HR-konsult/PA-konsult

Sök bland 44 lediga jobb som HR-konsult/PA-konsult och börja ditt nya yrkesliv idag!

Stf HR-chef/stf avdelningschef till Luftvärnsregementet

Är du HR-utbildad, med erfarenhet av brett HR-arbete och vill bidra till Försvarsmaktens tillväxt och utveckling? Vill du vara med att leda och utveckla det strategiska och operativa HR-arbetet inom Luftvärnsregementet? Då kan du vara den vi söker! Vi behöver dig som tillsammans med kollegor vill skapa förutsättningar för Sveriges försvar och vara med och utveckla ett växande förband. Beskrivning av arbetsplats HR-avdelningen vid Lv 6 består av ca 16 medarbetare med olika inriktningar och med såväl civil som militär kompetens. Avdelningen leds av HR-chef/avdelningschef och består av en ledning samt två sektioner, sektion HR och sektion personaltjänst. Vi har ett högt tempo med härlig teamkänsla och strävar ständigt efter att leverera ett chefsstöd av högsta kvalitet och service. Om tjänsten Stf HR-chef/stf avdelningschef med HR avdelning (G1) ingår i Lv 6 regementsstab vilken stödjer chefen Lv 6. Du lyder under HR-chefen och du är med och driver utvecklings- och förändringsarbete inom HR-området i nära samverkan med kollegor inom såväl Lv 6 som Halmstad Garnison. Huvudsakliga uppgifter Som Stf HR-chef/stf avdelningschef vid Lv 6 har du en viktig roll att tillsammans med HR-chefen stärka och utveckla chefer och avdelningens medarbetare. Du kommer att arbeta såväl strategiskt som operativt inom hela HR-området. Rollen innebär till stor del att ansvara för, leda, och utveckla olika HR-processer där dina tre huvudområden kommer att vara Lv 6 styrande dokument, lönebildning och strategisk personal- och kompetensförsörjning. Dessa kan ändras över tid då uppdrag och myndighetsbeslut kan komma att påverka. Du kommer i din roll också att ansvara för intern koordinering, samordning och uppföljning av avdelningens uppgifter. Kvalifikationer • Relevant akademisk högskole- eller universitetsexamen inom HR-området • Erfarenhet av arbete i myndighet/offentlig förvaltning • Goda kunskaper om lagar och regler inom arbetsrätt • Minst två års erfarenhet av brett HR-arbete • Minst ett års chefserfarenhet eller ett års erfarenhet av arbetsledning Meriterande • Erfarenhet av HR-arbete inom Försvarsmakten • Erfarenhet av arbete inom Försvarsmakten • Genomfört grundläggande militär utbildning • Erfarenhet av att ha arbetat i SAP HR-modul • Kunskap om FM verksamhetsledning • Erfarenhet inom HR-processerna lönebildning och/eller personal- och kompetensförsörjning • Erfarenhet av facklig samverkan och förhandling Personliga egenskaper För att lyckas i rollen ser vi att du är en person som trivs med att skapa nätverk och samverka såväl intern som externt och därigenom skapa förutsättningar för ditt uppdrag. Du hanterar stress på ett konstruktivt sätt och bibehåller ett professionellt förhållningssätt vid press och motgångar. Vidare är du säker i sammanhang, står upp för egna åsikter, har mod att säga ifrån och förmåga att skilja mellan sak och person. Vi ser att du har ett strukturerat arbetssätt och drivs av att samordna och koordinera ställda uppgifter inom arbetsgruppen. Du är en lösningsorienterad person med förmåga att se saker i ett större sammanhang. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.försvarsmakten.se). Övrigt Tjänsten är en civil tillsvidareanställning med placering på Luftvärnsregementets HR-avdelning. Anställningen inleds med 6 månaders provanställning. Arbetsort är Halmstad och omfattningen av tjänsten är 100% Tillträde sker snarast eller enligt överenskommelse. Resor och kväll/helgtjänstgöring förekommer i tjänsten.  Upplysningar om tjänsten Lv 6 HR-chef: Malin Petersson, [email protected] Fackliga företrädare SEKO, Jörgen Stehn SACO, Patrik Hansén OFR/S, Senadin Sela OFR/O, Joakim Koch Samtliga nås via växeln, 035-266 2000. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2024-05-09. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Luftvärnet uppträder på marken och är en del av armén, men samarbetar ofta med Flygvapnet. Luftvärnet övervakar luftrummet med mobila sensorer (som radar), upptäcker hot, samt skyddar viktiga objekt och verksamheter mot angrepp från luften genom bekämpning med robotar. De två luftvärnsbataljoner som ingår i insatsförsvaret utbildas och hålls i beredskap av Luftvärnsregementet. Våra medarbetare deltar i insatser både på hemmaplan och runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

