Leveranschef

Sök bland 5 lediga jobb som Leveranschef och börja ditt nya yrkesliv idag!

Value Stream Manager

Som Value Stream Manager, VSM, har du ett ansvar för leveransen, från kundbehov till leverans som exempelvis kravhantering, systemering, utveckling samt implementering av våra tjänster. Du har även kontakt med kund dels i operativa frågor, dels för att förstå kundens verksamhet och deras behov och skapa förutsättningar att kunna omvandla detta till värde. Vidare i rollen ansvarar du för vår Value Stream portfölj som syftar till att leverera smarta och effektiva Voicebots. Du verkar för att på ett så effektivt sätt som möjligt leverera värde genom dina värdeflöden inom din portfölj och jobbar tillsammans med teamet för att skapa ett optimerat flöde baserat på ständiga förbättringar. Som ledare hos Voice Provider är du en förebild i ord och handling. Vi ser att du har förmågan att driva arbete med att identifiera och implementera förbättringar som effektiviserar och skapar engagemang. Arbetsuppgifter: I rollen som VSM kommer du bland annat att arbeta med: Leveransansvar för hela organisationen Linjechefsansvar för projektledare och systemutvecklare, totalt 9 stycken Tät samverkan med sälj, projektledare, produktägare och IT-drift Ansvar för medarbetar- och teamutveckling Ingå i ledningsgruppen, medverka i organisation, strategi och affärsutveckling Team lead för utvecklingsteamet med ansvar för sprintplanering Kundansvar för vissa kunder Bidrar till kompetensförsörjningen genom rekrytering och utvecklingsplanering Krav: Utbildning på högskolenivå inom relevant område exempelvis civilingenjör eller industriell ekonomi Erfarenhet av ledarskap Minst 4 års erfarenhet från IT-branschen, kanske som linjechef inom IT-konsultverksamhet eller IT-lösningar Erfarenhet av sprintplanering Flytande i svenska och engelska i tal och skrift Svenskt medborgarskap (vilket krävs för att arbeta i våra säkerhetsklassade projekt) Meriterande: Strategisk affärsvana och/eller jobbat med projektledning Som person är du: Resultatinriktad Ödmjuk Kommunikativ Samarbetsvillig Affärsinriktad För att trivas i rollen tror vi att du behöver ha ett brinnande intresse för människor, trivs bra i sällskap med andra och är bra på att knyta kontakter och nätverk. Ledarskap och förmågan att uppmuntra och utveckla andra är egenskaper du har. Att ge och ta emot feedback är en naturlig del i din vardag. Du motiveras av en affärsfokuserad och resultatorienterad miljö och att ha kul ihop med dina kollegor! Tjänsten är placerad i Stockholm och är en tillsvidareanställning. Möjlighet att arbeta remote tillges med vissa krav på fysisk närvaro på kontoret. Därav ser vi gärna att du bor i närheten av Stockholm för att kunna komma in till kontoret. Lite mer om oss: Voice Provider Sweden AB grundades år 2000 och är Nordens ledande leverantör av Voicebots som effektiviserar kundtjänstdialogen. Med fokus på både kund och användaren tar vi fram tjänster och produkter som ger företag tillgång till värdefulla verktyg i en rad olika kanaler. Företagen får dessutom hjälp med att överblicka och följa upp sitt arbete i alla led. Voice Provider är en del av Addnode Group vars aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. Ansökan: Voice Provider anser att mångfald berikar verksamheten och välkomnar sökande med olika bakgrund, kön, erfarenhet samt personliga egenskaper. Systerbolaget Decerno sköter rekryteringsprocessen. Skicka in din ansökan till [email protected] bifoga CV & gärna ett personligt brev. Vid frågor eller funderingar är du varmt välkommen att maila Klara Zetterberg. Vi ser fram emot din ansökan! Genom att skicka in din ansökan ger du ditt samtycke till att dina personuppgifter används för rekryteringsändamål.

19 april 2024
Sista ansökan:
26 april 2024
Join Nynas as a Supply Chain Planner!

