. Ser du Personlig Assistans som ett Serviceyrke snarare än ett vårdyrke - då tycker vi att du ska läsa den här annonsen! Personlig assistans handlar om att ge någon annan service i att kunna leva sitt eget liv på sina egna villkor och det kommer du att bli en viktig del i att kunna förverkliga. Vi behöver assistans med att sköta hem och hushåll, hygien och allt annat som hör ett helt vanligt liv till. Vi är två bröder på 20+ som har omfattande funktionshinder, men med din hjälp kan vi leva det liv som vi vill och önskar. Vi bor i en lägenhet i Annedal, Bromma tillsammans med våra två katter, ibland är det två gulliga små hundar hos oss också, så du får inte vara allergisk. Det är ett plus om du tycker om djur i största allmänhet. Du är: Nyfiken och gillar att tänka utanför boxen Sugen på ett arbete och en roll där du får utveckling och fortbildning. Bra på att ha många bollar i luften Strukturerad Lösningsfokuserad Snabb i kropp och knopp! Du gillar: Raska och långa promenader ibland Softa hemma, kolla på film eller spela tv-spel Vi gillar: Fart och fläkt! Hemmamys framför tv eller spel Att åka till badhuset, gå på museum eller hänga med kompisar. Att ha det snyggt och fräscht hemma och ha ordning och reda. Om tjänsten: Omfattning: 50-75% upp till heltid Bemanningsansvar ingår på rullande basis efter introduktion är klar. Ditt jobb är alltid där vi befinner oss. Vi jobbar bägge på daglig verksamhet på dagarna. Arbetstiden är varierande, men det är ett krav att du helst jobbar vardag eftermiddag/kväll och att du kan hoppa in extra vid behov på dagpass eller vakna/aktiva nattpass. Vi behöver assistans dygnet runt så detta är inget 9-17 jobb. Du behöver vara en person som kan och tycker om att jobba varierat. Vi söker dig som tar ditt jobb och din roll på allvar och söker ett långsiktigt arbete. Vi har båda personlig assistans och du varvar med att jobba hos en av oss i taget, vi vill hitta dig som är flexibel och som gillar omväxling. Då vi inte gillar samma saker och har olika behov kommer ditt arbete att variera beroende på vem av oss du ger service åt. Du behöver tala och skriva svenska obehindrat då vi även behöver stöd med AKK och TAKK, har du tidigare erfarenhet av detta är det ett stort plus! Bemanning: Det kan komma att ingå ett utökat (och arvoderat) bemanningsuppdrag i den här tjänsten vilket innebär att man vissa veckor måste vara anträffbar på annan tid än arbetstid, för att i situationer då ingripande krävs ringa in en vikarie eller själv hoppa in och assistera. Detta är Assistans i Balans sätt att säkerställa att våra uppdragsgivare alltid har en välbekant assistent vid sin sida. Uppdraget delas av alla assistenter som arbetar efter ett regelbundet schema. Lönesättningen är individuell och sker enligt överenskommelse med Assistans i Balans, som kommer att vara din arbetsgivare. Nu ser vi så mycket fram emot att hitta dig som matchar oss! Varmt välkommen med din ansökan.
Just nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga team och arbeta som personlig assistent! Vad innebär den här tjänsten? Kunden är en man i 30 års åldern som behöver hjälp med allt i sin vardag, bland annat personlig hygien, sondmatning, träning, aktiviteter och hushållssysslor. Kunden tycker om att vara ute på promenader när vädret tillåter men uppskattar minst lika mycket att mysa ner sig till en bra serie eller film. Ett annat intresse som är en stor del av kundens liv är bowling. Det viktiga är inte att du som assistent inte har exakt samma intressen som mig, men att det finns en personkemi mellan oss och jag ser gärna att du är nära mig åldersmässigt. Vem söker vi? Vi söker dig som, oavsett kön, är engagerad och respektfull. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. För att arbeta tillsammans med mig så ser jag gärna att du som assistent är lyhörd, glad, noggrann och har ett sinne för humor. Vi ser gärna att du: Inte är rökare eller pälsdjursallergiker. Har möjlighet att arbeta flexibla arbetstider - dag, kväll, natt och helg. Kan förstå och göra dig förstådd på svenska. Har erfarenhet eller utbildning inom vård och omsorg. (Det är ett plus, men inget krav). Erfarenhet av olika typer av hjälpmedel är meriterande. Övrig information Anställningsform: Behovsanställning (100% schemarad under sommaren) mindre visstidsanställning efter sommaren. Omfattning: Vi söker någon som vill arbeta på en mindre tjänstgöringsgrad och vikarier som kan tänka sig att hoppa in vid annan personals frånvaro innan, under och efter sommaren. Arbetstider: Dag, kväll, natt och helg. Tillträde: Snarast. Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Pernilla Wikner - verksamhetschef [email protected]
Om jobbet Vi söker nu en personlig assistent till en glad och social tjej som bor tillsammans med sin familj i härliga Trollbäcken i Tyresö. På grund av hennes fysiska funktionsvariationer behöver hon hjälp i vardagen. Hon älskar att umgås med sina kompisar, lyssna på musik, besöka fritidsgården och ta en fika då och då. Hon har mycket energi, är en positiv person och vi hoppas att du också gillar att vara aktiv och engagerad! Om rollen Som assistent blir du hennes armar och ben och hennes stöd i kommunikation. Du hjälper henne i vardagen och finns med henne under såväl daglig verksamhet som utflykter. Tillsammans skapar ni en vardag fylld av skratt, upplevelser och gemenskap. Ibland blir det också aktiviteter utanför hemmet, du som söker bör vara social och flexibel – din närvaro blir en viktig del av hennes trygghet och glädje i vardagen. Vem är du Vi söker dig som har ett genuint intresse för att hjälpa andra och som ser det fina i att vara en del av någon annans vardag. Du är ärlig, pålitlig och har en naturlig förmåga att skapa en varm och trygg miljö. Du har god fysisk styrka eftersom det förekommer både manuella och hjälpmedelsstödda lyft, men framförallt har du hjärtat på rätt ställe. Det är också viktigt att du är lyhörd och flexibel – varje dag är inte den andra lik! Det är ett plus om du har arbetat som assistent förut, men det allra viktigaste att ni klickar och att du ser henne som den nyfikna och livsglada person hon är. Din personlighet, empati och vilja att stötta hennei både stort och smått och att du är engagerad och trygg i din roll är det som gör skillnaden. Vad du kan förvänta dig av jobbet Tillsammans skapar ni en meningsfull och rolig vardag där dina idéer och initiativ är välkomna. Att vara en del av hennes liv betyder att ni både får skratta, hitta på saker, ibland bara ta det lugnt och prata om allt mellan himmel och jord. Här får du möjligheten att göra stor skillnad i en annan människas vardag. Är du redo att bli en viktig del av vår kunds liv och tillsammans utforska nya äventyr? Då ser vi fram emot att höra från dig! Tjänstgöringsgrad: Deltid/heltid, arbetstiden är förlagd dag/kväll/helg på ett rullande schema Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse, löper så länge assistansuppdraget varar. Märk din ansökan med "Tyresö" Vilka är vi? Omsorg Assistans är ett assistansbolag med huvudkontor i Eskilstuna men kunderna finns över hela Sverige. Målsättningen är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans. Vår värdegrund är engagemang, lyhördhet och tillgänglighet. Att vara anställd hos oss innebär en trygghet genom kollektivavtal, marknadsmässig lön, pension, försäkringsskydd och friskvårdsbidrag. På Omsorg Assistans har vi som policy att begära utdrag ur belastningsregistret från Polisen för alla personer som arbetar hos våra kunder vid eventuell anställning. Vänligen kontakta oss för mer information.
