Arbetsmarknadskonsult

Arbetsmarknadskonsult till Manpower Matchning Jönköping! Inom ManpowerGroup hjälper vi människor att växa varje dag. Det är människorna vi möter som formar oss till det vi är - en arbetsplats med många starka och affärsdrivna individer med ett stort hjärta. Just nu söker vi ytterligare en resultatorienterad arbetsmarknadskonsult till oss som vill vara med och göra skillnad och bygga upp vår leverans. Är du genuint nyfiken på människor och triggas av att stötta andra att nå sina mål? Kan du axla rollen som social kameleont samtidigt som du håller kvalité och noggrannhet högt i ditt arbete som stundtals kommer vara administrativt krävande? Då är du varmt välkommen i Manpower familjen! Vad gör en arbetsmarknadskonsult på Manpower Matchning? Som arbetsmarknadskonsult arbetar du för att förenkla och korta ner vägen till nytt jobb för våra kandidater. För att trivas i denna roll drivs du av att möta människor med olika behov och bakgrund där målet är detsamma för alla du träffar: jobb eller studier. Din vardag består av att: * arbeta med ett stort fokus på resultat och med att sälja in vår verksamhet mot företag. * jobba med aktiv bearbetning av arbetsgivarkontakter för att skapa bra matchningar. * genomföra individuella möten för att stötta kandidaterna i deras unika processer och rusta dem med de verktyg de behöver för att komma ut i jobb eller studier. * hålla energifyllda seminarium om hur arbetsmarknaden funkar och om olika verktyg i effektivt jobbsökande. * hantera administration i olika system. Din bakgrund Vår kund Arbetsförmedlingen ställer krav på behörighet för att tillåtas arbeta i tjänsten. Alternativ 1 Utbildning: Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng. Högskoleutbildning mot arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, psykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeututbildning, socionomutbildning, pedagogik eller motsvarande är meriterande. Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två (2) år. Alternativ 2 Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: Arbetsledning med personalansvar, rekrytering, omställningsarbete för arbetssökande, studie- och yrkesvägledning, handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration), arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor, arbete med social- och grupp-psykologi, karriärvägledning. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under tre (3) år. Du har förmågan att kommunicera tydligt på svenska i tal och skrift, och har goda kunskaper i engelska. Behärskar du flera språk utöver svenska och engelska är det meriterande. Det är en fördel om du har ett brett nätverk av företagskontakter lokalt på orten och om du har erfarenhet av att arbeta med sälj i närområdet. B-körkort och tillgång till bil är meriterande. Om oss: Som anställd inom ManpowerGroup kommer du att vara del av ett internationellt företag med över 30 000 kollegor i 80 länder. Bara i Sverige så är vi 600 anställda på fler än 45 orter som tillsammans hjälper över 10 000 kandidater till nya jobb varje år. Manpower Matchning, som är en del av ManpowerGroup, har ett mål - att framgångsrikt matcha arbetssökande till nya jobb eller studier. Vi är en av de största leverantörerna inom tjänsten Rusta och Matcha. Som en del av Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag ManpowerGroup är vi experter på att matcha kompetens. Vi har tiotusentals arbetsgivare över hela landet som våra kunder, ett nätverk som vi använder i vår vardag. Är du intresserad? För ytterligare information om tjänsten, kontakta områdeschef Salim Daroz på telefonnummer: 072-4500517 eller via e-post: [email protected] Vi arbetar med löpande urval - välkommen med din ansökan så snart som möjligt!

3 april 2024
Sista ansökan:
18 maj 2024
Handledare/Jobbcoach till våra kontor i Stockholm

