Om tjänsten Vi söker nu för Bravida Fire & Securitys räkning säkerhetstekniker till Stockholmsområdet. I denna roll arbetar du med kundanpassade säkerhetslösningar för fastigheter, myndigheter och företag som ofta har höga säkerhetskrav. Du blir en viktig del i att säkerställa att projekten levereras korrekt, säkert och med hög kvalitet. Arbetet sker nära projektledare, andra tekniker och kund – och bygger på samarbete, teknikintresse och precision. Detta är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen går via oss på Wrknest men att du kommer att anställas direkt hos kund. Dina framtida arbetsuppgifter Som säkerhetstekniker hos Bravida arbetar du både självständigt och i team, ofta med större och säkerhetsklassade uppdrag. Du ansvarar för den tekniska leveransen i projektet – från uppkoppling till sluttest och utbildning på plats. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat att: Driftsätta och konfigurera säkerhetssystem Genomföra teknisk verifiering och dokumentation enligt regler och kundkrav Programmera system och anpassa funktioner efter kundens behov Utbilda slutanvändare i systemens funktioner Vi söker dig som: Har ett tekniskt intresse och en elteknisk bakgrund. Du kan ha gått en gymnasieutbildning inom el eller teknik, men det viktigaste är att du har en teknisk förståelse och en nyfikenhet att lära dig mer. Har du erfarenhet från säkerhetsbranschen är det ett stort plus, men vi välkomnar även dig med närliggande erfarenhet eller ett starkt teknikintresse. Vi ser även att du har: B-körkort. Flytande kunskaper i svenska i tal och skrift. Som person är du engagerad, tekniskt nyfiken och tycker om att arbeta med människor. Du tar ansvar för ditt arbete, är noggrann och har en kommunikativ förmåga som gör att du kan utbilda och vägleda kunder på ett professionellt sätt. Innan anställning kan bli aktuell kommer en bakgrundskontroll att genomföras. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Stockholm Omfattning: Heltid Anställningsform: Tillsvidare Om kunden Bravida Fire & Security erbjuder helhetslösningar inom brandskydd och säkerhet. De arbetar med installation, service och underhåll av bland annat brandlarm, utrymningslarm, släcksystem, inbrottslarm, passersystem och kameraövervakning. Här kombineras teknisk spetskompetens med starkt kundfokus för att skapa trygga och säkra miljöer för företag och organisationer. Teamet präglas av samarbete, ansvarstagande och en vilja att ligga i framkant inom modern säkerhetsteknik. Om Wrknest Engineering Wrknest Engineering är specialiserade på att hjälpa dig som ingenjör eller tekniker att hitta nästa steg i karriären. Vi samarbetar med framtidens företag och erbjuder både rekryterings- och konsultuppdrag inom teknik och industri – alltid med människan i centrum. Vi tror på att bygga långsiktiga relationer och strävar efter att vara en engagerad och lyhörd partner. Via oss får du möjlighet att vara en del av tekniska framsteg som formar morgondagens samhälle – i roller där din kunskap gör verklig skillnad. Vår ambition är att du ska trivas, utvecklas och känna dig stolt över ditt arbete. Läs mer på www.wrknestengineering.se.
Har du erfarenhet av inom larmbranschen och av installation av larmanläggningar? Vi söker en installatör som vill utvecklas inom larm-området till vår kund i Göteborg. Vår kund är en stor aktör inom området och denna roll kommer bjuda på en spännande och varierande arbetsmiljö. Om tjänsten I denna tjänst så kommer du att bistå vår kund i byggnationen och konstruktionen av era larmanläggningar, både inom passér, inbrottslarm och lite brandlarm. Vissa arbetsplatser kommer till och med ha behov för fler än ett av dessa system. Vår kund ser att behovet finns över lång tid. Möjlighet finns att jobba som mot mer av en tekniker-roll i sinom tid. Du kommer exempelvis arbeta i småprojekt eller på större anläggningar med kabeldragning, montage och installation av larmprodukter i Göteborg. Om du har teknisk kunskap och erfarenhet från installation av larmsystem är detta tjänsten för dig! Vi har kollektivavtal med SEF och ger våra anställda schyssta arbetsvillkor och möjligheter till att utvecklas! Om dig Vi söker dig med relevant utbildning eller yrkesvana. Som person är du ansvarstagande, nyfiken och samarbetsvillig. Du har tidigare erfarenhet från området och trivs en roll som installatör där du får bidra till något större. Krav för tjänsten: B-körkort Teknisk kunskap och erfarenhet av larmsystem Meriterande om du har erfarenhet inom installation av: SPC Galaxy Arx RCO Aptus Ansökan Skicka ditt CV och personligt brev till oss där du talar om varför just du passar för den här tjänsten till: [email protected]. Vi arbetar med löpande urval så skicka din ansökan så fort som möjligt. Vid ansökan var god ange referens: Larminstallatör - Göteborg Om oss Boost är ett rekrytering & bemanningsföretag inom installationsbranschen. Med 16 års erfarenhet från branschen har vi de bästa möjligheterna för dig som arbetssökande att hitta nästa utmaning inom installationsbranschen. Vi på Boost Technical Power tror på mångfald och jobbar alltid med fördomsfri rekrytering, schyssta anställningsvillkor och är självklart kollektivanslutna. Vår verksamhet finns där du finns oavsett geografi. Vi ser fram emot din ansökan!
Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Great Security är inne i en mycket expansiv fas med ett antal spännande uppdrag mot kunder med höga säkerhetskrav. Just nu söker vi framför allt flera flexibla och kunniga säkerhetstekniker som skall jobba främst mot en av våra stora kunder med väldigt höga säkerhetskrav. VAD DU KOMMER ATT GÖRA Som säkerhetstekniker hos oss för denna kund kommer du framför allt arbete med service och kundanpassningar, vilket kan innebära arbete på samma ställe under perioder upp till ett år. Det avser främst säkerhetssystem som inbrottslarm och passerkontrollsystem, men kan även innefatta kameraövervakningssystem samt mekaniska och elektriska låsinstallationer. Som säkerhetstekniker hos oss för denna kund kommer du att stöta på nya tekniska problem, vilket vi hoppas att du - precis som vi – tycker är triggande. Du arbetar mycket individuellt och är vårt ansikte utåt och är många gånger den som får vara kundens kontaktväg för frågor. VEM DU ÄR Först och främst är du en lugn och trygg person som klarar av att jobba självständigt och som sedan tidigare har skaffat dig gedigen kunskap genom erfarenhet som säkerhetstekniker inom områdena inbrottslarm, passersystem eller CCTV. Eftersom du är vårt ansikte utåt tror vi att du behöver vara bra på att skapa god relation med kunden genom att förstå kundens behov och vara lyhörd. Vi ser gärna att du har teknisk kompetens inom Larm i ARX, Pacom/Sentrion/Unison, SPC, RCO, och har goda kunskaper gällande regler, normer och lagar som styr våra säkerhetsinstallationer. B-körkort, flytande svenska i tal och skrift samt en godkänd säkerhetsprövning är ett krav för att klara tjänsten och vi ställer även höga krav på tillgänglighet och flexibilitet. VARFÖR SKA DU VÄLJA OSS Du kommer till ett glatt och kompetent gäng, som trivs bra ihop och känner en stolthet över jobben vi efterlämnar och över att tillhöra Great Security. Du får arbeta med roliga och högprofilerade projekt och avancerade tekniska lösningar. Vi anpassar oss efter kundens behov, vilket medför att vi lär oss något nytt varje dag. Vi satsar på vår personal och om du vill, kommer du att erbjudas goda utvecklingsmöjligheter. Du kommer snabbt få chansen att ta ansvar och leverera. När du blivit varm i kläderna är vår strävan att du ska känna dig framgångsrik och stolt över att arbeta hos oss. Våra värdeord är Smart, Engagerad och Kundorienterad och det tror vi att du också är. ÖVRIGT Utgångsposition för denna tjänst kommer vara Sickla. Beredskapstjänstgöring kan i framtiden komma att ingå i tjänsten. Tjänsten är säkerhetsklassad. Säkerhetsprövning innefattande bakgrundskontroll, registerkontroll, säkerhetsprövningssamtal och särskild personutredning vilket kan utföras innan/inför anställning för slutkandidaten. För tjänsten ställs krav på svenskt medborgarskap.
