Kvalitetsingenjör, elektronik/Kvalitetstekniker, elektronik

Sök bland 22 lediga jobb som Kvalitetsingenjör, elektronik/Kvalitetstekniker, elektronik och börja ditt nya yrkesliv idag!

Systemingenjör Karlstad
NDP IT AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Vi söker en erfaren systemingenjör för uppdrag hos teknikintensiv kund i kraftig tillväxt. I rollen som Systemingenjör spelar du en central roll i projekten i vilka du bidrar med helhetsperspektiv för att bryta ner tekniska kundkrav till något som utvecklingsavdelningen kan realisera i hård- eller mjukvara. Plats: Karlstad Startdatum: enligt överenskommelse Arbetssätt: På plats Erfarenhet: 8+ års erfarenhet Kvalifikationer: För att kvalificera dig för uppdraget behöver du ha en ingenjörsexamen samt minst 8års erfarenhet, gärna inom produktutveckling eller systemarbete inom områdena mekanik, elektronik, mjukvara och AI/ML. Kunskaper och erfarenhet inom modellbaserad metodik, system eller arkitektur är starkt meriterande. Vidare bör du ha god samarbetsförmåga och självständigt kunna driva ditt arbete framåt. Du kommunicerar obehindrat i tal och skrift på både svenska och engelska. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar med krav på säkerhetsklassningsplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

4 oktober 2024
Sista ansökan:
8 november 2024
Supplier Quality Engineer till global aktör inom fordonsindustrin
Kraftsam Rekrytering & Bemanning AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Vill du jobba inom ett företag som ligger i framkant av teknikutveckling och samtidigt bidra till en hållbar framtid? Vår kund erbjuder möjligheten att göra just detta. Här får du arbeta med engagerade och kunniga kollegor som dagligen delar med sig av sin kunskap och glädje. Företaget växer och söker nu en Supplier Quality Engineer med specialisering inom elektronik och kretskort. I denna roll kommer du att arbeta nära andra ingenjörer och inköpare, samt vara en del av ett tvärfunktionellt team för att påverka leverantörsval tidigt i utvecklingsprocessen. Arbetsuppgifter inkluderar bland annat att initiera och driva korrigerande aktiviteter hos leverantörer, följa upp kvalitetsstandarder, och utföra leverantörsrevisioner. Resor inom och utanför Europa förekommer. Företaget söker en person med relevant högskoleutbildning och minst fem års erfarenhet inom området. Du bör ha goda kunskaper inom kretskortstillverkning och kvalitetsstandarder samt vara en tydlig kommunikatör som inspirerar och utvecklar människor. Vår kund erbjuder: På företaget erbjuds du en familjär arbetsmiljö med hög kompetens, möjlighet till professionell utveckling, och flera förmåner som kompetensutveckling, friskvårdsbidrag, och hälsokontroller. Företaget är en global aktör med huvudkontor i södra Europa och verksamhet i Sverige, USA, Kanada och Kina, specialiserad på elektriska drivsystem och komponenter för fordonsindustrin. Kontakt: Denna rekrytering sker i samarbete med Kraftsam Rekrytering & Bemanning. Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Agnes Hedberg på [email protected]. Ansökan: Vi ser fram emot din ansökan via ansökningsknappen. Urval sker löpande, så skicka in din ansökan snarast möjligt. Välkommen med din ansökan!

