Logistikingenjör
Sök bland 35 lediga jobb som Logistikingenjör och börja ditt nya yrkesliv idag!
Vi söker nu en konsult som vill vara med och stötta ett av Sveriges mest högteknologiska och samhällskritiska projekt. Är du strukturerad, lösningsorienterad och van vid att planera och koordinera komplexa processer? Då kan det här vara rollen för dig. Om uppdraget Som Apparatobjektplanerare kommer du att arbeta på plats i Linköping, med start i september 2025, inom ett uppdrag kopplat till JAS 39 Gripen. Du blir en del av sektionen Procurement Planning, där du ansvarar för att – baserat på kontrakt, produktkonfigurationer, leveransprognoser och produktionsplaner – rekommendera och planera rätt apparatversion till flygplan, reservdelar, utvecklingsriggar och modifieringsbehov kopplade till provflygplan. Rollen innebär ett nära samarbete med materielgrupper, inköp, produktion, programledning och kontraktsansvariga. Du kommer att bidra till både detaljerad planering och analys, samt uppföljning av förändrade förutsättningar. Arbetsuppgifter Bereda och rekommendera exakt apparatkonfiguration till specifika flygplansindivider eller batcher Följa upp och analysera förändringar i planeringsförutsättningar Initiera kompletteringar av apparatkonfigurationer vid behov Koordinera apparatbehov och säkerställa korrekt hantering i affärssystem (ERP och MRO) Kvalifikationer Minst 3 års erfarenhet av planering inom industri, gärna med system- eller logistikfokus God kunskap om utvecklings- och produktionsplanering Mycket god förmåga att arbeta systematiskt, analysera data och följa upp processer Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Erfarenhet av affärssystem (ERP, MRO) är meriterande Kunskap om Gripen och konfigurationshantering är meriterande Eftergymnasial utbildning inom logistik är meriterande Låter detta som din nästa utmaning? Vad kul! Skicka in din ansökan så hör vi av oss för ett nästa steg i processen. Som konsult hos oss på Job Solution Consulting omfattas man av en trygg anställning i nära dialog med sin konsultchef för att alltid säkerställa att du trivs och utvecklas i din roll. Vi erbjuder en rad förmåner med fokus på kompetensutveckling och välmående, Och självklart omfattas man också av kollektivavtal i sin tjänst hos oss. För eventuella frågor eller funderingar är du välkommen att höra av dig till mig. Du når mig på [email protected].
Passionate about making ideas a reality? Join our welcoming world of tech and let your ideas soar. Production Development is an organisation with approximately 60 employees, and now growing. Therefor, we are now looking for a open minded person to join Industrial Engineering. This is a new group, in the start of establish ourselves in the organisation. Your role You will be a part of a team that is responsible for production development at Saab Surveillance. The Production Developments four key responsibilities are Industrial engineering, Production engineering, Test design and Test Infrastructure. We are responsible for alignment regarding manufacturing set up, development of new products and test equipment including the support of manufacturing production engineering. Your assignment includes manufacturing plans, i.e.: design for assembly, lead time calculations, value stream mapping & FMEA and production flow & layout planning. Your main responsibilities also includes: * Development of production setups * Development of production methods and processes * Taking responsibility for investments and business cases * Participate or lead implementation of new digital solutions You will also be involved in cross-functional assignments together with areas such as Manufacturing, Product Development, Customer Projects and Businesses Intelligence. Your profile To thrive in this role, we believe that you are a person with your own drive and desire to succeed, but you also need to be able to co-operate with other team members. High demands are placed on your communication skills and flexibility. We need you to take overall technical responsibility within our industrialization process when new products are introduced in our production and if necessary create new production lines. Required skills: * Master or Bachelor degree within areas such as Production, Manufacturing, Logistics and Industrial Engineering * Excellent communication skills in both Swedish and English, verbal and written * Competence in software's like Microsoft Office 365, JIRA * General interest of technical products and solutions Desired skills: * Knowledge in FMEA and simulation tools such as DES * Experience of CAD software * Experience with working in ERP/PLM-systems (such as IFS) * Open to learn new software's and tools It is meritorious if you have experience from industry 4.0 with special focus on digitalization and automatization of production processes or/and experience from working with smart factories and connected production enviroments. This position requires that you pass a security vetting based on the current regulations around/of security protection. For positions requiring security clearance additional obligations on citizenship may apply. What you will be part of Behind our innovations stand the people who make them possible. Brave pioneers and curious minds. Everyday heroes and inventive troubleshooters. Those who share deep knowledge and those who explore sky-high. And everyone in between. Joining us means making an impact together, contributing in our own unique ways. From crafting complex code and building impressive defence and security solutions to simply sharing a coffee with a colleague, every action counts. We encourage you to take on challenges, to create smart inventions and grow in our friendly and tech-savvy workspace. We have a solid mission to keep people and society safe. Saab is a leading defence and security company with an enduring mission, to help nations keep their people and society safe. Empowered by its 25 500 talented people, Saab constantly pushes the boundaries of technology to create a safer and more sustainable world. Saab designs, manufactures and maintains advanced systems in aeronautics, weapons, command and control, sensors and underwater systems. Saab is headquartered in Sweden. It has major operations all over the world and is part of the domestic defence capability of several nations. Read more about us here Kindly observe that this is an ongoing recruitment process and that the position might be filled before the closing date of the advertisement. If you are interested in what benefits you can take part of as an employee at Saab in Sweden, you can read more about them here
Företagsbeskrivning AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. Vi accelererar omställningen mot ett hållbart samhälle. Vi är 18 000 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer. Jobbeskrivning Vi söker en engagerad och erfaren ILS Manager (Integrated Logistics Support Manager) med placering i Stockholm/Solna som vill vara med och ta ansvar för stora och komplexa projekt inom försvarsindustrin eller mot försvarsmyndigheter. Är du en person som trivs i en dynamisk och utmanande miljö, och vill bidra till högkvalitativa lösningar för våra kunder? Då kan detta vara rätt möjlighet för dig. I vårt affärsområde Defence & Security arbetar vi i team där vi förvaltar och utvecklar vår ILS-kompetens inom områdena mark-, sjö- och luftförsvar. Vi finns på flera kontor i Sverige och ser gärna att du är en lokal representant för området och tar ledarskap i kundprojekten. Du kommer att ha en central roll i vårt team, där ditt ledarskap är viktigt för att både driva projekt och stötta dina kollegor inom ILS. Hos oss får du möjlighet att arbeta tillsammans med ett team av ingenjörer och kollegor med både civil och militär bakgrund, vilket gör att vi har en bredd i erfarenhet och perspektiv. Vi värdesätter ett öppet och inkluderande arbetssätt, där vi tillsammans strävar mot gemensamma mål med hög kvalitet och precision. Kvalifikationer För att passa för rollen ser vi att du har en teknisk akademisk utbildning på högskole- eller universitetsnivå, gärna med inriktning mot logistik eller underhåll, alternativt annan relevant teknisk utbildning. Vi ser också att du har en god förståelse för ILS-elementen och att du trivs med att arbeta i komplexa systemmiljöer. Du har erfarenhet av Systems Engineering och projektledningsmetodik, och det är meriterande om du även har certifieringar inom dessa områden. Du har en gedigen bakgrund inom ILS Management. Förutom det är det meriterande med erfarenhet av internationella standarder som ISO 15288/15289, ASD3000L, MIL-STD-882E, MIL-STD-1388-1A/2B. Vi söker en person med ett genuint intresse för kombinationen teknik och ledarskap. Du har förmågan att både leda och inspirera en tillfälligt sammansatt grupp mot gemensamma mål. Som person är du affärsmässig, resultatinriktad och har förmåga att entusiasmera dina kollegor. Du behöver behärska både svenska och engelska, då dessa språk används i våra kunduppdrag. Meriterande är om du har tidigare erfarenhet: från försvarsfordon-/marin-/flygplansindustrin. I en tidigare roll som teknisk officer. av att arbeta som konsult Då tjänsten kan innebära arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll. Svenskt medborgarskap är ett krav. Ytterligare information Inom vår affärsenhet Defence & Security har vi flera olika kunskapsgrupper, bland annat inom ILS där vi har regelbundna träffar för kompetensutveckling, lära sig om andra projekt/uppdrag på AFRY eller bara umgås och har trevligt. För att kunna jobba i helhetsåtaganden till kund har vi en genomgående strategi att arbeta fokuserat på kompetensutveckling för våra konsulter. Det görs genom kompetensprojekt, seminarier och utbildningar inom olika områden. Allt skräddarsytt för dig som konsult. Eftersom våra kunder främst verkar i en försvarskontext är det en naturlig del i vår vardag att vi jobbar utifrån standarden ISO/IEC 15288. Något av det vi kan erbjuda dig: En trygg anställning med fast lön och kollektivtal – komponenter som är en självklarhet för oss! Årligt friskvårdbidrag om 4500 SEK/år, företagshälsovård, tjänstepension med personlig rådgivning, föräldraledighet reglerade i vårt kollektivavtal m. m. Företagsrabatter med externa partners genom vår förmånsportal: Benify, Advantage You. Club AFRY – Vår personalklubb med möjlighet till kultur- och sportevenemang, bokklubb, stuguthyrning, yoga m.m. En flexibel arbetsmiljö och stor frihet under ansvar då vi förstår att allas liv ser olika ut och vikten av att ha en god balans mellan jobb och fritid. Ett enormt nätverk av tekniska experter + 19 000 kollegor med kontor i 50 länder Kontaktpersoner för eventuella frågor: Stefan Oscarsson, Market Area Manager Land & Logistics, [email protected] Ellinor Danielsson, Rekryteringspartner [email protected] Sista ansökningsdag 25 augusti. Urval och intervjuer påbörjas under senare delen av augusti/början av september. AFRY is committed to creating an inclusive & diverse environment and we are actively looking for qualified candidates irrespective of gender, gender identity, sexual orientation, ethnicity, religion, disability, or age. You will be part of a global and diverse company where our differences are our strengths. Join us to accelerate the transition towards a sustainable society. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen
Upptäck möjligheten att arbeta som ILS-konsult inom försvarsindustrin hos Combitech, Sveriges ledande expert på robusta kommunikationslösningar. Vi söker dig som är driven och noggrann, med erfarenhet av drift och underhåll, för att stärka vårt team inom Integrated Logistics Support (ILS) i Arboga. Bli en del av vår framgång och bidra till att säkerställa kommunikations- och informationsflöden som fungerar både i vardagen och i krissituationer. Din roll som ILS-konsult inom försvarsindustrin ILS-rollen handlar om att vara med och stötta i försvarsrelaterade projekt från start till slut - från anskaffning till avveckling. Du kommer vara med och hjälpa våra kunder med framtagning av drift-, underhålls- och försörjningslösningar kring framtidens kommunikation. I din roll kommer du vara med i ett tidigt skede av projekt för att bland annat planera materialanskaffning, fördelning och registrering i grund och förvaltningsdata-systemet inom försvaret. Du kommer även vara med i överlämningsskeden av projekt för att säkerställa genomförandet och tillsammans med kunden ta fram rätt dokumentation och underlag. En del av arbetsuppgifterna inkluderar att utföra ILS-analyser, registrera materiel i systemet samt skriva och granska dokumentation som är relaterad till Försvarsmaktens underhållslösningar. Dessutom kommer du delta i projektmöten samt ha både extern och intern kontakt. I rollen har du många kontaktytor, främst inom Försvarets Materielverk, Försvarsmakten och Försvarsindustrin. Resor av varierenade längd kan förekomma i tjänsten. Du planerar själv dina dagar för att utföra de arbetsuppgifter som krävs för projektet, vad som ska göras inom projektet bestäms med projektledare och kund. För att utvecklas och lära dig mer har du ett nära samarbete med ILS-teamet. Hos oss får du möjlighet till kunskapsutbyten och kompetensutveckling. Vem är du? Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom relevant område eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom ILS-området. Vi tror att du har minst 3 års erfarenhet av arbete inom ILS. B-körkort är ett krav för tjänsten samt att du kan behärska det svenska och engelska språket obehindrat i både tal och skrift. Det är meriterande med en bakgrund inom försvar eller försvarsindustron samt kunskap om system så som Teamcenter, TIA GoF, LIFT, PRIO och Excel. Tidigare arbete inom någon eller flera av ILS-elementen ses också som meriterande för rollen. För att lyckas i denna roll tror vi du delar våra värderingar och vill bidra till ett säkrare samhälle. Som person ser vi att du har en god självinsikt, samarbetsförmåga och att noggrannhet är viktigt för dig. Du beskrivs som en resultatinriktad person och når dina mål med uthållighet och kreativitet. Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll. Urval sker efter sista ansökningsdag på grund av sommarsemester. Vi ser fram emot din ansökan! Kom och gör skillnad Vi tror att man gör ett bättre jobb om man kan fokusera på rätt saker, därför gör vi det lätt att kombinera jobbet med vardagen. Vi satsar på våra medarbetare, de utgör kärnan, hjärnan och hjärtat i vår verksamhet. Dessutom står vi på en stadig grund av högteknologi, forskning och anställningstrygghet med försvars- och säkerhetskoncernen Saab som ägare. För oss handlar det om hållbarhet - vi vill bli branschens mest hållbara företag; och för att vara ett hållbart företag i en hållbar framtid behöver vi investera i våra medarbetare. För oss är din återhämtning, dina utvecklingsmöjligheter och din trygghet lika viktigt som företagets framgång - utan våra medarbetare står vi stilla. Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Kolla in våra karriärsidor! Kontaktperson: Elin Hernodh, 010-278 85 90 Vi undanber oss rekryteringssamarbeten.
Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning Vi söker dig som är en genuin lagspelare, brinner för Supply Chain Management och vill utvecklas med oss och våra kunder! AFRYs Business Unit Supply Chain Management består av ett 50-tal engagerade konsulter inom logistik, produktion och inköp. Nu vill vi expandera vår verksamhet med ytterligare en junior konsult till Stockholmsområdet. Med vår samlade erfarenhet och kompetens hjälper vi våra kunder med uppdrag och projekt inom Supply Chain Management. Uppdragens karaktär varierar beroende av kundens utmaning och frågeställning, det ena uppdraget är inte det andra likt. Våra engagemang täcker bland annat djupare analyser, framtagning av kravspecifikationer och upphandlingar till rådgivning vid implementering och verksamhetsförändringar. Som junior konsult kan dina arbetsuppgifter bland annat bestå av följande: Operativ och strategisk produktionsplanering Projektlogistik (strategi, implementering och genomförande) Layout- och materialflödeanalys Operativt och strategiskt inköp Kravställning, inköp och implementering av affärssystem (ex. ERP/WMS) En stor nyfikenhet och förmåga av att dela med sig av sina kunskaper till kunder och kollegor är viktiga delar av kulturen i vårt team. Hos oss blir du delaktig i ett varierande arbete där även affärsutveckling blir en naturlig del i ditt arbete. Du kommer också tillsammans med våra engagerade och kompetenta medarbetare, att arbeta för att fortsätta utveckla verksamheten till att kunna ta fler och större helhetsåtaganden inom Supply Chain Management! Kvalifikationer Vi söker nytänkande individer, gärna med en civilingenjörsutbildning eller motsvarande i grunden, som tagit examen under våren 2025 eller har jobbat inom området i 0-3 år. Du har med fördel en förmåga att snabbt förstå kundens utmaning för att tillsammans utveckla hållbara, innovativa lösningar med hög kvalitet. Du trivs med att jobba med människor och har drivit delar eller hela projekt. Det är viktigt att du är intresserad av att bygga och utveckla relationer både internt och externt samt att du är lyhörd och kommunikativ. Vi förutsätter att du har körkort B, då resor i perioder kan vara en naturlig del av din roll och att du behärskar både svenska och engelska bra i såväl tal som skrift. Vi på Supply Chain Management har en stark kultur som präglas av samarbete och glädje till att prestera det lilla extra. Vi tycker om att jobba med människor och delar gärna med oss av kunskap och erfarenhet. Vi hoppas att du värdesätter detta lika mycket som vi och vill bidra med din energi, erfarenhet och personlighet till vårt team! Ytterligare information Vi erbjuder dig en flexibel arbetsmiljö och stor frihet under ansvar då vi förstår att allas liv ser olika ut och vikten av att ha en god balans mellan jobb och fritid. På AFRY delar vi en stark kultur som präglas av att dela kunskap och kompetensutveckling i form av interna och externa utbildningar samt individuella utvecklingsplaner. Utöver detta erbjuder vi dig friskvårdbidrag, företagshälsovård, tjänstepension och tillgång till personalföreningen Club AFRY. Här anordnar vi roliga aktiveter såsom skidresor, handledda träningstillfällen, stuguthyrning, gästföreläsningar och mycket, mycket mer! Kontaktuppgifter vid frågor: Carl-Magnus Theorell – Sektionschef Supply Chain Management Stockholm [email protected] Sista ansökningsdag är 11 augusti. Det går bra att skicka in din ansökan tidigare men vi kommer gå igenom majoriteten av ansökningarna först efter sommarledigheten. Välkommen med din ansökan! På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen
Ta nästa steg i karriären inom en myndighet som är i stark tillväxt. Tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor utgör du en viktig del i ett framgångsrikt team. Avdelningen för Flygstabens Teknik- ochvidmakthållande söker en erfaren medarbetare till flygbasmaterieldetaljen med uppgift att möjliggöra handlingsfrihet i tid och rum. Detta i samverkan med andra delar av Försvarsmakten, myndigheter och partners. Huvudsakliga arbetsuppgifter I rollen som luftvärdighetsingenjör flygbasmateriel arbetar du företrädesvis med tekniskt systemstöd, förnödenhetsförsörjning och materielprocessen (anskaffning till avveckling). Du har mandat attgenomföra, stödja, handlägga, leda, besluta och företräda enligt givna uppdrag. KRAV Kvalifikationer • Relevant ingenjörsexamen eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig • B-körkort • Goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift. Personliga egenskaper Vi söker dig som är ansvarsfull med ett bra ordningssinne, strukturerad, noggrann och är relationsskapande. Vi söker dig som är trygg, analytisk, lösningsorienterad, övertygande och van vid att jobba både enskilt och i team. Det är viktigt att du är en god representant för Försvarsmakten och står bakom Försvarsmaktens värdegrund. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet. MERITERANDE • Väl förtrogen med Försvarsmaktens arbete, organisation och uppdrag • Erfarenhet av arbete i Försvarsmakten eller annan totalförsvarsmyndighet • Goda kunskaper inom Försvarsmaktens förekommande system för redovisning och underhåll • Väl förtrogen med Försvarsmaktens materielprocesser, från anskaffning till avveckling • Erfarenhet av arbete inom flygområdet (flygplatser) och dess regelverk/styrningar • Erfarenhet av projektledning • Erfarenhet av verksamhetsområdet räddningstjänst flygplats • C körkort. Övrigt Anställningsform: Civil tillsvidareanställning. Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som inte är anställd i myndigheten. Sysselsättningsgrad: Heltid. Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse. Arbetsort: Såtenäs men möjlig placering vid Flygvapnets ordinarie verksamhetsorter. Försvarsmakten tillämpar individuell lönesättning. Tjänsteresor inom och utom Sverige förekommer. Upplysningar om befattningen Kontakta Patrik Fransson eller Mikael Warnqvist. Fackliga företrädare OFR/S - Caroline Nilsson SACO – Johan Nyström SEKO – Jan Salomonsson OFR/O – Lars-Olof Wretling Samtliga kontaktpersoner nås via FM växeln på telefonnummer 08-788 75 00. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-04. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Flygstabens första och största uppgift är att stödja flygvapenchefens ledning av samtliga flottiljer och skolor i flygvapnet i alla nivåer av konfliktskalan. Flygstaben utvecklar, planerar, genomför och utvärderar order och direktiv ställda av flygvapenchefen. Flygstaben består av cirka 350 medarbetare. Flygvapnet organiserar och utbildar flyg-, bas- och ledningsförband och har i uppdrag att bevaka och skydda Sveriges luftrum. Det är ett uppdrag som pågår dygnet runt, året runt, för att säkerställa Sveriges integritet. Inom flygvapnet arbetar cirka 5100 medarbetare, civila och militära. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras och att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Facility and Logistic Specialist - Maternity Cover Reporting to Managing Director Inditex Nordics. Key Responsibilities · Coordinate regular transport and movements (import and export) of merchandise – clothes, furniture, decoration materials and others – within the Nordic countries, Spain and external warehouses. · Resolve problems concerning transportation, customs, logistic systems, imports/exports and customer issues. · Support Online department with questions and solutions concerning logistic and transport. · Keep constant communication with stores and suppliers to coordinate appropriate action plans. · Strategically plan and manage logistics, warehouse, transportation for customer satisfaction. · Responsible for adhering to the logistics budgets managing the costs and productivity whilst ensuring the accuracy and timeliness of targets. · Negotiation of transportation services to lower costs and manage budgets. · Negotiation of Tender processes for last mile transportation services in the Nordic countries. · Maintain metrics and analyse data to assess performance and implement improvements. · Analyse current industry trends to source and secure the most cost effective transportation and warehousing services, ensuring accurate capacity to meet requirements. · Forming and leading third party partnerships to increase internal logistics capacity for business needs. · Collaborate and work closely with the operational / product / commercial teams within Inditex, driving systems to improve delivery efficiencies beneficial to store operations whilst managing cost control. Experience and Qualifications · Experience in managing a similar operation within a fast paced environment. · Strong analytical skills with ability to think critically. · Experience in setting performance standards and monitoring performance. · Experience in analysing numerical data from various perspectives. · High level of Interpersonal skills with the experience in handling complaints, resolving grievances, settling disputes and negotiation. Skills and Attitudes · Forward planning skills and strategic thinking. · Strong leadership qualities with ability to set goals and establish performance standards. · Identifies problems, reacts accordingly with initiative and problem solving. · Strong interpersonal skills with ability to manage conflict and positively influence others. · Ability to work independently and handle multiple projects. · Excellent analytical, problem solving and organisational skills. · Excellent communication skills. High levels of Numeracy Skills What we offer? Our internal talent is our greatest asset and we are proud of offering internal promotion programs where you will find opportunities to grow, e-learning and training programs - we never stop learning! You will be rewarded with a competitive compensation package and you will also receive 25% discount to buy the latest trends in any of our Inditex brands available in your market. We are committed to ensure that our recruitment processes are barrier free and as inclusive as possible to everyone. This includes making adjustments for people with disability or long-term conditions. If you feel that this is you, go ahead and apply!
Are you a person that thinks product quality is important and are interested in fulfillment processes? Do you like to work in a global environment and be responsible to secure deliveries and products to customer? Do you think it is fun to solve problems together with other people? Then this could be something for you! We are now looking for a Supply Chain Quality Engineer that will be a part of the Configuration and Logistic Center (CLC) Quality control team at Maskinvägen in Lund. Who is your future team You will be a member of the CLC Quality control team. The team consists of 5 supply chain quality engineers. They responsible for the quality assurance at our 7 CLC Globally (Lund, Bangkok, Budapest, Atlanta, Prague,2x Memphis,). The team support and guide each local CLCs quality organization in all quality related matters. Among other things, this includes auditing, supplier contacts, product inspections and setting processes for quality inspections. The team is also responsible for communication with internal stakeholders, conducting investigations and re-work at the CLCs. They are also a part of the Global supply chain organization and take part in cross functional activities to ensure customer satisfaction. Your main responsibilities as Supply Chain Quality Engineer are: * Follow up and analyze both internal and external quality progress * Maintain and improve processes and instructions at CLC's * Coordinate quality matters in own team and within Axis * Work closely with suppliers to monitor the quality of incoming materials * Lead the investigation of reported issues, implementing corrective and preventive actions to ensure product quality. * Carry out investigations, lead and follow up rework in production * Responsible for statistics and KPIs * Actively take part and lead continuous improvement activities using root cause analysis (RCA) * Collaborate with cross-functional teams to develop and implement improvements in our processes Who are you? We believe that you are an open minded and analytic person with a strong personal drive who pays attention to details. You have a positive mindset and are for sure a team player but also thrive working independently, planning, and managing your own activities. You have good organizational skills as well as ability to see both the details and the big picture making the right priorities. Teamwork is a crucial part of Axis success and as an employee we expect you to contribute to a good and productive work environment working with and supporting your coworkers towards success. To be without prestige is a success factor. We´d love to hear that you have/are * Worked with quality in a production environment at least 5 years * Strong knowledge and skills in a data analytic tool, preferably Qlik Sense * Have knowledge in an ERP system, preferably IFS * Proven experience in continuous improvements, lean activities and quality investigations * Good general supply chain knowledge * Knowledge about management systems, ISO9001, ISO14001 It is meriting if you also have: * Worked in a global organization and collaborated with people from different cultures * Have experience with digitization and automation * Fluent in Swedish and English, speaking and writing * Swedish driver's license The role will be based in Lund, occasional travel will be considered a natural part of the job. You will in this role be reporting to the Supply Chain Quality Manager. What Axis has to offer By joining Axis, you will embark on an exciting journey of personal and professional growth. We will offer you a great introduction to Axis with training. Our team will support you but also listen to your experiences and give you freedom to explore and realize your ideas. We are a fast-growing company that can offer you great career opportunities and a competitive package of benefits. In exchange for your dedication, Axis offers you a job in an open, friendly, and professional environment. We work in an innovative and global organization that takes great pride in delivering world-class, high-quality products, services, and solutions to our customers. Working with us gives you an excellent opportunity to develop in an organization promoting professional and individual growth. You will have a role where your operational effort really will be of great impact to the overall success of Axis. We want you to enjoy working with us, which is why we offer benefits such as flexible working hours, Friday cake, company bonus, wellness allowance, health insurance and your very own Axis bicycle - to name a few. We also provide a brand new training facility free for every Axis employee. You can see it here Axis HQ We believe in sustainability, equality and inclusion. Read more here Axis is an organization that values creativity and promotes teamwork and openness. With us you will grow both personally and professionally. You will be part of a team of great colleagues that enjoy going to work in the morning. Welcome! Ready to Act? Axis is a company realizing the benefits of a diverse workforce. We know that diversity in groups creates a better working environment and promotes creativity, something that is fundamental for our success. We welcome all applications. We go through applications continuously so don't wait - send in your application today! In case of questions, please reach out to recruiting manager Duska Mastnak at +46 72 162 0140 if you have any questions.
Job Posting End Date / last application date: 2025-08-03Vill du vara med och säkra framtidens järnvägsinfrastruktur? Som Järnvägstekniker eller Järnvägsingenjör hos oss får du arbeta i hjärtat av vår logistikverksamhet – där teknik, tillgänglighet och säkerhet möts. Hos oss kombinerar du din tekniska kompetens med verklig påverkan. Framtidens viktigaste jobb Vi vill leda omställningen av vår industri mot en hållbar framtid. Och på samma sätt som vi vill förändra världen, vill vi utveckla alla som är med oss på resan, personligt och professionellt. Vill du vara med och forma framtiden för världens gruv- och mineralindustri? Din roll Som Järnvägstekniker / Järnvägsingenjör hos oss kommer du ingå i en arbetsgrupp bestående av ingenjörer och tekniker inom området Logistik, som ansvarar för Logistiks samtliga teknikområden. Vi söker en engagerad och tekniskt kunnig medarbetare som vill bidra till att utveckla och säkra järnvägsanläggningarnas tillgänglighet, säkerhet och livslängd. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Stödja operativt underhåll i tekniska och strategiska frågor Stödja produktion och underhåll vid ombyggnationer och nyanläggningar. Vara kontaktperson i spårtekniska frågor inom verksamheten Stödja materialförsörjningen i frågor som rör reservdelar och hantering av dessa Ansvara för utveckling och uppdatering av förvaltningsdata i våra underhållssystem Säkerställa att föreskrifter och riktlinjer för järnvägsunderhåll följer gällande regelverk Utveckla och följa upp mål och nyckeltal kopplat till underhållet Driva rotorsaksanalyser vid haverier och återkommande problem Följa teknikutvecklingen och aktivt bidra till utveckling, uppföljning och utvärdering av material och mätmetoder i våra anläggningar Representera Logistik vid mässor, konferenser och i omvärldsbevakning Delta i interna och externa arbetsgrupper rörande järnvägsfrågor I rollen får du arbeta både operativt och strategiskt med utvecklingsinsatser som gör skillnad på riktigt. Du får möjlighet att påverka, ta ansvar och vara en del av ett kompetent team som tillsammans driver arbetet framåt. Det här har du med dig För att lyckas och trivas i den här rollen tror vi att du är en person som gärna tar ansvar, både för din egen prestation och för helheten. Du har ett strategiskt tänk och kan se hur ditt arbete hänger ihop med verksamhetens mål. Du är kommunikativ, samarbetsorienterad och tycker om att arbeta tillsammans med andra för att nå gemensamma resultat. Du är också nyfiken och vill ständigt utvecklas. För dig är det självklart att agera utifrån vad som är bäst för företaget och att bidra till en kultur där vi lär av varandra. Vi förväntar oss att du har: Gymnasial utbildning med teknisk inriktning eller en ingenjörsutbildning Spårteknisk utbildning eller motsvarande erfarenhet Goda språkkunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift B-körkort är ett krav för samtliga tjänster på LKAB Erfarenhet från underhåll av järnvägsfordon eller allmän kompetens kring järnvägsfordon är meriterande Det här får du Belöningsprogram Fri träning på LKAB:s egna gym samt hos våra samarbetspartners på verksamhetsorterna i Norrbotten Friskvårdsbidrag och studiestöd samt tillgång till konstförening, fritidsförening, fjällstugor och familjeaktiviteter Förstärkt föräldrapenning med upp till 90 procent av din ordinarie lön i upp till sex månader (efter anställning i ett år) Hjälp och stöd vid sjukdom eller i frågor om arbetsmiljö, hälsa, friskvård och rehabilitering Ersättning för tandvård samt skydds- och terminalglasögon Möjlighet att ansöka om stipendier vid studier både för dig och dina barn Möjlighet att ansluta sig till vårt pensions- och försäkringsprogram med förmånliga priser Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Kiruna Omfattning: Heltid, provanställning kan tillämpas Välkommen med din ansökan senast 3 augusti. Semesterperioden närmar sig och vi kommer att påbörja ett urval när vi är åter efter semestern, vilket sker i samband med sista ansökningsdag. Detta innebär att återkoppling kan dröja något. Vi tackar för ditt tålamod och önskar dig en riktigt härlig sommar! För mer information om tjänsten vänligen kontakta TF Avdelningschef Markus Björnfot, 0920-381 85 eller [email protected] Fackliga kontaktpersoner Kiruna/ Svappavaara: Sakari Alanko, Unionen, 0980-725 08 Ingegerd Kyrö, Ledarna, 0980-710 50 Peter Johansson, Akademikerföreningen, 0980-718 79 About LKAB LKAB is an international mining and minerals group with northern Sweden as its base and the whole world as its workplace. We lead the way towards carbon-free production and we do it together - in an open, warm and safe work environment with technology and development in focus. We welcome challenges, innovative ideas and initiative, always with equality and diversity in focus. Do you work at LKAB today but are interested in a new role? Then we would like you to submit your application via our internal career page. Log in to your Workday account and go to "Jobs Hub", where you can search for all available jobs and send your application. Prior to recruitment, LKAB has considered recruitment channels and marketing. We kindly but firmly decline all contact from media marketers, recruitment sites and the like.
MTR är en av världens främsta operatörer för järnvägsbunden trafik och har sin bas i Hongkong. I Sverige är vi över 3500 kollegor som driver tunnelbanan, fordonsunderhållsbolaget MTR Tech och MTR Facility Management. Vårt uppdrag är att underlätta människors vardag och länka samman och utveckla hållbara samhällen. För mer information om MTR besök www.mtrnordic.se. MTR Tech är ett av Sveriges största underhållsbolag och tillsammans är vi över 400 tågtekniker, ingenjörer, rangerare, planerare och många fler som möjliggör människors vardag och äventyr. Vi underhåller och utvecklar Stockholms tunnelbanas fordon i sex depåer runt om i Storstockholm. ARBETSUPPGIFTER I rollen som Operativ planerare kommer du ha en viktig roll i arbetet med att planera och bereda det underhållsarbete som utförs i depån. Detta genom ett nära samarbete med verksamheten. Arbetet innebär: • Ansvara för att detaljplanera depåns produktion i närtid. • Kontinuerligt uppdatera planeringen baserat på utfall och nya förutsättningar. • Deltagande i beredningsarbete för nytt och förändrat underhåll. • Uppföljning av utfört underhåll och utreda avvikelser. • Driva förbättringsarbeten avseende den interna planeringsprocessen och produktionsstyrningen. • Deltagande i för rollen relevanta mötesforum. • Många samarbetsytor med kollegor inom depån samt externt. • Arbeta med övriga planerare för att skapa de bästa förutsättningarna för ett effektivt fordonsunderhåll. • Övriga relevanta arbetsuppgifter för rollen kan förekomma. Tjänsten avser heltid förlagd på dagtid med placering i Hammarbydepån. Du rapporterar till Planeringschef. Viss möjlighet till distansarbete finns enligt överenskommelse med närmaste chef. KVALIFIKATIONER Som person är du strukturerad, kommunikativ och har god prioriterings- och planeringsförmåga. Du har god förmåga att ta egna initiativ och kan självständigt driva arbetet framåt mot flera olika kontaktytor. Du är resultatorienterad och drivs av att arbeta utifrån tydligt uppsatta mål samt av att ständigt söka nya vägar för att förbättra din prestation. Vidare har du: · Högskoleutbildning inom relevant område (logistik eller dylikt) alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet · God datorvana i exempelvis Excel, Microsoft Teams och gärna i något underhållssystem eller liknande · God analytisk förmåga · Mycket goda kunskaper i svenska i så väl tal och skrift då det krävs i det dagliga arbetet. Meriterande för tjänsten: · Erfarenhet från underhållsbranschen inom spårbunden trafik är meriterande · Erfarenhet av att ansvara för att driva projekt eller förbättringsalternativ. ÖVRIGT Med oss på MTR gör du skillnad i människors vardag och för samhället omkring oss. Vi utmanar gamla sanningar och hittar nya lösningar för att utveckla oss själva och de samhällen där vi finns. Det har gjort oss till ett av världens ledande tågbolag. Våra värderingar är den röda tråden i vårt dagliga arbete: utmärkt service, ömsesidig respekt, ständig utveckling och mätbara resultat. De hjälper oss att skapa säkra resor, nöjda kunder och medarbetare som trivs. Vi är ett stort bolag vilket ger dig ett brett nätverk och möjligheter att utvecklas. Förmåner Som anställd hos MTR får du en rad förmåner, som SL-kort med resor i hela Stockholms län och Ticket Rikskortet till förmånsbeskattning. Förutom friskvårdsbidrag kan vi även erbjuda rabatter hos flera träningsanläggningar och företag inom friskvård. Vill du arbeta tillsammans med oss på MTR? Välkommen med din ansökan i form av ett CV och besvara ett antal urvalsfrågor. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Fredrik Häller, Talent Acquisition Partner, via [email protected] eller 0766 411 662. Ansökan sker via vår hemsida, vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Urval och intervjuer sker löpande. Som ett led i rekryteringen använder vi oss av urvalstester. Varmt välkommen med din ansökan! Vi intervjuar löpande, så vi rekommenderar att skicka in din ansökan relativt snabbt om du är intresserad av tjänsten!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 35 jobb