Miljösamordnare/Miljökoordinator

Sök bland 27 lediga jobb som Miljösamordnare/Miljökoordinator och börja ditt nya yrkesliv idag!

Utvecklingsdriven miljösamordnare till Skärholmens Stadsdelsförvaltning

Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm. Skärholmens stadsdelsförvaltning är en av Stockholms stads 11 stadsdelsförvaltningar och omfattar stadsdelarna Bredäng, Sätra, Skärholmen och Vårberg. Här arbetar mer än 1000 medarbetare för våra 37.000 invånare. Vi erbjuder en kommunal verksamhet som vi är stolta över och vi har en fantastisk mångfald. Välkommen med ditt unika bidrag! Välkommen till oss Enheten stadsmiljö, civilsamhälle och kultur har som uppdrag att utveckla och skapa bra förutsättningar för Skärholmens stads-, natur- och kulturmiljö, så att invånare kan känna sig stolta över sin stadsdel. Enheten kännetecknas av hög kompetens, engagemang samt samverkan och består idag av tio medarbetare och en enhetschef. Som en del i Skärholmens utveckling har förvaltningen identifierat behovet av en självgående miljösamordnare som driver fram utvecklingsarbetet inom förvaltningens miljö- och klimatområdet.   Vi erbjuder En arbetsplats som präglas av god arbetsmiljö och ständig utveckling med stockholmarna i fokus. Här jobbar du på en stadsdelsförvaltning som vill ligga i framkant. Vi sitter centralt beläget i Skärholmens centrum i nyrenoverade och moderna lokaler. Därutöver erbjuder vi dig goda anställningsförmåner som kompetensutveckling, bra flextidsvillkor, friskvårdsbidrag, semesterväxling och vinter- samt sommararbetstid. Läs gärna om våra övriga förmåner inom Stockholms stad här.    Din roll Som miljösamordnare hos oss förväntas du ha fokus på de lokala frågor som är prioriterade för Skärholmen och som lyfts i stadens styrdokument. Du driver utvecklingsfrågor för hela förvaltningen, för policydiskussioner, proaktivt stödjer medarbetare i sina uppdrag och stödjer chefer att nå upp till uppsatta mål inom miljö- och klimatområdet i deras verksamheter. Rollen innebär många kontaktytor där du samarbetar inom din förvaltning, stadens övriga förvaltningar, bolag och privata aktörer. I ditt uppdrag ingår bl.a. att driva och följa upp förvaltningens klimat- och miljöarbete i enlighet med stadens nya miljöprogram och ta fram en uppdaterad lokal klimathandlingsplan ta fram strategiska planer utifrån stadens styrdokument rapportera i vårt system för integrerad ledning och uppföljning av verksamhet och ekonomi (ILS) samt förbereda, ansöka om och utvärdera budgetjusteringar upprätthålla löpande omvärldsbevakning och informationsinhämtning inom relevanta områden tillse att utförande samt uppföljning inom relevant lagstiftning utförs samt samordna klimat- och miljöarbetet så att det följer stadens rutiner och riktlinjer stötta nyckelfunktioner inom förvaltningens samtliga avdelningar i verksamheternas klimat- och miljöarbete delta i nätverk kopplat till klimat- och miljöfrågor tillsammans med andra aktörer i staden bidra med klimat- och miljöperspektivet inom förvaltningens risk och sårbarhets-arbete (RSA) vid upphandlingar bevaka miljöklausuler samt lägga upp en långsiktig planering av förvaltningens klimat- och miljöarbete handlägga ärenden, leverera underlag i utredningar, beslutsunderlag och övriga frågor inom klimat- och miljöområdet presentera förvaltningens miljöarbete till nämnden. Staden genom miljöförvaltningen har nyligen beviljats medel för ett spännande EU-projekt där Skärholmen utgör en av stadens utsedda lokala omställningsarenor, vilket innebär att vi ska skapa samverkan kring miljöarbete med lokalt näringsliv, civilsamhälle samt invånare. Du som miljösamordnare kommer att ha en central roll i arbetet. Din kompetens och erfarenhet Vi söker dig som har akademisk utbildning kopplat till klimat, miljö och hållbarhet alternativt annan utbildning vi bedömer som likvärdig flerårig erfarenhet av klimat- samt miljöarbete erfarenhet av att driva och följa upp miljöutvecklingsfrågor, gärna inom politiskt styrd verksamhet erfarenhet av ILS-rapportering från Stockholms stad mycket god förmåga i svenska språket, både i tal och i skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av handläggning av ärenden erfarenhet av och/eller intresse för stadsutvecklings- och samhällsplaneringsfrågor. Vi söker dig som har en utmärkt förmåga att självständigt leda och driva ditt arbete framåt. Du tar dig an dina arbetsuppgifter på ett strukturerat sätt och kan planera och prioritera ditt arbete utifrån förändrade förhållanden. Som person är du väldigt utvecklings- samt lösningsorienterad. Med din goda samarbetsförmåga skapar du engagemang och delaktighet i förändringsarbetet då en viktig del av rollen är att aktualisera miljöfrågan på förvaltningens avdelningar. Som miljösamordnare får du energi av att arbeta med miljöutvecklingsfrågor samt att leda och ta initiativ i förändringsarbetet. I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, motivation och engagemang för uppdraget. Övrigt Sofie Möller heter jag och det är jag som är din blivande chef. Jag är en tydlig, utvecklingsdriven och engagerad ledare som förespråkar den tillitsbaserade ledarskapsstilen. Jag har ett stort förtroende för mina medarbetare respektive deras förmåga och drivs av att tillsammans skapa förändring för våra invånare. Varmt välkommen till oss!   Vi rekryterar utan det personliga brevet i denna rekrytering för att stärka fokus på de kompetenser och erfarenheter som efterfrågas för denna roll. Vid bedömningen av din ansökan kommer vi endast att utgå ifrån ditt CV och ett antal frågor du får besvara i samband med att du söker tjänsten. Vi önskar att du svarar konkret och kortfattat på frågorna, och att det finns en tydlig koppling mellan dina svar och ditt CV. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, provanställning kan komma att tillämpas. Denna rekryteringsprocess kan komma innehålla arbetspsykologiska tester. Tjänsten utlyses under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för övertalig Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande! Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

22 februari 2024
Sista ansökan:
8 mars 2024
Miljösamordnare sökes till Logistikservice

Arbetsuppgifter Tjänsten är en kombinerad tjänst där övervägande del är som miljösamordnare för förvaltningen Regionservice. Den andra delen är som samordnare och stöd till våra avdelningschefer i området Logistikservice i olika utveckling- och kvalitetsarbeten. Du är vår generalist inom miljö och hållbarhet och ger ett nära stöd till verksamheterna i Regionservice. I ditt uppdrag arbetar du proaktivt och samordnat, från planering till uppföljning.  Du bidrar till att öka vårt miljömedvetna agerande. Du samordnar förvaltningens miljöarbete, från övergripande miljömål och miljökrav till utbildning och rådgivande insatser till verksamheten kring kemikalier, källsortering och bra miljöval. Du ingår i regionala miljönätverk och är förvaltningens kontaktperson in till de specialister som finns inom respektive område. Exempel på arbetsuppgifter: - Ta fram fakta och analys i samarbete såväl internt som externt - Bidra till att ta fram beslutsunderlag till verksamhetsplaner - På uppdrag ta fram beslutsunderlag samt bereda och föredra ärenden till förvaltningsledningen - Proaktivt arbeta för att förbättra logistikservice kvalitetsarbete  Som miljösamordnare har du en specialistroll inom miljökunskap och miljölagstiftning och arbetar med att samordna, planera, driva och följa upp miljöfrågor inom hela regionen. Tjänsten kräver kontinuerlig omvärldsbevakning inom miljö och hållbarhetsområdet där avfall är en del. Du kommer att stödja området genom att erbjuda expertis, rådgivning och utbildningar relaterade till miljöfrågor. Ditt arbete innebär att följa och implementera förändringar i miljölagstiftningen samt säkerställa efterlevnad och uppfyllande av krav. Om arbetsplatsen   Logistikservice är ett verksamhetsområde som levererar service för att underlätta för regionens verksamheters dagliga arbete, främst inom hälso- och sjukvården. Verksamhetens huvudsakliga uppdragsområden är material- och textilförsörjning, lagerhållning av sjukvårdsmaterial, patienttransporter, distribution inom regionen samt fordonshantering.  Tjänsten är placerad på Logistikservice vid Regionservice i Halmstad, men du arbetar i hela regionen. Du kommer att ingå i avdelningen för distribution och fordonsadministration där miljö och hållbarhetsfrågorna är högt prioriterade, med fokus på elektrifiering. Du kommer att ha ett tätt samarbete tillsammans med fyra andra kollegor som arbetar med administrativa arbetsuppgifter inom logistikservice uppdrag. Regionservice är Region Hallands serviceorganisation. Vår målsättning: Värdeskapande partner för stöd och service, innebär att vi i vårt uppdrag hjälper våra kunder att fokusera på sin kärnverksamhet. Vi är ca 600 medarbetare i vår förvaltning som är verksamma över hela länet. Förvaltningen är organiserad i en stab- och ledningsfunktion och fem verksamhetsområden som utför en mängd olika typer av servicetjänster. Dessa områden är Gemensam administrativ service, Logistikservice, Måltidsservice, Städ och vårdnära service samt Teknik och fastighet.   Kvalifikationer Vi söker dig som vill vara en del av och utveckla Region Hallands miljöarbete och ta fram förbättringspunkter. Vi värderar en positiv inställning, handlingskraft och samarbetsvilja högt. Vidare söker vi dig som har: - högskoleutbildning inom miljö och hållbarhetsområdet eller annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. - flerårig erfarenhet från kvalitet- och förbättringsarbete. - goda kunskaper om relevant lagstiftning inom ämnesområdet. - god erfarenhet av officepaketet/M365. - erfarenhet av avvikelsehanteringssystem. Har du erfarenhet av att hantera dokumentation kring kemikalier, gärna IChemistry, är det meriterande.  Som person är du självgående, ansvarstagande och kvalitetsmedveten. Du är flexibel och trivs med att anpassa dig utifrån verksamheternas behov i relation till avtalsstyrda krav och regelverk. Ditt bemötande är professionellt och du är bra på att skapa kontaktnät. Din förmåga att kommunicera i tal och skrift är mycket god. Då det ingår resor i tjänsten krävs att du har B-körkort och god körvana. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.    Varmt välkommen med din ansökan! Vårt erbjudande För oss är det viktigt att du ska trivas och utvecklas i ditt arbete.  Läs mer om vilka https://www.regionhalland.se/jobb-och-karriar/formaner/ vi kan erbjuda dig som anställd. Om Region Halland Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 8 000 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar också för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är ”Halland ­ – bästa livsplatsen” och med det menar vi att Halland ska bli den bästa platsen att bo på, utbilda sig, arbeta och driva företag i. Vi har kommit en bra bit på vägen, välkommen att följa med oss på vår resa! https://www.regionhalland.se/om-region-halland/ Strävan efter jämställdhet, mångfald och likvärdiga villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av Region Hallands värdegrund. Region Halland krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.

22 februari 2024
Sista ansökan:
7 mars 2024
Miljösamordnare

. Var med och bygg en hållbar framtid med oss - ett familjärt bolag med internationell etablering. Implenia Sverige söker nu en miljösamordnare till projekt Tunnel Ersmarksberget. Om rollen Som miljösamordnare på Implenia kommer du att driva och leda projektets miljö- och hållbarhetsarbete tillsammans med övrig projektorganisation. Du kommer att arbeta med projektets miljömål, miljökrav, miljörisker, miljödokumentation och ansvara för uppföljning och rapportering till projekten och Implenias hållbarhetschef. Du ingår även i projektets KMA-grupp där vi arbetar mot gemensamma mål och stöttar varandra. Du arbetar med dokumentation, kommunikation, avstämning och uppföljning av de fastställda rutinerna bland annat i Implenias ledningssystem och projektplanen. I din roll kommer du även att driva förbättringsarbete och verksamhetsutveckling i samarbete med övriga medarbetare inom verksamheten. Verksamheten bedriver ett proaktivt arbete för att möta våra mål och allt striktare krav vad gäller hållbarhetsarbetet.  Du kommer bland annat att jobba med: * Nära samarbete med produktionen i arbetet med miljö- och hållbarhetsfrågor * Tillsammans med projektchefen driva projektets miljö- och hållbarhetsarbetet och säkerställa att lagstiftning efterlevs  * Genomföra miljöriskanalyser och miljöutredningar * Utreda miljöavvikelser samt arbeta med förebyggande och korrigerande åtgärder * Arbeta aktivt med projektens klimatkalkyl och dess klimat- och energieffektiviseringsåtgärder * Genomföra vatten- och markprovtagningar samt bullermätningar samt analysera resultatet * Kontinuerlig dialog med beställarens miljöfunktion * Vara delaktig i interna revisioner Är du den vi söker? Det är viktig att du trivs i en dynamisk miljö med många kontaktytor och varierande arbetsuppgifter. Du har erfarenhet av systematiskt och operativt miljöarbete inom byggbranschen och trivs med att ha många kontaktytor då du har en regelbunden dialog med projektorganisationen och kund.  Du är prestigelös och kan ge stöd och råd i både små som stora frågor. Vi ser att du minst har 3 års högskole- eller universitetsstudier med miljöinriktning och 5 års relevant arbetserfarenhet. Vidare besitter du god datorvana, behärskar svenska och engelska i tal och skrift obehindrat samt innehar B-körkort. Vi erbjuder dig Du kommer att utgå från projektets etablering. Som en del av Implenia kan du förvänta dig ett varierande arbete med stora utvecklingsmöjligheter. Du blir en del av en organisation där du får frihet under eget ansvar samtidigt som du har positiva och samarbetsvilliga kollegor att växa och kompetensutvecklas med. Våra medarbetare är vår främsta styrka och det är viktigt att alla känner sig trygga hos oss och trivs på jobbet. På Implenia värderar vi mångfald, vår rekryteringsprocess är därför inriktad på att främja jämställdhet och inkludering. Om oss Implenia Sverige AB har närmare 450 anställda och många års erfarenhet och kompetens inom utmanande och komplexa infrastrukturprojekt. Vi är rikstäckande med projekt över hela Sverige och våra kontor är belägna i Stockholm och Göteborg. Implenia Sverige AB är en del av Implenia Group, som är den ledande leverantören av byggtjänster i Schweiz och är etablerade i flertalet europeiska länder. Registrera din ansökan och CV nedan gärna så snart som möjligt eftersom urvalet görs löpande. Vid frågor kontakta HR Generalist Nina Cakarevic [email protected]

22 februari 2024
Sista ansökan:
23 mars 2024
HÅLLBARHETSSPECIALIST

Arbetsuppgifter Vi söker en erfaren Hållbarhetsspecialist till vår kund i Stockholm! Som Hållbarhetsspecialist kommer du att vara gruppens stödresurs för hållbarhet och du kommer att hjälpa till samt stötta inom olika projekt med hållbarhetsfrågor. I din roll deltar du i olika mötesserier och rapporterar till samordnare för hållbarhet och stabschef. Dina arbetsuppgifter kommer vara att vidareutveckla och följa upp avdelningens hållbarhetsarbete som inkluderar, men inte är begränsat till, nedan: - Är hållbarhetsgruppens stödresurs för hållbarhetsfrågor, arbeta stödjande och samordnande i frågor kring hållbarhet. - Stötta handläggarna i deras arbete med att samordna projektens och entreprenörernas Ceequalarbete. - Delta på tillsynsmöten och hjälpa handläggarna att hantera anmälningar/dispenser från miljöbalken till tillsynsmyndigheten som behövs i entreprenaderna. - Hjälpa handläggarna att hantera samråd/godkännande av överskridande av bullerkraven enligt miljödomen till tillsynsmyndigheten. - Vara med och genomföra hållbarhetsutbildningar inom avdelningen. - Stödja samordnare hållbarhet i avdelningen söders förbättringsarbete i form av exempelvis framtagande av arbetssätt, checklistor m.m. - Implementera framtagna arbetssätt inom området. - Delta vid miljöronder. - Stödja handläggarna i deras arbete med att följa upp entreprenörens hållbarhetsarbete. Om oss JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb! Företagspresentation Vår kund verkar inom Region Stockholm och har som uppdrag att förbättra framkomligheten för invånarna i Stockholm. Kvalifikationer - Du har en högskoleutbildning (som lägst kandidatexamen) med inriktning miljö, hållbarhet eller samhällsbyggnad. - Du behöver ha minst fem års yrkeserfarenhet inom miljö- och eller hållbarhet så som specialist, handläggare eller samordnare. - Du har erfarenhet av arbete i infrastrukturprojekt och har arbetat under minst två år i ett stort anläggningsprojekt, gärna inom bergtunnelverksamhet. - Du har erfarenhet av att ha arbetat i minst ett ceequal-projekt. - Du behärskar svenska och engelska flytande, i tal och skrift. - Det är meriterande om du har erfarenhet av masshantering, vattenhantering och kemikaliehantering. - Det är meriterande om du har arbetat inom minst ett projekt vars villkor är reglerade enligt miljödom. Personliga egenskaper Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och för att trivas i uppdraget ser vi att du är kvalitetsmedveten, kommunikativ och har en god samarbetsförmåga samtidigt som du enkelt arbetar självständigt. Vidare är det viktigt att du är lyhörd, effektiv och målinriktad, samt kan hantera arbete i en miljö där förutsättningarna förändras. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder bland annat en digital lösning som hjälper våra medarbetare att hitta verktyg för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start 01-apr-2024 och uppdraget förväntas löpa minst 18 månader fram, med möjlighet till vidare förlängning efter det. Du kommer att vara anställd av JobBusters och arbeta som konsult hos vår spännande kund. I det här uppdraget förväntas du arbeta on-site på vår kunds kontor i Hammarby sjöstad, Stockholm. Ansökningar mottagna innan 29-feb-2024 kommer hanteras i ett första urval. Sista ansökningsdag är 5-mar-2024.

21 februari 2024
Sista ansökan:
20 mars 2024
EHS Site Lead to customer in Uppsala

We are looking for an Environmental Site Lead for our customer in Uppsala. For this assignment you will be employed by Poolia as one of our consultants.The assignment is full time and expected to start as soon an possible and continue for 10 month. We are reviewing applications on the go so do not wait with sending in your application! About the position Responsible for overseeing the environmental, health, and safety infrastructure at the site level, this role may involve managing or coordinating a team within the facility based on its risk or size. Additionally, it entails ensuring that the local facility's Environmental, Health, and Safety (EHS) operations comply with federal, state, and local regulations, as well as the company's EHS standards. Collaborating with the site leadership teams, the individual works to establish and implement the site's EHS strategy and Management Action Plan (MAP), aligning them with the company and/or franchise's commercial strategic priorities and research and development (R&D) initiatives. Responsibilities • Collaborate with the site Plant Manager to share responsibility for EHS performance • Work closely with local management to create and execute a Management Action Plan (MAP) addressing EHS program gaps and ensuring regulatory compliance • Establish EHS objectives for the site, conducting audits, analysis, documentation, and reporting on their implementation and effectiveness through dashboards and reports • Manage site EHS professionals/contacts, setting and monitoring goals, providing support and coaching, managing employee development plans, and offering recommendations for succession planning, appraisals, and budgeting • Monitor and assess EHS risks in operations, including change management, for continuous improvement, aiming for a leaner and more efficient EHS program • Provide ongoing consultation to upper management regarding environmental, health, and safety regulations, identifying impacts of regulatory changes on key business objectives • Develop and implement an EHS training strategy for the site, ensuring key risk and regulatory requirements are addressed for various audiences, including new hires • Support and facilitate site EHS committees/teams to ensure effective implementation of the EHS program • Uphold local ISO certifications by aligning and maintaining site EHS management systems consistent with ISO and/or program standards • Collaborate with other functions to manage EHS aspects of external manufacturers, suppliers, and contractor programs Your profile Education and Qualifications: • Bachelor’s/University Degree or equivalent • 4-10 years of experience in environmental, health, and safety, including extensive exposure to an FDA-regulated environment • Demonstrated project management skills with technical/working knowledge of federal, state, and local regulations • Fluent in both Swedish and English • Proficient in essential IT programs (e.g., MS Office, etc.) • Technical experience in various EHS areas, such as air, water, hazardous and medical waste, machine safety, ergonomics, industrial hygiene, and chemical handling, is highly desirable You are a good communicator with strong interpersonal skills. You have good planning, organizational and prioritization skills. Further you are a problem-solving individual who have a high degree of team spirit. About the organisation Poolia offers a high level of expertise in the core areas of permanent placement and temporary staffing. The permanent placement and temporary staffing services are divided into several specialist areas: Finance & Accounting, IT, Office Support, Human Resources, Sales & Marketing, Life Science & Engineering and Legal. Another specialist area is executive recruitment through Poolia Executive Search. The Company was founded by Björn Örås in 1989, and in 2015 had just over 1,350 employees in Sweden, Finland and Germany and a turnover of SEK 757 million. Please apply by registering your CV here on our website. Click on the "Ansök" button to the right. It is our recommendation that you register as much information as possible and that you attach a complete CV-document. Please check that your correct e-mail address is registered. Poolia is a registered staffing agency, meaning that we comply with the requirements set by Kompetensföretagen - the Swedish Association of Staffing Agencies.

20 februari 2024
Sista ansökan:
27 februari 2024
Miljö- och kvalitetssamordnare

Momentum Industrial AB är en marknadsledande distributör av industriella komponenter och tjänster till den svenska och norska industrin. Vår mission är Tillsammans för en hållbar industri, vilket för oss innebär att vi finns till för att tillsammans med våra intressenter bidra till att skapa en hållbar industri ur ett socialt, miljömässigt och ekonomiskt perspektiv. Vi omsätter cirka 1,3 miljarder SEK och har 330 talangfulla medarbetare. Momentum Industrial AB ingår i Momentum Group som är noterat på Stockholmsbörsen. För ytterligare information, besök gärna vår hemsida: www.momentum-industrial.com Momentums Hållbarhetsavdelning växer och vi söker förstärkning av dig som vill driva, utveckla, samordna och genomföra ett affärsdrivet miljö- och kvalitetsarbete på en strategisk såväl som operationell nivå. Vi vet att mångfald berikar och söker dig som kan komplettera vårt team med din kompetens, erfarenhet. Ett välfungerande ledningssystem (certifierat enligt ISO 9001:2015 och ISO 14001:2015) finns på plats och ditt arbete kommer innebära att vidareutveckla organisationens befintliga miljö- och kvalitetsarbete i samklang med intressenternas behov samt befintliga lagkrav. Detta är en roll där du får möjlighet att arbeta självständigt med mycket eget ansvar. Hos oss erbjuds du att göra en spännande resa i ett bolag som har utveckling i fokus. Du utgör en del av Hållbarhetsavdelningen, är placerad på vårt huvudkontor i Göteborg samt rapporterar till Hållbarhetschefen. ARBETSUPPGIFTER Rollen är bred och varierad och du har stor egen möjlighet att påverka ditt arbete i syfte att nå ständiga förbättringar och hållbara lösningar inom miljö- och kvalitetsområdet. Tjänsten innefattar även en del fysiskt arbetsmiljöarbete, vilket är ett arbete som utförs i samverkan med vår HR-avdelning. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara: • Tillsammans med Hållbarhetschefen driva ett affärs- och verksamhetsutvecklande miljöarbete som går i linje med vår mission om tillsammans för en hållbar industri. • Vara organisationens specialist i miljö- och kvalitetsfrågor. • Projektleda inom olika företagsövergripande verksamhetsutvecklingsprojekt. • Stötta säljorganisationen i de miljö- och kvalitetsinriktade kundkrav som inkommer. • Samordna och utveckla vårt ledningssystem tillsammans med respektive processägare. • Säkerställa att organisationen efterlever berörd svensk och norsk miljö- och arbetsmiljölagstiftning. • Koordinera och säkerställa bibehållna ISO 9001- och ISO 14001-certifikat, vilket innebär att det är din uppgift att samordna/utföra/säkerställa att krav i respektive standard efterlevs. • Samordna skyddsronder och internrevisioner samt ansvara för avvikelser. • Kompetensutveckla och engagera medarbetare och chefer kring miljö, kvalitet och fysisk arbetsmiljö. • Stödja de lokala distrikten i operativt miljö- och kvalitetsarbete samt fysiska arbetsmiljöfrågor när så behövs. KVALIFIKATIONER • Har en eftergymnasial utbildning inom miljövetenskap eller liknande. • Har några års yrkeserfarenhet ifrån liknande arbetsuppgifter. • Erfarenhet eller på annat vis påvisad kunskap i arbete med ledningssystem utifrån ett ISO-perspektiv och revisionsteknik • Erfarenhet och kunskap inom svensk och internationell miljölagstiftning • Erfarenhet ifrån fysiskt arbetsmiljöarbete är ett plus, men inget krav. • Projektledningserfarenhet är meriterande liksom erfarenhet ifrån affärsdriven verksamhetsutveckling • Arbetserfarenhet från svensk industri är meriterande, men inget krav • Behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift • Goda kunskaper i Office-paketet Som person är du serviceinriktad, relationsskapande, flexibel och prestigelös. Du kan enkelt knyta kontakter och skapa relationer till andra. Det är naturligt för dig att arbeta i tätt samarbete med andra och du trivs med att utveckla och utvecklas tillsammans med ditt team. Du är affärsorienterad, då det är viktigt att vårt miljö- och kvalitetsarbete bedrivs på ett affärsstödjande vis där vi främst utgår ifrån säljorganisationens behov. Du är en positiv, pålitlig och ansvarsfull utförare som får saker och ting utförda. Ett organiserat och systematiskt arbetssätt är en självklarhet för dig. Du är inte rädd för att ta ansvar och är bekväm med att arbeta självständigt. Du trivs när det är flera saker på gång, så att du får planera och strukturera din tid för att vara så effektiv som möjligt. Du är en person med ett naturligt driv att hela tiden ta kliv framåt.

19 februari 2024
Sista ansökan:
31 mars 2024
Administratör inom hälsa, miljö och säkerhet i Skellefteå

Om tjänsten Vi hjälper TA Byggproduktion att hitta en HSE-Administratör för ett omfattande nytt byggprojekt i Skellefteå. I denna roll kommer du att spela en avgörande roll för att säkerställa hälsa, säkerhet och miljö (HSE) på arbetsplatsen. Du kommer att vara ansvarig för avvikelsehantering, riskanalys samt protokollföring och uppföljning av HSE-relaterade frågor. Har du tidigare erfarenhet inom området? Tveka inte med din ansökan då vi arbetar efter löpande urval och start för tjänsten är så snart som möjligt. Tommy Allström Byggproduktion är ett expansivt byggföretag med rikstäckande verksamhet i Sverige. Företaget specialiserar sig på entreprenadprojekt med fokus på logistikhallar och tillhandahåller byggservice från nybyggnationer till försäkringsarbeten. Med en stark tillväxt de senaste åren, strävar de efter att fortsätta sin positiva utveckling inom byggbranschen. För denna tjänst blir du initialt anställd av oss på Cleverex Bemanning och arbetar som konsult hos TA Byggproduktion. Om allt i samarbetet känns finns det möjlighet på sikt att bli överrekryterad till kunden. Detta är ett projekt som löper i ca 1,5 år. Du erbjuds • En möjlighet att få vara del av ett växande byggföretag med stark tillväxt resa • En arbetsplats som värderar samarbete med en familjär känsla • Att få kliva in i en betydande roll med stort ansvarstagande Arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna för en HSE-Administratör varierar dagligen och omfattar allt från skydds- och miljöronder till detaljerad uppföljning och rapportering. Den ansvarige ska säkerställa att kemikaljelistor kontrolleras, upprätthålla kontakt med beställare och leverera regelbundna rapporter. I rollen har du stora kontaktytor med nära med entreprenörer, kunden samt med interna kollegor, för att tillsammans i teamet hantera risker effektivt. Du kommer att: • Dokumentera och följa upp avvikelser samt vidta nödvändiga åtgärder • Skriva protokoll från skyddsronder och riskanalyser • Stödja HSE-ansvarig och kommunicera med entreprenörer • Sammanställa rapporter och följa upp HSE-målen • Deltaga i dagliga avstämningar och kommunicera med beställaren och platsledningen Din profil För att lyckas i rollen ser vi att du: • Har genomgått skyddsombudutbildning inom bygg • Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i såväl tal som skrift, då daglig kommunikation sker på båda språken. • Har goda kunskaper i Office-paketet • Erfarenhet som HSE-administratör, projektledning eller liknande inom byggbranschen är meriterande För denna tjänst värderar vi dina personliga egenskaper lika högt som dina kompetenser. Vi ser att du är social, driven och kommunikativ. Du har en positiv inställning, ett strukturerat arbetssätt och en god samarbetsförmåga. Ett intresse för arbetsmiljö och miljöfrågor är starkt värderat. Du trivs i en varierande dynamisk vardag där den ena dagen inte är den andre lik. Övrigt Start: Så snart som möjligt Omfattning: Heltid Placering: Skellefteå Rekryteringsprocessen hanteras av Cleverex och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av [email protected] Om oss På Cleverex Bemanning arbetar vi med att rekrytera och hyra ut rätt medarbetare till rätt kund. Vårt största fokus ligger på våra kunder, konsulter och kandidater och vårt mål är att du som kandidat ska känna att du hamnat helt rätt!

19 februari 2024
Sista ansökan:
18 mars 2024
Administratör inom hälsa, miljö och säkerhet i Skellefteå

Om tjänsten Vi hjälper TA Byggproduktion att hitta en HSE-Administratör för ett omfattande nytt byggprojekt i Skellefteå. I denna roll kommer du att spela en avgörande roll för att säkerställa hälsa, säkerhet och miljö (HSE) på arbetsplatsen. Du kommer att vara ansvarig för avvikelsehantering, riskanalys samt protokollföring och uppföljning av HSE-relaterade frågor. Har du tidigare erfarenhet inom området? Tveka inte med din ansökan då vi arbetar efter löpande urval och start för tjänsten är så snart som möjligt. Tommy Allström Byggproduktion är ett expansivt byggföretag med rikstäckande verksamhet i Sverige. Företaget specialiserar sig på entreprenadprojekt med fokus på logistikhallar och tillhandahåller byggservice från nybyggnationer till försäkringsarbeten. Med en stark tillväxt de senaste åren, strävar de efter att fortsätta sin positiva utveckling inom byggbranschen. För denna tjänst blir du initialt anställd av oss på Cleverex Bemanning och arbetar som konsult hos TA Byggproduktion. Om allt i samarbetet känns finns det möjlighet på sikt att bli överrekryterad till kunden. Detta är ett projekt som löper i ca 1,5 år. Du erbjuds • En möjlighet att få vara del av ett växande byggföretag med stark tillväxt resa • En arbetsplats som värderar samarbete med en familjär känsla • Att få kliva in i en betydande roll med stort ansvarstagande Arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna för en HSE-Administratör varierar dagligen och omfattar allt från skydds- och miljöronder till detaljerad uppföljning och rapportering. Den ansvarige ska säkerställa att kemikaljelistor kontrolleras, upprätthålla kontakt med beställare och leverera regelbundna rapporter. I rollen har du stora kontaktytor med nära med entreprenörer, kunden samt med interna kollegor, för att tillsammans i teamet hantera risker effektivt. Du kommer att: • Dokumentera och följa upp avvikelser samt vidta nödvändiga åtgärder • Skriva protokoll från skyddsronder och riskanalyser • Stödja HSE-ansvarig och kommunicera med entreprenörer • Sammanställa rapporter och följa upp HSE-målen • Deltaga i dagliga avstämningar och kommunicera med beställaren och platsledningen Din profil För att lyckas i rollen ser vi att du: • Har genomgått skyddsombudutbildning inom bygg • Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i såväl tal som skrift, då daglig kommunikation sker på båda språken. • Har goda kunskaper i Office-paketet • Erfarenhet som HSE-administratör, projektledning eller liknande inom byggbranschen är meriterande För denna tjänst värderar vi dina personliga egenskaper lika högt som dina kompetenser. Vi ser att du är social, driven och kommunikativ. Du har en positiv inställning, ett strukturerat arbetssätt och en god samarbetsförmåga. Ett intresse för arbetsmiljö och miljöfrågor är starkt värderat. Du trivs i en varierande dynamisk vardag där den ena dagen inte är den andre lik. Övrigt Start: Så snart som möjligt Omfattning: Heltid Placering: Skellefteå Rekryteringsprocessen hanteras av Cleverex och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av [email protected] Om oss På Cleverex Bemanning arbetar vi med att rekrytera och hyra ut rätt medarbetare till rätt kund. Vårt största fokus ligger på våra kunder, konsulter och kandidater och vårt mål är att du som kandidat ska känna att du hamnat helt rätt!

19 februari 2024
Sista ansökan:
8 mars 2024
Projektledare Tillstånd Entreprenad

Svenska kraftnät är en av de viktigaste aktörerna för en hållbar energiomställning. Som projektledare erbjuds du ett av Sveriges viktigaste samhällsbyggande jobb, i vilket du varje dag kommer att bidra till Sveriges elförsörjning. Vi behöver dig för att lyckas med vårt samhällsviktiga uppdrag att elektrifiera Sverige. Hos oss på division Nät får du vara med att bygga ut och underhålla transmissionsnätet. För att möta samhällets behov behöver vi bygga 30 mil ledningar och driftsätta 20 stationer per år. Ansök idag och få chansen att vara med och lysa upp Sverige!   Om tjänsten I rollen som projektledare Tillstånd Entreprenad har du det övergripande ansvaret för tillstånd, anmälningar, lov och dispenser i lednings-, stations- och rivningsprojekt. Du samordnar alla frågor inom ditt område och ser till att nödvändiga tillstånd tas fram inför och under projektering och entreprenad. Som projektledare ansvarar du för att tillståndsarbete genomförs enligt projektplan avseende tid, kostnad och resultat samt i enlighet med Svenska kraftnäts projektmodell. Du kommer att vara en del av projektgruppen där du ansvarar för att identifiera och värdera risker som påverkar tid, kostnader och kvalitet inom ditt ansvarsområde i samverkan med projektledare. Den här rollen passar dig som trivs med att självständigt driva dina ansvarsområden i stora komplexa infrastrukturprojekt. Du trivs i en roll där du förväntas ta snabba beslut samt driva arbetet framåt tillsammans med övriga projektmedlemmar och konsulter. Vidare leder samt genomför du möten med tillsynsmyndigheter där du ansvarar för dialogen med kommuner och myndigheter som länsstyrelser, Energimarknadsinspektionen med flera. En del av enhetens ansvarsområde innebär ansvar, drivning och genomförande av tillståndsprocesser för projekt som drivs som piloter för att effektivisera tillståndsprocesserna. Exempel är ledningsprojekt för anslutning av elintensiv industri i Norrland. I arbetsuppgifterna ingår även att: • upphandla, leda och följa upp konsulter inom delprojektet på ett effektivt sätt, samt kvalitetssäkra leveranserna utifrån tid, kostnad och kvalitet • kontinuerligt delta och bidra i verksamhetsutveckling inom enhetens ansvarsområden   Svenska kraftnät gör en historisk och samhällsviktig utbyggnad av stamnätet. Under åren 2000–2020 byggdes 60 mil stamnät. Vårt uppdrag de kommande tjugo åren är att tiodubbla detta och förnya och bygga uppemot 700 mil stamnät och 200 stationer.  Du kommer att tillhöra enheten Tillstånd Entreprenad som består av 19 personer som samarbetar nära varandra i en kultur som präglas av ett öppet förhållningssätt inför både uppgift och kollegor. Enheten Tillstånd Entreprenad tillhör avdelning Samhällsbyggnad som idag har cirka 75 medarbetare och arbetar med mark- och tillståndsrelaterade frågor.     Om dig Vi söker dig som har god samarbetsförmåga, då det i rollen är centralt att samverka med olika kontaktytor såväl externt som internt. Som projektledare tillstånd entreprenad arbetar du i flera projekt parallellt, därav krävs det att du har god helhetssyn och har en god förmåga att skapa struktur för att nå resultat. Du är van att arbeta självständigt och löpande prioritera bland dina arbetsuppgifter samt ta ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är flexibel och kan anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.   Du har en akademisk examen inom, miljö, naturvetenskap, kulturmiljö, samhällsbyggnad eller motsvarande relevant utbildning. Vidare har du: • flerårig erfarenhet av tillståndsarbete • erfarenhet av miljöbalken och/eller plan- och bygglagen • B-körkort • god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av infrastrukturprojekt samt erfarenhet från energibranschen. Det är fördelaktigt att du har erfarenhet av ellagen samt att du har erfarenhet av tillståndsarbete och/eller vattenverksamhet inför och under byggfas. Vidare är det meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i sjö- och/eller havsbaserade projekt samt ha lett och styrt konsulter i komplexa projektmiljöer. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att ha arbetat på eller i nära samverkan med relevanta myndigheter, såsom Länsstyrelsen, Energimarknadsinspektionen eller andra sektorsmyndigheter.   Bra att veta • Tjänsten är placerad i Sundbyberg, Göteborg, Sundsvall, Luleå eller Västerås • Möjlighet till distansarbete upp till 50 % #LI-hybrid • Resor förekommer i denna tjänst  • Sista ansökningsdag 18 mars 2024 • Tjänsten är en tillvidareanställning   I den här rekryteringen samarbetar vi med Avancos. Vill du veta mer, kontakta gärna rekryteringskonsult Sophie Berg, tel. nr. 0704 04 56 44 eller via e-post [email protected]. Rekryterande chef är Matilda Schön, tel. 010-475 88 06 och ansvarig rekryterare Carl Isaksson, tel. nr. 010-489 20 28. Fackliga representanter är Emma Thornberg, SACO, tel. 010-475 84 77 och Mikael Hedenheim, ST, tel. 010-475 84 68. Du når oss också via e-post: [email protected].       Övrig information Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan ett beslut om anställning fattas kommer en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) att genomföras i de fall befattningen innebär hantering av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter eller deltagande i säkerhetskänslig verksamhet. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och, i vissa fall, en särskild personutredning. För anställning på Svenska kraftnät krävs svenskt medborgarskap. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras. För mer information om säkerhetsprövning Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar. Lär känna Svenska kraftnät och hur det är att arbeta hos oss: Lär känna oss på Svenska kraftnät