4 oktober 2024
Sista ansökan:
4 november 2024
Är du vår nästa elektronikhjälte?
AFRY AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Company description AFRY offers services in technology, design, digitization and consulting. We are dedicated experts in industry, energy and infrastructure, who create value for future generations. AFRY has a global reach with deep roots in the Nordics. Together, we accelerate the transition to a more sustainable society. About the role Do you have a burning interest in hardware design and want to work with advanced electronics? AFRY is expanding and we hope you want to become part of our fantastic team in Jönköping! We are looking for experienced electronics developers who want to be involved in developing the products of the future. At AFRY, we work with a wide range of industries and projects, both with customers and in our in-house operation, Customized Solutions. As a consultant with us, you get the opportunity to broaden your experience and knowledge with good opportunities for personal development. We offer secure employment with a collective agreement, good benefits and an organization that cares. At AFRY, you can be yourself! Requirements specification We are looking for you who have: Many years of experience in electronics development, both analog and digital construction of circuit boards Civil or university engineering degree or equivalent Experience in HW testing, simulation and verification Good knowledge of components CAD (PCB) experience Very good knowledge of Swedish and English, both spoken and written We also see that you recognize yourself in our values ​​- BRAVE, DEVOTED, TEAM PLAYERS - because that's exactly who we at AFRY are! You have a good ability to collaborate and contribute to a team, while at the same time you enjoy being given a lot of personal responsibility and the opportunity to influence. Additional information AFRY is ranked as one of Sweden's most popular employers among engineers. With us, you help develop innovative and sustainable solutions within infrastructure, energy and industry. Right now, we are looking for the market's sharpest skills who, together with us, want to create the society of the future. We also hope that you will learn as much from us as we will from you. Do you have any questions about the service or AFRY? Welcome to contact us. Section manager Marcus André [email protected] +46 70 190 59 41 The application deadline is 31 October 2024. We look forward to hearing from you! We refrain from direct contact with staffing and recruitment companies and sellers of additional job advertisements. At AFRY, we drive change in everything we do. We believe that change happens when bold ideas come together, when we collaborate, create innovation and embrace creative solutions, that's how we create the future. We are constantly looking for qualified candidates to join our inclusive teams around the world. Become part of us and accelerate the green transition

2 oktober 2024
Sista ansökan:
31 oktober 2024
Quality Engineer to Quintus Technologies in Västerås
Norén & Lindholm AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Are you a dedicated Quality Engineer looking to develop your skills and make a difference? Do you want to be part of a world-leading and innovative company that constantly strives to stay at the forefront of its industry? We are now looking for a Quality Engineer to work and grow together with us in an international environment with plenty of opportunities. In this role you will be part of the Quality team. We have high ambitions to foster a quality culture where all employees deliver according to customer expectations throughout the entire organization, to increase customer satisfaction and improve profitability in a sustainable way. The Role of Quality Engineer Quality Engineers are one of the key roles working with the process to fulfill requirements of the ASME (American Society of Mechanical Engineers) Code and other standards and regulations regarding certification of pressure vessels. In this role, you will collaborate with different stakeholders across the company and with external parties such as suppliers and third-party inspectors. Additionally, your work will include Drive nonconformity management and continuous improvement of the business. Apply quality methods, processes, and tools to drive root-cause analysis and actions related to quality issues, including coaching how to perform structured root-cause analysis to spread the knowledge within the company. Conducting internal audits. Who are we looking for? We are seeking a dedicated Quality Engineer with several years of experience in Quality Management and a strong interest in establishing, implementing, and improving processes. We highly value your personality and wish for you to be a positive and driven person with good communication and influence skills. This is to build trust with both colleagues and external parties to Quintus. You thrive in a social and collaborative role and are eager to share ideas and experiences. We believe in innovation and continuous improvement and in the power of diverse perspectives. Therefore, we value your ability to see new opportunities, and to constructively and respectfully challenge the status quo. Your background You probably have a Bachelor of Science in relevant Engineering field, experience in Quality Management according to ISO 9001 and ability to read and interpret regulations and standards. It is a significant advantage if you have good knowledge of multiple methods for root-cause analysis and improvement work, such as Lean and Six Sigma, with the ability to both drive issue resolution and coach and train others in these methods. Since you will be part of an international environment, both English and Swedish are a must, both written and spoken. You will be part of a small and highly significant quality team. This gives you an excellent opportunity to work on varied tasks and get an overview of the entire company. It also opens great opportunities for your personal and professional development within Quintus. Quintus Technologies is specialized in the design, manufacturing, installation, and support of high-pressure systems for sheet metal forming and advanced materials densification for high-quality industrial components. Headquartered in Västerås, Sweden, and represented in 45 countries worldwide, the company is the world leader in high-pressure technology and has delivered more than 1,900 systems to customers across the globe within industries such as aerospace, automotive, energy, and medical implants. Does this opportunity sound interesting to you? In this recruitment, we cooperate with Norén & Lindholm. For more information, please contact Anna Hemmingsson +46 (0)70 778 81 35, [email protected] for more information. We look forward to receiving your application as soon as possible. Selection and interviews will be done ongoing. All applications will be handled confidentially.

