Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet samt bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även bra om du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vår kund är multisjuk och har bland annat svårbehandlad epilepsi och därför är det viktigt att du är genuint intresserad av vård och omsorg samt är uppmuntrande och stöttande. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en kvinna i 30 års åldern bosatt i Höör har goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift har god fysik är duktig på matlagning är lugn, snäll, glad, stöttande, empatisk och uppmärksam är rökfri Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete är undersköterska eller har annan vårdutbildning har erfarenhet av epilepsi delar kundens intressen som bland annat är pyssel Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsten är på 20%. Arbetstiderna är kl. 07:45-14:45 och 07:45-17:20. Det kan finnas möjlighet till mer arbete vid andra assistenters frånvaro. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Omgående eller enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Katarina Roos [email protected]
Om Ågrenska Ågrenska är en unik, utvecklande mötesplats och ett nationellt kompetenscentrum. Vi bedriver olika verksamheter utifrån ett helhetsperspektiv för barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar, deras anhöriga samt professionella. Ågrenska ägs av Ågrenska Stiftelsen som är en icke vinstdrivande organisation. Som assistent på Ågrenska omfattas du av kollektivavtal, har rätt till ersättning för friskvård och får kontinuerlig utbildning i din roll som personlig assistent. Läs mer på www.agrenska.se Vem ska du jobba med? Vi söker en till fantastisk assistent till vår dotter med Retts-syndrom. Vår dotter är 17 år och bor med oss, sina föräldrar och sin bror, i östra Kortedala Göteborg. Hon är en nyfiken tjej som älskar att vara social med andra och röra på sig. Hemma dansar vi mycket och njuter av äventyrar i skogen. Hon har ett hemligt språk som innebär att hon kommunicerar med kroppen och ögonen. Som hennes personliga assistent kommer du att få vara en del av hennes vardag. Omfattning av tjänst Vi söker dig som kan intresserad av att arbeta varannan helg (jämna veckor) 11:00-18:00. Vi är en liten grupp som hjälper varandra och därför kan de finnas möjlighet att ta fler pass då och då. Ingen assistans utförs under storhelger. Du får självklart en bra start med genomgång av både oss föräldrar och nuvarande assistenter. Allt för att du och vår dotter ska trivas tillsammans. Ditt jobb kommer också innebära att sköta hennes basbehov (ADL) och dagliga hygien. Du kommer behöva ha aktiv tillsyn när ni är tillsammans och du kommer tolka och översätta hennes kommunikation till omgivningen. Vem är du som söker? Du är rökfri, skötsam, pålitlig, noggrann, finurlig, entusiastisk, självgående och trygg. Du får gärna ha en stor dos av humor :) Vi önskar enbart kvinnliga sökande då arbetet är integritetsnära. Vi ser gärna att du behärskar det svenska språket väl. Du får gärna älska väder, vind, djur, natur och vatten. Vår dotter älskar att gå i skogen och hitta på andra aktiviteter med rörelse. Du ska gilla variationen av spontana äventyr i närområdet, att åka och bada, följa med till söndagsskolan likväl som att mysa hemma. Andra kunskaper du gärna få ha; - Det är med hjälp av ditt stöd som hon kommunicerar med sin omgivning och därför behöver du vara flytande i svenska i tal och skrift - Van vid TAKK – tecken som stöd, eller önskan och engagemang att lära dig kring detta - Van vid ögonstyrd dator samt kommunikationsverktyget PODD Vi tror på bra personkemi och god kommunikation. Så tveka inte på att skicka in din ansökan så att vi kan träffas så snart som möjligt. Vi kräver även att du uppvisar utdrag från belastningsregistret. Ansök om detta redan nu via nedan länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Vi söker en kvinnlig personlig assistent som har stort intresse för djur. Vår uppdragsgivare är boende utanför Knvista därav är det viktigt att du har körkort och tillgång till egen bil. I arbetet handlar det mycket om att ge uppdragsgivaren den omvårdnad hon behöver och assistera henne samt vara henne förlängda armar och ben. Assistansen är för att underlätta det liv hon lever alltså både att man sköter om trädgården, uppdragsgivarens djur och hus. Vi ser gärna att du är tillgänglig omgående, har förmågan att anpassa sig efter uppdragsgivarens behov. Du är empatisk, in lyssnande, mogen och ansvarsfull. Arbetstiderna: Måndag-Söndag 08-18 ca 3-4 gånger i veckan Krav: Har B-körkort och tillgång till egen bil, kan arbeta med djur (tänk på att det är ute på landet) Är både rök och parfymfri. Talar flytande svenska obehindrad Varmt välkommen med din ansökan! I rekryteringprocessen kommer vi att efterfråga ett registerutdrag så du får gärna ha förberett ett. Gå in redan in dag HVB-hem, e-tjänst | Polismyndigheten och få den till din Kivra.
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en ung man på 27 år bosatt i Vagnhärad har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är rökfri tål pälsdjur är simkunnig Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete har erfarenhet av att kommunicera med hjälp alternativ kommunikation delar kundens intressen för bla. sport, musik, datorer och resor Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "timanställning" vid behov. Tjänsten innebär arbete under dag och kvällstid, vardag och helg. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Omgående eller enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Mats Elfvendahl [email protected]
Arbetsuppgifter Personlig assistans handlar i grund och botten om ett engagemang. Ett engagemang för en människa som behöver hjälp och stöd med många saker i vardagen som ofta tas för givna, Vi söker nu 2-3 assistenter till en rullstolsburen kvinna som för tillfället bor i centrala Hudiksvall. Hon behöver hjälp och stöd med allt runt sin personliga hygien, på- och avklädning, förflyttningar med hjälpmedel, sköta sitt hem, inköp, träning, kommunikation och alla övriga aktiviteter som ingår i livet. Arbetstiden är förlagd under hela dygnet med jour enligt bilaga J. Omvårdnaden och stödet ges utifrån den enskildes behov, integritet och självbestämmande. Du har ett lagstadgat och yrkesmässigt ansvar för fastställda arbetsuppgifter enligt LSS (Lag om stöd och service till vissa funktionsnedsatta), och HSL (Hälso- och sjukvårdslagen). Social dokumentation och läkemedelshantering samt annan medicinsk omvårdnad på delegation ingår i uppdraget. Tillträde kan ske omgående eller enligt överenskommelse. Intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Din profil Vi vill att du kan jobba självständigt och är trygg med att arbeta på egen hand då arbetet till största del är ensamarbete över hela dygnet med jour nattetid. Du behöver även etablera en god teamkänsla med den arbetsgrupp du arbetar i samt med kvinnans familj och vänner. Du har ett professionellt förhållningssätt och du sätter brukaren i centrum. Du är ansvarstagande, tålmodig och har en god samarbetsförmåga. Arbetet som personlig assistent kan vara tungt och kräver därför att du tar hand om dig själv för orka med arbetspassen som kan vara krävande både fysiskt och psykiskt. Vi ser gärna att du är en flexibel, rak, positiv och social person, som har glimten i ögat och en hel del humor. Erfarenhet av att arbeta med människor i utsatta situationer är meriterande men inget krav då personlig lämplighet är viktigare. Du bör ha en grundläggande kunskap om att använda dator och telefon samt god svenska i tal och skrift. Vi ser med fördel på om du kan prata Thailändska. Om förvaltningen Vi finns här för människor. Vi erbjuder olika typer av stöd till barn, unga, familjer och vuxna som på något sätt har behov av våra insatser. Vi ger personer det stöd som behövs för att sedan av egen kraft komma vidare till arbete, studier eller på annat sätt få hjälp för att utvecklas. Vi tar hand om våra gamla när de behöver stöd i sin vardag. Vi är en av få kommuner i Sverige som har en samlad socialtjänst. Det innebär att myndighetsutövning samt behandlande och stödjande insatser finns i en och samma förvaltning. Det ser vi som en enorm styrka. Vi skapar värde för våra kommuninvånare och bidrar till ett gott och värdigt liv – för alla, oavsett förutsättningar. Vi lägger stor vikt vid tidiga insatser och förebyggande arbete, professionellt och individuellt anpassat stöd. Vi är en lärande arbetsplats - Vi gör varandra bättre genom vårt kvalitetsarbete med fokus på dem vi är till för. Vi är social- och omsorgsförvaltningen – en del av Hudiksvalls kommun. Om Hudiksvalls kommun Mitt i Sverige, vid den vackra hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun - eller kanske mer känt som Glada Hudik. Här lever 37 600 glada hudikbor, och mer än hälften av oss bor på landsbygden. I Hudiksvalls kommun är avstånden korta till det mesta man vill göra och det man behöver, och du får tid över till det som är viktigt i livet. Här finns närhet till kontrastrika miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett näringsliv med stor handlingskraft - många världsledande företag har sitt säte i vår kommun. Hudiksvalls kommun är den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans är vi 3 800 medarbetare, inom 300 olika yrken, som varje dag jobbar för att skapa värde för dem vi är till för – våra kommuninvånare. Det är ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jämlikhet. På så sätt hjälps vi åt att bygga ett samhälle där alla människor är lika mycket värda. Tänk på att inte skriva känsliga personuppgifter eller värderande information i din ansökan. Om du har skyddade personuppgifter vill vi att du ansöker genom att kontakta den rekryteringsansvariga som står i annonsen. Din ansökan blir en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig: www.hudiksvall.se/jobbahososs
Vi söker nu personliga assistenter för timmar vid behov till kvinna i Stockholm! Vill du ha ett av de viktigaste yrkena på arbetsmarknaden och är intresserad av att arbeta med människor? Då kan vi på Kompis Assistans erbjuda dig ett fint jobb som personlig assistent. Du kommer fylla en viktig funktion då du arbetar för ordinarie personals frånvaron och ledigheter. Du kommer att få utvecklas och lära dig massor som du har med dig in i framtiden. Som personlig assistent hos oss är du vårt främsta och viktigaste verktyg för att ge det individuella stödet som din assistansberättigade behöver i livets alla situationer. Ditt arbete är där den assistansberättigade befinner sig. Det kan exempelvis vara hemma, borta eller på stranden. Man vet aldrig hur en dag ser ut! Du som söker bör tåla cigarettrök. Arbetstider: dag, kväll, helg, natt (med jour). Anställningsvillkor: Timvikarie vid behov. Tillträde: Enligt överenskommelse. Intervjuer och introduktion sker löpande under hela annonsperioden. Utdrag ur polisens belastningsregister krävs vid ev. anställning hos oss. För oss på Kompis Assistans är det viktigt att kunna ha en god kommunikation med våra kandidater samt kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och vi ber därför vänligen att skicka in ansökan via länken digitalt och inte genom e-post. Det här erbjuder vi dig som anställd hos oss! * Längre uppsägningstider än vad kollektivavtalet regler * Marknadsmässiga löner * Kompetens- och utvecklingsmöjligheter * Friskvårdsbidrag * Handikappanpassade semesterhus i Sälen och Spanien att semestra i * Profilkläder från vår egen webbshop * Assistentträffar runt om i landet Vi har valt att själva genomföra rekryteringsprocessen och undanber oss alla former av erbjudande från annonserings- och bemannings-/rekryteringsföretag. Vi tillämpar individuell lönesättning, semester och OB enligt kollektivavtal med Vårdföretagarna. Om Kompis Assistans Kompis Assistans EF gör det möjligt för personer med funktionsnedsättning att kunna leva sina liv som alla andra, utifrån sin egen förmåga och vilja. Hos oss är alla lika mycket värda och vi strävar efter rättvisa förhållanden för våra assistansberättigade och medarbetare. Vår vision är att vara det tryggaste valet, nu och i framtiden. Kompis Assistans EF erbjuder sedan 1995 personlig assistans till barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning i hela Sverige. Vi verkar i hela Sverige och vårt huvudkontor är placerad i Borlänge och har även kontor i Sundsvall, Stockholm och Hässleholm. Kompis Assistans är en av de 25 största assistansanordnarna i Sverige med cirka 650 medarbetare. Personlig assistent är ett kvalificerat och ansvarsfullt arbete. Det innebär att du behöver vara trygg i dig själv och lyhörd för andras behov. Självbestämmande, valfrihet, integritet och delaktighet är Kompis Assistans värderingar och något som du förväntas arbeta utifrån. Belastningsregistret För att få arbeta som personlig assistent hos oss måste du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister - utdrag (442.3). Viktigt att tänka på är att polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor så beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt. Utdraget kommer att efterfrågas vid en eventuell intervju.
Hej! Jag är en man som söker personliga assistenter till mitt team i Hudiksvall Jag har MS och behöver hjälp med i stort sett allt i min vardag, som t.ex. hygienvård, träning, kommunikation och aktivering. Arbetsplatsen är där jag befinner mig, som t.ex, i hemmet eller ute i stugan. Ett av mina stora intressen är bilar, och delar du det så är det ett stort plus. Tidigare arbete som personlig assistent och erfarenhet av arbete med funktionshindrade är meriterande, men jag lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att personkemin stämmer. God fysik är önskvärd då arbetet innebär förflyttningar. Arbetstiden är schemalagd och är hela dygn. Jag ser gärna manliga sökande till tjänsten. Urvalet av sökande sker löpande vilket innebär att platserna kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Körkort och bil är ett krav för att du ska kunna ta dig till arbetsplatsen. Arbetstider: Dag, kväll, natt och helg. Anställningsvillkor: Timvikarie vid behov, med möjlighet till en fast tjänst. Tillträde: Omgående eller efter överenskommelse. För oss på Kompis Assistans är det viktigt att kunna ha en god kommunikation med våra kandidater samt kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och vi ber därför vänligen att skicka in ansökan via länken digitalt och inte genom e-post. Det här erbjuder vi dig som anställd hos oss! * Längre uppsägningstider än vad kollektivavtalet regler * Marknadsmässiga löner * Kompetens- och utvecklingsmöjligheter * Friskvårdsbidrag * Handikappanpassade semesterhus i Sälen och Spanien att semestra i * Profilkläder från vår egen webbshop * Assistentträffar runt om i landet Vi har valt att själva genomföra rekryteringsprocessen och undanber oss alla former av erbjudande från annonserings- och bemannings-/rekryteringsföretag. Vi tillämpar individuell lönesättning, semester och OB enligt kollektivavtal med Vårdföretagarna. Om Kompis Assistans Kompis Assistans EF gör det möjligt för personer med funktionsnedsättning att kunna leva sina liv som alla andra, utifrån sin egen förmåga och vilja. Hos oss är alla lika mycket värda och vi strävar efter rättvisa förhållanden för våra assistansberättigade och medarbetare. Vår vision är att vara det tryggaste valet, nu och i framtiden. Kompis Assistans EF erbjuder sedan 1995 personlig assistans till barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning i hela Sverige. Vi verkar i hela Sverige och vårt huvudkontor är placerad i Borlänge och har även kontor i Sundsvall, Stockholm och Hässleholm. Kompis Assistans är en av de 25 största assistansanordnarna i Sverige med cirka 650 medarbetare. Personlig assistent är ett kvalificerat och ansvarsfullt arbete. Det innebär att du behöver vara trygg i dig själv och lyhörd för andras behov. Självbestämmande, valfrihet, integritet och delaktighet är Kompis Assistans värderingar och något som du förväntas arbeta utifrån. Belastningsregistret För att få arbeta som personlig assistent hos oss måste du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister - utdrag (442.3). Viktigt att tänka på är att polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor så beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt. Utdraget kommer att efterfrågas vid en eventuell intervju.
OM TJÄNSTEN Vi Omsorg söker flera engagerade personliga assistenter till en av våra kunder som bor utanför Falun i Sundborn. Vi erbjuder tjänster på heltid och deltid med fasta scheman. Vi söker även dig som vill arbeta som timvikarie – ett flexibelt alternativ där du hoppar in vid behov, till exempel vid sjukdom eller semester. Vår kund har dubbelassistans dygnet runt, vilket innebär att du alltid arbetar tillsammans med en kollega. Arbetspassen är i regel 12 timmar långa och kan förläggas under dygnets alla timmar, där vaken natt gäller under nattetid. Tillträde sker enligt överenskommelse, och vi ser gärna att du har möjlighet att påbörja introduktion efter sommaren. OM KUNDEN Kunden är en kvinna i 50-årsåldern som lever med ALS. Hon använder olika hjälpmedel för att underlätta vardagen, bland annat elrullstol, duschstol, andningsmaskin och hostmaskin. I hemmet finns även en lyftanordning som underlättar vid förflyttningar. Som assistent åt vår kund kommer du bland annat att: Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid sondmatning Kundens aktiviteter anpassas efter hur hon mår just för dagen. Hon tycker om att vara i trädgården och pyssla med odling, men uppskattar också att åka på konserter eller göra utflykt till en loppis. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som är lyhörd, tålmodig och trygg i dig själv – någon som har lätt för att samarbeta, men också kan ta ansvar när det behövs. Du behöver kunna anpassa dig efter kundens dagsform och vara uppmärksam på hennes behov. Kunden önskar kvinnliga assistenter. Du behöver inte ha tidigare erfarenhet av vård eller omsorg, men det är något som vi ser som meriterande. KRAV B-körkort Kan arbeta i ett hem med pälsdjur Goda kunskaper i svenska, tal och skrift Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Vi Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! VILKA ÄR VI? Vi Omsorg är ett assistansbolag med hjärtat i Dalarna. Vi finns till för att skapa kvalitativ assistans för våra kunder och strävar efter ständig förbättring för att hålla oss aktuella. Hos oss har kunden ett stort inflytande över vem som ska anställas som assistent och hur assistansen ska utföras. Samtidigt som vi erbjuder våra kunder individspecifik assistans riktar vi stort fokus på våra medarbetare och värnar om deras arbetsmiljö. Vad kan vi erbjuda dig? En utvecklande och lärorik arbetsmiljö Kollektivavtal Förmånskort Aktiviteter för både kunder och assistenter Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.viomsorg.se ATT ARBETA PÅ VI OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! För anställning hos oss på Vi Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Vi Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Personlig assistent - sommarvikarie med stor chans till förlängning. Omsorgsgruppen söker dig som vill jobba som personlig assistent vid vår personliga assistans i Norrköping. Dag, kväll, natt och helgarbete förekommer. Detta är en chans att komma in hos oss och starta en karriär som personlig assistent. Vi ser stora möjligheter till att tjänsterna utvecklas då vi behöver både vikarier och personliga assistenter till våra kunder i Norrköping. Omsorgsgruppen IN AB är ett företag som funnits sedan 1996. Vi driver idag gruppbostäder, daglig verksamhet och personlig assistans. Vi verkar i hela Östergötland. Du som arbetar hos oss har en förståelse för vad det innebär att arbeta med människor. Du kan stå för vår värdegrund att alla människor är lika värda och att vi strävar efter att nå bästa livskvalitet utifrån individens förutsättningar. Vi arbetar utifrån ledorden Glädje, Respekt, Omtanke och Helhet. Dessa ledord genomsyrar hela vår organisation. Omsorgsgruppen IN AB är anslutna till Vårdföretagarna och följer deras kollektivavtal för personlig assistans. Vi söker människor som är positiva, empatiska och som vill jobba med människor. Du får gärna ha erfarenhet från yrket vård och omsorg men det är inget krav. I arbetet förekommer fysiskt krävande moment.
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Du kommer att arbeta som personlig assistent åt en ung vuxen man som bor med sin familj. Arbetet innebär både avancerad omvårdnad och att vara ett stöd i hans aktiva vardag. Din främsta uppgift blir att bistå honom i det dagliga livet. En viktig del av uppdraget är att stötta honom i hans fysiska rehabilitering. Du kommer regelbundet att följa med till gymmet och aktivt delta i träningsmoment enligt instruktioner från sjukgymnast. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: Vill arbeta hos en kille i 20-års åldern bosatt i Skärholmen Är en lugn person Har god fysik för att hjälpa till med förflyttningar Har goda kunskaper i svenska Är rökfri Det är även meriterande om du: Har erfarenhet av att jobba med sondmatning via PEG Har erfarenhet av att jobba med epilepsi Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsten är på ca. 65%. Du kommer ha ett rullande två veckors-schema. Passen är förlagda enligt följande: v.1 måndag kl. 13-20 tisdag kl. 13-20 lördag kl. 8-16 v.2 måndag kl. 13-20 tisdag kl. 13-20 onsdag kl. 13-20 fredag kl. 8-16 Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Önskat startdatum är 1 juli, innan dess kommer du erbjudas bredvidgång. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Amanda Finnhult [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer