Supporttekniker till Saabs servicedesk i Linköping

Är du i startgroparna eller precis börjat ditt arbetsliv inom IT? Vi har nu kanske marknadens mest attraktiva supporttjänst. Det här kommer vara en flygande start i din karriär där du får en väl paketerad och genomtänkt tjänst. Du kommer såklart vara fokuserad inom support och hjälpa till att lösa ärenden men det här är ingen vanlig 1st line support. Du blir anställd på Centric och uppdraget är hos SAAB, där du kommer ingå i ett team inom IT-operations. Tjänsten är skräddarsydd efter SAAB som satsar mycket på just denna funktion. Det gör att dina arbetsuppgifter varierar och du kommer lära dig mycket på kort tid, då tjänsten är uppdelad enligt följande: - Support - Backoffice - Request fulfillment Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter I rollen som Supporttekniker på SAAB kommer du ha varierande arbetsuppgifter. Det är en teknisk support i en primär Windowsmiljö och inom första området som de kallar för ”fronten” kommer du vara filtret, det som brukar vara den klassiska första linjen på en servicedesk. Här tar du emot samtal, löser ärenden och dokumenterar i detalj. Målet är såklart att så många ärenden som möjligt går att lösa i fronten men ärenden som du ej lyckas lösa skickas vidare till kollegorna på Backoffice. Du kommer till stor del ta emot samtal på svenska och mer sällan på engelska men all dokumentation kommer ske på engelska. SAAB arbetar i ärendehanteringssystemet ServiceNow.   Inom området ”Backoffice” jobbar du med att lösa ärenden som kommit in via telefon, chatt eller portal. De ärenden som du och dina kollegor inte löst i första kontakten går vidare till Backoffice i första steget men även de ärenden som kommer in från Serviceportalen landar här. Här finns det möjlighet att få hjälp av de närmaste kollegorna men även kollegor i andra led, samt att söka efter information i portaler och dokumentation för att hitta en lösning på ett ärende. Inom Backoffice tar du endast emot samtal vid större driftstörningar och har därför möjlighet att jobba lite mer ostört och fördjupa dig i teknik och olika problem. Det ger därför goda möjligheter att utveckla sin kompetens som du kan dra nytta av när du nästa gång bemannar fronten. Inom området ”Request fulfillment” kommer du arbeta med beställningar som bl.a. kan kräva fysisk handpåläggning. Mycket har automatiserats gällande beställningar men vissa moment måste göras av en person helt enkelt. Dessa ärenden hanteras primärt under nattpassen, där du ungefär var 15e vecka kommer bli tilldelad ett nattpass. Din profil och kvalifikationen Du som söker denna tjänst trivs i en roll där du får ta mycket personligt ansvar och gillar variationen att arbeta i de tre olika rollerna. Du är verbal och gillar service samt med en positiv attityd antar du, och löser, de problemen och utmaningar du stöter på i rollen. Vidare är du mån om att ge förstklassig service och att alltid sätta kunden i fokus. Vi ser gärna att du har: - Avslutad gymnasieutbildning, gärna med inriktning IT/Teknik - En vilja att jobba med service på distans och hjälpa människor med tekniska problem - Goda kunskaper i svenska och engelska - i både tal och skrift - Goda kunskaper om Windows 10 Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad vi erbjuder Centric erbjuder i samarbete med SAAB en intern utbildning under uppdraget som kommer gå löpande med två tillfällen per år där du kommer få lära dig det mesta inom självledarskap till hur man hanterar en förstklassig service mot kund. Centric erbjuder även alla våra anställda kvalificerade utbildningar och certifieringar inom IT. Vi vill erbjuda möjligheten för våra medarbetare att hela tiden utvecklas i sin profession. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan för att nå dina mål, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som anställd får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Adam Ahlberg +46734159373 [email protected]

28 februari 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Senior IT Service Technician

