Leveranschef
Sök bland 4 lediga jobb som Leveranschef och börja ditt nya yrkesliv idag!
Om tjänsten Detta är ett interim uppdrag med placering i Umeå eller Luleå. Företaget är verksamt inom fastighetsbranschen därav är arbetslivserfarenhet från motsvarande mycket meriterande. Uppdraget uppskattas till 50-75% med start så snart som möjligt. Låter detta intressant? Ta gärna direkt kontakt med mig då behovet är brådskande. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Ansvarar för att leda och utveckla ett verksamhetsområde, med personal- och resultatansvar samt efterlevnad av lagar och avtal inom området. • Planerar, leder, samordnar och utvecklar verksamhetsområdet • Leder och coachar sina direkt underställda chefer/medarbetare • Kontakter med kunder samt säkerställer leverans enligt avtal • Arbetar med personalfrågor som t ex arbetsmiljö, kompetensförsörjning och rekrytering, fackliga förhandlingar, lönesättning etc. • Ekonomiska uppföljningar, upprättar budget och gör prognoser • Uppföljning av mål och resultat, kvalitet och kundnöjdhet • Följer upp och säkerställer att verksamheten arbetar enligt gemensamma planer, målsättningar och ledningssystemet samt att beslut tagna av ledningen verkställs inom sitt ansvarsområde Vem är du? Kompetenskrav: • Akademisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. • Tidigare erfarenhet inom fastighetsförvaltning eller entreprenadverksamhet. • Dokumenterad ledarerfarenhet och goda ledaregenskaper. Personliga egenskaper: • God kommunikativ förmåga och strategiskt tänkande. • Resultatorienterad, strukturerad och analytisk. • Drivande i utvecklings- och förändringsarbete. Om verksamheten Poolia tar fram lösningar när planerade eller oplanerade vakanser uppstår på chefsnivå i en organisation. Våra uppdragsgivare finns inom alla branscher, såväl inom privat som offentlig sektor. Vi jobbar hårt för att ständigt utveckla vårt kontaktnät med erfarna ledare med olika bakgrund och erfarenhet. Att samarbeta med oss på Poolia Interim Management ger dig möjligheter att få inblick i olika verksamheter, företag och roller. Vi vänder oss till dig som trivs med att leda i förändring och som gillar att dela med dig av din erfarenhet som chef. Läs mer om Poolia Interim Management på https://www.poolia.se/rekrytering/interimmanagement/ Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se. Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.
PROJEKTLEDARE TILL ARIVISLANDA AriVislanda AB är en ledande tillverkare och utvecklare av avancerade sågverksmaskiner. Vi brinner för teknik och innovation och är dedikerade till att leverera skräddarsydda lösningar av högsta kvalitet till våra kunder över hela världen. Med flera stora projekt på horisonten står vi inför en spännande utvecklingsfas och söker nu efter vår nästa stjärna, som vill vara med på vår resa från koncept till färdig produkt. Är du en härligt driven och tekniskt intresserad projektledare som trivs med att arbeta självständigt och gillar att resa i tjänsten? Då kanske denna roll är som klippt och skuren för dig! Vi söker en engagerad och erfaren teknisk projektledare som får ett tydligt ansvar att driva utvecklingen av sågverksmaskiner från konceptstadiet till färdig produkt. I denna roll kommer du att vara en nyckelperson i vårt team och ansvara för att leda och samordna alla våra projekt, säkerställa att de genomförs enligt plan och levererar goda resultat. Du är alltså en viktig ambassadör för AriVislanda och kommer att arbeta nära såväl kunder som partners, leverantörer och interna kollegor! Vi är ett härligt och framåtriktat bolag med en välfylld orderbok och har flera större och spännande projekt på väg in! Välkommen till oss på AriVislanda i småländska Vislanda! ARBETSUPPGIFTER Ledning och samordning av projekt samt ansvara för resurser och tidplaner. Ansvara för att övervaka och rapportera projektstatus, inklusive kostnader, tidsramar och risker. Hantera eventuella tekniska utmaningar och problem som uppstår under projektets gång och implementera lämpliga lösningar. Ansvar för att projekten uppfyller budgeten och tidplanen och att kunden får det som hen beställt. Visst låter detta som en spännande möjlighet? PERSONLIGA EGENSKAPER KVALIFIKATIONER Du som antar denna utmaning har en relevant utbildning samt flerårig erfarenhet av att leda tekniska projekt inom tillverknings- eller maskinindustrin. Du kan även komma från teknisk försäljning eller montageledning och med en stor portion av social kompetens, teknisk förståelse och drivkraft. Vidare är du van att organisera och prioritera ditt arbete för att på bästa tänkbara sätt möta tidsfrister och leveranskrav. Du är trygg och duktig på att bygga långsiktiga relationer och har förmågan att på ett självständigt och professionellt sätt agera representant för AriVislanda runtom i världen. Att du har en god teknisk förståelse och förmåga att arbeta med komplexa system ser vi som en självklarhet, erfarenhet från sågverksindustrin är dock meriterande. För att trivas hos oss är du van att lösa problem och fatta beslut och drivs av att nå både ekonomiska och kvalitetsmässiga mål och resultat gentemot kunder och partners. Som person är har du en stark drivkraft, är uthållig och bidrar med ett stort engagemang. Du trivs bäst när du får arbeta självständigt men är samtidigt en god lagspelare med en optimistisk syn på utmaningar och komplexa projekt. Du talar och skriver flytande svenska och engelska, andra språk är meriterande. B-körkort är ett krav då detta är en resande tjänst med ca. 50 övernattningar/år. VI ERBJUDER DIG En spännande och utmanande roll i ett ledande företag inom branschen. Hos oss får du möjlighet att vara med från koncept till färdig produkt i våra spännande utvecklingsprojekt. Du får även kontinuerlig utveckling och möjlighet till spännande karriärvägar. Vi har ett dynamiskt arbetsklimat med ett dedikerat och professionellt team och en möjlighet att arbeta från olika platser, med kontor på olika ställen. Du behöver inte vara baserad i Vislanda, men bra om du bor runt Växjöområdet. Välkommen till ett bolag med hela världen som arbetsområde! OM TJÄNSTEN Tjänsten som Projektledare är en tillsvidaretjänst med en direktanställning hos AriVislanda. ÖVRIG INFORMATION Ansökningar via mail behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vid frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Rebecca Moberg via epost: [email protected] VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!
Company Description Vattenfall is one of Europe’s largest producers and retailers of electricity and heat. Our main markets are Sweden, Germany, the Netherlands, Denmark, and the UK. The Vattenfall Group has approximately 20 000 employees. We have been electrifying industries, powering homes and transforming life through innovation for more than 100 years. We are committed to building a future where everyone can choose fossil-free ways to move, make and live. Join us as we work for fossil freedom! Job Description Shape the path towards fossil-free living. Are you ready to challenge the status quo, lead us down new paths and contribute to solving one of humankind's greatest challenges – climate change? We are searching for 15 talented individuals to join us as International Trainees at Vattenfall. Help us lead the energy transition and make a real impact. About the traineeship. This traineeship offers you a unique opportunity to kickstart your career in sustainable business. Each of the trainee positions is distinct, tied to a department within a specific business area and working location. This means that each position has its own tailored responsibilities, challenges and matching profile. What you will experience Personal development: Benefit from a year full of growth opportunities, professional meetups, and comprehensive trainings. International exposure: Engage with a diverse, international trainee team both virtually and in person. Participate in job rotations and on-site visits. Collaborative environment: Enjoy a balance of serious work and a fun, supportive atmosphere. As Joakim, our International Trainee in Stockholm, states, “I expected beforehand that working at a corporate would mean only serious business. We do focus on learning and growth and bringing new perspectives to the company, but we also have fun and add humor and lightness. I feel like we are the change the company wants to see.” Your role as a Trainee • Perform screenings and interpret audits of suppliers and partners to Vattenfall, including making recommendations to buyers, managers and relevant colleagues on how to progress. • Support our buyers, employees, contractors and suppliers on sustainability and our supply chain practices by i.e. providing trainings • Perform research and analysis on sustainability topics like Code of Conduct for suppliers and partners, target setting, KPIs (Key Performance Indicators), valuation of social and environmental impacts, as well as ad hoc requests, identify sustainability gaps and improvement needs, focus on supply chain related activities, and implement related actions Qualifications To be considered for our traineeship, you should: Be a recent graduate with an academic degree or expected graduation before March 2025 in e.g sustainable science/development, supply chain management, legal studies in e.g. human rights. Have maximum one year of work experience. Fluent in Swedish and English. Skills in German, Dutch and Chinese are a merit. Be willing to relocate for possible assignments throughout the organization. Identify with our principles: active, open, positive and safety. As a Sustainability & Compliance analyst you recognize yourself in the following: The ability to extract, synthesize, and convey relevant, understandable insights from very complex topics including judgement calls of social aspects Strong analytical and social skills, can handle pressure while remaining flexible and adaptable to changing demands. Assertive and self-assured individual who is able to communicate effectively and confidently in a variety of situations Humility as a key element of your collaboration philosophy, coupled with a sense of determination A desire to have a positive impact on society as a core motivating principle Whether you aspire to a climate smarter career as an energy specialist, visionary manager, or inspirational project lead, we offer these opportunities within our Trainee Programme. As Cato, our International Trainee in Amsterdam, mentions, “I feel we are part of leading the change in the energy transition. At Vattenfall