Vi söker en inköpare med inriktning på personbilar! Vill du vara en del av ett expanderande bolag? Har du har ett öga för detaljer och skulle beskriva dig som noggrann, kommunikativ och strukturerad? Trivs du med att arbeta i team mot gemensamt uppsatta mål och i ett högt tempo? Då kan vi ha nästa tjänst för dig. Vår kund växer och många bilar säljs dagligen från deras butiker runt om i landet, därför söker vi nu någon som vill vara delaktig i vår kunds Inköpsteam. Det vi behöver tillsätta omgående är en Värderare/inköpare. Detta är en tjänst för dig som gillar mycket ansvar och att arbeta i ett högt tempo men allra viktigast, en person som älskar att göra affärer. Tjänsten innefattar att möjliggöra affärer i våra största inköpskanaler så som auktioner och privatinköpsaffären där vi dagligen gör affärer. Följande så kan rollen även innebära kontakt med bilhandlare, att värdera inbytesbilar till bolagets säljare och prissättningar av försäljningsbilar mm. En bred roll med mycket ansvar men med huvudfokus att sätta priser på bilar och göra affärer. Vi söker dig som är: -Målmedveten -Gillar att arbeta i grupp och mot gemensamma mål -Drivs av att lära sig nya saker -Har ett öga för detaljer -Som tycker om att ha många bollar i luften -Är stresstålig Meriterande: Helst ser vi att du jobbat inom fordonsbranschen tidigare men inget måste. Allmän affärsinsikt i bilaffären. Stort intresse för bilar och gillar att följa marknadsutveckling Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då tillsättningar sker löpande. Omfattning: Heltidsanställning Lön: Fast lön + provision. Arbetstider: 09.00-18.30 vardagar, helger vid behov Om oss: Aura personal tror på människor och att alla som vill kan. Våra år i branschen har gjort oss övertygade om att många fler kan skapa sin egen framgång bara någon ser dem och ger dem chansen. Vårt fokus ligger på att hitta just de som vill utvecklas och se möjligheter. Aura personal vill hjälpa dig i din utveckling genom att erbjuda Aura Academy. Det är en kostnadsfri utbildning inom lager, verkstad samt heta arbeten. För mer information besök gärna vår hemsida eller kontakt oss!
Har du bakgrund inom inköp eller supply chain och vill ta steget mot att bli expert på ett ledande inköpssystem? Är du dessutom driven, kommunikativ och trivs i en roll med många kontaktytor där du får leda implementationer hos kund? Kul – då kan du vara vår kunds nästa kollega! Om företaget Vår kund har en egenutvecklad plattform och system inom inköp. Mer info kommer i nästa steg i processen. Tjänsten är en direktrekrytering där du blir anställd direkt av vår kund. Om rollen I rollen arbetar du nära säljteamet och kliver in som systemexpert, med fokus på att visa hur lösningen kan stödja och anpassas efter kundens inköpsprocesser. Din förmåga att förstå både affären och de tekniska aspekterna av inköpssystem är avgörande för att skapa kundvärde – genom att skräddarsy lösningen efter kundens behov, driva affären i mål och säkerställa en framgångsrik implementering. Du arbetar bland annat med att: Driva implementeringsprojekt och följa upp leveranser tillsammans med kund Delta i kundmöten och stötta säljteamet i presales-fasen Planera och hålla utbildningar och workshops för kunder Arbeta med specifikation, konfiguration, testning och användarhantering i nära samarbete med tekniska kollegor Om dig Vi tror att du har en stark bakgrund inom inköp eller supply chain, där du har arbetat mycket med ett inköpssystem i din roll. Har du dessutom erfarenhet från ett SaaS-bolag eller konsultroll är det ett stort plus, men inget krav. Vi tror även att du har: Universitetsutbildning inom Supply chain, inköp, logistik, business eller liknande område Goda kunskaper inom något inköpsystem Flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift B-körkort Som person är du konsultmässig och trivs med att samarbeta och kommunicera med många olika stakeholders. Du har ett stort driv och ett starkt resultatfokus, och du trivs med att vara delaktig i både sälj- och implementationsdelarna av processen. Du har också ett tydligt struktur- och processfokus och vill hjälpa kunder och kollegor med detta. Övrig information Start: Enligt överenskommelse. Plats: Stockholm Rollen innefattar en del resor och övernattningar. Urval sker löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. All kontakt i processen går via oss på Mero Rekrytering. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Joakim Gullin på[email protected] eller 0709-700 016. Välkommen med din ansökan!