Om du letar efter nya utmaningar och älskar att arbeta med människor som handledare, är denna tjänst perfekt för dig. Vi på Job By Instep erbjuder en välkomnande och hållbar arbetsmiljö där engagemang är viktigt. Här får du möjlighet att växa både personligt och professionellt samtidigt som du dagligen påverkar arbetssökandes liv på ett positivt sätt. Beskrivning -Ditt arbete som handledare kommer att innebära att analysera och identifiera deltagarnas behov och förutsättningar samt att utforma en plan för stöd och aktiviteter för varje deltagare under deras tid i tjänsten. -Du som handledare har ansvar att kontinuerligt följa upp deltagarnas framsteg mot målet i tjänsten och att säkerställa att det tillhandahållna stödet och de aktiviteter som erbjuds är effektiva för att hjälpa deltagaren att nå sina mål. -Utöver detta kommer du även att hantera administrativa uppgifter och kontinuerligt etablera kontakt med både nya och befintliga arbetsgivare. Du kommer att arbeta både individuellt med deltagarna samt i grupp genom seminarier och företagsbesök. Du bör drivas av mål, uppföljning och resultat. Krav Alternativ 1 Utbildning: Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system). Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två (2) år. Alternativ 2 Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: - Arbetsledning med personalansvar. - Rekrytering. - Omställningsarbete för arbetssökande. - Studie- och yrkesvägledning. - Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration). - Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor. - Arbete med social- och gruppsykologi. - Karriärvägledning. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under tre (3) år. Meriterande att du som söker talar flera språk, ange gärna vilka i din ansökan samt bosatt i Stockholm och ha bra lokalkännedom. Välkommen med din ansökan via mail nedan tillsammans med CV och personligt brev. Rekryteringsprocessen kommer att ske löpande och tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan ansökningstiden löpt ut därför ber vi dig skicka in din ansökan redan idag.

3 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Handledare för Rusta och Matcha på Avilon

Vill du vara en del av ett dynamiskt team som arbetar för att rusta och matcha arbetssökande med passande karriärmöjligheter? Då kan du vara den vi söker! Om företaget: Avilon AB strävar efter att skapa meningsfulla möten mellan arbetsgivare och arbetssökande. Till vårt nyöppnade moderna och trivsamma kontor, beläget på Skytteholmsvägen 2 i Solna, behöver vi nu en handledare. Om tjänsten: Vi söker en handledare för tjänsten Rusta och Matcha, som kommer att vara ansvarig för att stödja och guida arbetssökande mot sina mål på arbetsmarknaden. Du kommer att arbeta nära våra klienter och hjälpa dem att utveckla de färdigheter och verktyg de behöver för att lyckas i sina jobbsökande ansträngningar. Tjänsten är på deltid 50%, men ambitionen är att den snarast ska utökas till heltid. Kvalifikationer: Alternativ 1: - Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system) inom valfri studieinriktning. - Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid, där även deltid kan beaktas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två (2) år. Alternativ 2: - Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. - Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något eller några av följande områden: - Arbetsledning med personalansvar. - Rekrytering. - Omställningsarbete för arbetssökande. - Studie- och yrkesvägledning. - Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration). - Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor. - Arbete med social- och grupp-psykologi. - Karriärvägledning. Personliga egenskaper - Stark kommunikationsförmåga. - Empatisk och lyhörd. - Organiserad med förmåga att arbeta självständigt. - Flexibel och anpassningsbar i en föränderlig arbetsmiljö. Vi erbjuder: - Ett stimulerande och utvecklande arbete. - Möjlighet att påverka och göra verklig skillnad i människors liv. - Ljusa och moderna lokaler ett stenkast från Solna Centrum. - Lagkänsla och härligt samarbete med kollegorna - Vi delar med oss av vår kunskap! Om du är redo att anta denna spännande utmaning och tror att du har vad som krävs för att bli en del av vårt team, så ser vi fram emot din ansökan! Skicka in ditt CV och personligt brev till [email protected] senast den 30 april 2024. Avilon AB är en arbetsgivare som strävar efter mångfald och välkomnar alla ansökningar oavsett bakgrund, kön, ålder eller funktionshinder.

3 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Vi söker en driven och säljande Jobbkonsult till Gävle.