Vill du arbeta som personlig assistent hos en kvinna som lever med ALS? Är du en ansvarstagande och initiativrik person som kan bidra till en meningsfull vardag? Välkommen med din ansökan! Ditt uppdrag Som personlig assistent kommer du att arbeta med en kvinna i 40-årsåldern som har ALS. Hon är en social person som har nära till skratt och uppskattar sällskap. Vi söker flera assistenter som är observanta på hennes behov och som kan agera självständigt och ta egna initiativ. Arbetsuppgifterna varierar beroende på kundens föränderliga behov och det är viktigt att du är flexibel och kan anpassa dig till förändringar under dagen. Kunden önskar en kvinnlig assistent som tycker om att titta på tv-serier, fika och umgås. Hon uppskattar även att tillbringa tid utomhus, särskilt under sommaren och tycker om att åka på shoppingrundor när möjlighet finns. Är det här du? Vi söker dig som är en social, tålmodig och självständig person. Du ska ha en god förmåga att anpassa dig efter förändrade behov och kunna ta egna initiativ när det behövs. Humor och en lättsam inställning är viktigt för vår kund, så det är ett plus om du är någon som gärna skrattar och har lätt för att skapa en avslappnad stämning. Tidigare erfarenhet som personlig assistent, särskilt med ALS, är meriterande men inte ett krav. Det är också viktigt att du har en god fysisk förmåga då arbetet kan innefatta lyft och förflyttningar. God svenska i tal och skrift är ett krav. Om anställningen Vi söker assistenter som kan börja omgående. Du erbjuds en fast PAN-anställning och kommer att få en individanpassad introduktion och utbildning för att lära dig om kundens specifika behov och rutiner. Tjänsten är en del av ett team om 2-4 assistenter som arbetar tillsammans för att ge kunden bästa möjliga stöd. Arbetstiderna är vardagar mellan ca. 7:30-22:00, samt vissa arbetspass på helger (tider för helgpass sätts senare). Tjänsten kan utökas beroende på föränderliga behov. Den här anställningen inleds med en PAN-anställning med möjlighet till särskild visstid eller tillsvidare med provanställning. Läs mer om PAN-anställning https://skr.se/skr/arbetsgivarekollektivavtal/kollektivavtal/lonekollektivavtalvidsidanavhok/lonekollektivavtalvidsidanavhok/pan24overenskommelseomlonochanstallningsvillkorforpersonligassistentochanhorigvardare.47654.html Vi erbjuder Som medarbetare hos oss erbjuds du ett meningsfullt arbete där du gör skillnad i en människas vardag. Genom att vara en del av vårt team får du vara med och skapa en trygg och respektfull miljö för vår kund, samtidigt som du får möjlighet att utvecklas i din roll som personlig assistent. Personlig assistans är en del av Nacka kommuns omsorg och assistansverksamhet som arbetar på uppdrag av Socialtjänsten och Försäkringskassan. Läs mer om oss på: https://www.nacka.se. Intresserad? Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Elin Löfgren, biträdande verksamhetschef, på 072-159 25 50 eller elin.lofgren, alternativt Helena Söderström, rekryteringsspecialist, på 070-431 80 61 eller . Urval sker löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Utdrag från belastningsregistret I enlighet med Nacka Socialnämndens beslut krävs ett utdrag ur Polisens belastningsregister i samband med anställning. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/. Begär "digitalt registerutdrag" till din digitala brevlåda i samband med att du skickar in din ansökan för att underlätta i rekryteringsprocessen. Välkommen med din ansökan! Nacka är en av Sveriges mest attraktiva och välrenommerade kommuner. Med fokus på mål, resultat, hållbart medarbetarengagemang och ständig utveckling strävar Nacka efter att bli bäst på att vara kommun. Nacka kommun är arbetsgivaren för dig som med stor frihet förnyar och gör skillnad. Välfärd Samhällsservice ansvarar för kommunens produktion av välfärdstjänster och driver bland annat särskilda boenden för äldre och personer med särskilda behov, dagliga verksamheter, fritidsgårdar, musikskola och kulturhus. Totalt har vi drygt fyrtio enheter inom fyra affärsområden med 1400 medarbetare och tillsammans omsätter vi cirka 600 miljoner kronor. Vår service präglas av effektivt resursutnyttjande, starkt medborgarinflytande och stor valfrihet. Inom alla verksamheter är ambitionen att skapa de bästa förutsättningarna för kreativitet, innovation och kunskapsdelning.