Är du en tekniker med stort intresse för teknisk säkerhet? Vill du arbeta med säkerhetssystem och vara en del av vår växande sjukhusleverans? Om uppdraget Coor har fått det viktiga uppdraget att ansvara för fastighetsdriften vid flera sjukhus och skolor i Gästrikland och Hälsingland. Vi söker dig som vill använda din kompetens och ditt engagemang för att skapa trygga, fungerande miljöer för patienter, elever och personal. Hos oss blir du en del av ett team som värdesätter service, samarbete och viljan att hela tiden utvecklas tillsammans. Om rollenI rollen som säkerhetstekniker kommer du att arbeta med service/underhåll och till viss del installation av kundens säkerhetssystem. I rollen förekommer arbete i samtliga delar inom området säkerhet. I denna roll får du arbeta på en spännande arbetsplats där ens dagliga arbete bidrar till stor nytta för kunden. Du arbetar i ett team med nöjda medarbetare, där arbetsmiljön präglas av arbetsglädje och god sammanhållning. Arbetet sker inom vår leverans i Gävleborgsregionen. Vem är du? Du är en kompetent tekniker med en förmåga att förstå tekniska samband och den påverkan säkerhetssystemen har på verksamheten. Som person är du en fena på samarbeta och gillar att utvecklas, du har gott tålamod, är driven, engagerad och intresserad av teknisk säkerhet och systemlösningar. Du skapar framgång med proaktivt förbättringsarbete och brinner för yrket. Du är positiv, serviceinriktad och har kunden i fokus, samt är ett föredöme när det gäller säkerhet. God kommunikationsförmåga är viktig då vi samarbetar tätt med kunder, kollegor och arbetar i ett lag. Vi ser att du har: - En fastighetsteknisk bakgrund med utökad utbildning inom lås/larm/passage - Erfarenhet av liknande tjänst inom området - Mycket god systemvana - God svenska i tal och skrift - B-körkort Vi erbjuder - En varm och välkomnade arbetskultur - Introduktion till alla nyanställda för att ge dig en bra start i arbetet - Friskvård för att gynna en balans i livet - Förmåner som avtalspension, försäkringar, föräldralön och friskvårdsbidrag - Möjlighet att utvecklas inom ett stort och växande företag - Löpande kompetensutveckling med utbildningar och kurser Om tjänsten - Anställningsform: Tillsvidareanställning - Sysselsättningsgrad: Heltid 100 % - Arbetstid: Måndag till fredag 07-16. Beredskap ingår. - Startdatum: 1 december - Provanställning: 6 månader För att säkerställa en rättvis och träffsäker rekryteringsprocess använder vi personlighetstester, och vid anställning utför vi även bakgrundskontroller på all vår personal. Övrig information Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. För att följa GDPR tar vi endast emot ansökningar via vår annons. Vi ser fram emot din ansökan! All försäljning från annonssäljare och rekryteringsföretag i samband med denna rekryteringsprocess undanbedes vänligen. På Coor möter vi varandra med nyfikenhet och värme. Hos oss arbetar människor med olika personligheter, bakgrunder och talanger. Coor är service; vi tar hand om våra kunders fastigheter, lagar mat, städar, välkomnar gäster, levererar post och sköter alla de hundratals Facility Management-tjänster som krävs för att en arbetsplats eller fastighet ska fungera på bästa sätt. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa de bästa arbetsmiljöerna i Norden – smarta, hållbara och fyllda med glädje, för både våra kunder och oss själva. Tillsammans skapar vi värde genom att utföra, leda och effektivisera våra kunders serviceverksamheter så att de kan fokusera på vad de gör bäst. Resten tar vi hand om. Genom vår varma kultur och vårt starka samarbete har vi roligare och skapar mer värde för våra kunder. Det ser vi varje dag. Det är därför vi är ett av Nordens ledande företag inom Facility Management.