Cambio is one of the Nordics' leading suppliers in e-health with a comprehensive offering for the entire health and care chain. Our e-health solutions support healthcare professionals in their daily work and offer patients safer and more easily accessible care. We are proud to be an important part of Swedish healthcare. We are growing continuously and now have about 900 employees in several countries. The position Cambio is expanding, with new customers and a growing service delivery. We are now looking for several IT Service Technicians with experience of, and expertise within, IT-support. You will belong to Cambio IT department and will become part of the IT Service team, where you will work in close collaboration with other IT Service Technicians to provide world class internal IT-support for your fellow Cambian’s. In your daily work you will enable a smooth IT Service Operation within a complex technical environment across multiple countries. As an IT Service Technician, you will have responsibility to provide support, manage issues, do troubleshooting, perform IT operations and manage both knowledge and asset management. This responsibility will also include engaging with key stakeholders to contribute to an effective and efficient Service Delivery for all Cambian’s. Your initial focus, apart from the daily support issues, will be to partake in the setup and implementation of our new ITSM-tool, which will enable the IT Service team to improve the support experience significantly. At Cambio, we encourage taking initiatives that contribute to the development of the company and ourselves. For us, it is important that you should have the opportunity to grow, both as a person and as an employee. Our culture is described through the words “Trust”, “Care” and “Together” which permeate everything we do.  About you To feel comfortable as an IT Service Technician at Cambio, we think that you easily build relations, find joy in collaborating with colleagues, and feel pride in delivering world class service to your coworkers. You have had previous experience of IT - support and have developed a service minded approach to work-life. You are a flexible person that easily adapt to new or unexpected situations with calm and focus on resolving the task at hand. You recognize the importance of properly kept documentation and embrace the opportunity to keep order when performing your everyday tasks. It’s likely that you have an interest in IT and technology, following new trends and emerging techniques within your area of expertise. When addressing technical issues with less experienced end-users, you can adapt a less technical vocabulary, to ease communication around complex matters. We expect you to be part of Cambio’s journey, but we also expect you to do your own journey as an IT - professional. We actively encourage our employees to advance within the company over time. Therefore, we think that you are a curious person and embrace change to continuously improve, and evolve both the business and yourself over time. Cambio is a company with employees from many countries, with many cultural backgrounds and creeds. We think that you share our belief that this diversity is a key building block in creating successful teams. Our company language is English, which we expect you to be proficient in, both spoken and written. Requirements  - At least 2 year’s Higher Vocational Education - IT, or equivalent experience - At least 5 years’ experience of IT-support - ITIL Certification, or equivalent experience It's a bonus if you - Relevant MS Certifications - Experience working as team lead - Experience from the healthcare sector Place of employment: Linköping or Stockholm At Cambio we value a healthy work-life balance, and to encourage that we apply a hybrid working-model. Together with your team you decide which days you work at the office. On the remaining days you can work remotely from home, but you are always more than welcome to work at the office too. Scope: Full time Form of employment: Permanent employment, 6 months trial period Other: We screen the applications and hold interviews continuously so please send your application as soon as possible via the link. We encourage and eagerly welcome all applications, but we will only consider candidates who are located and have the legal right to work in Sweden. We will ask for verification during the process.  We look forward to receiving your application! Read more about us here! Are you interested in Cambio but you don’t feel that this position is the perfect match? Check out our other open positions at the career site here!

