Som inköpare på EcoDataCenter (EcoDC) kommer du att spela en nyckelroll i vår expansion. Vi är ett snabbt växande företag med ambitionen att vara ledande i Norden och förstahandsvalet när det gäller hållbara och säkra datacenterlösningar. Vår marknad är internationell och vi har kunder från många olika länder. Vi backas upp av kapitalstarka ägare som vill driva förändring i branschen. Du kommer att vara en del av ett entreprenörsdrivet företag med korta beslutsvägar där vi når målen som ett team. Du rapporterar till Chief Development and Construction och du kommer att ingå i projektavdelningen med ansvar för och driva upphandlingar av entreprenader och utrustning till nybyggnation av våra datacenterprojekt. Projekten finns i Falun och inom kort även i Borlänge. Rollbeskrivning EcoDC arbetar i samverkan där huvudentreprenör har samordningsansvar även för de inköp som EcoDC utför själva. Datacenter har ett mycket högt inslag av installationer och inköp sker för bland annat reservkraft, ventilationsutrustning, ställverk och transformatorer, elinstallationer, kylsystem, styrutrustning, säkerhet, mm. Du kommer tillsammans med projektledare, tekniska specialister och deltagare från driftorganisationen att självständigt ansvara för inköpsplanering, sammanställning av förfrågningsunderlag, förhandlingar och avtalstecknande. I rollen ingår även att utveckla inköpsstrategier och taktik. Vidare ska Inköparen bredda och utveckla vår leverantörsbas. EcoDC är ett ungt bolag med stark tillväxt och med det följer ett behov av att se över och utveckla bolagets upphandlingsprocess, rutiner och mallar för inköp. Investeringsvolymen uppgår till miljardbelopp årligen och flera av inköpen sker på en internationell marknad. Vi tror att du jobbat några år med liknande uppgifter, men att du vill växa med oss och utvecklas vidare i rollen som inköpare. Ditt uppdrag innebär att du: Förväntas ha stort engagemang och initiativförmåga och självständigt lösa uppgifter Agerar lösningsorienterat för att tillsammans med våra samarbetspartners säkerställa inköp. Skapar utrymme för utveckling och innovation vid upphandling samt säkerställer korrekta affärs- och ersättningsformer. Hanterar upphandlingar, utvärderar leverantörer och följer upp kontrakt. I samverkan med övriga i bolaget utvecklar upphandlingsprocess, mallar och rutiner. Kvalifikationer Som person är du driven, initiativtagande, ansvarsfull och självgående med en prestigelös hands-on attityd. Du har strategisk höjd med fokus på att uppnå resultat och mål. Din förmåga att utveckla och bibehålla långsiktiga relationer med intressenter är god och du är en lagspelare som tycker om att samarbeta med andra. Du är strukturerad och metodisk och har en lösningsorienterad approach. Vi söker dig som: har erfarenhet från inköp i entreprenadupphandlingar och kunskap inom standardavtal såsom ABK, ABM, AB och ABT. har ett stort intresse för hållbarhet och digitalisering. har en universitets- eller högskoleutbildning om minst 180hp (120p) inom teknik, ekonomi, juridik eller likvärdigt. har mycket god kunskap i svenska och engelska i såväl tal som skrift. har B-körkort Meriterande är: Erfarenhet från inköp av reservkraft, ventilationsutrustning, ställverk och transformatorer, elinstallationer, kylsystem, styrutrustning eller säkerhet. Erfarenhet från entreprenadbolag, konsult inom bygg o fastighet eller som byggherre. Låter det som en intressant roll för dig?På EcoDataCenter erbjuds du möjligheten att vara en del av något större och samtidigt bidra till ett bättre och mer hållbart samhälle. Ansökningstiden avslutas 2025-02-22. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande. Personlighetstest, bakgrundskontroll samt drogtest är obligatoriska moment för våra slutkandidater och kommer därmed vara en del av rekryteringsprocessen i kommande steg. Vid frågor hör av dig till ansvarig rekryterare, HR- Business Partner [email protected]älkommen med din ansökan! Placeringsort: Falun
Sway Sourcing söker en Procurement Specialist för ett uppdrag hos en av våra kunder i Stockholm. Uppdraget är på heltid och löper över 6 månader, med start omgående. Du kommer att ingå i Tech Procurement-teamet och arbeta med sourcing och inköp av mjukvara, främst inom Engineering SaaS och Security & Risk Management-portföljerna, samt stötta i andra kategorier vid behov. Arbetsuppgifter Hantera olika teknologikategorier, inklusive Engineering SaaS, Security & Risk Management och hårdvara. Utföra leverantörsbedömningar och stödja prestationsuppföljning. Genomföra kostnadsanalyser, marknadsanalyser och säkerställa att krav uppfylls. Driva kategoristrategi inklusive förhandlingar, RFQs och processdesign. Hantera leverantörsrelationer och uppdatera företagets inköpskontraktsdatabas. Skapa