Är du en tekniker med stort intresse för teknisk säkerhet? Vill du arbeta med säkerhetssystem och vara en del av vår växande sjukhusverksamhet? Om uppdraget Coor har fått det viktiga uppdraget att ansvara för fastighetsdriften vid flera sjukhus och skolor i Gästrikland och Hälsingland. Vi söker dig som vill använda din kompetens och ditt engagemang för att skapa trygga, fungerande miljöer för patienter, elever och personal. Hos oss blir du en del av ett team som värdesätter service, samarbete och viljan att hela tiden utvecklas tillsammans. Om rollenI rollen som säkerhetstekniker kommer du att arbeta med service/underhåll och till viss del installation av kundens säkerhetssystem. I rollen förekommer arbete i samtliga delar inom området säkerhet. I denna roll får du arbeta på en spännande arbetsplats där ens dagliga arbete bidrar till stor nytta för kunden. Du arbetar i ett team med nöjda medarbetare, där arbetsmiljön präglas av arbetsglädje och god sammanhållning. Arbetet sker inom vår leverans i Gävleborgsregionen. Vem är du? Du är en kompetent tekniker med en förmåga att förstå tekniska samband och den påverkan säkerhetssystemen har på verksamheten. Som person är du en fena på samarbeta och gillar att utvecklas, du har gott tålamod, är driven, engagerad och intresserad av teknisk säkerhet och systemlösningar. Du skapar framgång med proaktivt förbättringsarbete och brinner för yrket. Du är positiv, serviceinriktad och har kunden i fokus, samt är ett föredöme när det gäller säkerhet. God kommunikationsförmåga är viktig då vi samarbetar tätt med kunder, kollegor och arbetar i ett lag. Vi ser att du har: - En fastighetsteknisk bakgrund med utökad utbildning inom lås/larm/passage - Erfarenhet av liknande tjänst inom området - Mycket god systemvana - God svenska i tal och skrift - B- körkort Vi erbjuder trygga och säkra arbetsvillkor - En varm och välkomnade arbetskultur - Introduktion till alla nyanställda för att ge dig en bra start i arbetet - Friskvård för att gynna en balans i livet - Förmåner som avtalspension, försäkringar, föräldralön och friskvårdsbidrag - Möjlighet att utvecklas inom ett stort och växande företag - Löpande kompetensutveckling med utbildningar och kurser Om tjänsten - Anställningsform: Tillsvidareanställning - Sysselsättningsgrad: Heltid 100 % - Arbetstid: Måndag till fredag 07-16. Beredskap ingår. - Startdatum: 1 december - Provanställning: 6 månader För att säkerställa en rättvis och träffsäker rekryteringsprocess använder vi personlighetstester, och vid anställning utför vi även bakgrundskontroller på all vår personal. Övrig information Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. För att följa GDPR tar vi endast emot ansökningar via vår annons. Vi ser fram emot din ansökan! All försäljning från annonssäljare och rekryteringsföretag i samband med denna rekryteringsprocess undanbedes vänligen. På Coor möter vi varandra med nyfikenhet och värme. Hos oss arbetar människor med olika personligheter, bakgrunder och talanger. Coor är service; vi tar hand om våra kunders fastigheter, lagar mat, städar, välkomnar gäster, levererar post och sköter alla de hundratals Facility Management-tjänster som krävs för att en arbetsplats eller fastighet ska fungera på bästa sätt. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa de bästa arbetsmiljöerna i Norden – smarta, hållbara och fyllda med glädje, för både våra kunder och oss själva. Tillsammans skapar vi värde genom att utföra, leda och effektivisera våra kunders serviceverksamheter så att de kan fokusera på vad de gör bäst. Resten tar vi hand om. Genom vår varma kultur och vårt starka samarbete har vi roligare och skapar mer värde för våra kunder. Det ser vi varje dag. Det är därför vi är ett av Nordens ledande företag inom Facility Management.
