Områdeschef, äldre- och handikappomsorg
Sök bland 9 lediga jobb som Områdeschef, äldre- och handikappomsorg och börja ditt nya yrkesliv idag!
ARBETSUPPGIFTER Var med och bygg upp vår administrativa enhet! Vi söker dig som är driven och idérik och som vill ta en nyckelroll i att bygga upp vår administrativa enhet från grunden. Har du förmågan att leda och utveckla strukturer och processer samtidigt som du trivs med stort egenansvar i nära samarbete med andra? Då kan detta vara tjänsten för dig! Om tjänsten Som områdeschef kommer du att spela en central roll i att etablera, utveckla och driva en ny administrativ enhet inom socialförvaltningen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter - Bygga upp och strukturera enheten från grunden, med fokus på effektivitet och kvalitet - Skapa och implementera strategier för enhetens administrativa processer och rutiner. - Leda, coacha och utveckla ett team som arbetar med rekryteringsadministration. - Samarbeta nära med andra områdeschefer och enheter. Säkerställa att samtliga processer fungerar smidigt. - Vara en drivande kraft för innovation och kontinuerlig förbättring inom enheten. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har - Dokumenterad erfarenhet av ledarskap inom socialnämndens verksamhetsområden. - Goda kunskaper i arbetsrätt och avtalsfrågor. - Stark förmåga att arbeta självständigt att bygga upp och leda nya funktioner och enheter. - Erfarenhet av att strukturera, effektivisera och optimera administrativa processer. - En god samarbetsförmåga och van att arbeta övergripande tillsammans med andra avdelningar. - Ett lösningsorienterat och innovativt förhållningssätt som bidrar till ständiga förbättringar. Som person är du serviceinriktad och bekväm i att representera i olika sammanhang. Du behöver vara orädd och kunna stå upp för obekväma beslut på ett lyhört och ödmjukt sätt. Vi erbjuder - En spännande möjlighet att vara med och bygga upp en ny enhet i en aktiv och framåtsträvande organisation. - Möjlighet att påverka och sätta din prägel på arbetssätt och processer. - Ett engagerat team och en arbetsmiljö som värdesätter kreativitet, samarbete och självständigt ansvarstagande. - Möjlighet till personlig och professionell utveckling. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga politiska beslut fattas. ÖVRIGT Torsby kommun samarbetar med Offentliga Jobb i rekryteringsärenden. Offentliga Jobb vänder sig till dig som vill arbeta inom den offentliga sektorn. Det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Välkommen med din ansökan (personligt brev, CV/meritförteckning, referenser och löneanspråk) via Offentliga Jobb! Betyg/intyg lämnar du först efter begäran. Vi har gjort vårt medieval och vill därför inte bli kontaktade av säljbolag. Läs mer: Torsby kommuns webbplats
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Vår del av staden ligger mellan sjöarna Drevviken och Magelungen. Här arbetar Farsta stadsdelsförvaltning, 1400 engagerade medarbetare som nu behöver en ny kollega. Hos oss får du nära till både tunnelbana och pendeltåg, butiker och restauranger. Och nära till ett bad på sommaren och långfärdskridskor på vintern. Just nu pågår ett förändringsarbete i Stockholms stad som syftar till att ge våra chefer bättre organisatoriska förutsättningar. Med anledning av detta rekryterar vi i Farsta stadsdelsförvaltning ett antal nya chefer. Avdelningen för äldreomsorg som ansvarar för utförare och beställare utökar nu med två enhetschefer inom Farsta vård och omsorgsboenden. För att ge våra chefer bästa organisatoriska förutsättningar minskar vi nu antalet medarbetare per enhet och per chef för att skapa ännu bättre möjligheter till att erbjuda en god vård och omsorg för våra äldre. Välkommen till oss Avdelningen för äldreomsorg ansvarar för biståndsbeslut inom stadsdelen och för utförarverksamheter i kommunal regi så som boende, hemtjänst och förebyggande verksamhet. Avdelningen har en driven stab som ger stöd till och följer upp verksamheterna i samråd med avdelningschef. Du kommer att ingå i en ledningsgrupp som består av sex enhetschefer och områdeschef inom vård och omsorgsboende. Här bidrar du med din kunskap och erfarenhet samtidigt som du drar nytta av alla dina kollegors kunskap. Vi arbetar självständigt i våra uppdrag men har ett gott och nära samarbete med kollegor. Vi erbjuder Vi har en inarbetad, stabil och engagerad personalgrupp med mångårig erfarenhet av äldre-inom demens och somatisk vård. Inom Farsta äldreomsorg arbetar vi för att ge individuellt anpassad vård och omsorg som präglas av trygghet, värdighet och inflytande. Du erbjuds ett varierat arbete där du blir en del av en aktiv och engagerad ledningsgrupp. Tillsammans arbetar ni för att vardagen för de allra äldsta