Are you looking for an exciting opportunity to elevate your career? We are looking for a self-motivated, driven, creative and curious individual to help Nynas optimizing their global supply chain. You will play a key part in this position and work together with a team of talented professionals. If you are ready to take on a new challenge and make a positive impact, we encourage you to apply for this role today! OM TJÄNSTEN Nynas offers bitumen and naphthenic specialty products for applications that touch people’s lives every day, for example in electrification and road infrastructure. Their core competence is to refine heavy molecules into high performance, long-lasting specialty products. Nynas operate in an international market with a strong focus on Europe, working closely with customers to create solutions to meet challenges and capture opportunities in the transition to a sustainable society. We are seeking a highly motivated Supply Chain Planner to join Nynas Global Planning Department in Stockholm. You will be responsible for optimizing Nynas Group's global supply chain, focusing on crude selection, refinery processing, supply sourcing, and logistics management. This is a consultant assignment, where you will be employed at Academic Work and work as a consultant at Nynas full-time. The ambition is for the collaboration to be long-term. Read more about what it means to be a consultant here. You are offered - A challenging and unique opportunity to influence Nynas' strategic planning. You will work in a dynamic environment, alongside dedicated colleagues worldwide - An exceptional entry point to Nynas, allowing you to expand your expertise and knowledge about Nynas and within supply chain management ARBETSUPPGIFTER Work tasks * Prepare and communicate the Nynas Group's monthly Oil Flow Plan (OFP) * Present the Groups' material balance for the Budget, Insurance cases, and long-term plans * Manage 3rd party financial agreements * Undertake projects and case studies to evaluate the economic benefits of business scenarios * Present follow-ups and optimization potentials in the Management review meeting * Utilize and develop optimization tools (GRTMPS) and other valuation models VI SÖKER DIG SOM - MSc in logistics, economics, engineering, or chemical engineering - Communicate fluently in English in both speech and writing as daily documentation and communication is in English - Experience in database software applications - Excellent analytical skills, proficiency in handling data and numbers - Is a Swedish citizen or has a valid work permit, and has the opportunity to start immediately - A few years of relevant work experience within a relevant field is seen as a plus To succeed in the role, your personal skills are: We are seeking a self-motivated, creative, driven, and curious individual who can work effectively in teams and individually. The successful candidate will have a passion for problem-solving, strong attention to detail, and the ability to prioritize tasks in a fast-paced environment. Our recruitment process This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work. Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process.

16 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Områdesansvarig - Norrköping

Vill du vara med på vår resa? Vi är ett modernt parkeringsbolag med framtiden i sikte. Genom innovativa och hållbara mobilitetslösningar jobbar vi passionerat för att underlätta människors vardag. Kom med oss och forma framtidens mobila samhälle! Om jobbet Detta är en spännande roll med stort fokus på samarbete och kommunikation. Tjänsten innebär att man blir en central person, man kommer att arbeta såväl operativt nära verksamheten som strategiskt. Du har det operativa ansvaret inom ditt område för Aimo Park att etablera och genomföra parkeringslösningar och parkeringsövervakningar Detta utifrån gällande avtal och i enlighet med uppsatta mål och strategier. Rollen som områdesansvarig har två ben - dels din personal och dels dina kunder. Du kommer att ha personalansvar för gruppledare och parkeringsvakter, ca 25 medarbetare. Stort fokus ligger på ett aktivt ledarskap och att utveckla affären med långsiktiga relationer mot såväl befintliga som nya kunder med fokus på lönsamhet, kvalitet samt kund- och medarbetarnöjdhet. Du kommer ges ett stort ansvar men även stor frihet att utveckla ditt område och kontor samt din personal. Rollen innebär även att: Bedriva ett aktivt och nära ledarskap i form av schemaläggning/bemanning, rekrytering, individuella medarbetarsamtal och arbetsmiljö. Leda, stödja och coacha arbetsgruppen. Sätta tydliga mål och förväntningar på verksamheten samt följa upp prestationer. Kund-, budget- och resultatansvar. Du kommer ha din fysiska placering på vårt kontor i Norrköping och ditt område sträcker sig över Småland och Östergötland. Du rapporterar till affärsområdeschefen. Tjänsten startar så snart rätt person kan vara på plats och börjar med 6 månaders provanställning. Om dig I rollen som områdesansvarig har du både personalansvar och kundansvar och därför ser vi att du som person är strukturerad och resultatinriktad med en stark drivkraft och ett kommersiellt fokus och att du vågar fatta beslut. Vi söker dig som har: Minst 3 års erfarenhet av direkt personalansvar i en personalintensiv bransch med löpande personalrelaterade frågor, gärna gällande kollektivanställda. Erfarenhet av att självständigt driva och leverera på avtal och affärer med budgetering och kundkontakt. Goda kunskaper i Microsoft office paketet. Ekonomisk förståelse och erfarenhet av att ha budgetansvar. B-körkort. Vi ser det som meriterande om du har: Högskoleutbildning inom ekonomi, ledarskap eller liknande. Erfarenhet av parkeringsverksamhet. Erfarenhet av att samverka med fastighetsägare/förvaltare. För att trivas och lyckas i denna roll är det av stor vikt att du är självständig, trygg och tydlig i ditt ledarskap och kan engagera dina medarbetare och involvera dem i arbetet mot uppsatta mål. Du kommer att ha många kontakter, både internt och externt och därför är du bra på att kommunicera och förmedla information både skriftligt och muntligt på flytande svenska samt god engelska. Vi ser gärna att du har ett sinne för att lägga strategier och att analysera siffror. Som person är du flexibel, lyhörd och ödmjuk. Om oss Genom att fortsätta tänka nytt och fokusera på människan och hennes behov tror vi att vi kan göra skillnad. Vi tror på en framtid där parkering inte bara är en slutdestination utan även en del av resan. Aimo Park ägs sedan 2019 av Sumitomo Corporation, en global organisation med flera hundra års erfarenhet av långsiktiga investeringar och framgångsrika affärssamarbeten. Sumitomo finns med på Fortunes Global 500-lista och har som mål att alltid skapa nya värden och bidra till samhället i stort. En viktig del i Sumitomos strategi är att investera i företag och organisationer som fokuserar på mobilitet och hur det kan underlätta människors liv och vardag. Vi är stolta över att vara en viktig del av det.

12 april 2024
Sista ansökan:
11 maj 2024
Manager Project Management

Vi söker nu dig som vill leda vår projektavdelning in i framtiden och ta gruppen såväl verksamheten till nya höjder. Du kommer få ansvar för en grupp projektledare som är företagets medelpunkt för att realisera företagets produkter hela vägen – från design, till produktion och som färdiginstallerad hos kund. Swisslog’s produkter levereras till hela världen och de håller hög klass och hög kvalitet, det finns flera exempel på installationer där våra produkter fortsätter att fungera utan större problem 25 år efter första drifttagning - vilket gör att vi har ett arv och en stolthet i att fortsätta producera och leverera enligt samma höga standard. Samtidigt förändras vår omvärld, och sättet vi gör affärer och hur vi jobbar med projektleverans behöver också förändras. Således finns det flera initiativ internt som syftar att göra vårt arbete effektivare, smidigare och enklare men till fortsatt hög kvalitet. Du som kommer till oss kommer mötas av människor med hög kompetens och djupt tekniskt kunnande, en stark gemenskap och stolthet över det vi gör och en öppenhet för att ständigt förbättra sig men också en prestigelös stämning där vi hjälps åt och delar med oss av vår kunskap. För att lyckas i denna roll ser vi att du har några år som chef i bagaget. Du är en öppen, kommunikativ och prestigelös person som älskar att jobba med människor och att få medarbetare att utvecklas och nå sina mål. Förändringsledning och coachande ledarskap är exempel på meriterande kompetenser som vi önskar att du har. Ett stort tekniskt intresse behöver du också ha, då du snabbt behöver kunna sätta dig in i tekniska frågor och förstå våra produkter. Att vara projektledare hos oss är en utmanade roll. Att i den här rollen leda våra projektledare kommer givetvis också att vara det. Du kommer mötas av frågor och problem som du inte kunde förutse när du åkte till jobbet på morgonen. Samtidigt är det den typen av arbete du älskar, du gillar att lösa problem, att driva saker framåt och att känna tillfredställelsen när saker blir klara. Resor förekommer i tjänsten, inom Sverige såväl som utomlands och ett krav är förstås att du kan göra dig förstådd på engelska på ett obehindrat sätt, i både tal och skrift. Dina uppgifter Leda och vidareutveckla gruppen mot uppsatta mål Coacha och stötta dina medarbetare (Projektledaren) i deras vardag som projektledare. Leda och fördela det dagliga arbetet Eskaleringspunkt när saker och ting inte går som planerat Tillsammans med övriga chefer säkerställa att processen för projektledning fungerar och utvecklas Driva förändringsarbete som syftar till att förenkla och effektivisera rollen som Projektledare Ekonomisk uppföljning av alla projekt och en hel del mera… du blir inte arbetslös… Din profil En tydlig, öppen och kommunikativ ledarpersonlighet, gärna flertalet år som ledare. En uppriktig önskan om att förbättra, förändra och utveckla det du ansvarar för Prestigelöshet men med ett jäkla driv Långsiktighet, tålamod och uthållighet – våra projekt tar tid och kräver dessa egenskaper. Således tar förändringar också tid och man behöver se ”lite bortom horisonten” för att, både för sig själv men också för dina medarbetare, hålla humöret uppe. Vi kommer att erbjuda en mycket stimulerande tjänst som kommer att ge dig stora möjligheter att utvecklas. Välkommen med din ansökan senast den 5 maj!

12 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Supply Chain Developer till välkänt bolag!

Är redo att ta dig an en roll där du kommer du att spela en central roll i att påverka vår kunds framtida Supply Chain? Missa då inte chansen att ta dig an en spännande roll hos ett av Sveriges ledande telekombolag. Välkommen med din ansökan, urval sker löpande! OM TJÄNSTEN Till följd av en stundande föräldraledighet söker vår kund en resurs till Supply Chain-teamet. Du kommer arbeta tätt med kollegor rapportera direkt till chefen för Supply Chain, med många externa och interna kontaktpunkter. De är på en spännande resa för att implementera ett nytt affärssystem och din roll kommer att vara avgörande för att säkerställa framgång för projektet. Du förväntas ta det fullständiga ansvaret som följer med rollen och leverera ett framgångsrikt resultat. För att trivas i rollen ser vi att du gillar att arbeta självständigt såväl i team. Vi tror att du drivs av utmanande arbete och är en person med en hög problemlösningsförmåga, vilket hjälper dig att uppnå resultat. Slutligen är du strukturerad men med god förmåga att hantera plötsliga förändringar i en fartfylld miljö utan att bli stressad. Detta är ett konsultuppdrag på heltid där du blir anställd som konsult på Academic Work och jobbar på uppdrag hos vår kund under 8 månader. Uppdraget är med start 6/5-2024 till och med 31/1-2025. Läs mer om vad det innebär att vara konsult här. Det kan bli aktuellt att utföra en bakgrundskontroll i denna rekryteringsprocess. Du erbjuds - Ingå i ett prestigelöst team med stark gemenskap, högt engagemang och stort fokus på kundnöjdhet - En kreativ och flexibel arbetsmiljö ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Projektledning * Förändringsledning och kommunikation * Kartläggning och dokumentation av processer * Optimering av processer och system från början till slut * Förenkla, optimera och standardisera arbetssätt * Analysera och optimera logistiska flöden och processer * Analys och rapportering VI SÖKER DIG SOM - Har minst 2 års erfarenhet inom Supply Chain - Universitets-/högskoleutbildning inom företagsekonomi, ingenjörsvetenskap, logistik - Erfarenhet av ERP-system (erfarenhet av IFS är meriterande), med standardiserade processer och försäljnings- och produktionsplanering - Erfarenhet av att arbeta i en stor organisation där kundnöjdhet och kostnadseffektivitet är nyckeln - Flytande i svenska och avancerad nivå i engelska - Avancerad kunskap i MS Office med tonvikt på Excel och PowerPoint Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

4 april 2024
Sista ansökan:
4 maj 2024