Bli en del av vårt supportteam i Södertälje!
Centric Professionals AB
Supporttekniker, IT

Vi söker engagerade supporttekniker till flera av våra kunder i Södertälje. Har du ett brinnande intresse för IT och människor och har en praktisk erfarenhet inom IT? Då är det dig vi söker! Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Som supporttekniker kommer du att ta emot samtal från användare som behöver teknisk support. Support och felsökning sker via fjärrstyrningsverktyg och/eller över telefon. Du kommer primärt att arbeta i en Windowsmiljö men även Mac kan förekomma. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat registrering av ärenden i ärendehanteringssystem, felsökning av hård- och mjukvara, nätverk samt kundspecifika system och installation av program och diverse kringutrustning. Du kan även behöva utföra enklare felsökning på servrar.  Din profil och kvalifikationer För att trivas i rollen motiveras du av att ge bra service och söker ett arbete där du har möjligheten att utveckla dina IT-kunskaper. Du har arbetat i minst ett år på en servicedesk och delar med dig av din kompetens och dina erfarenheter till kollegor. Som person är du självgående, noggrann och social. Du talar och skriver både svenska och engelska flytande. Krav - Minst ett års erfarenhet av arbete i servicedesk - Erfarenhet av Active Directory och Microsoft 365 - Erfarenhet av felsökning och support i Windows- och Macmiljö - Kunskaper inom serverhantering (primärt Windows)   Meriterande - Erfarenhet av Google Workspace - B-körkort   Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi sätter stort värde på att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande och roliga aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under trevliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras kollektivavtal med Unionen. Elise Haglund +46 733 571793 [email protected]

8 april 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Är du Centrics nya 3rd line supporttekniker?
Centric Professionals AB
Supporttekniker, IT

Till uppdrag hos flera av våra kunder i Stockholmsområdet söker vi nu efter erfarna 2nd line tekniker som nyligen tagit nästa steg i karriären och idag arbetar inom 3rd line support. Vi söker efter dig som till vardags trivs med avancerad problemlösning i Windowmiljö och som vill fortsätta din IT-karriär hos oss på Centric. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Som 3rd line supporttekniker är du användarnas och dina kollegors räddare i nöden! Du tar emot ärenden som eskalerats i organisationen, från 1st och 2nd line. Med detta sagt kommer du förmodligen stöta på nya, spännande och komplexa ärenden varje dag. Det kan exempelvis röra sig om nätverksrelaterade problem och systemfel i kundspecifika miljöer. Du kommer arbeta med teknisk support i Windowsmiljö samt arbeta med felsökning, förvaltning och enklare drift av Windows Servrar. I och med att arbetsuppgifterna är varierande beroende på hos vilken kund du hamnar så kan det även innefatta hantering av virtuella maskiner, så som VMware och HyperV. Din profil och kvalifikationer För att lyckas i rollen är det viktigt att du är en person som drivs och motiveras av utveckling! Att arbeta strukturerat och lösningsorienterat är ditt ledord. Du ser övergripande på komplexa problem och med hjälp av ditt analytiska tänkande har du förmågan att kunna isolera orsaker, utveckla och använda metoder som tar dig vidare i din felsökning. Du komminucerar mycket väl på svenska och engelska, i både tal och skrift. Vidare är du en flexibel person som uppskattar teamarbete likväl som du själv tar ansvar och driver fram lösningar hela vägen till mål! Krav - 4 års arbetslivserfarenhet inom support - Relevant utbildning inom IT - Erfarenhet av felsökning och förvaltning av Windows Server - Paketering av applikationer i SCCM - Felsökning av nätverk - Djup kunskap i Microsoft365 - Azure/Intune Meriterande - Linux - Hantering av virtuella maskiner, HyperV / VMware - Administration av databaser Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi sätter stort värde på att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande och roliga aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under trevliga och avslappnande former.   Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras kollektivavtal med Unionen. Elise Haglund +46 733 571793 [email protected]

8 april 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Utveckla din IT-karriär hos Centric!
Centric Professionals AB
Supporttekniker, IT