we can contribute by adding our individual competencies and core values. I learn how to build relations and be resilient in an international organization.” Location: You will be working in the Sustainable Supply Chain Management unit, part of the corporate sustainability department, located in Solna, Sweden. Additional Information Our offer “Vattenfall provides me with the steepest learning curve. We are a group that feels connected by our core values in line with the organization's values: Open, Active, Positive and Safety. We all feel part of a movement that understands the importance of human connection, resilience, and curiosity in energy transition and sustainability.” - Rogier, International Trainee in Amsterdam. Application process We welcome your application in English via the application button on this page. Please include an updated resume. When applying, you will fill out screening questions, including your motivation. No cover letter or motivation letter is needed. The deadline to apply is October 13th, 2024. Selection will start after the application period with online tests followed by interviews in October/November. We kindly ask you to use the same email address during the whole process (application and online test) otherwise there is a risk that your application is excluded due to system reasons. The recruitment process will be completed by November/December, with a pre-employment screening. The Vattenfall International Trainee Programme starts on March 3rd, 2025. We look forward to your application! Visit our FAQ site page for answers to common questions. If your question is not answered there, please contact the responsible recruiter Elisabeth Hagman at [email protected] In Sweden, the trade union representatives are Shahriar Badiei - Akademikerna, Christer Gustafsson - ledarna, Juha Siipilehto - SEKO, Anders Bohlin- Unionen. To get in contact with the representatives, please call via Vattenfall´s switchboard +46 8 739 50 00.
ValueOne is looking for a Head of Forecasting, Planning & Customer Order Management for a consultant assignment at our customer’s premises north of Stockholm. The assignment must be filled as soon as possible and lasts for about six months. ValueOne are specialists in supply chain management, purchasing, and logistics. We offer our customers services in three business areas: interim logistics and procurement consultants, recruitment of buyers and logisticians, as well as development of our customers’ supply chain operations in terms of strategies, models, methods, processes, structure, and competence. We can offer a variety of assignments at all levels within Supply Chain Management. As a consultant at ValueOne, you are part of a professional and enterprising team consisting of the leading consultants in purchasing and logistics. If you choose to join our team, you are offered: A market salary, which you can influence yourself. Occupational pension. Health and care insurance. Health care allowance. Personal coaching and career advice. Network meetings with competent colleagues and Supply Chain professionals through recurring events and lectures. Competence development through world-leading individually tailored education and courses in Supply Chain thanks to our partnership with CIPS (www.cips.org). The role As the Head of Forecasting, Planning & Customer Order Management your primary responsibility will be to manage and optimize the forecasting, planning, and order management processes. This involves participating in the S&OP (Sales & Operations Planning) process to create and manage the Master Production Schedule, monitoring and updating forecasts for accessories, and analyzing data to optimize production planning. You will also ensure that customer orders are managed efficiently, from registration to delivery, while maintaining high levels of customer satisfaction. Additionally, you will lead a team, ensuring they are well-trained and compliant, and work collaboratively with other functions to drive continuous improvements across the supply chain. Experience and competencies We are looking for a candidate with a Bachelor’s degree in Supply Chain Management, Operations, Business Administration, or a related field, although a Master’s degree is advantageous. You should have at least 7-10 years of experience in forecasting, planning, and order management, preferably within a manufacturing environment. Leadership experience is crucial, as you will be responsible for developing and guiding your team to success. We expect you to be fluent in English and Swedish in oral and writing. The role demands strong analytical skills, with the ability to interpret data and optimize complex processes. Experience in using IT systems for planning and order management is essential. You should also have a proven track record of driving continuous improvement initiatives and possess excellent communication skills for effective collaboration across departments. Application We look forward to receiving your application. Feel free to contact Frank Hemgren at +46 70 748 18 91 or 010 332 29 20 with any questions regarding the listed position. Please note that to apply for this position you need to be an EU citizen or have a valid Swedish working permit.
Visar 1 till 4 av 4 jobb