2U Assistans är en privat assistansanordnare för personer med olika typer av funktionsvariationer där det finns ett behov av extra stöd och service i vardagen. Vårt motto är ”Vi vill och kan bättre”, något vi tillsammans med våra kunder och medarbetare arbetar mot dagligen. En viktig del i detta arbete är en god kontakt mellan administrativ personal, de personliga assistenterna och våra kunder där snabb och kvalitativ service är grunden. Som medarbetare hos oss omfattas du av kollektivavtal och har rätt till friskvårdsbidrag. Tjänsten Vi söker en vikarie för en 6-årig kille i Mariestad. Han bor med sina föräldrar och två äldre bröder i en lägenhet. Assistansen utförs både av anhöriga och externa assistenter. Assistansen sker dygnet runt då han har andningsproblematik. Eftesom det rör sig om ett vikariat så ser vi gärna att du som söker har en uppdaterad HLR -utbildning och kan uppvisa intyg på detta. Förutom tillsyn gällande andning så behöver man även hjälpa till med förflyttningar, personlig hygien, ombyten, matintag via pegg, rörelseträning och arbeta med kommunikation med bildstöd och tecken. Vikariatet beräknass utgöras av en sysselsättningsgrad på 80% eller 32 timmar per vecka. Vem söker vi? Vi söker dig som har god hand med barn/ungdomar och vill göra skillnad för någon annan. Rollen som personlig assistent ställer höga krav på dig att skapa goda relationer både med killen och hans familj. Vi söker dig som är social och som är van vid att ta ansvar. Som assistent behöver du vara en trygg och stabil person som finns nära honom. Du ska ha en HLR-utbildning och gärnan annan erfarenhet inom vård och omsorg med det är inget krav. Du ska tala svenska eller arbiska, fördel är om du talar båda språken. Meriterande för denna tjänst Tidigare arbetat med barn/ungdomar Erfarenhet av liknande arbete och kan handskas med hjälpmedel Ha goda kunskaper i svenska och/eller arabiska, både i tal och i skrift Krav för denna tjänst HLR-utbildning Ansökningsprocessen Vi tar endast emot ansökningar elektroniskt via e-post. Var god ange "Mariestad eller Annons ID" som rubrik i din ansökan. Vid anställning kommer ett utdrag ur belastningsregistret behöva uppvisas. Det går att beställa via denna länk; https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Intervjuer hålls löpande så skicka in din ansökan snarast. Välkommen med din ansökan!
Efter en olycklig stroke har vår kund fått nedsatt funktion i ena sidan av kroppen och viss svårighet att uttrycka sig verbalt, vilket innebär att du som assistent behöver vara lyhörd för både kroppsspråk och andra uttryckssätt. Det finns både hundar och en katt i villan (ingen fara, de är snälla). Vi ser gärna att du som söker tjänsten har en glad inställning till livet och som vill göra vardagen både roligare och utvecklande för kunden. På fritiden gillar hon att spendera tid i sommarstugan, umgås med familj och vänner samt pyssla om husdjur och hem. Arbetsuppgifter: Assistera med personlig hygien och påklädning Hjälpa till med förflyttningar och användning av rullstol Stödja vid måltider och matlagning Följa med på fritidsaktiviteter och utflykter Vara ett socialt stöd och sällskap Kvalifikationer: Körkort och tillgång till egen bil Tidigare erfarenhet av personlig assistans är meriterande men inte ett krav Du är ansvarstagande, empatisk och har en positiv inställning Östgötatrafikens busslinje passerar Bestorp men en önskan är att du som söker har körkort och tillgång till egen bil. Vi erbjuder: En meningsfull och varierande arbetsdag Möjlighet att göra en verklig skillnad i en ung människas liv Stöd och vägledning från erfarna kollegor och chefer Om du är intresserad av att bli en del av vårt team och bidra till att skapa en positiv och aktiv vardag, ser vi fram din ansökan. Obs! Vi rekryterar löpande så skicka din ansökan redan idag. Vi ser fram emot att höra från dig! Företagsinformation Lilja Assistans i Sverige AB är ett assistansbolag grundat 2023 med huvudkontor i Järfälla. Företaget erbjuder personlig assistans över hela Sverige och fokuserar på att skapa trygghet, tillgänglighet och individanpassad service för personer med funktionsvariationer. Lilja Assistans drivs av ägare som är dagligen involverade i verksamheten, vilket möjliggör ett långsiktigt engagemang utan vinstkrav från externa investerare. Bolaget har kollektivavtal och satsar på utbildning, stöd och god arbetsmiljö för sina assistenter, vilket bidrar till hög kvalitet i assistansen.