Vi söker engagerade supporttekniker till flera av våra kunder. Har du tidigare arbetat något år inom IT eller är du nyexaminerad från gymnasiet med erfarenhet av praktik inom IT och nu redo att komma ut i arbetslivet? Är du som person serviceinriktad, gillar att vara social i arbetet och har ett stort intresse för IT, datorer och nätverk? Då är du av stort intresse för oss! När du anställs hos oss ser vi en långsiktighet hos dig, vilket innebär att du kommer axla flera olika uppdrag hos oss. När du väl har arbetat hos oss på Centric i 2-3 år har du möjligheten att växa och ta ytterligare ett steg i din yrkeskarriär tillsammans med oss. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Du kommer att inta rollen som first line supporttekniker tillsammans med ett team. Som supporttekniker arbetar du med både mail och telefonkommunikation. I rollen ingår det även att registrera samt ta emot inkommande ärenden i ett ärendehanteringssystem. Du kommer bland annat att hantera användare i Active Directory och Microsoft 365 samt ge support via fjärrstyrning. Din profil och kvalifikationer Som person ser vi att du är social, lösningsorienterad och har ett genuint intresse för teknik. Du är självgående och tar egna initiativ samt vill ständigt utvecklas. Du motiveras av att ge bra service och har en god kommunikativ förmåga. Du talar och skriver svenska och engelska flytande. Krav: - Minst 6 månaders erfarenhet av praktisk IT-support - Gått IT-gymnasium eller kurser inom IT - God känsla för service - God teknisk kunskap Meriterande - Active Directory - Office 365 - Microsoft 365 - Windows operativsystem Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Elise Haglund +46 733 571793 [email protected]

8 april 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Erfaren drifttekniker
Centric Professionals AB
Supporttekniker, IT

Är du en erfaren drifttekniker med passion för IT-drift och problemlösning? Vill du vara en del av ett kompetent IT-team? Då kan denna tjänst i Stockholm vara perfekt för dig! Vi söker nu en drifttekniker till ett uppdrag hos vår kunds driftteam. Du kommer att fokusera på den gemensamma server- och nätverksmiljön, samt hantering av applikations- och systemdrift. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Du kommer att fokusera på den gemensamma server- och nätverksmiljön, samt hantering av applikations- och systemdrift. Du kommer att arbeta med Microsoftlösningar och nätverksinfrastruktur, inklusive system som SQL, Exchange, Hyper-V och SAN. Kundens arbetsmiljö är varierad med både onPrem-servrar i egna lokaler och hos tredjepartsleverantörer, där miljön i huvudsak är Microsoftbaserad. Din profil och kvalifikationer För att trivas i rollen som erfaren drifttekniker tror vi att du är social, engagerad och hjälpsam, både i kundmöten, i kontakt med andra intressenter och i samarbetet med kollegor. Det är också viktigt att du är strukturerad, noggrann och har en stark egen drivkraft samt förmågan att förklara komplex teknik på ett enkelt sätt. Du har: - Relevant eftergymnasial utbildning - Minst fem års erfarenhet som drifttekniker eller i en likvärdig roll - Erfarenhet av installation, drift, felsökning och underhåll av Windows-servermiljöer - Kunskaper inom virtualisering, lagring och backup - Grundläggande förståelse för nätverk, switchar, routing och brandväggar - Erfarenhet av Microsoft 365s olika tjänster och produkter Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Julieth Escobar +46 734 159387 [email protected]

8 april 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
First line IT-supporttekniker
Centric Professionals AB
Supporttekniker, IT

Är du en problemlösare som älskar att hjälpa andra och har ett stort intresse för teknik? Nu har du chansen att bli en del av Centric och arbeta som first line IT-supporttekniker hos en av våra kunder i Göteborg! Här får du möjligheten att kombinera din tekniska kompetens med ditt driv för service i en roll där du är den första kontakten för användare i behov av support. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Som IT-supporttekniker inom first line hos vår kund blir du användarnas första kontaktpunkt för IT-relaterade frågor. Du kommer att erbjuda support via telefon, e-post och chatt, hantera ärenden i ett ärendehanteringssystem och säkerställa att användarna får snabb och effektiv hjälp. Detta är en fantastisk möjlighet att utveckla din kompetens och skapa värdefulla erfarenheter i en professionell miljö. I rollen som konsult blir du en viktig del av kundens verksamhet. Du arbetar nära deras team för att förstå deras specifika behov och leverera lösningar som verkligen gör skillnad. Genom att hantera tekniska utmaningar bidrar du till att förbättra deras arbetsflöden och skapa en mer effektiv och användarvänlig IT-miljö. Din profil och kvalifikationer - Minst 6–12 månaders erfarenhet av arbete i en strukturerad servicedesk. - Erfarenhet av att arbeta med ärendehanteringssystem som ServiceNow och Jira. - God kännedom om vanliga operativsystem (Windows och/eller macOS). - Ett stort tekniskt intresse och förmåga att lösa IT-relaterade problem. - Flytande svenska och engelska, både i tal och skrift. - Praktisk erfarenhet av IT-support. Meriterande - Utbildning inom IT på gymnasie- eller högskolenivå. - Erfarenhet av att arbeta i en snabb och dynamisk miljö. Vem är du? Vi söker dig som är kommunikativ, serviceinriktad och trivs med att lösa problem. Du motiveras av att hjälpa andra och tycker om att hitta lösningar som förenklar användarnas vardag. Om du dessutom är strukturerad och tycker om att utvecklas i din yrkesroll, är detta en perfekt möjlighet för dig. Vi ser fram emot att höra från dig! Skicka in din ansökan redan idag – urval och intervjuer sker löpande. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Era Zylfijaj +46 734 159 352 [email protected]

8 april 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Är du en driven och serviceinriktad onsite-tekniker?
Centric Professionals AB
Supporttekniker, IT

För vår kunds räkning söker vi nu en engagerad onsite-tekniker i Göteborg som trivs med att arbeta nära användare och tekniska lösningar. Är du en problemlösare med känsla för service och vill vara en nyckelperson i en organisation? Då är detta rätt uppdrag för dig! Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Som onsite-tekniker hos vår kund kommer du att ha en spännande och varierad arbetsdag där du ansvarar för att leverera IT-support och säkerställa att IT-miljön fungerar smidigt. Du arbetar med allt från felsökning, installation och underhåll av arbetsplatsutrustning som datorer, skrivare och kringutrustning till support och administration av både hård- och mjukvara, inklusive operativsystem som Windows och macOS. En del av ditt arbete innebär också att hantera och administrera Office 365 samt andra affärsapplikationer, samtidigt som du tar emot och hanterar ärenden i kundens system, dokumenterar lösningar och säkerställer snabba och effektiva resultat. Du kommer att ha direktkontakt med användare, där du ger professionell och pedagogisk support på plats, och samtidigt samarbeta med andra IT-funktioner för att lösa mer komplexa tekniska utmaningar. I denna roll blir du en viktig del av kundens IT-team, där du bidrar till att skapa en positiv och stabil IT-miljö som underlättar vardagen för alla användare. Din profil och kvalifikationer Vi söker dig som har erfarenhet och kunskap för att snabbt komma in i rollen och leverera högklassig support. För att passa för uppdraget ser vi gärna att du har: - Minst 1 års erfarenhet av arbete inom IT-support eller som Onsite-tekniker. - Goda kunskaper i felsökning och support av operativsystem som Windows och macOS. - Erfarenhet av Office 365 och arbete i ärendehanteringssystem. - Grundläggande förståelse för nätverk och skrivarkonfigurationer. - Förmåga att kommunicera flytande på svenska och engelska, både i tal och skrift. Meriterande - Utbildning inom IT på gymnasie- eller högskolenivå. - Certifieringar inom ITIL, Microsoft eller liknande. Vem är du?  Vi söker dig som är serviceinriktad och trivs i en roll med mycket användarkontakt. Du har ett genuint intresse för teknik och problemlösning, och du är både kommunikativ och pedagogisk, med en förmåga att anpassa din support efter användarnas behov. Du arbetar lika bra självständigt som i team, och du är ansvarsfull och strukturerad, vilket gör att du kan hantera flera ärenden samtidigt på ett effektivt sätt. Vi ser fram emot att höra från dig! Skicka in din ansökan redan idag – urval och intervjuer sker löpande. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Era Zylfijaj +46 734 159 352 [email protected]

