Larminstallatör/Larmtekniker
Sök bland 85 lediga jobb som Larminstallatör/Larmtekniker och börja ditt nya yrkesliv idag!
Vill du bli en del av ett välmående säkerhetsföretag som står inför en spännande tillväxtresa? FST Säkerhet söker drivna och kundorienterade säkerhetstekniker till Dalarna. Låter detta som något för dig? Tveka inte att ansöka redan idag! Att arbeta som säkerhetstekniker hos FST Säkerhet innebär en spännande och varierande arbetsdag. Rollen innefattar driftsättning, installationer, service, felsökning och kompletteringar av olika säkerhetssystem. Det är en ansvarstagande och utvecklande roll där du levererar en hög service och branschledande säkerhetslösningar till företagets kunder. För att lyckas i denna roll har du: 3 års erfarenhet från en roll som säkerhetstekniker alternativt utbildad elektriker med stort intresse för säkerhet. B-körkort. Ostraffad. Svenska i tal och skrift. Gymnasieutbildning inom El/energi eller larm/säkerhet alternativt annan likvärdig eftergymnasial utbildning. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser därför att du som person är en lagspelare och uppskattar vår fina sammanhållning. Din förmåga av kommunikation, planering och ansvar värdesätts där din positiva attityd speglar dig själv som person och verksamheten. FST Säkerhet erbjuder: Ett företag som satsar på delaktighet, utveckling och utbildning. Utvecklingsmöjligheter på ett tryggt företag som står inför en tillväxtresa. Gemensamma aktiviteter. Förmånsbil, friskvårdsbidrag, arbetstidsförkortning och kollektivavtal. Om företaget: Säkerhetsbolaget FST är en ledande aktör inom säkerhetslösningar med utgångspunkt från Stockholm och Dalarna. Idag levererar man lösningar till kunder inom bland annat butik, kontor, industri samt BRF och har under åren byggt upp lång erfarenhet av installationer för övervakning, passersystem, brandskydd och larm. Med en stark företagskultur och service i fokus är man en leverantör i teknisk framkant som strävar efter att vara en förebild i branschen. Låter detta som rätt möjlighet för dig? Tveka då inte att skicka in din ansökan med ditt CV! I denna rekrytering samarbetar FST Säkerhet med Jobway rekrytering. Eventuella frågor besvaras av rekryteringskonsult [email protected].
Om Jobbet Vi söker nu en engagerad och kompetent Larm- och säkerhetstekniker för direktrekrytering till vår kund i Katrineholm. Kunden har även en filial i Nyköping. Arbetsbeskrivning Som Larm- och säkerhetstekniker kommer du att installera, driftsätta, programmera och utföra service på brandlarm, inbrottslarm, kamerabevaknings- och passersystem samt annan säkerhetsutrustning. Du kommer arbeta med varierande projekt, både stora anläggningar och mindre uppdrag, och kan ibland jobba i nära samarbete med låssmeder. Tjänsten innebär ofta resor till kunder med servicebil, antingen ensam eller med en kollega. Utbildning och Intyg Yrket kräver utbildning på gymnasienivå (el & energiprogrammet) eller motsvarande. Erfarenhet För att bli aktuell för tjänsten behöver du ha arbetat med installation och driftsättning av inbrottslarm och passersystem i minst ett par år. Du behöver ha erfarenhet av att självständigt ha utfört minst enklare installation eller utbyggnad av befintlig anläggning. Reovisa i din ansökan vilka fabrikat du har erfarenhet av. Personliga kvalifikationer Pedagogisk Förmåga: Förmåga att utbilda kunder på ett tydligt och förståeligt sätt. Serviceinriktad: Stark servicekänsla och förmåga att lyssna in och möta kundens behov och önskemål. Problemlösningsförmåga: Skicklighet i att analysera och lösa tekniska problem. Organisationsförmåga: Förmåga att planera och organisera arbetet effektivt. Lön och anställningsvillkor A-Staffing sköter rekryteringen på uppdrag. Lönen förhandlas, och avtal skrivs med slutkund. Ansökan Urval och intervjuer kommer att ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Du ansöker via länken till annonsen. A-Staffing är medlemmar i Installatörsföretagen (IN), Byggföretagen samt Almega Kompetensföretagen så du kan vara säker på att du alltid har rätt anställningsvillkor. Som anställd på A-Staffing kan du räkna med vårt engagemang för dig, dina arbetsuppgifter och din arbetsmiljö. Vår prioritet är öppenhet och tillgänglighet samt din trivsel, hälsa och säkerhet. Vi erbjuder all vår personal friskvårdsbidrag. Vi är även kvalitets- och miljöcertifierade enligt ISO 9001 och 14001. A-Staffing levererar tjänster inom bygg-, anläggnings- och elteknikbranschen i södra och mellersta Sverige. A-Staffing hette tidigare VMP Group, men namnändrades under 2021. Inom kedjan verkar A-Staffing Sweden AB och A-Staffing Construction AB.