Vi letar nu efter flexibla och engagerade personliga assistenter som kan arbeta som vikarier, med chans till en fast tjänst. Vi söker även sommarvikarier som kan täcka upp under ordinarie personals semestrar. Arbetstiderna varierar och inkluderar dygnspass, kvällspass och längre pass mellan 09:00–21:00. Om tjänsten Du kommer att arbeta med en energisk och social 24-årig kvinna med stort intresse för smink, hudvård, sport och shopping. Hon har en medfödd CP-skada och behöver stöd i sin vardag, inklusive hjälp vid måltider, personlig hygien och förflyttningar. Eftersom hon har kommunikationssvårigheter, kommer du även att ha en viktig roll i att stödja henne i kontakten med omgivningen. Plats & förmåner Arbetsplatsen är i Krokom och har goda bussförbindelser. Körkort är meriterande, då kunden har en egen bil som kan användas vid behov. Inskolning kan starta omgående. Vem är du? Vi söker en positiv och engagerad kvinna som vill göra verklig skillnad i en annan människas liv. Om du är ansvarstagande, empatisk och gillar ett varierat arbete där ingen dag är den andra lik, kan detta vara jobbet för dig! Ansökan Låter detta som något för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig! Ansök genom att gå in på www.a-assistans.se och klicka sedan på "jobba hos oss". Där skapar du ditt eget konto och profil. När profilen är klar, klicka på "lediga tjänster" och sök denna tjänst. Ansökningarna behandlas löpande så tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du kan också skicka en ansökan med CV och personligt brev till: [email protected] (ange referens 427). Om oss: A-Assistans Leimir AB är ett privat företag som anordnar personlig assistans till assistansberättigade i hela landet. Vi har ca 600 personliga assistenter anställda. Kontor har vi i Hudiksvall, Karlstad, Göteborg, Stockholm, Östersund och Umeå. Målet med vår verksamhet är att våra kunder ska kunna leva ett så självständigt liv som möjligt. Vi har kollektivavtal: Kommunal och Fremia för personliga assistenter. Semester -, OB- ersättning och andra lönetillägg tillkommer enligt avtal. Vi erbjuder även friskvårdspeng på 2 000 kr för heltidstjänst och år, fika på arbetet och andra förmåner.
Vi letar nu efter flexibla och engagerade personliga assistenter som kan arbeta som vikarier, med chans till en fast tjänst. Vi söker även sommarvikarier som kan täcka upp under ordinarie personals semestrar. Arbetstiderna varierar och inkluderar dygnspass, kvällspass och längre pass mellan 09:00–21:00. Om tjänsten Du kommer att arbeta med en energisk och social 24-årig kvinna med stort intresse för smink, hudvård, sport och shopping. Hon har en medfödd CP-skada och behöver stöd i sin vardag, inklusive hjälp vid måltider, personlig hygien och förflyttningar. Eftersom hon har kommunikationssvårigheter, kommer du även att ha en viktig roll i att stödja henne i kontakten med omgivningen. Plats & förmåner Arbetsplatsen är i Krokom och har goda bussförbindelser. Körkort är meriterande, då kunden har en egen bil som kan användas vid behov. Inskolning kan starta omgående. Vem är du? Vi söker en positiv och engagerad kvinna som vill göra verklig skillnad i en annan människas liv. Om du är ansvarstagande, empatisk och gillar ett varierat arbete där ingen dag är den andra lik, kan detta vara jobbet för dig! Ansökan Låter detta som något för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig! Ansök genom att gå in på www.a-assistans.se och klicka sedan på "jobba hos oss". Där skapar du ditt eget konto och profil. När profilen är klar, klicka på "lediga tjänster" och sök denna tjänst. Ansökningarna behandlas löpande så tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du kan också skicka en ansökan med CV och personligt brev till: [email protected] (ange referens 427). Om oss: A-Assistans Leimir AB är ett privat företag som anordnar personlig assistans till assistansberättigade i hela landet. Vi har ca 600 personliga assistenter anställda. Kontor har vi i Hudiksvall, Karlstad, Göteborg, Stockholm, Östersund och Umeå. Målet med vår verksamhet är att våra kunder ska kunna leva ett så självständigt liv som möjligt. Vi har kollektivavtal: Kommunal och Fremia för personliga assistenter. Semester -, OB- ersättning och andra lönetillägg tillkommer enligt avtal. Vi erbjuder även friskvårdspeng på 2 000 kr för heltidstjänst och år, fika på arbetet och andra förmåner.