15 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
HR-partner

Du har säkert fått frågan "Vad jobbar du med?". I Bjuvs kommun ställer vi istället frågan "Vad jobbar du för?" Vi arbetar för utveckling, hållbarhet, jämlikhet och framtiden för att tillsammans forma ett helt samhälle. Vad jobbar du för? HR-avdelningen söker nu en fjärde kollega till vårt HR-team som idag består av en HR-chef, en HR-konsult och en HR-koordinator. HR-avdelningen är inne i en förändringsfas där vi arbetar med att formera oss till en ännu mer modern HR-avdelning. Uppskattar du en varierande arbetsvardag? Är du självgående och trygg i din HR-roll? Hos oss kan det svänga fort och vi behöver hela tiden anpassa oss efter verksamheternas behov. Det fina med att arbeta i en liten kommun som Bjuv (tycker vi) är att beslutsvägarna är korta och det kan därför gå (relativt) fort från tanke till beslut och genomförande. Vi sitter på kommunhuset i nyrenoverade kontor precis vid stationen med goda pendlingsmöjligheter. Vi sitter tillsammans med de andra stödfunktionerna som ekonomi och kommunikation och ibland kan det förekomma lite onsdagsdisco. ARBETSUPPGIFTER Som HR-partner har du ett operativt uppdrag som innebär att du stöttar, coachar och utmanar chefer. Utöver ditt operativa uppdrag arbetar du med något område på en mer strategisk nivå. Vad det exakt blir får du vara med att påverka, det finns kanske något som du tycker är extra spännande? När det gäller personalprocesser så vet du säkert att det ofta är något som behöver vändas och vridas på och det gör vi såklart tillsammans. I vår lilla grupp har vi väldigt olika erfarenheter och vi ser fram emot att höra om hur du kompletterar oss. KVALIFIKATIONER Du har en kandidatexamen i personal- och arbetsliv eller annan HR-utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är ett krav att du har erfarenhet från kommunal verksamhet och en god förståelse för vad det innebär att arbeta i en politiskt styrd organisation. Vidare är det meriterande om du arbetat med Personec, Adato, Stella och WinLas. Du behöver vara flexibel och serviceinriktad men vara beredd på att stå stadigt i lagar och kollektivavtal. Du är också trygg i att coacha, lyssna och vägleda samtidigt att du är tydlig med när du själv inte vet och behöver hjälp. Du är en do:er och duktig på att planera och prioritera ditt arbete. Du är pedagogisk i din kommunikation och har enkelt för att uttrycka dig i både tal och skrift. Eftersom vi ibland hanterar tuffa ärenden är det viktigt att vi kan skratta ihop, så det skadar inte om du har lite humor ;) Med det sagt så kommer vi lägga stor vikt vid personliga egenskaper utifrån arbetets karaktär men också för att du ska passa in i vår lilla grupp. Vi erbjuder ett flexibelt arbete där du får stor möjlighet att forma dina dagar själv. ÖVRIGT Välkommen med din ansökan då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Vi undanber oss kontakt från andra annonsörer. Bjuvs kommun är en del av Familjen Helsingborg. Familjen Helsingborg är människor som möts, platser som stimulerar och sammanhang som utvecklar. Här växer både människor och företag. Känslan skapar Familjen Helsingborg. Vi är: Bjuv, Båstad, Helsingborg, Höganäs, Klippan, Landskrona, Perstorp, Svalöv, Åstorp, Ängelholm och Örkelljunga. familjenhelsingborg.se

15 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
HR-generalist till Dina Försäkringar Syd

Om företaget Vi är sex försäkringsbolag runt om i Sverige som samverkar under det gemensamma varumärket Dina Försäkringar. Vi finns på flera orter i landet, från Lund i söder till Piteå i norr. Med anor sedan 1768 har vi på Dina Försäkringar erfarenhet av att försäkra det du bryr dig om och att hjälpa dig att göra vardagen tryggare. Dina Försäkringar är landets femte största sakförsäkringsgivare. Dina Försäkringar Syd har idag ett sjuttiotal anställda och vårt huvudkontor är beläget på Svensknabben i Kalmar. Läs gärna mer om oss på www.dina.se Tjänstebeskrivning Trivs du i en bred operativ HR-roll där du jobbar nära chefer och medarbetare? Är du en person som brinner för att skapa tillitsfulla relationer och ge kvalificerat HR-stöd? Vi söker en engagerad och kompetent HR-generalist som vill vara med och driva företagets framgång. Ansök idag för att bli en del av vårt vinnande team! Vi på Dina Försäkringar Syd expanderar och därför söker vi nu en kollega som kan stötta organisationen i vår pågående tillväxtresa. Som HR-generalist hos oss innebär det att ge företagets chefer ett konsultativt stöd med fokus på att erbjuda medarbetarna en attraktivare arbetsplats. I den här tjänsten arbetar du verksamhetsnära och bistår våra chefer i HR-relaterade processer, personalfrågor samt stödjer dem så att lagar, avtal och riktlinjer efterlevs. Du verkar för att ständigt förbättra och utveckla policys och processer, detta för att underlätta ledarskapet för cheferna. Tillsammans med oss skapar du de bästa förutsättningar för ett starkt och hållbart samarbete. Du kommer att ge rådgivning till ledningen och anställda om HR-frågor för att attrahera, utveckla och behålla bästa talang. Rollen är avgörande för att främja anställdas engagemang och implementera progressiva initiativ som förbättrar vår företagskultur och värderingar. Övergripande mål i denna roll är att översätta organisationens behov och strategier till en HR-strategi som skapar ett tydligt värde för organisationen. Du kommer att definiera lösningar och prioriterade aktiviteter för att möta både korta och långsiktiga mål. I rollen ingår såväl strategiskt som operativt arbete, Dina Försäkringar Syd är en framstående aktör inom försäkringsbranschen och erbjuder en stimulerande arbetsmiljö med möjlighet till personlig utveckling. Som HR-generalist kommer du att ha en nyckelroll i att bidra till företagets framgång genom att säkerställa att rätt kompetens finns på plats och att medarbetarna trivs och utvecklas. Våra medarbetare finns på våra kontor i Kalmar, Borgholm, Lund och Halmstad vilket innebär att resor förekommer i tjänsten. Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning och är placerad på vårt kontor i Kalmar. Du rapporterar till Ekonomichef. Kvalifikationer Du har mångårig erfarenhet av varierat HR-arbete, där du har utvecklat strategier och processer samt arbetat med förändringsledning. Det är mycket meriterande om du har erfarenhet från bank eller försäkringsbranschen. Som person är du handlingskraftig, prestigelös och gillar kombinationen av att varva operativt HR-arbete med det mer strategiska perspektivet. Du trivs i föränderlig miljö, där saker kan hända fort och där du själv är med och påverkar riktningen framåt i olika frågor. Vidare har du en utmärkt förmåga att tillämpa funktionella samarbeten och bygga interna relationer med intressenter. Du har ett genuint intresse av människor och du skiljer på det personliga och professionella och förhåller dig på ett sätt som är anpassat till situationen, därmed har du förmågan att behålla lugnet i komplexa situationer. Genom ett närvarande förhållningssätt skapar du förtroende i organisationen, du är trygg i din yrkesroll och du har ett kreativt och ett nytänkande tankesätt. Du behärskar svenska, både i tal och skrift. Din IT-mognad är hög och du har både intresse och en nyfikenhet för att vara med och bidra till att skapa samt utveckla ett digitalt HR-system. Rollen kräver B-körkort. Vad erbjuder vi dig? På vårt kontor i Kalmar erbjuder vi en spännande och utvecklande roll där du får möjlighet att vara med och påverka HR-processerna och bidra till företagets framgång. Vi satsar på våra medarbetare och erbjuder kontinuerlig kompetensutveckling för att du ska kunna växa i din roll och ta dig an nya utmaningar. Vi värdesätter också en god balans mellan arbete och fritid, och strävar efter att skapa en hälsosam arbetsmiljö där våra medarbetare trivs och kan vara produktiva. Om du är redo för en ny utmaning och vill vara en del av vårt team, ser vi fram emot att höra från dig. Skicka in din ansökan redan idag! Låter det intressant? Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget NearYou. Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Terése S Carlstedt på telefon 0734-666 884 eller e-post [email protected] Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se, senast söndagen den 5 maj 2024. I den här rekryteringen kommer vi att arbeta med ett löpande urval så skicka gärna din ansökan redan idag. Med anledningen av den nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Vi tar ej emot ansökningar via e-post. Funderar du på att flytta till Kalmar län? Då kan det vara bra att känna till att det finns extra stöd och vägledning att få. På www.flyttahit.nu kan du bland annat läsa mer om regionen, våra kommuner, se lediga bostäder och få en kontaktperson. Flyttahit.nu är ett samarbete mellan Kalmar läns kommuner och Region Kalmar län. Välkommen med din ansökan! Om NearYou Vi är NearYou. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. Vi vill ge det som vi tror en trasig arbetsmarknad behöver. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi.

15 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
HR generalist till distrikt Uppsala/Västerås med placering på Arlanda

HR-Generalist till Samhall distrikt Uppsala/Västerås  Vill du göra skillnad tillsammans med Sveriges viktigaste och största företag? Samhall arbetar dagligen med att bryta utanförskap, stärka självkänslan hos våra medarbetare och bidra till en ökad mångfald i arbetslivet. Genom att utveckla sin arbetsförmåga i våra kunduppdrag kan personer med funktionsnedsättning öka sina möjligheter till arbete på den reguljära arbetsmarknaden. Ditt engagemang hos Sveriges mest betydelsefulla företag gör verklig skillnad för många. Välkommen till en gemenskap där varje insats räknas och där du, tillsammans med oss skapar varaktig påverkan! För mer information om oss, besök gärna www.samhall.se Bli en del av vårt team Vi söker nu en HR-generalist till distrikt Uppsala/Västerås. Du verkar förhela distriktet men kommer att vara placerad på Arlanda. Som HR-generalist i distrikt Uppsala/Västerås ingår du tillsammans med en HR verksamhetspartner (HRVP) och två HR-generalister i distriktets HR-team. Du rapporterar till HRVP i distriktet som också är medlem i distriktets ledningsgrupp. Distriktet består av ca 1500 anställda på totalt 9 orter. Samhall har från 1 mars 2024 14 distrikt och distriktens HR-team ingår i enheten HR Drift som består av totalt ca 60 medarbetare. HR Drift har uppdraget att säkerställa ett enhetligt och verksamhetsnära HR-arbete och utgör ett forum för kunskapsdelning och kompetensutbyte. Enheten ingår i sin tur i Samhalls avdelning för HR & Kommunikation. Rollen som HR-generalist Som HR-generalist arbetar du med brett operativt HR-arbete i ett nära partnerskap med cheferna i ditt distrikt. Tillsammans sätter ni medarbetarnas utveckling i fokus med målsättning att utveckla arbetsförmåga och anställningsbarhet genom arbete. I vardagen ställs du ofta inför frågor som har stark koppling till arbetsmiljö och rehabilitering då alla våra medarbetare har funktionsnedsättningar som kan ställa särskilda krav på anpassningar och individanpassat ledarskap. I arbetet ingår också att förhandla med facken i olika personalärenden och att driva löneprocessarbetet för medarbetarna inom LO-kollektivet. Du ansvarar för utbildningsplanering, för att rehabiliteringsarbetet genomförs enligt regelverk och för att distriktets plan för minskad sjukfrånvaro följs. I rollen ingår också att verka för en inkluderande och jämlik företagskultur och för ett gott samarbete med Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Företagshälsovården och Samhalls fackliga organisationer. Vem är du och vad drivs du av att göra? Vi söker dig med flerårig erfarenhet av brett operativt HR-arbete och relevant akademisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har goda kunskaper i arbetsrätt, erfarenhet av fackliga förhandlingar och är flytande i svenska i både tal och skrift. Då tjänsten innefattar resor ställer vi krav på B-körkort. Meriterande är erfarenhet av arbete med Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan samt andra språkkunskaper än svenska. Som person är du uppmärksam, pålitlig och engagerad. Du är bra på att bygga förtroendefulla relationer och arbetar målstyrt och strukturerad. Du är utvecklingsorienterad, har god kommunikationsförmåga, ett coachande förhållningssätt och företräder HR-frågorna på ett professionellt sätt och med en hög personlig integritet. Du tror på människors förmåga och delar Samhalls värdegrund: Tron på alla människors lika värde – Tilltron till alla individers förmåga – Arbetets värde för individens och samhällets utveckling. Ansökan och övrig information Vill du bli en av oss? Ansök redan idag då ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Samhall arbetar aktivt med mångfald och ser gärna sökanden med olika bakgrund. Anställningsform: Tillsvidareanställning. Vi tillämpar sex månaders provanställning Anställningsdatum: Enligt överenskommelse Tjänstgöringsgrad: 100% Befattningens placering: Arlanda Sista ansökningsdag: 2024-04-28 Kontaktpersoner Annika Gunnarsson HRVP, tfn 0722045529 Åsa Öhrström HR-chef Region Storstockholm, tfn 0706471096 Fackliga kontakter Tommy Salomonsson Ledarna, tfn 0703300351 Helena Flykt Unionen, tfn 0722299180 Asim Zilic SACO, tfn 0703594515   Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

12 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
HR-generalist till HR-Direkt