2 oktober 2024
Sista ansökan:
20 oktober 2024
Kvalitetsingenjör till Piteå!
Academic Work Sweden AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Vi söker till vår kunds räkning en driven och erfaren Supplier Quality Engineer (SQE) till vårt team för att stärka vår produktionskvalitet och säkerställa leverantörskvalitet. Detta är en unik möjlighet för dig som vill ha en avgörande roll i vår organisation och som brinner för kvalitetsarbete. OM TJÄNSTEN Som Supplier Quality Engineer kommer du att ansvara för leverantörskvalitet och arbeta nära våra leverantörer för att säkerställa att kvalitetsstandarder uppfylls. Du kommer att utföra leverantörsrevisioner och följa upp med kontinuerliga kvalitetskontroller. En viktig del av rollen är att besöka leverantörer, främst i Europa för att bilda dig en uppfattning om deras processer och säkerställa att de möter våra krav. Du kommer att arbeta förebyggande med kvalitetsförbättringar och ge återkoppling till leverantörerna. I din roll samverkar du med leverantörer för att kvalificera nya material och säkerställa att de satta kraven uppfylls. Din erfarenhet och dina kunskaper kommer att bidra till att förbättra interna processer och leverantörsrelationer. Rollen innebär regelbundet resande, cirka en gång i månaden, för att besöka leverantörer och bygga förtroende. Du erbjuds - Möjlighet att resa och arbeta internationellt. - En nyckelroll i att forma och förbättra vår leverantörskvalitet. - En spännande och dynamisk arbetsmiljö med möjlighet till professionell utveckling. VI SÖKER DIG SOM - Ingenjörsutbildning, gärna civilingenjör. - Erfarenhet av arbete med leverantörskvalitet. - Erfarenhet av att arbeta med leverantörer, gärna med internationell erfarenhet. - Förmåga att analysera och mäta kvalitet samt föra statistik. Det ses som meriterande om du har Erfarenhet av att arbeta med aluminiumgjutgods och flänsar är meriterande. Det ses som meriterande om man bor på orten i dagasläget. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Självgående och proaktiv med en stark drivkraft. - God förmåga att anpassa dig och samarbeta med olika intressenter. - Kommunikativ och relationsbyggande med en förmåga att skapa förtroende hos leverantörer. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

1 oktober 2024
Sista ansökan:
2 november 2024
Solution Architect Ivalua
IKEA Supply Services (Sweden) AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Company Description Inter IKEA Group brings together three core businesses: Retail Concept, Range and Supply. Together we work constantly to improve the IKEA home furnishing offer and make it more accessible for many people. You will be part of IKEA Supply and the Supply Chain Development organisation. IKEA Supply is responsible for securing that the product offer is produced and delivered to our customers. We lead the supply agenda across many functions and work together with all business areas, different business units, but also retail markets to secure customer availability in all markets and sales channels at lowest total cost. Together, we create a workplace where everyone feels free to be themselves – to experiment, try new ways, and dare to ask, “What if…?” We believe in everyday personal growth and offer the opportunity to develop your career globally. At IKEA we have a vibrant culture where ideas are heard, where there is opportunity to learn new skills and where the goal always is "to create a better everyday life for the many people". We give down-to-earth, straightforward people the possibility to grow, both as individuals and in their professional roles. We offer this position in a fast paced, truly global environment with an endless supply of challenges and development opportunities. Job Description Supply Data and Technology is part of Supply Chain Development. In this team, we are working to manage the Ivalua platform. The platform hosts the processes and solutions to support throughout the whole life cycle partnership with a supplier, from potential cooperation to the end of joint business. Our support, covering IT tools and adaptation to legal compliance as well as our own rules and regulations, is directed to all IKEA supply units. This role includes essential duties and responsibilities: Responsible for detailing non-functional requirements for given business requirements in the business solution delivery process (support with clarifying business requirements if needed) Secure that IT solutions fulfil the agreed functional and non-functional business requirements Secure, develop and review high-level design. Approve low-level design of the implementation of a business transformation with an IT component in order to support running business, provide guidance towards service improvements and service transition Govern that the design of the solutions conforms to the solution architecture and is efficient, meet business requirements and based on a holistic architecture Design, review and approve the integration designs for integrating the Ivalua platform to rest of the IKEA systems Participate and recommend options for performance improvements on the platform Document and maintain artefacts related to system design and design decisions Is responsible for securing the architecture vision and goals of the Ivalua platform in the solution architecture and the system development process In a close dialog with stakeholders create and shape business and IT-related ideas into current state, future state and transition states to guide the detailed design and delivery of business solutions In close collaboration with IT architects lead solution activities within the domain, establish solution/infrastructure design on different levels in accordance to the domain architecture and provide technology advice. Build strong partnerships with stakeholders across various business units, including leaders, teams, and third-party vendors. Are you looking for the challenge of your life? Come on board! Qualifications We are on the journey to transform our digital capabilities, bringing core business processes, people, data & technology together - an enabler for IKEA to become an even better home furnishing company in the future. A journey that needs passionate people who embrace change, dare to question and want to make a difference. If that sounds like you, come and join us. Together we can do great things. We’re doing some amazing things in IKEA Supply; therefore, we need some amazing people – this position is not an exception. To be successful in this role, we believe you must have: Minimum of 4-5 years of experience of development on any modern tech-stack (Java, Python, C++, C#) minimum of 8 years of overall experience. Solid experience of architecture concepts and Cloud services (Azure preferred). Strong competence and knowhow in the digital platform Ivalua (S2P and L3 certified) Experienced in using models, methods and tools within analysis and design and have good knowledge of general IT frames e.g. standards, infrastructure and platforms, frameworks, development concepts and processes. Excellent analytical skills. You are able to see the big picture as well as the details and to structure information and derive conclusions and consequences out of them. Experience from global implementation projects or larger solutions/platforms used in a global environment. Good understanding of development concepts and supporting tools such as Git, Visual Studio, Jira, working with REST APIs. You should be able to make advanced technical solutions understood and embraced by both technical and non-technical co-workers. As a person you are appreciated for collaborative spirit and how you lead with strong focus on both technology and people. You create impact and inspiration regardless of function or formal reporting lines. Additional Information Please note, for this role we have a preferred candidate. Questions & Support? Let’s connect. If you have any questions about the role, please reach out to Ivalua Platform Leader Marcus Widahl at [email protected] This position is located in Älmhult, Sweden. Please also note that we do only handle applications in English and no applications coming in by email. We look forward to receiving your application at the latest 18th of October. You might have some questions about the recruitment process, and we are more than happy to answer those! Feel free to connect with the People & Culture Leader Dan Gustafsson at [email protected] We look forward receiving your application!

1 oktober 2024
Sista ansökan:
18 oktober 2024
Testingenjör inom Elektronik
PrimeComp AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

