HR-konsult/PA-konsult

Sök bland 54 lediga jobb som HR-konsult/PA-konsult och börja ditt nya yrkesliv idag!

Senior HR-konsult till kommunal verksamhet i Norra Stockholm

Nu söker vi för kunds räkning en senior HR-konsult på 40% med start omgående! Om uppdragetUppdraget är ett konsultuppdrag via Bemannia med start omgående och fram till20 juni. Uppdraget är ett deltids uppdrag på 40% och du kommer att vara placerad på enhetens kontor under kontorstid. Förvaltningen består av 100 personer totalt och du kommer att arbeta i en mindre grupp inom HR funktionen. Dina arbetsuppgifter Uppdraget handlar om att vägleda och stötta chef/er inom en förvaltning i hantering av frågor inom: Konflikthantering Personalärenden Gruppdynamik Dina kvalifikationer Akademisk utbildning inom HR eller motsvarande erfarenhet Minst 5 års erfarenhet som HR partner Grundläggande arbetsrättslig kompetens Gedigen kompetens inom konflikthantering och personalärenden Svenska flytande i såväl tal som skrift Meriterande Har du tidigare erfarenhet som HR-konsult från kommunal verksamhet är det meriterande Vad vi erbjuder dig Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta. Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 24/4 Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Anna Radhe. [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 0708934700 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

19 april 2024
Sista ansökan:
24 april 2024
Interim HR administratör till ett branschledande företag

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Om uppdraget och dig vi söker Vi söker en HR administratör för ett spännande konsultuppdrag på 50% under en period av 6 månader, med start omgående. Vår kunden har sitt kontor strax söder om Stockholms innerstad. Du kommer arbeta nära HR chefen och tillsammans med office manager så stöttar ni chefer och ledning i organisationens utveckling. Vad du kommer att göra: Hantera och administrera HR-relaterade dokument och processer. Stödja HR chefen med analyser och rapportering. Bidra till utveckling och implementering av HR-strategier och HR-initiativ. Vi söker dig som: Har en eftergymnasiala utbildning inom HR Har minst 5 års erfarenhet av HR-administration Har mycket god organisationsförmåga och är noggrann Är analytisk och har en förmåga att arbeta både självständigt och i team Har kunskap om och intresse för datadriven HR och hur data kan användas för att förbättra HR-processer och beslutsfattande Har goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt För rätt person kan detta uppdrag kan komma att utökas i sin omfattning, förlängas och även eventuellt leda till en fast anställning. Vi startar urvalet omgående så sök gärna redan idag! Om att vara konsult hos People Experience Högt som lågt och ibland tvära kast tillhör vardagen som konsult – men ruskigt roligt, varierande och lärorikt är det. Som konsult via People Experience välkomnas du med öppna armar in i vår PX-familj med konsultfrukostar, check-ins och bollplank för att du ska känna samhörighet och utbyte, men alltid med fin balans – för att inte göra anspråk på för stor del av din tid. Formen för ditt konsultuppdrag (dvs om du blir underkonsult eller anställd hos PX för det specifika uppdraget) bestämmer du själv! Vi är alltid intresserade av att komma i kontakt med nya potentiella People, Payroll & Finance Consultants och utökar dagligen vårt nätverk med förtroendeingivande, prestigelösa och flexibla Professionals med både integritet, ödmjukhet och ett starkt ledarskap. I vårt nätverk finns expertis inom hela området och på alla nivåer. Generalister som specialister, seniora som juniora - och det är precis det som gör det hela så givande. På People Experience kommer vi alltid göra det lilla extra för att se till att du får en positiv upplevelse i mötet med oss – oavsett om du är kund, konsult, medarbetare eller kandidat. Välkommen att skapa denna upplevelse tillsammans med oss! Om din ansökan Vi behandlar alla kandidater lika, var vänlig ansök via annonsen om du är intresserad - all kontakt sker genom vårt rekryteringssystem! Detta för att skapa en fin kandidatupplevelse för samtliga kandidater, samtidigt som vi säkrar en rättvis process för alla! Vi vill bidra till att alla känner sig likvärdiga på arbetsmarknaden. Vi vill uppmuntra alla, oavsett bakgrund att ansöka! Vi behandlar din personliga information i enlighet med GDPR. Om du önskar att vi raderar din information gör du det enklast genom att begära det via vår karriärsida "Connect". Har du frågor, kontakta vår systemansvariga Lina Roxenback på [email protected]. People Experience är en personlig, innovativ och högst engagerad boutiquebyrå med enorm passion för att hjälpa kunder, konsulter och kandidater att nå tillväxt och framgång genom rätt matchning inom det område där vår erfarenhet och passion är som störst: People, Payroll & Finance. Med visionen att bli Sveriges ledande boutiqebyrå för People, Payroll & Finance Professionals, är vi 100 % specialiserade på målgruppen i vår rekrytering och konsulttillsättning.

19 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Interim HR administratör till ett branschledande företag inom molnbasera...

Om uppdraget och dig vi söker Vi söker en HR administratör för ett spännande konsultuppdrag på 50% under en period av 6 månader, med start omgående. Vår kunden har sitt kontor strax söder om Stockholms innerstad.Du kommer arbeta nära HR chefen och tillsammans med office manager så stöttar ni chefer och ledning i organisationens utveckling. Vad du kommer att göra: Hantera och administrera HR-relaterade dokument och processer. Stödja HR chefen med analyser och rapportering. Bidra till utveckling och implementering av HR-strategier och HR-initiativ. Vi söker dig som: Har en eftergymnasiala utbildning inom HR Har minst 5 årserfarenhet av HR-administration Har mycket godorganisationsförmåga och är noggrann Är analytisk och har en förmåga att arbeta både självständigt och i team Har kunskap om och intresse för datadriven HR och hur data kan användas för att förbättra HR-processer och beslutsfattande Har goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt För rätt person kan detta uppdrag kan komma att utökas i sin omfattning, förlängas och även eventuellt leda till en fast anställning. Vi startar urvalet omgående så sök gärna redan idag! Om att vara konsult hos People Experience Högt som lågt och ibland tvära kast tillhör vardagen som konsult – men ruskigt roligt, varierande och lärorikt är det. Som konsult via People Experience välkomnas du med öppna armar in i vår PX-familj med konsultfrukostar, check-ins och bollplank för att du ska känna samhörighet och utbyte, men alltid med fin balans – för att inte göra anspråk på för stor del av din tid. Formen för ditt konsultuppdrag (dvs om du blir underkonsult eller anställd hos PX för det specifika uppdraget) bestämmer du själv! Vi är alltid intresserade av att komma i kontakt med nya potentiella People, Payroll & FinanceConsultants och utökar dagligen vårt nätverk med förtroendeingivande, prestigelösa och flexibla Professionals med både integritet, ödmjukhet och ett starkt ledarskap. I vårt nätverk finns expertis inom hela området och på alla nivåer. Generalister som specialister, seniora som juniora - och det är precis det som gör det hela så givande. På People Experience kommer vi alltid göra det lilla extra för att se till att du får en positiv upplevelse i mötet med oss – oavsett om du är kund, konsult, medarbetare eller kandidat. Välkommen att skapa denna upplevelse tillsammans med oss! Om din ansökan Vi behandlar alla kandidater lika, var vänlig ansök via annonsen om du är intresserad - all kontakt sker genom vårt rekryteringssystem! Detta för att skapa en fin kandidatupplevelse för samtliga kandidater, samtidigt som vi säkrar en rättvis process för alla! Vi vill bidra till att alla känner sig likvärdiga på arbetsmarknaden. Vi vill uppmuntra alla, oavsett bakgrund att ansöka! Vi behandlar din personliga information i enlighet med GDPR. Om du önskar att vi raderar din information gör du det enklast genom att begära det via vår karriärsida "Connect". Har du frågor, kontakta vår systemansvariga Lina Roxenback på [email protected]. People Experience är en personlig, innovativ och högst engagerad boutiquebyrå med enorm passion för att hjälpa kunder, konsulter och kandidater att nå tillväxt och framgång genom rätt matchning inom det område där vår erfarenhet och passion är som störst: People, Payroll & Finance.Med visionen att bli Sveriges ledande boutiqebyrå för People, Payroll & FinanceProfessionals, är vi 100 % specialiserade på målgruppen i vår rekrytering och konsulttillsättning.

19 april 2024
Sista ansökan:
6 oktober 2024
HR-konsult

Välkommen till personalenheten vid Lindesbergs kommun! Vi är en central stödfunktion som tillsammans arbetar med att ge stöd och service till chefer och medarbetare inom kommunens olika verksamheter. På vår enhet jobbar idag 18 personer inom HR, lön, hälsoutveckling, vikariesamordning och administration. Vi söker nu en nyfiken och driven HR-konsult som vill vara en del i vårt team. Du kommer till en arbetsplats med engagerade och erfarna kollegor med bred kompetens, där samarbete och kollegialt stöd är viktigt. Vi arbetar med att ge konsultativt stöd till chefer inom våra olika kompetensområden. Vårt mål är att ge dig rätt förutsättningar till ett intressant och meningsfullt arbete som gör skillnad! ARBETSUPPGIFTER Arbetet som HR-konsult är dynamiskt och varierande. För att du ska trivas hos oss är det en fördel om du gillar när det händer saker och vill arbeta med flera parallella processer. Arbetet är ofta händelsestyrt och kräver en förmåga att kunna planera men samtidigt snabbt ställa om och prioritera. Tillsammans arbetar vi lösningsfokuserat och bidrar med olika perspektiv och kompetens, för verksamhetens bästa. Du kommer arbeta med att ge konsultativt stöd till chefer för att stärka dem i arbetsgivarrollen. Ditt uppdrag kommer innefatta fördjupningsområde inom arbetsmiljö och rehabilitering. På sikt kommer du också arbeta brett med förvaltningsinriktat stöd, såsom att aktivt stödja chefer i individärenden, lönefrågor och löneöversyn, arbetstidsfrågor, rehabiliteringsärenden, arbetsmiljöarbetet och samverkan med fackliga organisationer samt olika insatser för att stärka ledarskap och medarbetarskapet i verksamheten. Arbetet är utåtriktat med många kontakter mot både chefer, skyddsombud och kollegor. Beroende av din erfarenhet kommer du arbeta med både operativa och strategiska frågor. Vårt mål är att erbjuda ett uppdrag där det finns möjlighet att utvecklas vidare. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad personalvetare, vill arbeta med ett brett HR uppdrag och har erfarenhet av eller intresseområde kopplat till arbetsmiljö och rehabilitering. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Ditt förhållningssätt skapar förtroende i verksamheten. Du inhämtar perspektiv, ser möjligheter, förstår din roll och ser till hela organisationens bästa i både agerande och beslut. Du är en duktig kommunikatör och har en god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Körkort B är ett krav. ÖVRIGT Inom personalenheten får du ansvar men är aldrig ensam. Du erbjuds utveckling för att främja det bästa stödet till våra verksamheter. Vi erbjuder motionstimme/motionspeng, flextid, förmånscykel, miljöbil och du har möjlighet att semesterväxla och få fler semesterdagar. Det finns även möjlighet att arbeta på distans vissa dagar, när arbetsuppgifterna är lämpliga för det. Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 2100 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

19 april 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024
HR-partner till Medicinska institutionskansliet i Malmö

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet. Beskrivning av arbetsplatsen Medicinska institutionskansliet i Malmö (MiM) ger administrativ service åt de två medicinska institutionerna placerade i Malmö; Kliniska vetenskaper, Malmö (IKVM) och Translationell medicin (ITM). Verksamheterna bedriver världsframstående forskning som spänner över ett brett fält – från molekylärmedicin till ett folkhälsoperspektiv, samt epidemiologi, cancer och hälsovetenskap, för att nämna några. Inom institutionerna bedrivs även utbildning, framför allt läkarutbildningens sista terminer och inom folkhälsovetenskap. Verksamheterna har ett nära samarbete med sjukvården och Region Skåne och finns placerade på Clinical Research Centre (CRC) och Wallenberglaboratoriet i Malmö. Som HR-partner ingår du i institutionernas kansli som stöttar verksamheten samt institutionernas prefekter. Kansliet är placerat på Clinical Research Centre (CRC) i Malmö och består idag av 15 personer vilka jobbar inom ekonomi, HR, administration och kommunikation och som leds av en administrativ chef. Vid Medicinska institutionskansliet i Malmö (MiM), har vi en öppen och välkomnade arbetsmiljö där vi alla tillsammans bidrar till verksamhetens bästa. Vi söker nu en HR-partner för en tidsbegränsad anställning, heltid under 6 månader, med önskat startdatum den 15 augusti, eller enligt överenskommelse. Vi erbjuder Lunds universitet är en statlig myndighet vilket innebär att du får särskilda förmåner, generös semester och en förmånlig tjänstepension. Vi har även ett flextidsavtal som skapar goda förutsättningar för balans mellan arbete och fritid. Läs mer på universitets hemsida om att vara anställd vid Lunds universitet; https://www.lu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som HR-partner vid Lunds universitet arbetar du med arbetsrätten som bas i stödet till verksamhetens chefer, samt utifrån regelverket vid universitetet. Ditt huvudsakliga ansvar är att vägleda och stötta chefer i HR-frågor kopplat till deras chefsuppdrag som arbetsgivare, ledare och verksamhetsansvarig genom att - Utveckla ett förtroendegivande och lösningsorienterat partnerskap gentemot verksamheten, samt leverera ett professionellt och enhetligt stöd med kvalitet - Vara en verksamhetsnära och vägledande partner i HR-processer till chefer - Aktivt bidra med HR-kompetens i förändringsarbete och i dialog med chefer för att verksamheten ska bli så framgångsrik som möjligt Vi behöver just nu stärka upp vårt team med en kollega som kan stötta verksamheten i arbetsbristprocesser och rekryteringsprocesser. Även andra arbetsuppgifter kan komma att bli aktuella. Kvalifikationer Krav för anställningen är: - Akademisk utbildning inom HR-området eller utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig - Erfarenhet av verksamhetsnära kvalificerat HR-arbete - Erfarenhet av att arbeta med arbetsrättsliga frågor - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift - God kunskap inom IT-baserade stödsystem - Väl förtrogen med Office-paketet - Stabilitet med hög personlig mognad - Förmåga att arbeta självgående och strukturerat krävs, samtidigt som samarbetsförmåga och vilja att arbeta serviceinriktat är lika viktigt - Mycket god kommunikationsförmåga, både verbalt och skriftligt - En problemlösande attityd samt ett flexibelt förhållningssätt då arbetet är ständigt varierande - Intresse av att bygga och vårda relationer både internt inom vårt kansli och gentemot våra forskargrupper Meriterande för anställningen: - Erfarenhet av att stötta chefer på flera nivåer i en generalistroll - Erfarenhet av att ha arbetat med arbetsbristprocesser - Erfarenhet av att ha arbetat med rekryteringsprocesser - Erfarenhet från offentlig verksamhet och/eller internationella organisationer/verksamheter - Erfarenhet av att snabbt sätta sig in i HR-processer, gärna genom erfarenhet av konsult- och/eller projektanställning - Erfarenhet av att ha arbetat med IT-baserade stödsystem såsom Varbi och Primula. Övrigt Anställningen är en särskild visstidsanställning på heltid under 6 månader, med önskat startdatum den 15 augusti, eller enligt överenskommelse. Så här söker du  Tjänsten söks genom via universitetets rekryteringssystem. Förutom CV ska ansökan innehålla ett personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt du uppfyller eftersöka kvalifikationer. Bifoga även examensbevis eller motsvarande  samt övrigt som du önskar åberopa.  Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan. Medicinska fakulteten är ett verksamhetsområde inom Lunds universitet, med ansvar för utbildning och forskning inom medicin, vård och hälsa. Utbildningen sker i nära samverkan med sjukvården och är väl förankrad i fakultetens starka forskningstradition. Fakultetens forskning spänner över ett brett fält inom experimentell grundforskning, patientnära klinisk forskning och hälsovetenskaplig forskning. Medicinska fakulteten, med drygt 1800 anställda och 2700 studenter i Lund, Malmö och Helsingborg, är en kunskapsintensiv mötesplats för studenter, lärare och forskare från hela världen. Institutionen för kliniska vetenskaper i Malmö är en av de sex institutionerna vid Lunds universitets medicinska fakultet. Vi har ett starkt fokus på klinisk och epidemiologisk forskning, och bedriver även en omfattande preklinisk laboratorieforskning. Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

19 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Är du vår nya HR-generalist?

Vad kan vi erbjuda dig? Som HR-generalist på NSR tillhör du HR avdelningen bestående av tre kollegor. Vårt främsta uppdrag är att stötta verksamheten och göra det enklare för chefer och medarbetare att göra sitt arbete. Detta gör vi med noggrannhet, en stolthet för yrket och med ödmjukhet för de medarbete vi verkar för. För att du skall hålla ett helt arbetsliv erbjuder vi många förmåner som värnar om ditt mående och en god balans mellan arbete och fritid. Vi vill att du och dina kollegor ska känna att ni har en självklar plats hos oss där alla är lika värdefulla. Om tjänstenSom en del av vårt HR team är du med och gör skillnad varje dag genom att bidra till en positiv företagskultur och ge förutsättningar för att medarbetare ska trivas och verka för vår strävan mot ett hållbart samhälle. Arbetet är till största del operativt, exempel på arbetsuppgifter kan vara: Arbeta nära verksamheten och på ett konsultativt sätt stödja organisationen i HR frågor Administration och uppföljning inom samtliga HR-processer såsom avtalsskrivning, kompetensutveckling, arbetsmiljö och sjukfrånvaro. Delta vid kartläggning, utredning och uppföljning av arbetsmiljörisker. Sammanställa och följa upp arbetsskade- och tillbudsrapportering. Säkerställa att arbetsrättsliga lagar och kollektivavtal efterföljs. Samverkan med externa samarbetspartners såsom företagshälsovård, myndigheter och akademi. Vem är du? Du har ett genuint intresse för HR frågor och du ser det som en självklarhet att ge god service till organisationen genom ett konsultativt förhållningssätt. Du trivs såväl att arbeta självständigt som att arbeta i team. Du är lösningsorienterad och intresserad av att finna förbättringar i våra olika HR-processer. Du är noggrann och har förmågan att planera och strukturera din arbetsdag. Vi vill att du har Eftergymnasial utbildning inom HR-området, eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig Erfarenhet av brett HR-arbete Mycket god datorvana, systemförståelse och du är en fena på Officepaketet. Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. B-körkort Meriterande Tidigare arbete i Agda lön. Tidigare erfarenhet av arbete med arbetsrättsliga frågor och förhandling. Anställning Anställningsform: Vikariat, ca 6 mån Tjänstgöringsgrad: 100% Tillträde: snarast enligt överenskommelse Placering: NSR:s huvudkontor i Helsingborg AnsökanUrval kan komma att ske löpande, sök därför tjänsten så snart som möjligt men senast 2024-05-10. Du ansöker till tjänsten via vår karriärsida som du når via hemsidan. Vid frågor om tjänsten kontakta vår HR-administratör Yasmine Claesson via mejl [email protected] eller på telefon 042-4001398 Unionens representant Lennart Jensen når du via mejl [email protected] Akademikernas representant Lotta Lewis Jonsson når du via mejl [email protected] Vi strävar efter mångfald och efter att bygga en organisation med olika kompetenser och bakgrunder men vårt förhållningssätt har vi gemensamt och det stödjer oss i vilka beteenden som leder till framgång. Centralt i detta är Samverkan, Miljöengagemang och Framåtanda. Vi undanber oss vänligt men bestämt att bli kontaktade av företag med erbjudanden om hjälp med kompetensförsörjning, annonsering och rekrytering.

19 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
HR till Köpings kommun

Brinner du precis som vi för HR-frågor mellan himmel och jord?  Då är det här jobbet för dig!  Hos oss får du arbeta med allt från arbetsrättsliga förhandlingar, rekrytering till arbetsmiljöfrågor. Gillar du variation, att säga ”det beror på” och att ha en bredd i ditt arbete är du välkommen till ett utvecklande och givande arbete som HR i vår kommun!   Vi på personalavdelningen är ett gäng bestående av personalchef, en HR-administratör, en HR-controller, tre HR-specialister och fyra HR-generalister. Personalavdelningen ingår i kommunledningsförvaltningen tillsammans med kansli-, kommunikations-, ekonomi- och näringslivsavdelningen. Tillsammans i förvaltningen är vårt uppdrag att genom stöttning, ledning och styrning skapa största möjliga nytta för kommunens verksamheter och bidra till att kommunens mål uppfylls.   Vad gör du som HR? Vi kan erbjuda dig en omväxlande och bred roll inom personalområdet, där du får möjligheten att arbeta med både strategiska och operativa uppgifter. Och vi kan framförallt erbjuda dig att få arbeta ihop med fantastiska och kompetenta arbetskollegor! Då ingen dag är den andra lik så behöver du som person trivas med att ta ansvar och har förmågan att anpassa dig efter situationens omständigheter.   I rollen som HR företräder du Köpings kommun som arbetsgivarpart och samarbetar nära med dina HR-kollegor. Du kommer utifrån ett konsultativt förhållningssätt ge våra chefer stöd i alla dagliga HR-relaterade frågor och finnas där som ett bollplank. I arbetet har du många kontakter, såväl internt i kommunen som med externa samarbetspartners, t.ex. företagshälsovården, fackliga parter och grannkommuner. Att ha muntliga dragningar och presentationer är inget som skrämmer dig då en del av ditt uppdrag innebär att hålla i utbildningar för att stärka cheferna i deras roller inom ex. misskötsamhet, systematiskt arbetsmiljöarbete och förhandlingskunskap då vi inte har ett samverkansavtal.   Ett mycket spännande uppdrag helt enkelt! Och vi hoppas att just du vill bidra med din kunskap, erfarenhet och kompetens hos oss!   Vem är du? Vi tror att du som person är en lagspelare som vill bidra till gruppens utveckling och trivsel. Du blir viktig i arbetet med att skapa ett förtroendefullt och gott samarbete med våra chefer, fackliga företrädare samt medarbetare i kommunen. Du som person behöver vara professionell och ha en god förmåga att anpassa ditt budskap på ett tydligt sätt för att enkelt kunna förklara lagar och regler så att de som inte har den kunskapen kan få en bättre förståelse.    För att lyckas i rollen behöver du en relevant akademisk utbildning inom HR-området alternativt med en annan akademisk utbildning tillsammans med erfarenhet från liknande HR-arbete sedan tidigare. Har du dessutom erfarenhet av att ha arbetat som HR tidigare med tolkning och tillämpning utifrån arbetsrättsliga lagar och gällande kollektivavtal har du goda förutsättningar för att lyckas väl i din roll som HR.    Vi kan erbjuda dig ett omväxlande, ansvarsfullt och spännande arbete med stora möjligheter till egen utveckling!   Varmt välkommen med din ansökan till oss!       Tillsättning sker utifrån att erforderliga beslut tas.      Vår kommun Köping ligger i Västra Mälardalen mellan Örebro, Västerås och Eskilstuna. Med våra 26 000 invånare är vi en lagom stor kommun där nära samarbeten blir möjliga. Att arbeta i kommunen är betydelsefullt och gör direkt skillnad i köpingsbornas vardag. Köpings kommun har gjort sitt medieval för rekrytering och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

18 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Chefsstöd inriktning HR, verksamhetsområde Umeå

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Verksamhetsområde Umeå omfattar den slutna anstalten Umeå, den öppna anstalten Sörbyn samt häktet Umeå. Ca 220 medarbetare och 12 chefer förvaltar, leder och utvecklar verksamheten som tar emot ca 300 intagna. Den största yrkesgruppen är kriminalvårdare men här arbetar även vårdprofessioner, administrativ personal, pedagoger, produktionsledare m fl. De intagna är sysselsatta i arbetsmarknadsutbildning, olika behandlingsprogram eller i arbete inom kök, snickeri, djurhållning, växtodling, förpackning/montage m m. Anstalten Sörbyn är en jordbruksanstalt med spannmålsodling och djurhållning. Till anstalten och häktet Umeå är det ca 10 min promenad från närmaste busshållplats, till anstalten Sörbyn åker man bil. Personalparkering finns. ARBETSUPPGIFTER Inom verksamhetsområde Umeå finns två chefsstöd med olika inriktning. Nu söker vi dig som vill ta ansvar för inriktning HR. En stor del av ditt fokus kommer att vara på vår kompetensförsörjning. Kriminalvårdens nationella HR-avdelning ansvarar för operativt genomförande av rekryteringsprocesser, regionala funktionen Samordnad bemanning ansvarar för löpande vikariebehov medan lokala chefer har personal- och driftansvar inom verksamhetsområdet. Du kommer vara länken mellan chefer, bemanning och rekrytering. Du kommer också vara kontaktperson för företagshälsovården och bistå våra chefer i såväl rehabiliterings- som personalärenden. I din roll ingår att: • Tillsammans med ledningsgruppen lägga strategisk plan för behov av rekrytering • Samordna genomförandet av rekrytering i konstruktiv dialog med HR-avdelningens rekryteringsgrupp • Analysera och ge förslag till åtgärder vad gäller utbildningsbehov för verksamhetsområdets medarbetare • Tillsammans med regional HR-expert ta fram planering för bemanningsstrategiska insatser • Bistå chefer i personalärenden • Andra HR-administrativa uppgifter som uppstår i en verksamhet Du ingår i verksamhetsområdets ledningsgrupp. KVALIFIKATIONER Som chefsstöd hos oss behöver du vara självgående och ansvarstagande. Det är också viktigt att du trivs i en administrativ roll och är van vid att arbeta strukturerat och systematisk då rollen innebär att hålla samman och driva flera olika processer med flera aktörer samtidigt. Rollen innebär många kontaktytor både inom och utanför organisationen och det ställs därför höga krav på god kommunikations- och samarbetsförmåga i dialog med de chefer, fackliga företrädare och externa aktörer som du samverkar med. Vi söker dig som är driven och har vilja och förmåga att hjälpa andra för att hitta lösningar. Vi ser gärna också att du är nyfiken och tar initiativ. Du kommer att föra konstruktiv dialog för att samordna olika funktioners väg mot ett gemensamt mål. Därför ser vi att du har hög samarbetsförmåga, att du är konstruktiv, kommunikativ och flexibel i ditt förhållningssätt. Du har god administrativ förmåga och struktur. Du har siktet på goda lösningar. Du är nyfiken, analytisk och har modet att lyfta viktiga frågor till diskussion. Du trivs med en kombination av operativa och strategiska uppgifter. Vi söker dig som har: • Akademisk utbildning inom personalvetenskap alternativt annan motsvarande utbildning i kombination med relevant erfarenhet • Erfarenhet av arbete med komptensförsörjningsprocesser (rekrytering, utbildning, korttidsbemanning) • Erfarenhet av samordnande roll som innebär att driva, leda och upprätthålla processer med flera aktörer • Hög administrativ förmåga • God svenska i såväl tal som skrift • God vana att arbeta i olika typer av systemstöd (t ex personal-, löne- eller beslutsstödsystem) Det är meriterande om du har: • Universitets-/högskoleexamen inom personalvetenskap • Erfarenhet av att ur ett arbetsrättsligt perspektiv hantera rehabiliterings- och personalärenden • Erfarenhet av liknande roll i annan offentlig verksamhet ÖVRIGT Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. För att arbeta hos oss behöver du genomgå en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning innefattande en säkerhetsprövningsintervju med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Vid säkerhetsprövningen utreds du som person, din bakgrund och dina relationer ur ett säkerhetsperspektiv. Du behöver vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. I samband med din anställningsintervju får du mer information om säkerhetsprövning. Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. Intervjuer kommer att hålla på plats i Umeå den 20 och ev även 21 maj. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

17 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
HR-konsult – Tacting AB

Om tjänsten Som HR-konsult hos oss på Tacting är du en viktig pusselbit i leveransen till våra kunder. Merparten av din arbetstid kommer du att arbeta i olika HR-uppdrag och vilken typ av kund och uppdrag det är kommer att förändras över tid. Din arbetsplats varierar mellan vårt kontor i centrala Karlstad och arbete ute hos kund. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta: HR-stöd gentemot våra kunder Utveckling av våra HR tjänster Rekryteringsuppdrag vid behov Dina arbetsdagar varierar beroende på behovet hos våra kunder, och kan innebära allt ifrån en till fem dagar i veckan i uppdrag ute hos kund. Övrig tid kan bestå av kortare HR-uppdrag, arbete med vår produkt HR-screening eller interna möten på Tacting-kontoret. Vi erbjuder dig en dynamisk och innovativ arbetsplats med högt i tak och ett gott stöd i ryggen. Hos oss får du möjlighet att utvecklas i rollen som HR-konsult och vi önskar att ta vara på dina styrkor på allra bästa sätt. Även om du arbetar självständigt i många av dina uppdrag kommer du alltid att ha Tacting-teamet i ryggen. Ta chansen och bli en del av oss - vi ser fram emot din ansökan! Om dig Vi söker dig som har ett stort intresse i HR-frågor och som vill jobba på framkant inom området. Du har ett stort driv och engagemang som gör att du bidrar till Tactings utveckling och framdrift. Vi ser att du är prestationsorienterad och resultatdriven. Du bryr dig genuint om dina kunder och att de ska få det stöd de behöver men förstår även vikten av att ditt arbete som konsult är lönsamt. Du har en god social förmåga och kan med enkelhet skapa gynnsamma relationer både internt och mot dina kunder. Krav: Minst 3 års erfarenhet av relevant HR-arbete, vi ser gärna att du har arbetat med en stor bredd av HR-frågor. Du behöver vara trygg i bland annat fackliga förhandlingar, arbetsmiljö och chefsstöd. Universitetsexamen inom personal och arbetsliv eller motsvarande. Svenska och engelska i tal och skrift Är bekväm med att föredra och presentera i små som större sammanhang B-körkort Meriterande: Erfarenhet av eget ledarskap och/eller arbetat med ledande funktioner Om oss Vi på Tacting är idag cirka 20 anställda som jobbar från våra kontor i Karlstad, Stockholm och Oslo. Våra primära affärsområden är rekrytering, HR och executive search. Hos oss blir du en del av ett resultatinriktat gäng som tror på det vi gör. Vi har högt i tak och skrattet är aldrig långt bort. För den som vill finns det stora möjligheter att vara med och påverka och utvecklas i sin roll. Vi tror på att ha det kul på jobbet och gör gärna aktiviteter tillsammans för att främja detta. Denna tjänst är placerad i Karlstad och där tränar vi tillsammans varje onsdag morgon, tätt följt av en god frukost tillsammans. Om rekryteringsprocessen Den här rekryteringen sköts av oss på Tacting där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser genomför vi en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling. Om du har frågor är du välkommen att kontakta Johanna Högeryd på 072–3102972 eller Caroline Bredo på 073–5012681. Välkommen in med din ansökan senast 28 april.

16 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
HR Generalist till Nimbus Group

Vi söker just nu en HR Generalist för att stärka vårt kunds HR-team. Tjänsten är initialt ett heltidskonsultuppdrag genom Wise Professionals med start i början av juni 2024, med avsikten att vår kund tar över anställningen därefter. I ditt uppdrag som HR Generalist kommer du att arbeta nära Nimbus Groups dagliga verksamhet i Sverige. Dina ansvarsområden inkluderar administrativa uppgifter samt att ge stöd till lokal ledning gällande HR-relaterade frågor. Rollen stöttar också HR Manager angående verksamheten i Finland och USA. HR Generalisten kommer även att agera som projektledare och driva ett projekt för att implementera ett nytt HR-system. Du kommer att arbeta nära Head of HR antingen från Nimbus huvudkontor i Göteborg eller kontoret & fabriken i Mariestad. Resor mellan Göteborg, Mariestad och Stockholm förekommer.  Du kommer att arbeta i en bred roll och olika spännande uppgifter såsom: Ge råd och stöd till chefer och medarbetare Arbete med arbetsrätt och förhandling (kollektivavtal i Sverige etc.) Upprätthålla värderingar och utveckla företagskulturen Onboarding/offboarding Uppdatera rollbeskrivningar och policys HR-relaterad kommunikation Den administrativa delen av jobbet innefattar bland annat: Nära samarbete med företagets externa löneavdelning för kommunikation av nyrekryteringar och uppsägningar Sammanställa månatliga lönetillägg/-avdrag från ERP-system och fakturor Ta ut månatliga tidsrapporter för medarbetare och skicka dessa till respektive företag som grund för fakturering Administrationshantering av förmåner med Epassi Fungera som lokal support för HR-relaterade verktyg såsom HR-systemet och Winningtemp Projektledning:  Projektledare för en global implementation av ett nytt HR-system och då också projektledare för en projektgrupp. Ansvarig för administrativt arbete relaterat till projektet. Stötta Head of HR i Change Management-relaterade uppgifter. Din bakgrund  Vi letar efter någon med minst 5 års erfarenhet av liknande roller där du har arbetat både operativt och strategiskt. Det är viktigt att du har några års erfarenhet av projektledning (implementering av HR-system eller liknande). För att trivas och passa bra i rollen som HR Generalist bör du: Förmågan att bygga relationer med olika intressenter Förståelse för olika kulturer och förmågan att navigera i det internationella Ha mod och ett proaktivt förhållningssätt Erfarenhet av att arbeta med HR-system, IT projekt eller förändringsledning inom systemprojekt Ha projektledningsfärdigheter Civilekonomexamen eller examen inom beteendevetenskap (psykologi, pedagogik etc.) Svenska och engelska är ett måste Förståelse för detaljhandel och tillverkning ses som en fördel Om Nimbus Group Nimbus bygger båtar som uppfyller kraven från den medvetne båtägaren som uppskattar smart funktionalitet, komfort, säkerhet och skandinavisk design. Dessa egenskaper anser vi vara grundläggande oavsett om du gör en snabb utflykt, tillbringar en social helg eller seglar på en lång internationell kryssning. Etablerat 1968 i Göteborg, Sverige. När du blir en av oss på Wise Professionals Som uthyrd konsult via oss på Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg och att du ska trivas i din anställning. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos oss på Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.  Våra värdeord – Passion, Kvalitet och Tillväxt – är något som genomsyrar hela vår verksamhet. Vår kultur präglas av nyfikenhet, att vara på tå och ligga i framkant – vi kallar det att vara och agera Frontline. Är du nyfiken på att arbeta som konsult genom oss, läs mer här. Wise Professionals är en konsult- och rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara lösningar tillsammans med kunder och kandidater som ställer höga krav. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö. Ansökan Du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil via ”Sök rollen” här nedan och du kommer i samband med det att få svara på några korta frågor. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail. Önskar du mer information eller har frågor om rollen, kontakta Hjalmar Frisell på [email protected]. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Vi ser fram emot att höra från dig!

16 april 2024
Sista ansökan:
7 maj 2024