjudande och övrig information Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid från höstterminen 2025. Tillsättning sker den 18 augusti 2025 eller enligt överenskommelse. Observera att belastningsregister kommer att behöva uppvisas i samband med anställning. Du kan beställa ett registerutdrag, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss är du välkommen att kontakta oss eller läs mer på vår hemsida här: https://kungsbacka.se/foretagande-och-jobb/jobb/att-jobba-hos-oss?mark=att+jobb Intresserad? Kul! Välkommen med din ansökan senast söndagen den 10 augusti 2025. Notera att intervjuer kommer ske löpande under rekryteringsperioden. I din ansökan ska du endast bifoga ditt CV och tillsammans med det kommer du besvara ett antal frågor som blir en del i vår urvalsbedömning. Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.
Vi är stolta över Trollhättans stads över 5 000 medarbetare, som varje dag gör en positiv skillnad i våra invånares liv och är med och utvecklar stadens hållbarhet och livskraft. Vi drivs och motiveras av ledorden Mod, Delaktighet, Nytänkande och Handlingskraft. Här finns en spännande utveckling där du kan vara med och göra vår stad ännu bättre. Engagerad personal till ny fritidsklubbsverksamhet – Trollhättan Vill du göra skillnad för barn och unga? Nu söker vi socialpedagog, socionom, lärare i fritidshem, förskollärare, fritidsledare och elevstödjare till våra nya fritidsklubbar på Kronogården, Lextorp och Sylte. Tillsammans bygger vi en trygg, inkluderande och meningsfull fritidsverksamhet för barn mellan 6–11 år som inte har tillgång till ordinarie fritidshem. Om uppdraget Trollhättans stad etablerar kostnadsfria fritidsklubbar i tre stadsdelar där behovet av organiserad eftermiddagsverksamhet är stort. Verksamheten bygger på inkludering, jämlikhet och barns rätt till en trygg fritid och skydd från riskmiljöer. Som medarbetare är du en viktig del i att skapa en öppen, hälsofrämjande och stimulerande miljö för barnen som bidrar till meningsfullhet och framtidstro. Verksamheten utgår från kommunens mål- och resursplan, hållbarhetsstrategi samt barnkonventionen. Verksamheten drivs av enheten för social hållbarhet inom Utbildningsförvaltningen och samverkar med Arbetsmarknad- och socialförvaltningen samt Kultur- och fritidsförvaltningen. Dina arbetsuppgifter Som medarbetare i fritidsklubben kommer du att: Planera och leda meningsfulla fritidsaktiviteter med fokus på barnens behov och intressen. Vara en trygg vuxen som skapar goda relationer och stödjer barns sociala och personliga utveckling. Samarbeta med skolpersonal, vårdnadshavare och andra samhällsaktörer för barnens bästa I viss utsträckning medverka i skolverksamhet för att skapa en tydlig övergång mellan skola och fritidsklubb. Arbeta med att bygga upp och utveckla samt verksamheten med hög kvalitet. Vi söker dig som - Har utbildning som socialpedagog, socionom, lärare i fritidshem, förskollärare, fritidsledare, elevstödjare eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer lämplig för uppdraget. - Har erfarenhet av att arbeta med barn i åldern 6–11 år. - Är engagerad, trygg och relationsskapande Har god förmåga att arbeta självständigt och i team. - Har ett inkluderande förhållningssätt och vill arbeta för jämlikhet, trygghet och delaktighet. - Är trygg i att samverka med vårdnadshavare utifrån olika barns behov Erfarenhet kring kulturell mångfald och från arbete i socioekonomiskt utsatta områden och samverkan med andra samhällsaktörer är meriterande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Omfattning och anställningsform Tidsbegränsad anställning under 1,5 år (2025–2026) med möjlighet till förlängning. Deltid/heltid beroende på verksamhetens behov och medarbetarens roll i verksamheten Arbetstider: Vardagar Placering Kronogården (start hösten 2025) Sylte (start hösten 2025) Lextorp (start hösten 2025) Så ansöker du Skicka in din ansökan senast 250804. Urval sker löpande. Intervjuer kan komma att ske innan ansökningstiden gått ut. Kontaktperson: Vecka 25-26 och 33 och framåt Linda Mellander, enhetschef för Enheten för social hållbarhet inom Utbildningsförvaltningen E-post: [email protected] Telefon: 0520-495000 Vecka 28-31 Henric Bergqvist, områdeschef Arbetsmarknad- och socialförvaltningen E-post: [email protected] Telefon: 0520-495000 Var med och gör skillnad! Tillsammans skapar vi en meningsfull fritid för alla barn – oavsett bakgrund. Välkommen till Trollhättans stad! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons! Trollhättan är en stark och attraktiv kommun som ska bli större. I dag är vi ca 59 000 invånare och vi har siktet inställt på att växa till 70 000 trollhättebor. Inom Trollhättans stad arbetar vi med att skapa förutsättningar för detta. Vi är över 5 000 medarbetare och våra 350 olika yrken bidrar på olika sätt med att ge service och underlätta en bra vardag för våra invånare - nu och i framtiden. Vi ser mångfald som en styrka som berikar vår verksamhet och välkomnar sökande med olika bakgrund. Trollhättans stad tillämpar rökfri arbetstid.