Sverige står inför en stor förändring inom larm- och säkerhetsbranschen, där företag ställer om mot mer avancerad och automatiserad teknik. Behovet av kompetens inom säkerhetsteknik och roller som säkerhetstekniker har därför ökat markant. För att möta branschens kompetensbehov har vi på Professionals Nord tagit fram en intensivutbildning inom Larm och säkerhet för att utbilda nästa generations Larm- och säkerhetstekniker - och du kan bli en av dem! Efter utbildningen garanteras du en anställning hos oss och ett uppdrag som konsult hos vår kund Nobeli under 18 månader med intentionen och målsättningen av en fortsatt anställning hos Nobeli förutsatt att samarbetet har fungerat väl. Med ursprung i försvarsindustrin, och till kunder med högt ställda krav, erbjuder Nobeli helhetslösningar inom säkerhet, dokumenthantering och lönehantering. Nobeli driver och förvaltar även det fina och anrika Bofors Hotel. Nobeli grundades 1999 av nuvarande ägare BAE Systems Bofors och Saab Dynamics. De växer just nu tillsammans med deras ägare och behöver därför stärka sin verksamhet med flera medarbetare. Nobeli har idag drygt 150 anställda med en omsättning på drygt 200 miljoner kronor och har kontor i Karlskoga, Örebro och Linköping. Vi vet av erfarenhet att dina personliga egenskaper är avgörande för din framgång. Därför välkomnar vi dig, oavsett tidigare kunskap, bakgrund eller utbildning, att bli Nobelis nästa Larm- och säkerhetstekniker! Information om programmet Utbildningsprogrammet bygger på metoden Accelerated Learning, som består av kortare teoretiska delar i kombination med praktiska moment för att ge dig alla verktyg för att lyckas i rollen. Du kommer att utbildas inom en rad olika Larm, -övervakning och säkerhetssystem för att kunna arbeta i rollen som Larm- och säkerhetstekniker. Utbildningen innefattar bland annat: • Teoretisk och praktisk introduktion till rollen som tekniker inom larm och säkerhet • Elektromekanik och mekatronik • Elkraftteknik • Installationsarbete, driftsättning och ritningsläsning • Arbetsmiljö och säkerhetsföreskrifter • Certifieringar och softskills Du genomgår en kostnadsfri intensivutbildning på 12 veckor där du även erhåller en månadsvis utbildningsersättning, (motsvarande CSN) under studieperioden, för att få möjligheten till en raketstart på din nya karriär som Larm- och säkerhetstekniker! Programinnehåll Uppstartsevent: 7 januari 2025 Utbildningsperiod: 3 februari – 25 april 2025 Utbildningsort: Örebro Första arbetsdag hos Nobeli: 28 april 2025 Omfattning: Heltid Utbildningsprogrammet är ett nära samarbete mellan Professionals Nord och Nobeli. Efter avklarad examen anställs du av oss på Professionals Nord och under de första 18 månaderna arbetar du som konsult hos vår kund Nobeli. Förutsatt att samarbetet har fungerat väl, är målsättningen och intentionen en fortsatt anställning hos Nobeli. Rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Nobelis önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected]. Information om tjänsten I rollen som larm- och säkerhetstekniker hos Nobeli kan du utgå från deras lokaler i Karlskoga eller Örebro. Här får du möjlighet att utvecklas i en spännande och samhällsviktig roll, omgiven av expertis och högteknologisk innovation. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattas av: • Installation och underhåll av larm-, övervaknings- och passagekontrollsystem • Programmering och driftsättning av säkerhetstekniska anläggningar • Vid felanmälan. Säkerställa om det är handhavandefel eller fel i den säkerhetstekniska anläggningen • Felsökning och utbyte av felaktiga säkerhetsteknisk komponenter • Genomföra service och kontroller så att anläggningarna uppfyller de ställda krav och funktioner • Dokumentation och rapportering av arbeten för att uppfylla de krav och standarder som ställs • Samarbete med kollegor och kunder för att anpassa säkerhetslösningar efter specifika behov Du spelar en central roll i att skydda känslig information och förstärka säkerheten, framför allt inom svensk försvarsindustri. För att ge dig rätt förutsättningar att komma in i rollen blir du tilldelad en mentor som följer dig i ditt arbete inledningsvis. Arbetet är förlagt dagtid mellan 07:00-15:30 måndag-fredag, med en halvtimmes lunch. Vi söker dig som • Har fyllt 18 år • Innehar B-körkort • Har ett tekniskt intresse eller har någon form av el-bakgrund • Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska • Har motivationen att arbeta i rollen som Larm- och säkerhetstekniker • Har godkända tester (MAP & Matrigma) • Godkänd bakgrundskontroll och säkerhetsintervju Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas under utbildningen men även i tjänsten som Larm- och säkerhetstekniker hos Nobeli. Arbetet innebär mycket dialoger internt och externt, därför ser vi att du är en ödmjuk lagspelare med god samarbetsförmåga och social kompetens. Du är en doer som tar ansvar för att uppgifter blir gjorda och kan arbeta självständigt efter instruktioner. Du har även en hög noggrannhet i ditt arbete och en vilja att slutföra uppgifter du påbörjat. Självklart är du positiv, nyfiken och ser fram emot att bli en del av Nobeli! Ansökan och rekryteringsprocess När du ansöker till programmet kommer du inledningsvis att få besvara ett antal frågor där du redogör ditt intresse för utbildningen och tjänsten. Då personliga egenskaper, motivation och engagemang är av största vikt ser vi fram emot att ta del av varför just du ska ta en plats i utbildningen. Efter inskickad ansökan kommer du även att få ett mailutskick med länk till ett personlighetstest och ett test kopplat till logisk slutledningsförmåga som du behöver genomföra med godkänt resultat för chans att gå vidare i rekryteringsprocessen. START: Januari 2025 OMFATTNING: Heltid STAD: Karlskoga eller Örebro URVAL: Sker löpande KONTAKT: Mia Haaster #nobeli, #säkerhet, #säkerhetsbranschen, #försvarsindustri, #larm-och-säkerhetstekniker Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]
Sverige står inför en stor förändring inom larm- och säkerhetsbranschen, där företag ställer om mot mer avancerad och automatiserad teknik. Behovet av kompetens inom säkerhetsteknik och roller som säkerhetstekniker har därför ökat markant. För att möta branschens kompetensbehov har vi på Professionals Nord tagit fram en intensivutbildning inom Larm och säkerhet för att utbilda nästa generations Larm- och säkerhetstekniker - och du kan bli en av dem! Efter utbildningen garanteras du en anställning hos oss och ett uppdrag som konsult hos vår kund Nobeli under 18 månader med intentionen och målsättningen av en fortsatt anställning hos Nobeli förutsatt att samarbetet har fungerat väl. Med ursprung i försvarsindustrin, och till kunder med högt ställda krav, erbjuder Nobeli helhetslösningar inom säkerhet, dokumenthantering och lönehantering. Nobeli driver och förvaltar även det fina och anrika Bofors Hotel. Nobeli grundades 1999 av nuvarande ägare BAE Systems Bofors och Saab Dynamics. De växer just nu tillsammans med deras ägare och behöver därför stärka sin verksamhet med flera medarbetare. Nobeli har idag drygt 150 anställda med en omsättning på drygt 200 miljoner kronor och har kontor i Karlskoga, Örebro och Linköping. Vi vet av erfarenhet att dina personliga egenskaper är avgörande för din framgång. Därför välkomnar vi dig, oavsett tidigare kunskap, bakgrund eller utbildning, att bli Nobelis nästa Larm- och säkerhetstekniker! Information om programmet Utbildningsprogrammet bygger på metoden Accelerated Learning, som består av kortare teoretiska delar i kombination med praktiska moment för att ge dig alla verktyg för att lyckas i rollen. Du kommer att utbildas inom en rad olika Larm, -övervakning och säkerhetssystem för att kunna arbeta i rollen som Larm- och säkerhetstekniker. Utbildningen innefattar bland annat: • Teoretisk och praktisk introduktion till rollen som tekniker inom larm och säkerhet • Elektromekanik och mekatronik • Elkraftteknik • Installationsarbete, driftsättning och ritningsläsning • Arbetsmiljö och säkerhetsföreskrifter • Certifieringar och softskills Du genomgår en kostnadsfri intensivutbildning på 12 veckor där du även erhåller en månadsvis utbildningsersättning, (motsvarande CSN) under studieperioden, för att få möjligheten till en raketstart på din nya karriär som Larm- och säkerhetstekniker! Programinnehåll Uppstartsevent: 7 januari 2025 Utbildningsperiod: 3 februari – 25 april 2025 Utbildningsort: Örebro Första arbetsdag hos Nobeli: 28 april 2025 Omfattning: Heltid Utbildningsprogrammet är ett nära samarbete mellan Professionals Nord och Nobeli. Efter avklarad examen anställs du av oss på Professionals Nord och under de första 18 månaderna arbetar du som konsult hos vår kund Nobeli. Förutsatt att samarbetet har fungerat väl, är målsättningen och intentionen en fortsatt anställning hos Nobeli. Rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Nobelis önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected]. Information om tjänsten I rollen som larm- och säkerhetstekniker hos Nobeli kan du utgå från deras lokaler i Karlskoga eller Örebro. Här får du möjlighet att utvecklas i en spännande och samhällsviktig roll, omgiven av expertis och högteknologisk innovation. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattas av: • Installation och underhåll av larm-, övervaknings- och passagekontrollsystem • Programmering och driftsättning av säkerhetstekniska anläggningar • Vid felanmälan. Säkerställa om det är handhavandefel eller fel i den säkerhetstekniska anläggningen • Felsökning och utbyte av felaktiga säkerhetsteknisk komponenter • Genomföra service och kontroller så att anläggningarna uppfyller de ställda krav och funktioner • Dokumentation och rapportering av arbeten för att uppfylla de krav och standarder som ställs • Samarbete med kollegor och kunder för att anpassa säkerhetslösningar efter specifika behov Du spelar en central roll i att skydda känslig information och förstärka säkerheten, framför allt inom svensk försvarsindustri. För att ge dig rätt förutsättningar att komma in i rollen blir du tilldelad en mentor som följer dig i ditt arbete inledningsvis. Arbetet är förlagt dagtid mellan 07:00-15:30 måndag-fredag, med en halvtimmes lunch. Vi söker dig som • Har fyllt 18 år • Innehar B-körkort • Har ett tekniskt intresse eller har någon form av el-bakgrund • Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska • Har motivationen att arbeta i rollen som Larm- och säkerhetstekniker • Har godkända tester (MAP & Matrigma) • Godkänd bakgrundskontroll och säkerhetsintervju Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas under utbildningen men även i tjänsten som Larm- och säkerhetstekniker hos Nobeli. Arbetet innebär mycket dialoger internt och externt, därför ser vi att du är en ödmjuk lagspelare med god samarbetsförmåga och social kompetens. Du är en doer som tar ansvar för att uppgifter blir gjorda och kan arbeta självständigt efter instruktioner. Du har även en hög noggrannhet i ditt arbete och en vilja att slutföra uppgifter du påbörjat. Självklart är du positiv, nyfiken och ser fram emot att bli en del av Nobeli! Ansökan och rekryteringsprocess När du ansöker till programmet kommer du inledningsvis att få besvara ett antal frågor där du redogör ditt intresse för utbildningen och tjänsten. Då personliga egenskaper, motivation och engagemang är av största vikt ser vi fram emot att ta del av varför just du ska ta en plats i utbildningen. Efter inskickad ansökan kommer du även att få ett mailutskick med länk till ett personlighetstest och ett test kopplat till logisk slutledningsförmåga som du behöver genomföra med godkänt resultat för chans att gå vidare i rekryteringsprocessen. START: Januari 2025 OMFATTNING: Heltid STAD: Karlskoga eller Örebro URVAL: Sker löpande KONTAKT: Mia Haaster #nobeli, #säkerhet, #säkerhetsbranschen, #försvarsindustri, #larm-och-säkerhetstekniker Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]
Motiveras du av att leverera det perfekta kundmötet? Skulle du dessutom beskriva dig själv som en någorlunda händig person som gillar försäljning och att tävla? Då har du rätt bakgrund för rollen som Säkerhetskonsult hos oss. Hos oss kallas våra installatörer för Säkerhetskonsulter - just för att de gör så mycket mer än att installera! Vi är inne i en expanderande fas och söker dig som vill vara med på en spännande resa. Hur ser din nya roll som Säkerhetskonsult ut? Du påbörjar din arbetsdag från ditt hem. Med din fullt utrustade servicebil tar du dig ut till redan inbokade kunder runt om i Mariestad med omnejd. Som Säkerhetskonsult: Erbjuder du våra kunder en skräddarsydd larmlösning utefter deras behov. Gör du en grundlig behovsanalys, arbetar med rådgivning och merförsäljning. Skriver du kontrakt med kunden, installerar/läser in larmet och lär kunderna hur enkla våra larm är att använda. Ger du service och uppdaterar befintliga larm. Gillar du ordning och reda; Du har ansvar för underhåll av servicebilen och har koll på lagersaldot i bilen genom inventering. Vi erbjuder frihet under ansvar där du själv har möjlighet att påverka din lön – riktigt bra betalt för den som bemästrar jobbet och är redo att tackla nya utmaningar dagligen. Du börjar med introduktion och utbildning för att du ska känna dig väl förberedd inför kommande arbetsuppgifter. Introduktionsutbildningen sträcker sig över tid, men redan de tre första veckorna får du både teoretisk utbildning samt medåkning tillsammans med någon av våra mest erfarna Säkerhetskonsulter. Vem söker vi efter? Du är en nyfiken person som gillar att tävla och att finna lösningar! Du motiveras av att arbeta mot uppsatta mål, du vågar utmana dig själv och du är förbättringsvillig. Du sätter kunden i fokus och månar om det perfekta kundmötet varje gång. I rollen som Säkerhetskonsult får du också möjlighet att använda din praktiska ådra. Med det sagt, det är bra om du inte har tummen mitt i handen men viktigast är att du har rätt inställning och villig att lära dig. För att vara aktuell för tjänsten behöver du uppfylla dessa grundkrav: B-körkort (manuell växellåda), behärska svenska språket flytande i både tal och skrift samt vara tillgänglig för tjänsteresor, cirka en gång i månaden, i en vecka i sträck. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. För att jobba på Sector Alarm krävs därför även ett tillfredsställande utdrag ur polisens belastningsregister. Det gör skillnad att arbeta på Sector Alarm – både för våra kunder och din utveckling Sector Alarm är en trygg och säker arbetsplats där vi sätter en ära i att jobba nära våra medarbetare. När du arbetar för oss lovar vi att arbeta för dig. Vi kommer att skapa förutsättningar för att du ska lära dig nya saker och utveckla det som du redan är bra på. Du kommer att få utmaningar som testar dina gränser och som får dig att växa. Vi har blivit utsedda till Årets Karriärföretag för nionde (!) året i rad och därmed har du goda möjligheter till att ta vidare steg i karriären. Vi arbetar för en inkluderande arbetskultur och tar hand om samt stöttar varandra. Vi är öppna, ärliga och firar framgångar gemensamt – stora som små. Vi lyckas tillsammans. Det vi gör, det är på riktigt – vi skapar säkrare hem och tryggare liv över hela Europa. Vill du ta chansen att utvecklas och skapa tryggare liv? Skicka in din ansökan redan idag! Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan redan idag. Vi behöver inte ha ditt CV, utan vi vill bara att du svarar på urvalsfrågorna samt skriver en motivering till varför du är intresserad av tjänsten och att arbeta hos oss. Vi tar inte emot ansökningar via mail (ursäkta om det låter tråkigt men det har med GDPR och andra praktiska saker att göra). Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse och placering i Mariestad. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Ottilia Porselid på 0733759407 alternativt [email protected] Vi ser fram emot att lära känna dig! Vi undanbeder oss vänligen direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Motiveras du av att leverera det perfekta kundmötet? Skulle du dessutom beskriva dig själv som en någorlunda händig person som gillar försäljning och att tävla? Då har du rätt bakgrund för rollen som Säkerhetskonsult hos oss. Hos oss kallas våra installatörer för Säkerhetskonsulter - just för att de gör så mycket mer än att installera! Vi är inne i en expanderande fas och söker dig som vill vara med på en spännande resa. Hur ser din nya roll som Säkerhetskonsult ut? Du påbörjar din arbetsdag från ditt hem. Med din fullt utrustade servicebil tar du dig ut till redan inbokade kunder runt om i södra Stockholm med omnejd. Som Säkerhetskonsult: Erbjuder du våra kunder en skräddarsydd larmlösning utefter deras behov. Gör du en grundlig behovsanalys, arbetar med rådgivning och merförsäljning. Skriver du kontrakt med kunden, installerar/läser in larmet och lär kunderna hur enkla våra larm är att använda. Ger du service och uppdaterar befintliga larm. Gillar du ordning och reda; Du har ansvar för underhåll av servicebilen och har koll på lagersaldot i bilen genom inventering. Vi erbjuder frihet under ansvar där du själv har möjlighet att påverka din lön – riktigt bra betalt för den som bemästrar jobbet och är redo att tackla nya utmaningar dagligen. Du börjar med introduktion och utbildning för att du ska känna dig väl förberedd inför kommande arbetsuppgifter. Introduktionsutbildningen sträcker sig över tid, men redan de tre första veckorna får du både teoretisk utbildning samt medåkning tillsammans med någon av våra mest erfarna Säkerhetskonsulter. Vem söker vi efter? Du är en nyfiken person som gillar att tävla och att finna lösningar! Du motiveras av att arbeta mot uppsatta mål, du vågar utmana dig själv och du är förbättringsvillig. Du sätter kunden i fokus och månar om det perfekta kundmötet varje gång. I rollen som Säkerhetskonsult får du också möjlighet att använda din praktiska ådra. Med det sagt, det är bra om du inte har tummen mitt i handen men viktigast är att du har rätt inställning och villig att lära dig. För att vara aktuell för tjänsten behöver du uppfylla dessa grundkrav: B-körkort (manuell växellåda), behärska svenska språket flytande i både tal och skrift samt vara tillgänglig för tjänsteresor, cirka en gång i månaden, i en vecka i sträck. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. För att jobba på Sector Alarm krävs därför även ett tillfredsställande utdrag ur polisens belastningsregister. Eftersom våra säkerhetskonsulter utgår hemifrån så är det även viktigt vart man bor inom Stockholm. Vi söker därför dig som bor i eller söder om Stockholm centrum, och fortsatt söderut i regionen. Det gör skillnad att arbeta på Sector Alarm – både för våra kunder och din utveckling Sector Alarm är en trygg och säker arbetsplats där vi sätter en ära i att jobba nära våra medarbetare. När du arbetar för oss lovar vi att arbeta för dig. Vi kommer att skapa förutsättningar för att du ska lära dig nya saker och utveckla det som du redan är bra på. Du kommer att få utmaningar som testar dina gränser och som får dig att växa. Vi har blivit utsedda till Årets Karriärföretag för nionde (!) året i rad och därmed har du goda möjligheter till att ta vidare steg i karriären. Vi arbetar för en inkluderande arbetskultur och tar hand om samt stöttar varandra. Vi är öppna, ärliga och firar framgångar gemensamt – stora som små. Vi lyckas tillsammans. Det vi gör, det är på riktigt – vi skapar säkrare hem och tryggare liv över hela Europa. Vill du ta chansen att utvecklas och skapa tryggare liv? Skicka in din ansökan redan idag! Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan redan idag. Vi behöver inte ha ditt CV, utan vi vill bara att du svarar på urvalsfrågorna samt skriver en motivering till varför du är intresserad av tjänsten och att arbeta hos oss. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse och placering i södra Stockholm. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Malin Forser på 0738619410 alternativt [email protected]. Vi ser fram emot att lära känna dig! Vi undanbeder oss vänligen direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Utannonserade tjänster avser direktrekrytering där bäst lämpade kandidater tar anställning direkt hos kundföretaget. Kundföretaget är ett väletablerat teknikföretag som levererar Larminstallationer, Mobil Inomhustäckning, Nätverkslösningar (aktiva passiva) samt Teletekniska system till kommersiella byggnader och säkerhetsklassade projekt. Tjänsten är förlagd i Örebro. Arbetsbeskrivning I rollen som Larmtekniker arbetar du med installation av säkerhetssystem i form av larmanordningar. Projekten är olika långa, men brukar vara i allt mellan ett par dagar till ett par veckor. I arbetet ingår dragning av kablage samt montage av utrustning och inkoppling av av kablage. Du kommer att arbeta med ritningar, inkopplings montageanvisningar på både svenska och engelska. Du utgår hemifrån med servicebil och utför dina arbetsordrar självständigt, på större projekt kommer du arbeta tillsammans med kollegor. Det är därför viktigt att du gillar att arbeta lösa problem ensam likväl som du fungerar bra i en grupp med andra. Tjänsten erbjuder Här erbjuds du ett varierat arbete där ingen vecka är den andra lik. Kollektivavtal Installationsavtalet Tjänsteman. Utöver det erbjuder tjänsten: - God lön utefter bakgrund/erfarenhet - Goda utvecklingsmöjligheter inom säkerhetsbranschen - Servicebil - Arbetstelefon - En familjär arbetsplats som har god stämning och högt i tak. Din profil För att trivas i denna roll ser vi att du har teknisk bakgrund där du tidigare arbetat med montage av elektroniska produkter eller med installationsarbeten. Tidigare erfarenhet av larmsystem är meriterande men inget krav. Krav för att söka jobbet: - Erfarenhet av montage av elektriska produkter eller installationsarbeten - Goda kunskaper inom el-ritningar samt montageanvisningar - God svenska i tal och skrift - Körkort B - Svenskt medborgarskap samt ett rent belastningsregister då flertalet av jobben utförs enligt SUA klassning. Meriter: Tidigare erfarenhet av larminstallationer eLinked rekryterar till dessa tjänster löpande, tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Sänd in din ansökan redan idag! Har du några frågor kring tjänsten tveka inte att höra av dig till oss.
Var med i utvecklingen av Försvarsmakten och gör skillnad - samtidigt som du gör det du är bäst på! Försvarsmakten befinner sig i en expansionsfas och på en omfattande tillväxtresa. Vill du jobba med tekniken som aldrig får stanna och vara med och säkra Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda året om, dygnet runt? Vi söker ytterligare en medarbetare till Försvarsmaktens Telekommunikations- och Informationssystemsförband (FMTIS), Genomförandeenhet Mitt, Telesektionen i Arboga. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Som tekniker kommer du att ingå i vår Telesektion som genomför driftsättningar, underhållsarbete och mindre installationer på våra tekniska bevakningssystem. Inom Försvarsmakten används ett flertal larm och CCTV-system samt passersystem. Du kommer tillsammans med kollegor att arbeta med tillsyn, reparationer och förebyggande- samt avhjälpande underhåll i lokaler och på anläggningar inom Försvarsmakten, i Arboga och även på andra orter. Om verksamheten Telesektionen ingår tillsammans med en IT-sektion i en Genomförandeavdelning i Arboga (GA Arboga) som är under tillväxt och söker därför fler tekniker till vår gemensamma utveckling. Vi arbetar både med långsiktiga projekt och uppkomna dagliga ärenden, där allt från nya anläggningar ska planeras och driftsättas, till att upprätthålla och säkerställa teknisk bevakning inom Arboga garnison. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Verksamheten erbjuder stor variation och komplexitet samt ställer stora krav på IT-säkerhet. Vi erbjuder dig Kompetensutveckling utifrån verksamhetens behov och dina karriärsmål. Tre timmars träning på arbetstid/vecka. Försvarsmakten står för träningskläder och du får ersättning för träningsskor och vissa startavgifter. Bra balans mellan arbete och fritid med flexibel arbetstid samt 28-35 semesterdagar beroende på din ålder. Lönetillägg vid föräldraledighet och VAB samt möjlighet att växla semesterdagar mot extra pensionsavsättning. Kvalifikationer Utbildning med inriktning Tele/El/IT/Teknik Erfarenhet av larm- och passersystem, samt nätverk Goda kunskaper i svenska och engelska B-körkort manuell växellåda Meriterande Erfarenhet av Försvarsmaktens verksamhet och organisation Arbete med mekaniska och elektroniska lås Utbildning på mobila arbetsplattformar Militär grundutbildning Personliga egenskaper Vi söker dig som är engagerad och ansvarstagande, har lätt för att ta kontakt med människor och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du har högt säkerhetsmedvetande och är en god lagspelare i vårt arbetslag och du strävar efter att uppnå resultat av hög kvalité. Minst 5 års erfarenhet av arbete inom branschen efterfrågas och du ska vara självgående när det gäller felsökningar och åtgärder. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Övrigt Tillträde snarast efter överrenskommelse. Befattningen är en tillsvidareanställning som civilt anställd och inleds med sex månaders provanställning för dig som inte är anställd inom Försvarsmakten. Systemstödsresor till utlandet kan förekomma i syfte att genomföra underhåll på utlandsstyrkornas system. I tjänsten ingår även beredskap under några veckor per år, obekväm arbetstid, samt tjänsteresor som ibland innefattar övernattning. Välkommen med din ansökan senast 20241120. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta avdelningschef Jessica Windahl 070-149 84 75. Anställningsvillkor: Personalhandläggare Sandra Assisi eller HR-generalist Lisa Heinemann-Pettersson. Fackliga företrädare OFR/S Martin Sparr SEKO Mats Felix SACO Agnetha Landquist OFR/O Heikki Videll Samtliga nås via växeln 019-39 35 00 Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om. Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 800 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Motiveras du av att leverera det perfekta kundmötet? Skulle du dessutom beskriva dig själv som en någorlunda händig person som gillar försäljning och att tävla? Då har du rätt bakgrund för rollen som Säkerhetskonsult hos oss. Hos oss kallas våra installatörer för Säkerhetskonsulter - just för att de gör så mycket mer än att installera! Vi är inne i en expanderande fas och söker dig som vill vara med på en spännande resa. Hur ser din nya roll som Säkerhetskonsult ut? Du påbörjar din arbetsdag från ditt hem. Med din fullt utrustade servicebil tar du dig ut till redan inbokade kunder runt om i Mariestad med omnejd. Som Säkerhetskonsult: Erbjuder du våra kunder en skräddarsydd larmlösning utefter deras behov. Gör du en grundlig behovsanalys, arbetar med rådgivning och merförsäljning. Skriver du kontrakt med kunden, installerar/läser in larmet och lär kunderna hur enkla våra larm är att använda. Ger du service och uppdaterar befintliga larm. Gillar du ordning och reda; Du har ansvar för underhåll av servicebilen och har koll på lagersaldot i bilen genom inventering. Vi erbjuder frihet under ansvar där du själv har möjlighet att påverka din lön – riktigt bra betalt för den som bemästrar jobbet och är redo att tackla nya utmaningar dagligen. Du börjar med introduktion och utbildning för att du ska känna dig väl förberedd inför kommande arbetsuppgifter. Introduktionsutbildningen sträcker sig över tid, men redan de tre första veckorna får du både teoretisk utbildning samt medåkning tillsammans med någon av våra mest erfarna Säkerhetskonsulter. Vem söker vi efter? Du är en nyfiken person som gillar att tävla och att finna lösningar! Du motiveras av att arbeta mot uppsatta mål, du vågar utmana dig själv och du är förbättringsvillig. Du sätter kunden i fokus och månar om det perfekta kundmötet varje gång. I rollen som Säkerhetskonsult får du också möjlighet att använda din praktiska ådra. Med det sagt, det är bra om du inte har tummen mitt i handen men viktigast är att du har rätt inställning och villig att lära dig. För att vara aktuell för tjänsten behöver du uppfylla dessa grundkrav: B-körkort (manuell växellåda), behärska svenska språket flytande i både tal och skrift samt vara tillgänglig för tjänsteresor, cirka en gång i månaden, i en vecka i sträck. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. För att jobba på Sector Alarm krävs därför även ett tillfredsställande utdrag ur polisens belastningsregister. Det gör skillnad att arbeta på Sector Alarm – både för våra kunder och din utveckling Sector Alarm är en trygg och säker arbetsplats där vi sätter en ära i att jobba nära våra medarbetare. När du arbetar för oss lovar vi att arbeta för dig. Vi kommer att skapa förutsättningar för att du ska lära dig nya saker och utveckla det som du redan är bra på. Du kommer att få utmaningar som testar dina gränser och som får dig att växa. Vi har blivit utsedda till Årets Karriärföretag för nionde (!) året i rad och därmed har du goda möjligheter till att ta vidare steg i karriären. Vi arbetar för en inkluderande arbetskultur och tar hand om samt stöttar varandra. Vi är öppna, ärliga och firar framgångar gemensamt – stora som små. Vi lyckas tillsammans. Det vi gör, det är på riktigt – vi skapar säkrare hem och tryggare liv över hela Europa. Vill du ta chansen att utvecklas och skapa tryggare liv? Skicka in din ansökan redan idag! Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan redan idag. Vi behöver inte ha ditt CV, utan vi vill bara att du svarar på urvalsfrågorna samt skriver en motivering till varför du är intresserad av tjänsten och att arbeta hos oss. Vi tar inte emot ansökningar via mail (ursäkta om det låter tråkigt men det har med GDPR och andra praktiska saker att göra). Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse och placering i Mariestad. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Ottilia Porselid på 0733759407 alternativt [email protected] Vi ser fram emot att lära känna dig! Vi undanbeder oss vänligen direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Motiveras du av att leverera det perfekta kundmötet? Skulle du dessutom beskriva dig själv som en någorlunda händig person som gillar försäljning och att tävla? Då har du rätt bakgrund för rollen som Säkerhetskonsult hos oss. Hos oss kallas våra installatörer för Säkerhetskonsulter - just för att de gör så mycket mer än att installera! Vi är inne i en expanderande fas och söker dig som vill vara med på en spännande resa. Hur ser din nya roll som Säkerhetskonsult ut? Du påbörjar din arbetsdag från ditt hem. Med din fullt utrustade servicebil tar du dig ut till redan inbokade kunder runt om i Mariestad med omnejd. Som Säkerhetskonsult: Erbjuder du våra kunder en skräddarsydd larmlösning utefter deras behov. Gör du en grundlig behovsanalys, arbetar med rådgivning och merförsäljning. Skriver du kontrakt med kunden, installerar/läser in larmet och lär kunderna hur enkla våra larm är att använda. Ger du service och uppdaterar befintliga larm. Gillar du ordning och reda; Du har ansvar för underhåll av servicebilen och har koll på lagersaldot i bilen genom inventering. Vi erbjuder frihet under ansvar där du själv har möjlighet att påverka din lön – riktigt bra betalt för den som bemästrar jobbet och är redo att tackla nya utmaningar dagligen. Du börjar med introduktion och utbildning för att du ska känna dig väl förberedd inför kommande arbetsuppgifter. Introduktionsutbildningen sträcker sig över tid, men redan de tre första veckorna får du både teoretisk utbildning samt medåkning tillsammans med någon av våra mest erfarna Säkerhetskonsulter. Vem söker vi efter? Du är en nyfiken person som gillar att tävla och att finna lösningar! Du motiveras av att arbeta mot uppsatta mål, du vågar utmana dig själv och du är förbättringsvillig. Du sätter kunden i fokus och månar om det perfekta kundmötet varje gång. I rollen som Säkerhetskonsult får du också möjlighet att använda din praktiska ådra. Med det sagt, det är bra om du inte har tummen mitt i handen men viktigast är att du har rätt inställning och villig att lära dig. För att vara aktuell för tjänsten behöver du uppfylla dessa grundkrav: B-körkort (manuell växellåda), behärska svenska språket flytande i både tal och skrift samt vara tillgänglig för tjänsteresor, cirka en gång i månaden, i en vecka i sträck. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. För att jobba på Sector Alarm krävs därför även ett tillfredsställande utdrag ur polisens belastningsregister. Det gör skillnad att arbeta på Sector Alarm – både för våra kunder och din utveckling Sector Alarm är en trygg och säker arbetsplats där vi sätter en ära i att jobba nära våra medarbetare. När du arbetar för oss lovar vi att arbeta för dig. Vi kommer att skapa förutsättningar för att du ska lära dig nya saker och utveckla det som du redan är bra på. Du kommer att få utmaningar som testar dina gränser och som får dig att växa. Vi har blivit utsedda till Årets Karriärföretag för nionde (!) året i rad och därmed har du goda möjligheter till att ta vidare steg i karriären. Vi arbetar för en inkluderande arbetskultur och tar hand om samt stöttar varandra. Vi är öppna, ärliga och firar framgångar gemensamt – stora som små. Vi lyckas tillsammans. Det vi gör, det är på riktigt – vi skapar säkrare hem och tryggare liv över hela Europa. Vill du ta chansen att utvecklas och skapa tryggare liv? Skicka in din ansökan redan idag! Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan redan idag. Vi behöver inte ha ditt CV, utan vi vill bara att du svarar på urvalsfrågorna samt skriver en motivering till varför du är intresserad av tjänsten och att arbeta hos oss. Vi tar inte emot ansökningar via mail (ursäkta om det låter tråkigt men det har med GDPR och andra praktiska saker att göra). Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse och placering i Mariestad. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Ottilia Porselid på 0733759407 alternativt [email protected] Vi ser fram emot att lära känna dig! Vi undanbeder oss vänligen direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 85 jobb