HR-konsult/PA-konsult

Sök bland 83 lediga jobb som HR-konsult/PA-konsult och börja ditt nya yrkesliv idag!

HR Business Partner
Jobbusters AB
Personal- och HR-specialister

Din nya roll Detta är ett spännande uppdrag där du kommer att arbeta både strategiskt och operativt tillsammans med deras verksamheter i Figeholm och på deras Technology Center i Ludvika. Som HR Business Partner hos vår kund blir du en trygg och affärsnära samarbetspartner till verksamheten. Du arbetar brett med HR-frågor, både strategiskt och operativt, och stödjer chefer i deras dagliga arbete samt driver långsiktiga HR-initiativ. Rollen innebär resor till Figeholm cirka 3 dagar var 3–6 vecka. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Vara ett aktivt och professionellt stöd till verksamhetens chefer i HR-relaterade frågor. Samverka med fabriksledningen för att utveckla och implementera HR-strategier och initiativ i linje med företagets mål. Säkerställa att HR-processer fungerar väl lokalt i samarbete med centrala funktioner som Talent Acquisition, Talent Management och Employer Branding. Coacha och stödja chefer i frågor som rör arbetsrätt, medarbetarrelationer och prestationshantering. Genomföra regelbundna HR-revisioner för att säkerställa efterlevnad av lagar, avtal och interna riktlinjer. Stötta i organisationsutveckling, förändringsarbete, talanghantering och succession planning. Vara en aktiv del av deras globala HR-team och bidra till erfarenhetsutbyte och utveckling av våra gemensamma processer. Tjänstens omfattning: Augusti–november 2025: Heltid, 100% (ansvar för både Figeholm-fabriken och Technology Center i Ludvika) December 2025–augusti 2026: Deltid, 50% (ansvar för Technology Center i Ludvika) För att bli framgångsrik i denna roll behöver du En akademisk examen inom HR, ekonomi eller motsvarande. Erfarenhet av en bred HRBP-roll, gärna inom tillverknings- eller industrimiljö. God kännedom om HR-principer, arbetsrätt och HR-processer. Erfarenhet av rekrytering, performance management, ledarstöd och arbetsmiljöfrågor. Goda kunskaper i både svenska och engelska, i tal och skrift. Vem är du? Du har mycket god kommunikations- och samarbetsförmåga, samt förmåga att bygga förtroendefulla relationer på alla nivåer. Du har ett analytiskt sinne och förmåga att dra insiktsfulla slutsatser utifrån HR-data. Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: Först 100% och sedan 50% från november 2025. Anställningsform: Tidsbegränsad anställning som konsult via JobBusters. Arbetsmodell: Initialt cirka 80% på plats i Ludvika, möjlighet till distansarbete vid behov efter introduktion. Start: 2025-07-28 Slut: Augusti 2026 Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera Övrig information: Godkänt drogtest innan uppdragstart. I din ansökan: säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer. Bra att känna till!Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan. FöretagspresentationVår kund utvecklar världens energisystem till att bli mer hållbart och flexibelt. De hjälper i sin tur kunder inom energi- och industrisektorn med innovativa lösningar och tjänster över hela världen.

8 juli 2025
Sista ansökan:
25 december 2025
Erfaren HR Business Partner till globalt industriföretag – Ludvika
Quattro Bemanning & Rekrytering AB
Personal- och HR-specialister

Beskrivning Nu söker vi en erfaren och självgående HR Business Partner till ett internationellt industriföretag med placering i Ludvika och ansvar även för verksamhet i Figeholm. Du blir en nyckelperson i att driva och implementera HR-strategier, coacha chefer och säkerställa att HR-processerna håller hög kvalitet och bidrar till verksamhetens framgång. Uppdraget är ett konsultuppdrag, där du blir anställd av oss och uthyrd till kund. Start sker den 28 juli 2025 och initialt pågår uppdraget på 100 % till november 2025, för att därefter övergå till 50 % till augusti 2026. Delvis distansarbete är möjligt. Vi arbetar löpande med urval och intervjuer – vänta inte med din ansökan! Arbetsuppgifter Vara strategisk HR-partner till verksamhetens ledningsgrupp. Driva och utveckla HR-arbetet lokalt i samverkan med centrala funktioner (t.ex. Talent Acquisition, Talent Management, Employer Branding). Säkerställa efterlevnad av arbetsrätt och interna HR-policys. Stötta chefer i frågor kring arbetsrätt, arbetsmiljö, utvecklingssamtal, performance management och förändringsledning. Arbeta aktivt med organisationsförändringar, talangutveckling och succession planning. Bidra till enhetliga och effektiva HR-processer inom hela organisationen. Kvalifikationer (Skall-krav) För att vara aktuell för uppdraget behöver du: Akademisk examen inom HR, personalvetenskap eller motsvarande. Minst 5 års erfarenhet som HR Business Partner eller motsvarande strategisk HR-roll. Gedigen kunskap om svensk arbetsrätt och HR-processer. Erfarenhet från tillverkande industri eller tekniktung verksamhet. Goda kunskaper i både svenska och engelska, i tal och skrift. Van att arbeta självständigt och ta stort eget ansvar. Mycket god kommunikations- och samarbetsförmåga. OBS! Det är viktigt att ditt CV tydligt visar att du uppfyller skall-kraven. Villkor Startdatum: 2025-07-28 Slutdatum (initial period): 2025-11-27, med möjlighet till förlängning till augusti 2026 Omfattning: 100 % initialt, därefter 50 % Placeringsort: Ludvika Distans: Delvis möjligt Språkkrav: Svenska och engelska Anställningsform: Konsultuppdrag – du blir anställd av oss och uthyrd till kund Ansökan Vi presenterar kandidater löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.     Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

8 juli 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
HR BP till globalt industriföretag| Jefferson Wells
Manpower AB
Personal- och HR-specialister

Vill du vara med och forma framtidens hållbara energilösningar? Vi söker en erfaren HR Business Partner till ett ledande globalt industriföretag med verksamhet i Figeholm och Ludvika. Uppdraget startar i augusti 2025 och ger dig chansen att arbeta i en dynamisk, internationell miljö där du gör verklig skillnad. Om uppdraget I rollen som HR Business Partner kommer du att arbeta nära verksamheten och ledningen för att driva HR-arbetet framåt i en föränderlig miljö. Du kommer att ha en nyckelroll i att utveckla organisationens kapacitet, stötta chefer i HR-frågor och säkerställa att företagets HR-processer håller hög kvalitet. Uppdraget omfattar: * 100% arbetstid från augusti till november 2025, med ansvar för två enheter (produktion samt teknik/utveckling) * Därefter 50% omfattning med fortsatt ansvar för teknikenheten fram till augusti 2026 Du blir anställd som konsult via Jefferson Wells, ett bolag inom ManpowerGroup. Dina arbetsuppgifter * Vara ett strategiskt och operativt HR-stöd till chefer och ledare * Implementera HR-strategier och driva HR-initiativ som stöttar verksamhetens mål * Stötta chefer i frågor kring arbetsrätt, arbetsmiljö, kompetensförsörjning och prestationshantering * Hantera förändringsprocesser som organisationsförändringar, omstruktureringar och succession planning * Samarbeta med centrala HR-funktioner inom exempelvis Talent Acquisition, Employer Branding och Talent Management * Agera brygga mellan verksamheten och övriga HR-kollegor globalt och nationellt * Säkerställa efterlevnad av lagar, interna policys och HR-rutiner Din profil * Akademisk examen inom HR, ekonomi, beteendevetenskap eller motsvarande * Flerårig erfarenhet som HR Business Partner eller i annan bred HR-roll, gärna inom tillverkande industri * Mycket goda kunskaper i arbetsrätt och erfarenhet av att stötta chefer i komplexa HR-frågor * God förståelse för rekrytering, performance management, förändringsledning och strategiskt HR-arbete * Kommunikativ och relationsskapande - du är van att samarbeta med både chefer, specialister och HR-kollegor * Du behärskar svenska och engelska obehindrat, både muntligt och skriftligt Övrigt * Resor till Figeholm förekommer ca 3 dagar, var 3-6:e vecka * Placeringsort: Ludvika/Figeholm * Uppdraget löper initialt till augusti 2026 Om Jefferson Wells Jefferson Wells är ett av Sveriges största konsultbolag för chefer och specialister. Vi samarbetar med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Som konsult hos Jefferson Wells är din karriär och utveckling alltid i fokus, och vi har gedigen kunskap inom just ditt område. Du kan anta uppdrag antingen som anställd konsult eller genom ditt eget företag. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande. Har du frågor om tjänsten eller rollen som konsult är du välkommen att kontakta [email protected]

8 juli 2025
Sista ansökan:
29 juli 2025
HR Business Partner till Billerud, Gävle
Billerud Skog & Industri AB
Personal- och HR-specialister

Som HR Business Partner hos oss får du en nyckelroll i att stötta, coacha och inspirera våra chefer i det dagliga ledarskapet. Du arbetar både operativt och strategiskt i HR frågor som arbetsrätt, fackliga relationer, kompetensförsörjning, organisationsutveckling samt performance- och talent management. En viktig del av rollen är att hjälpa våra chefer på anläggningen i Gävle att omsätta koncernens mål och strategier till konkreta och relevanta initiativ i sin vardag. Dina huvudsakliga ansvarsområden Vara ett nära och proaktivt stöd till chefer i HR-processer som exempelvis löneöversyn, personalärenden, rehabilitering, förändringsarbete samt arbetsrättsliga frågor med tillhörande fackliga kontakter. Inspirera och vägleda chefer i att arbeta med performance- och talent management Arbeta med organisationsutveckling, kompetensutveckling och frågor som är centrala för HR I teamet fokuserar vi extra mycket på processer som bidrar till att utveckla oss som en prestationsorienterad organisation, arbetsrätt med tillhörande fackliga relationer samt hälsoarbete med vår samarbetspartner. Vi hoppas att du som söker delar dessa intressen med oss! Kvalifikationer Har erfarenhet av att arbeta brett inom HR Har grundläggande kunskaper i arbetsrätt och är trygg i dialog med fackliga parter Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska Det är meriterande om du har erfarenhet av tolkning av lokala- och centrala kollektivavtal, lönebildningsmodeller och lönerevisionsprocesser. Personliga egenskaper Vi ser att du behöver vara duktig på att skapa goda relationer, med tillit i att vi gör vårt bästa utifrån förutsättningarna. Du kämpar tålmodigt i de HR processer som du stöttar i och ger nya perspektiv till våra chefer, där du ser verksamhetsutveckling som något naturligt. Kontakta oss Vill du veta mer om tjänsten? Kontakta gärna Peter Svedberg, HR Manager Gävle, på [email protected] eller +46791439168. Ansökningsinformation Varmt välkommen med din ansökan senast den 3e augusti. Billerud är en jämställd arbetsgivare. Vi omfamnar mångfald och är engagerade i att skapa en inkluderande miljö för alla anställda och kandidater. Vår rekryteringsprocess innehåller intervjuer, rekryteringstester, referenstagning samt alkohol- och drogtest.

8 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
HR-konsult till kund i Stockholm Solna
Bemannia AB (Publ.)
Personal- och HR-specialister

Har du flerårig erfarenhet av brett kvalificerat HR-arbete, såväl operativt som strategiskt? Har du även arbetat med kollektivavtalet Allmänna bestämmelser? Då kan denna tjänst passa dig, varmt välkommen med din ansökan!  Om uppdraget Vi söker en HR-konsult till vår kund som är verksam inom den kommunala sektorn.  Uppdraget är på heltid 100% och pågår från 2025-08-11 till 2025-10-10, det finns möjlighet till förlängning av uppdraget. Du arbetar på kundens kontor i närheten av Solna Centrum.  Dina arbetsuppgifter Ditt arbete kommer att omfatta ett brett spektrum av områden, såsom arbetsrätt och tolkning av kollektivavtal, kompetensförsörjning och rekrytering, rehabiliteringsärenden samt frågor som rör arbetsmiljö och organisatorisk hälsa. Du fungerar som ett kvalificerat bollplank och rådgivare till verksamhetens chefer – med målet att skapa goda förutsättningar för ett hållbart och framgångsrikt ledarskap.  Dina kvalifikationer Relevant akademisk utbildning inom personalområdet eller motsvarande Flerårig erfarenhet av brett kvalificerat HR-arbete, såväl operativt som strategiskt Flerårig erfarenhet av att ge HR-stöd och rådgivning till chefer Goda kunskaper inom arbetsmiljö, rehab, arbetsrätt och förhandling Mycket god förmåga att uttrycka sig på svenska i både tal och skrift God allmän IT-vana Du behöver även ha tidigare erfarenhet av att ha arbetat med kollektivavtalet Allmänna bestämmelser. Då uppdraget har många kontaktytor söker vi dig som är samarbetsinriktad och lösningsfokuserad. Vi ser att du är en god kommunikatör och att arbetssättet utmärks av hög kvalitet, god struktur och servicekänsla. Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 11 juli 2025. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Annelie Hammarborg [email protected]  För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 169 30 00  Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

8 juli 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
HR Partner på Swedish Agro
Swedish Dla Agro AB
Personal- och HR-specialister

Är du en driven HR Partner och är redo för en ny spännande utmaning? Vill du vara med att utveckla organisationer och trivs med att arbeta både operativt och strategiskt? Då ska du söka tjänsten som HR Partner på Swedish Agro!                       Vi söker en HR Partner som vill vara med att fortsätta utveckla vår organisation som verksamhet och som arbetsgivare i nära samarbete med våra chefer och ledningsgrupp. Du kliver in i en utvecklande, självgående och omväxlande roll med både operativa och strategiska arbetsuppgifter med fokus på utveckling av våra HR processer. Tjänsten gäller tills vidare med tillsättning omgående eller enligt överenskommelse med placeringsort på ett av vårt huvudkontor i Skurup.  VAD BLIR DU EN DEL AV? Swedish Agro På Swedish Agro skapar vi värde för svenskt lantbruk genom att vara en helhetsleverantör för den enskilda lantbrukaren och erbjuder insatsvaror, foder och maskiner av högsta kvalitet. Vi representerar branschens ledande varumärken CLAAS, HORSCH, METSJÖ, RAUCH, SPEARHEAD, SCANSTONE, AVR och AGXEED och DALBO har en av Europas modernaste foderfabriker och tillverkar foder för flera djurslag. Vi har en gemensam tro att vi är starkare tillsammans och arbetar för långsiktighet, kvalité och lönsamhet. Du blir en del av ett försäljningsdrivet företag med högt kundfokus och tydliga mål både globalt och lokalt. Som en del av Danish Agro-koncernen arbetar HR med gemensamma processer och strategier och har ett globalt HR nätverk med nära samarbete länder emellan.  DIN ROLL  Operativ och strategisk HR Partner Vi erbjuder en utvecklande och självgående roll som HR Partner med operativt ansvar för alla HR processer i medarbetarcykeln. Du ansvarar för att stötta och driva HR processer i nära samverkan med cheferna och verksamheten främst inom vår maskindivision. Det kan gälla bland annat rekrytering, rehabilitering, fackliga förhandlingar, sparring till våra chefer, uppföljning och ansvar för medarbetarutveckling, arbetsmiljö samt uppföljning av strategiska initiativ. Rollen innefattar även ett samordningsansvar för arbetsmiljöarbetet och skyddskommitté samt aktivt arbeta med ledarskapsutveckling med kompetensförsörjning hos både våra chefer och medarbetare. Du blir en del av vår HR avdelningen tillsammans med din närmsta chef som har placeringsort Kalmar, där vårt andra huvudkontor ligger. Det ingår en del resor under året i tjänsten vid ex mässor, konferens eller vid sammankomster på några av vår tio andra anläggning. DIN PROFIL Du är driven och trivs med omväxlande uppgifter För att lyckas i rollen ser vi att du har arbetat brett inom HR och har några års arbetserfarenhet från liknande roller och arbetsuppgifter samt har en relevant högskoleutbildning inom HR.  Det är viktigt att du trivs med att hantera många olika typer av uppgifter, har lätt för att prioritera, är proaktiv och kan driva utvecklingsarbete självständigt. Du tar ansvar för dina uppgifter, har ett flexibelt och effektivt arbetssätt samt har lätt för att skapa struktur i ditt arbete. Vidare ser vi att du är en god kommunikatör med goda kunskaper i båda svenska och engelska då det är vårt koncernspråk. Vi lägger stor vikt på dina personliga egenskaper och drivkrafter.  VI ERBJUDER  Starkare tillsammans Det är en heltidstjänst med förtroendearbetstid och möjlighet att arbeta hemifrån. Vi tillämpar Svenska Handels tjänstemannaavtal.  På Swedish Agro bygger vår grund på samarbete och vi har en grundläggande tro att vi är starkare tillsammans. Vi erbjuder därmed en arbetsplats där vi utvecklas tillsammans – över avdelningar, kompetenser och landsgränser. Våra medarbetare är vår viktigaste resurs och vi anstränger oss för att skapa de bästa ramarna för välmående, utveckling och inflytande.  ÄR DU INTRESSERAD? Så ansöker du Om du tycker att tjänsten låter spännande, skicka gärna din ansökan redan idag eller så snart som möjligt genom att klicka på ”ANSÖK”.  Vi kommer att göra ett första urval och kalla på intervjuer efter sista ansökningsdag.  Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Alexandra Olander, HR Manager Swedish Agro +46 72 598 8059. Vi tror att mångfald stärker lösningen av uppgifter. Vi uppmanar därför alla intresserade – oavsett bakgrund – att söka tjänsten.  Vi hoppas att höra från dig! EN INTERNATIONELL KONCERN Vi vill skapa värde! För lantbruket, för lantbrukaren och för våra medarbetare. Swedish Agro är en del av Danish Agro-koncernen, med mer än 5 000 kollegor fördelat på 100+ företag i 15 länder. Från fältet till skärmen är våra medarbetare kärnan i vår förmåga att skapa värde och utveckla framtidens lantbruk och säkerställa att vi kan spela en avgörande roll i branschens digitala och gröna omställning – och att vi varje dag hjälper lantbrukaren att odla mat i världsklass. Detta gör vi genom att stärka, odla och utveckla branschen – och inte minst varandra. Och vi behöver dig också! Är du mer nyfiken på Danish Agro- koncernen? Se vår koncernfilm här!

8 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
HR-generalist till Utbildning Gävle, Gävle kommun
Gävle kommun
Personal- och HR-specialister

Gävle kommun erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss! Utbildning Gävle ansvarar för förskola, grundskola, gymnasieskola och anpassad skola. Vi arbetar för att alla barn och elever ska utmanas och klara sin utbildning. Hos oss får du vara med och utveckla bästa möjliga förutsättningar för lärande. Tillsammans gör vi så att Gävles barn och elever når sina mål. HR-funktionen på Utbildning Gävle arbetar tillsammans i team med övriga stödfunktioner där öppenhet och samarbete är en framgångsfaktor. Som HR-generalist har du tillsammans med övriga HR-teamet en central roll för att uppnå goda och hållbara resultat. Vi arbetar kontinuerligt med att utveckla organisationen för att förbättra verksamhetsstödet och processerna med syfte att tydligare fokusera på elevernas måluppfyllelse. ARBETSUPPGIFTER I HR-generalistrollen erbjuds du ett omväxlande och spännande uppdrag där du kommer att arbeta med verksamhetsnära HR-frågor och stödja sektorns chefer. Du arbetar konsultativt och tar ett tydligt ansvar för dina verksamhetsområden. Du bidrar utifrån ett HR-perspektiv till att verksamheterna når sina mål och samtidigt lever upp till organisationens värdegrund och medarbetarpolicy. Inom dina verksamhetsområden stödjer du ett tjugotal chefer i frågor rörande rekrytering, löneöversyn, arbetsmiljö, rehabilitering, arbetsrätt, omställning och du samverkar även med fackliga organisationer i ärendehanteringen. Du organiserar och håller i utbildningsinsatser inom arbetsrätt, arbetsmiljö och chefsintroduktion. Du har ett nära samarbete med hela HR-teamet på sektorn som kommer att bestå av sex HR-konsulter och en HR-strateg. Ni arbetar som HR-generalister och anställs med befattning HR-konsult. Tillsammans arbetar ni med att skapa rutiner och utveckla processer inom HR med fokus på en effektivisering och förenkling av befintliga HR-processer. Omvärldsbevakning ser du som en naturlig del av ditt arbete. Vi erbjuder dig en trygg anställning med möjlighet till utveckling. Hos oss får du goda möjligheter att balansera arbete och fritid med förmåner som exempelvis flexibel arbetstid, sommartid och möjlighet till fler semesterdagar genom semesterväxling. Arbetsplatsen för denna tjänst ligger centralt belägen med en kort promenad till tågstation och bussförbindelser. Välkommen till Gävle! En vacker residensstad vid havet med bra läge och i stark utveckling. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en högskole-/universitetsutbildning inom personal- och arbetslivsfrågor och/eller annan utbildning eller yrkeserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Vi ser att du är trygg och erfaren inom HR-området och har minst tre års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete. Har du erfarenhet av lönerevision och lönebildning så är det meriterande för tjänsten.  Som HR-generalist hos oss är din förmåga att bygga tillitsfulla och långsiktiga relationer avgörande för att lyckas i uppdraget. Du har ett naturligt konsultativt och coachande förhållningssätt som gör att du kan stödja, motivera och utveckla både chefer och medarbetare i deras vardag. Du inger förtroende, skapar tilltro och tillit och har en förmåga att sprida lugn och stabilitet även i utmanande situationer. Du är lyhörd och har lätt för att skapa en öppen dialog, oavsett målgrupp. Du tar aktivt initiativ i sociala sammanhang, kliver fram och har lätt för att skapa nya relationer. Med stark kommunikativ förmåga uttrycker du dig klart och övertygande i både tal och skrift. Du anpassar ditt språk till olika situationer, syften och mottagare, och har en språklig säkerhet i både tal och skrift. Att hålla workshops, leda utbildningar eller vägleda i förändringsprocesser ser du som en självklar del av uppdraget. Vi söker dig som är självgående, organiserad och målfokuserad. Du har lätt för att planera ditt arbete, prioritera rätt och driva aktiviteter i mål. Ditt arbetssätt präglas av struktur, ansvarstagande och tydlig uppföljning du ser vad som behöver göras, organiserar resurser effektivt och avslutar aktiviteter med kvalitet. Du anpassar dig till olika situationer och har förmågan att ändra ditt syn- och förhållningssätt vid behov. Du ser möjligheter i förändringar och har en positiv inställning till att arbeta i en dynamisk miljö där varje dag kan se olika ut. Kvalitet, bemötande och samarbete är de viktigaste framgångsfaktorerna i vår gemensamma värdegrund. För dig är det självklar att utgå ifrån den i mötet med chefer, medarbetare och varandra. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via Visma Recruit, inte via e-post eller pappersformat. Om du har skyddad identitet ber vid dig att ta kontakt med rekryterande chef, skicka inte in din ansökan digitalt. Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie. Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit. Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

8 juli 2025
Sista ansökan:
29 juli 2025
Interim Group Head of People & Culture
People Experience AB
Personal- och HR-specialister

Om uppdraget och dig vi söker Vill du axla en nyckelroll i ett globalt bolag med stark entreprenörsanda och höga People & Culture-ambitioner? Vi söker nu en strategisk och operativ interim HR-ledare på koncernnivå som under ett år kommer att driva och vidareutveckla People & Culture-arbetet på koncernnivå i en internationell miljö. Plats: Centrala Stockholm · Omfattning: 100%  Uppdragstid: 12 månader Start: September 2025 Detta är ett konsultuppdrag under en föräldraledighet, där du får det övergripande ansvaret för att leda och vidareutveckla det globala HR-arbetet inom en organisation med en strukturerad HR-modell baserad på centrala shared service-funktioner och regionala HR-hubbar i Nordamerika, Europa och Asien/MENA. Uppdraget kombinerar strategisktledarskap, förändringsledning och operativt stöd till både HR-team och ledningsgrupp. Du leder det globala People-teamet, har personalansvar för sex direktrapporterande och rapporterar till CEO. Du är en strategisk partner till ledningen, sitter i HR-kommittén och ansvarar för att både den dagliga HR-leveransen och de långsiktiga initiativen håller hög kvalitet och är väl förankrade i verksamheten. Exempel på ansvarsområden: Leda den globala People & Culture-funktionen och vara rådgivare till ledningsgruppen. Driva strategiska HR-program (performance, succession, kompensation & engagemang) Stötta och samordna de regionala HR-hubbarna och shared service-funktionerna, med fokus på att säkra högkvalitativ leverans ut i organisationen. Vara HRBP för shared service-funktioner globalt (~180 personer) Säkerställa effektiv kommunikation och samordning mellan bolagets olika delar, samtidigt som du aktivt främjar en stark kultur och medarbetarupplevelse. Fungera som länk till styrelsen i HR- och kompensationsrelaterade frågor. Optimera HR-system, rapportering, internkommunikation och TA-processer.  Vi söker dig som: Har gedigen erfarenhet av att leda global HR-funktion.  Är van att verka i snabbfotade, komplexa och agila miljöer – gärna inom tech, gaming eller kreativa branscher.  Har erfarenhet av matrisorganisationer och arbete i internationella HR-center  Är operativ, prestigelös och trygg i såväl förändringsledning som daglig drift. Har vana av att arbeta nära VD/styrelse och driva kompensationsprogram. Är kommunikativ, lösningsorienterad och en naturlig relationsbyggare. Övrigt Detta uppdrag kräver en handlingskraftig person med mod, taktisk känsla och god samarbetsförmåga, som trivs i ett sammanhang där struktur byggs samtidigt som leverans sker. Du blir en nyckelperson i en viktig fas – både i HR-funktionens mognad och i bolagets koncernstruktur. Ps. På grund av sommarperioden kommer vi att börja kalla till intervjuer v.31-32 Om att vara konsult hos People Experience Högt som lågt och ibland tvära kast tillhör vardagen som konsult – men ruskigt roligt, varierande och lärorikt är det. Som konsult via People Experience välkomnas du med öppna armar in i vår PX-familj med konsultfrukostar, check-ins och bollplank för att du ska känna samhörighet och utbyte, men alltid med fin balans – för att inte göra anspråk på för stor del av din tid. Formen för ditt konsultuppdrag (dvs om du blir underkonsult eller anställd hos PX för det specifika uppdraget) bestämmer du själv! Vi är alltid intresserade av att komma i kontakt med nya potentiella People, Payroll & Finance Consultants och utökar dagligen vårt nätverk med förtroendeingivande, prestigelösa och flexibla Professionals med både integritet, ödmjukhet och ett starkt ledarskap. I vårt nätverk finns expertis inom hela området och på alla nivåer. Generalister som specialister, seniora som juniora - och det är precis det som gör det hela så givande. På People Experience kommer vi alltid göra det lilla extra för att se till att du får en positiv upplevelse i mötet med oss – oavsett om du är kund, konsult, medarbetare eller kandidat. Välkommen att skapa denna upplevelse tillsammans med oss! Om din ansökan Vi behandlar alla kandidater lika, var vänlig ansök via annonsen om du är intresserad - all kontakt sker genom vårt rekryteringssystem! Detta för att skapa en fin kandidatupplevelse för samtliga kandidater, samtidigt som vi säkrar en rättvis process för alla! Vi vill bidra till att alla känner sig likvärdiga på arbetsmarknaden. Vi vill uppmuntra alla, oavsett bakgrund att ansöka! Vi behandlar din personliga information i enlighet med GDPR. Om du önskar att vi raderar din information gör du det enklast genom att begära det via vår karriärsida "Connect". Har du frågor, kontakta vår systemansvariga Lina Roxenback på [email protected]. People Experience är en personlig, innovativ och högst engagerad boutiquebyrå med enorm passion för att hjälpa kunder, konsulter och kandidater att nå tillväxt och framgång genom rätt matchning inom det område där vår erfarenhet och passion är som störst: People, Payroll & Finance. Med visionen att bli Sveriges ledande boutiqebyrå för People, Payroll & Finance Professionals, är vi 100 % specialiserade på målgruppen i vår rekrytering och konsulttillsättning.

7 juli 2025
Sista ansökan:
24 december 2025
Global HRBP HVDC Engineering
Hitachi Energy Sweden AB
Personal- och HR-specialister

The opportunity The Global HR Business Partner (HRBP) for HVDC Engineering plays a pivotal role in supporting the senior leadership team in driving organizational effectiveness, workforce planning, and talent management on a global scale. This role requires a strategic thinker who can manage complex global HR processes while addressing local employee relations matters. The Global HRBP will keep the people to people in focus, with Lifelong learning & Growth and Leadership transformation, collaborating with colleagues and leaders across countries. We are seeking you who want to join our highly collaborative and value-driven team. Our team is composed of individuals with diverse backgrounds and personalities, united by a shared commitment to excellence and collaboration. In this role, you will become part of a team that values open communication, shared responsibility, and continuous learning. You’ll be encouraged to contribute your ideas, challenge the status quo, and grow both personally and professionally, knowing that your contributions are valued and your success is a shared priority. If you are looking for a workplace where collaboration is more than a concept—where it’s a daily practice—we look forward to hearing from you. In this position you will report to Global Head of HR HVDC with dotted line reporting to Global Head of Engineering. The position is based in Ludvika or Västerås, Sweden. How you'll make an impact Partner with senior leaders to align HR strategies with business objectives. Advise on organizational design, workforce planning, and succession planning. Lead global capability planning initiatives to meet current and future business needs. Develop and execute workforce plans to ensure the right talent is in place to meet operational demands. Oversee talent management processes including succession planning, career development, and talent reviews. Manage the hiring pace and ensure the effective onboarding of new hires globally. Collaborate with senior leadership to define role requirements and ensure alignment with strategic goals. Utilize best practices in talent acquisition to attract high-caliber candidates. Ensure a rigorous selection process, including interviews, assessments, and background checks. Coordinate and manage the Global Performance Management process. Oversee the annual salary review process and ensure alignment with global and local compensation strategies. Administer the annual incentive plans to motivate and retain top talent. Address employee relations issues such as grievances, disciplinary actions, and performance management. Ensure compliance with local labor laws and regulations across multiple countries. Provide guidance and support on complex employee relations issues to HR teams and managers. Lead global site staffing activities, ensuring compliance and quality processes across multiple countries. Navigate stakeholders through staffing requirements and challenges, ensuring timely and effective recruitment. Implement best practices in site staffing to enhance operational efficiency. Partner with Legal and Compliance to ensure all HR activities adhere to regulatory requirements. Work closely with IT to integrate and leverage HR technology solutions for improved service delivery. Collaborate with Supply Chain, Finance, and other functions to align HR strategies with business needs. Foster strong working relationships across functions to drive cohesive and effective organizational outcomes. Collaborate with HR operations teams to ensure seamless HR service delivery. Utilize HR data and analytics to drive informed decision-making. Champion a culture of continuous improvement and operational excellence. Your background Bachelor's degree in Human Resources, Business Administration, or a related field; Master's degree preferred. Multiple years of HR experience, preferably as HRBP working close to the business in a global complex organization. Experience supporting Engineering function is highly desirable. Strong knowledge of global HR practices, labor laws, and compliance requirements. Proven experience in workforce planning, talent management, and employee relations as well as demonstrated expertise in recruiting and selecting key roles, including senior positions. Excellent communication and interpersonal skills, with the ability to influence and engage stakeholders at all levels. Strong analytical and problem-solving skills. Ability to work effectively in a fast-paced, dynamic environment and manage multiple priorities. Willingness to travel internationally as required. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career opportunities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Questions regarding the position? Talent Partner [email protected]. Union representatives – Leaders: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43; Do you find this position interesting? Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don't delay – apply today! Please note that by submitting your application, you have read and understand that we will ask for your approval to conduct a background check if you are selected as final candidate, as part of this recruitment process. Questions regarding the position? Talent Partner [email protected]. Union representatives – Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43;

7 juli 2025
Sista ansökan:
2 januari 2026
HR-praktikant till Elgiganten
Elgiganten AB
Personal- och HR-specialister

Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror och kök. Vi har i dag närmare 3 400 anställda och totalt 170 Phonehouse-butiker och varuhus över hela landet. Som anställd på Elgiganten är du en del av något mycket större och verksamheten utgörs av flera viktiga funktioner såsom varuhus, butiker, e-handel, nordiskt centrallager och kundtjänst.  Bli en del av oss och var med på vår framgång! Vill du få praktisk erfarenhet av HR i en verksamhet som gör skillnad? Studerar du en utbildning inom HR/personalvetenskap och vill få en inblick i hur arbetet fungerar i praktiken? Vi söker en engagerad och nyfiken praktikant till Elgigantens HR-avdelning och hoppas på ett värdeskapande utbyte. Vår avdelning består av HR Business Partners och specialister inom people development och payroll/HR-support, med ett gemensamt mål: att bidra till våra medarbetares välmående, utveckling och framgång. Vilka är vi?  Vår kultur är viktig för oss och våra värderingar genomsyrar allt vi gör, vi söker nu en praktikant som vill bli en del av vår gemenskap och precis som vi drivs av och delar våra värderingar: Win Together, Play Together, Grow Together and be Different Together.   På Elgiganten tror vi att våra olikheter gör oss starkare och sammanhållningen är en styrka. Här jobbar drivna personer med stort intresse för både våra kunder och varandra. De som ser möjligheter, gillar snabba förändringar och drivs av att bidra till positiva resultat brukar trivas väl hos oss. Det är personer med energi som har en förmåga att naturligt ta egna initiativ och som vill utvecklas. Vad du får göra hos oss Under din praktik får du en bred inblick i HR-arbetet och möjlighet att bidra i flera delar av vårt uppdrag. Beroende på våra aktuella behov och dina intressen kan du, under handledning, få vara med och: • Delta i och assistera i processer och projekt inom ex employer branding, rekrytering, onboarding, ledarskapsutveckling, arbetsmiljö, arbetsrätt, engagemang och mångfald • Utföra HR-administration i våra system och plattformar • Samla in och sammanställa data och statistik inom HR-området Vem är du? Vi söker dig som: • Studerar personalvetenskap, HR eller ett närliggande område • Är nyfiken och har en stark vilja att lära och utvecklas inom HR • Kommunicerar väl och uttrycker dig tydligt i skrift • Är noggrann och strukturerad • Kan hantera konfidentiell information med integritet Praktikplatsen är obetald och praktiken behöver ske inom ramen för en utbildning, ex kurs/program på högskola/universitet eller yrkesutbildning.  Start: Till hösten (mitten/slutet av sep) Längd: ca 10-15 veckor Omfattning: Heltid/Dagtid Sista ansökningsdag: 2025-08-22 Vi hanterar ansökningar löpande och praktikplatsen kan därför kommat att tillsättas innan sista ansökningsdag, ansök redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Observera att vi använder tester och bakgrundskontroll som en del i rekryteringsprocessen. Vi ser fram emot din ansökan! Registerna ditt CV och sök tjänsten genom att klicka på länken.

7 juli 2025
Sista ansökan:
22 augusti 2025