På CFS Larm strävar vi efter att skapa en trygg och välkomnande arbetsplats där våra medarbetare trivs och utvecklas. Vi värderar gemenskap och trevlig stämning, och här är kollegorna alltid nära till hands – både för att bolla idéer och dela en kopp kaffe. Med korta beslutsvägar och en spännande vardag är ingen dag den andra lik. Här får du chansen att bidra till en viktig samhällsinsats och verkligen se resultatet av ditt arbete. För att säkerställa våra kunders integritet och säkerhet är alla anställda kontrollerade mot Polisregistret och förbundna av tystnadsplikt. Tror du att du är rätt person för oss? Skicka gärna in ditt CV, även om vi inte har några lediga tjänster listade just nu. Vi är alltid intresserade att träffa rätt person. Vi ser fram emot att höra från dig – varmt välkommen! Dina arbetsuppgifter Som Säkerhetstekniker på CFS Larm kommer du att spela en central roll i att säkerställa våra kunders trygghet och säkerhet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar installation, underhåll och service av säkerhetssystem, inklusive larm, övervakningskameror och passersystem. Du kommer att arbeta nära våra kunder för att identifiera deras specifika behov och erbjuda skräddarsydda lösningar. Dessutom kommer du att genomföra tekniska analyser och felsökningar av befintliga system för att säkerställa optimal funktionalitet. Du kommer också att delta i utbildningar och workshops för att hålla dig uppdaterad om de senaste teknologiska framstegen inom säkerhetsbranschen. Genom att arbeta på plats kommer du att ha en direkt påverkan på våra projekt och kunna se resultatet av ditt arbete i realtid. Dina kvalifikationer För att lyckas i rollen som Säkerhetstekniker ser vi att du har en relevant teknisk utbildning inom säkerhetsteknik, elektronik eller motsvarande. Du har erfarenhet av installation och service av säkerhetssystem, samt en god förståelse för de tekniska aspekterna av larm och övervakning. Vi värdesätter också goda problemlösningsförmågor och en analytisk inställning. Förmåga att arbeta självständigt såväl som i team är avgörande. Dessutom kräver tjänsten att du är trygg i att kommunicera med kunder och kan anpassa din kommunikation efter deras behov. Du måste också vara villig att genomgå en bakgrundskontroll mot belastningsregistret. Varför du ska välja oss Att arbeta på CFS Larm innebär att du blir en del av en dynamisk och stöttande arbetsmiljö där dina insatser verkligen räknas. Vi erbjuder en välkomnande arbetsplats med korta beslutsvägar, vilket gör att du snabbt kan se resultatet av ditt arbete. Vår företagskultur präglas av gemenskap och samarbete, där vi alltid hjälper varandra för att nå gemensamma mål. Vi ser värdet i varje medarbetare och erbjuder möjligheter till personlig och professionell utveckling genom kontinuerlig utbildning och kompetenshöjande aktiviteter. Dessutom erbjuder vi konkurrenskraftiga förmåner och en flexibel arbetsmiljö för att säkerställa att du trivs och utvecklas hos oss. Övrigt Vi välkomnar ansökningar från personer med olika bakgrunder och erfarenheter, och vi är alltid intresserade av att träffa rätt person. Vi uppskattar initiativ och engagemang, och vi uppmuntrar dig att skicka in ditt CV och ett personligt brev där du berättar om din bakgrund och varför du vill bli en del av vårt team. För oss är det viktigt att du känner dig som en del av vår familj och att du trivs i din roll. Vi ser fram emot att höra från dig och utforska möjligheterna att arbeta tillsammans för att skapa en tryggare framtid för våra kunder. Del av Prosero Security Group CFS Larm är stolta över att vara en del av Prosero Security Group, ett ledande företag inom säkerhetslösningar i Norden. Att vara en del av denna grupp ger oss och våra medarbetare tillgång till en bredare plattform av resurser och expertis inom säkerhetsbranschen. Genom vårt samarbete kan vi erbjuda våra kunder ännu mer innovativa och effektiva lösningar, och samtidigt ge våra medarbetare möjligheter till karriärutveckling och nätverksbyggande. Att arbeta med Prosero innebär att du är en del av en större vision för säkerhet och trygghet, vilket gör ditt arbete ännu mer meningsfullt och givande.
Vill du arbeta som Säkerhetstekniker / Driftsättare i Mälardalen på ett av Sveriges ledande teknikföretag? Elajo söker nu en lösningsorienterad och engagerad säkerhetstekniker som vill bidra till vår fortsatta satsning inom säkerhetsteknik, driftsättning och modern teknik för samhällskritisk infrastruktur. Hos oss får du möjlighet att vara med och utveckla arbetet inom säkerhet, installation och driftsättning av intelligenta system – tillsammans med kunder och ett starkt team av tekniska specialister. Dina arbetsuppgifter Som Säkerhetstekniker / Driftsättare hos Elajo kommer du att arbeta med både installation, konfiguration och driftsättning av säkerhetssystem hos företag och offentliga verksamheter i Mälardalen. Du ansvarar för att säkerställa att systemen fungerar optimalt och att kundens behov tillgodoses på bästa möjliga sätt. I rollen ingår även service- och underhållsarbete. Du kommer att utgå ifrån Elajos kontor i Västerås men arbeta i hela Mälardalen. Nyckeluppgifter Driftsättning och installation av säkerhetssystem såsom inbrottslarm, brandlarm, passagesystem och CCTV. Felsökning och åtgärd av tekniska fel på plats hos kund. Samarbete med projektledare, tekniker och kund för att leverera kvalitetssäkra lösningar. Löpande dokumentation och rapportering av utfört arbete. Kvalifikationer och erfarenheter – Säkerhetsteknik och driftsättning Gymnasial utbildning inom el/teknik eller motsvarande kompetens genom yrkeserfarenhet. Två års tidigare erfarenhet i en roll som säkerhetstekniker. Två års tidigare erfarenhet av arbete med driftsättning av säkerhetssystem. Meriterande med erfarenhet av arbete inom systemen RCO och Aptus. Meriterande om du besitter kompetens inom minst ett av säkerhetsområdena inbrott, passage, brand eller CCTV. Meriterande med bakgrund och erfarenhet som elektriker. B-körkort är ett krav. Denna position kan komma att innebära att du genomgår en säkerhetsprövning baserat på gällande föreskrifter kring/av säkerhetsskydd. För att bli aktuell för anställning i denna position krävs godkännande vid en kontroll hos Rikspolisstyrelsen. Personliga egenskaper Du är initiativrik, nyfiken och lösningsorienterad. Du har ett strukturerat arbetssätt och hög ansvarskänsla. Du har god förmåga att samarbeta i team såväl som att självständigt driva egna arbetsuppgifter. Du är kommunikativ och har lätt för att bygga förtroende. Du är flexibel och positiv inför förändringar och teknikskiften. Vad Elajo erbjuder dig Egen bil i tjänsten. Flexibel vardag med utvecklingsmöjligheter och varierande projekt. En trivsam, inkluderande arbetsmiljö med stort fokus på laganda och samarbete. Kollektivavtal, personalrabatter, friskvårdsbidrag och stöd genom vår förmånsportal Eljo4U. Trygg och stabil arbetsgivare som värnar om balans mellan yrkesliv och privatliv. Tillgång till samtalsstöd inom hälsa, kris, stress, ekonomi och juridik. Möjlighet att utveckla din tekniska kompetens inom styrsystem, automation och energi. Elajos värderingar Vår värdegrund bygger på Engagemang, Utveckling, Öppenhet och Förtroende. Vi strävar efter jämställdhet och mångfald, där alla ges lika möjligheter och olikheter uppskattas och respekteras. Hos Elajo får du möjlighet att kombinera karriär med balans i livet. Om Elajo Säkerhet Elajo är en av Sveriges ledande teknikleverantörer inom elteknik, installation, säkerhet och energi, med över 800 medarbetare och verksamhet på 39 orter. Med oss får du arbeta i teknikens framkant och vara delaktig i att skapa ett tryggt samhälle genom framtidens hållbara anläggningar och säkerhetssystem. Ansökan Är du redo för tekniska utmaningar och vill växa tillsammans med Elajo? Skicka in din ansökan redan idag, då urval och intervjuer sker löpande. Sista ansökningsdag är 2025-07-31. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Per Strömberg, avdelningschef Säkerhet Mälardalen, på telefon 0104-578 526. Vi ser fram emot din ansökan!
Plats: Stockholm Omfattning: Heltid Arbetstider: Måndag till fredag, 07:00–16:00 Om tjänsten Vi söker en erfaren och engagerad Larminstallatör som vill ta ansvar för att leda och utveckla vårt installationsteam. Du kommer att säkerställa att våra kunder får en trygg och smidig upplevelse när deras nya säkerhetssystem installeras. Arbetsuppgifter - Installera och driftsätta hemlarm, kameror, sensorer och nätverksanslutna säkerhetslösningar hos våra kunder - Säkerställa att installationer uppfyller gällande säkerhetsnormer - Felsöka, serva och underhålla befintliga säkerhetssystem - Ge professionell support till våra kunder på plats - Samarbeta med utvecklingsteamet för att förbättra produkter och processer Kvalifikationer - Erfarenhet av installation av larm, kameror eller nätverksbaserade säkerhetssystem - Tekniskt kunnig med förmåga att felsöka och lösa problem - God kommunikationsförmåga och pedagogisk i kundkontakt - Flexibel och trivs med att arbeta självständigt - B-körkort - Ostraffad – utdrag ur belastningsregistret krävs Vi erbjuder - En dynamisk arbetsmiljö med fokus på kvalitet och effektivitet - Möjlighet att påverka och förbättra installationsprocesser - Stöd från ett engagerat och professionellt team - Konkurrenskraftig lön Ansökan Skicka in din ansökan med CV och personligt brev till oss. Försök sticka ut ur mängden och förklara varför du är rätt person för jobbet.
