Hemstädare/Hemhjälp
Sök bland 5 lediga jobb som Hemstädare/Hemhjälp och börja ditt nya yrkesliv idag!
Strukturerad och flexibel hushålls- & företagsassistent sökes Jag söker en pålitlig, självgående och kompetent person som kan hjälpa mig både i hemmet och i mitt företag. Rollen innebär att du skapar ordning, struktur och flöde i vardagen samt bistår med administrativa och organisatoriska uppgifter i verksamheten i enlighet med våra överenskommelser och i samråd med mig. Vem är du? Du har lång och gedigen erfarenhet av yrkeslivet och är van vid att arbeta självständigt. Du är effektiv, lösningsorienterad och proaktiv – du ser vad som behöver göras och tar initiativ. Du är strukturerad, flexibel och prestigelös, trivs med att hantera både praktiska och administrativa uppgifter. Du är trygg i dig själv, har hög arbetsmoral och tycker om att skapa ordning och flöde. Du är serviceinriktad, har en god anpassningsförmåga och uppskattar variation i arbetsdagen. Du är över 40 år och har en livserfarenhet som gör att du navigerar smidigt i olika situationer. Om du inte talar svenska flytande, behöver du vara mycket bra på engelska. Arbetsuppgifter kan inkludera: Organisering och strukturering i hemmet – skapa ordning, planera och optimera rutiner. Husstädning – regelbunden rengöring och underhåll av hemmet. Enklare hushållssysslor såsom tvätt, inköp och måltidsförberedelser vid behov. Administrativ och organisatorisk hjälp i företaget – hantering av e-post, bokningar, planering och uppföljningar. Bistå vid events, möten och andra praktiska åtaganden. Hantering av personliga och professionella ärenden för att underlätta min vardag. Jag erbjuder: En omväxlande och meningsfull roll där du får arbeta nära mig i både privatliv och företagande. En trygg och flexibel arbetsmiljö där din kompetens och ditt driv uppskattas. Möjligheten att vara en viktig del av en inspirerande och dynamisk vardag. Ansökan ska innehålla: Ett aktuellt foto. En kort beskrivning av dig själv, din erfarenhet, kunskaper och specialiteter. Referenser från tidigare arbetsgivare eller uppdrag. Dina kontaktuppgifter (fullständigt namn, telefonnummer och e-postadress). Om du känner att denna roll passar dig, ser jag fram emot att höra från dig! English version: Organized and Flexible Household & Business Assistant Wanted I am looking for a reliable, self-motivated, and competent individual to assist me both in my home and in my business. This role involves creating structure, organization, and flow in daily life while also providing administrative and organizational support for my company. Who are you? You have extensive professional experience and are used to working independently. You are efficient, solution-oriented, and proactive – you see what needs to be done and take initiative. You are structured, flexible, and humble, comfortable handling both practical and administrative tasks. You are confident in yourself, have a strong work ethic, and enjoy bringing order and efficiency. You are service-minded, adaptable, and appreciate variety in your workday. You are over 40 years old and have life experience that allows you to navigate different situations smoothly. If you are not fluent in Swedish, you must be highly proficient in English. Responsibilities may include: Organizing and structuring the home – maintaining order, planning, and optimizing routines. House cleaning – regular cleaning and maintenance of the home. Light household tasks such as laundry, shopping, and meal preparation when needed. Administrative and organizational support in the business – managing emails, scheduling, planning, and follow-ups. Assisting with events, meetings, and other practical commitments. Handling personal and professional tasks to simplify my daily life. What I offer: A varied and meaningful role where you work closely with me in both private life and business. A secure and flexible work environment where your skills and initiative are appreciated. The opportunity to be a key part of an inspiring and dynamic daily life. Your application must include: A recent photo. A short introduction about yourself, your experience, skills, and areas of expertise. References from previous employers or assignments. Your contact details (full name, phone number, and email address). If you feel this role is right for you, I look forward to hearing from you!
En familj i centrala Stockholm söker en ansvarsfull och pålitlig Family Manager/Hushållerska. De bor på två olika adresser i centrala Stockholm. De har tre barn på 4, 6 och 8 år och senare kan det bli aktuellt att hjälpa till med dem som nanny. De har även ett hus i Frankrike, och vill att du ska kunna följa med dem dit. Arbetsuppgifter: Städa och hålla ordning i hushållet Tvätt och organisering Hantera leveranser, göra ärenden Handla mat och matlagning Barnpassning ibland, Lämna och hämta på aktiviteter Vi söker dig som: Har arbetslivserfarenhet Har erfarenhet av liknande sysslor Talar Svenska eller Engelska Körkort är ett plus men inget krav. Låter detta som jobbet för dig, skicka in din ansökan idag! In English A family in central Stockholm are looking for a responsible and reliable Family Manager/Housekeeper. They live at two different addresses in central Stockholm. They have three children aged 4, 6 and 8 and later on, it may become relevant to look after them as a nanny. They also have residence in France, so they want you to be able to travel with them there. Responsibilities: Clean and keep order in the household Laundry and organization Manage deliveries, run errands Shopping for food and cooking Babysitting sometimes, Drop off and pick up at activities We are looking for someone who: Has experience with similar tasks Has experience working with children Speaks Swedish or English A driver’s license is a plus but not required. If this sounds like the job for you, please submit your application today!
Vi söker engagerade sommarvikarier till Hemservice. Kan du börja arbeta redan nu? Vad bra! Då har du möjlighet att börja som timvikarie under våren. Välkommen med din ansökan! Om arbetsplatsen På vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi med människor. Riktiga människor. Människor som, precis som du, lever livet. Vi är cirka 4500 medarbetare - från undersköterskor, stödassistenter, sjuksköterskor, arbetsterapeuter och fysioterapeuter till ekonomer, utredare och biståndshandläggare som på olika sätt bidrar till att stadens äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett rikt och självständigt liv. Hemservice har i uppdrag att hjälpa våra kunder med städ, tvätt och inköp utifrån deras behov i ordinärt boende. I Hemservice uppdrag ingår det även att städa på stadens vårdboenden. Vi har sju servicegrupper som arbetar mot olika geografiska områden i Helsingborgs kommun. Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete. Arbetsplatsen är rökfri och hälsomedveten. Som anställd får du 250 kronor per arbetad månad i friskvårdsbidrag. Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta i en personalgrupp och serva våra kunder med det de behöver hjälp med enligt överenskomna och biståndsbedömda insatser. Arbetsuppgifterna innefattar städ, tvätt samt att utföra digitala inköp åt våra kunder. Du förflyttar dig mellan kunderna med hjälp av cykel eller el-cykel och det är viktigt att du känner dig bekväm med att cykla i trafik. Vi arbetar i miljöer där det kan förekomma husdjur samt tobaksrök. Vi arbetar helgfria vardagar, dagtid. Kvalifikationer Vi söker dig som är ansvarstagande och flexibel samt har förmågan att hitta lösningar i olika situationer. Du har lätt för att samarbeta, gillar att möta människor med olika behov och har ett positivt synsätt. För att gå vidare i rekryteringsprocessen behöver du ha fyllt 18 år och: • kunna cykla och vara bekväm med att ta dig fram i trafikerade miljöer • ha goda kunskaper i svenska i både tal och skrift • ha grundläggande datorkunskaper. Det är meriterande om du har B-körkort och har erfarenhet av städ samt att tvätta, stryka och mangla. För oss är den personliga lämpligheten viktig och vi letar efter dig som lägger stort värde vid att vara en god kollega med ett positivt synsätt. Övrig information Vi tillämpar löpande rekrytering. Sista ansökningsdag: 2025-05-31 Anställningsform: Sommarvikariat med möjlighet till timanställning under våren Omfattning och tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Helsingborgs stad arbetar mot diskriminering och för främjande av alla människors lika rättigheter och möjligheter. Sökande oavsett bakgrund är välkomna att söka till Helsingborgs stad. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Innan en anställning på vård- och omsorgsförvaltningen begär vi att du visar upp ett giltigt utdrag i oöppnat kuvert från polisens belastningsregister. Du kan redan nu beställa ett belastningsregister för att påskynda rekryteringsprocessen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Innan anställning kommer vi göra en kontroll av medborgarskap. Du kommer behöva uppvisa pass, nationellt ID-kort eller personbevis. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du även styrka ett giltigt arbetstillstånd eller att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd enligt Utlänningsförordningen 6 kap. §13a. Tjänsten tillsätts under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk för redan tillsvidareanställda medarbetare. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Fackliga företrädare https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/ Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
För några år sedan startade jag HEMkvalité AB för att erbjuda städhjälp till företag och privatpersoner. Företaget går bra och utvecklas snabbt och jag har nu startat upp en till verksamhet som heter HEMassistans. HEMassistans erbjuder mer personliga tjänster och är ett alternativ eller komplement till Hemtjänsten. Vi är dock inget vårdföretag. Nu söker jag dig som vill vara med och utveckla en ny verksamhet och därmed ha chans att utvecklas i din yrkesroll. Arbetsuppgifterna kan vara allt från inköp till personlig hygien, samtal, renbäddning eller bara finnas där. Som person har du en stark människokännedom, är lyhörd, har lätt för att ta egna initiativ, är ödmjuk, lugn och omtänksam har och en stark vilja att hjälpa människor. Arbetstiderna varierar och kvällar och helger förekommer. Till en början erbjuds endast några få fasta timmar men det kan komma att bli mer. Om du känner att detta stämmer in på dig tveka inte att skicka in ditt CV och berätta lite om dig själv. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.
MEMUHEM har varit verksamma sedan år 2000. Företagsledningen har ytterligare 10 års erfarenhet av branschen. Vår affärsidé är att underlätta för familjer och företag genom att erbjuda ett rent hem/kontor. Detta gör vi genom rätt person på rätt plats, vid rätt tidpunkt hos rätt kund. Vi får kontinuerligt nya kunder och söker nu efter nya medarbetare. Vi söker i första hand dig som har en annan deltidssysselsättning vid sidan om arbetet hos oss på MEMUHEM. Det finns stor frihet att välja hur många uppdrag du vill ha som passar just din livssituation. De flesta av våra uppdrag är kontinuerlig städning hos våra kunder, men det förekommer även flytt & storstäd. Kvalifikationer -Ordningssam -Har förmåga att se helheten & känsla för detaljer. -Har du erfarenhet från städning och hemstädning i synnerhet, ser vi det som ett stort plus. Har du körkort är det en stor fördel, men inget krav. Maila din ansökan till [email protected] - märk ansökan med Städ.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 5 av 5 jobb