We’re not just any bank – we’re Qred, a cutting-edge, tech-driven force on a mission to revolutionize financing for small businesses in 7 markets across northern Europe. With our innovative solutions, we’re making it easier for entrepreneurs to access the capital they need to grow and thrive. As we scale, we are now looking for an IT Support Technician to be part of our journey to transform the financial landscape for entrepreneurs. About the role You will continue our automation journey, we have automated a lot of processes in our ticketing system and MDM and we want to take the next level of that journey. You will be working closely with our platform team and you will be responsible for e.g.: Key Responsibilities Provide service-minded, in-office internal IT support to our Qredsters Access management including automating the provision and approvals Device management and device management systems including software packaging Software management, such as license distribution, updates and cost Office infrastructure such as network, printers, meeting rooms and cameras Develop, ideally automated, processes and procedures for the mentioned areas above Compliance related tasks Requirements Has at least 2 years of experience in a similar role where you have had the overall responsibility for the IT support function of a fast-growing company and examples of automations built Has a strong passion for IT, is practical with a can-do attitude and who takes pride in helping others To provide the best hands-on support for our team, we expect this person to be at least four days a week in the office Are fluent in English Experience and/or interest we think you have Mac & iPhone for endpoints Freshservice for ticketing system We use Mosyle for MDM but experience in Jamf or Kandji is also ok Proficiency in scripting for macOS using Bash, Python, or AppleScript Unifi for office networks Low/No-code tools Google Workspace & Slack for collaboration tool Security Why join us? This is a unique opportunity to join a growing fintech company that is redefining financial services for small businesses in Northern Europe. You’ll work with a passionate and innovative team, participating in creating an environment where employees thrive and contribute to a shared vision of success. One last thing This is a full-time, permanent position based in Stockholm. Don’t wait to send in your application, we are reviewing applications on a rolling basis. While the start date is flexible, the right candidate can join us immediately. Qred celebrates diversity and does not discriminate based on ethnicity, religion, national origin, gender, sexual orientation, age, disability status, or any other applicable characteristics protected by law.
Är du redo att ta nästa steg i din karriär inom IT-Support? Tillsammans med vår kund söker vi nu engagerade och teknisk kunnig problemlösare med ett stort servicemind. Som en del i vår kunds Service Desk-team kommer du hantera ärenden med ansvar för både klienthantering och teknisk support. Du får möjligheten att göra en skillnad i en roll där du bidrar till att förbättra och utveckla varsamheten varje dag. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Hantering av tekniska problem relaterade till datorer, mobiltelefoner, skrivare och annan IT-utrustning. Felsökning av mjuk- och hårdvara samt support för Mac och Windows. On- och off-boarding av medarbetare, inklusive installation och konfigurering av arbetsutrustning. Grundläggande systemadministration i Active Directory, hantering av gruppolicyer och dokumentation av ärenden. Delta i projekt för att bidra till förbättring och uppgraderingar av system. Underhåll av kunskapsartiklar och dokumentation för att säkerställa en användarvänlig supportupplevelse. Vi söker dig som har: Erfarenhet av Google Workspace och ärendehanteringssystem. Kunskaper inom datorhårdvara, operativsystem och nätverk. Erfarenhet av teknisk dokumentation och incidenthantering. Positiv inställning och ett passionerat intresse för ny teknik. Flytande svenska och engelska, både i tal och skrift Om CONSULTING it: När du börjar hos oss som konsult på CONSULTING it blir du en del av vår gemenskap. Du får dessutom kollegor runt om i Sverige! Du har en dedikerad konsultchef som stöttar dig och din utveckling. Vi hjälper dig hitta nya vägar genom att prova på nya roller och nya branscher, för oss är det viktigt att du trivs på din arbetsplats. Vi ser till att du hamnar på ett bra bolag under ditt uppdrag och att uppdragen ligger i linje med hur du vill utvecklas framöver. Oavsett vad det blir, står vi bakom dig hela vägen – i ditt nästa, nästa och nästa steg. Gå med i vårt team och ta del av en spännande och utvecklande arbetsmiljö!
Är du tekniskt kunnig problemlösare med ett starkt intresse för IT-support? Vi söker nu en 2nd Line Supporttekniker som vill bli en del av vår kunds team och bidra till en smidig och effektiv IT-miljö. Om tjänsten: Som 2nd line Supporttekniker kommer du att hantera mer komplexa ärenden som eskalerats från 1st line, arbeta med felsökning och administration av IT-system samt säkerhetsställa att kundens användare får snabb och professionell hjälp. Arbetsuppgifter: Felsökning och problemlösning av IT-relaterade ärenden inom bland annat nätverk, applikationer och system. Hantering och administration av Active Directory, Mircosoft365, Intune och andra företagslösningar. Erfarenhet av mer komplexa IT relaterande ärenden, samt kontakt med leverantörer. Erfarenhet av automatisering genom PowerShell. Stödja och samarbeta med 1st line support för att effektivt lösa inkommande ärenden. Installera, konfigurera och underhålla datorer, servrar och annan IT-utrustning. Delta i projekt och bidra till förbättring av processer och system. Dokumentera och skapa användarguider vid behov. Vi söker dig som har: Erfarenhet av IT-support på 2nd line nivå eller motsvarande. Goda kunskaper i Windows-miljö, Office 365 och Active Directory. Erfarenhet av felsökning inom nätverk och hårdvara. Grundläggande förståelse för IT-säkerhet och serveradministration. Förmåga att arbeta strukturerat och självständigt med flera ärenden samtidigt. God kommunikationsförmåga och en serviceinriktad inställning. Flytande svenska och engelska i tal och skrift. Meriterande: Erfarenhet av ITIL-processer. Kunskap inom VMware, Citrix eller andra virtualiseringprogram. Kunskap om API:er Om CONSULTING it: När du börjar hos oss som konsult på CONSULTING it blir du en del av vår gemenskap. Du får dessutom kollegor runt om i Sverige! Du har en dedikerad konsultchef som stöttar dig och din utveckling. Vi hjälper dig hitta nya vägar genom att prova på nya roller och nya branscher, för oss är det viktigt att du trivs på din arbetsplats. Vi ser till att du hamnar på ett bra bolag under ditt uppdrag och att uppdragen ligger i linje med hur du vill utvecklas framöver. Oavsett vad det blir, står vi bakom dig hela vägen – i ditt nästa, nästa och nästa steg. Gå med i vårt team och ta del av en spännande och utvecklande arbetsmiljö!
Är du en social och driven IT-Supporttekniker med ett brinnande intresse för teknik? Vill du arbeta i en modern och Apple-dominerad IT-miljö? Vi söker nu en engagerad IT-supporttekniker i Kalmar som vill vara en del av vår kunds team! Om rollen: Som IT-Supporttekniker kommer du att arbeta med både remote-support och på plats genom en walk-in-desk. Du kommer att vara en nyckelperson i att hjälpa användare med deras IT-relaterade problem, hantera felsökning och administration i en teknisk varierad miljö. Arbetsuppgifterna är varierande och innefattar allt från att hantera ärenden via telefon och system till att ge support på plats och arbeta med andra IT-relaterade uppgifter. I rollen ingår även resor mellan olika kontor, vilket gör att B-körkort är ett krav. Teknisk miljö: Du kommer arbeta i en spännande IT-miljö där följande teknik och system används: Operativsystem och enheter: Apple-enheter (Mac, Iphone) Moln- och serverlösningar: Google Workspace AWS, Windows-servermiljö Nätverk & Säkerhet: Cisco Meraki, Cisco EA VPN, EDR, Umbrella OneLogin MFA Identitet & Applikationer: Active Directory Microsoft Office Freshworks ärendehantering Qlik Sense och i viss mån Visma Vi söker dig som: Har erfarenhet av IT-Support och felsökning. Är positiv, driven och social – du trivs med att hjälpa användare och lösa problem. Har ett genuint IT-intresse och vill utvecklas inom teknik. Har B-körkort – då resor mellan olika kontor är en del av tjänsten. Om CONSULTING it: När du börjar hos oss som konsult på CONSULTING it blir du en del av vår gemenskap. Du får dessutom kollegor runt om i Sverige! Du har en dedikerad konsultchef som stöttar dig och din utveckling. Vi hjälper dig hitta nya vägar genom att prova på nya roller och nya branscher, för oss är det viktigt att du trivs på din arbetsplats. Vi ser till att du hamnar på ett bra bolag under ditt uppdrag och att uppdragen ligger i linje med hur du vill utvecklas framöver. Oavsett vad det blir, står vi bakom dig hela vägen – i ditt nästa, nästa och nästa steg. Gå med i vårt team och ta del av en spännande och utvecklande arbetsmiljö!
Kundtjänstmedarbetare till välkänt bolag inom modebranschen Är du service minded och har intresse av att lära dig nya saker? Vi söker nu en ny kollega som vill arbeta i vår kunds tekniska kundtjänst. Din nya tjänst Är du service minded och har intresse av att lära dig nya saker? Vi söker nu en ny kollega som vill starta eller fortsätta sin karriär som kundtjänstmedarbetare. Eller ja, egentligen kommer du att arbeta som supporttekniker och vi ser gärna att man har en bakgrund inom kundtjänst. IT-delarna kan du lära dig om du har viljan och är duktig på att prata med människor. Lokalerna är placerade i Liljeholmen med bra kommunikationsmöjligheter. Väl på plats så kommer du få en introduktionsutbildning och bli del av ett stort, härligt team med sociala och trevliga kollegor. Ditt arbete som supporttekniker kommer innebära att svara i telefon och hjälpa kollegor med IT problem, så som mjukvara/hårdvara, behörigheter och mer. I takt med att du lär dig mer så kommer du att ha möjlighet att arbeta med lite olika delar exempelvis utbildare, dispatch (delegering av ärenden) etc. Utöver detta så erbjuder vi fastanställning med kollektivavtal, fast lön och bra villkor. Du har oss nära till hands för att svara på dina frågor, stötta dig och få dig att trivas. Din bakgrund Vi ser gärna att du har arbetat med telefon som redskap, kanske inom kundtjänst, telefonförsäljare eller reception. Har du arbetat med problemlösning/felsökning så är det intressant. Du kanske har gått IT- eller tekniskt gymnasium, men viktigare att du gillar att prata med- och hjälpa folk. Vi värderar högt Jobbat inom Reception, Telefonförsäljning, Support, Kundtjänst eller annan tjänst som innehåller kundkontakt via telefon, chatt eller mejl. Kan ta och ge konstruktiv feedback Kan arbeta mellan kl 7-16 och 8-17, vardagar. Flytande i svenska och engelska i tal och skrift. Du som person Viktigt med en inställning av att man vill lära sig och att man gillar problemlösning. Då stor del av ditt jobb kommer innehålla detta. Även att man gillar att prata med människor i telefon, chatt och mejl. Du trivs med att ha kollegor omkring dig men klarar av att jobba självständigt. Din ansökan Alla våra ansökningar sker via vår hemsida och intervjuer sköts löpande. Din nya arbetsgivare Thalamus är ett stadigt växande IT-konsultbolag som erbjuder kvalificerade IT-konsulter inom supporttekniker, onsite & drift. Vi är ett familjärt bolag som ligger ute i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län. Vi erbjuder månadslön, certifierings- och utvecklingsmöjligheter, där du blir fast anställd på Thalamus som IT-konsult. Våra uppdrag sträcker sig ofta under långa perioder och vid avslutade uppdrag hjälper vi dig vidare i din fortsatta utveckling. Då det är viktigt med trygghet och att vi ska få ett långt samarbete tillsammans. På Thalamus är gemenskap en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s samt sommarfest och julbord. Så att alla konsulter kan dela erfarenheter och glädje. Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss! Keywords: first line, firstline, 1st line, ITsupport, IT-support, teknisk support, helpdesk, ittekniker, itteknisk support it-teknisk support, help desk, supporttekniker.
Vi söker nu tillsammans vår kund i Norrköping en erfaren Support Specialist! Om rollen Som Support Specialist kommer du att ha en nyckelroll i vår kunds IT-support. Service Desk är deras första kontaktpunkt för alla IT-relaterade ärenden och vi strävar efter att leverera förstklassig service till deras användare. Vi söker en engagerad och kommunikativ person med stark problemlösningsförmåga och en kundfokuserad inställning. Din uppgift blir att snabbt och effektivt assistera användare och säkerställa en hög kundnöjdhet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Ge förstklassig kundsupport via telefon, e-post, självserviceportal och chatt. Tillhandahålla första och andra linjens support till användare globalt. Hantera och lösa användarfrågor proaktivt och effektivt via ITSM-verktyget Bridge. Dokumentera kundinteraktioner och vidtagna åtgärder noggrant enligt våra system och rutiner. Samarbeta med andra avdelningar för att säkerställa snabba och korrekta lösningar på IT-relaterade problem. Din profil: Erfarenhet av kundservice eller arbete i en Service Desk är ett krav. Utmärkta kommunikationsfärdigheter på svenska samt god engelska. Förmåga att arbeta under tidspress och hantera flera uppgifter samtidigt. Teknisk förståelse och förmåga att snabbt lära sig nya system och verktyg. En lagspelare med positiv attityd och en vilja att hjälpa andra. Meriterande med erfarenhet av SAP. Erfarenhet av support inom pappersproduktion är ett plus. Om CONSULTING it: När du börjar hos oss som konsult på CONSULTING it blir du en del av vår gemenskap. Du får dessutom kollegor runt om i Sverige! Du har en dedikerad konsultchef som stöttar dig och din utveckling. Vi hjälper dig hitta nya vägar genom att prova på nya roller och nya branscher, för oss är det viktigt att du trivs på din arbetsplats. Vi ser till att du hamnar på ett bra bolag under ditt uppdrag och att uppdragen ligger i linje med hur du vill utvecklas framöver. Oavsett vad det blir, står vi bakom dig hela vägen – i ditt nästa, nästa och nästa steg. Gå med i vårt team och ta del av en spännande och utvecklande arbetsmiljö!
OM JOBBET Vi söker en IT-supporttekniker till kund i Uppsala. I den här rollen så kommer du tillsammans med dina kollegor ge användarsupport och service via telefon och servicedesk-system, samt genomföra administrativa uppgifter kring klientmiljön. Uppdraget är användarnära med fokus på första linjens support. ARBETSUPPGIFTERExempel tekniker och arbetsuppgifter: felsökning och problemlösning i Windows och installerade applikationer SCCM MSI paketering iOS och relaterade produkter hantering av mobiltelefoner, abonnemang och tillbehör administration av enheter i Intune tunna klienter KVM-lösningar ERFARENHETER OCH EGENSKAPER Du ska tala och skriva svenska obehindrat Du ska ha dokumenterad erfarenhet av arbete med IT-support Du ska ha genomfört installation, felsökning och generell förvaltning av PC, Windows, office 365 och närliggande teknologier. Du ska ha arbetat med användarsupport i flera kanaler (telefon, face-to-face och remote desktop) Du ska ha lett arbete med att planera den dagliga verksamheten inom ett IT-support team ÖVRIGT Start: Omgående Du kommer att arbeta i kundens lokaler i Uppsala, men visst utrymme för distansarbete finns. OM D-SOURCE Your source to IT D-Source är ett modernt konsultbolag med bredden mellan helpdesk, infrastruktur och Tech. Vi har lång erfarenhet av att förstå kunders IT-behov! Tveka inte att höra av dig om du är intresserad av att ta reda på mer. Vad kan vi göra för dig och vad kan vi göra tillsammans? INGET JOBB FÖR DIG? Lugnt! Du kan alltid registrera dig förutsättningslöst på D-Source jobbsida genom att Connecta med oss. Då hamnar du i vår kandidatdatabas och får koll på våra kommande aktuella tjänster.
Är du en teknikintresserad problemlösare som vill få värdefull erfarenhet inom IT-support? Då har vi ett perfekt uppdrag för dig! Vår kund söker numera förstärkning till sitt kontor i Uppsala och ser gärna att konsulten kan starta relativt omgående och arbeta under en 6 månaders period som sträcker sig över sommaren! Vad du kommer att göra Felsöka och hantera IT-ärenden Skapa och administrera användare i Microsoft 365 Arbeta i ärendehanteringssystem och förstå IT-flöden Ge förstklassig support och kundservice Vem vi söker Du är junior inom IT och hungrig på att lära dig Har gärna erfarenhet av IT-support, eller avklarad IT-utbildning Behärskar svenska och engelska i tal och skrift Är engagerad, lösningsorienterad och trivs med att hjälpa andra Praktisk information:Start: Omgående och uppdraget pågår under 6 månader. Omfattning: 50%-75% (möjlighet till mer under sommaren) Plats: På kontoret i Uppsala – vi ser gärna att du kan vara där dagligen! Är det här något för dig?Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av ett härligt team! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
Om Carla Vi på Carla vill sätta en ny standard för hur man köper bil. Vårt mål är att det ska vara lika lätt och tryggt att köpa eller leasa en bil online, som allt annat man köper på nätet. Självklart ska alla bilar vara laddbara. Vårt mål är att fler människor ska kunna uppleva fördelarna med att köra elbilar. Därför har vi skapat det säkraste, mest bekväma och transparenta sättet att sälja, köpa eller leasa en elbil på. Carla grundades år 2020 i Stockholm och vi befinner oss i en spännande tillväxtfas. 4 år efter lansering är vi #1 i Sverige, har över 800 omdömen och en imponerande 4,6/5 i betyg. På Trustpilot kan du läsa mer om vad våra kunder tycker om oss: https://www.trustpilot.com/review/carla.se Om rollen: Som Carlas IT Support Specialist kommer du att vara ansvarig för att leverera en högkvalitativ och snabb support till Carlas anställda. Du ansvarar för att säkerställa att vi har robusta IT-lösningar som stödjer och skyddar Carlas verksamhet. Denna roll ger dig möjlighet att arbeta med spännande teknologier och utveckla färdigheter inom flera IT-områden, inklusive användarsupport, säkerhet, leverantörsrelationer och kontorsadministration. I den här rollen rapporterar du direkt till Carlas Chief Product & Tech Officer. Tjänsten är en roll på 50%, när arbetet sker är förhållandevis flexibelt, men behöver ske under kontorstider. Arbetet sker primärt från vår anläggning i Kungsängen och från vårt kontor i Vasastan, Stockholm. Viss möjlighet till hemarbete finns vid behov. Huvudsakliga arbetsuppgifter: IT-support och Användarservice: Hantera Carlas IT-servicedesk och tillhandahålla support för macOS, Windows 11 och iOS Utföra felsökning och tekniska konfigurationer över ett brett spektrum av plattformar och verktyg, inklusive MacOS, Windows 10, iOS, Android samt SaaS-verktyg som Google Workspace, Slack och HubSpot IT-säkerhet och Infrastrukturhantering: Ansvara för säkerheten och dataskyddet för all hårdvara och programvara. Sköta installationer och kontinuerligt underhåll av hårdvara och SaaS/IT-infrastrukturer. Administrera åtkomst och hantera på- och avstängningar av IT-tjänster Leverantörs- och lagerhantering: Utveckla och underhålla relationer med teknikleverantörer samt förhandla om kontrakt. Övervaka och analysera hårdvaru- och SaaS-inventeringar för att optimera kostnadseffektivitet och driftsäkerhet Kontorsadministration och Personaladministration: Koordinera onboarding och offboarding av anställda, inklusive hantering av teknisk utrustning och programvarulicenser Hantera praktiska detaljer kring kontorstillträde, säkerhetsfrågor och larm. Inköp av hårdvara till kontor och arbetsutrustning Vi tror att den vi söker: Har tidigare erfarenhet av administration av Google Workspace och gärna även Business Central, HubSpot, SafetyCulture Förmåga att administrera telefonväxel och MDM för macOS är meriterande Erfarenhet av arbete i Jamf och Mosyle är meriterande Personliga egenskaper: Utmärkt problemlösningsförmåga och serviceinriktad inställning Förmåga att arbeta självständigt och som en del av ett team Högt utvecklad känsla för ansvar och etik när det gäller dataskydd och hantering av konfidentiell information Förmåga att prioritera och hantera flera uppgifter samtidigt under tryck Utmärkta kommunikationsförmågor, både muntligt och skriftligt, för att effektivt interagera med både teknisk och icke-teknisk personal Mot bakgrund av rollens karaktär kräver den stundtals att vara tillgänglig under och utanför kontorstid vid behov. Vad vi erbjuder dig: Först och främst, så erbjuder vi en fantastisk möjlighet att ansluta till ett bolag som bygger en ny onlinemarknad, med starka värderingar, och en affärsmodell som ska vara hållbar på alla sätt. Utöver det erbjuder vi dig: Chansen att från grunden vara med och bygga upp ett företag som vill skapa en ny standard för hur kunder köper el- och laddhybridbilar online En dynamisk start-up miljö, där vi försöker jobba smartare och inte hårdare. Vi på Carla tror att balansen mellan jobb och fritid är viktig för att skapa ett långsiktigt och hållbart företag Ett tankesätt där vi tror att styrka finns i mångfald Konkurrenskraftig grundlön och andra trevliga förmåner Fantastiska, drivna och kompetenta kollegor Vill du bli vår nya kollega? Se till att ansöka redan idag! Urval och intervjuprocessen sker löpande så säkerställ att skicka din ansökan snarast
OM JOBBET Vi söker nu en engagerad och tekniskt kunnig IT-supporttekniker för att hjälpa användare hos kunden med deras IT-relaterade frågor och problem. I rollen som IT-supporttekniker kommer du att vara en del av kundens supportteam och arbeta i en telefonslinga, där du kommer att ta emot och lösa enklare IT-ärenden från användare, inklusive lärare och annan skolpersonal. OM FÖRETAGETFöretaget är ett utbildningsföretag med verksamheter i Sverige, Norge, Tyskland, Nederländerna, Storbritannien, Polen och Finland. ARBETSUPPGIFTERDu kommer att som IT-Supporttekniker få: Svara på inkommande ärenden via telefon, mail och portal Lösa ärenden kring M365, Windows/Google/Mac, webb, m.m. Dokumentera ärenden i ärendehanteringssystem Hantera, följa upp och lösa pågående/äldre ärenden Sträva efter att lösa så många ärenden som möjligt för att säkerställa snabb och effektiv support till användarna. Tillsammans med kollegor hålla en god atmosfär och ha kul på jobbet ERFARENHETER OCH EGENSKAPER Minst 1 års erfarenhet av att arbeta inom IT-support eller liknande roll. God teknisk kunskap och förmåga att lösa enklare IT-relaterade problem. Utmärkt kommunikationsförmåga och tålamod för att guida användare genom telefon. Förmåga att dokumentera ärenden korrekt och noggrant. Svenska och engelska i skrift och tal ÖVRIGT Start av jobbet kommer att ske i juli 2025 och pågå minst till hösten/vintern med option på förlängning. Kunden sitter centralt i Stockholm. OM D-SOURCE Your source to IT D-Source är ett modernt konsultbolag med bredden mellan helpdesk, infrastruktur och Tech. Vi har lång erfarenhet av att förstå kunders IT-behov! Tveka inte att höra av dig om du är intresserad av att ta reda på mer. Vad kan vi göra för dig och vad kan vi göra tillsammans? INGET JOBB FÖR DIG? Lugnt! Du kan alltid registrera dig förutsättningslöst på D-Source jobbsida genom att Connecta med oss. Då hamnar du i vår kandidatdatabas och får koll på våra kommande aktuella tjänster.
Välj ett jobb för att visa detaljer