Brinner du för HR och vill arbeta konsultativt och serviceinriktat? Tycker du om att arbeta i nära samarbete med andra? Då är den här tjänsten något för dig. HR-Direkt söker HR-generalister som vill vara en del av ett kreativt och energifullt team.  Vi finns lokaliserade på natursköna Gärdet, omgivet av grönska samt trevliga promenad- och träningsmöjligheter. En av Försvarsmaktens förmåner är att vi har möjlighet att träna tre timmar i veckan på arbetstid.  Om avdelningen HR-Direkt är en av fem avdelningar på HR Centrums arbetsgivarenhet. Avdelningen är Försvarsmaktens centrala support i HR-frågor och har som främsta uppgift att som en rådgivande funktion stötta Försvarsmaktens chefer och lokala HR-avdelningar runt om i landet. På avdelningen arbetar en sammansvetsad grupp om 7 HR-generalister med erfarenhet av brett HR-arbete. Avdelningen sitter i ett öppet kontorslandskap för ett nära samarbete där vi nyttjar varandras erfarenheter och kompetenser. Huvudsakliga arbetsuppgifter I rollen som HR-generalist på HR-Direkt stöttar du Försvarsmaktens chefer och lokala HR-avdelningar på ett konsultativt och pedagogiskt sätt via telefon och mail. Du kommer stötta i ett brett spektra av HR-frågor, inte minst avtalsfrågor. Utöver att rollen innebär en del administrativt arbete, kommer du även att genomföra utbildningar för chefer och lokala HR-representanter. Du kommer att ha ett nära samarbete med dina kollegor på avdelningen, men också med specialistfunktioner inom HR Centrum, för att kunna ge det bästa stödet till cheferna och lokal HR. Du blir även tilldelad sakområden där du ansvarar för att underhålla och uppdatera avdelningens kunskapsdatabank, i syfte att säkerställa att enhetlig och korrekt information ges till mottagaren.  HR direkt ansvarar även för att på ett rättssäkert sätt, omhänderta alla inkomna ärenden i vårt ärendehanteringssystem och säkerställa att de kommer till rätt avdelning och kompetens. Vidare kommer du tillsammans med dina kollegor arbeta för att vidareutveckla och effektivisera avdelningens interna arbete, samt ansvara för att utveckla din egen kompetens och fortsätta växa i rollen. KRAV Kvalifikationer • Akademisk examen inom HR-området, eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Minst ett års arbetslivserfarenhet av brett HR-arbete • Erfarenhet från arbete i en konsultativ roll • Mycket god förmåga att på ett pedagogiskt sätt uttrycka sig i såväl tal som skrift på svenska Personliga egenskaper För att lyckas i rollen ser vi att du har en god samarbetsförmåga och skapar förtroende. Det är även viktigt att du företräder etablerade riktlinjer, processer och gällande lagstiftning. Du har en vilja att förenkla chefernas- och de lokala HR-representanternas vardag genom ett lösningsorienterat förhållningssätt. Du strävar efter att ge bästa möjliga service på ett situationsanpassat sätt och kan se verksamheten utifrån flera perspektiv. Vidare har du förmågan att arbeta självständigt och kan arbeta strukturerat efter befintliga rutiner för att kvalitetssäkra den information du förmedlar samt har en god kommunikativ förmåga. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Meriterande • Erfarenhet av arbete i kundsupport • Erfarenhet av servicearbete • Kunskaper i systemet SAP eller annat system som arbetsgivaren bedömer likvärdigt • Erfarenhet av arbete inom Försvarsmakten, annan statlig myndighet eller offentlig verksamhet Övrigt Anställningsform: Tillsvidare. Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som inte är anställd i myndigheten. Sysselsättningsgrad: Heltid Anställningsort: Stockholm Gärdet Civil befattning Tillträde: Enligt överenskommelse Upplysningar om befattningen Tf avdelningschef Isabellé Danielsson, tel. 076-871 79 49. Information om rekryteringsprocessen Tf avdelningschef Isabellé Danielsson, tel. 076-871 79 49. Fackliga företrädare SACO – Camilla Robertsson (HKV) SEKO – Åsa Karlsson (FM HRC) OFR/S – Kjell Tetzlaff (HKV) OFR/O – Arne Nilsson (HKV) Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2024-04-19. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmaktens HR-centrum skapar förutsättningar för Försvarsmaktens operativa förmåga och ett starkare försvar genom att säkerställa resurs- och HR-tjänster som tillgodoser förbandens behov. Läs gärna mer på https://www.forsvarsmakten.se/fmhrc Varje dag och varje timme gör Försvarsmaktens medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

12 april 2024
Sista ansökan:
19 april 2024
HR Generalist till Flygstaben

Flygstaben befinner sig i en expansiv utvecklingsperiod där ett framgångsrikt HR-arbete är avgörande. Nu söker vi en HR Generalist med fokus på operativt chefsstöd som vill vara med i våran utvecklingsresa. Flygvapnet organiserar och utbildar flyg-, bas- och ledningsförband. Med stöd av staben leder Flygvapenchefen samtliga flottiljer och skolor i Flygvapnet i alla nivåer av konfliktskalan. Inom Flygvapnet arbetar cirka 4600 medarbetare varav cirka 350 på Flygstaben.     Om befattningen Vi är en sammansvetsad och prestigelös arbetsgrupp som söker en ny kollega. Är det du? Befattningen tillhör personalsektionen som består av 16 civila och militära medarbetare. Här arbetar specialister och generalister inom HR, både internt för Flygstaben och externt för hela Flygvapnet. Nu söker vi en HR Generalist som främst ska arbeta internt för Flygstaben med framförallt operativt chefsstöd. Du bör trivas i en administrativ roll då arbetet till stor del består av att självständigt bedriva och handlägga ärenden. Rollen är bred och du kommer att få handlägga ärenden inom till exempel lönesättning, personaladministration, kollektivavtal, samverkan, arbetsrätt m.m. Dina ansvarsområden kommer att vara rehabiliteringsstöd, sammanhålla och genomföra Flygstabens introduktionsutbildning och chefsutvecklingsforum. Du kommer också få bidra till verksamhetens utveckling genom att uppdatera rutiner och anvisningar.   Kvalifikationer • Examen på högskole-/ universitetsnivå inom personal/HR alternativt motsvarande utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig • Minst tre års yrkeserfarenhet i likvärdig befattning • God förmåga att uttrycka dig på svenska, i såväl tal som skrift • Mycket goda kunskaper i Office-paketet • B-körkort   Meriterande • Erfarenhet av arbete med HR inom Försvarsmakten eller annan statlig myndighet • Erfarenhet av arbete i SAP/ Försvarsmaktens personalsystem PRIO • Erfarenhet av att vara sammanhållande och genomföra utbildningsinsatser • Erfarenhet och kunskap inom arbetsrätt och arbetslivsinriktad rehabilitering   Personliga egenskaper Vi söker dig som är självgående, ansvarsfull, noggrann och trivs med att planera och genomföra utbildningsinsatser. Du har en god social kompetens och har lätt för att ta kontakt med människor. I vardagen krävs att du är driven och strukturerad men även flexibel, detta då vi verkar i en dynamisk organisation som kan skifta karaktär. Du trivs med en blandning av arbetsuppgifter där en betydande del av arbetet består av handläggning och administration. Vi söker dig som har förmåga att ta eget ansvar och kan arbeta självständigt såväl som i team. Du har en god förståelse för myndighetsförfarandet och en välutvecklad kommunikativ förmåga. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.   Kontaktperson Har du frågor? Kontakta gärna HR Chef Lisa Svedlund tfn 076-882 70 33 eller Personalchef Elin Ulriksson tfn 070-397 00 84.   Övrigt Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Individuell lönesättning tillämpas. Arbetstiden kommer framförallt att vara förlagd till kontorstid vardagar. Befattningen kommer att innebära en krigsplacering vilket innebär att du kan komma att genomföra kombattantutbildning och övas i din krigsbefattning vid olika övningar både lokalt och försvarsmaktsgemensamt.   Arbetsort Uppsala   Fackliga representanter Officersförbundet OFR/O, Anders Wedin Försvarsförbundet OFR/S, Caroline Nilsson SACO FM, Borka Medjed Hedlund SEKO, Jan Salomonsson Samtliga nås via växeln på 08-788 75 00.   Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 2023-05-03.   Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Flygstabens första och största uppgift är att stödja flygvapenchefens ledning av samtliga flottiljer och skolor i flygvapnet i alla nivåer av konfliktskalan. Flygstaben utvecklar, planerar, genomför och utvärderar order och direktiv ställda av flygvapenchefen. Flygstaben består av cirka 250 medarbetare. Flygvapnet organiserar och utbildar flyg-, bas- och ledningsförband och har i uppdrag att bevaka och skydda Sveriges luftrum. Det är ett uppdrag som pågår dygnet runt, året runt, för att säkerställa Sveriges integritet. Inom flygvapnet arbetar cirka 4000 medarbetare, civila och militära. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras och att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

12 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
HR-partner

Är du som oss helt övertygad om att engagerade medarbetare och chefer är framgångskonceptet för att vi skall kunna ge bästa möjliga service till våra kommuninvånare? Kan du inte låta bli att fundera på hur vi kan göra saker ännu bättre för att nå ut till medarbetare och chefer? Vad roligt, då är du välkommen att söka tjänsten som HR-partner! Det är sällan någon hos oss känner för att byta jobb eftersom vi trivs så himla bra, så därför är vi riktigt glada att kunna erbjuda en fantastisk jobbmöjlighet. Här får du arbeta i en bred HR-roll där du får möjlighet att coacha våra ledare i vardagen och samtidigt driva utvecklingsprojekt från start till mål! Du får härliga kollegor med stort engagemang och hög ambition. Vi har roligt tillsammans och försöker alltid se möjligheter i alla utmaningar. Vårt team består av 15 personer som stöttar våra 140 chefer och nästan 4000 medarbetare. Svårt är kul är något av ett ordspråk hos oss. Som anställd har du möjlighet att semesterväxla till fler lediga dagar och träna gratis hos flera av våra aktörer inom träning och friskvård. Varje vecka finns det flera olika pass, allt för att möjliggöra ett hållbart arbetsliv. Självklart har vi även en friskvårdspeng, 2000 kr/år och medarbetare. Visste du förresten att vi är en av landets bästa kommuner i att ta ut vår friskvårdpeng? Det säger en del om vilka vi är och vad vi står för. Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbsida: https://jobb.enkoping.se ARBETSUPPGIFTER Du ingår i HR-enheten som tillhör avdelningen HR och lön. Avdelningen finns centralt på kommunledningsförvaltningen som stödjer, leder och styr hela kommunkoncernen. Vårt uppdrag är att göra det enkelt för chefer och medarbetare att verka och utvecklas i vår kommun. Vi tror på gott samarbete där relationer och partnerskap är avgörande för att skapa ett attraktivt Enköping. Just nu håller vi på att bygga vår kommande arbetsplats, ett nytt fint kommunhus som andas hållbarhet. 2025 planerar vi för invigning och inflytt! Som HR-partner kommer du stötta Socialförvaltningen och Upplevelseförvaltningen brett inom hela HR-området utifrån en rådgivande roll och samtidigt bidra till utveckling och förnyelse av de övergripande HR-processerna. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom HR med minst två års erfarenhet av brett HR arbete, gärna inom offentlig verksamhet. Som person är du trygg och inger förtroende. Du coachar chefer samtidigt som du känner dig bekväm med att utmana verksamheten i den riktning vi jobbar mot. Du samarbetar gärna och har lätt för att skapa kontakter. Din förmåga att planera ditt arbete är god och viljan till utveckling och förnyelse märks i ditt driv framåt. Du känner dig trygg i ditt yrkeskunnande, är van att ta eget ansvar och kan kavla upp ärmarna och hjälpa till där det behövs. Men det viktigaste är att du har rätt inställning och rätt ambition att vilja utveckla Enköpings kommun. Har du erfarenhet av och är bekväm med att hålla i mindre utbildningar och handleda grupper är det en bonus. Intervjuer sker löpande under rekryteringsprocessen och anställning kan ske innan ansökningstiden är slut så skicka in din ansökan så snart som möjligt :) ÖVRIGT Varmt välkommen med din ansökan! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan. Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter så finns mer information på vår hemsida. För dig som har skyddad identitet så finns information om hur du söker tjänsten via länken nedan och under rubriken "hantering av personuppgifter" https://enkoping.se/foretag-och-arbete/jobba-i-enkoping/kommunen-som-arbetsgivare.html Har du frågor om systemet eller hur du ska göra din ansökan, kontakta Visma Recruit på 0771-693 693. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

12 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
HR-konsult – Tacting AB

Om tjänsten Som HR-konsult hos oss på Tacting är du en viktig pusselbit i leveransen till våra kunder. Merparten av din arbetstid kommer du att arbeta i olika HR-uppdrag och vilken typ av kund och uppdrag det är kommer att förändras över tid. Din arbetsplats varierar mellan vårt kontor i centrala Karlstad och arbete ute hos kund. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta: HR-stöd gentemot våra kunder Utveckling av våra HR tjänster Rekryteringsuppdrag vid behov Dina arbetsdagar varierar beroende på behovet hos våra kunder, och kan innebära allt ifrån en till fem dagar i veckan i uppdrag ute hos kund. Övrig tid kan bestå av kortare HR-uppdrag, arbete med vår produkt HR-screening eller interna möten på Tacting-kontoret. Vi erbjuder dig en dynamisk och innovativ arbetsplats med högt i tak och ett gott stöd i ryggen. Hos oss får du möjlighet att utvecklas i rollen som HR-konsult och vi önskar att ta vara på dina styrkor på allra bästa sätt. Även om du arbetar självständigt i många av dina uppdrag kommer du alltid att ha Tacting-teamet i ryggen. Ta chansen och bli en del av oss - vi ser fram emot din ansökan! Om dig Vi söker dig som har ett stort intresse i HR-frågor och som vill jobba på framkant inom området. Du har ett stort driv och engagemang som gör att du bidrar till Tactings utveckling och framdrift. Vi ser att du är prestationsorienterad och resultatdriven. Du bryr dig genuint om dina kunder och att de ska få det stöd de behöver men förstår även vikten av att ditt arbete som konsult är lönsamt. Du har en god social förmåga och kan med enkelhet skapa gynnsamma relationer både internt och mot dina kunder. Krav: Minst 3 års erfarenhet av relevant HR-arbete, vi ser gärna att du har arbetat med en stor bredd av HR-frågor. Du behöver vara trygg i bland annat fackliga förhandlingar, arbetsmiljö och chefsstöd. Universitetsexamen inom personal och arbetsliv eller motsvarande. Avancerad svenska och engelska i tal och skrift Är bekväm med att föredra & presentera i små som större sammanhang B körkort Meriterande: Erfarenhet av eget ledarskap och/eller arbetat med ledande funktioner Om oss Vi på Tacting är idag cirka 20 anställda som jobbar från våra kontor i Karlstad, Stockholm och Oslo. Våra primära affärsområden är rekrytering, HR och executive search. Hos oss blir du en del av ett resultatinriktat gäng som tror på det vi gör. Vi har högt i tak och skrattet är aldrig långt bort. För den som vill finns det stora möjligheter att vara med och påverka och utvecklas i sin roll. Vi tror på att ha det kul på jobbet och gör gärna aktiviteter tillsammans för att främja detta. Denna tjänst är placerad i Karlstad och där tränar vi tillsammans varje onsdag morgon, tätt följt av en god frukost tillsammans. Om rekryteringsprocessen Den här rekryteringen sköts av oss på Tacting där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser genomför vi en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling. Om du har frågor är du välkommen att kontakta Johanna Högeryd på 072–3102972 eller Caroline Bredo på 073–5012681. Välkommen in med din ansökan senast 28 april.

12 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
HRBP | Göteborg

Bli en viktig del av vår kunds HR-team i Göteborg. Just nu söker dem en HRBP som vill vara med att bidra till deras resa framåt! Kort om konsultuppdraget Placeringsort: Mölnlycke, Göteborg Uppdragslängd: 05-24 till 12-24 med goda möjligheter till förlängning Omfattning: heltid Arbetsuppgifter Som HRBP kommer du att ansvara för att stödja och guida vår kunds ledningsgrupp och chefer i HR-relaterade frågor, framförallt i rehab- och individärenden samt fackliga förhandlingar. Som HRBP kommer du att ansvara för att stödja och guida vår kunds ledningsgrupp och chefer i HR-relaterade frågor, framförallt i • Stötta och vägleda chefer i HR-relaterade frågor och processer • Vägleda chefer gällande rehab- och individärenden • Fackliga kontakter/förhandlingar • Genomföra löneanalyser • KPI-analys och uppföljning med chefer (sjukfrånvaro, avgångsanalyser, organisation etc) • Rekrytering • HR administration Är du rätt person för jobbet? Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av arbete som HR Business Partner. Du har en relevant utbildning inom HR eller motsvarande. Du är väl insatt i svensk arbetsrätt och har förmågan att agera som strategisk partner till ledningen samt har mycket god erfarenhet av att vägleda chefer gällande rehab- och individärenden. Om företaget Vår kund är ett globalt företag som är världsledande inom högteknologiska radarlösningar som på ett konkret sätt gör världen säkrare och mer hållbar för människa och miljö. Kontoret ligger i Mölnlycke, ca 10 minuter från Göteborg city med goda kommunikationsmöjligheter och fri parkering. Här är varje medarbetare en del av en utvecklingsintensiv och innovativ miljö där alla har en tydlig bild av hur man i sitt eget arbete bidrar till företagets framgång. Kundfokus, engagemang och mod genomsyrar deras kultur. Klimatet är familjärt och eftersom de är en del av en global koncern med kontor världen över finns många utvecklingsmöjligheter. Ansökan För att söka tjänsten klickar du på "Sök tjänsten" ovan och fyller i formuläret. Vänligen kontakta rekryterare Oscar Sahlin via telefonnummer 072 2084 03 om du har några frågor eller funderingar. Vi intervjuar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt! Lernia är vägen framåt Lernia utvecklar framtidens arbetskraft. Det gör vi genom att utbilda, matcha, bemanna och rekrytera. Snabbt och utan krångel löser vi arbetsmarknadens behov så att människor och företag kan nå sin fulla potential. Det har varit vår uppgift i över hundra år. Lernia omsatte 3,5 miljarder kronor 2023 och finns över hela landet från syd till norr på ca 100 orter. Vi utbildade och coachade 18 400 personer och förmedlade 10 900 bemanningskonsulter. 12 000 personer fick möjlighet till nytt jobb genom våra tjänster.

10 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
HR-konsult till konsultuppdrag på deltid till Fagersta Kommun

Nu söker vi en HR-konsult till ett konsultuppdrag på Fagersta Kommun! I Fagersta kommun med drygt 1 200 medarbetare arbetar vi efter vår värdegrund STAR, där S står för samarbete, T för trygghet, A för ansvar och R för respekt. Vår värdegrund ska genomsyra all vår verksamhet och vi ska vara en arbetsplats där du känner arbetsglädje och stolthet. Här finns utrymme för dig med mod och handlingskraft och du får möjlighet att utvecklas. Tjänsten är placerad i kommunstyrelsens förvaltning, avdelning Stöd och styrning. Om arbetsplatsen – det här är vi! HR-funktionen ingår i avdelning Stöd och styrning som stödjer kommunens chefer och medarbetare i samtliga HR-frågor som rehabilitering, arbetsmiljö, jämställdhet och mångfald, ledarutveckling, rekrytering, arbetsrätt etc. Vår arbetsplats präglas av öppenhet och ett mycket gott samarbetsklimat. Du kommer att arbeta förvaltningsnära med traditionella HR-uppgifter så som arbetsrätt, arbetsmiljö, rehabilitering etc.Vi söker följande personliga egenskaper hos dig: Personlig mognad, initiativtagande, samarbetsförmåga och strukturerad. Du har högskoleutbildning inom HR och/eller erfarenhet av arbete inom HR/personalfrågor. Erfarenhet av arbete med rekryteringsprocesser och/eller arbetsgivarvarumärke/Employer Branding är meriterande. Vi vill att du är serviceinriktad, har mycket god samarbetsförmåga, är initiativrik samt har lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Uppdragets utformning: start enligt överenskommelse (gärna så snart som möjligt) till och med 2024-08-16. Omfattning: 20-24 h/vecka (ungefär 50-60%) Tillsättning kan komma att ske omgående.

10 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024