27 februari 2024
Sista ansökan:
15 augusti 2024
Senior IT Service Technician

Cambio is one of the Nordics' leading suppliers in e-health with a comprehensive offering for the entire health and care chain. Our e-health solutions support healthcare professionals in their daily work and offer patients safer and more easily accessible care. We are proud to be an important part of Swedish healthcare. We are growing continuously and now have about 900 employees in several countries. The position Cambio is expanding, with new customers and a growing service delivery. We are now looking for several IT Service Technicians with experience of, and expertise within, IT-support. You will belong to Cambio IT department and will become part of the IT Service team, where you will work in close collaboration with other IT Service Technicians to provide world class internal IT-support for your fellow Cambian’s. In your daily work you will enable a smooth IT Service Operation within a complex technical environment across multiple countries. As an IT Service Technician, you will have responsibility to provide support, manage issues, do troubleshooting, perform IT operations and manage both knowledge and asset management. This responsibility will also include engaging with key stakeholders to contribute to an effective and efficient Service Delivery for all Cambian’s. Your initial focus, apart from the daily support issues, will be to partake in the setup and implementation of our new ITSM-tool, which will enable the IT Service team to improve the support experience significantly. At Cambio, we encourage taking initiatives that contribute to the development of the company and ourselves. For us, it is important that you should have the opportunity to grow, both as a person and as an employee. Our culture is described through the words “Trust”, “Care” and “Together” which permeate everything we do.  About you To feel comfortable as an IT Service Technician at Cambio, we think that you easily build relations, find joy in collaborating with colleagues, and feel pride in delivering world class service to your coworkers. You have had previous experience of IT - support and have developed a service minded approach to work-life. You are a flexible person that easily adapt to new or unexpected situations with calm and focus on resolving the task at hand. You recognize the importance of properly kept documentation and embrace the opportunity to keep order when performing your everyday tasks. It’s likely that you have an interest in IT and technology, following new trends and emerging techniques within your area of expertise. When addressing technical issues with less experienced end-users, you can adapt a less technical vocabulary, to ease communication around complex matters. We expect you to be part of Cambio’s journey, but we also expect you to do your own journey as an IT - professional. We actively encourage our employees to advance within the company over time. Therefore, we think that you are a curious person and embrace change to continuously improve, and evolve both the business and yourself over time. Cambio is a company with employees from many countries, with many cultural backgrounds and creeds. We think that you share our belief that this diversity is a key building block in creating successful teams. Our company language is English, which we expect you to be proficient in, both spoken and written. Requirements  - At least 2 year’s Higher Vocational Education - IT, or equivalent experience - At least 5 years’ experience of IT-support - ITIL Certification, or equivalent experience It's a bonus if you - Relevant MS Certifications - Experience working as team lead - Experience from the healthcare sector Place of employment: Stockholm or Linköping At Cambio we value a healthy work-life balance, and to encourage that we apply a hybrid working-model. Together with your team you decide which days you work at the office. On the remaining days you can work remotely from home, but you are always more than welcome to work at the office too. Scope: Full time Form of employment: Permanent employment, 6 months trial period Other: We screen the applications and hold interviews continuously so please send your application as soon as possible via the link. We encourage and eagerly welcome all applications, but we will only consider candidates who are located and have the legal right to work in Sweden. We will ask for verification during the process.  We look forward to receiving your application! Read more about us here! Are you interested in Cambio but you don’t feel that this position is the perfect match? Check out our other open positions at the career site here!

27 februari 2024
Sista ansökan:
15 augusti 2024
Associate IT Service Technician

Cambio is one of the Nordics' leading suppliers in e-health with a comprehensive offering for the entire health and care chain. Our e-health solutions support healthcare professionals in their daily work and offer patients safer and more easily accessible care. We are proud to be an important part of Swedish healthcare. We are growing continuously and now have about 900 employees in several countries. The position Cambio is expanding, with new customers and a growing service delivery. We are now looking for several IT Service Technicians with experience of, and expertise within, IT-support. You will belong to Cambio IT department and will become part of the IT Service team, where you will work in close collaboration with other IT Service Technicians to provide world class internal IT-support for your fellow Cambian’s. In your daily work you will enable a smooth IT Service Operation within a complex technical environment across multiple countries. As an IT Service Technician, you will have responsibility to provide support, manage issues, do troubleshooting, assist in basic IT operations and create and maintain knowledge articles. This responsibility will also include engaging with key stakeholders to contribute to an effective and efficient Service Delivery for all Cambian’s. Your initial focus, apart from the daily support issues, will be to assist in the setup and implementation of our new ITSM-tool, which will enable the IT Service team to improve the support experience significantly. At Cambio, we encourage taking initiatives that contribute to the development of the company and ourselves. For us, it is important that you should have the opportunity to grow, both as a person and as an employee. Our culture is described through the words “Trust”, “Care” and “Together” which permeate everything we do.  About you To feel comfortable as an IT Service Technician at Cambio, we think that you easily build relations, find joy in collaborating with colleagues, and feel pride in delivering world class service to your coworkers. You have had previous experience of IT - support and have developed a service minded approach to work-life. You are a flexible person that easily adapt to new or unexpected situations with calm and focus on resolving the task at hand. You recognize the importance of properly kept documentation and embrace the opportunity to keep order when performing your everyday tasks. It’s likely that you have an interest in IT and technology, following new trends and emerging techniques within your area of expertise. When addressing technical issues with less experienced end-users, you can adapt a less technical vocabulary, to ease communication around complex matters. We expect you to be part of Cambio’s journey, but we also expect you to do your own journey as an IT - professional. We actively encourage our employees to advance within the company over time. Therefore, we think that you are a curious person and embrace change to continuously improve, and evolve both the business and yourself over time. Cambio is a company with employees from many countries, with many cultural backgrounds and creeds. We think that you share our belief that this diversity is a key building block in creating successful teams. Our company language is English, which we expect you to be proficient in, both spoken and written. Requirements  - At least 2 years upper secondary school education - At least 6 months experience of IT-support It's a bonus if you have - Higher Vocational Education for IT, or equivalent experience - ITSM-tool experience - ITIL Certification Place of employment: Stockholm or Linköping At Cambio we value a healthy work-life balance, and to encourage that we apply a hybrid working-model. Together with your team you decide which days you work at the office. On the remaining days you can work remotely from home, but you are always more than welcome to work at the office too. Scope: Full time Form of employment: Permanent employment, 6 months trial period Other: We screen the applications and hold interviews continuously so please send your application as soon as possible via the link. We encourage and eagerly welcome all applications, but we will only consider candidates who are located and have the legal right to work in Sweden. We will ask for verification during the process.  We look forward to receiving your application! Read more about us here! Are you interested in Cambio but you don’t feel that this position is the perfect match? Check out our other open positions at the career site here!