stockholmarna ska fungera. Läs mer om de förmåner Stockholm stad erbjuder som arbetsgivare: Förmåner. Din roll Som enhetschef inom Edö eller Postiljonens vård- och omsorgsboende får du ett självständigt arbete med ansvar för verksamhets- och kvalitetsutveckling, ekonomi, personal och arbetsmiljö. Tillsammans med dina medarbetare och ledningsgruppen följer du upp och utvecklar arbetet utifrån politiskt fastställda mål och uppdrag. Efter omorganisationen kommer det vara cirka 30 tillsvidareanställda per enhetschef. Det innebär att vi, förutom att behålla och förädla väl fungerande verksamhet, också ser att rollen innefattar att utveckla verksamheten. Du har en nära samverkan med övriga enhetschefer inom vård och omsorgsboende. Din kompetens och erfarenheter Vi söker dig som har: Relevant högskoleutbildning inom hälso- och sjukvård eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig flerårig aktuell chefserfarenhet inom relevant område, exempelvis inom äldreomsorg, hälso- och sjukvård eller socialtjänst, och som innefattat verksamhets-, personal- och budgetansvar kunskaper om aktuell lagstiftning som hälso- och sjukvårdslagen, socialtjänstlagen, arbetsmiljö- och arbetsrätt. Det är meriterande om du har: högskoleutbildning inom organisation och/eller ledarskap erfarenhet av att kommunicera med kunder inom målgruppen. Vi lägger stor vikt vid ledarskapet vilket för oss innebär att det är nära, aktivt och tydligt. Du är en trygg och stabil ledare som är bra på att samarbeta och skapa goda relationer. Du ser Farstas verksamheter som en helhet och den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang. För att lyckas och trivas i den här rollen behöver du vara duktig på att skapa engagemang, delaktighet och arbetsglädje. Du har en god kommunikativ förmåga, är tydlig och kommunicerar förutsättningar, ramar, krav, förväntningar och mål på ett pedagogiskt och professionellt sätt. Du främjar nytänkande och att testa saker utanför boxen i syfte att förädla och förbättra arbetssätt och verksamhet. I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, motivation och engagemang för uppdraget. Låter detta intressant och stämmer in på dig, då är du varmt välkommen med din ansökan! Övrigt Vi rekryterar utan det personliga brevet i denna rekrytering för att stärka fokus på de kompetenser och erfarenheter som efterfrågas för denna roll. Vid bedömningen av din ansökan kommer vi endast att utgå ifrån ditt CV och ett antal frågor du får besvara i samband med att du söker tjänsten. Vi önskar att du svarar konkret och kortfattat på frågorna, och att det finns en tydlig koppling mellan dina svar och ditt CV. I denna rekryteringsprocess kommer intervjuer att ske löpande och arbetspsykologiska testverktyg att användas. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Om jobbet För klients räkning söker vi en pålitlig och erfaren chef inom personlig assistans. Du kommer att ingå i en ny plattform där du själv ansvarar för att få kunder och där plattformen står för verksamhetschefsansvar, juridik och administration. Med andra ord blir du en företagare inom företaget. Om rollen: Du ansvarar för att få in kunder till plattformen och bygga upp din del av verksamheten. I rollen kommer du att ha ett nära samarbete med klienten för att säkerställa högkvalitativ personlig assistans Du hanterar brukare och personal Vad vi erbjuder: Ett dynamiskt samarbete med möjlighet att påverka och skapa något unikt inom personlig assistans. Plattformen tar hand om all administration, juridik och nödvändiga tillstånd, så att du kan fokusera på att bygga relationer med brukarna och utveckla verksamheten. Vem vi söker: Du har erfarenhet av att leda inom personlig assistans och har upparbetade brukarkontakter. Du är en skicklig kommunikatör, samarbetsvillig och har ett öga för detaljer samt förmåga att se helheten i verksamheten. Ansökan: Skicka ditt CV och ett personligt brev där du beskriver din erfarenhet och varför du är rätt person för detta strategiska samarbete. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Pajala kommun är den stora (till ytan) lilla kommunen belägen i norrskenet och midnattssolens land – Tornedalen, i östra Norrbotten. Dag och natt, året om, arbetar vi i samhällets tjänst på uppdrag av kommunmedborgarna. Med Pajala kommuns värdegrund ”jag finns till för Pajalas medborgare”; ”jag är professionell” och ”jag möter alla människor med öppenhet och respekt” arbetar vi för att göra skillnad. Tillsammans skapar vi en trygg, stimulerande och utvecklande vardag och framtid för kommunens invånare. Tillsammans skapar vi också ett meningsfullt arbetsliv och en stolthet för det vi uträttar. Vi vet att det är människorna som gör framgångarna, vi gör skillnad tillsammans! - Vill du också göra skillnad? Då ska du jobba med oss! Vi söker vik. Verksamhetschef I Pajala och i socialtjänsten händer det många intressanta saker bl a nya Socialtjänstlagen. Vår nuvarande verksamhetschef ska efter många år hos oss prova på annat jobb och därför behöver vi dig som vi vill prova att jobba hos oss. Kanske det blir längre än att bara prova, det beror på vilket beslut vår nuvarande tar. Vad får du? Ett nära samarbete med bra kollegor och medarbetare där vi alla hjälps åt. Utöver det? Bl.a. flextid, sommartid och även kortare arbetsdag året runt på fredagar. Friskvårdsbidrag. Om du tänker flytta hit så får du tillgång till den fantastiska naturen med flera älvar. Vi har olika turistföretag i kommunen, hundsläde, skotrar och också närhet till Finland där det finns turistaktiviteter året om. Aktivt föreningsliv, Sveriges enda Tornedalsteater finns i Pajala. Vill du åka till Luleå över helgen så är det bara 45 minuter bort med flyget från Pajala airport förutom buss dagligen. Det finns även möjlighet till hjälp med att hitta boende via projektet Hej hemby. Välkommen och ansöka för att vara med och forma morgondagens socialtjänst i Pajala och Tornedalen! ARBETSUPPGIFTER Verksamhetschefen är chef över enhetschefer som i sin tur ansvarar för verkställigheten för SÄBO, hemtjänst och LSS. I uppdraget ingår budget-, personal och verksamhetsansvar. Som chef ska du vara professionell, tillgänglig, lyhörd, ge stöd till dina chefer och modig i att ta beslut som gynnar verksamheten. Samverkan både internt och externt är viktigt och även trygga våra valda politiker i deras uppdrag till medborgarna. Verksamhetschefen ingår med aktivt arbete i socialchefens ledningsgrupp. I ledningsgruppen finns förutom dig och socialchefen två verksamhetschefer, projektsamordnare, systemförvaltare, SAS och MAS. KVALIFIKATIONER Relevant högskoleutbildning med koppling till uppdraget är ett krav. Vi ser gärna att du har erfarenhet av ledarskap och gärna lett andra chefer. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi tar endast emot digitala ansökningar. Pajala kommun ingår i förvaltningsområdet för meänkieli och finska, därför är det meriterande om du har kunskap i något eller båda av dessa språk. Vi jobbar aktivt för jämställdhet och mångfald på våra arbetsplatser. Därför ser vi gärna sökande som bidrar till detta. Pajala kommun har tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, annons- och rekryteringsföretag. För mer information om oss och vår kommun besök https://www.pajala.se/invanare/bygga-bo-miljo/valkommen-hit/ Vi erbjuder även inflyttarservice för dig som är ny i Pajala
Årjäng kommun består av ca 10.000 invånare där vår vision är; Årjäng - Värmlands tillväxtkommun En modern kommun med tillväxt i fokus, där vi prioriterar hållbar utveckling både ekonomiskt, ekologiskt och socialt. Vi har ett öppet och välkomnande samhälle med en levande landsbygd. I Årjängs kommun finns det utrymme för nya människor och idéer. ARBETSUPPGIFTER Verksamheten Stöd och omsorg söker en områdeschef med ansvar för Daglig verksamhet och personlig assistans. Du kommer vara en av fyra chefer inom funktionsstöd och ni har samordnare till stöd. Arbetet kräver ett nära samarbete med övriga områden, chefer och stab inom verksamheten för att nå en god kvalitet i helheten. Som områdeschef kommer du ha ett övergripande ansvar för att styra, leda och följa upp verksamhetens utveckling, måluppfyllelse och ekonomi för ditt område. Genom ditt kommunikativa ledarskap skapar du förutsättningar för medarbetare att påverka, ta ansvar och känna arbetsglädje. Du är direkt underställd verksamhetschef och ingår i Stöd och omsorgs ledningsgrupp tillsammans med övriga chefer och stab. KVALIFIKATIONER Du har relevant akademisk utbildning och tidigare erfarenhet av ledarskap är meriterande. Du har goda datakunskaper och har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Du är väl förtrogen med de lagar som styr verksamheten. Inom verksamheten pågår ett ständigt utvecklingsarbete vilket vi förutsätter att du genom engagemang och kreativitet deltar i. Du är direkt underställd verksamhetschef för Stöd och omsorg och kommer ingå i ledningsgruppen. Vi tror att du som person har en hög grad av personlig mognad och självkännedom samtidigt som du är tydlig och kommunikativ i ditt ledarskap. Du har ett genuint intresse för människor och en mycket god samarbetsförmåga och kan inspirera och engagera dina medarbetare. Vidare har du ett stort engagemang, och ansvarskänsla. Du är kommunikativ, social, lyhörd och initiativrik. Du är flexibel och kan hantera snabba omställningar. Du har också en förmåga att planera och utveckla utifrån givna mål och ekonomiska ramar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Giltigt B-körkort är ett krav.
Avdelningen för boenden Är du intresserad av att leda chefer i en organisation i förändring? Vill du göra skillnad för äldre? Då kan det här vara rätt jobb för dig! Vi söker dig som är intresserad av att omfamna ett stort uppdrag och gillar att omsätta mål och planer till konkret genomförande och nytta. Vi erbjuder dig ett stort mandat i en viktig verksamhet där vi välkomnar nyskapande och arbetar tillsammans för att äldre ska få utmärkt vård- och omsorg. Vi söker en entusiastisk och engagerad områdeschef för verksamheter med boenden inom äldreomsorg. I rollen har du det övergripande ansvaret för att leda våra chefer inom området för att säkerställa högkvalitativ vård och stöd till dem vi finns till för. Vår verksamhet, våra mål och varje medarbetare genomsyras av att göra skillnad. Vi har ett stort engagemang för målgruppen, anhöriga och samarbetspartners och vi bryr oss om varandra, våra kollegor, visioner och lösningar. Det handlar om att göra äldres vardag meningsfull och trivsam med de resurser vi har genom att arbeta smart och kollegialt med den senaste kunskapen. Vi erbjuder en spännande och betydelsefull tjänst där du får möjlighet att leda våra chefer mot att skapa en positiv och meningsfull verksamhet för boende. Vi värdesätter våra medarbetares utveckling och erbjuder kontinuerlig kompetensutveckling och karriärmöjligheter, fina möjligheter till ledarutveckling och en god introduktion. Ditt uppdrag I rollen som områdeschef har du det övergripande ansvaret för närmare 300 medarbetare varav 10 verksamhetschefer med personal- och ekonomiansvar. Tillsammans med verksamhetscheferna leder du åtta av kommunens boenden för äldre. Du har också en viktig roll som medlem i den gemensamma äldreomsorgens ledningsgrupp. I uppdraget ingår att • leda och utveckla arbetet inom ditt område genom dina verksamhetschefer som du stöttar i deras chefsuppdrag • ansvara för områdets resultat såväl kvalitativt som ekonomiskt • skapa goda förutsättningar för delaktighet för brukare och medarbetare i utvecklingen av verksamheten. I avdelningens ledningsgrupp har du nytta och hjälp av erfarna kollegor. Vi arbetar gemensamt, strategiskt och taktiskt för hela förvaltningens framgång. Här finns möjlighet att samverka med kompetenta och utmanande kollegor inom hela vård-och omsorgsförvaltningen. Vi ger dig som chef goda förutsättningar att lyckas i ditt uppdrag och till din hjälp i ditt arbete finns våra administratörer och stabsfunktioner inom bland annat HR, ekonomi och kommunikation. Din bakgrund Vi söker en person med genuint intresse och förmåga att leda andra människor samt erfarenhet från vård- och omsorg. Det är en fördel om du har erfarenhet från arbete inom äldreomsorg. Då kontinuerligt lärande och engagemang är centralt för vår fortsatta framgång är din förmåga att förstå och främja motivation och självledarskap hos dina medarbetare särskilt viktig. Du har relevant högskoleexamen samt erfarenhet av arbete som chef med personalansvar, gärna från vård och omsorg. Erfarenhet av att leda andra chefer samt ledarskapsutbildning är meriterande. Du har god kännedom om lagstiftningen inom området och är van användare av systemstöd. Goda kunskaper i svenska, både tal och skrift, är en förutsättning för tjänsten. Som person har du en god ledarskapsförmåga och tar ansvar och driver ditt arbete framåt för att nå resultat. Vidare har du förmågan att se frågor i ett större perspektiv och förstår både ekonomiska samband och vilka övriga faktorer som leder till en välmående verksamhet där både personal, brukare och anhöriga trivs. Det är lätt för dig att anpassa dig till ändrade förutsättningar och du brukar som regel se förändringar som möjligheter. Sist men inte minst brinner du för att göra skillnad och vill bidra med ditt engagemang - välkommen med din ansökan! Upplysningar Skicka gärna in din ansökan direkt, vi läser ansökningar löpande och kan komma att ta kontakt löpande. Vi läser självklart alla ansökningar och tjänsten kommer inte att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Rasmus Sundström, avdelningschef, tfn 018-727 85 88 eller Iréne Lavesson, HR-specialist, 018-727 12 91. Fackliga företrädare: Akademikerförbundet SSR/SACO Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34 Fysioterapeuterna Ewa Larsson, 018-727 72 01 [email protected] Sveriges arbetsterapeuter Eva-Carin Lindgren, 018-727 84 93 Vårdförbundet Kristian Hjertén, 018-677 047 Vision Karin Lundborg, 018-727 51 52 Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 12 91. Utdrag ur belastningsregistret kommer att behöva uppvisas innan erbjudande om anställning. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Om vår organisation Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Vi arbetar med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Målet är att de ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt. Vård- och omsorgsförvaltningen är en av Sveriges största arbetsgivare inom kommunal vård och omsorg. Här arbetar cirka 7 500 medarbetare utifrån vår värdegrund – göra skillnad, arbeta tillsammans och välkomna nyskapande. Hos oss finns stora möjligheter att ta eget ansvar, utvecklas och bidra med sin kompetens. Vi strävar mot en organisationskultur med en tilltro till varandra och en stolthet över verksamheten. Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Arbeta inom vård och omsorg - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/arbeta-inom-vard-och-omsorg/) Inom vård- och omsorgsförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst. Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.
Genom våra värdeord mod, tolerans och kreativitet arbetar vi i Uppvidinge kommun för att ge god service och utveckla samhällsviktiga funktioner till våra invånare, besökare och företag. Uppvidinge kommun är kommunens största arbetsgivare med cirka 800 anställda. Hos oss vill vi att våra medarbetare ska känna stor delaktighet och det ska finnas utrymme för flexibilitet och utveckling. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete där vi tillsammans har möjlighet att verkligen göra skillnad för kommunens invånare. Välkommen med din ansökan och välkommen till en kommun med ett blomstrande näringsliv, ett rikt föreningsliv och närhet till naturen! ARBETSUPPGIFTER Uppdraget som avdelningschef innebär att du arbetar med ett strategiskt och tillitsbaserat ledarskap och driver avdelningens verksamhet framåt utifrån uppsatta mål och riktlinjer. Du: • har övergripande ansvar för kommunal hälso- och sjukvård, rehab, särskilt boende och hemtjänst • ingår i förvaltningens ledningsgrupp • leder regelbundet vård och omsorgsavdelningens ledningsmöten • har ansvar för personal- och arbetsmiljö för ca 10 medarbetare • arbetar strategiskt för att skapa en sammanhållen vård- och omsorgsinsats inom kommunen • föredrar avdelningens ärende i Välfärds- och omsorgsnämnden • deltar i verksamhetsutveckling och kvalitetssäkring av förvaltningens processer • ansvar för avdelningens budget och ekonomiska resultat • har ekonomiskt och miljömässigt förhållningssätt KVALIFIKATIONER Vi vill att du har högskoleexamen med inriktning socionom, sjuksköterska eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har • kunskap kring lagstiftning och kommunala styrdokument • chefserfarenhet på strategisk nivå • uppvisat bra resultat gällande ekonomistyrning och förändringsarbete • erfarenhet av vård och omsorg • arbetat i olika datasystem • B-körkort ÖVRIGT Om du blir aktuell för anställning kommer arbetsgivaren att begära utdrag från belastningsregistret. Kommunstyrelsen har tagit ett beslut om att samtliga nyanställningar ska uppvisa belastningsregister innan anställning. Det utdrage som ska visas upp är utdraget för arbete inom skola eller förskola. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Uppvidinge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Inför rekryteringsarbetet har Uppvidinge kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Socialförvaltningen arbetar utifrån ett helhetsperspektiv på medborgarnas behov och har därför en sammanhållen socialförvaltning som arbetar med socialtjänstens hela uppdrag, under mottot "Vi stödjer ett självständigt liv". Vi arbetar målinriktat för att skapa en organisation med hög kompetens och kvalitet. En organisation med brukarmedverkan där individens behov sätts i centrum. ARBETSUPPGIFTER Äldreomsorgen söker enhetschef till ordinärt boende. Enheten består av två arbetsgrupper; hemtjänst Brinell som utgår från hemtjänsten hus i Nässjö och hemtjänst Malmbäck som utgår från Malmåkra, Malmbäck. Vi erbjuder dig ett mångsidigt, stimulerande och meningsfullt arbete med många nära och personliga möten. Ditt ansvarsområde som enhetschef blir att framgångsrikt leda, organisera och utveckla arbetet inom ditt ansvarsområde. Till din hjälp finns kompetenta kollegor och medarbetare som har stor erfarenhet av äldreomsorg. Du har ekonomi-, personal- och verksamhetsansvar inom ditt chefsområde och du kommer att leda mål- och uppföljningsarbete enligt gällande styrdokument och fastställda beslut. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en lämplig högskoleutbildning, gärna socionomprogrammet, sjuksköterskeprogrammet eller annan likvärdig utbildning. Dina personliga kompetenser är förmåga till ledarskap, initiativtagande, att vara strukturerad samt ha samarbetsförmåga. Andra viktiga egenskaper är tydlighet, lojalitet, kvalitetsmedvetenhet och personlig mognad. Du ska ha god kännedom om gällande lagstiftning och ha erfarenhet och kunskap kring äldreomsorg. Du ska ha erfarenhet från ledande befattning inom vård och omsorg. Körkort erfordras. Intervjuer planeras till den 16 oktober. ÖVRIGT För att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan ber vi dig skicka din ansökan via vårt rekryteringsverktyg "Offentliga jobb". Ansök direkt via länken i annonsen. Inför rekryteringsarbetet har Nässjö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.
Årjäng kommun består av ca 10.000 invånare där vår vision är; Årjäng - Värmlands tillväxtkommun. En modern kommun med tillväxt i fokus, där vi prioriterar hållbar utveckling både ekonomiskt, ekologiskt och socialt. Vi har ett öppet och välkomnande samhälle med en levande landsbygd. I Årjängs kommun finns det utrymme för nya människor och idéer. ARBETSUPPGIFTER Verksamheten Stöd och omsorg söker en områdeschef med ansvar för rehabenheten och korttidsavdelning. Arbetet kräver ett nära samarbete med övriga områden, chefer och stab inom verksamheten för att nå en god kvalitet i helheten. Som områdeschef kommer du ha ett övergripande ansvar för att styra, leda och följa upp verksamhetens utveckling, måluppfyllelse och ekonomi för ditt område. Vi arbetar innovativt för att möta utmaningar inom personal- och kompetensförsörjning. Vi värdesätter alla medarbetares kompetens och erfarenhet i omställningsarbetet och vi prioriterar digitala lösningar för att optimera resursanvändningen. Genom ditt kommunikativa ledarskap skapar du förutsättningar för medarbetare att påverka, ta ansvar och känna arbetsglädje. KVALIFIKATIONER Du har relevant akademisk utbildning och tidigare erfarenhet av ledarskap är meriterande. Du har goda datakunskaper och har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Du är väl förtrogen med de lagar som styr verksamheten. Inom verksamheten pågår ett ständigt utvecklingsarbete vilket vi förutsätter att du genom engagemang och kreativitet deltar i. Du är direkt underställd verksamhetschef för stöd och omsorg och kommer ingå i ledningsgruppen. Vi tror att du som person har en hög grad av personlig mognad och självkännedom samtidigt som du är tydlig och kommunikativ i ditt ledarskap. Du har ett genuint intresse för människor och en mycket god samarbetsförmåga och kan inspirera och engagera dina medarbetare. Vidare har du ett stort engagemang, och ansvarskänsla. Du är kommunikativ, social, lyhörd och initiativrik. Du är flexibel och kan hantera snabba omställningar. Du har också en förmåga att planera och utveckla utifrån givna mål och ekonomiska ramar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Erfarenhet inom området krävs. Giltigt B-körkort är ett krav.
Visar 1 till 9 av 9 jobb