8 april 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Second Line - Supporttekniker
Centric Professionals AB
Supporttekniker, IT

Centric söker nu en erfaren Second line supporttekniker för uppdrag hos ett säkerhetsklassat bolag i Göteborg. I denna roll blir du en viktig länk mellan andra linjen och tredje linjens support, där du hanterar mer komplexa ärenden och beställningar. Uppdraget är på heltid, med start snarast möjligt och löper till 2025-12-31. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och möjlighet att samla värdefull erfarenhet i en spännande miljö där din utveckling prioriteras. Din konsultchef finns till hands för att stötta dig i din utveckling, vilket ger dig chansen att kontinuerligt bygga vidare på dina kunskaper och erfarenheter. En utmärkt möjlighet för dig som vill ta nästa steg i din IT-karriär! Arbetsuppgifter I rollen som supporttekniker på second line kommer du att hantera och lösa djupare och mer komplexa ärenden med hjälp av en omfattande kunskapsdatabas, samtidigt som du dokumenterar lösningar och bidrar till att förbättra arbetsprocesser. Du ansvarar för systematisk felsökning i både Microsoft- och Linuxmiljöer och arbetar med hantering i olika ärendehanteringssystem. Rollen innebär också arbete med teknologier som Active Directory, Azure och Entra ID, samt hantering av grundläggande frågor inom infrastruktur, nätverk, servrar, SCCM och databaser. Förutom detta kommer du att bidra med tekniskt stöd i försvarshemliga miljöer, där SK2-klassning kommer att krävas. Du kommer att ingå i ett team på cirka 30 personer som arbetar nära varandra för att säkerställa högkvalitativ support. Arbetet utförs på plats i Göteborg under vanliga kontorstider, med möjlighet till resor till Linköping och Stockholm för samarbete med kollegor på andra orter. Din profil och kvalifikationer För att lyckas i rollen har du: - Minst 2 års erfarenhet av slutanvändarsupport, gärna i en Second Line Extended-funktion. - Kompetens inom systematisk felsökning, ITIL-metodik och dokumentation. - Erfarenhet av att arbeta i Microsoft- och/eller Linuxmiljöer samt hantera ärenden via verktyg som Active Directory, Azure, Entra ID och SCCM. - Grundläggande kunskaper inom infrastruktur, servrar, nätverk och databaser. - Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Vi söker dig som:   - Är serviceinriktad och brinner för att hjälpa andra. - Är en teamspelare med en positiv och proaktiv attityd. - Har ett analytiskt tankesätt och trivs med att arbeta i en strukturerad miljö. Vi hanterar ansökningar löpande, så vänta inte med att registrera din ansökan. Ta chansen att utvecklas i en tekniskt avancerad miljö och bli en del av ett kompetent team där din insats gör skillnad! Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Era Zylfijaj +46 734 159 352 [email protected]

8 april 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Supporttekniker med fokus på Linux
Centric Professionals AB
Supporttekniker, IT

För vår kunds räkning söker vi nu efter en engagerad person som vill ta sig an en roll som supporttekniker med fokus på Linux. Företaget fokuserar på att stödja bolag i deras tillväxtresa genom att erbjuda skräddarsydda partnerskap som är anpassade efter specifika behov. Med lång erfarenhet av att arbeta med nordiska tillväxtbolag har man utvecklat en intäktsdelningsmodell som maximerar värdet av en börsnotering. Företaget strävar efter att vara en stabil och långsiktig partner som förstår entreprenörers utmaningar och möjligheter och erbjuder dessutom tillgång till den europeiska kapitalmarknaden genom sitt moderbolag. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter I rollen kommer du att arbeta med den löpande hanteringen av extern support för företagets handelssystem samt de kringliggande systemen, med särskilt fokus på Linux Debian-miljöer. En del av ditt arbete innefattar mjukvaruhantering, såsom installation, uppgradering och uppdatering av programvara. Du kommer också att ge stöd vid felsökning av handelssystemet och dess kringliggande system. Vid behov kan interna arbetsuppgifter introduceras i rollen. En viktig del av ditt ansvar blir att koordinera och leda första linjens support, där teamet ansvarar för extern support, systemanalys och administration av kundnära systemlösningar. Din profil och kvalifikationer Vi söker efter dig som är lösningsorienterad, samarbetsvillig, ansvarstagande och nyfiken, samt har ett stort intresse för fintech och börsrelaterade system. Du trivs i team och förstår vikten av att samarbeta för att nå gemensamma mål. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och ser till att de genomförs noggrant och effektivt, även under press. Din nyfikenhet och intresse för fintech driver dig att ständigt utvecklas och hålla dig uppdaterad inom branschens senaste trender och teknologier. Krav: - Revelant kandidatexamen inom IT  - 1-2 års erfarenhet av att ha arbetat i en servicedesk - Erfarenhet av Linux (Debian) - Erfarenhet av Windows, Microsoft 365 och nätverksenheter - Erfarenhet av ITIL - Flytande svenska och engelska – både i tal och skrift Meriterande: - Erfarenhet av SQL - Erfarenhet av Python, PHP eller Bash Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Julieth Escobar +46 734 159387 [email protected]

8 april 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Är du Skånes grymmaste supporttekniker?
Centric Professionals AB
Supporttekniker, IT

Är du vår nästa stjärna inom IT-support? Då vill vi gärna få kontakt med dig. Vi har flera kunder i södra Skåne som just nu söker fler duktiga supporttekniker som vet hur man ger bästa möjliga support mot företagets slutanvändare. Många av dem finns i Malmö, Lund och Trelleborg. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter I din roll som supporttekniker kommer du att hjälpa användare med diverse IT-relaterade problem över telefon, remote eller mail. Du kommer att arbeta en hel del i Active Directory genom att bland annat skapa konton och hantera behörigheter. Du kommer även hjälpa användare med mailproblem, skrivarproblem kundspecifika applikationer och andra IT-problem som dyker upp för den du supporterar. Din profil och kvalifikationer För att passa för rollen som supporttekniker ser vi gärna att du har någon form av eftergymnasial utbildning inom IT. Har du dessutom tidigare jobbat inom telefonsupport och/eller onsite-support från en LIA eller dylikt är det ett stort plus. Vi ser gärna att du har kunskaper inom AD, Exchange, Citrix och något ärendehanteringsprogram.  Självklart är du en serviceinriktad person som alltid vill ge bästa möjliga support. Du trivs med kundkontakt och ser dig som en problemlösare. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.   Flytande svenska i tal och skrift är ett krav.  Körkort är meriterande. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Mathias Gyllander +46 734159368 [email protected]

8 april 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Service Desk Analyst - VIKARIAT
itm8 - AddPro AB
Supporttekniker, IT

Tillsammans med 14 andra nordeuropeiska IT-företag har vi bildat itm8, ett nytt powerhouse inom digital transformation. Vi söker nu dig som vill vara med på resan och som trivs i situationer där alla svar inte redan är givna, men du kommer att ta dig an att finna dem tillsammans med ambitiösa och drivna kollegor. Nu söker vi två vikarier till vårt fantastiska team i Stockholm! Så om du är redo att hoppa in i en värld av tekniska utmaningar och kundsituationer? Som en del av vårt servicedesk-team kommer du att ha en viktig roll i att hantera inkommande ärenden genom olika kanaler som ärendehanteringssystem, telefon och e-post. Du kommer att lösa tekniska problem, ge support, prioritera ärenden och eskalera dem till kollegor vid behov. Arbetet inkluderar också dokumentation på vad som gjorts och ärendeuppföljningar för att säkerställa att allting avslutas korrekt. Vår målsättning är att alltid leverera snabb och effektiv service, och kunderna uppskattar oss högt för vår servicenivå idag, så ditt bidrag kommer att vara avgörande för vår fortsatta framgång. Tillsammans investerar vi i varandra, inom ett år ser vi att du kommer att ha förfinat dina tekniska och kommunikativa färdigheter till en nivå som möter våra högt ställda mål och kundernas krav. I teamet utvecklar du en hög grad av kundnöjdhet på dina ärenden, effektivt arbete i vårt ärendehanteringssystem och en fördjupad förståelse för våra kunders behov och de tjänster vi erbjuder. Vi är en härlig servicedesk, med tydliga mål och med stort eget ansvarstagande. Vi är ofta inne på kontoret men det finns möjlighet att ibland arbeta från distans. Under rasterna kan du njuta av aktiviteter som TV-spel, pingis, eller fotbollsspel – perfekta sätt att ladda om och socialisera med kollegorna, ta ett pass på gymmet i närheten eller promenera vid vattnet. Dina kompetenser och erfarenhetVi söker nu dig som verkligen vill utvecklas inom IT och specifikt inom servicedesk. Vi ser gärna att du har en teknisk utbildning eller en eftergymnasial KY-/YH-utbildning inom IT-området alternativt tidigare arbetserfarenhet inom servicedesk. Egenskaperna som gör att du lyckas i rollen är en stark serviceförmåga, att förstå och tillgodose kunders behov med en vänlig, tålmodig och empatisk inställning. Effektiv kommunikationsförmåga, både i tal och skrift, är avgörande för att tydligt kunna förmedla lösningar och information. Tålamod och förmågan att hantera stress hjälper dig att hålla huvudet kallt även under hektiska perioder. Du bör även ha en stark problemlösningsförmåga, vara analytisk och redo att tänka kreativt för att hitta lösningar på tekniska problem. Flexibilitet och anpassningsförmåga är nödvändiga då teknologin ständigt utvecklas, och du måste kunna anamma nya metoder och tekniker snabbt. Slutligen är samarbetsförmåga essentiellt för att effektivt kunna arbeta tillsammans med ditt team och andra avdelningar för att underlätta våra kunders vardag. Creating the Difference – today, tomorrow, togetheritm8 är en av de ledande nordiska aktörerna inom managerade IT-tjänster för privata företag och den offentliga sektorn. Itm8 består idag av 14 företag som i en stor fusion under 2023 bildade ett powerhouse under varumärket itm8 med över 1800 specialister. Tillsammans säkerställer vi de bästa tjänsterna för att bli Nordens ledande digitala transformationspartner inom Cloud & Infrastructure, Digital Transformation, Cybersecurity och Application Services. itm8 finns representerat på 26 platser i Danmark, Sverige, Filippinerna samt Tjeckien. Hos oss finns inga stora egon eller magiker. Vår superkraft är att lyssna noga, lösa kundernas 1000-bitars pussel och kavla upp ärmarna för ett seriöst dedikerat arbete. Vi ifrågasätter det förväntade och utvecklar lösningar som tar våra kunder, och oss själva, flera steg längre. Läs gärna mer om vår story, kultur och våra erbjudanden www.itm8.se.Du är också varmt välkommen att lära känna oss mer på Instagram @itm8inside. Redo att utmana(s) med itm8?Varmt välkommen att ansöka till tjänsten nedan. Om du inte är redo att ansöka än och har frågor, skriv till oss i meddelanderutan nedan så följer vi upp med dig. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Vi kontaktar kandidater löpande så vi rekommenderar att du ansöker till tjänsten så snart du kan. På itm8 är vi övertygade om att mångfald berikar oss och driver innovation framåt. Vi välkomnar därför sökanden av alla kön, bakgrunder och livserfarenheter. Hos oss hittar du en arbetsgivare som värdesätter och uppmuntrar unika perspektiv och idéer. Oavsett vem du är eller varifrån du kommer, om du delar vår passion för teknik och kundrelationer, vill vi höra från dig. Vi ser fram emot din ansökan och chansen att möjligen välkomna dig till vårt team!

8 april 2025
Sista ansökan:
24 september 2025