Personlig assistent sökes på fast tjänst till man i 25års åldern!
Inre Kraft i Norr AB
Personliga assistenter

På Inre Kraft arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Inre Kraft söker dig som vill arbeta som personlig assistent på 50-65% hos vår kund i Luleå och vi hoppas att du kan introduceras så snart som möjligt. På vardagarna är arbetspassen förlagda som "delade turer", samt en helgtjänstgöring/månad. Arbetstiderna är följande: Vardagar Kl 06:30-09:30 & 13:00-19:00 Helg Kl 11:00-20:00 Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. OM KUNDEN Du kommer att arbeta med en 24-årig man som lever med ryggmärgsbråck. Han är en social, utåtriktad och aktiv person med ett stort intresse för träning. Som personlig assistent blir du en viktig del i hans vardag och bidrar till att skapa trygghet, struktur och frihet i hans liv. Arbetsuppgifterna inkluderar: Stöttning vid viss förflyttning och handräckning Stöttning/hjälp vid personlig hygien, av- och påklädning Hjälp med vardagliga hushållssysslor Stöttning med planering och struktur av dagen ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som är strukturerad, ansvarsfull och har en naturlig social förmåga. Du är lyhörd, flexibel inför kundens behov, initiativtagande och har en god förmåga att läsa av och möta andra människors behov. Vi tror att du uppskattar att vara del av en annan människas vardags och värdesätter att skapa trygghet och kontinuitet. Kunden är öppen för både manliga och kvinnliga assistenter, vi ser gärna att du som söker är mellan 20-45 år.  Om du känner att detta stämmer in på dig, kan du vara den vi söker! KRAV B-körkort Goda kunskaper i svenska språket MERITER Tillgång till egen bil för att lättare ta sig till arbetet (då arbetstiden innebär delade turer) Sysselsättningsgrad: 50-65%. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Inre Kraft, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan. För anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ner på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera, Du beställer enkelt med BankID via denna länk:Länk till belastningsregister Jobba hos oss på Inre Kraft AB Inre Kraft är ett familjärt assistansbolag med huvudsaklig verksamhet i Norrbotten och Västerbotten. Vår målsättning är att tillgodose varje kunds individuella och unika behov av personlig assistans, där det är kunden som berättar hur verksamheten ska bedrivas. Våra ledord är trygghet, stabilitet och familjär känsla. Våra kundservicemedarbetare är tillgängliga över telefon årets alla dagar mellan kl 06.00-22.00. Vi har anordnar återkommande kostnadsfria aktiviteter för våra kunder och för dig som medarbetare. Vi är mån om dig som anställd och våra kunder, och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Förmåner för dig som anställd hos Inre Kraft Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad under arbetstid och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till våra anställda. Delning av ansökningar inom Team Olivia För att ge dig bästa möjligheterna att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan. För dig med anställningsstöd Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt - alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.

25 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Personliga assistenter sökes till deltidstjänster hos 27-årig man i Gävle!
Humana AB
Personliga assistenter

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en man i 27-års åldern som är bosatt i Gävle har goda kunskaper i svenska är rökfri (vanliga och e-cigaretter) kan komma doftfri till arbetet, det vill säga utan parfym eller andra starka dofter tål pälsdjur, då det finns katt i hemmet har erfarenhet av att arbeta med personer som har autism Det är även meriterande om du: har erfarenhet av att arbeta som personlig assistent  har arbetat med låg affektivt bemötande tidigare delar kundens intressen av till exempel kolla film, bada och kasta boll Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform för båda tjänsterna är "Så länge assistansuppdraget varar". Ena tjänsten är på 55% med dygnspass och enstaka nattpass enstaka vardagar men främst helger. Den andra tjänsten är på 34% med dygnspass eller nattpass i gång veckan under helgen. Dygnspassen är mellan kl. 14:45-14:45 och nattpassen är mellan kl. 14:45-08:30 och samtliga arbetspass har jourtid mellan kl. 23-06:00. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde 2025-08-01 är tillträde för båda tjänsterna, men vi ser gärna att du som söker kan påbörja introduktion innan enligt överenskommelse.  Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Elin Hjerén  [email protected]

25 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Personlig assistent till en kvinna i Landskrona - 70%
Humana AB
Personliga assistenter

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en kvinna i 60 års åldern bosatt i Landskrona  har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift  har erfarenhet av arbete med lågaffektivt bemötande har erfarenhet av arbete med turner eller liknande förflyttningshjälpmedel har god fysik  tål pälsdjur då det finns katt i hemmet tål doften av e-cigarettrök Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete inom vård/omsorg Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsten är på ca 70%. Tjänsten innebär arbete under dagtid, kvällstid och nattetid på vardag och helg. Arbetspassen är varierande och de nuvarande arbetstiderna är kl. 08:00-17:00 och  kl. 17:00-08:00 med 6 h jourtid på natten.  Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde 2025 08 04  Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Katarina Roos  [email protected]

25 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
25-1559 Särnmark assistans söker vardagshjältar till lilla Charlie!
Särnmark Assistans AB
Personliga assistenter

Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby. Nu söker vi dig som vill göra verklig skillnad – som vill bli en trygg punkt och en varm närvaro i livet hos en alldeles särskild liten kille.   Om Charlie Charlie är 13 månader – liten till kroppen stor i behov. Trots en tuff start i livet rör han vid hjärtat hos alla omkring honom – en kämpe med en tyst styrka som fångar hjärtat hos alla som lär känna honom. Han har en neurologisk diagnos, behöver stöd med allt i vardagen och omfattande tillsyn dygnet runt. Han kommunicerar på sitt eget lilla, försiktiga sätt – därför behöver du som assistent vara lyhörd, uppmärksam och ha förmågan att läsa av små signaler.   Hos Charlie handlar det inte om ord eller fart, utan om närvaro, omsorg och de små stunderna som betyder allt – hålla handen, gå en promenad, läsa en bok, sjunga en sång och vara just där tillsammans. Ditt arbete kommer inte alltid belönas med ord eller leenden – men i det lilla, i lugnet och i bandet som växer, finns allt.   Vi söker nu personliga assistenter för: • Dag- och kvällspass • Vaken natt • Helgarbete Tjänsterna tillsätts löpande – så vänta inte med att söka.   Vem är du? Vi söker dig som har erfarenhet av barn med särskilda behov – kanske är du utbildad undersköterska, barnskötare, har jobbat inom LSS eller på annat sätt fått med dig kunskap, tålamod och en trygg famn. Du behöver vara lyhörd, varm, inkännande och redo att bli en viktig del av ett litet barns stora värld. Hos Charlie får du ett meningsfullt arbete där du gör skillnad varje dag – inte genom stora ord, utan genom närvaro, omsorg och kärlek.   Är du den han väntar på? Välkommen med din ansökan – kanske är det just du som blir en av Charlies hjältar.   Tillsammans gör vi skillnad Hos oss är du aldrig ensam – vi har kollektivavtal och erbjuder löpande utbildning, arbetsledning samt ett starkt stöd i ditt arbete med Charlie.   Du kommer att arbeta i familjens trygga och välkomnande hem, där arbetsmiljön är god och trivsam. Arbetsplatsen är lättillgänglig med bra kommunikationer, så körkort är inte ett krav. Vi ser att du behärskar svenska i tal och skrift, eftersom dokumentation sker dagligen och det även förekommer kontakt med myndigheter och sjukvård.     För oss är du som personlig assistent hos kund en livsviktig person som i ditt dagliga arbete skall vara delaktig i vår kunds grundläggande behov och aktiva liv. Att arbeta som personlig assistent innebär att ge stöd och hjälp i kundens vardag. I ditt arbete skapar du trygghet, självständighet och livskvalitet utifrån kundens individuella behov. Arbetsuppgifterna varierar beroende på det behov kunden har, men det omfattar personlig hygien, matlagning, förflyttningar, medicinering; aktiviteter och inköp och social gemenskap. Du jobbar nära kund och du är lyhörd, respektfull och flexibel i ditt bemötande, Som personlig assistent behöver man vara ansvarstagande, tålmodig och ha god förmåga att samarbeta. Det är viktigt att ta egna initiativ samtidigt respektera kundens vilja och integritet. Tystnadsplikt och ett professionellt förhållningssätt är en självklarhet i ditt arbete. Följa upprättade rutinlister och arbetsbeskrivningar, veta vem och till vilka man skall vända sig med frågor i akut eller mindre akuta situationer. Ansökan med cv, personligt brev och eventuella referenser skickas till: Referens Charlie. [email protected] kontakt: 073-843 20 56

25 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Vi söker personliga assistenter under sommaren i Järna
Omsorg Assistans 1 AB
Personliga assistenter

Vi söker nu sommarvikarier med möjlighet till fasta pass i sommar med ev. möjlighet till fast schema i framtiden.  Vi söker personliga assistenter under sommaren till en man i 70-årsåldern i Järna Är du engagerad, omtänksam och vill göra skillnad i någons vardag? Vi söker nu personliga assistenter till en trevlig man i 70-årsåldern som bor med sin fru i en villa i centrala Järna. Han har MS och nedsatt talförmåga och använder hjälpmedel, och det är mycket viktigt att arbetet innefattar träning för att bibehålla och förbättra hans funktion. Vi söker nu sommarvikarier som eventuellt kan leda till en tjänst längre fram. Vi arbetar skift. Start omgående. Dubbelbemanning viss tid vid träning dagtid annars är det självständigt arbete. Om kunden: Har behov av hjälp med all omvårdnad samt vid förflyttningar. Är intresserad av matlagning och tycker om att vara med i köket. Gillar att vara ute i trädgården och njuta av naturen Tycker om att göra utflykter och uppleva nya miljöer Arbetsuppgifter: Ge stöd och hjälp i vardagliga aktiviteter med fokus på träning och funktion Assistera vid matlagning och andra intressen Hjälpa till vid utflykter och utevistelser Ge stöd vid förflyttningar och personlig omvårdnad Vi söker dig som: Har erfarenhet av personlig assistans och van att arbeta självständigt. Är trygg och van vid att arbeta med personer med neurologiska sjukdomar som MS. · Är positiv, flexibel och har ett genuint intresse för att hjälpa andra.  Kan arbeta med fokus på träning och att bibehålla kundens funktion.   Kan dokumentera och prata obehindrat i svenska språket. Låter detta som något för dig? Välkommen med din ansökan! Tjänstgöringsgrad: Arbetstiden är förlagd dag/kväll/helg, journätter kan förekomma vid behov. Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse. Vilka är vi Omsorg Assistans är ett assistansbolag med huvudkontor i Eskilstuna men kunderna finns över hela Sverige. Målsättningen är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans. Vår värdegrund är engagemang, lyhördhet och tillgänglighet. Att vara anställd hos oss innebär en trygghet genom kollektivavtal, marknadsmässig lön, pension, försäkringsskydd och friskvårdsbidrag. Vi begär alltid utdrag ur polisens belastningsregister. Vänligen kontakta oss för mer information.

25 juni 2025
Sista ansökan:
12 december 2025
Personlig Assistent till kvinna i Älvdalen

Nyfiken assistent sökes för timanställning med möjlighet till fasta pass! Om mig: Jag är en pigg och glad kvinna med funktionsnedsättning som söker personliga assistenter att förstärka min assistans med. Jag behöver hjälp med det mesta i min vardag. Jag är nyfiken på livet, gillar socialt umgänge och att vara med där det händer saker. Om dig: Du som söker bör vara öppensinnad och lyhörd för mina önskemål och precis som jag, nyfiken på livet och tillvaron. Du får gärna ha erfarenhet inom yrket men det är inget krav, den personliga kontakten mellan oss är viktigast. Om rollen: Att vara personlig assistent är ett serviceyrke och en ansvarsfull roll och du kommer att få en god introduktion av yrkesrollen. Omfattning: Timanställning för extra vid behov, möjlighet till att få fasta pass finns. Under sommaren finns även möjlighet att täcka upp under ordinarie assistenters semester. Arbetet innehåller både dag, kväll, natt och helg jobb. Start: Omgående. Välkommen med din ansökan! Om rekryteringsprocessen: Vi tar löpande kontakt med intressanta kandidater och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om JAG som arbetsgivare: Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!

25 juni 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
Personlig assistent till glad man i Vallentuna
Hela Sveriges Assistans AB
Personliga assistenter

Du bidrar till att en människa får möjlighet att leva efter sin vilja, att göra det den behöver, besöka de platser den önskar och vara med de människor den tycker om. Inom Hela Sveriges Assistans har vi en hög professionell nivå och stort personligt engagemang. Vi är måna om att du i din roll som personlig assistent ska trivas och kunna arbeta under trygga förhållanden med goda villkor. Rollen som personlig assistent Som personlig assistent företräder du Hela Sveriges Assistans. I rollen som personlig assistent kommer du att göra en webbutbildning om hur det är att arbeta som personlig assistent. Du ska tillsammans med kunden och dina kollegor verka för god kvalitet samt följa företagets värderingar och policys. Som personlig assistent ansvarar du för att ta del av information som huvudkontoret skickar ut, samt vid behov söka information som finns tillgänglig på hemsidan. I övriga frågor vänder du dig till din arbetsledare eller huvudkontoret. Om mig Jag är en glad och positiv man på 82 år som bor i Vallentuna. Jag tycker om att pyssla i trädgården och ibland åka på utflykter för att till exempel besöka kyrkogården. Efter en stroke behöver jag assistans och stöd i min vardag. Som assistent till mig kommer du att assistera mig i sådant som personlig hygien, av- och påklädning, hushållssysslor samt vid utflykter. I din roll som personlig assistent ingår att: alltid ha kunden i fokus. vara uppdaterad om genomförandeplanen som kan ges muntligen av kund, alternativt finnas nedskriven på plats eller i HSA tid. ta del av de arbetsbeskrivningar och rutiner som finns på plats och följa dessa. dokumentera och läsa dokumentation enligt rutinen i uppdraget. Vi utbildar våra medarbetare för att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Alla våra nyanställda genomför en webbaserad introduktionsutbildning för personliga assistenter innan första arbetstillfället, eller senast inom en månad efter påbörjad Som personlig assistent företräder du Hela Sveriges Assistans. I rollen som personlig assistent kommer du att göra en webbutbildning om hur det är att arbeta som personlig assistent. Du ska tillsammans med kunden och dina kollegor verka för god kvalitet samt följa företagets värderingar och policys. Som personlig assistent ansvarar du för att ta del av information som huvudkontoret skickar ut, samt vid behov söka information som finns tillgänglig på hemsidan. I övriga frågor vänder du dig till din arbetsledare eller huvudkontoret. Vem är du? Du som söker tjänsten som personlig assistent hos mig är ansvarfull, tålmodig, flexibel och kan ta egna initiativ. Jag vill att du har ett gott humör och en god arbetsförmåga. Du behöver kunna motivera och stötta mig i min vardag. Meriterande är om du har körkort men det är inget krav. Det är heller inget krav att du har arbetat som personlig assistent tidigare utan det viktigaste är att personkemin mellan oss stämmer. Jag ser fram emot din ansökan! Hur ser arbetstiden ut? Arbetstiderna innebär dag, kväll samt helger Vem är arbetsledare En av assistenterna i uppdraget är även arbetsledare. I det dagliga arbetet finns arbetsbeskrivningar och rutiner att följa och vad vi utöver det hittar på under dagen styr jag utifrån dagsform, önskemål och behov. Beskrivning av tjänsten Vi söker assistent med en särskild visstidsanställning så länge uppdraget varar på 70%” med startdatum 2025-09-01 Innan vi erbjuder anställning får du visa ett oöppnat utdrag/digital brevlåda ur polisens belastningsregister. Vi efterfrågar även ett giltigt svenskt arbetstillstånd, exempelvis ett pass eller godkänt arbetstillstånd från Migrationsverket. Vi utbildar våra medarbetare för att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Alla våra nyanställda genomför en webbaserad introduktionsutbildning för personliga assistenter innan första arbetstillfället, eller senast inom en månad efter påbörjad anställning. Som personlig assistent hos Hela Sveriges Assistans AB omfattas du av Almega/Vårdföretagarnas kollektivavtal med avtalad tjänstepension, utbildning och förmånlig friskvård Sista ansökningsdag 2025-07-13

25 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Personlig assistent
Sunne kommun
Personliga assistenter

Sunne i Värmland är platsen där modet växer, livet är enkelt och allting är möjligt. Här finns ett rikt föreningsliv där du kan utöva dina intressen. På fem minuter tar du dig mellan spabesöket, shoppingen, skogspromenaden, teatern, badet, golfrundan, skidåkningen eller vad du nu väljer. Kommunen är känd för sina många arrangemang, sin berättartradition och ett varierat näringsliv med små och medelstora företag. Välkommen! Läs mer om Sunne på sunne.se Beskrivning:  Sunne kommun söker Personlig assistent. Som anställd kommer du arbeta hos flertalet kunder då vi önskar främja variation i arbetet och skapa gemenskap  och arbetsglädje.  Arbetsuppgifter:   Vi arbetar utifrån genomförandeplaner och stöttar och hjälper kunderna inom många livsområden. Du kommer att hjälpa kunden i dennes vardag med exempelvis hushållssysslor, personlig omvårdnad samt följa med på aktiviteter. Arbetet innebär bland annat hjälp med förflyttningar och lyft.   Du kommer att arbeta både självständigt och tillsammans med kollegor som kommer och stöttar dig vid tunga arbetsmoment där det ställs krav på samarbetsförmåga, ansvarstagande och flexibilitet.  Kvalifikationer:  Vi söker dig som har adekvat gymnasieutbildning. Vård och omsorgsutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet av arbete med människor med funktionshinder är meriterande. Du har intresse och engagemang för människor med behov av särskilt stöd. Du ska behärska det svenska språket i tal och skrift samt ha god datavana. Du är en varm person med empati och omsorgskänsla samt en förståelse för kundens livssituation. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.  Giltigt B-körkort är ett krav.    Villkor  Arbetet innebär dag, kväll, natt och helgtjänstgöring. Sunne kommun tillämpar på dessa tjänster årsarbetstid.  Vi tillämpar provanställning. Intervjuer sker löpande under rekryteringsperioden och anställningsbeslut kan tas innan sista ansökningsdag, så söktjänsten redan idag.  Tjänsten är tillsvidare, 100%. Sunne kommun tar emot ansökningar via länken i annonsen och meddelande om tjänsten ges via din inloggning i systemet. Vi undanber oss vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

