Personlig assistent till en pojke i Östhammar
Livsam Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

Vi söker dig som har hjärtat på rätt ställe och vill göra vardagen härlig för en 7-årig kille med ett fysiskt funktionshinder. Han är social, nyfiken och tycker om att vara ute, besöka vänner, gå på café och testa nya aktiviteter. Han älskar också att läsa böcker, sjunga och upptäcka världen omkring sig — och han vill gärna ha dig med som stöd och sällskap redan i sommar👋🏼 Om jobbet: Hjälpa till med fritidsaktiviteter, leka och hitta på saker Vara med ute på café, träffa vänner, läsa böcker och sjunga tillsammans Hjälpa till vid måltider, hygien och förflyttningar Arbetstider: Vardagar 14:45-19:00 Varannan helg 07:30-18:30 Möjlighet till extra timmar på lov och helgdagar Vi söker dig som: Är påhittig, lyhörd och tycker om barn Har god fysik och vill vara aktiv Ser fram emot möjligheten att hitta på nya aktiviteter tillsammans Pratar svenska flytande Tål pälsdjur Har körkort (om du inte bor i Östhammar, pga. pendlingstiderna med kollektivtrafik) ✨ Extra plus om du har jobbat med barn och/eller fysiska och kognitiva funktionsnedsättningar inom LSS tidigare – men personlighet och engagemang är viktigast! Förutom ett givande jobb med en glad kille erbjuder vi: Fast tjänst på 60% Introduktion och utbildning Kollektivavtal via vårdförbundet och förmånligt friskvårdsbidrag 👉 Ansök enkelt – vi behöver bara dina kontaktuppgifter och svar på några frågor i första steget. Vi kallar till intervjuer löpande — sök redan idag! Livsam Personlig Assistans AB finns i stora delar av landet. Vårt ledord är att vara sitt bästa jag, varje dag.

17 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Jobba hos oss!
Särnmark Assistans AB
Personliga assistenter

Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby. Vill du göra stor skillnad i en persons liv? Vi söker en ansvarsfulla och nogranna assistenter till våra kunder i Uppsala.      Om jobbet som personlig assistent  Arbetet som personlig assistent innebär att du finns vid någons sida under hela arbetspasset. Många av våra kunder har ett stort omvårdnadsbehov med moment som sondmatning. Dessutom kommer du att hjälpa till med träning och personlig hygien. Vi erbjuder ett lärorikt arbete där den personliga relationen mellan dig och kunden står i fokus.    Vi söker dig som: Vi söker dig som är noggrann och ansvarsfull, du behöver även vara lyhörd och van att ta egna initiativ.   För att bli aktuell för jobbet behöver du minst ha gymnasieexamen. Du får gärna ha studieuppehåll eller viljan att kombinera studier med jobb. Vi söker nu assistenter som vill jobba kvälls- och nattpass, med möjlighet att jobba mellan 2-5 arbetspass per vecka. Arbetstiden kommer vara varierande. Eftersom behovet av assistans är för veckans alla dagar så behöver du kunna jobba både vardag och helg.    Vi på Särnmark värnar om ett långsiktigt engagemang från din sida. Vi vill därför att du kan arbeta hos oss minst ett år framöver. Du som söker ska vara minst 20 år, rökfri, tala flytande svenska och ha god fysik, då lyft förekommer. Om anställningen  Anställningsformen är initialt en interimistisk anställning, men kan ändras till anställningsformen För viss tid så länge assistansuppdraget varar.  Oavsett anställningsform är löneformen timlön.  Lön och övriga anställningsvillkor är enligt kollektivavtal Personlig assistans, Vårdföretagarna - Kommunal. Så här ansöker du Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" längst ned till höger på sidan och svara på ett antal urvalsfrågor. Du ska även bifoga ditt CV och personligt brev   Ansökningar tas endast emot via hemsidan. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

17 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Vi söker sommarvikarier till funktionshinderomsorgen!
Borlänge kommun
Personliga assistenter

Hos oss får du chansen att bidra på riktigt för Borlängebon och hela kommunen. Oavsett var du befinner dig i livet i början av din karriär, mitt i arbetslivet eller mot slutet är det här en möjlighet att göra något meningsfullt, samla värdefulla erfarenheter och möta människor du kommer att minnas länge. Våra engagerade medarbetare gör ett fantastiskt jobb året runt och nu behöver de få sin välförtjänta semester och det är här du kommer in i bilden! För oss är vår värdegrund central i allt vi gör: • Jag finns här för Borlängebon Vi arbetar för att ge stöd, trygghet och omtanke. • Jag gillar utmaningar Vi ser varje dag som en möjlighet att växa och göra skillnad. • Jag möter varje människa med öppenhet Vi möter alla med respekt, nyfikenhet och förståelse. Om du har ett intresse för att arbeta med människor och vill bidra till en meningsfull vardag för personer med funktionsnedsättning, då vill vi gärna träffa dig! Vi intervjuar löpande, så ansök redan idag och bli en del av vårt team i sommar. ARBETSUPPGIFTER Borlänge kommuns funktionshinderomsorg söker sommarvikarier till våra verksamheter för personer som omfattas av LSS (Lag om stöd och service till vissa funktionshindrade). Korttidsvistelse: Du arbetar med barn, ungdomar och vuxna med olika funktionshinder. Arbetet innebär att ge stöd i vardagen, delta i aktiviteter och hantera hushållssysslor som matlagning och städning. Du behöver också hjälpa till med personlig hygien. Det kan uppstå beteenden hos våra brukare som är utmanande, och du bemöter dessa med ett lugnt och respektfullt förhållningssätt. Det är ett aktivt jobb som kräver att du kan arbeta både ensam och tillsammans med kollegor. Arbetstiderna är förlagda till dygnets alla timmar, alla dagar i veckan. Grupp- och servicebostäder: Du stödjer personer med fysiska och psykiska funktionshinder i deras hem och närmiljö. Ditt arbete handlar om att ge socialt och pedagogiskt stöd, motivera individen till självständighet och hjälpa till med vardagsrutiner, personlig hygien och omvårdnad. Du arbetar oftast med kollegor, men ensamarbete förekommer. Arbetstiderna är förlagda över dygnets alla timmar, alla dagar i veckan. Personlig assistans: Arbetet innebär att ge stöd i vardagen, delta i aktiviteter och hantera hushållssysslor som matlagning och städning. Du behöver också hjälpa till med personlig hygien. Det kan uppstå beteenden hos våra brukare som är utmanande, och du bemöter dessa med ett lugnt och respektfullt förhållningssätt. Ensamarbete är vanligt, och arbetstiderna är förlagda över dygnets alla timmar, alla dagar i veckan. Boendestöd: Inom boendestöd arbetar du med vuxna som har psykiska funktionshinder som omfattas av SoL (socialtjänstlagen). Boendestödsteamen utför insatser i hemmet eller på annan plats beroende på individens situation. Arbetstiderna är förlagda dag och kväll, alla dagar i veckan. Daglig verksamhet: Inom daglig verksamhet ger du pedagogiskt och socialt stöd till brukare i deras dagliga aktiviteter. Du motiverar till självständighet och bidrar till en strukturerad och meningsfull vardag. Arbetstiderna är förlagda dagtid, måndag till fredag. Ledsagare: I denna roll hjälper du brukare att delta i aktiviteter utanför hemmet, såsom fritidsaktiviteter, teaterbesök eller promenader. Arbetstiderna är förlagda dag, kväll, och helgarbete förekommer. KVALIFIKATIONER Krav: • Över 18 år och kan arbeta med både manliga och kvinnliga kollegor och brukare. • Godkänd gymnasial svenska (tal och skrift) och förmåga att dokumentera. • Utdrag ur polisens belastningsregister krävs. Meriterande: • Pedagogisk eller omvårdnadsutbildning, gärna med inriktning mot psykiatri eller barn- och fritidsprogrammet. • Erfarenhet av arbete med funktionshinder. • Utbildning i lågaffektivt bemötande • Du kan cykla och simma • Du har körkort. Om du erbjuds anställning krävs ett utdrag ur belastningsregistret. Ta med detta till intervjun. Ansök direkt, då handläggning kan ta flera veckor: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem/ https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Intervjuer sker löpande och tjänsterna kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut, ansök därför redan idag! Vi ser fram emot att läsa just din ansökan. ÖVRIGT I samband med intervju behöver du som kandidat uppvisa bevis om medborgarskap i Sverige/EU/EES eller giltigt arbets- uppehållstillstånd. För den som erbjuds anställning krävs utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem/ https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Borlänge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via länken digitalt och inte på annat sätt. Välkommen med din ansökan! ANNONSSÄLJARE OCH KANDIDATFÖRMEDLINGSFÖRETAG UNDANBEDES VÄNLIGT OCH BESTÄMT!

17 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Personlig assistent 50 % till 24-årig kvinna i Strängnäs!
Humana AB
Personliga assistenter

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en kvinna i 24-årsåldern bosatt i Strängnäs har goda kunskaper i svenska har erfarenhet av att jobba med epilepsi har god fysik är rökfri (under arbetstid) tål pälsdjur (hund finns i hemmet) Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete delar kundens intressen, som inkluderar både utomhus- och inomhusaktiviteter såsom att gå på bio, fika, spela minigolf, bowla och besöka djurparker - till exempel Kolmården. Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsten är på ca 50%. Tjänsten innebär arbete under dag- och kvällstid: Det ingår 2-3 eftermiddagar per vecka (kl.16:00-20:00) samt varannan helg med arbetstid mellan kl. 10:00-19:00. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Justyna Langowska [email protected]

17 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
1022 Personlig assistent till kvinna i Visby
Särnmark Assistans AB
Personliga assistenter

Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby. Vi söker nu personliga assistenter till kund som bor i Visby. Om jobbet som personlig assistent  Som personlig assistent arbetar du nära en person med funktionsnedsättning i dennes dagliga liv. Du assisterar och stöttar personen både i vardagen och på fritiden. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och dina arbetsuppgifter innebär övergripande att du assisterar kunden så att kunden får förutsättningar att leva det liv som hen önskar. Vår kund uppskattar en lugnare vardag i sitt hem, men tycker även om när det händer saker. Att åka på konsert, teater och utflykter är något som kunden uppskattar. Kunden har egen bil som assistenten kör, så körkort är väldigt viktigt. Vi vill att du som söker är ansvarstagande, har lätt för att samarbeta, har hög arbetsmoral och även kan hoppa in med kort varsel. Som personlig assistent är du med och möjliggör att en annan människa med en funktionsvariation får leva det liv hon önskar.  Vi söker dig som har ett stort tålamod och älskar att jobba med människor. Vi har inget krav på någon specifik utbildning utan det viktigaste är att personkemin mellan dig som assistent och kund fungerar. Under sommaren kommer du att arbeta enligt ett sommarschema, men det finns också stora möjligheter att fortsätta även efter sommaren.     Vi söker dig som:  Vi söker dig som är ansvarsfull, lyhörd och har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter. På Särnmark får du alltid introduktion hos kunden samt tillgång till utbildning  om rollen som personlig assistent. Om anställningen   Arbetstiderna varierar utifrån kundens behov: dag, kväll, jour, vardag som helg.  Lön och övriga anställningsvillkor enligt kollektivavtal Personlig assistans, Vårdföretagarna - Kommunal. Så här ansöker du Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" längst ned till höger på sidan och svara på ett antal urvalsfrågor. Du ska även bifoga ditt CV. Du behöver inte bifoga något personligt brev. Varmt välkommen med din ansökan! I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

17 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Personlig assistent till pojke
Särnmark Assistans AB
Personliga assistenter

Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby.     Jag är en pojke på 9 år. Under sommaren behöver jag en barnkär assistent som kan hjälpa mig i min vardag. Mina intressen är att bada och att åka lådcykel och leka på lekplatser. Jag tycker om att vara ute, i alla väder. I din roll som personlig assistent kommer du att vara ett viktigt stöd för mig, genom att påminna, motivera och uppmuntra mig i samband med dagliga aktiviteter som hygien, måltider och aktiviteter. Inga förflyttningsmoment förekommer, men jag behöver ha din fulla uppmärksamhet under arbetspassen och ligga steget före. Det är en fördel om du har erfarenhet av personlig assistans sedan tidigare, men annars är det viktigaste att vi kommer bra överens, att du är lyhörd för mig, är en trygg vuxen, och att du blir mitt hjälp-jag. Jag bor med min mamma, pappa och syskon, och vi har en stor hund, så du bör inte vara hundrädd eller allergisk.   Körkort är ett krav.     Om anställningen Löneformen är timlön. Arbetstiderna varierar utifrån kundens behov: dag, kväll, vardag som helg.  Lön och övriga anställningsvillkor enligt kollektivavtal Personlig assistans, Vårdföretagarna - Kommunal. Så här ansöker du Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" längst ned till höger på sidan och svara på ett antal urvalsfrågor. Du ska även bifoga ditt CV. Du behöver inte bifoga något personligt brev. Varmt välkommen med din ansökan! I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

17 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Personlig assistent sökes till kund utanför Jönköping
Olivia Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

På Olivia arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? Om tjänsten Vi på Olivia söker dig som vill ha ett meningsfullt jobb där du hjälper vår kund att leva ett självständigt och aktivt liv. Vi söker dig som vill jobba som timvikarie vid behov hos vår kund som bor mellan Jönköping och Gränna.  Arbetstiderna kan komma att variera något men är enligt följande och är både på vardagar och helger: Kl. 08.00-13.00 Kl. 09.00-12.00 Kl. 18.30-22.30 Om kunden Som personlig assistent hjälper du vår kund med hennes vardag och ser till att hon får det stöd hon behöver. Kunden är en kvinna i 50-årsåldern som behöver hjälp i sin vardag då hon har progressiv muskeldystrofi. Hon gillar bland annat matlagning, bakning, träning och trädgårdsarbete så vi ser positivt på om du delar dessa intressen med kund. Arbetsuppgifterna är enligt följande: Hjälpa till med de dagliga rutinerna Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Assistera vid träning och förflyttningar; manuella lyft kan förekomma Hantera hjälpmedel såsom stålyft, el-rullstol och manuell rullstol Är du den kunden söker? Vi ser att du som söker denna tjänst brinner för att arbeta med människor. Du är trygg i dig själv, tålmodig och kan leva dig in i andras situationer samt se till andras behov. Som person är du också lyhörd, initiativtagande och en engagerad lagspelare. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.  Krav: Flytande svenskkunskaper i tal och skrift Meriter: Körkort och tillgång till bil (inget krav då det finns goda bussförbindelser) Sysselsättningsgrad: Timvikarie vid behov Tillträde: Enligt överenskommelse. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. För att komma till anställning behöver du ha ett Bank-ID. Många av våra kunder önskar även att du beställt ett belastningsregister att uppvisa vid eventuell anställning. För att underlätta kan du därmed söka om registret via följande länk (detta register används för alla våra anställningar): Arbete med barn med funktionsnedsättningar Om rekryteringsprocessen: Din ansökan kommer att hanteras av medarbetare på Olivia samt av kund / brukare och eventuell anhörig, godman eller annan. Om du ger ditt samtycke kan vi dela din profil med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. För dig med Anställningsstöd: Olivia är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen . Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Att tänka på inför din ansökan: En förutsättning för att påbörja en anställning hos på Olivia är att du som söker kan uppvisa giltig ID -handling och lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med Bank-ID genom via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Om kollektivavtal och förmåner hos Olivia: Som medarbetare omfattas du av kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Förmåner inkluderar bland annat tillgång till rabatterade produkter och tjänster hos ett antal samarbetsbolag.

17 juni 2025
Sista ansökan:
28 augusti 2025
Personlig assistent
Enkv Assistans AB
Personliga assistenter

Om tjänsten:  Vi söker nu en engagerad och omtänksam personlig assistent som vill hoppa in extra och vara en del av ett positivt och stöttande team. Tjänsten innebär arbete hos en kvinna på 48 år som bor i egen lägenhet centralt i Handen. Hon har en medfödd CP-skada, IF och skolios som innebär specifika behov av stöd i sin vardag. Uppdraget innefattar bland annat hjälp med dagliga rutiner, personlig hygien, på- och avklädning, samt assistans vid måltider. Kvinnan har ett stort intresse för musik, sjunger gärna, och träning utgör en viktig del av hennes vardag. Hon går på daglig verksamhet tre dagar i veckan. Vem är du som söker?  Du som söker är en flexibel, glad och positiv person som trivs med att arbeta nära andra människor och har en känsla för att ge stöd på ett respektfullt och inkännande sätt. Det är av stor vikt att du är lugn, trygg och lyhörd, samt har goda kunskaper i svenska språket, då vår uppdragsgivare har svårt med sitt tal. Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbete, men din personliga lämplighet värderas högt och introduktion kommer ges. Vi ser gärna att du är kvinna och lite äldre. Flexibel arbetstid – Du behöver kunna arbeta dygnspass med sovande jour samt dag- och kvällspass. Goda kunskaper i svenska – både i tal och skrift. Meriterande – om du har tidigare erfarenhet av personlig assistans eller liknande arbete. Personliga egenskaper – Du är omtänksam, ansvarsfull och har gott tålamod. Omfattning & Arbetsupplägg: Tillträde: Enligt överenskommelse. Sysselsättningsgrad/Avtal: Ingen specifik schemarad utan timanställd vid behov för att täcka upp obemannade pass, sjukdom och ledigheter.  Arbetspass: Dygnspass med sovande jour, samt dag-och kvällspass.  Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Hos oss får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess & AnställningsvillkorRekryteringsprocess Vi kontaktar löpande de kandidater som är aktuella för en första intervju. Tjänsten tillsätts när vi har funnit rätt person, vilket kan ske innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas av personal på ENKV assistans, tillsammans med uppdragsgivaren, samt eventuella anhöriga, god man eller andra berörda. För de som går vidare i processen genomförs bakgrundskontroller. Om tjänsten innebär arbete med en minderårig uppdragsgivare krävs ett utdrag ur belastningsregistret. Barnperspektiv i rekryteringen Vi på ENKV följer noggrant Barnkonventionen, vilket innebär att om du söker en tjänst som innebär arbete med minderåriga, kommer rekryteringsprocessen att omfatta specifika steg för att säkerställa att barnets vilja och behov tas i beaktande. Vid anställning där du arbetar med minderårig uppdragsgivare ingår även en utbildning om barnperspektivet. Anställningsvillkor Om du går vidare i rekryteringsprocessen behöver du kunna styrka din identitet och bevisa att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och dina tidrapporter krävs att du har ett BankID. För att säkerställa att vi håller hög kvalitet i assistansen kommer nyanställda att genomgå en webbaserad introduktionsutbildning (ca 1 timme), helst innan anställningens start men senast inom en månad från anställningens början. Läs mer om utbildningen här. Lön & Ersättningar Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar: Enligt kollektivavtal. Vill du göra skillnad? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt team

17 juni 2025
Sista ansökan:
19 augusti 2025
Personlig assistent sökes till en man i Lund - ca 60%
Humana AB
Personliga assistenter

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en man i 54 års åldern bosatt i Lund har B-körkort har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift har god fysik och kan genomföra förflyttningar har erfarenhet av arbete med sele-och lift hjälpmedel är rökfri Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete är tålmodig och positiv Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsten är på ca 60%. Tjänsten innebär arbete under dagtid på vardag och helg. Arbetstiderna är kl. 08:00-16:00 på vardagar och kl. 08:00-15:00 på helger och med 30 minuters jourtid. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Omgående eller enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Katarina Roos katarina.roos@humana

17 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Personlig assistent till kvinna i Märsta
Saand Assistans AB
Personliga assistenter

Vi söker en lugn och omtänksam personlig assistent åt en kvinna i övre 60-års åldern.  I arbetet ingår sedvanliga arbetsuppgifter såsom personlig hygien, måltider, av- och påklädning, hushållssysslor samt övriga behov som uppstår i vardagen. Andra aktiviteter kan vara att följa med på diverse utflykter eller bara promenera i närområdet. Kvinnan talar utan problem och kan själv berätta vad hon behöver hjälp med. Vi söker dock en person som snabbt kan sätta sig in i hennes rutiner och som är lyhörd och har ansvarskänsla.  Du som söker jobbet får gärna vara kvinna och över 40 år. Du behöver kunna tala och förstå svenska obehindrat. Önskvärt är att du bor i Märsta med omnejd. Parkeringsplats finns att tillgå om du kör bil till jobbet.  Du måste kunna jobba både dagar, kvällar och nätter. Under natten har vår uppdragsgivare väntetid, vilket innebär att du har möjlighet att sova under natten men assisterar vid behov. Vi söker dig som vill och kan hoppa in extra vid behov, men som kan tänka dig få en rad med ca 2 kvällar/nätter per vecka framöver.  Om du är intresserad av att göra en positiv skillnad i någons vardag, vänligen skicka in din ansökan. Vi ser fram emot att höra från dig!

17 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025