SEO-Specialist till digital byrå

Vi har ett av Sveriges bästa team för digital marknadsföring – nu vill vi utöka med ytterligare en SEO-specialist. Vårt marknadsföringsteam hjälper kunderna att lyckas med sina digitala satsningar, vilket i vårt fall inkluderar SEO, Google Ads, sociala medier, konverteringsoptimering, webbstrategier med mera. Teamet ska nu växa med ytterligare en person till vårt kontor i Stockholm. Vi söker dig som kan bidra med mer kompetens och erbjuder dig i gengäld stora möjligheter till att vara med och påverka din jobbroll samt hur avdelningen ska fungera framöver. Jobbet äger rum i en kreativ, dynamisk arbetsmiljö med högt i tak och ett nära samarbete mellan våra kontor. Är du den vi söker? Som SEO-specialist hos oss på Mild jobbar du med stora och små kunder över ett brett spektrum av branscher. Du kommer att ”hands on” sköta optimeringsarbetet i form av on-page och off-page, rapportera till kund och vara personen som kommer med förslag på åtgärder våra kunder kan nyttja – du är den våra kunder bollar sina idéer med. Du ska tidigare ha jobbat med SEO, antingen på leverantörs- eller kundsidan. Du är kreativ, drivande, strukturerad och målinriktad för att kunna ta SEO-teamet framåt samt förbättra dess kvalitet. Det är också viktigt att du har teknisk samt strategisk förståelse och intresse för det senaste inom digital marknadsföring. Därutöver vill vi att du har: - minst 2-3 års erfarenhet av SEO – har du kunskaper inom Google Ads eller annan digital marknadsföring är det meriterande - ok kunskaper i HTML - goda kunskaper i Google Analytics - goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Tjänsten är på heltid på vårt kontor i Stockholm. Vi ser verkligen fram emot att du hör av dig och hoppas att du vill komma hit för att prata mer om tjänsten och vad vi kan erbjuda varandra. Varför jobba hos oss? Vi på Mild tror på att låta byrån växa med våra anställda. Hos oss råder hög transparens, snabb kommunikation, gemenskap och lagkänsla. Lika mycket som Mild tar ansvar för sina medarbetare tar medarbetarna ansvar för Milds mål och utveckling. Vår ambition är att du inte ska känna någon söndagsångest. Hos oss ska du ha kul, växa, utvecklas och bidra, ta fullt ansvar för ditt jobb och samtidigt känna att du har hela teamet och bolaget bakom dig. Förutom en härlig arbetsplats med trevliga kollegor så erbjuder vi självklart även en bra lön, flexibla arbetstider, tjänstepension och friskvårdsbidrag. Välkommen med din ansökan!

29 april 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
SEO-Specialist till digital byrå

Vi har ett av Sveriges bästa team för digital marknadsföring – nu vill vi utöka med ytterligare en SEO-specialist. Vårt marknadsföringsteam hjälper kunderna att lyckas med sina digitala satsningar, vilket i vårt fall inkluderar SEO, Google Ads, sociala medier, konverteringsoptimering, webbstrategier med mera. Teamet ska nu växa med ytterligare en person till vårt kontor i Stockholm. Vi söker dig som kan bidra med mer kompetens och erbjuder dig i gengäld stora möjligheter till att vara med och påverka din jobbroll samt hur avdelningen ska fungera framöver. Jobbet äger rum i en kreativ, dynamisk arbetsmiljö med högt i tak och ett nära samarbete mellan våra kontor. Är du den vi söker? Som SEO-specialist hos oss på Mild jobbar du med stora och små kunder över ett brett spektrum av branscher. Du kommer att ”hands on” sköta optimeringsarbetet i form av on-page och off-page, rapportera till kund och vara personen som kommer med förslag på åtgärder våra kunder kan nyttja – du är den våra kunder bollar sina idéer med. Du ska tidigare ha jobbat med SEO, antingen på leverantörs- eller kundsidan. Du är kreativ, drivande, strukturerad och målinriktad för att kunna ta SEO-teamet framåt samt förbättra dess kvalitet. Det är också viktigt att du har teknisk samt strategisk förståelse och intresse för det senaste inom digital marknadsföring. Därutöver vill vi att du har: - minst 2-3 års erfarenhet av SEO – har du kunskaper inom Google Ads eller annan digital marknadsföring är det meriterande - ok kunskaper i HTML - goda kunskaper i Google Analytics - goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Tjänsten är på heltid på vårt kontor i Stockholm. Vi ser verkligen fram emot att du hör av dig och hoppas att du vill komma hit för att prata mer om tjänsten och vad vi kan erbjuda varandra. Varför jobba hos oss? Vi på Mild tror på att låta byrån växa med våra anställda. Hos oss råder hög transparens, snabb kommunikation, gemenskap och lagkänsla. Lika mycket som Mild tar ansvar för sina medarbetare tar medarbetarna ansvar för Milds mål och utveckling. Vår ambition är att du inte ska känna någon söndagsångest. Hos oss ska du ha kul, växa, utvecklas och bidra, ta fullt ansvar för ditt jobb och samtidigt känna att du har hela teamet och bolaget bakom dig. Förutom en härlig arbetsplats med trevliga kollegor så erbjuder vi självklart även en bra lön, flexibla arbetstider, tjänstepension och friskvårdsbidrag. Välkommen med din ansökan!

29 april 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Digital Marknadsspecialist

Derome är ett familjeföretag som utvecklas tillsammans med kunder och medarbetare. Våra kärnvärden långsiktighet, enkelhet, drivkraft och ansvarstagande genomsyrar vår verksamhet. Idag är vi cirka 2 600 medarbetare och beräknar omsätta runt 11 miljarder kronor. Inom Derome jobbar vi för att varje medarbetare ska trivas och vilja stanna länge. Vi gör det genom att värdesätta ett hälsosamt arbetsliv med ett öppet, positivt och inkluderande arbetsklimat. Men också genom kompetensutveckling och ett nära, engagerande ledarskap. Vi vill helt enkelt att du som jobbar här ska ha det bra och känna stolthet att vara en del av företaget. Vem är du? Du är redo att bli vår nästa Digitala Marknadsspecialist och stjärna som kompletterar vårt team. Därför är det viktigt att du värdesätter en god planering och struktur men också bidrar med drivkraft och positiv energi. Du trivs med nära samarbeten men har också förmågan att arbeta självständigt och tar mer än gärna ansvar och egna beslut. Enkelhet och kundfokus är din grej och är basen för att uppnå goda resultat.  Vad kommer du att jobba med? Webb:  Du blir ansvarig för att uppdatera, optimera och förbättra användarupplevelsen på vår webbplats, derome.se för att driva konvertering och försäljning. För att lyckas i rollen behöver du kunna sätta dig in i kundens digitala beteende och ha en teknisk förståelse kring webbutveckling. Därför är det bra om du har en eftergymnasial utbildning inom webbutveckling och/eller digital marknadsföring samt några års erfarenhet av webbhantering och webbutveckling. SEM & SEO:  Du är vår sökmotorstrateg. Med Google Ads som ditt verktyg och SEO-insikter som din kompass kommer du att guida oss mot högre synlighet och ökad trafik. Varje klick är en möjlighet att skapa värde! Därför bör du ha tidigare erfarenhet av Google som verktyg, främst inom Analytics 4 och Ads. Sociala Medier: På sociala medier känner du dig hemma och du har koll på trender, algoritmer och statistik. Du skapar relevant och aktuellt innehåll som är med och bygger vårt varumärke.  Betald Annonsering:  Du är en fena på Meta och andra digitala marknadsförings-verktyg, där du hjälper flera av våra bolag i koncernen att sätta upp kampanjer. Du analyserar och tolkar resultatet för att löpande kunna förbättra kampanjernas effektivitet.  Meriterande är om du är systemkunnig i Litium & Salesforce samt har erfarenhet av Adobe som InDesign och Photoshop. Vilka är vi? Vi tillhör Derome AB som arbetar koncernövergripande i syfte att utveckla vår digitala kommunikation och marknadsföring för att hjälpa våra affärsområden att nå nya framgångar. Vi tror på att ha kul på jobbet och att det skapar magi som levererar resultat. Hos oss får du utrymme att växa som person men också vara en del i den långsiktiga utvecklingen i vårt team. Här jobbar allt från proffsiga kommunikatörer till kreativa grafiker, men nu söker vi en Digital Marknadsspecialist som vill bli en del av oss. Här kommer du att få arbeta i ett fartfyllt bolag som drivs av innovation och utveckling som förenklar kundens vardag. Passar tjänsten ovan in på dig? Tveka då inte, ansök redan idag! Övrig information Vi arbetar för ökad mångfald och en jämn könsfördelning och ser gärna en spridning i ålder och etnisk/kulturell bakgrund hos våra medarbetare. Vid nyanställning genomför vi referenstagning, alkohol- och drogtest samt bakgrundskontroll. Detta är vårt sätt att ta ansvar för att en hög kvalité hålls såväl i rekryteringsprocessen som vårt arbetsmiljöarbete. Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Om oss Derome utmanar det som är. Vi vill förenkla och förbättra och tror på att växa tillsammans med vår omvärld, våra kunder och medarbetare. I vårt koncernbolag blir du en del i teamet av affärsstödjande funktioner där engagemang, kompetens, prestigelöshet och affärsmässighet är vad som driver oss framåt.

26 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Praktik - Marknad & Kommunikation

Göteborg & Co:s mål är att få fler att upptäcka och välja Göteborg. Det görs genom att i bred samverkan leda och driva utvecklingen av Göteborg som hållbar destination så att alla som lever och verkar här gynnas av en växande besöksnäring. Göteborg & Co är en del av Göteborgs Stad. Läs mer på goteborgco.se. ARBETSUPPGIFTER Göteborg & Co söker en praktikant till affärsområdet Marknad och Kommunikation - Team PR med inriktning PR och marknadsföring. Som praktikant deltar du i det dagliga arbetet och får bland annat vara delaktig i följande arbetsuppgifter: • Utforma program till journalister på engelska och svenska samt göra bokningar inför pressbesök (hotell, restauranger, guider etc.) • Göra research och uppdatera olika dokument på svenska och engelska • Uppdatera texter online och i digitala system som Travefy & Notified • Följa med på möten, både internt och extern • Vara ansvarig för att spara ner artiklar och sammanställa dessa • Skriva utkast på pressmeddelanden/nyhetsvinklar på engelska och svenska • Vara med och arbeta med PR riktad mot svensk media i samband med evenemang och olika nätverk • Andra varierande uppgifter inom teamet & avdelningen förekommer KVALIFIKATIONER Du som söker praktikplatsen har relevant erfarenhet/utbildning inom kommunikation/ journalistik eller pågående relevant utbildning. Att ha god kännedom om Göteborg och destinationens utbud är ett måste. Vi söker dig som är bra på att skriva texter och kommunicera flytande på engelska och svenska. Andra språk (t.ex. tyska) är ett plus. För att trivas på praktikplatsen bör du vara noggrann, kreativ och tycka om att träffa människor. Du trivs med att arbeta både i team och självständigt och kan ta eget ansvar och arbeta med olika uppgifter parallellt. Det är meriterande om du är väl insatt i sociala medier. Övrigt Praktikperioden är minst fyra månader och som längst en termin. Du som söker praktikplatsen måste ha praktik som en del av din utbildning, genom Arbetsförmedlingen eller motsvarande. Ansökan ska innehålla CV samt personligt brev där du motiverar varför du tror att den här praktiken skulle passa dig. Ange också din praktikperiod i ansökan med start- och slutdatum samt genom vilken utbildning eller annan instans du har praktik. Urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 1 juni 2024. Nästa start kommer vara under augusti/september 2024. Välkommen med din ansökan! Vid frågor mejla: Sofie Mantzaris på [email protected]

26 april 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
Marknadsförare

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Om oss Stockholm Sport Academy är Stockholms största sportskola. Vi erbjuder träning i olika former för barn, ungdomar och vuxna runt om i Stockholms området. Våran vision är att erbjuda allsidig träning där alla de fysiska egenskaperna tränas. Målsättningen är att skapa ett långsiktigt lärande och förmedla att träning är en livsstil. Om rollen  Nu söker vi 3 personer som vill vara med och marknadsföra och informera om vår verksamhet. Arbetet utförs på vardagar vecka 18-20. Arbetet går ut på att man åker runt till skolor och delar ut information om sportskolan. Arbetet utförs med hjälp av egen bil, vår firmabil eller cykel. Arbetstiderna är på vardagar (måndag-fredag) mellan 08.00-16.00. Detta är en viktig kampanj då vi vill få fler barn och ungdomar att börja idrotta. Arbetsort: Stockholm Avtalslängd: 1 månader Förväntat startdatum: 2024-05-02. Välkommen med din ansökan Vi intervjuar kandidater löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Väntar därför inte med att skicka in din ansökan.

25 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Internationell marknadsförare

Jönköping University (JU) är ett av Sveriges mest internationella lärosäten och erbjuder studenter från hela världen högkvalitativ utbildning i en mångkulturell miljö. Nu söker vi en passionerad och kreativ medarbetare som kommer att spela en central roll l i att skapa framgångsrik kommunikation och marknadsföring som når ut till och engagerar våra internationella målgrupper. Vill du vara med och stärka JU:s varumärke internationellt? Då är det här den perfekta möjligheten!   Ditt uppdrag I din roll som internationell marknadsförare kommer du hantera en rad varierande arbetsuppgifter. Din roll kommer att vara central när det gäller att skapa, analysera och anpassa innehåll för att nå våra olika målgrupper.  Arbetet sker i nära samarbete med det nationella marknadsföringsteamet. I arbetsuppgifterna ingår att: - ansvara för och utveckla vår internationella marknadsföring inklusive processen för internationell studentrekrytering i vårt nya CRM-system - skapa och samordna vår marknadsföring mot främst internationella studenter - analysera och utvärdera resultat för att kunna anpassa strategier och kampanjer, i både digitala och fysiska kanaler - samarbeta med övriga på Kommunikationsavdelningen och International office för att identifiera och skapa relevant innehåll för specifika målgrupper.   Din profil Vi söker dig som har en relevant akademisk utbildning inom marknadsföring eller annan likvärdig utbildning och några års erfarenhet av internationell marknadsföring. Vidare ser vi att du som sökande har erfarenhet av att: - arbeta med CRM-verktyg - driva kommunikation- och marknadsprojekt från start till mål - driva digitala kampanjer - arbeta i processer och med systemstöd. JU har en tydlig internationell prägel och du kommer ha ett tätt samarbete med Internationella kontoret där arbetsspråket är engelska. Detta ställer krav på dokumenterad erfarenhet som skribent och kommunikatör med en mycket god skriv- och presentationsförmåga på och engelska och god skrivförmåga på svenska. Det är meriterande om du har erfarenhet av: - internationellt arbete - arbetslivserfarenhet från universitet och högskola - att skapa content och kampanjmaterial för sociala medier - att arbeta mot målgrupp 18-25 år, - flerspråkig.     Information Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med tillträde så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Arbetstid: reglerad arbetstid, flexibel. Vi tillämpar kollektivavtal och individuell lönesättning. Vi sätter stort värde vid att vara en organisation med en mångfald av färdigheter, erfarenheter och förmågor och välkomnar därför sökande från alla bakgrunder.   Välkommen med din ansökan senast 240526. Ansökningarna kommer att hanteras löpande där tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag så skicka in din ansökan redan idag! Ansökningshandlingar föredras i pdf-format och skall omfatta följande: - personligt brev där du motiverar ditt intresse och din lämplighet för tjänsten - CV Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.   Högskoleservice är en del av Jönköping University. Med vår stora bredd tillhandahåller vi väsentligen all stödverksamhet. Hos oss får du en stimulerande och dynamisk arbetsmiljö där du träffar många människor och har stora möjligheter att utvecklas. Jönköping University är ett modernt lärosäte som kännetecknas av sin internationalisering och entreprenörsanda. Här finns välkvalificerade, uppfinningsrika och företagsamma medarbetare från hela världen. Vi utvecklar ny kunskap och delar kompetens genom hållbara samarbeten med näringsliv, offentlig sektor och andra akademiska institutioner. Vi erbjuder en jämlik och inkluderande arbetsplats och vi välkomnar sökande med olika bakgrund. Läs mer om oss på https://ju.se/

25 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Marknadsförare med designkompetens

Är du duktig på att utveckla marknadsföringskoncept och har ett öga för design? Söker du en varierande tjänst där du kan få utlopp för dina färdigheter? Då kan detta vara något för dig. Mediakoncept är en liten och nischad mediabyrå i centrala Örebro. Vi befinner oss i en spännande utvecklingsfas och söker just nu en erfaren och självgående marknadsförare till vårt team. Om företaget Bolaget har varit verksamt sedan 2018 och har sedan dess hjälpt hundratals företag runt om i Sverige att förbättra sin digitala närvaro. Vi arbetar med en bred portfölj av tjänster, inklusive digital marknadsföring som Google och sociala medier, webbutveckling, branding och fotografering. Sedan start har vi alltid prioriterat ett nära och personligt samarbete med våra kunder och fungerar som en förlängd arm eller en extern marknadsavdelning. Vårt arbetssätt präglas av att arbeta långsiktigt och på djupet bygga kunskap och förståelse kring våra kunders verksamhet. Det som gör oss unika är vår nisch. Vi vänder oss idag primärt till produktbolag och varumärken inom ett specifikt urval av branscher. Byrån har ett starkt affärsfokus och för oss är det väldigt centralt att hjälpa våra kunder att växa genom marknadsföring. Vi hjälper kunden att öka sina marknadsandelar och samtidigt bygga sitt varumärke. Många av våra kunder är expansiva bolag med produkter som de både vill och kan sälja mer av, samt att de finns på en marknad som de inte ännu till fullo tagit del av. Idag arbetar vi även med allt fler internationella bolag. Detta ger oss en stor potentiell marknad att växa in i och ger samtidigt byrån ett varierande, flerspråkigt och spännande kundunderlag. Om tjänsten Du blir en del av ett litet marknadsföringsteam bestående av både kollegor på plats såväl som olika underleverantörer. Tjänsten innebär att du kommer att ha ansvar både för ett antal av byråns kunder och för interna projekt. Du arbetar huvudsakligen självständigt men även i grupp. Arbetet ger dig stor frihet att skapa olika designkoncept och texter samt jobba med digital marknadsföring för våra kunder. Arbetet handlar till stor del om att utveckla marknadsföringskoncept från grunden, jobba med text och artiklar, konverteringsoptimera och uppdatera hemsidor, samt arbete i olika marknadsföringsplattformar. Arbetet är tidvis mycket omväxlande med stor variation på projekt, stora som små. Tjänsten innebär att du har många bollar i luften samtidigt, vilket kräver en hög problemlösningsförmåga. Det är även viktigt att du drivs av att se dina insatser göra en märkbar skillnad för kunderna. Arbetsuppgifter Som marknadsförare kommer din huvuduppgift vara att skapa konverterande design i kombination med säljande eller informativ text. I övrigt kommer dina viktigaste ansvarsområden att vara följande: Publicera, administrera, analysera och optimera marknadsföringskampanjer Skriva texter till hemsidor och artiklar Skapa designkoncept i Photoshop och Adobe-programmen Uppdatera och optimera hemsidor Sökmotoroptimera hemsidor och inlägg Göra research och läsa på om kundernas produkter och branscher Arbete med företagets egen hemsida och marknadsföring Vem vi söker Vi söker dig som är kreativ och har lätt för att utveckla både design och säljande marknadsföringskoncept, med en bra idé kring vad som skapar gensvar på marknaden. Du har bra känsla för textskrivande och står på en stadig grund gällande grammatik och ordförråd, samtidigt som du är duktig på att skriva säljande och kommunikativa uttryck. Du tar med enkelhet fram konkurrenskraftig design och är van vid att arbeta med kampanjskapande, vilket ställer höga krav på mätbara resultat. Du kanske jobbar med något liknande idag, men söker en mer stimulerande tjänst där du kan få påverka och skapa mer. Det är positivt om du har erfarenhet av att arbeta på en byrå sedan innan, samt att du har arbetat som marknadsförare, copywriter, designer eller motsvarande. Det är även meriterande om du har arbetat med webbplattformar, marknadsföring eller bilddesign sedan innan, då detta är en del av det dagliga arbetet i den här tjänsten. Som person är det viktigt att du kan ta egna initiativ med företagets mål i åtanke, samtidigt som du kan och vill jobba självständigt. Du är kreativ i grunden, lite av en problemlösare, och har ett öga för detaljer. Du har stor yrkesstolthet, vill leverera kvalitet och gillar att använda din förmåga för att få skapa något eget – från början till slut. Personliga egenskaper: Du är driven och har hög arbetsmoral Du är nyfiken och snabblärd Du har en förmåga att periodvis arbeta under press Du har en god förmåga att skapa och bibehålla relationer Du ser dig själv som en problemlösare Du är noggrann Dina erfarenheter och kompetenser 2-3 års arbetslivserfarenhet från en liknande roll God kunskap inom Photoshop, Illustrator eller InDesign God kunskap inom Meta Ads Manager och Google Ads God förståelse kring KPI:er som CTR, CPC, CPA m.fl. God kunskap inom WordPress, WooCommerce eller motsvarande Flytande svenska och engelska, både i tal som skrift I denna rekryteringsprocess kommer vi lägga en stor del av fokuset på dina personliga egenskaper, såväl som på din utvecklingspotential. Följande är även meriterande Kunskap inom fotografering och videofilmning Kunskap inom HTML, CSS, PHP och JavaScript Erfarenhet av Google Analytics och analys av trafik Erfarenhet av att arbeta med SEO-verktyg Erfarenhet av konverteringsspårning Språkkunskaper inom något av följande språk: Tyska, finska, danska, norska Möjlighet att skicka exempel på kampanjer, texter eller grafik Vi erbjuder Hos oss har du en viktig roll i ett engagerat team. Som anställd på en mindre mediabyrå är du delaktig i planering, kan påverka och få din röst hörd. Du kommer få mycket stöttning och vi är väldigt måna om din löpande utveckling, både i tjänsten och i övrigt. Detta innebär bland annat löpande utbildningar i olika programvaror och arbetsmetoder samt generell kompetensutveckling. Du har stort eget ansvar för dina projekt och har möjlighet att jobba med insatser som gör stor skillnad för både svenska och internationella bolag. I denna tjänst får du möjligheten att använda din kreativa förmåga, vara lösningsorienterad och att tänka utanför boxen. Tjänsten börjar som en provanställning och kan gå över i en fast anställning. Som fast anställd har du: Avsättning till pensionsfond enligt ITP Försäkring Friskvårdsbidrag Betald semester

24 april 2024
Sista ansökan:
1 juli 2024
Marketing Automation Specialist

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: We are expanding our marketing department with a Marketing Automation Specialist and are looking for someone who is a data-driven and analytical team player with expertise in data-driven marketing, Hubspot, and optimizing customer journeys. You will become an important part of a growing marketing department that is embarking on an exciting journey! At Intersolia, we help 1,600+ companies take responsibility and ensure compliance for their chemical management and work environment by offering tailored SaaS solutions and consulting services. Our clients range from small companies to multinational corporations, where our systems and consulting services support them on all continents. Why should you work at Intersolia? At Intersolia, you will have the opportunity to be part of our journey where we constantly explore new opportunities and paths to maintain and achieve new successes together. It's always a great feeling when colleagues gather at the annual kickoff and regular after-work events. Your contributions will have a lasting impact throughout the organization as you grow within your role. You will work in a progressive team with forward-thinking, and at the same time, you will have the opportunity to shape and influence your work together with the team you are part of. We offer flexible working hours and the possibility to work from home or from any of our modern offices. Responsibilities: The role of Marketing Automation Specialist is dynamic and offers varied workdays in an international work environment characterized by good cooperation between different departments and an entrepreneurial spirit. The role involves being responsible for and managing our automated marketing, customer journeys, and digital communications. Your task is to ensure that we have the right data and that communication reaches the right person at the right time. You will receive help and support in your tasks from the rest of the marketing team. More specifically, your tasks will primarily include: Automate campaigns and develop customer communications to drive lead generation, nurture prospects, and improve customer retention. Improve cross-channel experiences and optimize communications across the customer lifecycle. Creating and managing new and existing workflows to automate marketing processes in HubSpot. Analyzing data and performance of campaigns to continuously optimize and improve results with the team. Maintain data integrity in HubSpot by regularly conducting data cleansing and enrichment activities. Being the main contact person for internal needs related to HubSpot.   We are looking for someone who: For the role of Marketing Automation Specialist, we are primarily looking for someone who is a data-driven doer with a focus on the customer and user. You are used to being both strategic and operational and can easily switch between roles. You enjoy working towards set goals and have the ability to work both independently and collaborate in a team. Furthermore, we see that you are analytical, organized, and able to prioritize between multiple projects. We would also like you to have the following qualities: - At least 2 years of experience in the field. - Take initiative and have a proactive approach. - Experience with HubSpot or another marketing automation platforms. - Experience with customer journeys, conversion optimization, and the more technical aspects of marketing automation. - Good proficiency in Swedish and English. It is advantageous if you: - Possesses a growth mindset and a solution-oriented approach. - Master additional languages other than Swedish and English. - Have a relevant degree. - Data analysis and visualization skills.   Contact: Interviews are ongoing, make sure to submit your application as soon as possible! If you have any questions about the position, please contact the recruiter. We look forward to receiving your application!

24 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Marketing Automation Specialist

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: We are expanding our marketing department with a Marketing Automation Specialist and are looking for someone who is a data-driven and analytical team player with expertise in data-driven marketing, Hubspot, and optimizing customer journeys. You will become an important part of a growing marketing department that is embarking on an exciting journey! At Intersolia, we help 1,600+ companies take responsibility and ensure compliance for their chemical management and work environment by offering tailored SaaS solutions and consulting services. Our clients range from small companies to multinational corporations, where our systems and consulting services support them on all continents. Why should you work at Intersolia? At Intersolia, you will have the opportunity to be part of our journey where we constantly explore new opportunities and paths to maintain and achieve new successes together. It's always a great feeling when colleagues gather at the annual kickoff and regular after-work events. Your contributions will have a lasting impact throughout the organization as you grow within your role. You will work in a progressive team with forward-thinking, and at the same time, you will have the opportunity to shape and influence your work together with the team you are part of. We offer flexible working hours and the possibility to work from home or from any of our modern offices. Responsibilities: The role of Marketing Automation Specialist is dynamic and offers varied workdays in an international work environment characterized by good cooperation between different departments and an entrepreneurial spirit. The role involves being responsible for and managing our automated marketing, customer journeys, and digital communications. Your task is to ensure that we have the right data and that communication reaches the right person at the right time. You will receive help and support in your tasks from the rest of the marketing team. More specifically, your tasks will primarily include: Automate campaigns and develop customer communications to drive lead generation, nurture prospects, and improve customer retention. Improve cross-channel experiences and optimize communications across the customer lifecycle. Creating and managing new and existing workflows to automate marketing processes in HubSpot. Analyzing data and performance of campaigns to continuously optimize and improve results with the team. Maintain data integrity in HubSpot by regularly conducting data cleansing and enrichment activities. Being the main contact person for internal needs related to HubSpot.   We are looking for someone who: For the role of Marketing Automation Specialist, we are primarily looking for someone who is a data-driven doer with a focus on the customer and user. You are used to being both strategic and operational and can easily switch between roles. You enjoy working towards set goals and have the ability to work both independently and collaborate in a team. Furthermore, we see that you are analytical, organized, and able to prioritize between multiple projects. We would also like you to have the following qualities: - At least 2 years of experience in the field. - Take initiative and have a proactive approach. - Experience with HubSpot or another marketing automation platforms. - Experience with customer journeys, conversion optimization, and the more technical aspects of marketing automation. - Good proficiency in Swedish and English. It is advantageous if you: - Possesses a growth mindset and a solution-oriented approach. - Master additional languages other than Swedish and English. - Have a relevant degree. - Data analysis and visualization skills.   Contact: Interviews are ongoing, make sure to submit your application as soon as possible! If you have any questions about the position, please contact the recruiter. We look forward to receiving your application!

24 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Junior E-commerce Associate - Japan

ABOUT SUDIO We strive to disrupt the earphone industry, aiming to be among the top 5 brands within 3 years. It's a bold objective, but together we will do it! We are selling in 30+ markets and are one of Northern Europe's fastest growing companies within our industry. Driven by ambitious and motivated co-workers, the company culture is creative and collaborative, where new ideas and initiatives are encouraged. As a growing international company, we are always open for new young professionals to join our Sudio family. You might be one of them; after all, you are reading this right? JOB DESCRIPTION This is a junior position within the E-commerce team. As a Junior E-Commerce Associate for the Japanese market, your role will be to drive growth for the Japanese market, focusing predominantly on sudio.com. You will be in charge of finding the best social media strategy to build and grow our brand in the market. To reach that objective, you will search for influencers, press contacts, and develop relationships with them. This position offers you both freedom and responsibility in your day-to-day work, with a strong focus on social media marketing. We will teach you everything about the latest strategies for digital & social media marketing and develop your skills on marketing tools such as Google Analytics. You will be able to share best practices with your colleagues, but will also be responsible for your own tasks. REQUIREMENTS -Hold a valid visa to be able to work in Sweden immediately. -You know a lot about the Japanese culture and social media landscape. -You are fluent in written and spoken Japanese & English. -You have a strong interest in marketing and social media. -You are not afraid to take initiatives and can work independently. -You are a fast learner with new software and are comfortable with using Google Office (Sheets, Docs, Slides). -A university degree is a plus but not a requirement. Send application with CV and cover letter in English to [email protected]. Please include the full job title in the subject line. We will go over the applications continuously. Nystartsjobb is a plus but not a requirement.

24 april 2024
Sista ansökan:
31 juli 2024