LTU Business rekryterar Förändringsledare
AxÖ Consulting AB
Lednings- och organisationsutvecklare

Förändringsledare i organisationer och regioner Placeringsort: Luleå eller Skellefteå Vill du vara med och driva förändring i en region där framtiden formas just nu? Vi söker en engagerad och strukturerad förändringsledare som vill spela en nyckelroll i att få samverkan att fungera – i både stora samhällsprocesser och i mer fokuserade utvecklingsuppdrag. Med fler kunder inom offentlig sektor och en växande efterfrågan på stöd i komplexa förändringsresor söker vi nu dig som vill bidra där det händer mest. Vår region är mitt i en av Europas mest omfattande industriella och samhälleliga omställningar – och tempot är högt även hos våra kunder.   Hos oss får du - Leda workshops och processer med designdrivna metoder som tjänstedesign och design thinking för att skapa engagemang och delaktighet. - Processleda samverkansinitiativ mellan företag, forskare och offentliga organisationer för att säkerställa samarbete och gemensam utveckling. - Omvandla insikter från workshops till strategiska underlag, som affärsmöjligheter, processförbättringar och innovationsplaner. - Genomföra analyser, omvärldsspaningar och förstudier för att identifiera nya trender och möjligheter. Som förändringsledare på LTU Business blir du en del av ett dynamiskt team som består av både erfarna experter och talanger i början av karriären. Tillsammans arbetar vi med att bygga långsiktiga relationer med våra kunder genom att identifiera behov, utmana deras tankesätt och skapa förändring som leder till hållbara lösningar och positiva effekter över tid. Du får möjlighet att arbeta med en bred portfölj av projekt, från regionala utvecklingssatsningar till kortare kommersiella uppdrag. I de flesta fall kommer din roll att involvera någon form av processledning och workshopfacilitering med fokus på att kartlägga utmaningar, skapa samsyn och utrymme för kreativitet så nya idéer och lösningar kan komma fram. Beroende på dina intressen och hur du vill arbeta, finns det möjligheter att fördjupa dig inom specifika områden eller bredda din kompetens genom en varierad portfölj av uppdrag. Hos oss kan du välja en fokuserad karriärväg eller njuta av den dynamik som följer med att varje dag erbjuder nya utmaningar.    Vi söker dig som: - Är erfaren inom processledning och facilitering, med förmåga att leda allt från små gruppövningar till större workshops. - Har en akademisk examen, exempelvis inom industriell ekonomi, ekonomi, tjänstedesign, systemvetenskap eller liknande. - Har ett designdrivet förhållningssätt till utmaningar och kan använda metoder från till exempel tjänstedesign för att skapa struktur och kreativitet i grupper. - Är van vid att samarbeta med aktörer från olika sektorer och bygga långsiktiga relationer. - Är analytisk och strategisk, med en förmåga att skapa värde utifrån insikter och identifierade behov. Som person är du: - Nyfiken och framtidsorienterad: Du drivs av att utforska nya möjligheter och perspektiv. - Kommunikativ och pedagogisk: Du kan förmedla komplexa idéer på ett enkelt och inspirerande sätt. - En facilitator och inspiratör med hög samarbetsförmåga: Du har förmågan att engagera och få med dig människor i processer. - Flexibel och anpassningsbar: Du trivs i en miljö där förändring är en naturlig del av vardagen. - Resultatorienterad: Du har ett starkt fokus på att skapa värde för kunder och organisationer.   Vad vi erbjuder dig På LTU Business arbetar vi för hållbar tillväxt i norra Sverige och ditt arbete hos oss kommer att vara fyllt av positiv energi och framåtanda. Vi skapar möjligheter inte bara för våra kunder och samhället, utan även för dig som medarbetare. Vi lyssnar på dina idéer och erbjuder en plattform där du kan utforska nya riktningar i din karriär och tillsammans forma en arbetsdag som passar dig. Här blir du en uppskattad medlem i ett entreprenöriellt team med en rikedom av perspektiv och erfarenheter. Vårt team består av både nyexaminerade talanger och erfarna affärsutvecklare som har startat bolag, varit vd:ar, erfarna konsulter och de som suttit i bolagsstyrelser. Vi strävar efter att skapa arbetsgrupper som möjliggör ett ömsesidigt utbyte av kunskap. Som arbetsgivare värnar vi om en stark gemenskap, delaktighet, omtanke och ömsesidigt förtroende. Alla medarbetare bjuds in att delta i vår affärsplanering och företagsutveckling. Vi har även bildat flera sociala grupper som arrangerar gemensamma sportaktiviteter, after works och utflykter, vilket stärker vår gemenskap och gör arbetslivet roligare. Vi blev 2024 utsedda till det fjärde bästa småföretaget i den stora medarbetarundersökningen ”Great Place to Work”. Ett betyg från våra medarbetare som vi är väldigt stolta över och kommer fortsätta att jobba för att bibehålla och utveckla. Kom och bli en del av LTU Business där vi tillsammans skapar framtidens möjligheter och framgångar.   Ansökan Urvalsprocessen sker löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt dock senast 30 augusti. Vi har begränsad tillgänglighet under semesterperioden (V 28 – V 31). Skicka gärna ett sms så återkommer vi. Ansökan endast via länk intill. Kontaktpersoner för mer information: Maria Josefsson, Rekryteringskonsult, AxÖ Consulting: 070-842 23 35 Johan Bergström, Konsultchef, LTU Business: 070-218 59 19   Varmt välkommen med din ansökan! AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.