och analysera rapporter, dashboards och scorecards för att identifiera optimeringsmöjligheter. Din profilVi söker dig som: Har 3–7 års erfarenhet av teknologiinriktad upphandling och sourcing. Har erfarenhet av att leda RFx-processer och arbeta med indirekta förbrukningsmaterial. Är organiserad, datadriven och leveransfokuserad med globalt perspektiv. Har god kommunikationsförmåga och kan uttrycka komplexa idéer på ett tydligt sätt. Är serviceinriktad, lösningsorienterad och trivs i team. Har erfarenhet av att skapa struktur i otydliga situationer. Vi erbjuder Ett utvecklande uppdrag i en global organisation. Möjlighet att bidra till innovation och förbättring inom inköpsprocesser. Ett inkluderande och mångsidigt arbetsklimat där allas perspektiv värdesätts. PlaceringStockholm AnsökanTjänsten tillsätts löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
The Opportunity Components in Ludvika are looking to strengthen our team of operational purchasers. As an operational purchaser you will have a key role in securing material in a time of significant growth in demand as well as in our own production capacity. You will work closely with planning, SCM, quality, and production. How you’ll make an impact: Issue purchase orders and follow up with our suppliers Prioritize and help our suppliers feeding us the most critical items Optimizing our purchasing patterns by setting and adjusting parameters in SAP Follow up inbound transport Be part of or drive problem solving Support or drive development of our internal processes Your background: You have an academical background within logistics or business administration or similar work experience. You have good knowledge in using excel and ERP system, preferable SAP You are fluent in English and Swedish You are analytical and structured What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Join Hitachi Energy and work in a team that is dedicated to creating a future where innovative digital technologies allow greater access to cleaner energy! Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! Recruiting Manager Henrik Berglund, [email protected], will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Håkan Blomquist, + 46 107-38 31 52; Unionen: Olle Ruzicka, +46 107-38 31 44; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43. All other questions can be directed to Talent Partner Eva Schölin, [email protected].
Job Description We are looking for a Procurement Specialist to join our client’s Tech Procurement Team in Stockholm. You will be responsible for the sourcing and procurement of software, mostly in the Engineering SaaS and Security & Risk Management portfolios but also support cross-category when needed. In this role, you will work closely with suppliers, their financial controllers and other procurement teams in the company. You will also be responsible for keeping and updating their purchasing contract repository and working with their supplier relationships. What you’ll do: Support the management of various technology categories including but not limited to Engineering Saas, Security & Risk Management and Hardware/consumables. Supplier performance, assist with scorecard. Spend analysis & cost modeling, market analysis & stakeholder requirements. Identify relevant sources of supply. Execute category strategy, which may include negotiation, RFQs, RFIs & process design/establishment. Management of preferred supplier relationships including supplier evaluation & tiering. First point of contact for day-to-day questions, issue resolution, etc. Monitor overall supplier performance, tying this to employee productivity metrics. Compile data for scorecards. Run reports, create dashboards, scorecards and benchmarks that drive awareness of optimization opportunities to enable key decision-making. Qualifications You have previous technology procurement experience of several years. You have experience managing RFx processes. You have previous experience with sourcing and procurement of indirect consumable equipment. You are fluent in English, both oral and written. Personal Qualities You are an organized and data-driven professional who thrives in a structured environment. Self-motivated and proactive, you excel at identifying opportunities to take initiative and drive results. With a delivery-focused mindset and a global perspective, you bring experience from working in medium or large companies, which has shaped your ability to navigate complex organizational dynamics effectively. Communication is one of your strengths, allowing you to build strong relationships with internal stakeholders and business partners. You have a knack for articulating complex ideas in clear and accessible terms, ensuring mutual understanding. Your familiarity with basic accounting further enhances your ability to contribute meaningfully to discussions and decisions. You possess a team-oriented mindset, valuing collaborative efforts and prioritizing collective achievements over individual recognition. With a strong service orientation, you are motivated by helping others and finding solutions that meet their needs. A positive attitude underpins your approach, fostering an atmosphere of diligence, accuracy, and attention to detail. Holding yourself and your colleagues accountable, you demonstrate a commitment to high standards and integrity. Your ability to bring structure to ambiguous situations showcases your adaptability and problem-solving skills, making you an invaluable asset to any team. Company DescriptionOur client is a tech company that offers streaming services to large parts of the world. Their popular headquarters is in Stockholm, but if you want to work at home to a certain extent, they also offer that option. The corporate language here is English. When you join JobBustersAs a consultant at JobBusters, you can feel secure with a collective agreement, available consultant managers and committed recruiters. As a consultant, you also get access to our network of exciting companies and clients! For us, it is important that you as a consultant feel comfortable, feel a sense of security and community with us as an employer. We offer an occupational pension, salary change and the option of flexpension. You also get access to our benefits portal, where in addition to wellness allowance you have access to lots of discounts and offers in wellnes, home and leisure, transport, healthcare and much more! Your well-being is of the highest priority for us, and we therefore offer you as an employee Corporate Health Care to deal with all the challenges of everyday life, both at work and in private life. Admission and Application Full time position, 40h/week. The position will start as soon as possible, and the assignment is expected to run for 6 months with possibility of extension. For this assignment you will be employed by JobBusters and work as a consultant for our client in Stockholm. Submit your application in English today, as interviews are ongoing.
Är du en erfaren lagermedarbetare som söker nästa utmaning? Vill du arbeta i en dynamisk miljö med varierande arbetsuppgifter och möjligheten att påverka logistikprocesser? Transtema söker en engagerad persontill deras team i Segeltorp som trivs med ansvar, självständighet och kundkontakt. Sök tjänsten redan idag! Om teamet & rollenRollen som lagermedarbetare hos Transtemainnebär en blandning av praktiskt och administrativt arbete, där du hanterar allt från lagerföring och orderhantering till inköp och rapportering. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat: Ta emot, lagerföra, plock- och lagerhantera. Administrera lagerföring, leveranser, skeppning mm. Etablera och hantera logistik processen samt anpassa till specifika projekt eller kundleveranser. Hantera logistik mot externa partners, kunder och kollegor. Inköp, lagerstatistik, orderhantering och rapportering. De söker dig som vill bidra till att optimera logistikprocesser och som trivs med att arbeta både självständigt och i grupp. Rollen innebär också kundkontakt, vilket gör det viktigt att du brinner för service och kommunikation. Ibland kan det krävas resor till andra orter, vilket gör flexibilitet till en stor tillgång. Om digVi söker dig som: Har erfarenhet av lagerarbete, godsmottagning och skeppning. Är bekväm med administrativa uppgifter och har viss erfarenhet av orderhantering och inköp. Är van vid att arbeta med Office-paketet samt gärna system som IFS och Bitlog. Har B-körkort och A- och B-truckkort (ledstaplare och motvikt). Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, i tal och skrift. Trivs med fysiskt och aktivt arbete på ett lager. Som person är du noggrann, ansvarstagande och serviceinriktad. Du har ett driv att utvecklas och ser lösningar snarare än problem. FörmånerHos Transtema får du: Arbeta i en varierande roll med möjlighet att påverka och utveckla verksamheten. En arbetsplats som uppmuntrar personlig utveckling och erbjuder utbildningsmöjligheter. En inkluderande arbetskultur där dina idéer och insatser värdesätts. Praktisk information Plats: Segeltorp/Spånga, Stockholm Arbetstider: 07.00-15.30 eller 08.00-16.30 Omfattning: Heltid Välkommen med din ansökan! Tror du att detta skulle passa dig, eller kanske någon du känner? Vi har ett löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, tveka därför inte - utan skicka in din ansökan redan idag! Rekryteringen kommer hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta oss.