Vill du göra skillnad i någon annans vardag? Personlig assistent sökes för ett meningsfullt uppdrag på deltid. Jag söker en engagerad och ansvarstagande person som vill arbeta tillsammans med mig i min vardag. Du kommer att spela en avgörande roll genom att stötta mig i de flesta vardagliga sysslor. Som personlig assistent får du inte bara göra skillnad i mitt liv, utan också möjlighet att utveckla dina egna färdigheter och erfarenheter inom ett meningsfullt och varierat arbete Vem är jag: Jag är en energisk 50-årig kvinna med stort hjärta, humor och en passion för trädgårdsarbete. Jag har valt att lämna de traditionella assistansbolagen och blivit min egen arbetsgivare för att få mer kontroll över min assistans och samtidigt kunna erbjuda dig bättre lön. På grund av en progressiv neurologisk sjukdom använder jag rullstol, vilket påverkar min motorik, tal och ork. Jag tillbringar mycket tid hemma, vilket gör att det är viktigt för mig att ha det både fint och trivsamt omkring mig. Ordning och reda är något jag värdesätter högt. Det är viktigt för mig att hålla igång min träning, såsom styrketräning på gymmet, simning i badhus och cykling. Det är inte bara bra för min hälsa, utan hjälper mig också att må bra både fysiskt och mentalt. Jag bor i Karlstad tillsammans med min 14-årige son varannan vecka och samt en katt. Arbetsuppgifter: - Stötta mig i dagliga sysslor och aktiviteter, såsom matlagning, städning, personlig hygien, handling, tvätt och aktiviteter utanför hemmet. - Arbeta självständigt under dina arbetspass. - Deltid mellan 50%-75% på rullande schema (hela arbetsdagar dvs morgon till läggdags). Vem är du? - Du har en positiv livssyn, ett sinne för humor och en förmåga att vara anpassningsbar när omständigheterna förändras. Du har den mognad och livserfarenhet som krävs för att förstå och stötta mig, särskilt på de dagar som kan vara tuffare än andra. - Du är lyhörd och har förmågan att anpassa dig till olika situationer. Förstå när du ska stötta mig, när du ska ta ett steg tillbaka och när du behöver driva på utan att jag behöver vägleda dig. - Du talar, läser och förstår svenska mycket bra. Min sjukdom påverkar mitt tal och uppfattningsförmåga, så det är viktigt att du kan förstå mig och själv kunna göra dig förstådd. - Du har god fysisk hälsa, då arbetet innebär förflyttningar och vissa tunga lyft. - Du ser vad som behöver göras och tar gärna egna initiativ för att hålla igång flödet i mina dagliga rutiner. - Du tycker om att resa, både inom Sverige och utomlands, och ser detta som ett extra plus i arbetet. - Körkort är meriterande. Jag har egen bil, vilket gör att vi ibland åker i väg på ärenden eller utflykter. - Du ser långsiktighet i uppdraget och vill vara en stabil och pålitlig del i mitt liv. Vi erbjuder dig: - Ett meningsfullt och varierande arbete där du gör skillnad varje dag. - Konkurrenskraftig lön, Ob-tillägg och semesterersättning utöver grundlön. - Försäkring via FORA. Om du känner att detta låter som en roll där du kan bidra med både hjärta och kompetens, ser vi fram emot att höra från dig!
I denna tjänst kommer du att arbeta med en ung pojke i tonåren och han behöver hjälp av en personlig assistent för att klara av sin vardag. Som assistent kommer du att bistå honom genom att hjälpa honom skapa struktur i sina rutiner, genomföra vardagliga moment och ständigt ligga steget före. Det dagliga arbetet består av att hjälpa till med det han inte klarar att göra själv då hans diagnos gör att han är svag i sina muskler och har även autism. Du kommer att arbeta i hemmet där det finns en familj. Kunden går i skolan, han gillar att göra utflykter och spelar gärna spel. Du erbjuds trevliga kollegor och en aktiv kund som verkligen uppskattar sina assistenter. Du kommer att få individanpassad introduktion/utbildning i alla delar kring kundens hjälpbehov och rutiner. Assistentens roll och erfarenhet Du som person behöver vara noggrann, ansvarstagande, lyhörd, initiativrik, positiv. Vi ser det som positivt om du har erfarenhet av lyftteknik. Du behöver vara flexibel gällande arbetstider eftersom vi i arbetsgruppen löser bemanningen om någon blir sjuk eller har semester – vi ställer upp för vår kund och varandra. Meriterande erfarenheter • Svenska i tal och skrift. • Erfarenhet av autism. • Erfarenhet av liknande arbete. Arbetstid/tjänstgöringsgrad • Timanställning. • Start omgående. • Arbetstiderna är förlagda morgon, eftermiddagar, kvällar, helger och skollov. Om lön • Vi tillämpar lön enligt Fremia. Kollektivavtal. • Vi erbjuder friskvård. På FMF Assistans har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret på alla våra anställda då vi värnar om säkerheten för våra kunder. Blir du kallad till intervju vill vi gärna att du tar med aktuellt utdrag som inte får vara mer än ett år gammalt. Ett belastningsregister- LSS beställer du enklast på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Som assistent hos oss på FMF Assistans, vill vi att du precis som vi ska känna stort ansvar och stolthet över ditt uppdrag. Varje dag hjälper våra assistenter våra kunder till en bättre vardag och det är just det personlig assistans handlar om. Vi har lovat våra kunder att göra vårt yttersta för att du som assistent hos oss ska få de bästa förutsättningarna att lyckas i ditt arbete. Varmt välkommen till oss – Vi finns här för våra kunder och våra assistenter.
I Karlskrona är våra ambitioner höga och vi brinner för att utveckla den moderna staden i havet. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad. Välkommen till Blekinges största arbetsgivare, där dina möjligheter att utvecklas är goda. ARBETSUPPGIFTER Personlig assistans ges till personer med funktionsnedsättning för att stärka den enskildes förmåga att leva ett självständigt liv. Som personlig assistent är man ett mänskligt hjälpmedel som kompenserar brukarens funktionsnedsättning och hjälper till att utföra det brukaren vill göra, men inte kan på grund av hinder i sin funktionsnedsättning. Den enskilde kan på grund av sin funktionsnedsättning behöva hjälp med personlig hygien, måltider, på- och avklädning, kommunikation eller behöva hjälp som förutsätter ingående kunskap om den enskilde. Hjälpbehoven kan vara av mycket personlig karaktär, det vill säga integritets nära. Arbetet sker i huvudsak i hemmet. I din anställning ingår det även att kunna arbeta på andra arbetsplatser antingen genom samverkanspass eller en samplanering. KVALIFIKATIONER Gymnasieexamen inom: Vård- och omsorgsutbildning Dokumentation är en viktig del i vårt arbete och du behöver därför behärska det svenska språket på ett bra sätt i tal och skrift. • Utbildning i och/eller erfarenhet av lågeffektivt bemötande • Utbildning i och/eller erfarenhet av positivt beteendestöd • Utbildning i och/eller erfarenhet av MI eller annan samtalsmetodik • Utbildning i och/eller erfarenhet av salutogent arbetssätt • Utbildning i och/eller erfarenhet av tjänstedesign • Erfarenhet av arbete med autism • Erfarenhet av arbete med psykiatri • Erfarenhet av arbete med intellektuell funktionsnedsättning • Erfarenhet av arbete med personlig assistans Vi söker en problemlösare som kan analysera situationer, identifiera lösningar och utveckla effektiva, genomförbara strategier för att övervinna utmaningar. Vi söker en medarbetare som trivs i en dynamisk arbetsmiljö. Du behöver ha förmåga att förändra ditt arbetssätt för att möta nya utmaningar och krav, samt visa flexibilitet i ditt tänkande och agerande för att hantera förändringar effektivt. Vi söker dig som har förmågan att organisera och strukturera arbetet på ett effektivt sätt. Du är bra på att prioritera uppgifter och samordna resurser för att nå kort- och långsiktiga mål. Vi söker dig som trivs med att arbeta i team och strävar efter gemensamma mål. Det är naturligt för dig att kompromissa samt att dela med dig av information och kunskap. Vi söker dig som är kommunikativ och tydlig. Du har förmåga att lyssna aktivt för att förstå andras perspektiv och ge och ta konstruktiv feedback. ÖVRIGT I Karlskrona kommun har du som medarbetare ett flertal förmåner. Några av de förmånerna är extra semesterdagar när du når en viss ålder, friskvårdsbidrag, möjligheten att gratis simma i någon av kommunens simhallar och ett riktigt bra tjänstepensionsavtal.
Personlig assistent sökes – heltid i Partille Min nuvarande assistent går vidare i livet – och nu söker jag dig som vill kliva in och göra skillnad på riktigt. Jag är en vuxen person med ett aktivt liv som behöver stöd i vardagen, både med det praktiska och det mänskliga. Du kommer att jobba nära mig och bli en viktig del av mitt liv – så det är viktigt att vi klickar som människor. Det praktiska: Timanställning på 100 % med god chans till visstidsanställning så länge assistansuppdraget varar, om vi trivs tillsammans Start i början av september Arbetstiderna är 07:00–00:00 på rullande schema, inklusive vardagar och var tredje helg Körkort är ett krav – men du behöver ingen egen bil, vi kör min Om dig: Du är pålitlig, närvarande och trygg i dig själv. Kanske har du redan erfarenhet av assistans eller vård, kanske inte – det viktigaste är att du är lyhörd, gillar att ta ansvar och är bekväm med att både ta i där det behövs och ge utrymme där det räknas. Och du har troligen kommit en bit i livet – du vet hur man får vardag och jobb att lira ihop. GIL samordnar personlig assistans sedan 1989. Kooperativet har arv från Independent Living-rörelsen, som utgår från principen att den som har en funktionsnedsättning själv bäst vet hur den vill leva sitt liv. I normalfallet är den assistansberättigade själv assistenternas närmsta chef, eller så utses en person som har särskilt ingående kunskaper om den assistansberättigade. Som personlig assistent stödjer du en person med funktionsnedsättning att leva det liv hen själv vill leva. För att få och behålla kompetenta och nöjda assistenter satsar vi på utbildning och event. Vi tror att utveckling och att möta andra leder till motiverade och trygga assistenter som trivs och tycker att det är roligt att arbeta hos oss. - GIL har kollektivavtal med Fremia-kommunal. - GIL erbjuder sina anställda upp till 2 500 kr/år i bidrag för friskvård och hälsa. - GIL tillämpar individuell lönesättning. Lön enligt överenskommelse. Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande! Lycka till!
Personliga assistenter sökes till Fredrik, 24 år, i Alfta som kan börja jobba omgående och som kan jobba över sommaren. Möjlighet till fortsatt jobb i höst finns om allt funkar som det ska. Är du en glad och positiv person med nära till skratt? Är du intresserad av att göra skillnad och bidra till en härlig människas vardag? Då har vi jobbet för dig! Men det är bråttom, Fredrik blir utskriven från sjukhuset nu på torsdag 26/6 och vi vill att han ska kunna åka direkt hem. Tanken är att passen kommer ligga som dygnspass. men med tanke på den korta varseln för start så kommer vi till en början vara flexibla då vår prioritet är att Fredrik ska få komma hem. Fredrik är en 24-årig kille med ett stort hjärta och mycket humor, och han söker nu assistenter och en arbetsledare till sitt team. Sommaren 2024 vurpade Fredrik med en fyrhjuling och skadade sig så olyckligt att han nu är i behov av assistans hela sin vakna tid, samt jour på natten. Trots den tuffa situationen är Fredrik en positiv och energisk person som älskar livet och värdesätter skratt, gemenskap och glädje. Hans stora intresse är bilar och att skruva å vara i verkstaden så ett bilintresse är ett stort plus. Vi söker - Assistenter: Du som assistent kommer att vara en viktig del av Fredriks vardag, där du hjälper honom med allt från personlig omvårdnad till vardagliga sysslor. Det är viktigt att du är en positiv och skön person som gärna bidrar till en avslappnad och skön atmosfär. Du ska kunna vara både vän och assistent, och vara flexibel och empatisk när det behövs. Och du ska kunna börja jobba omgående. Vad vi söker hos dig: - Du är en social, glad och hjälpsam person med ett stort hjärta. - Du har nära till skratt och gillar att skapa en god stämning runt dig. - Du är flexibel och har lätt för att anpassa dig till olika situationer. - Du trivs med att arbeta i team och är en god lyssnare. - För arbetsledare: Du har erfarenhet av att leda och organisera team samt ett starkt engagemang för att skapa en bra arbetsmiljö. Vad vi erbjuder: - Ett meningsfullt arbete där du gör skillnad varje dag. - En härlig arbetsplats med en fantastisk person – Fredrik! Vill du vara en del av Fredriks team och bidra till hans vardag på ett positivt och inspirerande sätt? Tveka inte att skicka in din ansökan som görs via länken. Bifoga CV och skriv ett personligt brev där du berättar om dig själv och varför just du skulle passa för denna tjänst. Intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Start kommer att ske omgående, helts redan på torsdag! Vi ser fram emot att höra från dig! Vi kommer kräva att man uppvisar ett utdrag från Polisens belastningsregister för HVB-hem redan vid intervjutillfället så klicka in på länken och beställ på en gång. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem/ Arbetsgivare: Kavon Care AB, ett litet familjeägt assistansbolag som strävar efter att ge alla möjlighet att leva ett fritt och självständigt liv på sina egna villkor. Vi tillämpar individuell lönesättning och självklart finns kollektivavtal.
Välkommen till Boxholm – där livet är nära I Boxholms kommun bor du med allt du behöver inom räckhåll. Här bor cirka 5 500 invånare som uppskattar närheten till både service och natur. Tänk dig att ha butiker, skolor, förskolor, simhall och pendeltåg – allt inom bara några minuters promenad från centrum. Och när du vill byta småstadslivet mot storstadspuls, tar du dig enkelt till Linköping med pendeltåget – på bara 30 minuter. Dessutom har du naturen bokstavligen runt knuten – perfekt för återhämtning, friluftsliv och livskvalitet i vardagen. I Boxholm får du det bästa av två världar: det lugna, trygga och naturnära – med storstadens möjligheter bara ett stenkast bort. Samtidigt pulserar samhället av ett levande föreningsliv och människor med starka drivkrafter. Här finns ett rikt utbud av idrott, kultur och ideella initiativ som engagerar både unga och äldre. Tillsammans bygger vi en kommun där gemenskap, engagemang och framtidstro växer starkare för varje dag. Vi söker dig med hjärtat på rätt plats, som vill ha ett meningsfullt jobb där varje arbetsdag spelar roll. En engagerad och ansvarsfull person som vill arbeta som personlig assistent. Som personlig assistent är du en viktig del av att skapa trygghet, självständighet och livskvalitet för brukaren i deras vardag. Vi söker dig som har ett lugnt och inkännande sätt. Har lätt för att lyssna och anpassa dig efter andras behov. Är pålitlig, respektfull och inte rädd för att ta ansvar. Har god svenska i tal och skrift. Tidigare erfarenhet av assistans är meriterande – men rätt personlighet är allra viktigast. Tjänsten är på 82%
Välj ett jobb för att visa detaljer