Områdeschef, äldre- och handikappomsorg

Sök bland 7 lediga jobb som Områdeschef, äldre- och handikappomsorg och börja ditt nya yrkesliv idag!

Enhetschef till Äldreomsorgen

Har du en passion för att skapa en mer inkluderande och välmående framtid för vårt samhälle inom socialtjänst och omsorg? Nu har du chansen att bli en del av det arbetet i nybildade Social- och omsorgsförvaltningen i Katrineholm. Den nya förvaltningen arbetar för att skapa trygghet och självständighet för människor med särskilda behov och deras anhöriga. Genom vårt dagliga arbete gör vi verklig skillnad i människors liv och bidrar till att skapa ett mer inkluderande och välmående samhälle. Om du brinner för att göra skillnad och vill vara med och forma framtidens socialtjänst och omsorg, så är det här din chans att vara med på resan. Välkommen att söka till oss och bli en del av vår nya förvaltning. ARBETSUPPGIFTER Som enhetschef har du ett uppdrag att driva, utveckla och följa upp verksamheten utifrån uppsatta mål tillsammans med medarbetarna. Du har ansvar för verksamhet, ekonomi, personal och arbetsmiljö. Du hanterar både strategiska och operativa frågor som rör verksamhetsområdet. Du leder och fördelar det dagliga arbetet för dina medarbetare. Du är närvarande i ditt ledarskap och har förmågan att engagera, motivera och stärka dina medarbetare samt ge dem stöd och handledning. Du fångar upp behov av kompetensutveckling, förändrade arbetssätt och rutiner. Planering och prioritering är en naturlig del av ditt arbete och att du håller uppsatta tidsramar. Organisatoriskt har du verksamhetschef för äldreomsorgen som din närmsta chef och som enhetschef ingår du i äldreomsorgens ledningsgrupp. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer relevant. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta som chef med ansvar för verksamhet, ekonomi, personal och arbetsmiljö. Du har erfarenhet av arbete med vård och omsorg. Du har god kunskap vad gäller för tjänsten relevant lagstiftning, såsom HSL och SoL och är även bekant med svensk arbetsrätt och arbetsmiljölagstiftning. För att klara uppdraget bör du ha erfarenhet av ledarskap samt arbete i politiskt styrd verksamhet. Du har en god kommunikativ förmåga i det svenska språket, både i tal och skrift. Som chef/ledare är du professionell och trygg i dig själv och ditt sätt att leda andra skapar förutsättningar för att, genom delaktighet och engagemang och samarbete, effektivt nå verksamhetsmålen. Du är självständig och strukturerad i ditt arbete och identifierar samt organiserar resurser som behövs för att utföra uppgifter som leder vidare mot resultat. Vidare ser vi att du har en god förmåga att fatta beslut samt anpassa dig när förutsättningarna ändras. Du har ett verksamhetsekonomiskt perspektiv och agerar utifrån detta för att skapa de bästa möjliga förutsättningarna för verksamheten och dess målgrupper. ÖVRIGT Katrineholm är en kommun där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Våra cirka 3300 medarbetare gör stor skillnad varje dag, där vi tillsammans arbetar utifrån vår värdegrund RÖTT; respekt, öppenhet, tydlighet och tillit för att skapa de bästa förutsättningarna för våra medborgare. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Läs mer om oss som arbetsgivare, vårt erbjudande och karriärvägar här: https://www.katrineholm.se/arbeta-hos-oss/vi-som-arbetsgivare.html Den aktuella tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas. Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen. I denna rekrytering använder vi oss av arbetspsykologiska tester för att få en objektiv och fördjupad förståelse för hur du agerar i arbetsrelaterade situationer. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

25 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Verksamhetschef, gruppbostad inom vård- och omsorgsförvaltningen

Vill du ha meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad i människors liv? Välkommen till kommunen som är långt ifrån lagom! Botkyrka kommun är den sjätte största kommunen i Stockholms län och består av kommundelarna Alby, Fittja, Hallunda, Norsborg, Tullinge, Tumba, Vårsta och Grödinge. Botkyrka kommun har cirka 95 000 invånare och drygt 6 400 medarbetare. Vård- och omsorgsförvaltningens ansvar är att ge vård, omsorg och stöd till äldre och personer med funktionsnedsättning samt ge stöd till deras anhöriga. Vårt mål är att med medborgarens fokus ge goda förutsättningar till en självständig, stimulerande och trygg livssituation - dygnet runt. Vi är 2 500 medarbetare som i våra olika funktioner ger stöd och omsorg till de medborgare som behöver det. Tjänsten och arbetsuppgifterna Letar du efter ett stimulerande ledaruppdrag där du är med och utvecklar framtidens vård och omsorg? Hos oss inom Vård- och omsorgsförvaltningen i Botkyrka kommun får du möjlighet att arbeta i en organisation med engagerade och kreativa medarbetare och kollegor. Som verksamhetschef för kommunens verksamhet inom gruppbostad är du den som leder, samordnar och utvecklar verksamheten mot de mål och beslut som nämnden sätter upp. I Botkyrka har vi medborgarens fokus i allt arbete vi gör. Du har det övergripande ansvaret för budget, personal och verksamhet inom ditt område som idag består av 23 gruppbostäder. Till din hjälp att utföra uppdraget har du 9 enhetschefer som i sin tur leder verksamhetens nära 300 medarbetare. Organisatoriskt är du underställd omsorgschefen och du ingår i utförarorganisationens ledningsgrupp vars viktigaste uppdrag är att utveckla alla våra utförarverksamheter och kommunen utifrån ett helhetsperspektiv. Vi erbjuder dig Vad erbjuder vi? Ett samhällsnyttigt, komplext och utvecklande uppdrag! Du blir en del av en engagerad ledningsgrupp där vi tar tillvara våra olika erfarenheter och livskunskaper väl. Din roll är även en viktig pusselbit i att skapa samsyn i verksamheten du leder. Tillsammans utvecklar vi verksamheten mot att möta framtidens utmaningar och behov, och vi söker dig som vill vara med oss på vägen. Välkommen med din ansökan! Du som söker till oss Vi söker dig som är en erfaren ledare med erfarenhet och kunskap från vård- och omsorgsförvaltningens verksamhetsområde framför allt LSS och gruppbostad. Du har erfarenhet av att leda och utveckla andra chefer och en för uppdraget relevant akademisk utbildning motsvarande socionomexamen. Du har erfarenhet av att leda delvis på distans och är van användare i administrativa system och digitala verktyg. Du har även en god förståelse för arbete i en politiskt styrd organisation. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vem är du? Vi söker dig som är trygg i dig själv, tydlig och strukturerad. Som ledare ser du vikten av att vara ett föredöme och med din coachande ledarstil motiverar du dina medarbetare och skapar engagemang och delaktighet. Du har förmåga att arbeta strategisk och du ser till helheten såväl som till delarna. En stor del av arbetet sker i samarbete med andra, vilket ställer krav på mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga. Om oss Botkyrka är en kommun full av kontraster där storstadens förortsmiljö möter landsbygdens skogar, ängar, sjöar och havskust. Här talas över 100 språk, här bor och arbetar människor med bakgrund från hela världen. Vi erbjuder en inspirerande arbetsplats full av möjligheter där vi tillsammans skapar de bästa förutsättningarna för en hållbar framtid. Vi har goda och trygga arbetsvillkor med kollektivavtal och flera förmåner för att du ska trivas och utvecklas på jobbet. Läs mer här: https://www.botkyrka.se/jobb-och-vuxenutbildning/jobba-hos-oss/vart-arbetsgivarerbjudande   Övrig information För tjänster inom exempelvis vård-skola-omsorg i Botkyrka kommun behöver du som blivande medarbetare visa utdrag ur Polisens belastningsregister. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering för att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och därmed motverka diskriminering.

24 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Vikarierande resursenhetschef omsorgsavdelningen Uppvidinge kommun

Genom våra värdeord mod, tolerans och kreativitet arbetar vi i Uppvidinge kommun för att ge god service och utveckla samhällsviktiga funktioner till våra invånare, besökare och företag. Uppvidinge kommun är kommunens största arbetsgivare med cirka 800 anställda. Hos oss vill vi att våra medarbetare ska känna stor delaktighet och det ska finnas utrymme för flexibilitet och utveckling. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete där vi tillsammans har möjlighet att verkligen göra skillnad för kommunens invånare. Välkommen med din ansökan och välkommen till en kommun med ett blomstrande näringsliv, ett rikt föreningsliv och närhet till naturen! Gillar du omväxling och att arbeta som ledare? Då är du välkommen till ett vikariat som resursenhetschef omsorgsavdelningen. Nu söker vi dig som är intresserad av att arbeta som en resurschef inom LSS-verksamheterna och äldreomsorgen. Totalt arbetar idag åtta enhetschefer inom omsorgsavdelningen, vilka också kommer bli dina närmsta kollegor. I Uppvidinge kommun finns det tre särskilda boende och två hemtjänstområden i kommunens regi. Inom LSS finns det 5 boende och tre dagliga verksamheter, ett korttidsboende för barn och ungdom och personlig assistans. Alla verksamheterna är geografiskt placerade över hela kommunen. Totalt arbetar sju enhetschefer inom omsorgsavdelningen. Nu söker vi dig som är intresserad av att arbeta som en resurs inom både LSS verksamheterna och äldreomsorgen. ARBETSUPPGIFTER I din roll som resurschef ersätter du ordinarie enhetschefer vid både planerad och oplanerad frånvaro. Du kan även behöva avlasta kollega. Du förväntas arbeta tätt tillsammans med dina chefskollegor inom omsorgsavdelningen där du även har ett stort stöd i rollen som ersättande chef. I ditt uppdrag kommer du att ansvara för mål, ekonomi och personal i den verksamhet där du ersätter. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är nyfiken, trygg och med en inställning att genom våra medarbetares delaktighet i arbetet möter vi på bästa sätt våra medborgares behov. Samarbete faller sig naturligt för dig, du har lätt för att skapa trovärdighet och du är genuin i ditt sätt att vara. Du kommunicerar väl i både tal och skrift och du är lyhörd och tydlig i din kommunikation. Du är flexibel och bra på att organisera och planera. Du har förmåga att arbeta självständigt och är inte rädd för att fatta beslut. Du är prestigelös och vågar be om hjälp när du står inför nya situationer. För uppdraget bör du ha högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer relevant, ledarskapsutbildning som är pågående eller avslutad. Erfarenhet av omsorgsverksamhet och att ha arbetat i en politiskt styrd organisation är meriterande. Du har god kunskap om lagstiftningen som styr våra verksamheter. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och lämplighet. Körkort och tillgång till egen bil är ett krav eftersom du kommer arbeta över hela kommunen. Erfarenhet ses som meriterande. Intervjuer sker löpande. ÖVRIGT Om du blir aktuell för anställning kommer arbetsgivaren att begära utdrag från belastningsregistret. Kommunstyrelsen har tagit ett beslut om att samtliga nyanställningar ska uppvisa belastningsregister innan anställning. Det utdrage som ska visas upp är utdraget för arbete inom skola eller förskola. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Uppvidinge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Inför rekryteringsarbetet har Uppvidinge kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

22 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Enhetschef inom Funktionsstöd

Funktionsstöd är en avdelning inom äldreomsorgen som omfattar områdena gruppbostad, servicebostad, personlig assistans, daglig verksamhet och korttidsboende barn och unga. Vårt uppdrag är att stärka människors förmågor till självständighet, självbestämmande och delaktighet i sina liv. Vi söker nu en enhetschef med ansvar för verksamhet inom gruppbostad, servicebostad och personlig assistans. Är du rätt person kommer du också att ansvara för att starta upp en helt ny gruppbostad. Kompetensutveckling i verksamheterna, kommunikation, delaktighet, digitalisering, ökad självständighet samt kost och hälsa är några av de viktiga områden vi arbetar med under året. Är du trygg i din ledarroll och har erfarenhet av att leda medarbetare i förändring? Då kan du vara den vi söker som vår nästa enhetschef! ARBETSUPPGIFTER Som enhetschef inom funktionsstöd är du en av nio chefer som ingår i avdelningens ledningsgrupp. Ledningsgruppen har en stark framåtanda och siktar högt, präglas av god stämning och ett gott samarbetsklimat. Här ges möjlighet till kontinuerlig arbetsledning och avstämning med avdelningschef samt kollegial handledning. I arbetet ingår ansvar för verksamhet, budget, personal och arbetsmiljö. Uppdraget handlar om att ansvara för gruppbostad- och /eller servicebostad samt assistansgrupp. Du implementerar fattade beslut, är tydlig avseende uppdrag och förväntningar samt biträder avdelningschef med analys och uppföljning av enhetens verksamhet. I din roll ser du till att insatser genomförs och håller god kvalitet. Du uppnår detta genom att delta och bidra till den fortsatta verksamhetsutvecklingen. Arbetsgruppen du ansvarar för består av cirka 25 medarbetare, främst stödassistenter och personliga assistenter. Vi erbjuder dig ett stimulerande och utmanande arbete där du dagligen kan göra skillnad som har stor betydelse för enskilda personers liv och hälsa. Organisationen uppmuntrar till att tänka nytt och innovativt, till exempel arrangerades nyligen en Funkismässa med olika prova-på-aktiviteter, föredrag och utställningar för att inspirera till hälsosamma val. Som nyanställd enhetschef tilldelas du en mentor. Avdelningen arbetar i enlighet med en femårig utvecklingsplan som antagits av socialnämnden. Utöver detta kommer vi att under 2024 att ha "Kost och hälsa" som ett särskilt fokusområde. KVALIFIKATIONER För att vara aktuell för tjänsten ser vi att du har: * Akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant, förslagsvis social omsorg eller socionom * God kännedom om funktionsnedsättning och LSS-lagstiftning * B-körkort Det är meriterande med tidigare erfarenhet av personal- och budgetansvar. Som person har du goda ledaregenskaper som präglas av prestigelöst samarbete. Du är lösningsorienterad med fokus på de boendes behov av goda levnadsvillkor och plats i samhället. Som enhetschef förväntas du kunna arbeta självständigt såväl som i team. Du drivs av ett varierat arbete och att möta nya utmaningar. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Rekrytering sker löpande vilket innebär att intervjuer och tillsättning kan ske under ansökningstiden. ÖVRIGT Mariestad är framtidskommunen med tydlig riktning, vi ska växa! Här finns jobb, grön omställning, god kommunal service och framtidstro. Detta genomsyrar hela vår verksamhet. Vi står i startgroparna för en mycket spännande resa med planerade storsatsningar inom flera områden. Etableringarna kommer att innebära stora möjligheter för platsen och organisationen att växa och utvecklas. Vill du vara med och skapa drömlägen tillsammans? Bli en del av vårt lag när vi formar framtidens Mariestad! Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar endast ansökningar digitalt. Ansökningar som inkommer via e-post eller pappersformat kommer inte att hanteras. Under rekryteringsprocessen kommer referenser att tas och vid ett anställningserbjudande ber vi dig att visa ett utdrag från polisens belastningsregister. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter!

19 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Spännande ledigt jobb i Torsby! Områdeschef inom vård och omsorg