Är du en lösningsorienterad och engagerad tekniker med intresse för driftsättning och säkerhetssystem? Elajo i Skövde söker nu en Driftsättare / Säkerhetstekniker som vill bidra till att skapa säkra och effektiva anläggningar för våra kunder. Välkommen till ett av landets ledande teknikföretag där du får stora möjligheter till utveckling och gemenskap i ett växande team! Ditt huvudansvar Arbeta med installation, driftsättning, kontroll och service på olika säkerhetsanläggningar i regionen. Du jobbar både självständigt och tillsammans med kollegor i Skövdeområdet. Tjänsten omfattar variation och ansvar, där du bidrar till att säkerställa att våra kunders säkerhetssystem fungerar optimalt. I rollen kommer du självständigt att få planera och utföra arbetet, där du förväntas kunna skapa och bibehålla goda kundkontakter. Nyckeluppgifter Driftsättning och installation av säkerhetssystem såsom inbrottslarm, brandlarm, passagesystem och CCTV. Felsökning och åtgärd av tekniska fel på plats hos kund. Samarbete med projektledare, tekniker och kund för att leverera kvalitetssäkra lösningar. Löpande dokumentation och rapportering av utfört arbete. Kvalifikationer och erfarenhet för tjänsten Gymnasial utbildning inom el/teknik eller motsvarande kompetens genom yrkeserfarenhet. Tidigare erfarenhet i en roll som säkerhetstekniker. Tidigare erfarenhet av arbete med driftsättning av säkerhetssystem. Meriterande med erfarenhet av arbete inom systemen RCO och Aptus. Meriterande om du besitter kompetens inom minst ett av säkerhetsområdena inbrott, passage, brand eller CCTV. Meriterande med bakgrund och erfarenhet som elektriker. B-körkort är ett krav. För att bli aktuell för anställning i denna position krävs godkännande vid en kontroll hos Rikspolisstyrelsen. Denna position kan komma att innebära att du genomgår en säkerhetsprövning baserat på gällande föreskrifter kring/av säkerhetsskydd. Personliga egenskaper Serviceinriktad och social, med förmåga att bygga goda relationer med kunder och kollegor. Lösningsorienterad och noggrann, med hög ansvarskänsla. Flexibel och initiativtagande – du trivs med att arbeta både självständigt och i team. Intresse för teknik och en vilja att kontinuerligt utvecklas. Vad Elajo erbjuder dig Egen bil i tjänsten. Flexibel vardag med utvecklingsmöjligheter och varierande projekt. En trivsam, inkluderande arbetsmiljö med stort fokus på laganda och samarbete. Kollektivavtal, personalrabatter, friskvårdsbidrag och stöd genom vår förmånsportal Eljo4U. Trygg och stabil arbetsgivare som värnar om balans mellan yrkesliv och privatliv. Tillgång till samtalsstöd inom hälsa, kris, stress, ekonomi och juridik. Möjlighet att utveckla din tekniska kompetens inom styrsystem, automation och energi. Elajos värderingar Vår värdegrund bygger på Engagemang, Utveckling, Öppenhet och Förtroende. Vi strävar efter jämställdhet och mångfald, där alla ges lika möjligheter och olikheter uppskattas och respekteras. Hos Elajo får du möjlighet att kombinera karriär med balans i livet. Om Elajo Säkerhet Elajo är en av Sveriges ledande teknikleverantörer inom elteknik, installation, säkerhet och energi, med över 800 medarbetare och verksamhet på 39 orter. Med oss får du arbeta i teknikens framkant och vara delaktig i att skapa ett tryggt samhälle genom framtidens hållbara anläggningar och säkerhetssystem. Ansökan Är du redo att ta nästa steg inom säkerhetsteknik och driftsättning med Elajo i Skövde? Skicka in din ansökan redan idag – urval och intervjuer sker löpande. Sista ansökningsdag är 2025-07-06. Vid frågor, kontakta avdelningschef Matz Öfverbeck, avdelningschef säkerhet Skaraborg och Jönköping, på telefon 0104-578 312 Vi ser fram emot din ansökan!
Är du en lösningsorienterad och engagerad tekniker med intresse för driftsättning och säkerhetssystem? Elajo i Jönköping söker nu en Driftsättare / Säkerhetstekniker som vill bidra till att skapa säkra och effektiva anläggningar för våra kunder. Välkommen till ett av landets ledande teknikföretag där du får stora möjligheter till utveckling och gemenskap i ett växande team! Ditt huvudansvar Arbeta med installation, driftsättning, kontroll och service på olika säkerhetsanläggningar i regionen. Du jobbar både självständigt och tillsammans med kollegor i Jönköpingsområdet. Tjänsten omfattar variation och ansvar, där du bidrar till att säkerställa att våra kunders säkerhetssystem fungerar optimalt. I rollen kommer du självständigt att få planera och utföra arbetet, där du förväntas kunna skapa och bibehålla goda kundkontakter. Nyckeluppgifter Driftsättning och installation av säkerhetssystem såsom inbrottslarm, brandlarm, passagesystem och CCTV. Felsökning och åtgärd av tekniska fel på plats hos kund. Samarbete med projektledare, tekniker och kund för att leverera kvalitetssäkra lösningar. Löpande dokumentation och rapportering av utfört arbete. Kvalifikationer och erfarenhet för tjänsten Gymnasial utbildning inom el/teknik eller motsvarande kompetens genom yrkeserfarenhet. Tidigare erfarenhet i en roll som säkerhetstekniker. Tidigare erfarenhet av arbete med driftsättning av säkerhetssystem. Meriterande med erfarenhet av arbete inom systemet RCO. Meriterande om du besitter kompetens inom minst ett av säkerhetsområdena inbrott, passage, brand eller CCTV. Meriterande med bakgrund och erfarenhet som elektriker. B-körkort är ett krav. För att bli aktuell för anställning i denna position krävs godkännande vid en kontroll hos Rikspolisstyrelsen. Denna position kan komma att innebära att du genomgår en säkerhetsprövning baserat på gällande föreskrifter kring/av säkerhetsskydd. Personliga egenskaper Serviceinriktad och social, med förmåga att bygga goda relationer med kunder och kollegor. Lösningsorienterad och noggrann, med hög ansvarskänsla. Flexibel och initiativtagande – du trivs med att arbeta både självständigt och i team. Intresse för teknik och en vilja att kontinuerligt utvecklas. Vad Elajo erbjuder dig Egen bil i tjänsten. Flexibel vardag med utvecklingsmöjligheter och varierande projekt. En trivsam, inkluderande arbetsmiljö med stort fokus på laganda och samarbete. Kollektivavtal, personalrabatter, friskvårdsbidrag och stöd genom vår förmånsportal Eljo4U. Trygg och stabil arbetsgivare som värnar om balans mellan yrkesliv och privatliv. Tillgång till samtalsstöd inom hälsa, kris, stress, ekonomi och juridik. Möjlighet att utveckla din tekniska kompetens inom styrsystem, automation och energi. Elajos värderingar Vår värdegrund bygger på Engagemang, Utveckling, Öppenhet och Förtroende. Vi strävar efter jämställdhet och mångfald, där alla ges lika möjligheter och olikheter uppskattas och respekteras. Hos Elajo får du möjlighet att kombinera karriär med balans i livet. Om Elajo Säkerhet Elajo är en av Sveriges ledande teknikleverantörer inom elteknik, installation, säkerhet och energi, med över 800 medarbetare och verksamhet på 39 orter. Med oss får du arbeta i teknikens framkant och vara delaktig i att skapa ett tryggt samhälle genom framtidens hållbara anläggningar och säkerhetssystem. Ansökan Är du redo att ta nästa steg inom säkerhetsteknik och driftsättning med Elajo i Jönköping? Skicka in din ansökan redan idag – urval och intervjuer sker löpande. Sista ansökningsdag är 2025-07-06. Vid frågor, kontakta avdelningschef Matz Öfverbeck, avdelningschef säkerhet Skaraborg och Jönköping, på telefon 0104-578 312 Vi ser fram emot din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer