Miljösamordnare/Miljökoordinator
Sök bland 22 lediga jobb som Miljösamordnare/Miljökoordinator och börja ditt nya yrkesliv idag!
Om jobbet Har du ett stort intresse för miljö och hållbarhet och vill sprida dina kunskaper till den yngre generationen? Då är det här uppdraget något för dig! Norrtälje Energi driver årligen Hållbarhetsdagarna för Norrtälje kommuns åk. 6:or. Hållbarhetsdagarna är ett populärt och återkommande projekt som är mycket uppskattat av grundskolorna i Norrtälje. Arbetsuppgifter Under Hållbarhetsdagarna får klasserna gå runt i olika stationer och lära sig om ämnena; energi, odling och vatten. Som utbildare i projektet Hållbarhetsdagarna kommer du lära dig befintlig energistation och värmeverkstation samt tillsammans med en kollega utveckla vattenstationen utifrån de globala målen gällande bland annat vatten och sanitet. Under Hållbarhetsdagarna är din viktigaste arbetsuppgift att för sjätteklassare berätta om miljö och hållbarhetsfrågor på ett engagerande och inspirerande sätt. Hållbarhetsdagarna äger rum utomhus oavsett väder på Färsna gård och Arsta kraftvärmeverk. Om uppdraget Projektet startar v. 36 och avslutas v. 39. 1/9-2025 till och med 25/9-2025. v. 36 måndag-torsdag 8.00-15.00 v. 37 - 39 måndag-torsdag 8.00-14.00 Plats: Norrtälje, Färsna gård Hållbarhetsdagarna - Med gemensam kraft gör vi skillnad för Roslagen - Norrtälje Energi Din profil Vi söker dig som är utbildad i och/eller har ett genuint intresse för natur, miljö och energi, och som gärna delar med dig av dina kunskaper på ett pedagogiskt och inspirerande sätt som passar barn och ungdomar. Kanske är du utbildad i naturvetenskapliga ämnen, eller har någon typ av pedagogisk utbildning. Du behöver kunna arbeta självständigt när det behövs, men samtidigt tycka om att samarbeta tillsammans med övrig personal i projektet. För att lyckas i denna roll är det förutom ämneskunskaperna viktigt att ha en förmåga att inspirera och skapa intresse för ämnena Inga formella krav på utbildning ställs, men tidigare erfarenhet av arbete med barn och ungdomar är viktigt för att trivas i rollen. För att trivas är det även viktigt att du har ett stort engagemang, driv och är energisk. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Så söker du jobbet För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra en god kommunikation med våra sökande tar vi endast emot ansökningar via digital länk i annonsen eller vår hemsida. Om oss Precator Pedagogerna är specialister på kompetensförsörjning till förskolor och skolor. Vi hyr ut engagerade och kompetenta vikarier samt hjälper förskolor och skolor med rekrytering av kvalificerad personal. Våra uppdragsgivare vi samarbetar med finns i hela Sverige. Vi tänker långsiktigt i alla våra relationer, både i kontakten med våra konsulter och kunder. Konsulterna får möjlighet att vikariera på olika förskolor och skolor för att hitta sin drömarbetsplats och kunderna får tillfälle att skapa kontakter och lära känna framtida medarbetare under mer praktiska former.
Är du ödmjuk, initiativtagande och självgående? Trivs du med att arbeta nära verksamheten i en roll som innebär arbete med både strategiska och operativa KMA frågor? Då kan denna tjänst vara den rätta för dig, VINAB söker en driven KMA som vill vara med på vår tillväxtresa. Om tjänsten Som KMA hos oss har du en viktig roll då du driver och stöttar vår verksamhet inom industrin i frågor gällande kvalitet, miljö och arbetsmiljö. Dokumentation, kommunikation, avstämning och uppföljning är alla viktiga delar som tjänsten innefattar. Du trivs med att resa runt i regionen och stötta verksamheten på ett coachande arbetssätt. Arbetet ska visa vägen framåt mot ett sunt, säkert och hållbart VINAB. Huvudsakliga arbetsuppgifter Aktivt stötta organisationens chefer och anställda i KMA relaterade frågor. Säkerställa att organisationen arbetar enligt gällande rutiner, lagar och krav. Bevaka och informera om förändringar, samt tolka lagar och föreskrifter inom KMA området. Driva och stödja verksamheten i arbetet med arbetsmiljöplaner, riskbedömningar och företagsinterna instruktioner, samt i utredningar av olyckor, tillbud och riskobservationer. Driva förbättringsarbete och uppföljningar mot kund tillsammans med berörda medarbetare. Hantera administration inom KMA-området, uppdatera och underhålla mallar, stöddokument och interna riktlinjer. Ta fram KMA-utbildningar. Fysisk vara ute med våra medarbetare där arbeten utförs. Vi söker dig som Har relevant eftergymnasial utbildning inom KMA. Har utbildning och/eller djupa kunskaper inom lagstiftning kring kvalitet, miljö och arbetsmiljö och ISO-certifiering. Har minst tre års erfarenhet av liknande befattning. Det är meriterande om du har erfarenhet från industrin och dess avtal. Har goda kunskaper inom kvalitets-, miljö-, arbetsmiljö-, hälsa-, förbättrings samt säkerhetsarbete. Har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Behärskar du ryska eller finska, ser vi det som meriterande. Har B-körkort. Har goda datakunskaper (office-paketet). Vi ser det som meriterande om du har kunskap i IA-systemet. Personliga egenskaper Vi söker dig som är en driven och självgående KMA med förståelse för regelverk och standarder inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö. Som person är du lösningsfokuserad, kommunikativ och duktig på att uttrycka dig i tal och skrift samt förstår vikten av dokumentation. Vi sätter stor vikt vid personliga egenskaper och att du har en god samarbetsförmåga, då du kommer vara en viktig stödfunktion i organisationen. Vi värdesätter positiv attityd och att du har en stark vilja att bidra till ständig utveckling. Övrig information: Anställningsort: Kiruna, Gällivare, Överkalix eller Luleå. Du kommer att rapportera till HR-chef och ingå i ett team tillsammans med Lön och HR, vilket ger stora möjligheter till erfarenhetsutbyte och gemenskap. Omfattning: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Resor förekommer i tjänsten. Låter det intressant? Välkommen med din ansökan senast den 13 april 2025. Alla ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Är du ödmjuk, initiativtagande och självgående? Trivs du med att arbeta nära verksamheten i en roll som innebär arbete med både strategiska och operativa KMA frågor? Då kan denna tjänst vara den rätta för dig, VINAB söker en driven KMA som vill vara med på vår tillväxtresa. Om tjänsten Som KMA hos oss har du en viktig roll då du driver och stöttar vår verksamhet inom industrin i frågor gällande kvalitet, miljö och arbetsmiljö. Dokumentation, kommunikation, avstämning och uppföljning är alla viktiga delar som tjänsten innefattar. Du trivs med att resa runt i regionen och stötta verksamheten på ett coachande arbetssätt. Arbetet ska visa vägen framåt mot ett sunt, säkert och hållbart VINAB. Huvudsakliga arbetsuppgifter Aktivt stötta organisationens chefer och anställda i KMA relaterade frågor. Säkerställa att organisationen arbetar enligt gällande rutiner, lagar och krav. Bevaka och informera om förändringar, samt tolka lagar och föreskrifter inom KMA området. Driva och stödja verksamheten i arbetet med arbetsmiljöplaner, riskbedömningar och företagsinterna instruktioner, samt i utredningar av olyckor, tillbud och riskobservationer. Driva förbättringsarbete och uppföljningar mot kund tillsammans med berörda medarbetare. Hantera administration inom KMA-området, uppdatera och underhålla mallar, stöddokument och interna riktlinjer. Ta fram KMA-utbildningar. Fysisk vara ute med våra medarbetare där arbeten utförs. Vi söker dig som Har relevant eftergymnasial utbildning inom KMA. Har utbildning och/eller djupa kunskaper inom lagstiftning kring kvalitet, miljö och arbetsmiljö och ISO-certifiering. Har minst tre års erfarenhet av liknande befattning. Det är meriterande om du har erfarenhet från industrin och dess avtal. Har goda kunskaper inom kvalitets-, miljö-, arbetsmiljö-, hälsa-, förbättrings samt säkerhetsarbete. Har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Behärskar du ryska eller finska, ser vi det som meriterande. Har B-körkort. Har goda datakunskaper (office-paketet). Vi ser det som meriterande om du har kunskap i IA-systemet. Personliga egenskaper Vi söker dig som är en driven och självgående KMA med förståelse för regelverk och standarder inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö. Som person är du lösningsfokuserad, kommunikativ och duktig på att uttrycka dig i tal och skrift samt förstår vikten av dokumentation. Vi sätter stor vikt vid personliga egenskaper och att du har en god samarbetsförmåga, då du kommer vara en viktig stödfunktion i organisationen. Vi värdesätter positiv attityd och att du har en stark vilja att bidra till ständig utveckling. Övrig information: Anställningsort: Kiruna, Gällivare, Överkalix eller Luleå. Du kommer att rapportera till HR-chef och ingå i ett team tillsammans med Lön och HR, vilket ger stora möjligheter till erfarenhetsutbyte och gemenskap. Omfattning: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Resor förekommer i tjänsten. Låter det intressant? Välkommen med din ansökan senast den 13 april 2025. Alla ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Hej! Vill du vara med och underlätta stöd och guidning inom miljöområdet för företag och medborgare i Luleå? Efterfrågan på stöd i tidiga skeden ökar, och vi söker nu en miljösamordnare som kan bidra till en långsiktigt hållbar utveckling. Vi är glada över ditt intresse för att bli en del av Luleå kommun. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en stimulerande och utvecklande miljö, där vi strävar efter att ge dig en bra medarbetarupplevelse. Luleå står inför en expansiv fas där både befintliga och nya aktörer satsar stort, särskilt inom den gröna industriomställningen. Som en del av miljö- och byggavdelningen får du en central roll i kommunens utveckling och hållbarhetsarbete. I denna roll blir du en nyckelperson som hjälper aktörer att förstå och hantera miljörelaterade krav innan en formell ansökan lämnas in. Du kommer att fungera som en länk mellan företag, medborgare och kommunens tjänstepersoner för att säkerställa att rätt miljöhänsyn tas från början. Rollen är ny och kommer att vara en viktig del i att göra det enkelt för våra medborgare och företag att göra rätt utifrån de krav som ställs för en långsiktig hållbar utveckling av samhället. Läs mer om våra anställningsförmåner och vad vi kan erbjuda dig - www.lulea.se/anstallning ARBETSUPPGIFTER I dina arbetsuppgifter som miljösamordnare ingår bland annat: •Ge vägledning och stöd inom miljöområdet i tidiga skeden. •Samordna och guida företag och medborgare i miljörelaterade frågor. •Hjälpa till att hantera utmaningar kopplade till förorenad mark, avfallshantering och miljöpåverkan. •Säkerställa att relevanta miljökrav uppfylls i planerade projekt. •Fungera som en länk mellan aktörer och kommunens tjänstepersoner. •Balansera samhällets krav och projektens behov på ett pedagogiskt och lösningsfokuserat sätt. •Delta i ärendehantering vid behov. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: •En akademisk examen som är kopplad till tjänsten och som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget. •God kommunikativ förmåga och erfarenhet av kunddialog. •Lösningsorienterad med förståelse för miljölagstiftning och hållbarhetsfrågor. •Förmåga att vägleda och förklara komplexa miljöprocesser på ett tydligt sätt. •Erfarenhet av arbete med miljöbalken är meriterande. •Erfarenhet av kommunala processer är en fördel. •God samarbetsförmåga med både interna och externa aktörer. Vill du vara en del av Luleås hållbara framtid? Sök rollen som miljösamordnare i tidiga skeden! Provanställning om 6 månader kan komma att tillämpas. Har du frågor? Tveka inte att höra av dig. Vi besvarar gärna dina frågor. Urval sker löpande så tveka inte att ansök redan idag! Varmt välkommen med din ansökan. ÖVRIGT Luleå kommun är en av Norrbottens största arbetsgivare med en stark framtidstro. Vi arbetar för att skapa en växande och livskraftig kommun med plats för 100 000 invånare. Vårt mål är ett hållbart samhälle med livskvalitet för både dagens och framtidens Luleåbor. Här spelar vi alla en viktig roll - varje dag, året om, för Luleå. Vi strävar efter jämställdhet och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrunder och arbetar för en tillgänglig arbetsmiljö för alla. Luleå kommun ser heltid som en rättighet och deltid som en möjlighet. Att bo i Luleå innebär en balans mellan arbete och fritid. Här kan du njuta av norrländska vintrar, ljusa somrar och en trygg, familjevänlig miljö. I Luleå finns ett rikt kulturliv, friluftsliv och en stark gemenskap med fokus på innovation och hållbarhet. Tips! Vill du flytta till Luleå? www.flyttatilllulea.se Nyfiken på andra spännande jobb? www.lulea.se/ledigajobb Följ oss på Luleå kommuns LinkedIn
Värnamo Sängkläder är ett svenskt familjeföretag grundat 1951, nu i tredje generationens ägo. Företaget har sin toppmoderna produktion i Värnamo, där de tillverkar kuddar, täcken samt madrass- och bäddskydd. Deras produkter, kända för hög kvalitet och komfort, finns tillgängliga i möbel- och inredningsbutiker över hela Sverige samt i deras egen webbshop. Det är också stor sannolikhet att du har sovit i deras sängkläder på hotell i Sverige eller Europa. Företaget erbjuder ekologiska produkter med återvunna material och innehar certifieringar som Öko-Tex, Trygg Textil, GOTS och GRS, vilket säkerställer hållbara val för konsumenterna. Läs gärna mer om oss på www.varnamoofsweden.se. Värnamo Sängkläder är ett företag som förenar kvalitet, innovation och hantverk för att skapa produkter med hög komfort och funktion. Nu tar vi ett viktigt steg framåt och introducerar en ny roll för att stärka vårt hållbarhetsarbete. Vi söker en engagerad och drivande person som vill vara med från början och bygga upp strukturer, rutiner och arbetssätt som säkerställer en ansvarsfull och långsiktig utveckling i hela verksamheten. Som HÅLLBARHETSUTVECKLARE har du det övergripande ansvaret för att bygga upp och utveckla vårt arbete inom kvalitet, miljö och hållbarhet. Du tar fram och implementerar tydliga rutiner och processer samt säkerställer att de efterlevs genom uppföljning och kontinuerliga förbättringsåtgärder. Du arbetar både strategiskt och operativt, vilket innebär att du dels formar och strukturerar långsiktiga mål, dels arbetar hands-on med att införa konkreta arbetsmetoder och kvalitetskontroller i produktionen. Rollen kräver nära samarbete med produktionsteamet, leverantörer och ledning samt en förmåga att driva förändringsarbete på ett engagerande sätt. Tjänsten omfattar följande huvudsakliga områden; Hållbarhetsutveckling och miljöarbete: • Driva och utveckla företagets hållbarhetsstrategi med fokus på miljö, materialval och resurseffektivitet. • Säkerställa efterlevnad av relevanta miljölagar och branschkrav. • Identifiera och genomföra åtgärder för att minska klimatpåverkan och optimera energianvändning. • Implementera och förbättra system för spårbarhet på material för att säkerställa transparens i leverantörskedjan. • Utvärdera och förbereda verksamheten för framtida miljöcertifieringar, exempelvis ISO 14001. Kvalitetssäkring kopplat till hållbarhet: • Ta fram och implementera rutiner som säkerställer hållbara produktionsprocesser och materialval. • Säkerställa att produkter uppfyller kundkrav, lagkrav och relevanta kvalitets- och hållbarhetsstandarder. • Identifiera och driva förbättringsåtgärder för att minska avfall och optimera resursanvändning i produktionen. • Utvärdera och lägga grunden för ett framtida kvalitetsledningssystem, exempelvis ISO 9001. Uppföljning och förbättringsarbete: • Genomföra regelbundna kontroller och uppföljningar för att säkerställa att hållbarhets- och kvalitetsrutiner efterlevs. • Utbilda och engagera medarbetare för att skapa en stark hållbarhetskultur i organisationen. • Samarbeta med leverantörer och affärspartners för att säkerställa att de uppfyller företagets krav. • Rapportera till ledningen om framsteg, avvikelser och förbättringsförslag inom hållbarhet och kvalitet. DIN PROFIL Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med kvalitet, miljö och hållbarhet och som har drivkraften att självständigt utveckla och driva dessa frågor vidare. Kanske har du tidigare varit delaktig i större processer och fått insikt i etablerade arbetssätt och vill ta med dig den erfarenheten till en roll där du får äga frågorna och vara den som skapar struktur och driver förbättringar. Du är en engagerad och kommunikativ person som trivs med att samarbeta både internt och externt. Att arbeta strukturerat är en självklarhet för dig, och du har en förmåga att se både helheten och detaljerna för att säkerställa att hållbarhetsarbetet blir en integrerad del av verksamheten. Bli en nyckelspelare i vårt team och var med och utveckla framtidens kvalitets- och hållbarhetsarbete – vi ser fram emot din ansökan! KONTAKT I denna rekrytering samarbetar Värnamo Sängkläder med FindMood. Ansvarig rekryterare är Sanna Thituson, 070-23 63 925. Du ansöker till tjänsten med CV och Personligt brev på www.findmood.se, senast 31 mars. Hör gärna av dig med frågor under processens gång.
Om Jobbet Som Arbetsmiljösamordnare på A-Staffing Construction AB i Göteborg kommer du att spela en viktig roll i att säkerställa en säker och hälsosam arbetsmiljö för alla anställda. Ditt ansvar kommer att innefatta att planera, organisera och följa upp arbetsmiljöarbetet på byggplatser och infrastrukturprojekt. Arbetsbeskrivning Som arbetsmiljösamordnare hos A-Staffing Construction AB i Göteborg kommer du att vara ansvarig för att säkerställa att arbetsmiljön på byggplatserna uppfyller lagstadgade krav och företagets riktlinjer. Dina huvudsakliga uppgifter kommer att inkludera att genomföra riskbedömningar, upprätta handlingsplaner för att förebygga olyckor och sjukdomar, samt att följa upp och rapportera resultat till ledningen. Du kommer att samarbeta med både chefer och anställda för att säkerställa att arbetsmiljön är säker och hälsosam för alla. Du förväntas även vara delaktig i att planera och genomföra utbildningar och informationssessioner för att öka medvetenheten om arbetsmiljöfrågor. Det är viktigt att du har god kunskap om gällande lagar och regler inom arbetsmiljöområdet och att du är noggrann och strukturerad i ditt arbete. Du kommer att vara en viktig del av företagets arbete med att skapa en säker och trivsam arbetsmiljö för alla anställda. Utbildning och Intyg - Dokumenterad erfarenhet av minst 600 timmar som Arbetsmiljösamordnare - Utbildning i BAS-P / BAS-U - God kännedom om lagar och förordningar inom byggarbetsmiljö - Intyg för BASÄSKYDD - Dokumenterad erfarenhet av att driva projektgrupper Lön och anställningsvillkor Enligt kollektivavtal (Byggavtalet) Ansökan A-Staffing Construction sköter rekryteringsprocessen för denna tjänst löpande, urval och intervjuer kommer att ske under annonseringstiden så vänta inte med din ansökan! Ansök till tjänsten via länken. Startdatum Omgående eller enligt överenskommelse Uppdragslängd Under första året av projektet kommer du att arbeta delvis, dvs. 50-70%. Nästa året kommer du arbeta möjligtvis 80-100%. Det finns option att stanna på detta projekt totalt 4år. Om oss A-Staffing är medlemmar i Byggföretagen, Installatörsföretagen och Almega Kompetensföretagen så du kan vara säker på att du alltid har rätt anställningsvillkor och kollektivavtal. I snart 15 år har vi försett Sverige med duktiga yrkesarbetare på Byggavtalets område. Som anställd på A-Staffing kan du räkna med vårt engagemang för dig, dina arbetsuppgifter och din arbetsmiljö. Vår prioritet är öppenhet och tillgänglighet samt din trivsel, hälsa och säkerhet. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Vi är även kvalitets- och miljöcertifierade enligt ISO 9001 och 14001. A-Staffing hette tidigare VMP Group, men namnändrades under 2021. Inom kedjan verkar A-Staffing Sweden AB och A-Staffing Construction AB.
