Är du en social och serviceinriktad person med ett stort tekniskt intresse? Vill du vara med och stötta våra användare och få möjlighet att utvecklas tillsammans med oss? Då kan du vara den vi söker! Om rollen Som IT-supporttekniker på Backer får du en varierande vardag där du är en viktig del i att säkerställa hög servicenivå i hela organisationen. Du arbetar med first-line support och hjälper användare med allt från PC och klienter till skrivare och telefoni. Du hanterar användarkonton och supporterar teknisk utrustning. I rollen arbetar du nära både vårt IT-team och NIBE IT och blir en viktig del i ett större sammanhang. Vi söker en person som är: • Serviceminded och social – du gillar att möta människor och lösa problem. • Tekniskt intresserad – du är självlärd eller har utbildning inom området och älskar att nörda ner dig i teknik. • Stresstålig – du hanterar många olika arbetsuppgifter och kan prioritera när det behövs. Vi tror att du har: ✅ Gymnasial utbildning, gärna med teknisk inriktning. ✅ Eftergymnasial utbildning inom IT eller motsvarande är meriterande. ✅ Kunskaper i Windows och Microsoft 365. ✅ Erfarenhet från IT-support eller liknande arbete är meriterande, men inte ett krav. ✅ En vilja att utvecklas och växa tillsammans med Backer. Om teamet och möjligheterna Du kommer att arbeta på plats i Sösdala och vara en del av vårt IT-team som hanterar flera bolag inom NIBE Element. Här är det mycket kommunikation – både internt och externt – och ofta på engelska. Vi erbjuder både interna och externa utbildningar och stora möjligheter att utvecklas beroende på ditt intresse. Just nu står vi också inför att starta upp en ny fabriksdel – en spännande möjlighet för dig att vara med från start! Om Backer Backer AB är en del av NIBE Industrier – en global koncern inom energiteknik. Vi utvecklar och tillverkar intelligenta värmelösningar som används över hela världen, i allt från industriprocesser till fordon och hushållsapparater. I Sösdala, där vårt huvudkontor finns, är vi cirka 300 medarbetare, och inom affärsområdet NIBE Element finns vi på över 100 platser globalt. Praktisk information: Plats: Sösdala – nära tågstation. Arbetstid: Dagtid med flex. Beredskap: På sikt beredskap var 4:e helg. Tillträde: Snarast enligt överenskommelse. Vi tillämpar löpande rekrytering. Låter detta som din nästa utmaning? Välkommen med din ansökan redan idag!
Försvarsmakten befinner sig i en expansionsfas och på en omfattande tillväxtresa. Här ges du möjlighet att arbeta i ett engagerat och sammansvetsat team där du får möjlighet att utvecklas samtidigt som du bidrar till organisationens utvecklingsresa. Låter detta som någonting för dig? Då är du välkommen att söka tjänsten som teletekniker inom satellitkommunikation för att bli en del av vårt team på Genomförandeavdelning Karlskrona, i Försvarsmaktens telekommunikation- och informationssystemförband (FMTIS). FMTIS Genomförandeavdelning Karlskrona FMTIS har fyra enheter som utför underhåll av Försvarsmaktens ledningssystem inom IT- och teleområdet, Genomförandeenhet Syd är en av dem, och där ingår vi, Genomförandeavdelning Karlskrona. Enheterna arbetar med underhåll av Försvarsmaktens telenät, radio-, sensor-, bevaknings- och fältsystem samt med installation, drift och underhåll. Genomförandeavdelning Karlskrona består av tre sektioner, en Tele och två IT sektioner med totalt ca 40 anställda. Vi är placerade vid Karlskrona Garnison. Nu behöver Tele-sektionen förstärka teamet med en teletekniker inom satellitkommunikation! Huvudsakliga arbetsuppgifter • Underhåll och service av satellitkommunikation. • Felavhjälpning. • Driftsättning. • Samverkan med driftpersonal, satellitoperatörer, produktansvariga samt leverantörer. Arbetet sker såväl självständigt som i mindre team. Du kommer utföra underhåll på satellitkommunikationsutrustning inom hela Försvarsmakten, såväl till land som ombord fartyg inom riket. Kortare systemstödsresor till utlandet kan förekomma. Resor i tjänsten med övernattningar på annan ort förekommer i hög utsträckning under perioder. Försvarsmakten är under stark tillväxt och arbetsuppgifterna kan komma utvecklas över tid. Kvalifikationer • El- tele/teknik eller IT-utbildning eller motsvarande kunskaper som arbetsgivaren bedömer likvärdiga. • Relevant arbetslivserfarenhet. • Körkort B (manuell växellåda). • Svensk medborgarskap. • God Datorvana. • Goda kunskaper i svenska och engelska. Meriterande • Militära förarbevis. • Erfarenhet av Försvarsmakten. • BE-/CE-körkort. • Erfarenhet av arbete inom systemteknik ombord på Försvarsmaktens fartyg, inom radiomätteknik eller radiolänk. Personliga egenskaper Du är ansvarstagande och strukturerad som person samt säkerhetsmedveten, serviceinriktad