Är du en driven och positiv person som älskar att inspirera andra och hjälpa dem att nå sina mål? Tycker du om när ingen dag är den andra lik och att ständigt få träffa nya och spännande personligheter? Blir du glad av att få göra skillnad och brinner du för att hitta lösningar där andra fastnat? Då kanske du är den vi söker! Just nu söker vi en Handledare till vårat kontor i Gävle. När du jobbar som jobbkonsult hos oss på Guldjobbet behöver du vara duktig på att skapa hållbara relationer med arbetsgivare - våra arbetsgivarkontakter är de som gör att vi lyckas så bra med att få ut våra deltagare i jobb.  Vi ser även att det är viktigt att du sätter varje individ i fokus och ser utmaningar som möjligheter - inte problem. Hos Guldjobbet vill vi att varje deltagare ska känna sig välkommen och trivas hos oss och det är en känsla som vi måste kunna förmedla till våra deltagare. Det är därmed viktigt att du har ett genuint intresse av att hjälpa personer till egen försörjning i form av anställning eller utbildning.   Arbetsuppgifter Som jobbkonsult kommer du bland annat ha följande arbetsuppgifter: - Aktivt skapa företagskontakter för att få deltagare att komma ut i praktik eller anställning - Praktiskt arbete med deltagare så som kartläggningar, målsättningar, språkträning, datorträning, skapande av ansökningshandlingar, intervjuträning, individuell matchning mot jobb eller utbildning etc. - Rapportering i intern och extern dataserver - Planering av och utvecklingsplaner och ständig uppföljning av målsättningar   Kvalifikationer Vi söker dig som är social och tycker om att ha mycket olika kontakter med både arbetsgivare och deltagare.Vi vill att du har en god organisatorisk förmåga samt redan idag har ett utbyggt nätverk inom branschen. Du har ett eget driv och brinner för att hjälpa våra deltagare ut i sysselsättning. Du ska tycka om att arbeta både självständigt  och tillsammans med andra, samt vara duktig på att skapa struktur i ditt arbete.  Du ska ha god förmåga att kommunicera tydligt på svenska i tal och skrift. Det är viktigt att du har mycket goda kunskaper i Office-paketet, word och excel. Meriterande är goda kunskaper i engelska och Arabiska. Du som söker tjänsten ska även uppfylla följande krav:  Alternativ 1 -Utbildning: Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system). Leverantören avgör själv vilken studieinriktning som är mest lämplig för att nå målet med tjänsten. - Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två (2) år. Alternativ 2 - Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. -Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: - Arbetsledning med personalansvar. - Rekrytering. - Omställningsarbete för arbetssökande. - Studie- och yrkesvägledning. - Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration). - Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor. - Arbete med social- och grupp-psykologi. - Karriärvägledning. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under tre (3) år. Villkor Tjänsten är en tidsbegränsad anställning från 1/6-30/9-2024 med möjlighet till förlängning. Intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan!

3 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Handledare/jobbcoach till Rusta och Matcha 2

Är du en engagerad handledare och entreprenör? Då står Ability redo att samarbeta med just dig för att skapa en bättre värld! Vi söker underleverantörer/samarbetspartners för att stödja oss i att utföra tjänsten "Rusta och Matcha 2" på uppdrag av Arbetsförmedlingen. Vi är särskilt intresserade av individer som är villiga att verka på platser där Ability för närvarande inte är etablerade. För att se vart kontoren redan finns, besök gärna vår webbplats: https://www.ability.se/kontor-rustamatcha/ Som underleverantör/samarbetspartner kommer du att arbeta nära Abilitys erfarna ledare och kollegor för att skapa en trygg och stödjande arbetsmiljö. Du kommer även få stöd inom bl a administration och ekonomi. I rollen kommer du ansvara och driva ditt/dina kontor under eget bolag. Du ges möjligheten att utvecklas och nå en hög kompetensnivå inom tjänsten, och du kommer att ingå i ett omfattande nätverk som sträcker sig över hela landet. Tillsammans strävar vi efter att bli Sveriges största och bästa leverantör inom tjänsten Rusta och Matcha. Vi är redan på rätt väg, och med din medverkan kommer Ability att nå sina ambitiösa mål. Ta chansen att bli en del av ett framgångsrikt team och bidra till att forma framtiden för arbetsmarknadsintegration! Personliga egenskaper • Målinriktad • Strukturerad • Kommunikativ • Driven Bakgrund Vi ser gärna att de har ett starkt lokalt nätverk med ingångar till såväl arbetsgivare som civilsamhället. Det är också positivt om du har erfarenhet av tidigare ledande roller eller av att driva eget företag. Stor vikt kommer dock att läggas vid personlig lämplighet, tidigare erfarenhet och goda referenser. Det är viktigt att du uppfyller kraven som Arbetsförmedlingens (AF) ställer för handledning/matchning i tjänsten Rusta och Matcha 2: Alternativ 1: Utbildning: Högskoleutbildning om minst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt det tidigare systemet). Leverantören har befogenhet att själv bestämma den mest lämpliga studieinriktningen för att uppnå målet med tjänsten. Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två (2) år. Alternativ 2: Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: Arbetsledning med personalansvar, rekrytering, omställningsarbete för arbetssökande, studie- och yrkesvägledning, handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration), arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor, samt arbete med social och gruppsykologi, karriärvägledning. Även deltidsarbete kan godkännas om den ackumulerade arbetstiden motsvarar heltid under tre (3) år. Välkommen med din ansökan! Har du frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Annika Anderstedt på Ability som hanterar denna rekrytering. Mail: [email protected] Telefon: 0737879822