30 juni 2025
Sista ansökan:
30 augusti 2025
LTU Business rekryterar Förändringsledare
AxÖ Consulting AB
Lednings- och organisationsutvecklare

Förändringsledare i organisationer och regioner Placeringsort: Luleå eller Skellefteå Vill du vara med och driva förändring i en region där framtiden formas just nu? Vi söker en engagerad och strukturerad förändringsledare som vill spela en nyckelroll i att få samverkan att fungera – i både stora samhällsprocesser och i mer fokuserade utvecklingsuppdrag. Med fler kunder inom offentlig sektor och en växande efterfrågan på stöd i komplexa förändringsresor söker vi nu dig som vill bidra där det händer mest. Vår region är mitt i en av Europas mest omfattande industriella och samhälleliga omställningar – och tempot är högt även hos våra kunder.   Hos oss får du - Leda workshops och processer med designdrivna metoder som tjänstedesign och design thinking för att skapa engagemang och delaktighet. - Processleda samverkansinitiativ mellan företag, forskare och offentliga organisationer för att säkerställa samarbete och gemensam utveckling. - Omvandla insikter från workshops till strategiska underlag, som affärsmöjligheter, processförbättringar och innovationsplaner. - Genomföra analyser, omvärldsspaningar och förstudier för att identifiera nya trender och möjligheter. Som förändringsledare på LTU Business blir du en del av ett dynamiskt team som består av både erfarna experter och talanger i början av karriären. Tillsammans arbetar vi med att bygga långsiktiga relationer med våra kunder genom att identifiera behov, utmana deras tankesätt och skapa förändring som leder till hållbara lösningar och positiva effekter över tid. Du får möjlighet att arbeta med en bred portfölj av projekt, från regionala utvecklingssatsningar till kortare kommersiella uppdrag. I de flesta fall kommer din roll att involvera någon form av processledning och workshopfacilitering med fokus på att kartlägga utmaningar, skapa samsyn och utrymme för kreativitet så nya idéer och lösningar kan komma fram. Beroende på dina intressen och hur du vill arbeta, finns det möjligheter att fördjupa dig inom specifika områden eller bredda din kompetens genom en varierad portfölj av uppdrag. Hos oss kan du välja en fokuserad karriärväg eller njuta av den dynamik som följer med att varje dag erbjuder nya utmaningar.    Vi söker dig som: - Är erfaren inom processledning och facilitering, med förmåga att leda allt från små gruppövningar till större workshops. - Har en akademisk examen, exempelvis inom industriell ekonomi, ekonomi, tjänstedesign, systemvetenskap eller liknande. - Har ett designdrivet förhållningssätt till utmaningar och kan använda metoder från till exempel tjänstedesign för att skapa struktur och kreativitet i grupper. - Är van vid att samarbeta med aktörer från olika sektorer och bygga långsiktiga relationer. - Är analytisk och strategisk, med en förmåga att skapa värde utifrån insikter och identifierade behov. Som person är du: - Nyfiken och framtidsorienterad: Du drivs av att utforska nya möjligheter och perspektiv. - Kommunikativ och pedagogisk: Du kan förmedla komplexa idéer på ett enkelt och inspirerande sätt. - En facilitator och inspiratör med hög samarbetsförmåga: Du har förmågan att engagera och få med dig människor i processer. - Flexibel och anpassningsbar: Du trivs i en miljö där förändring är en naturlig del av vardagen. - Resultatorienterad: Du har ett starkt fokus på att skapa värde för kunder och organisationer.   Vad vi erbjuder dig På LTU Business arbetar vi för hållbar tillväxt i norra Sverige och ditt arbete hos oss kommer att vara fyllt av positiv energi och framåtanda. Vi skapar möjligheter inte bara för våra kunder och samhället, utan även för dig som medarbetare. Vi lyssnar på dina idéer och erbjuder en plattform där du kan utforska nya riktningar i din karriär och tillsammans forma en arbetsdag som passar dig. Här blir du en uppskattad medlem i ett entreprenöriellt team med en rikedom av perspektiv och erfarenheter. Vårt team består av både nyexaminerade talanger och erfarna affärsutvecklare som har startat bolag, varit vd:ar, erfarna konsulter och de som suttit i bolagsstyrelser. Vi strävar efter att skapa arbetsgrupper som möjliggör ett ömsesidigt utbyte av kunskap. Som arbetsgivare värnar vi om en stark gemenskap, delaktighet, omtanke och ömsesidigt förtroende. Alla medarbetare bjuds in att delta i vår affärsplanering och företagsutveckling. Vi har även bildat flera sociala grupper som arrangerar gemensamma sportaktiviteter, after works och utflykter, vilket stärker vår gemenskap och gör arbetslivet roligare. Vi blev 2024 utsedda till det fjärde bästa småföretaget i den stora medarbetarundersökningen ”Great Place to Work”. Ett betyg från våra medarbetare som vi är väldigt stolta över och kommer fortsätta att jobba för att bibehålla och utveckla. Kom och bli en del av LTU Business där vi tillsammans skapar framtidens möjligheter och framgångar.   Ansökan Urvalsprocessen sker löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt dock senast 30 augusti. Vi har begränsad tillgänglighet under semesterperioden (V 28 – V 31). Skicka gärna ett sms så återkommer vi. Ansökan endast via länk intill. Kontaktpersoner för mer information: Maria Josefsson, Rekryteringskonsult, AxÖ Consulting: 070-842 23 35 Johan Bergström, Konsultchef, LTU Business: 070-218 59 19   Varmt välkommen med din ansökan! AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.

30 juni 2025
Sista ansökan:
30 augusti 2025
Socialt ansvarig samordnare (SAS) / Verksamhetsutvecklare till Tibro kommun
Tibro kommun
Lednings- och organisationsutvecklare

Vill du vara en viktig aktör i en tillitsstyrd och medarbetardriven organisation med ansvarskultur? Vill du vara med och forma framtida socialt arbete i Tibro kommun? Vill du arbeta i en kommun som är välkomnande, med ett tydligt fokus på kvalité och utveckling? Känner du att det är du? Varmt välkommen med din ansökan!  Tibro socialförvaltningen består av ca 400 medarbetare inom funktionsstöd, individ-och familjeomsorg samt vård-och omsorg. Förvaltningen leds av socialchef, samt 2 verksamhetschefer. Förvaltningsledningen arbetar tillsammans med staben för att på bästa sätt leda och stötta enheterna inom förvaltningen. Rollen som socialt ansvarig samordnare (SAS)/verksamhetsutvecklare ingår tillsammans med medicinskt ansvarig sjuksköterska (MAS), förvaltningssekreterare, IT-strateg, utredningssekreterare i staben för socialförvaltningen i Tibro. Tibro kommun, som är Tibros största arbetsgivare, jobbar målmedvetet med utveckling och erbjuder invånarna en mycket uppskattad kommunal service. Med ledorden tillsammans, hållbart och nära strävar vi efter att forma ett hållbart samhälle socialt, ekonomiskt och klimatmässigt. Med engagemang, omtanke, samverkan och handlingskraft löser vi framtidens utmaningar – och skapar mervärden tillsammans! ARBETSUPPGIFTER Som socialt ansvarig samordnare/verksamhetsutvecklare arbetar du med kvalitetsutveckling inom socialtjänstens område, främst kopplat mot SoL och LSS. Du utreder självständigt rapporter om missförhållanden enligt Lex Sarah och på delegation från nämnden bedömer och fattar beslut om missförhållanden. Tillsammans med kärnverksamheten skapar du åtgärdsplaner och följer upp dess innehåll. Allvarliga missförhållanden anmäls till Inspektionen för vård och omsorg (IVO). Du deltar i verksamhetsutveckling och kvalitetssäkring av förvaltningens processer, framtagande av rutiner och den årliga patientsäkerhets- och kvalitetsberättelsen. Du är rådgivande och stödjande till chefer i verksamheten, bistår i arbetsgrupper och introduktion. Vidare är du delaktig i planering av egenkontroll samt tar fram riktlinjer för och följer upp social dokumentation. Du är sakkunnig inom socialrätten och ansvarar för delar av förvaltningens lagkravsbevakning. I uppdraget som SAS ingår arbetet med att utreda och följa upp förbättringsområden inom förvaltningen och i rollen ingår också verksamhetsutveckling inom individ-och familjeomsorg, samt funktionsstöd. Just nu är det stort fokus på ny Socialtjänstlag. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är en varm och trygg person, har god blick för verksamheten med förmåga att åstadkomma konkreta resultat, följa upp och utvärdera, samt se nästa steg i processen. Det är meriterande om du har erfarenhet av främst arbete inom individ-och familjeomsorg, samt funktionsstöd, då verksamhetsutveckling inom området ingår i tjänsten. Dina dokumenterade formella kvalifikationer är motsvarande:  • Vi söker dig som har kandidatexamen som socionom eller inom social omsorg, eller annan relevant högskoleutbildning som arbetsgivaren anser likvärdig.  • För tjänsten krävs flerårig erfarenhet från kommunal socialtjänst, samt vana av implementeringsarbete. Du har gedigen kunskap om socialtjänstlagen och annan författningsreglering inom området. • Du är strukturerad i ditt arbete och kommunicerar på ett tydligt sätt.  • Du skapar engagemang och delaktighet samt planerar, organiserar, prioriterar och följer upp arbetet på ett effektivt sätt. I vår bedömning lägger vi stor vikt vid de personliga egenskaperna och vill att du är en person som är öppen, utåtriktad, kreativ, lyhörd, lösningsinriktad samt har en god samarbetsförmåga. Vi vill vara den bästa arbetsplatsen. ÖVRIGT Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Livet i Skaraborg är en webbplats som visar möjligheterna som finns i Skaraborg. På https://www.livetiskaraborg.se/kommuner/tibro kan du läsa mer om fritidsaktiviteter, boende och mycket annat. Tibro kommun har valt rekryteringskanal och tackar därför vänligen men bestämt nej till att bli kontaktad av rekryteringsföretag.

30 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Kommunstrateg till Tibro kommun
Tibro kommun
Lednings- och organisationsutvecklare

Vi söker en engagerad, utåtriktad samt utvecklingsorienterad kommunstrateg med intresse för kommunövergripande frågor och processer och som vill vara en del av vårt arbete att utveckla Tibro kommunkoncern. Tibro kommun är en utvecklingsinriktad och innovativ kommun som strävar efter att skapa en hållbar och attraktiv miljö för sina invånare och medarbetare. Tycker du att det låter som ett intressant uppdrag för just dig? Då hoppas vi att du vill bli vår nya kollega. Varmt välkommen med din ansökan! Tjänsten är organisatoriskt placerad inom ekonomienheten på Kommunstyrelseförvaltningen i Tibro kommun, med ekonomichefen som närmsta chef. Ekonomifunktionen är samlad för hela kommunen och består av 10 personer. Vi är ett litet välfungerande team som arbetar tätt ihop och där vi delar med oss av erfarenheter och kompetenser. ARBETSUPPGIFTER Som kommunstrateg kommer du att arbeta med styrnings-, kvalitets- och utvecklingsfrågor i en spännande och föränderlig miljö, vilket ger möjlighet att utveckla dina färdigheter och kunskaper inom dessa områden. Som kommunstrateg blir du därmed en nyckelperson i kommunkoncernens arbete med ledning och styrning.  Du kommer att arbeta i en dynamisk och föränderlig miljö som kräver flexibilitet, kreativitet och ett starkt engagemang för kommunens vision och mål. Du kommer att ha möjlighet att bidra till utvecklingen av kommunens ledning och styrning, och att arbeta med komplexa frågor som kräver kreativitet, analys och problemlösning. Arbetsuppgifterna är varierande och inom ett brett område. Fokus ligger på: • Hålla samman och utveckla kommunkoncernens arbete med styrmodell och målstyrning • Tillsammans med kommunledning och förvaltningar/bolag driva koncernens kvalitets- och utvecklingsarbete. • Samordna arbetet rörande kommunens övergripande omvärldsbevakning och analys. • Systematiskt analysera kommunövergripande resultat kopplat till den strategiska styrningen. • Planera och genomföra aktiviteter kopplat till budget- och uppföljningsprocesserna samt genom vägledning stödja förvaltningar och bolag i dessa processer. • Leda och koordinera projekt som är viktiga för kommunkoncernen. • Genomföra utredningar och skriva beslutsunderlag. Tjänsten innebär även ett nära samarbete med kommunchef, kommunledning och politiken. Du ingår kommunens ledningsgrupp samt representerar kommunen i olika nätverk på regional och nationell nivå. KVALIFIKATIONER • Vi söker dig som har en högskoleexamen alternativt erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdrag. • Du ska ha en god förståelse för/förmåga att sätta dig in kommunövergripande frågor och processer, och kunna analysera och lösa komplexa problem på ett kreativt och effektivt sätt • Erfarenhet av att arbeta med lednings- och styrningsfrågor • Kunskaper om metoder för kvalitets- och utvecklingsarbete. • Erfarenhet av eller utbildning i projektledning. • Erfarenhet av att arbeta inom offentlig verksamhet Som person ser vi gärna att du är öppen, utvecklingsinriktad lyhörd och tydlig. Vidare har du en god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du har förmågan att arbeta självständigt och lösningsfokuserat. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Livet i Skaraborg är en webbplats som visar möjligheterna som finns i Skaraborg. På https://www.livetiskaraborg.se/kommuner/tibro kan du läsa mer om fritidsaktiviteter, boende och mycket annat. Tibro kommun har valt rekryteringskanal och tackar därför vänligen men bestämt nej till att bli kontaktad av rekryteringsföretag.

30 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Impact & Assessment Leader
Inter IKEA Systems Service AB
Lednings- och organisationsutvecklare

At IKEA, our vision is to create a better everyday life for the many people. We strive to be the leader in sustainable, affordable life at home, inspiring and enabling customers to fulfil their needs and dreams at home. Inter IKEA Group brings together three areas: Retail Concept, Range and Supply. Together we work constantly to improve the IKEA home furnishing offer and make it more accessible for the many people. We are now looking for an Impact and Assessment Leader. This job is located in Malmö and it is required to be located physically in Sweden and work majority of the time in the office. Job Description Together with colleagues from the Impact and Assessment Team (other Impact and Assessment Leaders and Sustainability Analysts) and with many other sustainability and business colleagues you will be responsible for supporting the sustainability agenda across Inter IKEA. The Impact and Assessment Team is responsible for CSRD compliance for sustainability topics, including disclosures, double materiality assessment, impact assessment and implementation support for sustainability related regulations and requirements and due diligence reporting. Qualifications There are many things you could bring as our new colleague. We believe that you have a few years of work experience within the sustainability area, and it would be beneficial if you have work experience with materiality assessment and CSRD implementation. Alternatively, you have experience from auditing (social, financial), internal auditing or consulting or similar. We also see that you are: Analytical and detail oriented but can also “zoom out” and see the big picture. Structured and have strong project management skills. Experienced in working within a global and highly complex environment. Able to work with and through others since this team collaborates with many others within Inter IKEA. Additional information This is a full-time position (40 hours a week), located in Malmö, Sweden. At IKEA, we are looking for people who believe everyone deserves a seat at the table. You’re welcome no matter where you come from, what you believe, and what you look like. We don’t even care how you have furnished your home. We’re interested in you simply because you’re you. Even if your experience doesn’t align perfectly with every qualification in the job description, we encourage you to apply anyway. We believe that people’s different perspectives, backgrounds, and personalities make us better at understanding our customers dreams and needs. At IKEA, we’re all on the same project. If you have a special need that requires accommodation in the recruitment process, just let us know. July 11th, 2025, is the closing date to apply for this role. Please send your application – CV and motivation – in English and tell us why you would be a good fit. We look forward to hearing from you!

30 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Vi söker verksamhetsutvecklare med fokus ny socialtjänstlag
Stenungsunds kommun
Lednings- och organisationsutvecklare

Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum. Stenungsunds kommun är en expanderande kustkommun med cirka 27 800 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord. Kommunens vision är att vi ska bli 35 000 invånare år 2035. Stenungsunds kommun ingår i Göteborgsregionens kommunalförbund som är ett forum för samarbete och erfarenhetsutbyte samt i ett antal andra mellankommunala samarbeten. Kommunen är organiserad i en förvaltning med fyra sektorer. Sektor Socialtjänst innefattar 4 verksamheter; särskilt boende/kommunal hälso- och sjukvård, individ- och familjeomsorg, ordinärt boende/personlig assistans samt funktionshinder. Individ- och familjeomsorgen (IFO) möter kommuninvånare som är i behov av stöd på olika sätt. Det kan handla om stöd för föräldrar, barn och unga, ett tillfälligt ekonomiskt stöd, stödinsatser för att komma ur ett missbruk eller att leva med en psykisk sjukdom. Ärendena som hanteras har förebyggande syften samt utredning- och behandlingsarbete. Vill du spela en ledande roll i omställningen av Stenungsunds socialtjänst mot en mer hållbar och tillgänglig socialtjänst? En ny socialtjänstlag träder i kraft i dagarna och för att uppfylla lagens krav på en kunskapsbaserad, tillgänglig och hållbar socialtjänst krävs utveckling och anpassning av befintliga verksamheter. Vi söker nu dig som är intresserad av att samordna och leda Individ och familjeomsorgens (IFOs) insatser för att anpassa sig till den nya socialtjänstlagen. Ditt potentiella nya jobb som verksamhetsutvecklare innebär en unik möjlighet att vara med och forma framtidens socialtjänst. ArbetsuppgifterTjänsten är placerad inom sektor socialtjänst, Individ och familjeomsorgen. Som verksamhetsutvecklare arbetar du på uppdrag av verksamhetschef. Du samverkar nära med enhetschefer, övriga verksamhetsutvecklare och stödfunktioner i organisationen. I tjänsten ingår även sedvanliga arbetsuppgifter som verksamhetsutvecklare inom socialtjänsten. I rollen som verksamhetsutvecklare ingår att leda, driva och följa upp områden och processer inom kvalitet och utveckling. I rollen ingår även utredningsuppdrag, rutinmässiga uppgifter, såväl som verksamhetsrelaterade som bereds med kort tidshorisont. Det är ett utvecklande och stimulerande arbete där du arbetar såväl övergripande och strategiskt som verksamhetsnära. Du kommer bland annat att: • Kartlägga och utveckla processer inom IFOs olika verksamhetsområden i syfte att ställa om dessa • Omvärldsbevaka och analysera trender som påverkar socialt arbete • Planera och stödja genomförande av förändringsarbete, bland annat för att säkerställa en framgångsrik omställning till en förebyggande och kunskapsbaserad socialtjänst • Arbeta med systematisk uppföljning och analys av verksamhetens resultat • Bidra till att utveckla och stärka samverkan både internt och externt • Leda och samordna projekt och insatser kopplade till införandet av den nya socialtjänstlagen • Vid behov utföra uppföljande läges- och behovsanalyser på enheterna • Utreda frågor kopplade till omställningsarbetet utifrån nya socialtjänstlagen • Sammanställa rapporter från genomförda projekt, utredningar, läges- och behovsanalyser och liknande KvalifikationerVi söker dig som har: • Socionomexamen eller annan relevant högskoleutbildning • Flerårig aktuell erfarenhet av arbete inom socialtjänsten är ett krav. Erfarenhet från flera verksamhetsområden är meriterande • Erfarenhet som arbetsledare, projektledare eller verksamhetsutvecklare är meriterande liksom kunskap och erfarenhet av förändringsledning och arbetssätt som främjar brukardelaktighet • Förmåga att arbeta analytiskt och strukturerat med processer och uppföljning • God förmåga att kommunicera tydligt och skapa engagemang i förändringsarbete • Erfarenhet av processkartläggning, analys och uppföljning av verksamhet samt kunskap om tjänstedesign är meriterande • Självständighet, initiativförmåga och samarbetsförmåga • Ett lösningsfokuserat och utvecklingsorienterat arbetssätt Tjänsten är en visstidsanställning under tre år med möjlighet till förlängning.

29 juni 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Metodutvecklare sökes till verksamheten för Funktionsstöd (LSS)
Laholms kommun
Lednings- och organisationsutvecklare

Om Laholms kommun Det är i mötet med våra invånare som värdet av vårt arbete uppstår! Som medarbetare i Laholms kommun är du med och levererar tjänster och service till våra invånare – varje dag, året om. Laholms kommun rymmer allt från omsorg, stöd och utbildning för våra invånare till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Vi tror på att varje medarbetare har drivkraften och förmågan att förbättra verksamheten och en vilja att utvecklas i sitt yrke.  Som medarbetare i Laholms kommun har du kollegor med många olika yrken och bakgrund, men det som förenar oss är vårt uppdrag och vår gemensamma värdegrund med ledorden glädje, mod, delaktighet, engagemang och gott föredöme Om tjänsten I tjänsten arbetar du på uppdrag av verksamhetschef och ska vara ett stöd för enhetschefer. Arbetet innefattar både strategiska och operativ frågor genom planering, utredning, samordning, genomförande, uppföljning och analys. Ditt arbete innebär att implementera metoder utifrån erfarenhetsbaserad praktik och teori. Ditt uppdrag har ett tydligt brukarperspektiv men också ett helhetsperspektiv där du möjliggör samverkan med andra aktörer internt och externt. Metodutvecklaren ska omvärldsbevaka och sprida kunskap till organisationen. Du kommer att stötta och utbilda medarbetare samt en del av ditt arbete innefattar arbete kring social dokumentation, bland annat att kvalitetssäkra och genomföra egenkontroller. I uppdraget ingår att kvalitetssäkra verksamheten utifrån uppdrag och gällande lagstiftning. Du fungerar som ett stöd vid uppföljning och rapportering av brukarundersökningar och arbetar tillsammans med enhetscheferna kring dessa. I rollen ingår det att uppdatera processarbete med mål, och verksamhetsuppföljning i dialog med ledningsgruppens chefer. Du kommer även ansvara för Yrkesresan och lotsa chefer och medarbetare inom området. Är du den vi söker? Du har högskoleutbildning med examen med inriktning social inriktning eller liknande som arbetsgivaren bedömer likvärdigt för tjänsten. Eftersom rollen innefattar att handleda och vägleda kollegor behöver du ha god pedagogisk förmåga samt vara strukturerad och analytisk. Utbildning inom funktionshinderverksamhet är meriterande för tjänsten. Krav för tjänsten är att du har tidigare erfarenhet från funktionshinderverksamhet. Du har erfarenhet och god kunskap om lagstiftning (ex SoL, LSS och HSL) samt kvalitetsarbete och förbättringsmodeller. Du är van vid att dokumentera och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du är bekväm inom IT. Du är trygg i dig själv och trivs med att ta ansvar och att arbeta självständigt, liksom i grupp. Du är lyhörd och arbetar med respekt för andra människor. Du är ansvarsfull och har förmåga att anpassa arbetet efter verksamhetens behov och ser möjligheter i stället för hinder- du brinner för att skapa goda förutsättningar både för brukare och kollegor. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Stor vikt läggs på personlig lämplighet. Om anställningen Antal tjänster: 1 Tillträde enligt överenskommelse Frågor kring tjänsten kan besvaras från vecka 31. [email protected], Verksamhetschef LSS/HSL  Intervjuer kommer hållas under vecka 32 Övriga upplysningar Bor eller arbetar du i Laholm, Våxtorp, Knäred eller Hishult och är intresserad utav uppdraget som RIB brandman kan du gå in på: https://www.laholm.se/omsorg-och-stod/trygg-och-saker/raddningstjanst. Till följd av lag om belastningsregister ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning inom LSS, barnomsorg samt skola. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken Information till annonssäljare Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Vi erbjuder ett utvecklande arbete och friskvård i olika former samt tillämpar rökfri arbetstid. Laholms kommun verkar för att alla medarbetare ska ha lika rättigheter och möjligheter och vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, funktionsnedsättning, sexuell läggning, religion eller annan trosuppfattning.

29 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Utvecklare till Gemensam Administrativ Service
REGION HALLAND
Lednings- och organisationsutvecklare

Arbetsuppgifter I tjänsten som utvecklare på Gemensam Administrativ Service kommer du att få ett spännande och roligt arbete. Du kommer att vara delaktig i och driva kommande förändrings- och förbättringsarbeten inom området. Digitalisering och automatisering av ett flertal processer är aktuellt och kommer att bli en stor del av uppdraget som utvecklare.  Du kommer att vara ett nära chefs- och verksamhetsstöd samt arbeta både självständigt och i team. Vi ser gärna att du är med och utformar och sätter din prägel på rollen för att passa verksamheten och dig på bästa sätt.    I din roll som utvecklare på Gemensam Administrativ Service kommer du främst att arbeta med att: - Jobba med Region Hallands förmåner så som cyklar och datorer - Driva systematiska förbättringsarbeten inom området - Vara delaktigt i digitaliseringsprocesser såsom e-tjänster och RPA-processer - Vara ett stöd för chefer och medarbetare i förändrings- och förbättringsarbeten Om arbetsplatsen Gemensam administrativ service har som uppdrag att leverera administrativa tjänster inom områdena ekonomi, PA/lön, Växel, Teleservice och Servicedesk, Scanning och Huvudreceptioner. Vårt arbete präglas av kundfokus och kvalitet och ska aktivt och i dialog med kunderna arbeta med att följa upp och utveckla våra tjänster. Genom spetskompetens i kombination med effektivitet och service är GAS ett stöd till förvaltningarna inom Region Halland. Gemensamt för samtliga medarbetare vid Gemensam administrativ service är att medverka i det systematiska förbättringsarbetet av arbetssätt och rutiner. Hos oss värdesätter vi arbete i team högt. Kvalifikationer Du som söker har en högskoleexamen/universitetsexamen inom beteendevetenskap/ekonomi/HR eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet av att ha arbetat med verksamhetsutveckling inom HR eller ekonomi samt RPA-processer ses som meriterande. Har du tidigare erfarenhet av ekonomi- och personaladministrativa system såsom Agresso och Visma Personec P är det meriterande. För att trivas och lyckas i denna roll behöver du vara: - En lagspelare som har förmåga att arbeta självständigt och strukturerat - Kommunikativ och lyhörd med en god pedagogisk förmåga - Analytisk och ha ett helhetsperspektiv - Duktig på att uttrycka dig i tal och skrift Då rollen innehåller många interna och externa kontakter är det viktigt med en förmåga att skapa goda och långsiktiga relationer, likaså att du har en väl utvecklad känsla för service. Varmt välkommen med din ansökan! Vårt erbjudande För oss är det viktigt att du ska trivas och utvecklas i ditt arbete.  Läs mer om vilka https://www.regionhalland.se/jobb-och-karriar/formaner/ vi kan erbjuda dig som anställd. Övrigt Vi är en rökfri arbetsplats. Om Region Halland Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 8 000 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar också för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är ”Halland ­ – bästa livsplatsen” och med det menar vi att Halland ska bli den bästa platsen att bo på, utbilda sig, arbeta och driva företag i. Vi har kommit en bra bit på vägen, välkommen att följa med oss på vår resa! https://www.regionhalland.se/om-region-halland/ Strävan efter jämställdhet, mångfald och likvärdiga villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av Region Hallands värdegrund. Region Halland krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.

29 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Folkspel söker projektkontorsansvarig
Folkspel i Sverige AB
Lednings- och organisationsutvecklare

Har du gedigen erfarenhet av projektledning i komplexa organisationer, god förståelse för projektledningsmetoder och dess verktyg är du rätt person för oss. Vad innebär jobbet? Rollen har övergripande ansvar för Folkspels projektkontor och dess tillhörande projekt. Som ansvarig för projektkontor utvecklar och förvaltar du dess processer samt prioriterar både taktiska och strategiska projekt. Du ansvarar för att sammanställa och strukturera inkomna projekt i enlighet med företagets färdplan och strategi, och för att utveckla samt implementera projektplaner – inklusive tidslinjer, budgetar och resursallokering – för att säkerställa att projektmål uppnås effektivt och inom utsatta tidsramar. Rollen kombineras med uppdraget som projektledare, där du ansvarar för att planera och driver projekt från start till mål. Det innebär att leda och motivera projektteamet, samordna insatser med interna avdelningar och externa partners, samt identifiera risker och hantera eventuella hinder längs vägen.   Vem är du? Du har erfarenhet av att leda personal och skapa förutsättningar för framgångsrika team. Du kan med fördel komma från alternativa branscher och bidra med nytänkande och idéer som är applicerbara på Folkspels verksamhet. Vi söker dig som har stark drivkraft att nå och överträffa mål, med fokus på att leverera högkvalitativa resultat. Du är flexibel och trivs i en föränderlig miljö där du snabbt behöver kunna prioritera om och hitta lösningar. Du har en god problemlösningsförmåga och en kreativ inställning till att ta dig an projektutmaningar. Du har också en förmåga att driva förändringsarbete – att leda och genomför förändringar inom en organisation. Ditt arbetssätt präglas av struktur, tålamod och en förmåga att förbättra och anpassa processer över tid. Du är en närvarande, engagerande och stöttande ledare som bidrar till en positiv arbetsmiljö och främjar samarbete inom hela organisationen. Vi ser gärna att du har en Universitetsutbildning inom exempelvis företagsekonomi, projektledning, företagsledning eller liknande områden.   Kvalifikationer: - Projektledningserfarenhet: Minst 2 års erfarenhet av att leda projekt, med dokumenterad framgång i att driva komplexa projekt med flera intressenter. Erfarenhet av att hantera projekt från koncept till implementering, inklusive planering, genomförande, och uppföljning av projektens framsteg och resultat. - Tvärfunktionellt samarbete: Erfarenhet av att arbeta med tvärfunktionella team och koordinera insatser över olika avdelningar för att säkerställa att projektmål uppnås. Förmåga att bygga och upprätthålla starka relationer med interna och externa intressenter. - Riskhantering och problemlösning: Erfarenhet av att identifiera, analysera och hantera risker för att minimera deras påverkan på projektens framgång. Förmåga att utveckla och implementera lösningar på projektutmaningar och säkerställa att projekt levereras enligt tidsramar och budget. - Erfarenhet av projektkontorsledning är meriterande. - Erfarenhet av budgetarbete.   För att lyckas i rollen krävs det att du är affärsmässig, driven och målmedveten. Du har ett stort intresse att utveckla andra och du kan komplettera ditt driv och din vinnarskalle med ett hjärtligt engagemang tillsammans med dina kollegor. Som person är du självgående och tar dig gärna an nya arbetsuppgifter. För att trivas hos oss behöver du vara prestigelös och ha lätt för att samarbeta. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Vid frågor om tjänsten: Bethel Tamirat, Chef strategisk utveckling & analys, [email protected]. Övriga frågor Lena Miller, HR chef [email protected]  Sista ansökningsdatum 1 augusti 2025,  välkommen med din ansökan!

29 juni 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Driven Projektledare med fokus på hälsa och frisknärvaro
Säters kommun
Lednings- och organisationsutvecklare

När du arbetar i Säters kommun arbetar du för framtidstro och livskvalitet för Säterborna. Med engagemang och samarbete arbetar vi för ett hållbart samhälle, och du är välkommen till oss! Med närhet till det mesta som ger livskvalitet, är det trivsamt och lätt att leva och jobba i vår kommun. ARBETSUPPGIFTER Den sociala sektorn i Säters kommun kommer att delta i EU-projektet Reviva tillsammans med dalakommunerna Falun, Borlänge och Gagnef. Projektet syftar till att öka frisknärvaron hos medarbetare i deltagande kommuner. Övergripande mål är att identifiera, pröva och utvärdera arbetssätt och modeller som bidrar till ökad frisknärvaro och som stärker den långsiktiga kompetensförsörjningen. Projektet drivs, rapporteras och samordnas av Falun Borlänge-regionen men största delen av arbetet genomföras av projektmedarbetare i respektive kommun.  Är du en erfaren projektledare som gillar tuffa utmaningar och som jobbat i välfärdssektorn tidigare? Har du erfarenhet av att leda chefer och medarbetare i arbetslivsinriktad rehabilitering och kan hantera en digital sjuk- och frisktjänst utan problem? Svarar du ja på dessa frågor kan du vara den vi söker. Som projektledare i Säters kommun kommer du att arbeta för att nå Socialnämndens mål med sänkta sjuktal bland medarbetarna genom att: - Bidra till att organisationen får verktyg för att främja hälsa och förebygga ohälsa. - Genomföra stödjande insatser på individ och organisationsnivå för ökad hälsa. - Skapa förutsättningar för långtidssjukskrivna medarbetare att komma tillbaka till arbetslivet tidigare. - Använda sektorns webbaserade sjuk- och friskanmälanstjänst för att fånga upp tidiga och återkommande signaler om ohälsa bland personalen och agera på dessa tillsammans med ansvarig chef.  Arbetet kommer att vara både strategiskt och operativt och du kommer att ha ansvar för att driva projektet från planering till genomförande och uppföljning.  Tjänsten är placerad i den sociala sektorns stab och närmaste chef är Sektorchef. Internt kommer samarbete ske nära sektorns verksamhetschefer och enhetschefer. Externa kontaktytor består av projektets centrala projektledare på Falun-Borlänge regionen och övriga projektdeltagare i övriga tre dalakommuner. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har erfarenhet av att leda projekt som är omfattande och som har varierande infallsvinklar. Det är meriterande om du har kunskap eller erfarenhet från projektets fokusområde och erfarenhet av projektledning eller annat utvecklingsarbete i offentlig verksamhet. Har du dessutom arbetat med EU-finansierade projekt är det ett extra plus. Då du kommer att ansvara för den webbaserade sjuk- och frisktjänsten och använda den tjänsten som ett verktyg i arbetet med att nå nämndens mål om sänkta sjuktal i sektorn är det önskvärt att du har erfarenhet av att jobba med liknande verktyg. I din roll är du resultatinriktad och driven, samtidigt som du är nyfiken och lyhörd för de behov som uppstår hos övriga nyckelpersoner i projektet. Du har en relevant högskoleutbildning eller annan kompetens som vi bedömer likvärdig utifrån din samlade erfarenhet. Du uttrycker dig obehindrat på svenska i både tal och skrift, och du har en god förmåga att kommunicera med olika målgrupper. Du har ett genuint engagemang för samhällsfrågor, människors utveckling och trivs i sammanhang där du kan göra skillnad på riktigt. I projektledarrollen behöver du också ha ett starkt driv, vara uthållig och beredd på att förutsättningarna snabbt kan ändras. ÖVRIGT Tjänsten är en treårig projektanställning med tillträde 1 september 2025 (eller enligt överenskommelse) fram t o m 31 augusti 2028.

27 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025