och självgående. Du har god initiativförmåga och eftersträvar alltid att nå resultat av hög kvalité både när du arbetar tillsammans med andra och när du arbetar självständigt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Tillträde sker efter överenskommelse. Anställningen är en tillsvidareanställning, 100% och inleds med sex månaders provanställning. Anställningen är civil. Placeringsort är Karlskrona. Anställningen är säkerhetsklassad och kräver svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövningen med registerkontroll kommer att genomföras före anställning. Deltagande i militär utbildning är ett krav i anställningen och kommer att ske löpande. Med anställning följer nationell och internationell arbetsskyldighet. I Försvarsmakten benämns befattningen som Teleingenjör. Välkommen med din ansökan senast 2025-06-30. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Upplysningar För upplysningar om befattningen är du välkommen att kontakta rekryterande chef Fredrik Abrahamsson. Frågor kring HR och rekryteringsprocessen hänvisas till Rebecca Thörnberg. Fackliga företrädare OFRS - Martin Sparr SEKO - Matz Felix SACO - Agnetha Landquist OFRO - Heikki Videll Samtliga nås via växel 010-82 85 000. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om. Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 800 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Meet the Operations Team Our IT Manager lives within the wider Operations crew. We’re the behind-the-scenes fixers who keep things running smoothly, securely, and without random computer meltdowns. We also serve as a cross-functional bridge across the org, connecting the dots and making life easier for everyone.We want to simplify things and stay true by being professional and great ambassadors of Detectify. What you’ll actually do As our IT Manager, you’ll be the tech-sorcerer who makes the everyday magic happen — giving our teams the tools, processes, and support they need to be awesome at what they do. From day-to-day support to driving IT strategy, you’ll be the go-to person for all things internal IT. You’ll report to our CFO and work closely with amazing colleagues across the company. Here’s some of what you’ll get to do: - Own and evolve our onboarding and offboarding processes and make first days feel like Christmas morning! - System access management - Evaluate new tools and vendors, then help bring them to life in our stack - Negotiate with hardware/software suppliers and make sure we get the good stuff (at good prices) - Be a key contributor in our work around ISO 27001 certificate - with the opp to take full responsibility - Drive IT security within our ISO work including maintaining the IT aspects of our ISMS - Review and act upon security incidents - Ensuring physical office equipment is meeting organization's needs and security standards - Day to day IT support Who you are You're a person that has a collaborative and proactive mindset combined with technical skills.We think you have: - Hands on experience of driving and improving IT processes, IT support, access management and asset inventory (physical and information assets) - Experience of OS provisioning and Network knowledge - IT Security knowledge and hands on experience of SSO - ISO 27001 experience - Experience of Jira and Google workspace - Previous experience of a SaaS scale up and all the Slacks, Zooms and other tools that comes with it is a bonus As a person you: - Are self-going and have a good eye for spotting improvements - Appreciate a fast moving environment - Have a solid service mindset - Thrive working in an international environment - Proficient English skills both written and verbal So, what do you think? We are proud to foster an inclusive workplace free from discrimination. We strongly believe that diversity of experience, perspectives, and background will lead to a better environment for our employees and a better product. This is something we value deeply and we encourage everyone to be a part of changing the way the world thinks about security! Go hack yourself! Hybrid work This position is for the Stockholm office and we would like to see you several days per week at the office. Started by a group of ethical hackers, Detectify offers cybersecurity solutions that combine human ingenuity with automation. We believe that the fear of cyber threats should never stand in the way of digital greatness. At Detectify, your opinion and ideas matter. You'll belong to a diverse, dedicated, and forever curious team that recognizes the power of knowledge sharing and challenging the status quo. Want to know more about what it is like working at Detectify? Visit our career site.
At Jeppesen (Boeing DAS) we work with breakthrough technology, exciting customers and fantastic colleagues from around the world. Our culture is characterized by creativity, professionalism and hard work within an open and flexible work environment. We believe that our employees must be allowed to think big and have fun for us to remain one of the top companies in the industry. To get the best out of each talent, we encourage and enable our employees to continuously develop and explore. We are currently looking for a Technical Operation Engineer - Python & Linux specialist for our office in Gothenburg, Sweden to join an international environment with a team of like-minded system experts in a leading edge expanding software company. The team you will be working with consists of Technical Operations engineers (internally referred to as Service Managers), Systems Experts and Service Delivery Managers handling multiple customers globally. Position Responsibilities: • Become an authority on several production system installations in terms of managing the technical aspects of the applications. • Participate in ongoing implementation projects • Provide advanced technical support, in relation to the Service Level Agreement(s), for the Crew and Network Ops portfolio focusing mainly on the day of operation products. • Assist the client with knowledge injections, proactive problem solving and daily management of the production installation • Maintain Linux installations on company servers and make recommendations to clients on patches/upgrades • Work with System requirements with internal and external stakeholders • To be on roster (24x7 standby) every fourth to fifth week This position is hybrid. This means that the selected candidate will be required to perform some work onsite 2 days a week. This is at the hiring team's discretion and could potentially change in the future. Show Sponsorship: Employer will initiate the visa application; however, the successful candidate will cover the cost of visa. Basic Qualifications (Required Skills/Experience): • 3 or more years in software development or advanced technical support role • Good knowledge in Python language • Good knowledge of Unix and/or Linux • Good knowledge with shell scripting • Familiar with AWS concepts • Good knowledge in version control systems such as Git and Mercurial • Fluency in English language Preferred Qualifications (Desired Skills/Experience): • 4 or more years in software development or advanced technical support role • Particular interest in technical problem solving • Experience with AWS • 24X7 work environment on call • Strong programming skills (Java an advantage) • Databases (Oracle or Postgresql) • Knowledge of Kubernetes is beneficial • Messaging systems such as Activemq • Customer relationship experience is advantageous • Highly responsible, able to take ownership of issues • Strong technical & analytical aptitude • Able to work independently and within a team Typical Education/Experience: Education/experience typically acquired through advanced technical education (e.g. Bachelor/Masters) and typically 3 or more years' related work experience. Relocation: Relocation assistance is not a negotiable benefit for this position. Candidates must live in the immediate area or relocate at their own expense.
Join Cetasol as Our Next Data Scientist – Drive the Future of Sustainable Marine Intelligence Are you passionate about data, sustainability, and making a real-world impact? Cetasol is revolutionizing the marine industry with intelligent solutions that optimize vessel operations and reduce emissions. We're looking for a Data Scientist to join our growing team and help shape the future of maritime technology. As a Data Scientist at Cetasol, you'll play a key role in developing models and insights that power our AI-based optimization platform. You’ll work with rich datasets from global fleets, uncover operational inefficiencies, and help us build scalable, intelligent products that reduce fuel consumption and environmental impact. What You’ll Do Analyze vessel data to identify patterns, anomalies, and opportunities for optimization Develop predictive models and algorithms to support real-time decision-making Collaborate with product, software, and marine experts to create end-to-end solutions Design data pipelines and contribute to our overall data infrastructure Communicate insights to stakeholders through dashboards, visualizations, and reports What We’re Looking For 2+ years of experience in data science, preferably in a real-time or IoT environment M.Sc. or PhD in computer science, mathematics or physics Strong proficiency in Python, SQL, and machine learning libraries (scikit-learn, TensorFlow, etc.) Experience with time series analysis, anomaly detection, and statistical modeling Familiarity with cloud platforms (AWS, GCP, or Azure) and version control (Git) Bonus: Experience working with marine or mobility data Why Join Us? Be part of a mission-driven startup with strong growth and global ambition Work on cutting-edge challenges in sustainability, AI, and maritime innovation Collaborate in a dynamic and diverse international team Flexible work environment (hybrid remote-office setup) Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Vi är ett IT-konsultbolag som vill utöka vårt team av IT-tekniker med fler sköna personer. Vi letar just nu efter dig med huvudet på skaft och stenkoll på ny teknik. Arbetsuppgifter: Tillsammans med teamet hamnar du i en miljö med stora utvecklingsmöjligheter och med arbetsuppgifter som är varierande. De kan innefatta tekniker som: Azure Microsoft 365 Microsoft Intune Virtualisering i VMWare och Hyper-V Windows server Linux server Hosting Nätverk Krav: Gillar ny teknik och problemlösning Behärskar svenska i tal och skrift Serviceinriktad och gillar att jobba i team B-körkort Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av dessa områden, men störst vikt lägger vi vid hur du är som person och tjänsten som IT-tekniker kommer därför kunna anpassas beroende på din kunskap. Genom intresset för ny teknik och kundservice kommer du kunna utföra de arbetsuppgifter som du ställs inför. Har du tidigare kunskaper inom Molntjänster, Microsoft Azure och Microsoft 365-Administration är detta också meriterande. Du kommer få arbeta i en miljö som består av ny teknik, kundservice och härliga kollegor, där samarbete och att få jobba med ditt intresse blir en del av vardagen. Anställningsort: Tanumshede eller Uddevalla. Stora delar av den initiala onboardingen och utbildningar kommer ske på vårt huvudkontor i Tanumshede, även om du väljer Uddevalla som primär anställningsort. Vi erbjuder: För att du ska känna dig uppdaterad i denna ständigt växande och snabbt utvecklade bransch har vi avsatt tid varje månad för kompetensutveckling. Vi vill ge alla på företaget möjlighet till att själva avgöra vad som är viktigt att lägga tid på för att utvecklas i sina roller här. Det är viktigt att trivas och må bra på jobbet. För att uppnå detta erbjuder vi alla som jobbar här: Flexibla arbetstider Friskvårdsbidrag Kompetensutveckling Många fler förmåner. Här får du även möjligheten att utanför jobbet, eller kanske på lunchtid, hitta vänner att utöva andra intressen med. Några av oss spelar till exempel brädspel, padel och tränar tillsammans. Ett par gånger om året åker vi även på kickoffer och hittar på något kul ihop. Om oss: Vi utgår både från Tanumshede och Uddevalla och du kommer få jobba tillsammans med kollegor som arbetar med systemutveckling, drift & IT-support, projektledning, administration samt UX-design. Vi är ett gäng som tycker det är kul med teknik och utveckling, om det passar in även på dig så tycker vi att du ska höra av dig till oss! Rekrytering sker löpande.
Sterners söker dig som är en ansvarstagande kundorienterad tekniker och som vill arbeta med service och telefonsupport. Du har goda datorkunskaper gällande Microsofts operativ och mjukvara, Nätverk LAN/WAN, el och elektronik. Du upprättar arbetsbeskrivningar och arbetar med ständiga förbättringar. Goda kunskaper i svenska och engelska efterfrågas då kontakt sker på båda språken i både tal och skrift. Den vi söker: I den här rollen lägger vi stor vikt vid din personlighet samt intresse för teknik/it, och söker dig som är social, engagerad och prestigelös. För att lyckas med arbetet krävs det också att du är självgående i ditt sätt att jobba och villig att utvecklas. Utbildning/erfarenhet: Teknikprogram inom IT/PC-elektronik på gymnasie- eller högskolenivå föredras. Du har goda kunskaper med minst 1 års dokumenterad erfarenhet av support och servicejobb, det gäller allt från kretskortsnivå via övrig hårdvara till program och mjukvara. B-körkort krävs då det förekommer serviceresor. Tjänsten: 100% tillsvidareanställning och kollektivavtal Unionen. Provanställning 6 månader. Ansökan skickas till: [email protected]. Vid frågor kontakta: Mail: [email protected] Telefon: 0281-594444 Välkommen med din ansökan senast 30 juni.
Om oss: Go-Ahead Sweden är ett ledande transportföretag som strävar efter att erbjuda säkra, pålitliga och hållbara transportlösningar. Vi ingår i en global koncern med 27.000 medarbetare runt om i världen. Vi finns idag på ett 30-tal orter i Sverige. Vårt uppdrag: Vi är här för att sammanföra människor och samhällen. Vi gör detta genom att ta hand om våra medarbetare, våra kunder, våra fordon, vårt samhälle och miljön.Hos oss får du möjlighet att vara en del av ett team som arbetar för att utveckla och effektivisera kollektivtrafiken i Sverige. Om jobbet: Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Ge tekniskt stöd vid frågor kring fordonsutrustning (t.ex. fordonsdatorer, kameror, taxameter, alkolås) Utföra installationer, uppdateringar och felsökning i fordon Dokumentera tekniskt arbete i våra interna system Hålla företagets fordonsrelaterade system uppdaterade. Samordna tekniska insatser tillsammans med verkstäder och leverantörer Delta i tekniska projekt kopplade till fordonsutveckling och digitalisering Utföra arbete vid behov på kvällar och helger, exempelvis vid större installationer eller akuta problem Arbeta med IT-relaterade uppgifter som rör fordon, t.ex. nätverkskonfiguration, fjärråtkomst och MDM Följa upp tekniska incidenter och bidra till förbättringsarbete Vad tjänsten innebär: En varierad roll där du får arbeta praktiskt och tekniskt Möjlighet att vara med och forma framtidens fordonslösningar inom kollektivtrafik En arbetsplats med engagerade kollegor och stort utvecklingsfokus Kollektivavtal, förmåner och trygghet i en växande internationell koncern Vi söker dig som: Har teknisk utbildning eller erfarenhet inom fordonsteknik, IT eller liknande område Har praktisk erfarenhet av installationer, felsökning och arbete med teknisk utrustning Har goda kunskaper i Office 365, Android-enheter och datoranvändning Har grundläggande kunskap om nätverk, nätverkskomponenter och MDM-lösningar Är noggrann, strukturerad och trivs med att ta ansvar Är lösningsorienterad och trivs med att arbeta både självständigt och i team Är kommunikativ och har lätt för att samarbeta med både tekniker, förare och externa aktörer Har B-körkort Det är meriterande om du har erfarenhet från kollektivtrafik, CAN-buss, fordons-IT eller fordonsdata. Vad vi erbjuder: Gemenskap: Hela vår koncern präglas av en organisation, där våra medarbetare får många möjligheter att göra sin röst hörd. Vi litar på varandra, visar handlingskraft och samarbetar med varandra. Du har alltid nära till en kollega eller chef som stöttar dig i ditt arbete. Vi arrangerar årligen återkommande trivselaktiviteter. Goda anställningsvillkor: Alla medarbetare hos oss omfattas av kollektivavtal. Vi erbjuder trygga anställningsformer. Arbetsmiljö: Vi vill att du ska trivas och må bra och erbjuder därför en trivsam arbetsmiljö där vi välkomnar olikheter. Vi erbjuder ett friskvårdsbidrag och har möjlighet till omfattande företagshälsovård. Utvecklingsmöjligheter: Vi investerar i våra medarbetares framtid genom en gedigen introduktionsutbildning samt därefter kontinuerlig fortbildning och möjlighet till karriärutveckling. Innovation: Vi uppmuntrar kreativitet och förslag på förbättringar för att kontinuerligt utveckla våra tjänster och arbetsprocesser. Balans mellan arbetsliv och fritid: Vi erbjuder flexibla arbetstider och du får även möjlighet att arbeta del av tjänst hemifrån. Bli en del av Go-Ahead Sweden och bidra till att forma framtidens kollektivtrafik med oss. Vi ser fram emot din ansökan och att välkomna dig till vår gemenskap.
Om oss: Go-Ahead Sweden är ett ledande transportföretag som strävar efter att erbjuda säkra, pålitliga och hållbara transportlösningar. Vi ingår i en global koncern med 27.000 medarbetare runt om i världen. Vi finns idag på ett 30-tal orter i Sverige. Vårt uppdrag: Vi är här för att sammanföra människor och samhällen. Vi gör detta genom att ta hand om våra medarbetare, våra kunder, våra fordon, vårt samhälle och miljön.Hos oss får du möjlighet att vara en del av ett team som arbetar för att utveckla och effektivisera kollektivtrafiken i Sverige. Om jobbet: Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Ge tekniskt stöd vid frågor kring fordonsutrustning (t.ex. fordonsdatorer, kameror, taxameter, alkolås) Utföra installationer, uppdateringar och felsökning i fordon Dokumentera tekniskt arbete i våra interna system Hålla företagets fordonsrelaterade system uppdaterade. Samordna tekniska insatser tillsammans med verkstäder och leverantörer Delta i tekniska projekt kopplade till fordonsutveckling och digitalisering Utföra arbete vid behov på kvällar och helger, exempelvis vid större installationer eller akuta problem Arbeta med IT-relaterade uppgifter som rör fordon, t.ex. nätverkskonfiguration, fjärråtkomst och MDM Följa upp tekniska incidenter och bidra till förbättringsarbete Vad tjänsten innebär: En varierad roll där du får arbeta praktiskt och tekniskt Möjlighet att vara med och forma framtidens fordonslösningar inom kollektivtrafik En arbetsplats med engagerade kollegor och stort utvecklingsfokus Kollektivavtal, förmåner och trygghet i en växande internationell koncern Vi söker dig som: Har teknisk utbildning eller erfarenhet inom fordonsteknik, IT eller liknande område Har praktisk erfarenhet av installationer, felsökning och arbete med teknisk utrustning Har goda kunskaper i Office 365, Android-enheter och datoranvändning Har grundläggande kunskap om nätverk, nätverkskomponenter och MDM-lösningar Är noggrann, strukturerad och trivs med att ta ansvar Är lösningsorienterad och trivs med att arbeta både självständigt och i team Är kommunikativ och har lätt för att samarbeta med både tekniker, förare och externa aktörer Har B-körkort Det är meriterande om du har erfarenhet från kollektivtrafik, CAN-buss, fordons-IT eller fordonsdata. Vad vi erbjuder: Gemenskap: Hela vår koncern präglas av en organisation, där våra medarbetare får många möjligheter att göra sin röst hörd. Vi litar på varandra, visar handlingskraft och samarbetar med varandra. Du har alltid nära till en kollega eller chef som stöttar dig i ditt arbete. Vi arrangerar årligen återkommande trivselaktiviteter. Goda anställningsvillkor: Alla medarbetare hos oss omfattas av kollektivavtal. Vi erbjuder trygga anställningsformer. Arbetsmiljö: Vi vill att du ska trivas och må bra och erbjuder därför en trivsam arbetsmiljö där vi välkomnar olikheter. Vi erbjuder ett friskvårdsbidrag och har möjlighet till omfattande företagshälsovård. Utvecklingsmöjligheter: Vi investerar i våra medarbetares framtid genom en gedigen introduktionsutbildning samt därefter kontinuerlig fortbildning och möjlighet till karriärutveckling. Innovation: Vi uppmuntrar kreativitet och förslag på förbättringar för att kontinuerligt utveckla våra tjänster och arbetsprocesser. Balans mellan arbetsliv och fritid: Vi erbjuder flexibla arbetstider och du får även möjlighet att arbeta del av tjänst hemifrån. Bli en del av Go-Ahead Sweden och bidra till att forma framtidens kollektivtrafik med oss. Vi ser fram emot din ansökan och att välkomna dig till vår gemenskap.
IT-tekniker till Göteborg Vi söker en driven och erfaren IT-tekniker till vårt huvudkontor i Mölnlycke. Som IT-tekniker hos oss kommer du att spela en nyckelroll i att säkerställa en stabil och säker IT-infrastruktur samt driva projekt. Du samarbetar med vår IT-leverantör för att förbättra vår infrastruktur. På Blomsterlandet får du vara en del av ett växande och engagerat team där IT och digital utveckling är en central del av vår framtid. Vi erbjuder en arbetsmiljö där kreativitet, samarbete och innovation står i centrum och där varje medarbetare bidrar till att bygga en stabil, säker och modern IT-infrastruktur. Du får stora möjligheter att påverka och får en spännande och utvecklande roll hos oss. Arbetsuppgifter Som IT-tekniker koordinerar du arbetet kring plattformsdrift och infrastrukturtjänster tillsammans med vår IT-leverantör. Du arbetar både operativt och långsiktigt med utveckling, där din tekniska kompetens och initiativförmåga är avgörande för vår fortsatta digitala resa. Exempel på arbetsuppgifter Koordinera infrastrukturella IT-projekt i samarbete med interna team och externa leverantörer – med fokus på nätverk, lagring och servermiljöer Bidra till stabil drift och kontinuerlig utveckling av IT-infrastruktur genom tekniskt arbete och förbättringsinitiativ Automatisera återkommande driftuppgifter och underhållsprocesser med hjälp av script, t.ex. PowerShell Utföra kontinuerlig övervakning, logghantering och felsökning i komplexa IT-miljöer Din profil För att trivas och lyckas i rollen som IT-tekniker ser vi att du är kommunikativ, strukturerad och har en stark problemlösningsförmåga. Du är skicklig på att snabbt identifiera tekniska utmaningar och agerar proaktivt för att lösa dem. Du trivs med att arbeta i team och har en social förmåga som gör att du bidrar till en positiv och effektiv arbetsmiljö genom gott samarbete och öppna dialoger. I rollen är det viktigt att du har god förståelse för hur man bygger och utvecklar arbetssätt inom IT-infrastruktur samt kan hantera förändringar och säkerställa tydlig teknisk kommunikation. Kvalifikationer Flera års erfarenhet av att arbeta med plattformsdrift och infrastrukturtjänster Högskoleutbildning inom IT, datavetenskap eller motsvarande erfarenhet Erfarenhet av att koordinera och genomföra IT-infrastrukturprojekt, inklusive nätverksuppgraderingar, serverimplementeringar i samarbete med externa leverantörer Erfarenhet av både Onprem och Cloud Teknisk kunskap inom nätverk, IT-säkerhet och infrastrukturs arkitektur för att säkerställa robusta och säkra lösningar Erfarenhet av automatisering och scriptning, PowerShell är meriterande Kunskap om Oracle-databasmiljöer är meriterande, särskilt i infrastrukturella sammanhang Vi erbjuder Vi är ett företag på en spännande förändringsresa med tydliga visioner för framtiden. Du får en vardag präglad av variation och många interna och externa kontaktytor. Vi arbetar i en kultur som präglas av engagemang, kompetens, affärsmässighet och nytänkande. Utöver detta erbjuder vi marknadsmässiga löner och attraktiva förmåner – hos oss får du både utveckling och trygghet. Kontakt och ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringskonsult Malou Magnusson, 0707-588745, och Maria Ahlén, 0708-490288, på Intenso Teknikrekrytering. Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. Välkommen med din ansökan! Om företaget Blomsterlandet startades 1986. Vi kombinerar det stora kedjeföretagets styrka med den lokala butikens personliga engagemang. Blomsterlandet erbjuder växter för hem och trädgård samt interiörprodukter och trädgårdstillbehör. Vår verksamhet har omkring 900 medarbetare och omsätter cirka 1,9 miljarder kronor. Blomsterlandet drivs av S-Invest Trading AB och ägs av Stena Adactum, vilka tillhör Stena-Sfären.
Välj ett jobb för att visa detaljer