Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten Vi söker nu en personlig assistent till en rullstolsburen man som bor i Vällingby. Tjänsten är en deltidstjänst på ca. 12-13 timmar/veckan. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta aktiviteter som att snickra, odla och fixa i familjens trädgård, spela biljard eller tennis, åka och bowla, gå på museum eller att ta en fika tillsammans med vår kund. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: 11.00-17.00 på onsdagar och fredagar, varje vecka. Om kunden Denna man är i trettioårsåldern och bor tillsammans med sin familj. Han gillar när det händer saker runt omkring honom, och därför bör du som söker denna tjänst vara både aktiv och påhittig. Är du dessutom idrotts- och tennisintresserad ser vi det som positivt. Om dig Denna kund söker dig som gillar att ta ansvar, visar ett stort engagemang och sprider glädje runt dig. Detta bör genomsyra ditt arbete. Du behöver även ha god förståelse för vad arbetet som personlig assistent innebär. Att du är glad, positiv och har ett trevligt bemötande ser vi som en självklarhet. Har du dessutom gröna fingrar är det väldigt positivt. Som personlig assistent hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och meningsfull vardag för vår kund. Du kommer att vara en viktig del av deras liv och bidra till deras självständighet och välmående. Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som är lyhörd, flexibel och samarbetsvillig. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är krav på att du Är rökfri, Kan uppvisa ett giltigt utdrag ur ditt belastningsregister från Polisen vid en eventuell anställning. Det är meriterande om du Har erfarenhet inom personlig assistans, Är kulturellt intresserad, kreativ och idrottsintresserad, Behärskar det spanska språket väl i tal och skrift. Omfattning: Deltid. Antal tjänster: 1. Tillträde: Enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så snart som möjligt. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med denna kund måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
På Bättre Assistans arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Bättre Assistans är en del av Inre Kraft och vi söker nu en personlig assistent för ett sommarvikariat hos en av våra kunder i Boden. Tjänsten är på 80% och sträcker sig över veckorna 25-33 (16 juni - 17 augusti). Arbetstiderna är förlagda till dygnspass med start kl. 08.00 och avslut kl. 09.00 dagen efter, inklusive sovande jour under åtta timmar. Mellan kl. 08.00-09.00 har kunden dubbelassistans. Arbetet är schemalagt både på vardagar och helger. Tillträde sker enligt överenskommelse, men vi ser gärna att du har möjlighet att påbörja introduktion så snart som möjligt. OM KUNDEN Vår kund är en glad och trevlig man i 35-årsåldern med intressen som musik, seriefigurer, datorspel och att vara ute promenader. Han har autism, multipel skleros (MS) och en intellektuell funktionsnedsättning, och behöver stöd i sin vardag för att kunna leva ett meningsfullt liv utifrån sina egna behov och önskemål. Arbetsuppgifter: Stöd i vardagliga rutiner och hushållssysslor Hjälp med personlig hygien, av- och påklädning, måltider och träning Förflyttningar med hjälpmedel som taklyft, glidbräda, manuell rullstol och el-rullstol Användning av kommunikationshjälpmedel så som skrivet schema och sociala berättelser med mera ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som brinner för arbete med människor och har förmågan att förstå och analysera andras behov. Du behöver vara tydlig i din kommunikation och ha ett lågaffektivt bemötande i kontakten med kunden. Det är viktigt att du kan bidra till trygghet och struktur, då kunden behöver förutsägbarhet i vardagen och vill veta vad som ska hända. Vi ser gärna att du har humor och en lekfull sida - att kunna skoja och busa tillsammans blir en värdefull del av relationen när ni lärt känna varandra. För att kunna ge rätt stöd i kundens fysiska behov krävs också att du har förmåga att skapa kontakt och nå fram på ett lyhört sätt. Om du känner att detta stämmer in på dig, kan du vara den vi söker! KRAV Vårderfarenhet MERITER Erfarenhet av arbete som personlig assistent Vårdutbildning eller motsvarande Erfarenhet av omvårdnad Vana vid förflyttningar samt användning av lyft- och förflyttningshjälpmedel Kunskap och erfarenhet av att arbeta med personer med autism, MS och intellektuell funktionsnedsättning Sysselsättningsgrad: 80% sommarvikariat. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare, kund och anhörig på Bättre Assistans. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningdag. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Bättre Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ner på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: Länk till belastningsregister. Jobba hos oss på Bättre Assistans Bättre Assistans bedriver personlig assistans med spetskompetens inom autism. Vi har kontor i Boden och bedriver verksamhet i Boden, Luleå och övriga delar av Fyrkanten. För oss är det självklart att anpassa omsorgen utifrån varje individs unika förutsättningar. Vi skapar en tydlig struktur och hållbara rutiner som ger utrymme för utveckling genom hela livet. Vi är en verksamhet med korta informationsvägar - alltid nära till stöd, i både med- och motgång och vi är aldrig längre än ett samtal bort. Vi anser att alla som arbetar med eller vistas nära personer med autism bör ha minst grundläggande kompetens. Därför erbjuder vi handledning till alla som vill fördjupa sina kunskaper. Tillsammans skapar vi en trygg, meningsfull och glädjefylld vardag för både kunder och medarbetare. Förmåner för dig som anställd hos Bättre Assistans Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad under arbetstid och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till våra anställda. Delning av ansökningar inom Team Olivia För att ge dig bästa möjligheterna att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan. För dig med anställningsstöd Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt - alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.
Vi söker dig som vill göra skillnad i vardagen för en härlig 14-årig kille med mycket energi och upptäckarglädje! Tjänsten som personlig assistent innebär att vara ett stöd i både vardag och fritid. Vi söker dig som är: Aktiv och positiv – du gillar att hitta på saker och sprider bra energi. Lösningsorienterad och ansvarstagande – du ser möjligheter och tar initiativ. Påhittig och lekfull – du tycker om att leka, busa och hitta på roliga aktiviteter. Social och tålmodig – du har lätt för att skapa relationer och möta människor där de är. Du behöver också: Körkort – då resor förekommer i tjänsten. Gilla att bada, resa och vara ute – pojken älskar vatten, utflykter och att vara i naturen. Om tjänsten: Arbetstider: Varierande, dag/kväll/natt/helg Plats: Delad arbetsplats - Alnö/Sörnacksta Tillträde: Enligt överenskommelse Vi lägger stor vikt vid personkemi och att du har ett genuint engagemang för att arbeta som personlig assistent. Erfarenhet av liknande arbete är meriterande men inte ett krav – rätt personlighet är viktigast! Vill du vara med och skapa en meningsfull och rolig vardag för en fantastisk kille? Skicka in din ansökan idag!
På Olivia arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare kollegor till vårt team, är det du? Om tjänsten Vi söker kontinuerligt efter kompetenta och drivna individer som vill arbeta inom omsorg. Passa därmed på att söka till oss för en chans till arbete med start nu alternativt till hösten. I Växjö med omnejd har vi kunder som letar efter personliga assistenter. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är t. ex. att hjälpa till med dagliga rutiner, personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider. Din arbetsplats är i kundens hem men du följer också med kunden vid diverse utflykter samt olika ärenden, exempelvis läkarbesök och inköp av livsmedel. Du hjälper kunden att leva ett så fullvärdigt liv som möjligt utifrån dennes förutsättningar. Lyft vid förflyttningar kan även förekomma, beroende av respektive kunds behov (oftast finns även hjälpmedel på plats). En tjänst hos någon av våra kunder kan även innebära att du får chansen att testa på arbete under olika tider på dygnet, såsom dag, kväll eller natt under vardag samt helg. Om dig Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som tycker om att arbeta med människor och som kan se till andra människors behov. Som person är du lyhörd och flexibel samt ansvarstagande. Meriterande är om du har: Erfarenhet av arbete inom omsorg eller personlig assistans Körkort och tillgång till egen bil Flexibel att arbeta varierande arbetstider Omfattning: Varierande sysselsättningsgrad utifrån respektive uppdrags behov. Tillträde: Enligt överenskommelse vid eventuell vakans hos våra kunder. Start kan förekomma omgående såväl som under hösten. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. För att komma till anställning behöver du ha ett Bank-ID. Många av våra kunder önskar även att du beställt ett belastningsregister att uppvisa vid eventuell anställning. För att underlätta kan du därmed söka om registret via följande länk (detta register används för alla våra anställningar): Arbete med barn med funktionsnedsättningar Vid frågor kontakta oss via mejl Om rekryteringsprocessen: Din ansökan kommer att hanteras av medarbetare på Olivia samt av kund / brukare och eventuell anhörig, godman eller annan. Om du ger ditt samtycke kan vi dela din profil med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. För dig med Anställningsstöd: Olivia är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen . Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Att tänka på inför din ansökan: En förutsättning för att påbörja en anställning hos på Olivia är att du som söker kan uppvisa giltig ID -handling och lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med Bank-ID genom via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Om kollektivavtal och förmåner hos Olivia: Som medarbetare omfattas du av kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Förmåner inkluderar bland annat tillgång till rabatterade produkter och tjänster hos ett antal samarbetsbolag.
På Olivia arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? Om tjänsten Vi på Olivia söker dig som vill arbeta som personlig assistent som vikarie vid behov hos vår manliga kund som bor i närheten av Olofström i Jämshög .Som vikarie vid behov arbetar du vid ordinarie assistenters frånvaro vid tex semester eller sjukdom. Vidare så söker kunden endast kvinnliga assistenter Arbetstiderna är förlagda enligt följande vardag som helg,dubbelassistans förekommer: Kl. 07.00-15.00 Kl. 07.00-18.00 Kl. 15.00-22.00 Kl. 22.00-07.00 Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan börja inskolas omgående. Om kunden Kunden är en man i 30 -års åldern som bor tillsammans med sin familj . Vår kund behöver din hjälp som assistent i sin vardag då han har en förvärvad ryggmärgsskada. Arbetsuppgifterna är enligt följande: Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Manuella lyft förekommer Är du den kunden söker? Vi söker dig som är lyhörd, initiativtagande, lösningsfokuserad samt engagerad. Du är en empatisk person och har lätt att sätta dig in i andra personers livssituation . Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Du har fingertoppskänsla och vet när du ska kliva fram eller hålla dig lite i bakrunden. Krav: Ej allergisk mot pälsdjur B- Körkort Tillgång till bil Fysisk stark , manuella förflyttningar förekommer Sysselsättningsgrad: 1-2 vikarier vid behov Tillträde: Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. För att komma till anställning behöver du ha ett Bank-ID. Många av våra kunder önskar även att du beställt ett belastningsregister att uppvisa vid eventuell anställning. För att underlätta kan du därmed söka om registret via följande länk (detta register används för alla våra anställningar): Arbete med barn med funktionsnedsättningar Vid frågor kontakta oss via mejl Om rekryteringsprocessen: Din ansökan kommer att hanteras av medarbetare på Olivia samt av kund / brukare och eventuell anhörig, godman eller annan. Om du ger ditt samtycke kan vi dela din profil med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. För dig med Anställningsstöd: Olivia är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen . Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Att tänka på inför din ansökan: En förutsättning för att påbörja en anställning hos på Olivia är att du som söker kan uppvisa giltig ID -handling och lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med Bank-ID genom via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Om kollektivavtal och förmåner hos Olivia: Som medarbetare omfattas du av kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Förmåner inkluderar bland annat tillgång till rabatterade produkter och tjänster hos ett antal samarbetsbolag.
Vårt mål är att ha de mest nöjda kunderna samt de mest stolta medarbetarna i branschen. Visionen för Assistansexperten är att vara den självklara utföraren av personlig assistans för kunder, anhöriga, medarbetare och beställare med höga kvalitetskrav. Vår ambition är inte att bli störst, utan att bli bäst. Vi är en trygg personlig assistansanordnare som lägger stort hjärta i det vi gör. Vi har den nära kontakten från ett litet bolag och den stora kunskapen från ett stort bolag. Hos oss är du inte en i mängden utan en viktig kugge i vårt dagliga arbete. Vi är måna om vår personal som är ryggraden i vår verksamhet, hos oss får du möjligheterna. Just nu växer vi och vi söker därmed de bästa experterna inom personlig assistans. Att arbeta som personlig assistent är viktigt och givande på massor av olika sätt, men det kan också vara svårt och krävande. Det kan finnas flera olika utmaningar och annorlunda förutsättningar att ta hänsyn till samtidigt. Det är viktigt att du som assistent är trygg i din yrkesroll och din introduktionsutbildning följs av täta personalmöten och löpande handledning. Hej! Jag är en glad och busig kille på 6 år som bor med min mamma, pappa, två syskon – och ett gäng hundar – på landet, cirka 2 mil utanför Lidköping. Jag har en funktionsnedsättning som gör att jag ibland behöver lite extra hjälp i vardagen. Det kan handla om att kommunicera, få hjälp med personlig hygien eller att följa med mig på roliga aktiviteter. Just nu letar vi efter dig som vill bli timvikarie – men om vi trivs ihop kan jobbet leda till en fast schemarad. 💛 Vem söker jag? Du som: Är rökfri Gillar lek, skratt och bus Har erfarenhet från vård & omsorg eller har jobbat med personlig assistans, gärna med barn Har ett giltigt utdrag från belastningsregistret (beställ gärna direkt vid ansökan) Är lyhörd, tålmodig, trygg och engagerad – och gärna lite påhittig också! Är flexibel och kan hoppa in med kort varsel Har körkort och tillgång till bil – jag bor ju på landet 🐾 Arbetstid och anställningsform Arbetet sker under dag, kväll och helg – tiderna kan variera Anställningsform: Timvikarie Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal Start: Så snart som möjligt Ansök nu! Om du tycker att det låter spännande att få bli en viktig person i mitt liv – och få en vardag fylld med glädje, utveckling och lek – då ser jag (och min familj) fram emot att höra från dig. Hälsningar, en busig 6-åring med stora drömmar ✨
Kooperativet Hand i Hand är en medlemsstyrd organisation som bildades 1995 för personer med rätt till assistans. Våra medlemmar finns i Skåne, Halland, södra Småland, Västra Götaland, Stockholm samt Jämtland. Vi har kontor i Halmstad, Hässleholm och Malmö. Vi stöttar våra medlemmar med allt ifrån att ansöka om timmar hos Försäkringskassan/kommunen till personalfrågor rörande de personliga assistenterna. Vi anser att arbetet som personlig assistent är ett av de viktigaste arbeten som finns då man är en möjlighet för en annan människa, en möjlighet som innebär att han eller hon kan få leva sitt liv som alla andra. Vi söker personliga assistenter till en 13 årig kille med autism, ADHD och en intellektuell funktionsnedsättning. Då assistans är nytt för killen så kommer du in i ett tidigt stadie och har stor möjlighet att hjälpa till att sätta en bra standard på assistansen. Han bor i Tyringe med sin familj och är i behov av tillsyn all vaken tid samt stöttning i vardagsaktiviteter så att saker blir utförda på ett bra sätt. Han är en väldigt aktiv kille som tycker om att röra på dig. Han har behov av att få vara i fred men under uppsikt. Han är väldigt kreativ och har ett stort intresse för skapande så som att rita, baka, leka med lera, bygga saker med papper eller trä. Han tycker även om sagor, att kolla på film och han är intresserad av flaggor. Tjänsten är på 70-100%. Vi kan anpassa tjänsten lite efter rätt persons behov. Arbetspassen kommer främst vara på vardagar förlagda mellan 13:45-19:30. Och sen tillkommer det varannan helg utöver dessa arbetspassen. Ange hur stort procent tjänst du är intresserad av i din ansökan. Vi söker även timvikarier som kan hoppa in vid behov när ordinarie assistenter är lediga. Har du tidigare erfarenhet av lågaffektivt bemötande är det meriterande. Vi kommer endast att kontakta kandidater som blir aktuella för intervju och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.
Sanda Assistans grundades i Sandared av vår VD Betty Olsson. Vi har blivit något större med åren men hjärtat sitter kvar på rätt ställe. Grunden till vår vision är att "alla är lika olika och olika lika" och därför krävs rätt matchning av assistenter. Vi söker därför dig som vill göra skillnad i en annan persons vardag. Som person är du ansvarstagande, ärlig och lösningsfokuserad. Uppdraget kräver att du är serviceinriktad och flexibel samt har förmågan att bemöta kunden på ett bra sätt. Hos oss på Sanda Assistans får du chansen att verkligen hjälpa andra och skapa en meningsfull vardag för personer som är i behov av stöd. Vi tror på att trivsel och en bra arbetsmiljö skapar de bästa förutsättningarna för alla. Därför arbetar vi ständigt med att se till att du har en positiv arbetsmiljö där du kan känna dig stolt över ditt jobb och dina insatser. Givetvis har vi kollektivavtal mm. Nu söker vi dig som vill vara del av en annans vardag, som tycker om att jobba med människor och som trivs i att vara en hjälpande hand. Vi söker timanställda till sommaren, till vår kund som bor strax utanför Borås mellan Sjöbo och fristad. Söker en kvinna i åldern 35-50 år som har bil och körkort. Vår kund önskar en assistent som delar samma intressen som promenader, fixa i trädgården, laga mat, inredning och hundar. Kunden har två små hundar i hemmet, så du som söker bör inte vara allergisk eller hundrädd. Vi ser gärna att man har hundvana. Krav: Bil och körkort och icke rökare. Meriterande med tidigare erfarenhet av omvårdnad. Välkommen med din ansökan
Nu söker vi timvikarier ( kvinnor) som kan hoppa in vid behov och arbeta med en vuxen brukare som behöver fysisk assistans och kognitivt stöd. Brukaren värdesätter en stabil och trygg person som har en naturlig förmåga att läsa av situationer och kan anpassa sitt bemötande. Du är självgående, strukturerad och kan ta ansvar i en roll där du arbetar ensam. Samtidigt ska du vara social och ha humor. Du behöver också vara lyhörd och inkännande för att kunna tillgodose brukarens behov av både stöd och självständighet. Arbetet kräver att du oavsett ålder har livserfarenhet med en naturlig pondus och är trygg i dig själv. Du behöver vara flexibel och anpassningsbar för att kunna hantera förändringar och nya situationer. Om tjänsten Arbetstiderna varierar över dygnets alla timmar (sovande jour). Ensamarbete hos brukaren. Pälsdjur finns i hemmet. Arbetsuppgifter: Fysisk assistans i vardagen (ex. förflyttning, personlig hygien). Kognitivt stöd och hjälp att skapa struktur. Hushållssysslor och matlagning. Fritidsaktiviteter och promenader. Intervjuer och tillsättning av tjänsterna kommer att ske kontinuerligt. Välkommen med din ansökan!
Nu söker vi flexibla assistenter som vill arbeta som timvikarier. Kunden bor i egen lägenhet i området Majorna och nu söker vi dig som brinner för att hjälpa andra till en meningsfull vardag. Du som person är lugn och trygg, du tycker om att hitta på aktiviteter och är duktig på att kommunicera. Kunden är social och tycker om att hitta på saker, tex åka in till stan och kolla på olika byggen. Han åker måndag-fredag till Daglig Verksamhet, därav söker han nu dig som önskar jobba vardag eftermiddag med väntetid (cirka kl. 16-09) samt dygnet runt på helgen (cirka kl. 10-10). Kanske studerar du och söker arbete ett par tillfällen i veckan? Det kommer att behövas extra tider från och med nu och i sommar samt pass till hösten. Killen kommunicerar främst via Bliss så kunskaper och erfarenhet av detta är meriterande men även något du får utbildning inom. Du kommer att få introduktion innan du börjar arbeta egna pass och viss del av arbetspassen är det dubbelassistans. Du kommer också att få genomgå en utbildning för att bli delegerad i medicinhantering. Innan anställning kommer du behöva visa upp utdrag ur belastningsregistret så det är bra om du beställer det så snart som möjligt, gärna till din Kivra då det går fortare. Företagsinformation Move & Walk Personlig Assistans
Välj ett jobb för att visa detaljer