27 februari 2024
Sista ansökan:
15 augusti 2024
Söker en duktig IT Supporttekniker!

Assignment description Vi söker en engagerad och tekniskt kunnig IT Supporttekniker för att stödja våra användare och säkerställa smidig drift av våra IT-system. Som en del av vårt team kommer du att: Hantera inkommande ärenden: Du kommer att svara på frågor och lösa tekniska problem direkt i vår Service Hub dit våra användare kommer. Vi får också in ärenden via vårt ärendehanteringssystem. Förutom dessa kanaler så behöver du också gå ut i till våra konferensrum för att åtgärda fel. Du kommer att analysera och åtgärda fel som uppstår med datorer, mobila enheter, skrivare och annan teknisk utrustning. Du kommer att hjälpa användare med installation, underhåll och lösenordsåterställning men också frågor kring M365 och andra applikationer. Arbeta med nätverk: Du kommer att hantera nätverkskomponenter som accesspunkter för Wifi. Must haves Profil och Meriter: - Teknisk kompetens inom hårdvara, mjukvara, applikationer och nätverk. - Bra kommunikationsförmåga och servicekänsla. - Erfarenhet av teknisk support är meriterande.

27 februari 2024
Sista ansökan:
15 augusti 2024
IT Support Specialist/Engineer

Who we are and what we do: At Viedoc, we design engaging software that modernizes clinical research so that necessary treatments can reach the people who need them faster. We accomplish this by combining technology and a creative design to streamline, automate and simplify conventional processes within clinical research. Simply put, Viedoc makes every aspect of a clinical study a bit smoother, resulting in greater discoveries that make a difference, and has the potential to improve lives. Real change means challenging the status quo - our driving force since we started almost two decades ago. In everything we do, we work for a healthier world, searching for better, more efficient solutions that answer to the needs of both our users and humanity. Job description Join our dynamic team and play a crucial role in ensuring the seamless operation of our business! As an IT Support Specialist/Engineer, you will leverage your expertise to provide first-line technical support to end-users through Teams, phone, and email, meticulously logging incidents in our ticketing system. - Academic degree or equivalent in IT. - Robust knowledge and hands-on experience with Cloud technologies. - Proficient in the installation, configuration, troubleshooting, and management of Windows, macOS, and iPhones. - Expertise in working with Azure solutions, including Microsoft Endpoint management, Intune, software packaging, and distribution. - Good knowledge and experience with Microsoft 365, Defender, Entra ID, SharePoint, and Teams. - Familiarity with Powershell scripting. - Networking proficiency encompassing security, wifi, and switches. - Fluency in both Swedish and English, both verbally and in written communication. Education Relevant education within IT. Location Uppsala, Sweden Industry Software, Pharmaceutical, Biotech, Medical Device, Consumer Health Employment Type Permanent employment with full-time service Job Functions IT support specialist Interested? If you are a proactive IT professional ready to contribute to the success of our organization, apply now to be a part of our dedicated team! Do you want to know more? Your hiring manager are Ted Lähteenmäki, Manager IT Operations, send a mail to: [email protected]. Selection is ongoing, so do not hesitate to get in touch.

23 februari 2024
Sista ansökan:
11 augusti 2024
Junior supporttekniker till Norteam!

Om företaget Norteams verksamhet bygger på ett engagemang att utveckla sina kunders konkurrenskraft. Med hjälp av kompetenta medarbetare har de etablerat sig som en av Stockholms snabbast växande aktörer inom IT-sektorn. Deras specialisering ligger inom Microsofts molntjänster där de skräddarsyr lösningar för kundens unika behov. Visionen är att effektivisera IT-hanteringen för företag genom adaptera ett holistiskt perspektiv och bredare ansvar i processen. Idag står Norteam som en av de snabbast växande IT-bolagen i Stockholm. Norteam tar nu klivet in i nästa fas av utvecklingsresan och satsar på att automatisera beställningsrutiner för kunder via en molnbaserad beställningsportal som frigör tid till mer komplexa kundärenden och möjliggör en snabb tillväxttakt i förhållande till antalet medarbetare. Om tjänsten Arbeta med modern teknik med Norteams IT-avdelning i toppklass. De prioriterar innovation och upprätthåller ett välfinansierat team för att säkerställa att de alltid är i framkant. Som en viktig medlem i vårt IT-supportteam kommer du att spela en central roll i att tillhandahålla teknisk assistans och support för inkommande IT-incidenter och serviceförfrågningar. Du kommer att vara den första kontaktpunkten för våra kunder när de stöter på tekniska utmaningar, och din uppgift blir att säkerställa snabba och effektiva lösningar. Som en flexibel och proaktiv medlem i supportteamet förväntas du också stödja olika IT-projekt och initiativ enligt tilldelning. Detta kan innebära allt från att delta i systemuppdateringar till att implementera nya tekniska lösningar för att möta företagets växande behov. Kvalifikationer och egenskaper De söker en motiverad och social IT-supporttekniker med erfarenhet på juniornivå till mellannivå för att ansluta sig till deras team. Den ideala kandidaten kommer att ha en gedigen förståelse för IT-system och en önskan att utveckla sin tekniska expertis. De ser gärna att du kommer från en liknande tjänst på ett annat bolag, där du har fått möjlighet att växa och utvecklas inom IT-supportområdet. Som IT-supporttekniker kommer du att arbeta nära Norteams erfarna IT-team för att tillhandahålla pålitlig och effektiv teknisk support till våra kunder. Du kommer att vara en viktig länk mellan kunderna och deras tekniska team. Vidare ser vi gärna att du har: - God förståelse för IT-system, inklusive hårdvara och mjukvara. - Erfarenhet av Microsoft Windows och Office. - Bekant med Azure AD och Microsoft 365-tjänster. De letar efter en person med en stark problemlösningsförmåga och en ständigt lärande inställning. Du är inte rädd för att möta nya utmaningar och ser varje problem som en möjlighet att växa och utvecklas. Dina utmärkta kommunikations- och sociala färdigheter definierar dig som en person som är skicklig på att lyssna, förstå och effektivt kommunicera med olika typer av människor. Du har en naturlig känsla för att vara kundorienterad och strävar alltid efter att leverera en service av hög kvalitet till våra användare. Din förmåga att arbeta samarbetsvilligt inom ett team är lika stark som din förmåga att arbeta självständigt när situationen kräver det. Du trivs i en miljö där samarbete och teamwork är nyckeln till framgång, men du är också kapabel att ta initiativ och driva ditt arbete framåt på egen hand när det behövs. Övrig information Vi tillämpar löpande urval i denna process vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi rekommenderar dig därför att ansöka så snart som möjligt! Har du frågor eller funderingar kring Asta Agencys rekryteringsprocess, tveka inte att höra av dig till [email protected]. Om Asta Agency Asta Agency (https://astaagency.se)är ett bemannings- och rekryteringsföretag där du som jobbsökare står i fokus. Vi jobbar med attraktiva arbetsgivare i hela tjänstemannasektorn i storstäderna. Hos Asta Agency (https://astaagency.se) har du möjlighet att antingen jobba som konsult eller att bli rekryterad direkt till våra kunder. Vi är din partner på vägen mot en framgångsrik karriär. Om detta inte skulle vara rollen för dig just nu uppmanar vi dig att connecta med oss eller söka efter fler jobbmöjligheter på vår hemsida.

