För vår kunds räkning söker vi just nu en HRBP till kund i Stockholm. Uppdraget är på heltid och förväntas starta 2025-03-03 och pågå till och med 2025-10-03. Om uppdragetVår kund söker en erfaren HR Business Partner för ett konsultuppdrag på 6 månader. Rollen innebär att jobba tillsammans med ett HR-team. Kunden är en stor organisation med knappt 900 medarbetare och många konsulter. Teamet behöver fylla ett föräldravikariat som löper till och med september/oktober 2025, då nuvarande vikarie lämnar sin anställning i början av mars. Teamet består av en HR chef samt ytterligare 4 resurser inom HRBP, People analytics och Learning. Det är ett tight team som löpande planerar verksamheten strukturerat och tillsammans. HR BP-ansvaret är utfördelat på olika områden inom verksamheten, men genom teamets nära samarbete hjälper de också varandra inom alla områden. Stöd i lönesättningsfrågor är frekvent förekommande vid ständigt pågående rekryteringar. Dock utförs rekryteringsprocessen av ett rekryteringsteam alternativt av chefer. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Proaktivt coacha ledare och grupper för att förbättra ledarskap och samarbete. Aktivt stödja chefer i HR processer, lönesättningsfrågor, organisation, medarbetarutmaningar. Leda eller delta i projekt initierade av verksamhet, HR ledning eller av HR-teamet man själv ingår i. Vid behov ta aktiv del att driva process för ev. organisationsförändringar på olika nivåer i verksamheten Samarbeta med HR, stödfunktioner och fackliga organisationer Övrigt:Start: 2025-03-03Slut: 2025-10-03Omfattning: 100%Placering: Stockholm Om digVi söker dig som uppfyller nedan obligatoriska krav: Senior erfarenhet av HRBP rollen från olika typer av verksamhet, men framför allt från HR-arbete i större organisationer Gedigen kunskap och erfarenhet av HR-processer, ledarcoachning, teamutveckling God erfarenhet av att jobba med lönesättning utifrån jobbarkitektursystem och marknadslönedata, primärt erfarenhet från Willis Tower Watsons metodik Högskola/Universitetsexamen, företrädesvis men ej krav inom personalvetenskap, beteendevetenskap eller motsvarande Hög kompetens i Officepaketet Det är meriterande om du även uppfyller följandekrav: HRBP erfarenhet från it/techverksamhet är ett starkt önskemål Önskade personliga egenskaper: Prestigelös; utför självständigt såväl vardagliga operativa uppgifter som driver utvecklingsfrågor Personlig mognad och trygghet Vågar testa och lära Kommunikativ och nyfiken på människor och verksamhet Flexibel, möjlighetsorienterad, vågar utmana AnsökanLåter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning är en del av processen. Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till ansvarig Konsultchef Sanna Jurén på 0728978265. Känn dig trygg som konsult hos DevotumSom konsult hos Devotum har du möjlighet att välja om du vill fakturera genom ditt eget bolag eller bli direkt anställd hos oss. Som anställd hos Devotum erbjuds du alltid schyssta villkor enligt kollektivavtal (Almega) som bland annat innefattar friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar. Hos oss är varje konsult viktig och våra konsultchefer finns alltid till hands för att ge dig den support och vägledning du behöver under hela uppdragsperioden.
Om rollen Du kommer att vara en del av ett tight HR-team bestående av en HR-chef och fyra kollegor inom HR Business Partnering, People Analytics och Learning. Tillsammans arbetar ni strukturerat för att stödja verksamheten, som består av ca 900 medarbetare och ett stort antal konsulter. I denna roll får du chansen att: Coacha och stötta chefer i HR-processer, lönesättning och organisationsfrågor. Leda och delta i HR-projekt som syftar till att förbättra verksamheten. Vara ett stöd vid organisationsförändringar och aktivt samarbeta med HR, stödfunktioner och fackliga organisationer. Din profil Vi söker dig som har gedigen erfarenhet som HR Business Partner, gärna från IT/tech-sektorn eller större organisationer. Du trivs med att arbeta operativt och strategiskt och har en naturlig fallenhet för att skapa relationer och bygga förtroende. Kvalifikationer Erfarenhet: Flera års erfarenhet av HRBP-roller i större organisationer, med fokus på HR-processer, ledarcoachning och teamutveckling. Kunskap: Djup förståelse för lönesättning, jobbarkitektursystem och marknadslönedata (erfarenhet av Willis Towers Watsons metodik är meriterande). Digital kompetens: Mycket goda kunskaper i Office-paketet. Utbildning: Akademisk examen inom personalvetenskap, beteendevetenskap eller motsvarande. Personliga egenskaper Prestigelös och självgående. Kommunikativ och nyfiken på människor och verksamheter. Flexibel och vågar utmana invanda arbetssätt. Stark samarbetsförmåga med fokus på teamets framgång. Praktisk information Period: 3 mars 2025 – 3 oktober 2025. Omfattning: Heltid 100 % Plats: Stockholm Sista ansökningsdag:28 januari Ansök idag! Vi behandlar ansökningar löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Det här är en fantastisk möjlighet att bidra till en stor och dynamisk organisation i en viktig roll där du får göra skillnad varje dag. Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
ArbetsuppgifterTill vår kund söker vi nu en erfaren HR Business Partner för att täcka ett föräldravikariat. Rollen innebär att jobba tillsammans med ett HR-team. Dig&Tech är en stor organisation med knappt 900 medarbetare och många konsulter. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Proaktivt coacha ledare och grupper för att förbättra ledarskap och samarbete. Aktivt stödja chefer i HR processer, lönesättningsfrågor, organisation, medarbetarutmaningar. Leda eller delta i projekt initierade av verksamhet, HR ledning eller av HR-teamet man själv ingår i. Vid behov ta aktiv del att driva process för ev. organisationsförändringar på olika nivåer i verksamheten. Samarbeta med HR, stödfunktioner och fackliga organisationer. Teamet består av en HR chef samt ytterligare 4 resurser inom HRBP, People analytics och Learning. Det är ett tight team som löpande planerar verksamheten strukturerat och tillsammans. HR BP-ansvaret är fördelat på olika områden inom verksamheten, men genom teamets nära samarbete hjälper de också varandra inom alla områden. Stöd i lönesättningsfrågor är frekvent förekommande vid ständigt pågående rekryteringar. Dock utförs rekryteringsprocessen av ett rekryteringsteam alternativt av chefer. Kvalifikationer Du har en akademisk examen, gärna inom personalvetenskap, beteendevetenskap eller motsvarande. Du har lång erfarenhet av HRBP-rollen från olika typer av verksamheter, men framför allt från HR-arbete i större organisationer. Du har gedigen kunskap och erfarenhet av HR-processer, ledarcoachning, team-utveckling. Du har god erfarenhet av att jobba med lönesättning utifrån jobbarkitektursystem och marknadslönedata, primär erfarenhet från Willis Tower Watsons metodik. Du har hög kompetens inom Officepaketet. Meriterande: HR BP erfarenhet från IT/Techverksamhet. Personliga egenskaper Vi söker dig som är en prestigelös person som trivs med att både utföra självständiga, vardagliga operativa uppgifter och driva utvecklingsfrågor. Med en personlig mognad och trygghet vågar du testa nya idéer och bidra till ständiga förbättringar. Du är kommunikativ, nyfiken på människor och verksamheter, och strävar efter att skapa goda relationer och förståelse i alla sammanhang. Flexibilitet och ett möjlighetsorienterat synsätt genomsyrar ditt arbete, och du tvekar inte att utmana etablerade sätt att arbeta om det leder till bättre resultat. Samtidigt är du samarbetsinriktad och ser värdet av att planera och strukturera arbetet tillsammans med ditt team. Företagspresentation Vår kund är ledande inom dagligvaruhandeln och finns runt om i hela Sverige med huvudkontor i Stockholm. Här finns uppdrag inom marknad, ekonomi och logistik. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Tillträde och ansökan Heltid, 40h/v. Vår kund önskar start i början på mars och uppdraget förväntas löpa till och med 2025-10-03. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund i Solna. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.
Om uppdraget och dig vi söker Till vår spännande och internationella kund, söker vi nu en självgående, handlingskraftig och trygg Senior HR Konsult/Change Leadertill ett konsultuppdrag på 80-100 % som startar under februari månadoch pågår ca 9-10 månader. Du har stor möjlighet till att arbeta remote i detta uppdrag men behöver vara tillgänglig för resor under vissa delar av uppdraget. Du håller med fördel till i Stockholm, Göteborg eller Malmö men detta är inget krav. I detta uppdrag ingår du i en projektgrupp som kommer ansvara för implementationen av ett nytt HR system i Sverige och Danmark i ett stort välkänt bolag. Durapporterar till huvudprojektledaren.Du ansvarar för HR kravställningen under implementationen och verkar som en brygga mellan systemet och HR processer. Vi söker en van projektledare som tidigare varit med om en större systemimplementation med fördel i en nordisk kontext.För att komma till din rätt i detta uppdraget ser vi att du har en bred erfarenhet inom hela HR området och har jobbat nordiskt. Du är trygg inom arbetsrätten, har jobbat med flera kollektivavtal och vet hur kollektivavtal motblue collor är uppställda. Vi söker en projektledare somär duktig på att driva mot uppsatta mål och tidskrav.Vi söker en systemvan konsultsom med fördelhar jobbat med några av de större personalsystemen som exempelvis Catalyst one, Workday, SAP Succesfactors, Quinyx eller motsvarande.Meriterande är om du tidigare jobbat inom Logistikbranschen, Transportbranschen eller liknande. Vi startar urvalet omgående så sök gärna redan idag! Om att vara konsult hos People Experience Högt som lågt och ibland tvära kast tillhör vardagen som konsult – men ruskigt roligt, varierande och lärorikt är det. Som konsult via People Experience välkomnas du med öppna armar in i vår PX-familj med konsultfrukostar, check-ins och bollplank för att du ska känna samhörighet och utbyte, men alltid med fin balans – för att inte göra anspråk på för stor del av din tid. Formen för ditt konsultuppdrag (dvs om du blir underkonsult eller anställd hos PX för det specifika uppdraget) bestämmer du själv! Vi är alltid intresserade av att komma i kontakt med nya potentiella People, Payroll & FinanceConsultants och utökar dagligen vårt nätverk med förtroendeingivande, prestigelösa och flexibla Professionals med både integritet, ödmjukhet och ett starkt ledarskap. I vårt nätverk finns expertis inom hela området och på alla nivåer. Generalister som specialister, seniora som juniora - och det är precis det som gör det hela så givande. På People Experience kommer vi alltid göra det lilla extra för att se till att du får en positiv upplevelse i mötet med oss – oavsett om du är kund, konsult, medarbetare eller kandidat. Välkommen att skapa denna upplevelse tillsammans med oss! Om din ansökan Vi behandlar alla kandidater lika, var vänlig ansök via annonsen om du är intresserad - all kontakt sker genom vårt rekryteringssystem! Detta för att skapa en fin kandidatupplevelse för samtliga kandidater, samtidigt som vi säkrar en rättvis process för alla! Vi vill bidra till att alla känner sig likvärdiga på arbetsmarknaden. Vi vill uppmuntra alla, oavsett bakgrund att ansöka! Vi behandlar din personliga information i enlighet med GDPR. Om du önskar att vi raderar din information gör du det enklast genom att begära det via vår karriärsida "Connect". Har du frågor, kontakta vår systemansvariga Lina Roxenback på [email protected]. People Experience är en personlig, innovativ och högst engagerad boutiquebyrå med enorm passion för att hjälpa kunder, konsulter och kandidater att nå tillväxt och framgång genom rätt matchning inom det område där vår erfarenhet och passion är som störst: People, Payroll & Finance.Med visionen att bli Sveriges ledande boutiqebyrå för People, Payroll & FinanceProfessionals, är vi 100 % specialiserade på målgruppen i vår rekrytering och konsulttillsättning.
Vi söker en HR-partner till ett varierat och utvecklande uppdrag i Norrköping. I denna roll blir du en nyckelspelare inom HR-teamet där du arbetar nära chefer på Logistikavdelningen, inklusive E-handel, och hanterar både strategiska och operativa HR-frågor. Du kommer att coacha och stödja chefer i områden som arbetsrätt, arbetsmiljö, rehabilitering, ledarskap och kompetensutveckling. Rollen innebär också att du driver projekt, utvecklar processer och håller utbildningar som kopplar HR-arbetet till verksamhetens affärsmål. Ansvarsområden Stödja chefer i arbetsrättsliga frågor, facklig samverkan och förhandlingar Arbeta med arbetsmiljöfrågor och stötta vid rehabilitering och individärenden Hålla utbildningar inom HR-området Bidra till chefs- och ledarskapsutveckling Delta i förändringsarbeten och projekt för att nå verksamhetens mål Vem vi sökerVi letar efter dig som har minst två års erfarenhet som HR Business Partner och en högskoleutbildning inom HR eller motsvarande. Erfarenhet från logistik, e-handel eller lagerverksamhet är en fördel. Som person är du: Relationsbyggande och förtroendeskapande Självständig, modig och målinriktad Förmögen att balansera strategiska och operativa perspektiv för bästa resultat Praktisk informationArbetet kräver att du kan vara på plats i Norrköping två dagar i veckan, med möjlighet att arbeta på distans resterande tid. Period: 27 januari 2025 – 29 augusti 2025Omfattning: 100 %Stationeringsort: NorrköpingSpråkkrav: Svenska (Expert) AnsökanVi behandlar ansökningar löpande, vilket innebär att annonsen kan tas bort innan sista ansökningsdatum. Skicka in din ansökan så snart som möjligt om du är intresserad av rollen. Nödvändiga färdigheter Arbetsrätt HR Business Partner Arbetsmiljö E-handel Låt mig veta om detta är i linje med vad du önskar! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
Job DescriptionWe are seeking a passionate and strategic Associate People Director who thrives on building high-performing teams, partnering with stakeholders, and fostering an inclusive, engaging culture. This role blends strategic oversight with hands-on involvement to align people strategies with business objectives, ensuring our client’s continued success. You will partner with CCS managers to deeply understand the organization, their players, and their business. Reporting to the Sr People Director, based in Stockholm, this role will also engage closely with Centers of Excellence (COEs) and the wider HR team to drive impactful results. As an Associate People Director, you will: Strategic Leadership: Design and execute people strategies for CCS, aligned with the broader Franchise agendas. Partner with leadership to translate business strategies into people and organizational priorities, driving cultural and operational transformation. Provide expert guidance on organizational design, change management, and labor law compliance. Partnering & Advisory: Build trusted relationships with managers, coaching and supporting them in executing people initiatives. Serve as a strategic advisor, influencing decisions that align with business goals and people priorities. Partner with COEs to leverage expertise in Talent Management, Diversity & Inclusion, and Employee Engagement. Talent & Workforce Management: Lead processes such as talent planning, succession planning, workforce planning, and performance management to build a robust talent pipeline. Partner with Talent Acquisition to ensure strategic hiring that aligns with business needs and DE&I goals. Drive retention strategies and create skilling plans to address development gaps for critical roles. Data-Driven Insights: Leverage data to inform decisions, shape strategies, and influence stakeholders with compelling storytelling. Analyze key people metrics (e.g., attrition, talent gaps) to identify trends and drive actionable solutions. Culture & Change Management: Champion Diversity, Equity, and Inclusion (DE&I), embedding these values across all people strategies. Lead organizational development and cultural initiatives, ensuring effective communication and seamless implementation. Guide leaders through change management processes to enable smooth transitions and maintain high engagement. Qualifications You have HR experience in complex, matrixed organizations. You have expertise in talent management, workforce planning, organizational design, and change management. You have strong coaching and advisory skills, with the ability to build trust and influence across all levels of leadership. You have in-depth knowledge of employment law and compliance. You are fluent in English, oral and written. Meritorious: Experience in digital, entertainment, or technology sectors. Meritorious: Familiarity with local labor laws, experience from working in an international diverse environment and a strong understanding of DE&I principles. Personal Qualities We are looking for someone who embody a growth mindset and are passionate about fostering inclusive, high-performing cultures. The ideal candidate thrives in a fast-paced, constantly evolving environment, demonstrating resilience and adaptability in the face of challenges. You bring a proactive, hands-on approach, complemented by the ability to think strategically and see the bigger picture. As a true team player, you value collaboration and take pride in contributing to a high-performing team dynamic. Company DescriptionOur client is a Swedish game developer with a strong focus on mobile games. Around 2,000 people work here, spread out among other places in Stockholm, Malmö, London and New York. When you join JobBustersAs a consultant at JobBusters, you can feel secure with a collective agreement, available consultant managers and committed recruiters. As a consultant, you also get access to our network of exciting companies and clients! For us, it is important that you as a consultant feel comfortable, feel a sense of security and community with us as an employer. We offer an occupational pension, salary change and the option of flexpension. You also get access to our benefits portal, where in addition to wellness allowance you have access to lots of discounts and offers in wellnes, home and leisure, transport, healthcare and much more! Your well-being is of the highest priority for us, and we therefore offer you as an employee Corporate Health Care to deal with all the challenges of everyday life, both at work and in private life. SalaryAs agreed. Admission and ApplicationFull time, office hours. Our client wishes to start as soon as possible and the assignment is expected to run for 2-4 months with possibility of extension. You will be employed by JobBusters as a consultant with our exciting client. Send in your application in English today, as interviews take place continuously.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 71 till 76 av 76 jobb