Torsby kommun en plats för förändring Torsby kommun, belägen i hjärtat av det natursköna Värmland, är en plats präglad av sin unika kombination av lugn och möjligheter till utveckling. Med sina omväxlande landskap, från skogbeklädda berg till glittrande sjöar, erbjuder Torsby en mångfald av naturupplevelser och en frisk luft som ger energi åt både kropp och själ! Även om omgivningen präglas av lugn och harmoni, är Torsby kommun en plats där innovation och framsteg frodas. Här hos oss är vi inte främmande för att utmana status quo och utforska nya idéer. I Torsby välkomnar vi förändringar med öppna armar och Socialnämnden har framgångsrikt arbetat med verksamhetsutveckling och medarbetarskap för att säkerställa hög kvalitet inom vård och omsorg. ARBETSUPPGIFTER Vi söker efter en områdeschef som är redo att ta rodret och leda teamet i södra Klarälvdalen. Det aktuella uppdraget omfattar arbetsområdena Klarastrand, vilket är ett särskilt boende med nuvarande 15 boendeplatser, samt hemtjänstområdet Klarälvdalen södra. Här finns möjligheten att bli en del av ett engagerat team som arbetar tillsammans för att erbjuda kvalitativ vård och omsorg till invånarna i Torsby. Som områdeschef spelar du en central roll i ledningen av vårt arbete inom vård och omsorg. Din uppgift är att säkerställa att verksamheten bedrivs effektivt och smidigt enligt gällande lagar och riktlinjer. Du kommer att arbeta mot uppsatta mål med god planering och helhetssyn, vilket skapar en vilja att förändra och förbättra. Din personliga lämplighet är avgörande för att trivas och lyckas i rollen som områdeschef. Det är viktigt att du kan balansera ansvar för verksamhet, personal, arbetsmiljö och ekonomi med precision och professionalism. Vi ser att du är lösningsfokuserad med ett övergripande perspektiv, har förmåga att prioritera och handlingskraft att fatta beslut. Du bör även vara flexibel och kunna anpassa dig till förändrade omständigheter och krav. Stor vikt läggs vid samarbetsförmåga, att du är lyhörd och empatisk och har förmåga att kommunicera på ett öppet och respektfullt sätt. Som områdeschef är du direkt underställd verksamhetschef vård och omsorg och kommer att ingå i ledningsgruppen bestående av områdeschefer för hemtjänst, särskilt boende och hälso- och sjukvård. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • Har relevant högskole- eller universitetsutbildning. • Är en erfaren och driven ledare inom vård- och omsorgssektorn. • Har förmåga att arbeta strategiskt och långsiktigt för att uppnå uppsatta mål. • Kan balansera flera bollar i luften samtidigt och är lösningsfokuserad. • Trivs med att samarbeta och skapa goda relationer både internt och externt. • Har goda kunskaper i svenska språket och kunna uttrycka dig väl i både tal och i skrift. • Har B-körkort. • Är en ambassadör för utveckling och kontinuerlig förbättring. • Är en god ambassadör för Torsby kommun. ÖVRIGT Torsby kommun samarbetar med Offentliga Jobb i rekryteringsärenden. Offentliga Jobb vänder sig till dig som vill arbeta inom den offentliga sektorn. Det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Välkommen med din ansökan (personligt brev, CV/meritförteckning, referenser och löneanspråk) via Offentliga Jobb! Betyg/intyg lämnar du först efter begäran. Vi har gjort vårt medieval och vill därför inte bli kontaktade av säljbolag. Läs mer: Torsby kommuns webbplats

18 april 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024
Gruppchef Attendo Johannesbergsvägen

Välkommen till en värderingsstyrd organisation Attendo Johannesbergsvägen är ett äldreboende i Sollentuna, Silverdal som öppnade 2021 med plats för 54 kunder. Vi är ett trevligt team där vi nu söker en erfaren, driven och positiv undersköterska. Hos oss får du möjlighet att utvecklas inom demensvård och påverka verksamhetsvecklingen tillsammans med ledningen. Vi söker en erfaren och engagerad Gruppchef till vårt växande team. Vi är ett dynamiskt företag som värdesätter teamwork, kreativitet och innovation. Som Gruppchef kommer du att spela en nyckelroll i att leda och motivera ditt team mot framgång.Vi söker dig som drivs av att arbeta med människor och göra verklig skillnad för kunderna varje dag. Du har en förmåga att stärka och stödja kunderna i alla delar av vardagen. Som person är du noggrann och engagerad i kunderna och deras närstående. Du har lätt för att samarbeta, har ett pedagogiskt förhållningssätt och bidrar till en god och trevlig stämning på vår arbetsplats. Beskrivning av tjänsten Som gruppchef är din primära uppgift att coacha och arbeta i omvårdnadsarbetet tillsammans med ditt team. I rollen som gruppchef har du ett närvarande ledarskap och stöttar ditt team. Du har personal och planeringsansvar och kommer arbeta tillsammans med 2-3 andra gruppchefer med stöd av verksamhetschef. Du ingår i verksamhetens ledningsgrupp och rapporterar till verksamhetschef. Tjänstgöring dag och kväll samt helg. Tillsvidaretjänst 100 % Arbetstider under dag/kväll/helg Tillträdesdatum är den 2024-04-31 eller enligt överenskommelse Arbetsuppgifter: Ansvara för att planera, organisera och leda arbetet inom din grupp. Tilldela uppgifter och ansvara för att de slutförs på ett effektivt och kvalitativt sätt. Coacha och stötta dina medarbetare i deras professionella utveckling. Ge konstruktiv feedback och utvärdera dina medarbetares prestationer. Bidra till en positiv och motiverande arbetsmiljö. Samarbeta med andra team och avdelningar för att nå gemensamma mål. Kvalifikationer: Relevant universitetsexamen eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Minst 2 års erfarenhet av ledarskapspositioner. Erfarenhet av att leda och motivera team. Utmärkta kommunikations- och samarbetsförmåga. Goda analytiska och problemlösningsförmåga. Starka ledaregenskaper och förmåga att fatta beslut. Engelska och svenska i tal och skrift. Det här kan vi erbjuda dig Stort utbud av arbetsplatser & yrkesroller Utbildningar Utvecklingsmöjligheter Karriärvägar Personalförmåner Trygga anställningsvillkor Digitala arbetsverktyg Ambitiöst & strukturerat kvalitetsarbete Platt organisation med korta beslutsvägar Om Attendo Attendo är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag. Mångfald värderas högt, vårt arbete ska stärka individen och vi arbetar för att ge utmärkt service både till våra kunder och kollegor. Attendo verkar i en platt organisation, är en trygg arbetsgivare, med kollektivavtal, avtalsförsäkringar och det finns stora möjligheter att utvecklas. All vår omsorg utgår från möten – stunder i vardagen där vi visar att vi bryr oss om varandra. På Attendo kallar vid det med hjärta för omsorg. Attendos ledord är Omtanke,Engagemang ochKompetens . Vi går igenom ansökningarna löpande. Före anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visar upp. Låt oss tillsammans utveckla framtidens viktigaste bransch!

15 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Gruppchef

Välkommen till en värderingsstyrd organisation Attendo Alunskiffern är ett särskilt boende för äldre. Verksamheten arbetar efter konceptet Sport och Spa. Hos oss arbetar undersköterskor, sjuksköterskor, gruppchef, fysioterapeut och arbetsterapeut. Verksamhetschef samt planeringsledare finns också på plats i verksamheten. Boendet har 54 platser fördelade på 6 avdelningar, varav 4 avdelningar är för personer med demenssjukdom. Beskrivning av tjänsten Som gruppchef är din primära uppgift att coacha och arbeta i omvårdnadsarbetet tillsammans med ditt team. I rollen som gruppchef har du ett närvarande ledarskap och stöttar ditt team. Du har personal och planeringsansvar och kommer arbeta tillsammans med 2 andra gruppchefer med stöd av verksamhetschef. Du ingår i verksamhetens ledningsgrupp och rapporterar till verksamhetschef. Tjänstgöring dag och kväll samt helg. Tillsvidaretjänst 100 % Arbetstider under dag/kväll/helg Tillträdesdatum är 1 juni 2024eller snarast enligt överenskommelse Körkort är ett krav Stämmer denna beskrivning in på dig? Sök redan idag!Vi söker dig som är utbildad undersköterska med flerårig erfarenhet av äldreomsorg. Tidigare erfarenhet av ledarskap ochplanering är meriterande.Du ska haförmågan att leda andra och besitta ledaregenskaper. Du bör tycka om tydlighet och skapa delaktighet. Du har förmåga att skapa engagemang och du är bra på att motivera dina kollegor. Du ska vara självständig men tycka om att tillsammans med kollegor utveckla och hitta nya lösningar. Du har lätt för att ge och ta emot feedback. Du trivs med att ge god service, skapa fina relationer och vill ge livskvalité till våra kunder. Du är en självständig, ödmjuk och ansvarsfull person som brinner för vård av äldre och kan se individens behov. Det här kan vi erbjuda dig Stort utbud av arbetsplatser & yrkesroller Utbildningar Utvecklingsmöjligheter Karriärvägar Personalförmåner Trygga anställningsvillkor Digitala arbetsverktyg Ambitiöst & strukturerat kvalitetsarbete Platt organisation med korta beslutsvägar Om Attendo Attendo är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag. Mångfald värderas högt, vårt arbete ska stärka individen och vi arbetar för att ge utmärkt service både till våra kunder och kollegor. Attendo verkar i en platt organisation, är en trygg arbetsgivare, med kollektivavtal, avtalsförsäkringar och det finns stora möjligheter att utvecklas. All vår omsorg utgår från möten – stunder i vardagen där vi visar att vi bryr oss om varandra. På Attendo kallar vid det med hjärta för omsorg. Attendos ledord är Omtanke,Engagemang ochKompetens . Vi går igenom ansökningarna löpande. Före anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visar upp. Låt oss tillsammans utveckla framtidens viktigaste bransch!

8 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024