PrimeComp är ett teknikkonsultbolagmed uppdrag inom energi, industri och infrastruktur. Genom vår kombinerade erfarenhet och unika utbud av teknikområden erbjuder vi tjänster för att skapa lönsamma, innovativa och hållbara lösningar. Vill du vara med och utveckla framtidens produkter inom elektronik? Är du en driven och noggrann ingenjör som gillar att arbeta med både mjukvara och hårdvara? Då är det här jobbet för dig! Om rollen Som Testingenjör inom Elektronik kommer du att spela en avgörande roll i att säkerställa kvaliteten och prestandan hos våra produkter, både befintliga och nya, innan de introduceras i produktion. Du kommer att arbeta i nära samarbete med våra utvecklingsteam och vara ansvarig för att designa, genomföra och utvärdera tester på elektronikkomponenter, system och mjukvaruapplikationer. Dina arbetsuppgifter: Planera och utföra tester på elektronikprodukter, inklusive mjukvara och hårdvara. Skapa och underhålla testplaner och testfall. Validera och verifiera funktioner på nya och befintliga produkter. Samarbeta med utvecklingsteam för att identifiera och lösa problem som uppstår under tester. Delta i produktintroduktion och produktionstester. Dokumentera testresultat och ge rekommendationer för förbättringar. Vi söker dig som har: Civil- eller högskoleingenjör inom elektronik, elektroteknik eller närliggande område. Goda kunskaper inom både mjukvara och hårdvara. Erfarenhet av testning och felsökning av elektronik och inbyggda system. Förmåga att arbeta strukturerat och noggrant med fokus på detaljer. Problemlösningsförmåga och vilja att kontinuerligt förbättra testprocesser. Kvalifikationer: Erfarenhet av testsystem och automatiserade testmiljöer. Erfarenhet från arbete i produktionsmiljö. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team!

27 september 2024
Sista ansökan:
31 oktober 2024
Kvalitetstekniker
Habia Cable AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Habia specialiserar sig på skräddarsydda kablar och kabelsystem för de mest utmanande applikationerna. Med djupa rötter i Tyskland och Skandinavien och en global närvaro levererar vi kabel- och systemlösningar utöver det vanliga till ett brett spektrum av industrisegment. Vi möjliggör livräddande behandlingar, fossilfri elproduktion, banbrytande försvars- och säkerhetsteknik, mer produktiv och hållbar industriell utrustning, renare bilar och flygplan – allt detta ökar välbefinnandet i våra samhällen. Vi föddes officiellt 2022 när HEW-KABEL, med bas i Wipperfürth, Tyskland, och Habia Cable, med huvudkontor i Stockholm, gick samman. Idag sysselsätter företaget närmare 1000 personer i fabriker i Sverige, Tyskland, Polen och Kina, har kunder i 60 länder och omsätter 200 M årligen. Tillsammans med våra kunder möjliggör vi framtidens teknik Som en del av Habia-familjen har du möjlighet till personlig utveckling i en dynamisk, internationell miljö. Du kommer att arbeta nära kollegor och kunder för att lösa stora och små utmaningar, samtidigt som du själv stöttas av ett mycket erfaret team av problemlösare. Arbetsbeskrivning Ansvara för att utreda och följa upp interna avvikelser och utifrån uppföljningar införa korrigerande/förebyggande åtgärder Delta och driva utredning av externa reklamationer, både mot kund och leverantör Systematiskt arbeta med moderna kvalitetsverktyg och driva mindre aktiviteter och projekt Bedriva förbättringsarbete och implementera förbättringar, exv. standardisering av arbetssätt Utveckla företagets kvalitetskultur Ingå i vår internrevisionsgrupp och genomföra interna revisioner Samarbeta och kommunicera med andra stödfunktioner samt produktion Vem är du? Vi vill jobba med dig som har enakademisk examen inom teknik, eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av kvalificerat kvalitetsarbete.Du är en van användare av Officepaketet och behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift, eftersom en del av arbetet kan innebära rapportering till våra utländska säljare, kunder samt leverantörer. Som person tror vi att du är nyfiken, lösningsinriktad och har en hög energinivå. Arbetet kan innebära dagar med tvära kast mellan uppgifter och kräver därför att du har god prioriteringsförmåga och är inte rädd för att ta beslut. Erfarenhet av kvalitetsledningssystem och kunskap inom standarderna ISO9001 och ISO14001 är meriterade. Även erfarenhet från produktionsprocesser för kabeltillverkning samt kvalitetsutbildning. Är du intresserad? Välkommen att ansöka med ditt CV och personliga brev senast den 20 oktober 2024. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper som kännetecknas av ditt starka engagemang och förmågan att skapa förtroende och bygga relationer. Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten är på heltid och är en tillsvidareanställning. Placeringsort: Söderfors. På Habia värdesätter vi mångfald. Alla anställningserbjudanden baseras på jobbkrav, kvalifikationer och individuell kompetens, utan hänsyn till etnicitet, kön, religion, familjestatus eller någon annan status som skyddas av lagar eller förordningar på de platser där vi är verksamma. I denna rekrytering har vi valt våra annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsföretag och annonssäljare. Om du har frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen vänligen kontakta Anna Lindfors rekryterande chef, tel. 070-563 57 15. Fackliga representanter:Ann-Chatrine Skoglund, Unionen, tel. 073-920 82 06 Annette Eriksson, Sveriges Ingenjörer, tel. 070-255 90 05