Våran fantastiska vikarie har sagt upp sig och vi söker nu en personlig assistent som vill arbeta som vikarie med vissa fasta pass i sommar med ev. möjlighet till fast schema i framtiden. Om jobbet Vi söker nu dig som vill arbeta extra som personlig assistent. Kunden är en rullstolsburen man, 60+ som lever ett aktivt liv, han bor i ett hus i centrala Järna tillsammans med sin fru. Detta är en person som gillar god mat och dryck, träning samt ordning och reda. Kortare utflykter och häng i trädgården är också aktiviteter som ingår. Om rollen Som assistent kommer du att vara ett stöd i alla delar av vardagen. Du är kundens armar och ben, men lika viktigt att kunna skriva samt tala svenska obehindrat då vi dokumenterar kundens vardag. Ibland blir det aktiviteter utanför hemmet, så du som söker får gärna tycka om att vara social och flexibel – din närvaro blir en viktig del i vardagen. Du hjälper kunden med allt från vardagliga sysslor, förflyttning, hygien, träning och mycket mera. Lift och andra hjälpmedel finns i hemmet. Det är dubbelbemanning del av dagen. Vem är du Vi letar efter någon med ett stort hjärta och ett lugnt och empatiskt sätt. Du är lyhörd, kan ta egna initiativ och tycker om att skapa trivsel i hemmet. Du är rökfri! Personkemin är viktig, så vi söker dig som är positiv, tålmodig och som ser fram emot att bli en betydelsefull del av vår kunds liv. Erfarenhet av personlig assistans eller liknande arbete är ett plus, men det viktigaste är att du är engagerad och trygg i din roll. Vad du kan förvänta dig av jobbet Hos vår kund får du en meningsfull arbetsplats där ni tillsammans skapar en trivsam och trygg miljö. Här får du möjligheten att göra stor skillnad i en annan människas vardag. Vill du vara en del av kundens liv och skapa en glädjefylld och trygg tillvaro? Då ser vi fram emot att höra från dig! Tjänstgöringsgrad: Arbetstiden är förlagd dag/kväll/helg, journätter kan förekomma vid behov. Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse. Vilka är vi Omsorg Assistans är ett assistansbolag med huvudkontor i Eskilstuna men kunderna finns över hela Sverige. Målsättningen är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans. Vår värdegrund är engagemang, lyhördhet och tillgänglighet. Att vara anställd hos oss innebär en trygghet genom kollektivavtal, marknadsmässig lön, pension, försäkringsskydd och friskvårdsbidrag. Vi begär alltid utdrag ur polisens belastningsregister. Vänligen kontakta oss för mer information.
På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Kura Omsorg söker dig som vill arbeta som personlig assistent hos en av våra kunder bosatt i Stenungsund. Som personlig assistent kommer du att arbeta som timvikarie vid behov, och hoppa in när ordinarie personal inte är på plats. Om samarbetet fungerar bra finns även möjlighet till en deltidsanställning med fast schema. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Vardagar: Kl. 16.00 - 20.00 Kl. 20.00 - 05.00, vaken natt Helger: Kl. 13:00 - 20:00 Kl. 20:00 - 06:00, vaken natt Kl. 06.00 - 13.00 Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. OM KUNDEN Kunden är en 11-årig flicka med epilepsi och en utvecklingsförsening. Hon går självständigt, men beroende på dagsform kan rullstol användas som avlastning vid längre promenader. För att underlätta kommunikationen använder hon även bildstöd som ett viktigt hjälpmedel. Som personlig assistent till den här tjejen behöver du ha ständig tillsyn över henne, med särskilt fokus på att snabbt kunna agera vid epileptiska anfall. Dina arbetsuppgifter kommer även innebära att: Att ge stöd i dagliga rutiner såsom vid personlig omvårdnad och sjukgymnastik Aktivt deltagande i fritidsaktiviteter, som exempelvis promenader, gungning och lek med andra barn Att följa med på utflykter, bada i simhall eller ta en fika på stan ÄR DU DEN VI SÖKER? Vår kund önskar kvinnliga assistenter och söker dig som har en genuin vilja att göra skillnad i en annan människas liv. Du är trygg med dig själv och har förmågan att behålla lugnet även i stressade eller oväntade situationer. Som person är du lyhörd och har lätt för att läsa av andra människors behov, även när kommunikationen sker på alternativa sätt. Du är engagerad, tålmodig och har ett driv i att skapa meningsfulla och roliga aktiviteter i vardagen. Du behöver vara ansvarstagande och flexibel, med en god förmåga att samarbeta med både kollegor och anhöriga. Det är viktigt att du kan anpassa dig efter kundens dagsform, och bemöta både lugna och mer aktiva stunder med samma omtanke och närvaro. Tidigare erfarenhet från liknande arbete är meriterande, men stor vikt läggs vid personlig lämplighet. KRAV Tål klor samt är simkunnig Rökfri MERITER Erfarenhet av arbete inom vård eller omsorg, gärna med inriktning på epilepsi Sysselsättningsgrad: Timvikariat vid behov. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Vi söker nu kvinnliga assistenter som vill jobba med en flicka som lever med ett omfattande omvårdnadsbehov. Som assistent får du chansen att hjälpa en person till att få leva ett liv på samma villkor som andra så långt det går. Om uppdraget I rollen som assistent hjälper du vår uppdragsgivaren med allt från omvårdnad, hygienrutiner, förflyttningar, användning av olika hjälpmedel, hjälp vid aktiviteter, m.m. flickan har Retts syndrom och behöver assistans dygnet runt. En viktig del av assistansen är att säkerställa att flickans andningshjälp sköts enligt rutin då hon andas med hjälp av en trakealkanyl. Insatserna kring flickans trakeostomi förutsätter stor omsorg och noggrannhet. Arbetsplatsen är i familjens hem och var än uppdragsgivaren befinner sig. Vem är du som sökande Vi söker dig som har erfarenhet av vård och omsorg och en personlig lämplighet för uppdraget. För oss betyder det att du är ansvarsfull, empatisk och lyhörd. Det är viktigt att du både är punktlig och kan passa tider men även flexibel för att ibland kunna hoppa in för att täcka luckor i bemanningen. Vi ser att du är trygg som person och har integritet. Du kan arbeta både självständigt och samarbeta med andra. Önskvärt är även att du har god fysik, är glad och positiv. Personkemin och samspelet mellan dig som assistent och uppdragsgivaren är avgörande för kvaliteten och upplevelsen av arbetet. En central del av detta är kommunikation, därför ser vi att du som assistent behärskar både svenska och Kurdiska. Vårt erbjudande till dig Novum är en rikstäckande assistansanordnare som arbetar utifrån en kristen värdegrund vars ambition är att göra skillnad för individen, branschen och i samhället. Som en del av Novum Assistans är du delaktig som medarbetare genom regelbundna arbetsplatsträffar där utveckling av uppdragen sker. Vi som assistansbolag skapar förutsättningar för de uppgifter som assistansen kräver, i fortlöpande kompetensutveckling utifrån behov i uppdraget. Du som assistent får därmed möjlighet till personlig utveckling både som individ och i din yrkesroll som personlig assistent. Timanställning med varierande arbetstider och du förväntas kunna arbeta dag, kväll och nattpass baserat på din schemaläggning. Arbetstiderna är 08-15, 15-22 och 22-08. Nattetid förutsätts du som assistent vara vaken och aktiv under hela arbetspasset. Urvalsprocessen sker löpande och mer information om uppdraget fås vid en eventuell intervju. Tillträde sker enligt överenskommelse. För anställning hos Novum Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. Då du som personlig assistent kommer att arbeta med ett barn krävs det att du inför eventuell anställning uppvisar ett belastningsregisterutdrag från polisen. Detta kan du beställa till din digitala brevlåda via https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Gillar du också att fotografera och att vara ute i naturen? Vill du arbeta som min personliga assistent och stödja mig i min vardag och med mitt foto- och bildintresse? Jag är en kreativ kille i 30 års-åldern med flera funktionsnedsättningar och sjukdomar. Jag bor strax utanför Lund med goda kommunikationer både till Lund och Malmö. Jag tycker om att vara ute i naturen runt om i Skåne för att fotografera växter och djurliv. Bilderna jag tar redigerar jag sedan i Lightroom. Jag har en blogg för mitt skapande och har även haft bildutställningar och skapat fotoböcker. I arbetet ingår att assistera mig i mitt vardagsliv hemma, när jag träffar kompisar och vid mina intressen. Min familj har stuga på Österlen och vi åker ofta både dit och till Öland och då följer du som assistent med mig på resorna. Du som söker är en person som är lyhörd, ansvarsfull, lugn och noggrann. Du har en positiv och nyfiken syn på livet och glimten i ögat. I ditt arbete som min assistent är det viktigt att du är öppen och lyssnar in mig och vad jag behöver i stunden. Du kan