25 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Personlig assistent till en musikalisk assistans
Assistans i Balans i Sverige AB
Personliga assistenter

Om mig: Hejsan! Jag är en i kille i 20 års åldern som bor med min familj i Upplands Väsby. Jag använder mig av assistans i allt jag gör dvs i alla mina dagliga aktiviteter, jobbet, hemma och på fritiden. Jag söker dig som vill arbeta som min personliga assistent och som kan börja omgående. Mitt absolut största intresse är musik! Eftersom jag gillar att komponera och skapa musik i min dator så är erfarenhet t.ex. Logic meriterande. Jag håller även på med bi-ski (skidåkning), FrameRunning (friidrott med löpcykel) och gillar att vara ute i naturen på min fritid. Ibland åker jag på resor och då är det bra om du kan följa med. Jag tycker det skulle vara roligt om du delade några av mina intressen men oavsett om du gör det eller inte så är det viktigaste att du har en positiv attityd och vilja att förverkliga mina idéer. Jag söker dig som: * Är trygg i dig själv * Är duktig på att anpassa dig till din omgivning då det kommer att ställas olika krav på dig beroende på om vi är på jobbet, på stan eller i hemmet * Är glad, positiv, har humor * Kan ta egna initiativ Gillar att samarbeta och kan jobba i team med mina övriga assistenter Vi ser helst att du är vaccinerad mot Covid-19. Du får gärna ha erfarenhet av yrket personlig assistent, elevassistent eller liknande, men det är inte ett krav. Du kommer att få bra introduktion av mina superduktiga assistenter och arbetsledare. Grundlig introduktion, kontinuerlig handledning och fortbildning är självklart då mina assistenter är anställda hos Assistans i Balans.   Tjänsten:  Är på 50% varierad arbetstid, dagar, kvällar och helger på rullande schema. För att anställas måste du uppvisa giltig ID-handling utdrag ur polisregistret och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.    Om Assistans i Balans:  Assistans i Balans anordnar - med lång och egen erfarenhet - högkvalitativ personlig assistans till personer med omfattande funktionsnedsättning i enlighet med LSS och Independent Living-rörelsen. Vi vill bidra till en jämlikare värld där alla oavsett funktionsnedsättning ges en möjlighet att leva ett självständigt liv med självbestämmande och självrespekt i fokus. Vår service är nära, personlig och kontinuerlig och vår ambitionsnivå är hög. Alla medarbetare får grundlig introduktion, fortlöpande utbildning, ta del av vårt värderingsarbete, friskvårdsbidrag och trygghet genom kollektivavtal (Fremia - Kommunal).  Läs mer på www.assistansibalans.se

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Personlig assistent NATT Trosa
Conventor Invest AB
Personliga assistenter

Är du en nattuggla? Jag är förlamad i hela kroppen sedan 10 år tillbaka och har assistans dygnet runt. Jag har ett supergäng som sköter mig. Flera har jobbat många år. En av mina nattassistenter har nu bestämt sig för att göra andra saker, tråkigt tycker vi. Vi söker nu en ersättare för nattpasset, tjänsten är heltid, vaken natt och arbetstiden är 22-08. Jag behöver tillsyn på nätterna, då min andning inte är den bästa. Jag har hjälpmedel till detta som du får lära dig. Du kommer att ingå i en grupp med 5 assistenter som delar på dagtid och 3 assistenter som delar på natten. Det går alldeles utmärkt att kombinera tjänsten med studier eller liknande. Att du bor i närområdet är en fördel och att du har körkort och tillgång till bil är en förutsättning då kommunikationerna till Trosa inte är dom allra bästa.

25 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025