16 februari 2024
Sista ansökan:
18 mars 2024
Miljöhandläggare

Vill du bidra till att göra Sverige och världen säkrare? Värdesätter du ömsesidigt förtroende och önskar både ett eget ansvar såväl som goda möjligheter till kompetensutveckling? Våra medarbetare är viktiga för oss och du ges god möjlighet att förena det professionella och det privata. Vi ger dig även möjlighet att träna på arbetstid, generösa arbetstidsavtal, föräldralön samt upp till sju veckor semester per år. Flygvapnet är en organisation som ständigt utvecklas för att möta framtidens krav. Nu söker vi en miljöhandläggare till Flygtaben. HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER Som miljöhandläggare kommer du att tillsammans med miljösamordnaren och dina övriga miljökollegor koordinera Flygvapnets miljöarbete, utarbeta styrningar inom funktionen miljö och stödja miljöhandläggarna vid flottiljerna. Du kommer huvudsakligen att jobba med miljöledningssystem, mark och miljöfrågor vid planering och genomförandet av övningar samt lämna stöd till Flygvapnets organisationsenheter inom berörda områden. Du kommer även att bereda ärenden inom fysisk planering. Du är placerad vid stödavdelningens logistiksektion och handlägger uppgifter inom ramen för miljö och fysisk planering. Du samverkar med förbandsnivån samt den operativa och strategiska nivån. Befattningen ställer höga krav på initiativförmåga och flexibilitet. KRAV Kvalifikationer • Akademisk examen om minst 120 p (180 hp) med miljöinriktning samt flerårig erfarenhet av kvalificerat miljöarbete. • Goda kunskaper i miljölagstiftningen samt med tillämpning vad gäller miljöfarlig verksamhet. • God kunskap om buller, kemikalier, miljöteknik och miljöstandard ISO 14001. • God kunskap om försvarsmaktens militära verksamhet. • God förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift. • Mycket goda kunskaper i engelska, både tal, skrift och läsförståelse. • God datorvana främst avseende Office-paketet. • B-körkort. MERITERANDE • Minst tre års erfarenhet av tjänstgöring i miljöbefattning inom Flygvapnet. • Erfarenhet av arbete med miljöledningssystem. • Erfarenhet av arbete med mark och miljöfrågor inom övningsplanering. PERSONLIGA EGENSKAPER För att lyckas och trivas behöver du tycka om att arbetet kommer att präglas av förändring, nyskapande, kreativitet samt expansion. Du är kommunikativ och skapar förtroendefulla relationer på alla nivåer, såväl internt som externt. Lösningsfokus och lagarbete är framgångsfaktorer, samordnings- och ledarskapsförmåga är viktig. Tjänsten kommer medföra tjänsteresor. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.  För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). ÖVRIGT Anställningsform: Civil tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.  Sysselsättningsgrad: Heltid Arbetsort: Uppsala eller vid någon annan av Flygvapnets verksamhetsorter (Luleå, Linköping, Såtenäs eller Ronneby).  Tillträdesdatum: Så snart som möjligt. Lön: Individuell lönesättning, enligt kollektivavtal. Eventuellt löneanspråk anges i ansökan. Upplysningar om befattningen Ylva Ohlsson, överstelöjtnant och chef för Flygstabens logistiksektion, 070-305 75 05. Borka Medjed Hedlund, miljösamordnare, 070-336 37 20. Fackliga företrädare OFR/O​ - Anders Wedin OFR/S - ​Caroline Nilsson SACO - ​Borka Medjed Hedlund SEKO​ - Jan Salomonsson Samtliga nås via växeln på telefonnummer 08-788 75 00. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2024-03-15. Din ansökan ska innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Flygstabens första och största uppgift är att stödja flygvapenchefens ledning av samtliga flottiljer och skolor i flygvapnet i alla nivåer av konfliktskalan. Flygstaben utvecklar, planerar, genomför och utvärderar order och direktiv ställda av flygvapenchefen. Flygstaben består av cirka 250 medarbetare. Flygvapnet organiserar och utbildar flyg-, bas- och ledningsförband och har i uppdrag att bevaka och skydda Sveriges luftrum. Det är ett uppdrag som pågår dygnet runt, året runt, för att säkerställa Sveriges integritet. Inom flygvapnet arbetar cirka 4000 medarbetare, civila och militära. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras och att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

16 februari 2024
Sista ansökan:
15 mars 2024