Leveranschef

Sök bland 2 lediga jobb som Leveranschef och börja ditt nya yrkesliv idag!

Produktionsoptimeringschef till Dagab

Dagab skapar, lagerhåller och levererar sortimentet till Axfoodkoncernens kedjor såsom bl.a. Hemköp, Willys, City Gross, Snabbgross, Urban Deli och Apohem. Vi utvecklar också egna varumärken, bl.a. Garant, Eldorado och Såklart. Vår verksamhet vilar på goda värderingar för jord, människa och samhälle, vilket genomsyrar allt från sortimentsutveckling, paketering och transport - till hur vi agerar mot våra medarbetare. På så sätt ger vi våra kunder förutsättningar att göra schyssta, hållbara val. Med andra ord - hos oss är du med och påverkar det vardagliga livet för en sisådär tio miljoner människor, förstå hur viktiga våra medarbetare är för oss. Välkommen du med! Uppdraget Vi på Libera söker för Dagabs räkning en nyckelroll till den fortsatta utvecklingen på den nya, automatiserade siten i Bålsta. Rollen som Produktionsoptimeringschef är nästa steg för dig med lång bakgrund inom logistik som vill kombinera dina specialistkompetenser inom lager- och produktionsplanering med ledarskap och utveckling. Övrigt Omfattning: Tillsvidareanställning på heltid som inleds med provanställning Arbetstid: Dagtid Tillträde: Enlig överenskommelse Plats: Bålsta, Håbo kommun Vad vi erbjuder En unik möjlighet att vara med och skapa morgondagens och marknadens bästa logistiklösning samt en arbetsplats och kultur där tillsammans är ledordet. Hos Dagab erbjuds du en roll med stor möjlighet att utveckla Dagabs uppdrag och möjliggöra Axfoods fortsatta framgång inom dagligvaruhandeln. Dagabs gemensamma kärnvärden, vi utmanar, vi har koll, butiken är vår scen och vi är starkare tillsammans skapar ett härligt arbetsklimat. De är fortfarande bara i början på resan med att forma Dagab Bålsta och i den här rollen finns verkligt stora möjligheter att sätta avtryck och accelerera din personliga utveckling som specialist och ledare. Vad rollen innebär Som Produktionsoptimeringschef kommer du att leda och utveckla Dagabs produktionsprocesser samt skapa rätt förutsättningar för taktisk och operativ styrning av hela verksamheten. Du kommer genom ledningsgrupparbetet att spela en nyckelroll i att skapa och förverkliga strategier och målbilder för månad, kvartal och år. Du rapporterar direkt till Site Manager, Mats Thörnqvist och har ett drivet team som du leder. Idag består teamet av 5st medarbetare inom taktisk produktionsoptimering och planeringsadministration samt 3st underställda chefer för operativ produktionsoptimering med respektive team. Därav ser vi gärna att du har erfarenhet av både direkt och indirekt ledarskap. Huvudsakliga arbetsuppgifter - Ledarskap enligt Axfoods gemensamma ledarprofil och kärnvärden. - Ledning och deltagande i både lokala och centrala projekt för ständiga förbättringar. - Säkerställande av samarbete och effektivitet i interna och externa gränssnitt. - Utveckling av verksamhetens totala kompetens inom produktionsoptimering, IT-system, automation, AI/ML, robotisering och teknik som kompetensägare. - Mötesledning och genomförande av individuella uppföljnings- och utvecklingssamtal. - Arbetsmiljö-, budget-, och personalansvar Vad vi förväntar oss Om du är en resultatorienterad och driven person, med förmåga att hantera både människor och komplexa uppgifter, kan du vara den vi letar efter. Dina erfarenheter och kompetenser För att lyckas i rollen har du minst 5 års arbetslivserfarenhet som ledare inom logistik eller produktion. Vi ser gärna att du har dokumenterad högre ledarskapsutbildning och erfarenhet av att leda andra chefer och specialister. Utöver detta har du även: - Erfarenhet från ledningsgruppsarbete i en större organisation. - Akademisk utbildning, gärna med inriktning mot logistik eller produktion. - God kompetens av MS Office, WMS, gärna med erfarenhet av SAP och Quinyx. - Hög språkkunskap inom både svenska och engelska. Din profil Vi letar efter en person som är utvecklingsorienterad, strukturerad, analytisk och som drivs av att locka fram det bästa hos individer. Till dina styrkor hör att kunna prioritera, planera och organisera arbetet för gruppen så att det blir tydligt och enkelt för alla att medverka. Du ska ha förmåga att hantera både strategiska och operativa perspektiv, samt ha en naturlig fallenhet för att hantera och analysera stora informationsmängder vilket du sedan omsätter i konkreta slutsatser och verksamhetsförbättringar. Du är målfokuserad och har en god förmåga att leverera resultat - både på egen hand och tillsammans med andra. Din kommunikativa förmåga och relationsskapande är avgörande för denna roll för att framgångsrikt bygga och vidareutveckla relationer såväl med gruppen som med andra avdelningar. Du gillar breda samarbeten och har alltid förhållningssättet starkare tillsammans. Rekryteringsprocessen Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag. För att ta reda på om just du är den vi söker så innehåller vår rekryteringsprocess tester, intervjuer, case och platsbesök. Vi gör även bakgrundskontroll vid samtliga rekryteringar samt drogtest innan start. Detta är en direktrekrytering till Dagab där Libera sköter rekryteringsprocessen och alla frågor kring processen besvaras av Liberas rekryterare. Har du några frågor gällande tjänsten är du välkommen att höra av dig till Sanna Lé Faucheur på [email protected]. Ansökan ber vi dig skicka via annonslänken för korrekt hantering av CV och personuppgifter. Välkommen med din ansökan redan idag! Dagab i Bålsta Siten i Bålsta är en del av Region Nord och är ett drygt 100 000m2 höglager anpassat för att leverera livsmedel och andra varor till både butik och E-handel. Den supermoderna anläggningen innehåller ytor för torrt- kyl- och frysvaror och är nästan helt automatiserat. Idag är vi runt 500 anställda men ska växa med ytterligare 500 medarbetare. Fastigheten i Bålsta har tillgång till lunchrestaurang där frukost, lunch och middag serveras. Logistikcentret är även en hälsofrämjande arbetsplats - här har du daglig tillgång till exempelvis pingisbord, basketplan eller padel på våra egna inomhusbanor. Friskvårdsbidrag får du tillgång till redan under provanställningen och efter provanställningen öppnas fler förmåner upp. Logistikcentret i Bålsta erbjuder en stor arbetsvariation och kompetensutveckling. Vi erbjuder daglig omväxling, nya arbetsstationer och ett samspel mellan automation och människan. Hos Dagab står produktionsledarens personliga utveckling i centrum med stora möjligheter att skaffa sig en bred kompetens. Med vår kompet...

23 februari 2024
Sista ansökan:
31 mars 2024
Wattif EV söker en Operations Manager

Forma framtidens hållbara laddningsinfrastruktur för elbilar med Wattif EV! Wattif EV Sverige söker nu en driven och strukturerad Operations Manager som vill vara en viktig del av en framgångsrik tillväxtstrategi på den svenska marknaden. Wattif’s mission är att driva och påskynda utvecklingen av en problemfri laddningsinfrastruktur för elbilar. De är pionjärer inom den elektriska fordonsbranschen med insikt och erfarenhet från sitt norska ursprung, där huvuddelen av all nybilsförsäljning är elbilar. De är fast beslutna att möta en förväntat exponentiell efterfrågan på laddningspunkter för elbilar genom att erbjuda nyckelfärdiga helhetslösningar med finansiering, drift, underhåll och lönsamhetsalternativ. Ditt ansvar som Operations Manager: Som Operations Manager på Wattif EV Sverige är du ansvarig för övergripande planering och projektstyrning av installationer och optimerad drift av laddinfrastruktur med interna och externa resurser. Huvudsakliga ansvarsområden: Du kommer att spela en avgörande roll i att driva den svenska verksamheten framåt. Dina främsta ansvarsområden inkluderar: - Optimera driften av våra anläggningar tillsammans med ekonomi, marknad och säljavdelning och se till att vi har rätt prissättning, att vi marknadsför eller avvecklar olönsamma anläggningar samt bygger ut lönsamma. - Övergripande projektplanering, projektstyrning och samordning av projekt från säljavdelning och partners. Intern koordinering för projekt godkända för utbyggnad. - Utveckla och skala upp avdelningens förmåga att leverera laddinfrastruktur till kunder och sköta drift och underhåll av dessa anläggningar. - Anpassa och implementera koncernövergripande policyer och riktlinjer samt dokumentera, utveckla, införa och upprätthålla arbetsprocesser och rutiner för avdelningen i vårt ledningssystem (IMS). - Övervaka kvaliteten på arbetet som utförs av underleverantörer och säkerställa att alla installationer möter företagets tekniska och säkerhetsstandarder. - Hantera och utveckla teamet för teknisk support och säkerställa uppdatering och underhåll av relevanta driftssystem (Ampeco, SiteTracker, med flera). Kvalifikationer och erfarenhet: Vi söker en person som brinner för hållbarhet och eldriven mobilitet och som har en stark vilja att driva förändring. Du är en proaktiv och driven ledare som har: - Erfarenhet av ledande positioner inom teknikorienterade organisationer, med dokumenterad förmåga av personalansvar och att leda och utveckla team. - Erfarenhet av att arbeta med inköp, upphandling och projektledning. - Teknisk kompetens inom relevanta områden, såsom elinstallationer eller infrastrukturprojekt, med förmågan att förstå och verifiera tekniska krav. - Erfarenhet av att arbeta med projektstyrningsverktyg och processer för att säkerställa en effektiv projektadministration. - Kunskap och erfarenhet av laddinfrastruktur samt verktyg så som SiteTracker och Ampeco är meriterande. - Relevant akademisk examen inom tex teknik eller ekonomi. - Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. Personliga egenskaper: För att lyckas i din roll behöver du vara nyfiken på ny teknik och lösningar. Du kan hantera flera projekt samtidigt och att arbeta under press. Du är självgående och har ett strukturerat arbetssätt med fokus på att uppfylla uppsatta mål och deadlines. Du är en team-player med utmärkt kommunikationsförmåga och förmågan att fungera som en samlande kraft mellan olika funktioner och externa partners. Anställningsvillkor: Tjänsten är en heltidsanställning med placering på det svenska huvudkontoret i Saltsjöbaden, Stockholm. Du rapporterar till Managing Director i Sverige och ingår i den svenska ledningsgruppen tillsammans med Finans, Sälj och Marknad. Du erbjuds konkurrenskraftig lön och en viktig roll i ett välfinansierat, internationellt tillväxtbolag med stora ambitioner och ett erfaret ledningsteam. Hur du ansöker: Är du redo att vara en del av den gröna fordonsrevolutionen och forma framtidens hållbara laddningsinfrastruktur? Vi ser fram emot att höra hur du kan bidra till vår mission på Wattif EV! I denna rekrytering samarbetar Wattif EV Sverige med Rubino Rekrytering. Vill du veta mer är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Hanne Rubino på +46 739 01 59 11. Om Wattif EV: Wattif är en dynamisk och innovativ organisation med huvudkontor i Bergen, Norge, och verksamheter i flera länder inklusive Storbritannien, Irland, Tyskland, Österrike och Norden. Vi arbetar för en grönare framtid genom att möjliggöra en problemfri laddningsinfrastruktur för elbilar. Läs mer om oss på vår hemsida: [https://wattifev.com/] Välkommen att bli en nyckelspelare hos Wattif EV och vara med och påverka framtidens eldrivna mobilitet!

16 november 2023
Sista ansökan:
4 maj 2024