Om rollen I rollen som inköpare hos oss får du en unik möjlighet att ta ett helhetsansvar för inköpsfunktionen i ett innovativt och snabbväxande teknikbolag. Du är spindeln i nätet som säkerställer att materialflödet fungerar sömlöst och att rätt komponenter finns på plats – när de behövs. Det handlar om allt från produktionsmaterial till nyckelkomponenter och reservdelar, i ett brett sortiment av delar och produkter. Här får du både arbeta operativt och samtidigt forma våra processer, system och strategier som är avgörande för vår fortsatta expansion. Du samarbetar nära produktion, teknik och ekonomi och spelar en nyckelroll i att bygga långsiktiga leverantörsrelationer, förhandla avtal och driva förbättringar som skapar effektivitet och kvalitet i hela kedjan. Rollen är både praktisk och strategisk, vilket ger dig möjlighet att påverka hela inköpsfunktionen och vara med och forma bolagets utveckling på riktigt. Exempel på arbetsuppgifter; Hantera och följa upp inköp av komponenter, råvaror och processmaterial Utveckla och effektivisera inköpsprocesser Ansvara för leverantörskontakter, avtal och förhandlingar Säkerställa rätt material på rätt plats i rätt tid Arbeta nära produktion, teknik och ekonomi Din profil Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom relevant område, t ex inköp eller ekonomi, samt har några års erfarenhet av operativt inköp inom teknik eller tillverkande industri. Du trivs i en högteknologisk och innovativ miljö där förändring är en del av vardagen. Du förstår kopplingen mellan produktion, materialflöde och affär, och har en god förmåga att skapa struktur där det idag saknas. Du är nu redo att ta nästa steg i karriären – att ta ett större ansvar och bli den som driver och utvecklar inköpsfunktionen i ett bolag under snabb tillväxt. Du ser det som en spännande utmaning att forma strukturer, införa rutiner och arbeta både operativt och långsiktigt med att utveckla inköpsområdet. Du är lösningsorienterad, ansvarstagande och trygg i att samarbeta nära andra funktioner som exempelvis konstruktion, produktion och ekonomi. Du har en god kommunikativ förmåga och känner dig bekväm i kontakt med både svenska och internationella leverantörer. Du är van att arbeta självständigt, ta egna initiativ och bidra aktivt till verksamheten. Du talar och skriver svenska och engelska flytande samt innehar B-körkort. Om företaget Vill du bli del av ett snabbväxande teknikbolag som kombinerar familjär stämning med banbrytande innovation? Sedan starten 2015 i Norrköping har vi utvecklat en revolutionerande och patenterad metod för tillverkning av Flex-PCB komponenter (flexibla mönsterkort)– en idé som kom att förändra branschen world wide. Vår resa började redan 2001 när vår vd, Staffan Nordlinder, blev forskare vid Swedish Research Institute (RISE), och efter år av utveckling skapade en unik, världsledande produkt och tillverkningstjänst. Vi arbetar med kunder inom Automotive, LED Lighting, telecom och vi upplever just nu en kraftig tillväxt. Idag är vi ett växande team på ca 25 passionerade experter med olika specialiteter – alla drivna av samma vision: att göra skillnad. Är du redo att ta nästa steg i karriären och bli en del av vår spännande resa? Kolla in oss på dppatterning.com! Vi erbjuder dig…… ….. möjligheten att bli en del av ett banbrytande och innovativt företag i framkant inom tillverkande industri. Du kommer att arbeta i en dynamisk och samarbetsinriktad miljö med global räckvidd där du får chansen att bygga värdefulla nätverk inom branschen. Vi erbjuder konkurrenskraftiga villkor och attraktiva förmåner. Framför allt får du möjlighet att göra ett verkligt avtryck i en snabbt växande industri. Ansökningsförfarande Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Susanne Öman, 013-32 94 08 alt [email protected]. Sista ansökningsdag är 20 juli. Urvalsarbetet påbörjas v 30. Välkommen med din ansökan! #LI-DNI
Om kunden Vår kund är en världsledande aktör inom försvarsindustrin och utvecklar avancerade tekniska system som bidrar till global säkerhet och stabilitet. Med en stark internationell närvaro, ett brett projektutbud och ett tydligt fokus på innovation erbjuder de en spännande och utvecklande arbetsmiljö där teknik möter samhällsnytta. Verksamheten har sitt hjärta i Linköping, men sträcker sig långt bortom Sveriges gränser – med samarbeten och projekt över hela världen. Här möts teknik, produktion och kvalitet i en tvärfunktionell organisation som präglas av hög kompetens, engagemang och framtidstro. Om tjänsten Vill du vara med och påverka leveranskedjor i tekniskt avancerade projekt på global nivå? Nu söker vi en erfaren och driven teknisk projektledare med passion för produktion, kvalitet och internationellt samarbete. I denna nyckelroll får du möjlighet att arbeta nära externa leverantörer världen över och säkra att produktionen uppfyller högsta krav – från idé till färdig produkt. Du kommer att ha ett stort ansvar i att leda och följa upp industrialisering och leveranssäkring hos globala producenter och leverantörer. Rollen passar dig som trivs med att arbeta i komplexa projektmiljöer och som motiveras av att få saker att hända – oavsett om det sker via digital kontakt eller på plats hos leverantör i Europa, Asien eller någon annan del av världen. Arbetsuppgifterna innebär bland annat Säkerställa att externa leverantörer uppfyller tekniska och organisatoriska krav, från kravställning till färdig produkt Följa upp industrialisering och produktion hos leverantörer, både på distans och genom fysiska besök Arbeta tvärfunktionellt med interna team inom design, produktion, inköp och kvalitet Bidra aktivt till integreringen av externa leverantörer i komplexa tekniska projekt Agera kontaktpunkt och projektledare för hela leverantörskedjan i kritiska leveransflöden Rollen innebär regelbundet internationellt resande – vanligtvis en gång i månaden – vilket ger dig möjlighet att bygga starka globala relationer och arbeta hands-on med leverantörer i olika delar av världen. Din kompetens Erfarenhet av arbete med externa leverantörer inom tillverkning eller produktionsprojekt Flerårig erfarenhet av teknisk projektledning, gärna inom industrialisering eller leverantörsutveckling Mycket god förmåga att uttrycka dig på engelska, i både tal och skrift Personliga egenskaper Vi söker dig som är en driven och affärsmässig person med starkt fokus på mål, uppföljning och resultat. Du har en naturlig förmåga att bygga relationer och skapa förtroende, vilket leder till långsiktiga samarbeten både med leverantörer och kollegor. Du är lösningsorienterad och trygg i att fatta beslut, även i projekt med många rörliga delar. Dessutom är du lyhörd, kommunikativ och trivs med att samarbeta i komplexa team, ofta över landsgränser. Övrigt Lön: Fast månadslön Omfattning: Heltid, tillsvidare Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid Placeringsort: Linköping Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd, tjänsten kräver svenskt medborgarskap. Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag! Om oss Procruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen. Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards och är utsedda till Årets Rekryteringsföretag och Årets Raket samt Gasellföretag 2024 av Dagens Industri.
Edukatus Alliance är ett av Sveriges största utbildningsföretag med verksamhet från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vi bedriver för- och grundskolor, gymnasium och yrkeshögskoleutbildningar. Beskrivning Vi söker en ny kollega till den Tekniska avdelningen på Edukatus Alliance. Vi är ett välkomnande team med hög kompetens, humor och prestigelöshet där vi stöttar varandra och koncernen i stort. Hos oss får du chansen att växa i din yrkesroll och utvecklas tillsammans med företaget. Vi söker nu en analytisk, affärsmässig och strukturerad person som är van att arbeta självständigt och få saker gjort. Du är social med god kommunikativ och pedagogisk förmåga. Du ser möjligheter att påverka inom en organisation i ständig förändring. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din inställning. Arbetsuppgifter Som Inköpare arbetar du med framtagning av produktförslag till våra interna kunder, beställningar, inköp, upphandlingar, avtalshantering och agerar rådgivare i frågor kring befintliga avtal samt driver och deltar i projekt relaterade till inköp. I rollen bygger du affärsrelationer med leverantörer och uppdragsgivare och ansvarar för att affärsmässigheten upprätthålls tillsammans med dina kollegor i alla kund- och leverantörskontakter. Det dagliga arbetet består av att stötta våra interna kunder och säkerställa stöd kopplat till inköpsfrågor. Du arbetar självständigt och söker de svar och samarbeten som krävs för att uppnå ett gott resultat samt utveckla verksamheten framåt. Kvalifikationer Du har tidigare erfarenhet av Inköpsarbete och har goda administrativa egenskaper. Du trivs med att arbeta självständigt och van att arbeta med kollegor/team som sitter utspritt i landet. Villkor
Arbetsbeskrivning Vill du arbeta i en strategiskt viktig position med ansvar för en flotta på över 1200 fordon? Har du tidigare varit fordonsansvarig eller Fleet Manager med operativt och strategiskt ansvar för en större bilpark? Då kan det här vara rätt steg för dig. Vi söker nu en erfaren och självständig Fleet Manager till Eltels inköpsteam i Bromma. Eltel är med och driver utvecklingen av Sveriges kritiska infrastruktur - från bredbandsutbyggnad till elnät och laddinfrastruktur. Här får du möjlighet att bidra till samhällsviktiga projekt med höga krav på säkerhet, kvalitet och hållbarhet. Som Fleet Manager hos Eltel har du ett helhetsansvar för företagets omfattande fordonsflotta, bestående av cirka 1200 fordon inklusive servicebilar, släp, specialfordon och förmånsbilar. Rollen är både strategisk och operativ, och du blir huvudansvarig i arbetet med att effektivisera, digitalisera och miljöanpassa verksamhetens fordonsanvändning. Här får du ett helhetsansvar för fordonsflottan, tillhör inköpsavdelningen och rapporterar till inköpschefen. Du kommer att arbeta nära finansavdelningen, externa samarbetspartners inom administration, samt andra leverantörer och samarbetspartners. I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår bland annat att: • Ansvara för riktlinjer, standarder och policys för fordon och tillbehör, med fokus på hållbarhet och kostnadseffektivitet • Följa upp och analysera fordonskostnader genom ett datadrivet arbetssätt. Driva initiativ för effektivisering och besparingar • Säkerställa kvalitet och struktur i fordonsadministrationen i samarbete med vårt externa partnerbolag • Leda strategiska inköp och avtalsförhandlingar samt följa upp leverantörers prestation och avtalsefterlevnad • Driva digitalisering och automatisering av arbetssätt och verktyg för att skapa en effektiv och modern fordonsförvaltning • Bidra aktivt till vår elektrifieringsstrategi och övergripande hållbarhetsarbete • Leda interna fordonsråd med lokala teamledare • Vara ett internt stöd och kunskapsnav i fordonsfrågor samt ansvara för tydlig och löpande kommunikation i organisationen • Hantera rapporter, avvikelser och incidenter kopplat till fordonen i samarbete med berörda funktioner Detta är en direktrekrytering där du blir anställd direkt av Eltel. Din Profil Vi söker dig som har tidigare erfarenhet som fordonsansvarig eller Fleet Manager, med dokumenterat ansvar för en större fordonsflotta på minst 500 fordon. Du är van vid att arbeta datadrivet, har god förståelse för total ägandekostnad (TCO) och är trygg i både strategiska och operativa frågor. Vi ser gärna att du har: • Erfarenhet från inköpsnära roller, gärna inom bygg, entreprenad eller liknande branscher • God förståelse för upphandling och avtalshantering • Förmåga att driva utvecklingsfrågor, särskilt kopplat till digitalisering och hållbarhet • Starkt analytiskt tänkande och god vana av att arbeta i Excel • Strukturerad arbetsmetodik och förmåga att hålla deadlines • God kommunikativ förmåga och fallenhet för att förklara komplexa frågor för olika målgrupper Vi tror att du är lösningsorienterad, självgående och tycker om att ta ansvar. Du har ett högt engagemang i dina frågor och en vilja att ständigt förbättra rutiner och arbetssätt. Passar beskrivningen in på dig? Då hoppas vi att du vill bli en del av vårt team! Skicka in din ansökan redan idag - vi ser fram emot att höra från dig. Tilltänkt tillträde till tjänsten är i början av augusti, eller enligt överenskommelse. Om företaget Eltel är en ledande leverantör av kritisk infrastruktur. Vi är verksamma i hela Sverige, med cirka 1000 medarbetare på 32 orter, varav cirka 250 medarbetare på huvudkontoret i Bromma. Vårt uppdrag är att säkra samhällets kritiska funktioner - vi bygger elnät, fiberinfrastruktur, solparker och laddinfrastruktur för framtiden. Vi har höga ambitioner inom hållbarhet och elektrifiering. Med konkreta mål för både elbilar och fossilfria bränslen arbetar vi för att skapa en miljöanpassad fordonsflotta samtidigt som vi stärker infrastrukturen för hela samhället. En anställning på Eltel innebär att du är med och bidrar till Sveriges kritiska infrastruktur rörande såväl förnybar energi som högpresterande kommunikationsnätverk. Hos oss får du stor variation i dina arbetsuppgifter och frihet tillsammans med mycket ansvar. Det är viktigt för oss att du trivs och utvecklas i ditt arbete, det finns således stora möjligheter att växa med oss om du vill – både inom din roll och genom att testa nytt. Vidare satsar vi på säkerheten och erbjuder en god arbetsmiljö för alla våra medarbetare. Med våra drygt 20 år på marknaden och närvaro i hela Sverige är Eltel en trygg arbetsgivare. Men den absolut viktigaste anledningen till att jobba hos oss är alla trevliga och kompetenta kollegor! Kontaktuppgifter I denna rekrytering samarbetar Eltel med Autorekrytering och frågor kring tjänsten besvaras av rekryterare June Pärnänen, tel. 070-622 60 19, alternativt Clemens Döring, tel. 070-789 85 81. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi ser fram emot din ansökan!
Skolinspektionen arbetar för en skola där alla barn, elever och vuxenstuderande oavsett kön får en god kvalitet i sin utbildning, en likvärdig utbildning och kunskaper i en stimulerande och trygg miljö. Vi arbetar för en skola där alla barn, elever och vuxenstuderande ska ges möjlighet att utvecklas så långt som möjligt utifrån sina förutsättningar. Myndigheten är lokaliserad på fem orter. Är du en drivande och serviceinriktad person med gott omdöme som tycker om att arbeta i team? Skolinspektionen söker nu en ny kollega som ska ingå i en grupp som arbete med inköp, e-handel och upphandling. Du ska ansvara för e-handelssystemet och självständigt kunna genomföra avrop tillsammans med verksamhetens beställare. Tillsammans med dina kollegor på enheten deltar du i att utveckla upphandlingsverksamheten. Det förutsätter att du kan arbeta självständigt samt trivs med att samarbeta med andra och ingå i ett team. Tjänsten är placerad inom enheten för ekonomi och verksamhetsstyrning som består av 16 medarbetare varav 3 arbetar med upphandling och inköp. Din närmaste chef är ekonomichefen. Enhetens ansvarsområden omfattar förutom upphandling, ekonomi, planering och verksamhetsuppföljning samt lokalfrågor. Enheten ingår i avdelningen för verksamhetsstöd och juridik med placering i Stockholm. Arbetsuppgifter Du ska ansvara för den löpande hanteringen av avtal i e-handelssystemet. Du ska också självständigt göra avrop för verksamhetens räkning och då hålla ihop hela förfarandet från inköpsanmodan, avrop till slutlig diarieföring av ärendet. Efter avslutat inköp ska du även bidra med stöd till avtalsägaren i avtalstolkning och avtalsförvaltning. Tillsammans med dina kollegor på enheten ska du vara delaktig i arbete med utveckling av de interna processerna som rör inköp, avrop och upphandling. Ni fördelar inkomna beställningar mellan er och arbetar så att ni vid behov kan täcka upp för varandra. Du fungerar även som back-up för fakturahantering. Kvalifikationer • Vi söker dig som har relevant utbildning. • Du har arbetat med förvaltning av avtal i e-handelssystem. • Du ska ha goda kunskaper i lagen om offentlig upphandling, LOU, och dess tillämpning. • Du ska ha minst ett års erfarenhet av att självständigt genomföra avrop inom den offentliga sektorn. • Arbetet kräver att du har god förmåga att uttrycka dig flytande på svenska i både tal och skrift. Meriterande • Du har genomfört upphandlingar. • Vana av att arbetat i systemen e-Avrop och/eller Visma Proceedo. • Erfarenhet av inköpsarbete i större organisation eller myndighet. Du ska vara strukturerad och kunna planera och driva ditt arbete självständigt. Du har ett pedagogiskt sätt och en integritet som hjälper dig i att ge stöd till verksamheten att göra rätt. Du arbetar systematiskt och slutför dina uppdrag med god kvalitet. Du har förmåga att både arbeta själv och tillsammans med andra. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Tjänsten Tjänsten är ett vikariat om 6 månader. Omfattningen är heltid. Tillträde snarast enligt överenskommelse. Intervjuer kan ske löpande. Ansökan Klicka på ansök nedan, bifoga personligt brev och cv. Välkommen med din ansökan senast den 17 augusti 2025. Ansökan har dnr 2025:6409. Frågor Tjänsten: ekonomichef Anna Hedner Rekryteringsprocessen: Kristin Annerstedt Fackliga företrädare Saco-S: Caroline Engskär, OFR (ST): Mattias Friström Samtliga nås via växeln 08-586 080 00. Skolinspektionen har tagit ställning till rekryteringskanaler och önskar inte kontakt med mediesäljare gällande förslag till rekryteringslösningar.
Kamux - Din nyckel till framgång! Bli en del av vår spännande resa! Nordens största företag för handel med begagnade bilar växlar upp. Kamux växer och etablerar ett Inköpscenter i Kungsängen. Vill du vara med och utvecklas tillsammans med oss? Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av inköp av bilar. Vi söker passionerade och resultatorienterade individer som gillar att arbeta i team och en bra känsla för bilaffärer. Är detta du? Skicka in din ansökan redan idag! Dina arbetsuppgifter Som en värdefull inköpare på Kamux spelar du en nyckelroll i våra kunders liv när de vill sälja sina bilar. Varje affär är betydelsefull och vi tror på att bygga starka och långvariga relationer. Med din förmåga att förhandla fram avtal och ge överlägsen service gör du skillnad. Du arbetar i ett målmedvetet team som strävar efter att leverera exceptionella resultat. Mail och telefon är dina viktigaste verktyg när du hjälper våra kunder att förverkliga sina drömmar. Vi erbjuder dig Hos oss på Kamux blir du en del av ett engagerat team och får arbeta stimulerande arbetsmiljö. Vår företagskultur präglas av snabb tillväxt och en positiv atmosfär. Du kommer att ha kollegor i Karlskrona, Stockholm och Malmö, och tillsammans är vi en stark och sammanhållen grupp som arbetar mot högt uppsatta mål. Vi investerar i din utveckling och ser till att du har de färdigheter och kunskaper du behöver för att lyckas. Ditt hårda arbete kommer att belönas med en konkurrenskraftig lön! Vi söker dig För att lyckas som inköpare hos oss behöver du vara en målmedveten lagspelare som brinner för att leverera resultat. Din positiva energi och passion för kundkontakt är avgörande för din framgång. Erfarenhet inom bilbranschen, inklusive försäljning, förhandlingar och inköp, är meriterande men inget krav – vi lär dig processen! Som inköpare hos oss behöver du trivas med att hantera många kontakter och att arbeta i en fartfylld miljö där varje dag är en ny utmaning. Ansök redan idag! Vill du vara en del av vårt framgångsrika inköpsteam? Tveka inte att skicka in ditt CV och ett personligt brev via länken nedan så snart som möjligt, men senast den 18e juli. Observera att vi endast tar emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. För mer information, kontakta vår inköpschef Linus Söderberg, [email protected]. Vi ser fram emot att få ta del av din ansökan och välkomna dig till Kamux-familjen!
Arbetsbeskrivning Förbifart Stockholm är en av de längsta tunnlarna för biltrafik i världen. Eltel är en samarbetspartner till Yunex Traffic och vi har tillsammans fått i uppdrag av Trafikverket att installera tele-, styr- och övervakningssystem för ny sträckning av E4, Förbifart Stockholm. Nu har du chans att få vara med på en unik och spännande resa tillsammans med oss i rollen som Projektinköpare. Varmt välkommen till oss på Eltel! Som Projektinköpare i detta projekt kommer du att ha en nyckelroll i att säkerställa att projektets avtal, inköpsprocess och materialflöden fungerar effektivt. Dina främsta uppgifter inkluderar att följa upp befintliga avtal, identifiera eventuella hinder och hantera avtal som löper ut eller behöver omförhandlas. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med den centrala inköpsavdelningen med att förhandla priser, hitta nya leverantörer samt utarbeta förfrågnings- och anbudsunderlag. När ett nytt behov identifieras av produktionen ansvarar du för att utforma kravställningar i samarbete med uppdragsgivaren vilka sedan lämnas till den centrala inköpsfunktionen för upphandling. Som Projektinköpare har du kontakt med stora delar av den interna organisationen och kommer även att ha mycket extern kontakt. Rollen kommer att agera likt en projektledare inom inköp och hantera många olika frågor dagligen. Välkommen till oss! I den här rekryteringen samarbetar vi med Randstad. Om du har frågor rörande tjänsten eller rekryteringsprocessen, var god kontakta rekryteringskonsult Linda Cooper, [email protected], urval och intervjuer kommer att påbörjas i början av Augusti. Ansvarsområden Förhandla priser, hitta leverantörer, definiera och utarbeta förfrågningsunderlag samt anbudsunderlag i samråd med den centrala inköpsavdelningen. Driva avtalsfrågor och när ett behov är identifierat kommer du att tillsammans med uppdragsgivaren som utformar kravställningen till den centrala inköpsfunktionen Leveransbevakning och installationsbevakning Tätt samarbete med produktion och logistik inom projektet Ha kontakt med leverantörer vid utebliven eller försenad leverans Fånga upp avvikelser i processen både hos leverantörer och internt Verifiera att tekniska och HSEQ kvalifikationer är omhändertagna, och vid behov verifiera specifika frågor med HSE-Q-ansvarig och produktion Ytterligare information Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning Omfattning: Heltid Arbetsplats: Bromma Grund för anställning är godkänd bakgrundskontroll (inklusive bland annat kontroll av rättsliga tvister och ekonomisk status) Kvalifikationer Eftergymnasialutbildning med inriktning mot inköp Flera års erfarenhet från en liknande roll där du arbetat med inköp inom el, bygg eller installationsverksamhet Goda kunskaper inom ekonomi, upphandling och kalkyl Kunnig inom avtalsjuridik, AB04, ABT06, ABTU07, ABK09 God systemvana med fördel erfarenhet av Symbrio Du talar och skriver obehindrat på svenska samt har goda kunskaper i engelska Körkort är meriterande med ej ett krav Om företaget Eltel Networks Infranet AB Eltel är den ledande leverantören av tjänster för kritisk infrastruktur. Vi designar, planerar, bygger och säkrar driften av el- och kommunikationsnätverk i hela Sverige på uppdrag av våra kunder som i huvudsak är operatörer, nätägare och myndigheter. Vi är stolta över att skapa värde för våra kunder och för samhället i stort – vi på Eltel kombinerar kunskap och kompetens med en praktisk inställning till arbete. Vi har ambitionen att vara den bästa arbetsplatsen för dig som gillar utmaningar och som vill ta ett samhällsansvar. Vi söker nu fler engagerade människor som vill bli en del av vårt företag. Vi erbjuder dig en trygg och välfungerande arbetsplats med härliga och kompetenta kollegor. Vi är ett sammansvetsat gäng som jobbar både självständigt och tillsammans. Du kommer att tillhöra ett team med stor teknisk bredd och kompetens. Här erbjuds du ett varmt, lyhört, tydligt och närvarande ledarskap som tror på frihet under ansvar. Vi står för arbetsglädje och en stark sammanhållning. En anställning på Eltel innebär att du är med och bidrar till att Sveriges kritiska infrastruktur som möjliggör såväl förnybar energi som högpresterande kommunikationsnätverk fungerar. Hos oss får du stor variation i dina arbetsuppgifter och frihet tillsammans med mycket ansvar. Det är viktigt för oss att du trivs och utvecklas i ditt arbete, det finns således stora möjligheter att växa med oss om du vill – både inom din roll och genom att testa nytt. Vidare satsar vi på säkerheten och erbjuder en god arbetsmiljö för alla våra medarbetare. Med våra drygt 20 år på marknaden och närvaro i hela Sverige är Eltel en trygg arbetsgivare. Men den absolut viktigaste anledningen till att jobba hos oss är alla trevliga och kompetenta kollegor!
Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din roll Vi söker just nu en strategisk inköpare för Additive Manufacturing (AM), rollen ligger organisatorisk under sektion för inköp av Icke Metalliska Komponenter i Linköping, men handhar både metalliska- och plastartiklar för AM. Rollen supporterar breda teknikområden inom markstrid, undervattens- och missilprodukter, både i Linköping och Karlskoga. Vi är i en spännande fas där vi både bygger upp egen förmåga samt etablerar externa partnerskap. Som Strategisk inköpare för AM arbetar du nära tillsammans med Saab Dynamics AM Core team, vars uppgift är att skapa tekniska och processförutsättningar för AM verksamheten samt att du är med i Saab AB:s kategoriteam för AM. Utöver AM-området kan du även komma att stötta Future Capabilities & Innovation med inköpsuppdrag, vilket ger dig en omväxlande roll där flexibilitet och lyhördhet är nyckeln till framgång. I arbetet ingår bland annat att säkerställa att vi följer Saabs inköpsstrategi, att vara leverantörsansvarig och att förhandla med leverantörer. I tjänsten ingår resor. Arbetsuppgifter inom rollen: * Upprätta och kontinuerligt utveckla strategier för leverantörsbasen inom AM, i linje med Saab Dynamics behov och Saab AB:s strategi. * Utvärdera potentiellt nya leverantörer samt förvalta och utveckla befintliga. * Stödja AM-Core team, samt affärsområdenas projekt och program med kommersiellt ansvar och att kontinuerligt utvärdera marknadens konkurrenskraft för den nuvarande leverantörsportföljen. * Vara ansvarig för att förhandla, aktivt hantera och vidareutveckla våra leverantörsavtal. Arbetet sker i en miljö som främjar såväl karriären som den personliga utveckling och vi värnar om att vara en arbetsplats där gemenskap, stimulerande arbetsuppgifter och trivsel står högt i kurs. Din profil Du har erfarenhet från strategiskt inköp och som person är du struktureradoch är van vid att effektivt samarbeta med teammedlemmar och andra intressenter. Du har förmåga att snabbt komma in i nya förutsättningar och kontexter och kan agera pragmatiskt med stor ansvarskänsla för processer och resultat. Dina arbetsuppgifter görs på såväl svenska som engelska vilket gör att goda kunskaper i engelska är en förutsättning. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är utåtriktad och lyhörd med förmåga att personligt och affärsmässigt skapa goda kontakter och förtroendebaserade relationer. Vi värdesätter en vana att arbeta metodiskt med långsiktig målmedvetenhet och uthållighet samt en mycket god kommunikationsförmåga. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här Med tanke på den kommande semesterperioden kan du förvänta dig återkoppling på din ansökan efter sommaren. Om du tycker att tjänsten låter intressant är du varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag!
Välj ett jobb för att visa detaljer