26 september 2024
Sista ansökan:
20 oktober 2024
Kvalitetsingenjör till Baosteel
Zimmermans Rekrytering & HR Konsult AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Nu söker vi en kvalitetsingenjör till Baosteel i Olofström. Här ges du möjligheten att arbeta i en internationell miljö med högt tempo där kvalitet alltid sätts i första rummet. Baosteel Tailored Blanks Sverige AB är ditt förstahandsval för innovativa, kundanpassade lösningar inom metallarbete i Norden och angränsande regioner. Produkterna används nästan uteslutande inom fordonssektorn. Baosteel hanterar olika stålsorter: varmvalsade, kallvalsade, galvaniserade, mangan-bor, mikrolegerade – allt resulterar i skräddarsydda ämnen som uppfyller de högsta säkerhetskraven.Du blir en del av ett företag som upplevs vara en stabil och bra arbetsgivare med stort fokus på strategiskt tänk och mycket framtidstro. ArbetsbeskrivningSom Kvalitetsingenjör hos Baosteel ingår du i ett dedikerat team med gemensamt fokus på samtliga standarder inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö. Verksamheten ska uppfylla de externa krav som ställs inom områdena så som kundkrav, lagar och förordningar. Din utgångspunkt är därför att tillsammans med övriga kollegor se till att företaget tillmötesgår uppsatta standarder enligt ISO, IATF och AIAG-standarder så som APQP och att de följer företagets interna policys. Du supporterar samtliga led gällande avvikelser och projekt, och verkar på så sätt för att skapa en lösningsfokuserad kultur inom hela verksamheten. Du arbetar aktivt med avvikelsehantering, vilket innefattar samtliga varianter – både interna och externa, inklusive kund- och leverantörsavvikelser som kan innefatta säkerhet, miljö och andra typer av avvikelser. Du arbetar aktivt med PPAP som en del av projektstyrningen, och kontinuerligt med uppdatering av FMEA och styrplaner både i projekt och vid avvikelser. Målet är att kvalitetssäkra och skapa trygghet för Baosteels kunder. I rollen genomför du revisioner och tillgodoser att rutiner, instruktioner och formulär är uppdaterade enligt verksamhetens standarder ISO9001, ISO14001, ISO45001 samt IATF16949 Du har ansvaret för att kontinuerligt utveckla din kompetens och andra avdelningar genom att ständigt förbättra rutiner och processer för arbetet. Du medverkar till att utbilda och upplysa verksamheten med information och kunskap inom ditt område. Ni utvecklas tillsammans i gruppen för att överträffa kundernas förväntningar. Arbetet innebär även att aktivt verka för en god miljö och arbetsmiljö. Matchar du profilen?För att trivas och lyckas i rollen som kvalitetsingenjör är det viktigt att du har en stark drivkraft att leverera med hög standard och att du enkelt bygger förtroende och relationer med andra människor. Din erfarenhet kommer från producerande industri och från roller där du har arbetat självledande och dedikerat inom ditt specialområde. Du är en nyfiken och engagerad medarbetare som gärna utvecklas tillsammans med teamet och verksamheten mot de gemensamma målen. Du trivs att arbeta i en kultur som symboliseras av kvalitet och i ett sammanhang där ständiga förbättringar är en naturlig del av din arbetsdag. Som person har du fallenhet för att kommunicera och framföra feedback på ett korrekt och positivt sätt. Du besitter även förmågan att analysera data för att kontinuerligt förbättra rutiner och processer Som person är du van stabil och trygg, vilket du förmedlar genom din erfarenhet och kompetens inom kvalitet. Du är van att hantera flera projekt samtidigt och vet hur du på ett strukturerat sätt får saker att hända. Ditt starka självledarskap gör att du snabbt vill bli självgående och driva dina egna processer framåt och på det sättet skapa en arbetsmiljö där detta är en självklarhet. Förutom ovan önskar vi följande kompetens och kunskap: Några års erfarenhet från industrin Erfarenhet av att arbeta med APQP, FMEA och revisioner Grundläggande förståelse för ritningsläsning och mätning Goda kunskaper i svenska och engelska TjänstenHeltid, tillsvidare. Start omgående enligt överenskommelse. OrtOlofström Kontaktuppgifter och ansökanDu ansöker med CV och personligt brev. Om du har frågor kring ansökan kan du kontakta Victor Grevstad - [email protected] Von Reis - [email protected] kan förekomma i våra rekryteringsprocesser. Observera att vi p g a GDPR inte tar emot ansökningar via e-post utan endast via vårt kandidatsystem. Tidsplan Vi vill ha din ansökan så fort som möjligt då ansökningar hanteras löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

