HR-konsult/PA-konsult
Sök bland 94 lediga jobb som HR-konsult/PA-konsult och börja ditt nya yrkesliv idag!
Vill du vara med och stärka vår organisation genom att stödja chefer och bidra till en arbetsplats där medarbetare trivs och utvecklas? Som HR-partner hos Riksrevisionen ger vi dig förtroende och förutsättningar till utveckling. Vi är en myndighet som med vilja och kunskap gör skillnad. Ansök idag för att tillsammans vara med och se efter vår arbetsmiljö. Din utveckling möjliggör vår framtid Vi befinner oss i en inspirerande fas att utveckla vårt professionella HR-stöd. Vi söker dig som vill ha ett längre vikariat och tillfälligt vara med i vårt arbete framåt. Ditt arbete är prioriterade områden i vår strävan att ha en god och hållbar arbetsmiljö för våra medarbetare. Tillsammans ser vi efter att Riksrevisionen utvecklas som attraktiv arbetsgivare. Hos oss är du med och påverkar din utveckling. Vi lägger stora resurser på att stärka varje medarbetares kompetens och uppmuntrar till initiativ och eget driv. Här finns utbildningar, internationella projekt och stort utrymme till verksamhetsutveckling som gör att du kan både växa och göra skillnad. Vad innebär tjänsten? Som HR-partner på avdelningen för ledningsstöd har du en viktig uppgift att ge myndighetens chefer proaktivt och professionellt HR-stöd. Du kommer även att ha ett speciellt ansvar att samordna, forma och utveckla det myndighetsövergripande arbetet inom arbetsmiljö, hälsa och rehabilitering. Det innebär bland att du kommer • samordna och utveckla vårt systematiska arbetsmiljöarbete • utveckla formen för medarbetarundersökningar och arbetet med vår medarbetardialog • utveckla processen för rehabilitering och utbilda chefer i det. Vem är du? Vi söker dig som • har en akademisk utbildning inom HR eller annan inriktning som vi bedömer är relevant • har erfarenhet av brett HR-arbete och verksamhetsnära chefsstöd inom HR • har erfarenhet av att ha arbetat med systematiskt arbetsmiljöarbete och arbetslivsinriktad rehabilitering samt god kännedom om arbetsmiljölagstiftning • har mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska, både i tal och skrift, samt goda engelska kunskaper • är självgående, leder dig själv i det dagliga arbetet och tar ansvar för att hålla dina tidsramar och uppnå dina mål • är flexibel, lösningsorienterad och kan hantera att förutsättningar ändras samt ställa om och växla mellan administrativa, operativa och strategiska uppgifter • är strukturerad, följer gemensamma arbetssätt och rutiner samt är tydlig i både din skriftliga och muntliga kommunikation • har en god samarbetsförmåga och bygger förtroendefulla relationer till chefer, kollegor, fackliga parter och andra externa kontakter • har en helhetssyn och förstår samtidigt din del i helheten. Du tar initiativ till verksamhetsöverskridande samarbeten och bidrar till myndighetens utveckling inom ditt område. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och det är meriterande om du har erfarenhet av att utveckla formerna för medarbetarundersökningar och om du har erfarenhet av brett HR-arbete inom offentlig sektor. Vårt erbjudande Du får en tidsbegränsad visstidsanställning hos en arbetsgivare som erbjuder statens alla förmåner. Anställningen är ett vikariat till mitten av november 2026. Tjänsten är på heltid med tillträde i augusti 2025 eller enligt överenskommelse. Vi har ett modernt aktivitetsbaserat kontor på Sankt Eriksgatan 117 i Stockholm som erbjuder goda möjligheter till såväl tyst arbete som samtal och möten med kollegor. För oss är det självklart att våra medarbetare har förutsättningar för balans mellan arbetsliv och privatliv. Därför har du förtroendearbetstid och viss frihet att anpassa din arbetstid så att både ditt arbete och din fritid fungerar för dig. Det finns också möjlighet att arbeta på distans hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid. Ansök senast 14 april Skicka in din ansökan genom att svara på urvalsfrågorna och bifoga cv via vårt rekryteringsverktyg senast den 14 april. Läs mer om vår rekryteringsprocess på riksrevisionen.se/jobba-hos-oss/sa-ansoker-du. Vill du veta mer? Besök riksrevisionen.se/jobba-hos-oss eller kontakta HR-chef eller våra fackliga representanter. • Linda Boström Melander, HR-chef, 08-5171 41 21 • Lena Lakso, Saco-S/Riksrevisionen, 08-5171 41 55 • Tobias Hamfelt, ST/Riksrevisionen, 08-5171 40 83 Om Riksrevisionen Riksrevisionen tar fram fakta om hur statens verksamhet fungerar. Vi granskar vad statens pengar går till, hur effektivt myndigheterna arbetar och om politiska beslut leder till det de var menade till. Det är kunskap, som kan användas för att förbättra regeringens och myndigheternas arbete och spara skattepengar. När det finns brister ger vi rekommendationer till regeringen och myndigheterna för att förbättra verksamheten. Vår oberoende ställning och den insyn vi bidrar med är viktig för ett väl fungerande demokratiskt land. Vårt mål är att våra granskningar gör skillnad för människor både nu och i framtiden. Vi företräder också Sverige i revisionssammanhang och har utvecklingssamarbete med revisionsmyndigheter i Afrika, sydöstra Europa och Asien. Mer information hittar du på riksrevisionen.se
Om uppdraget och dig vi söker Till vår spännande kund i centrala Stockholm, söker vi nu en konsultativ, handlingskraftig och affärsdriven HR Business Partner till ett konsultuppdrag på 100 % som startar i juni och pågår ca 12 månader. Kunden har en hybrid arbetsmodell där du förväntas vara på kontoret 3 dagar i veckan. Uppdraget passar perfekt för dig som trivs med bredden inom HR och söker en operativ, affärsnära och konsultativ HR-roll. Uppdraget är en klassisk HRBP roll där du stöttar chefer och medarbetare brett i alla delar inom HR. Du kommer ingå i en mindre People organisation på totalt 3 personer. Kunden är i en föränderlig fas och du kommer till din rätt om du gillar förändring, affärer och att driva projekt. Vi söker dig som är driven, kommunikativ och prestigelös med 5-8 års erfarenhet av en liknande roll. Du kommer att fokusera mycket på förändringsledning, digitalisering, kompensationer/C&B, lönetransparensdirektivet, projektledning och att arbeta nära affären. Exempel på arbetsuppgifter Ge konsultativt affärsdrivet HR stöd inom hela HR scopet Arbeta aktivt med förändringsledning Arbeta med kompensationer/C&B Leda HR relaterade projekt Planera och stärka arbetet med framtida kompetenser/ TA strategier Arbetsmiljö och arbetsrätt Lättare fackliga förhandlingar Vi ser gärna att du har erfarenhet av Tidigare roll som HRBP, HR Specialist, HR Generalist eller People Partner i 5-8 år Businessdriven HR konsultation till senior/mid stakeholders Att arbeta med kompensationer och förmåner (C&B) Lättare fackliga förhandlingar TA strategier Förändringsledning För att passa bra in i uppdraget ser vi gärna att du är en stark kommunikatör och en tydlig teamplayer. Vidare bör du vara affärsorienterad och prestigelös. Vi kommer intervjua kandidater under de kommande två veckorna och intervjuer med kunden förväntas vara vecka 15. Vi startar urvalet omgående så sök gärna redan idag! Om att vara konsult hos People Experience Högt som lågt och ibland tvära kast tillhör vardagen som konsult – men ruskigt roligt, varierande och lärorikt är det. Som konsult via People Experience välkomnas du med öppna armar in i vår PX-familj med konsultfrukostar, check-ins och bollplank för att du ska känna samhörighet och utbyte, men alltid med fin balans – för att inte göra anspråk på för stor del av din tid. Formen för ditt konsultuppdrag (dvs om du blir underkonsult eller anställd hos PX för det specifika uppdraget) bestämmer du själv! Vi är alltid intresserade av att komma i kontakt med nya potentiella People, Payroll & Finance Consultants och utökar dagligen vårt nätverk med förtroendeingivande, prestigelösa och flexibla Professionals med både integritet, ödmjukhet och ett starkt ledarskap. I vårt nätverk finns expertis inom hela området och på alla nivåer. Generalister som specialister, seniora som juniora - och det är precis det som gör det hela så givande. På People Experience kommer vi alltid göra det lilla extra för att se till att du får en positiv upplevelse i mötet med oss – oavsett om du är kund, konsult, medarbetare eller kandidat. Välkommen att skapa denna upplevelse tillsammans med oss! Om din ansökan Vi behandlar alla kandidater lika, var vänlig ansök via annonsen om du är intresserad - all kontakt sker genom vårt rekryteringssystem! Detta för att skapa en fin kandidatupplevelse för samtliga kandidater, samtidigt som vi säkrar en rättvis process för alla! Vi vill bidra till att alla känner sig likvärdiga på arbetsmarknaden. Vi vill uppmuntra alla, oavsett bakgrund att ansöka! Vi behandlar din personliga information i enlighet med GDPR. Om du önskar att vi raderar din information gör du det enklast genom att begära det via vår karriärsida "Connect". Har du frågor, kontakta vår systemansvariga Lina Roxenback på [email protected]. People Experience är en personlig, innovativ och högst engagerad boutiquebyrå med enorm passion för att hjälpa kunder, konsulter och kandidater att nå tillväxt och framgång genom rätt matchning inom det område där vår erfarenhet och passion är som störst: People, Payroll & Finance. Med visionen att bli Sveriges ledande boutiqebyrå för People, Payroll & Finance Professionals, är vi 100 % specialiserade på målgruppen i vår rekrytering och konsulttillsättning.
Vi söker efter en finsktalande HR Advisor till en av våra uppskattade kunder i Stockholm. I rollen kommer du att arbeta i ett HR-team på ett internationellt bolag och samarbeta med kollegor placerade i hela Norden. Du kommer att sköta HR-relaterade processer och rutiner för Finland. Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av oss på The Place men arbetar hos vårt kundföretag. Arbetstiderna är 08:00–17:00, och du utgår från kontoret med möjlighet till distansarbete cirka 2 dagar i veckan. Vi söker dig som kan starta omgående, och uppdraget löper initialt i sex månader med möjlighet till förlängning. Arbetsuppgifter I rollen som HR Advisor kommer du att: Driva arbetsrättsliga frågor för Finland Ha kontakt med finska arbetsgivarorganisationen och finska myndigheter Medverka i lokala förhandlingar med företagets fackliga representanter Delta i olika HR-relaterade projekt Stötta payroll team i samband med lönekörningar Hantera förmåner och frågor gällande anställningar, kollektivavtal mm Supporta vid onboarding och offboarding av finska medarbetare Ha kontakt med företagshälsovård och administrera personaldata Kvalifikationer För att passa in och lättats kunna ta dig an rollen ser vi att du har följande bakgrund: Flytande kunskaper i Finska, Engelska och Svenska God arbetslivserfarenhet från en likande roll inom HR God data- och systemvana Meriterande Goda kunskaper kring arbetsrättsliga lagar och regler i Finland Goda kunskaper inom löneadministration Har en relevant utbildning inom HR eller liknade Vem är du? Du är intresserad av människor och van att arbeta i en liknade position med många kontaktytor där det krävs noggrannhet och struktur. Du är ansvarstagande, pålitlig och noga med att följa deadlines. Vidare är du lösningsfokuserad, prestigelös och är duktig på att kommunicera. Låter detta som något för dig? Ansök redan idag då vi behandlar ansökningar löpande och att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag! The Place – Where happy work happens Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.
Studerar du HR och har som målsättning att lära dig mer om HR och rekrytering? Vill du ha en möjlighet att utmanas och utvecklas i ett härligt HR-gäng med en lärande kultur? Då är PeopleProvide den rätta praktikplatsen för dig! PeopleProvide är ett kompetensbolag nischade inom HR. Vi arbetar enkelt och engagerat och bemöter våra kunder på ett personligt och professionellt sätt. För oss är det en självklarhet att en praktikplats ger möjligheter såsom: Praktisk erfarenhet och inblick i generellt HR-arbete Självständigt och i team stötta pågående HR-projekt Tillgång till ett brett HR-nätverk Hänga med härligaste gänget som andas HR, både på kontoret och via gemensamma träningsaktiviteter och after works. Du erbjuds Som praktikant hos oss kommer du att få vara med och stötta pågående HR-projekt som vi driver, från rekrytering till avveckling. Här är några av dina uppgifter som praktikant: Koordinering av och sitta med på intervjuer Telefonintervjuer och referenstagningar HR-administration Stöd i pågående HR-projekt Du kommer att arbeta nära Providare (medarbetare) inom alla delar av bolaget som berör HR och rekrytering, vilket betyder att du kommer få stor inblick i HR-världens alla områden. Dina möjligheter Praktiken är möjlighet för dig att få inblick i och en förståelse för rekrytering och HR. Du får även förutsättningarna för att utöka din kompetens inom HR, vi ser gärna att praktikperioden blir en start för din kommande karriär och kanske leder till en fortsättning med oss på PeopleProvide. Vem är du? Du studerar personalvetarprogrammet eller liknande och har en praktikperiod inom ramen för din utbildning. Vi ser gärna att du är initiativtagande, har lätt för att ta eget ansvar och en god social förmåga. Vi tror också att du tycker att det är kul att bemöta människor över telefon, digitalt och i personliga möten. Om oss Vi är ett kompetensbolag inom HR som gillar människor, sunt förnuft och affärer. Vårt mål är att enkelt och engagerat ”provida” den HR som bäst matchar våra kunders behov på ett hållbart och affärsinriktat sätt. Den entreprenörsrika andan är en av framgångsfaktorerna till att vi är en stark växande aktör i en utmanande bransch. Mer info på www.peopleprovide.se. Vill du ansöka? Genom att skicka ditt CV eller LinkedIn med en kort beskrivning av varför du söker till oss, så hör vi av oss inom kort! Vänta inte med att skicka in en ansökan då platsen kan komma att bli tagen snabbt.
Lessebo kommun finns mitt i Glasriket och har cirka 8 300 invånare, drygt 300 företag och mer än 1 miljon besökare årligen. Kommunikationerna är goda med pendlingsavstånd till Linnéuniversitetet i Växjö och Kalmar. Vår verksamhet baseras i de fyra orterna Lessebo, Hovmantorp, Kosta och Skruv. I Lessebo kommun finns en arbetsglädje och det är lätt att lära känna varandra med ett nära samarbete förvaltningar och politiker. Hos oss ska man mötas av en god service och ett gott bemötande. Det handlar om att ha ett gott samarbete mellan medarbetare och till våra medborgare. Vi satsar på utvecklingsfrågor och tillsammans skapar vi en grön kommun som vi är stolta över och där vi värnar om varandras framtid. Lessebo kommun ska vara en attraktiv och trygg plats att leva på, för alla invånare. ARBETSUPPGIFTER Uppdraget innebär att ge kommunens chefer ett brett och kvalificerat konsultativt stöd i olika typer av HR frågor såsom arbetsrätt, rekrytering, rehabilitering, arbetsmiljö, samverkansfrågor, lönebildningsfrågor, organisations- och omställningsfrågor, fackliga förhandlingar mm. Tjänsten ingår i ett team på 5 personer inom HR/lön och tillsammans utvecklar vi Lessebo kommun mot en attraktiv arbetsgivare i linje med vår värdegrund; tillit, respekt, ansvar, utveckling och tydlighet. Som HR konsult arbetar du som verksamhetsnära stöd till kommunens chefer inom barn- och utbildningsförvaltningen. Du kommer även att få möjlighet att arbeta strategiskt med något fokusområde du brinner för. Vi önskar att du tycker om att samarbeta, har hög arbetskapacitet och gillar utmaningar. Du kommunicerar på ett tydligt och effektivt sätt och uttrycker dig väl i tal och skrift. Du har ett strukturerat men pragmatiskt arbetssätt som präglas av professionalism inom Human Resources. Önskvärt är om du har kännedom om olika personalsystem såsom bla är WinLas, Visma och Miljödata. Erfarenhet inom HR arbete är önskvärt. Lessebo kommun främjar en god balans mellan arbetsliv och privatliv och ger därför möjlighet till arbete från hemmet genom vår distanspolicy. Välkommen med din ansökan! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning mot personal- och arbetslivsfrågor eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig. Önskvärt är erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till 0771-693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. Varmt välkommen med din ansökan!
Vi söker en erfaren och strategisk HR Global Business Partner för ett uppdrag i Göteborgsområdet. Du kommer att leda det strategiska HR-arbetet för Technology & Innovation samt Sales Sweden och ha en divisionsövergripande roll som ansvarig för D&I. Om rollen: Samarbete med seniora affärsledare för att utveckla HR-strategier som driver tillväxt och produktivitet Rådgivning och coaching inom personalfrågor Driva D&I-arbete med tydliga mål och uppföljning Ansvara för Talent Management och kompetensutveckling Stötta ledare och management i HR-frågor kopplade till affärsstrategier Driva strategiska HR-projekt över flera länder och funktioner Optimera organisationsstrukturer och produktivitet Använda HR-analys och datadrivna insikter för beslutsfattande Främja en stark företagskultur och medarbetarengagemang Vi söker dig som: Har 10+ års erfarenhet inom HR med bevisad affärs- och ledarskapsframgång Har en utbildning inom HRM, psykologi, företagsekonomi eller liknande Har stark affärsförståelse och erfarenhet av förändringsledning (gärna M&A) Trivs med att arbeta i en komplex och global organisation Är van vid att hantera fackliga relationer och externa intressenter Kan koppla affärsstrategi till HR och omvandla den till konkreta åtgärder Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska Praktisk information: Uppdragsperiod: 1 april 2025- 28 februari 2026 Omfattning: Heltid 100%, distansarbete ca 25% Plats: Jonsered Språk: Svenska & Engelska Sista ansökningsdag: 24 mars 2024! Notera! Vi behandlar ansökningar löpande och kan stänga uppdraget före sista ansökningsdag. Om du är intresserad, ansök snarast! Välkommen med din ansökan! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
HR-enheten, Kirurgisk vård Rollen som HR-partner En av våra kollegor går vidare mot nya utmaningar och vi söker nu dig som vill vara ett nära stöd och vägleda våra chefer inom HR-området. I nära samarbete med chefer och med grund i lagar, avtal och i Region Jönköpings läns riktlinjer och policys, bidrar du med professionellt stöd i verksamhetens HR-frågor. Du kommer att arbeta inom områden arbetsrätt, hälsa- och arbetsmiljö, kompetensförsörjning samt anställningsvillkor och lön. Din blivande arbetsplats Du blir en del av ett team med sju HR-partners. Tillsammans stöttar vi cirka 120 stycken chefer med vår kunskap inom HR. Förutom nära arbete med chefer i vårt eget verksamhetsområde finns möjlighet att delta i regionövergripande utvecklingsarbeten tillsammans med andra HR-kollegor i vår organisation. Verksamhetsområde Kirurgisk vård, som är en del av Region Jönköpings län, har cirka 2600 stycken anställda. Våra verksamheter finns på tre sjukhus, Länssjukhuset Ryhov, Höglandssjukhuset i Eksjö och Värnamo sjukhus. Läs mer om vårt verksamhetsområde Kirurgisk vård, Region Jönköpings län (https://rjl.se/om-oss/om-organisationen/folkhalsa-och-sjukvard/kirurgisk-vard/) Din profil För att vara aktuell för tjänsten krävs högskoleutbildning inom HR alternativt annan likvärdig utbildning. Meriterande är erfarenhet av brett arbete inom HR, gärna inom offentlig sektor. Körkort är ett krav. För att du skall trivas hos oss är du en person som har lätt för att ta egna initiativ, planera och prioritera ditt arbete. Eftersom arbetet består av många interna och externa kontakter söker vi dig som har lätt för att skapa, utveckla och behålla goda relationer. Din kommunikativa förmåga är hög, både muntligt och skriftligt och du förmedlar ett tydligt och gemensamt förhållningssätt utifrån Region Jönköpings läns värderingar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vårt erbjudande till dig Tjänsten är tillsvidare på heltid, tillträde sker enligt överenskommelse. Vi erbjuder dig ett självständigt och varierande arbete med utsikter att utvecklas i din roll som HR-partner samt tillsammans med ditt HR-team. Du har möjlighet att arbeta till viss del på distans. Vi sätter stort värde på möjligheten att kunna kombinera arbetsliv och fritid. Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner, Region Jönköpings län (https://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/) Har du frågor om tjänsten? Välkommen att kontakta: HR-chef Susanne Holm, 010-242 19 73, [email protected] Biträdande HR-chef Helena Hultqvist, 010-242 11 77, [email protected] Vår rekryteringsprocess Sista ansökningsdag är den 6 april men urval och intervjuer kan komma att ske löpande, så sök redan idag. Varmt välkommen med din ansökan! Intervjuer planeras till vecka 15 och 16. För kandidater som går vidare i processen kan vi komma att tillämpa arbetsprov. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Läs mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess på vår hemsida: Vår rekryteringsprocess, Region Jönköpings län (https://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess/)
HR-enheten, Kirurgisk vård Rollen som HR-partner En av våra kollegor går vidare mot nya utmaningar och vi söker nu dig som vill vara ett nära stöd och vägleda våra chefer inom HR-området. I nära samarbete med chefer och med grund i lagar, avtal och i Region Jönköpings läns riktlinjer och policys, bidrar du med professionellt stöd i verksamhetens HR-frågor. Du kommer att arbeta inom områden arbetsrätt, hälsa- och arbetsmiljö, kompetensförsörjning samt anställningsvillkor och lön. Din blivande arbetsplats Du blir en del av ett team med sju HR-partners. Tillsammans stöttar vi cirka 120 stycken chefer med vår kunskap inom HR. Förutom nära arbete med chefer i vårt eget verksamhetsområde finns möjlighet att delta i regionövergripande utvecklingsarbeten tillsammans med andra HR-kollegor i vår organisation. Verksamhetsområde Kirurgisk vård, som är en del av Region Jönköpings län, har cirka 2600 stycken anställda. Våra verksamheter finns på tre sjukhus, Länssjukhuset Ryhov, Höglandssjukhuset i Eksjö och Värnamo sjukhus. Läs mer om vårt verksamhetsområde Kirurgisk vård, Region Jönköpings län (https://rjl.se/om-oss/om-organisationen/folkhalsa-och-sjukvard/kirurgisk-vard/) Din profil För att vara aktuell för tjänsten krävs högskoleutbildning inom HR alternativt annan likvärdig utbildning. Meriterande är erfarenhet av brett arbete inom HR, gärna inom offentlig sektor. Körkort är ett krav. För att du skall trivas hos oss är du en person som har lätt för att ta egna initiativ, planera och prioritera ditt arbete. Eftersom arbetet består av många interna och externa kontakter söker vi dig som har lätt för att skapa, utveckla och behålla goda relationer. Din kommunikativa förmåga är hög, både muntligt och skriftligt och du förmedlar ett tydligt och gemensamt förhållningssätt utifrån Region Jönköpings läns värderingar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vårt erbjudande till dig Tjänsten är tillsvidare på heltid, tillträde sker enligt överenskommelse. Vi erbjuder dig ett självständigt och varierande arbete med utsikter att utvecklas i din roll som HR-partner samt tillsammans med ditt HR-team. Du har möjlighet att arbeta till viss del på distans. Vi sätter stort värde på möjligheten att kunna kombinera arbetsliv och fritid. Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner, Region Jönköpings län (https://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/) Har du frågor om tjänsten? Välkommen att kontakta: HR-chef Susanne Holm, 010-242 19 73, [email protected] Biträdande HR-chef Helena Hultqvist, 010-242 11 77, [email protected] Vår rekryteringsprocess Sista ansökningsdag är den 6 april men urval och intervjuer kan komma att ske löpande, så sök redan idag. Varmt välkommen med din ansökan! Intervjuer planeras till vecka 15 och 16. För kandidater som går vidare i processen kan vi komma att tillämpa arbetsprov. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Läs mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess på vår hemsida: Vår rekryteringsprocess, Region Jönköpings län (https://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess/)
HR-enheten, Kirurgisk vård Rollen som HR-partner En av våra kollegor går vidare mot nya utmaningar och vi söker nu dig som vill vara ett nära stöd och vägleda våra chefer inom HR-området. I nära samarbete med chefer och med grund i lagar, avtal och i Region Jönköpings läns riktlinjer och policys, bidrar du med professionellt stöd i verksamhetens HR-frågor. Du kommer att arbeta inom områden arbetsrätt, hälsa- och arbetsmiljö, kompetensförsörjning samt anställningsvillkor och lön. Din blivande arbetsplats Du blir en del av ett team med sju HR-partners. Tillsammans stöttar vi cirka 120 stycken chefer med vår kunskap inom HR. Förutom nära arbete med chefer i vårt eget verksamhetsområde finns möjlighet att delta i regionövergripande utvecklingsarbeten tillsammans med andra HR-kollegor i vår organisation. Verksamhetsområde Kirurgisk vård, som är en del av Region Jönköpings län, har cirka 2600 stycken anställda. Våra verksamheter finns på tre sjukhus, Länssjukhuset Ryhov, Höglandssjukhuset i Eksjö och Värnamo sjukhus. Läs mer om vårt verksamhetsområde Kirurgisk vård, Region Jönköpings län (https://rjl.se/om-oss/om-organisationen/folkhalsa-och-sjukvard/kirurgisk-vard/) Din profil För att vara aktuell för tjänsten krävs högskoleutbildning inom HR alternativt annan likvärdig utbildning. Meriterande är erfarenhet av brett arbete inom HR, gärna inom offentlig sektor. Körkort är ett krav. För att du skall trivas hos oss är du en person som har lätt för att ta egna initiativ, planera och prioritera ditt arbete. Eftersom arbetet består av många interna och externa kontakter söker vi dig som har lätt för att skapa, utveckla och behålla goda relationer. Din kommunikativa förmåga är hög, både muntligt och skriftligt och du förmedlar ett tydligt och gemensamt förhållningssätt utifrån Region Jönköpings läns värderingar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vårt erbjudande till dig Tjänsten är tillsvidare på heltid, tillträde sker enligt överenskommelse. Vi erbjuder dig ett självständigt och varierande arbete med utsikter att utvecklas i din roll som HR-partner samt tillsammans med ditt HR-team. Du har möjlighet att arbeta till viss del på distans. Vi sätter stort värde på möjligheten att kunna kombinera arbetsliv och fritid. Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner, Region Jönköpings län (https://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/) Har du frågor om tjänsten? Välkommen att kontakta: HR-chef Susanne Holm, 010-242 19 73, [email protected] Biträdande HR-chef Helena Hultqvist, 010-242 11 77, [email protected] Vår rekryteringsprocess Sista ansökningsdag är den 6 april men urval och intervjuer kan komma att ske löpande, så sök redan idag. Varmt välkommen med din ansökan! Intervjuer planeras till vecka 15 och 16. För kandidater som går vidare i processen kan vi komma att tillämpa arbetsprov. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Läs mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess på vår hemsida: Vår rekryteringsprocess, Region Jönköpings län (https://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess/)
Vi söker en erfaren Compensation & Performance Partner som vill driva strategin för ersättning och prestation i Norden och Baltikum. I denna roll samarbetar du med affärsledare och HR-team för att säkerställa konkurrenskraftiga och rättvisa belöningsstrukturer. Trivs du i en dynamisk, internationell miljö och brinner för kompensation och prestation? Sök idag – urval sker löpande! OM TJÄNSTEN I denna roll kommer du att spela en nyckelroll i att skapa en rättvis och konkurrenskraftig ersättnings- och prestationskultur, samtidigt som du samarbetar nära med ledningsgruppen för att säkerställa att kompensationsstrategin stödjer verksamhetens övergripande mål. Du ansvarar för att utveckla, implementera och förvalta ersättningsprogram samt säkerställa efterlevnad av policyer och lagkrav. Du kommer även att bygga och vårda långsiktiga relationer med affärsledare, HR Business Partners och externa intressenter för att säkerställa en strategisk och effektiv hantering av kompensation och belöning. Med din analytiska förmåga och ditt rådgivande arbetssätt kommer du att bidra till att attrahera och behålla topptalanger samt stärka organisationens konkurrenskraft. I denna roll får du möjlighet att påverka och utveckla HR-processer inom kompensation och prestation samt bidra till företagets långsiktiga framgång. Du erbjuds - En dynamisk och innovativ arbetsmiljö - Möjlighet att arbeta brett inom olika HR-frågor - Få in en fot på ett globalt och världsledande teknikbolag ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Hantera och utveckla ersättningsprogram enligt företagets filosofi och lagkrav * Implementera total rewards-processer och säkerställa policyefterlevnad * Analysera marknadstrender för att föreslå konkurrenskraftiga lösningar * Utveckla och implementera lands-/regionsspecifika program * Projektleda lokala kompensationsinitiativ * Samarbeta med HR Services (GBS) för att optimera processer och service * Säkerställa efterlevnad av lagar, policyer och budgetmål VI SÖKER DIG SOM - Har examen inom relevant område - Flera års erfarenhet av en bred HR-roll - Har kommunikativa färdigheter på både svenska och engelska, då båda språken förekommer i det dagliga arbetet Det är meriterande om du har - Avancerade kunskaper i Excel och HRIS (SAP/Workday) - Erfarenhet av arbete i en global miljö med kulturell förståelse - Expertis inom kompensationsprogram, HR-strategi och affärsbehov För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Tillitsfull - Ordningsam - Ansvarstagande Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 94 jobb