23 februari 2024
Sista ansökan:
11 augusti 2024
2nd line supporttekniker till Forsmark

Vår kund är ett ledande energi-företag med en stark närvaro inom tekniksupport och IT-tjänster. Nu söker vi en engagerad och kompetent 2nd line supporttekniker som vill vara en del av vår kunds team i Forsmark. Vi söker dig som har minst 2 års erfarenhet och vill utvecklas på uppdraget. Arbetsuppgifter: Vår kund erbjuder en arbetsplats där stämningen är väldigt god, där de förvaltar en bred teknisk portfölj och plattform där du kommer att få utrymme att växa ytterligare i rollen med bland annat projektarbete. I uppdraget finns det stora möjligheter till utveckling, både tekniskt och som person. Det är en inspirerande arbetsplats där energi, service och trivsel är i fokus. I rollen som supporttekniker får du vara med i alla steg gällande införande, utveckling och förvaltning av kundens system och tjänster. Vi söker dig som är serviceinriktad och alltid har kunden i fokus. Som person har du lätt att lära och ta till dig av kundens arbetssätt och miljöer och system. Du är ansvarsfull, lösningsfokuserad och målinriktad. Du kommer att arbeta med att stötta företagets front när det gäller support samt att ta vid ärenden som du själv har som mål att lösa.Du kommer även att kategorisera, prioritera ärenden från kunder och interna användare. Ärenden hanteras via telefon och via deras ärendehanteringssystem. Som 2nd Line Supporttekniker kommer du att vara ansvarig för att lösa tekniska problem och ge support till användare på en högre teknisk nivå än den första linjens support levererar. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: - Identifiera och lösa komplexa tekniska problem. - Ge expertnivåsupport. - Utföra felsökning av nätverksproblem och systemfel. - Samarbeta med 1st Line, 3rd Line och drift för att säkerställa en smidig problemhantering. - Dokumentera incidenter och lösningar noggrant. Du har förmodligen: - En utbildning inom nätverk, alternativt har relevant arbetserfarenhet inom IT/Telekom, vilket du motiverar väl i din ansökan - Driv att arbeta med ständiga förbättringar - Ett brinnande intresse för teknik - Kommunicerar obehindrat på svenska i såväl tal som skrift Du är förmodligen: - Lösningsorienterad - där du tar egna initiativ och kommer med lösningsförslag för att komma framåt i ditt arbete - Samarbetsvillig och kommunikativ - där du är vass på att skapa och underhålla kundrelationer samtidigt som du samarbetar väl med kollegor i teamet - Strukturerad - där du kan planera och lägga upp ditt arbete på ett noggrant och strukturerat sätt Human IT Human IT handlar om att göra saker lite annorlunda, att på riktigt sätta våra anställda i fokus. Vi växer tillsammans och värdesätter engagemang och ambition. För oss är det viktigt att du får chansen att vara med och påverka vägen framåt. I utbyte erbjuder vi kompetens- och karriärutveckling genom varierande och utmanande uppdrag. Vi är inte branschinriktade och kan därför erbjuda en fantastisk variation bland uppdragen för dig som konsult. Självklart ser vi till att du får rätt utbildning och vi är väl medvetna om att det är det livslånga lärandet som bygger vår framgång. Tillsammans skapar vi framtiden 🚀 - Tillsvidareanställning med fast månadslön - Kollektivavtal - Vi tillämpar sex månaders provanställning, inklusive friskvårdsbidrag - Utvecklingsplan - Hälsoförsäkring + pension - Rabatt på SATS - Konsultstyrelse - Förskottssemester Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid och när säkerhetskontroll är genomförd. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare. Plats: Forsmark Ansökan: Vi rekryterar löpande. Så skicka in din ansökan redan idag! Human IT arbetar tillsammans med Great Place To Work för att vi skall bli Sveriges bästa arbetsplats. Certifierade med toppbetyg! Och förresten: Som en aktiv del i ett samhälle med kulturell och social mångfald är Human IT’s ambition att präglas av inkludering och bred representation, samt vara en arbetsplats med lika möjligheter för alla. Human IT anställer, bibehåller, befordrar och i övrigt behandlar alla medarbetare och kandidater efter erfarenhet, kvalifikationer och kompetens, oavsett kön, religion, ursprung, ålder, sexuell läggning, könsidentitet eller funktionsvariationer.