Östra Göinge kommun med drygt 14 000 invånare är centralt belägen i södra Sverige. Här möter det öppna jordbrukslandskapet den gröna skogsbygden. I Östra Göinge finns det goda livet med tryggt boende, bra skolor, storslagen natur, brett kulturutbud, livskraftigt föreningsliv och goda kommunikationer. Östra Göinge är en av landets modigaste och mest innovativa kommuner. Här har motgång vänts till framgång och här växer stolta göingar! Ett av Östra Göinges prioriterade mål är att ge alla barn och unga En bra start i livet. Därför satsar vi på våra skolor och på våra elevers utveckling. Men för att höja kommunens skolresultat, för att kunna erbjuda den utbildning och miljö som våra barn och ungdomar behöver och har rätt till så måste vi också ha rätt medarbetare på rätt plats. Därför behöver vi dig! Vi är en nyfiken och spännande kommun som utmanar gamla sanningar, som vågar prova nya vägar, som har ett mycket gott samarbete och förtroende mellan politik och tjänstemän. Hos oss är din kompetens, dina tankar och idéer både viktiga och välkomna. Vi satsar på dig, så att du kan satsa på det mest värdefulla vi har våra elever och deras framtid! Prästavångsskolan i Broby är en hälsoprofilerad F-6 skola, som speglar samhällets mångfald. Skolan har som helhet ca 360 elever, men är indelad i två skolenheter; - Prästavångsskolan F-3, med fyra tillhörande fritidsavdelningar - Prästavångsskolan 4-6, med en tillhörande fritidsavdelning Skolan har under många år arbetat hälsofrämjande via hälsoråd, värdegrundsteam och elevhälsoteam. Vår rörelsesatsning i samarbete med RF-SISU Skåne, genomsyrar en stor del av skolans verksamhet och raster. Vårt arbete präglas av öppenhet, engagemang och ansvar. Skolans vision bygger på stolthet av att arbeta på skolan och kännetecknas av att alla ska känna sig välkomna och trygga i vår verksamhet. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu lärare i fritidshem till vår fritidsavdelning i åk 4-6. Vi söker en utvecklingsinriktad lärare som i samverkan med grundskola och personal på fritidshemmet förväntas driva och utveckla fritidsverksamheten i enlighet med nationella och lokala mål. Som utbildad lärare i fritidshem har du en extra samordnande funktion för din fritidsavdelning och ditt arbetslag. Tillsammans med övriga samordnare för de andra fritidsavdelningarna verkar du för ett tydligt målinriktat arbete, en samsyn och en likvärdighet mellan avdelningarna. Vi söker dig som är en inspiratör och som verkligen gillar att utveckla och utvecklas i din roll som lärare. Du drivs av möjligheten att ge skolans elever den bästa starten de kan få, utifrån sina förutsättningar och behov. Du är en viktig kugge i vårt framgångsrika utvecklingsarbete, där ett inkluderande förhållningssätt och samverkan är av stor betydelse. På vår skola uppmanas alla medarbetare att tänka kreativt och komma med nya idéer, vilket gör att du har stora möjligheter att påverka din arbetssituation. Östra Göinge kommuns extra skolsatsning Skolresan 2030, för en högre måluppfyllelse, är i stort fokus även för våra fritidshem. Vår skola har en hälsoprofil och vi ser gärna sökande som har ett stort engagemang kring detta. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och att du delar de tankar och värderingar som Prästavångsskolan står för. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har lärarlegitimation med behörighet för undervisning på fritidshemmet. Det är meriterande om du har behörighet att undervisa i bild. Dina personliga egenskaper är viktiga för oss, och för att lyckas i rollen har du ett medvetet pedagogiskt förhållningssätt där elevens delaktighet och ansvarstagande står i fokus. Du är professionell i ditt bemötande och har förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer med elever, föräldrar och kollegor. Du är väl insatt i läroplanen och kan organisera, strukturera och följa upp det systematiska kvalitetsarbetet på fritidshemmet utifrån angivna mål. Du har god självinsikt, är trygg i dig själv och i ditt pedagogiska ledarskap samt har god förmåga att ta ledarskapet både i organiserade och mer fria undervisningssituationer. Du har ett öppet och kritiskt förhållningssätt. Din syn på skolutveckling tar sin utgångspunkt i modern skolforskning och du håller dig uppdaterad på området. Erfarenhet och kompetens kring språkutvecklande arbetssätt på fritidshemmet, hälsofrämjande arbete samt ett aktivt främjande och förebyggande värdegrundsarbete ses också som särskilt meriterande. Naturligtvis använder du digitala verktyg som redskap i ditt dagliga arbete. Du har god förmåga att kommunicera både muntligt och skriftligt. Innan erbjudande om anställning är aktuellt krävs enligt lag utdrag ur belastningsregister. Välkommen med din ansökan, vi ser fram emot att träffa dig! Välkommen till en modig och innovativ kommun som vill och kan mycket! ÖVRIGT Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan tas i anspråk innan utgått datum. Varmt välkommen till Östra Göinge kommun- Skånes gröna hjärta! Läs mer om hur vi hanterar dina personuppgifter här: https://www.ostragoinge.se/behandling-av-personuppgifter/ I Östra Göinge kommun strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Östra Göinge kommun tillämpar rökfri arbetstid. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Välj ett jobb för att visa detaljer