3 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Arbetskonsulenter till projekt - Steg Till Arbete

Arcus är ett utbildning- och jobbförmedlingsföretag som utför tjänster till både offentliga verksamheter, privata kunder och är en leverantör till Arbetsförmedlingen. I över 25 år har vi levererat våra tjänster och finns idag på över 100 orter i Syd- och Mellansverige redo att stötta våra deltagare ut i arbete eller mot vidare studier. Arcus vision är att sänka arbetslösheten och minska utanförskapet genom att stötta och vägleda människor mot ett varaktigt arbete! Vi vill vara det självklara valet inom vår bransch och den leverantör som alltid överträffar kundens förväntningar. Vårt engagemang, vårt driv och vårt professionella förhållningssätt hjälper oss att nå våra mål och vara den goda och erkända leverantör vi önskar. Arcus bygger broar för ett bättre samhälle – för alla! Arcus är sedan 2022 en del av YA koncernen där vi tillsammans är ca. 900 medarbetare i hela Sverige. Vi behöver vi därför utöka vår personalstyrka med flertalet arbetskonsulenter! Som arbetskonsulent hos oss arbetar du utifrån din placeringsort men vid behov i kombination med arbete på närliggande kontor. Du arbetar alltid tillsammans med ett stort nationellt nätverk av kollegor och en verksamhetsnära ledningsgrupp. Vi söker dig som med kompetens, stort engagemang och intresse av utveckling, vill ge stöd till våra deltagare att komma närmare arbetsmarknaden. Du ska vara lyhörd och driven samt kunna ge förslag på arbetsuppgifter som behövs i en framtida sysselsättning samt samverka med våra arbetsterapeuter. I tjänsten Steg till Arbete arbetar vi med aktivitetsbaserade utredningsplatser, stärkande och utvecklande aktiviteter samt arbetsträning. Som arbetskonsulent i uppdraget är din främsta uppgift att stärka och utveckla deltagarens position på arbetsmarknaden genom motiverande insatser, vägledning och arbetsprövning i reell miljö. Härmed ska deltagaren få ökad insikt om sina egna resurser i relation till yrken, utbildning och arbetsmarknad vilket ska ligga till grund för en realistisk framtidsplanering. Som arbetskonsulent kommer du att vara delaktig i att utveckla verksamheten, kartlägga behov av insatser samt genomföra kompetenskartläggning, besluta om kommande steg för deltagaren samt arbeta aktivt med deltagarna under en utredningsperiod mellan 6 – 12 månader. Kompetenskrav För att arbeta som arbetskonsulent ska du ha minst två (2) års högskole- eller yrkeshögskoleutbildning på heltid inom sociologi, beteendevetenskap, pedagogik eller medicin samt minst ett (1) års erfarenhet på minst halvtid av individuell eller grupphandledning/coaching av personer med psykisk eller fysisk ohälsa alternativt funktionsnedsättning under de senaste 3 åren. I uppdraget har vi en omfattande kontakt med och rapporterar till myndigheter främst Arbetsförmedlingen varför en god kommunikativ förmåga i tal och skrift på svenska är viktig. Du behöver vara trygg i att arbeta både självständigt och tillsammans med kollegor. Du är flexibel, strukturerad och ansvarstagande. Du har också en god förmåga att skapa och utveckla relationer med både deltagare, kollegor, företag och organisationer samt kontaktpersoner hos vår kund. Våra organisationer karaktäriseras av sunda värderingar och god förståelse för människan bakom arbetet. Vi är därför måna om att våra medarbetare tillför positiv energi och bidrar till trivsel och samarbete, vilket också gör det viktigt att du ser dig själv som en lagspelare. Slutligen ser vi gärna att du är ansvarstagande och är bra på att organisera och planera din tid. Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-05-10. Om du känner att du är rätt person så sökt tjänsten omgående då intervjuer hålls löpande och tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdatum. Pga. GDPR tas ansökningar inte emot via mejl, vänligen skicka in din ansökan på vår hemsida. Bifoga följande dokument till din ansökan: CV Tjänstgöringsintyg Examensbevis eller betyg Anställningsform Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Omfattning 100 % Tjänstgöringsort Örebro Kontaktperson Områdeschef: Anna Axelsson Mail: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

2 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Arbetskonsulenter till projekt - Steg Till Arbete

Arcus är ett utbildning- och jobbförmedlingsföretag som utför tjänster till både offentliga verksamheter, privata kunder och är en leverantör till Arbetsförmedlingen. I över 25 år har vi levererat våra tjänster och finns idag på över 100 orter i Syd- och Mellansverige redo att stötta våra deltagare ut i arbete eller mot vidare studier. Arcus vision är att sänka arbetslösheten och minska utanförskapet genom att stötta och vägleda människor mot ett varaktigt arbete! Vi vill vara det självklara valet inom vår bransch och den leverantör som alltid överträffar kundens förväntningar. Vårt engagemang, vårt driv och vårt professionella förhållningssätt hjälper oss att nå våra mål och vara den goda och erkända leverantör vi önskar. Arcus bygger broar för ett bättre samhälle – för alla! Arcus är sedan 2022 en del av YA koncernen där vi tillsammans är ca. 900 medarbetare i hela Sverige. Vi behöver vi därför utöka vår personalstyrka med flertalet arbetskonsulenter! Som arbetskonsulent hos oss arbetar du utifrån din placeringsort men vid behov i kombination med arbete på närliggande kontor. Du arbetar alltid tillsammans med ett stort nationellt nätverk av kollegor och en verksamhetsnära ledningsgrupp. Vi söker dig som med kompetens, stort engagemang och intresse av utveckling, vill ge stöd till våra deltagare att komma närmare arbetsmarknaden. Du ska vara lyhörd och driven samt kunna ge förslag på arbetsuppgifter som behövs i en framtida sysselsättning samt samverka med våra arbetsterapeuter. I tjänsten Steg till Arbete arbetar vi med aktivitetsbaserade utredningsplatser, stärkande och utvecklande aktiviteter samt arbetsträning. Som arbetskonsulent i uppdraget är din främsta uppgift att stärka och utveckla deltagarens position på arbetsmarknaden genom motiverande insatser, vägledning och arbetsprövning i reell miljö. Härmed ska deltagaren få ökad insikt om sina egna resurser i relation till yrken, utbildning och arbetsmarknad vilket ska ligga till grund för en realistisk framtidsplanering. Som arbetskonsulent kommer du att vara delaktig i att utveckla verksamheten, kartlägga behov av insatser samt genomföra kompetenskartläggning, besluta om kommande steg för deltagaren samt arbeta aktivt med deltagarna under en utredningsperiod mellan 6 – 12 månader. Kompetenskrav För att arbeta som arbetskonsulent ska du ha minst två (2) års högskole- eller yrkeshögskoleutbildning på heltid inom sociologi, beteendevetenskap, pedagogik eller medicin samt minst ett (1) års erfarenhet på minst halvtid av individuell eller grupphandledning/coaching av personer med psykisk eller fysisk ohälsa alternativt funktionsnedsättning under de senaste 3 åren. I uppdraget har vi en omfattande kontakt med och rapporterar till myndigheter främst Arbetsförmedlingen varför en god kommunikativ förmåga i tal och skrift på svenska är viktig. Du behöver vara trygg i att arbeta både självständigt och tillsammans med kollegor. Du är flexibel, strukturerad och ansvarstagande. Du har också en god förmåga att skapa och utveckla relationer med både deltagare, kollegor, företag och organisationer samt kontaktpersoner hos vår kund. Våra organisationer karaktäriseras av sunda värderingar och god förståelse för människan bakom arbetet. Vi är därför måna om att våra medarbetare tillför positiv energi och bidrar till trivsel och samarbete, vilket också gör det viktigt att du ser dig själv som en lagspelare. Slutligen ser vi gärna att du är ansvarstagande och är bra på att organisera och planera din tid. Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-05-10. Om du känner att du är rätt person så sökt tjänsten omgående då intervjuer hålls löpande och tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdatum. Pga. GDPR tas ansökningar inte emot via mejl, vänligen skicka in din ansökan på vår hemsida. Bifoga följande dokument till din ansökan: CV Tjänstgöringsintyg Examensbevis eller betyg Anställningsform Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Omfattning 100 % Tjänstgöringsort Lindesberg Kontaktperson Områdeschef: Anna Axelsson Mail: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

2 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Karriärkonsult sökes till projekt Rusta och Matcha!

Arcus är ett utbildning- och jobbförmedlingsföretag som utför tjänster till både offentliga verksamheter, privata kunder och är en leverantör till Arbetsförmedlingen. I över 25 år har vi levererat våra tjänster och finns idag på över 100 orter i Syd- och Mellansverige redo att stötta våra deltagare ut i arbete eller mot vidare studier. Arcus vision är att sänka arbetslösheten och minska utanförskapet genom att stötta och vägleda människor mot ett varaktigt arbete! Vi vill vara det självklara valet inom vår bransch och den leverantör som alltid överträffar kundens förväntningar. Vårt engagemang, vårt driv och vårt professionella förhållningssätt hjälper oss att nå våra mål och vara den goda och erkända leverantör vi önskar. Arcus bygger broar för ett bättre samhälle – för alla! Arcus är sedan 2022 en del av YA koncernen där vi tillsammans är ca. 900 medarbetare i hela Sverige. Arcus söker nu en driven och engagerad karriärkonsult till tjänsten Rusta & Matcha! Som Karriärkonsult möter du dagligen människor som varit arbetssökande under en längre tid och behöver din stöttning för att hitta sin plats på arbetsmarknaden igen. För att lyckas i rollen som karriärkonsult så ska du: • Ha ett möjlighetsorienterat förhållningssätt • Vara förtroendeingivande och ha förmågan att skapa goda relationer med såväl deltagare som arbetsgivare. • Ha en god servicekänsla och lyhördhet som kommer naturligt för dig och du är van att ha mycket kontakt med andra människor. • Brinna för att deltagarna ska lyckas komma i arbete eller studier. • Kunna tillämpa Arcus metoder och arbetssätt för att skapa resultat och säkerhetsställa avtalsefterlevnad. Du kommer att jobba med människor både enskilt och i grupp genom bland annat individuella samtal, workshops, intervjuträning och företagsbesök. Företagskontakter är en viktig del i matchningen ut mot arbete vilket innebär att vi söker dig som kan utveckla ett kontaktnät samt har stor förmåga att skapa och vårda företags- och kundkontakter. Formell kompetens Alternativ 1 Utbildning: Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng. Arbetslivserfarenhet: Minst 2 års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två år. Alternativ 2 Utbildning: Minst ett 1 års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. Arbetslivserfarenhet: Minst tre 3 års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: • Arbetsledning med personalansvar • Rekrytering • Omställningsarbete för arbetssökande • Studie- och yrkesvägledning • Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration) • Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor • Arbete med social- och grupp-psykologi • Karriärvägledning Vår organisation karaktäriseras av sunda värderingar och god förståelse för människan bakom arbetet. Vi är därför måna om att våra medarbetare tillför positiv energi och bidrar till trivsel och samarbete, vilket också gör det viktigt att du ser dig själv som en lagspelare. Slutligen ser vi gärna att du är ansvarstagande och är bra på att organisera och planera din tid. På Arcus är vi professionella, agila, goda förebilder och engagerade! Information Tjänsten är på uppdrag av Arbetsförmedlingen och utlyses i Lindesberg Resor i tjänsten förekommer mellan olika närliggande orter. Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-05-02. Om du känner att du är rätt person så sökt tjänsten omgående då intervjuer hålls löpande och tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdatum. Pga. GDPR tas ansökningar inte emot via mejl, vänligen skicka in din ansökan på vår hemsida. Bifoga följande dokument till din ansökan CV Tjänstgöringsintyg Examensbevis eller betyg Anställningsform Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Omfattning 100 % Tjänstgöringsort Lindesberg Kontaktperson Områdeschef: Anna Axelsson Mail: [email protected] HR: Mail: [email protected] Välkommen med din ansökan!

2 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024
Handledare

Du skall i din tjänst handleda och matcha arbetssökande mot jobb eller vidare mot studier. Du drivs av att jobba med människor med olika bakgrunder och behov och ser lösningar för individer. Du bör drivas av mål, uppföljning och resultat. Arbetsuppgifter: - Stödja och motivera målgruppen att bli självförsörjande genom arbete eller studier. - Arbeta coachande med enskilda individer och med grupper, du måste därför ha god förmåga att anpassa arbetssätt och insatser utifrån den enskildes, eller gruppens, behov. - Upprätta jobbplaner, planera och följa upp insatser för den enskilde. - Samverka med interna och externa aktörer. Du kommer att arbeta med externa aktörer såsom arbetsgivare inom olika branscher och myndigheter såsom stadsdelsförvaltningar, arbetsförmedlingar och Jobbtorg, varför en god samarbetsförmåga är ett måste. - Väl dokumentera ditt arbete enligt gällande avtalsregler, god kännedom och van att arbeta i främst Word men även Excel och PowerPoint förekommer i ditt arbete. Kompetenskrav (alternativ 1) Sammanräknat motsvarande två års heltidsarbete under de senaste fem åren, gäller alla yrken. Minst 120 poäng från högskola eller yrkeshögskola inom något av områdena: Arbetsliv Arbetsterapeut Arbetslivspsykologi Beteendevetenskap Företagsekonomi Organisation och personalarbete Socionomutbildning Studie- och Yrkesvägledning Kompetenskrav (alternativ 2) Ett godkänt resultat från ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå, alt 60 poäng från högskola. Samt tre års heltidsarbete under de senaste fem åren. Vid intresse endast skicka cv till [email protected]

2 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024
Arena Matchning AB söker nu en karriärkonsult till Rusta och Matcha 2 i Hel

Arena Matchning AB söker nu en karriärkonsult till Rusta och Matcha 2 i Helsingborg Arena Matchning växer och vi söker därför en driven och målinriktad person som har stark vilja att coacha individer och matcha dem rätt till arbete eller utbildning inom ramen för Arbetsförmedlingens tjänst Rusta och Matcha. Som karriärkonsult genomför du olika insatser både på individ och gruppnivå som kartläggning av resurser, ansökningshandlingar, föreläsningar, anordna praktikplatser samt ha coachande samtal. Du har möjlighet att vara kreativ och anpassa ditt arbete efter individen vilket gör arbetet både roligt och fartfyllt. Du kommer också att ha tät kontakt med arbetsgivare/företag så det är en fördel om du har god kännedom om den lokala arbetsmarknaden. Vi söker dig som är genuint nyfiken på människor och motiveras av att få andra att nå sina mål. Är du duktig på att lyssna, på att läsa mellan raderna och förstå vilka lösningar som är möjliga för dina deltagare i den situation de befinner sig i för stunden. Rollen som karriärkonsult kräver en kombination av strukturerat och noggrant administrativt arbete, att identifiera dina deltagares möjligheter att komma ut på arbetsmarknaden samt att hitta möjliga praktikplatser till dem. Till dig som har förmåga att kombinera dessa tre delar kan vi erbjuda en spännande roll där du kan göra skillnad för dina medmänniskor. Rollen är placerad på vårt kontor i Helsingborg. Huvudsakliga arbetsuppgifter; · Genomföra individuella möten för att stötta och hjälpa kandidaterna i deras unika processer. · Planera och genomföra seminarium kring hur arbetsmarknaden fungerar samt vilka verktyg som ger ett effektivt jobbsökande. · Skapa jobbsökarplaner till deltagare. · Kontinuerlig bearbetning av arbetsgivarkontakter för att skapa bra matchningar För att få arbeta med tjänsten Rusta & Matcha 2 krävs att du uppfyller någon av följande krav; Alternativ 1. Utbildning: Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system). Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två (2) år. Alternativ 2 Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: • Arbetsledning med personalansvar. • Rekrytering • Omställningsarbete för arbetssökande. • Studie- och yrkesvägledning. • Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration). • Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor. • Arbete med social- och grupp-psykologi. • Karriärvägledning. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under tre (3) år. Anställningsvillkor Tillträde omgående. Deltid/50%. Lön enligt kollektivavtal, individuell lönesättning. För eventuella frågor vänligen kontakta Geraam Parpar på [email protected] Sista dag att ansöka är 2024-05-02. Om du känner att du är rätt person så sök tjänsten omgående då intervjuer hålls löpande och tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdatum. Anställningsform Omfattning: deltid/50% Tjänstgöringsort: Helsingborg

2 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024