24 september 2024
Sista ansökan:
15 november 2024
Systemintegratör verifiering
SAAB AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Drivs du av att se dina idéer bli verklighet? Välkommen till vår spännande och teknikintensiva värld. Din roll Inom Surface and Aircraft Systems arbetar vi med komplexa system som används på plattformar som stridsflygplan och stridsfartyg. Som Systemintegratör kommer du att testa hela EW-system med stort fokus på mjukvara, där du deltar i förberedelser, utförande, dokumentation och analys av våra systemtester. Automatisering och utveckling för att förbättra vår miljö är en naturlig del av din roll, och du kommer även att utvärdera resultat från simuleringar för att säkerställa att hård- och mjukvara möter kundens förväntningar. Ibland innebär det att du, tillsammans med en utvecklingskollega, samarbetar för att upptäcka och lösa eventuella problem som uppstår i systemet. Du kommer att bli en del av ett sammansvetsat team på omkring 15 personer, som nu expanderar för att möta den ökande efterfrågan. Vår grupp är välkomnande och vi värdesätter samarbete, positivitet och ödmjukhet. Resor förekommer i rollen, och kan i vissa fall även innebära något längre perioder av arbete på plats hos våra kunder. Din profil För att lyckas i den här rollen behöver du utöver en praktisk hårdvaru- och mjukvaruförmåga även ha en förmåga att strukturera, dokumentera och planera ditt arbete. Trivas med att gifta ihop hårdvara med mjukvara. Vi hoppas att du har, likasom vi, har en positiv inställning och ett intresse att skapa goda samarbeten. Om du trivs med att utforska tekniska områden, ta itu med utmaningar inom världsledande teknik, då är du rätt person för oss. Vi ser även gärna att du har ett analytiskt och kvalitetsinriktat tänk genom ditt arbete. Vi söker dig med: * Civil- eller Högskoleingenjörsexamen * 3 års erfarenhet i rollen som Systemintegratör och/eller som Nätverksspecialist * Arbetat med verifiering och har vana att skapa verifieringsrapporter * Resa i tjänsten, både inrikes och utrikes. * Goda kunskaper i både det svenska och engelska språket, såväl tal som skrift * Kännedom om Försvarsindustrin (meriterande) Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här Om du är intresserad av vilka förmåner som du kan ta del av som anställd på Saab i Sverige, kan du läsa om dem här Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.

24 september 2024
Sista ansökan:
22 oktober 2024