följa en utsatt plan men också anpassa dig utifrån situationen utan att tappa fokus på att det är mina behov, mina personliga vanor och hur jag önskar att leva mitt liv, på mitt sätt, som styr. Mitt stora intresse för djur och natur gör att jag ofta är ute med min anpassade kamerautrustning i skog och mark. Jag hoppas därför att du delar min passion för naturen och tycker att det är lika roligt och givande som jag gör att vara ute och fotografera. Dessa kriterier är extra viktiga för mig att mina assistenter uppfyller: - Du är rök- och snusfri. - Du har inga husdjur hemma på grund av min allergi. - Du behöver ha körkort och kunna köra min bil under arbetet. - Du har grundläggande kunskaper i och egen erfarenhet av arbete med foto och bild. Vi erbjuder dig en välplanerad, betald introduktion för att kunna hjälpa och stötta mig på bästa sätt. Du får även regelbunden handledning av min personliga Arbetsledare för att utvecklas och växa in i rollen. Jag samarbetar även med en mycket duktig naturfotograf/N som kommer att utbilda dig i de program jag använder och lära dig hur du bäst finns med mig i mitt bildskapande. Mina assistenter brukar tycka att det både är utvecklande och roligt att jobba hos mig! Om tjänsten: Arbetet inleds som ett vikariat från den 1 september till den 15 januari. För rätt person finns det möjlighet till en mer fast anställning längre fram. Vi söker någon som, precis som vi, värdesätter ett långsiktigt samarbete. Omfattning: Vi har möjlighet att erbjuda en större tjänst där du varje vecka arbetar totalt 30 timmar under tre sammanhängande vardagar samt utöver det finns det möjlighet att arbeta en helg varje månad och under den helgen finns det 20 timmar tillgängligt. Tillträde: Vi tänker att tillträde sker 1/9 men utrymme för flexibilitet finns. Vi ser fram emot att läsa din ansökan, glöm inte att berätta om dig själv och varför du skulle vilja vara just min assistent! Om rekryteringsprocessen: Vi tar löpande kontakt med intressanta kandidater och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om JAG som arbetsgivare: Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!
Nu söker våra Uppdragsgivare på Gotland årets Sommarvikarier! Att arbeta som personlig assistent kräver personlig mognad, lyhördhet och respekt för en annan människas sätt att leva sitt liv. Du kommer jobba i olika miljöer; i personens hem och arbetsplats, på resa, på stranden eller kanske på landstället. Alla Uppdragsgivare i JAG har olika önskemål kring sina assistenter så vi ställer inga specifika krav på utbildning eller erfarenhet utan vi vill veta vem just DU är och vad du tror att du kan bidra med! Vi är dock just nu extra intresserade av dig som sedan innan har erfarenhet av att stötta någon med Epilepsi då det är en efterfrågad kompetens just nu. Ange i ansökan hur mycket och vilka veckor du kan arbeta. Skriv också om du kan hoppa in som timvikarie resten av året. Om rekryteringsprocessen: Din ansökan blir synlig för våra Uppdragsgivare och deras personliga Arbetsledare. Blir du utvald kontaktar Arbetsledaren dig för en intervju. Innan du börjar arbeta får du en betald introduktion så du kan känna dig trygg i ditt uppdrag. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om du blir erbjuden en tjänst hos en minderårig Uppdragsgivare behöver du även visa ett utdrag ur polisens belastningsregister då. Det ansöker du själv om här: Polismyndigheten (polisen.se) Det är viktigt att du väljer belastningsregistret som är för ”Arbete med barn med funktionsnedsättning”. Om JAG: Din arbetsgivare blir JAG Personlig assistans. Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Många assistansanvändare i JAG är engagerade i Riksföreningen JAG. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen du också!
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: Har goda kunskaper i svenska Har god fysik för att kunna utföra tunga lyft Är rökfri under arbetstid Bor runt Gnesta för att kunna börja arbeta tidigt på morgonen Det är även meriterande om du: Har erfarenhet av liknande arbete Ordningsam, punktlig Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är en Timanställning och man ska kunna arbeta vid behov. Tjänsten innebär arbete under dagtid, kvällstid eller nattetid. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Susanne Perlman Uppdragschef [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer