HR-administratör - Konsultuppdrag Vi söker nu en erfaren och engagerad HR-administratör för ett spännande konsultuppdrag hos vår kund. Uppdraget omfattar administration av HR-processer, hantering av personaldata och stöd till HR-ledningen. Om du är strukturerad, serviceinriktad och trivs i en föränderlig miljö, kan detta vara rätt uppdrag för dig! Din roll Som HR-administratör kommer du att spela en central roll i att hantera och administrera HR-relaterade ärenden samt bidra till utvecklingen av effektiva och digitaliserade arbetsprocesser. Ditt ansvar Hantera inkomna ärenden i HR:s funktionsbrevlåda. Administrera förmåner och personalsystemet Heroma. Säkerställa korrekta anställnings- och personuppgifter. Hantera schemaläggning och rapportering i personaladministrativa system. Utlämna allmänna handlingar samt sköta diarieföring och arkivering. Stödja HR-ledningen administrativt. Vara en av flera webbredaktörer inom HR. Delta i utvecklingsprojekt inom digitalisering, masterdata och effektiva HR-processer. Kvalifikationer Erfarenhet av HR-administration och arbete i personaladministrativa system (främst Heroma). God kunskap om svenska arbetsrättsliga regler och förvaltningsprocesser. Erfarenhet av diarieföring och arkivering. God förmåga att hantera administrativa uppgifter noggrant och effektivt. Flytande svenska i tal och skrift. Meriterande erfarenheter Erfarenhet av att arbeta med digitalisering och processutveckling inom HR. Erfarenhet av att vara webbredaktör. Tidigare arbete i en offentlig organisation. Placering Uppdraget utförs på plats hos kunden. Tidplan och omfattning Startdatum: 2 mars 2025 Slutdatum: 31 december 2025 Omfattning: Heltid (40 timmar per vecka) Förlängningsoption: Kunden har möjlighet att förlänga kontraktstiden med 1+1 år. Om EdgeEdge of Talent är en rekryterings- och konsultbyrå som specialiserar sig på att matcha talanger med rätt företag. Vi är dedikerade till att skapa framgångsrika samarbeten genom att förstå både våra kunders och kandidaters behov. Med en stark närvaro på marknaden och ett brett nätverk av kontakter, säkerställer vi att våra kandidater får den bästa möjliga starten i sin nya roll. Ansökan Om du uppfyller kvalifikationerna och är intresserad av detta uppdrag, vänligen skicka in din ansökan snarast. Urval och intervjuer sker löpande.
Är du HR-konsulten som trivs bäst i scale up-miljöer är detta ditt perfekta nästa uppdrag!Här får du chansen att använda din erfarenhet och kompetens att sätta din prägel på HR-arbetet i en organisation i tillväxtfas. Detta uppdrag sträcker sig i ungefär sex månader. Du kan antingen gå som egen konsult via Wrknest, eller anställas av oss motsvarande uppdragsperioden. Om tjänsten Vår kund befinner sig i en tillväxtfas och behöver en strategisk och operativ HR-konsult som kan bygga upp och utveckla deras HR-funktion från grunden. Du kommer att spela en nyckelroll i att etablera strukturer, processer och arbetssätt som säkerställer en hållbar och framgångsrik HR-verksamhet. Dina framtida arbetsuppgifter Du kommer att ansvara för att skapa och implementera HR-strategier som stödjer företagets tillväxt. Ditt arbete innefattar både strategiska initiativ och operativa uppgifter, såsom: Bygga upp och implementera HR-processer inom rekrytering, onboarding och kompetensutveckling. Utforma och säkerställa en fungerande personalpolicy och arbetsrättsliga riktlinjer. Stötta chefer i personalfrågor, ledarskapsutveckling och arbetsmiljöarbete. Driva och utveckla employer branding-initiativ. Säkerställa efterlevnad av arbetsrättsliga lagar och kollektivavtal. Arbeta med förändringsledning och organisationsutveckling. Vi söker dig som Vi letar efter en erfaren HR-konsult som tidigare har varit med och byggt upp en HR-funktion i en växande organisation. Du har god förståelse för både strategiskt och operativt HR-arbete och trivs med att arbeta självständigt i en föränderlig miljö. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har: Erfarenhet av att bygga upp HR-funktioner från grunden. God kunskap om arbetsrätt och kollektivavtal. Erfarenhet av att stötta chefer i personalfrågor. Förmåga att driva förändringsprocesser och utveckla HR-strategier. Som person är du självständig, initiativrik och lösningsorienterad. Du har en stark kommunikativ förmåga och trivs med att skapa struktur i en snabbt föränderlig miljö. Övrig information Start: Enligt överenskommelse. Plats: Uppsala. Omfattning: Heltid. Anställningsform: Egen konsult eller anställd via Wrknest i ca sex månader. Om kunden Kunden är ett expansivt företag i en spännande bransch som nu satsar på att bygga en stark HR-funktion. De värdesätter initiativförmåga, engagemang och en stark företagskultur där människor står i centrum. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se. Låter detta som din nästa utmaning? Skicka in din ansökan redan idag!
Är du en erfaren HR-konsult med intresse för rekrytering, onboarding och personalsäkerhet? Vi söker nu en HR-konsulttill ett spännande uppdrag som sträcker sig över 2025. Här får du chansen att bidra med din kompetens i en dynamisk miljö där utveckling och struktur står i fokus. Om rollen Som HR-konsult kommer du att spela en viktig roll i samband med implementeringen av ett nytt HR-system och ett pågående transformationsprojekt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Ansvara för rekryterings- och onboardingprocesser, samt hantera cross- och offboarding. Utföra bakgrundskontroller och säkerhetsprövningsintervjuer i samband med personalförändringar. Hantera löpande personaladministration och säkerställa att processer och rutiner efterlevs. Vi söker dig som har: En utbildning inom HR eller annan relevant bakgrund. 2–5 års erfarenhet av liknande roller, gärna som konsult. Utmärkt administrativ förmåga och ett serviceinriktat förhållningssätt. Erfarenhet av att hantera personuppgifter och en förståelse för personalsäkerhetsfrågor. Förmåga att arbeta självständigt och leverera hög kvalitet inom dina ansvarsområden. Praktisk information Startdatum: 1 mars 2025 Slutdatum: 31 december 2025 Placering: Jönköping Omfattning: 75-100 % Förlängning: Möjlighet till 6 månaders förlängning och eventuell anställning, beroende på beslut. Sista ansökningsdag: Sök senast 29 januari 2025. Missa inte chansen att bidra med din expertis i ett meningsfullt uppdrag med stora utvecklingsmöjligheter! Ansök nu – vi ser fram emot att höra från dig! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
För vår kunds räkning söker vi just nu en HRBP till kund i Stockholm. Uppdraget är på heltid och förväntas starta 2025-03-03 och pågå till och med 2025-10-03. Om uppdragetVår kund söker en erfaren HR Business Partner för ett konsultuppdrag på 6 månader. Rollen innebär att jobba tillsammans med ett HR-team. Kunden är en stor organisation med knappt 900 medarbetare och många konsulter. Teamet behöver fylla ett föräldravikariat som löper till och med september/oktober 2025, då nuvarande vikarie lämnar sin anställning i början av mars. Teamet består av en HR chef samt ytterligare 4 resurser inom HRBP, People analytics och Learning. Det är ett tight team som löpande planerar verksamheten strukturerat och tillsammans. HR BP-ansvaret är utfördelat på olika områden inom verksamheten, men genom teamets nära samarbete hjälper de också varandra inom alla områden. Stöd i lönesättningsfrågor är frekvent förekommande vid ständigt pågående rekryteringar. Dock utförs rekryteringsprocessen av ett rekryteringsteam alternativt av chefer. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Proaktivt coacha ledare och grupper för att förbättra ledarskap och samarbete. Aktivt stödja chefer i HR processer, lönesättningsfrågor, organisation, medarbetarutmaningar. Leda eller delta i projekt initierade av verksamhet, HR ledning eller av HR-teamet man själv ingår i. Vid behov ta aktiv del att driva process för ev. organisationsförändringar på olika nivåer i verksamheten Samarbeta med HR, stödfunktioner och fackliga organisationer Övrigt:Start: 2025-03-03Slut: 2025-10-03Omfattning: 100%Placering: Stockholm Om digVi söker dig som uppfyller nedan obligatoriska krav: Senior erfarenhet av HRBP rollen från olika typer av verksamhet, men framför allt från HR-arbete i större organisationer Gedigen kunskap och erfarenhet av HR-processer, ledarcoachning, teamutveckling God erfarenhet av att jobba med lönesättning utifrån jobbarkitektursystem och marknadslönedata, primärt erfarenhet från Willis Tower Watsons metodik Högskola/Universitetsexamen, företrädesvis men ej krav inom personalvetenskap, beteendevetenskap eller motsvarande Hög kompetens i Officepaketet Det är meriterande om du även uppfyller följandekrav: HRBP erfarenhet från it/techverksamhet är ett starkt önskemål Önskade personliga egenskaper: Prestigelös; utför självständigt såväl vardagliga operativa uppgifter som driver utvecklingsfrågor Personlig mognad och trygghet Vågar testa och lära Kommunikativ och nyfiken på människor och verksamhet Flexibel, möjlighetsorienterad, vågar utmana AnsökanLåter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning är en del av processen. Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till ansvarig Konsultchef Sanna Jurén på 0728978265. Känn dig trygg som konsult hos DevotumSom konsult hos Devotum har du möjlighet att välja om du vill fakturera genom ditt eget bolag eller bli direkt anställd hos oss. Som anställd hos Devotum erbjuds du alltid schyssta villkor enligt kollektivavtal (Almega) som bland annat innefattar friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar. Hos oss är varje konsult viktig och våra konsultchefer finns alltid till hands för att ge dig den support och vägledning du behöver under hela uppdragsperioden.
Om rollen Du kommer att vara en del av ett tight HR-team bestående av en HR-chef och fyra kollegor inom HR Business Partnering, People Analytics och Learning. Tillsammans arbetar ni strukturerat för att stödja verksamheten, som består av ca 900 medarbetare och ett stort antal konsulter. I denna roll får du chansen att: Coacha och stötta chefer i HR-processer, lönesättning och organisationsfrågor. Leda och delta i HR-projekt som syftar till att förbättra verksamheten. Vara ett stöd vid organisationsförändringar och aktivt samarbeta med HR, stödfunktioner och fackliga organisationer. Din profil Vi söker dig som har gedigen erfarenhet som HR Business Partner, gärna från IT/tech-sektorn eller större organisationer. Du trivs med att arbeta operativt och strategiskt och har en naturlig fallenhet för att skapa relationer och bygga förtroende. Kvalifikationer Erfarenhet: Flera års erfarenhet av HRBP-roller i större organisationer, med fokus på HR-processer, ledarcoachning och teamutveckling. Kunskap: Djup förståelse för lönesättning, jobbarkitektursystem och marknadslönedata (erfarenhet av Willis Towers Watsons metodik är meriterande). Digital kompetens: Mycket goda kunskaper i Office-paketet. Utbildning: Akademisk examen inom personalvetenskap, beteendevetenskap eller motsvarande. Personliga egenskaper Prestigelös och självgående. Kommunikativ och nyfiken på människor och verksamheter. Flexibel och vågar utmana invanda arbetssätt. Stark samarbetsförmåga med fokus på teamets framgång. Praktisk information Period: 3 mars 2025 – 3 oktober 2025. Omfattning: Heltid 100 % Plats: Stockholm Sista ansökningsdag:28 januari Ansök idag! Vi behandlar ansökningar löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Det här är en fantastisk möjlighet att bidra till en stor och dynamisk organisation i en viktig roll där du får göra skillnad varje dag. Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
ArbetsuppgifterTill vår kund söker vi nu en erfaren HR Business Partner för att täcka ett föräldravikariat. Rollen innebär att jobba tillsammans med ett HR-team. Dig&Tech är en stor organisation med knappt 900 medarbetare och många konsulter. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Proaktivt coacha ledare och grupper för att förbättra ledarskap och samarbete. Aktivt stödja chefer i HR processer, lönesättningsfrågor, organisation, medarbetarutmaningar. Leda eller delta i projekt initierade av verksamhet, HR ledning eller av HR-teamet man själv ingår i. Vid behov ta aktiv del att driva process för ev. organisationsförändringar på olika nivåer i verksamheten. Samarbeta med HR, stödfunktioner och fackliga organisationer. Teamet består av en HR chef samt ytterligare 4 resurser inom HRBP, People analytics och Learning. Det är ett tight team som löpande planerar verksamheten strukturerat och tillsammans. HR BP-ansvaret är fördelat på olika områden inom verksamheten, men genom teamets nära samarbete hjälper de också varandra inom alla områden. Stöd i lönesättningsfrågor är frekvent förekommande vid ständigt pågående rekryteringar. Dock utförs rekryteringsprocessen av ett rekryteringsteam alternativt av chefer. Kvalifikationer Du har en akademisk examen, gärna inom personalvetenskap, beteendevetenskap eller motsvarande. Du har lång erfarenhet av HRBP-rollen från olika typer av verksamheter, men framför allt från HR-arbete i större organisationer. Du har gedigen kunskap och erfarenhet av HR-processer, ledarcoachning, team-utveckling. Du har god erfarenhet av att jobba med lönesättning utifrån jobbarkitektursystem och marknadslönedata, primär erfarenhet från Willis Tower Watsons metodik. Du har hög kompetens inom Officepaketet. Meriterande: HR BP erfarenhet från IT/Techverksamhet. Personliga egenskaper Vi söker dig som är en prestigelös person som trivs med att både utföra självständiga, vardagliga operativa uppgifter och driva utvecklingsfrågor. Med en personlig mognad och trygghet vågar du testa nya idéer och bidra till ständiga förbättringar. Du är kommunikativ, nyfiken på människor och verksamheter, och strävar efter att skapa goda relationer och förståelse i alla sammanhang. Flexibilitet och ett möjlighetsorienterat synsätt genomsyrar ditt arbete, och du tvekar inte att utmana etablerade sätt att arbeta om det leder till bättre resultat. Samtidigt är du samarbetsinriktad och ser värdet av att planera och strukturera arbetet tillsammans med ditt team. Företagspresentation Vår kund är ledande inom dagligvaruhandeln och finns runt om i hela Sverige med huvudkontor i Stockholm. Här finns uppdrag inom marknad, ekonomi och logistik. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Tillträde och ansökan Heltid, 40h/v. Vår kund önskar start i början på mars och uppdraget förväntas löpa till och med 2025-10-03. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund i Solna. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 81 till 86 av 86 jobb