Hälsopedagog
Sök bland 3 lediga jobb som Hälsopedagog och börja ditt nya yrkesliv idag!
Träffpunkter 65+ Är du utbildad fysioterapeut, arbetsterapeut eller hälsopedagog? Vill du arbeta i en stimulerande arbetsmiljö där intresset för kreativitet och innovation bidrar till såväl din personliga utveckling som till verksamheten? Då kan det här vara jobbet för dig! Vi söker aktivitetshandledare till våra träffpunkter som är en den av de öppna insatserna för personer över 65 år. I verksamheten arbetar vi utifrån ett folkhälsoperspektiv och erbjuder hälsofrämjande aktiviteter i form av sociala, fysiska och kunskapsgivande insatser samt råd och stöd för goda matvanor. Vi finns på 15 träffpunkter spridda över hela kommunen men en god sammanhållning i gruppen . I verksamheten arbetar vi i team som består av bland annat aktivitetshandledare, hälsopedagoger och fysioterapeuter. Ditt uppdrag Som aktivitetshandledare kommer du tillsammans med sjukgymnaster och hälsopedagoger ansvara för utbudet av det hälsofrämjande arbetet där din huvuduppgift är att planera sociala och fysiska aktiviteter. Du motiverar och ger stöd till fysisk aktivitet och träning samt social samvaro. Du förväntas arbeta självständigt och leda aktiviteter i grupp och förmedlar vårt uppdrag som är baserat i hälsosamt åldrande. Då vårt uppdrag är i en ständig utveckling ingår även omvärldsbevakning och utvecklingsarbete i rollen. Din bakgrund Vi söker dig som är utbildad fysioterapeut, arbetsterapeut eller hälsopedagog. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom äldreomsorg eller rehabilitering. Det är även meriterande om du har kunskaper inom åldrandet och hälsa. Som person är du serviceinriktad, lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du är kreativ och kommer ofta med idéer och nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor. Vidare är du flexibel och kan se möjligheter i förändringar. Jobbet passar dig som är en kommunikativ person som har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Du tar initiativ och sätter igång aktiviteter för att uppnå resultat. Sist men inte minst är du pedagogisk och har förståelse för människors olika förutsättningar att ta till sig kunskap. Upplysningar Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Taha Baroudi, verksamhetschef, 018-727 69 31. Fackliga företrädare: Fysioterapeuterna, Ewa Larsson, 018-727 72 01 Sveriges arbetsterapeuter, Eva-Carin Lindgren, 018-727 84 93 Vårdförbundet, Kristian Hjertén, 018-677 047 Vision, Karin Lundborg, 018-727 51 52. Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Om vår organisation Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Vi arbetar med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Målet är att de ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt. Vård- och omsorgsförvaltningen är en av Sveriges största arbetsgivare inom kommunal vård och omsorg. Här arbetar cirka 7 500 medarbetare utifrån vår värdegrund – göra skillnad, arbeta tillsammans och välkomna nyskapande. Hos oss finns stora möjligheter att ta eget ansvar, utvecklas och bidra med sin kompetens. Vi strävar mot en organisationskultur med en tilltro till varandra och en stolthet över verksamheten. Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Arbeta inom vård och omsorg - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/arbeta-inom-vard-och-omsorg/) Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.
Du har öga för detaljer. Och kan se helheten. Precis som vi. Här på Träffpunkterna i Sundbyberg erbjuder vi stadens seniorer förebyggande aktiviteter med gästen i fokus. Vi söker två timvikarier till för våra träffpunkter som är belägna både i de centrala delarna av Sundbyberg och i Hallonbergen. Dina arbetsuppgifter som hälsopedagog är att planera, leda och utvärdera fysiska och sociala aktiviteter. Dessutom ingår daglig drift och utveckling av caféverksamheten som är en stor del av träffpunkternas verksamhet. Därtill samverka internt och externt, marknadsföra, dokumentera, schemaläggning och sköta bokningar. I arbetsuppgifterna ingår även att leda den dagverksamhet som besöker träffpunkten tre gånger/vecka. Vi vill att du är utbildad eller under utbildning som hälsopedagog eller motsvarande.. Du är en flexibel, lösningsorienterad och serviceinriktad person som ser möjligheten att hitta nya innovativa idéer för en ständig utveckling. Vara noggrann och ha lätt för att kommunicera med andra människor. Du ska kunna arbeta självständigt men också ha en mycket god samarbetsförmåga. Vi sätter stort värde vid personlig lämplighet där erfarenhet av målgruppen äldre samt personer med kognitiv svikt är meriterande. Tjänsten är en timanställning som hälsopedagog på träffpunkterna i Sundbyberg Stad. Tillträde snanarast eller enligt överenskommelse. Ansök senast den 24 oktober 2024. Intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Välkommen med din ansökan! Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller post. Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster
Nu söker vi en aktivitetsansvarig som med driv, god energi och glädje planerar, utför, utvärderar och utvecklar meningsfulla aktiviteter med våra kunder och i samarbete med övriga kolleger på vårt äldreboende. Vi ser gärna att du har ett stort mat intresse då du även kommer arbeta med mat och måltid.Om rollen Att vara aktivitetsansvarig innebär att du ansvarar för mat och måltid samt den kortsiktiga såsom långsiktiga planeringen av aktiviteter som de boende behöver och önskar sig. I samarbete med övriga kolleger i verksamheten ser ni till att våra kunder ges möjlighet att bibehålla god hälsa och sina resurser i vardagen. Din uppgift är att ge livskvalitet och sprida mervärde i vardagen för våra kunder. Du ingår också i ett nätverk med aktivitetsansvariga inom regionen i företaget och håller dig uppdaterad kring omvärlden i stort. Du knyter kontakter och utvecklar goda samarbeten med både lokala organisationer, skolor, kommuner, volontärer.Om Fiskebäcks äldreboende Attendo Fiskebäck äldreboende ligger i Västra Frölunda - Göteborg, vackert beläget med hänförande utsikt över småbåtshamnen och havet. Här finns fina promenadvägar, varför inte ta en sväng runt hamnen eller ner till den vackra badplatsen på din rast. Vi har flera gemensamma utrymmen och en stor solig uteplats. Här finns 107 lägenheter uppdelade på 7 avdelningar. Fem somatiska avdelningar och två avdelningar med inriktning demens. Beskrivning av tjänsten För att lyckas i rollen som aktivitetsansvarig tror vi att du: - Har ett stort intresse för mat, måltid och aktiviteter - Har intresse och inspireras av ett arbete som är varierat och som kräver stor kunskap om vård och omsorg men även förmåga att möta människor i olika situationer - Har förmåga att inspirera och skapa motivation hos kollegor och våra kunder - Är en kreativ person som vågar ta initiativ och ta ansvar i sitt arbete, van att arbeta självständigt men också tillsammans med kolleger på arbetsplatsen - Arbetar strukturerat och har förmåga att hålla flera bollar i luften - Tycker om att driva arbetet med aktiviteter i verksamheten framåt på ett inspirerande sätt, både genom interna och externa samarbeten Vi önskar att du är utbildad undersköterska och har tidigare erfarenhet av arbete inom äldreomsorg. Du trivs att arbeta strukturerat och mål fokuserat och har god datorvana.Övrigt om tjänsten Tillsvidaretjänst 100% (måndag till fredag) Arbetstid dag (eftermiddag) Körkort önskvärt men inget krav Tillträdesdatum enligt överenskommelse Det här kan vi erbjuda dig Stort utbud av arbetsplatser & yrkesroller Utbildningar Utvecklingsmöjligheter Karriärvägar Personalförmåner Trygga anställningsvillkor Digitala arbetsverktyg Ambitiöst & strukturerat kvalitetsarbete Platt organisation med korta beslutsvägar Om Attendo Attendo är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med 24 000 medarbetare. Mångfald värderas högt, vårt arbete ska stärka individen och vi arbetar för att ge utmärkt service både till våra kunder och kollegor. Attendo verkar i en platt organisation och är en trygg arbetsgivare, med kollektivavtal, avtalsförsäkringar och det finns stora möjligheter att utvecklas. Vi går igenom ansökningarna löpande. Före erbjudande om anställning ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas tillsammans med giltig fotolegitimation. Låt oss tillsammans utveckla framtidens viktigaste bransch! Stämmer beskrivningen in på dig? Sök redan idag!
Visar 1 till 3 av 3 jobb