22 februari 2024
Sista ansökan:
10 augusti 2024
Fransktalande supporttekniker

Vi söker en fransktalande supportekniker med goda kunskaper i franska språket till ett uppdrag hos en ledande aktör inom bilbranschen i Västra Frölunda. En perfekt möjlighet för dig som vill utvecklas inom IT, vill underhålla din franska och engelska och samtidigt hjälpa svensktalande användare. Du kommer att vara en del av en dynamisk IT-miljö och arbeta tillsammans med mycket trevliga och hjälpsamma kollegor.   Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Som 1st line supporttekniker kommer du att ha den första viktiga kontakten med användaren via telefon eller ärendehanteringssystem. Du kommer att vara en del av ett glatt IT-gäng som förutom 1st line består av Backoffice/2nd line, onsite, projekledning, utveckling, drift, projektledning och IT-säkerhet.   Dina arbetsuppgifter består exempelvis av: - Hantera inkommande supportärenden via telefon och ärendehanteringssystem från användare i Sverige, Norge, Belgien och Luxemburg - Eskalera ärenden till rätt IT-gruppering - Samarbeta med andra avdelningar, inklusive Backoffice/2nd line och driftavdelningen För att lyckas i rollen kommer du att få en gedigen introduktion, ges möjlighet till vidareutbildning internt och löpande få stöttning från din närmaste chef och dina kollegor.  Du kommer arbeta enligt ett rullande schema, mellan kl. 6.30-18.00. Din profil och kvalifikationen   - Talar flytande franska, svenska och engelska - Erfarenhet av kundservice och är därmed serviceinriktad som person - Ett IT-intresse och en vilja att lära och utvecklas IT, alternativt utbildning/arbetslivserfarenhet inom IT - En god kommunikationsförmåga, kan situationanpassa kommunikation efter mottagarens kunskapsnivå - En mycket god problemlösningsförmåga           Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet.   Urval görs löpande så välkommen att registrera din ansökan redan idag! Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.   Mer om oss Centric är ett IT-företag med över 380 anställda och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Alicia Mattsson +46734159393 [email protected]

21 februari 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
IT-Supporttekniker

Nu letar ett av Nordens ledande företag inom sitt område efter dig som trivs med att jobba kvälls- och nattetid och vill vara en del av ett härligt team. Vi söker nu en IT-supporttekniker som trivs med att arbeta under kvälls- och nattetid. Din huvudsakliga roll kommer att vara att lösa och hantera inkommande IT-ärenden. Du kommer att vara en kugghjulet i IT-avdelningen och bidra till att säkerställa att verksamheten fortsätter att fungera smidigt och effektivt även utanför vanliga kontorstider. Oavsett om du är junior eller senior så finns det utrymme för dig att växa och göra skillnad. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer inkludera: - Ärendehantering via telefon, ärendehanteringssystem, mejl och chatt. - On- och off-boarding (installationer). - Felsökning av mjuk- och hårdvara. - Diagnostisera och lösa IT-relaterade problem. Vi söker dig som har: - Erfarenhet av att arbeta inom IT-support, med minst 1 års erfarenhet. - Utbildning inom IT, antingen gymnasial eller eftergymnasial. - Tidigare arbete med Windows och mobila tjänster. - Erfarenhet av Active Directory och teknisk dokumentation. - Goda kunskaper inom datorhårdvara, operativsystem och nätverk. - Flytande kunskaper i både svenska och engelska, både i tal och skrift. - En positiv inställning till problemlösning och utmaningar. Vi ser gärna att du är en lagspelare som trivs med att arbeta i team och att du är serviceinriktad samt nyfiken på både människor och teknik. Du är självgående, strukturerad och noggrann i ditt arbete. Dessutom är du stresstålig med god simultanförmåga för att hantera situationer då det blir mer att göra. Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och trivs med att arbeta under kvälls- och nattetid, så ser vi fram emot din ansökan!

20 februari 2024
Sista ansökan:
8 augusti 2024