Vi söker en erfaren och lösningsorienterad operativ inköpare för en direktanställning hos vår kund i Malmö. Har du minst 5 års erfarenhet av inköp och relevant utbildning inom inköp, logiskt eller liknade kan du vara den vi söker. Vem är du? Minst 5 års erfarenhet av operativt inköp. Erfarenhet av affärssystem (ex. SAP eller Dynamics 365). Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska. Det är meriterande om du har erfarenhet av internationella leverantörer och kategoriinköp. Om rollenSom operativ inköpare ansvarar du för att: Säkerställa att rätt varor levereras i tid och med rätt kvalitet. Hantera avtal, förhandlingar och relationer med leverantörer. Snabbt lösa utmaningar och prioritera i en dynamisk vardag. Vi erbjuder Direktanställning hos vår kund. Anställningsform: Heltid. Lön: 38 000–45 000 kr/månad. Möjlighet att påverka och förbättra inköpsprocesser.
Job DescriptionDo you have previous experience within procurement and looking for your next challenge? If yes, we have an exciting opportunity for you! Join our client’s team as a Sourcing Manager in the travel industry and play a pivotal role in delivering business value for the client. As Sourcing Manager Commercial you are an integral member of the dedicated committed team Commercial & Professional Services which is part of the Strategic Sourcing organization within the company. In the role as Sourcing Manager, you're supporting the Category Managers when implementing sourcing plans by driving tenders, managing contracted suppliers, and negotiating contracts. Your key responsibilities: Support Category Manager in driving and managing business transformation for assigned. Managing the RFx process from end to end, leading commercial and contractual negotiations.categories. Managing the RFx process from end to end, leading commercial and contractual negotiations. Challenge the organization to find the best commercial solution for the company and secure true transformation where it’s needed. Building and maintaining supplier relationships. Optimize the supplier base for assigned categories to deliver best business value. Managing category and suppliers through their lifecycle, including supplier risk and relationship management. The position reports to Head of Category Commercial, Professional and Indirect. Our client is reinforcing its procurement team as it is a crucial part of driving their transformation. Don’t miss the opportunity to be part of an international environment, a highly motivated team, and an ability to build a further career working with some of the most interested companies in the market! Qualifications You hold a master’s or bachelor’s degree in economics, engineering, or law. You have several years of experience working in a similar role that includes RFPs, procurements, and tenders. You have strong experience in Supplier relation management, contract management and negotiations. You have experience in the category’s facility, furniture, lounge, restaurant and/or catering. You are used to working in Excel (price trends, business case calculations etc.) as well as Power Point Presentations. You are fluent in Swedish and English, both oral and written. Meritorious: Previous experience in large industrial companies. Personal Qualities To excel in this role, you must possess a natural curiosity and a strong desire for continuous learning and self-improvement. Your enthusiasm for your work is infectious, inspiring those around you. You demonstrate outstanding negotiation skills and recognize the significance of effective stakeholder management. Embrace challenges and showing resilience to ensure optimal outcomes for the company. You have a positive mindset, work well in teams, but also independently. Company DescriptionOur client is a leader in its segment with a focus on air traffic. With their Scandinavian heritage and values, they also want to become a global leader from an environmental perspective. They have offices around the Nordic region and the headquarters in Sweden is located in Stockholm. When you join JobBustersAs a consultant at JobBusters, you can feel secure with a collective agreement, available consultant managers and committed recruiters. As a consultant, you also get access to our network of exciting companies and clients! For us, it is important that you as a consultant feel comfortable, feel a sense of security and community with us as an employer. We offer an occupational pension, salary change and the option of flexpension. You also get access to our benefits portal, where in addition to wellness allowance you have access to lots of discounts and offers in wellnes, home and leisure, transport, healthcare and much more! Your well-being is of the highest priority for us, and we therefore offer you as an employee Corporate Health Care to deal with all the challenges of everyday life, both at work and in private life. Admission and Application Full time position, 40h/week. The position will start as soon as possible, and the assignment is expected to run until 2025-09-01 with possibility of extension. For this assignment you will be employed by JobBusters and work as a consultant for our client in Frösundavik. Submit your application in English today, as interviews are ongoing.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 241 till 247 av 247 jobb