Vill du jobba för ett bolag som har ett stort samhällsansvar, där hög kompetens och engagerade kollegor präglar stämningen? Har du erfarenhet av miljösamordning och uppföljning av byggprojekt och känner att du vill bredda dig inom hållbarhet? Trivs du med kombinationen av att samarbeta med andra och att arbeta självständigt? Då kan du vara rätt person för tjänsten! Om oss Micasa Fastigheter i Stockholm AB är ett fastighetsbolag som ingår i koncernen Stockholms Stadshus AB. Vår huvudsakliga uppgift är att tillhandahålla välskötta, trygga och tillgängliga bostäder till stadens äldre, personer med funktionsnedsättning samt till av staden prioriterade grupper med svag ställning på bostadsmarknaden. Micasa Fastigheter har uppdraget att förvalta och bygga ut för den ökande andelen äldre samtidigt som vi anpassar och renoverar vårt befintliga fastighetsbestånd. Vi växer som bolag och på denna dynamiska resa står vi inför stora möjligheter! Vi söker nu vår nästa Hållbarhetscontroller för projekt (miljösamordnare bygg), som vill vara med och skapa framtidens seniorbostäder och omvårdnadsfastigheter för stockholmarna. Om tjänsten Som hållbarhetscontroller/miljösamordnare för projekt planerar, samordnar och följer du upp det projektspecifika hållbarhetsarbetet i byggprojekt och underhållsprojekt avseende samtliga Micasas boendeformer. I rollen ingår att tillsammans med fastighetsutvecklare och projektledare driva hållbarhetsarbetet från tidigt skede till färdig byggnad. Enheten för hållbarhet ingår i vår avdelning för Fastighetsutveckling och rollen rapporterar till hållbarhetschefen. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att: Planera, samordna och följa upp hållbarhetsarbetet under projektens samtliga skeden Specialist inom hållbarhetsfrågor under planering, projektering och genomförande Planera, organisera och skapa strukturer för hållbarhetsarbetet för om, ny och tillbyggnad samt underhållsåtgärder i nära samarbete med hållbarhetschef, projektbeställare, projektledare och sakkunniga. Bevaka hållbarhetsrelaterade frågor inom området samt delta i erforderliga arbetsgrupper Identifiera, planera, genomföra och följa upp miljöcertifiering i projekt Starta loggböcker och bevaka framdriften vid nyttjande av Byggvarubedömningen Ta fram underlag för projektrelaterad rapportering av miljö-/hållbarhetsdata till staden Arbeta för att uppnå bolagets hållbarhetsmål samt stödja vid uppföljning Kvalifikationer Vi söker dig som har: Akademisk utbildning inom miljö eller fastighet, minst 3 år, eller motsvarande kunskap genom annan utbildning eller yrkeserfarenhet Minst 5-8 års yrkeserfarenhet inom miljöfrågor och fastighet Kunskap om planering och genomförande av byggprojekt, materialval, fastighetsföroreningar och certifieringssystem för byggnader/fastigheter Erfarenhet från planering av omhändertagande av föroreningar i byggprojekt. Övergripande och god kunskap om byggnader/fastigheter, tekniska fastighetssystem och byggprocessen Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift Det är meriterande med: Erfarenhet som miljösamordnare bygg Erfarenhet av miljöinventering Erfarenhet av arbete i Byggvarubedömningens materialvalsverktyg Erfarenhet av fastighetsförvaltning Erfarenhet av projektledning Erfarenhet av certifiering och verifiering enligt Miljöbyggnad, Kunskap om certifieringssystem som Breeam, LEED, NollCO2, etc. Personliga egenskaper För att trivas i rollen ser vi att du tar ansvar i ditt arbete och är van att driva dina egna processer. Du är van vid att ta initiativ och för dig är det naturligt att på ett professionellt sätt komma med förslag på förbättringar, förhandla, kompromissa och hitta lösningar. Att ha ett gott samarbete med dina närmsta kollegor samt övriga medarbetare och chefer inom bolaget är viktigt för dig. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper. Ansökan Du skickar in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Vårt rekryteringsarbete är kompetensbaserat som en del av vårt likabehandlingsarbete, och av den anledningen tar vi inte emot personliga brev. Vi ber dig därför att endast ladda upp ditt CV och besvara urvalsfrågorna. Vi tar inte emot ansökningar på något annat sätt. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum som är den 30 mars 2025. Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Marcus Wistrand, Hållbarhetschef, eller Helena Brejke, HR-generalist. Provanställning kan komma att tillämpas i denna rekrytering. Vill du veta mer om vår rekryteringsprocess? Läs mer på vår webbplats www.micasa.se. Varmt välkommen med din ansökan! Vårt erbjudande Vi erbjuder ett omväxlande och givande arbete i ett annorlunda fastighetsbolag med öppen, prestigelös och välkomnande atmosfär. Hos oss kan ditt arbete hjälpa till att förenkla boendesituationen för människor som behöver stöd och omsorg. Micasa Fastigheter har ett modernt och tillgänglighetsanpassat kontor på Nordkapsgatan 3 i Kista, ca 7 minuters gångväg från Kista centrums tunnelbana och busstation. Vår verksamhet genomsyras av våra värdeord engagemang, nyfikenhet, omtanke och kompetens. Läs mer om vår värdegrund här Förmåner Som förmån har vi möjlighet till 8 timmars valfritt volontärsarbete varje år för att engagera oss i något som vi brinner extra för. Vi har även ett generöst friskvårdsbidrag på 5000 kr per år, lunchkort, semesterväxling, samtalsstöd och regelbundet anordnade friskvårdsaktiviteter. Mer information Läs mer om oss på vår webbplats www.micasa.se. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vill du samordna och utveckla länsstyrelsen miljöstrategiska arbete? Vi söker en vikarierande miljöstrateg. Miljöstrategienheten Miljöstrategienheten är en av fem enheter på Länsstyrelsens miljöavdelning. Vi jobbar tillsammans med miljöfrågor ur ett regionalt, strategiskt perspektiv. Vårt uppdrag är att samordna och leda arbetet med länsstyrelsens miljömålsuppdrag, energi- och klimatuppdrag samt länsstyrelsens arbete med miljöövervakning. Vi jobbar också med vattenförvaltning och omprövning av vattenkraften. Vi hanterar även statliga stöd för klimatinvesteringar (klimatklivet), lokala naturvårdssatsningar (LONA) samt lokala vattenvårdsprojekt (LOVA). Arbetsuppgifter Som miljöstrateg driver, samordnar och utvecklar du Länsstyrelsens strategiska miljöarbete i nära samarbete med kollegor, enhets- och avdelningschef. Det innebär till exempel att samordna och utveckla arbetet med Färdplan för ett hållbart län, de regionala åtgärdsprogrammen för miljömålen, samordna länets miljömålsuppföljning, samordna länets miljö- och klimatråd samt arbeta med länets miljö- och klimatkonferens. Som miljöstrateg omvärldsbevakar du aktivt frågor, trender och remisser inom miljöområdet på regional och nationell nivå. Ditt arbete bidrar till utveckling av såväl mål och riktlinjer som uppföljning och redovisning av resultat. I tjänsten har du många kontakter med aktörer i länet och såväl skriftlig som muntlig kommunikation är en betydande del av arbetet. Övrigt förekommande arbete på enheten kan också bli aktuellt. Kvalifikationer Du har - utbildning på högskolenivå med inriktning mot miljö- och klimatfrågor - erfarenhet och god förmåga att kommunicera och sprida budskap till olika målgrupper, muntligt och skriftligt - dokumenterad erfarenhet av att arbeta med miljö- och klimatfrågor - dokumenterad erfarenhet av att arbeta i projekt Det är meriterande om du har: - erfarenhet av projektledning - erfarenhet av arbete inom offentlig sektor - erfarenhet av ärendehanteringssystem - erfarenhet av att arbeta med systematisk uppföljning av resultat - erfarenhet av att planera och genomföra kommunikationsinsatser Du är drivande, självgående och har förmåga att planera och strukturera ditt arbete självständigt. Du behöver ha en god samarbetsförmåga samt ha en god kommunikativ förmåga. Du företräder Länsstyrelsen på ett förtroendeingivande sätt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Villkor Anställningen är tidsbegränsad (vikariat) fr.o.m. snarast möjligt t.o.m. 2026-08-15. Din tjänstebenämning på myndigheten blir handläggare. Övrigt Som anställd i staten förväntas du dela den statliga värdegrunden och bidra till att utveckla en god förvaltningskultur, präglad av demokrati, mänskliga rättigheter och rättssäkerhet, effektivitet och tillgänglighet. Länsstyrelsen arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering och tar tillvara de kvalitéer som mångfald tillför verksamheten. Länsstyrelsen är regeringens representant i länet och arbetar för att främja Uppsala läns utveckling. Vi verkar som en samlande kraft för länet och har verksamhet inom samhällsplanering, lantbruk och landsbygd, krisberedskap, miljö och natur, sociala frågor, kulturmiljö, klimat och energi och allmän förvaltning. I dessa verksamheter har vi i vår ärendehantering ett ansvar att väga olika sakintressen mot varandra. Vi arbetar för att nationella mål ska få genomslag och samordnar olika samhällsintressen samt främjar samverkan mellan olika aktörer i länet. Vi ger bidrag och stöd till olika verksamheter och ser till att lagar och riktlinjer följs. På länsstyrelsen i Uppsala län arbetar cirka 220 personer. Landshövdingen är chef för länsstyrelsen. Vi är en arbetsplats som präglas av kunskap, öppenhet och engagemang. Välkommen med din ansökan!
Om företaget Vill du vara med och driva säkerhets- och arbetsmiljöarbetet i en av Skandinaviens ledande aktörer inom bergarbete? Vi söker en engagerad och lösningsorienterad KMA-resurs som vill göra skillnad i Kiruna och Gällivare! Bergteamet AB grundades 1999 och är idag ett av Skandinaviens största entreprenadföretag inom bergarbete under jord. Vi är specialister på infrastrukturer under jord och utför uppdrag som omfattar schaktarbeten, bergförstärkning, ort-, ramp- och tunneldrivning. Med över 200 medarbetare kombinerar vi teknisk spetskompetens med ett branschledande säkerhetstänk och effektiv problemlösning. Vårt mål är att leverera hållbara lösningar som uppfyller våra kunders höga krav och samtidigt bidra till en trygg och utvecklande arbetsmiljö för våra medarbetare. Dina arbetsuppgifter Detta är en operativ roll – här gäller det att vara fysiskt närvarande på Bergteamets verksamhetsområden. Som KMA-resurs hos Bergteamet har du en central roll i vårt arbetsmiljöarbete, vilket är avgörande för att säkerställa en trygg och säker arbetsmiljö för alla våra medarbetare Du bistår platschefer och personal i det systematiska arbetsmiljöarbetet enligt gällande regelverk och lokala föreskrifter. Genom operativ närvaro och ett strukturerat arbetssätt arbetar du proaktivt för att förhindra olyckor och tillbud. Merparten av arbetet sker ute i fält, där du deltar aktivt i arbetsmoment och inspektioner. Detta är ingen kontorsbaserad tjänst – du förväntas vara på plats och närvarande i den dagliga verksamheten för att säkerställa en trygg och säker arbetsmiljö. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: • Fysisk närvaro i fält: Du deltar aktivt i arbetsmoment och inspektioner för att säkerställa att arbetsmiljöföreskrifter följs och att arbetet utförs med hög säkerhet och kvalitet. Arbetstiden följer huvudsakligen förmiddagsskiftet. • Proaktivt arbetsmiljöarbete: Rapportera och följa upp arbetsmiljöincidenter för att säkerställa att åtgärder vidtas och att liknande incidenter inte upprepas. Genomför regelbundna skyddsronder och inspektioner för att identifiera och åtgärda risker innan de leder till olyckor eller tillbud. • KMA-samordning: Övervaka och samordna KMA-relaterade aspekter inom verksamheten. Delta i och leda möten om arbetsmiljö och säkerhet för att säkerställa att alla är informerade om aktuella frågor och åtgärder. • Uppdatera riskbedömningar: Skriva och uppdatera befintliga riskbedömningar samt säkerställa att dessa är korrekt publicerade och lättillgängliga för medarbetarna. Din bakgrund/Dina egenskaper Vi söker dig som är engagerad, lösningsorienterad och har en stark förmåga att samarbeta. Du är passionerad om arbetsmiljö och säkerhet, och har en stark förmåga att lyssna, kommunicera och bygga förtroende. Du tar personligt ansvar och är van att planera och prioritera. Kvalifikationer Krav: • Erfarenhet av att arbeta och köra fordon under jord är ett skall krav! • Dokumenterad erfarenhet av arbetsmiljöarbete inom gruvindustrin. • Mycket goda kunskaper i Microsoft Office. • B-körkort samt flytande svenska och engelska i tal och skrift. Meriterande: • Erfarenhet av olycksfallsutredning. • Erfarenhet av att skapa presentationsmaterial, manualer och guider för utbildningsändamål. Vi erbjuder: • Vi erbjuder en spännande och utmanande roll i en framstående organisation, med möjligheten att bidra till utveckling och förbättring av säkerhetsrutiner och arbetsmiljö. • Du får också möjlighet till personlig och professionell utveckling i en dynamisk arbetsmiljö med engagerade kollegor Övrigt Tjänsten är på heltid med placeringsort i huvudsak Kiruna, men resor till Gällivare ingår. Med anledning av ändringarna i lagen (2010:1011) om brandfarliga och explosiva varor (LBE) kan lämplighetsprövning via MSB krävas för tjänsten. Information och kontakt Vi välkomnar din ansökan och ser fram emot att lära känna dig! Bergteamet AB värdesätter mångfald och inkludering och uppmuntrar alla kvalificerade kandidater att ansöka. Sista ansökningsdag är 2025-03-30. I den här rekryteringen samarbetar Bergteamet med Wikan Personal. Frågor om tjänsten besvaras per mejl av Arbetsmiljöchef Simon Stenberg. [email protected] Vi välkomnar din ansökan och ser fram emot att lära känna dig! Försäljning av annons- och rekryteringstjänster undanbedes. Om Wikan Personal Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 17 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 700 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se
Om företaget Vill du vara med och driva säkerhets- och arbetsmiljöarbetet i en av Skandinaviens ledande aktörer inom bergarbete? Vi söker en engagerad och lösningsorienterad KMA-resurs som vill göra skillnad i Kiruna och Gällivare! Bergteamet AB grundades 1999 och är idag ett av Skandinaviens största entreprenadföretag inom bergarbete under jord. Vi är specialister på infrastrukturer under jord och utför uppdrag som omfattar schaktarbeten, bergförstärkning, ort-, ramp- och tunneldrivning. Med över 200 medarbetare kombinerar vi teknisk spetskompetens med ett branschledande säkerhetstänk och effektiv problemlösning. Vårt mål är att leverera hållbara lösningar som uppfyller våra kunders höga krav och samtidigt bidra till en trygg och utvecklande arbetsmiljö för våra medarbetare. Dina arbetsuppgifter Detta är en operativ roll – här gäller det att vara fysiskt närvarande på Bergteamets verksamhetsområden. Som KMA-resurs hos Bergteamet har du en central roll i vårt arbetsmiljöarbete, vilket är avgörande för att säkerställa en trygg och säker arbetsmiljö för alla våra medarbetare Du bistår platschefer och personal i det systematiska arbetsmiljöarbetet enligt gällande regelverk och lokala föreskrifter. Genom operativ närvaro och ett strukturerat arbetssätt arbetar du proaktivt för att förhindra olyckor och tillbud. Merparten av arbetet sker ute i fält, där du deltar aktivt i arbetsmoment och inspektioner. Detta är ingen kontorsbaserad tjänst – du förväntas vara på plats och närvarande i den dagliga verksamheten för att säkerställa en trygg och säker arbetsmiljö. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: • Fysisk närvaro i fält: Du deltar aktivt i arbetsmoment och inspektioner för att säkerställa att arbetsmiljöföreskrifter följs och att arbetet utförs med hög säkerhet och kvalitet. Arbetstiden följer huvudsakligen förmiddagsskiftet. • Proaktivt arbetsmiljöarbete: Rapportera och följa upp arbetsmiljöincidenter för att säkerställa att åtgärder vidtas och att liknande incidenter inte upprepas. Genomför regelbundna skyddsronder och inspektioner för att identifiera och åtgärda risker innan de leder till olyckor eller tillbud. • KMA-samordning: Övervaka och samordna KMA-relaterade aspekter inom verksamheten. Delta i och leda möten om arbetsmiljö och säkerhet för att säkerställa att alla är informerade om aktuella frågor och åtgärder. • Uppdatera riskbedömningar: Skriva och uppdatera befintliga riskbedömningar samt säkerställa att dessa är korrekt publicerade och lättillgängliga för medarbetarna. Din bakgrund/Dina egenskaper Vi söker dig som är engagerad, lösningsorienterad och har en stark förmåga att samarbeta. Du är passionerad om arbetsmiljö och säkerhet, och har en stark förmåga att lyssna, kommunicera och bygga förtroende. Du tar personligt ansvar och är van att planera och prioritera. Kvalifikationer Krav: • Erfarenhet av att arbeta och köra fordon under jord är ett skall krav! • Dokumenterad erfarenhet av arbetsmiljöarbete inom gruvindustrin. • Mycket goda kunskaper i Microsoft Office. • B-körkort samt flytande svenska och engelska i tal och skrift. Meriterande: • Erfarenhet av olycksfallsutredning. • Erfarenhet av att skapa presentationsmaterial, manualer och guider för utbildningsändamål. Vi erbjuder: • Vi erbjuder en spännande och utmanande roll i en framstående organisation, med möjligheten att bidra till utveckling och förbättring av säkerhetsrutiner och arbetsmiljö. • Du får också möjlighet till personlig och professionell utveckling i en dynamisk arbetsmiljö med engagerade kollegor Övrigt Tjänsten är på heltid med placeringsort i huvudsak Kiruna, men resor till Gällivare ingår. Med anledning av ändringarna i lagen (2010:1011) om brandfarliga och explosiva varor (LBE) kan lämplighetsprövning via MSB krävas för tjänsten. Information och kontakt Vi välkomnar din ansökan och ser fram emot att lära känna dig! Bergteamet AB värdesätter mångfald och inkludering och uppmuntrar alla kvalificerade kandidater att ansöka. Sista ansökningsdag är 2025-03-30. I den här rekryteringen samarbetar Bergteamet med Wikan Personal. Frågor om tjänsten besvaras per mejl av Arbetsmiljöchef Simon Stenberg. [email protected] Vi välkomnar din ansökan och ser fram emot att lära känna dig! Försäljning av annons- och rekryteringstjänster undanbedes. Om Wikan Personal Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 17 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 700 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 22 jobb